Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. choleryk
B. melancholik
C. sangwinik
D. flegmatyk
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?
A. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
B. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
C. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
D. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
B. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
C. systemem zapewnienia wysokiej jakości
D. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
Realizacja usług w recepcji
Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to
A. passant.
B. no show.
C. rezydent.
D. walk in.
Realizacja usług w recepcji
Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi
A. bufetowej
B. room service
C. bankietowej
D. a'la carte
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował
A. czarter
B. overbooking
C. timesharing
D. allotment
Realizacja usług w recepcji
Jaką ilość dób hotelowych powinien wpisać recepcjonista w przedstawionym fragmencie faktury?
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | VAT w % | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Usługa noclegowa | doba | 370,37 | 1 851,85 | 8 | 2 000,00 |
A. 5
B. 3
C. 4
D. 6
Realizacja usług w recepcji
Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.
| Oferta hotelu Venus | |
| Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych. | |
A. Biznesmeni.
B. Studenci.
C. Emeryci.
D. Małżeństwa.
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?
A. Centrum SPA&Wellnes
B. Bezpłatny dostęp do Internetu
C. Bezpłatny room serwis
D. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?
A. Coctail Party
B. Lampkę wina
C. Przyjęcie bufetowe
D. Garden Party
Realizacja usług w recepcji
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. walutą obcą
B. czekiem
C. kartą płatniczą
D. gotówką
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czyszczenie okien, usuwanie zanieczyszczeń z trudno dostępnych miejsc oraz pranie dywanów to zadania realizowane w ramach porządkowania
A. nadzwyczajnego
B. cyklicznego
C. gruntownego
D. rocznego
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia
A. kartę pobytu
B. umowę najmu pokoju
C. formularz rezerwacyjny
D. zlecenie dotyczące parkingu
Realizacja usług w recepcji
Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:
A. worki plastikowe do koszy
B. butelki z wodą mineralną
C. płyny dezynfekujące
D. środki ochrony indywidualnej
Realizacja usług w recepcji
Jakie obowiązki są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Udzielanie informacji dotyczących hotelu i turystyki
B. Złożona obsługa sal konferencyjnych
C. Przygotowywanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
D. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi hotelowych
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
A. Recepcjonista
B. Kierownik zmiany
C. Concierge
D. Guest relations
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności
A. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
B. zapoznać się z instrukcją użycia środka
C. przygotować roztwór do użycia
D. poinformować o tym swojego przełożonego
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?
A. Zasady hotelu
B. Kwit bagażowy
C. Rejestr gości
D. Dokument pobytowy
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót TQM?
A. duńską sieć hotelową
B. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
C. system kontroli zewnętrznej
D. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?
A. 100 000 zł
B. 40 000 zł
C. 50 000 zł
D. 10 000 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?
A. Karta rezerwacji usług noclegowych
B. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
C. Kwit depozytowy
D. Voucher hotelowy
Realizacja usług w recepcji
Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?
A. Animacje przy basenie
B. Masaż relaksacyjny
C. Wieczór z karaoke
D. Orientacja w terenie
Realizacja usług w recepcji
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Księga meldunkowa
B. Instrukcja bhp
C. Statut hotelu
D. Regulamin hotelowy
Realizacja usług w recepcji
Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi
A. maid in room
B. wake up call
C. room service
D. turn down service
Realizacja usług w recepcji
Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?
A. Sprzedaż osobista
B. Promocja sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom
A. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
B. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
C. dwie karty pobytu dla dorosłych.
D. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 14 m2
B. 10 m2
C. 12 m2
D. 8 m2
Realizacja usług w recepcji
Czym jest SWOT?
A. analiza zdolności płatniczej.
B. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
C. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
D. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim
A. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
B. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
C. zaprzestać pracy
D. zawiadomić swojego przełożonego
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni
A. żydowskiej
B. włoskiej
C. francuskiej
D. greckiej
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
B. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
C. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
D. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone
A. w klucznicę
B. w kasę fiskalną
C. w grafik dysponenta
D. w sejf depozytowy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z mleka na dywanie, pokojowa powinna najpierw zastosować
A. ciepłą wodę
B. odrdzewiacz
C. aceton
D. spirytus etylowy
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii
A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
B. tylko 5*
C. tylko 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
A. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
B. Wszystkich gości hotelowych
C. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
D. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?
A. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
B. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
C. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
D. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa
A. uzupełniająca
B. towarzysząca
C. fakultatywna
D. podstawowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kawa z mlekiem, herbata, czekolada lub kakao, pieczywo jasne i ciemne, masło, dżem, miód, konfitury oraz jaja w szklance, gotowane w kąpieli wodnej, stanowią przykład jedzenia na śniadanie?
A. myśliwskiego
B. wiedeńskiego
C. amerykańskiego
D. angielskiego
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu pokój powinien zaproponować recepcjonista tacie z 11-letnią córką podczas dokonywania rezerwacji?
A. Single
B. Twin
C. Duplex
D. Triple
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.
| Rachunek wstępny | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł |
| 1 | Nocleg | doba | 5 | 150 | |
| 2 | Kolacja | szt. | 10 | 40 | |
| 3 | Parking | doba | 5 | 20 | |
| Razem: | |||||
A. 1 050 zł
B. 1 150 zł
C. 1 350 zł
D. 1 250 zł