Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty turystyczne, według ustawy o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?

A. Kempingi i domy wycieczkowe
B. Pola biwakowe i kempingi
C. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
D. Pola biwakowe i pola namiotowe
Realizacja usług w recepcji

W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się

A. w pobliżu wyjść.
B. w obszernych salach.
C. przy drogach ewakuacyjnych.
D. w każdym pomieszczeniu.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć parapety zewnętrzne w holach i korytarzach hotelu.

Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach
Czynności wykonywane 1 raz dziennie:
a)przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy
b)mycie parapetów wewnętrznych
Czynności wykonywane 2 razy dziennie:
a)odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych
Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu:
a)mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym
Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu:
a)mycie gaśnic
b)mycie lamp ściennych
c)mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami)
d)mycie drzwi wejściowych do hotelu
Czynności wykonywane 1 raz na kwartał:
a)mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych
b)mycie lamp wiszących

A. 1 raz w tygodniu.
B. 1 raz na trzy miesiące.
C. 2 razy dziennie.
D. 2 razy w roku.
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. serwowanie śniadań do pokoju.
B. możliwość parkowania pojazdów.
C. całodzienne wyżywienie.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
HGT.03 Pytanie 126
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 12 do 14%
B. Od 36 do 44%
C. Od 20 do 35%
D. Od 58 do 65%
Realizacja usług w recepcji

W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?

A. 8 200 zł
B. 8 000 zł
C. 4 200 zł
D. 4 000 zł
HGT.06 Pytanie 134
Realizacja usług w recepcji

Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?

A. Promocję.
B. Towar.
C. Rozkład.
D. Koszt.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:

A. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
B. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
C. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
D. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
Realizacja usług w recepcji

Skrót HO-RE-CA odnosi się do:

A. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba pracująca w hotelu, przyjmując zamówienie na dodatkowe usługi dla zorganizowanej grupy, powinna uzyskać od zlecającego

A. wstępny kosztorys zamawianych usług
B. informację o rodzaju zamawianych usług ze wskazaniem ich wykonawców
C. informację o rodzaju usług z uwzględnieniem liczby, terminu oraz formy płatności
D. informację o rodzaju świadczonych usług podstawowych
HGT.06 Pytanie 140
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest

A. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
B. masa i ciężar przedmiotu
C. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
D. liczba powtórzeń danej czynności
Realizacja usług w recepcji

Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?

A. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
B. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
C. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
D. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?

HOTEL SPA
KARNET

10 WEJŚĆ
lipiec – sierpień
Zespół Odnowy Biologicznej
HOTEL SPA
ZAPROSZENIE

na degustację win
dla 2 osób
lipiec – sierpień 2015
HOTEL SPA
BONUS

na okaziciela
2015
weekend dla dwojga gratis
HOTEL SPA
KUPON RABATOWY

10% rabat stały
2015
na wszystkie usługi
ABCD

A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Śniadanie, które zawiera gorący napój taki jak kawa lub herbata, jasne lub ciemne pieczywo, bułki, tosty lub rogaliki oraz dodatki takie jak masło, dżem, miód i konfitury, to śniadanie

A. wiedeńskie
B. francuskie
C. angielskie
D. amerykańskie
HGT.03 Pytanie 151
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?

A. rozcieńczony roztwór szamponu
B. spirytus metylowy
C. detergent naturalny
D. odplamiacz do plam tłustych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki pełni supervisor housekeeping?

A. kolaboracja z działem kadr przy rekrutacji pracowników
B. nadzorowanie działań zespołu służby pięter
C. zarządzanie magazynem bielizny zarówno brudnej, jak i czystej
D. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie parametry powinny być zachowane w pomieszczeniach przeznaczonych do składowania warzyw, takich jak kalafior, kapusta, marchew, por?

A. Wilgotność 70%-80%, temperatura od -3°C do 0°C
B. Wilgotność 80%-90%, temperatura od 10°C do 15°C
C. Wilgotność 95%-100%, temperatura od 0°C do 1°C
D. Wilgotność 90%-95%, temperatura od 8°C do 12°C
HGT.06 Pytanie 156
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. dekorowanie przekąsek
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. posypywanie produktu przyprawami
D. szybkie schładzanie, na przykład szampana
Realizacja usług w recepcji

W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Wzrost o 50 %
B. Spadek o 50 %
C. Wzrost o 10 %
D. Spadek o 10 %
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to

L.p.Nazwisko i imięData i miejsce urodzeniaDataOznaczenie dokumentu tożsamościNumer pokoju/ uwagi
przyjazduwyjazdu
1.Kowalski Piotr02.02.1989, Kraków12.05.201617.05.2016ABC 123456305/ pies

A. karta rejestracyjna.
B. formularz rezerwacji.
C. księga rejestracyjna.
D. potwierdzenie rezerwacji.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż sposób przygotowania łóżka, w którym materac pokryty jest jednym prześcieradłem, a na nim umieszczone jest drugie prześcieradło, następnie kładzie się koc, który jest zawijany na końcu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora.

A. Niemiecka.
B. Angielska.
C. Francuska.
D. Standardowa.
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Flegmatyka
B. Sangwinika
C. Choleryka
D. Melancholika