Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 601
Realizacja usług w recepcji
A. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
B. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
C. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
D. usunięcie materiałów łatwopalnych
HGT.06 Pytanie 602
Realizacja usług w recepcji
Usługa budzenia gościa to oferta hotelowa
A. towarzysząca
B. fakultatywna
C. komplementarna
D. rekreacyjna
HGT.06 Pytanie 603
Realizacja usług w recepcji
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
B. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
C. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
D. zdobył rekomendację PZH.
HGT.06 Pytanie 604
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?
A. Transport z hotelu na lotnisko
B. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
C. Transport z lotniska do hotelu
D. Transport z dworca kolejowego do hotelu
HGT.06 Pytanie 605
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje powinien przedstawić recepcjonista w zleceniu do działu służby pięter dotyczące liczby i rodzaju pokoi dla grupy turystów liczącej 40 osób?
A. 20 pokoi TPL
B. 20 pokoi SGL
C. 20 pokoi APT
D. 20 pokoi DBL
HGT.06 Pytanie 606
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:
A. numeru apartamentu
B. obywatelstwa gościa
C. okresu pobytu
D. kosztu noclegu
HGT.03 Pytanie 607
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?
A. Deratyzację
B. Dezodoryzację
C. Dezynsekcję
D. Dezynfekcję
HGT.06 Pytanie 608
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?
A. Reklamę
B. E-marketing
C. Promocję sprzedaży
D. Promocję bezpośrednią
HGT.06 Pytanie 609
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie
A. overbookingu
B. timesharingu
C. allotmentu
D. czarteru
HGT.06 Pytanie 610
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się
A. charter
B. cardeck
C. cabotage
D. catering
HGT.03 Pytanie 611
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?
A. Osoba z pralni.
B. Magazynier tkanin.
C. Pokojowa.
D. Korytarzowy.
HGT.06 Pytanie 612
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?
A. Księga skarg i wniosków
B. Karta pobytu
C. Rejestr zamówionych usług budzenia
D. Lista gości VIP
HGT.06 Pytanie 613
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?
A. Zorganizowanie kursu dla personelu
B. Umieszczenie upominku w pokoju gościnym
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów
D. Wystawienie oferty na targach
HGT.03 Pytanie 614
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest składnikiem kawy cappuccino?
A. gorące spienione mleko z dodatkiem kawowego naparu i karmelu
B. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, serwowana ze spienionym mlekiem
C. napój mleczny, który powstaje przez powolne dolanie espresso do gorącego mleka
D. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietanki oraz szczyptą cynamonu
HGT.06 Pytanie 615
Realizacja usług w recepcji
Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?
A. Gastronomia i służba parterowa
B. Gastronomia i służba pięter
C. Marketing i służba pięter
D. Marketing i służba parterowa
HGT.06 Pytanie 616
Realizacja usług w recepcji
Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:
A. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
B. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
C. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
D. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
HGT.06 Pytanie 617
Realizacja usług w recepcji
Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.
A. 900,00 zł
B. 2 100,00 zł
C. 600,00 zł
D. 1 500,00 zł
HGT.03 Pytanie 618
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czynności takie jak odnawianie podłóg oraz pranie firan i zasłon są typowe dla sprzątania
A. codziennego
B. specjalnego
C. bieżącego
D. generalnego
HGT.06 Pytanie 619
Realizacja usług w recepcji
Podczas rejestracji rodziny Kowalskich system recepcyjny poinformował, że w dniu jutrzejszym pani Kowalska ma urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację na temat urodzin gościa, aby zorganizować niespodziankę w formie kosza ze słodyczami w pokoju?
A. Służby pięter oraz parteru
B. Zarządu oraz służby pięter
C. Zarządu oraz gastronomii
D. Służby pięter oraz gastronomii
HGT.06 Pytanie 620
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?
A. Podczas procesu check-out
B. W czasie pobytu gościa w obiekcie
C. Podczas procedury check-in
D. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
HGT.06 Pytanie 621
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
B. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
C. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
D. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
HGT.06 Pytanie 622
Realizacja usług w recepcji
Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien
A. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
B. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
C. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
D. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
HGT.03 Pytanie 623
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?
A. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
B. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
C. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
D. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
HGT.06 Pytanie 624
Realizacja usług w recepcji
Dla niewielkiego hotelu najlepszym rozwiązaniem do realizacji rezerwacji usług w odpowiedzi na otrzymane zamówienie jest
A. program komputerowy dla hoteli
B. turystyczna wyszukiwarka internetowa
C. globalny portal rezerwacyjny
D. portal społecznościowy zakupów grupowych
HGT.06 Pytanie 625
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a
A. dyrektorowi hotelu
B. kierownikowi restauracji
C. portierowi
D. pokojowej
HGT.06 Pytanie 626
Realizacja usług w recepcji
Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy
A. anoreksji
B. salmonellozy
C. zapalenia wątroby
D. włośnicy
HGT.06 Pytanie 627
Realizacja usług w recepcji
Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być
A. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
B. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
C. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
D. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
HGT.06 Pytanie 628
Realizacja usług w recepcji
Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?
A. Rybę w sosie cytrynowym
B. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
C. Wieprzową golonkę
D. Grzyby ze śmietaną
HGT.06 Pytanie 629
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?
A. 100,4 euro
B. 110,2 euro
C. 120,4 euro
D. 105,6 euro
HGT.06 Pytanie 630
Realizacja usług w recepcji
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
D. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
HGT.03 Pytanie 631
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia powinien wykorzystać kelner, organizując nakrycie do serwowania jajka na miękko?
A. Podgrzanego talerza zakąskowego, noża oraz widelca
B. Głębokiego talerza lub miseczki na podstawce i łyżki
C. Spodka, kieliszka do jajka i łyżeczki
D. Płaskiego talerzyka, małego noża oraz widelca
HGT.03 Pytanie 632
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenia należą do wyposażenia rozwiniętego węzła higieniczno-sanitarnego w hotelowym pokoju?
A. Umywalka, wanna z natryskiem, pisuar i WC
B. Wanna z hydromasażem, umywalka, pisuar i WC
C. Wanna z jacuzzi, umywalka, bidet i WC
D. Umywalka, wanna z natryskiem, bidet i WC
HGT.06 Pytanie 633
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?
A. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
B. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
D. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
HGT.06 Pytanie 634
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to
A. element procedury wymeldowania.
B. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
C. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
D. udzieleniem informacji turystycznej.
HGT.03 Pytanie 635
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując pokój dla gościa VIP, co powinno znaleźć się w jego wnętrzu?
A. laptop z drukarką
B. list powitalny podpisany przez dyrektora hotelu
C. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
D. zestaw hotelowych akcesoriów
HGT.06 Pytanie 636
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Paryżu?
A. Chart
B. Amadeus
C. DM Plaża
D. Fidelio
HGT.03 Pytanie 637
Obsługa gości w obiekcie świa…
Śniadanie, które zawiera gorący napój taki jak kawa lub herbata, jasne lub ciemne pieczywo, bułki, tosty lub rogaliki oraz dodatki takie jak masło, dżem, miód i konfitury, to śniadanie
A. amerykańskie
B. angielskie
C. francuskie
D. wiedeńskie
HGT.06 Pytanie 638
Realizacja usług w recepcji
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. przyjęcia zamówienia
B. rozliczenia gościa
C. procedury przyjęcia gościa
D. procedury check-out
HGT.06 Pytanie 639
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. usługę budzenia
B. korzystanie ze skrytki depozytowej
C. korzystanie z przechowalni bagażu
D. usługę room service
HGT.06 Pytanie 640
Realizacja usług w recepcji
Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to
A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
B. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
C. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
D. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych