Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 881
Realizacja usług w recepcji
A. PFCC
B. PTSM
C. PZH
D. PIH
HGT.03 Pytanie 882
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych atrakcji oferowanych gościom hotelowym nie wchodzi w zakres usług specjalnych?
A. Masaż relaksacyjny
B. Nurkowanie pod lodem
C. Umieszczenie pianina w pokoju
D. Paralotniarstwo
HGT.03 Pytanie 883
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?
A. Jaja poszetowe
B. Jaja frytowane
C. Jaja na miękko
D. Jaja sadzone
HGT.03 Pytanie 884
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto jako pierwszy otrzyma zamówienie na śniadanie a’la carte, jeśli przy stole siedzą małżeństwo z dzieckiem i babcią?
A. Dla dziecka
B. Dla babci
C. Dla żony
D. Dla męża
HGT.03 Pytanie 885
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
B. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
C. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
D. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
HGT.06 Pytanie 886
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?
A. 1110,00 zł
B. 1020,00 zł
C. 1380,00 zł
D. 1200,00 zł
HGT.03 Pytanie 887
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego rodzaju sprzątanie powinno być wykonane po zauważeniu insektów w pomieszczeniu?
A. Okresowe
B. Okolicznościowe
C. Specjalne
D. Gruntowne
HGT.06 Pytanie 888
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był
A. przewodnikiem turystycznym
B. gościem hotelowym
C. turystą
D. odwiedzającym jednodniowym
HGT.03 Pytanie 889
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z pokoju hotelowego pani Nowak zniknął złoty naszyjnik wyceniany na 4 000 zł. Koszt wynajmu tego pokoju wynosił 140 zł za dobę. Jaką kwotę odszkodowania należy przyznać gościowi w tej sytuacji?
A. 7 000 zł
B. 4 000 zł
C. 14 000 zł
D. 1 400 zł
HGT.06 Pytanie 890
Realizacja usług w recepcji
Concierge to osoba, której obowiązkiem jest
A. koordynacja działań w dziale odnowy biologicznej
B. nadzorowanie pracy służby pięter
C. realizacja nietypowych życzeń gości
D. serwowanie napojów gościom podczas posiłków w restauracji hotelowej
HGT.06 Pytanie 891
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Legitymacja studencka
B. Legitymacja służbowa
C. Prawo jazdy
D. Książeczka zdrowia
HGT.06 Pytanie 892
Realizacja usług w recepcji
W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu
A. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
B. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
C. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
D. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
HGT.06 Pytanie 893
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa jest dostępna
A. w hotelu 3*
B. w pensjonacie 3*
C. we wszystkich hotelach
D. w motelu 3*
HGT.06 Pytanie 894
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na
A. termin ważności karty
B. typ karty
C. stan konta
D. dzienny limit transakcji
HGT.03 Pytanie 895
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na jakiej powierzchni pokojowa powinna zastosować instrukcję Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?
A. Powierzchni z naturalnego kamienia
B. Niezmywalnych tapet
C. Elementów z surowego drewna
D. Powierzchni obrazu
HGT.06 Pytanie 896
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?
A. Dystrybucję.
B. Cenę.
C. Reklamę.
D. Towar.
HGT.03 Pytanie 897
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby przygotować kawę po irlandzku, należy uzyskać napar kawowy oraz:
A. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
B. skórkę pomarańczową, wrzątek, cukier, bitą śmietankę
C. mleko, śmietankę, cukier
D. whisky, brązowy cukier, bitą śmietanę
HGT.06 Pytanie 898
Realizacja usług w recepcji
W hotelach konieczne jest zapewnienie usługi przechowywania
A. 2*, 3*, 4* i 5*
B. 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 899
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. pokojowa
B. portier
C. korytarzowa
D. recepcjonista
HGT.06 Pytanie 900
Realizacja usług w recepcji
Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:
A. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
B. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
C. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
D. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
HGT.06 Pytanie 901
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?
A. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
B. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
C. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
D. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości
HGT.06 Pytanie 902
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Obudzenie
B. Zabezpieczenie
C. Fryzjer
D. Przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 903
Realizacja usług w recepcji
Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi
A. towarzyszące
B. uzupełniające
C. podstawowe
D. fakultatywne
HGT.06 Pytanie 904
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?
A. Promocję
B. Produkt
C. Cenę
D. Dystrybucję
HGT.06 Pytanie 905
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?
A. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
B. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
C. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
D. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 906
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?
A. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
B. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
C. Wprowadzenie zniżek dla studentów
D. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
HGT.06 Pytanie 907
Realizacja usług w recepcji
Czym jest SWOT?
A. analiza zdolności płatniczej.
B. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
C. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
D. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
HGT.03 Pytanie 908
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie powierzchnie powinny być przetarte roztworem dezynfekującym podczas sprzątania mieszkania opuszczonego przez gościa?
A. Powierzchnia stołu, parapet, podłoga w toalecie
B. Słuchawkę od telefonu, pilot od telewizora, klamki
C. Klamki, podłoga w toalecie, parapet
D. Kieliszki do wody, pilot od telewizora, powierzchnia stołu
HGT.03 Pytanie 909
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przetransportowanie pojazdu gościa na strzeżony parking w hotelu pięciogwiazdkowym jest usługą
A. bezpłatną, dodatkową
B. płatną, dodatkową
C. płatną, opcjonalną
D. bezpłatną, towarzyszącą
HGT.06 Pytanie 910
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?
A. 96,00 zł
B. 72,00 zł
C. 144,00 zł
D. 120,00 zł
HGT.03 Pytanie 911
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania w hotelu, sprzątaczka natknęła się na zegarek. Co należy zrobić z takim przedmiotem, aby prawidłowo go zarejestrować?
A. złożyć w sejfie w recepcji
B. oddać do magazynu rzeczy znalezionych
C. umieścić w magazynie rzeczy biurowych
D. przekazać do depozytu hotelowego
HGT.06 Pytanie 912
Realizacja usług w recepcji
Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku
A. obniżenia podatków bezpośrednich
B. wzrostu podatków bezpośrednich
C. wzrostu wartości polskiej waluty
D. spadku wartości polskiej waluty
HGT.06 Pytanie 913
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to
A. pola namiotowe
B. stanice
C. pola biwakowe
D. campingi
HGT.06 Pytanie 914
Realizacja usług w recepcji
Wykorzystanie programu lojalnościowego w miejskim hotelu, zlokalizowanym w pobliżu strefy ekonomicznej, stanowi metodę na przyciągnięcie
A. uczniów.
B. gości biznesowych.
C. rodzin z dziećmi.
D. grup turystycznych.
HGT.06 Pytanie 915
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 23 marca
B. 20 marca
C. 21 marca
D. 22 marca
HGT.06 Pytanie 916
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat to obiekt, który musi mieć przynajmniej:
A. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
B. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
C. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
D. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
HGT.06 Pytanie 917
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?
A. Wstępny rachunek
B. Propozycję hotelu
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Cennik pokoi
HGT.06 Pytanie 918
Realizacja usług w recepcji
Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie
A. gruźlicą
B. włośnicą
C. żółtaczką wszczepienną typu B
D. żółtaczką pokarmową typu A
HGT.06 Pytanie 919
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?
A. Potwierdzoną
B. Gwarantowaną
C. Kredytową
D. Wstępną
HGT.03 Pytanie 920
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył rezerwację w hotelu na organizację wydarzenia z okazji podpisania kontraktu handlowego. Poprosił o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki rodzaj przyjęcia recepcjonista powinien zaproponować klientowi?
A. Coctail Party
B. Garden Party
C. Lampkę wina
D. Przyjęcie bufetowe