Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. wręczyć gościowi kartę pobytu
B. zarejestrować gościa
C. przywitać gościa
D. sprawdzić pokój gościa
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz, ile wynosi wartość brutto za usługę noclegową.
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto | Wartość netto | Stawka VAT w % | Kwota podatku | Wartość brutto |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Usługa noclegowa – APT | 5 | doba | 450,00 | 8% |
A. 2 430,00 zł
B. 2 070,00 zł
C. 2 235,60 zł
D. 2 250,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj właściwą sekwencję czynności, które wykonuje pokojowa podczas porządkowania pokoju?
A. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
B. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
C. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
D. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
Realizacja usług w recepcji
Check-in to proces
A. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
B. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
C. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
D. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto jako pierwszy otrzyma zamówienie na śniadanie a’la carte, jeśli przy stole siedzą małżeństwo z dzieckiem i babcią?
A. Dla żony
B. Dla męża
C. Dla dziecka
D. Dla babci
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które produkty powinny być jako pierwsze umieszczone w bufecie na śniadanie?
A. Mleko i wyroby mleczne
B. Wędliny oraz pasztety
C. Chleb i inne pieczywo
D. Dżemy, powidła i konfitury
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?
| Cennik pokoi | |
|---|---|
| Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
| Pokój SGL | 500,00 zł |
| Pokój DBL | 400,00 zł |
| APT | 700,00 zł |
A. 1 020,00 zł
B. 1 275,00 zł
C. 1 785,00 zł
D. 1 000,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przedstawione na zdjęciu produkty są typowymi składnikami śniadania

A. amerykańskiego.
B. angielskiego.
C. wiedeńskiego.
D. kontynentalnego.
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to
| L.p. | Nazwisko i imię | Data i miejsce urodzenia | Data | Oznaczenie dokumentu tożsamości | Numer pokoju/ uwagi | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| przyjazdu | wyjazdu | |||||
| 1. | Kowalski Piotr | 02.02.1989, Kraków | 12.05.2016 | 17.05.2016 | ABC 123456 | 305/ pies |
A. potwierdzenie rezerwacji.
B. księga rejestracyjna.
C. formularz rezerwacji.
D. karta rejestracyjna.
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?
A. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
B. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
C. Wprowadzenie zniżek dla studentów
D. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
HGT.06 Pytanie 611
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. marszałka województwa
B. wojewody
C. burmistrza
D. ministra gospodarki
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie
A. timesharingu
B. allotmentu
C. czarteru
D. overbookingu
Realizacja usług w recepcji
Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby
A. fizjologiczne
B. przynależności
C. bezpieczeństwa
D. uznania
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować
A. promocję w regionie
B. reklamę w telewizji
C. promocję w branży
D. reklamę w radiu
Realizacja usług w recepcji
W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?
A. 1*, 2* oraz 3*
B. 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
Realizacja usług w recepcji
Do transakcji bezgotówkowych nie wlicza się
A. czeku rozrachunkowego
B. polecenia zapłaty
C. polecenia przelewu
D. wpłaty do kasy
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest charakterystyka strategii dyskontowej stosowanej przez schronisko młodzieżowe?
A. wysoka jakość oraz wysoka cena
B. niska jakość oraz wysoka cena
C. niska jakość oraz niska cena
D. wysoka jakość oraz niska cena
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakim środkiem należy usunąć plamę z pomadki do ust z dywanu?
A. Odplamiaczem do tłustych plam
B. Benzyną do lakierów
C. Roztworem szamponu w rozcieńczeniu
D. Alkoholem etylowym
Realizacja usług w recepcji
Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:
A. żółtaczką typu A
B. żółtaczką typu B
C. gruźlicą
D. włośnicą
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie należałoby wykorzystać w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w wielu porcjach?
A. Kociołek
B. Podgrzewacz
C. Warnik
D. Dekanter
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?
A. Terminal POS i komputer
B. Telefon i programator kart zbliżeniowych
C. Telefon i faks
D. Komputer i czytnik kart płatniczych
Realizacja usług w recepcji
Podczas swojej podróży, gość zatrzymał się w motelu. Jakie usługi, poza noclegiem, powinien koniecznie zaproponować mu recepcjonista?
A. Pełne wyżywienie.
B. Obsługa sprzętu turystycznego.
C. Usługi sportowe.
D. Miejsce do parkowania.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?
A. Portier
B. Korytarzowa
C. Recepcjonista
D. Pokojowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo powinno się gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 8-10 min
B. 3-4 min
C. 2-3 min
D. 4-5 min
Realizacja usług w recepcji
Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?
A. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
B. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
C. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
D. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
Realizacja usług w recepcji
Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?
A. Formy płatności za pobyt
B. Danych identyfikacyjnych gościa
C. Numeru zamawianego pokoju
D. Czasu trwania doby hotelowej
HGT.03 Pytanie 628
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym dziale hotelu realizowane są zamówienia związane z organizacją wydarzeń?
A. Obsługi gastronomicznej
B. Działu technicznego
C. Służby pięter
D. Działu marketingu
Realizacja usług w recepcji
Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?
A. Recepcjonista concierge
B. Recepcjonista telefonista
C. Recepcjonista dysponent
D. Recepcjonista klucznik
HGT.06 Pytanie 630
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?
A. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
B. wyłącznie koszt za pokój
C. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
D. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?
A. W weekend
B. Poza sezonem
C. Konferencyjne
D. Standardowe
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?
A. 1 950,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 125,00 zł
D. 1 200,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien
A. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
B. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
C. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
D. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie porządkowania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym, najpierw pokojowa powinna
A. oczyścić półkę pod lustrem
B. zbierać używane ręczniki
C. uzupełnić zapasy kosmetyków
D. wynieść śmieci z kosza
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego kwitu, oblicz kwotę do zapłaty za usługi parkingowe.
| Kwit parkingowy | |
|---|---|
| Nr kwitu: 26/03 | Nr rejestracyjny auta: DKL 9809W |
| Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Kowalska | |
| Data wjazdu: 26.03. | Data wyjazdu: 29.03. |
| Cena za dobę: 15 zł | Do zapłaty: |
| Podpis dysponenta: Antoni Kos | Podpis Gościa: Zuzanna Kowalska |
A. 45,00 zł
B. 75,00 zł
C. 60,00 zł
D. 90,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelu zazwyczaj korzysta z przedstawionego na rysunku wózka?

A. Odźwierny.
B. Dźwigowy.
C. Bagażowy.
D. Parkingowy.
Realizacja usług w recepcji
Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie
A. urzędu miasta oraz gminy
B. ośrodków zdrowia
C. ośrodków kultury
D. placówek edukacyjnych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?
A. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
B. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
C. Mycie okien
D. Czyszczenie wentylatorów
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z jednostek mieszkalnych jest standardowo wyposażona w udogodnienia dla rodzin?
A. Studio
B. Rezydencjonalna
C. Executive
D. Superior
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności przy porządkowaniu węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
B. Umycie posadzki
C. Umycie płytek nad brodzikiem
D. Wypolerowanie armatury przy umywalce