Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi

A. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
B. osobisty telefon do użytku
C. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
D. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze

A. strategii cenowej
B. promocji sprzedaży
C. strategii produktowej
D. public relations
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
B. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
C. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
D. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Marketing bezpośredni.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Promocję sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. potwierdzenie rezerwacji
B. karta rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. grafik rezerwacji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?

A. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
B. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
C. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
D. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
Realizacja usług w recepcji

Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?

A. Marketing i służba parterowa
B. Gastronomia i służba pięter
C. Marketing i służba pięter
D. Gastronomia i służba parterowa
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim

A. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
B. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
C. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania
D. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji

Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?

A. Strategię mieszaną
B. Sponsoring
C. Reklamę
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
B. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
C. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
D. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
Realizacja usług w recepcji

Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?

A. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
B. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
C. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
D. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. serwowania śniadań.
B. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
C. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
D. dostarczania gazet.
HGT.03 Pytanie 17
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie służby w hotelu zajmują się dbaniem o czystość oraz estetykę obszarów wspólnych dla gości?

A. Pralnicze.
B. Recepcji.
C. Pięter.
D. Parterowe.
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?

HAPPY DAY W HOTELU
Oferta pakietowa zawiera:
dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny
nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness:
rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką
brodzik dla dzieci
6-torowy basen sportowy
kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa
grota solna z tężnią
dostęp do sali fitness
20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA
bezpłatną szatnię dla całej rodziny
Cennik:
osoba dorosła100 zł
dzieci 7-12 lat50 zł
dzieci do 7 latgratis
parking do 8 hgratis

A. Walk in.
B. No show.
C. VIP.
D. Passant.
Realizacja usług w recepcji

Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?

A. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
B. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
C. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
D. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
Realizacja usług w recepcji

Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację

A. gwarantowaną
B. przedwstępną
C. kredytową
D. niegwarantowaną
Realizacja usług w recepcji

System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na

A. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
B. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
C. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
D. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych obiektów noclegowych, działających w Małopolsce, cieszyły się w 2007 r. największym popytem?

Korzystający z bazy noclegowej w woj. małopolskim – 2007 r.
Rodzaj obiektuLiczba korzystających
OgółemCudzoziemcy
Kempingi23 46916 185
Pola biwakowe4 607545
Pensjonaty114 11111 950
Domy wycieczkowe24 8292 691
Schroniska65 2335 011
Schroniska młodzieżowe44 15310 755
Hotele1 572 275805 236
Motele26 99310 116

A. Pensjonaty i domy wycieczkowe.
B. Schroniska i schroniska młodzieżowe.
C. Hotele i motele.
D. Kempingi i pola biwakowe.
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?

A. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
B. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
C. Możliwość nabycia prasy codziennej.
D. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?

A. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
B. Przeprowadzić remont pokoi.
C. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
D. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
Realizacja usług w recepcji

W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?

A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia, wskaż pakiet usług, który powinien zaproponować hotel grupie gości z Koła Emerytów.

Fragment zamówienia
Prosimy o zarezerwowanie 8 pokoi dwuosobowych typu standardowego, pełne wyżywienie, masaże całego ciała, fizykoterapię, inhalacje, krioterapię.

A. Pokoje TPL, pełne wyżywienie, zabiegi wellness.
B. Pokoje DBL, śniadania, obiadokolacje, zabiegi relaksacyjne.
C. Pokoje TPL, śniadania, zabiegi SPA.
D. Pokoje DBL, śniadania, obiady, kolacje, zabiegi lecznicze.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach

A. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
B. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
C. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
D. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?

A. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
B. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
C. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
D. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
B. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
C. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
D. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności

Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Public relations.
B. Sprzedaż osobista.
C. Promocja sprzedaży.
D. Reklama.