Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 762
Obsługa gości w obiekcie świa…

W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania

A. okresowego
B. bieżącego
C. gruntownego
D. awaryjnego
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę przyjazdów rodzin na wypoczynek w hotelu, najbardziej efektywne będą działania marketingowe polegające na

A. zwiększeniu rabatu funkcjonalnego
B. zwiększeniu rabatu ilościowego
C. wprowadzeniu promocji sprzedaży
D. wprowadzeniu promocji osobistej
HGT.06 Pytanie 767
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?

A. Cena
B. Produkt
C. Dystrybucja
D. Promocja
HGT.06 Pytanie 769
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. szybkie schładzanie, na przykład szampana
B. posypywanie produktu przyprawami
C. dekorowanie przekąsek
D. pokrywanie ciasta lukrem
Realizacja usług w recepcji

Klient planuje zamówić w hotelowej restauracji zimne danie oraz wino. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne
B. indyka w maladze, wino czerwone deserowe
C. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne
D. schab w galarecie, wino białe słodkie
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. reklamę wewnętrzną
B. promocję sprzedaży
C. public relations
D. reklamę zewnętrzną
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?

A. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
B. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
C. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
D. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
Realizacja usług w recepcji

Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz

A. nie zmieniać pościeli
B. zmienić pościel
C. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
D. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu.

Termin pobytu10-15.07.2014 r.
Liczba osób18
Rodzaj pokoju9 x DBL
Usługi dodatkowe– Depozyt – w dniu przyjazdu złożenie laptopa i sprzętu elektronicznego, odebranie w dniu wyjazdu
– Wyżywienie:
– śniadania: 11-15.07.2014 r. godz. 7.30
– obiady: 11-14.07. 2014 r. godz. 12.30
– kolacje: 10-14.07.2014 r. godz: 18.00
– uroczysty bankiet dla 25 osób – 11.07.2014 r. w godz. 21.00-24.00
– Wynajem sali konferencyjnej z podstawowym wyposażeniem – 11.07 oraz 13.07.2014 r. w godz. 15.00-17.00
– Przerwa na kawę podczas konferencji
– Zwiedzanie miasta z przewodnikiem – 14.07.2014 r. w godz. 13.00-18.00
– Sauna, basen – 10.07 i 13.07.2014 r. godz. 19.00-20.00
– Miejsce na parkingu hotelowym dla busa w dniu przyjazdu i wyjazdu

A. Dział recepcji.
B. Dział gastronomii.
C. Dział techniczny.
D. Dział odnowy biologicznej.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych grup przedstawia najczęściej spotykane sposoby serwowania śniadań dla gości hotelowych przyjeżdżających w celach rekreacyjnych?

A. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service
B. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte
C. Room service, à la carte, obsługa bankietowa
D. À la carte, room service, obsługa bufetowa
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?

A. Lista gości VIP
B. Karta pobytu
C. Księga skarg i wniosków
D. Rejestr zamówionych usług budzenia
Realizacja usług w recepcji

Głównym czynnikiem, który może wpłynąć na zwiększenie popytu na usługi noclegowe w hotelach, będzie przede wszystkim

A. wzrost cen usług hotelowych
B. wzrost dochodów społeczeństwa
C. ograniczenie wydatków w domach
D. spadek dochodów społeczeństwa
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Bagażnik jako mebel jednostki mieszkalnej jest obowiązkowy we wszystkich

WymaganieKategorie
****************
HMPHMPHMPHMPHMP
Bagażnikooooooooooooo

A. hotelach i motelach oraz pensjonatach powyżej 2*.
B. pensjonatach oraz hotelach i motelach powyżej 2*.
C. pensjonatach i motelach oraz hotelach powyżej 2*.
D. hotelach i pensjonatach oraz motelach powyżej 2*.
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu od 10 do 14 lipca br., informując, że przyjedzie o godz. 1200, a wyjedzie o godz. 800. Doba hotelowa w tym hotelu rozpoczyna się o godz. 1100, a kończy o 900. Które oznaczenie w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

GRAFIK REZERWACJI
08.0709.0710.0711.0712.0713.0714.0715.07
A.RRRRRR
B.RRRR
C.RRRRR
D.RRRRR

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to

A. sangwinik
B. ekstrawertyk
C. melancholik
D. choleryk
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, ile i jaki rodzaj pokoi należy zarezerwować dla grupy z Głogowa.

Szkoła Podstawowa nr 5

ul. Szkolna 12

67-200 Głogów

Głogów, 2 lutego 2018 r.


Hotel Róża **

ul. Zielona 77

58-330 Jedlina-Zdrój

ZAMÓWIENIE

Zwracam się z uprzejmą prośbą o rezerwację miejsc noclegowych, dla 32 osób, w tym
30 uczniów (18 dziewcząt i 12 chłopców) oraz 2 nauczycielek w terminie
od 11 do 13 sierpnia 2018 r.

Proszę również o zapewnienie całodziennego wyżywienia od obiadu w dniu przyjazdu
do śniadania w dniu wyjazdu.

Z poważaniem,

Sylwia Wróbelska

nauczycielka

A. 30 pokoi DBL, 2 pokoje SGL.
B. 15 pokoi DBL, 2 pokoje TPL.
C. 15 pokoi TPL, 2 pokoje DBL.
D. 10 pokoi TPL, 1 pokój DBL.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dania, napoje i potrawy składają się na tradycyjne śniadanie francuskie?

A. Sok z świeżych owoców lub warzyw oraz owoce cytrusowe, herbata po angielsku lub kawa, owsianka na mleku, tosty, jaja sadzone na szynce, naleśniki z dodatkami, ryby podawane na zimno, wędliny.
B. Ciepły napój, chleb, masło, jajo po wiedeńsku, miód, dżem, słodka bułka drożdżowa, ser żółty, wędlina.
C. Sok pomarańczowy, filiżanka kawy lub herbaty, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury.
D. Napoje zimne oraz gorące, alkoholowe i bezalkoholowe, przekąski, ryby i mięsa smażone lub grillowane, dania na bazie jaj lub mąki, potrawy słodkie, sery.
Realizacja usług w recepcji

Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.

A. Czasowy
B. Lojalnościowy
C. Sezonowy
D. Ilościowy
Realizacja usług w recepcji

Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?

A. Wypełniając grafik rezerwacji
B. W formie pisemnej
C. Ustnie w dniu jego przybycia
D. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
HGT.03 Pytanie 795
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co to jest jajko po wiedeńsku?

A. jajko ugotowane na miękko, podawane w kieliszku, z dodatkiem soli
B. jajko ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
C. jajko w szklance, gotowane w gorącej wodzie, z dodatkiem masła
D. jajko ugotowane na twardo, serwowane z masłem
HGT.03 Pytanie 797
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim naczyniu można serwować mleko do kawy?

A. W filiżance
B. W kokilce
C. W nelsonce
D. W dzbanuszku
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:

A. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
B. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
C. sejf, schowek na bagaż, biurko
D. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro