Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 041
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?

A. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
B. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
C. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
D. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
HGT.03 Pytanie 1 042
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dezynfekcję pościeli, koców, poduszek i materacy w obiektach hotelowych należy przeprowadzać co najmniej raz na

A. miesiąc
B. rok
C. pół roku
D. kwartał
HGT.06 Pytanie 1 043
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej

A. danych identyfikacyjnych hotelu.
B. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
C. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
D. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
HGT.06 Pytanie 1 044
Realizacja usług w recepcji

Jaką akcję może podjąć recepcjonista na podstawie listy pokojowej?

A. Określić zakres dostępnych usług
B. Przygotować wstępny rachunek
C. Zarejestrować grupę turystyczną
D. Zweryfikować wolne pokoje
HGT.06 Pytanie 1 045
Realizacja usług w recepcji

Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?

A. Promocji
B. Serwisów
C. Finansów
D. Zarządzania
HGT.03 Pytanie 1 046
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
B. Mąka, jajko, drożdże
C. Mąka, jajko, cukier
D. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
HGT.06 Pytanie 1 047
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji

A. winami i napojami
B. obsługą kelnerską
C. salą
D. bufetem
HGT.06 Pytanie 1 048
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi

A. przy pomocy przekazu pocztowego
B. zapłaceniem czekiem
C. używając karty płatniczej
D. poprzez gotówkę
HGT.03 Pytanie 1 049
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył zamówienie na śniadanie do pokoju. Gastronomia zrealizuje to zamówienie za pomocą formy

A. room service’u
B. bufetu śniadaniowego
C. serwisu a’la carte
D. serwisu talerzowego
HGT.06 Pytanie 1 050
Realizacja usług w recepcji

Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek

A. w niskiej cenie i słabej promocji
B. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
C. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
D. w wysokiej cenie przy słabej promocji
HGT.03 Pytanie 1 051
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zadanie wieczorne dotyczące obsługi pokoju oraz przygotowania łóżka do nocnego wypoczynku gościa w obiektach hotelowych o pięciogwiazdkowym standardzie, to

A. turndown service
B. executive lounge
C. room service
D. all inclusive
HGT.06 Pytanie 1 052
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?

A. Nocleg SGL oraz parking
B. Nocleg DBL oraz śniadanie
C. Nocleg DBL oraz dostawka
D. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
HGT.06 Pytanie 1 053
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista w zleceniu do działu służb pięter zakomunikuje, że pokój jest w trakcie renowacji?

A. Zwolniony do przygotowania
B. Czasowo wyłączony z eksploatacji
C. Zajęty
D. Wyeksploatowany
HGT.03 Pytanie 1 054
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jest odpowiedzialny za zidentyfikowanie braku ręczników kąpielowych w magazynie?

A. Inspektor pięter
B. Pokojowa lotna
C. Magazynier bielizny
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 1 055
Realizacja usług w recepcji

Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:

A. aktywności rekreacyjne
B. usług z tym związanych
C. serwis turystów i gości
D. zakwaterowania i wyżywienia
HGT.06 Pytanie 1 056
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?

A. Prezydent Miasta
B. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
C. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
D. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
HGT.06 Pytanie 1 057
Realizacja usług w recepcji

Nisza w rynku to

A. zbiór produktów od jednego producenta
B. strefa bezcłowa
C. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
D. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
HGT.06 Pytanie 1 058
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:

A. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
B. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
C. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
D. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
HGT.06 Pytanie 1 059
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest

A. Internet
B. telewizja
C. bilbord
D. prasa
HGT.03 Pytanie 1 060
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?

A. Dwa lata
B. Trzy miesiące
C. Pięć lat
D. Pół roku
HGT.03 Pytanie 1 061
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?

A. Okresu pobytu gościa
B. Miejsca, w którym odnaleziono przedmiot
C. Nazwiska oraz imienia znalazcy
D. Dnia, w którym przedmiot został znaleziony
HGT.06 Pytanie 1 062
Realizacja usług w recepcji

Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest

A. personel
B. cena
C. dystrybucja
D. promocja
HGT.03 Pytanie 1 063
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane

A. w skrytce depozytowej w banku
B. w magazynie rzeczy znalezionych
C. w specjalnej kasetce w recepcji
D. w sejfie w gabinecie dyrektora hotelu
HGT.03 Pytanie 1 064
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?

A. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
B. Kwit depozytowy
C. Karta rezerwacji usług noclegowych
D. Voucher hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 065
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
B. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
C. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
D. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
HGT.06 Pytanie 1 066
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:

A. 3*,4* i 5*
B. 4* i 5*
C. 2*,3*,4* i 5*
D. 1*,2*,3*,4* i 5*
HGT.03 Pytanie 1 067
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokoje hotelowe przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich klasyfikowane są jako jednostki

A. specjalnych
B. podstawowych
C. standardowych
D. rezydencjonalnych
HGT.06 Pytanie 1 068
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót B&B w kontekście hotelarstwa?

A. pokój dla dwóch osób
B. nocleg, śniadanie, obiad
C. pełne wyżywienie
D. nocleg i śniadanie
HGT.06 Pytanie 1 069
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone

A. turystom lub odwiedzającym
B. gościom hotelowym
C. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
D. grupom turystycznym z zagranicy
HGT.06 Pytanie 1 070
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?

A. Technicznego
B. Zaopatrzenia
C. Księgowości
D. Rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 071
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?

A. Teatralny
B. Owalny
C. Klasowy
D. Bankietowy
HGT.03 Pytanie 1 072
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż, co według regulacji można zaliczyć do rzeczy wniesionych przez gościa hotelowego.

A. Auto zaparkowane na terenie hotelu
B. Walizka schowana w samochodzie
C. Kamera oddana w depozyt
D. Pies zostawiony w pokoju
HGT.06 Pytanie 1 073
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, który odebrał telefoniczną rezerwację od klienta, powinien zebrane dane

A. przekazać do działu marketingu
B. umieścić w księdze rejestracyjnej
C. przekazać do działu pobytowego
D. zapisać w karcie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 074
Realizacja usług w recepcji

Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi

A. wypożyczenia sprzętu
B. wycieczek fakultatywnych
C. odnowy biologicznej
D. całodziennego wyżywienia
HGT.06 Pytanie 1 075
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. ośrodków kultury
B. placówek edukacyjnych
C. urzędu miasta oraz gminy
D. ośrodków zdrowia
HGT.03 Pytanie 1 076
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu czyszczenie powinno mieć miejsce w hotelu przed zorganizowaniem dużej imprezy noworocznej?

A. Ogólne
B. Sezonowe
C. Specjalne
D. Okolicznościowe
HGT.03 Pytanie 1 077
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
B. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
C. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
D. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
HGT.03 Pytanie 1 078
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich obiektach noclegowych należy zmieniać ręczniki codziennie lub na prośbę gości?

A. Motelach 3*
B. Hotelach 3*
C. Pensjonatach 3*, 4* i 5*
D. Hotelach 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 079
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. obsługa gościa w recepcji hotelowej
B. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
C. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
D. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
HGT.03 Pytanie 1 080
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?

A. Wyłącznie w motelach 4*
B. W hotelach i motelach 4*
C. Tylko w hotelach 5*
D. W hotelach i motelach 5*