Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 881
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z poniższych miejsc osoba sprzątająca, przygotowując pokój dla gości, powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży i obuwia oraz igielnik?

A. W szafie
B. W łazience
C. Na bagażniku
D. Na biurku
HGT.03 Pytanie 882
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile stołów o wymiarach 80 x 120 cm jest potrzebnych do ułożenia stołu w kształcie litery "I" o wymiarach 120 x 480 cm na bankiecie siedzącym?

A. 8 stołów
B. 5 stołów
C. 6 stołów
D. 4 stoły
HGT.06 Pytanie 883
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to

A. flegmatyk
B. melancholik
C. choleryk
D. sangwinik
HGT.06 Pytanie 884
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Amsterdamie?

A. Fidelio
B. DM Plaza
C. Chart
D. Amadeus
HGT.03 Pytanie 885
Obsługa gości w obiekcie świa…

W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania

A. okresowego
B. awaryjnego
C. bieżącego
D. gruntownego
HGT.06 Pytanie 886
Realizacja usług w recepcji

Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?

A. Strategia mieszana
B. Sponsoring
C. Public relations
D. Reklama
HGT.06 Pytanie 887
Realizacja usług w recepcji

Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?

A. 25.000 zł
B. 12.500 zł
C. 125 zł
D. 50 zł
HGT.06 Pytanie 888
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim

A. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania
B. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
C. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
D. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
HGT.06 Pytanie 889
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC

A. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
B. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
C. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
D. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
HGT.06 Pytanie 890
Realizacja usług w recepcji

Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji

A. nawerbalnej
B. bezpośredniej
C. telefonicznej
D. korespondencyjnej
HGT.06 Pytanie 891
Realizacja usług w recepcji

Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?

A. Komplementarnej
B. Towarzyszącej
C. Osobistej
D. Fakultatywnej
HGT.06 Pytanie 892
Realizacja usług w recepcji

Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć

A. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
B. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
C. strefę odnowy biologicznej
D. wyznaczone pomieszczenia dla palących
HGT.06 Pytanie 893
Realizacja usług w recepcji

Czym są tartinki?

A. ciasteczka
B. paszteciki
C. klopsiki
D. małe kanapki
HGT.03 Pytanie 894
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie należałoby wykorzystać w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w wielu porcjach?

A. Warnik
B. Dekanter
C. Kociołek
D. Podgrzewacz
HGT.03 Pytanie 895
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?

A. Niezwłocznie poinformować recepcję lub swojego przełożonego
B. Przekazać je do przechowalni bagażu w hotelu
C. Natychmiast przekazać je do depozytu
D. Po zakończeniu sprzątania powinna powiadomić dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 896
Realizacja usług w recepcji

Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:

A. regulaminu porządkowego hotelu
B. Kodeksu karnego
C. Kodeksu cywilnego
D. regulaminu wewnętrznego hotelu
HGT.03 Pytanie 897
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z podanych miejsc pokojowa powinna umieścić zamieszczoną w ramce informację?

Drogi Gościu.

W trosce o ochronę środowiska prosimy o współpracę.

Ręczniki na wieszaku oznaczają – będę ich nadal używać.

Ręczniki na podłodze oznaczają – proszę wymienić.

Życzymy miłego pobytu!

A. Na biurku.
B. W szafie.
C. W łazience.
D. Na łóżku.
HGT.06 Pytanie 898
Realizacja usług w recepcji

Podczas tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" nieprzyjemny i arogancki klient po raz trzeci prosił recepcjonistę o zmianę pokoju, nie podając przy tym żadnego uzasadnienia. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?

A. Uległą
B. Empatyczną
C. Obojętną
D. Asertywną
HGT.06 Pytanie 899
Realizacja usług w recepcji

Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:

A. towarzyszącej
B. uzupełniającej
C. opcjonalnej
D. głównej
HGT.06 Pytanie 900
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju usługę cateringową wykorzystała hotelowa restauracja dla grupy gości, serwując identyczne potrawy?

A. A la carte
B. Obsługę bufetową
C. Obsługę bankietową
D. Room service
HGT.06 Pytanie 901
Realizacja usług w recepcji

Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku

A. wzrostu podatków bezpośrednich
B. obniżenia podatków bezpośrednich
C. wzrostu wartości polskiej waluty
D. spadku wartości polskiej waluty
HGT.03 Pytanie 902
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi, codzienna zmiana pościeli, na życzenie gościa, nie będzie traktowana jako dodatkowa usługa płatna w hotelu?

A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
B. tylko 4* i 5*
C. tylko 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 903
Realizacja usług w recepcji

Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:

A. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
B. powagę, solidność, łagodność
C. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
D. szczerość, ufność, ustępliwość
HGT.03 Pytanie 904
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?

A. Pokojowa, która spowodowała szkodę
B. Zarządca hotelu
C. Wszystkie pokojowe wspólnie
D. Kierownik działu sprzątania
HGT.03 Pytanie 905
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jaja, aby uzyskać twarde?

A. 4 - 5 minut
B. 3 minuty
C. 2 minuty
D. 8 - 10 minut
HGT.06 Pytanie 906
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?

A. Kasa fiskalna, terminal
B. Kasa fiskalna, telefaks
C. Telefaks, kasa fiskalna
D. Terminal, kasa fiskalna
HGT.06 Pytanie 907
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?

A. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
B. Nie okazywać, że gość go denerwuje
C. Umówić się na rozmowę w innym terminie
D. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
HGT.03 Pytanie 908
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?

A. Regulaminu hotelowego
B. Umowy przechowania
C. Warunków korzystania z depozytu
D. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
HGT.06 Pytanie 909
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych dokumentów nie jest akceptowany przez recepcjonistę jako podstawa do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Prawo jazdy
B. Dowód tożsamości
C. Paszport
D. Legitymacja ubezpieczeniowa
HGT.03 Pytanie 910
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych usług uważa się za opcjonalne?

A. Czyszczenie odzieży i obuwia, depozyt
B. Basen kąpielowy, jacuzzi
C. Budzenie na życzenie, podawanie śniadań
D. Usługi fryzjerskie, room-service
HGT.03 Pytanie 911
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakich grup produktów powinny unikać osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu w swoim menu?

A. Orzechów, owoców
B. Masła, jaj
C. Mięsa drobiowego, warzyw strączkowych
D. Oliw, ryb
HGT.06 Pytanie 912
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku w złWartość brutto w zł
Jazda konna30 min.256,91113,8223140,00

A. 26,18 zł
B. 5,19 zł
C. 13,09 zł
D. 10,37 zł
HGT.06 Pytanie 913
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelu pięciogwiazdkowego odpowiedzialny jest za zorganizowanie na życzenie gościa kilkugodzinnej wycieczki po mieście?

A. Pracownika hotelowego
B. Recepcjonisty concierge
C. Menadżera recepcji
D. Dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 914
Realizacja usług w recepcji

Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:

A. zmniejszenia jakości umeblowania pokoi
B. zmniejszenia jakości oferowanych usług
C. polityki dotyczącej produktu
D. polityki cenowej
HGT.03 Pytanie 915
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby pozbyć się plamy z pomadki do ust na dywanie, powinniśmy użyć

A. mleczka do czyszczenia
B. ciepłej wody
C. acetonu
D. odplamiacza do tłustych plam
HGT.03 Pytanie 916
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie wszystkimi zadaniami związanymi z obsługą gości w pokojach hotelowych to rola

A. pokojowej
B. kierownika służby pięter
C. recepcjonisty
D. kierownika recepcji
HGT.06 Pytanie 917
Realizacja usług w recepcji

Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził

A. kartę pobytu.
B. wydruk informacji.
C. księgę gości.
D. kwit na bagaż.
HGT.06 Pytanie 918
Realizacja usług w recepcji

W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?

A. 3*, 4* i 5*
B. 2*, 3* i 4*
C. 4* i 5*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 919
Realizacja usług w recepcji

Obiekty zapewniające co najmniej 30 miejsc do spania, przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości oraz oferujące podstawowy zakres usług związanych z pobytem to

A. domy wycieczkowe
B. motele
C. pensjonaty
D. schroniska młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 920
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?

A. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
B. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
C. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
D. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu