Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 321
Realizacja usług w recepcji
A. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
B. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
C. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
D. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 322
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych dla kempingów określono
A. 4 typy oznaczone gwiazdkami
B. 4 typy opisane cyframi rzymskimi
C. 3 typy opisane cyframi rzymskimi
D. 5 typów z oznaczeniem gwiazdkowym
HGT.03 Pytanie 323
Obsługa gości w obiekcie świa…
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które oprócz noclegów i wyżywienia obejmują również usługi SPA, hotel powinien przedstawić
A. łaźnię suchą
B. grę w bilard
C. jazdę konno
D. zajęcia fitness
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji
Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?
A. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
B. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
C. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
D. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
HGT.06 Pytanie 325
Realizacja usług w recepcji
Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?
A. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
B. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
C. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
HGT.06 Pytanie 326
Realizacja usług w recepcji
Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?
A. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
B. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
C. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 327
Realizacja usług w recepcji
Sprzątaczka podczas porządkowania pokoju może zawiesić na klamce od strony korytarza informację
A. please do not disturb
B. please make up room
C. room service
D. maid in room
HGT.06 Pytanie 328
Realizacja usług w recepcji
Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?
A. 30
B. 7
C. 20
D. 10
HGT.06 Pytanie 329
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?
A. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
B. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
C. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
D. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
HGT.06 Pytanie 330
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. IH&RA
B. HORECA
C. HOTREC
D. AIH
HGT.03 Pytanie 331
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie jest stosowane do gotowania potraw w parze?
A. Kuter
B. Blender
C. Wilk
D. Steamer
HGT.06 Pytanie 332
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obligatoryjne jest świadczenie usług prania i prasowania ubrań oraz czyszczenia bielizny gości?
A. 2*, 3* i 4*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. tylko w 5*
HGT.06 Pytanie 333
Realizacja usług w recepcji
Czym jest Miejsce Obsługi Podróżnych?
A. terenem przeznaczonym do parkowania i odpoczynku w trakcie podróży
B. ciągiem drogowym, wzdłuż którego znajdują się stacje paliw, parkingi oraz lokale gastronomiczne
C. wyznaczonym obszarem w pasie drogowym, który zawiera miejsca parkingowe i urządzenia zaspokajające potrzeby podróżujących
D. placówką noclegową usytuowaną przy autostradzie, przeznaczoną do relaksu podróżników
HGT.06 Pytanie 334
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. sprzedaż kwiatów
B. usługa motoryzacyjna
C. sprzedaż kosmetyków
D. podawanie śniadań
HGT.03 Pytanie 335
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić
A. laufer
B. molton
C. skirting
D. napperon
HGT.06 Pytanie 336
Realizacja usług w recepcji
Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?
A. Obiad, butelkę wina wytrawnego
B. Usługę noclegową, usługę parkingową
C. Kolację, występ artystyczny
D. Usługę przewodnicką, usługę SPA
HGT.06 Pytanie 337
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to
A. ekstrawertyk
B. melancholik
C. sangwinik
D. choleryk
HGT.03 Pytanie 338
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?
A. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
B. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
C. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
D. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
HGT.03 Pytanie 339
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel o trzech gwiazdkach musi mieć w swojej ofercie
A. dystrybucję lub udostępnianie gazet codziennych.
B. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży gości.
C. centrum wellness.
D. kwiaciarnie lub opcję dostawy kwiatów.
HGT.06 Pytanie 340
Realizacja usług w recepcji
GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?
A. obniżyć ceny usług
B. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
C. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
D. rozszerzyć możliwości hotelu
HGT.06 Pytanie 341
Realizacja usług w recepcji
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. doprowadzenie gościa do pokoju
B. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
C. zapewnienie porządku w holu hotelowym
D. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
HGT.03 Pytanie 342
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę, jeśli pokojowa, wykonując swoje obowiązki, spowodowała szkodę w mieniu gościa?
A. Tylko pokojowa
B. Kierownik służby pięter oraz pokojowa
C. Pracodawca i wszystkie pokojowe
D. Tylko pracodawca pokojowej
HGT.06 Pytanie 343
Realizacja usług w recepcji
Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?
A. Handlowo-usługowy
B. Gastronomiczny
C. Rekreacyjno-wypoczynkowy
D. Techniczny
HGT.06 Pytanie 344
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
A. 1 500
B. 2000
C. 6 000
D. 4 500
HGT.03 Pytanie 345
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma farmaceutyczna złożyła zamówienie na usługi konferencyjne w hotelu, a wartość brutto tego zamówienia wynosi 12 400 zł. Jaką kwotę w postaci zaliczki musi uiścić firma, jeśli ma ona wynosić 20% wartości zamówienia?
A. 124 zł
B. 248 zł
C. 2 480 zł
D. 1 240 zł
HGT.03 Pytanie 346
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Do fakultatywnych
B. Do towarzyszących
C. Do uzupełniających
D. Do podstawowych
HGT.03 Pytanie 347
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę warto zastosować, aby usunąć przyklejoną do dywanu gumę do żucia?
A. Posypać sodą.
B. Posypać solą.
C. Użyć zamrażacza.
D. Użyć odplamiacza.
HGT.03 Pytanie 348
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien być zastosowany do stołu o wymiarach 100 cm x 100 cm?
A. 120 cm x 160 cm
B. 160 cm x 180 cm
C. 140 cm x 140 cm
D. 100 cm x 100 cm
HGT.06 Pytanie 349
Realizacja usług w recepcji
Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?
A. Z półmisków
B. Z wózka
C. Ze stołu
D. Z bufetu
HGT.03 Pytanie 350
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?
A. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 351
Realizacja usług w recepcji
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. ilość obiektów noclegowych
B. położenie miejsca
C. promocja na targach, jakość produktu
D. wielkość obiektu hotelowego
HGT.03 Pytanie 352
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 50 lokali mieszkalnych. Jaki typ sprzątania powinien zostać wykonany w tych lokalach?
A. Gruntowne
B. Awaryjne
C. Specjalne
D. Okolicznościowe
HGT.06 Pytanie 353
Realizacja usług w recepcji
O jaki dokument powinien poprosić organizator wydarzenia turystycznego, aby ułatwić zameldowanie grupy turystów w dniu przybycia?
A. Voucher wydany przez biuro podróży
B. Pisemne potwierdzenie dokonania rezerwacji
C. Listę uczestników zawierającą dane osobowe
D. Dowód osobisty lidera grupy
HGT.03 Pytanie 354
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dodatki powinny być podawane do herbaty po angielsku?
A. Śmietanę i arak
B. Cukier i cytrynę
C. Rum oraz dżem
D. Cukier i mleko
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji
W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:
A. telefon i internet
B. internet i drukarka
C. telefon i faks
D. komputer i drukarka
HGT.06 Pytanie 356
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego w ramach pakietów pobytowych proponuje gościom butelkę wina: z własnej winnicy. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystuje gospodarz?
A. Relacje publiczne
B. Promocję sprzedaży
C. Sponsoring
D. Reklamę
HGT.03 Pytanie 357
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. recepcjonista
B. pokojowa
C. korytarzowa
D. portier
HGT.06 Pytanie 358
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?
A. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
B. Przygotować zespół do ewakuacji gości
C. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
D. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
HGT.06 Pytanie 359
Realizacja usług w recepcji
Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?
A. Zwiększenie jakości obsługi
B. Obniżenie ceny
C. Udoskonalenie produktu
D. Reklama w Internecie
HGT.06 Pytanie 360
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. usługę room service
B. usługę budzenia
C. korzystanie ze skrytki depozytowej
D. korzystanie z przechowalni bagażu