Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 481
Realizacja usług w recepcji
A. Globalnego
B. Lokalnego
C. Krajowego
D. Regionalnego
HGT.06 Pytanie 482
Realizacja usług w recepcji
Do posiłku zawierającego pieczeń z wołowiny lub dziczyzny należy serwować wino wytrawne jako napój alkoholowy
A. białe
B. ziołowe
C. różowe
D. czerwone
HGT.03 Pytanie 483
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo należy gotować jajko w wrzącej, osolonej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 2-3 minuty
B. 3-4 minuty
C. 4-5 minut
D. 8-10 minut
HGT.06 Pytanie 484
Realizacja usług w recepcji
Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?
A. Biznesowego
B. Garni
C. Rezydencyjnego
D. Aparthotelu
HGT.06 Pytanie 485
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują
A. przechowywania bagażu klientów
B. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
C. sprzedaży lub udostępniania dzienników
D. serwowania śniadań
HGT.06 Pytanie 486
Realizacja usług w recepcji
Usługa gastronomiczna świadczona na życzenie w miejscu określonym przez zleceniodawcę to
A. maid in room
B. room service
C. marketing
D. catering
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?
A. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
C. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
HGT.06 Pytanie 488
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. voucher
B. czek podróżny
C. przelew bankowy
D. confirmation
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?
A. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
B. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
C. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości
D. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
HGT.03 Pytanie 490
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zupa mleczna, jajka smażone na boczku oraz fasolka w sosie pomidorowym są typowymi potrawami śniadaniowymi w jakiej kuchni?
A. amerykańskiego
B. angielskiego
C. rosyjskiego
D. wiedeńskiego
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 12 m2
B. 10 m2
C. 14 m2
D. 8 m2
HGT.06 Pytanie 492
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?
A. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
B. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
C. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
D. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
HGT.06 Pytanie 493
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz
A. dystrybucja, promocja, produkt, personel
B. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
C. sprzedaż, produkt, reklama, personel
D. promocja, reklama, sprzedaż, personel
HGT.06 Pytanie 494
Realizacja usług w recepcji
W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie
A. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
B. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
C. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
D. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
HGT.06 Pytanie 495
Realizacja usług w recepcji
Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?
A. 100 zł
B. 120 zł
C. 80 zł
D. 60 zł
HGT.06 Pytanie 496
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?
A. Wydruki na plakatach
B. Materiały reklamowe w formie folderów
C. Rozpowszechnianie ulotek
D. Reklama w internecie
HGT.06 Pytanie 497
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługą oferowaną przez hotele jest wynajem pojazdu?
A. towarzyszącą
B. podstawową
C. uzupełniającą
D. fakultatywną
HGT.06 Pytanie 498
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?
A. Promocja
B. Produkt
C. Cena
D. Dystrybucja
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji
W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż
A. czterech kondygnacji
B. pięciu kondygnacji
C. dwóch kondygnacji
D. trzech kondygnacji
HGT.06 Pytanie 500
Realizacja usług w recepcji
Do zadań recepcjonisty kasjera należy
A. dokonywanie skupu walut obcych
B. przygotowanie zestawień rezerwacji
C. prowadzenie ewidencji gości
D. nadzór nad kosztami w działalności hotelowej
HGT.06 Pytanie 501
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla
A. hoteli 4* i moteli 4*
B. hoteli 3* i moteli 3*
C. hoteli 3* i moteli 4*
D. hoteli 4* i moteli 3*
HGT.06 Pytanie 502
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?
A. Poza sezonem
B. W weekend
C. Konferencyjne
D. Standardowe
HGT.06 Pytanie 503
Realizacja usług w recepcji
W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na
A. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
B. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
C. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
D. reklamie na środkach transportu
HGT.03 Pytanie 504
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przetransportowanie pojazdu gościa na strzeżony parking w hotelu pięciogwiazdkowym jest usługą
A. bezpłatną, dodatkową
B. płatną, dodatkową
C. bezpłatną, towarzyszącą
D. płatną, opcjonalną
HGT.06 Pytanie 505
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?
A. Karty pobytu
B. Prawa jazdy
C. Potwierdzenia rezerwacji
D. Karty płatniczej
HGT.06 Pytanie 506
Realizacja usług w recepcji
Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?
A. kartą kredytową
B. czekiem
C. gotówką
D. poleceniem przelewu
HGT.06 Pytanie 507
Realizacja usług w recepcji
Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?
A. Indywidualne rejestrowanie uczestników
B. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
C. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
D. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
HGT.06 Pytanie 508
Realizacja usług w recepcji
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?
A. Średnia liczba gości w hotelu była niska
B. Średnia liczba gości w hotelu była wysoka
C. Hotel osiągnął niewielki zysk i potrzebuje intensywnej sprzedaży
D. Hotel osiągnął duży zysk i ma możliwość rozszerzenia swojej oferty
HGT.06 Pytanie 509
Realizacja usług w recepcji
Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są
A. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
B. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
C. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
D. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
HGT.03 Pytanie 510
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność związana z serwowaniem śniadania należy przeprowadzać wyłącznie od prawej strony gościa?
A. Serwowanie potraw śniadaniowych z półmiska.
B. Podawanie potraw śniadaniowych na talerzu w porcjach.
C. Ustawianie talerzy do pieczywa.
D. Zbieranie naczyń ze stołu.
HGT.06 Pytanie 511
Realizacja usług w recepcji
Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?
A. Faktury
B. Rachunku wstępnego
C. Dowodu wpłaty
D. Polecenia przelewu
HGT.06 Pytanie 512
Realizacja usług w recepcji
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
A. służby pięter
B. recepcyjnego
C. gastronomicznego
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 513
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dzieckiem zarezerwowała w hotelu apartament dla dwóch osób z dostawką w okresie od 1 do 10 lipca. Koszt wynajmu apartamentu to 400,00 zł za dobę, a cena dostawki wynosi 10% wartości apartamentu. Ile wyniesie całkowity koszt pobytu tej rodziny w hotelu?
A. 4 040,00 zł
B. 4 400,00 zł
C. 3 640,00 zł
D. 3 960,00 zł
HGT.03 Pytanie 514
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest najmniejsze dopuszczalne wymiary łóżka w lokalu mieszkalnym typu DBL?
A. 153 cm x 203 cm
B. 90 cm x 200 cm
C. 140 cm x 200 cm
D. 198 cm x 203 cm
HGT.06 Pytanie 515
Realizacja usług w recepcji
Grupa klientów biznesowych przybywa do hotelu w celu zorganizowania całodniowej konferencji. Jakie usługi może im zaoferować pracownik recepcji?
A. Spa i wellness, pomoc w transporcie bagażu.
B. Rozrywka w czasie wolnym, sale na konferencje.
C. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową
D. Sala biznesowa, transport.
HGT.06 Pytanie 516
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?
A. pola biwakowe
B. pola namiotowe
C. kempingi
D. karawaningi
HGT.06 Pytanie 517
Realizacja usług w recepcji
System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to
A. centralny system rezerwacyjny
B. międzynarodowy system dystrybucji
C. cyfrowy system hotelowy
D. system rezerwacji hotelowej
HGT.03 Pytanie 518
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych działań nie jest realizowana w trakcie bieżącego sprzątania?
A. Odkurzanie półek
B. Mycie okien
C. Mycie luster
D. Odkurzanie parapetów
HGT.06 Pytanie 519
Realizacja usług w recepcji
Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:
A. zmniejszenia jakości umeblowania pokoi
B. polityki dotyczącej produktu
C. polityki cenowej
D. zmniejszenia jakości oferowanych usług
HGT.06 Pytanie 520
Realizacja usług w recepcji
Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w
A. karcie rejestracyjnej
B. formularzu rezerwacji
C. karcie pobytu
D. rachunku hotelowym