Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. skutków realizacji zlecenia
B. jedynie korzyści produktu
C. wyłącznie wad produktu
D. wadach oraz zaletach produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się
A. broszur informacyjnych
B. próbek produktów
C. konkursów z nagrodami
D. szkoleń dla sprzedawców
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na
A. zaprezentowaniu wyników badań wspierających tezy negocjacyjne
B. zaakceptowaniu alternatywnego rozwiązania, które zapewnia sukces stronie negocjującej bez osiągania porozumienia z drugą stroną
C. wdrożeniu programu ustępstw względem przeciwnika w negocjacjach
D. odrzucaniu wszelkich propozycji drugiej strony, bez uwzględniania ich argumentacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Wypowiedź przytoczona w ramce jest charakterystyczna dla klienta typu
„Potrzebuję strony internetowej, responsywnej z zastosowaniem systemu zarządzania treścią. Proszę zaproponować kilka strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy." |
A. "inni".
B. osobistego.
C. "ja".
D. problemowego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją artykułów biurowych pozwala klientowi na nabycie towaru przy minimalnym wysiłku, ponieważ produkt jest powszechnie dostępny. Jakie to działanie?
A. lokalizacji
B. personelu
C. dystrybucji
D. promocji
Zarządzanie kampanią reklamową
Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy
A. firma organizuje kampanię promocyjną
B. firma oferuje produkty luksusowe
C. klienci są lojalni wobec marki
D. koszty pozyskiwania aktualnych informacji są wysokie
PGF.08 Pytanie 87
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Promocja handlowa
B. Public relations
C. Promocja konsumencka
D. Sprzedaż bezpośrednia
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny
A. banery i pop-upy
B. reklamy radiowe
C. ulotki i broszury
D. stojaki i potykacze
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest credentials agencji reklamowej?
A. ostateczny krok w procesie wyboru agencji reklamowej
B. wytyczne dotyczące agencji reklamowej zawarte w briefie
C. opinie klientów przekazane agencji reklamowej przez jej dotychczasowych kontrahentów
D. autoprezentacja agencji reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient
A. nieufny.
B. niecierpliwy.
C. rozmowny.
D. zdecydowany.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem
A. szczegółowy
B. negujący
C. osobisty
D. chaotyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli
A. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
B. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
C. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
D. odbiorca akceptuje warunki oferty
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych dokumentów zawiera ofertę sprzedaży towarów reklamowych oraz definiuje kluczowe warunki przyszłej umowy sprzedaży?
A. Umowa o dzieło
B. Umowa zlecenie
C. Oferta handlowa
D. Zapytanie ofertowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Elementem wpływającym na efektywność komunikacji jest
A. przekazywanie wiadomości przy pomocy osób trzecich
B. podawanie zbyt wielu informacji
C. używanie niezrozumiałego słownictwa
D. zwracanie uwagi na znaczenie wypowiedzi
PGF.08 Pytanie 95
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe
A. konsumenckiej
B. handlowej
C. konsumpcyjnej
D. dla personelu
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla którego etapu telefonicznej rozmowy handlowej charakterystyczne są sformułowania podane w ramce?
Mamy przyjemność zaproponować Państwu współpracę z naszą agencją reklamową. Nasza agencja pomaga przedsiębiorcom osiągnąć sukces. O naszych kompetencjach świadczą opinie zadowolonych klientów. |
A. Przedstawienia oferty.
B. Zakończenia sprzedaży.
C. Wywarcia pozytywnego wrażenia.
D. Powitania.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działanie ilustruje wykorzystanie up-sellingu w trakcie rozmowy handlowej?
A. Zachęcanie klienta do nabycia produktu o wyższej jakości.
B. Proponowanie towarów, które nie są dostępne w ofercie.
C. Proponowanie dóbr zastępczych.
D. Zachęcanie klienta do zakupu produktu o niższej jakości.
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?
A. brak dopasowania
B. dysonans pozakupowy
C. warunkowanie klasyczne
D. dysonans poznawczy
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument stworzony w edytorze tekstu, powszechnie stosowanym do przygotowywania ofert handlowych, łatwy w modyfikacji, używany w biurach agencji reklamowych, posiada rozszerzenie
A. .pdf
B. .docx
C. .jpeg
D. .pptx
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który wchodzi do sklepu i zwraca się do sprzedawcy mówiąc: "Zauważył Pan, przyszedłem tutaj po..." i rozgląda się po półkach, jest klientem
A. wzrokowcem
B. analitykiem
C. komputerowcem
D. słuchowcem
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjator powinien unikać
A. zdolności do wyrażania emocji.
B. dążenia do uzyskania kompromisu.
C. tendencyjnego wnioskowania.
D. unikania osądów.
PGF.08 Pytanie 102
Zarządzanie kampanią reklamową
Który model reklamowy przestawiono na rysunku?
zwrócenie uwagi odbiorcy |
wywołanie zainteresowania |
wzbudzenie chęci posiadania |
przekonanie o słuszności wyboru |
zakup |
zapewnienie satysfakcji |
A. DAGMAR
B. AIDCAS
C. AIDA
D. DIPADA
Zarządzanie kampanią reklamową
Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?
A. | B. | C. | D. |
---|---|---|---|
Prezentacja oferty | Negocjacje | Określenie potrzeb klienta | Negocjacje |
Określenie potrzeb klienta | Prezentacja oferty | Prezentacja oferty | Podpisanie umowy |
Podpisanie umowy | Określenie potrzeb klienta | Negocjacje | Prezentacja oferty |
Negocjacje | Podpisanie umowy | Podpisanie umowy | Określenie potrzeb klienta |
A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie dane zgromadzone w bazie danych pozwolą na skierowanie przesyłki do właściwego odbiorcy?
A. Dane teleadresowe
B. Stopień wykształcenia
C. Wiek oraz płeć klienta
D. Status cywilny klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Dobrze zadbany i estetyczny wygląd, właściwa prezentacja oraz wysoki poziom kultury obsługi to kluczowe aspekty rozmowy sprzedażowej
A. osobistej
B. listownej
C. e-mailowej
D. telefonicznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Zaufanie między stronami, pozytywna atmosfera, kompromisy oraz ujawnienie minimalnej granicy akceptacji to charakterystyczne cechy negocjacji
A. rzeczowych
B. miękkich
C. rywalizacyjnych
D. twardych
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?
A. spadających kropel
B. ostatniego muru
C. plasterków salami
D. gambitu
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu
A. problemowiec
B. szczegółowiec
C. zadaniowiec
D. chaotyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest
A. analiza porównawcza
B. ocena opcji
C. uświadomienie potrzeby
D. zapoznanie się z ofertą w ulotce reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną
A. promocyjna
B. umowna
C. okazyjna
D. stała
Zarządzanie kampanią reklamową
Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na
A. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
B. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
C. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
D. osiągnięciu celu za wszelką cenę
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak można by ulepszyć obsługę klientów?
A. półzamkniętym
B. półotwartym
C. otwartym
D. zamkniętym
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie przedstawionego fragmentu rozmowy sprzedażowej określ technikę aktywnego słuchania, którą zastosował sprzedający.
Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki, przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety nie jestem zadowolony z jej efektów. Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje. |
A. Parafrazę.
B. Potakiwanie.
C. Klaryfikację.
D. Odzwierciedlanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
A. sprzedaż
B. prezentacja
C. umowa
D. list przewodni
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?
A. 6%
B. 2%
C. 5%
D. 3%
Zarządzanie kampanią reklamową
Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z
A. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
B. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
C. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
D. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
Zarządzanie kampanią reklamową
Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który złożył zamówienie na 6 000 egzemplarzy ulotek, 300 plakatów oraz
600 wizytówek. Precyzyjnie określił szczegóły zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, klient ten jest
A. osobisty
B. innowator
C. rzeczowy
D. chaotyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na
A. przystosowaniu
B. ustępstwie
C. ograniczaniu uprawnień
D. wykorzystywaniu czasu
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty
A. w liście przewodnim
B. w ofercie handlowej
C. w strategii
D. w briefie
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który nie określa precyzyjnie swojego zamówienia i odnosi się do różnych kwestii w trakcie rozmowy sprzedażowej, jest nazywany klientem
A. zgodnym
B. chaotycznym
C. problemowym
D. osobistym