Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. komercyjna
B. krajowa
C. przetrwania
D. zagraniczna
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?
A. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
B. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
C. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
D. Centrum SPA, obsługę pięter
Realizacja usług w recepcji
Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi
A. wzrośnie
B. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
C. spadnie
D. nie ulegnie zmianie
HGT.06 Pytanie 204
Realizacja usług w recepcji
W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz
A. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
B. kwit parkingowy i wstępny rachunek
C. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
D. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
Realizacja usług w recepcji
Jak określa się czas trwania doby hotelowej?
A. kontrakt hotelowy
B. regulamin obiektu noclegowego
C. klasyfikacja miejsc noclegowych
D. ustawa dotycząca usług turystycznych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do którego rodzaju śniadania przeznaczone jest nakrycie przedstawione na rysunku?

A. Angielskiego.
B. Wiedeńskiego.
C. Kontynentalnego.
D. Amerykańskiego.
Realizacja usług w recepcji
Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. dwie
B. cztery
C. jedną
D. trzy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?
A. Kwit depozytowy
B. Voucher hotelowy
C. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
D. Karta rezerwacji usług noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?
A. Reklama
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Lobbing
Realizacja usług w recepcji
Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu
A. zapewnienia korzyści.
B. zabezpieczenia roszczenia gościa.
C. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
D. zagwarantowania płynności finansowej.
Realizacja usług w recepcji
Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:
A. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
B. w każdym hotelu
C. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był
A. przewodnikiem turystycznym
B. turystą
C. odwiedzającym jednodniowym
D. gościem hotelowym
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem końcowego rozliczenia gościa za nocleg w hotelu jest
A. zaliczka
B. rachunek wstępny
C. faktura
D. kwit awizo
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z poniższych zadań wchodzi w zakres obowiązków pokojowej?
A. Codzienna kontrola porządku w pokojach
B. Zarządzanie magazynem środków czystości
C. Przygotowanie miesięcznych planów pracy
D. Zbieranie brudnej bielizny pościelowej do prania
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. reklamę zewnętrzną
B. public relations
C. sprzedaż osobistą
D. promocję szeptaną
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 40 m2
B. 50 m2
C. 45 m2
D. 55 m2
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces
A. przyjęcia gościa do hotelu
B. wymeldowania gościa z hotelu
C. opłacenia pobytu w hotelu
D. serwisu gościa w hotelu
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót B&B w kontekście hotelarstwa?
A. pokój dla dwóch osób
B. nocleg, śniadanie, obiad
C. nocleg i śniadanie
D. pełne wyżywienie
Realizacja usług w recepcji
Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig
A. potrawowy
B. osobowy
C. towarowy
D. towarowo-osobowy
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. motel
B. schronisko górskie
C. pensjonat
D. schronisko młodzieżowe
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość poprosił pokojową o otwarcie pokoju kolegi kluczem master, gdyż czeka przy recepcji, aby odebrać jego telefon komórkowy. Jak powinna zachować się pokojowa w tej sytuacji?
A. Zadzwonić do recepcji i potwierdzić, czy to była prośba gościa
B. Przeprosić gościa i wyjaśnić, że nie może spełnić jego prośby
C. Otworzyć pokój, wziąć telefon i przekazać go gościowi
D. Otworzyć pokój, wejść z gościem i poprosić go, aby odszukał telefon
Realizacja usług w recepcji
W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?
A. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
B. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
C. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
D. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna składać się przynajmniej z
A. salonu, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
B. salonu, sypialni z oddzielnym WC, części wejściowej pomocniczej z łazienką
C. salonu, dwóch sypialni, łazienki, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
D. salonu z aneksem kuchennym, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?
A. Rachunku wstępnego
B. Dowodu wypłaty
C. Polecenia przelewu
D. Duplikatu faktury
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie fragmentu wymagań kategoryzacyjnych, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną 6-osobowego pokoju w hotelu jednogwiazdkowym.
| Wymagania dla kategorii | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Powierzchnia mieszkalna w pokoju w m2 (nie obejmuje wyodrębnionych w h.s., przedpokoju, aneksów barowych, loggii itp.): | ***** | **** | *** | ** | * |
| pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 |
| pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 |
| pokój 3-osobowy | - | - | 16 | 15 | 14 |
| pokój 4-osobowy | - | - | - | 18 | 16 |
| pokój większy niż 4-osobowy – powierzchnia pokoju 4-osobowego plus dodatkowo w m2 na każdą następną osobę | 4,5 | 4,0 | |||
A. 18,5 m2
B. 22,5 m2
C. 16,0 m2
D. 24,0 m2
Realizacja usług w recepcji
Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?
A. Reklama
B. Sponsoring
C. Strategia mieszana
D. Public relations
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest wymagany w hotelach dwugwiazdkowych?
A. Ręcznik kąpielowy
B. Torba higieniczna
C. Osłona wanny lub natrysku
D. Dozownik z płynnym mydłem
Realizacja usług w recepcji
Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?
A. Cielęcina, łosoś
B. Dziczyzna, owoce
C. Sarnina, węgorz
D. Wieprzowina, karp
Realizacja usług w recepcji
Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?
A. Marketing i służba parterowa
B. Gastronomia i służba parterowa
C. Marketing i służba pięter
D. Gastronomia i służba pięter
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w obszarze sprzedaży osobistej usług?
A. Zamieszczenie tablicy informacyjnej przy wjeździe do miasta
B. Opis hotelu umieszczony w materiałach promocyjnych
C. Przedstawienie oferty hotelu przez pracownika recepcji
D. Uczestnictwo dyrektora hotelu w wystawach branżowych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?
A. Pięć lat
B. Pół roku
C. Dwa lata
D. Trzy miesiące
Realizacja usług w recepcji
Pani Anna Nowak po raz pierwszy przybywa do Hotelu Premium w Karpaczu. Jakiej metody płatności nie będzie mogła użyć, aby opłacić dodatkowe usługi, które nie zostały wcześniej zamówione?
A. Gotówki
B. Karty płatniczej
C. Karty kredytowej
D. Przelewu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania należy podjąć, aby pozbyć się gryzoni w obiekcie hotelowym?
A. Dezynfekcję
B. Sanityzację
C. Dezynsekcję
D. Deratyzację
Realizacja usług w recepcji
W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?
A. administracji
B. działu marketingu
C. recepcji
D. służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?
A. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
B. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
C. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
D. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:
A. grafik dysponenta
B. kasę fiskalną
C. sejf depozytowy
D. klucznicę
Realizacja usług w recepcji
Wydanie oraz dostarczenie faktury to część obsługi klienta w trakcie
A. procedury check-in
B. procedury check-out
C. przyjmowania zamówienia
D. potwierdzania rezerwacji
HGT.06 Pytanie 238
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?
A. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
B. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
C. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
D. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?
A. reklamę
B. sprzedaż osobistą
C. public relations
D. promocję sprzedaży
HGT.03 Pytanie 240
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując lokal mieszkalny na przyjęcie gościa VIP, co powinno być zrobione w dniu jego przybycia?
A. sprawdzić stan techniczny klimatyzacji
B. przekazać działowi technicznemu informację o przyjeździe VIP-a
C. przewietrzyć pokój, ustawić klimatyzację oraz dostarczyć wstawkę
D. oczyścić minibar oraz zweryfikować daty ważności produktów