Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
B. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
C. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
D. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?

A. Usługa prania odzieży
B. Serwowanie śniadań do pokoi
C. Przechowalnia bagażu
D. Usługa transportu bagażu
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?

A. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
B. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
C. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
D. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji

Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien

A. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
B. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
C. przekazać ją do przechowalni bagażu
D. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?

A. Lampkę wina
B. Garden Party
C. Coctail Party
D. Przyjęcie bufetowe
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?

A. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
B. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
C. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
D. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?

A. zwiększy się
B. zmniejszy się
C. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
D. nie ulegnie zmianie
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?

A. Zażądać dokumentu tożsamości
B. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
C. Zrealizować kartę rejestracyjną
D. Życzyć miłego pobytu
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
B. łatwe do strawienia, artystycznie podane
C. lekkie, nie wywołujące wzdęć
D. ostre i smażone
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w obiekcie turystycznym goście poprosili recepcjonistę o przygotowanie propozycji spędzenia wolnego czasu. Pracownik recepcji stworzył listę głównych atrakcji oraz przekazał informacje o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista dostarczył turystom wiadomości

A. kulturalnej
B. turystycznej
C. miejskiej
D. hotelowej
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o informację, czy na basenie lub w szatni odnaleziono pierścionek. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, któremu sprzątaczka przekazała znaleziony dzień wcześniej pierścionek?

A. Oddać pierścionek, poprosić gościa o numer pokoju, sprawdzić kartę pobytu wraz z dowodem osobistym gościa.
B. Pokazać pierścionek, poprosić gościa o okazanie dowodu tożsamości, oddać pierścionek.
C. Zapytać, jak ten pierścionek wyglądał, sprawdzić dokument tożsamości gościa, uzyskać pokwitowanie odbioru.
D. Pokazać pierścionek, zapytać, czy jest własnością gościa, oddać pierścionek.
Realizacja usług w recepcji

Koszt netto noclegu w hotelu wynosi 100,00 zł za dobę, a obowiązująca stawka VAT to 8%. Jaką kwotę brutto powinien wpisać recepcjonista na fakturze dla gościa, który zatrzymuje się w hotelu na 2 doby?

A. 200,00 zł
B. 216,00 zł
C. 108,00 zł
D. 185,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. komputerowy system rezerwacyjny
B. globalny system dystrybucji
C. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
D. internetowy portal rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
B. Modyfikacja wystroju hotelu
C. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
D. Promocje cenowe usług hotelarskich
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Wczesna rezerwacja

Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się

pobytem w naszym hotelu!

Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem,

otrzymasz 30% zniżki.

A. Sponsoring.
B. Lobbing.
C. Sprzedaż osobista.
D. Promocja sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 750
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu.

Hotel Rubin
Sp. z o. o.
ul. Krótka 5
00-025 Warszawa
NIP 839-42-50-122
2013-02-25     156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2*300,00600,00 B
SP. OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP. OP B720,00
PTU B 8 %53,33
SUMA PTU60,81
SUMA760,00
0002/000114,00
Kasjer 23
Nr sys.00987

A. 600 zł
B. 120 zł
C. 720 zł
D. 760 zł
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba, której obowiązkiem jest

A. serwowanie napojów gościom podczas posiłków w restauracji hotelowej
B. nadzorowanie pracy służby pięter
C. realizacja nietypowych życzeń gości
D. koordynacja działań w dziale odnowy biologicznej
Realizacja usług w recepcji

Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć

A. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
B. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
C. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
D. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowana
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Grafik obłożenia pokoi.
C. Formularz rezerwacji.
D. Karta rejestracyjna.
HGT.06 Pytanie 756
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy

A. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
B. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
C. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
D. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
HGT.03 Pytanie 757
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie węzła sanitarno-higienicznego w hotelowym pokoju?

A. Prysznic, osłona prysznica, bidet, umywalka
B. Prysznic, umywalka z blatem i bocznym oświetleniem, ręczniki kąpielowe, WC
C. Wanna z baterią i prysznicem, umywalka z blatem i górnym oświetleniem, WC
D. Wanna, bidet, WC z umywalkami, ręczniki
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.

PAKIET BURSZTYNOWY
W cenie:
— wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
— wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora)
— materiały konferencyjne (papier i długopisy)
— menu wg programu spotkania
— bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
— wsparcie organizacyjne Managera
— parking monitorowany na terenie obiektu

A. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
B. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
C. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
D. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.