Przedstawione na rysunku narzędzie, stosowane w robotach malarskich, jest wałkiem
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Poprawna odpowiedź to wałek ergonomicznym do farb olejnych, co znajduje potwierdzenie w jego konstrukcji i zastosowaniu. Wałki malarskie tego typu charakteryzują się specjalnie zaprojektowaną rączką, która zapewnia komfort użytkowania oraz umożliwia precyzyjne malowanie, co jest szczególnie istotne w przypadku farb olejnych. Farby olejne wymagają dużej staranności i równomiernego nałożenia, aby uniknąć smug i nierówności. Ergonomiczne wałki są zakończone odpowiednio dobranym włosiem, które skutecznie wchłania farbę i pozwala na jej równomierne rozprowadzenie na malowanej powierzchni. W branży malarskiej i budowlanej, stosowanie wałków o ergonomicznym kształcie jest zgodne z najlepszymi praktykami, ponieważ przyczynia się do zmniejszenia zmęczenia rąk podczas długotrwałego malowania. Przykładem zastosowania może być malowanie dużych powierzchni, takich jak ściany czy sufity, gdzie precyzyjne nałożenie farby jest kluczowe dla uzyskania wysokiej jakości efektu końcowego.
Wybór wałka sznurkowego do farb lateksowych, wałka do zakładania na kij teleskopowy oraz wałka do fakturowania powłok jest nieadekwatny, ponieważ te narzędzia różnią się znacznie od wałka ergonomicznym do farb olejnych. Wałek sznurkowy, choć używany w malarstwie, jest przeznaczony głównie do farb lateksowych, które nie wymagają tak precyzyjnego rozprowadzenia jak farby olejne. Jego budowa uniemożliwia uzyskanie gładkiej powierzchni, co jest kluczowe przy użyciu farb olejnych, które wymagają szczególnego traktowania. Ponadto, wałek do zakładania na kij teleskopowy jest narzędziem stworzonym do malowania trudno dostępnych miejsc, ale nie posiada ergonomicznymi właściwościami, które poprawiają komfort pracy w dłuższej perspektywie czasowej. Wreszcie, wałek do fakturowania powłok ma na celu tworzenie tekstur na malowanej powierzchni, co nie jest zgodne z wymogami precyzyjnego i równomiernego rozprowadzenia farby olejnej. Zatem, błędne odpowiedzi wskazują na typowy błąd myślowy, gdzie wybór narzędzia nie odzwierciedla jego rzeczywistej funkcji i przeznaczenia, co jest kluczowe dla efektywności i jakości pracy malarskiej.