Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 601
Realizacja usług w recepcji
A. macierz BCG
B. analizę SWOT
C. model AIDA
D. public relations
HGT.06 Pytanie 602
Realizacja usług w recepcji
Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?
A. Zleceniem przelewu
B. Kartą płatniczą
C. W gotówce
D. Przekazem pocztowym
HGT.03 Pytanie 603
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który typ apartamentu hotelowego znajduje się na dwóch poziomach?
A. Studio
B. Penthouse
C. Suitę
D. Duplex
HGT.03 Pytanie 604
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?
A. Określić miejsce, w którym zostanie podane śniadanie
B. Zrobić porządek z ułożeniem potraw na stoliku
C. Wręczyć gościowi menu room-service
D. Zasugerować gościowi nalanie kawy
HGT.03 Pytanie 605
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza problem z klimatyzacją w pokoju?
A. Zgłosić problem do działu technicznego
B. Przeprowadzić reset systemu klimatyzacji
C. Poinformować gościa o usterce i zasugerować otwarcie okna
D. Zapewnić gościowi wentylator
HGT.06 Pytanie 606
Realizacja usług w recepcji
Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
* 5 posiłków dziennie * 2 konsultacje lekarskie * nieograniczony dostęp do napoi gorących * konsultacje z instruktorem nordic walking * codzienna sesja treningowa w sali fitness * 20% rabatu na wybrane zabiegi Beauty Spa | * bezpłatny parking monitorowany * profesjonalna opiekunka do dzieci * rodzinny turniej na kręgielni * zajęcia i animacje dla dzieci i dorosłych * 10% rabatu na zabiegi SPA * nieograniczony dostęp do basenu, jacuzzi * bezprzewodowy Internet |
Pakiet I | Pakiet II |
* butelka wina musującego na powitanie * romantyczna kolacja w blasku świec * sauna, jacuzzi z hydromasażem * odprężający masaż całego ciała * śniadanie serwowane do pokoju * parking monitorowany | * lunch kanapkowy-sałatkowy * przerwa kawowa z domowym ciastem * sala konferencyjna * bezprzewodowy Internet * zabieg w SPA * wypożyczalnia kijków nordic walking * uroczysta biesiada z muzyką |
Pakiet III | Pakiet IV |
A. Pakiet III
B. Pakiet II
C. Pakiet IV
D. Pakiet I
HGT.03 Pytanie 607
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z podanych urządzeń przeznaczone jest do rozmrażania, zapiekania oraz grillowania tostów, kanapek i bułek?
A. Kocioł warzelny
B. Dyspenser
C. Salamander
D. Bemar
HGT.06 Pytanie 608
Realizacja usług w recepcji
Jakiego temperamentu jest gość hotelowy, który jest radosny i z optymizmem spogląda na życie?
A. sangwinik
B. flegmatyk
C. melancholik
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 609
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. schronisko młodzieżowe
B. motel
C. schronisko górskie
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 610
Realizacja usług w recepcji
Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?
A. Zabytkowa cerkiew
B. Muzeum flory i fauny
C. Izba regionalna
D. Muzeum etnograficzne
HGT.03 Pytanie 611
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych zasad dotyczących nakrywania stołu jest błędna?
A. Liczba sztućców po lewej nie może być większa niż trzy
B. Dozwolone jest ułożenie najwyżej dwóch łyżek obok siebie
C. Ostrza noży powinny być skierowane w lewą stronę
D. Łyżki oraz widelce trzeba układać grzbietem w dół
HGT.06 Pytanie 612
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?
A. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
B. Przygotować zespół do ewakuacji gości
C. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
D. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
HGT.03 Pytanie 613
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując śniadanie dla osoby z nietolerancją laktozy, warto pamiętać, żeby w ofercie nie znalazły się
A. mięsa i wędlin
B. mleka i serów
C. owoców cytrusowych
D. warzyw strączkowych
HGT.06 Pytanie 614
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.
Rachunek wstępny | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł |
1 | Nocleg | doba | 5 | 150,00 | |
2 | Kolacja | szt. | 10 | 40,00 | |
3 | Parking | doba | 5 | 20,00 | |
Razem: |
A. 1 250,00 zł
B. 1 150,00 zł
C. 1 050,00 zł
D. 1 350,00 zł
HGT.03 Pytanie 615
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
B. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
C. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
D. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
HGT.06 Pytanie 616
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?
A. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
B. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
C. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
D. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
HGT.06 Pytanie 617
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych, turystyka krajowa oraz przyjazdowa są klasyfikowane jako turystyka
A. narodowa
B. przyjazdowa
C. wewnątrzkrajowa
D. międzynarodowa
HGT.06 Pytanie 618
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?
A. Wprowadzenie zniżek dla studentów
B. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
C. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
D. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
HGT.03 Pytanie 619
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pan Kowalski złożył zamówienie na kolację oraz butelkę szampana do swojego pokoju. Jaką kwotę powinien uiścić, jeśli koszt kolacji wyniósł 200 zł, szampana 120 zł, a opłata za room service to 15% wartości całego zamówienia?
A. 368 zł
B. 426 zł
C. 340 zł
D. 320 zł
HGT.06 Pytanie 620
Realizacja usług w recepcji
Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach
A. Kodeksu karnego
B. regulaminu hotelowego
C. Kodeksu cywilnego
D. Kodeksu administracyjnego
HGT.03 Pytanie 621
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?
A. Korytarzowa
B. Pokojowa
C. Portier
D. Recepcjonista
HGT.06 Pytanie 622
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?
A. Czek podróżniczy
B. Przelew bankowy
C. Voucher hotelowy
D. Karta kredytowa
HGT.06 Pytanie 623
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?
A. Nocleg DBL oraz śniadanie
B. Nocleg DBL oraz dostawka
C. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
D. Nocleg SGL oraz parking
HGT.03 Pytanie 624
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadania porządkowe powinny być realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?
A. Woskowanie podłóg
B. Wietrzenie pościeli
C. Czytanie kurzu
D. Pranie zasłon
HGT.03 Pytanie 625
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przewodnik wycieczki poinformował recepcjonistę o wyjeździe swojej grupy z hotelu o godzinie 400. Jaka forma serwowania śniadania będzie odpowiednia dla tej grupy?
A. Bufet ze śniadaniem
B. Table d'hôte
C. Serwis pokojowy
D. Paczka ze śniadaniem
HGT.06 Pytanie 626
Realizacja usług w recepcji
Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania
A. ostre i smażone
B. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
C. lekkie, nie wywołujące wzdęć
D. łatwe do strawienia, artystycznie podane
HGT.06 Pytanie 627
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkowym elementem wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego w hotelu jest posiadanie płaszcza kąpielowego oraz wagi osobowej?
A. 5*
B. 4*
C. 2*
D. 3*
HGT.03 Pytanie 628
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z poniższych miejsc osoba sprzątająca, przygotowując pokój dla gości, powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży i obuwia oraz igielnik?
A. W szafie
B. W łazience
C. Na bagażniku
D. Na biurku
HGT.06 Pytanie 629
Realizacja usług w recepcji
Jaki skrót oznacza nocleg ze śniadaniem?
A. OB
B. HB
C. FB
D. BB
HGT.03 Pytanie 630
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument zamówienia na usługi dodatkowe przesłany przez klienta wymaga od pracowników biura obsługi klienta
A. wyłącznie wpisania informacji do formularza rezerwacyjnego
B. ustnego potwierdzenia wykonania usług
C. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
D. wyłącznie przesłania kosztorysu do klienta
HGT.06 Pytanie 631
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?
A. Reklamę
B. Sprzedaż osobistą
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 632
Realizacja usług w recepcji
Czym jest Cruise?
A. typ opłaty na lotnisku
B. podróż za pomocą autokaru
C. lot samolotem
D. rejs wycieczkowy statkiem
HGT.06 Pytanie 633
Realizacja usług w recepcji
W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?
A. 360 obiadów
B. 180 obiadów
C. 240 obiadów
D. 480 obiadów
HGT.06 Pytanie 634
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze za usługę noclegową w hotelu, jeśli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, a w tym zawarta jest stała opłata klimatyczna wynosząca 1,50 zł? Stawka podatku VAT na usługi noclegowe wynosi 7 %?
A. 160,00 zł
B. 150,00 zł
C. 130,00 zł
D. 140,00 zł
HGT.03 Pytanie 635
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest składnikiem kawy cappuccino?
A. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, serwowana ze spienionym mlekiem
B. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietanki oraz szczyptą cynamonu
C. napój mleczny, który powstaje przez powolne dolanie espresso do gorącego mleka
D. gorące spienione mleko z dodatkiem kawowego naparu i karmelu
HGT.06 Pytanie 636
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zestawienia określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 01.05.
Rodzaj zamówionych świadczeń w dniu | OB | BB | HB | FB | AI |
---|---|---|---|---|---|
01.05. | 5 | 10 | 10 | 6 | 7 |
A. 28
B. 33
C. 38
D. 23
HGT.03 Pytanie 637
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jednostki mieszkalne z wieloma pokojami, przygotowane do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki rodzaju
A. apartamentowego
B. rezydencyjnego
C. specjalnego
D. standardowego
HGT.06 Pytanie 638
Realizacja usług w recepcji
Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?
A. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
B. zwiększy się
C. zostanie na tym samym poziomie
D. spadnie
HGT.06 Pytanie 639
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?
A. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
B. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
C. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
D. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
HGT.03 Pytanie 640
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym dziale hotelu realizowane są zamówienia związane z organizacją wydarzeń?
A. Służby pięter
B. Działu marketingu
C. Obsługi gastronomicznej
D. Działu technicznego