Filtrowanie pytań
Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą
Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?
Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?
Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje? 
 
| CENY I DOSTĘPNOŚĆ  | POKOJE, PAKIETY  | PŁATNOŚĆ ON LINE  | REZERWACJA 3 MINUTY  | 
|---|---|---|---|
| Gość bezpośrednio w kalendarzu widzi dostępne oferty i ich ceny  | Pełna oferta pokoi hotelowych oraz pakietów pobytowych wraz z opisem  | Szybki przelew bankowy lub karta kredytowa  | Potwierdzenie płatności i rezerwacji e-mailem  | 
| A. | B. | C. | D. | 
Kiedy osoba sprzątająca powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz szampana w pokoju gościa VIP?
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*. 
 
| Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| IV. Część mieszkalna | ||||||
| 26. | Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.): | O | O | O | O | O | 
| 1) pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 | |
| 2) pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 | |
| 3) pokój 3-osobowy | 16 | 15 | 14 | |||
| 4) pokój 4-osobowy | 18 | 16 | ||||
W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie. 
 
| Terminarz zabiegów | |
|---|---|
| Imię i nazwisko gościa: | Marta Lipińska | 
| Data zabiegu: | 8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r. | 
| Rodzaj zabiegu: | masaż klasyczny całkowity | 
| Cena zabiegu: | 120 złotych | 
| Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa. | |
| Podpis gościa: | Marta Lipińska | 
| Podpis wystawcy dokumentu: | Jan Nowakowski | 
| Data wystawienia dokumentu: | ........................ | 
Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?
Ile wyniesie łączna wartość brutto za usługi w przedstawionym kosztorysie, jeśli cena brutto jednej kolacji to 80 zł? 
 
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość brutto w zł | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | pokój dwuosobowy | doba | 2 | 500 | 1 000 | 
| 2. | obiad | szt. | 4 | 70 | 280 | 
| 3. | kolacja | szt. | 4 | ||
| 4. | masaż | szt. | 2 | 30 | 60 | 
| Razem | |||||
Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?
Na podstawie zamieszczonego zestawienia zamówionych świadczeń określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 3 października. 
 
| Rodzaj zamówionych świadczeń w dniu | OB | BB | HB | FB | AI | 
|---|---|---|---|---|---|
| 3.10. | 6 | 12 | 10 | 6 | 7 | 
Urządzenie do imbusowania ma zastosowanie w
Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych. 
 
| Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 | 
| 2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 | 
Jakie potrawy i napoje powinien serwować kelner przy podawaniu francuskiego śniadania?
Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?
Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?
Klub sportowy uczniów, który zajmuje się rolkarstwem szybkim, zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinni poinformować recepcjonista o przybyciu sportowców?
Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych, recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)? 
 
| Usługi standardowe (bezpłatne): Internet w pokojach. Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi. Udogodnienia dla niepełnosprawnych. Przechowalnia bagażu. Usługi na zamówienie (płatne):  | Usługi standardowe (bezpłatne): Internet w pokojach. Suszarka do włosów. Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi. Kompleksowe usługi świadczone w recepcji. Depozyt. Usługi na zamówienie (płatne):  | 
| Oferta 1. | Oferta 2. | 
| Usługi standardowe (bezpłatne): Udogodnienia dla niepełnosprawnych. Przechowalnia bagażu. Kompleksowe usługi świadczone w recepcji. Depozyt. Usługi na zamówienie (płatne):  | Usługi standardowe (bezpłatne): Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi. Przechowalnia bagażu. Kompleksowe usługi świadczone w recepcji. Usługi na zamówienie (płatne):  | 
| Oferta 3. | Oferta 4. | 
Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie
Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?
Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
| * 5 posiłków dziennie * 2 konsultacje lekarskie * nieograniczony dostęp do napoi gorących * konsultacje z instruktorem nordic walking * codzienna sesja treningowa w sali fitness * 20% rabatu na wybrane zabiegi Beauty Spa  | * bezpłatny parking monitorowany * profesjonalna opiekunka do dzieci * rodzinny turniej na kręgielni * zajęcia i animacje dla dzieci i dorosłych * 10% rabatu na zabiegi SPA * nieograniczony dostęp do basenu, jacuzzi * bezprzewodowy Internet  | 
| Pakiet I | Pakiet II | 
| * butelka wina musującego na powitanie * romantyczna kolacja w blasku świec * sauna, jacuzzi z hydromasażem * odprężający masaż całego ciała * śniadanie serwowane do pokoju * parking monitorowany  | * lunch kanapkowy-sałatkowy * przerwa kawowa z domowym ciastem * sala konferencyjna * bezprzewodowy Internet * zabieg w SPA * wypożyczalnia kijków nordic walking * uroczysta biesiada z muzyką  | 
| Pakiet III | Pakiet IV | 
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
Określ, jaki typ pokoju powinien zaproponować recepcjonista matce podróżującej z 13-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
Jaką plamę na wykładzinie dywanowej można usunąć przy użyciu papieru chłonnego oraz żelazka?
Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze
Wskaż poprawną sekwencję działań, które wykonuje pokojówka podczas sprzątania pokoju w hotelu?
Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
Podczas meldowania gościa w hotelu, pracownik recepcji powinien koniecznie zaznajomić go
Jakim zwrotem grzecznościowym powinien być rozpoczynany list powitalny pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, którym będzie rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?
Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona
W hotelu "Teresa" w kontekście public relations:
Jakie oznaczenia dla pokoi powinien wprowadzić recepcjonista do harmonogramu, gdy rezerwuje nocleg w pokoju, który ma sypialnię oraz salon?
Oferowanie przez cukiernię hotelową wypieków oraz tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim chętnym to przykład usługi
Na podstawie przedstawionego zamówienia na usługi hotelarskie wskaż jednostkę mieszkalną, którą należ} zarezerwować dla gościa. 
 
| Zamówienie na usługi hotelarskie | |
| Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla dwóch osób w terminie od 3 do 5 lipca br Jednocześnie informuję, że poruszam się na wózku inwalidzkim.  | |
| Z poważaniem | Maria Majak | 
Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.
Co to jest standardowa karta menu?
Gość zarezerwował pokój jednoosobowy w terminie od 4 do 6 grudnia 2014 roku. Który numer pokoju zaznaczył recepcjonista? 
 
| Grafik rezerwacji – grudzień 2014 | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Data | 1.12 | 2.12 | 3.12 | 4.12 | 5.12 | 6.12 | 7.12 | 8.12 | 
| l.m. | ||||||||
| SGL 201 | R | R | R | |||||
| TPL 202 | R | R | ||||||
| DBL 203 | R | R | R | R | ||||
| APT 204 | R | R | R | |||||
| SGL 205 | R | R | ||||||
| APT 206 | R | R | R | |||||
| DBL 207 | R | R | R | |||||
| TPL 208 | R | R | R | |||||
Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*? 
 
| Lp. | Nazwa usług | ***** | **** | *** | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| H | M | P | H | M | P | H | M | P | ||
| 1. | Usługa bagażowa. | o | o | o | o | o | o | o | o | o | 
| 2. | Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów. | o | o | o | ||||||
| 3. | Akceptacja kart płatniczych. | o | o | o | o | o | o | o | o | o | 
| 4. | Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej. | o | o | o | o | |||||
| 5. | Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości. | o | o | o | o | o | o | o | o | o | 
| H – hotel M – motel P – pensjonat | ||||||||||