Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 041
Realizacja usług w recepcji
A. kredytowej
B. potwierdzonej
C. niegwarantowanej
D. wstępnej
HGT.06 Pytanie 1 042
Realizacja usług w recepcji
Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie
A. dokumentu tożsamości
B. świadectwa urodzenia
C. dowodu rejestracyjnego pojazdu
D. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 043
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?
A. 10 100,00 zł
B. 5 050,00 zł
C. 7 500,00 zł
D. 15 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 044
Realizacja usług w recepcji
Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?
A. Pakiety pielęgnacyjne
B. Wieczorne imprezy integracyjne
C. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
D. Usługi rekreacyjno-sportowe
HGT.03 Pytanie 1 045
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż prawidłowy sposób serwowania zimnych serów oraz wędlin na bufecie śniadaniowym?
A. Na dużych talerzach, sztućce serwisowe na oddzielnych talerzykach
B. W bemarach, sztućce serwisowe na osobnym talerzyku
C. W salaterkach ze szczypcami do serwowania
D. Na półmiskach, na każdym półmisku widelec do serwowania
HGT.06 Pytanie 1 046
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, na zewnątrz obiektu noclegowego musi być umieszczona
A. tablica wskazująca rodzaj oraz kategorię obiektu
B. rok budowy budynku, w którym świadczone są usługi noclegowe
C. nazwa i adres firmy świadczącej usługi noclegowe w obiekcie
D. informacja o zakresie oferowanych usług wraz z ich podstawowymi cenami
HGT.03 Pytanie 1 047
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie porządkowania w lokalu mieszkalnym, drzwi wejściowe powinny być
A. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
B. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
C. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
D. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
HGT.03 Pytanie 1 048
Obsługa gości w obiekcie świa…
Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania
A. gruntownego
B. awaryjnego
C. sezonowego
D. okolicznościowego
HGT.03 Pytanie 1 049
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Kelner hotelowy
B. Służba pięter.
C. Osoba na recepcji.
D. Boy hotelowy.
HGT.03 Pytanie 1 050
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. korytarzowa
B. recepcjonista
C. portier
D. pokojowa
HGT.06 Pytanie 1 051
Realizacja usług w recepcji
W jakie wyposażenie powinno być zaopatrzone stanowisko pracy recepcjonisty - concierge?
A. w sejf depozytowy
B. w klucznicę
C. w kasę fiskalną
D. w informatory
HGT.06 Pytanie 1 052
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie współpracy biura turystycznego z innymi agencjami podróży to działanie marketingowe w sferze
A. ceny
B. produktu
C. promocji
D. dystrybucji
HGT.06 Pytanie 1 053
Realizacja usług w recepcji
Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?
A. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
B. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
C. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
D. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
HGT.06 Pytanie 1 054
Realizacja usług w recepcji
W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?
A. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
B. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
C. Klient jest agresywny i niegrzeczny
D. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
HGT.06 Pytanie 1 055
Realizacja usług w recepcji
Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?
A. na recepcyjnym biurku
B. w urządzeniu fiskalnym
C. w skrytce depozytowej
D. w zespole szafek funkcjonalnych
HGT.03 Pytanie 1 056
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z wymienionych usług każdy obiekt hotelowy zapewnia nieodpłatnie swoim gościom?
A. Wypożyczenie żelazka
B. Pranie ubrań
C. Opiekę nad dziećmi
D. Serwowanie posiłków do pokoi
HGT.03 Pytanie 1 057
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania lokalu mieszkalnego, pracownik odkrył mrówki. Jakie działanie powinien natychmiast podjąć?
A. dezynfekcję
B. dezynsekcję
C. sanityzację
D. deratyzację
HGT.06 Pytanie 1 058
Realizacja usług w recepcji
Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. wyłączyć zasilanie w pokoju
B. powiadomić straż pożarną
C. powiadomić firmę energetyczną
D. wyłączyć zasilanie w obiekcie
HGT.06 Pytanie 1 059
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy
A. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
B. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
C. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
D. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
HGT.06 Pytanie 1 060
Realizacja usług w recepcji
Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do
A. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
B. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
C. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
D. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
HGT.03 Pytanie 1 061
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką opcję serwowania śniadania należałoby zasugerować parze młodej, która planuje pobyt w apartamencie po ceremonii ślubnej?
A. Zestaw śniadaniowy
B. Bufet śniadaniowy
C. Room service
D. A'la carte
HGT.06 Pytanie 1 062
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?
A. 30m2
B. 29 m2
C. 20 m2
D. 39 m2
HGT.03 Pytanie 1 063
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z usług oferowanych przez hotele nie jest uznawana za usługę dodatkową?
A. Sprzedaż kosmetyków
B. Informacje turystyczne
C. Przechowywanie bagażu
D. Zamówienie taksówki
HGT.06 Pytanie 1 064
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 1700.
Cennik usług | |
---|---|
Rodzaj usługi | Informacje dodatkowe |
Apartament: 640,00 zł/dobę | doba hotelowa trwa od 1300 do 1000 |
Śniadanie: w cenie noclegu | wydawane w godz. 700 – 1000 |
Obiad: 70,00 zł/os. | wydawany w godz. 1300 – 1600 |
Kolacja: 60,00 zł/os. | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór": 110,00 zł/os | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
Strefa SPA: w cenie noclegu | dostępna w godz. 700 – 2100 |
Rabat za czwartą dobę: 20% ceny noclegu |
A. 2 347,00 zł
B. 1 856,00 zł
C. 2 048,00 zł
D. 2 560,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 065
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na ilustracji przedstawiono

A. bufet do dań gorących.
B. pomocnik kelnerski.
C. dyspenser do płatków.
D. taboret gastronomiczny.
HGT.06 Pytanie 1 066
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?
A. W formie pisemnej
B. Ustnie w dniu jego przybycia
C. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
D. Wypełniając formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 067
Realizacja usług w recepcji
Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?
PAKIET BIZNES |
|
PAKIET KORPO |
|
PAKIET TRENING |
|
PAKIET RELAX |
|
A. Trening.
B. Relax.
C. Korpo.
D. Biznes.
HGT.06 Pytanie 1 068
Realizacja usług w recepcji
Określ główne obowiązki kierownika recepcji w hotelu?
A. Zarządzanie stanem wyposażenia pokoi hotelowych
B. Świadczenie informacji dotyczących turystyki
C. Przygotowanie pokoi do wynajmu
D. Nadzór i koordynacja pracy personelu recepcji
HGT.06 Pytanie 1 069
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest
A. voucher wydany przez hotel
B. voucher wydany przez biuro podróży
C. czek podróżniczy
D. czek turystyczny
HGT.06 Pytanie 1 070
Realizacja usług w recepcji
Jakie są usługi dodatkowe oferowane przez hotel?
A. budzenie, przekazywanie informacji
B. depozyt, usługi fryzjerskie
C. wynajem samochodu, nocleg, gastronomia
D. basen, korty tenisowe, dyskoteka
HGT.03 Pytanie 1 071
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką formę powinno mieć śniadanie w hotelu, gdy jest przeznaczone dla większej liczby gości?
A. zestawu a la carte
B. wstawki śniadaniowej
C. bufetu śniadaniowego
D. room service
HGT.06 Pytanie 1 072
Realizacja usług w recepcji
Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni
A. hiszpańskiej
B. włoskiej
C. niemieckiej
D. francuskiej
HGT.03 Pytanie 1 073
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?
A. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
B. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
C. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
D. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 1 074
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?
A. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
B. Zasugerować gościowi inny hotel
C. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
D. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
HGT.06 Pytanie 1 075
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?
A. 960,00 zł
B. 840,00 zł
C. 300,00 zł
D. 360,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 076
Realizacja usług w recepcji
W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?
A. 8 000 zł
B. 8 200 zł
C. 4 200 zł
D. 4 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 077
Realizacja usług w recepcji
Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest
A. atrakcyjność terenu
B. możliwości transportowe
C. nawyki
D. terroryzm
HGT.06 Pytanie 1 078
Realizacja usług w recepcji
Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?
A. Przekazem pocztowym
B. Kartą płatniczą
C. Zleceniem przelewu
D. W gotówce
HGT.06 Pytanie 1 079
Realizacja usług w recepcji
Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są
A. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
B. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
C. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
D. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
HGT.06 Pytanie 1 080
Realizacja usług w recepcji
Do posiłku zawierającego pieczeń z wołowiny lub dziczyzny należy serwować wino wytrawne jako napój alkoholowy
A. białe
B. czerwone
C. różowe
D. ziołowe