Do montażu zespołu przedstawionego na rysunku należy przygotować wał oraz
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź "koło zębate dwuwieńcowe" jest poprawna, ponieważ na podstawie analizy rysunku technicznego widać, że element, który ma być zamontowany na wał, składa się z dwóch zintegrowanych kół zębatych o różnych średnicach. Koła zębate dwuwieńcowe są powszechnie stosowane w mechanizmach przekładniowych, gdzie wymagane jest przenoszenie momentu obrotowego przy zachowaniu wysokiej efektywności. W praktyce, tego rodzaju elementy są wykorzystywane w napędach maszyn i urządzeń przemysłowych, gdzie precyzyjne współdziałanie kół zębatych wpływa na wydajność całego systemu. Stosowanie kół zębatych dwuwieńcowych pozwala na redukcję hałasu oraz zwiększenie trwałości układów napędowych, co jest zgodne z dobrą praktyką inżynieryjną. Dodatkowo, projektując systemy z wykorzystaniem kół zębatych, warto zwrócić uwagę na normy ISO dotyczące wymiarowania i tolerancji, co zapewnia wysoką jakość wykonania i funkcjonalność elementów.
Nieprawidłowe odpowiedzi sugerują kilka błędnych koncepcji dotyczących budowy i funkcji elementów mechanicznych. Odpowiedź dotycząca "tulei i koła zębatego" jest niepoprawna, ponieważ tuleja w kontekście tego rysunku nie stanowi integralnego elementu, który byłby wymagany do montażu przedstawionego zespołu z wałem. Tuleje pełnią głównie rolę prowadnic, a ich zastosowanie w przypadku zębatego zespołu jest ograniczone. W odpowiedzi zawierającej "dwa koła zębate" brakuje specyfikacji dotyczącej ich charakterystyki; nie wskazuje się, że są one zintegrowane w formie dwuwieńcowej, co jest kluczowe. Stosowanie samych kół zębatych nie uwzględnia również aspektów, które wpływają na ich efektywność, takich jak różnice w średnicach, które są istotne w kontekście przenoszenia mocy. Odpowiedź w postaci "koło zębate i dwa wpusty" również jest myląca, ponieważ wpusty nie są wymagane w kontekście przedstawionego na rysunku układu – to zintegrowane koło zębate dwuwieńcowe pełni całą funkcję przeniesienia momentu obrotowego. Kluczowym błędem w tych odpowiedziach jest ignorowanie specyfiki i fizycznych zasad działania elementów mechanicznych, które mają fundamentalne znaczenie w projektowaniu i analizie układów przeniesienia napędu. Zrozumienie tych zasad jest niezbędne dla prawidłowej realizacji projektów inżynieryjnych. Warto również zwrócić uwagę na standardy branżowe, które powinny być stosowane przy projektowaniu i montażu mechanizmów.