Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Telefon i faks
B. Komputer i czytnik kart płatniczych
C. Telefon i programator kart zbliżeniowych
D. Terminal POS i komputer
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek | Wartość brutto w zł | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stawka w % | Kwota w zł | |||||||
| 1. | Nocleg | doba | 10 | 111,11 | 1 111,11 | 8 | 88,89 | 1 200,00 |
| 2. | Sala konferencyjna | godz. | 5 | 162,60 | 813,01 | 23 | 186,99 | 1 000,00 |
| 3. | Obiad | szt. | 20 | 46,30 | 925,93 | 8 | 74,07 | 1 000,00 |
| 4. | Kolacja | szt. | 20 | 27,78 | 555,56 | 8 | 44,44 | 600,00 |
| RAZEM | x | 3 405,61 | x | 394,39 | ||||
A. 1 600,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 3 800,00 zł
D. 2 800,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?
A. obciążenie konta użytkownika
B. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
C. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
D. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich warunkach temperaturowych powinno się przechowywać surowe, świeże mięso?
A. Od 5ºC do 8ºC
B. Od -18ºC do -5ºC
C. Od -4ºC do 0ºC
D. Od 0ºC do 4ºC
Realizacja usług w recepcji
Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy
A. anoreksji
B. zapalenia wątroby
C. salmonellozy
D. włośnicy
Realizacja usług w recepcji
Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?
A. Białe wytrawne
B. Czerwone półsłodkie
C. Czerwone wytrawne
D. Białe półsłodkie
HGT.06 Pytanie 607
Realizacja usług w recepcji
Jakie dokumenty są niezbędne do wydania przedmiotu, który został złożony w hotelowym depozycie?
A. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy
B. Dokument tożsamości oraz kwit depozytowy
C. Kwit depozytowy oraz karta rejestracyjna
D. Dowód osobisty i karta pobytu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność związana z serwowaniem śniadania należy przeprowadzać wyłącznie od prawej strony gościa?
A. Podawanie potraw śniadaniowych na talerzu w porcjach.
B. Ustawianie talerzy do pieczywa.
C. Zbieranie naczyń ze stołu.
D. Serwowanie potraw śniadaniowych z półmiska.
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?
A. Karta rezerwacji
B. Informator hotelowy
C. Formularz kaucyjny
D. Potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
B. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
C. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
D. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
Realizacja usług w recepcji
W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?
A. Wzrost o 50 %
B. Spadek o 10 %
C. Wzrost o 10 %
D. Spadek o 50 %
HGT.03 Pytanie 612
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument dotyczący minibaru jest skierowany do
A. osoby sprzątającej, aby mogła uzupełnić asortyment minibaru po opuszczeniu pokoju przez gościa
B. gościa, który zamawia napój alkoholowy w gastronomii hotelowej do swojego pokoju
C. osoby sprzątającej, która po dostrzeżeniu braków w minibarze przekazuje kwit do recepcji w celu obciążenia konta gościa
D. gościa, który korzysta z minibaru w swoim lokalu mieszkalnym
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?
A. 12,00 zł
B. 11,11 zł
C. 34,50 zł
D. 28,05 zł
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?
A. co pół roku
B. raz w roku
C. raz na kwartał
D. raz w miesiącu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych dokumentów jest wymagany przy zameldowaniu gościa w hotelu?
A. Legitymacja szkolna
B. Karta kredytowa
C. Dowód osobisty
D. Prawo jazdy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, gdy dysponuje małą liczbą pracowników, a ma wielu gości?
A. Serwis talerzowy
B. Bufet śniadaniowy
C. Room service
D. Serwis a la carte
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?
A. 98 zł
B. 200 zł
C. 50 zł
D. 42 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?
A. Przekazać je do przechowalni bagażu w hotelu
B. Natychmiast przekazać je do depozytu
C. Niezwłocznie poinformować recepcję lub swojego przełożonego
D. Po zakończeniu sprzątania powinna powiadomić dyrektora hotelu
Realizacja usług w recepcji
Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu
A. wypowiadanych słów
B. postawy ciała
C. gestów
D. mimiki twarzy
Realizacja usług w recepcji
Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni
A. francuskiej
B. greckiej
C. hiszpańskiej
D. włoskiej
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania cennych przedmiotów gości w recepcji jest
A. uzupełniającą płatną
B. uzupełniającą nieodpłatną
C. towarzyszącą nieodpłatną
D. towarzyszącą płatną
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie porządkowania w lokalu mieszkalnym, drzwi wejściowe powinny być
A. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
B. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
C. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
D. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
Obsługa gości w obiekcie świa…
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które oprócz noclegów i wyżywienia obejmują również usługi SPA, hotel powinien przedstawić
A. grę w bilard
B. łaźnię suchą
C. zajęcia fitness
D. jazdę konno
HGT.06 Pytanie 624
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, na zewnątrz obiektu noclegowego musi być umieszczona
A. rok budowy budynku, w którym świadczone są usługi noclegowe
B. nazwa i adres firmy świadczącej usługi noclegowe w obiekcie
C. informacja o zakresie oferowanych usług wraz z ich podstawowymi cenami
D. tablica wskazująca rodzaj oraz kategorię obiektu
Realizacja usług w recepcji
Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?
A. 500,00 zł
B. 400,00 zł
C. 368.00 zł
D. 432,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie
A. żółtaczką pokarmową typu A
B. żółtaczką wszczepienną typu B
C. włośnicą
D. gruźlicą
HGT.06 Pytanie 627
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?
| Lp. | Nazwa usług | ***** | **** | *** | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| H | M | P | H | M | P | H | M | P | ||
| 1. | Usługa bagażowa. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| 2. | Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów. | o | o | o | ||||||
| 3. | Akceptacja kart płatniczych. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| 4. | Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej. | o | o | o | o | |||||
| 5. | Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| H – hotel M – motel P – pensjonat | ||||||||||
A. 3, 4, 5
B. 2, 3, 4
C. 1, 3, 5
D. 1, 2, 4
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
B. wykwaterowania gościa z hotelu
C. zapłaty za pobyt w hotelu
D. przyjęcia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 629
Realizacja usług w recepcji
Według Praktycznego Kodeksu Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej zorganizowanej grupy w hotelu bez ponoszenia opłat, może odbyć się najpóźniej przed datą przybycia grupy w terminie
A. 21 dni
B. 7 dni
C. 14 dni
D. 30 dni
Realizacja usług w recepcji
Aby zaspokoić potrzeby gościa walk-in, w pierwszej kolejności powinno się mu zaoferować
A. wynajęcie sali konferencyjnej
B. usługę noclegową
C. korzystanie z odnowy biologicznej
D. kolację w restauracji
Realizacja usług w recepcji
Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. kosztów usług hotelowych
B. wymagań klientów
C. dochodów klientów
D. przychodu hotelarza
Realizacja usług w recepcji
Goście wykupili w hotelu m.in. pełne wyżywienie, co oznacza, że zamówili:
A. śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
B. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
C. śniadanie, obiad, kolację
D. śniadanie, podwieczorek, obiadokolację
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest
A. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
B. ochładzanie podgrzanych elementów
C. gaszenie ognia
D. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
Realizacja usług w recepcji
Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Druk message
C. Karta pobytu
D. Formularz rezerwacji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych osób nie jest członkiem ekipy sprzątającej piętra?
A. Korytarzowa
B. Starsza pokojowa
C. Konserwator
D. Magazynier bielizny
HGT.06 Pytanie 636
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 20 000 zł
B. 5 000 zł
C. 10 000 zł
D. 15 000 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?
A. OB
B. AP
C. BB
D. CB
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.
| Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g | |||
|---|---|---|---|
| Mleko | 51 | Dżem truskawkowy | 252 |
| Jogurt | 60 | Chleb zwykły | 245 |
| Ser gouda | 288 | Chleb żytni razowy | 223 |
| Twaróg chudy | 99 | Graham | 226 |
| Jaja | 133 | Pomidor | 14 |
| Parówka | 301 | Sałata | 10 |
| Polędwica sopocka | 165 | Ogórek | 10 |
| Szynka z kurczaka | 199 | Rzodkiewka | 9 |
| Szynka wieprzowa | 223 | Masło | 735 |
| Cukier | 405 | Margaryna „Flora" | 531 |
A. 324 kcal
B. 435 kcal
C. 447 kcal
D. 535 kcal
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien zareagować recepcjonista, jeśli otrzymał telefoniczne zapytanie o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?
A. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
B. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
C. Przekazać wiadomość ustnie osobie, która towarzyszy gościowi
D. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to
A. wyliczenie kosztów
B. faktura
C. zlecenie przelewu
D. voucher