Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Dane teleadresowe
B. Wykształcenie klienta
C. Informacje o stanie cywilnym klienta
D. Wiek oraz płeć klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy zastosował przedstawiciel agencji, który w trakcie rozmowy sprzedażowej podkreślał zalety swojej oferty, przytaczając wyniki badań dotyczące efektywności narzędzi reklamowych?
A. Prezentację.
B. Zalecenie.
C. Dowód naukowy.
D. Scenariusz z życia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do
A. zarządzania relacjami z klientami
B. zarządzania pracownikami
C. tworzenia dokumentów tekstowych oraz graficznych
D. rozliczeń z fiskusem
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?
A. Zakończenia kampanii reklamowej
B. Przygotowania kampanii promocyjnej
C. Planowania wykonania zlecenia
D. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie przedstawionego fragmentu rozmowy sprzedażowej określ technikę aktywnego słuchania, którą zastosował sprzedający.
Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki, przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety nie jestem zadowolony z jej efektów. Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje. |
A. Parafrazę.
B. Odzwierciedlanie.
C. Potakiwanie.
D. Klaryfikację.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła uczestniczyć w procesie składania ofert na przygotowanie materiałów promocyjnych, powinna uzupełnić
A. zapytanie ofertowe
B. kontrofertę
C. brief reklamowy
D. brief kreatywny
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową, która obejmuje materiały promocyjne z obszaru BTL, należy w dokumencie zawrzeć reklamę
A. internetową
B. radiową
C. telewizyjną
D. w punkcie sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych sposobów przekazywania informacji stanowi część efektywnej komunikacji ustnej?
A. Ruchy rąk
B. Wypowiedź ustna
C. Kontakt fizyczny
D. Wyraz twarzy
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przeprowadzić rozmowę z klientami sklepu na temat wprowadzonego asortymentu, należy zastosować metodę
A. badań ankietowych
B. obserwacji
C. testu
D. wywiadu
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych dokumentów powinien być dołączony do wykonanej usługi reklamowej?
A. Protokół reklamacyjny
B. Potwierdzenie realizacji zamówienia
C. Zawiadomienie o wysyłce
D. Fakturę lub rachunek
Zarządzanie kampanią reklamową
Elementem wpływającym na efektywność komunikacji jest
A. przekazywanie wiadomości przy pomocy osób trzecich
B. zwracanie uwagi na znaczenie wypowiedzi
C. podawanie zbyt wielu informacji
D. używanie niezrozumiałego słownictwa
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem
A. kongruencji
B. proksemiki
C. pantomimiki
D. paralingwistyki
PGF.08 Pytanie 133
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to
A. ostrożni pragmatycy
B. niepewni przeciętniacy
C. nieostrożni optymiści
D. nieufni liderzy
PGF.08 Pytanie 134
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel butiku z luksusową odzieżą damską złożył zamówienie na reklamę w formie aranżacji wystawy sklepowej. W jaki sposób najlepiej zaprezentować projekt reklamy klientowi do zatwierdzenia?
A. Proofu cyfrowego
B. Proofu analogowego
C. Briefu reklamowego
D. Wizualizacji komputerowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt brutto zamówienia 100 wizytówek wynosi 40 zł. Jaką kwotę musi uiścić klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniu powyżej 350 sztuk obowiązuje zniżka w wysokości 10%?
A. 126 zł
B. 160 zł
C. 120 zł
D. 144 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?
A. Odpornym na działania promocyjne rywali.
B. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
C. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
D. Dumnym z bycia klientem danej marki.
Zarządzanie kampanią reklamową
Rabat udzielany klientom w celu zachęcenia ich do zakupów tylko u jednego dostawcy to rabat
A. lojalnościowy
B. ilościowy
C. handlowy
D. gotówkowy
PGF.08 Pytanie 138
Zarządzanie kampanią reklamową
W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na
A. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
B. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
C. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
D. zainteresowanie konsumenta produktem
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób
A. spontaniczny
B. rutynowy
C. bezmyślny
D. przemyślany
Zarządzanie kampanią reklamową
Najbardziej popularnym narzędziem wspierającym budowanie lojalności klientów wobec przedsiębiorstwa jest
A. prospekt firmowy
B. katalog uniwersalny
C. ulotka informacyjna
D. karta stałego klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który ma silne więzi z firmą i poleca ją innym, jest klientem
A. stałym.
B. lojalnym.
C. zaangażowanym ekonomicznie.
D. narzekającym na ceny.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką dokumentację powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?
A. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
B. Fakturę VAT
C. Zawiadomienie o wysyłce
D. Rachunek uproszczony
Zarządzanie kampanią reklamową
W telemarketingu kluczowe znaczenie dla przyszłego klienta ma
A. strój sprzedawcy
B. wizytówka sklepu
C. wygląd sklepu
D. intonacja głosu sprzedawcy
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego obowiązkowego składnika brakuje w załączonej umowie kupna-sprzedaży?
Umowa kupna – sprzedaży |
zawarta w dniu 21 grudnia 2015 r. pomiędzy: Janem Nowakiem – właścicielem firmy XYZ z siedzibą w Warszawie, ul. Wałęsy 89, zwanym dalej Sprzedającym, a Józefem Kowalewskim – kierownikiem działu zakupów firmy ABC z siedzibą w Warszawie, ul. Mazowiecka 98, zwanym dalej Kupującym. |
§1 |
Podstawą zawarcia umowy jest zamówienie z dnia 15 października 2015 r. |
§2 |
Przedmiotem umowy jest sprzedaż plotera model PWZAA 50/32. |
§3 |
Cena towaru, którego dotyczy niniejsza umowa, wynosi 5 000,00 zł brutto. |
§4 |
Ploter zostanie wydany i dostarczony Kupującemu na koszt Sprzedającego. Sprzedający dostarczy towar w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania zapłaty. |
§5 |
Kupujący zobowiązuje się zapłacić za towar do dnia 28 grudnia 2015 r. |
§6 |
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego. |
§7 |
Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron. |
Podpis Kupującego |
A. Podpisu sprzedawcy.
B. Przedmiotu sprzedaży.
C. Stron umowy.
D. Warunków dostawy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?
A. inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
B. analityk, sponsor, decydent, użytkownik
C. inicjator, analityk, decydent, użytkownik
D. sponsor, analityk, decydent, nabywca
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji
A. opartych na mediacjach
B. opartych na kompromisie
C. twardych
D. miękkich
Zarządzanie kampanią reklamową
System zarządzania informacjami o klientach, służący do budowania relacji z klientami, to system
A. PRL
B. SIM
C. ERP
D. CRM
Zarządzanie kampanią reklamową
Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli
A. odbiorca akceptuje warunki oferty
B. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
C. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
D. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
Zarządzanie kampanią reklamową
Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?
A. Stosowania obiektywnych kryteriów
B. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
C. Oddzielania problemu od ludzi
D. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
Zarządzanie kampanią reklamową
Postrzeganie partnerów w negocjacjach jako przyjaciół i ustępowanie dla podtrzymywania relacji jest cechą stylu negocjacji, który określa się mianem
A. kompromis
B. unikanie
C. dostosowanie się
D. dominacja
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady
A. niedostępności
B. wzajemności
C. dowodu słuszności
D. konsekwencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?
A. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
B. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
C. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
D. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z przytoczonych form oferty handlowej popularnej agencji reklamowej jest najmniej interesująca?
A. Katalog, folder, ulotka
B. Uniwersalny przekaz w mediach
C. Pismo ofertowe
D. Krótki tekst w emailu
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując trójetapowy sposób argumentacji sprzedażowej FAB, sprzedawca
A. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
B. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
C. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
D. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
PGF.08 Pytanie 155
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. konferencji prasowej
B. przyjęcia prasowego
C. wycieczki prasowej
D. briefingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Promocja dla konsumentów.
B. Akcja promocyjna.
C. Sprzedaż bezpośrednia.
D. Public relations.
PGF.08 Pytanie 157
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy klient pragnie dotrzeć do grupy docelowej, która zamawia głównie produkty korzystając z nowoczesnych metod sprzedaży, powinien inwestować największe środki finansowe w projektowanie
A. pylonu multimedialnego
B. sklepu internetowego
C. szyldów reklamowych
D. tablic reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent kawy organizuje raz w miesiącu akcję pod hasłem "Święto Kawy". Polega ona na oferowaniu klientom opakowań premiowych kawy, zgodnie z zasadą zaprezentowaną na załączonym plakacie. Które z narzędzi promocji wykorzystuje firma?

A. Reklamę.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Public relations.
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?
A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
C. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
D. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak powinien zachować się pracownik agencji reklamowej wobec klienta, który często zmienia temat rozmowy i wydaje się niepewny swoich potrzeb?
A. Wracać do głównego wątku rozmowy
B. Prowadzić dyskusje na każdy poruszony temat
C. Nie zwracać uwagi na klienta
D. Okazywać klientowi frustrację