Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 721
Realizacja usług w recepcji

W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie

A. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
B. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
C. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
D. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
HGT.06 Pytanie 722
Realizacja usług w recepcji

Usługa informacji turystycznej w obiekcie hotelarskim to forma

A. komplementarna
B. fakultatywna
C. towarzysząca
D. podstawowa
HGT.06 Pytanie 723
Realizacja usług w recepcji

Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?

CENY
I DOSTĘPNOŚĆ
POKOJE,
PAKIETY
PŁATNOŚĆ
ON LINE
REZERWACJA
3 MINUTY
Gość bezpośrednio
w kalendarzu
widzi dostępne oferty
i ich ceny
Pełna oferta
pokoi hotelowych
oraz pakietów
pobytowych wraz
z opisem
Szybki
przelew bankowy
lub karta kredytowa
Potwierdzenie płatności
i rezerwacji e-mailem
A.B.C.D.

A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 724
Realizacja usług w recepcji

Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników

A. działu marketingu
B. służby parterowej
C. recepcji
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 725
Realizacja usług w recepcji

W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić

A. 14 m2
B. 9 m2
C. 13 m2
D. 12 m2
HGT.06 Pytanie 726
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska, recepcjonista powinien wpisać przy tworzeniu karty pobytu dla gościa zagranicznego?

A. Datę rezerwacji
B. Numer pokoju
C. Datę urodzenia
D. Numer paszportu
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji

Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do

A. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
B. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
C. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
D. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
HGT.06 Pytanie 728
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:

A. trzy kondygnacje
B. dwie kondygnacje
C. pięć kondygnacji
D. cztery kondygnacje
HGT.06 Pytanie 729
Realizacja usług w recepcji

Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?

A. Produktu
B. Personelu
C. Dystrybucji
D. Promocji
HGT.06 Pytanie 730
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?

A. potwierdzenie wpłaty
B. dowód wpłaty KP
C. paragon fiskalny
D. rachunek wstępny
HGT.03 Pytanie 731
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?

A. Pszenne
B. Jęczmienne
C. Orkiszowe
D. Ryżowe
HGT.03 Pytanie 732
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności

A. zapoznać się z instrukcją użycia środka
B. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
C. przygotować roztwór do użycia
D. poinformować o tym swojego przełożonego
HGT.06 Pytanie 733
Realizacja usług w recepcji

Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. wyłączyć zasilanie w pokoju
B. wyłączyć zasilanie w obiekcie
C. powiadomić straż pożarną
D. powiadomić firmę energetyczną
HGT.03 Pytanie 734
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?

A. Inspektorowi służby pięter
B. Kierownikowi recepcji
C. Osobie zarządzającej hotelem
D. Korytarzowej
HGT.03 Pytanie 735
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać na samym początku, gdy przeprowadzamy sprzątanie węzła higieniczno-sanitarnego w budynku mieszkalnym?

A. Wypolerować armaturę nad umywalką
B. Umyć podłogę
C. Wyczyścić wnętrze muszli klozetowej
D. Umyć glazurę nad wanną
HGT.03 Pytanie 736
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?

A. Bieżącego
B. Okolicznościowego
C. Gruntownego
D. Awaryjnego
HGT.06 Pytanie 737
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to

A. passant.
B. walk in.
C. no show.
D. rezydent.
HGT.06 Pytanie 738
Realizacja usług w recepcji

Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje

A. położenie miejsca
B. promocja na targach, jakość produktu
C. ilość obiektów noclegowych
D. wielkość obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 739
Realizacja usług w recepcji

W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?

A. tylko 5*
B. tylko 4*
C. 1*, 2* i 3*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. schładzać oparzenie wodą.
B. zdezynfekować ranę spirytusem.
C. wezwać karetkę pogotowia.
D. nałożyć jałowy opatrunek.
HGT.06 Pytanie 741
Realizacja usług w recepcji

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?

A. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny
D. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
HGT.03 Pytanie 742
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty powinny być jako pierwsze ułożone w bufecie śniadaniowym?

A. Soki owocowe oraz produkty mleczne
B. Produkty zbożowe i mleko
C. Sery oraz pieczywo
D. Masło, margaryna śniadaniowa i dżemy
HGT.06 Pytanie 743
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?

A. 2*
B. 3*
C. 1*
D. 4*
HGT.03 Pytanie 744
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania w wersji rozszerzonej powinno być przygotowane zgodnie z poniższymi zasadami:

A. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy umiejscowione powyżej talerza zakąskowego
B. przyprawy w centralnej części stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła umieszczony powyżej talerza zakąskowego
C. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
D. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
HGT.06 Pytanie 745
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Plan pobytu uczestników konferencji
10.10.2017 r. – poniedziałek
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900uroczysta kolacja
11.10.2017 r. – wtorek
godz. 800śniadanie
godz. 1000-1300konferencja
godz. 1130-1145przerwa na kawę
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900kolacja
12.10.2017 r. – środa
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1045zakończenie konferencji
godz. 1100wyjazd gości

A. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
B. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
C. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
D. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
HGT.06 Pytanie 746
Realizacja usług w recepcji

W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?

A. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
B. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
C. Klient jest agresywny i niegrzeczny
D. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
HGT.06 Pytanie 747
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Lojalnościowy
B. Usługowy
C. Sezonowy
D. Ilościowy
HGT.06 Pytanie 748
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do

A. księgi meldunkowej
B. formularza rezerwacji
C. potwierdzenia rezerwacji
D. karty pobytu
HGT.06 Pytanie 749
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?

A. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
B. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
C. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
D. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
HGT.06 Pytanie 750
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?

A. Terminal, kasa fiskalna
B. Telefaks, kasa fiskalna
C. Kasa fiskalna, telefaks
D. Kasa fiskalna, terminal
HGT.06 Pytanie 751
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?

A. Podczas procesu check-out
B. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
C. W czasie pobytu gościa w obiekcie
D. Podczas procedury check-in
HGT.06 Pytanie 752
Realizacja usług w recepcji

Czym jest akronim HOTREC?

A. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
B. Globalną Organizacją Turystyki
C. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
D. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
HGT.06 Pytanie 753
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?

A. Przelewem
B. Kartą płatniczą
C. Przekazem pocztowym
D. Gotówką
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?

A. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
B. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
C. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
D. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
HGT.03 Pytanie 755
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest najmniejsze dopuszczalne wymiary łóżka w lokalu mieszkalnym typu DBL?

A. 198 cm x 203 cm
B. 153 cm x 203 cm
C. 90 cm x 200 cm
D. 140 cm x 200 cm
HGT.06 Pytanie 756
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. przez całą dobę
B. w ustalonych godzinach
C. w określonym czasie
D. przez 12 godzin w ciągu dnia
HGT.06 Pytanie 757
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?

Potwierdzenie rezerwacji
Liczba osób: 2Data przyjazdu: 12.08Data wyjazdu: 15.08
Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł
Wyżywienie /data /cena:
– śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju
– obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os.
– kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os.
Koszt pobytu........................................................
(Podane ceny są cenami brutto)

A. 1 680 zł
B. 680 zł
C. 940 zł
D. 1 080 zł
HGT.06 Pytanie 758
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
B. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
C. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
D. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
HGT.06 Pytanie 759
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował dwa pokoje dwuosobowe dla czterech osób w taryfie all inclusive w terminie od 09 do 14 lipca. Który fragment potwierdzenia rezerwacji odpowiada zamówieniu?

Potwierdzenie rezerwacji - fragmentPotwierdzenie rezerwacji - fragment
- ilość dób 6
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 6 000,00 zł
- ilość dób 5
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 5 000,00 zł
A.B.
Potwierdzenie rezerwacji - fragmentPotwierdzenie rezerwacji – fragment
- ilość dób 6
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 3 000,00 zł
- ilość dób 5
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 2 500,00 zł
C.D.

A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.03 Pytanie 760
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby pozbyć się plamy z pomadki do ust na dywanie, powinniśmy użyć

A. odplamiacza do tłustych plam
B. mleczka do czyszczenia
C. ciepłej wody
D. acetonu
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły