Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował dwa pokoje dwuosobowe dla czterech osób w taryfie all inclusive w terminie od 09 do 14 lipca. Który fragment potwierdzenia rezerwacji odpowiada zamówieniu?

Potwierdzenie rezerwacji - fragmentPotwierdzenie rezerwacji - fragment
- ilość dób 6
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 6 000,00 zł
- ilość dób 5
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 5 000,00 zł
A.B.
Potwierdzenie rezerwacji - fragmentPotwierdzenie rezerwacji – fragment
- ilość dób 6
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 3 000,00 zł
- ilość dób 5
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 2 500,00 zł
C.D.

A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji

Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając

A. planu miasta.
B. rozpiski komunikacyjnej.
C. mapy obszaru.
D. książki telefonicznej.
HGT.03 Pytanie 3
Obsługa gości w obiekcie świa…

Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi

A. sejf, bagażnik, biurko lub stół
B. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
C. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
D. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
B. życzyć mu udanego pobytu
C. zaprosić go do biurka recepcyjnego
D. zaopiekować się jego bagażem
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji

Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?

A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dzieckiem zarezerwowała w hotelu apartament dla dwóch osób z dostawką w okresie od 1 do 10 lipca. Koszt wynajmu apartamentu to 400,00 zł za dobę, a cena dostawki wynosi 10% wartości apartamentu. Ile wyniesie całkowity koszt pobytu tej rodziny w hotelu?

A. 4 400,00 zł
B. 4 040,00 zł
C. 3 960,00 zł
D. 3 640,00 zł
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji

Prezentowany fragment karty menu to śniadanie

KARTA MENU – ŚNIADANIA
jajecznica na bekonie,
gotowane parówki, wędlina,
pieczywo,
kawa lub herbata, soki owocowe

A. angielskie.
B. wiedeńskie.
C. amerykańskie.
D. rosyjskie.
HGT.03 Pytanie 8
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj preparat, którego powinna użyć osoba sprzątająca do mycia luster w lokalu mieszkalnym?

A. Płyn z alkoholem
B. Mleczko nabłyszczające
C. Środek czyszczący w postaci mleczka
D. Preparat do dezynfekcji
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji

Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien

A. sporządzić rachunek wstępny
B. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
C. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
D. przygotować kartę rejestracyjną
HGT.03 Pytanie 10
Obsługa gości w obiekcie świa…

Oblicz całkowity koszt usługi zamówionej przez gościa, czyli dostarczenie kolacji do pokoju dla dwóch osób, jeżeli cena kolacji wynosi 50,00 zł/szt., a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia?

A. 120,00 zł
B. 100,00 zł
C. 50,00 zł
D. 60,00 zł
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia, określ który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Od:Anna Jankowska [email protected]
Do:Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected]
Wysłano:11 stycznia 2022
Temat:Rezerwacja pokoju
Witam,
po zapoznaniu się z ofertą hotelu, zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2022 r. do 22.08.2022 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza.
Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej.

Z poważaniem
Anna Jankowska

A. Connecting rooms.
B. Executive rooms.
C. Superior rooms.
D. Adjacent rooms.
HGT.03 Pytanie 12
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy przeprowadzić w pierwszej kolejności podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?

A. Umycie podłogi
B. Umycie glazury nad brodzikiem
C. Wypolerowanie armatury nad umywalką
D. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
B. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
C. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
D. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji

W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż

A. pięć
B. dwie
C. cztery
D. trzy
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który oferuje usługi w ramach taryfy AP, zapewnia swoim gościom nocleg

A. ze śniadaniem angielskim
B. bez posiłków
C. z kontynentalnym śniadaniem
D. z pełnym wyżywieniem
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi

A. towarzyszące
B. fakultatywne
C. podstawowe
D. uzupełniające
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:

A. telefon i faks
B. telefon i internet
C. komputer i drukarka
D. internet i drukarka
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość netto usługi gastronomicznej, jeśli wartość brutto wynosi 64,00 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 69,12 zł
B. 56,00 zł
C. 59,26 zł
D. 58,90 zł
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji

Hotel Bohemia wprowadził program lojalnościowy SENIOR PASS, który zapewnia stały rabat przy kolejnych pobytach dla gości w wieku emerytalnym. Celem zastosowanego narzędzia marketingowego jest

A. kształtowanie pozytywnego wizerunku hotelu w społeczności
B. finansowe wsparcie stałych gości hotelu
C. tworzenie długotrwałej relacji z klientami hotelu
D. rozszerzanie dotychczasowego rynku docelowego
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji

Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?

A. Służby pięter
B. Gastronomii
C. Odnowy biologicznej
D. Techniczny
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
C. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
D. o rentowności niższej od średniej krajowej
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz

A. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
B. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
C. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
D. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?

A. Wzrośnie popyt
B. Spadnie popyt
C. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
D. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji

Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do

A. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
B. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
C. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
D. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
HGT.03 Pytanie 25
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób serwowane jest śniadanie a la carte?

A. Za pośrednictwem obsługi kelnerskiej
B. Przekazywane do pokoju hotelowego
C. W formie śniadaniowego zestawu
D. W postaci bufetu śniadaniowego
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?

A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
B. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
C. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
D. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
B. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
C. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
D. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Utworzenie nowego biura podróży
B. Rozszerzenie asortymentu hotelu
C. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
D. Zamknięcie jednego piętra hotelu
HGT.03 Pytanie 29
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wybierz propozycję śniadaniową, która jest odpowiednia na lato dla uczniów w wieku szkolnym?

A. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa
B. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata
C. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao
D. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji

Obiekty świadczące usługi noclegowe, w tym domki turystyczne, to

A. kempingi
B. domy wycieczkowe
C. domy turysty
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji

Kooperacja hotelu z agencjami turystycznymi stanowi element strategii marketingowej

A. cenników
B. oferty
C. zatrudnionych
D. dystrybucji
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji

Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?

A. Survival.
B. Karawaning.
C. Trekking.
D. Tramping.
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
B. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
C. przeniesienie bagażu do jego pokoju
D. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?

A. Regulamin hotelowy
B. Formularz rezerwacyjny
C. Kartę rejestracyjną
D. Raport dobowy
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?

A. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
B. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
C. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
D. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
HGT.03 Pytanie 36
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?

A. Teatralny
B. Bankietowy
C. Owalny
D. Klasowy
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji

Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:

A. zakwaterowania i wyżywienia
B. aktywności rekreacyjne
C. usług z tym związanych
D. serwis turystów i gości
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Karta rezerwacji
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Informator hotelowy
D. Formularz kaucyjny
HGT.03 Pytanie 39
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?

A. Telefon komórkowy
B. Szczoteczkę do zębów
C. Tajne dokumenty
D. Męski zegarek
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja korzystania przez gościa hotelowego z depozytu w recepcji powinna odbywać się na

A. paragonie fiskalnym
B. karcie pobytu
C. rachunku wstępnym
D. kontrolce depozytowej