Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 81
Realizacja usług w recepcji
A. wymeldowania gościa z hotelu
B. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
C. zarejestrowania gościa w hotelu
D. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
HGT.06 Pytanie 82
Realizacja usług w recepcji
Turystyka kwalifikowana to rodzaj turystyki:
A. żeglarska, narciarska, rowerowa
B. zdrowotna, edukacyjna, trampingowa
C. wypoczynkowa, krajoznawcza, trekkingowa
D. kajakowa, rowerowa, uzdrowiskowa
HGT.06 Pytanie 83
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?
A. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
C. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
D. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
HGT.06 Pytanie 84
Realizacja usług w recepcji
Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:
A. żółtaczką typu B
B. żółtaczką typu A
C. włośnicą
D. gruźlicą
HGT.06 Pytanie 85
Realizacja usług w recepcji
Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?
A. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
B. Aktywować system alarmowy i użyć broni
C. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
D. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
HGT.06 Pytanie 86
Realizacja usług w recepcji
Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?
A. Raportu kasowego
B. Raportu fiskalnego dobowego
C. Szczegółowego wykazu płatności
D. Wykazu gości
HGT.06 Pytanie 87
Realizacja usług w recepcji
Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
B. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
C. wydać potwierdzenie dokonania płatności
D. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
HGT.06 Pytanie 88
Realizacja usług w recepcji
Hotel wdraża cennik FB (full board), co oznacza, że cena obejmuje
A. zakwaterowanie z trzema posiłkami
B. zakwaterowanie z jednym posiłkiem
C. tylko zakwaterowanie
D. zakwaterowanie z dwoma posiłkami
HGT.06 Pytanie 89
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:
A. dystrybucja, promocja, cena, personel
B. promocja, reklama, sprzedaż, personel
C. cena, sprzedaż, reklama, promocja
D. sprzedaż, cena reklama, personel
HGT.06 Pytanie 90
Realizacja usług w recepcji
W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?
A. Promocję sprzedaży
B. Promocję towaru
C. Lobbing
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 91
Realizacja usług w recepcji
Usługa gastronomiczna świadczona na życzenie w miejscu określonym przez zleceniodawcę to
A. marketing
B. room service
C. catering
D. maid in room
HGT.06 Pytanie 92
Realizacja usług w recepcji
Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii
A. produktu
B. dystrybucji
C. ceny
D. promocji
HGT.06 Pytanie 93
Realizacja usług w recepcji
Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?
A. zwiększy się
B. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
C. zostanie na tym samym poziomie
D. spadnie
HGT.06 Pytanie 94
Realizacja usług w recepcji
Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?
A. Gastronomii
B. Odnowy biologicznej
C. Techniczny
D. Służby pięter
HGT.03 Pytanie 95
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy pościeli oraz bielizny pościelowej są konieczne do standardowego zaścielenia łóżka małżeńskiego?
A. Ochraniacz na łóżko, dwa prześcieradła, trzy poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
B. Ochraniacz na łóżko, jedno prześcieradło, dwie poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
C. Ochraniacz na łóżko, trzy prześcieradła, sześć poszewek na poduszki, poszwa na kołdrę
D. Ochraniacz na łóżko, cztery prześcieradła, cztery poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
HGT.03 Pytanie 96
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie porządkowania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym, najpierw pokojowa powinna
A. wynieść śmieci z kosza
B. oczyścić półkę pod lustrem
C. zbierać używane ręczniki
D. uzupełnić zapasy kosmetyków
HGT.06 Pytanie 97
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz
A. zamknąć rachunek gościa w hotelu
B. przyjąć płatność
C. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
D. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
HGT.06 Pytanie 98
Realizacja usług w recepcji
Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim
A. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
B. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
C. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
D. przeniesienie bagażu do jego pokoju
HGT.03 Pytanie 99
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na posadzce w recepcji widoczne są czarne ślady po obcasach. Jaki preparat należy użyć, aby je usunąć?
A. Benzynę ekstrakcyjną
B. Zimną wodę
C. Rozcieńczony spirytus
D. Roztwór szamponu
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?
A. Sala zabaw
B. Spływ kajakowy
C. Kręgielnia
D. Siłownia
HGT.03 Pytanie 101
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest główne zadanie bagażowego wobec gościa opuszczającego hotel?
A. udzielenie informacji na temat topografii hotelu
B. udzielenie informacji o dostępnych usługach w hotelu
C. przeniesienie bagażu do pokoju
D. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce
HGT.06 Pytanie 102
Realizacja usług w recepcji
Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?
A. Formy płatności za pobyt
B. Danych identyfikacyjnych gościa
C. Numeru zamawianego pokoju
D. Czasu trwania doby hotelowej
HGT.06 Pytanie 103
Realizacja usług w recepcji
Określ typ umowy, która umożliwia biuru podróży rezygnację z zarezerwowanych noclegów w hotelu bez ponoszenia kosztów w ustalonym terminie?
A. Timesharing
B. Overbooking
C. Allotment
D. Czarter
HGT.06 Pytanie 104
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?
A. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
B. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
C. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
D. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
HGT.03 Pytanie 105
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?
A. Pół roku
B. Dwa lata
C. Trzy miesiące
D. Pięć lat
HGT.06 Pytanie 106
Realizacja usług w recepcji
Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?
A. Promocję sprzedaży
B. Akwizycję
C. Public relations
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 107
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument przesyłany do klienta zawiera wszystkie warunki dotyczące rezerwacji usług hotelowych?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Faktura wstępna
C. Karta pobytu
D. Voucher
HGT.06 Pytanie 108
Realizacja usług w recepcji
Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie
A. room service
B. bufetowej
C. a la carte
D. bankietowej
HGT.03 Pytanie 109
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Prasowanie odzieży
B. Udzielanie informacji
C. Zamawianie taksówki
D. Przechowywanie bagażu
HGT.03 Pytanie 110
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do pielęgnacji podłóg z marmuru?
A. Mop parowy
B. Froterkę
C. Odkurzacz elektryczny
D. Szorowarkę jednotarczową
HGT.06 Pytanie 111
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 680,00 zł
B. 340,00 zł
C. 500,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 112
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?
A. Miejsce do parkowania
B. Internet bezprzewodowy
C. Wypożyczenie rowerów
D. Co najmniej dwa posiłki dziennie
HGT.06 Pytanie 113
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ osobowości charakteryzuje osobę, która boi się śmieszności lub kompromitacji i nie potrafi wyrazić swoich potrzeb?
A. Ignorant
B. Typ skrępowany
C. Typ nieświadomy
D. Dyletant
HGT.06 Pytanie 114
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?
A. Kwit bagażowy
B. Dokument pobytowy
C. Rejestr gości
D. Zasady hotelu
HGT.06 Pytanie 115
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. usytuowane przy trasach turystycznych
B. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
C. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
D. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
HGT.06 Pytanie 116
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?
A. Centrum SPA, obsługę pięter
B. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
C. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
D. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
HGT.06 Pytanie 117
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
B. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
C. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
D. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
HGT.03 Pytanie 118
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile stołów o wymiarach 80 x 120 cm jest potrzebnych do ułożenia stołu w kształcie litery "I" o wymiarach 120 x 480 cm na bankiecie siedzącym?
A. 6 stołów
B. 5 stołów
C. 4 stoły
D. 8 stołów
HGT.06 Pytanie 119
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?
A. Rachunku wstępnego
B. Dowodu wypłaty
C. Polecenia przelewu
D. Duplikatu faktury
HGT.06 Pytanie 120
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?
A. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
B. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
C. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
D. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego