Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
D. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
HGT.06 Pytanie 1082
Realizacja usług w recepcji

Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?

A. 25.000 zł
B. 125 zł
C. 50 zł
D. 12.500 zł
HGT.06 Pytanie 1085
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym sprzedano 1 pokój dwuosobowy po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje dwuosobowe po cenie jednostkowej 210 zł oraz apartament po cenie jednostkowej 350 zł. Jaką wartość osiągnie wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 242,50 zł
B. 250,00 zł
C. 220,50 zł
D. 970,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
B. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
C. dostarczania gazet.
D. serwowania śniadań.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna się zachować pokojowa, która podczas porządkowania jednostki mieszkalnej "na czysto" dostrzegła pozostawioną walizkę?

A. Zanieść ją do recepcji hotelowej
B. Oddać ją do przechowalni bagażu
C. Sprawdzić jej zawartość
D. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
B. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
C. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
D. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. sprzątaniu pokoi w hotelu
B. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
C. udzielaniu informacji gościom w recepcji
D. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
HGT.06 Pytanie 1090
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym wyposażeniem dla pracownika pralni w hotelu są

A. suszarki i stół detaszerski
B. prasa do odzieży i pralnice
C. pralnico-wirówki i suszarki
D. stół detaszerski oraz prasa do odzieży
HGT.06 Pytanie 1091
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Dwie
B. Jedną
C. Trzy
D. Cztery
HGT.06 Pytanie 1094
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?

A. Public relations
B. Sprzedaż osobista
C. Reklama
D. Promocja sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?

A. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
B. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
C. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
D. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
HGT.06 Pytanie 1096
Realizacja usług w recepcji

Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.

J.m./data01.0702.0703.0704.0705.0706.0707.0708.07
DBL 110
DBL 111RRRRRR
APT 112RRRRR
APT 113

A. 02.07 – 08.07
B. 03.07 – 07.07
C. 02.07 – 07.07
D. 03.07 – 08.07
Realizacja usług w recepcji

Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?

A. Gastronomiczny
B. Techniczny
C. Handlowo-usługowy
D. Rekreacyjno-wypoczynkowy
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż propozycję menu śniadaniowego dostosowanego do potrzeb gościa będącego na diecie lekkostrawnej?

A. Chleb żytni, wędzone mięsa, ogórki
B. Chleb pełnoziarnisty, ser gouda, fasola
C. Chleb pszenny, chude wędliny, banany
D. Chrupkie pieczywo, tłuste wędliny, gruszki
Obsługa gości w obiekcie świa…

Prezes przedsiębiorstwa farmaceutycznego złożył zamówienie w hotelu w celu zorganizowania konferencji. Na jej zakończenie, około godziny 2000, planowane jest uroczyste przyjęcie na stojąco dla około 120 uczestników. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?

A. Brunch
B. Lampkę wina
C. Aperitif
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.06 Pytanie 1104
Realizacja usług w recepcji

Gdzie umieszczenie reklamy dotyczącej oferty hotelu będzie najmniej efektywne?

A. W centrum miasta
B. W sieci
C. Na trasie do miasta
D. Na stacji kolejowej
HGT.06 Pytanie 1105
Realizacja usług w recepcji

Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?

A. Reklama
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Marketing bezpośredni
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?

A. Transport z dworca kolejowego do hotelu
B. Transport z lotniska do hotelu
C. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
D. Transport z hotelu na lotnisko
Realizacja usług w recepcji

Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?

Zamówienie
Uprzejmie proszę o zorganizowanie jednodniowej konferencji dla 100 osób w dniu 16 lipca br.
Proszę o teatralne ustawienie krzeseł oraz wyposażenie sali konferencyjnej w sprzęt audiowizualny.
Oczekuję szczegółowej oferty na adres Stowarzyszenia.
Jan Nowak
Prezes Stowarzyszenia

A. Dział gastronomiczny.
B. Służbę parterową.
C. Dział techniczny.
D. Służbę pięter.
HGT.06 Pytanie 1113
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
C. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
D. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. wprowadzenie systemu monitoringu
B. zamontowanie bramki do detekcji metali
C. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
D. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
B. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
C. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
D. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę przyjmuje posiłek składający się z kilku dań, często oferowany w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom do stolików o ustalonych porach i za wcześniej ustaloną cenę?

A. A la carte
B. Bufetu śniadaniowego
C. Wstawki śniadaniowej
D. Table d`hóte
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności

Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Reklama.
B. Public relations.
C. Promocja sprzedaży.
D. Sprzedaż osobista.