Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 801
Realizacja usług w recepcji
A. zwiększy się o 10%
B. zmniejszy się o 20%
C. zwiększy się o 20%
D. zmniejszy się o 10%
HGT.06 Pytanie 802
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?
A. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
B. Usługa prania i parking
C. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
D. Usługa prasowania i minibar
HGT.03 Pytanie 803
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką substancję powinien zastosować pracownik do mycia luster w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. środek do dezynfekcji
B. płyn zawierający alkohol
C. czystą wodę
D. impregnat
HGT.03 Pytanie 804
Obsługa gości w obiekcie świa…
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien zostać przygotowany?
A. Herbata, mleko, jajecznica, pomidor
B. Herbata, sok, pieczywo, jaja, wędliny
C. Kawa, sok, bagietka, wędliny
D. Kawa, sok, rogaliki, masło, dżem
HGT.03 Pytanie 805
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych atrakcji oferowanych gościom hotelowym nie wchodzi w zakres usług specjalnych?
A. Masaż relaksacyjny
B. Paralotniarstwo
C. Nurkowanie pod lodem
D. Umieszczenie pianina w pokoju
HGT.06 Pytanie 806
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Masaż czekoladowy
B. Skrytkę depozytową
C. Dodatkowy koc
D. Wymianę ręczników
HGT.06 Pytanie 807
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?
A. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
B. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
C. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
D. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
HGT.06 Pytanie 808
Realizacja usług w recepcji
W młodzieżowym schronisku, które funkcjonuje w osobnym budynku lub w jego wydzielonej przestrzeni, grupa uczniów powinna mieć sposobność
A. skorzystania z sali do ćwiczeń
B. wynajęcia sprzętu turystycznego
C. skorzystania z miejsca wyposażonego w sprzęt do samodzielnego gotowania
D. wynajęcia sali konferencyjnej w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych
HGT.06 Pytanie 809
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien
A. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
B. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
C. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
D. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji
Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez
A. wręczania kluczy do pokoi
B. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
C. wręczania kart pobytu
D. okazywania dokumentów tożsamości
HGT.06 Pytanie 811
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?
HAPPY DAY W HOTELU | ||
Oferta pakietowa zawiera: | ||
• | dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny | |
• | nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness: | |
— | rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką | |
— | brodzik dla dzieci | |
— | 6-torowy basen sportowy | |
— | kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa | |
— | grota solna z tężnią | |
• | dostęp do sali fitness | |
• | 20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA | |
• | bezpłatną szatnię dla całej rodziny | |
Cennik: | ||
• | osoba dorosła | 100 zł |
• | dzieci 7-12 lat | 50 zł |
• | dzieci do 7 lat | gratis |
• | parking do 8 h | gratis |
A. No show.
B. Passant.
C. VIP.
D. Walk in.
HGT.06 Pytanie 812
Realizacja usług w recepcji
Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:
A. Polskiej Instytucji Hotelarzy
B. Polskiej Izby Hotelarstwa
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 813
Realizacja usług w recepcji
Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację
A. kredytową
B. gwarantowaną
C. niegwarantowaną
D. przedwstępną
HGT.03 Pytanie 814
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie śniadanie powinno być zaserwowane grupie turystycznej, jeżeli na voucherze wskazana jest opcja wyżywienia Bermuda Plan (BP)?
A. Angielskie
B. Amerykańskie
C. Rosyjskie
D. Greckie
HGT.03 Pytanie 815
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przy podaniu jajecznicy z szynką, oprócz talerzyka na pieczywo, co jeszcze należy przygotować?
A. talerz głęboki, widelec i nóż
B. talerz zakąskowy, widelec i nóż
C. talerz zakąskowy, widelec i łyżkę
D. talerz głęboki, widelec i łyżkę
HGT.06 Pytanie 816
Realizacja usług w recepcji
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
B. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
C. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
D. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
HGT.06 Pytanie 817
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?
A. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
B. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
C. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
D. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
HGT.06 Pytanie 818
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
B. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 819
Realizacja usług w recepcji
Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?
A. 165 zł
B. 155 zł
C. 170 zł
D. 175 zł
HGT.06 Pytanie 820
Realizacja usług w recepcji
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, gniazdko elektryczne zainstalowane w łazience pensjonatu jest wyposażone w
A. odgromienie
B. faza
C. zerowanie
D. uziemienie
HGT.03 Pytanie 821
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu czyszczenie powinno mieć miejsce w hotelu przed zorganizowaniem dużej imprezy noworocznej?
A. Sezonowe
B. Ogólne
C. Specjalne
D. Okolicznościowe
HGT.06 Pytanie 822
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?
A. Angielski
B. Niemiecki
C. Francuski
D. Rosyjski
HGT.03 Pytanie 823
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zestawów zawiera dania i napoje typowe dla angielskiego śniadania?
A. Rogaliki, konfitury, kawa
B. Sery, jaja gotowane w wodzie, kawa z mlekiem
C. Bułeczki drożdżowe, dżem, czekolada na gorąco
D. Owsianka, jajka w bekonie, świeżo wyciskane soki owocowe
HGT.03 Pytanie 824
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?
A. Jaja sadzone
B. Jaja na miękko
C. Jaja frytowane
D. Jaja poszetowe
HGT.03 Pytanie 825
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile musi dopłacić gość za zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego dla 100 osób, jeżeli zamówił wszystkie usługi z zamieszczonego cennika i wpłacił już zaliczkę w wysokości 1 500,00 zł.
Lp. | Oferta usługi | Cena |
---|---|---|
1. | Menu na 1 osobę | 110,00 zł |
2. | Kamerzysta | 1 500,00 zł |
3. | Fotograf | 800,00 zł |
4. | DJ | 600,00 zł |
5. | Pokaz sztucznych ogni | 300,00 zł |
A. 1 810,00 zł
B. 3 310,00 zł
C. 12 700,00 zł
D. 14 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 826
Realizacja usług w recepcji
Jakie dokumenty są niezbędne do wydania przedmiotu, który został złożony w hotelowym depozycie?
A. Kwit depozytowy oraz karta rejestracyjna
B. Dokument tożsamości oraz kwit depozytowy
C. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy
D. Dowód osobisty i karta pobytu
HGT.06 Pytanie 827
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz, ile wynosi wartość brutto za usługę noclegową.
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto | Wartość netto | Stawka VAT w % | Kwota podatku | Wartość brutto |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Usługa noclegowa – APT | 5 | doba | 450,00 | 8% |
A. 2 430,00 zł
B. 2 235,60 zł
C. 2 250,00 zł
D. 2 070,00 zł
HGT.06 Pytanie 828
Realizacja usług w recepcji
Trybuszon jest częścią wyposażenia
A. inspektora służby pięter
B. dysponenta
C. bagażowego
D. kierownika sali konsumenckiej
HGT.06 Pytanie 829
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
B. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
C. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
D. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
HGT.06 Pytanie 830
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?
A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Reklamę
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 831
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej dotyczy hoteli o kategorii
A. 1 *, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 4*i5*
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?
A. Sprzedaż osobista
B. Public relations zewnętrzny
C. Public relations wewnętrzny
D. Marketing bezpośredni
HGT.03 Pytanie 833
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj preparat, którego powinna użyć osoba sprzątająca do mycia luster w lokalu mieszkalnym?
A. Płyn z alkoholem
B. Mleczko nabłyszczające
C. Preparat do dezynfekcji
D. Środek czyszczący w postaci mleczka
HGT.06 Pytanie 834
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. IH&RA
B. HORECA
C. HOTREC
D. AIH
HGT.06 Pytanie 835
Realizacja usług w recepcji
W hotelach usługi typu SPA dotyczą
A. rekreacyjnych i leczniczych usług
B. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
C. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
D. usług kulturalnych oraz rozrywkowych
HGT.06 Pytanie 836
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty kasjera musi być obligatoryjnie wyposażone
A. w kasę fiskalną
B. w urządzenie do imbusowania
C. w sejf depozytowy
D. w kserokopiarkę
HGT.03 Pytanie 837
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co to jest jajko po wiedeńsku?
A. jajko w szklance, gotowane w gorącej wodzie, z dodatkiem masła
B. jajko ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
C. jajko ugotowane na twardo, serwowane z masłem
D. jajko ugotowane na miękko, podawane w kieliszku, z dodatkiem soli
HGT.03 Pytanie 838
Obsługa gości w obiekcie świa…
Goście zarezerwowali w hotelu nocleg z wzmocnionym śniadaniem wiedeńskim. W składzie śniadaniowym kelner nie podaje
A. wędlin, serów
B. jaj po wiedeńsku
C. miodu, dżemu
D. jajecznicy na bekonie
HGT.06 Pytanie 839
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność wykonuje obsługa z prawej strony klienta hotelowego?
A. Serwowanie dań z półmiska
B. Stawianie talerzyka na pieczywo
C. Prezentowanie alkoholi
D. Podawanie zupy w wazie
HGT.06 Pytanie 840
Realizacja usług w recepcji
Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?
A. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
B. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
C. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
D. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii