Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 721
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi LUX
B. 10 pokoi DBL
C. 10 pokoi SGL
D. 10 pokoi APT
HGT.06 Pytanie 722
Realizacja usług w recepcji

Która rezerwacja usług hotelowych nie wymaga dokonania przedpłaty?

A. Wstępna
B. Niegwarantowana
C. Potwierdzona
D. Gwarantowana
HGT.06 Pytanie 723
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu

A. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
B. zabezpieczenia roszczenia gościa.
C. zapewnienia korzyści.
D. zagwarantowania płynności finansowej.
HGT.06 Pytanie 724
Realizacja usług w recepcji

Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. domu wycieczkowego
B. obiektu wypoczynkowego
C. miejsca noclegowego typu motel
D. domu gościnnego
HGT.03 Pytanie 725
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co to jest jajko po wiedeńsku?

A. jajko ugotowane na miękko, podawane w kieliszku, z dodatkiem soli
B. jajko ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
C. jajko ugotowane na twardo, serwowane z masłem
D. jajko w szklance, gotowane w gorącej wodzie, z dodatkiem masła
HGT.06 Pytanie 726
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych organizacji międzynarodowych związanych z hotelarstwem przyjęła jako motto hasło "Gość gospodarzowi świętym"?

A. IHRA
B. AHMA
C. HOTREC
D. HoReCa
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?

A. Odesłać gościa do swojego przełożonego
B. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
C. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
D. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
HGT.06 Pytanie 728
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce -
Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe -
Błędne Skały lub
Szczeliniec.
Rynek Główny -
Sukiennice, Kościół
Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry
Świętokrzyskie-
- Jaskinia Raj
Góra Zamkowa -
ruiny zamku
w Chęcinach.
Kazimierz Dolny
zwany „Perłą nad
Wisłą".
Góra Trzech
Krzyży.
Wycieczka 1.Wycieczka 2.Wycieczka 3.Wycieczka 4.

A. Wycieczka 2.
B. Wycieczka 3.
C. Wycieczka 4.
D. Wycieczka 1.
HGT.03 Pytanie 729
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?

A. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
B. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
C. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
D. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
HGT.03 Pytanie 730
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czekoladowo-brązowa pianka, znana jako crema, jest oznaką właściwego parzenia kawy?

A. macchiato
B. au lait
C. espresso
D. con panna
HGT.06 Pytanie 731
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty

A. bez zmian
B. zmniejszona
C. regresywna
D. uzgadniana
HGT.06 Pytanie 732
Realizacja usług w recepcji

Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują

A. śniadanie
B. obiad
C. śniadanie, obiad i kolację
D. śniadanie i obiadokolację
HGT.03 Pytanie 733
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć lampy wiszące w hotelu.

Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach
Czynności wykonywane 1 raz dziennie:
a)przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy
b)mycie parapetów wewnętrznych
Czynności wykonywane 2 razy dziennie:
a)odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych
Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu:
a)mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym
Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu:
a)mycie gąśnic
b)mycie lamp ściennych
c)mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami)
d)mycie drzwi wejściowych do hotelu
Czynności wykonywane 1 raz na kwartał:
a)mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych
b)mycie lamp wiszących

A. 2 razy w roku.
B. 1 raz w tygodniu.
C. 2 razy dziennie.
D. 1 raz na kwartał.
HGT.03 Pytanie 734
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kwotę powinno się umieścić na fakturze w polu wartość netto, jeśli cena brutto za usługę SPA wyniosła 170,00 zł?

A. 157,41 zł
B. 130,90 zł
C. 138,21 zł
D. 201,79 zł
HGT.06 Pytanie 735
Realizacja usług w recepcji

W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest

A. odcięcie źródeł ognia
B. wyłączenie sprzętu elektrycznego
C. ewakuacja osób z hotelu
D. ochrona mienia gości
HGT.06 Pytanie 736
Realizacja usług w recepcji

Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż

A. 95 cm
B. 100 cm
C. 105 cm
D. 90 cm
HGT.06 Pytanie 737
Realizacja usług w recepcji

W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi

A. lodówka bądź mini bar
B. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
C. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
D. szafa lub zabudowane wnęki
HGT.06 Pytanie 738
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
B. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
C. przeniesienie bagażu do jego pokoju
D. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
HGT.06 Pytanie 739
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 540 zł
B. 500 zł
C. 648 zł
D. 600 zł
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?

A. Poleceniem przelewu
B. Fakturą
C. Rachunkiem wstępnym
D. Potwierdzeniem wpłaty
HGT.06 Pytanie 741
Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za kontrolę obiektów hotelowych pod kątem spełniania norm kategoryzacyjnych dotyczących wyposażenia oraz zakresu oferowanych usług?

A. marszałek danego województwa
B. wojewoda
C. starosta
D. prezydent miasta
HGT.03 Pytanie 742
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo należy gotować jajko w wrzącej, osolonej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?

A. 4-5 minut
B. 8-10 minut
C. 2-3 minuty
D. 3-4 minuty
HGT.06 Pytanie 743
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?

A. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
B. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
C. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
D. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
HGT.03 Pytanie 744
Obsługa gości w obiekcie świa…

Serwis polegający na serwowaniu wszystkim gościom tego samego zestawu menu śniadaniowego, w ustalonym czasie i po z góry ustalonej cenie, nazywa się

A. bankietowy
B. a' la carte
C. bufetowy
D. table d’hôte
HGT.06 Pytanie 745
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 600,00 zł
B. 2 574,00 zł
C. 2 938,00 zł
D. 2 262,00 zł
HGT.06 Pytanie 746
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Wczesna rezerwacja

Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się

pobytem w naszym hotelu!

Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem,

otrzymasz 30% zniżki.

A. Lobbing.
B. Sprzedaż osobista.
C. Promocja sprzedaży.
D. Sponsoring.
HGT.06 Pytanie 747
Realizacja usług w recepcji

Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi

A. towarzyszącej
B. fakultatywnej
C. podstawowej
D. uzupełniającej
HGT.06 Pytanie 748
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu zameldowania gościa w hotelu, recepcjonista przekazuje mu oprócz klucza

A. kartę pobytu
B. formularz rezerwacji
C. wiadomość message
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 749
Realizacja usług w recepcji

W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?

Fragment oferty pensjonatu Eden.
Rodzaj pokojuNoclegiWyżywienieCena w zł
DBL3 dobyFB420
DBL5 dóbFB600
DBL7 dóbFB750
Dzieci do lat 3 – gratis
Dzieci od 3 lat do 12 lat – połowa cen

A. Śniadanie i obiadokolacja.
B. Śniadanie i obiad.
C. Obiad, podwieczorek i kolacja.
D. Śniadanie, obiad i kolacja.
HGT.06 Pytanie 750
Realizacja usług w recepcji

Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest

A. węzeł higieniczno - sanitarny
B. aneks kelnerski
C. jednostka mieszkalna
D. mała sala konferencyjna
HGT.03 Pytanie 751
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie informacje, według procedur hotelowych, nie są rejestrowane w protokole dotyczących znalezionych przedmiotów?

A. Okres pobytu gościa
B. Lokalizacja, w której przedmiot został znaleziony
C. Data, w której przedmiot został znaleziony
D. Nazwisko i imię osoby, która znalazła przedmiot
HGT.06 Pytanie 752
Realizacja usług w recepcji

Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi

A. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
B. wzrośnie
C. spadnie
D. nie ulegnie zmianie
HGT.06 Pytanie 753
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj
i nr j.m.
Data
05.03
czw
06.03
pt
07.03
sb
08.03
nd
09.03
pn
10.03
wt
11.03
śr
PARTER
101 SGLRgRoRkRk
102 SGLRgRwRwRw
103 DBLRgRaRoRl
104 DBLRtRtRtRtRt
I PIĘTRO
201 SGLRnRzRl
202 SGLRgReRwRwRwRl
203 DBLReRdRl
204 DBLReRfRfRfRx

A. 09.03 – 11.03
B. 06.03 – 08.03
C. 08.03 – 10.03
D. 07.03 – 09.03
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji

Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?

A. gościa VIP.
B. indywidualnego gościa z zagranicy.
C. indywidualnego gościa z kraju.
D. grupy turystycznej.
HGT.06 Pytanie 755
Realizacja usług w recepcji

Do przystawek oraz dań głównych z ryb i cielęciny powinno się serwować gościom wina?

A. białe stołowe
B. białe ziołowe
C. czerwone stołowe
D. czerwone ziołowe
HGT.06 Pytanie 756
Realizacja usług w recepcji

Dokument hotelowy, który określa zasady rezerwacji i jest przesyłany zamawiającemu do zatwierdzenia, to

A. voucher
B. karta pobytu
C. formularz rezerwacyjny
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 757
Realizacja usług w recepcji

Czym jest SWOT?

A. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
B. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
C. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
D. analiza zdolności płatniczej.
HGT.06 Pytanie 758
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 58 m2
B. 35 m2
C. 30 m2
D. 50 m2
HGT.06 Pytanie 759
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?

I.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamento BB
o pokój jednoosobowyx HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
II.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
x pokój dwuosobowy (twin)x FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
III.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
x pokój dwuosobowy (double)x AI
IV.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamentx BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI

A. IV
B. III
C. I
D. II
HGT.06 Pytanie 760
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zrealizował rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn oraz 12 kobiet). Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 2 DBL i 6 TPL
B. 12 DBL i 1 TPL
C. 5 DBL i 5 TPL
D. 1 DBL i 8 TPL