Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 921
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój SGL500,00 zł
Pokój DBL400,00 zł
APT700,00 zł

A. 1 000,00 zł
B. 1 020,00 zł
C. 1 785,00 zł
D. 1 275,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 922
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. rosyjską
B. francuską
C. niemiecką
D. angielską
HGT.06 Pytanie 1 923
Realizacja usług w recepcji

Procedurę VIP wdraża się w przypadku

A. klientów biznesowych
B. specjalnych gości
C. zagranicznych gości
D. klientów z niepełnosprawnościami
HGT.06 Pytanie 1 924
Realizacja usług w recepcji

W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?

A. 60%
B. 40%
C. 80%
D. 65%
HGT.06 Pytanie 1 925
Realizacja usług w recepcji

W przypadku gości, którzy się nie stawili, recepcja powinna w pierwszej kolejności poinformować

A. działu technicznego
B. służby parterowej
C. służby pięter
D. dział marketingu
HGT.06 Pytanie 1 926
Realizacja usług w recepcji

Zastosowanie jednego z narzędzi marketingowych polega na oferowaniu usług noclegowych przez biuro podróży. Co to jest?

A. reklama
B. dystrybucja
C. cena
D. towar
HGT.06 Pytanie 1 927
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?

HAPPY DAY W HOTELU
Oferta pakietowa zawiera:
dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny
nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness:
rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką
brodzik dla dzieci
6-torowy basen sportowy
kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa
grota solna z tężnią
dostęp do sali fitness
20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA
bezpłatną szatnię dla całej rodziny
Cennik:
osoba dorosła100 zł
dzieci 7-12 lat50 zł
dzieci do 7 latgratis
parking do 8 hgratis

A. Passant.
B. Walk in.
C. No show.
D. VIP.
HGT.03 Pytanie 1 928
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?

A. Kierownik działu sprzątania
B. Pokojowa, która spowodowała szkodę
C. Zarządca hotelu
D. Wszystkie pokojowe wspólnie
HGT.06 Pytanie 1 929
Realizacja usług w recepcji

Poprawnie uzupełniona faktura za nocleg gościa w hotelu nie zawiera informacji o

A. numerze rezerwacji
B. sprzedawcy
C. dacie wystawienia faktury
D. nabywcy
HGT.06 Pytanie 1 930
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. służby parterowej
B. pionu pobytowego
C. komórki administracyjnej
D. działu technicznego
HGT.06 Pytanie 1 931
Realizacja usług w recepcji

Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.

J.m./data01.0702.0703.0704.0705.0706.0707.0708.07
DBL 110
DBL 111RRRRRR
APT 112RRRRR
APT 113

A. 03.07 – 08.07
B. 02.07 – 08.07
C. 03.07 – 07.07
D. 02.07 – 07.07
HGT.06 Pytanie 1 932
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?

A. Potwierdzeniem wpłaty
B. Fakturą
C. Poleceniem przelewu
D. Rachunkiem wstępnym
HGT.06 Pytanie 1 933
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?

A. Przekazać pilotowi karty pobytu
B. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
C. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
D. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 934
Realizacja usług w recepcji

Określ, jaki typ pokoju powinien zaproponować recepcjonista matce podróżującej z 13-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Single
B. Triple
C. Tween
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 1 935
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?

A. Konferencyjne
B. Poza sezonem
C. Standardowe
D. W weekend
HGT.06 Pytanie 1 936
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Prawo jazdy
B. Książeczka zdrowia
C. Legitymacja studencka
D. Legitymacja służbowa
HGT.06 Pytanie 1 937
Realizacja usług w recepcji

Czym jest obiekt hotelarski działający w sezonie?

A. pensjonat
B. dom turystyczny
C. schronisko młodzieżowe
D. pole namiotowe
HGT.06 Pytanie 1 938
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług, hotel powinien polecić firmie zlecającej zorganizowanie 3-dniowego pobytu integracyjnego połączonego z konferencją szkoleniową dla swoich pracowników?

PAKIET TRENING- 20% rabatu na usługi noclegowe
- wynajem sali konferencyjnej
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX- noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
- 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem, Wi-Fi
- parking gratis
PAKIET BIZNES- noclegi, śniadania, obiadokolacje
- wynajem sali konferencyjnej
- materiały konferencyjne (papier i długopisy)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO- noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
- wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
- 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
- nieograniczony dostęp do internetu
- parking gratis

A. Korpo.
B. Biznes.
C. Relax.
D. Trening.
HGT.03 Pytanie 1 939
Obsługa gości w obiekcie świa…

Depozyt cennych przedmiotów oraz budzenie to usługi oferowane przez hotele

A. fakultatywne
B. uzupełniające
C. podstawowe
D. towarzyszące
HGT.06 Pytanie 1 940
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Małżeństwa.
B. Biznesmeni.
C. Studenci.
D. Emeryci.
HGT.06 Pytanie 1 941
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
B. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
D. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
HGT.06 Pytanie 1 942
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Plan pobytu uczestników konferencji
10.10.2017 r. – poniedziałek
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900uroczysta kolacja
11.10.2017 r. – wtorek
godz. 800śniadanie
godz. 1000-1300konferencja
godz. 1130-1145przerwa na kawę
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900kolacja
12.10.2017 r. – środa
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1045zakończenie konferencji
godz. 1100wyjazd gości

A. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
B. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
C. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
D. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
HGT.06 Pytanie 1 943
Realizacja usług w recepcji

Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?

A. Ilość obiektów noclegowych
B. Zwiększenie zamożności obywateli
C. Liczba pracowników zatrudnionych w hotelach
D. Rozmiar obrotów w branży hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 1 944
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?

A. Polskiej Instytucji Hotelarzy
B. Polskiej Izby Hoteli
C. Polskiej Izby Hotelarstwa
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 1 945
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
B. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
C. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
D. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
HGT.06 Pytanie 1 946
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?

A. Siłownia
B. Spływ kajakowy
C. Sala zabaw
D. Kręgielnia
HGT.03 Pytanie 1 947
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa usług dodatkowych, jest

A. zlecenie realizacji imprezy
B. regulamin hotelowy
C. zamówienie na usługi
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 948
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych.

Grafik pokoi
styczeń/luty 2019
Nr
i rodzaj j.m.
Data
30.0131.0101.02
100 SGLRR
101 DBL
102 APTRR

A. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
B. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
C. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
D. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
HGT.03 Pytanie 1 949
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa jest zobowiązana do zapewnienia wody butelkowanej w ilości adekwatnej do liczby gości w pokoju w hotelu kategorii

A. tylko 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. wyłącznie 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 950
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Zapiekanka z bakłażanów
B. Pierogi z soczewicą
C. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
D. Rostbef z ziemniakami
HGT.03 Pytanie 1 951
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy przeprowadzić, aby zdezynfekować jaja w hotelowej restauracji, gdy będą one wykorzystane w potrawach na surowo?

A. Zanurzyć w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
B. Zanurzyć w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
C. Umyć roztworem wodnym octu
D. Umyć dokładnie w zimnej wodzie
HGT.06 Pytanie 1 952
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie

A. dokumentu tożsamości
B. świadectwa urodzenia
C. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
D. dowodu rejestracyjnego pojazdu
HGT.06 Pytanie 1 953
Realizacja usług w recepcji

Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują

A. obiad
B. śniadanie i obiadokolację
C. śniadanie
D. śniadanie, obiad i kolację
HGT.06 Pytanie 1 954
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?

A. umowa zlecenia
B. umowa agencyjna
C. czarter
D. allotment
HGT.03 Pytanie 1 955
Obsługa gości w obiekcie świa…

Od jakiej klasy hotele oraz motele mają obowiązek oferować usługi sprzedaży lub udostępniania codziennej prasy?

A. Odpowiedź 2: 2*
B. Odpowiedź 3: 4*
C. Odpowiedź 4: 1*
D. Odpowiedź 1: 3*
HGT.06 Pytanie 1 956
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować recepcjonista, jeśli otrzymał telefoniczne zapytanie o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?

A. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
B. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
C. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
D. Przekazać wiadomość ustnie osobie, która towarzyszy gościowi
HGT.06 Pytanie 1 957
Realizacja usług w recepcji

Zwiększenie współpracy pensjonatów z nowymi biurami podróży to strategia marketingowa w zakresie

A. reklamy
B. ceny
C. dystrybucji
D. promocji
HGT.03 Pytanie 1 958
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jednostki mieszkalne składające się z wielu pomieszczeń, zaprojektowane głównie do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki typu

A. apartamentowego
B. rezydencyjnego
C. specjalnego
D. standardowego
HGT.06 Pytanie 1 959
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po

A. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
B. otwarciu konta gościa
C. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
D. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
HGT.03 Pytanie 1 960
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel o wysokim standardzie, gdy gości jest niewielu?

A. Bufet śniadaniowy
B. Zestawy śniadaniowe
C. Śniadania a la carte
D. Paczki śniadaniowe