Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 121
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?

A. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
B. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
C. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
D. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Wstępny rachunek
C. Cennik pokoi
D. Propozycję hotelu
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.

Potwierdzenie rezerwacji – fragment
terminod 05 do 07.05.2011
pokój 5 - osobowy4 x 2 doby
pokój 2 - osobowy2 x 2 doby
Obiadokolacje (typu barowego)24 x 2
śniadaniawe własnym zakresie od 6 rano w jadalni
łazienkiogólnodostępne, ciepła woda całą dobę
miejsce do grillowaniaoznakowane - przed bramą wjazdową
innedojście żółtym szlakiem
( 30 min od stacji kolejowej)

A. Kemping.
B. Motel.
C. Schronisko.
D. Pensjonat.
HGT.06 Pytanie 126
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?

A. 6 000
B. 1 500
C. 4 500
D. 2000
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rodzina składająca się z pięciu osób zarezerwowała dwa pokoje w hotelu: jeden dwuosobowy z małżeńskim łożem oraz jeden trzyosobowy. Wskaż, jakie pokoje powinny być przygotowane na przybycie gości?

A. TPL, SGL
B. APT, TPL
C. DBL, APT
D. TPL, DBL
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 080 zł
B. 1 023 zł
C. 1 008 zł
D. 1 230 zł
HGT.03 Pytanie 135
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przedstawiona na rysunku drożdżowa bułeczka, charakterystyczna dla śniadania francuskiego, to

Ilustracja do pytania 15
A. chałka.
B. bagietka.
C. brioche.
D. croissant.
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
B. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
C. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
D. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
HGT.03 Pytanie 139
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Do podstawowych
B. Do towarzyszących
C. Do uzupełniających
D. Do fakultatywnych
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój 1-osobowy400 zł
Pokój 2-osobowy300 zł
Apartament550 zł

A. 1 980 zł
B. 2 420 zł
C. 2 200 zł
D. 1 480 zł
Realizacja usług w recepcji

W jakim dokumencie przygotowanym przez recepcjonistę i przekazanym na prośbę zleceniodawcy do gościa powinny być zawarte informacje m.in. na temat terminu pobytu oraz zamówionych usług, bez ujawniania cen?

A. W formularzu rezerwacyjnym
B. W zaproszeniu
C. W potwierdzeniu rezerwacji
D. W liście powitalnym
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?

A. Spadnie popyt
B. Wzrośnie popyt
C. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
D. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
Realizacja usług w recepcji

Zapotrzebowanie na usługi hotelowe

A. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
B. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
C. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
D. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
HGT.06 Pytanie 145
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu.

Hotel Rubin
Sp. z o. o.
ul. Krótka 5
00-025 Warszawa
NIP 839-42-50-122
2013-02-25     156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2*300,00600,00 B
SP. OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP. OP B720,00
PTU B 8 %53,33
SUMA PTU60,81
SUMA760,00
0002/000114,00
Kasjer 23
Nr sys.00987

A. 760 zł
B. 120 zł
C. 720 zł
D. 600 zł
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?

A. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
B. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
C. Aktywować system alarmowy i użyć broni
D. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
Realizacja usług w recepcji

Grupa klientów biznesowych przybywa do hotelu w celu zorganizowania całodniowej konferencji. Jakie usługi może im zaoferować pracownik recepcji?

A. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową
B. Spa i wellness, pomoc w transporcie bagażu.
C. Rozrywka w czasie wolnym, sale na konferencje.
D. Sala biznesowa, transport.
Realizacja usług w recepcji

Pani Smith zarezerwowała w hotelu Amber w Międzyzdrojach pokój dwuosobowy w terminie od 12 do 13 sierpnia 2011 r. Który zapis w grafiku odpowiada tej rezerwacji?

Sierpień 2011 r.
11121314
A.110 SGLRR
B.112 DBLRR
C.202 DBLR
D.205 DBLR

A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
HGT.06 Pytanie 149
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 500,00 zł
B. 680,00 zł
C. 180,00 zł
D. 340,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?

A. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
B. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
C. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
D. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?

A. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
B. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
C. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
D. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
Realizacja usług w recepcji

Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?

Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha.

Na życzenie Gości oferujemy:

  • usługę prania i czyszczenia odzieży
  • centrum SPA
  • kort tenisowy
  • zewnętrzną siłownię
  • zajęcia z trenerem fitness
  • usługi fryzjerskie i kosmetyczne
  • wynajem samochodu
  • usługę room service
  • usługi depozytowe
  • bezpłatne WiFi

A. Centrum SPA i wynajem samochodu.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
D. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Samorealizacji.
B. Szacunku i uznania.
C. Społeczną.
D. Przynależności.
HGT.06 Pytanie 158
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Public relations
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

23.0724.0725.0726.0727.07
A.110 SGLRRR
B.112 DBLRR
C.210 DBLRRR
D.211 SGLRR

A. B.
B. A.
C. C.
D. D.