Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Spaghetti Bolognese
B. Kotlet schabowy
C. Boeuf Strogonow
D. Pudding Yorkshire
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest

A. zespół pracowników
B. promocja
C. towar
D. koszt
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?

A. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
B. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
C. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
D. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji

Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?

A. Kanał dystrybucji
B. Reklama
C. Cena
D. Towar
HGT.03 Pytanie 5
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?

A. Okolicznościowe
B. Gruntowne
C. Awaryjne
D. Specjalne
HGT.03 Pytanie 6
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaka temperatura jest najbardziej odpowiednia do przechowywania jaj, aby utrzymały świeżość przez 28 dni?

A. Od - 2°C do 0°C
B. Od - 5°C do - 2°C
C. Od 0°C do +5°C
D. Od +6°C do +10°C
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w

A. rachunku hotelowym
B. karcie pobytu
C. formularzu rezerwacji
D. karcie rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 8
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go

A. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
B. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
C. o umowę o świadczenie usług turystycznych
D. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Budzenie, przechowalnia bagażu
B. Wstawka do apartamentu, budzenie
C. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
D. Tłumacz języka migowego, room-service
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji

Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować

A. menadżer recepcji
B. concierge
C. dyrektor hotelu
D. recepcjonista dyspozytor
HGT.03 Pytanie 11
Obsługa gości w obiekcie świa…

Śniadanie, które zawiera gorący napój taki jak kawa lub herbata, jasne lub ciemne pieczywo, bułki, tosty lub rogaliki oraz dodatki takie jak masło, dżem, miód i konfitury, to śniadanie

A. angielskie
B. wiedeńskie
C. amerykańskie
D. francuskie
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?

A. Listy roomingowej
B. Formularza rezerwacji
C. Vouchera
D. Potwierdzenia rezerwacji
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista w zleceniu do działu służb pięter zakomunikuje, że pokój jest w trakcie renowacji?

A. Zwolniony do przygotowania
B. Wyeksploatowany
C. Zajęty
D. Czasowo wyłączony z eksploatacji
HGT.03 Pytanie 14
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie węzła sanitarno-higienicznego w hotelowym pokoju?

A. Prysznic, umywalka z blatem i bocznym oświetleniem, ręczniki kąpielowe, WC
B. Wanna z baterią i prysznicem, umywalka z blatem i górnym oświetleniem, WC
C. Prysznic, osłona prysznica, bidet, umywalka
D. Wanna, bidet, WC z umywalkami, ręczniki
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty

A. regresywna
B. zmniejszona
C. uzgadniana
D. bez zmian
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę musi uiścić gość za pobyt od 10 do 15 lipca, jeśli cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 540 zł
B. 600 zł
C. 500 zł
D. 648 zł
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
B. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
C. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
D. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
HGT.03 Pytanie 18
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką jednostkę noclegową powinno się przygotować dla gościa rezerwującego pokój dwuosobowy z dużym łóżkiem?

A. Duplex
B. Suite
C. Double
D. Twin
HGT.03 Pytanie 19
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?

A. Od +10 °C do +15 °C
B. Od -10 °C do -6 °C
C. Od 0 °C do +6 °C
D. Od -5 °C do -1 °C
HGT.03 Pytanie 20
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika oraz informacji dodatkowych oblicz wartość pakietu usług przygotowanego dla nowożeńców, którzy zarezerwowali pobyt w APT z pełnym wyżywieniem na 2 doby, w drugim dniu pobytu uroczystą kolację zamiast zwykłej oraz poinformowali, że przyjadą do hotelu po godzinie 1700.

Rodzaj usługiInformacje dodatkowe

Apartament – 520 zł/dobę

Śniadanie – w cenie noclegu

Obiad – 60 zł/os.

Kolacja – 80 zł/os.

Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór" – 110 zł/os.

Strefa Spa – w cenie noclegu

Doba hotelowa trwa od 1300 do 1000

wydawane w godz. 700 – 1000

wydawany w godz. 1300 – 1600

wydawana w godz. 1700 – 2100

wydawana w godz. 1700 – 2100

dostępna w godz. 700 – 2100

Rabat na wszystkie usługi dla nowożeńców 20%

A. 1 332 zł
B. 1 232 zł
C. 1 432 zł
D. 1 132 zł
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?

A. 110 cm
B. 90 cm
C. 50 cm
D. 70 cm
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie

A. dowodu rejestracyjnego pojazdu
B. dokumentu tożsamości
C. świadectwa urodzenia
D. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
HGT.03 Pytanie 23
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik obsługi pięter odpowiada w pełni majątkowo za mienie gościa w trakcie

A. pobytu gościa w wynajmowanej przez niego sali konferencyjnej
B. sprzątania korytarzy w obiekcie
C. sprzątania pokoju gościa
D. pobytu gościa w hotelowej restauracji
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?

A. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
C. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
HGT.03 Pytanie 25
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rodzaj pokoju w hotelu posiada dwa pojedyncze łóżka?

A. Double
B. Single
C. Twin
D. Suite
HGT.03 Pytanie 26
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do zrobienia omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jajko, cukier
B. Mąka, jajko, drożdże
C. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
D. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista informuje dział służby pięter w zleceniu o pokoju, który jest w remoncie?

A. Czasowo wyłączony z eksploatacji
B. Zwolniony do przygotowania
C. Zajęty
D. Wyeksploatowany
HGT.03 Pytanie 28
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?

A. 3 minuty
B. 8+10 minut
C. 4+5 minut
D. 6 minut
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. niemiecką
B. angielską
C. rosyjską
D. francuską
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji

Czym jest formularz rezerwacyjny?

A. przesyłaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez klienta za pomocą e-maila
B. zapisem danych osobowych gościa podczas rejestracji w hotelu
C. notowaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez recepcjonistę
D. wysyłaniem potwierdzenia zamówionych usług do klienta
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji

W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?

A. Marketing bezpośredni
B. Promocja sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Public relations
HGT.03 Pytanie 32
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przedstawionego grafiku obłożenia wskaż numery pokojów, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia.

Nr pokoju03.1204.1205.1206.1207.1208.12
101RRR
102RR
103RRR
104R

A. 101,102,103
B. 102,103,104
C. 101,103,104
D. 101,102,104
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?

A. Osoba informacyjna
B. Telefonista
C. Relacje z gośćmi
D. Kierownik zmiany
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na

A. termin ważności karty
B. dzienny limit transakcji
C. stan konta
D. typ karty
HGT.03 Pytanie 35
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być używane do szorowania, polerowania i pielęgnacji podłogi marmurowej w obiekcie hotelowym?

A. Szorowarka jednotarczowa
B. Odkurzacz do czyszczenia na mokro i sucho
C. Odkurzacz autonomiczny
D. Automat do szorowania i zbierania
HGT.03 Pytanie 36
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ właściwe warunki, jakie powinny panować w pomieszczeniach magazynowych przeznaczonych do przechowywania suchych artykułów zbożowych?

A. Wilgotność względna 95%, dobra wentylacja, temperatura od 0 °C do 5 °C
B. Wilgotność względna 60%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 0 °C do 4 °C
C. Wilgotność względna 90%, brak cyrkulacji powietrza, temperatura od 18 °C do 26 °C
D. Wilgotność względna 60%, dobra wentylacja, temperatura od 8 °C do 10 °C
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji

Czym jest garni?

A. typ posiłku odchudzającego
B. jadalne elementy ozdobne potrawy
C. typ dania mięsnego
D. typ alkoholu
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
B. ściągnięcie środków z konta użytkownika
C. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
D. ustalenie tożsamości posiadacza karty
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Karta rezerwacji
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Formularz kaucyjny
D. Informator hotelowy
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?

A. Konferencyjnej
B. Budzenia
C. Rekreacyjnej
D. Noclegowej