Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?

A. Obniżenie ceny
B. Zwiększenie jakości obsługi
C. Reklama w Internecie
D. Udoskonalenie produktu
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
B. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
C. usunięcie materiałów łatwopalnych
D. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacji pozwalają turyście będącemu aktualnie w Polsce na zarezerwowanie noclegu, biletu lotniczego oraz wynajmu samochodu w Australii?

A. eTravel, Expedia
B. Travel-web, Fidelio
C. Amadeus, Sabre
D. Chart, Travelplanet
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 600,00 zł
B. 2 938,00 zł
C. 2 262,00 zł
D. 2 574,00 zł
HGT.06 Pytanie 807
Realizacja usług w recepcji

Klienci zatrzymani w hotelu w Krakowie poprosili pracownika recepcji o polecenie miejsc wartych odwiedzenia w mieście. Które z wymienionych miejsc powinien zaproponować pracownik recepcji?

A. Bazylikę Mariacką
B. Zamek Cesarski
C. Dwór Artusa
D. Ogród Saski
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę przyjmuje kilkudaniowy posiłek, który najczęściej znajduje się w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom do stolików o ustalonych porach i po wcześniej ustalonej cenie?

A. Table d’hóte
B. A la carte
C. Wstawki śniadaniowej
D. Bufetu śniadaniowego
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać najpierw podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?

A. Zaproponować gościowi nalanie napoju
B. Poprawić układ potraw na stole
C. Ustalić miejsce podania śniadania gościowi
D. Podać gościowi menu room service
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w obszarze sprzedaży osobistej usług?

A. Opis hotelu umieszczony w materiałach promocyjnych
B. Przedstawienie oferty hotelu przez pracownika recepcji
C. Zamieszczenie tablicy informacyjnej przy wjeździe do miasta
D. Uczestnictwo dyrektora hotelu w wystawach branżowych
Realizacja usług w recepcji

Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?

A. Uzupełniających, płatnych
B. Towarzyszących, nieodpłatnych
C. Uzupełniających, nieodpłatnych
D. Towarzyszących, płatnych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie prace są realizowane podczas codziennego porządkowania lokalu zajmowanego przez gościa?

A. Czyszczenie glazury, odkurzanie podłogi, czyszczenie wnętrza szuflad
B. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli i materacy, odkurzanie tapicerki mebli
C. Zebranie brudnej zastawy stołowej, wymiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
D. Ścielenie łóżek, ścieranie kurzu z mebli, uzupełnienie ręczników
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania w wersji rozszerzonej powinno być przygotowane zgodnie z poniższymi zasadami:

A. przyprawy w centralnej części stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła umieszczony powyżej talerza zakąskowego
B. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy umiejscowione powyżej talerza zakąskowego
C. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
D. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
Realizacja usług w recepcji

Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?

A. Neseser, znajdujący się w pojeździe gościa hotelowego
B. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu na terenie innym niż parking hotelowy
C. Torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
D. Walizkę, powierzoną pracownikowi hotelu
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:

A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. dystrybucja, promocja, cena, personel
C. sprzedaż, cena reklama, personel
D. promocja, reklama, sprzedaż, personel
HGT.06 Pytanie 820
Realizacja usług w recepcji

Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni

A. francuskiej
B. niemieckiej
C. hiszpańskiej
D. włoskiej
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
B. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
C. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
D. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
HGT.03 Pytanie 822
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu należy gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?

A. 8-10 minut
B. 6 minut
C. 4-5 minut
D. 3 minuty
HGT.06 Pytanie 825
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest

A. concierge
B. recepcjonista - kasjer
C. bagażowy
D. kierownik służby pięter
Realizacja usług w recepcji

Schronisko to obiekt zapewniający noclegi

A. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
D. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Od:Milena Nowak [email protected]
Do:Hotel „Miranda" we Wrocławiu [email protected]
Wysłano:07 stycznia 2020
Temat:Rezerwacja pokoju
Witam,
po zapoznaniu się z ofertą hotelu, zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 10.07.2020 r. do 15.07.2020 r. Interesują mnie tylko pokoje połączone wewnętrznymi drzwiami, dzięki którym moglibyśmy do siebie chodzić, bez konieczności wychodzenia na korytarz.
Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej.

Z poważaniem
Milena Nowak

A. Connecting rooms.
B. Adjacent rooms.
C. Executive rooms.
D. Superior rooms.
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował dwa pokoje dwuosobowe dla czterech osób w taryfie all inclusive w terminie od 09 do 14 lipca. Który fragment potwierdzenia rezerwacji odpowiada zamówieniu?

Potwierdzenie rezerwacji - fragmentPotwierdzenie rezerwacji - fragment
- ilość dób 6
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 6 000,00 zł
- ilość dób 5
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 5 000,00 zł
A.B.
Potwierdzenie rezerwacji - fragmentPotwierdzenie rezerwacji – fragment
- ilość dób 6
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 3 000,00 zł
- ilość dób 5
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 2 500,00 zł
C.D.

A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby przygotować kawę po irlandzku, potrzebne jest zrobienie naparu kawowego oraz:

A. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
B. skórka pomarańczowa, wrząca woda, cukier, śmietanka
C. mleko, śmietanka, cukier
D. whisky, brązowy cukier, śmietankę
Realizacja usług w recepcji

Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien

A. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
B. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
C. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
D. zapytać o odczucia związane z pobytem
Realizacja usług w recepcji

Formularz rezerwacji powinien oprócz imienia i nazwiska klienta zawierać takie dane jak

A. data pobytu, typ pokoju, podpis klienta
B. data pobytu, typ pokoju, podpis pracownika recepcji
C. NIP lub PESEL, datę narodzin, adres zamieszkania
D. NIP lub PESEL klienta, datę przybycia, typ pokoju
HGT.03 Pytanie 835
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług dodatkowych dostępnych w hotelu niesie ze sobą opłatę?

A. Przechowywanie bagażu.
B. Zamówienie taksówki.
C. Udzielanie wskazówek.
D. Prasowanie odzieży.
HGT.06 Pytanie 837
Realizacja usług w recepcji

Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?

A. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
B. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
C. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
D. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie potrawy i napoje powinien serwować kelner przy podawaniu francuskiego śniadania?

A. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
B. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
C. Biała kawa lub herbata, pełnoziarniste bułki, masło, jajka gotowane na twardo
D. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet