Asfalt lanowany to taki materiał, który musi być przewożony w wyższej temperaturze, żeby dobrze się sprawował. Kocioł transportowy, który widzisz na rysunku, został stworzony właśnie po to, aby utrzymać tę temperaturę. Ważna jest jego budowa, a zwłaszcza izolacja termiczna, bo jak asfalt zastygnie w zimnej temperaturze, to nie nadaje się już do niczego. Używa się go w budownictwie, zwłaszcza gdy kładzie się nawierzchnię dróg czy innych obiektów inżynieryjnych. Przewożenie asfaltu w takich kotłach to dobry sposób, który stosują profesjonaliści. Dzięki utrzymaniu odpowiedniej temperatury jakość materiału jest lepsza, a na budowie łatwiej się go wykorzystuje, co potem przekłada się na dłuższe użytkowanie nawierzchni.
Mieszanki cementowo-emulsyjnej, asfaltu porowatego czy mastyksu grysowego nie nadają się do przewozu w kotłach przystosowanych do asfaltu lanego. Mieszanka cementowo-emulsyjna ma zupełnie inne właściwości i nie trzeba jej transportować w wysokich temperaturach, więc to nie jest dobry wybór. Asfalt porowaty może być używany w budownictwie, ale jego transport nie wymaga tych wszystkich specjalnych rozwiązań, które są potrzebne dla asfaltu lanego. Mastyks grysowy jest stosowany w dość wąskich zastosowaniach i też nie potrzebuje wysokotemperaturowych warunków podczas transportu. Jak się wybiera takie błędne odpowiedzi, można pomyśleć, że te materiały mają podobne właściwości do asfaltu lanego, co jest nie do końca prawdą. Ważne jest, żeby zauważyć, że różne materiały budowlane wymagają różnych technologii transportu i przechowywania, bo mają różne właściwości fizykochemiczne i zastosowania w budownictwie.