Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. flegmatyk
B. sangwinik
C. choleryk
D. melancholik
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?
A. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
B. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
C. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
D. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. systemem zapewnienia wysokiej jakości
B. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
Realizacja usług w recepcji
Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to
A. passant.
B. rezydent.
C. no show.
D. walk in.
Realizacja usług w recepcji
Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi
A. room service
B. bufetowej
C. a'la carte
D. bankietowej
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował
A. czarter
B. timesharing
C. allotment
D. overbooking
Realizacja usług w recepcji
Jaką ilość dób hotelowych powinien wpisać recepcjonista w przedstawionym fragmencie faktury?
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | VAT w % | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Usługa noclegowa | doba | 370,37 | 1 851,85 | 8 | 2 000,00 |
A. 3
B. 6
C. 5
D. 4
Realizacja usług w recepcji
Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.
| Oferta hotelu Venus | |
| Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych. | |
A. Studenci.
B. Małżeństwa.
C. Biznesmeni.
D. Emeryci.
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?
A. Bezpłatny dostęp do Internetu
B. Centrum SPA&Wellnes
C. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
D. Bezpłatny room serwis
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?
A. Przyjęcie bufetowe
B. Lampkę wina
C. Coctail Party
D. Garden Party
Realizacja usług w recepcji
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. walutą obcą
B. gotówką
C. kartą płatniczą
D. czekiem
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czyszczenie okien, usuwanie zanieczyszczeń z trudno dostępnych miejsc oraz pranie dywanów to zadania realizowane w ramach porządkowania
A. cyklicznego
B. nadzwyczajnego
C. rocznego
D. gruntownego
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia
A. formularz rezerwacyjny
B. kartę pobytu
C. zlecenie dotyczące parkingu
D. umowę najmu pokoju
Realizacja usług w recepcji
Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:
A. worki plastikowe do koszy
B. butelki z wodą mineralną
C. środki ochrony indywidualnej
D. płyny dezynfekujące
Realizacja usług w recepcji
Jakie obowiązki są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Przygotowywanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
B. Udzielanie informacji dotyczących hotelu i turystyki
C. Złożona obsługa sal konferencyjnych
D. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi hotelowych
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
A. Recepcjonista
B. Guest relations
C. Kierownik zmiany
D. Concierge
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności
A. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
B. przygotować roztwór do użycia
C. zapoznać się z instrukcją użycia środka
D. poinformować o tym swojego przełożonego
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?
A. Zasady hotelu
B. Kwit bagażowy
C. Rejestr gości
D. Dokument pobytowy
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót TQM?
A. duńską sieć hotelową
B. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
C. system kontroli zewnętrznej
D. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?
A. 10 000 zł
B. 50 000 zł
C. 40 000 zł
D. 100 000 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?
A. Voucher hotelowy
B. Karta rezerwacji usług noclegowych
C. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
D. Kwit depozytowy
Realizacja usług w recepcji
Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?
A. Masaż relaksacyjny
B. Wieczór z karaoke
C. Animacje przy basenie
D. Orientacja w terenie
Realizacja usług w recepcji
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Regulamin hotelowy
B. Statut hotelu
C. Księga meldunkowa
D. Instrukcja bhp
Realizacja usług w recepcji
Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi
A. wake up call
B. room service
C. maid in room
D. turn down service
Realizacja usług w recepcji
Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?
A. Marketing bezpośredni
B. Public relations
C. Sprzedaż osobista
D. Promocja sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom
A. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
B. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
C. dwie karty pobytu dla dorosłych.
D. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 10 m2
B. 8 m2
C. 12 m2
D. 14 m2
Realizacja usług w recepcji
Czym jest SWOT?
A. analiza zdolności płatniczej.
B. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
C. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
D. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim
A. zawiadomić swojego przełożonego
B. zaprzestać pracy
C. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
D. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni
A. żydowskiej
B. francuskiej
C. włoskiej
D. greckiej
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
B. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
C. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
D. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone
A. w kasę fiskalną
B. w klucznicę
C. w grafik dysponenta
D. w sejf depozytowy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z mleka na dywanie, pokojowa powinna najpierw zastosować
A. spirytus etylowy
B. aceton
C. odrdzewiacz
D. ciepłą wodę
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii
A. tylko 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. tylko 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
A. Wszystkich gości hotelowych
B. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
C. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
D. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?
A. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
B. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
C. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
D. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa
A. uzupełniająca
B. towarzysząca
C. fakultatywna
D. podstawowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kawa z mlekiem, herbata, czekolada lub kakao, pieczywo jasne i ciemne, masło, dżem, miód, konfitury oraz jaja w szklance, gotowane w kąpieli wodnej, stanowią przykład jedzenia na śniadanie?
A. wiedeńskiego
B. myśliwskiego
C. amerykańskiego
D. angielskiego
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu pokój powinien zaproponować recepcjonista tacie z 11-letnią córką podczas dokonywania rezerwacji?
A. Triple
B. Duplex
C. Single
D. Twin
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.
| Rachunek wstępny | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł |
| 1 | Nocleg | doba | 5 | 150 | |
| 2 | Kolacja | szt. | 10 | 40 | |
| 3 | Parking | doba | 5 | 20 | |
| Razem: | |||||
A. 1 250 zł
B. 1 350 zł
C. 1 150 zł
D. 1 050 zł