Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 121
Realizacja usług w recepcji

Intensywnie pracująca kobieta chciałaby spędzić kilkudniowy wypoczynek w hotelu Spa & Wellness. Która z przedstawionych ofert hotelowych jest najlepiej przystosowana do jej potrzeb?

A.

Hotel położony jest w malowniczej okolicy 8 km od centrum Gdyni. Dogodna lokalizacja umożliwia szybkie dotarcie do centrum Gdańska, Gdyni, Sopotu, a także Półwyspu Helskiego. Posiadamy jedną z największych w Polsce stref relaksu o powierzchni 2 100 m² z 24 gabinetami.

Do dyspozycji gości:

- kadra wykwalifikowanych kosmetyczek i masażystek,
- kosmetyki profesjonalnych marek: Isabelle Lancray, Thal'ion, Pevonia Botanica oraz specjalistyczne urządzenia kosmetyczne,
- Aqua Centrum – bez ograniczeń (basen ze zjeżdżalniami, 2 jacuzzi, łaźnie parowe).

B.

Hotel znajduje się w Krakowie, blisko lotniska w Balicach i autostrady A4. Posiada parking przed hotelem oraz garaż podziemny z wydzielonym zamykanym boksem dla motocykli. To idealnie miejsce do organizowania konferencji, bankietów, wesel. Hotel przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych.

Do dyspozycji gości:

- restauracja oraz salon klubowy,
- sauna i jacuzzi,
- pomoc w organizacji wycieczek/biletów.

C.

Obiekt położony jest w centrum Torunia. Posiada wygodnie urządzone pokoje, z łazienkami wyposażonymi w suszarki i dodatkowe ręczniki. W pokojach jest możliwość korzystania z Internetu bezprzewodowego i TV kablowej.

Do dyspozycji gości:

- grill w ogrodzie,
- sauna fińska,
- sala fitness wyposażona w rowerki, ergometr wioślarski, bieżnię.

D.

Obiekt usytuowany jest w strefie uzdrowiskowej Ciechocinka, w miejscu o małym nasileniu ruchu drogowego. Posiada wygodne pokoje z łazienkami oraz pokoje z umywalkami. Dla gości zapewniona jest całodobowa opieka medyczna i pielęgniarska.

Do dyspozycji gości:

- imprezy organizowane na terenie ogrodu m.in.: wieczorki taneczne,
- wysoko wykwalifikowana kadra,
- zabiegi balneoterapii i hydroterapii.

A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.06 Pytanie 122
Realizacja usług w recepcji

Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?

A. Jacuzzi
B. Budzenie
C. Informacja turystyczna
D. Obsługa bagażowa
HGT.06 Pytanie 123
Realizacja usług w recepcji

Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest

A. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
B. produkt lub oferta asortymentowa
C. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
D. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
HGT.06 Pytanie 124
Realizacja usług w recepcji

Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?

A. Usługę przewodnicką, usługę SPA
B. Kolację, występ artystyczny
C. Obiad, butelkę wina wytrawnego
D. Usługę noclegową, usługę parkingową
HGT.06 Pytanie 125
Realizacja usług w recepcji

Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?

A. indywidualnego gościa z zagranicy.
B. grupy turystycznej.
C. gościa VIP.
D. indywidualnego gościa z kraju.
HGT.03 Pytanie 126
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do naczyń stosowanych do serwowania potraw w bufecie śniadaniowym zaliczają się:

A. półmiski, bulionówki, salaterki
B. półmiski, misy, salaterki
C. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki
D. cukiernice, mleczniki, dzbanki
HGT.06 Pytanie 127
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co

A. 2 dni
B. 4 dni
C. 3 dni
D. 7 dni
HGT.03 Pytanie 128
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do pielęgnacji podłóg z marmuru?

A. Mop parowy
B. Szorowarkę jednotarczową
C. Odkurzacz elektryczny
D. Froterkę
HGT.03 Pytanie 129
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty powinny być składowane w magazynie dla towarów suchych?

A. Cukier i kawę
B. Napoje i konfitury.
C. Owoce i warzywa.
D. Kiełbasy i tłuszcze.
HGT.03 Pytanie 130
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić

A. napperon
B. molton
C. skirting
D. laufer
HGT.06 Pytanie 131
Realizacja usług w recepcji

Każda recepcja hotelowa powinna zapewnić swoim gościom

A. komputer oraz drukarkę
B. telefon i faks
C. faks oraz komputer
D. telefon oraz komputer
HGT.06 Pytanie 132
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?

A. Polecenie przelewu
B. Paragon fiskalny
C. Potwierdzenie z terminala
D. Fakturę proforma
HGT.06 Pytanie 133
Realizacja usług w recepcji

Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?

A. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
B. Sauna, kasyno, gra miejska
C. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
D. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
HGT.06 Pytanie 134
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
B. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
C. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
D. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
HGT.06 Pytanie 135
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to

A. choleryk
B. sangwinik
C. melancholik
D. ekstrawertyk
HGT.06 Pytanie 136
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach

A. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
B. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
C. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
D. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
HGT.06 Pytanie 137
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 50 m2
B. 20 m2
C. 10 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 138
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?

A. Medyczne
B. Spa
C. Rekreacyjne
D. Turystyczne
HGT.03 Pytanie 139
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Polanicy-Zdroju.

Oferta hotelu w Polanicy-Zdroju
Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa.
Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie wykonywane rytuały w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu.

A. Biznesowe.
B. Cateringowe.
C. Konferencyjne.
D. Spa & Wellness.
HGT.06 Pytanie 140
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
B. przychody gości oraz wprowadzone technologie
C. przychody gości oraz koszty produkcji
D. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
HGT.06 Pytanie 141
Realizacja usług w recepcji

Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?

A. Public relations
B. Reklama
C. Marketing bezpośredni
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 142
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. zaspokojenie pragnienia
B. uwydatnienie smaku
C. stymulowanie apetytu
D. wsparcie procesu trawienia
HGT.03 Pytanie 143
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaka forma serwowania śniadania w restauracji hotelowej będzie najlepsza dla grupy turystów liczącej 50 osób?

A. Bufet śniadaniowy
B. Room-service
C. Serwis a' la carte
D. Zestawy śniadaniowe
HGT.06 Pytanie 144
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był

A. przewodnikiem turystycznym
B. turystą
C. gościem hotelowym
D. odwiedzającym jednodniowym
HGT.06 Pytanie 145
Realizacja usług w recepcji

Na klamce drzwi od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co oznacza:

A. wstęp wzbroniony
B. nie przeszkadzać
C. pokój w trakcie sprzątania
D. pokój w trakcie remontu
HGT.03 Pytanie 146
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gdzie według podanych opcji pokojowa powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży oraz obuwia oraz igielnik, aby przygotować mieszkanie na przyjęcie gości?

A. Na biurku
B. W szafie
C. W łazience
D. Na bagażniku
HGT.06 Pytanie 147
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram
C. rok wydania karty, podpis właściciela karty
D. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
HGT.03 Pytanie 148
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?

A. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
B. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
C. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
D. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
HGT.06 Pytanie 149
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu przez telefon, recepcjonista powinien zapytać klienta przede wszystkim o typ pokoju oraz

A. okres pobytu i sposób płatności
B. datę wyjazdu i metodę płatności
C. imię i nazwisko gościa oraz datę jego urodzenia
D. okres pobytu i nazwisko gościa
HGT.06 Pytanie 150
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, obiekty, które dysponują minimum 7 pokojami i oferują całodzienne wyżywienie dla swoich gości, to

A. schroniska młodzieżowe
B. pensjonaty
C. motele
D. domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 151
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?

A. zajazd
B. pole biwakowe
C. kemping
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 152
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju usługę zaoferowano uczestnikom, gdy zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?

A. Podstawową
B. Fakultatywną
C. Towarzyszącą
D. Komplementarną
HGT.06 Pytanie 153
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy poinformował recepcję o zgubieniu klucza elektronicznego. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista?

A. Wręczenie gościowi klucza tradycyjnego
B. Wydanie nowej karty elektronicznej
C. Niezwłoczne wezwanie policji
D. Zaproponowanie gościowi innego pokoju
HGT.06 Pytanie 154
Realizacja usług w recepcji

Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?

A. Dział rekreacji, centrum biznesu
B. Dział marketingu, gastronomia
C. Dział techniczny, odnowa biologiczna
D. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
HGT.06 Pytanie 155
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane

A. 2 i 3*
B. 1* i 2*
C. 4* i 5*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 156
Realizacja usług w recepcji

Czym jest wstawka?

A. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
B. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
C. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
D. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
HGT.06 Pytanie 157
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?

A. Rejestr gości
B. Zasady hotelu
C. Dokument pobytowy
D. Kwit bagażowy
HGT.06 Pytanie 158
Realizacja usług w recepcji

Zalecenie dotyczące hoteli i lokali gastronomicznych jest działaniem wynikającym z ich statutu?

A. PZH
B. PTSM
C. PIH
D. PFCC
HGT.03 Pytanie 159
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku uszkodzenia instalacji wodnej, wykładzina w przedpokoju została trochę zalana. Jakie urządzenie powinna wykorzystać osoba sprzątająca do osuszenia wykładziny?

A. Podkład do czyszczenia.
B. Urządzenie do czyszczenia i odsysania.
C. Ścierka.
D. Odkurzacz sucho-mokro.
HGT.06 Pytanie 160
Realizacja usług w recepcji

Hotel znajduje się w obszarze, który zaczął przyciągać uwagę turystów z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby dostosować się do tej sytuacji?

A. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego
B. Nawiązanie współpracy z biurami podróży w krajach rosyjskojęzycznych
C. Wysłanie całego zespołu hotelowego na kurs języka rosyjskiego
D. Nawiązanie współpracy z innymi hotelami w krajach rosyjskojęzycznych