Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 801
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Room service
B. A'la carte
C. Bufet śniadaniowy
D. Zestaw śniadaniowy
HGT.06 Pytanie 802
Realizacja usług w recepcji
Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?
A. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
B. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
C. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
D. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
HGT.03 Pytanie 803
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaka jest maksymalna kwota odszkodowania, którą hotel powinien przyznać gościowi, jeśli podczas sprzątania pokoju został zniszczony laptop wart 6 000,00 zł, a cena za nocleg wynosiła 300,00 zł?
A. 9 000,00 zł
B. 6 000,00 zł
C. 15 000,00 zł
D. 30 000,00 zł
HGT.03 Pytanie 804
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania podejmie hotel w dniu poprzedzającym konferencję zamówioną przez firmę zewnętrzną, która obejmuje obsługę techniczną?
A. Umieści tablice informacyjne, które będą wskazywać drogę do sali konferencyjnej
B. Sprawdzi nagłośnienie pomieszczeń i sprawność mikrofonów
C. Przygotuje mini bufet z napojami i przekąskami
D. Zrealizuje rejestrację uczestników oraz powita gości
HGT.03 Pytanie 805
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż poprawny sposób nakrycia stołu bielizną stołową zgodny z zasadami panującymi w hotelarstwie?
A. Molton, napperon, skirting
B. Napperon, obrus stołowy, skirting
C. Obrus stołowy, laufer, skirting
D. Molton, obrus stołowy, napperon
HGT.03 Pytanie 806
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do jakiego dania serwowanego na śniadanie powinno się podać talerzyk na resztki?
A. Jajka na miękko
B. Jajecznicy z boczkiem
C. Szynki na zimno
D. Omletu biszkoptowego
HGT.03 Pytanie 807
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod jest najskuteczniejsza w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do wykładziny?
A. Posypanie sodą oczyszczoną
B. Zastosowanie środka odplamiającego
C. Użycie zamrażacza
D. Posypanie solą kuchenną
HGT.06 Pytanie 808
Realizacja usług w recepcji
Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi
A. towarzyszącej
B. uzupełniającej
C. podstawowej
D. fakultatywnej
HGT.03 Pytanie 809
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych osób nie jest członkiem ekipy sprzątającej piętra?
A. Konserwator
B. Starsza pokojowa
C. Magazynier bielizny
D. Korytarzowa
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji
Jak określa się czas trwania doby hotelowej?
A. klasyfikacja miejsc noclegowych
B. kontrakt hotelowy
C. ustawa dotycząca usług turystycznych
D. regulamin obiektu noclegowego
HGT.03 Pytanie 811
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich warunkach temperaturowych powinno się przechowywać surowe, świeże mięso?
A. Od -4ºC do 0ºC
B. Od 0ºC do 4ºC
C. Od -18ºC do -5ºC
D. Od 5ºC do 8ºC
HGT.03 Pytanie 812
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z poniższych opcji hotel może zaproponować organizatorowi konferencji, w celu wspierania działań ekologicznych?
A. Serwis kawowy z wykorzystaniem produktów bezglutenowych
B. Zwiedzanie lokalnych miejsc o znaczeniu historycznym
C. Drukowanie materiałów na papierze z recyklingu
D. Wycieczkę do sąsiedniego rezerwatu przyrody
HGT.03 Pytanie 813
Obsługa gości w obiekcie świa…
W formularzu zgłoszenia rzeczy znalezionych, obok opisu przedmiotu oraz daty odkrycia, powinno się zamieścić
A. wartość zakupu przedmiotu
B. wysokość odszkodowania
C. miejsce, w którym przedmiot został znaleziony
D. numer dowodu osobistego znalazcy
HGT.06 Pytanie 814
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi
A. paragon fiskalny
B. dowód wpłaty
C. potwierdzenie wpłaty KP
D. rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 815
Realizacja usług w recepcji
Usługa informacji turystycznej w obiekcie hotelarskim to forma
A. towarzysząca
B. fakultatywna
C. komplementarna
D. podstawowa
HGT.06 Pytanie 816
Realizacja usług w recepcji
Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?
A. Izba regionalna
B. Zabytkowa cerkiew
C. Muzeum flory i fauny
D. Muzeum etnograficzne
HGT.06 Pytanie 817
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?
A. 120%
B. 80%
C. 125%
D. 75%
HGT.03 Pytanie 818
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadania związane z porządkowaniem pokoju w hotelu 5*, sprzątaczka realizuje na co dzień lub na życzenie klienta?
A. Mycie okien i czyszczenie zasłon
B. Odkurzanie i pranie wykładziny
C. Wymianę pościeli i ręczników
D. Otwieranie okna i wymianę firan
HGT.06 Pytanie 819
Realizacja usług w recepcji
Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który
A. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
B. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
C. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
D. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
HGT.06 Pytanie 820
Realizacja usług w recepcji
Przyjęcie trwające od 15 do 30 minut, zazwyczaj poprzedzające inne wydarzenia, określa się jako
A. przyjęcie koktajlowe
B. garden-party
C. aperitif
D. toast
HGT.06 Pytanie 821
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 822
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?
A. Bezpłatny dostęp do Internetu
B. Centrum SPA & Wellness
C. Bezpłatny room service
D. Salę konferencyjną z wyposażeniem
HGT.06 Pytanie 823
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?
A. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
B. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
C. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
D. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
HGT.06 Pytanie 824
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?
A. ułatwienie obiegu gospodarczego
B. ulepszenie estetyki
C. zwiększenie liczby odwiedzających
D. ochrona interesów konsumenta
HGT.06 Pytanie 825
Realizacja usług w recepcji
Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?
A. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
B. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
D. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
HGT.06 Pytanie 826
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii
A. tylko 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. tylko 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 827
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Uzupełnienie galanterii
B. Masaż limfatyczny
C. Wymianę ręczników
D. Skrytkę depozytową
HGT.03 Pytanie 828
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowanie comiesięcznych grafików pracy dla pracowników działu pięter jest zadaniem
A. menedżera recepcji
B. specjalisty ds. marketingu
C. starszej pokojowej
D. menedżera służby pięter
HGT.06 Pytanie 829
Realizacja usług w recepcji
Właściciel hotelu nie ma prawa odmówić przyjęcia na przechowanie papierów wartościowych, gotówki oraz innych wartościowych przedmiotów, jeżeli rzecz
A. ma zbyt wysoką wartość
B. zajmuje nadmiernie dużo miejsca
C. jest niewłaściwie zapakowana
D. stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa
HGT.06 Pytanie 830
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie dla klienta dotyczące rezerwacji pokoju w hotelu?
A. Karta rezerwacyjna
B. Formularz rezerwacyjny
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Harmonogram rezerwacji
HGT.03 Pytanie 831
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co powinna zrobić korytarzowa, która podczas sprzątania w lobby hotelowym dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
A. Natychmiast poinformować przełożonych
B. Zanieść ją do recepcji hotelu
C. Zwrócić ją do przechowalni bagażu
D. Sprawdzić, co jest w jej wnętrzu
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie współpracy biura turystycznego z innymi agencjami podróży to działanie marketingowe w sferze
A. dystrybucji
B. promocji
C. ceny
D. produktu
HGT.06 Pytanie 833
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?
A. Rozpowszechnianie ulotek
B. Reklama w internecie
C. Wydruki na plakatach
D. Materiały reklamowe w formie folderów
HGT.03 Pytanie 834
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?
A. Pokojowa
B. Korytarzowa
C. Recepcjonista
D. Portier
HGT.03 Pytanie 835
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż propozycję menu śniadaniowego dostosowanego do potrzeb gościa będącego na diecie lekkostrawnej?
A. Chleb pszenny, chude wędliny, banany
B. Chleb pełnoziarnisty, ser gouda, fasola
C. Chrupkie pieczywo, tłuste wędliny, gruszki
D. Chleb żytni, wędzone mięsa, ogórki
HGT.03 Pytanie 836
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przyjęcie rzeczy gościa hotelowego do przechowywania stanowi usługę
A. podstawową płatną
B. komplementarną bezpłatną
C. towarzyszącą płatną
D. fakultatywną bezpłatną
HGT.06 Pytanie 837
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
A. rozpoczęcia rozbudowy
B. podwyższenia kategorii
C. wyłączenia z eksploatacji
D. oddania do eksploatacji
HGT.06 Pytanie 838
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
C. o opłacalności poniżej średniej krajowej
D. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 839
Realizacja usług w recepcji
Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?
A. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
B. obciążenie konta użytkownika
C. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
D. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
HGT.06 Pytanie 840
Realizacja usług w recepcji
Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?
A. Cena
B. Kanał dystrybucji
C. Reklama
D. Towar