Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 041
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. 368 zł
B. 320 zł
C. 340 zł
D. 426 zł
HGT.03 Pytanie 1 042
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie analizy danych z tabeli, oblicz minimalną wartość energetyczną śniadania mężczyzny spożywającego regularnie pięć posiłków, którego dzienne zapotrzebowanie energetyczne wynosi 2000 kcal.
Rodzaj posiłku | Trzy posiłki dziennie | Cztery posiłki dziennie | Pięć posiłków dziennie |
---|---|---|---|
Śniadanie | 30-35% | 25-30% | 25-30% |
II śniadanie | - | 5-10% | 5-10% |
Obiad | 35-40% | 35-40% | 30-35% |
Podwieczorek | - | - | 5-10% |
Kolacja | 25-30% | 25-30% | 15-20% |
A. 400 kcal
B. 600 kcal
C. 500 kcal
D. 700 kcal
HGT.06 Pytanie 1 043
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się
A. przez 12 godzin w ciągu dnia
B. w określonym czasie
C. w ustalonych godzinach
D. przez całą dobę
HGT.06 Pytanie 1 044
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. confirmation
B. voucher
C. przelew bankowy
D. czek podróżny
HGT.03 Pytanie 1 045
Obsługa gości w obiekcie świa…
Od jakiej klasy hotele i motele mają obowiązek oferować usługę sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej?
A. 4*
B. 2*
C. 1*
D. 3*
HGT.03 Pytanie 1 046
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma zajmująca się transportem, przy rezerwacji pokoi hotelowych, zwróciła się z prośbą o zarezerwowanie sauny oraz siłowni dla swoich pracowników. Hotel realizując tę prośbę, oferuje usługę
A. fakultatywną
B. towarzyszącą
C. podstawową
D. uzupełniającą
HGT.06 Pytanie 1 047
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?
A. Towarzyszące
B. Fakultatywne
C. Komplementarne
D. Uzupełniające
HGT.06 Pytanie 1 048
Realizacja usług w recepcji
W strefie ogólnodostępnej, która obejmuje hall recepcyjny oraz sale gastronomiczne i wielofunkcyjne, konieczne jest posiadanie klimatyzacji w hotelach o kategorii:
A. 3*, 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 049
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy poinformował recepcję o zgubieniu klucza elektronicznego. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista?
A. Niezwłoczne wezwanie policji
B. Wydanie nowej karty elektronicznej
C. Wręczenie gościowi klucza tradycyjnego
D. Zaproponowanie gościowi innego pokoju
HGT.03 Pytanie 1 050
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który akcesorium bielizny stołowej zabezpiecza powierzchnie stołów przed zarysowaniami, wyrównuje nierówności w ich połączeniach oraz tłumi dźwięki związane z zastawą?
A. Laufer
B. Molton
C. Obrus
D. Napperon
HGT.06 Pytanie 1 051
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi w hotelach i motelach wszystkich klas są obowiązkowe i dostępne przez całą dobę?
A. Opieka nad dziećmi
B. Pranie bielizny i ubrań gości
C. Sprzedaż produktów do higieny osobistej
D. Udzielanie informacji
HGT.03 Pytanie 1 052
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych produktów powinien być przechowywany w chłodniach?
A. Mleko sterylizowane
B. Czerwone wino
C. Ser twarogowy
D. Konserwa mięsna
HGT.06 Pytanie 1 053
Realizacja usług w recepcji
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
B. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
C. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
HGT.06 Pytanie 1 054
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.
Potwierdzenie rezerwacji – fragment | |
---|---|
termin | od 05 do 07.05.2011 |
pokój 5 - osobowy | 4 x 2 doby |
pokój 2 - osobowy | 2 x 2 doby |
Obiadokolacje (typu barowego) | 24 x 2 |
śniadania | we własnym zakresie od 6 rano w jadalni |
łazienki | ogólnodostępne, ciepła woda całą dobę |
miejsce do grillowania | oznakowane - przed bramą wjazdową |
inne | dojście żółtym szlakiem ( 30 min od stacji kolejowej) |
A. Schronisko.
B. Kemping.
C. Pensjonat.
D. Motel.
HGT.06 Pytanie 1 055
Realizacja usług w recepcji
Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką
A. etniczną
B. alternatywną
C. pielgrzymkową
D. polonijną
HGT.06 Pytanie 1 056
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
A. wyłączenia z eksploatacji
B. podwyższenia kategorii
C. oddania do eksploatacji
D. rozpoczęcia rozbudowy
HGT.06 Pytanie 1 057
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych ofert hotelowych będzie skierowana do lokalnych passantów?
Hotel Vivaldi położony jest Karpaczu, w otoczeniu pięknych lasów świerkowo-sosnowych. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, trasy narciarskie oraz szlaki turystyczne. Hotel organizuje dla mieszkańców Karpacza jednodniowe imprezy okolicznościowe. |
Hotel Leśny położony jest w Parku Krajobrazowym. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, ścieżki przyrodnicze oraz urokliwe jezioro. Hotel organizuje tygodniowe pobyty dla gości preferujących turystykę alternatywną. |
Hotel Ossa**** Congress & Spa to obiekt zlokalizowany, nieopodal Rawy Mazowieckiej. Hotel dysponuje 29 salami konferencyjnymi i bogatym centrum rekreacyjnym. Hotel organizuje kilkudniowe konferencje i kongresy. |
Hotel Morski położony jest w cichej dzielnicy Ustki. Oferuje szeroką ofertę usług dla rodzin z dziećmi. Hotel zapewnia 7 i 14 dniowe pobyty, animację czasu dla dzieci oraz hotele przedszkole. |
A. Hotelu Morski.
B. Hotelu Vivaldi.
C. Hotelu Ossa.
D. Hotelu Leśny.
HGT.06 Pytanie 1 058
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?
A. Kemping
B. Schronisko
C. Sanatorium
D. Hotel
HGT.03 Pytanie 1 059
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby pozbyć się plamy z pomadki do ust na dywanie, powinniśmy użyć
A. acetonu
B. mleczka do czyszczenia
C. odplamiacza do tłustych plam
D. ciepłej wody
HGT.06 Pytanie 1 060
Realizacja usług w recepcji
Do obiektu hotelowego przybyło małżeństwo z dwiema córkami w wieku 8 i 16 lat. Ile kart pobytu wyda pracownik recepcji?
A. 2
B. 3
C. 1
D. 4
HGT.06 Pytanie 1 061
Realizacja usług w recepcji
Czym jest frapowanie?
A. posypywanie produktu przyprawami
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. szybkie schładzanie, na przykład szampana
D. dekorowanie przekąsek
HGT.06 Pytanie 1 062
Realizacja usług w recepcji
Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?
A. Spadek popytu
B. Wzrost podaży
C. Spadek podaży
D. Wzrost popytu
HGT.06 Pytanie 1 063
Realizacja usług w recepcji
Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie
A. przynależności
B. bezpieczeństwa
C. akceptacji
D. samorealizacji
HGT.03 Pytanie 1 064
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak można oczyścić abażur lampy zrobiony ze skóry?
A. Przetrzeć mokrą gąbką
B. Przetrzeć suchą ściereczką
C. Wytarć wilgotną ściereczką
D. Wyczyścić szorstką szczotką
HGT.06 Pytanie 1 065
Realizacja usług w recepcji
Czym są tartinki?
A. klopsiki
B. ciasteczka
C. paszteciki
D. małe kanapki
HGT.06 Pytanie 1 066
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, odbierając laptop od gościa na przechowanie, powinien wypełnić odpowiedni kwit
A. rozliczeniowy
B. depozytowy
C. bagażowy
D. skrytkowy
HGT.06 Pytanie 1 067
Realizacja usług w recepcji
Jaką akcję może podjąć recepcjonista na podstawie listy pokojowej?
A. Zweryfikować wolne pokoje
B. Zarejestrować grupę turystyczną
C. Przygotować wstępny rachunek
D. Określić zakres dostępnych usług
HGT.06 Pytanie 1 068
Realizacja usług w recepcji
Turystyka typu survival
A. krajowa
B. komercyjna
C. zagraniczna
D. przetrwania
HGT.06 Pytanie 1 069
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny | ||
Rodzaj pokoju | od 1.06.2021 do 30.09.2021 | od 1.10.2021 do 31.05.2022 |
Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby |
A. 2 000,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 400,00 zł
D. 2 250,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 070
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.
Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g | |||
---|---|---|---|
Mleko | 51 | Dżem truskawkowy | 252 |
Jogurt | 60 | Chleb zwykły | 245 |
Ser gouda | 288 | Chleb żytni razowy | 223 |
Twaróg chudy | 99 | Graham | 226 |
Jaja | 133 | Pomidor | 14 |
Parówka | 301 | Sałata | 10 |
Polędwica sopocka | 165 | Ogórek | 10 |
Szynka z kurczaka | 199 | Rzodkiewka | 9 |
Szynka wieprzowa | 223 | Masło | 735 |
Cukier | 405 | Margaryna „Flora" | 531 |
A. 324 kcal
B. 535 kcal
C. 447 kcal
D. 435 kcal
HGT.06 Pytanie 1 071
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?
A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
B. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
C. Odesłać gościa do swojego przełożonego
D. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
HGT.06 Pytanie 1 072
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Single
B. Twin
C. Triple
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 1 073
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację
A. bezpośrednią
B. krytyczną
C. pośrednią
D. hierarchiczną
HGT.06 Pytanie 1 074
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?
A. w hotelach o kategorii 3* i 4*
B. w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
D. we wszystkich obiektach hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 075
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?
A. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
B. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
C. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
D. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
HGT.03 Pytanie 1 076
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak nazywa się miękka tkanina, która jest układana na stole w celu lepszego ułożenia obrusa?
A. Skirting
B. Napperon
C. Molton
D. Laufer
HGT.06 Pytanie 1 077
Realizacja usług w recepcji
Określ, jaki typ pokoju powinien zaproponować recepcjonista matce podróżującej z 13-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Duplex
B. Single
C. Triple
D. Tween
HGT.06 Pytanie 1 078
Realizacja usług w recepcji
Jakim typem osobowości charakteryzuje się osoba, która jest towarzyska, rozmowna, spontaniczna, zapominalska oraz chaotyczna?
A. Introwertyk
B. Sangwinik
C. Choleryk
D. Melancholik
HGT.06 Pytanie 1 079
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:
A. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
B. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
C. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
D. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
HGT.06 Pytanie 1 080
Realizacja usług w recepcji
Aby osiągnąć wysokie obłożenie w okresie zimowym, hotel znajdujący się w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. first minutę
B. rack rate
C. all inclusive
D. timesharing