Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 321
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie fragmentu wymagań kategoryzacyjnych, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną 6-osobowego pokoju w hotelu jednogwiazdkowym.

Wymagania dla kategorii
Powierzchnia mieszkalna w pokoju w m2 (nie obejmuje wyodrębnionych w h.s., przedpokoju, aneksów barowych, loggii itp.):***************
pokój 1-osobowy14121098
pokój 2-osobowy1816141210
pokój 3-osobowy--161514
pokój 4-osobowy---1816
pokój większy niż 4-osobowy – powierzchnia pokoju 4-osobowego plus dodatkowo w m2 na każdą następną osobę4,54,0

A. 22,5 m2
B. 16,0 m2
C. 24,0 m2
D. 18,5 m2
HGT.03 Pytanie 322
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?

A. Czyszczenie wentylatorów
B. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
C. Mycie okien
D. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
HGT.06 Pytanie 323
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Relacje publiczne
B. Sponsoring
C. Akcję promocyjną
D. Sprzedaż bezpośrednia
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru osoba pracująca w hotelu powinna

A. jak najszybciej opuścić budynek hotelowy
B. zamknąć okna oraz drzwi
C. odbezpieczyć wszystkie sprzęty gaśnicze
D. ewakuować gości używając wind
HGT.06 Pytanie 325
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
D. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 326
Realizacja usług w recepcji

Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:

A. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
B. powiadomić innych pracowników oraz gości
C. opuścić niebezpieczny obszar
D. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
HGT.06 Pytanie 327
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opieką nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli?

Hotel Słońce****Hotel Arka****
Lokalizacja – 50 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – studio, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie
A.B.
Hotel Eden*****Hotel Diament*****
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking
Lokalizacja – 150 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty
Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy
C.D.

A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
HGT.06 Pytanie 328
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
B. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
C. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
D. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
HGT.03 Pytanie 329
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty powinny być składowane w magazynie dla towarów suchych?

A. Kiełbasy i tłuszcze.
B. Cukier i kawę
C. Owoce i warzywa.
D. Napoje i konfitury.
HGT.06 Pytanie 330
Realizacja usług w recepcji

Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.

A. Krajowego
B. Globalnego
C. Regionalnego
D. Lokalnego
HGT.03 Pytanie 331
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie potrawy i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty śniadania kontynentalnego?

A. Sok pomarańczowy, pieczywo razowe, jaja sadzone na bekonie
B. Herbatę z mlekiem, pieczywo ciemne, kiełbasę, pasztet
C. Sok jabłkowy, pieczywo jasne, ryby, jaja, naleśniki
D. Kawę, herbatę, rogaliki, masło, dżem, miód
HGT.06 Pytanie 332
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?

A. Dystrybucja ulotek
B. Plakaty
C. Foldery marketingowe
D. Reklamę internetową
HGT.03 Pytanie 333
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 grudnia 2021 r. pani Zuzanna Gajek przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż limfatyczny ciała. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Gajek
Data zabiegu: 9 grudnia 2021 r., 11 grudnia 2021 r.
Rodzaj zabiegu: masaż limfatyczny ciała
Cena zabiegu: 180,00 zł
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa: Zuzanna Gajek
Podpis wystawcy dokumentu: Jan Kowalski
Data wystawienia dokumentu: ........................

A. 8 grudnia 2021 r.
B. 4 grudnia 2021 r.
C. 7 grudnia 2021 r.
D. 5 grudnia 2021 r.
HGT.06 Pytanie 334
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. służby parterowej
B. komórki administracyjnej
C. działu technicznego
D. pionu pobytowego
HGT.03 Pytanie 335
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z usług oferowanych przez hotele nie jest uznawana za usługę dodatkową?

A. Zamówienie taksówki
B. Sprzedaż kosmetyków
C. Informacje turystyczne
D. Przechowywanie bagażu
HGT.03 Pytanie 336
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę przyjmuje kilkudaniowy posiłek, który najczęściej spotykany jest w sanatoriach oraz ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom przy stolikach o ustalonych porach i za z góry określoną cenę?

A. A la carte
B. Bufetu śniadaniowego
C. Wstawki śniadaniowej
D. Table d`hôte
HGT.06 Pytanie 337
Realizacja usług w recepcji

Usługa budzenia gości na ich prośbę dotyczy pensjonatów kategorii

A. 2*,3*,4*,5*
B. 1*,2*,3*,4*,5*
C. 3*,4*,5*
D. 4*,5*
HGT.06 Pytanie 338
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Paszport
B. Karta pobytu
C. Czek podróżny
D. Vouchery
HGT.06 Pytanie 339
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?

A. Lista gości VIP
B. Księga skarg i wniosków
C. Rejestr zamówionych usług budzenia
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 340
Realizacja usług w recepcji

Roczne zestawienia, udział w akcjach charytatywnych, sponsorowanie, lobbing oraz publikacja gazetki firmowej to przykłady działań podejmowanych przez hotele w kontekście promotion-mix (mieszanki promocyjnej). Którego z narzędzi promocyjnych dotyczą te aktywności?

A. Promocji sprzedaży
B. Marketingu bezpośredniego
C. Sprzedaży osobistej
D. Public Relations
HGT.06 Pytanie 341
Realizacja usług w recepcji

Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii

A. promocji
B. produktu
C. ceny
D. dystrybucji
HGT.06 Pytanie 342
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 230 zł
B. 1 023 zł
C. 1 080 zł
D. 1 008 zł
HGT.06 Pytanie 343
Realizacja usług w recepcji

Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?

A. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
B. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
C. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
D. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
HGT.06 Pytanie 344
Realizacja usług w recepcji

Obiekt zlokalizowany poza terenami zabudowanymi, oferujący podstawowe usługi dla osób przebywających w okolicy, to

A. kemping
B. pensjonat
C. schronisko
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 345
Realizacja usług w recepcji

Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.

J.m./data01.0702.0703.0704.0705.0706.0707.0708.07
DBL 110
DBL 111RRRRRR
APT 112RRRRR
APT 113

A. 02.07 – 08.07
B. 02.07 – 07.07
C. 03.07 – 08.07
D. 03.07 – 07.07
HGT.03 Pytanie 346
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba pracująca w hotelu, realizując zamówienie na room-service dotyczące śniadania kontynentalnego dla gościa, powinna skorzystać z

A. wózka serwisowego z blatem
B. dużej prostokątnej tacy
C. windy serwisowej
D. dużego płaskiego talerza
HGT.06 Pytanie 347
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. dbanie o techniczny stan urządzeń znajdujących się w pokojach
B. utrzymanie czystości w holu hotelowym
C. odprowadzenie gości do pokoju
D. rezerwacja oraz sprzedaż usług podstawowych i dodatkowych
HGT.06 Pytanie 348
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności

Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Reklama.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobista.
D. Promocja sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 349
Realizacja usług w recepcji

Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować

A. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
B. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
C. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
D. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
HGT.06 Pytanie 350
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi APT
B. 10 pokoi DBL
C. 10 pokoi SGL
D. 10 pokoi LUX
HGT.06 Pytanie 351
Realizacja usług w recepcji

Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:

A. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
B. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
C. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
D. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
HGT.06 Pytanie 352
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
B. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
C. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
D. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
HGT.06 Pytanie 353
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?

A. Karty rezerwacyjnej
B. Karty rejestracyjnej
C. Kwitu parkingowego
D. Kwitu bagażowego
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę, którą powinien recepcjonista wpisać w pozycji obiadokolacja, sporządzając dla gościa potwierdzenie rezerwacji.

Potwierdzenie rezerwacji - fragment
– rodzaj pokoju: single
– liczba pokojów: 2
– liczba osób: 2
– termin pobytu: 19.07-22.07
– liczba dób: 3
– taryfa: HB
– cena pokoju ze śniadaniem: 100,00 zł/doba
– obiadokolacja : ………… zł/osoba
– koszt pobytu: 900,00 zł
– doba hotelowa: od 1400 do 1200

A. 100,00 zł
B. 75,00 zł
C. 150,00 zł
D. 50,00 zł
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 230,00 zł
B. 1 080,00 zł
C. 1 023,00 zł
D. 1 008,00 zł
HGT.06 Pytanie 356
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez

A. okazywania dokumentów tożsamości
B. wręczania kart pobytu
C. wręczania kluczy do pokoi
D. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 357
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
B. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
C. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
D. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
HGT.06 Pytanie 358
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych 4* i 5* w strefie publicznej, która obejmuje recepcję, restauracje oraz sale wielofunkcyjne, konieczne jest zainstalowanie klimatyzacji lub innych systemów, mających na celu zapewnienie wymiany powietrza i kontroli

A. temperatury w zakresie od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności między 45% a 65%
B. temperatury w przedziale od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%
C. temperatury w granicach od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności w zakresie od 80% do 90%
D. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%
HGT.06 Pytanie 359
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
B. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
C. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
HGT.06 Pytanie 360
Realizacja usług w recepcji

Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?

A. Służby pięter
B. Marketingu
C. Gastronomiczny
D. Administracyjny