Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?

A. Druk message
B. Formularz rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Karta pobytu
Realizacja usług w recepcji

Czym jest formularz rezerwacyjny?

A. wysyłaniem potwierdzenia zamówionych usług do klienta
B. zapisem danych osobowych gościa podczas rejestracji w hotelu
C. przesyłaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez klienta za pomocą e-maila
D. notowaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez recepcjonistę
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój 1-osobowy400 zł
Pokój 2-osobowy300 zł
Apartament550 zł

A. 2 420 zł
B. 1 480 zł
C. 1 980 zł
D. 2 200 zł
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Przynależności.
B. Samorealizacji.
C. Społeczną.
D. Szacunku i uznania.
Realizacja usług w recepcji

Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?

A. Reklama w Internecie
B. Zwiększenie jakości produktu
C. Poprawa standardu obsługi
D. Obniżona cena
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Fragment faktury
Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena jednostkowa
netto w zł
Wartość netto
w zł
Stawka podatku VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba1 000,003 000,0083 240,00

A. 2
B. 4
C. 1
D. 3
Realizacja usług w recepcji

Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?

A. Kredytową
B. Wstępną
C. Gwarantowaną
D. Niegwarantowaną
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Współpraca z biurami podróży
B. Zmiana układu jednostek noclegowych
C. Organizacja szkoleń dla personelu
D. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?

A. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
B. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
C. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
D. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 24 godz
B. Do 48 godz
C. Do 12 godz
D. Do 36 godz
HGT.03 Pytanie 506
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie wyposażenie jest wymagane w pokojach hotelowych we wszystkich klasach obiektów noclegowych?

A. Dywan lub dywanik przy łóżku, wieszak ścienny, co najmniej jedno krzesło lub fotel do siedzenia, szafa, biurko lub stół, zestaw do czyszczenia odzieży
B. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, szafa lub wnęka na ubrania, wieszak ścienny lub stojący na odzież wierzchnią, biurko lub stół, lustro
C. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, wnęka na ubrania lub wieszak ścienny, biurko lub stół, krzesło lub fotel, bagażnik
D. Dywan lub dywanik przy łóżku, stolik nocny przy każdym łóżku, szafa lub wieszak ścienny, krzesło lub inny mebel do siedzenia, biurko lub stół, telefon
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj
i nr j.m.
Data
05.03
czw
06.03
pt
07.03
sb
08.03
nd
09.03
pn
10.03
wt
11.03
śr
PARTER
101 SGLRgRoRkRk
102 SGLRgRwRwRw
103 DBLRgRaRoRl
104 DBLRtRtRtRtRt
I PIĘTRO
201 SGLRnRzRl
202 SGLRgReRwRwRwRl
203 DBLReRdRl
204 DBLReRfRfRfRx

A. 07.03 – 09.03
B. 06.03 – 08.03
C. 08.03 – 10.03
D. 09.03 – 11.03
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest

A. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
B. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
C. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
HGT.06 Pytanie 512
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?

A. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
B. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
C. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
D. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
HGT.06 Pytanie 513
Realizacja usług w recepcji

Z jakiej metody płatności zamierza skorzystać klient, jeśli pragnie uregulować należność za nocleg w hotelu przy użyciu bankowości internetowej?

A. Czeku podróżnego
B. Polecenia przelewu
C. Wpłaty gotówkowej
D. Pobrania pocztowego
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert hotelowych będzie skierowana do lokalnych passantów?

Hotel Vivaldi położony jest Karpaczu, w otoczeniu pięknych lasów świerkowo-sosnowych. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, trasy narciarskie oraz szlaki turystyczne. Hotel organizuje dla mieszkańców Karpacza jednodniowe imprezy okolicznościowe.
Hotel Leśny położony jest w Parku Krajobrazowym. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, ścieżki przyrodnicze oraz urokliwe jezioro. Hotel organizuje tygodniowe pobyty dla gości preferujących turystykę alternatywną.
Hotel Ossa**** Congress & Spa to obiekt zlokalizowany, nieopodal Rawy Mazowieckiej. Hotel dysponuje 29 salami konferencyjnymi i bogatym centrum rekreacyjnym. Hotel organizuje kilkudniowe konferencje i kongresy.
Hotel Morski położony jest w cichej dzielnicy Ustki. Oferuje szeroką ofertę usług dla rodzin z dziećmi. Hotel zapewnia 7 i 14 dniowe pobyty, animację czasu dla dzieci oraz hotele przedszkole.

A. Hotelu Leśny.
B. Hotelu Morski.
C. Hotelu Vivaldi.
D. Hotelu Ossa.
Realizacja usług w recepcji

Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?

A. Czerwone półsłodkie
B. Czerwone wytrawne
C. Białe półsłodkie
D. Białe wytrawne
HGT.03 Pytanie 519
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?

A. 3 minuty
B. 6 minut
C. 8+10 minut
D. 4+5 minut
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. łatwe do strawienia, artystycznie podane
B. lekkie, nie wywołujące wzdęć
C. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
D. ostre i smażone