Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 481
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte
B. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service
C. Room service, à la carte, obsługa bankietowa
D. À la carte, room service, obsługa bufetowa
HGT.06 Pytanie 482
Realizacja usług w recepcji
W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?
A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. 1*, 2* oraz 3*
D. 2*, 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 483
Realizacja usług w recepcji
W jakim dokumencie przygotowanym przez recepcjonistę i przekazanym na prośbę zleceniodawcy do gościa powinny być zawarte informacje m.in. na temat terminu pobytu oraz zamówionych usług, bez ujawniania cen?
A. W potwierdzeniu rezerwacji
B. W liście powitalnym
C. W zaproszeniu
D. W formularzu rezerwacyjnym
HGT.06 Pytanie 484
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania gościa w hotelu, recepcjonista przekazuje mu oprócz klucza
A. potwierdzenie rezerwacji
B. kartę pobytu
C. wiadomość message
D. formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 485
Realizacja usług w recepcji
Hotel znajduje się w obszarze, który zaczął przyciągać uwagę turystów z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby dostosować się do tej sytuacji?
A. Nawiązanie współpracy z innymi hotelami w krajach rosyjskojęzycznych
B. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego
C. Nawiązanie współpracy z biurami podróży w krajach rosyjskojęzycznych
D. Wysłanie całego zespołu hotelowego na kurs języka rosyjskiego
HGT.06 Pytanie 486
Realizacja usług w recepcji
Do czego używany jest terminal POS?
A. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
B. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
C. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
D. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji
Kto dokonuje klasyfikacji obiektów hotelowych, nadaje im kategorię oraz prowadzi ich rejestr?
A. minister odpowiedzialny za turystykę
B. przewodniczący Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację obiektu hotelowego
D. marszałek województwa odpowiedzialny za miejsce usytuowania obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 488
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to
A. komputerowy system rezerwacyjny
B. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
C. internetowy portal rezerwacji
D. globalny system dystrybucji
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji
Ile potwierdzeń generuje terminal POS po przeprowadzeniu transakcji płatniczej kartą kredytową za usługi hotelowe?
A. Trzy
B. Cztery
C. Jedno
D. Dwa
HGT.06 Pytanie 490
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?
A. Przedwstępną
B. Gwarantowaną
C. Niepotwierdzoną
D. Kredytową
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji
Który dokument dotyczący hotelu zawiera dane dla pracowników o usługach dodatkowych zamówionych przez gości?
A. Zarządzenie rezerwacji
B. Harmonogram obłożenia obiektu
C. Formularz rezerwacji
D. Propozycja usług dodatkowych
HGT.06 Pytanie 492
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi oferuje centrum biznesowe w hotelu?
A. Organizacja spotkań biznesowych poza hotelem to jedynie działalność centrum biznesowego
B. Główne zadania centrum biznesowego to wystawianie faktur oraz organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych
C. Centrum biznesu przede wszystkim oferuje usługi informacyjne oraz organizuje konferencje i szkolenia dla gości biznesowych
D. Centrum biznesowe jedynie zapewnia pomieszczenia do pracy z wyposażeniem w komputer i faks
HGT.06 Pytanie 493
Realizacja usług w recepcji
Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?
A. 40%
B. 60%
C. 30%
D. 50%
HGT.06 Pytanie 494
Realizacja usług w recepcji
Obiektem branży hotelarskiej jest budynek
A. wczasowy
B. wypoczynkowy
C. urlopowy
D. wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 495
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien
A. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
B. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
C. zapropanować najwyższy standard pokoju
D. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
HGT.06 Pytanie 496
Realizacja usług w recepcji
Turystyka typu survival
A. komercyjna
B. zagraniczna
C. przetrwania
D. krajowa
HGT.06 Pytanie 497
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?
A. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
B. Przygotować zespół do ewakuacji gości
C. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
D. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
HGT.03 Pytanie 498
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu czyszczenie powinno mieć miejsce w hotelu przed zorganizowaniem dużej imprezy noworocznej?
A. Specjalne
B. Sezonowe
C. Ogólne
D. Okolicznościowe
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji
Jakie dokumenty są niezbędne do wydania przedmiotu, który został złożony w hotelowym depozycie?
A. Dowód osobisty i karta pobytu
B. Kwit depozytowy oraz karta rejestracyjna
C. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy
D. Dokument tożsamości oraz kwit depozytowy
HGT.06 Pytanie 500
Realizacja usług w recepcji
Procedura check-in może być realizowana na podstawie tzw. listy pokoi dla
A. grupy turystycznej
B. gościa VIP
C. zagranicznego turysty
D. krajowego gościa
HGT.06 Pytanie 501
Realizacja usług w recepcji
Za pomocą urządzenia przedstawionego na ilustracji gość ureguluje należność za pobyt

A. przelewem.
B. przekazem pocztowym.
C. gotówką.
D. kartą płatniczą.
HGT.06 Pytanie 502
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do pokoju w hotelu?
A. Grafik rezerwacji
B. Formularz rezerwacji
C. Karta rejestracyjna
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 503
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. marketingu bezpośredniego
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. reklamy
HGT.06 Pytanie 504
Realizacja usług w recepcji
Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest
A. konserwatyzm
B. tradycjonalizm
C. punktualność
D. gadatliwość
HGT.06 Pytanie 505
Realizacja usług w recepcji
Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?
A. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
B. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
C. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
D. prowadzenie gości do ich pokoi
HGT.06 Pytanie 506
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?
A. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
C. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
HGT.06 Pytanie 507
Realizacja usług w recepcji
Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?
A. Promocja sprzedaży
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Reklama
HGT.03 Pytanie 508
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie podawane na śniadanie wymaga przygotowania na patelni?
A. Grzanki z serem
B. Pasztet z ciecierzycy
C. Jajecznica na bekonie
D. Fasolka w pomidorach
HGT.03 Pytanie 509
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługi kosmetyczne oferowane gościom hotelowym są usługami
A. fakultatywnymi
B. towarzyszącymi o charakterze osobistym
C. komplementarnymi
D. towarzyszącymi o charakterze handlowym
HGT.06 Pytanie 510
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zarejestrował zamówienie od gościa, który zamierza skorzystać z zakwaterowania oraz usług w ofercie FB. Która jednostka organizacyjna powinna zostać poinformowana o prośbie klienta?
A. Dział zaopatrzenia
B. Dział usług specjalnych
C. Sekcja rekreacyjna
D. Sekcja gastronomiczna
HGT.06 Pytanie 511
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien najpierw podjąć recepcjonista w stosunku do gościa walk in, jeśli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Zaproponować przechowanie bagażu
B. Zaprowadzić gościa do pokoju
C. Zatrzymać dowód tożsamości gościa
D. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu
HGT.06 Pytanie 512
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
HGT.06 Pytanie 513
Realizacja usług w recepcji
Do hotelowej recepcji turystycznej przybył przewodnik z grupą studentów z Wielkiej Brytanii, którzy wcześniej dokonali rezerwacji i otrzymali potwierdzenie. Jaką procedurę wybierze recepcjonista?
A. Czarter grupy turystycznej
B. Przebukowanie grupy turystycznej
C. Check - out grupy turystycznej
D. Check - in grupy turystycznej
HGT.03 Pytanie 514
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:
A. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
B. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
C. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
D. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
HGT.06 Pytanie 515
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji część dań była przygotowywana na oczach gości, z wykorzystaniem wózka kelnerskiego. Jaką metodę serwowania zastosowano?
A. Rosyjską
B. Niemiecką
C. Francuską
D. Angielską
HGT.03 Pytanie 516
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo należy gotować jajko w wrzącej, osolonej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 2-3 minuty
B. 4-5 minut
C. 8-10 minut
D. 3-4 minuty
HGT.06 Pytanie 517
Realizacja usług w recepcji
Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?
A. przez rozmowę telefoniczną
B. w sposób pokojowy
C. za pośrednictwem dyrektora hotelu
D. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
HGT.03 Pytanie 518
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jajko po wiedeńsku to jajko
A. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
B. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
C. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
D. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
HGT.03 Pytanie 519
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką plamę na wykładzinie dywanowej można usunąć przy użyciu papieru chłonnego oraz żelazka?
A. Z wosku ze świecy
B. Z czekolady
C. Z masła
D. Z soków owocowych
HGT.03 Pytanie 520
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod serwowania śniadań w hotelowej restauracji jest najodpowiedniejsza przy obsłudze grupy turystycznej?
A. Angielska
B. Niemiecka
C. Francuska
D. Rosyjska