Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
B. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
C. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
D. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
Realizacja usług w recepcji
Gość może ponieść koszty za pierwszą dobę, jeśli nie zgłosi się w umówionym czasie do hotelu, mimo że dokonał rezerwacji
A. wstępnej
B. niegwarantowanej
C. gwarantowanej
D. kredytowej
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Wstępny rachunek
C. Cennik pokoi
D. Propozycję hotelu
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.
| Potwierdzenie rezerwacji – fragment | |
|---|---|
| termin | od 05 do 07.05.2011 |
| pokój 5 - osobowy | 4 x 2 doby |
| pokój 2 - osobowy | 2 x 2 doby |
| Obiadokolacje (typu barowego) | 24 x 2 |
| śniadania | we własnym zakresie od 6 rano w jadalni |
| łazienki | ogólnodostępne, ciepła woda całą dobę |
| miejsce do grillowania | oznakowane - przed bramą wjazdową |
| inne | dojście żółtym szlakiem ( 30 min od stacji kolejowej) |
A. Kemping.
B. Motel.
C. Schronisko.
D. Pensjonat.
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. telewizja
B. bilbord
C. prasa
D. Internet
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
A. 6 000
B. 1 500
C. 4 500
D. 2000
HGT.03 Pytanie 127
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pan Kowalski złożył zamówienie na kolację oraz butelkę szampana do swojego pokoju. Jaką kwotę powinien uiścić, jeśli koszt kolacji wyniósł 200 zł, szampana 120 zł, a opłata za room service to 15% wartości całego zamówienia?
A. 426 zł
B. 320 zł
C. 368 zł
D. 340 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?
A. Teatralny
B. Klasowy
C. Bankietowy
D. Owalny
Obsługa gości w obiekcie świa…
Rodzina składająca się z pięciu osób zarezerwowała dwa pokoje w hotelu: jeden dwuosobowy z małżeńskim łożem oraz jeden trzyosobowy. Wskaż, jakie pokoje powinny być przygotowane na przybycie gości?
A. TPL, SGL
B. APT, TPL
C. DBL, APT
D. TPL, DBL
Realizacja usług w recepcji
Czym nie jest element promocji?
A. reklama
B. dystrybucja
C. public relations
D. sprzedaż osobista
Realizacja usług w recepcji
Określ typ umowy, która umożliwia biuru podróży rezygnację z zarezerwowanych noclegów w hotelu bez ponoszenia kosztów w ustalonym terminie?
A. Timesharing
B. Overbooking
C. Czarter
D. Allotment
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 10m2
B. 12m2
C. 14m2
D. 8m2
Realizacja usług w recepcji
Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.
| Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych |
| Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT. |
A. 1 080 zł
B. 1 023 zł
C. 1 008 zł
D. 1 230 zł
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. sezonową
B. dla stałych klientów
C. rodzinną
D. funkcjonalną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przedstawiona na rysunku drożdżowa bułeczka, charakterystyczna dla śniadania francuskiego, to

A. chałka.
B. bagietka.
C. brioche.
D. croissant.
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?
A. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
B. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
C. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
D. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
HGT.03 Pytanie 137
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kiedy personel sprzątający powinien przygotować wstawkę z świeżych owoców w pokoju gościa VIP?
A. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
B. W dniu wymeldowania gościa
C. Dzień przed przybyciem gościa
D. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który członek personelu hotelowego ma obowiązek aktualizowania danych o stanie pokoi dostępnych dla gości?
A. Sprzątaczka
B. Kierownik recepcji
C. Inspektor pięter
D. Recepcjonista
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Do podstawowych
B. Do towarzyszących
C. Do uzupełniających
D. Do fakultatywnych
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?
| Cennik pokoi | |
|---|---|
| Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
| Pokój 1-osobowy | 400 zł |
| Pokój 2-osobowy | 300 zł |
| Apartament | 550 zł |
A. 1 980 zł
B. 2 420 zł
C. 2 200 zł
D. 1 480 zł
Realizacja usług w recepcji
W jakim dokumencie przygotowanym przez recepcjonistę i przekazanym na prośbę zleceniodawcy do gościa powinny być zawarte informacje m.in. na temat terminu pobytu oraz zamówionych usług, bez ujawniania cen?
A. W formularzu rezerwacyjnym
B. W zaproszeniu
C. W potwierdzeniu rezerwacji
D. W liście powitalnym
Realizacja usług w recepcji
Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?
A. 80 zł
B. 100 zł
C. 120 zł
D. 60 zł
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?
A. Spadnie popyt
B. Wzrośnie popyt
C. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
D. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
Realizacja usług w recepcji
Zapotrzebowanie na usługi hotelowe
A. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
B. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
C. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
D. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu.
| Hotel Rubin | ||
| Sp. z o. o. | ||
| ul. Krótka 5 | ||
| 00-025 Warszawa | ||
| NIP 839-42-50-122 | ||
| 2013-02-25 156 | ||
| Paragon fiskalny | ||
| Parking | 2* 20,00 | 40,00 A |
| Obiadokolacja | 2* 60,00 | 120,00 B |
| Nocleg | 2*300,00 | 600,00 B |
| SP. OP A | 40,00 | |
| PTU A 23% | 7,48 | |
| SP. OP B | 720,00 | |
| PTU B 8 % | 53,33 | |
| SUMA PTU | 60,81 | |
| SUMA | 760,00 | |
| 0002/0001 | 14,00 | |
| Kasjer 23 | ||
| Nr sys. | 00987 | |
A. 760 zł
B. 120 zł
C. 720 zł
D. 600 zł
Realizacja usług w recepcji
Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?
A. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
B. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
C. Aktywować system alarmowy i użyć broni
D. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
Realizacja usług w recepcji
Grupa klientów biznesowych przybywa do hotelu w celu zorganizowania całodniowej konferencji. Jakie usługi może im zaoferować pracownik recepcji?
A. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową
B. Spa i wellness, pomoc w transporcie bagażu.
C. Rozrywka w czasie wolnym, sale na konferencje.
D. Sala biznesowa, transport.
Realizacja usług w recepcji
Pani Smith zarezerwowała w hotelu Amber w Międzyzdrojach pokój dwuosobowy w terminie od 12 do 13 sierpnia 2011 r. Który zapis w grafiku odpowiada tej rezerwacji?
| Sierpień 2011 r. | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 11 | 12 | 13 | 14 | ||
| A. | 110 SGL | R | R | ||
| B. | 112 DBL | R | R | ||
| C. | 202 DBL | R | |||
| D. | 205 DBL | R | |||
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Realizacja usług w recepcji
Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?
A. 500,00 zł
B. 680,00 zł
C. 180,00 zł
D. 340,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. przyjęcia gościa do hotelu
B. zapłaty za pobyt w hotelu
C. wykwaterowania gościa z hotelu
D. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa usług dodatkowych, jest
A. zamówienie na usługi
B. zlecenie realizacji imprezy
C. potwierdzenie rezerwacji
D. regulamin hotelowy
Realizacja usług w recepcji
System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to
A. centralny system rezerwacyjny
B. system rezerwacji hotelowej
C. cyfrowy system hotelowy
D. międzynarodowy system dystrybucji
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?
A. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
B. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
C. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
D. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
Realizacja usług w recepcji
Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?
A. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
B. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
C. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
D. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
Realizacja usług w recepcji
Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?
Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha. Na życzenie Gości oferujemy:
|
A. Centrum SPA i wynajem samochodu.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
D. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Samorealizacji.
B. Szacunku i uznania.
C. Społeczną.
D. Przynależności.
Realizacja usług w recepcji
Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?
A. Pośrednia.
B. Osobista.
C. Online.
D. Zdalna.
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?
A. Public relations
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?
| 23.07 | 24.07 | 25.07 | 26.07 | 27.07 | ||
| A. | 110 SGL | R | R | R | ||
| B. | 112 DBL | R | R | |||
| C. | 210 DBL | R | R | R | ||
| D. | 211 SGL | R | R | |||
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:
A. na czarnej liście
B. w spisie wierzycieli
C. w rejestrze skarg
D. w dzienniku meldunkowym