Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 481
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. laptop z drukarką
B. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
C. list powitalny podpisany przez dyrektora hotelu
D. zestaw hotelowych akcesoriów
HGT.03 Pytanie 482
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby przygotować kawę po irlandzku, należy uzyskać napar kawowy oraz:
A. mleko, śmietankę, cukier
B. skórkę pomarańczową, wrzątek, cukier, bitą śmietankę
C. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
D. whisky, brązowy cukier, bitą śmietanę
HGT.06 Pytanie 483
Realizacja usług w recepcji
Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelowym, który obejmuje pokój mieszkalny, przedpokój, węzeł higieniczno-sanitarny oraz inne elementy dodatkowe, to
A. pokój typu apartament
B. jednostka mieszkalna
C. pion pobytowy
D. pokój typu studio
HGT.03 Pytanie 484
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?
A. Usługą komplementarną
B. Usługą podstawową
C. Usługą fakultatywną
D. Usługą uzupełniającą
HGT.06 Pytanie 485
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
A. obiekt pensjonatowy
B. pole campingowe
C. hotel
D. hotel dla gości
HGT.06 Pytanie 486
Realizacja usług w recepcji
Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?
A. w karcie rejestracyjnej
B. w regulaminie hotelowym
C. w liście powitalnym
D. w potwierdzeniu rezerwacji
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji
Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?
A. Służby pięter
B. Odnowy biologicznej
C. Techniczny
D. Gastronomii
HGT.03 Pytanie 488
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być zrealizowany, gdy w pokoju hotelowym dostrzeżono insekty?
A. Sezonowe
B. Specjalne
C. Ogólne
D. Okresowe
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji
Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?
A. Reklama
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 490
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.
Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hoteli | kategorie | ||||
---|---|---|---|---|---|
***** | **** | *** | ** | * | |
Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gości | O | O | O | O | O |
Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parking | O | O | |||
Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowego | O | O | O | ||
O - wymagania obowiązkowe |
A. 5*
B. 2*
C. 3*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski zarezerwował dla 4 osób w terminie od 2 do 4 października 2016 roku następujące usługi: apartament rodzinny, śniadania, obiadokolacje i trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji "RAZEM" powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów zarezerwowanych usług?.
CENNIK HOTELOWY (ceny brutto w zł) (śniadania w cenie noclegu) | |||
---|---|---|---|
USŁUGA | TERMIN | KALKULACJA | |
V-IX | X-IV | ||
apartament rodzinny (doba) | 200 | 180 | |
obiadokolacja | 50 | 40 | |
rekreacja 3 h/osoba | 50 | 40 | |
RAZEM |
A. 1 400 zł
B. 520 zł
C. 840 zł
D. 1 120 zł
HGT.06 Pytanie 492
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?
A. 360,00 zł
B. 300,00 zł
C. 840,00 zł
D. 960,00 zł
HGT.06 Pytanie 493
Realizacja usług w recepcji
Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują
A. przechowanie bagażu
B. serwowanie posiłków do pokoju
C. korzystanie z usług wellness
D. pranie odzieży
HGT.06 Pytanie 494
Realizacja usług w recepcji
Która rezerwacja usług hotelowych nie wymaga dokonania przedpłaty?
A. Potwierdzona
B. Niegwarantowana
C. Wstępna
D. Gwarantowana
HGT.06 Pytanie 495
Realizacja usług w recepcji
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
A. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
B. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
HGT.03 Pytanie 496
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty, biorąc pod uwagę ich charakterystykę oraz klasę, powinny dysponować zespołem sal wielofunkcyjnych?
A. Motele 4*-5*
B. Hotele 4*-5*
C. Wyłącznie hotele 5*
D. Tylko motele 5*
HGT.06 Pytanie 497
Realizacja usług w recepcji
System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to
A. międzynarodowy system dystrybucji
B. centralny system rezerwacyjny
C. cyfrowy system hotelowy
D. system rezerwacji hotelowej
HGT.06 Pytanie 498
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?
A. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
B. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
C. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
D. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?
A. Kartę rejestracyjną
B. Raport dobowy
C. Formularz rezerwacyjny
D. Regulamin hotelowy
HGT.06 Pytanie 500
Realizacja usług w recepcji
Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?
A. 170,00 zł
B. 150,00 zł
C. 120,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 501
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje powinien przedstawić recepcjonista w zleceniu do działu służby pięter dotyczące liczby i rodzaju pokoi dla grupy turystów liczącej 40 osób?
A. 20 pokoi TPL
B. 20 pokoi APT
C. 20 pokoi DBL
D. 20 pokoi SGL
HGT.06 Pytanie 502
Realizacja usług w recepcji
Przedstawione w ramce zadania realizuje
– ochrona dziedzictwa przyrodniczego – upowszechnianie turystyki kwalifikowanej – wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych |
A. Instytut Turystyki.
B. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
C. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
D. Polska Izba Turystyki.
HGT.06 Pytanie 503
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?
Jan Kowalski ul. Targowa 123 00-250 Warszawa tel. +48 224 885 023 kom. 666 388 845 e-mail: [email protected] | Warszawa, 13.03.2016 r. |
Hotel Zamkowy*** ul. Wawelska 1 31-052 Kraków | |
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu. | |
Łączę pozdrowienia Jan Kowalski |
A. 16.03.2016 r.
B. 20.03.2016 r.
C. 27.03.2016 r.
D. 14.03.2016 r.
HGT.06 Pytanie 504
Realizacja usług w recepcji
W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu
A. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
B. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
C. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
D. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
HGT.06 Pytanie 505
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?
A. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
B. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
C. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
D. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
HGT.06 Pytanie 506
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IHRA?
A. Światową Radę Turystyki i Rekreacji
B. Krajową Konferencję Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowe Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji
D. Międzynarodową Federację Młodzieżowych Schronisk
HGT.06 Pytanie 507
Realizacja usług w recepcji
Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?
A. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
B. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
C. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
D. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
HGT.03 Pytanie 508
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w hotelowej sali konferencyjnej?
A. Projektor
B. Flipchart
C. Hoker
D. Wizualizer
HGT.06 Pytanie 509
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. podawanie śniadań
B. sprzedaż kosmetyków
C. sprzedaż kwiatów
D. usługa motoryzacyjna
HGT.03 Pytanie 510
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką opcję śniadania warto zaproponować nowożeńcom, którzy planują pobyt w apartamencie po zakończeniu przyjęcia weselnego?
A. Room service
B. Zestaw śniadaniowy
C. Bufet śniadaniowy
D. A'la carte
HGT.03 Pytanie 511
Obsługa gości w obiekcie świa…
Prezes placówki medycznej złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być uroczyste przyjęcie w formie stoiska dla około 100 gości. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?
A. Aperitif
B. Lampka wina
C. Przyjęcie bufetowe
D. Brunch
HGT.06 Pytanie 512
Realizacja usług w recepcji
Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?
A. Reklamę
B. Promocję sprzedaży
C. Public relations
D. Akwizycję
HGT.03 Pytanie 513
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kwotę powinno się umieścić na fakturze w polu wartość netto, jeśli cena brutto za usługę SPA wyniosła 170,00 zł?
A. 157,41 zł
B. 130,90 zł
C. 138,21 zł
D. 201,79 zł
HGT.06 Pytanie 514
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
B. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
C. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
D. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
HGT.06 Pytanie 515
Realizacja usług w recepcji
Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?
A. zmiana pościeli w rękawiczkach
B. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
C. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
D. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
HGT.06 Pytanie 516
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
Od: | Milena Nowak [email protected] |
Do: | Hotel „Miranda" we Wrocławiu [email protected] |
Wysłano: | 07 stycznia 2020 |
Temat: | Rezerwacja pokoju |
Witam, po zapoznaniu się z ofertą hotelu, zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 10.07.2020 r. do 15.07.2020 r. Interesują mnie tylko pokoje połączone wewnętrznymi drzwiami, dzięki którym moglibyśmy do siebie chodzić, bez konieczności wychodzenia na korytarz. Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej. Z poważaniem Milena Nowak |
A. Executive rooms.
B. Superior rooms.
C. Connecting rooms.
D. Adjacent rooms.
HGT.06 Pytanie 517
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do
A. public relations
B. promocji sprzedaży
C. marketingu partyzanckiego
D. marketingu zewnętrznego
HGT.06 Pytanie 518
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.
Cennik usług noclegowych (cena za pokój) | ||||
---|---|---|---|---|
Rodzaj pokoju | Klient indywidualny | Grupa zorganizowana | ||
I-VI, IX-XII | VII-VIII | I-VI, IX-XII | VII-VIII | |
Single | 110 zł | 140 zł | 100 zł | 130 zł |
Double | 150 zł | 180 zł | 120 zł | 160 zł |
Tripple | 190 zł | 210 zł | 170 zł | 200 zł |
A. 1 950 zł
B. 1 650 zł
C. 2 100 zł
D. 1 500 zł
HGT.06 Pytanie 519
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju
A. portiera
B. bagażowego
C. gońca
D. dźwigowego
HGT.06 Pytanie 520
Realizacja usług w recepcji
Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?
A. żur
B. pomidoro
C. cebulowa
D. gulaszowa