Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 721
Realizacja usług w recepcji
A. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
B. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
C. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
D. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
HGT.06 Pytanie 722
Realizacja usług w recepcji
Usługa informacji turystycznej w obiekcie hotelarskim to forma
A. komplementarna
B. fakultatywna
C. towarzysząca
D. podstawowa
HGT.06 Pytanie 723
Realizacja usług w recepcji
Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?
CENY I DOSTĘPNOŚĆ | POKOJE, PAKIETY | PŁATNOŚĆ ON LINE | REZERWACJA 3 MINUTY |
---|---|---|---|
Gość bezpośrednio w kalendarzu widzi dostępne oferty i ich ceny | Pełna oferta pokoi hotelowych oraz pakietów pobytowych wraz z opisem | Szybki przelew bankowy lub karta kredytowa | Potwierdzenie płatności i rezerwacji e-mailem |
A. | B. | C. | D. |
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 724
Realizacja usług w recepcji
Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników
A. działu marketingu
B. służby parterowej
C. recepcji
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 725
Realizacja usług w recepcji
W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić
A. 14 m2
B. 9 m2
C. 13 m2
D. 12 m2
HGT.06 Pytanie 726
Realizacja usług w recepcji
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska, recepcjonista powinien wpisać przy tworzeniu karty pobytu dla gościa zagranicznego?
A. Datę rezerwacji
B. Numer pokoju
C. Datę urodzenia
D. Numer paszportu
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
B. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
C. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
D. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
HGT.06 Pytanie 728
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:
A. trzy kondygnacje
B. dwie kondygnacje
C. pięć kondygnacji
D. cztery kondygnacje
HGT.06 Pytanie 729
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?
A. Produktu
B. Personelu
C. Dystrybucji
D. Promocji
HGT.06 Pytanie 730
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?
A. potwierdzenie wpłaty
B. dowód wpłaty KP
C. paragon fiskalny
D. rachunek wstępny
HGT.03 Pytanie 731
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?
A. Pszenne
B. Jęczmienne
C. Orkiszowe
D. Ryżowe
HGT.03 Pytanie 732
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności
A. zapoznać się z instrukcją użycia środka
B. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
C. przygotować roztwór do użycia
D. poinformować o tym swojego przełożonego
HGT.06 Pytanie 733
Realizacja usług w recepcji
Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. wyłączyć zasilanie w pokoju
B. wyłączyć zasilanie w obiekcie
C. powiadomić straż pożarną
D. powiadomić firmę energetyczną
HGT.03 Pytanie 734
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Inspektorowi służby pięter
B. Kierownikowi recepcji
C. Osobie zarządzającej hotelem
D. Korytarzowej
HGT.03 Pytanie 735
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać na samym początku, gdy przeprowadzamy sprzątanie węzła higieniczno-sanitarnego w budynku mieszkalnym?
A. Wypolerować armaturę nad umywalką
B. Umyć podłogę
C. Wyczyścić wnętrze muszli klozetowej
D. Umyć glazurę nad wanną
HGT.03 Pytanie 736
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?
A. Bieżącego
B. Okolicznościowego
C. Gruntownego
D. Awaryjnego
HGT.06 Pytanie 737
Realizacja usług w recepcji
Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to
A. passant.
B. walk in.
C. no show.
D. rezydent.
HGT.06 Pytanie 738
Realizacja usług w recepcji
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. położenie miejsca
B. promocja na targach, jakość produktu
C. ilość obiektów noclegowych
D. wielkość obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 739
Realizacja usług w recepcji
W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?
A. tylko 5*
B. tylko 4*
C. 1*, 2* i 3*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?
A. schładzać oparzenie wodą.
B. zdezynfekować ranę spirytusem.
C. wezwać karetkę pogotowia.
D. nałożyć jałowy opatrunek.
HGT.06 Pytanie 741
Realizacja usług w recepcji
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?
A. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny
D. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
HGT.03 Pytanie 742
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty powinny być jako pierwsze ułożone w bufecie śniadaniowym?
A. Soki owocowe oraz produkty mleczne
B. Produkty zbożowe i mleko
C. Sery oraz pieczywo
D. Masło, margaryna śniadaniowa i dżemy
HGT.06 Pytanie 743
Realizacja usług w recepcji
W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?
A. 2*
B. 3*
C. 1*
D. 4*
HGT.03 Pytanie 744
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podstawowe nakrycie do śniadania w wersji rozszerzonej powinno być przygotowane zgodnie z poniższymi zasadami:
A. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy umiejscowione powyżej talerza zakąskowego
B. przyprawy w centralnej części stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła umieszczony powyżej talerza zakąskowego
C. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
D. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
HGT.06 Pytanie 745
Realizacja usług w recepcji
Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?
Plan pobytu uczestników konferencji | |
---|---|
10.10.2017 r. – poniedziałek | |
godz. 1300 | przyjazd gości |
godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej |
godz. 1500-1800 | konferencja |
godz. 1630-1645 | przerwa na kawę |
godz. 1900 | uroczysta kolacja |
11.10.2017 r. – wtorek | |
godz. 800 | śniadanie |
godz. 1000-1300 | konferencja |
godz. 1130-1145 | przerwa na kawę |
godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej |
godz. 1500-1800 | konferencja |
godz. 1630-1645 | przerwa na kawę |
godz. 1900 | kolacja |
12.10.2017 r. – środa | |
godz. 900 | śniadanie |
godz. 1000-1045 | zakończenie konferencji |
godz. 1100 | wyjazd gości |
A. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
B. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
C. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
D. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
HGT.06 Pytanie 746
Realizacja usług w recepcji
W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?
A. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
B. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
C. Klient jest agresywny i niegrzeczny
D. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
HGT.06 Pytanie 747
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?
A. Lojalnościowy
B. Usługowy
C. Sezonowy
D. Ilościowy
HGT.06 Pytanie 748
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do
A. księgi meldunkowej
B. formularza rezerwacji
C. potwierdzenia rezerwacji
D. karty pobytu
HGT.06 Pytanie 749
Realizacja usług w recepcji
Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?
A. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
B. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
C. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
D. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
HGT.06 Pytanie 750
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?
A. Terminal, kasa fiskalna
B. Telefaks, kasa fiskalna
C. Kasa fiskalna, telefaks
D. Kasa fiskalna, terminal
HGT.06 Pytanie 751
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?
A. Podczas procesu check-out
B. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
C. W czasie pobytu gościa w obiekcie
D. Podczas procedury check-in
HGT.06 Pytanie 752
Realizacja usług w recepcji
Czym jest akronim HOTREC?
A. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
B. Globalną Organizacją Turystyki
C. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
D. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
HGT.06 Pytanie 753
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
A. Przelewem
B. Kartą płatniczą
C. Przekazem pocztowym
D. Gotówką
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?
A. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
B. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
C. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
D. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
HGT.03 Pytanie 755
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest najmniejsze dopuszczalne wymiary łóżka w lokalu mieszkalnym typu DBL?
A. 198 cm x 203 cm
B. 153 cm x 203 cm
C. 90 cm x 200 cm
D. 140 cm x 200 cm
HGT.06 Pytanie 756
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się
A. przez całą dobę
B. w ustalonych godzinach
C. w określonym czasie
D. przez 12 godzin w ciągu dnia
HGT.06 Pytanie 757
Realizacja usług w recepcji
Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?
Potwierdzenie rezerwacji | ||
---|---|---|
Liczba osób: 2 | Data przyjazdu: 12.08 | Data wyjazdu: 15.08 |
Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł | ||
Wyżywienie /data /cena: | ||
– śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju | ||
– obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os. | ||
– kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os. | ||
Koszt pobytu........................................................ | ||
(Podane ceny są cenami brutto) |
A. 1 680 zł
B. 680 zł
C. 940 zł
D. 1 080 zł
HGT.06 Pytanie 758
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?
A. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
B. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
C. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
D. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
HGT.06 Pytanie 759
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował dwa pokoje dwuosobowe dla czterech osób w taryfie all inclusive w terminie od 09 do 14 lipca. Który fragment potwierdzenia rezerwacji odpowiada zamówieniu?
Potwierdzenie rezerwacji - fragment | Potwierdzenie rezerwacji - fragment |
- ilość dób 6 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 6 000,00 zł | - ilość dób 5 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 5 000,00 zł |
A. | B. |
Potwierdzenie rezerwacji - fragment | Potwierdzenie rezerwacji – fragment |
- ilość dób 6 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 3 000,00 zł | - ilość dób 5 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 2 500,00 zł |
C. | D. |
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.03 Pytanie 760
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby pozbyć się plamy z pomadki do ust na dywanie, powinniśmy użyć
A. odplamiacza do tłustych plam
B. mleczka do czyszczenia
C. ciepłej wody
D. acetonu