Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
B. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 322
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?
A. Pensjonacie
B. Motelu
C. Domu wycieczkowym
D. Ośrodku wypoczynkowym
Realizacja usług w recepcji
Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?
A. Online.
B. Osobista.
C. Zdalna.
D. Pośrednia.
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
B. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
C. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
D. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie współpracy biura turystycznego z innymi agencjami podróży to działanie marketingowe w sferze
A. produktu
B. promocji
C. ceny
D. dystrybucji
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?
A. powiadomić straż pożarną
B. odłączyć dopływ prądu do pokoju
C. zawiadomić zakład energetyczny
D. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
Realizacja usług w recepcji
Prezentowany fragment karty menu to śniadanie
| KARTA MENU – ŚNIADANIA |
| jajecznica na bekonie, gotowane parówki, wędlina, pieczywo, kawa lub herbata, soki owocowe |
A. amerykańskie.
B. angielskie.
C. rosyjskie.
D. wiedeńskie.
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?
A. hydrospeed
B. canyoning
C. rafting
D. kitesurfing
Realizacja usług w recepcji
Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:
A. Kodeksu cywilnego
B. regulaminu porządkowego hotelu
C. Kodeksu karnego
D. regulaminu wewnętrznego hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką najkorzystniejszą finansowo metodę serwowania śniadań wybierze hotel, który obsługuje 200 uczestników konferencji?
A. Bufet śniadaniowy
B. A’ la carte
C. Pakiet śniadaniowy
D. Obsługa pokojowa
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:
A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. sprzedaż, cena reklama, personel
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel
D. dystrybucja, promocja, cena, personel
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy do hotelu przybywa stały gość z tytułem VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać informację
A. dyrektorowi hotelu
B. portierowi
C. sprzątaczce
D. menedżerowi restauracji
Realizacja usług w recepcji
Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część
A. pobytu
B. zameldowania
C. rezerwacji
D. wymeldowania
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności
A. zapoznać się z instrukcją użycia środka
B. przygotować roztwór do użycia
C. poinformować o tym swojego przełożonego
D. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
Realizacja usług w recepcji
Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi
A. nie ulegnie zmianie
B. wzrośnie
C. spadnie
D. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa
A. towarzysząca
B. podstawowa
C. fakultatywna
D. uzupełniająca
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?
A. Sponsoring
B. Akcję promocyjną
C. Relacje publiczne
D. Sprzedaż bezpośrednia
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to
A. voucher
B. wyliczenie kosztów
C. faktura
D. zlecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?
A. Reklamę
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Promocję sprzedaży
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zbiór owoców oraz warzyw stanowi najbogatsze źródło witaminy C?
A. Jabłka, szpinak, kapusta biała, śliwki
B. Kapusta czerwona, poziomki, ogórki kiszone, pomidory
C. Nać pietruszki, papryka, brukselka, czarna porzeczka
D. Maliny, kalafior, ogórki, czosnek
Realizacja usług w recepcji
Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?
A. umowa agencyjna
B. czarter
C. allotment
D. umowa zlecenia
Realizacja usług w recepcji
Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?
A. Recepcjonista telefonista
B. Recepcjonista dysponent
C. Recepcjonista klucznik
D. Recepcjonista concierge
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod serwowania śniadań w hotelowej restauracji jest najodpowiedniejsza przy obsłudze grupy turystycznej?
A. Francuska
B. Rosyjska
C. Niemiecka
D. Angielska
HGT.03 Pytanie 344
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym dziale hotelu realizowane są zamówienia związane z organizacją wydarzeń?
A. Działu marketingu
B. Działu technicznego
C. Obsługi gastronomicznej
D. Służby pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zestawów śniadaniowych odpowiada zasadom zdrowego żywienia?
A. Chleb razowy z szynką, papryka, kawa zbożowa
B. Chleb żytni ze smalcem, ogórek, herbata z mlekiem
C. Bułka pszenna z masłem, jabłko, herbata z mlekiem
D. Kajzerka z masłem, miód, dżem, kawa zbożowa
Realizacja usług w recepcji
Oblicz wysokość podatku VAT od usługi noclegowej, jeśli kwota brutto usługi wynosi 1 500,00 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 120,00 zł
B. 111,11 zł
C. 280,49 zł
D. 345,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. czekiem
B. kartą płatniczą
C. gotówką
D. przelewem
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż
A. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
B. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
C. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
D. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik obsługi pięter odpowiada w pełni majątkowo za mienie gościa w trakcie
A. pobytu gościa w hotelowej restauracji
B. sprzątania korytarzy w obiekcie
C. sprzątania pokoju gościa
D. pobytu gościa w wynajmowanej przez niego sali konferencyjnej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?
A. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
B. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
C. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
D. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przedstawionego grafiku obłożenia wskaż numery pokojów, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia.
| Nr pokoju | 03.12 | 04.12 | 05.12 | 06.12 | 07.12 | 08.12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 101 | R | R | R | |||
| 102 | R | R | ||||
| 103 | R | R | R | |||
| 104 | R |
A. 101,102,104
B. 102,103,104
C. 101,102,103
D. 101,103,104
Realizacja usług w recepcji
Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:
A. reklamy prasowej
B. public relations
C. sprzedaży osobistej
D. promocji sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Działalność proekologiczna hoteli nie obejmuje
A. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów
B. oddawania dostawcom zużytych opakowań
C. używania łagodnych środków do czyszczenia
D. przygotowywania dań z produktów od lokalnych producentów
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego dokumentu określ na ile osób należy przygotować nakrycia stołu na śniadanie z konsumpcją w hotelowej restauracji.
| Lista śniadaniowa | ||||
|---|---|---|---|---|
| Numer pokoju | Rodzaj pokoju | Liczba śniadań | Kraj | Uwagi |
| 200 | DBL | 2 | Francja | Room service |
| 201 | SGL | 1 | Polska | |
| 202 | SGL | 1 | Polska | Dieta wegetariańska |
| 203 | DBL | 2 | Polska | |
| 204 | DBL | 2 | Niemcy | |
| 205 | Apartament | 3 | Polska | |
| 206 | DBL + extra bed | 3 | Polska | |
| 207 | Apartament | 4 | Polska | |
| 208 | Apartament | 3 | Niemcy | Room service |
| 209 | DBL | 2 | Polska | Paczka śniadaniowa |
| 210 | DBL | 2 | Polska | |
| 211 | SGL | 1 | Polska | |
| 212 | TPL | 3 | Polska | Wstawka śniadaniowa |
A. 15
B. 5
C. 19
D. 29
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji
Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?
A. Obiad, butelkę wina wytrawnego
B. Usługę przewodnicką, usługę SPA
C. Usługę noclegową, usługę parkingową
D. Kolację, występ artystyczny
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?
A. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
B. mierzenie efektywności napięcia
C. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
D. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
Realizacja usług w recepcji
System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to
A. międzynarodowy system dystrybucji
B. centralny system rezerwacyjny
C. cyfrowy system hotelowy
D. system rezerwacji hotelowej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przedstawionej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Kołobrzegu.
| Oferta hotelu w Kołobrzegu |
| Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa. Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie rytuały wykonywane w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu. |
A. Biznesowe.
B. Konferencyjne.
C. Spa & Welbiess.
D. Cateringowe.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ zalecany procentowy podział kalorii w posiłkach w ciągu dnia w diecie dzieci i młodzieży?
A. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
B. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%
C. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
D. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę, jeśli pokojowa, wykonując swoje obowiązki, spowodowała szkodę w mieniu gościa?
A. Tylko pracodawca pokojowej
B. Pracodawca i wszystkie pokojowe
C. Kierownik służby pięter oraz pokojowa
D. Tylko pokojowa