Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządza się na zamieszczonym formularzu?

HOTEL MIRANDA***
Imię                Nazwisko                
Nr i seria dowodu tożsamościForma płatności
Data przyjazduData wyjazdu
Podpis recepcjonistyPodpis gościa

A. Voucher biura podróży.
B. Kartę pobytu.
C. Czek podróżny.
D. Kartę rejestracyjną.
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Travelocity, Travels-web, Expedia
B. Sabre, Galileo, Amadeus
C. Fidelio, Chart, ProHott
D. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji zastosował hotel Bohema**** w zamieszczonej informacji?

Hotel Bohema**** obchodzi 100-lecie działalności
Dnia 26 czerwca br. w godzinach 1500-2000 zapraszamy na Dzień Otwarty, w trakcie którego będzie można zwiedzić nowoczesne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Promocję sprzedaży.
B. Reklamę.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji

Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?

A. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
B. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
C. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
D. Nowożeńcom w podróży poślubnej
Realizacja usług w recepcji

Jak należy dokonać zameldowania grupy turystycznej, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?

A. Za pośrednictwem pilota wycieczki
B. Bez pośredników, każdego członka indywidualnie
C. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego
D. Poprzez starostę grupy
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:

A. dystrybucja, promocja, cena, personel
B. sprzedaż, cena reklama, personel
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel
D. cena, sprzedaż, reklama, promocja
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pokój jednoosobowy w terminie od 4 do 6 grudnia 2014 roku. Który numer pokoju zaznaczył recepcjonista?

Grafik rezerwacji – grudzień 2014
Data1.122.123.124.125.126.127.128.12
l.m.
SGL 201RRR
TPL 202RR
DBL 203RRRR
APT 204RRR
SGL 205RR
APT 206RRR
DBL 207RRR
TPL 208RRR

A. 208
B. 203
C. 205
D. 201
HGT.03 Pytanie 14
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która grupa zawiera podstawowe elementy nakrycia do śniadania prostego?

- talerz śniadaniowy

- nóż do masła

- filiżanka ze spodkiem i łyżeczką

- talerz śniadaniowy

- serwetka

- nóż zakąskowy

A.B.

- talerz śniadaniowy

- nóż i widelec zakąskowy

- podstawka pod kieliszek do jaj

- filiżanka ze spodkiem i łyżeczką

- talerz śniadaniowy

- serwetka

- talerzyk do pieczywa

- nóż do masła

- mlecznik

C.D.

A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz

A. przyjąć opłatę
B. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
C. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
D. zamknąć rachunek hotelowy gościa
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 600 zł
B. 540 zł
C. 500 zł
D. 648 zł
HGT.03 Pytanie 21
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim naczyniu można serwować mleko do kawy?

A. W kokilce
B. W nelsonce
C. W filiżance
D. W dzbanuszku
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
B. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
C. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
D. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
HGT.03 Pytanie 24
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę powinno się zastosować, aby pozbyć się gumy do żucia przytwierdzonej do dywanu?

A. Użyć odplamiacza
B. Posypać sodą
C. Posypać solą
D. Użyć zamrażacza
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?

A. Galantyna z kury
B. Filet z łososia na grzance
C. Befsztyk tatarski
D. Małże w białym winie
Realizacja usług w recepcji

Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:

A. Polskiej Instytucji Hotelarzy
B. Polskiej Izby Hotelarstwa
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom

A. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
B. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
C. dwie karty pobytu dla dorosłych.
D. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki element wyposażenia dodatkowego w jednostkach mieszkalnych jest wymagany w hotelach wszystkich klas?

A. Zestaw do pielęgnacji obuwia
B. Artykuły piśmiennicze
C. Naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie gości w pokoju
D. Torba na bieliznę gościa przeznaczoną do prania
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
B. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
C. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
D. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania kontynentalnego w wersji rozszerzonej obejmuje serwetkę, talerzyk deserowy, nóż zakąskowy, filiżankę ze spodkiem oraz łyżeczkę do kawy, a także

A. łyżkę oraz średni widelec stołowy, goblet
B. średni widelec stołowy, szklankę do napoju zimnego
C. widelec zakąskowy, kieliszek na podstawce, goblet
D. widelec zakąskowy, talerzyk na pieczywo, nóż do masła
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 938,00 zł
B. 2 574,00 zł
C. 2 600,00 zł
D. 2 262,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.

Lp.Nazwa towaru lub usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatekWartość brutto w zł
Stawka w %Kwota w zł
1.Noclegdoba10111,111 111,11888,891 200,00
2.Sala konferencyjnagodz.5162,60813,0123186,991 000,00
3.Obiadszt.2046,30925,93874,071 000,00
4.Kolacjaszt.2027,78555,56844,44600,00
RAZEMx3 405,61x394,39

A. 1 600,00 zł
B. 3 800,00 zł
C. 2 800,00 zł
D. 1 200,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin klucznica?

A. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
B. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
C. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
D. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
Realizacja usług w recepcji

Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?

A. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
B. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
C. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
D. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
B. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
C. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
D. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
Obsługa gości w obiekcie świa…

Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą

A. nieobowiązkową, komplementarną
B. obowiązkową, towarzyszącą
C. obowiązkową, komplementarną
D. nieobowiązkową, towarzyszącą
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?

A. 10 000 zł
B. 100 000 zł
C. 40 000 zł
D. 50 000 zł