Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 201
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą temperaturę wody do przygotowania czarnej herbaty?

A. Między 90 a 95°C
B. Między 85 a 90°C
C. Między 75 a 80°C
D. Między 80 a 85°C
HGT.06 Pytanie 202
Realizacja usług w recepcji

Prezentowany fragment karty menu to śniadanie

KARTA MENU – ŚNIADANIA
jajecznica na bekonie,
gotowane parówki, wędlina,
pieczywo,
kawa lub herbata, soki owocowe

A. amerykańskie.
B. wiedeńskie.
C. angielskie.
D. rosyjskie.
HGT.06 Pytanie 203
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.

Podstawowe elementy dotyczące funkcji,
programu obsługowego i użytkowości obiektu
***************
hotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotel
Hall recepcyjny wielofunkcyjny:
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni
minimum (w m2)
50503030202020201010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni
dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.
0,80,80,50,50,30,30,20,20,10,1

A. 50 m2
B. 105 m2
C. 80 m2
D. 170 m2
HGT.06 Pytanie 204
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?

A. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
B. Typ zagrożenia
C. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
D. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
HGT.03 Pytanie 205
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być używane do szorowania, polerowania i pielęgnacji podłogi marmurowej w obiekcie hotelowym?

A. Szorowarka jednotarczowa
B. Odkurzacz do czyszczenia na mokro i sucho
C. Automat do szorowania i zbierania
D. Odkurzacz autonomiczny
HGT.06 Pytanie 206
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w obszarze sprzedaży osobistej usług?

A. Zamieszczenie tablicy informacyjnej przy wjeździe do miasta
B. Przedstawienie oferty hotelu przez pracownika recepcji
C. Uczestnictwo dyrektora hotelu w wystawach branżowych
D. Opis hotelu umieszczony w materiałach promocyjnych
HGT.06 Pytanie 207
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?

A. Osoba informacyjna
B. Kierownik zmiany
C. Relacje z gośćmi
D. Telefonista
HGT.06 Pytanie 208
Realizacja usług w recepcji

System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:

A. HACCP
B. TQM
C. GHP
D. QACP
HGT.06 Pytanie 209
Realizacja usług w recepcji

Gdzie należy umieścić informacje dotyczące dróg ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym?

A. na wybranych kondygnacjach
B. tylko na najwyższych kondygnacjach
C. tylko na najniższych kondygnacjach
D. na każdej kondygnacji
HGT.03 Pytanie 210
Obsługa gości w obiekcie świa…

Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi

A. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
B. sejf, bagażnik, biurko lub stół
C. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
D. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
HGT.06 Pytanie 211
Realizacja usług w recepcji

Bezpośredni kanał dystrybucji usług hotelarskich łączy

A. biuro podróży z hotelem
B. klienta z biurem podróży
C. pilotem z biurem podróży
D. klienta z hotelem
HGT.06 Pytanie 212
Realizacja usług w recepcji

Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:

A. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
B. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
C. przed głównym wejściem
D. w samochodzie,
HGT.03 Pytanie 213
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób powinna być zrealizowana usługa budzenia zamówiona dla gościa VIP w hotelu?

A. Osobiście przez telefon
B. Za pomocą radia z funkcją budzika
C. Przy użyciu telewizora z funkcją budzenia
D. Automatycznie
HGT.06 Pytanie 214
Realizacja usług w recepcji

Promowanie, wspieranie oraz rozwijanie turystyki na świecie stanowi główny cel

A. Federacji Turystyki Wiejskiej
B. Światowej Organizacji Zdrowia
C. Światowej Organizacji Turystyki
D. Polskiego Zrzeszenia Hoteli
HGT.06 Pytanie 215
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
B. ustalenie tożsamości posiadacza karty
C. ściągnięcie środków z konta użytkownika
D. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
HGT.06 Pytanie 216
Realizacja usług w recepcji

Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?

A. Osobistej
B. Komplementarnej
C. Towarzyszącej
D. Fakultatywnej
HGT.03 Pytanie 217
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania rodzinnego świątecznego posiłku zastosowano wobec gości, jeśli nakrycie przygotowano przed ich przybyciem oraz wszystkie dania były już podane na stole?

A. Angielską
B. Niemiecką
C. Francuską
D. Rosyjską
HGT.06 Pytanie 218
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?

A. Dystrybucja
B. Promocja
C. Produkt
D. Cena
HGT.06 Pytanie 219
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych elementów marketingu nie wiąże się z wydatkami?

A. Towar.
B. Cena.
C. Reklama.
D. Zasięg.
HGT.03 Pytanie 220
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kwotę odszkodowania powinien przeznaczyć hotel dla gościa, jeśli podczas porządkowania jednostki mieszkalnej uszkodzono laptop o wartości 6 000,00 zł, a cena za dobę hotelową wynosi 300,00 zł?

A. 15 000,00 zł
B. 30 000,00 zł
C. 9 000,00 zł
D. 6 000,00 zł
HGT.03 Pytanie 221
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?

A. Otworzyć i sprawdzić zawartość
B. Zabrać do recepcji
C. Przekazać do przechowalni bagażu
D. Powiadomić przełożonego
HGT.03 Pytanie 222
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ typ sprzątania związany z wymianą dekoracji w strefie ogólnodostępnej przed świętami.

A. Gruntowne
B. Okolicznościowe
C. Sezonowe
D. Bieżące
HGT.03 Pytanie 223
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak można oczyścić abażur lampy zrobiony ze skóry?

A. Wyczyścić szorstką szczotką
B. Wytarć wilgotną ściereczką
C. Przetrzeć mokrą gąbką
D. Przetrzeć suchą ściereczką
HGT.06 Pytanie 224
Realizacja usług w recepcji

Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?

A. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
B. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
C. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
D. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 225
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?

A. Narzucić mu swoje rozwiązanie sytuacji
B. Próbować rozwiązać problem na korzyść gościa
C. Udowodnić, że gość się myli
D. Nie reagować na uwagi gościa
HGT.06 Pytanie 226
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.

A. 500,00 zł
B. 540,00 zł
C. 400,00 zł
D. 432,00 zł
HGT.06 Pytanie 227
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę trzeba wpisać na fakturze w polu wartość netto, jeżeli całkowity koszt wynajmu sali konferencyjnej wynosi 800,00 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?

A. 650,41 zł
B. 616,00 zł
C. 984,00 zł
D. 949,59 zł
HGT.06 Pytanie 228
Realizacja usług w recepcji

Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig

A. osobowy
B. potrawowy
C. towarowy
D. towarowo-osobowy
HGT.03 Pytanie 229
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do przygotowania cappuccino?

A. Espresso i mleko
B. Espresso, mleko i whisky
C. Espresso i wodę
D. Espresso, czekoladę i śmietankę
HGT.06 Pytanie 230
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
B. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
C. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
D. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
HGT.06 Pytanie 231
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:

A. możliwość parkowania pojazdów
B. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
C. całodzienne wyżywienie
D. serwowanie śniadań do pokoju
HGT.03 Pytanie 232
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?

A. W hotelach i motelach 4*
B. Tylko w hotelach 5*
C. Wyłącznie w motelach 4*
D. W hotelach i motelach 5*
HGT.06 Pytanie 233
Realizacja usług w recepcji

Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to

A. PFC i C
B. PTTK
C. PSH i T
D. PTSM
HGT.06 Pytanie 234
Realizacja usług w recepcji

Usługa pokojowa jest dostępna

A. w motelu 3*
B. w hotelu 3*
C. we wszystkich hotelach
D. w pensjonacie 3*
HGT.03 Pytanie 235
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie powierzchnie powinny być przetarte roztworem dezynfekującym podczas sprzątania mieszkania opuszczonego przez gościa?

A. Klamki, podłoga w toalecie, parapet
B. Powierzchnia stołu, parapet, podłoga w toalecie
C. Kieliszki do wody, pilot od telewizora, powierzchnia stołu
D. Słuchawkę od telefonu, pilot od telewizora, klamki
HGT.03 Pytanie 236
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pani Nowakowska spędziła noc w hotelu, w którym cena za dobę wynosi 400 zł. W jej pokoju skradziono naszyjnik, którego wartość została oszacowana przez biegłych na 2 500 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może otrzymać Pani Nowakowska?

A. 10000zł
B. 20000 zł
C. 12500zł
D. 2500zł
HGT.06 Pytanie 237
Realizacja usług w recepcji

Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?

A. Promocja sprzedaży
B. Reklama
C. Lobbing
D. Public relations
HGT.03 Pytanie 238
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie informacje, według procedur hotelowych, nie są rejestrowane w protokole dotyczących znalezionych przedmiotów?

A. Nazwisko i imię osoby, która znalazła przedmiot
B. Lokalizacja, w której przedmiot został znaleziony
C. Data, w której przedmiot został znaleziony
D. Okres pobytu gościa
HGT.03 Pytanie 239
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynie jest przeznaczone do serwowania rozlanych soków i nektarów?

A. tumbler
B. szklanica
C. pokal
D. stopka
HGT.06 Pytanie 240
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. rosyjską
B. angielską
C. francuską
D. niemiecką