Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 881
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 15%
B. 48%
C. 50%
D. 20%
HGT.06 Pytanie 882
Realizacja usług w recepcji

Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.

A. Globalnego
B. Regionalnego
C. Lokalnego
D. Krajowego
HGT.06 Pytanie 883
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?

A. Gotówką
B. Przekazem pocztowym
C. Kartą płatniczą
D. Przelewem
HGT.06 Pytanie 884
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest

A. bilbord
B. prasa
C. telewizja
D. Internet
HGT.03 Pytanie 885
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dezynfekcja kołder, koców, poduszek oraz materacy w obiektach hotelowych powinna odbywać się przynajmniej

A. raz w roku
B. raz w miesiącu
C. raz na pół roku
D. raz na trzy miesiące
HGT.06 Pytanie 886
Realizacja usług w recepcji

Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie

A. procedury check-out
B. procedury przyjęcia gościa
C. rozliczenia gościa
D. przyjęcia zamówienia
HGT.03 Pytanie 887
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką usługę dodatkową obiekty noclegowe oferują bezpłatnie?

A. Zamówienie taksówki.
B. Zamianę walut.
C. Pranie ubrań.
D. Dostawę do pokoju.
HGT.03 Pytanie 888
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania należy podjąć, gdy w magazynie z pościelą zauważono gryzonie?

A. Dezynsekcja
B. Sanityzacja
C. Deratyzacja
D. Dezynfekcja
HGT.06 Pytanie 889
Realizacja usług w recepcji

Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:

A. promocji sprzedaży
B. reklamy prasowej
C. public relations
D. sprzedaży osobistej
HGT.06 Pytanie 890
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wypadku należy zadzwonić po pomoc medyczną pod numer

A. 112 lub 113
B. 999 lub 112
C. 997 lub 112
D. 997 lub 998
HGT.06 Pytanie 891
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?

A. 760,00 zł
B. 840,00 zł
C. 640,00 zł
D. 680,00 zł
HGT.06 Pytanie 892
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Uzupełnienie galanterii
B. Wymianę ręczników
C. Skrytkę depozytową
D. Masaż limfatyczny
HGT.06 Pytanie 893
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?

A. pensjonatów
B. kempingów
C. hoteli
D. mieli
HGT.03 Pytanie 894
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?

A. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
B. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
C. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
D. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
HGT.06 Pytanie 895
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę trzeba wpisać na fakturze w polu wartość netto, jeżeli całkowity koszt wynajmu sali konferencyjnej wynosi 800,00 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?

A. 984,00 zł
B. 650,41 zł
C. 616,00 zł
D. 949,59 zł
HGT.03 Pytanie 896
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności

A. zapoznać się z instrukcją użycia środka
B. poinformować o tym swojego przełożonego
C. przygotować roztwór do użycia
D. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
HGT.06 Pytanie 897
Realizacja usług w recepcji

Przyjmując gościa w hotelu, recepcjonista powinien poprosić o uzupełnienie formularza

A. hotelowej
B. rejestracyjnej
C. pobytu
D. lojalnościowej
HGT.06 Pytanie 898
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 230 zł
B. 1 023 zł
C. 1 080 zł
D. 1 008 zł
HGT.03 Pytanie 899
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych zasad dotyczących nakrywania stołu jest błędna?

A. Dozwolone jest ułożenie najwyżej dwóch łyżek obok siebie
B. Ostrza noży powinny być skierowane w lewą stronę
C. Liczba sztućców po lewej nie może być większa niż trzy
D. Łyżki oraz widelce trzeba układać grzbietem w dół
HGT.06 Pytanie 900
Realizacja usług w recepcji

Optymalna wysokość pulpitu lady recepcyjnej przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej powinna być

A. od 120 do 130 cm
B. od 110 do 120 cm
C. od 140 do 150 cm
D. od 130 do 140 cm
HGT.06 Pytanie 901
Realizacja usług w recepcji

Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?

A. 12m2
B. 10m2
C. 8m2
D. 14m2
HGT.06 Pytanie 902
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z załączonego fragmentu rachunku wstępnego oblicz wartość netto usług podstawowych, dla których stawka VAT wynosi 8%.

Nazwa usługij.m.ilośćCena jednostkowa brutto (zł)Wartość brutto (zł)
noclegidoba4250,001 000,00
wyżywienieszt.850,00400,00
RAZEM300,001 400,00

A. 1 138,21 zł
B. 370,37 zł
C. 925,93 zł
D. 1 296,30 zł
HGT.06 Pytanie 903
Realizacja usług w recepcji

Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?

A. W gotówce
B. Przekazem pocztowym
C. Zleceniem przelewu
D. Kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 904
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu

A. all inclusive
B. incentive
C. last minutę
D. first minutę
HGT.06 Pytanie 905
Realizacja usług w recepcji

Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć

A. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
B. strefę odnowy biologicznej
C. wyznaczone pomieszczenia dla palących
D. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
HGT.06 Pytanie 906
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
B. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
C. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
D. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
HGT.06 Pytanie 907
Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządza się na zamieszczonym formularzu?

HOTEL MIRANDA***
Imię                Nazwisko                
Nr i seria dowodu tożsamościForma płatności
Data przyjazduData wyjazdu
Podpis recepcjonistyPodpis gościa

A. Voucher biura podróży.
B. Kartę pobytu.
C. Kartę rejestracyjną.
D. Czek podróżny.
HGT.06 Pytanie 908
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz

A. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
B. zamknąć rachunek gościa w hotelu
C. przyjąć płatność
D. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 909
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Tłumacz języka migowego, room-service
B. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
C. Wstawka do apartamentu, budzenie
D. Budzenie, przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 910
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?

A. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
B. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
C. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
D. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
HGT.06 Pytanie 911
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja korzystania przez gościa hotelowego z depozytu w recepcji powinna odbywać się na

A. karcie pobytu
B. kontrolce depozytowej
C. rachunku wstępnym
D. paragonie fiskalnym
HGT.06 Pytanie 912
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?

A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
HGT.06 Pytanie 913
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?

A. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
B. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
C. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
D. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
HGT.03 Pytanie 914
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do sporządzenia tradycyjnego omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jaja, drożdże
B. Jaja, woda, sól, proszek do pieczenia
C. Jaja, woda, sól, soda oczyszczona
D. Mąka, jaja, cukier
HGT.03 Pytanie 915
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient zamówił zorganizowanie popołudniowego przyjęcia na stojąco, które ma trwać około 2 godzin. Tego rodzaju wydarzenie nazywa się

A. aperitif.
B. cocktail party.
C. toast.
D. garden party.
HGT.06 Pytanie 916
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?

A. Voucher hotelowy
B. Weksel własny
C. Dowód wpłaty
D. Polecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 917
Realizacja usług w recepcji

Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.

A. 1 500,00 zł
B. 2 100,00 zł
C. 600,00 zł
D. 900,00 zł
HGT.06 Pytanie 918
Realizacja usług w recepcji

Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?

A. na ladzie znajdującej się w recepcji
B. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
C. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
D. za plecami pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 919
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?

A. Pracownik działu rezerwacji
B. Kierownik promocji
C. Zarządca hotelu
D. Recepcjonista
HGT.06 Pytanie 920
Realizacja usług w recepcji

GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?

A. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
B. rozszerzyć możliwości hotelu
C. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
D. obniżyć ceny usług