Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. w każdym pomieszczeniu.
B. w obszernych salach.
C. przy drogach ewakuacyjnych.
D. w pobliżu wyjść.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?
A. Dostarczanie korespondencji
B. Użycie apteczki
C. Przechowalnia
D. Zajęcia fitness
HGT.06 Pytanie 323
Realizacja usług w recepcji
Każdą jednostkę mieszkalną w hotelu w miejscowości wypoczynkowej wyposażono dodatkowo w telefon, telewizor i minibar. Wykorzystując informacje zapisane w tabeli, określ dla jakiej kategorii hotelu spełniono wymagania kategoryzacyjne?
| Wymagania | Kategorie | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Wyposażenie uzupełniające każdej jednostki mieszkalnej: | ***** | **** | *** | ** | * | |||||
| H | M | H | M | H | M | H | M | H | M | |
| 1. telefon | o | o | o | o | o | o | ||||
| 2. telewizor | o | o | o | o | o | o | ||||
| 3. dywan lub wykładzina dywanowa (...) | o | o | o | o | o | o | ||||
| 15. minibar | o | o | ||||||||
| 16. minibar lub lodówka w obiektach zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowych | o | o | ||||||||
| 17. woda mineralna lub stołowa | o | o | o | o | ||||||
| 18. szklanki | o | o | o | o | o | o | ||||
| H – hotel M – motel o – wymaganie obowiązujące | ||||||||||
A. 3*, 4*, 5*
B. 5*
C. 4*, 5*
D. 2*, 3*, 4*, 5*
Realizacja usług w recepcji
Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?
A. Trekking.
B. Karawaning.
C. Survival.
D. Tramping.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak nazywa się przedstawione na zdjęciu urządzenie stosowane w gastronomii?

A. Bemar.
B. Warnik.
C. Dozownik do soków.
D. Ekspres do kawy.
HGT.03 Pytanie 326
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który fragment z zamówienia odnosi się do dodatkowych usług biznesowych?
| Fragment 1. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na bal przedszkolaków. Salę prosimy dodatkowo wyposażyć w mikrofon bezprzewodowy i projektor multimedialny. |
| Fragment 2. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na prywatny pokaz mody. Prosimy także o zorganizowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. Salę prosimy zaaranżować odpowiednio do przedsięwzięcia. |
| Fragment 3. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na seminarium dla dwustu osób, a także o zorganizowanie przerw kawowych. Salę prosimy wyposażyć w sprzęt multimedialny, mównicę oraz mikrofon bezprzewodowy. |
| Fragment 4. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na uroczystość rodzinną. W menu proszę uwzględnić tort ze świeczkami i po lampce szampana. |
A. Fragment 3.
B. Fragment 2.
C. Fragment 1.
D. Fragment 4.
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 12m2
B. 14m2
C. 10m2
D. 8m2
Realizacja usług w recepcji
Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników
A. recepcji
B. służby parterowej
C. działu marketingu
D. służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Instrukcja bhp
B. Statut hotelu
C. Regulamin hotelowy
D. Księga meldunkowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto jest odpowiedzialny, gdy w magazynie brak bielizny pościelowej?
A. Kierownik recepcji
B. Pokojowa lotna
C. Magazynier bielizny
D. Inspektor pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do rosyjskiej herbaty, serwuje się
A. cytrynę, konfitury i rum
B. konfitury, cukier i whisky
C. miód, sok malinowy i koniak
D. cukier, mleko i śmietankę
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kwotę powinno się umieścić na fakturze w polu wartość netto, jeśli cena brutto za usługę SPA wyniosła 170,00 zł?
A. 130,90 zł
B. 157,41 zł
C. 138,21 zł
D. 201,79 zł
Realizacja usług w recepcji
Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?
A. Wstawka do apartamentu, budzenie
B. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
C. Tłumacz języka migowego, room-service
D. Budzenie, przechowalnia bagażu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć lampy wiszące w hotelu.
| Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach | |
| Czynności wykonywane 1 raz dziennie: | |
| a) | przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy |
| b) | mycie parapetów wewnętrznych |
| Czynności wykonywane 2 razy dziennie: | |
| a) | odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych |
| Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu: | |
| a) | mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym |
| Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu: | |
| a) | mycie gąśnic |
| b) | mycie lamp ściennych |
| c) | mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami) |
| d) | mycie drzwi wejściowych do hotelu |
| Czynności wykonywane 1 raz na kwartał: | |
| a) | mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych |
| b) | mycie lamp wiszących |
A. 2 razy w roku.
B. 1 raz na kwartał.
C. 1 raz w tygodniu.
D. 2 razy dziennie.
Realizacja usług w recepcji
Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
A. domu gościnnego
B. domu wycieczkowego
C. miejsca noclegowego typu motel
D. obiektu wypoczynkowego
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?
| Hotel Diament | ||
| ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa | ||
| NIP 900 80 70 600 | ||
| 2016-02-25 | 156 | |
| Paragon fiskalny | ||
| Parking | 2* 20,00 | 40,00 A |
| Obiadokolacja | 2* 60,00 | 120,00 B |
| Nocleg | 2* 300,00 | 600,00 B |
| SP.OP A | 40,00 | |
| PTU A 23% | 7,48 | |
| SP.OP B | 720,00 | |
| PTU B 8% | 53,33 | |
| SUMA | 760,00 | |
| CE0989009999099880000000A3988 | ||
| 00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00 | ||
| Nr systemowy 00987 | ||
A. 60,81 zł
B. 40,00 zł
C. 7,48 zł
D. 53,33 zł
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
B. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
D. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych zadań są typowe dla concierge’a?
A. Nadzorowanie oraz organizowanie pracy recepcji
B. Rejestracja gości hotelowych
C. Dokonywanie rezerwacji biletów lotniczych
D. Przygotowywanie planu pracy recepcji
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania cennych przedmiotów gości w recepcji jest
A. uzupełniającą nieodpłatną
B. towarzyszącą nieodpłatną
C. towarzyszącą płatną
D. uzupełniającą płatną
Realizacja usług w recepcji
W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi
A. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
B. szafa lub zabudowane wnęki
C. lodówka bądź mini bar
D. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
B. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
C. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
D. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podejmując zlecenie na przygotowanie wstawki powitalnej dla gościa VIP, pokojowa powinna w przygotowanej przestrzeni noclegowej umieścić
A. dodatkowe łóżko
B. drugą poduszkę
C. poranną gazetę
D. bukiet kwiatów
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?
A. Tylko w hotelach 5*
B. Wyłącznie w motelach 4*
C. W hotelach i motelach 4*
D. W hotelach i motelach 5*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność związana z serwowaniem śniadania należy przeprowadzać wyłącznie od prawej strony gościa?
A. Zbieranie naczyń ze stołu.
B. Serwowanie potraw śniadaniowych z półmiska.
C. Ustawianie talerzy do pieczywa.
D. Podawanie potraw śniadaniowych na talerzu w porcjach.
Realizacja usług w recepcji
Klient składając zamówienie na usługi hotelowe poprosił o rezerwację pobytu w hotelu, który powinien obejmować: nocleg, pełne wyżywienie, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Który typ usług powinien zaznaczyć recepcjonista podczas przyjmowania zamówienia?
A. AP
B. HB
C. FP
D. Al
Realizacja usług w recepcji
Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. wprowadzenie systemu monitoringu
B. zamontowanie bramki do detekcji metali
C. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
D. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
Realizacja usług w recepcji
Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?
A. 50%
B. 60%
C. 30%
D. 40%
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym sprzedano 1 pokój dwuosobowy po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje dwuosobowe po cenie jednostkowej 210 zł oraz apartament po cenie jednostkowej 350 zł. Jaką wartość osiągnie wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?
A. 242,50 zł
B. 220,50 zł
C. 250,00 zł
D. 970,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?
A. Wymrażanie
B. Deratyzacja
C. Dezynsekcja
D. Sanityzacja
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to
A. komputerowy system rezerwacyjny
B. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
C. internetowy portal rezerwacji
D. globalny system dystrybucji
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.
| Marek Kotulas ul. Sienna 40/2 90-055 Łódź | Łódź, 25.02.2019 r. |
| Hotel Płoks ul. Krzywa 10 94-405 Zakopane | |
| Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu. Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain. Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu. | |
| Z poważaniem Marek Kotulas | |
A. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
B. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
C. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
D. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
Realizacja usług w recepcji
Działania o krótkim zasięgu wykorzystujące systemy motywacyjne do zwiększenia sprzedaży produktu to:
A. sprzedaż bezpośrednia
B. promocja sprzedaży
C. sprzedaż osobista
D. public relations
Realizacja usług w recepcji
Aby gość hotelowy mógł uregulować należność za pobyt przy użyciu karty płatniczej, recepcja musi być wyposażona
A. w terminal POS
B. w sprzęt do imbusowania
C. w komputer z drukarką
D. w urządzenie fiskalne
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?
A. Foldery marketingowe
B. Reklamę internetową
C. Plakaty
D. Dystrybucja ulotek
Realizacja usług w recepcji
Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować
A. harmonogram rezerwacji
B. formularz rezerwacji
C. spis rezerwacji
D. potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?
A. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
B. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
C. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
D. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
Realizacja usług w recepcji
Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu
A. postawy ciała
B. wypowiadanych słów
C. mimiki twarzy
D. gestów
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na zdjęciach przedstawiono sposób sporządzania jaj

A. mollet.
B. po wiedeńsku.
C. po szkocku.
D. poszetowych.
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien
A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
B. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
C. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
D. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista w niewypełnione pole w przedstawionym fragmencie faktury VAT?
| Nazwa usługi | PKWiU | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Pobyt w hotelu | 55.10 | doba | 4 | 934,58 | 7% | 1000,00 |
A. 233,65 zł
B. 264,33 zł
C. 250,00 zł
D. 267,50 zł