Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 761
Realizacja usług w recepcji

Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?

A. Reklamę telewizyjną
B. Public relations
C. Sales promotion
D. Sprzedaż osobistą
HGT.03 Pytanie 762
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiej czynności nie powinno się przeprowadzać podczas porządkowania pomieszczenia, w którym przebywa gość?

A. Polerowania zwierciadła
B. Mycia kabiny prysznicowej
C. Odkurzania dywanu
D. Dezynfekcji urządzeń sanitarnych
HGT.06 Pytanie 763
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym obowiązkiem kierownika recepcji jest

A. organizowanie pracy dla personelu recepcji
B. wydawanie oraz przyjmowanie kluczy do pokoi od gości
C. udzielanie informacji i dostarczanie formularzy
D. analizowanie czynników wpływających na popyt i podaż
HGT.06 Pytanie 764
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?

A. Wstępną.
B. Kredytową.
C. Niepotwierdzoną.
D. Gwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 765
Realizacja usług w recepcji

Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby

A. przynależności
B. uznania
C. fizjologiczne
D. bezpieczeństwa
HGT.06 Pytanie 766
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?

A. Fakturę pro forma
B. Paragon fiskalny
C. Kosztorys usług
D. Fakturę
HGT.03 Pytanie 767
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich hotelach oferowane jest śniadanie kontynentalne?

A. Luksusowych
B. Ekonomicznych
C. Butikowych
D. Kongresowych
HGT.06 Pytanie 768
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
B. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
C. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
D. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
HGT.03 Pytanie 769
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując pokój dla gościa VIP, co powinno znaleźć się w jego wnętrzu?

A. zestaw hotelowych akcesoriów
B. laptop z drukarką
C. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
D. list powitalny podpisany przez dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 770
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba, której obowiązkiem jest

A. koordynacja działań w dziale odnowy biologicznej
B. realizacja nietypowych życzeń gości
C. nadzorowanie pracy służby pięter
D. serwowanie napojów gościom podczas posiłków w restauracji hotelowej
HGT.06 Pytanie 771
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój 1-osobowy400 zł
Pokój 2-osobowy300 zł
Apartament550 zł

A. 1 980 zł
B. 2 420 zł
C. 2 200 zł
D. 1 480 zł
HGT.06 Pytanie 772
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
B. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
C. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
D. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
HGT.03 Pytanie 773
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?

A. Recepcjoniście concierge
B. Dyrektorowi ds. sprzedaży
C. Kierownikowi służby pięter
D. Portierowi hotelowemu
HGT.06 Pytanie 774
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
B. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
C. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
D. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
HGT.03 Pytanie 775
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
B. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
C. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
D. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
HGT.06 Pytanie 776
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:

A. żydowskiej
B. włoskiej
C. francuskiej
D. greckiej
HGT.03 Pytanie 777
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję układania bielizny na stół.

A. Molton, obrus stołowy, napperon
B. Obrus stołowy, laufer, skirting
C. Napperon, obrus stołowy, skirting
D. Molton, napperon, skirting
HGT.06 Pytanie 778
Realizacja usług w recepcji

Hotel znajduje się w obszarze, który zaczął przyciągać uwagę turystów z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby dostosować się do tej sytuacji?

A. Nawiązanie współpracy z biurami podróży w krajach rosyjskojęzycznych
B. Wysłanie całego zespołu hotelowego na kurs języka rosyjskiego
C. Nawiązanie współpracy z innymi hotelami w krajach rosyjskojęzycznych
D. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego
HGT.06 Pytanie 779
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?

A. Turystyczne
B. Rekreacyjne
C. Spa
D. Medyczne
HGT.06 Pytanie 780
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
B. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
C. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
D. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
HGT.06 Pytanie 781
Realizacja usług w recepcji

Usługi oferowane przez zespół wellness w hotelach umożliwiają gościom korzystanie z:

A. gabinetu masażu, salonu kosmetycznego, kręgielni
B. basenu kąpielowego, sauny, solarium
C. siłowni, baru, ścieżki zdrowia
D. jaccuzi, salonu fryzjerskiego, kawiarni
HGT.06 Pytanie 782
Realizacja usług w recepcji

Który element marketingu-mix ilustruje informacja o uruchomieniu nowego pensjonatu w regionie, umieszczona w lokalnej prasie?

A. Promocji
B. Produktu
C. Ceny
D. Dystrybucji
HGT.03 Pytanie 783
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 58 do 65%
B. Od 12 do 14%
C. Od 36 do 44%
D. Od 20 do 35%
HGT.06 Pytanie 784
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?

A. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
B. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
C. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości
D. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
HGT.03 Pytanie 785
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze zaleca się rozmrażanie produktów spożywczych?

A. W zakresie od +15 °C do +20 °C
B. W przedziale od +5 °C do +10 °C
C. W granicach od 0 °C do +4 °C
D. W zakresie od +30 °C do +40 °C
HGT.06 Pytanie 786
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych instytucji w Polsce zrzesza turystów?

A. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
C. Polska Izba Turystyki
D. Polska Organizacja Turystyczna
HGT.06 Pytanie 787
Realizacja usług w recepcji

Skrót BB odnosi się do świadczeń oferowanych w formie

A. noclegu ze śniadaniem
B. wyłącznie śniadania
C. noclegu z czterema posiłkami
D. noclegu z dwoma posiłkami
HGT.06 Pytanie 788
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
B. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
C. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
D. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
HGT.03 Pytanie 789
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Uszkodzenie laptopa podczas korzystania przez gościa
B. Kradzież portfela gościa, przeprowadzona przez pokojową
C. Zniszczenia bagażu gościa przez bagażowego
D. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
HGT.06 Pytanie 790
Realizacja usług w recepcji

Termin rotel odnosi się do

A. hotele na kółkach
B. nowoczesne wagony sypialne
C. wędrujące hotele rodzinne
D. kampery
HGT.06 Pytanie 791
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?

A. allotment
B. umowa zlecenia
C. umowa agencyjna
D. czarter
HGT.06 Pytanie 792
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?

A. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
B. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
C. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
D. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
HGT.06 Pytanie 793
Realizacja usług w recepcji

Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?

A. Pranie odzieży, informacja turystyczna
B. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
D. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 794
Realizacja usług w recepcji

Jaką strategię przyjmuje obiekt hotelowy, gdy układ pokoi hotelowych jest dostosowany do obecnej pory roku?

A. Kanały dystrybucji
B. Cennik
C. Akcje promocyjne
D. Asortyment
HGT.03 Pytanie 795
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?

A. Menadżer hotelu
B. Zarządca hotelu
C. Kierownik recepcji
D. Inspektor pięter
HGT.06 Pytanie 796
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przygotować pracownik recepcji dla gościa, który oddaje cenną rzecz na przechowanie w hotelowej recepcji?

A. Kartę rejestracyjną
B. Kartę lojalnościową
C. Kwit bagażowy
D. Kwit depozytowy
HGT.06 Pytanie 797
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze za usługę noclegową w hotelu, jeśli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, a w tym zawarta jest stała opłata klimatyczna wynosząca 1,50 zł? Stawka podatku VAT na usługi noclegowe wynosi 7 %?

A. 150,00 zł
B. 130,00 zł
C. 140,00 zł
D. 160,00 zł
HGT.06 Pytanie 798
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone

A. w formularz rezerwacji
B. w kasę fiskalną
C. w harmonogram obłożenia hotelu
D. w dokument meldunkowy
HGT.06 Pytanie 799
Realizacja usług w recepcji

Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?

A. żur
B. gulaszowa
C. pomidoro
D. cebulowa
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji

Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena

A. progowa
B. prestiżowa
C. zróżnicowana
D. penetracyjna