Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji
A. 10 miejscami noclegowymi, dostarczający klientom całodzienne wyżywienie
B. 7 miejscami noclegowymi, zapewniający szeroki asortyment usług dla swoich gości
C. 10 pokojami, oferujący szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
D. 7 pokojami, oferujący swoim klientom całodzienne wyżywienie
HGT.03 Pytanie 2
Obsługa gości w obiekcie świa…
Proces deratyzacji polega na eliminacji szkodliwych
A. bakterii.
B. owadów.
C. gryzoni.
D. wirusów.
HGT.03 Pytanie 3
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?
A. Czyścik.
B. Zamiatarka.
C. Odkurzacz.
D. Polerka.
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?
Twierdza Kłodzko Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka. Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec. | Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki. Kopalnia Soli w Wieliczce. | Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach. | Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą". Góra Trzech Krzyży. |
Propozycja 1. | Propozycja 2. | Propozycja 3. | Propozycja 4. |
A. Propozycja 2.
B. Propozycja 1.
C. Propozycja 4.
D. Propozycja 3.
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?
A. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
B. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
C. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
D. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
HGT.03 Pytanie 6
Obsługa gości w obiekcie świa…
Obowiązki związane z utrzymaniem czystości oraz porządku w strefie Wellness & SPA hotelu przypadają pracownikom
A. działu technicznego
B. służby parterowej
C. działu rekreacji
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?
A. Galileo.
B. Amadeus.
C. Sabre.
D. Opera.
HGT.03 Pytanie 8
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która kategoria gości hotelowych najlepiej skorzysta z zestawów śniadaniowych, oferowanych w przystępnej cenie?
A. Uczestników konferencji
B. Gości VIP
C. Grupy turystycznej
D. Rodzin z małymi dziećmi
HGT.03 Pytanie 9
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile płynu uniwersalnego należy dodać do 15 litrów wody, aby przygotować roztwór do mycia, skoro producent zaleca rozcieńczenie w proporcji 1:5?
A. 7,5 litra
B. 3,0 litry
C. 1,5 litra
D. 5,0 litrów
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji
Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to
A. rotele
B. flytele
C. botele
D. aguatele
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji
Czym jest voucher?
A. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
B. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
C. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
D. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji
Kooperacja hotelu z agencjami turystycznymi stanowi element strategii marketingowej
A. cenników
B. zatrudnionych
C. oferty
D. dystrybucji
HGT.03 Pytanie 13
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przyjmując zlecenie na pobudkę, należy ustalić z gościem hotelowym
A. metodę płatności za usługę
B. przyczynę zlecenia usługi
C. stawki za tę usługę
D. czas wykonania usługi
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?
A. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
B. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
C. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?
A. 80 zł
B. 230 zł
C. 120 zł
D. 150 zł
HGT.03 Pytanie 16
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?
A. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
B. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
C. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
D. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji
Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. trzy
B. jedną
C. dwie
D. cztery
HGT.03 Pytanie 18
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która kategoria usług obejmuje jedynie usługi komplementarne bez opłat?
A. Serwowanie śniadania do pokoju, wymiana walut, plac zabaw
B. Budzenie, wynajem leżaków, rezerwacja biletu na spektakl teatralny
C. Jazda konna, udzielenie pomocy w sytuacjach kryzysowych, wskazanie drogi do banku
D. Dostarczanie informacji, przesyłanie wiadomości, zamówienie taksówki
HGT.03 Pytanie 19
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż usługę, która jest oferowana gościom w hotelu bez opłat.
A. Wynajem miejsc postojowych
B. Zarezerwowanie biletów do teatru
C. Dostarczenie posiłku do pokoju
D. Zamówienie taksówki
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in dla grupy turystycznej, klucze do pokoi oraz karty pobytu powinny być przekazane gościom
A. zgodnie z listą uczestników wyjazdu
B. na podstawie dokumentacji podróży
C. po utworzeniu rachunku dla grupy
D. po dokonaniu inspekcji pokoi przez przewodnika grupy
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji
Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?
A. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
B. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
C. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
D. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
B. doprowadzenie gościa do pokoju
C. zapewnienie porządku w holu hotelowym
D. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
HGT.03 Pytanie 23
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?
A. Coctail Party
B. Garden Party
C. Przyjęcie bufetowe
D. Lampkę wina
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji
Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?
A. Gwarantowaną
B. Kredytową
C. Niegwarantowaną
D. Wstępną
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?
A. Pracownik działu rezerwacji
B. Recepcjonista concierge
C. Pracownik działu guest relations
D. Recepcjonista-informator
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?
A. umowa agencyjna
B. allotment
C. umowa zlecenia
D. czarter
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji
Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Kolacja | 20 | sztuka | 80,00 | 1 600,00 | 8% |
A. 368,00 zł
B. 1 600,00 zł
C. 299,00 zł
D. 1 728,00 zł
HGT.03 Pytanie 28
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?
A. Kierownik służby pięter
B. Pokojowa zmienna
C. Concierge recepcyjny
D. Guest relations
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę cateringową wykorzystała hotelowa restauracja dla grupy gości, serwując identyczne potrawy?
A. Room service
B. A la carte
C. Obsługę bufetową
D. Obsługę bankietową
HGT.03 Pytanie 30
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podejmując zlecenie na budzenie, powinno się ustalić z klientem hotelowym
A. metodę płatności za usługę
B. czas realizacji usługi
C. koszt usługi
D. przyczynę wykonania usługi
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji
W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?
A. Promocja sprzedaży
B. Sponsoring
C. Public relations
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
B. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
C. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
D. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
HGT.03 Pytanie 33
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania podejmie hotel w dniu poprzedzającym konferencję zamówioną przez firmę zewnętrzną, która obejmuje obsługę techniczną?
A. Przygotuje mini bufet z napojami i przekąskami
B. Umieści tablice informacyjne, które będą wskazywać drogę do sali konferencyjnej
C. Sprawdzi nagłośnienie pomieszczeń i sprawność mikrofonów
D. Zrealizuje rejestrację uczestników oraz powita gości
HGT.03 Pytanie 34
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pokojowa jest zobowiązana do zapewnienia wody butelkowanej w ilości adekwatnej do liczby gości w pokoju w hotelu kategorii
A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. wyłącznie 4* i 5*
D. tylko 5*
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji
Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?
A. oraz jednym posiłkiem
B. oraz dwoma posiłkami
C. amerykańskim
D. kontynentalnym
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?
A. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
B. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
C. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
D. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji
Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?
A. Z wózka
B. Z półmisków
C. Z bufetu
D. Ze stołu
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?
A. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
B. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
C. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
D. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
HGT.03 Pytanie 39
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty są zobowiązane, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, do przeprowadzenia dodatkowego sprzątania pokoju i łazienki na prośbę gościa?
A. Schroniska młodzieżowe
B. Hotele
C. Domy wycieczkowe
D. Pensjonaty
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja w hotelu, która polega na przyjęciu większej liczby rezerwacji niż dostępnych miejsc, to
A. confirm
B. franchising
C. overbooking
D. overstays