Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 81
Realizacja usług w recepcji
A. rachunek wstępny
B. faktura
C. kwit awizo
D. zaliczka
HGT.06 Pytanie 82
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do
A. księgi meldunkowej
B. karty pobytu
C. formularza rezerwacji
D. potwierdzenia rezerwacji
HGT.06 Pytanie 83
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 23%
B. 7%
C. 8%
D. 22%
HGT.03 Pytanie 84
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby przygotować kawę po irlandzku, potrzebne jest zrobienie naparu kawowego oraz:
A. skórka pomarańczowa, wrząca woda, cukier, śmietanka
B. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
C. whisky, brązowy cukier, śmietankę
D. mleko, śmietanka, cukier
HGT.06 Pytanie 85
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?
A. Fakturę pro forma
B. Kosztorys usług
C. Paragon fiskalny
D. Fakturę
HGT.03 Pytanie 86
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik obsługuje zamówienie na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Kelner hotelowy
B. Recepcjonistka
C. Pokojowa
D. Boy hotelowy
HGT.03 Pytanie 87
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych osób nie jest zatrudniona w dziale obsługi pięter w hotelu?
A. Magazynier bielizny
B. Korytarzowa
C. Goniec hotelowy
D. Pokojowa
HGT.06 Pytanie 88
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?
A. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
B. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
C. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
D. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
HGT.06 Pytanie 89
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
B. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
HGT.03 Pytanie 90
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?
A. Niezwłocznie poinformować recepcję lub swojego przełożonego
B. Przekazać je do przechowalni bagażu w hotelu
C. Natychmiast przekazać je do depozytu
D. Po zakończeniu sprzątania powinna powiadomić dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 91
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. dystrybucja
B. cena
C. personel
D. promocja
HGT.03 Pytanie 92
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?
A. Przyjęcie bufetowe
B. Garden Party
C. Lampkę wina
D. Coctail Party
HGT.03 Pytanie 93
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu powinno się gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?
A. 8-10 minut
B. 6 minut
C. 3 minuty
D. 4-5 minut
HGT.03 Pytanie 94
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Do towarzyszących
B. Do podstawowych
C. Do fakultatywnych
D. Do uzupełniających
HGT.06 Pytanie 95
Realizacja usług w recepcji
Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach
A. regulaminu hotelowego
B. Kodeksu karnego
C. Kodeksu administracyjnego
D. Kodeksu cywilnego
HGT.03 Pytanie 96
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ kolejność działań podczas sprzątania łazienki w hotelu?
A. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli
B. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
C. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników
D. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
HGT.06 Pytanie 97
Realizacja usług w recepcji
Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?
A. Administracyjny
B. Gastronomiczny
C. Marketingu
D. Służby pięter
HGT.06 Pytanie 98
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
B. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
C. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
D. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
HGT.06 Pytanie 99
Realizacja usług w recepcji
Do posiłku zawierającego pieczeń z wołowiny lub dziczyzny należy serwować wino wytrawne jako napój alkoholowy
A. białe
B. czerwone
C. różowe
D. ziołowe
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
A. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
B. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
C. Wszystkich gości hotelowych
D. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
HGT.06 Pytanie 101
Realizacja usług w recepcji
Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest
A. nawyki
B. możliwości transportowe
C. atrakcyjność terenu
D. terroryzm
HGT.03 Pytanie 102
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność powinna wykonać pokojowa w pierwszej kolejności, przystępując do codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?
A. Wyrzucić śmieci.
B. Zmienić pościel.
C. Otworzyć okno
D. Wytrzeć kurz z mebli.
HGT.06 Pytanie 103
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 37,04 zł
B. 55,40 zł
C. 32,52 zł
D. 49,20 zł
HGT.06 Pytanie 104
Realizacja usług w recepcji
W przypadku kempingów można wyróżnić
A. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
D. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 105
Realizacja usług w recepcji
W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma
A. terminal POS
B. komputer z drukarką
C. faktury
D. kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 106
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?
A. Usługi gastronomiczne i noclegowe
B. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
C. Usługi noclegowe i rekreacyjne
D. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 107
Realizacja usług w recepcji
O przybyciu gościa VIP do hotelu, jako pierwszy, powinien zostać poinformowany
A. kierownik działu pięter
B. kierownik recepcji
C. dyrektor finansowy
D. dyrektor hotelu
HGT.03 Pytanie 108
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego składnika używa się jako dodatku do kawy po wiedeńsku?
A. Bitą śmietankę
B. Nieco koniaku
C. Konfiturę z wiśni
D. Skórkę pomarańczową
HGT.06 Pytanie 109
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?
A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
C. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
D. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
HGT.06 Pytanie 110
Realizacja usług w recepcji
Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
A. 12.00
B. 14.00
C. 18.00
D. 19.00
HGT.06 Pytanie 111
Realizacja usług w recepcji
Usługa depozytu hotelowego to
A. usługa opcjonalna
B. element dodatkowy
C. usługa towarzysząca
D. zagadnienie fundamentalne
HGT.06 Pytanie 112
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. przyjęcia gościa do hotelu
B. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
C. wykwaterowania gościa z hotelu
D. zapłaty za pobyt w hotelu
HGT.06 Pytanie 113
Realizacja usług w recepcji
Jakie dokumenty powinny być przygotowane podczas procedury check-in?
A. Kartę pobytu oraz kartę rejestracyjną
B. Rachunek wstępny oraz kartę pobytu
C. Fakturę oraz kartę rejestracyjną
D. Grafik rezerwacji oraz kartę rezerwacji
HGT.06 Pytanie 114
Realizacja usług w recepcji
W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się
A. w każdym pomieszczeniu.
B. przy drogach ewakuacyjnych.
C. w pobliżu wyjść.
D. w obszernych salach.
HGT.06 Pytanie 115
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?
A. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
B. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
C. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
D. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
HGT.06 Pytanie 116
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?
A. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
B. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
C. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
D. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
HGT.03 Pytanie 117
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?
A. Trzy miesiące
B. Pół roku
C. Pięć lat
D. Dwa lata
HGT.06 Pytanie 118
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?
A. pola namiotowe
B. karawaningi
C. pola biwakowe
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 119
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługą oferowaną przez hotele jest wynajem pojazdu?
A. fakultatywną
B. podstawową
C. towarzyszącą
D. uzupełniającą
HGT.06 Pytanie 120
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz wartość podatku VAT dla usług podstawowych.
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Kwota podatku VAT w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Usługi noclegowe | doba | 2 | 111,11 | 222,22 | 8 | 240,00 | |
2. | Usługi gastronomiczne FB | szt. | 2 | 74,08 | 148,15 | 8 | 160,00 | |
3. | Jazda konna | h | 6 | 8,13 | 48,78 | 23 | 60,00 | |
4. | Sauna | h | 3 | 12,20 | 36,59 | 23 | 45,00 | |
Forma płatności: | Razem: | 455,74 | X | |||||
W tym: | Zw. | |||||||
Termin zapłaty: | 23% | |||||||
8% | ||||||||
Podpis wystawcy |
A. 19,63 zł
B. 29,63 zł
C. 36,46 zł
D. 49,26 zł