Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 761
Realizacja usług w recepcji
A. rodzinną
B. dla stałych klientów
C. sezonową
D. funkcjonalną
HGT.06 Pytanie 762
Realizacja usług w recepcji
Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?
A. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
B. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
C. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
D. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
HGT.06 Pytanie 763
Realizacja usług w recepcji
W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:
A. mączne z sosami zasmażanymi
B. rybne, gotowane na parze z warzywami
C. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
D. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
HGT.06 Pytanie 764
Realizacja usług w recepcji
Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?
A. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
B. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
C. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
D. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
HGT.06 Pytanie 765
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?
A. Obsługa usługi budzenia
B. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
C. Osobista opieka nad gościem
D. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
HGT.06 Pytanie 766
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
B. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
C. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
D. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
HGT.06 Pytanie 767
Realizacja usług w recepcji
Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?
A. Formy płatności za pobyt
B. Numeru zamawianego pokoju
C. Danych identyfikacyjnych gościa
D. Czasu trwania doby hotelowej
HGT.06 Pytanie 768
Realizacja usług w recepcji
Motel jest rodzajem obiektu:
A. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
B. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
C. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
D. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
HGT.03 Pytanie 769
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie wszystkimi zadaniami związanymi z obsługą gości w pokojach hotelowych to rola
A. pokojowej
B. kierownika recepcji
C. kierownika służby pięter
D. recepcjonisty
HGT.03 Pytanie 770
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są odpowiednie warunki przechowywania świeżych ryb w chłodni magazynowej w restauracji hotelowej?
A. W temperaturze 2 - 4°C, maksymalnie 4 dni
B. W temperaturze 4 - 8°C, maksymalnie 4 dni
C. W temperaturze -1 - 2°C, maksymalnie 2 dni
D. W temperaturze 10 - 14°C, maksymalnie 2 dni
HGT.06 Pytanie 771
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, co nie jest uznawane za obiekt hotelarski?
A. pole biwakowe
B. kemping
C. szkolne schronisko młodzieżowe
D. dom wycieczkowy
HGT.03 Pytanie 772
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych dokumentów stanowi podstawę do dokonania płatności za zrealizowane usługi dodatkowe?
A. Rachunek uproszczony
B. Zestawienie kosztów
C. Faktura
D. Kosztorys
HGT.03 Pytanie 773
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługi kosmetyczne oferowane gościom hotelowym są usługami
A. komplementarnymi
B. towarzyszącymi o charakterze handlowym
C. fakultatywnymi
D. towarzyszącymi o charakterze osobistym
HGT.06 Pytanie 774
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?
A. szafki kelnerskie
B. wózki kelnerskie
C. pomocniki kelnerskie
D. regały kelnerskie
HGT.06 Pytanie 775
Realizacja usług w recepcji
Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?
A. Wieprzowina, karp
B. Sarnina, węgorz
C. Cielęcina, łosoś
D. Dziczyzna, owoce
HGT.03 Pytanie 776
Obsługa gości w obiekcie świa…
Oblicz całkowity koszt usługi zamówionej przez gościa, czyli dostarczenie kolacji do pokoju dla dwóch osób, jeżeli cena kolacji wynosi 50,00 zł/szt., a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia?
A. 100,00 zł
B. 120,00 zł
C. 60,00 zł
D. 50,00 zł
HGT.06 Pytanie 777
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy śniadaniowe mogą otrzymać klienci, jeśli biuro podróży zarezerwowało dla nich śniadania kontynentalne?
A. Pieczywo, masło, dżem lub miód, kawa lub herbata
B. Mleko z płatkami, sok ze świeżych owoców, tosty, jaja na bekonie, kawa z mlekiem
C. Sok, zupa mleczna, jaja na szynce, kawa, herbata, mleko
D. Pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku, kawa ze śmietanką
HGT.06 Pytanie 778
Realizacja usług w recepcji
Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?
A. Psy.
B. Zagadkowe dzieci.
C. Gwiazdy.
D. Dojne krowy.
HGT.03 Pytanie 779
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zestawów zawiera dania i napoje typowe dla angielskiego śniadania?
A. Sery, jaja gotowane w wodzie, kawa z mlekiem
B. Owsianka, jajka w bekonie, świeżo wyciskane soki owocowe
C. Rogaliki, konfitury, kawa
D. Bułeczki drożdżowe, dżem, czekolada na gorąco
HGT.06 Pytanie 780
Realizacja usług w recepcji
Do usług dodatkowych, które oferuje hotel, nie należy
A. serwowanie śniadań
B. przekazywanie listów
C. udzielanie informacji
D. dostarczanie prasy
HGT.06 Pytanie 781
Realizacja usług w recepcji
W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 24 godz.
B. Do 12 godz.
C. Do 36 godz.
D. Do 48 godz.
HGT.06 Pytanie 782
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
B. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
C. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
D. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
HGT.06 Pytanie 783
Realizacja usług w recepcji
Czym jest Miejsce Obsługi Podróżnych?
A. placówką noclegową usytuowaną przy autostradzie, przeznaczoną do relaksu podróżników
B. ciągiem drogowym, wzdłuż którego znajdują się stacje paliw, parkingi oraz lokale gastronomiczne
C. terenem przeznaczonym do parkowania i odpoczynku w trakcie podróży
D. wyznaczonym obszarem w pasie drogowym, który zawiera miejsca parkingowe i urządzenia zaspokajające potrzeby podróżujących
HGT.06 Pytanie 784
Realizacja usług w recepcji
Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać
A. czy rachunek jest poprawny
B. czy gość planuje przyjechać ponownie
C. o wysokość napiwku
D. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
HGT.06 Pytanie 785
Realizacja usług w recepcji
W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się
A. w każdym pomieszczeniu.
B. przy drogach ewakuacyjnych.
C. w obszernych salach.
D. w pobliżu wyjść.
HGT.06 Pytanie 786
Realizacja usług w recepcji
Obiekty świadczące usługi noclegowe, w tym domki turystyczne, to
A. domy turysty
B. domy wycieczkowe
C. kempingi
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 787
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Samorealizacji.
B. Szacunku i uznania.
C. Przynależności.
D. Społeczną.
HGT.03 Pytanie 788
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zaproponować organizatorom kongresu dla 250 osób?
A. Klasowe
B. Bankietowe
C. W podkowę
D. Teatralne
HGT.06 Pytanie 789
Realizacja usług w recepcji
Nie należy do składu zespołu recepcyjnego
A. pokój bagażowy
B. sejf
C. centrala telefoniczna
D. infokiosk
HGT.06 Pytanie 790
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to
A. formularz rezerwacyjny
B. karta zamówienia
C. list powitalny
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 791
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który ma minimum 10 pokoi, z przewagą miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to
A. motel
B. hotel
C. pensjonat
D. kemping
HGT.06 Pytanie 792
Realizacja usług w recepcji
Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?
A. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
C. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
D. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
HGT.03 Pytanie 793
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?
A. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 794
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kwotę należy wpisać na fakturze w sekcji wartość netto, jeśli wartość brutto za usługi typu Wellness&SPA wynosi 1 200,00 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 1 296,00 zł
B. 975,61 zł
C. 1 476,00 zł
D. 1 111,11 zł
HGT.03 Pytanie 795
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma zajmująca się handlem powierzyła hotelowi organizację wydarzenia biznesowego z konferencją oraz bankietem dla 50 pracowników. Który dokument powinien w pierwszej kolejności przygotować pracownik hotelu, aby zrealizować to zamówienie?
A. Umowę wstępną na realizację imprezy
B. Propozycję sal bankietowych oraz konferencyjnych
C. Propozycję menu bankietowego
D. Wstępną wycenę przyjęcia
HGT.06 Pytanie 796
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien
A. zapropanować najwyższy standard pokoju
B. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
C. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
D. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
HGT.03 Pytanie 797
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co to jest jajko po wiedeńsku?
A. jajko w szklance, gotowane w gorącej wodzie, z dodatkiem masła
B. jajko ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
C. jajko ugotowane na miękko, podawane w kieliszku, z dodatkiem soli
D. jajko ugotowane na twardo, serwowane z masłem
HGT.06 Pytanie 798
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. przedstawicieli mediów
B. dyrektora hotelu
C. kontrahentów
D. mieszkańców
HGT.06 Pytanie 799
Realizacja usług w recepcji
Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:
A. 1*
B. 3*
C. 4*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji
Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni
A. węgierskiej
B. niemieckiej
C. arabskiej
D. skandynawskiej