Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 081
Realizacja usług w recepcji
A. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
B. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
C. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
D. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
HGT.06 Pytanie 1 082
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?
A. 150 zł
B. 80 zł
C. 230 zł
D. 120 zł
HGT.06 Pytanie 1 083
Realizacja usług w recepcji
Jaki skrót oznacza nocleg ze śniadaniem?
A. HB
B. OB
C. BB
D. FB
HGT.06 Pytanie 1 084
Realizacja usług w recepcji
Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:
A. PIT
B. HoReCa
C. IHRA
D. PZH
HGT.06 Pytanie 1 085
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?
A. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
B. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
C. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
D. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
HGT.06 Pytanie 1 086
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
A. oddania do eksploatacji
B. wyłączenia z eksploatacji
C. podwyższenia kategorii
D. rozpoczęcia rozbudowy
HGT.06 Pytanie 1 087
Realizacja usług w recepcji
Każda recepcja hotelowa powinna zapewnić swoim gościom
A. telefon i faks
B. telefon oraz komputer
C. faks oraz komputer
D. komputer oraz drukarkę
HGT.06 Pytanie 1 088
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?
A. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
B. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
C. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
D. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
HGT.06 Pytanie 1 089
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
B. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
C. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
D. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
HGT.06 Pytanie 1 090
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?
A. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
B. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
C. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
D. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
HGT.06 Pytanie 1 091
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy, który przybywa w dniu swoich pięćdziesiątych urodzin, powinien poinformować który dział recepcjonista?
A. Działu marketingu
B. Działu technicznego
C. Działu administracji
D. Działu księgowości
HGT.03 Pytanie 1 092
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?
A. Powiadomić przełożonego
B. Otworzyć i sprawdzić zawartość
C. Zabrać do recepcji
D. Przekazać do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 1 093
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Pracownika do spraw rezerwacji.
B. Pracownika guest relations.
C. Recepcjonisty concierge.
D. Recepcjonisty-informatora.
HGT.06 Pytanie 1 094
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
A. 4 500
B. 6 000
C. 1 500
D. 2000
HGT.03 Pytanie 1 095
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?
A. Recepcjonista
B. Pokojowa
C. Portier
D. Korytarzowa
HGT.06 Pytanie 1 096
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się
A. cabotage
B. charter
C. catering
D. cardeck
HGT.03 Pytanie 1 097
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług dodatkowych dostępnych w hotelu niesie ze sobą opłatę?
A. Przechowywanie bagażu.
B. Zamówienie taksówki.
C. Prasowanie odzieży.
D. Udzielanie wskazówek.
HGT.06 Pytanie 1 098
Realizacja usług w recepcji
Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?
A. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
B. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
C. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
D. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
HGT.06 Pytanie 1 099
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?
A. Expedia
B. Amadeus
C. Voyager
D. Chart
HGT.03 Pytanie 1 100
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.
Dzienny grafik pokoi do sprzątania | ||||
---|---|---|---|---|
Numer pokoju | Typ pokoju | Status pokoju | Uwagi ogólne inspektora pięter | Uwagi pokojowej |
100 | DBL | Z | ||
101 | DBL | Z | ||
102 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
103 | SGL | CZ | ||
104 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
105 | DBL | CZ | ||
106 | DBL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
107 | Apartament | Z | ||
108 | Apartament | CZ | ||
109 | DBL | CZ | ||
Oznaczenia: Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G Pokój czysty i już posprzątany – CZ |
A. 104,106
B. 107,108
C. 100,101
D. 102,107
HGT.03 Pytanie 1 101
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu powinno się gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?
A. 4-5 minut
B. 8-10 minut
C. 6 minut
D. 3 minuty
HGT.06 Pytanie 1 102
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. cena
B. promocja
C. personel
D. dystrybucja
HGT.06 Pytanie 1 103
Realizacja usług w recepcji
Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?
A. Ze stołu
B. Z bufetu
C. Z wózka
D. Z półmisków
HGT.06 Pytanie 1 104
Realizacja usług w recepcji
Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach
A. sponsoringu
B. dystrybucji
C. public relations
D. sprzedaży osobistej
HGT.06 Pytanie 1 105
Realizacja usług w recepcji
Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć
A. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
B. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
C. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
D. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
HGT.06 Pytanie 1 106
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?
A. 72,00 zł
B. 96,00 zł
C. 120,00 zł
D. 144,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 107
Realizacja usług w recepcji
Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone
A. w regulaminie bhp
B. w księdze meldunkowej
C. w regulaminie hotelu
D. w statucie hotelu
HGT.06 Pytanie 1 108
Realizacja usług w recepcji
Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest
A. określenie zakresu płatnych usług
B. wręczenie karty pobytu
C. wsparcie przy bagażach
D. zainkasowanie opłaty od gościa
HGT.06 Pytanie 1 109
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
D. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
HGT.03 Pytanie 1 110
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie
A. specjalnego
B. sezonowego
C. bieżącego
D. awaryjnego
HGT.06 Pytanie 1 111
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
B. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
C. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
D. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
HGT.06 Pytanie 1 112
Realizacja usług w recepcji
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
B. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
C. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
D. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
HGT.06 Pytanie 1 113
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?
A. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
B. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
C. Usługi noclegowe i rekreacyjne
D. Usługi gastronomiczne i noclegowe
HGT.06 Pytanie 1 114
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?
A. rozliczeniowy
B. bagażowy
C. skrytkowy
D. depozytowy
HGT.03 Pytanie 1 115
Obsługa gości w obiekcie świa…
Której z wymienionych czynności nie dokonuje się podczas codziennego porządkowania w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. Czyszczenia armatury.
B. Czyszczenia fug.
C. Uzupełniania kosmetyków.
D. Opróżniania kosza na śmieci.
HGT.03 Pytanie 1 116
Obsługa gości w obiekcie świa…
Od jakiej klasy hotele oraz motele mają obowiązek oferować usługi sprzedaży lub udostępniania codziennej prasy?
A. Odpowiedź 1: 3*
B. Odpowiedź 3: 4*
C. Odpowiedź 2: 2*
D. Odpowiedź 4: 1*
HGT.06 Pytanie 1 117
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu, który umożliwia realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, będzie wymagał recepcjonista podczas rejestracji gości w hotelu w Polsce?
A. Rooming list.
B. Potwierdzenie dokonania przelewu.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Voucher.
HGT.06 Pytanie 1 118
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?
A. Hotelarskiej
B. Turystycznej
C. Regionalnej
D. Przyrodniczej
HGT.03 Pytanie 1 119
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?
A. 10 100,00 zł
B. 7 500,00 zł
C. 5 050,00 zł
D. 15 000,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 120
Obsługa gości w obiekcie świa…
Minibar bądź lodówka są niezbędnym elementem wyposażenia pokoi w motelach?
A. tylko 4* oraz 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. jedynie 5*
D. 3*, 4* oraz 5*