Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
B. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
C. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
D. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy przeprowadzić, aby zdezynfekować jaja w hotelowej restauracji, gdy będą one wykorzystane w potrawach na surowo?

A. Zanurzyć w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
B. Zanurzyć w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
C. Umyć dokładnie w zimnej wodzie
D. Umyć roztworem wodnym octu
Realizacja usług w recepcji

Które działy hotelu powinny zostać poinformowane przez recepcję o przyjeździe gości planujących zrealizować pobyt według zamieszczonego harmonogramu?

Harmonogram pobytu uczestników wycieczki
w hotelu 01-03.05.2019 r.
01.05.2019 r.
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1700wycieczka po okolicy
z przewodnikiem
godz. 1800kolacja
godz. 2000dyskoteka w klubie hotelowym
02.05.2019 r.
godz. 700śniadanie
godz. 800-1400wycieczka piesza w góry
z przewodnikiem
godz. 1500obiad w restauracji hotelowej
godz. 1800kolacja
godz. 2000ognisko
03.05.2019 r.
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1130zwiedzanie lokalnego muzeum
godz. 1200wyjazd gości

A. Gastronomii, służby pięter, rekreacyjny.
B. Techniczny, SPA & Wellness, rekreacyjny.
C. Gastronomii, SPA & Wellness, administracji.
D. Techniczny, służby pięter, administracji.
Realizacja usług w recepcji

Na jakiej podstawie recepcjonista ma obowiązek wystawić fakturę za usługi świadczone gościowi?

A. Rachunków z poszczególnych sektorów hotelu
B. Faktur otrzymanych od różnych działów hotelu
C. Wpisu w harmonogramie zajętości pokoi
D. Wpisu do książki rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia, wskaż pakiet usług, który powinien zaproponować hotel grupie gości z Koła Emerytów.

Fragment zamówienia
Prosimy o zarezerwowanie 8 pokoi dwuosobowych typu standardowego, pełne wyżywienie, masaże całego ciała, fizykoterapię, inhalacje, krioterapię.

A. Pokoje DBL, śniadania, obiady, kolacje, zabiegi lecznicze.
B. Pokoje TPL, śniadania, zabiegi SPA.
C. Pokoje TPL, pełne wyżywienie, zabiegi wellness.
D. Pokoje DBL, śniadania, obiadokolacje, zabiegi relaksacyjne.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego określ, który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Chełmiec ****
ul. Piaskowa 4
58-310 Szczawno-Zdrój
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego
Zarezerwuj pobyt za minimum 6 000 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • 15% rabat na usługi gastronomiczne i noclegowe
  • 20% rabat na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • późniejszy check-out
  • wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy karty VIP

A. Promocję sprzedaży.
B. Sponsoring.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa

A. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
B. tylko w motelach o klasie 5*
C. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
D. w motelach każdej klasy
HGT.06 Pytanie 896
Realizacja usług w recepcji

Check-in to proces

A. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
B. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
C. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
D. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są odpowiednie warunki przechowywania świeżych ryb w chłodni magazynowej w restauracji hotelowej?

A. W temperaturze 10 - 14°C, maksymalnie 2 dni
B. W temperaturze 2 - 4°C, maksymalnie 4 dni
C. W temperaturze -1 - 2°C, maksymalnie 2 dni
D. W temperaturze 4 - 8°C, maksymalnie 4 dni
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.

sala/dataBIAŁA
20 osób
NIEBIESKA
100 osób
SZARA
20 osób
KREMOWA
100 osób
ZŁOTA
20 osób
10.07
11.07R - a
12.07R - a
13.07R – bR - aR - b
14.07R – bR - b
15.07R - b
Legenda:
R – a: zajęta w godz. 900-1300
R – b: zajęta w godz. 1400-1800
można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota.
wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800

A. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
B. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
C. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
D. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
HGT.06 Pytanie 903
Realizacja usług w recepcji

Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?

A. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
B. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
C. zmiana pościeli w rękawiczkach
D. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?

A. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opiekę nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli Raj?

Hotel Słońce****Hotel Arka****
Lokalizacja – 50 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – studio, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie
A.B.
Hotel Eden*****Hotel Diament*****
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking
Lokalizacja – 150 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty
Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy
C.D.

A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
HGT.06 Pytanie 906
Realizacja usług w recepcji

Pani Anna Nowak po raz pierwszy przybywa do Hotelu Premium w Karpaczu. Jakiej metody płatności nie będzie mogła użyć, aby opłacić dodatkowe usługi, które nie zostały wcześniej zamówione?

A. Gotówki
B. Karty kredytowej
C. Karty płatniczej
D. Przelewu
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
B. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
C. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
D. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu Kodeksu cywilnego, określ na który z wymienionych czynników nie może powołać się hotel odmawiając przyjęcia do depozytu cennej biżuterii gościa.

n n nn
n

Art. 849. § 3. Kodeksu cywilnego:

n

„Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest obowiązany przyjąć na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe i cenne przedmioty, w szczególności kosztowności i przedmioty mające wartość naukową lub artystyczną. Może odmówić przyjęcia tych rzeczy tylko wówczas, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo jeżeli w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo podobnego zakładu mają zbyt dużą wartość lub gdy zajmują zbyt dużo miejsca".

n

A. Wartość rzeczy.
B. Standard hotelu.
C. Wielkość rzeczy.
D. Lokalizacja hotelu.
HGT.06 Pytanie 912
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?

A. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
B. Grzeczne przywitanie gościa
C. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
D. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 913
Realizacja usług w recepcji

Z jakiej metody płatności zamierza skorzystać klient, jeśli pragnie uregulować należność za nocleg w hotelu przy użyciu bankowości internetowej?

A. Wpłaty gotówkowej
B. Czeku podróżnego
C. Pobrania pocztowego
D. Polecenia przelewu
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Emeryci.
B. Biznesmeni.
C. Małżeństwa.
D. Studenci.
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?

A. Kopię faktury z nowym numerem
B. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
C. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
D. Oryginał faktury z nowym numerem
HGT.03 Pytanie 917
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jaja, aby uzyskać twarde?

A. 8 - 10 minut
B. 2 minuty
C. 4 - 5 minut
D. 3 minuty
HGT.03 Pytanie 918
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą usługę o charakterze rozrywkowym z zamieszczonej oferty może zaproponować hotel zorganizowanej grupie gości biznesowych?

Oferta usług hotelu
Depozytbezpłatnie dla gości hotelowych
Saunabezpłatnie dla gości hotelowych
Kąpiel błotna ciała125 zł/os.
Masaż twarzy40 zł/os.
Pokaz mima450 zł za występ
Aromatoterapia200 zł/os.
Wynajem sali konferencyjnej40 zł/godz.

A. Wynajem sali konferencyjnej.
B. Depozyt.
C. Kąpiel błotną ciała.
D. Pokaz mima.
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych usług oferowanych przez hotel są wyłącznie usługami fakultatywnymi?

A. Basen oraz opiekę instruktora fitness
B. Informację turystyczną i wypożyczalnię nart
C. Room serwis oraz organizację konferencji
D. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Książeczka zdrowia
B. Legitymacja służbowa
C. Legitymacja studencka
D. Prawo jazdy