Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa gości w obiekcie świa…

Czym jest kawa cappuccino?

A. kawa przyrządzana w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietany i cynamonu
B. bardzo mocna mała kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym z dodatkiem spienionej śmietanki
C. gorące spienione mleko z dodatkiem ekstraktu kawowego
D. kawa przygotowywana w ekspresie ciśnieniowym, serwowana z pianą mleczną i posypana kakao
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty warto uwzględnić przy planowaniu posiłków dla osób stosujących dietę odchudzającą?

A. Mięso wieprzowe i podroby
B. Twaróg i jogurt naturalny
C. Napoje gazowane oraz nektary
D. Banany oraz winogrona
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest składnikiem kawy cappuccino?

A. gorące spienione mleko z dodatkiem kawowego naparu i karmelu
B. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietanki oraz szczyptą cynamonu
C. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, serwowana ze spienionym mlekiem
D. napój mleczny, który powstaje przez powolne dolanie espresso do gorącego mleka
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył zamówienie w hotelu na urządzenie imprezy z okazji podpisania umowy handlowej. Zwrócił się z prośbą o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki typ przyjęcia powinien zaproponować recepcjonista gościowi?

A. Lampkę wina
B. Garden party
C. Przyjęcie bufetowe
D. Coctail party
HGT.06 Pytanie 1928
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. wezwać karetkę pogotowia.
B. schładzać oparzenie wodą.
C. nałożyć jałowy opatrunek.
D. zdezynfekować ranę spirytusem.
Realizacja usług w recepcji

Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?

A. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
B. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
C. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
D. Nowożeńcom w podróży poślubnej
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?

A. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
B. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
C. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
D. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że

1997199819992000200120022003200420052006
Hotele86,090,291,995,197,9109,3117,1123,0127,5133,8
5*0,3-0,51,92,12,43,34,65,36,4
4*8,29,711,310,210,511,411,313,713,213,4
3*37,639,540,743,043,345,248,751,955,859,5
2*20,920,022,023,324,725,528,931,133,334,3
1*18,920,917,416,717,413,812,011,710,711,0

A. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
B. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
C. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
D. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach

A. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
B. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
C. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
D. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. kemping
B. schronisko
C. dom wycieczkowy
D. schronisko młodzieżowe
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?

A. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
B. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
C. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
D. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
Realizacja usług w recepcji

Zapotrzebowanie na usługi hotelowe

A. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
B. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
C. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
D. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?

A. Wewnętrznym systemem hotelowym
B. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
C. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
D. Globalnym systemem dystrybucji
Realizacja usług w recepcji

Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?

A. Sprzedaż osobista
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Marketing bezpośredni
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?

A. Spadnie popyt
B. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
C. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
D. Wzrośnie popyt
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie parametry powinny być zachowane w pomieszczeniach przeznaczonych do składowania warzyw, takich jak kalafior, kapusta, marchew, por?

A. Wilgotność 90%-95%, temperatura od 8°C do 12°C
B. Wilgotność 70%-80%, temperatura od -3°C do 0°C
C. Wilgotność 80%-90%, temperatura od 10°C do 15°C
D. Wilgotność 95%-100%, temperatura od 0°C do 1°C
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Wczesna rezerwacja

Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się

pobytem w naszym hotelu!

Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem,

otrzymasz 30% zniżki.

A. Sponsoring.
B. Sprzedaż osobista.
C. Lobbing.
D. Promocja sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa

A. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
B. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
C. pory roku oraz warunki pogodowe
D. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?

A. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
B. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
C. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
D. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 1949
Realizacja usług w recepcji

Przedstawione w ramce zadania realizuje

– ochrona dziedzictwa przyrodniczego
– upowszechnianie turystyki kwalifikowanej
– wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych

A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
C. Instytut Turystyki.
D. Polska Izba Turystyki.
HGT.06 Pytanie 1955
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowanaUwagi
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Cena za dobę
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Grafik obłożenia pokoi.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Karta pobytu.
D. Karta rezerwacji.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kierownik banku złożył zlecenie do hotelu na zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być bankiet na stojąco dla mniej więcej 100 osób. Jaki rodzaj bankietu powinien być zaproponowany klientowi?

A. Lampkę wina
B. Aperitif
C. Przyjęcie bufetowe
D. Brunch
HGT.06 Pytanie 1957
Realizacja usług w recepcji

Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?

A. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
B. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
C. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
D. Indywidualne rejestrowanie uczestników
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelowej restauracji część dań śniadaniowych serwowano w obecności gości, korzystając z stołu pomocniczego. Jaką metodę obsługi zastosowano?

A. Angielską
B. Francuską
C. Niemiecką
D. Rosyjską
HGT.06 Pytanie 1959
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym wyposażeniem dla pracownika pralni w hotelu są

A. suszarki i stół detaszerski
B. stół detaszerski oraz prasa do odzieży
C. prasa do odzieży i pralnice
D. pralnico-wirówki i suszarki
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Uzupełniające
B. Towarzyszące
C. Fakultatywne
D. Komplementarne