Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?

A. Telefon i faks
B. Komputer i czytnik kart płatniczych
C. Telefon i programator kart zbliżeniowych
D. Terminal POS i komputer
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.

Lp.Nazwa towaru lub usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatekWartość brutto w zł
Stawka w %Kwota w zł
1.Noclegdoba10111,111 111,11888,891 200,00
2.Sala konferencyjnagodz.5162,60813,0123186,991 000,00
3.Obiadszt.2046,30925,93874,071 000,00
4.Kolacjaszt.2027,78555,56844,44600,00
RAZEMx3 405,61x394,39

A. 1 600,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 3 800,00 zł
D. 2 800,00 zł
HGT.06 Pytanie 603
Realizacja usług w recepcji

Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?

A. obciążenie konta użytkownika
B. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
C. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
D. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
HGT.06 Pytanie 605
Realizacja usług w recepcji

Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy

A. anoreksji
B. zapalenia wątroby
C. salmonellozy
D. włośnicy
Realizacja usług w recepcji

Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?

A. Białe wytrawne
B. Czerwone półsłodkie
C. Czerwone wytrawne
D. Białe półsłodkie
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność związana z serwowaniem śniadania należy przeprowadzać wyłącznie od prawej strony gościa?

A. Podawanie potraw śniadaniowych na talerzu w porcjach.
B. Ustawianie talerzy do pieczywa.
C. Zbieranie naczyń ze stołu.
D. Serwowanie potraw śniadaniowych z półmiska.
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Karta rezerwacji
B. Informator hotelowy
C. Formularz kaucyjny
D. Potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?

A. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
B. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
C. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
D. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
Realizacja usług w recepcji

W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Wzrost o 50 %
B. Spadek o 10 %
C. Wzrost o 10 %
D. Spadek o 50 %
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokument dotyczący minibaru jest skierowany do

A. osoby sprzątającej, aby mogła uzupełnić asortyment minibaru po opuszczeniu pokoju przez gościa
B. gościa, który zamawia napój alkoholowy w gastronomii hotelowej do swojego pokoju
C. osoby sprzątającej, która po dostrzeżeniu braków w minibarze przekazuje kwit do recepcji w celu obciążenia konta gościa
D. gościa, który korzysta z minibaru w swoim lokalu mieszkalnym
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?

A. 12,00 zł
B. 11,11 zł
C. 34,50 zł
D. 28,05 zł
HGT.06 Pytanie 614
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. co pół roku
B. raz w roku
C. raz na kwartał
D. raz w miesiącu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?

A. Przekazać je do przechowalni bagażu w hotelu
B. Natychmiast przekazać je do depozytu
C. Niezwłocznie poinformować recepcję lub swojego przełożonego
D. Po zakończeniu sprzątania powinna powiadomić dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 620
Realizacja usług w recepcji

Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni

A. francuskiej
B. greckiej
C. hiszpańskiej
D. włoskiej
Obsługa gości w obiekcie świa…

W trakcie porządkowania w lokalu mieszkalnym, drzwi wejściowe powinny być

A. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
B. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
C. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
D. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
Obsługa gości w obiekcie świa…

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które oprócz noclegów i wyżywienia obejmują również usługi SPA, hotel powinien przedstawić

A. grę w bilard
B. łaźnię suchą
C. zajęcia fitness
D. jazdę konno
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, na zewnątrz obiektu noclegowego musi być umieszczona

A. rok budowy budynku, w którym świadczone są usługi noclegowe
B. nazwa i adres firmy świadczącej usługi noclegowe w obiekcie
C. informacja o zakresie oferowanych usług wraz z ich podstawowymi cenami
D. tablica wskazująca rodzaj oraz kategorię obiektu
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?

A. 500,00 zł
B. 400,00 zł
C. 368.00 zł
D. 432,00 zł
HGT.06 Pytanie 626
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie

A. żółtaczką pokarmową typu A
B. żółtaczką wszczepienną typu B
C. włośnicą
D. gruźlicą
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?

Lp.Nazwa usług************
HMPHMPHMP
1.Usługa bagażowa.ooooooooo
2.Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów.ooo
3.Akceptacja kart płatniczych.ooooooooo
4.Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej.oooo
5.Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości.ooooooooo
H – hotel M – motel P – pensjonat

A. 3, 4, 5
B. 2, 3, 4
C. 1, 3, 5
D. 1, 2, 4
Realizacja usług w recepcji

Aby zaspokoić potrzeby gościa walk-in, w pierwszej kolejności powinno się mu zaoferować

A. wynajęcie sali konferencyjnej
B. usługę noclegową
C. korzystanie z odnowy biologicznej
D. kolację w restauracji
Realizacja usług w recepcji

Goście wykupili w hotelu m.in. pełne wyżywienie, co oznacza, że zamówili:

A. śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
B. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
C. śniadanie, obiad, kolację
D. śniadanie, podwieczorek, obiadokolację
HGT.06 Pytanie 633
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest

A. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
B. ochładzanie podgrzanych elementów
C. gaszenie ognia
D. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Druk message
C. Karta pobytu
D. Formularz rezerwacji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?

A. OB
B. AP
C. BB
D. CB
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.

Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g
Mleko51Dżem truskawkowy252
Jogurt60Chleb zwykły245
Ser gouda288Chleb żytni razowy223
Twaróg chudy99Graham226
Jaja133Pomidor14
Parówka301Sałata10
Polędwica sopocka165Ogórek10
Szynka z kurczaka199Rzodkiewka9
Szynka wieprzowa223Masło735
Cukier405Margaryna „Flora"531

A. 324 kcal
B. 435 kcal
C. 447 kcal
D. 535 kcal
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować recepcjonista, jeśli otrzymał telefoniczne zapytanie o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?

A. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
B. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
C. Przekazać wiadomość ustnie osobie, która towarzyszy gościowi
D. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci