Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz

A. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
B. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
C. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
D. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji

W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?

A. Sprzedaż osobista
B. Promocja sprzedaży
C. Public relations
D. Sponsoring
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma zajmująca się handlem powierzyła hotelowi organizację wydarzenia biznesowego z konferencją oraz bankietem dla 50 pracowników. Który dokument powinien w pierwszej kolejności przygotować pracownik hotelu, aby zrealizować to zamówienie?

A. Propozycję sal bankietowych oraz konferencyjnych
B. Umowę wstępną na realizację imprezy
C. Propozycję menu bankietowego
D. Wstępną wycenę przyjęcia
HGT.06 Pytanie 1045
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?

A. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
B. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
C. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
D. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
HGT.06 Pytanie 1047
Realizacja usług w recepcji

Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?

A. z gazy nasączonej czystą wodą
B. z waty z tłustym kremem
C. z suchej gazy jałowej
D. z waty nasączonej wodą utlenioną
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie spośród podanych zadań należy do zadań inspektora pięter w hotelu?

A. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
B. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
C. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
D. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania kontynentalnego w wersji rozszerzonej obejmuje serwetkę, talerzyk deserowy, nóż zakąskowy, filiżankę ze spodkiem oraz łyżeczkę do kawy, a także

A. widelec zakąskowy, kieliszek na podstawce, goblet
B. łyżkę oraz średni widelec stołowy, goblet
C. średni widelec stołowy, szklankę do napoju zimnego
D. widelec zakąskowy, talerzyk na pieczywo, nóż do masła
HGT.03 Pytanie 1052
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wchodzą w skład nakrycia do serwisu płatków z mlekiem?

A. talerza głębokiego i łyżeczki
B. talerza zakąskowego i łyżki
C. filiżanki, mlecznika i łyżeczki
D. miseczki na podstawce i łyżki
HGT.03 Pytanie 1055
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu oferty wskaż rodzaj usług oferowanych narciarzom w Villa Orlica.

Villa Orlica w Zieleńcu
(...) Z myślą o amatorach białego szaleństwa, przygotowaliśmy dla gości wyjątkowy pakiet składający się z usług kosmetycznych i kosmetologicznych (...)
Zapraszamy

A. Fitness.
B. Balneoterapia.
C. Talasoterapia.
D. SPA.
Realizacja usług w recepcji

Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?

A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
HGT.06 Pytanie 1059
Realizacja usług w recepcji

Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację

A. gwarantowaną.
B. wstępną.
C. niegwarantowaną.
D. kredytową.
HGT.06 Pytanie 1065
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150
2Kolacjaszt.1040
3Parkingdoba520
Razem:

A. 1 150 zł
B. 1 050 zł
C. 1 250 zł
D. 1 350 zł
HGT.06 Pytanie 1066
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
B. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
C. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
D. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
HGT.06 Pytanie 1067
Realizacja usług w recepcji

Jaką ilość dób hotelowych powinien wpisać recepcjonista w przedstawionym fragmencie faktury?

Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jedn. netto w złWartość netto w złVAT w %Wartość brutto w zł
Usługa noclegowadoba370,371 851,8582 000,00

A. 6
B. 5
C. 4
D. 3
HGT.06 Pytanie 1070
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?

A. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
B. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
C. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
D. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
B. Organizacja szkoleń dla personelu
C. Zmiana układu jednostek noclegowych
D. Współpraca z biurami podróży
Realizacja usług w recepcji

Motel jest rodzajem obiektu:

A. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
B. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
C. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
D. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
HGT.06 Pytanie 1073
Realizacja usług w recepcji

Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?

A. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
C. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
D. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
HGT.06 Pytanie 1077
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 20%
B. 15%
C. 50%
D. 48%
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu

Data ..................
Welcom gift/WstawkaRoom/PokójName/Nazwisko
Słodycze lub owoce
Słodycze i owoce
Owoce i wino
Wino, owoce, list powitalny

A. biznesowego.
B. grupowego.
C. VIP.
D. standardowego.
Realizacja usług w recepcji

Czym jest wstawka?

A. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
B. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
C. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
D. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym