Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
B. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
C. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
D. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji
W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?
A. Sprzedaż osobista
B. Promocja sprzedaży
C. Public relations
D. Sponsoring
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując pokój dla gościa VIP, pracownik obsługi powinien przede wszystkim umieścić w nim
A. list powitalny od dyrektora hotelu
B. komplet hotelowych drobiazgów
C. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
D. laptop z drukarką
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma zajmująca się handlem powierzyła hotelowi organizację wydarzenia biznesowego z konferencją oraz bankietem dla 50 pracowników. Który dokument powinien w pierwszej kolejności przygotować pracownik hotelu, aby zrealizować to zamówienie?
A. Propozycję sal bankietowych oraz konferencyjnych
B. Umowę wstępną na realizację imprezy
C. Propozycję menu bankietowego
D. Wstępną wycenę przyjęcia
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?
A. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
B. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
C. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
D. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
Realizacja usług w recepcji
Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część
A. pobytu
B. rezerwacji
C. wymeldowania
D. zameldowania
Realizacja usług w recepcji
Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?
A. z gazy nasączonej czystą wodą
B. z waty z tłustym kremem
C. z suchej gazy jałowej
D. z waty nasączonej wodą utlenioną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie spośród podanych zadań należy do zadań inspektora pięter w hotelu?
A. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
B. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
C. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
D. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
Realizacja usług w recepcji
Bliny gryczane to danie typowe dla kuchni:
A. włoskiej
B. niemieckiej
C. francuskiej
D. rosyjskiej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podstawowe nakrycie do śniadania kontynentalnego w wersji rozszerzonej obejmuje serwetkę, talerzyk deserowy, nóż zakąskowy, filiżankę ze spodkiem oraz łyżeczkę do kawy, a także
A. widelec zakąskowy, kieliszek na podstawce, goblet
B. łyżkę oraz średni widelec stołowy, goblet
C. średni widelec stołowy, szklankę do napoju zimnego
D. widelec zakąskowy, talerzyk na pieczywo, nóż do masła
Realizacja usług w recepcji
Czym jest SWOT?
A. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
B. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
C. analiza zdolności płatniczej.
D. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wchodzą w skład nakrycia do serwisu płatków z mlekiem?
A. talerza głębokiego i łyżeczki
B. talerza zakąskowego i łyżki
C. filiżanki, mlecznika i łyżeczki
D. miseczki na podstawce i łyżki
Realizacja usług w recepcji
Sprzątaczka podczas porządkowania pokoju może zawiesić na klamce od strony korytarza informację
A. room service
B. maid in room
C. please do not disturb
D. please make up room
Realizacja usług w recepcji
Za pomocą urządzenia przedstawionego na rysunku gość ureguluje należność za pobyt

A. kartą płatniczą.
B. przekazem pocztowym.
C. gotówką.
D. przelewem.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego fragmentu oferty wskaż rodzaj usług oferowanych narciarzom w Villa Orlica.
| Villa Orlica w Zieleńcu |
| (...) Z myślą o amatorach białego szaleństwa, przygotowaliśmy dla gości wyjątkowy pakiet składający się z usług kosmetycznych i kosmetologicznych (...) |
| Zapraszamy |
A. Fitness.
B. Balneoterapia.
C. Talasoterapia.
D. SPA.
Realizacja usług w recepcji
Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?
A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
Realizacja usług w recepcji
Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to
A. rotele
B. flytele
C. aguatele
D. botele
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dane powinna zawierać ogólna oferta dotycząca usług dodatkowych?
A. Obliczenie kosztów
B. Termin wykonania usługi
C. Opcje cenowe oferty
D. Czas realizacji usługi
Realizacja usług w recepcji
Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację
A. gwarantowaną.
B. wstępną.
C. niegwarantowaną.
D. kredytową.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych serów nadaje się do przygotowania dania dla gościa, który nie preferuje serów z pleśnią?
A. Gorgonzola
B. Bryndza
C. Rokpol
D. Roquefort
Realizacja usług w recepcji
Skrót BB odnosi się do świadczeń oferowanych w formie
A. wyłącznie śniadania
B. noclegu z czterema posiłkami
C. noclegu ze śniadaniem
D. noclegu z dwoma posiłkami
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę, jeśli pokojowa, wykonując swoje obowiązki, spowodowała szkodę w mieniu gościa?
A. Tylko pokojowa
B. Pracodawca i wszystkie pokojowe
C. Tylko pracodawca pokojowej
D. Kierownik służby pięter oraz pokojowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych usług hotelowych nie należy do usług dodatkowych?
A. Przechowanie bagażu
B. Dostarczanie korespondencji
C. Użycie apteczki
D. Zajęcia na kręgielni
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?
A. Użycie apteczki
B. Dostarczanie korespondencji
C. Przechowalnia
D. Zajęcia fitness
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.
| Rachunek wstępny | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł |
| 1 | Nocleg | doba | 5 | 150 | |
| 2 | Kolacja | szt. | 10 | 40 | |
| 3 | Parking | doba | 5 | 20 | |
| Razem: | |||||
A. 1 150 zł
B. 1 050 zł
C. 1 250 zł
D. 1 350 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?
A. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
B. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
C. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
D. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
Realizacja usług w recepcji
Jaką ilość dób hotelowych powinien wpisać recepcjonista w przedstawionym fragmencie faktury?
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | VAT w % | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Usługa noclegowa | doba | 370,37 | 1 851,85 | 8 | 2 000,00 |
A. 6
B. 5
C. 4
D. 3
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji
A. winami i napojami
B. obsługą kelnerską
C. bufetem
D. salą
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, który ma wielu gości, a niewielu pracowników?
A. Serwis a'la carte
B. Serwis talerzowy
C. Bufet śniadaniowy
D. Room serwis
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?
A. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
B. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
C. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
D. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?
A. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
B. Organizacja szkoleń dla personelu
C. Zmiana układu jednostek noclegowych
D. Współpraca z biurami podróży
HGT.06 Pytanie 1072
Realizacja usług w recepcji
Motel jest rodzajem obiektu:
A. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
B. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
C. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
D. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
Realizacja usług w recepcji
Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?
A. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
C. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
D. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 55 m2
B. 50 m2
C. 40 m2
D. 45 m2
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych usług uważa się za opcjonalne?
A. Czyszczenie odzieży i obuwia, depozyt
B. Usługi fryzjerskie, room-service
C. Basen kąpielowy, jacuzzi
D. Budzenie na życzenie, podawanie śniadań
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?
A. 3*
B. 2*
C. 5*
D. 4*
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 20%
B. 15%
C. 50%
D. 48%
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu
| Data .................. | ||
|---|---|---|
| Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko |
| Słodycze lub owoce | ||
| Słodycze i owoce | ||
| Owoce i wino | ||
| Wino, owoce, list powitalny | ||
A. biznesowego.
B. grupowego.
C. VIP.
D. standardowego.
HGT.03 Pytanie 1079
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty, według zasad kategoryzacji, muszą zapewniać realizację zamówień na potrawy oraz napoje do pokoju przez co najmniej 18 godzin dziennie?
A. Pensjonaty 1*-3*
B. Hotele l*-3*
C. Hotele 3*-5*
D. Pensjonaty 3*-5*
Realizacja usług w recepcji
Czym jest wstawka?
A. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
B. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
C. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
D. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym