Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 801
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?

A. Centrum SPA&Wellnes
B. Bezpłatny dostęp do Internetu
C. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
D. Bezpłatny room serwis
HGT.06 Pytanie 802
Realizacja usług w recepcji

W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na

A. reklamie na środkach transportu
B. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
C. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
D. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
HGT.06 Pytanie 803
Realizacja usług w recepcji

W młodzieżowym schronisku, które funkcjonuje w osobnym budynku lub w jego wydzielonej przestrzeni, grupa uczniów powinna mieć sposobność

A. skorzystania z sali do ćwiczeń
B. wynajęcia sprzętu turystycznego
C. skorzystania z miejsca wyposażonego w sprzęt do samodzielnego gotowania
D. wynajęcia sali konferencyjnej w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych
HGT.03 Pytanie 804
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody powinna dodać osoba w pokoju, przygotowując roztwór z 0,5 litra koncentratu, jeżeli wymaga on rozcieńczenia w proporcji 1:4?

A. 0,5 l
B. 1,0 l
C. 2,0 l
D. 4,0 l
HGT.06 Pytanie 805
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.

Lp.Nazwa towaru lub usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatekWartość brutto w zł
Stawka w %Kwota w zł
1.Noclegdoba10111,111 111,11888,891 200,00
2.Sala konferencyjnagodz.5162,60813,0123186,991 000,00
3.Obiadszt.2046,30925,93874,071 000,00
4.Kolacjaszt.2027,78555,56844,44600,00
RAZEMx3 405,61x394,39

A. 1 200,00 zł
B. 3 800,00 zł
C. 1 600,00 zł
D. 2 800,00 zł
HGT.06 Pytanie 806
Realizacja usług w recepcji

Bliny gryczane to danie typowe dla kuchni:

A. włoskiej
B. niemieckiej
C. francuskiej
D. rosyjskiej
HGT.06 Pytanie 807
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone

A. grupom turystycznym z zagranicy
B. gościom hotelowym
C. turystom lub odwiedzającym
D. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
HGT.03 Pytanie 808
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję czynności, które wykonuje pokojowa podczas porządkowania pokoju?

A. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
B. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
C. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
D. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
HGT.06 Pytanie 809
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. globalny system dystrybucji
B. internetowy portal rezerwacji
C. komputerowy system rezerwacyjny
D. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji

W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?

A. 3* i 4*
B. 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 2*, 3* i 4*
HGT.03 Pytanie 811
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?

A. Recepcjonista
B. Portier
C. Pokojowa
D. Korytarzowa
HGT.03 Pytanie 812
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie podanej instrukcji określ ilość proszku do prania 30 kg obrusów.

Do prania obrusów użyj: 20 dag proszku na 1 kg prania

A. 3,5 kg
B. 2,0 kg
C. 1,5 kg
D. 6,0 kg
HGT.03 Pytanie 813
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane

A. dezynfekcji
B. dezynsekcji
C. deratyzacji
D. dezaktywacji
HGT.03 Pytanie 814
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?

A. Od 0°C do +6°C
B. Od +7°C do +15°C
C. Od -5°C do -1°C
D. Od -10°C do -6°C
HGT.03 Pytanie 815
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką opcję śniadaniową warto zaproponować gościom, którzy przybyli do hotelu na podróż poślubną?

A. Do stolika
B. Bufetową
C. Do pokoju
D. W biegu
HGT.03 Pytanie 816
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie potrawy i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty śniadania kontynentalnego?

A. Sok jabłkowy, pieczywo jasne, ryby, jaja, naleśniki
B. Kawę, herbatę, rogaliki, masło, dżem, miód
C. Herbatę z mlekiem, pieczywo ciemne, kiełbasę, pasztet
D. Sok pomarańczowy, pieczywo razowe, jaja sadzone na bekonie
HGT.03 Pytanie 817
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów śniadaniowych obejmuje grupę potraw oraz napojów typowych dla pełnego śniadania wiedeńskiego?

A. Kawa, herbata lub mleko, sok z owoców cytrusowych lub warzywny, zupa mleczna, ryby na gorąco lub na zimno, potrawy z jaj lub z mięsa, masło, pieczywo
B. Herbata, kawa, czekolada lub kakao, według gustu konsumentów, ciasto drożdżowe, rogaliki, masło, konfitury, dżem oraz miód
C. Kawa naturalna lub herbata, mleko lub śmietanka, pieczywo, masło, jaja po wiedeńsku, wędliny, sery, miód i dżem
D. Kawa z dodatkiem śmietanki, pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku
HGT.06 Pytanie 818
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu.

Hotel Rubin
Sp. z o. o.
ul. Krótka 5
00-025 Warszawa
NIP 839-42-50-122
2013-02-25     156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2*300,00600,00 B
SP. OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP. OP B720,00
PTU B 8 %53,33
SUMA PTU60,81
SUMA760,00
0002/000114,00
Kasjer 23
Nr sys.00987

A. 600 zł
B. 720 zł
C. 120 zł
D. 760 zł
HGT.03 Pytanie 819
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rodzina licząca pięć osób dokonała rezerwacji w hotelu na dwa pokoje: dwuosobowy z łóżkiem małżeńskim oraz trzyosobowy. Wskaż, które z pokoi muszą być przygotowane na przyjęcie gości?

A. DBL, TWIN
B. TPL, SGL
C. TPL, DBL
D. APT, TPL
HGT.06 Pytanie 820
Realizacja usług w recepcji

Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?

A. Zwiększenie jakości obsługi
B. Reklama w Internecie
C. Udoskonalenie produktu
D. Obniżenie ceny
HGT.06 Pytanie 821
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi całkowita zdolność eksploatacyjna hotelu Margerytka, który dysponuje 120 pokojami, w miesiącu kwietniu?

A. 3 000 pokoi
B. 3 630 pokoi
C. 3 600 pokoi
D. 3 720 pokoi
HGT.06 Pytanie 822
Realizacja usług w recepcji

Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?

A. Koszt.
B. Promocję.
C. Towar.
D. Rozkład.
HGT.06 Pytanie 823
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?

A. Turystycznej
B. Regionalnej
C. Przyrodniczej
D. Hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 824
Realizacja usług w recepcji

Kluczowe urządzenie niezbędne do prawidłowego działania działu produkcji w gastronomii hotelowej to

A. mixer kuchenny
B. lodówka
C. trzon kuchenny
D. piec konwekcyjny
HGT.06 Pytanie 825
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?

A. zwiększy się
B. nie ulegnie zmianie
C. zmniejszy się
D. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
HGT.03 Pytanie 826
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kiedy osoba sprzątająca powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz szampana w pokoju gościa VIP?

A. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
B. Na dzień przed przybyciem gościa
C. W dniu wyjazdu gościa
D. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
HGT.06 Pytanie 827
Realizacja usług w recepcji

Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje

A. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
B. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
C. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
D. zupę cebulową i żeberka z grilla
HGT.06 Pytanie 828
Realizacja usług w recepcji

Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?

A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
HGT.06 Pytanie 829
Realizacja usług w recepcji

Wymień dane, które powinny być zawarte w karcie pobytu gościa w hotelu?

A. Dane osobowe gościa, koszt, data wyjazdu
B. Nazwisko gościa, data przybycia, podpis gościa
C. Nazwisko gościa, numer pokoju, czas pobytu
D. Nazwisko gościa, typ pokoju, adres gościa
HGT.06 Pytanie 830
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?

A. 1 125,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 950,00 zł
D. 1 050,00 zł
HGT.06 Pytanie 831
Realizacja usług w recepcji

Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują

A. przechowywania bagażu klientów
B. serwowania śniadań
C. sprzedaży lub udostępniania dzienników
D. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Vouchery
B. Paszport
C. Czek podróżny
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 833
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który

A. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
B. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
C. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
D. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
HGT.06 Pytanie 834
Realizacja usług w recepcji

Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z

A. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
B. lobby i bagażowni
C. bagażowni oraz holu recepcyjnego
D. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
HGT.06 Pytanie 835
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?

A. Reklamę.
B. Cenę.
C. Dystrybucję.
D. Towar.
HGT.06 Pytanie 836
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane muszą być zawarte na fakturze?

A. Podpis osoby kupującej usługę hotelarską
B. Symbol PKWiU usługi hotelarskiej
C. Pesel osoby nabywającej usługę hotelarską
D. Wartość brutto usługi hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 837
Realizacja usług w recepcji

Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co to oznacza?

A. "pokój w trakcie sprzątania"
B. "pokój w trakcie remontu"
C. "nie przeszkadzać"
D. "wstęp wzbroniony"
HGT.06 Pytanie 838
Realizacja usług w recepcji

Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził

A. księgę gości.
B. kartę pobytu.
C. wydruk informacji.
D. kwit na bagaż.
HGT.06 Pytanie 839
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów służących do rozliczenia z klientem hotelowym powinien zawierać numer NIP sprzedawcy?

A. Polecenie przelewu
B. Paragon fiskalny
C. Faktura
D. Rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 840
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Boeuf Strogonow
B. Spaghetti Bolognese
C. Kotlet schabowy
D. Pudding Yorkshire