Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 81
Realizacja usług w recepcji
A. uzupełniającej
B. osobistej
C. towarzyszącej
D. fakultatywnej
HGT.03 Pytanie 82
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Inspektorowi służby pięter
B. Osobie zarządzającej hotelem
C. Kierownikowi recepcji
D. Korytarzowej
HGT.06 Pytanie 83
Realizacja usług w recepcji
Który element marketingu-mix ilustruje informacja o uruchomieniu nowego pensjonatu w regionie, umieszczona w lokalnej prasie?
A. Promocji
B. Dystrybucji
C. Ceny
D. Produktu
HGT.06 Pytanie 84
Realizacja usług w recepcji
W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Public relations.
B. Reklama.
C. Promocja sprzedaży.
D. Sprzedaż osobista.
HGT.06 Pytanie 85
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. aquatele
B. flytele
C. botele
D. rotele
HGT.03 Pytanie 86
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna składać się przynajmniej z
A. salonu, sypialni z oddzielnym WC, części wejściowej pomocniczej z łazienką
B. salonu z aneksem kuchennym, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej
C. salonu, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
D. salonu, dwóch sypialni, łazienki, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
HGT.03 Pytanie 87
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument dotyczący minibaru jest skierowany do
A. gościa, który korzysta z minibaru w swoim lokalu mieszkalnym
B. osoby sprzątającej, która po dostrzeżeniu braków w minibarze przekazuje kwit do recepcji w celu obciążenia konta gościa
C. osoby sprzątającej, aby mogła uzupełnić asortyment minibaru po opuszczeniu pokoju przez gościa
D. gościa, który zamawia napój alkoholowy w gastronomii hotelowej do swojego pokoju
HGT.06 Pytanie 88
Realizacja usług w recepcji
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. concierge
B. menadżer recepcji
C. recepcjonista dyspozytor
D. dyrektor hotelu
HGT.06 Pytanie 89
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny | ||
Rodzaj pokoju | od 1.06.2021 do 30.09.2021 | od 1.10.2021 do 31.05.2022 |
Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby |
A. 2 000,00 zł
B. 2 250,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 400,00 zł
HGT.06 Pytanie 90
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?
A. Potwierdzenia rezerwacji
B. Formularza rezerwacji
C. Vouchera
D. Listy roomingowej
HGT.06 Pytanie 91
Realizacja usług w recepcji
Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:
A. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
B. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
C. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
D. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
HGT.06 Pytanie 92
Realizacja usług w recepcji
System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na
A. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
B. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
C. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
D. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
HGT.06 Pytanie 93
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kowalskich zarezerwowała 4 pokoje DBL na dwie doby. Jaka jest wartość netto tej usługi, jeśli koszt pokoju DBL wynosi 180,00 zł brutto za dobę przy stawce VAT wynoszącej 8%?
A. 666,67 zł
B. 1 440,00 zł
C. 720,00 zł
D. 1 333,33 zł
HGT.06 Pytanie 94
Realizacja usług w recepcji
Usługa informacji turystycznej w obiekcie hotelarskim to forma
A. komplementarna
B. podstawowa
C. towarzysząca
D. fakultatywna
HGT.06 Pytanie 95
Realizacja usług w recepcji
Przedmiotem wprowadzonym do hotelu jest
A. rower osoby odwiedzającej gościa
B. bagaż gościa
C. samochód gościa
D. rasowy pies gościa
HGT.06 Pytanie 96
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 45 m2
B. 40 m2
C. 55 m2
D. 50 m2
HGT.06 Pytanie 97
Realizacja usług w recepcji
Która rezerwacja usług hotelowych nie wymaga dokonania przedpłaty?
A. Wstępna
B. Potwierdzona
C. Gwarantowana
D. Niegwarantowana
HGT.03 Pytanie 98
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na jakiej powierzchni pokojowa powinna zastosować instrukcję Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?
A. Elementów z surowego drewna
B. Powierzchni z naturalnego kamienia
C. Powierzchni obrazu
D. Niezmywalnych tapet
HGT.03 Pytanie 99
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadanie wieczorne dotyczące obsługi pokoju oraz przygotowania łóżka do nocnego wypoczynku gościa w obiektach hotelowych o pięciogwiazdkowym standardzie, to
A. executive lounge
B. room service
C. all inclusive
D. turndown service
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji
Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?
A. Pośrednio.
B. Osobiście.
C. Bezpośrednio.
D. Zdalny.
HGT.06 Pytanie 101
Realizacja usług w recepcji
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
B. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
C. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
HGT.06 Pytanie 102
Realizacja usług w recepcji
Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to
A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacyjny
C. karta pobytu
D. voucher
HGT.06 Pytanie 103
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien powiadomić hotelowy zespół o konieczności przygotowania sali konferencyjnej?
A. działu sprzedaży
B. służby parterowej
C. technicznego
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 104
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?
A. Kartę rejestracyjną
B. Kartę pobytu
C. Formularz kaucyjny
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 105
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?
A. Galantyna z kury
B. Filet z łososia na grzance
C. Befsztyk tatarski
D. Małże w białym winie
HGT.06 Pytanie 106
Realizacja usług w recepcji
Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?
A. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
B. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
C. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
D. Pranie odzieży, informacja turystyczna
HGT.03 Pytanie 107
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę powinno się zastosować, aby pozbyć się gumy do żucia przytwierdzonej do dywanu?
A. Użyć odplamiacza
B. Użyć zamrażacza
C. Posypać solą
D. Posypać sodą
HGT.06 Pytanie 108
Realizacja usług w recepcji
Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek
A. w wysokiej cenie przy słabej promocji
B. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
C. w niskiej cenie i słabej promocji
D. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
HGT.06 Pytanie 109
Realizacja usług w recepcji
W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?
A. 1*, 2* oraz 3*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 110
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:
A. greckiej
B. francuskiej
C. włoskiej
D. żydowskiej
HGT.03 Pytanie 111
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ kolejność działań podczas sprzątania łazienki w hotelu?
A. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli
B. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
C. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników
D. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
HGT.06 Pytanie 112
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu
Data .................. | ||
---|---|---|
Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko |
Słodycze lub owoce | ||
Słodycze i owoce | ||
Owoce i wino | ||
Wino, owoce, list powitalny |
A. biznesowego.
B. grupowego.
C. standardowego.
D. VIP.
HGT.03 Pytanie 113
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?
A. Męski zegarek
B. Szczoteczkę do zębów
C. Tajne dokumenty
D. Telefon komórkowy
HGT.06 Pytanie 114
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Karta rezerwacji
C. Formularz kaucyjny
D. Informator hotelowy
HGT.06 Pytanie 115
Realizacja usług w recepcji
Którą cenę jednostkową, bez podatku VAT, za nocleg gościa powinien wpisać recepcjonista w zaznaczonym polu fragmentu faktury?
L.p. | Nazwa towaru lub usługi | J. m | Ilość | Cena jedn. bez podatku VAT | Wartość bez podatku VAT | Podatek VAT | Wartość sprzedaży z podatkiem VAT | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zł | gr | zł | gr | % | zł | gr | zł | gr | ||||
1. | Nocleg | doba | 2 | 370 | 37 | 8 | 29 | 63 | 400 | 00 |
A. 740,74 zł
B. 170,38 zł
C. 340,76 zł
D. 185,19 zł
HGT.06 Pytanie 116
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?
A. Legitymacji studenckiej
B. Prawa jazdy
C. Paszportu
D. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
HGT.06 Pytanie 117
Realizacja usług w recepcji
Czym jest hotel?
A. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
B. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
C. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
D. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
HGT.06 Pytanie 118
Realizacja usług w recepcji
Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:
A. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
B. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
C. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
D. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
HGT.03 Pytanie 119
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do rosyjskiej herbaty, serwuje się
A. konfitury, cukier i whisky
B. cytrynę, konfitury i rum
C. miód, sok malinowy i koniak
D. cukier, mleko i śmietankę
HGT.03 Pytanie 120
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie wszystkimi zadaniami związanymi z obsługą gości w pokojach hotelowych to rola
A. recepcjonisty
B. kierownika recepcji
C. kierownika służby pięter
D. pokojowej