Filtrowanie pytań
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. kwartał
B. miesiąc
C. rok
D. pół roku
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, obiekty, które dysponują minimum 7 pokojami i oferują całodzienne wyżywienie dla swoich gości, to
A. schroniska młodzieżowe
B. motele
C. domy wycieczkowe
D. pensjonaty
Realizacja usług w recepcji
Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?
A. Druk message
B. Formularz rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Karta pobytu
Realizacja usług w recepcji
Obiekty, które dysponują co najmniej 10 pokojami, w których przeważają miejsca w pokojach jedno- i dwuosobowych, to
A. kempingi
B. schroniska
C. pensjonaty
D. hotele
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien być zastosowany do stołu o wymiarach 100 cm x 100 cm?
A. 120 cm x 160 cm
B. 140 cm x 140 cm
C. 160 cm x 180 cm
D. 100 cm x 100 cm
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując pokój dla gościa VIP, pracownik obsługi powinien przede wszystkim umieścić w nim
A. komplet hotelowych drobiazgów
B. list powitalny od dyrektora hotelu
C. laptop z drukarką
D. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 5 000 zł
B. 10 000 zł
C. 15 000 zł
D. 20 000 zł
Realizacja usług w recepcji
Czym jest formularz rezerwacyjny?
A. wysyłaniem potwierdzenia zamówionych usług do klienta
B. zapisem danych osobowych gościa podczas rejestracji w hotelu
C. przesyłaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez klienta za pomocą e-maila
D. notowaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez recepcjonistę
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu pokój powinien zaproponować recepcjonista tacie z 11-letnią córką podczas dokonywania rezerwacji?
A. Twin
B. Single
C. Triple
D. Duplex
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?
| Cennik pokoi | |
|---|---|
| Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
| Pokój 1-osobowy | 400 zł |
| Pokój 2-osobowy | 300 zł |
| Apartament | 550 zł |
A. 2 420 zł
B. 1 480 zł
C. 1 980 zł
D. 2 200 zł
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Przynależności.
B. Samorealizacji.
C. Społeczną.
D. Szacunku i uznania.
Realizacja usług w recepcji
Procedurę VIP wdraża się w przypadku
A. klientów biznesowych
B. klientów z niepełnosprawnościami
C. zagranicznych gości
D. specjalnych gości
Realizacja usług w recepcji
Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?
A. Reklama w Internecie
B. Zwiększenie jakości produktu
C. Poprawa standardu obsługi
D. Obniżona cena
Realizacja usług w recepcji
Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:
A. HoReCa
B. PZH
C. IHRA
D. PIT
Realizacja usług w recepcji
Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi
A. wypożyczenia sprzętu
B. wycieczek fakultatywnych
C. odnowy biologicznej
D. całodziennego wyżywienia
Realizacja usług w recepcji
Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę
| Fragment faktury | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Wartość brutto w zł |
| Nocleg | doba | 1 000,00 | 3 000,00 | 8 | 3 240,00 | |
A. 2
B. 4
C. 1
D. 3
Realizacja usług w recepcji
Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?
A. Kredytową
B. Wstępną
C. Gwarantowaną
D. Niegwarantowaną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z wymienionych usług każdy obiekt hotelowy zapewnia nieodpłatnie swoim gościom?
A. Serwowanie posiłków do pokoi
B. Wypożyczenie żelazka
C. Opiekę nad dziećmi
D. Pranie ubrań
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni
A. żydowskiej
B. włoskiej
C. greckiej
D. francuskiej
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?
A. Współpraca z biurami podróży
B. Zmiana układu jednostek noclegowych
C. Organizacja szkoleń dla personelu
D. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
HGT.03 Pytanie 501
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób powinna postąpić pokojowa, gdy podczas sprzątania pokoju "na czysto" dostrzegła porzuconą walizkę?
A. Sprawdzić, co znajduje się w środku.
B. Zanieść ją do przechowalni bagażu.
C. Natychmiast poinformować swoich przełożonych
D. Przenieść ją do recepcji hotelu.
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?
A. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
B. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
C. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
D. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
Realizacja usług w recepcji
W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 24 godz
B. Do 48 godz
C. Do 12 godz
D. Do 36 godz
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile płynu uniwersalnego należy dodać do 15 litrów wody, aby przygotować roztwór do mycia, skoro producent zaleca rozcieńczenie w proporcji 1:5?
A. 3,0 litry
B. 5,0 litrów
C. 1,5 litra
D. 7,5 litra
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?
A. Kierownikowi służby pięter
B. Dyrektorowi ds. sprzedaży
C. Portierowi hotelowemu
D. Recepcjoniście concierge
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie wyposażenie jest wymagane w pokojach hotelowych we wszystkich klasach obiektów noclegowych?
A. Dywan lub dywanik przy łóżku, wieszak ścienny, co najmniej jedno krzesło lub fotel do siedzenia, szafa, biurko lub stół, zestaw do czyszczenia odzieży
B. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, szafa lub wnęka na ubrania, wieszak ścienny lub stojący na odzież wierzchnią, biurko lub stół, lustro
C. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, wnęka na ubrania lub wieszak ścienny, biurko lub stół, krzesło lub fotel, bagażnik
D. Dywan lub dywanik przy łóżku, stolik nocny przy każdym łóżku, szafa lub wieszak ścienny, krzesło lub inny mebel do siedzenia, biurko lub stół, telefon
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z zamieszczonych rysunków przedstawia wózek hotelowy przeznaczony wyłącznie do transportu brudnej bielizny?

A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
| Rodzaj i nr j.m. | Data | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05.03 czw | 06.03 pt | 07.03 sb | 08.03 nd | 09.03 pn | 10.03 wt | 11.03 śr | |
| PARTER | |||||||
| 101 SGL | Rg | Ro | Rk | Rk | |||
| 102 SGL | Rg | Rw | Rw | Rw | |||
| 103 DBL | Rg | Ra | Ro | Rl | |||
| 104 DBL | Rt | Rt | Rt | Rt | Rt | ||
| I PIĘTRO | |||||||
| 201 SGL | Rn | Rz | Rl | ||||
| 202 SGL | Rg | Re | Rw | Rw | Rw | Rl | |
| 203 DBL | Re | Rd | Rl | ||||
| 204 DBL | Re | Rf | Rf | Rf | Rx | ||
A. 07.03 – 09.03
B. 06.03 – 08.03
C. 08.03 – 10.03
D. 09.03 – 11.03
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu śniadanie zawiera kawę lub herbatę, sok pomarańczowy, croissanta, bagietkę, masło i dżem?
A. Francuskie
B. Angielskie
C. Wiedeńskie
D. Polskie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Inspektorowi służby pięter
B. Korytarzowej
C. Kierownikowi recepcji
D. Osobie zarządzającej hotelem
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
A. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
B. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
C. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?
A. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
B. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
C. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
D. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
Realizacja usług w recepcji
Z jakiej metody płatności zamierza skorzystać klient, jeśli pragnie uregulować należność za nocleg w hotelu przy użyciu bankowości internetowej?
A. Czeku podróżnego
B. Polecenia przelewu
C. Wpłaty gotówkowej
D. Pobrania pocztowego
Realizacja usług w recepcji
Ile potwierdzeń generuje terminal POS po przeprowadzeniu transakcji płatniczej kartą kredytową za usługi hotelowe?
A. Trzy
B. Cztery
C. Dwa
D. Jedno
Realizacja usług w recepcji
Która z zamieszczonych kart może zostać zaproponowana wyłącznie gościom, jeżeli regularnie i często odwiedzają hotel?

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Realizacja usług w recepcji
Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to
A. PIT
B. WTO
C. POT
D. NOPPH
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych ofert hotelowych będzie skierowana do lokalnych passantów?
| Hotel Vivaldi położony jest Karpaczu, w otoczeniu pięknych lasów świerkowo-sosnowych. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, trasy narciarskie oraz szlaki turystyczne. Hotel organizuje dla mieszkańców Karpacza jednodniowe imprezy okolicznościowe. |
| Hotel Leśny położony jest w Parku Krajobrazowym. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, ścieżki przyrodnicze oraz urokliwe jezioro. Hotel organizuje tygodniowe pobyty dla gości preferujących turystykę alternatywną. |
| Hotel Ossa**** Congress & Spa to obiekt zlokalizowany, nieopodal Rawy Mazowieckiej. Hotel dysponuje 29 salami konferencyjnymi i bogatym centrum rekreacyjnym. Hotel organizuje kilkudniowe konferencje i kongresy. |
| Hotel Morski położony jest w cichej dzielnicy Ustki. Oferuje szeroką ofertę usług dla rodzin z dziećmi. Hotel zapewnia 7 i 14 dniowe pobyty, animację czasu dla dzieci oraz hotele przedszkole. |
A. Hotelu Leśny.
B. Hotelu Morski.
C. Hotelu Vivaldi.
D. Hotelu Ossa.
Realizacja usług w recepcji
Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?
A. Czerwone półsłodkie
B. Czerwone wytrawne
C. Białe półsłodkie
D. Białe wytrawne
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 3 minuty
B. 6 minut
C. 8+10 minut
D. 4+5 minut
Realizacja usług w recepcji
Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania
A. łatwe do strawienia, artystycznie podane
B. lekkie, nie wywołujące wzdęć
C. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
D. ostre i smażone