Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 801
Realizacja usług w recepcji

Najlepszym sposobem pozyskania klientów na turnusy prozdrowotne jest rozmieszczenie plakatów reklamowych na terenie

A. ośrodków zdrowia.
B. ośrodków kultury.
C. urzędu miasta i gminy.
D. placówek oświatowych.
HGT.06 Pytanie 802
Realizacja usług w recepcji

W pensjonacie KASIA średnia rzeczywista cena pokoju (ADR) wyniosła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój przy obłożeniu wynoszącym 80 %?

A. 230 zł
B. 80 zł
C. 150 zł
D. 120 zł
HGT.06 Pytanie 803
Realizacja usług w recepcji

W hotelu posiadającym 200 pokoi dwuosobowych oraz 100 pokoi jednoosobowych, wyłączono z eksploatacji 50 miejsc noclegowych. Potencjał usługowy tego obiektu wynosi

A. 300 pokoi.
B. 450 miejsc noclegowych.
C. 250 pokoi.
D. 350 miejsc noclegowych.
HGT.06 Pytanie 804
Realizacja usług w recepcji

Mapa zawiera informacje o wynikach RevPAR (średni wskaźnik wzrostu przychodu z pokoju) w wybranych krajach Europy w 2011 r. Z analizy mapy wynika, że jest on poniżej średniej europejskiej

Ilustracja do pytania 4
A. w 4 krajach.
B. w 5 krajach.
C. w 2 krajach.
D. w 3 krajach.
HGT.06 Pytanie 805
Realizacja usług w recepcji

Hotel ma prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez gościa w celu

A. zapewnienia zysku.
B. zapewnienia płynności finansowej.
C. zabezpieczenia roszczenia gościa.
D. zabezpieczenia należności za dostarczone usługi.
HGT.06 Pytanie 806
Realizacja usług w recepcji

Który z piktogramów powinien być umieszczony w miejscu wskazującym na kierunek do wyjścia drogi ewakuacyjnej w górę, w celu ułatwienia ewakuacji gości hotelowych w sytuacjach zagrożenia?

Ilustracja do pytania 6
A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
HGT.06 Pytanie 807
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące są narażone przede wszystkim na zarażenie

A. żółtaczką wszczepienną typu B
B. włośnicą
C. żółtaczką pokarmową typu A
D. gruźlicą
HGT.06 Pytanie 808
Realizacja usług w recepcji

Z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy wynika, że pracownik służby pięter w obiekcie hotelarskim, powinien mieć zapewnione ergonomiczne

A. środki czystości.
B. stroje służbowe.
C. narzędzia pracy.
D. materiały informacyjne.
HGT.06 Pytanie 809
Realizacja usług w recepcji

Ze względów bezpieczeństwa gniazdko elektryczne umieszczone w łazience pensjonatu posiada

A. zerowanie.
B. odgromienie.
C. fazowanie.
D. uziemienie.
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z danych w tabeli, ustal częstotliwość wykonywania masażu serca przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie, która jest nieprzytomna i nie oddycha.

Ilustracja do pytania 10
A. 90 ucisków mostka na minutę.
B. 100 ucisków mostka na minutę.
C. 60 ucisków mostka na minutę.
D. 30 ucisków mostka na minutę.
HGT.06 Pytanie 811
Realizacja usług w recepcji

W recepcji każdego hotelu, niezależnie od kategorii, gość hotelowy może skorzystać

A. z telefonu.
B. z kserokopiarki.
C. z klucznicy.
D. z bankomatu.
HGT.06 Pytanie 812
Realizacja usług w recepcji

Nowoczesna klucznica powinna znajdować się

A. za plecami recepcjonisty.
B. na ladzie recepcyjnej.
C. w miejscu niewidocznym dla gości.
D. w części zewnętrznej lady recepcyjnej.
HGT.06 Pytanie 813
Realizacja usług w recepcji

Ile powinna wynosić wysokość lady recepcyjnej do obsługi gościa na stojąco?

A. Od 110 do 120 cm
B. Od 100 do 110 cm
C. Od 120 do 130 cm
D. Od 130 do 140 cm
HGT.06 Pytanie 814
Realizacja usług w recepcji

Wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 5* posiadającym 40 jednostek mieszkalnych.

A. 55 m2
B. 50 m2
C. 45 m2
D. 40 m2
HGT.06 Pytanie 815
Realizacja usług w recepcji

Głównym zadaniem kierownika recepcji jest

A. organizowanie pracy personelowi recepcji.
B. wydawanie i odbieranie od gości kluczy do pokoi.
C. dostarczanie informatorów i formularzy.
D. badanie czynników wpływających na popyt i podaż.
HGT.06 Pytanie 816
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych czynności należą do zadań concierge’a?

A. Rejestrowanie gości hotelowych.
B. Nadzór i koordynacja pracy recepcji.
C. Sporządzanie harmonogramu pracy recepcji.
D. Rezerwacja biletów lotniczych.
HGT.06 Pytanie 817
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu?

Ilustracja do pytania 17
A. Twin.
B. Double.
C. Single.
D. Queen.
HGT.06 Pytanie 818
Realizacja usług w recepcji

Które z działań marketingowych hotelu podejmowane jest w ramach sprzedaży osobistej?

A. Umieszczenie baneru reklamującego hotel na dworcu kolejowym.
B. Szkolenie personelu w zakresie nowoczesnych technik sprzedaży.
C. Umieszczenie oferty na stronie internetowej hotelu.
D. Prezentacja aktualnej oferty hotelowej przez recepcjonistę.
HGT.06 Pytanie 819
Realizacja usług w recepcji

Podczas uroczystego otwarcia hotelu zorganizowano pokaz mody znanego projektanta. Który instrument promocji zastosował obiekt?

A. Sprzedaż osobistą.
B. Promocję sprzedaży.
C. Public relations.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 820
Realizacja usług w recepcji

Rozszerzenie współpracy pensjonatów z kolejnymi biurami podróży to działanie marketingowe w zakresie

A. dystrybucji.
B. promocji.
C. ceny.
D. reklamy.
HGT.06 Pytanie 821
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu w hotelu i we wskazanym terminie uregulował określoną w potwierdzeniu zaliczkę. Wskaż, który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista.

A. Kredytową.
B. Przedwstępną.
C. Gwarantowaną.
D. Niepotwierdzoną.
HGT.06 Pytanie 822
Realizacja usług w recepcji

Dokument potwierdzający rezerwację zakupionych usług i przekazany przez klienta biura podróży hotelarzowi to

A. zlecenie.
B. voucher.
C. czek.
D. faktura.
HGT.06 Pytanie 823
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelowej wpłynęło zamówienie pobytu weekendowego dla 2 osób. Który z dokumentów sporządzi recepcjonista, aby go zarezerwować?

A. Wykaz rezerwacji.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Kartę rezerwacji.
D. Grafik rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 824
Realizacja usług w recepcji

Który dokument stanowi dla gościa potwierdzenie terminu rezerwacji, ilości i rodzaju zamówionych pokoi oraz ich cen?

A. Formularz rezerwacji.
B. Druk message.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Karta pobytu.
HGT.06 Pytanie 825
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pokój jednoosobowy w terminie od 4 do 6 grudnia 2014 roku. Który numer pokoju zaznaczył recepcjonista?

Ilustracja do pytania 25
A. 201
B. 208
C. 205
D. 203
HGT.06 Pytanie 826
Realizacja usług w recepcji

Której z wymienionych informacji recepcjonista nie wpisze do karty rezerwacyjnej?

A. Ilości i rodzaju zamawianych pokoi.
B. Godziny rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej.
C. Daty przyjazdu i wyjazdu gości z hotelu.
D. Rodzaju zamawianych usług podstawowych i dodatkowych.
HGT.06 Pytanie 827
Realizacja usług w recepcji

W hotelach powszechnie przyjęte jest, że rejestracja grup nie powinna trwać dłużej niż

A. 10 minut.
B. 40 minut.
C. 60 minut.
D. 20 minut.
HGT.06 Pytanie 828
Realizacja usług w recepcji

Procedurę obsługi gościa VIP stosuje się w przypadku

A. gości specjalnych.
B. klientów biznesowych.
C. gości zagranicznych.
D. grupy turystycznej.
HGT.06 Pytanie 829
Realizacja usług w recepcji

Jednym z elementów procedury check-out jest

A. przyjęcie zamówienia.
B. spełnianie nietypowych życzeń.
C. zapytanie, czy była dokonana rezerwacja.
D. wystawienie rachunku wstępnego.
HGT.06 Pytanie 830
Realizacja usług w recepcji

Bagaż gościa VIP jest dostarczany do pokoju w czasie, który nie powinien przekroczyć

A. 15 minut.
B. 20 minut.
C. 5 minut.
D. 10 minut.
HGT.06 Pytanie 831
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelu zgłosił się pilot z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej złożyła rezerwację i otrzymała potwierdzenie. W takiej sytuacji recepcjonista powinien

A. wydać potwierdzenie zapłaty.
B. wydać formularze kart pobytu do wypełnienia.
C. dokonać procedury check-out grupy turystycznej.
D. dokonać check-in grupy turystycznej.
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji

Który dokument stanowi podstawę do rejestracji gościa w hotelu?

A. Czek podróżny.
B. Karta pobytu.
C. Paszport.
D. Voucher.
HGT.06 Pytanie 833
Realizacja usług w recepcji

Otwarcie rachunku gościa jest czynnością kończącą procedurę

A. przyjęcia gościa.
B. zapłaty za pobyt.
C. anulacji rezerwacji.
D. wyjazdu gościa.
HGT.06 Pytanie 834
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji oczekiwania gościa na otrzymanie pokoju przed rozpoczęciem doby hotelowej, recepcjonista powinien

A. wezwać taksówkę i odesłać gościa do najbliższego hotelu tej samej kategorii.
B. wezwać bagażowego i skierować gościa do przygotowywanego pokoju.
C. określić czas oczekiwania i zaproponować skorzystanie z kawiarni lub restauracji.
D. zaproponować gościowi pobyt w hotelu wyższej kategorii.
HGT.06 Pytanie 835
Realizacja usług w recepcji

Który dokument stanowi podstawę wydania klucza do pokoju hotelowego?

A. Karta pobytu.
B. Grafik rezerwacji.
C. Formularz rezerwacji.
D. Karta rejestracyjna.
HGT.06 Pytanie 836
Realizacja usług w recepcji

Który dokument wypełnia recepcjonista podczas procedury check-in?

A. Grafik obłożenia pokoi.
B. Voucher.
C. Formularz rezerwacyjny.
D. Kartę pobytu.
HGT.06 Pytanie 837
Realizacja usług w recepcji

W trakcie obsługi gości recepcjonista w czasie wykonywania swoich obowiązków nie powinien

A. informować o innych gościach.
B. przekazywać korespondencji.
C. świadczyć usługi budzenia.
D. udzielać informacji o ofercie hotelu.
HGT.06 Pytanie 838
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury przyjęcia gościa do hotelu, informację na temat daty i miejsca jego urodzenia recepcjonista wpisuje do

A. karty pobytu.
B. księgi gości.
C. księgi rejestracyjnej.
D. karty rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 839
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem sporządzanym przez recepcjonistę na życzenie gościa, podczas procedury check-out jest

A. polecenie przelewu.
B. akredytywa.
C. faktura.
D. voucher.
HGT.06 Pytanie 840
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z córkami w wieku 8 i 16 lat. Ile kart pobytu wyda gościom recepcjonista?

A. 1
B. 4
C. 2
D. 3