Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Kempingi i domy wycieczkowe
B. Pola biwakowe i kempingi
C. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
D. Pola biwakowe i pola namiotowe
Realizacja usług w recepcji
W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się
A. w pobliżu wyjść.
B. w obszernych salach.
C. przy drogach ewakuacyjnych.
D. w każdym pomieszczeniu.
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych skrótów organizacyjnych dotyczy Światowej Organizacji Turystyki?
A. HOTREC
B. UNWTO
C. PIT
D. PZH
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć parapety zewnętrzne w holach i korytarzach hotelu.
| Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach | |
|---|---|
| Czynności wykonywane 1 raz dziennie: | |
| a) | przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy |
| b) | mycie parapetów wewnętrznych |
| Czynności wykonywane 2 razy dziennie: | |
| a) | odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych |
| Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu: | |
| a) | mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym |
| Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu: | |
| a) | mycie gaśnic |
| b) | mycie lamp ściennych |
| c) | mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami) |
| d) | mycie drzwi wejściowych do hotelu |
| Czynności wykonywane 1 raz na kwartał: | |
| a) | mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych |
| b) | mycie lamp wiszących |
A. 1 raz w tygodniu.
B. 1 raz na trzy miesiące.
C. 2 razy dziennie.
D. 2 razy w roku.
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz
A. serwowanie śniadań do pokoju.
B. możliwość parkowania pojazdów.
C. całodzienne wyżywienie.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?
A. Od 12 do 14%
B. Od 36 do 44%
C. Od 20 do 35%
D. Od 58 do 65%
HGT.06 Pytanie 127
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone
A. w kasę fiskalną
B. w harmonogram obłożenia hotelu
C. w dokument meldunkowy
D. w formularz rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Klient składając zamówienie na usługi hotelowe poprosił o rezerwację pobytu w hotelu, który powinien obejmować: nocleg, pełne wyżywienie, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Który typ usług powinien zaznaczyć recepcjonista podczas przyjmowania zamówienia?
A. Al
B. AP
C. FP
D. HB
Obsługa gości w obiekcie świa…
Odkurzanie dywanów, czyszczenie firan i zasłon oraz mycie rolet to prace porządkowe realizowane w trakcie sprzątania?
A. bieżącego
B. gruntownego
C. specjalnego
D. awaryjnego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak można oczyścić abażur lampy zrobiony ze skóry?
A. Przetrzeć mokrą gąbką
B. Wytarć wilgotną ściereczką
C. Przetrzeć suchą ściereczką
D. Wyczyścić szorstką szczotką
Realizacja usług w recepcji
W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania
A. jarskie
B. drobiowe
C. mięsne
D. rybne
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?
A. Mycie okien
B. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
C. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
D. Czyszczenie wentylatorów
Realizacja usług w recepcji
W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?
A. 8 200 zł
B. 8 000 zł
C. 4 200 zł
D. 4 000 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?
A. Promocję.
B. Towar.
C. Rozkład.
D. Koszt.
HGT.03 Pytanie 135
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:
A. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
B. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
C. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
D. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba pracująca w hotelu, przyjmując zamówienie na dodatkowe usługi dla zorganizowanej grupy, powinna uzyskać od zlecającego
A. wstępny kosztorys zamawianych usług
B. informację o rodzaju zamawianych usług ze wskazaniem ich wykonawców
C. informację o rodzaju usług z uwzględnieniem liczby, terminu oraz formy płatności
D. informację o rodzaju świadczonych usług podstawowych
Realizacja usług w recepcji
Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona
A. w ulotki dotyczące okolicy
B. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
C. w przewodniki turystyczne regionu
D. w bilety do transportu publicznego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel zyskał zlecenie na przygotowanie konferencji. Najlepszym sposobem podawania posiłków podczas konferencji jest zaproponowanie gościom stołu
A. szwedzkiego
B. czeskiego
C. amerykańskiego
D. polskiego
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest
A. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
B. masa i ciężar przedmiotu
C. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
D. liczba powtórzeń danej czynności
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował
A. czarter
B. overbooking
C. timesharing
D. allotment
Realizacja usług w recepcji
Do usług dodatkowych, które oferuje hotel, nie należy
A. udzielanie informacji
B. przekazywanie listów
C. serwowanie śniadań
D. dostarczanie prasy
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Baca" został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ponieważ jedna z recepcji ma ladę z podjazdem o maksymalnej wysokości
A. 130 cm
B. 90 cm
C. 70 cm
D. 110 cm
Realizacja usług w recepcji
Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?
A. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
B. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
C. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
D. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
Realizacja usług w recepcji
Usługa budzenia gości na ich prośbę dotyczy pensjonatów kategorii
A. 1*,2*,3*,4*,5*
B. 3*,4*,5*
C. 4*,5*
D. 2*,3*,4*,5*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?
A. Dostarczanie korespondencji
B. Zajęcia fitness
C. Przechowalnia
D. Użycie apteczki
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?
| HOTEL SPA KARNET 10 WEJŚĆ lipiec – sierpień Zespół Odnowy Biologicznej | HOTEL SPA ZAPROSZENIE na degustację win dla 2 osób lipiec – sierpień 2015 | HOTEL SPA BONUS na okaziciela 2015 weekend dla dwojga gratis | HOTEL SPA KUPON RABATOWY 10% rabat stały 2015 na wszystkie usługi |
| A | B | C | D |
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, gdy dysponuje małą liczbą pracowników, a ma wielu gości?
A. Serwis talerzowy
B. Room service
C. Bufet śniadaniowy
D. Serwis a la carte
Obsługa gości w obiekcie świa…
Śniadanie, które zawiera gorący napój taki jak kawa lub herbata, jasne lub ciemne pieczywo, bułki, tosty lub rogaliki oraz dodatki takie jak masło, dżem, miód i konfitury, to śniadanie
A. wiedeńskie
B. francuskie
C. angielskie
D. amerykańskie
HGT.06 Pytanie 150
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia na przechowanie cennych przedmiotów, gdy
A. zajmują zbyt dużo miejsca
B. gość prosi o tę usługę w nocy
C. gość wykazuje agresję
D. są na tyle małe, że łatwo mogą się zgubić
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?
A. rozcieńczony roztwór szamponu
B. spirytus metylowy
C. detergent naturalny
D. odplamiacz do plam tłustych
HGT.03 Pytanie 152
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obowiązki pełni supervisor housekeeping?
A. kolaboracja z działem kadr przy rekrutacji pracowników
B. nadzorowanie działań zespołu służby pięter
C. zarządzanie magazynem bielizny zarówno brudnej, jak i czystej
D. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
HGT.06 Pytanie 153
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?
A. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
B. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
C. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
D. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. systemy oraz urządzenia techniczne
B. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
C. zakres usług podstawowych i dodatkowych
D. jakość świadczonych usług
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie parametry powinny być zachowane w pomieszczeniach przeznaczonych do składowania warzyw, takich jak kalafior, kapusta, marchew, por?
A. Wilgotność 70%-80%, temperatura od -3°C do 0°C
B. Wilgotność 80%-90%, temperatura od 10°C do 15°C
C. Wilgotność 95%-100%, temperatura od 0°C do 1°C
D. Wilgotność 90%-95%, temperatura od 8°C do 12°C
Realizacja usług w recepcji
Czym jest frapowanie?
A. dekorowanie przekąsek
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. posypywanie produktu przyprawami
D. szybkie schładzanie, na przykład szampana
Realizacja usług w recepcji
W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?
A. Wzrost o 50 %
B. Spadek o 50 %
C. Wzrost o 10 %
D. Spadek o 10 %
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to
| L.p. | Nazwisko i imię | Data i miejsce urodzenia | Data | Oznaczenie dokumentu tożsamości | Numer pokoju/ uwagi | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| przyjazdu | wyjazdu | |||||
| 1. | Kowalski Piotr | 02.02.1989, Kraków | 12.05.2016 | 17.05.2016 | ABC 123456 | 305/ pies |
A. karta rejestracyjna.
B. formularz rezerwacji.
C. księga rejestracyjna.
D. potwierdzenie rezerwacji.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż sposób przygotowania łóżka, w którym materac pokryty jest jednym prześcieradłem, a na nim umieszczone jest drugie prześcieradło, następnie kładzie się koc, który jest zawijany na końcu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora.
A. Niemiecka.
B. Angielska.
C. Francuska.
D. Standardowa.
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?
A. Flegmatyka
B. Sangwinika
C. Choleryka
D. Melancholika