Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 921
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?

A. Rachunku wstępnego
B. Polecenia przelewu
C. Duplikatu faktury
D. Dowodu wypłaty
HGT.03 Pytanie 1 922
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na stole śniadaniowym, obok deski i noża do krojenia chleba, co jeszcze powinno się znaleźć?

A. białą serwetę
B. naczynie z wodą
C. sztućce do podawania
D. podkłady pod talerze
HGT.06 Pytanie 1 923
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Malinowskich złożyła zamówienie na obiad w hotelowej restauracji, a kelner serwował go w formie dań przygotowanych przez szefa kuchni. Jakiego rodzaju serwis jest stosowany w tej restauracji?

A. Rosyjski
B. Niemiecki
C. Brytyjski
D. Francuski
HGT.06 Pytanie 1 924
Realizacja usług w recepcji

Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?

A. Obniżenie ceny
B. Reklama w Internecie
C. Udoskonalenie produktu
D. Zwiększenie jakości obsługi
HGT.06 Pytanie 1 925
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, do obiektów hotelarskich nie można zaliczyć

A. domu studenckiego
B. pola biwakowego
C. schroniska młodzieżowego
D. domu wycieczkowego
HGT.06 Pytanie 1 926
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?

A. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
B. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
D. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
HGT.03 Pytanie 1 927
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą usługę o charakterze rozrywkowym z zamieszczonej oferty może zaproponować hotel zorganizowanej grupie gości biznesowych?

Oferta usług hotelu
Depozytbezpłatnie dla gości hotelowych
Saunabezpłatnie dla gości hotelowych
Kąpiel błotna ciała125 zł/os.
Masaż twarzy40 zł/os.
Pokaz mima450 zł za występ
Aromatoterapia200 zł/os.
Wynajem sali konferencyjnej40 zł/godz.

A. Pokaz mima.
B. Depozyt.
C. Wynajem sali konferencyjnej.
D. Kąpiel błotną ciała.
HGT.03 Pytanie 1 928
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane

A. w sejfie w gabinecie dyrektora hotelu
B. w magazynie rzeczy znalezionych
C. w specjalnej kasetce w recepcji
D. w skrytce depozytowej w banku
HGT.06 Pytanie 1 929
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?

A. FBx2, DBL
B. EPx2, TWIN
C. BBx2, DBL
D. FBx2, TWIN
HGT.06 Pytanie 1 930
Realizacja usług w recepcji

Jak określa się czas trwania doby hotelowej?

A. klasyfikacja miejsc noclegowych
B. regulamin obiektu noclegowego
C. ustawa dotycząca usług turystycznych
D. kontrakt hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 931
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi

A. techniczne
B. konferencyjne
C. rekreacyjne
D. edukacyjne
HGT.03 Pytanie 1 932
Obsługa gości w obiekcie świa…

Hotel zyskał zlecenie na przygotowanie konferencji. Najlepszym sposobem podawania posiłków podczas konferencji jest zaproponowanie gościom stołu

A. polskiego
B. szwedzkiego
C. czeskiego
D. amerykańskiego
HGT.06 Pytanie 1 933
Realizacja usług w recepcji

Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?

A. Voucher
B. Czek
C. Czarter
D. Allotment
HGT.06 Pytanie 1 934
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Przeprowadzenie remontu hotelu
B. Rozdawanie ulotek klientom
C. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
D. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
HGT.06 Pytanie 1 935
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?

A. Gwarantowaną
B. Kredytową
C. Niepotwierdzoną
D. Przedwstępną
HGT.06 Pytanie 1 936
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?

A. Legitymacji studenckiej
B. Paszportu
C. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
D. Prawa jazdy
HGT.06 Pytanie 1 937
Realizacja usług w recepcji

Do kluczowych zadań pracownika zalicza się

A. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
B. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
C. zapewnienie właściwej organizacji pracy
D. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
HGT.06 Pytanie 1 938
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?

A. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
B. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
C. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
D. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
HGT.06 Pytanie 1 939
Realizacja usług w recepcji

Usługi motoryzacyjne, które są dostępne w motelu, to usługi

A. uzupełniające
B. fakultatywne
C. podstawowe
D. towarzyszące
HGT.06 Pytanie 1 940
Realizacja usług w recepcji

Pani Anna Nowak po raz pierwszy przybywa do Hotelu Premium w Karpaczu. Jakiej metody płatności nie będzie mogła użyć, aby opłacić dodatkowe usługi, które nie zostały wcześniej zamówione?

A. Karty kredytowej
B. Przelewu
C. Gotówki
D. Karty płatniczej
HGT.06 Pytanie 1 941
Realizacja usług w recepcji

Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane

A. we wszelkich hotelach
B. tylko w hotelach o kategorii 5*
C. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 942
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu hotelowego recepcjonista powinien skierować zgłoszenia o usterkach w pokojach, które zgłosili goście?

A. Księgowości
B. Technicznego
C. Zaopatrzenia
D. Rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 943
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik sektora gastronomicznego, który przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania dań, powinien zwrócić szczególną uwagę na kluczowe punkty kontroli, które są istotne w kontekście wykorzystania systemu

A. ISO 9001
B. GMP
C. GHP
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 1 944
Realizacja usług w recepcji

Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?

A. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
B. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
C. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
D. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
HGT.06 Pytanie 1 945
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces:

A. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
B. zarejestrowania gościa w hotelu
C. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
D. wymeldowania gościa z hotelu
HGT.06 Pytanie 1 946
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu

A. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
B. wynikają z norm kategoryzacyjnych
C. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
D. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
HGT.06 Pytanie 1 947
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacji hotelowej znajdują się, między innymi, takie informacje jak:

A. informacje o hotelu, data przyjęcia rezerwacji, ceny usług zamówionych
B. liczba i typ zamówionych świadczeń, dane osoby zamawiającej, daty pobytu
C. liczba noclegów, adres osoby przyjmującej rezerwację, dodatkowe życzenia
D. liczba i rodzaj pokoi, liczba gości, nazwisko menedżera hotelu
HGT.06 Pytanie 1 948
Realizacja usług w recepcji

Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?

A. Zmniejszenie przychodów gości
B. Zwiększenie kosztów pracowników
C. Zwiększenie przychodów gości
D. Zmniejszenie kosztów pracowników
HGT.06 Pytanie 1 949
Realizacja usług w recepcji

Małe serwetki o wymiarach 80 x 80 cm, znane także jako nakładki, to

A. flandy
B. laufry
C. napperony
D. serwety kelnerskie
HGT.06 Pytanie 1 950
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?

A. Recepcjonista
B. Guest relations
C. Kierownik zmiany
D. Concierge
HGT.06 Pytanie 1 951
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?

A. krajoznawcza
B. kwalifikowana
C. socjalna
D. alternatywna
HGT.06 Pytanie 1 952
Realizacja usług w recepcji

Czynnik wpływający na zwiększenie popytu na usługi hotelowe wśród gości z wyższej półki to

A. wysoka cena usług w hotelu
B. rosnąca liczba usług hotelowych
C. niska cena usług w hotelu
D. zmniejszająca się liczba usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 953
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?

A. Polecenie przelewu
B. Płatność kartą kredytową
C. Płatność gotówkowa
D. Czek
HGT.03 Pytanie 1 954
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich obiektach noclegowych należy zmieniać ręczniki codziennie lub na prośbę gości?

A. Motelach 3*
B. Hotelach 4* i 5*
C. Hotelach 3*
D. Pensjonatach 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 955
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?

A. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
B. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
C. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
D. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
HGT.03 Pytanie 1 956
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaź grupę składników koniecznych do przygotowania omletu biszkoptowego?

A. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
B. Kasza manna, jaja, mleko
C. Mąka pszenna, jaja, woda
D. Bułka tarta, jaja, woda
HGT.03 Pytanie 1 957
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę podawania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który zamawia dania z menu?

A. A' la carte
B. A part
C. Bufetową
D. Bankietową
HGT.06 Pytanie 1 958
Realizacja usług w recepcji

Czym nie jest element promocji?

A. public relations
B. dystrybucja
C. reklama
D. sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 1 959
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:

A. w rejestrze skarg
B. w dzienniku meldunkowym
C. w spisie wierzycieli
D. na czarnej liście
HGT.06 Pytanie 1 960
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Uzupełniające
B. Towarzyszące
C. Komplementarne
D. Fakultatywne