Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 921
Realizacja usług w recepcji

Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być

A. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
B. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
C. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
D. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
HGT.06 Pytanie 1 922
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 200,00 zł
B. 1 020,00 zł
C. 1 110,00 zł
D. 1 380,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 923
Realizacja usług w recepcji

W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?

A. 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. 1*, 2* oraz 3*
C. 3*, 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 1 924
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się

A. cyfrą rzymską III
B. jedną gwiazdką *
C. trzema gwiazdkami ***
D. cyfrą rzymską I
HGT.06 Pytanie 1 925
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.

Marek Kotulas
ul. Sienna 40/2
90-055 Łódź
Łódź, 25.02.2019 r.
Hotel Płoks
ul. Krzywa 10
94-405 Zakopane
Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu.

Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain.

Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu.
Z poważaniem
Marek Kotulas

A. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
B. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
C. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
D. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
HGT.06 Pytanie 1 926
Realizacja usług w recepcji

Do trwałych zdolności intelektualnych człowieka zalicza się

A. dyspozycyjność
B. spostrzegawczość
C. punktualność
D. dyskrecję
HGT.06 Pytanie 1 927
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?

A. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
B. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
C. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
D. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 1 928
Realizacja usług w recepcji

HOTREC to akronim, który odnosi się do

A. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
C. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
D. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
HGT.06 Pytanie 1 929
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
B. w centralnych częściach dużych miejscowości
C. w pobliżu lotnisk
D. w okolicach szlaków turystycznych
HGT.06 Pytanie 1 930
Realizacja usług w recepcji

Obiektem branży hotelarskiej jest budynek

A. wycieczkowy
B. wczasowy
C. wypoczynkowy
D. urlopowy
HGT.06 Pytanie 1 931
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.

Lp.WYMAGANIA***************
IV. Część mieszkalna
26.Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.):OOOOO
1) pokój 1-osobowy14121098
2) pokój 2-osobowy1816141210
3) pokój 3-osobowy161514
4) pokój 4-osobowy1816

A. 18 m2
B. 16 m2
C. 12 m2
D. 10 m2
HGT.06 Pytanie 1 932
Realizacja usług w recepcji

Zwiększenie współpracy biura turystycznego z innymi agencjami podróży to działanie marketingowe w sferze

A. produktu
B. dystrybucji
C. promocji
D. ceny
HGT.06 Pytanie 1 933
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces

A. opłacenia pobytu w hotelu
B. wymeldowania gościa z hotelu
C. serwisu gościa w hotelu
D. przyjęcia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 934
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?

A. Hotel
B. Sanatorium
C. Schronisko
D. Kemping
HGT.06 Pytanie 1 935
Realizacja usług w recepcji

Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?

A. 22%
B. 7%
C. 23%
D. 8%
HGT.03 Pytanie 1 936
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile środka myjącego i wody należy zastosować do umycia holu hotelowego o powierzchni 130 m2 zgodnie z zamieszczoną instrukcją?

Do pojemnika z wodą odmierzyć 40 ml środka myjącego na 2 l wody. Ilość ta wystarczy do umycia 20 m2 powierzchni. Użycie innego, niż zalecane, stężenia może doprowadzić do odbarwienia fugi. Nie należy stosować w połączeniu z innymi środkami. Po wyschnięciu powierzchnię wypolerować. Podczas stosowania zachować niezbędne środki bezpieczeństwa.

A. 260 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
B. 260 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
C. 130 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
D. 130 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
HGT.03 Pytanie 1 937
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto w hotelu zajmuje się zarządzaniem magazynem bielizny zarówno czystej, jak i brudnej?

A. Kierownik pięter
B. Pracownik pralni
C. Magazynier bielizny
D. Inspektor pięter
HGT.06 Pytanie 1 938
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wydaje klucze do pokoju dla gościa na podstawie

A. karty zameldowania
B. paszportu
C. karty pobytu
D. dowodu tożsamości
HGT.06 Pytanie 1 939
Realizacja usług w recepcji

W przypadku moteli wyróżnia się:

A. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
D. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
HGT.06 Pytanie 1 940
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?

A. Reklamę internetową
B. Dystrybucja ulotek
C. Foldery marketingowe
D. Plakaty
HGT.03 Pytanie 1 941
Obsługa gości w obiekcie świa…

Odkurzanie dywanów, czyszczenie firan i zasłon oraz mycie rolet to prace porządkowe realizowane w trakcie sprzątania?

A. awaryjnego
B. gruntownego
C. specjalnego
D. bieżącego
HGT.06 Pytanie 1 942
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom

A. dwie karty pobytu dla dorosłych.
B. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
C. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
D. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
HGT.06 Pytanie 1 943
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?

A. 12%
B. 45%
C. 65%
D. 70%
HGT.06 Pytanie 1 944
Realizacja usług w recepcji

Osoby korzystające z wszelkich usług oraz produktów oferowanych przez obiekt hotelarski, za wyjątkiem noclegów, klasyfikuje się jako

A. podróżnicy
B. turyści
C. passants
D. goście
HGT.03 Pytanie 1 945
Obsługa gości w obiekcie świa…

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które obejmują nie tylko noclegi i wyżywienie, ale również usługi SPA, co powinien zaproponować hotel?

A. grę w bilard
B. łaźnię parową
C. zajęcia fitness
D. jazdę konno
HGT.06 Pytanie 1 946
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:

A. przelewem
B. gotówką
C. kartą płatniczą
D. walutą obcą
HGT.03 Pytanie 1 947
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowanie comiesięcznych grafików pracy dla pracowników działu pięter jest zadaniem

A. starszej pokojowej
B. menedżera recepcji
C. specjalisty ds. marketingu
D. menedżera służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 948
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:

A. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
B. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
C. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
D. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
HGT.06 Pytanie 1 949
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
B. możliwość postoju autobusów
C. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
D. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
HGT.06 Pytanie 1 950
Realizacja usług w recepcji

Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to

A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacyjny
C. karta pobytu
D. voucher
HGT.03 Pytanie 1 951
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?

A. 8-10 minut
B. 6 minut
C. 4-5 minut
D. 3 minuty
HGT.03 Pytanie 1 952
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?

A. Tajne dokumenty
B. Szczoteczkę do zębów
C. Telefon komórkowy
D. Męski zegarek
HGT.06 Pytanie 1 953
Realizacja usług w recepcji

Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część

A. pobytu
B. wymeldowania
C. zameldowania
D. rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 954
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 450 miejsc noclegowych
B. 250 pokoi
C. 350 miejsc noclegowych
D. 300 pokoi
HGT.06 Pytanie 1 955
Realizacja usług w recepcji

Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?

A. Siłownia, dyskoteka.
B. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
C. Room service, klub hotelowy.
D. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
HGT.06 Pytanie 1 956
Realizacja usług w recepcji

Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z

A. lobby i bagażowni
B. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
C. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
D. bagażowni oraz holu recepcyjnego
HGT.06 Pytanie 1 957
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
B. zaopiekować się jego bagażem
C. zaprosić go do biurka recepcyjnego
D. życzyć mu udanego pobytu
HGT.06 Pytanie 1 958
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Cztery
B. Jedną
C. Trzy
D. Dwie
HGT.03 Pytanie 1 959
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który członek personelu hotelowego ma obowiązek aktualizowania danych o stanie pokoi dostępnych dla gości?

A. Inspektor pięter
B. Sprzątaczka
C. Recepcjonista
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 1 960
Realizacja usług w recepcji

Czym jest formularz rezerwacyjny?

A. notowaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez recepcjonistę
B. przesyłaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez klienta za pomocą e-maila
C. zapisem danych osobowych gościa podczas rejestracji w hotelu
D. wysyłaniem potwierdzenia zamówionych usług do klienta