Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 761
Realizacja usług w recepcji

Poprawnie uzupełniona faktura za nocleg gościa w hotelu nie zawiera informacji o

A. sprzedawcy
B. dacie wystawienia faktury
C. numerze rezerwacji
D. nabywcy
HGT.06 Pytanie 762
Realizacja usług w recepcji

Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:

A. sejf depozytowy
B. kasę fiskalną
C. grafik dysponenta
D. klucznicę
HGT.06 Pytanie 763
Realizacja usług w recepcji

Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:

A. towar, dystrybucja, promocja, cena
B. towar, promocja, reklama, sprzedaż
C. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
D. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
HGT.06 Pytanie 764
Realizacja usług w recepcji

Usługa informacji turystycznej w obiekcie hotelarskim to forma

A. towarzysząca
B. podstawowa
C. komplementarna
D. fakultatywna
HGT.06 Pytanie 765
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługą oferowaną przez hotele jest wynajem pojazdu?

A. podstawową
B. towarzyszącą
C. uzupełniającą
D. fakultatywną
HGT.06 Pytanie 766
Realizacja usług w recepcji

W pensjonacie zrealizowano sprzedaż 2 pokoi po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoi po cenie jednostkowej 300 zł oraz 2 pokoi po cenie jednostkowej 100 zł. Jaka będzie wartość wskaźnika średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 250,00 zł
B. 100,00 zł
C. 150,00 zł
D. 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 767
Realizacja usług w recepcji

Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:

A. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
B. szczerość, ufność, ustępliwość
C. powagę, solidność, łagodność
D. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
HGT.06 Pytanie 768
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 37 m2
B. 29 m2
C. 35 m2
D. 26 m2
HGT.03 Pytanie 769
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do przygotowania cappuccino?

A. Espresso, mleko i whisky
B. Espresso, czekoladę i śmietankę
C. Espresso i wodę
D. Espresso i mleko
HGT.06 Pytanie 770
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DLB 106RR
TWIN 108RR
APT 111RRR

A. 111
B. 106
C. 103
D. 108
HGT.06 Pytanie 771
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?

A. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
B. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
C. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
D. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
HGT.06 Pytanie 772
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada 100 stałych miejsc do spania. Z eksploatacji wyłączono 30 miejsc. W jaki sposób wpłynie to na potencjał usługowy obiektu?

A. Zmniejszy się o 20%
B. Zmniejszy się o 25%
C. Zmniejszy się o 30%
D. Zmniejszy się o 35%
HGT.06 Pytanie 773
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?

A. Vouchera
B. Listy roomingowej
C. Formularza rezerwacji
D. Potwierdzenia rezerwacji
HGT.06 Pytanie 774
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie

A. świadectwa urodzenia
B. dowodu rejestracyjnego pojazdu
C. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
D. dokumentu tożsamości
HGT.06 Pytanie 775
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wykorzystanie miejsc hotelowych w kwietniu, jeśli hotel dysponuje 80 miejscami noclegowymi, a w tym miesiącu sprzedano 600 miejsc?

A. 80%
B. 50%
C. 25%
D. 60%
HGT.06 Pytanie 776
Realizacja usług w recepcji

Jednym z kroków w procesie check-out jest

A. wystawienie rachunku wstępnego
B. realizowanie nietypowych życzeń
C. przyjęcie zamówienia
D. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
HGT.06 Pytanie 777
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki należy zastosować w hotelu, aby przekazać gościom informacje o dodatkowych wycieczkach?

A. agencję turystyczną
B. lokalną telewizję
C. promocję bezpośrednią
D. lokalne czasopisma
HGT.03 Pytanie 778
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty nie nadają się do zamrażania?

A. Ryby, krewetki
B. Pieczywo, ciasta
C. Jogurty, sery
D. Owoce, warzywa
HGT.03 Pytanie 779
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo pokojowa powinna zgłosić zauważone w trakcie sprzątania ubytki w wyposażeniu pokoju, z którego wyjechał gość?

A. Do dyrektora hotelu
B. Do kierownika działu technicznego
C. Do recepcjonisty dyżurnego
D. Do kierownika służby pięter
HGT.06 Pytanie 780
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?

A. Siłownia
B. Kręgielnia
C. Sala zabaw
D. Spływ kajakowy
HGT.06 Pytanie 781
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 55,40 zł
B. 32,52 zł
C. 49,20 zł
D. 37,04 zł
HGT.06 Pytanie 782
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy

A. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
B. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
C. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
D. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
HGT.06 Pytanie 783
Realizacja usług w recepcji

W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?

A. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
B. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
C. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
D. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
HGT.06 Pytanie 784
Realizacja usług w recepcji

Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację

A. przedwstępną
B. gwarantowaną
C. kredytową
D. niegwarantowaną
HGT.06 Pytanie 785
Realizacja usług w recepcji

Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest

A. pojazd mechaniczny
B. zwierzę żywe
C. potrawa zapiekana
D. walizka podręczna
HGT.03 Pytanie 786
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do hotelu wpłynęło zamówienie na organizację konferencji dla 33 osób, które będą pracowały w trzyosobowych grupach na przygotowanych stanowiskach. Każde stanowisko powinno posiadać na wyposażeniu komputer. Którą salę konferencyjną należy zarezerwować dla zamawiającego usługę?

Sala konferencyjnaLiczba komputerów w saliLiczba miejsc w saliLiczba miejsc przy jednym stanowisku komputerowym
A.30301
B.21422
C.13393
D.5153

A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
HGT.03 Pytanie 787
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?

A. W hotelach i motelach 4*
B. Tylko w hotelach 5*
C. W hotelach i motelach 5*
D. Wyłącznie w motelach 4*
HGT.06 Pytanie 788
Realizacja usług w recepcji

W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania

A. rybne
B. jarskie
C. drobiowe
D. mięsne
HGT.06 Pytanie 789
Realizacja usług w recepcji

Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są

A. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
B. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
C. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
D. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
HGT.06 Pytanie 790
Realizacja usług w recepcji

W ramach strategii dotyczącej produktu można zaproponować

A. wprowadzenie obniżonych cen dla emerytów
B. utworzenie systemu rezerwacji miejsc
C. zamieszczenie ogłoszenia w prasie lokalnej
D. rozszerzenie oferty świadczonych usług
HGT.06 Pytanie 791
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie pozytywnych relacji z gośćmi oraz za organizację przyjazdów VIP-ów w hotelu?

A. recepcjonista dysponent
B. pracownik guest relations
C. recepcjonista concierge
D. kierownik recepcji
HGT.03 Pytanie 792
Obsługa gości w obiekcie świa…

Mięso, wędliny oraz ryby podawane na ciepło lub zimno to między innymi składniki, które dopełniają śniadanie

A. francuskiego
B. angielskiego wzmocnionego
C. polskiego
D. wiedeńskiego wzmocnionego
HGT.06 Pytanie 793
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?

A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
B. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
HGT.06 Pytanie 794
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
B. o rentowności niższej od średniej krajowej
C. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
D. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 795
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację

A. przedwstępną
B. gwarantowaną
C. kredytową
D. niegwarantowaną
HGT.06 Pytanie 796
Realizacja usług w recepcji

Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:

A. butelki z wodą mineralną
B. worki plastikowe do koszy
C. środki ochrony indywidualnej
D. płyny dezynfekujące
HGT.06 Pytanie 797
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
B. przychody gości oraz koszty produkcji
C. przychody gości oraz wprowadzone technologie
D. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
HGT.03 Pytanie 798
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na

A. przygotowaniu pokoju do nocnego wypoczynku
B. przewietrzeniu wnętrza i ustawieniu klimatyzacji
C. uzupełnieniu pokoju o dodatkową poduszkę
D. dodaniu łóżeczka dla dziecka
HGT.03 Pytanie 799
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj preparat, którego powinna użyć osoba sprzątająca do mycia luster w lokalu mieszkalnym?

A. Mleczko nabłyszczające
B. Płyn z alkoholem
C. Preparat do dezynfekcji
D. Środek czyszczący w postaci mleczka
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji

Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?

A. Usługi podstawowe
B. Usługi handlowe
C. spa i wellness
D. Usługi rehabilitacyjne