Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 721
Realizacja usług w recepcji

Na terenie Pojezierza Mazurskiego znajdują się strzeżone miejsca noclegowe, które umożliwiają rozbicie namiotów, parkowanie samochodów oraz przygotowanie posiłków. Jak określa się takie obiekty hotelarskie?

A. Kempingi
B. Pola biwakowe
C. Pola namiotowe
D. Pensjonaty
HGT.03 Pytanie 722
Obsługa gości w obiekcie świa…

W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania

A. awaryjnego
B. gruntownego
C. bieżącego
D. okresowego
HGT.06 Pytanie 723
Realizacja usług w recepcji

Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi

A. spadnie
B. wzrośnie
C. nie ulegnie zmianie
D. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
HGT.06 Pytanie 724
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?

A. Sabre, Galileo, Amadeus
B. Fidelio, Chart, ProHott
C. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
D. Travelocity, Travels-web, Expedia
HGT.06 Pytanie 725
Realizacja usług w recepcji

Jaką sekcję organizacyjną musi powiadomić pracownik obsługujący rezerwację gościa z cukrzycą?

A. Housekeeping
B. Gastronomię
C. Recepcję
D. Służbę parterową
HGT.06 Pytanie 726
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
B. Rozdawanie ulotek klientom
C. Przeprowadzenie remontu hotelu
D. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji

W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?

A. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. 1*, 2* oraz 3*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 728
Realizacja usług w recepcji

Firma, która odniosła powodzenie, udziela innej firmie odpłatnie praw do założenia oraz zarządzania przedsiębiorstwem według jej koncepcji na podstawie umowy

A. franchisingu
B. leasingu
C. najmu
D. dzierżawy
HGT.03 Pytanie 729
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na

A. uzupełnieniu pokoju o dodatkowy koc
B. umieszczeniu w pokoju powitalnej dekoracji
C. przygotowaniu pokoju na nocny wypoczynek
D. dostawieniu łóżeczka dla niemowlęcia
HGT.03 Pytanie 730
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody powinna dodać osoba w pokoju, przygotowując roztwór z 0,5 litra koncentratu, jeżeli wymaga on rozcieńczenia w proporcji 1:4?

A. 1,0 l
B. 4,0 l
C. 2,0 l
D. 0,5 l
HGT.03 Pytanie 731
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rozmiar obrusa powinien być wybrany do stołu o wymiarach 80 cm x 80 cm?

A. 180 cm x 200 cm
B. 140 cm x 140 cm
C. 140 cm x 180 cm
D. 200 cm x 200 cm
HGT.06 Pytanie 732
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?

A. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
B. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
C. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
D. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
HGT.03 Pytanie 733
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby pozbyć się plamy z pomadki do ust na dywanie, powinniśmy użyć

A. acetonu
B. ciepłej wody
C. mleczka do czyszczenia
D. odplamiacza do tłustych plam
HGT.06 Pytanie 734
Realizacja usług w recepcji

Informację o przybyciu gościa VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać

A. dyrektorowi hotelu
B. kierownikowi restauracji
C. portierowi
D. pokojowej
HGT.03 Pytanie 735
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?

A. Udzielanie informacji
B. Prasowanie odzieży
C. Przechowywanie bagażu
D. Zamawianie taksówki
HGT.03 Pytanie 736
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę podawania śniadań powinna wybrać restauracja hotelowa, gdy obsługuje dużą liczbę gości?

A. A la carte
B. Room service
C. Bankietową
D. Bufetową
HGT.06 Pytanie 737
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?

A. Oryginał faktury z nowym numerem
B. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
C. Kopię faktury z nowym numerem
D. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
HGT.06 Pytanie 738
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. doprowadzenie gościa do pokoju
B. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
C. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
D. zapewnienie porządku w holu hotelowym
HGT.03 Pytanie 739
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kierownik banku złożył zlecenie do hotelu na zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być bankiet na stojąco dla mniej więcej 100 osób. Jaki rodzaj bankietu powinien być zaproponowany klientowi?

A. Przyjęcie bufetowe
B. Aperitif
C. Brunch
D. Lampkę wina
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji

Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?

A. Masaż relaksacyjny
B. Orientacja w terenie
C. Animacje przy basenie
D. Wieczór z karaoke
HGT.06 Pytanie 741
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Relacje publiczne
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Akcję promocyjną
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 742
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?

A. Fryzjer, śniadanie
B. Siłownia, sauna
C. Nocleg, sauna
D. Masaż, śniadanie
HGT.06 Pytanie 743
Realizacja usług w recepcji

Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?

A. Wzrost podaży
B. Spadek popytu
C. Wzrost popytu
D. Spadek podaży
HGT.06 Pytanie 744
Realizacja usług w recepcji

Osoba dyżurująca na nocnej zmianie powinna przygotować raport dzienny oraz przekazać zawarte w nim informacje

A. inspektorowi służby pięter
B. kierownikowi sali konsumenckiej
C. dyrektorowi hotelu
D. kierownikowi recepcji
HGT.06 Pytanie 745
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu

A. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
B. wynikają z norm kategoryzacyjnych
C. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
D. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
HGT.03 Pytanie 746
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?

A. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
B. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
C. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
D. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
HGT.06 Pytanie 747
Realizacja usług w recepcji

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją

A. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
B. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
C. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
D. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
HGT.06 Pytanie 748
Realizacja usług w recepcji

Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?

A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
D. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
HGT.06 Pytanie 749
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to

A. rezydent.
B. no show.
C. walk in.
D. passant.
HGT.06 Pytanie 750
Realizacja usług w recepcji

Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?

A. zapewnienie systemu monitoringu
B. zatrudnienie ochroniarzy
C. prowadzenie depozytu
D. utrzymanie strzeżonego parkingu
HGT.06 Pytanie 751
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?

A. pensjonatów
B. mieli
C. hoteli
D. kempingów
HGT.03 Pytanie 752
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wieczorna obsługa lokalu mieszkalnego, polegająca na przygotowaniu pokoju oraz łóżka do nocnego wypoczynku gościa w hotelach o standardzie 5*, to

A. all inclusive
B. turndown service
C. executive lounge
D. room service
HGT.06 Pytanie 753
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?

A. umowa zlecenia
B. umowa agencyjna
C. czarter
D. allotment
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
B. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
C. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
D. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
HGT.06 Pytanie 755
Realizacja usług w recepcji

Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?

A. spostrzegawczość
B. zdolność do dzielenia uwagi
C. solidna pamięć
D. samodzielność
HGT.03 Pytanie 756
Obsługa gości w obiekcie świa…

Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania

A. awaryjnego
B. okolicznościowego
C. gruntownego
D. sezonowego
HGT.03 Pytanie 757
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, który ma wielu gości, a niewielu pracowników?

A. Room serwis
B. Bufet śniadaniowy
C. Serwis a'la carte
D. Serwis talerzowy
HGT.03 Pytanie 758
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty, ze względu na mikrobiologiczne bezpieczeństwo, powinny być oddzielnie przechowywane?

A. Owoce i warzywa
B. Słodycze i pieczywo
C. Ryż i mąka
D. Mięso i wędliny
HGT.03 Pytanie 759
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z którym działem w hotelu powinna kooperować służba pięter dotycząca przekazywania informacji o awariach urządzeń oraz zaplanowanych terminach remontów?

A. Działu administracyjnego
B. Działu marketingu
C. Działu zaopatrzenia
D. Działu technicznego
HGT.06 Pytanie 760
Realizacja usług w recepcji

Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?

A. Public relations
B. Marketing bezpośredni
C. Promocja sprzedaży
D. Sprzedaż osobista