Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 601
Realizacja usług w recepcji

Termin rotel odnosi się do

A. hotele na kółkach
B. wędrujące hotele rodzinne
C. nowoczesne wagony sypialne
D. kampery
HGT.06 Pytanie 602
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
B. wędzonych uszu świńskich
C. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
D. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
HGT.03 Pytanie 603
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zaproponować organizatorom kongresu dla 250 osób?

A. Klasowe
B. Bankietowe
C. Teatralne
D. W podkowę
HGT.06 Pytanie 604
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?

A. mieli
B. hoteli
C. kempingów
D. pensjonatów
HGT.03 Pytanie 605
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych produktów powinien być przechowywany w chłodniach?

A. Ser twarogowy
B. Czerwone wino
C. Konserwa mięsna
D. Mleko sterylizowane
HGT.03 Pytanie 606
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania należy podjąć, aby pozbyć się gryzoni w obiekcie hotelowym?

A. Dezynsekcję
B. Sanityzację
C. Dezynfekcję
D. Deratyzację
HGT.06 Pytanie 607
Realizacja usług w recepcji

Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?

A. Nowożeńcom w podróży poślubnej
B. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
C. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
D. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
HGT.06 Pytanie 608
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane

A. użyciem gniazd z klapką ochronną
B. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
C. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
D. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
HGT.06 Pytanie 609
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:

A. hotele, motele i pensjonaty
B. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
C. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
D. hotele, motele i schroniska
HGT.06 Pytanie 610
Realizacja usług w recepcji

Jaką minimalną powierzchnię musi mieć pokój dwuosobowy w hotelu ***?

A. 10 m2
B. 14 m2
C. 8 m2
D. 12 m2
HGT.03 Pytanie 611
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich sytuacjach należy wykonać specjalne sprzątanie w hotelu?

A. Przed istotnymi świętami
B. W sezonie wiosennym oraz jesiennym
C. Po przeprowadzeniu remontu oraz większych wydarzeniach
D. Gdy zauważono obecność insektów
HGT.03 Pytanie 612
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie danie o galaretowatej strukturze tworzy się poprzez wylanie masy jajecznej na patelnię i smażenie z jednej strony?

A. Omlet
B. Jaja sadzone
C. Jajecznica
D. Kotlety jajeczne
HGT.06 Pytanie 613
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 1 000
B. 3 000
C. 2 000
D. 6 000
HGT.06 Pytanie 614
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
B. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
C. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
D. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
HGT.06 Pytanie 615
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?

A. PIH
B. POT
C. UN WTO
D. AIH
HGT.03 Pytanie 616
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki typ aranżacji krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?

A. Podkowę
B. Bankietowe
C. Klasowe
D. Teatralne
HGT.03 Pytanie 617
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty nie nadają się do zamrażania?

A. Owoce, warzywa
B. Jogurty, sery
C. Ryby, krewetki
D. Pieczywo, ciasta
HGT.06 Pytanie 618
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Podawanie zupy z wazą
D. Podawanie talerzyka z pieczywem
HGT.06 Pytanie 619
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?

A. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
B. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
C. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
D. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
HGT.06 Pytanie 620
Realizacja usług w recepcji

Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?

A. Regulamin pracy
B. Karta meldunkowa
C. Regulamin hotelowy
D. Regulamin bhp
HGT.06 Pytanie 621
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
B. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
C. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
D. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
HGT.03 Pytanie 622
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna się zachować pokojowa, która podczas porządkowania jednostki mieszkalnej "na czysto" dostrzegła pozostawioną walizkę?

A. Zanieść ją do recepcji hotelowej
B. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
C. Sprawdzić jej zawartość
D. Oddać ją do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 623
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. zdezynfekować ranę spirytusem.
B. nałożyć jałowy opatrunek.
C. schładzać oparzenie wodą.
D. wezwać karetkę pogotowia.
HGT.06 Pytanie 624
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:

A. w rejestrze skarg
B. w spisie wierzycieli
C. w dzienniku meldunkowym
D. na czarnej liście
HGT.06 Pytanie 625
Realizacja usług w recepcji

Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. zainstalowanie w budynku monitoringu
B. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
C. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
D. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
HGT.06 Pytanie 626
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi

A. paragon fiskalny
B. dowód wpłaty
C. potwierdzenie wpłaty KP
D. rachunek wstępny
HGT.03 Pytanie 627
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?

A. Osobę pracującą na recepcji
B. Pracownika działu promocji
C. Zarządzającego hotelem
D. Kierownika służby pięter
HGT.06 Pytanie 628
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Saturn", który dysponuje 50 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 40%
B. 20%
C. 53%
D. 33%
HGT.03 Pytanie 629
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę podawania śniadań powinna wybrać restauracja hotelowa, gdy obsługuje dużą liczbę gości?

A. Bufetową
B. Room service
C. Bankietową
D. A la carte
HGT.03 Pytanie 630
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych metod serwowania śniadań rekomenduje się dla grup turystycznych?

A. Serwis table d'hóte, zestawy śniadaniowe
B. Serwis table d'hóte, serwis bankietowy
C. Serwis a la carte, serwis a'part
D. Serwis a la carte, wstawki śniadaniowe
HGT.06 Pytanie 631
Realizacja usług w recepcji

Serwowanie płonących potraw i deserów konsumentom określa się mianem

A. garnirowaniem
B. tranżerowaniem
C. flambirowaniem
D. trybowaniem
HGT.06 Pytanie 632
Realizacja usług w recepcji

System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia

A. terrorystycznego na obszarze hotelu
B. pożaru w lokalu mieszkalnym
C. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
HGT.06 Pytanie 633
Realizacja usług w recepcji

Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?

A. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
B. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
C. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
D. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
HGT.03 Pytanie 634
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż, co według regulacji można zaliczyć do rzeczy wniesionych przez gościa hotelowego.

A. Pies zostawiony w pokoju
B. Auto zaparkowane na terenie hotelu
C. Kamera oddana w depozyt
D. Walizka schowana w samochodzie
HGT.06 Pytanie 635
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował

A. czarter
B. timesharing
C. overbooking
D. allotment
HGT.06 Pytanie 636
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?

A. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
C. Numer pokoju oraz cena za pokój
D. Data przybycia i wyjazdu
HGT.06 Pytanie 637
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
C. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
HGT.06 Pytanie 638
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem

A. podwyższenia kategorii
B. rozpoczęcia rozbudowy
C. oddania do eksploatacji
D. wyłączenia z eksploatacji
HGT.06 Pytanie 639
Realizacja usług w recepcji

Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?

A. cebulowa
B. żur
C. pomidoro
D. gulaszowa
HGT.03 Pytanie 640
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego środka należy użyć, aby w szybki sposób usunąć ślady z obcasów na drewnianej podłodze w sali wielofunkcyjnej?

A. Benzyny ekstrakcyjnej
B. Preparatu do schładzania
C. Zimnej wody
D. Roztworu szamponu