Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 121
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?

A. Dwa lata
B. Pięć lat
C. Pół roku
D. Trzy miesiące
HGT.06 Pytanie 122
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który przygotowuje recepcjonista na prośbę gościa w trakcie procesu check-out, to

A. polecenie przelewu
B. akredytywa
C. voucher
D. faktura
HGT.06 Pytanie 123
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?

A. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
B. Usługa prania i parking
C. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
D. Usługa prasowania i minibar
HGT.06 Pytanie 124
Realizacja usług w recepcji

Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy

A. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
C. są przystosowane do samoobsługi gości
D. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
HGT.06 Pytanie 125
Realizacja usług w recepcji

Właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie obiektu hotelowego do jednej z kategorii do

A. marszałka województwa
B. wojewody
C. ministra gospodarki
D. burmistrza
HGT.06 Pytanie 126
Realizacja usług w recepcji

Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest

A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
HGT.06 Pytanie 127
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?

A. Karty rejestracyjnej
B. Karty rezerwacyjnej
C. Kwitu parkingowego
D. Kwitu bagażowego
HGT.06 Pytanie 128
Realizacja usług w recepcji

Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?

A. 10m2
B. 8m2
C. 12m2
D. 14m2
HGT.03 Pytanie 129
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być użyte w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w większych ilościach?

A. Bemar
B. Kociołek
C. Dekanter
D. Warnik
HGT.06 Pytanie 130
Realizacja usług w recepcji

Najniższy poziom standardu domów wycieczkowych oznaczany jest

A. ***gwiazdkami
B. cyfrą rzymską III
C. *gwiazdką
D. cyfrą rzymską I
HGT.06 Pytanie 131
Realizacja usług w recepcji

Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest

A. promocja
B. cena
C. dystrybucja
D. personel
HGT.06 Pytanie 132
Realizacja usług w recepcji

Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?

A. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
B. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
C. Wszystkich gości hotelowych
D. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
HGT.06 Pytanie 133
Realizacja usług w recepcji

W formularzu meldunkowym recepcjonista nie umieszcza informacji dotyczącej

A. numeru paszportu
B. okresu pobytu
C. numeru pokoju
D. imię i nazwisko gościa
HGT.06 Pytanie 134
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
B. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
C. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
D. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 135
Realizacja usług w recepcji

Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług

A. fakultatywnych
B. komplementarnych
C. towarzyszących
D. uzupełniających
HGT.06 Pytanie 136
Realizacja usług w recepcji

Schronisko to obiekt zapewniający noclegi

A. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
C. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
D. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
HGT.06 Pytanie 137
Realizacja usług w recepcji

Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?

A. W formie pisemnej
B. Ustnie w dniu jego przybycia
C. Wypełniając grafik rezerwacji
D. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
HGT.06 Pytanie 138
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?

A. Kręgielnia
B. Siłownia
C. Sala zabaw
D. Spływ kajakowy
HGT.03 Pytanie 139
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z normami bezpieczeństwa i higieny pracy, gorące zupy mleczne serwowane podczas śniadań gościom, powinny osiągać co najmniej temperaturę

A. 75°C
B. 63°C
C. 85°C
D. 40°C
HGT.03 Pytanie 140
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa:Marta Lipińska
Data zabiegu:8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r.
Rodzaj zabiegu:masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu:120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa:Marta Lipińska
Podpis wystawcy dokumentu:Jan Nowakowski
Data wystawienia dokumentu:........................

A. 8 listopada 2016 r.
B. 4 listopada 2016 r.
C. 9 listopada 2016 r.
D. 6 listopada 2016 r.
HGT.06 Pytanie 141
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?

A. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
B. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
C. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
D. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
HGT.03 Pytanie 142
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co zwykle podaje się do herbaty w Rosji?

A. dżemy, cukier oraz whisky
B. cukier, mleko oraz śmietankę
C. cytrynę, dżemy i rum
D. miód, sok malinowy oraz koniak
HGT.03 Pytanie 143
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?

A. Służba pięter.
B. Boy hotelowy.
C. Osoba na recepcji.
D. Kelner hotelowy
HGT.06 Pytanie 144
Realizacja usług w recepcji

Na jakim etapie całościowej obsługi klienta recepcjonista powinien zaznajomić go z zasadami dokonywania przedpłaty?

A. Rezerwacji
B. Rejestracji
C. Pobytu
D. Rozliczenia
HGT.06 Pytanie 145
Realizacja usług w recepcji

Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?

A. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
C. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
D. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
HGT.06 Pytanie 146
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
C. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
D. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
HGT.03 Pytanie 147
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada

A. korytarzowa
B. pokojowa
C. portier
D. recepcjonista
HGT.06 Pytanie 148
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to

A. pensjonat
B. pole biwakowe
C. dom wycieczkowy
D. schronisko
HGT.03 Pytanie 149
Obsługa gości w obiekcie świa…

Właściciel hotelu o standardzie 3* dąży do podwyższenia klasy swojego obiektu na 4*. Jaką kategorię usług hotel powinien rozszerzyć w porównaniu do dotychczasowego zakresu?

A. Codzienne sprzątanie pokoi lub na życzenie gości
B. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej
C. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej
D. Usługi prania, prasowania i czyszczenia bielizny oraz odzieży gości
HGT.06 Pytanie 150
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
B. Osobista opieka nad gościem
C. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
D. Obsługa usługi budzenia
HGT.06 Pytanie 151
Realizacja usług w recepcji

Informacja dotycząca czasu trwania doby hotelowej powinna być zawarta

A. w druku wiadomości
B. w dokumencie depozytowym
C. w formularzu rejestracyjnym
D. w potwierdzeniu rezerwacji
HGT.06 Pytanie 152
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?

A. Wstępny rachunek
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Propozycję hotelu
D. Cennik pokoi
HGT.03 Pytanie 153
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?

A. Usługą fakultatywną
B. Usługą podstawową
C. Usługą komplementarną
D. Usługą uzupełniającą
HGT.06 Pytanie 154
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót TQM?

A. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
B. duńską sieć hotelową
C. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
D. system kontroli zewnętrznej
HGT.06 Pytanie 155
Realizacja usług w recepcji

Dla niewielkiego hotelu najlepszym rozwiązaniem do realizacji rezerwacji usług w odpowiedzi na otrzymane zamówienie jest

A. program komputerowy dla hoteli
B. turystyczna wyszukiwarka internetowa
C. globalny portal rezerwacyjny
D. portal społecznościowy zakupów grupowych
HGT.06 Pytanie 156
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DLB 106RR
TWIN 108RR
APT 111RRR

A. 111
B. 106
C. 103
D. 108
HGT.06 Pytanie 157
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?

A. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
B. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
C. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
D. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
HGT.03 Pytanie 158
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
B. Mąka, jajko, cukier
C. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
D. Mąka, jajko, drożdże
HGT.06 Pytanie 159
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to

A. flegmatyk
B. choleryk
C. melancholik
D. sangwinik
HGT.03 Pytanie 160
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas porządkowania jednostki mieszkalnej?

A. Zdjąć pościel
B. Odkurzyć meble
C. Wyczyścić lustra
D. Opróżnić kosz na śmieci