Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 881
Realizacja usług w recepcji

Gość chce zamówić w restauracji hotelowej zimną przekąskę i wino. Kelner powinien mu zaproponować

A. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne.
B. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne.
C. indyka w maladze i wino czerwone deserowe.
D. schab w galarecie i wino białe słodkie.
HGT.06 Pytanie 882
Realizacja usług w recepcji

Zupa cebulowa to specjalność kuchni

A. hiszpańskiej.
B. francuskiej.
C. włoskiej.
D. niemieckiej.
HGT.06 Pytanie 883
Realizacja usług w recepcji

Który z instrumentów promocji wykorzystano umieszczając tablicę informującą o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Public relations.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Promocję sprzedaży.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 884
Realizacja usług w recepcji

Które z działań hotelu podejmowane jest w ramach public relations?

A. Wprowadzenie karty stałego klienta.
B. Wystawienie oferty na targach.
C. Zorganizowanie szkolenia dla pracowników.
D. Umieszczenie upominku w jednostce mieszkalnej.
HGT.06 Pytanie 885
Realizacja usług w recepcji

Konkurs zorganizowany dla gości hotelowych, w którym główną nagrodą jest wycieczka, to działanie w ramach

A. public relations.
B. promocji sprzedaży.
C. marketingu bezpośredniego.
D. reklamy.
HGT.06 Pytanie 886
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponował w dniu 1 marca 50 pokojami w następującym rozkładzie: 25 pokoi jednoosobowych i 25 pokoi dwuosobowych. W hotelu nocowało 40 gości, zajmując 20 pokoi jednoosobowych i 10 pokoi dwuosobowych. Wskaźnik wykorzystania pokoi w dniu 1 marca wynosił

A. 65%
B. 40%
C. 80%
D. 60%
HGT.06 Pytanie 887
Realizacja usług w recepcji

W hotelu posiadającym 50 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 500 miejsc. Stopień wykorzystania miejsc noclegowych wynosił

A. 40%
B. 20%
C. 53%
D. 33%
HGT.06 Pytanie 888
Realizacja usług w recepcji

W hotelu sprzedano 1 pokój dwuosobowy w cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje dwuosobowe w cenie jednostkowej 210 zł oraz apartament w cenie jednostkowej 350 zł. Jaką wartość będzie miał wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 970,00 zł
B. 250,00 zł
C. 242,50 zł
D. 220,50 zł
HGT.06 Pytanie 889
Realizacja usług w recepcji

System HACCP w gastronomi hotelowej umożliwia

A. kontrolę finansową produkowanych potraw.
B. rozpoznanie, ocenę i zniszczenie wyprodukowanej żywności.
C. rozpoznanie, ocenę i kontrolę zagrożenia dla bezpieczeństwa żywności.
D. kontrolę mikrobiologiczną produkowanych potraw.
HGT.06 Pytanie 890
Realizacja usług w recepcji

Rzeczą wniesioną przez gości hotelowych do obiektu jest

A. zapiekanka.
B. podręczna walizka.
C. pojazd mechaniczny.
D. żywe zwierzę.
HGT.06 Pytanie 891
Realizacja usług w recepcji

Informacje o drogach ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym powinny być umieszczone

A. tylko na najwyższych kondygnacjach.
B. na każdej kondygnacji.
C. na wybranych kondygnacjach.
D. tylko na najniższych kondygnacjach.
HGT.06 Pytanie 892
Realizacja usług w recepcji

Jedną z metod zabezpieczenia hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. wstawienie bramek do wykrywania metali.
B. zainstalowanie w obiekcie monitoringu.
C. zatrudnienie brygady antyterrorystycznej.
D. oświetlenie drogi ewakuacyjnej.
HGT.06 Pytanie 893
Realizacja usług w recepcji

W czasie pożaru hotelu najważniejszym etapem akcji ratowniczo-gaśniczej jest

A. ewakuacja ludzi z hotelu.
B. odcięcie źródeł zapłonu.
C. wyłączenie urządzeń elektrycznych.
D. zabezpieczenie rzeczy gości.
HGT.06 Pytanie 894
Realizacja usług w recepcji

Wysokość pulpitu lady recepcyjnej do obsługi gości na stojąco powinna wynosić

A. od 110 do 120 cm.
B. od 120 do 130 cm.
C. od 140 do 150 cm.
D. od 130 do 140 cm.
HGT.06 Pytanie 895
Realizacja usług w recepcji

Gość przy ladzie recepcyjnej upadł i dostał napadu drgawek. Zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe należy

A. skontrolować oddech i podjąć akcję resuscytacyjną.
B. zabezpieczyć przed urazami podczas drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
C. podnieść gościa i posadzić na krześle.
D. skontrolować oddech i rozluźnić garderobę poszkodowanego.
HGT.06 Pytanie 896
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej kategorii hotelu posiadającego 30 jednostek mieszkalnych, recepcja musi posiadać czytnik do akceptacji kart płatniczych?

A. 3*
B. 1*
C. 2*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 897
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sprzętów stanowi obowiązkowe wyposażenie przedstawionego zespołu funkcjonalnego hotelu, niezależnie od kategorii i liczby jednostek mieszkalnych?

Ilustracja do pytania 17
A. Telefon.
B. Komputer.
C. Terminal POS.
D. Skaner.
HGT.06 Pytanie 898
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty przyjmującego rezerwację powinno być wyposażone

A. w grafik dysponenta.
B. w kasę fiskalną.
C. w klucznicę.
D. w sejf depozytowy.
HGT.06 Pytanie 899
Realizacja usług w recepcji

Do obowiązków służby parterowej w hotelu należy

A. utrzymanie czystości w jednostkach mieszkalnych.
B. dbanie o stan techniczny urządzeń znajdujących się w recepcji.
C. odprowadzanie gości do pokoju.
D. rezerwacja i sprzedaż usług noclegowych.
HGT.06 Pytanie 900
Realizacja usług w recepcji

Którą z wymienionych usług powinien, w pierwszej kolejności zaproponować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przyjechał do hotelu w celach służbowych?

A. Centrum SPA&Wellnes.
B. Bezpłatny room serwis.
C. Bezpłatny dostęp do Internetu.
D. Skorzystanie z wypożyczalni rowerów.
HGT.06 Pytanie 901
Realizacja usług w recepcji

Które z działań podejmowane są w ramach sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Polecanie usług przez recepcjonistę.
B. Wyjazdy integracyjne personelu hotelu.
C. Obniżki cen usług hotelarskich.
D. Zmiana wystroju hotelu.
HGT.06 Pytanie 902
Realizacja usług w recepcji

Celem zwiększenia popytu na usługi hotelarskie wprowadzono w weekendy ceny niższe o 50%. Który instrument promocji zastosowano?

A. Sprzedaż osobistą.
B. Promocję sprzedaży.
C. Reklamę.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 903
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?

Ilustracja do pytania 23
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 904
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski przesłał do hotelu zaliczkę, rezerwując pokój na rodzinny wyjazd. Recepcjonista powinien odnotować to w grafiku jako rezerwację

A. przedwstępną.
B. kredytową.
C. gwarantowaną.
D. niegwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 905
Realizacja usług w recepcji

Z którego systemu powinien skorzystać recepcjonista krakowskiego hotelu sprawdzając możliwość rezerwacji pobytu dla gości w hotelu w Paryżu?

A. Amadeus.
B. Fidelio.
C. DM Plaża.
D. Chart.
HGT.06 Pytanie 906
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjedzie o godzinie 10.00 pierwszego dnia, a wyjedzie o godzinie 8.00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10.00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Ilustracja do pytania 26
A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
HGT.06 Pytanie 907
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił pokój z dwoma łóżkami i pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z zamieszczonych skrótów powinien wpisać recepcjonista w formularzu rezerwacji?

A. FBx2, TWIN
B. EPx2, TWIN
C. BBx2, DBL
D. FBx2, DBL
HGT.06 Pytanie 908
Realizacja usług w recepcji

Którą z podanych informacji recepcjonista musi zapisać w formularzu rezerwacyjnym?

A. Serię dowodu osobistego gościa.
B. Datę urodzenia gościa.
C. Rodzaj rezerwowanego pokoju.
D. Numer pokoju.
HGT.06 Pytanie 909
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu

Ilustracja do pytania 29
A. grupowego.
B. standardowego.
C. VIP.
D. biznesowego.
HGT.06 Pytanie 910
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył, bez wcześniejszej rezerwacji, znany aktor. Dla której grupy pracowników recepcjonista powinien przygotować informację o przybyciu gościa i zamówionych usługach?

A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej.
B. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej.
C. Księgowości, gastronomii, działu technicznego.
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości.
HGT.06 Pytanie 911
Realizacja usług w recepcji

Którą z podanych informacji powinien przekazać recepcjonista w zleceniu, do działu służby pięter odnośnie ilości i rodzaju pokoi dla 40-osobowej grupy turystów?

A. 20 pokoi APT.
B. 20 pokoi SGL.
C. 20 pokoi DBL.
D. 20 pokoi TPL.
HGT.06 Pytanie 912
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia pokoi, określ którego z wymienionych pokoi nie może recepcjonista zarezerwować w terminie od 9 do 12 maja.

Ilustracja do pytania 32
A. Dwuosobowego.
B. Jednoosobowego.
C. Apartamentu.
D. Trzyosobowego.
HGT.06 Pytanie 913
Realizacja usług w recepcji

O który dokument, umożliwiający realizację świadczeń zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien poprosić recepcjonista podczas przyjęcia gości do hotelu w Polsce?

A. Potwierdzenie przelewu środków finansowych.
B. Rooming list.
C. Voucher.
D. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 914
Realizacja usług w recepcji

Kiedy należy dokonać otwarcia rachunku dla gościa hotelowego?

A. Podczas procedury check-out.
B. W czasie pobytu gościa w hotelu.
C. W czasie rezerwacji pokoju przez gościa.
D. Podczas procedury check-in.
HGT.06 Pytanie 915
Realizacja usług w recepcji

W którym z podanych przypadków recepcjonista może odmówić przyjęcia na przechowanie wartościowych przedmiotów?

A. Przedmioty zajmują zbyt dużo miejsca.
B. Gość jest nieuprzejmy i agresywny.
C. Usługę zlecono w godzinach nocnych.
D. Przedmioty są małe i łatwo mogą się zagubić.
HGT.06 Pytanie 916
Realizacja usług w recepcji

Procedura check-in może być przeprowadzona w oparciu o tzw. rooming list dla

A. grupy turystycznej.
B. turysty zagranicznego.
C. gościa VIP.
D. gościa krajowego.
HGT.06 Pytanie 917
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego dokumentu recepcjonista może wydać gościowi klucze do pokoju hotelowego?

A. Karty pobytu.
B. Dowodu osobistego.
C. Karty rejestracyjnej.
D. Paszportu.
HGT.06 Pytanie 918
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych czynności nie występuje w procedurze obsługi gościa VIP?

A. Odprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą.
B. Powitanie gościa przez dyrektora hotelu.
C. Dostarczenie bagażu gościa do pokoju.
D. Rejestracja gościa przy ladzie recepcyjnej.
HGT.06 Pytanie 919
Realizacja usług w recepcji

Nieodłącznym elementem procedur zarejestrowania gościa w obiekcie hotelarskim jest

A. pobranie należności od gościa.
B. ustalenie zakresu płatnych usług.
C. pomoc przy bagażach.
D. wręczenie klucza.
HGT.06 Pytanie 920
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił w recepcji, że zgubił klucz elektroniczny. Co powinien zrobić w tej sytuacji recepcjonista?

A. Zaproponować gościowi inny pokój.
B. Wydać nową kartę elektroniczną.
C. Natychmiast wezwać policję.
D. Wydać gościowi klucz tradycyjny.