Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 121
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jest odpowiedzialny, gdy w magazynie brak bielizny pościelowej?

A. Pokojowa lotna
B. Magazynier bielizny
C. Inspektor pięter
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 122
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
B. Modyfikacja wystroju hotelu
C. Promocje cenowe usług hotelarskich
D. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
HGT.06 Pytanie 123
Realizacja usług w recepcji

System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia

A. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
B. pożaru w lokalu mieszkalnym
C. terrorystycznego na obszarze hotelu
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
HGT.06 Pytanie 124
Realizacja usług w recepcji

Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?

A. indywidualnego gościa z zagranicy.
B. grupy turystycznej.
C. gościa VIP.
D. indywidualnego gościa z kraju.
HGT.06 Pytanie 125
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to

A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. akademik
D. hotel
HGT.03 Pytanie 126
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kelner dostarczając zamówienie na śniadanie kontynentalne w room-service dla gościa skorzysta z

A. dużej tacy prostokątnej
B. dużego płaskiego talerza
C. wózka serwisowego z blatem
D. windy serwisowej
HGT.06 Pytanie 127
Realizacja usług w recepcji

Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni

A. węgierskiej
B. niemieckiej
C. skandynawskiej
D. arabskiej
HGT.06 Pytanie 128
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu zadzwoniła pani Marta Kowalska z prośbą o zarezerwowanie pokoju 2-osobowego z łożem małżeńskim w terminie od 13 do 15 sierpnia. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż numer pokoju, który powinien przydzielić jej recepcjonista.

Fragment grafiku rezerwacji
Rodzaj
i numer
pokoju
Sierpień
11.0812.0813.0814.0815.0816.0817.08
DBL 105RRR
DBL 106RRR
TWIN 107RR
TPL 108R

A. 107
B. 106
C. 105
D. 108
HGT.03 Pytanie 129
Obsługa gości w obiekcie świa…

Hotel nie bierze odpowiedzialności za bagaż gościa pozostawiony

A. w restauracji hotelowej
B. w pokoju gościnnym
C. w sali konferencyjnej
D. w bagażniku pojazdu
HGT.03 Pytanie 130
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką jednostkę noclegową należy przygotować dla klienta, który dokonał rezerwacji pokoju dwuosobowego z dużym łóżkiem?

A. Duplex
B. Twin
C. Suite
D. Double
HGT.06 Pytanie 131
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?

A. Wstępną
B. Gwarantowaną
C. Kredytową
D. Potwierdzoną
HGT.06 Pytanie 132
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie

A. a la carte
B. bufetowej
C. bankietowej
D. room service
HGT.06 Pytanie 133
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
Propozycja 1.Propozycja 2.Propozycja 3.Propozycja 4.

A. Propozycja 2.
B. Propozycja 1.
C. Propozycja 3.
D. Propozycja 4.
HGT.06 Pytanie 134
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?

A. 3*
B. 4*
C. 2*
D. 1*
HGT.03 Pytanie 135
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod najlepiej sprawdzi się w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do materiału kanapy?

A. Użycie zamrażacza
B. Zeskrobanie nożem
C. Odkurzanie
D. Aplikacja środka odtłuszczającego
HGT.06 Pytanie 136
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych.

Grafik pokoi
styczeń/luty 2019
Nr
i rodzaj j.m.
Data
30.0131.0101.02
100 SGLRR
101 DBL
102 APTRR

A. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
B. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
C. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
D. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
HGT.06 Pytanie 137
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?

A. 2*
B. 3*
C. 5*
D. 4*
HGT.03 Pytanie 138
Obsługa gości w obiekcie świa…

Fasolka w sosie pomidorowym, pieczarki z grilla oraz pomidory to między innymi elementy śniadania

A. angielskiego
B. polskiego
C. wiedeńskiego
D. francuskiego
HGT.06 Pytanie 139
Realizacja usług w recepcji

Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:

A. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
B. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
C. powagę, solidność, łagodność
D. szczerość, ufność, ustępliwość
HGT.03 Pytanie 140
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jajko, cukier
B. Mąka, jajko, drożdże
C. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
D. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
HGT.06 Pytanie 141
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
B. dostarczania gazet.
C. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
D. serwowania śniadań.
HGT.06 Pytanie 142
Realizacja usług w recepcji

Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?

A. Gastronomia i służba pięter
B. Marketing i służba parterowa
C. Marketing i służba pięter
D. Gastronomia i służba parterowa
HGT.06 Pytanie 143
Realizacja usług w recepcji

Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?

A. prowadzenie gości do ich pokoi
B. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
C. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
D. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
HGT.06 Pytanie 144
Realizacja usług w recepcji

W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?

A. 60%
B. 30%
C. 40%
D. 80%
HGT.06 Pytanie 145
Realizacja usług w recepcji

Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?

A. 350,00 zł
B. 375,00 zł
C. 200,00 zł
D. 175,00 zł
HGT.06 Pytanie 146
Realizacja usług w recepcji

Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 150 zł
B. 120 zł
C. 170 zł
D. 180 zł
HGT.03 Pytanie 147
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki typ sprzątania powinien być zrealizowany, gdy w pokoju hotelowym dostrzeżono insekty?

A. Specjalne
B. Okresowe
C. Sezonowe
D. Ogólne
HGT.03 Pytanie 148
Obsługa gości w obiekcie świa…

W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania

A. gruntownego
B. awaryjnego
C. okresowego
D. bieżącego
HGT.06 Pytanie 149
Realizacja usług w recepcji

W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?

A. Public relations
B. Sponsoring
C. Sprzedaż osobista
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 150
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
B. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
C. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
D. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
HGT.06 Pytanie 151
Realizacja usług w recepcji

Określ główne obowiązki kierownika recepcji w hotelu?

A. Zarządzanie stanem wyposażenia pokoi hotelowych
B. Przygotowanie pokoi do wynajmu
C. Świadczenie informacji dotyczących turystyki
D. Nadzór i koordynacja pracy personelu recepcji
HGT.03 Pytanie 152
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przetransportowanie pojazdu gościa na strzeżony parking w hotelu pięciogwiazdkowym jest usługą

A. bezpłatną, dodatkową
B. płatną, opcjonalną
C. płatną, dodatkową
D. bezpłatną, towarzyszącą
HGT.03 Pytanie 153
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie analizy cennika usług pralniczych, oblicz kwotę do zapłaty za usługę prania i prasowania spodni i marynarki oraz prasowania koszuli i krawatu.

CENNIK USŁUG PRALNI
PRANIEPRASOWANIEPRANIE + PRASOWANIE
spodnie28,00 zł15,00 zł35,00 zł
spódnica28,00 zł10,00 zł33,00 zł
koszula18,00 zł12,00 zł25,00 zł
marynarka45,00 zł23,00 zł65,00 zł
t-shirt8,00 zł5,00 zł10,00 zł
krawat14,00 zł10,00 zł22,00 zł
suknia80,00 zł65,00 zł135,00 zł
pidżama22,00 zł18,00 zł35,00 zł

A. 122,00 zł
B. 126,00 zł
C. 133,00 zł
D. 135,00 zł
HGT.06 Pytanie 154
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z pięcioma osobami, w tym 4-letnią dziewczynką, 2-letnim i 17-letnim chłopcem przybyła do hotelu. Ile kart pobytu powinien wręczyć pracownik recepcji?

A. 3
B. 5
C. 4
D. 2
HGT.06 Pytanie 155
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Organizacja szkoleń dla personelu
B. Zmiana układu jednostek noclegowych
C. Współpraca z biurami podróży
D. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
HGT.06 Pytanie 156
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?

A. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
B. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
C. Pokazać, że gość go denerwuje
D. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
HGT.03 Pytanie 157
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2021 r. pani Maria Nowakowska przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaże. Wskaż datę wystawienia dokumentu przez pracownika hotelu.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa: Maria Nowakowska
Data zabiegu: 8 listopada 2021 r., 11 listopada 2021 r.
Rodzaj zabiegu: masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu: 120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa: Maria Nowakowska
Podpis wystawcy dokumentu: Jan Nowakowski
Dokument wystawiono dnia: .................................

A. 11 listopada 2021 r.
B. 4 listopada 2021 r.
C. 7 listopada 2021 r.
D. 8 listopada 2021 r.
HGT.06 Pytanie 158
Realizacja usług w recepcji

Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu

A. postawy ciała
B. gestów
C. wypowiadanych słów
D. mimiki twarzy
HGT.06 Pytanie 159
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. uwydatnienie smaku
B. wsparcie procesu trawienia
C. zaspokojenie pragnienia
D. stymulowanie apetytu
HGT.06 Pytanie 160
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu

A. wynikają z norm kategoryzacyjnych
B. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
C. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
D. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych