Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 201
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada 100 stałych miejsc do spania. Z eksploatacji wyłączono 30 miejsc. W jaki sposób wpłynie to na potencjał usługowy obiektu?

A. Zmniejszy się o 20%
B. Zmniejszy się o 25%
C. Zmniejszy się o 35%
D. Zmniejszy się o 30%
HGT.06 Pytanie 202
Realizacja usług w recepcji

Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to

A. lampka wina
B. bankiet zasiadany
C. cocktail party
D. bankiet amerykański
HGT.06 Pytanie 203
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
B. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
C. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
D. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
HGT.03 Pytanie 204
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?

A. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
B. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
C. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
D. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 205
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co zwykle podaje się do herbaty w Rosji?

A. cytrynę, dżemy i rum
B. cukier, mleko oraz śmietankę
C. miód, sok malinowy oraz koniak
D. dżemy, cukier oraz whisky
HGT.06 Pytanie 206
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:

A. sprzedaż, cena reklama, personel
B. dystrybucja, promocja, cena, personel
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel
D. cena, sprzedaż, reklama, promocja
HGT.03 Pytanie 207
Obsługa gości w obiekcie świa…

Woda z lodem, soki owocowe, naleśniki polane syropem klonowym, małe pancake, kawałki baraniny, burgery, wołowina w puszce, grillowany bekon, a także świeże i duszone owoce, to typowe składniki śniadania

A. angielskiego
B. wiedeńskiego
C. amerykańskiego
D. francuskiego
HGT.06 Pytanie 208
Realizacja usług w recepcji

Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?

A. Schronisko.
B. Schronisko młodzieżowe.
C. Pole namiotowe.
D. Pole biwakowe.
HGT.06 Pytanie 209
Realizacja usług w recepcji

Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować

A. ogólną charakterystykę hotelu
B. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
C. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
D. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
HGT.03 Pytanie 210
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki system organizacyjny działu służby pięter przewiduje w składzie kadrowym zatrudnienie pokojowej lotnej?

A. Dyspozycyjny
B. Grafikowy
C. Brygadowy
D. Rewirowy
HGT.03 Pytanie 211
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż usługę, która jest oferowana gościom w hotelu bez opłat.

A. Wynajem miejsc postojowych
B. Zarezerwowanie biletów do teatru
C. Dostarczenie posiłku do pokoju
D. Zamówienie taksówki
HGT.06 Pytanie 212
Realizacja usług w recepcji

Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?

A. Sprzedaż osobista
B. Promocja sprzedaży
C. Public relations
D. Marketing bezpośredni
HGT.03 Pytanie 213
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?

A. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
B. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
C. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
D. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
HGT.06 Pytanie 214
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?

A. Usługa transportu bagażu
B. Przechowalnia bagażu
C. Serwowanie śniadań do pokoi
D. Usługa prania odzieży
HGT.06 Pytanie 215
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w motelu goście mieli możliwość skorzystania z parkingu strzeżonego dla swoich samochodów. Przy finalizacji rozliczenia pobytu, recepcjonista zastosuje wysokość stawki VAT na usługę parkingową wynoszącą

A. 8%
B. 23%
C. 22%
D. 7%
HGT.06 Pytanie 216
Realizacja usług w recepcji

Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest

A. produkt lub oferta asortymentowa
B. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
C. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
D. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
HGT.03 Pytanie 217
Obsługa gości w obiekcie świa…

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które oprócz noclegów i wyżywienia obejmują również usługi SPA, hotel powinien przedstawić

A. grę w bilard
B. jazdę konno
C. łaźnię suchą
D. zajęcia fitness
HGT.06 Pytanie 218
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót TQM?

A. system kontroli zewnętrznej
B. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
C. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
D. duńską sieć hotelową
HGT.06 Pytanie 219
Realizacja usług w recepcji

Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa

A. wyjazdu gościa
B. anulowania rezerwacji
C. przyjęcia gościa
D. opłacenia pobytu
HGT.06 Pytanie 220
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Zmniejszenie kosztów noclegu
B. Zmiana personelu
C. Dodatkowe bezpłatne usługi
D. Promocja w gazetach codziennych
HGT.06 Pytanie 221
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz

A. termin pobytu i nazwisko gościa
B. datę urodzenia i nazwisko gościa
C. datę wyjazdu i formę płatności
D. termin pobytu i formę płatności
HGT.06 Pytanie 222
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
B. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
C. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
D. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
HGT.03 Pytanie 223
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przewodnik wycieczki poinformował recepcjonistę o wyjeździe swojej grupy z hotelu o godzinie 400. Jaka forma serwowania śniadania będzie odpowiednia dla tej grupy?

A. Paczka ze śniadaniem
B. Bufet ze śniadaniem
C. Serwis pokojowy
D. Table d'hôte
HGT.03 Pytanie 224
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?

A. Wszystkie pokojowe wspólnie
B. Zarządca hotelu
C. Kierownik działu sprzątania
D. Pokojowa, która spowodowała szkodę
HGT.03 Pytanie 225
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika oraz informacji dodatkowych, oblicz wartość pakietu usług przygotowanego dla nowożeńców, którzy zarezerwowali pobyt w APT z pełnym wyżywieniem na 2 doby, w drugim dniu pobytu uroczystą kolację zamiast zwykłej oraz poinformowali, że przyjadą do hotelu po godzinie 17.00.

Rodzaj usługiInformacje dodatkowe

Apartament - 620 zł/dobę

Śniadanie – w cenie noclegu

Obiad – 70 zł/os

Kolacja – 80 zł/os

Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór" – 130 zł/os

Strefa Spa – w cenie noclegu

Rabat na wszystkie usługi dla nowożeńców – 20%

doba hotelowa trwa od 13.00 do 10.00

wydawane w godz. 7.00 – 10.00

wydawany w godz. 13.00 – 16.00

wydawana w godz. 17.00 – 21.00

wydawana w godz. 17.00 – 21.00

dostępna w godz. 7.00 – 21.00

A. 1 440,00 zł
B. 1 232,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 1 752,00 zł
HGT.06 Pytanie 226
Realizacja usług w recepcji

W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie

A. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
B. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
C. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
D. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
HGT.03 Pytanie 227
Obsługa gości w obiekcie świa…

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które obejmują nie tylko noclegi i wyżywienie, ale również usługi SPA, co powinien zaproponować hotel?

A. grę w bilard
B. zajęcia fitness
C. łaźnię parową
D. jazdę konno
HGT.06 Pytanie 228
Realizacja usług w recepcji

Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?

A. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
B. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
C. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
D. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
HGT.03 Pytanie 229
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która grupa zawiera podstawowe elementy nakrycia do śniadania prostego?

- talerz śniadaniowy

- nóż do masła

- filiżanka ze spodkiem i łyżeczką

- talerz śniadaniowy

- nóż i widelec zakąskowy

- podstawka pod kieliszek do jaj

- filiżanka ze spodkiem i łyżeczką

A.B.

- talerz śniadaniowy

- serwetka

- nóż zakąskowy

- filiżanka ze spodkiem i łyżeczką

- talerz śniadaniowy

- serwetka

- talerzyk do pieczywa

- nóż do masła

- mlecznik

C.D.

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
HGT.06 Pytanie 230
Realizacja usług w recepcji

Przekazanie informacji o zwiększonej liczbie zajętych pokoi powinno nastąpić w pierwszej kolejności do

A. służbie parterowej
B. służbie pięter
C. dyrekcji
D. administracji
HGT.06 Pytanie 231
Realizacja usług w recepcji

W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?

A. 360 obiadów
B. 480 obiadów
C. 180 obiadów
D. 240 obiadów
HGT.06 Pytanie 232
Realizacja usług w recepcji

Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje

A. położenie miejsca
B. wielkość obiektu hotelowego
C. ilość obiektów noclegowych
D. promocja na targach, jakość produktu
HGT.06 Pytanie 233
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:

A. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
B. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
C. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
D. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
HGT.06 Pytanie 234
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?

A. 120%
B. 75%
C. 80%
D. 125%
HGT.06 Pytanie 235
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowana
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Karta rejestracyjna.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Formularz rezerwacji.
D. Grafik obłożenia pokoi.
HGT.06 Pytanie 236
Realizacja usług w recepcji

Czym jest garni?

A. typ posiłku odchudzającego
B. jadalne elementy ozdobne potrawy
C. typ dania mięsnego
D. typ alkoholu
HGT.03 Pytanie 237
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję działań, które powinny zostać podjęte przez pokojową podczas sprzątania łazienki w hotelu?

A. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
B. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników
C. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
D. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli
HGT.06 Pytanie 238
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?

A. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
B. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
C. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
D. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
HGT.06 Pytanie 239
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?

A. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
B. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
C. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
D. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
HGT.06 Pytanie 240
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w obszarze sprzedaży osobistej usług?

A. Uczestnictwo dyrektora hotelu w wystawach branżowych
B. Zamieszczenie tablicy informacyjnej przy wjeździe do miasta
C. Opis hotelu umieszczony w materiałach promocyjnych
D. Przedstawienie oferty hotelu przez pracownika recepcji