Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 081
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Superior
B. Studio
C. Executive
D. Rezydencjonalna
HGT.06 Pytanie 1 082
Realizacja usług w recepcji
Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:
A. butelki z wodą mineralną
B. środki ochrony indywidualnej
C. płyny dezynfekujące
D. worki plastikowe do koszy
HGT.06 Pytanie 1 083
Realizacja usług w recepcji
Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację
A. niegwarantowaną
B. kredytową
C. gwarantowaną
D. przedwstępną
HGT.06 Pytanie 1 084
Realizacja usług w recepcji
Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?
A. 244,00 zł
B. 264,00 zł
C. 254,00 zł
D. 274,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 085
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna postąpić korytarzowa, która podczas sprzątania w holu hotelu dostrzegła skórzaną teczkę?
A. Sprawdzić, co się w niej znajduje
B. Oddać ją do przechowalni bagażu
C. Zanieść ją do recepcji obiektu
D. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
HGT.03 Pytanie 1 086
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż usługę, która jest oferowana gościom w hotelu bez opłat.
A. Zarezerwowanie biletów do teatru
B. Dostarczenie posiłku do pokoju
C. Zamówienie taksówki
D. Wynajem miejsc postojowych
HGT.06 Pytanie 1 087
Realizacja usług w recepcji
Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien
A. sporządzić rachunek wstępny
B. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
C. przygotować kartę rejestracyjną
D. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
HGT.06 Pytanie 1 088
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako pierwszą, gdy gość prosi o rezerwację wstępną?
A. Zarezerwować miejsce parkingowe
B. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem
C. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji
D. Poprosić o skan dowodu osobistego
HGT.06 Pytanie 1 089
Realizacja usług w recepcji
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. promocja na targach, jakość produktu
B. położenie miejsca
C. ilość obiektów noclegowych
D. wielkość obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 090
Realizacja usług w recepcji
Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?
A. grupy turystycznej.
B. indywidualnego gościa z zagranicy.
C. indywidualnego gościa z kraju.
D. gościa VIP.
HGT.03 Pytanie 1 091
Obsługa gości w obiekcie świa…
Prezes placówki medycznej złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być uroczyste przyjęcie w formie stoiska dla około 100 gości. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?
A. Lampka wina
B. Brunch
C. Przyjęcie bufetowe
D. Aperitif
HGT.06 Pytanie 1 092
Realizacja usług w recepcji
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
A. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
B. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
C. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
D. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
HGT.03 Pytanie 1 093
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 4+5 minut
B. 3 minuty
C. 8+10 minut
D. 6 minut
HGT.03 Pytanie 1 094
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która kategoria gości hotelowych najlepiej skorzysta z zestawów śniadaniowych, oferowanych w przystępnej cenie?
A. Gości VIP
B. Uczestników konferencji
C. Grupy turystycznej
D. Rodzin z małymi dziećmi
HGT.06 Pytanie 1 095
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
B. o całodobową obsługę pokoi
C. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
D. o dostarczanie prasy na życzenie gości
HGT.06 Pytanie 1 096
Realizacja usług w recepcji
Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii
A. dystrybucji
B. produktu
C. promocji
D. ceny
HGT.06 Pytanie 1 097
Realizacja usług w recepcji
Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?
A. 30%
B. 40%
C. 50%
D. 60%
HGT.03 Pytanie 1 098
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są potrzebne do przygotowania kawy espresso?
A. Woda, mielona kawa, mleko
B. Woda, mielona kawa, śmietanka
C. Woda, mielona kawa, mleko, kakao
D. Woda, mielona kawa
HGT.06 Pytanie 1 099
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?
A. Gwarantowaną.
B. Wstępną.
C. Kredytową.
D. Niepotwierdzoną.
HGT.03 Pytanie 1 100
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do standardowego wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi
A. wiaderko z mopem
B. rękawic ochronnych
C. szorowarki jednotarczowej
D. worka na brudną bieliznę
HGT.06 Pytanie 1 101
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
B. przyjęcia gościa do hotelu
C. zapłaty za pobyt w hotelu
D. wykwaterowania gościa z hotelu
HGT.06 Pytanie 1 102
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?
A. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
C. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
HGT.06 Pytanie 1 103
Realizacja usług w recepcji
W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?
A. 4 200 zł
B. 8 200 zł
C. 4 000 zł
D. 8 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 104
Realizacja usług w recepcji
Przybywając gościa VIP, priorytetowo należy
A. zarejestrować gościa
B. wręczyć gościowi kartę pobytu
C. przywitać gościa
D. sprawdzić pokój gościa
HGT.06 Pytanie 1 105
Realizacja usług w recepcji
Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?
A. 500,00 zł
B. 180,00 zł
C. 680,00 zł
D. 340,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 106
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?
A. AP
B. BB
C. CB
D. OB
HGT.06 Pytanie 1 107
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. podawanie śniadań
B. usługa motoryzacyjna
C. sprzedaż kosmetyków
D. sprzedaż kwiatów
HGT.06 Pytanie 1 108
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim
A. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
B. opuścić strefę zagrożenia
C. powiadomić pozostałych pracowników i gości
D. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
HGT.03 Pytanie 1 109
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik obsługuje zamówienie na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Recepcjonistka
B. Boy hotelowy
C. Kelner hotelowy
D. Pokojowa
HGT.03 Pytanie 1 110
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie podanej instrukcji określ ilość proszku do prania 30 kg obrusów.
Do prania obrusów użyj: 20 dag proszku na 1 kg prania
A. 1,5 kg
B. 2,0 kg
C. 6,0 kg
D. 3,5 kg
HGT.06 Pytanie 1 111
Realizacja usług w recepcji
Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?
A. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
B. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
C. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
D. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
HGT.06 Pytanie 1 112
Realizacja usług w recepcji
Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?
A. z waty z tłustym kremem
B. z waty nasączonej wodą utlenioną
C. z gazy nasączonej czystą wodą
D. z suchej gazy jałowej
HGT.06 Pytanie 1 113
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
B. użyciem gniazd z klapką ochronną
C. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
D. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
HGT.06 Pytanie 1 114
Realizacja usług w recepcji
Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?
A. Chart System (ChS)
B. Gastro Szef (GS)
C. Gastro POS (GP)
D. Digital Signage (DS)
HGT.03 Pytanie 1 115
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kwotę powinno się wpisać w fakturze w polu wartość netto, jeśli wartość brutto za wynajem sali konferencyjnej wynosiła 800,00 zł?
A. 650,41 zł
B. 616,00 zł
C. 984,00 zł
D. 949,59 zł
HGT.06 Pytanie 1 116
Realizacja usług w recepcji
Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa
A. opłacenia pobytu
B. anulowania rezerwacji
C. wyjazdu gościa
D. przyjęcia gościa
HGT.06 Pytanie 1 117
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to
A. faktura pro forma
B. zlecenie przelewu
C. szacowanie wydatków
D. faktura
HGT.06 Pytanie 1 118
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenia dla pokoi powinien wprowadzić recepcjonista do harmonogramu, gdy rezerwuje nocleg w pokoju, który ma sypialnię oraz salon?
A. TWIN
B. SGL
C. TPL
D. SUITE
HGT.06 Pytanie 1 119
Realizacja usług w recepcji
Check-in to proces
A. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
B. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
C. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
D. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 120
Realizacja usług w recepcji
O przybyciu gościa VIP do hotelu, jako pierwszy, powinien zostać poinformowany
A. kierownik działu pięter
B. dyrektor hotelu
C. kierownik recepcji
D. dyrektor finansowy