Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się

A. w każdym pomieszczeniu.
B. w obszernych salach.
C. przy drogach ewakuacyjnych.
D. w pobliżu wyjść.
Realizacja usług w recepcji

Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?

WymaganiaKategorie
Wyposażenie uzupełniające każdej jednostki mieszkalnej:***************
HMHMHMHMHM
1. telefonoooooo
2. telewizoroooooo
3. dywan lub wykładzina dywanowa (...)oooooo
15. minibaroo
16. minibar lub lodówka
w obiektach zlokalizowanych
w miejscowościach
wypoczynkowych
oo
17. woda mineralna lub stołowaoooo
18. szklankioooooo
H – hotel
M – motel
o – wymaganie obowiązujące

A. 3*, 4*, 5*
B. 5*
C. 4*, 5*
D. 2*, 3*, 4*, 5*
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji

Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?

A. Trekking.
B. Karawaning.
C. Survival.
D. Tramping.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który fragment z zamówienia odnosi się do dodatkowych usług biznesowych?
Fragment 1.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na bal przedszkolaków. Salę prosimy dodatkowo wyposażyć w mikrofon bezprzewodowy i projektor multimedialny.

Fragment 2.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na prywatny pokaz mody. Prosimy także o zorganizowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. Salę prosimy zaaranżować odpowiednio do przedsięwzięcia.

Fragment 3.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na seminarium dla dwustu osób, a także o zorganizowanie przerw kawowych. Salę prosimy wyposażyć w sprzęt multimedialny, mównicę oraz mikrofon bezprzewodowy.

Fragment 4.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na uroczystość rodzinną. W menu proszę uwzględnić tort ze świeczkami i po lampce szampana.

A. Fragment 3.
B. Fragment 2.
C. Fragment 1.
D. Fragment 4.
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Wstawka do apartamentu, budzenie
B. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
C. Tłumacz języka migowego, room-service
D. Budzenie, przechowalnia bagażu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć lampy wiszące w hotelu.

Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach
Czynności wykonywane 1 raz dziennie:
a)przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy
b)mycie parapetów wewnętrznych
Czynności wykonywane 2 razy dziennie:
a)odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych
Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu:
a)mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym
Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu:
a)mycie gąśnic
b)mycie lamp ściennych
c)mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami)
d)mycie drzwi wejściowych do hotelu
Czynności wykonywane 1 raz na kwartał:
a)mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych
b)mycie lamp wiszących

A. 2 razy w roku.
B. 1 raz na kwartał.
C. 1 raz w tygodniu.
D. 2 razy dziennie.
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?

Hotel Diament
ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa
NIP 900 80 70 600
2016-02-25156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2* 300,00600,00 B
SP.OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP.OP B720,00
PTU B 8%53,33
SUMA760,00
CE0989009999099880000000A3988
00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00
Nr systemowy 00987

A. 60,81 zł
B. 40,00 zł
C. 7,48 zł
D. 53,33 zł
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?

A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
B. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
D. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
Realizacja usług w recepcji

W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi

A. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
B. szafa lub zabudowane wnęki
C. lodówka bądź mini bar
D. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
B. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
C. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
D. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?

A. Tylko w hotelach 5*
B. Wyłącznie w motelach 4*
C. W hotelach i motelach 4*
D. W hotelach i motelach 5*
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność związana z serwowaniem śniadania należy przeprowadzać wyłącznie od prawej strony gościa?

A. Zbieranie naczyń ze stołu.
B. Serwowanie potraw śniadaniowych z półmiska.
C. Ustawianie talerzy do pieczywa.
D. Podawanie potraw śniadaniowych na talerzu w porcjach.
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. wprowadzenie systemu monitoringu
B. zamontowanie bramki do detekcji metali
C. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
D. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
HGT.06 Pytanie 348
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym sprzedano 1 pokój dwuosobowy po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje dwuosobowe po cenie jednostkowej 210 zł oraz apartament po cenie jednostkowej 350 zł. Jaką wartość osiągnie wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 242,50 zł
B. 220,50 zł
C. 250,00 zł
D. 970,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. komputerowy system rezerwacyjny
B. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
C. internetowy portal rezerwacji
D. globalny system dystrybucji
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.

Marek Kotulas
ul. Sienna 40/2
90-055 Łódź
Łódź, 25.02.2019 r.
Hotel Płoks
ul. Krzywa 10
94-405 Zakopane
Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu.

Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain.

Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu.
Z poważaniem
Marek Kotulas

A. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
B. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
C. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
D. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
HGT.06 Pytanie 352
Realizacja usług w recepcji

Działania o krótkim zasięgu wykorzystujące systemy motywacyjne do zwiększenia sprzedaży produktu to:

A. sprzedaż bezpośrednia
B. promocja sprzedaży
C. sprzedaż osobista
D. public relations
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?

A. Foldery marketingowe
B. Reklamę internetową
C. Plakaty
D. Dystrybucja ulotek
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?

A. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
B. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
C. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
D. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
HGT.03 Pytanie 358
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na zdjęciach przedstawiono sposób sporządzania jaj

Ilustracja do pytania 38
A. mollet.
B. po wiedeńsku.
C. po szkocku.
D. poszetowych.
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien

A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
B. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
C. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
D. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista w niewypełnione pole w przedstawionym fragmencie faktury VAT?

Nazwa usługiPKWiUJ.m.IlośćCena jedn. netto w złWartość netto w złStawka podatku VAT w %Wartość brutto w zł
Pobyt w hotelu55.10doba4934,587%1000,00

A. 233,65 zł
B. 264,33 zł
C. 250,00 zł
D. 267,50 zł