Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Służby pięter
B. Techniczny
C. Gastronomii
D. Odnowy biologicznej
Realizacja usług w recepcji
Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?
A. Obniżenie ceny
B. Zwiększenie jakości obsługi
C. Reklama w Internecie
D. Udoskonalenie produktu
HGT.03 Pytanie 803
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?
A. Zarządca hotelu
B. Kierownik recepcji
C. Inspektor pięter
D. Menadżer hotelu
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest
A. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
B. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
C. usunięcie materiałów łatwopalnych
D. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
Realizacja usług w recepcji
Jakie systemy rezerwacji pozwalają turyście będącemu aktualnie w Polsce na zarezerwowanie noclegu, biletu lotniczego oraz wynajmu samochodu w Australii?
A. eTravel, Expedia
B. Travel-web, Fidelio
C. Amadeus, Sabre
D. Chart, Travelplanet
Realizacja usług w recepcji
W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?
A. 2 600,00 zł
B. 2 938,00 zł
C. 2 262,00 zł
D. 2 574,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Klienci zatrzymani w hotelu w Krakowie poprosili pracownika recepcji o polecenie miejsc wartych odwiedzenia w mieście. Które z wymienionych miejsc powinien zaproponować pracownik recepcji?
A. Bazylikę Mariacką
B. Zamek Cesarski
C. Dwór Artusa
D. Ogród Saski
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką formę przyjmuje kilkudaniowy posiłek, który najczęściej znajduje się w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom do stolików o ustalonych porach i po wcześniej ustalonej cenie?
A. Table d’hóte
B. A la carte
C. Wstawki śniadaniowej
D. Bufetu śniadaniowego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać najpierw podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?
A. Zaproponować gościowi nalanie napoju
B. Poprawić układ potraw na stole
C. Ustalić miejsce podania śniadania gościowi
D. Podać gościowi menu room service
Realizacja usług w recepcji
Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?
A. Usługi handlowe
B. Usługi podstawowe
C. Usługi rehabilitacyjne
D. spa i wellness
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. motel
B. pensjonat
C. schronisko górskie
D. schronisko młodzieżowe
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w obszarze sprzedaży osobistej usług?
A. Opis hotelu umieszczony w materiałach promocyjnych
B. Przedstawienie oferty hotelu przez pracownika recepcji
C. Zamieszczenie tablicy informacyjnej przy wjeździe do miasta
D. Uczestnictwo dyrektora hotelu w wystawach branżowych
Realizacja usług w recepcji
Osoba dyżurująca na nocnej zmianie powinna przygotować raport dzienny oraz przekazać zawarte w nim informacje
A. inspektorowi służby pięter
B. kierownikowi recepcji
C. dyrektorowi hotelu
D. kierownikowi sali konsumenckiej
Realizacja usług w recepcji
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
A. Uzupełniających, płatnych
B. Towarzyszących, nieodpłatnych
C. Uzupełniających, nieodpłatnych
D. Towarzyszących, płatnych
Realizacja usług w recepcji
Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena
A. progowa
B. prestiżowa
C. penetracyjna
D. zróżnicowana
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie prace są realizowane podczas codziennego porządkowania lokalu zajmowanego przez gościa?
A. Czyszczenie glazury, odkurzanie podłogi, czyszczenie wnętrza szuflad
B. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli i materacy, odkurzanie tapicerki mebli
C. Zebranie brudnej zastawy stołowej, wymiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
D. Ścielenie łóżek, ścieranie kurzu z mebli, uzupełnienie ręczników
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podstawowe nakrycie do śniadania w wersji rozszerzonej powinno być przygotowane zgodnie z poniższymi zasadami:
A. przyprawy w centralnej części stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła umieszczony powyżej talerza zakąskowego
B. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy umiejscowione powyżej talerza zakąskowego
C. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
D. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
HGT.06 Pytanie 818
Realizacja usług w recepcji
Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?
A. Neseser, znajdujący się w pojeździe gościa hotelowego
B. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu na terenie innym niż parking hotelowy
C. Torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
D. Walizkę, powierzoną pracownikowi hotelu
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:
A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. dystrybucja, promocja, cena, personel
C. sprzedaż, cena reklama, personel
D. promocja, reklama, sprzedaż, personel
Realizacja usług w recepcji
Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni
A. francuskiej
B. niemieckiej
C. hiszpańskiej
D. włoskiej
Realizacja usług w recepcji
W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością
A. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
B. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
C. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
D. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu należy gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?
A. 8-10 minut
B. 6 minut
C. 4-5 minut
D. 3 minuty
HGT.06 Pytanie 823
Realizacja usług w recepcji
Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?
A. zatrudnienie ochroniarzy
B. prowadzenie depozytu
C. zapewnienie systemu monitoringu
D. utrzymanie strzeżonego parkingu
Realizacja usług w recepcji
Zidentyfikuj typ osobowości pracownika hotelowego, jeśli cechują go: intensywne i szybkie reakcje emocjonalne, impulsywność, porywczość oraz gwałtowność?
A. Choleryk
B. Flegmatyk
C. Sangwinik
D. Melancholik
Realizacja usług w recepcji
Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest
A. concierge
B. recepcjonista - kasjer
C. bagażowy
D. kierownik służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Schronisko to obiekt zapewniający noclegi
A. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
D. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
| Od: | Milena Nowak [email protected] |
| Do: | Hotel „Miranda" we Wrocławiu [email protected] |
| Wysłano: | 07 stycznia 2020 |
| Temat: | Rezerwacja pokoju |
| Witam, po zapoznaniu się z ofertą hotelu, zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 10.07.2020 r. do 15.07.2020 r. Interesują mnie tylko pokoje połączone wewnętrznymi drzwiami, dzięki którym moglibyśmy do siebie chodzić, bez konieczności wychodzenia na korytarz. Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej. Z poważaniem Milena Nowak | |
A. Connecting rooms.
B. Adjacent rooms.
C. Executive rooms.
D. Superior rooms.
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował dwa pokoje dwuosobowe dla czterech osób w taryfie all inclusive w terminie od 09 do 14 lipca. Który fragment potwierdzenia rezerwacji odpowiada zamówieniu?
| Potwierdzenie rezerwacji - fragment | Potwierdzenie rezerwacji - fragment |
| - ilość dób 6 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 6 000,00 zł | - ilość dób 5 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 5 000,00 zł |
| A. | B. |
| Potwierdzenie rezerwacji - fragment | Potwierdzenie rezerwacji – fragment |
| - ilość dób 6 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 3 000,00 zł | - ilość dób 5 - taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba - koszt pobytu 2 500,00 zł |
| C. | D. |
A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby przygotować kawę po irlandzku, potrzebne jest zrobienie naparu kawowego oraz:
A. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
B. skórka pomarańczowa, wrząca woda, cukier, śmietanka
C. mleko, śmietanka, cukier
D. whisky, brązowy cukier, śmietankę
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. dyrektora hotelu
B. przedstawicieli mediów
C. kontrahentów
D. mieszkańców
Realizacja usług w recepcji
Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien
A. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
B. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
C. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
D. zapytać o odczucia związane z pobytem
Realizacja usług w recepcji
Formularz rezerwacji powinien oprócz imienia i nazwiska klienta zawierać takie dane jak
A. data pobytu, typ pokoju, podpis klienta
B. data pobytu, typ pokoju, podpis pracownika recepcji
C. NIP lub PESEL, datę narodzin, adres zamieszkania
D. NIP lub PESEL klienta, datę przybycia, typ pokoju
Realizacja usług w recepcji
W przypadku pensjonatów rozróżnia się
A. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
C. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
Realizacja usług w recepcji
Wskaż usługę, która jest oferowana w hotelu bezpłatnie na prośbę gości.
A. Pranie odzieży
B. Zamówienie jedzenia do pokoju
C. Zamówienie taksówki
D. Korzystanie z usług wellness
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług dodatkowych dostępnych w hotelu niesie ze sobą opłatę?
A. Przechowywanie bagażu.
B. Zamówienie taksówki.
C. Udzielanie wskazówek.
D. Prasowanie odzieży.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej potrawy nie wolno serwować na śniadanie osobom stosującym dietę wegańską?
A. Brokułów na parze
B. Kuskusa z warzywami
C. Jajek w koszulkach
D. Płatków z owocami
Realizacja usług w recepcji
Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?
A. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
B. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
C. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
D. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
HGT.06 Pytanie 838
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu powinien użyć recepcjonista w przypadku błędu w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wydanej dla klienta?
A. Fakturę korygującą
B. Duplikat faktury
C. Notę korygującą
D. Kopię faktury
Realizacja usług w recepcji
Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Regulamin bhp
B. Regulamin pracy
C. Karta meldunkowa
D. Regulamin hotelowy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinien serwować kelner przy podawaniu francuskiego śniadania?
A. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
B. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
C. Biała kawa lub herbata, pełnoziarniste bułki, masło, jajka gotowane na twardo
D. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet