Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 321
Realizacja usług w recepcji

Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?

A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 322
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
B. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
C. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
D. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
HGT.06 Pytanie 323
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych obiektów noclegowych, działających w Małopolsce, cieszyły się w 2007 r. największym popytem?

Korzystający z bazy noclegowej w woj. małopolskim – 2007 r.
Rodzaj obiektuLiczba korzystających
OgółemCudzoziemcy
Kempingi23 46916 185
Pola biwakowe4 607545
Pensjonaty114 11111 950
Domy wycieczkowe24 8292 691
Schroniska65 2335 011
Schroniska młodzieżowe44 15310 755
Hotele1 572 275805 236
Motele26 99310 116

A. Hotele i motele.
B. Pensjonaty i domy wycieczkowe.
C. Kempingi i pola biwakowe.
D. Schroniska i schroniska młodzieżowe.
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?

A. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
B. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
C. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
D. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
HGT.03 Pytanie 325
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma farmaceutyczna zleciła hotelowi świadczenia rekreacyjne o wartości brutto wynoszącej 12 400,00 zł. Jaką sumę zaliczki powinna uiścić firma, jeśli ma ona stanowić 20% całkowitego zamówienia?

A. 1 240,00 zł
B. 124,00 zł
C. 2 480,00 zł
D. 248,00 zł
HGT.03 Pytanie 326
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania rodzinnego świątecznego posiłku zastosowano wobec gości, jeśli nakrycie przygotowano przed ich przybyciem oraz wszystkie dania były już podane na stole?

A. Francuską
B. Angielską
C. Niemiecką
D. Rosyjską
HGT.06 Pytanie 327
Realizacja usług w recepcji

Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?

A. Dziczyzna, owoce
B. Sarnina, węgorz
C. Wieprzowina, karp
D. Cielęcina, łosoś
HGT.06 Pytanie 328
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
B. ze śniadaniem i obiadokolacją
C. bez wyżywienia
D. ze śniadaniem
HGT.06 Pytanie 329
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 250 pokoi
B. 450 miejsc noclegowych
C. 350 miejsc noclegowych
D. 300 pokoi
HGT.06 Pytanie 330
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?

A. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
B. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
C. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
D. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
HGT.03 Pytanie 331
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę przyjmuje kilkudaniowy posiłek, który najczęściej znajduje się w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom do stolików o ustalonych porach i po wcześniej ustalonej cenie?

A. Table d’hóte
B. A la carte
C. Bufetu śniadaniowego
D. Wstawki śniadaniowej
HGT.03 Pytanie 332
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich hotelach oferowane jest śniadanie kontynentalne?

A. Ekonomicznych
B. Luksusowych
C. Butikowych
D. Kongresowych
HGT.06 Pytanie 333
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?

A. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
B. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
C. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
D. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
HGT.03 Pytanie 334
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie analizy cennika usług pralniczych, oblicz kwotę do zapłaty za usługę prania i prasowania spodni i marynarki oraz prasowania koszuli i krawatu.

CENNIK USŁUG PRALNI
PRANIEPRASOWANIEPRANIE + PRASOWANIE
spodnie28,00 zł15,00 zł35,00 zł
spódnica28,00 zł10,00 zł33,00 zł
koszula18,00 zł12,00 zł25,00 zł
marynarka45,00 zł23,00 zł65,00 zł
t-shirt8,00 zł5,00 zł10,00 zł
krawat14,00 zł10,00 zł22,00 zł
suknia80,00 zł65,00 zł135,00 zł
pidżama22,00 zł18,00 zł35,00 zł

A. 135,00 zł
B. 133,00 zł
C. 126,00 zł
D. 122,00 zł
HGT.06 Pytanie 335
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?

A. Cennik pokoi
B. Wstępny rachunek
C. Propozycję hotelu
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 336
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?

A. Data przybycia i wyjazdu
B. Numer pokoju oraz cena za pokój
C. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
D. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 337
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Voyager
C. Chart
D. Amadeus
HGT.03 Pytanie 338
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać na początku procesu czyszczenia wykładziny dywanowej w hotelowym korytarzu?

A. Usunięcie plam
B. Wyszczotkowanie
C. Odkurzanie na sucho
D. Spryskanie detergentem
HGT.06 Pytanie 339
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 1700.

Cennik usług
Rodzaj usługiInformacje dodatkowe
Apartament: 640,00 zł/dobędoba hotelowa trwa od 1300 do 1000
Śniadanie: w cenie nocleguwydawane w godz. 700 – 1000
Obiad: 70,00 zł/os.wydawany w godz. 1300 – 1600
Kolacja: 60,00 zł/os.wydawana w godz. 1700 – 2100
Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór": 110,00 zł/oswydawana w godz. 1700 – 2100
Strefa SPA: w cenie noclegudostępna w godz. 700 – 2100
Rabat za czwartą dobę: 20% ceny noclegu

A. 1 856,00 zł
B. 2 560,00 zł
C. 2 347,00 zł
D. 2 048,00 zł
HGT.06 Pytanie 340
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 262,00 zł
B. 2 938,00 zł
C. 2 574,00 zł
D. 2 600,00 zł
HGT.03 Pytanie 341
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 58 do 65%
B. Od 20 do 35%
C. Od 36 do 44%
D. Od 12 do 14%
HGT.06 Pytanie 342
Realizacja usług w recepcji

Aby osiągnąć wysokie obłożenie w letnim okresie, hotel usytuowany nad brzegiem morza, z dużym wyprzedzeniem opracowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. all inclusive
B. timesharing
C. first minute
D. rack rate
HGT.06 Pytanie 343
Realizacja usług w recepcji

Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?

A. Dział techniczny
B. Dział handlowy
C. Dział marketingu
D. Dział gastronomiczny
HGT.06 Pytanie 344
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
B. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
C. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
D. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
HGT.06 Pytanie 345
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
B. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
C. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
D. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
HGT.06 Pytanie 346
Realizacja usług w recepcji

Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?

A. Gwarantowaną
B. Wstępną
C. Kredytową
D. Niegwarantowaną
HGT.03 Pytanie 347
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do standardowego wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi

A. worka na brudną bieliznę
B. rękawic ochronnych
C. wiaderko z mopem
D. szorowarki jednotarczowej
HGT.06 Pytanie 348
Realizacja usług w recepcji

Klient składając zamówienie na usługi hotelowe poprosił o rezerwację pobytu w hotelu, który powinien obejmować: nocleg, pełne wyżywienie, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Który typ usług powinien zaznaczyć recepcjonista podczas przyjmowania zamówienia?

A. FP
B. AP
C. HB
D. Al
HGT.06 Pytanie 349
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował dla czterech osób w terminie od 2 do 4 października apartament rodzinny, dwie obiadokolacje oraz trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów?

KALKULACJA KOSZTÓW
(śniadania w cenie noclegu)
USŁUGATERMINWARTOŚĆ BRUTTO
(ceny w zł)
V-IXX-IV
Apartament rodzinny (doba)200.00180.00
Obiadokolacja50.0040.00
Rekreacja 3h/osoba50.0040.00
RAZEM

A. 1120,00 zł
B. 520,00 zł
C. 840,00 zł
D. 1400,00 zł
HGT.06 Pytanie 350
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych elementów nie jest wymagany w wyposażeniu recepcji hotelu 1* z 30 j.m?

A. Czytnik kart płatniczych.
B. Skrytka depozytowa hotelu.
C. Apteczka pierwszej pomocy.
D. Telefon dla gości.
HGT.06 Pytanie 351
Realizacja usług w recepcji

Gość może ponieść koszty za pierwszą dobę, jeśli nie zgłosi się w umówionym czasie do hotelu, mimo że dokonał rezerwacji

A. wstępnej
B. gwarantowanej
C. niegwarantowanej
D. kredytowej
HGT.06 Pytanie 352
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?

A. Karta rejestracyjna
B. Karta stałego klienta
C. Karta kredytowa
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 353
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?

A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
B. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
C. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
D. Odesłać gościa do swojego przełożonego
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji

Do kluczowych zadań pracownika zalicza się

A. zapewnienie właściwej organizacji pracy
B. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
C. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
D. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
HGT.03 Pytanie 355
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę powinno mieć śniadanie w hotelu, gdy jest przeznaczone dla większej liczby gości?

A. room service
B. wstawki śniadaniowej
C. bufetu śniadaniowego
D. zestawu a la carte
HGT.06 Pytanie 356
Realizacja usług w recepcji

Do najważniejszych składników dań serwowanych gościom wybierającym potrawy kuchni meksykańskiej należą:

A. liście winogron, fasola, makarony
B. fasola, kukurydza, awokado
C. awokado, trufle, orzechy
D. kukurydza, jogurt, małże
HGT.06 Pytanie 357
Realizacja usług w recepcji

Czym nie jest element promocji?

A. sprzedaż osobista
B. reklama
C. dystrybucja
D. public relations
HGT.03 Pytanie 358
Obsługa gości w obiekcie świa…

Której z wymienionych czynności nie dokonuje się podczas codziennego porządkowania w węźle higieniczno-sanitarnym?

A. Uzupełniania kosmetyków.
B. Opróżniania kosza na śmieci.
C. Czyszczenia fug.
D. Czyszczenia armatury.
HGT.06 Pytanie 359
Realizacja usług w recepcji

Obiektem branży hotelarskiej jest budynek

A. wycieczkowy
B. wczasowy
C. wypoczynkowy
D. urlopowy
HGT.06 Pytanie 360
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?

A. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
B. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
C. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
D. Rejestracja gościa przy recepcji