Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 081
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Do towarzyszących
B. Do fakultatywnych
C. Do uzupełniających
D. Do podstawowych
HGT.03 Pytanie 1 082
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki napój należy przyrządzić na śniadanie wiedeńskie?

A. Herbatę z cytryną
B. Kawę z zimnym mlekiem
C. Kawę z podgrzaną śmietanką
D. Herbatę z mlekiem
HGT.06 Pytanie 1 083
Realizacja usług w recepcji

Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?

A. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
B. Globalny system rezerwacyjny
C. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
D. Program komputerowy dla hoteli
HGT.03 Pytanie 1 084
Obsługa gości w obiekcie świa…

Prezes przedsiębiorstwa farmaceutycznego złożył zamówienie w hotelu w celu zorganizowania konferencji. Na jej zakończenie, około godziny 2000, planowane jest uroczyste przyjęcie na stojąco dla około 120 uczestników. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?

A. Przyjęcie bufetowe
B. Lampkę wina
C. Aperitif
D. Brunch
HGT.03 Pytanie 1 085
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?

A. 50 000 zł
B. 10 000 zł
C. 100 000 zł
D. 40 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 086
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?

A. Wstępna
B. Potwierdzona
C. Gwarantowana
D. Kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 087
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.

Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii
w latach 2000-2008
rodzaj /rok200020012002200320042005200620072008
Hotele7224,26542,76814,07413,68397,69138,110430,511851,912857,1
*****44,071,277,3116,5177,1249,6356,9449,0530,8
****545,8467,9510,1545,1738,9824,7914,51317,41809,4
***3063,92801,22683,82819,23169,23540,64116,74609,15088,7
**2078,41870,91866,42099,12406,42710,62980,43358,73399,2
*1492,11331,51085,81077,31239,01177,51285,81355,81432,9

A. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
B. Spadek podatku na usługi noclegowe.
C. Spadek dochodów ludności.
D. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
HGT.06 Pytanie 1 088
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim

A. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
B. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
C. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania
D. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
HGT.06 Pytanie 1 089
Realizacja usług w recepcji

W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?

A. działu marketingu
B. służby pięter
C. recepcji
D. administracji
HGT.06 Pytanie 1 090
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
B. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
C. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
D. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
HGT.06 Pytanie 1 091
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu.

Termin pobytu10-15.07.2014 r.
Liczba osób18
Rodzaj pokoju9 x DBL
Usługi dodatkowe– Depozyt – w dniu przyjazdu złożenie laptopa i sprzętu elektronicznego, odebranie w dniu wyjazdu
– Wyżywienie:
– śniadania: 11-15.07.2014 r. godz. 7.30
– obiady: 11-14.07. 2014 r. godz. 12.30
– kolacje: 10-14.07.2014 r. godz: 18.00
– uroczysty bankiet dla 25 osób – 11.07.2014 r. w godz. 21.00-24.00
– Wynajem sali konferencyjnej z podstawowym wyposażeniem – 11.07 oraz 13.07.2014 r. w godz. 15.00-17.00
– Przerwa na kawę podczas konferencji
– Zwiedzanie miasta z przewodnikiem – 14.07.2014 r. w godz. 13.00-18.00
– Sauna, basen – 10.07 i 13.07.2014 r. godz. 19.00-20.00
– Miejsce na parkingu hotelowym dla busa w dniu przyjazdu i wyjazdu

A. Dział gastronomii.
B. Dział odnowy biologicznej.
C. Dział recepcji.
D. Dział techniczny.
HGT.06 Pytanie 1 092
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?

A. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Data przybycia i wyjazdu
C. Numer pokoju oraz cena za pokój
D. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 093
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy, który przybywa w dniu swoich pięćdziesiątych urodzin, powinien poinformować który dział recepcjonista?

A. Działu administracji
B. Działu marketingu
C. Działu technicznego
D. Działu księgowości
HGT.03 Pytanie 1 094
Obsługa gości w obiekcie świa…

Serwowanie gościom hotelowym podczas śniadania wielu potraw i napojów bez ograniczeń nazywa się bufetem

A. czeski
B. polski
C. francuski
D. szwedzki
HGT.03 Pytanie 1 095
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do czyszczenia lakierowanej podłogi z drewna?

A. Polerkę
B. Mop
C. Ekstraktor
D. Zamiatarkę
HGT.06 Pytanie 1 096
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 4 noce, zapłać za 3"?

n n nn n nn n nn
Oferta „Śpij 4 noce, zapłać za 3"
Przy pobycie w pokoju jedno lub dwuosobowym na 4 noce, jeden nocleg gratis!
Oferta ważna do 28.12.2016 r.

A. Sprzedaż osobistą.
B. Marketing bezpośredni.
C. Promocję sprzedaży.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 1 097
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
B. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
C. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
D. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 098
Realizacja usług w recepcji

Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.

Ponadto zamawiamy:

  1. Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
  2. 20 laptopów podpiętych do sieci internetowej.
  3. Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
  4. Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
  5. Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencję.
  6. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
B. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
C. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
D. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
HGT.06 Pytanie 1 099
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to

A. pensjonat
B. dom wycieczkowy
C. schronisko
D. pole biwakowe
HGT.06 Pytanie 1 100
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
B. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
C. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
D. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
HGT.06 Pytanie 1 101
Realizacja usług w recepcji

W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma gwarantowaną codzienną zmianę ręczników i pościeli oraz możliwość zakupu lub otrzymywania codziennej prasy?

A. 2*
B. 4*
C. 3*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 1 102
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który pakiet powinien zaproponować recepcjonista pani Skowrońskiej na pierwszy tydzień pobytu w ośrodku.

Monika Skowrońska
ul. Srebrna 12
59-220 Legnica
17.05.2018 r.
Ośrodek wypoczynkowy Muszelka
ul. Morska 2
76-270 Ustka
Zwracam się z uprzejmą prośbą o rezerwację noclegów oraz całodziennego
wyżywienia dla mnie i mojej 4-letniej córki w terminie od 1 do 8 sierpnia br. oraz dla
mnie, mojego męża i córki w terminie od 8 do 16 sierpnia br.
Z wyrazami szacunku,
Monika Skowrońska

A. Wczasy dla rodzin z dziećmi.
B. Wczasy dla rodzica z dzieckiem.
C. Wypoczynek dla seniora z wnukiem.
D. Wypoczynek we dwoje.
HGT.03 Pytanie 1 103
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która kategoria usług obejmuje jedynie usługi komplementarne bez opłat?

A. Jazda konna, udzielenie pomocy w sytuacjach kryzysowych, wskazanie drogi do banku
B. Budzenie, wynajem leżaków, rezerwacja biletu na spektakl teatralny
C. Serwowanie śniadania do pokoju, wymiana walut, plac zabaw
D. Dostarczanie informacji, przesyłanie wiadomości, zamówienie taksówki
HGT.03 Pytanie 1 104
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest najmniejsze dopuszczalne wymiary łóżka w lokalu mieszkalnym typu DBL?

A. 140 cm x 200 cm
B. 198 cm x 203 cm
C. 153 cm x 203 cm
D. 90 cm x 200 cm
HGT.06 Pytanie 1 105
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?

A. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
B. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
C. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
D. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
HGT.03 Pytanie 1 106
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?

A. Lampkę wina
B. Coctail Party
C. Przyjęcie bufetowe
D. Garden Party
HGT.03 Pytanie 1 107
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba zajmująca się obsługą pięter powinna regularnie uzupełniać zapasy minibaru w pokoju hotelowym?

A. co drugi dzień
B. tylko na prośbę gościa
C. tylko po wyjeździe gościa
D. codziennie
HGT.03 Pytanie 1 108
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dodatki powinny być podawane do herbaty po angielsku?

A. Śmietanę i arak
B. Cukier i cytrynę
C. Cukier i mleko
D. Rum oraz dżem
HGT.06 Pytanie 1 109
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
B. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
C. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
D. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
HGT.03 Pytanie 1 110
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dla osób z grupy turystycznej, które na voucherze mają wybraną opcję wyżywienia Bermuda Plan (BP), należy zorganizować śniadanie

A. wiedeńskie
B. kontynentalne
C. amerykańskie
D. angielskie
HGT.03 Pytanie 1 111
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty powinny być składowane w magazynie dla towarów suchych?

A. Owoce i warzywa.
B. Cukier i kawę
C. Napoje i konfitury.
D. Kiełbasy i tłuszcze.
HGT.03 Pytanie 1 112
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych usług przewyższają podstawowe wymagania dotyczące usług oferowanych w hotelach 3*?

A. Codzienna wymiana ręczników i pościeli.
B. Pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży gości.
C. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów higienicznych.
D. Bar aperitifowy lub kawiarnia.
HGT.06 Pytanie 1 113
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania w zakresie marketingu powinien podjąć nowo otwarty hotel, aby nawiązać pozytywne relacje z otoczeniem?

A. Rozdawać ulotki na ulicach.
B. Zamieścić informacje o usługach w ulotce.
C. Zaprosić lokalne władze oraz media na otwarcie obiektu.
D. Obniżyć ceny usług dla grup zorganizowanych.
HGT.06 Pytanie 1 114
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?

A. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
B. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
C. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
D. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
HGT.06 Pytanie 1 115
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?

A. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
B. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
C. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
D. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
HGT.06 Pytanie 1 116
Realizacja usług w recepcji

Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?

A. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
B. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
C. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
D. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
HGT.06 Pytanie 1 117
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien

A. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
B. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
C. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
D. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
HGT.06 Pytanie 1 118
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który oferuje usługi w ramach taryfy AP, zapewnia swoim gościom nocleg

A. ze śniadaniem angielskim
B. z kontynentalnym śniadaniem
C. bez posiłków
D. z pełnym wyżywieniem
HGT.06 Pytanie 1 119
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?

A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
C. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
D. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
HGT.06 Pytanie 1 120
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest

A. sangwinik
B. melancholik
C. flegmatyk
D. choleryk