Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 481
Realizacja usług w recepcji

Zupą charakterystyczną dla kuchni polskiej jest

A. pomidorowa.
B. cebulowa.
C. gulaszowa.
D. żur.
HGT.06 Pytanie 482
Realizacja usług w recepcji

Planowane jest uroczyste otwarcie nowego hotelu "Wodnik". Który instrument promocji powinien być zastosowany przez ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby potencjalnych klientów?

A. Reklama internetowa.
B. Plakaty.
C. Foldery reklamowe.
D. Kolportaż ulotek.
HGT.06 Pytanie 483
Realizacja usług w recepcji

Na aktywizację usług hotelarskich wpływa

A. mała atrakcyjność oferty hotelu.
B. promocja hotelu na targach.
C. wzrost cen usług hotelarskich.
D. spadek dochodów konsumentów.
HGT.06 Pytanie 484
Realizacja usług w recepcji

W celu pozyskania klientów hotel z nowoczesnym zapleczem treningowym dla zawodowych sportowców zastosuje przede wszystkim

A. reklamę telewizyjną.
B. promocję branżową.
C. promocję lokalną.
D. reklamę radiową.
HGT.06 Pytanie 485
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej sali konsumpcyjnej znajduje się 60 miejsc. Średni czas spożywania posiłku wynosi 20 minut. Oblicz ile obiadów można maksymalnie wydać od godziny 13:00 do godziny 15:00.

A. 240 obiadów.
B. 180 obiadów.
C. 360 obiadów.
D. 480 obiadów.
HGT.06 Pytanie 486
Realizacja usług w recepcji

W pensjonacie sprzedano 2 pokoje w cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje w cenie jednostkowej 300 zł i 2 pokoje w cenie jednostkowej 100 zł. Jaką wartość będzie miał wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 150,00 zł
B. 200,00 zł
C. 100,00 zł
D. 250,00 zł
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji

Obłożenie pensjonatu w I półroczu wynosiło 40%. Jakie będzie obłożenie w II półroczu, jeśli średnie obłożenie obiektu w skali roku wynosi 60%?

A. 30%
B. 60%
C. 40%
D. 80%
HGT.06 Pytanie 488
Realizacja usług w recepcji

Hotel Kasia dysponuje 150 stałymi miejscami noclegowymi oraz 30 miejscami na dostawkach. Aktualnie z eksploatacji wyłączono 50 stałych miejsc noclegowych. Potencjał usługowy obiektu wynosi

A. 180 miejsc noclegowych.
B. 130 miejsc noclegowych.
C. 100 miejsc noclegowych.
D. 150 miejsc noclegowych.
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za rzecz wniesioną przez gościa

A. od momentu rezerwacji noclegu.
B. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe.
C. od momentu zameldowania.
D. w okresie objętym umową hotelową.
HGT.06 Pytanie 490
Realizacja usług w recepcji

Przedstawionym na zdjęciu piktogramem należy oznakować w hotelu kierunek

Ilustracja do pytania 10
A. drogi przeciwpożarowej w prawo.
B. drogi ewakuacyjnej do wyjścia w lewo.
C. do wyjścia ewakuacyjnego w prawo.
D. do wyjścia na teren rekreacyjny w lewo.
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę odszkodowania może otrzymać gość hotelowy za rzecz skradzioną przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionej rzeczy wynosiła 20 000 zł, a cena noclegu za jedną dobę wyniosła 100 zł?

A. 15 000 zł
B. 10 000 zł
C. 20 000 zł
D. 5 000 zł
HGT.06 Pytanie 492
Realizacja usług w recepcji

W razie powstania zagrożenia pożarowego najważniejszym etapem akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. odcięcie możliwych źródeł zapłonu.
B. ewakuacja ludzi z miejsca zagrożenia.
C. usunięcie elementów łatwopalnych.
D. ewakuacja ludzi do innego obiektu hotelowego.
HGT.06 Pytanie 493
Realizacja usług w recepcji

Jednym z praktycznych sposobów zabezpieczenia hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. wynajęcie psa wyszkolonego do wykrywania zagrożeń.
B. zainstalowanie bramki do wykrywania metali.
C. zatrudnienie brygady antyterrorystycznej.
D. wprowadzenie monitoringu.
HGT.06 Pytanie 494
Realizacja usług w recepcji

Concierge to pracownik, który ma za zadanie

A. spełniać nietypowe życzenia gości.
B. koordynować pracę działu odnowy biologicznej.
C. serwować gościom napoje podczas posiłków w hotelowej restauracji.
D. nadzorować pracę służby pięter.
HGT.06 Pytanie 495
Realizacja usług w recepcji

Grupa studentów spędziła wakacje na dwutygodniowej imprezie turystycznej, której główną atrakcją był spływ pontonem po dzikiej, górskiej rzece. Ta forma turystyki to

A. canyoning.
B. hydrospeed.
C. kitesurfing.
D. rafting.
HGT.06 Pytanie 496
Realizacja usług w recepcji

Turystyka krajowa i przyjazdowa, zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych, stanowią turystykę

A. wewnątrzkrajową.
B. narodową.
C. międzynarodową.
D. przyjazdową.
HGT.06 Pytanie 497
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dozorowany, umożliwiający nocleg w namiotach i przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych obiektach stałych oraz zapewniający przyrządzanie posiłków i parkowanie samochodów, to

A. zajazd.
B. schronisko młodzieżowe.
C. kemping.
D. pole biwakowe.
HGT.06 Pytanie 498
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.

Ilustracja do pytania 18
A. Kemping.
B. Pensjonat.
C. Motel.
D. Schronisko.
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych podmiotów posługuje się prezentowanym znakiem graficznym?

Ilustracja do pytania 19
A. Międzynarodowy Związek Krajowych Stowarzyszeń Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych.
B. Światowa Organizacja Turystyki.
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji.
D. Konferencja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej.
HGT.06 Pytanie 500
Realizacja usług w recepcji

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest organizacją

A. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej.
B. samorządu terytorialnego w zakresie hotelarstwa i gastronomii.
C. pożytku publicznego w zakresie hotelarstwa i gastronomii.
D. instytucji państwowych branży hotelarsko-gastronomicznej.
HGT.06 Pytanie 501
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości wybudowano obiekt hotelarski, który posiada 8 pokoi dwuosobowych z łazienkami, restaurację serwującą całodzienne wyżywienie, parking dla gości, basen, siłownię oraz saunę. Którą z podanych nazw można nadać opisanemu obiektowi?

A. Hotel Góral.
B. Pensjonat Maria.
C. Motel Zacisze.
D. Schronisko Marzenie.
HGT.06 Pytanie 502
Realizacja usług w recepcji

Hotel, świadczący usługi w ramach taryfy AP, oferuje swoim gościom zakwaterowanie

A. bez wyżywienia.
B. ze śniadaniem angielskim.
C. ze śniadaniem kontynentalnym.
D. z pełnym wyżywieniem.
HGT.06 Pytanie 503
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski wybiera się w podróż po Polsce. Chce nocować tylko w hotelach i mieć pewność, że swoje zobowiązania będzie mógł regulować kartą płatniczą. W hotelach, o jakim najniższym standardzie, może planować nocleg?

A. 3*
B. 2*
C. 4*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 504
Realizacja usług w recepcji

Właściciel 4*pensjonatu stara się o podniesienie kategorii swego obiektu do 5*. Oferta usług podstawowych i uzupełniających świadczonych w jego obiekcie musi zostać uzupełniona

A. o room service czynny całą dobę.
B. o podawanie śniadań do pokoju na życzenie gości.
C. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz odzieży gości.
D. o dostarczanie prasy na życzenie gości.
HGT.06 Pytanie 505
Realizacja usług w recepcji

W schronisku młodzieżowym, zorganizowanym w samodzielnym budynku lub jego wydzielonej części, grupa szkolna powinna mieć możliwość

A. skorzystania z wyposażonego miejsca do samodzielnego przygotowania posiłków.
B. wynajęcia sprzętu turystycznego.
C. skorzystania z sali gimnastycznej.
D. wynajęcia sali konferencyjnej w celu zorganizowania zajęć lekcyjnych.
HGT.06 Pytanie 506
Realizacja usług w recepcji

Jaki rodzaj usług dodatkowych oferuje pensjonat w Karpaczu?

Ilustracja do pytania 26
A. Aktywny wypoczynek na śniegu.
B. Spa.
C. Bufet szwedzki.
D. Wellness i fitness.
HGT.06 Pytanie 507
Realizacja usług w recepcji

Zarząd Hotelu Amber zorganizował spotkanie dla swoich pracowników i przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował wyniki ostatniego kwartału oraz poinformował o planach firmy na najbliższy okres. Jaki instrument marketingowy zastosował dyrektor?

A. Reklamę.
B. Promocję sprzedaży.
C. Lobbing.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 508
Realizacja usług w recepcji

Która z organizacji opublikowała w 2004 roku Kodeks Etyki Hotelarza?

A. PIT - Polska Izba Turystyki.
B. PZH - Polskie Zrzeszenie Hoteli.
C. PIH - Polska Izba Hotelarstwa.
D. POT - Polska Organizacja Turystyczna.
HGT.06 Pytanie 509
Realizacja usług w recepcji

Renomowany hotel zlokalizowany w międzynarodowym kurorcie świadczący usługi o najwyższym standardzie podniósł ceny średnio o 30%. Mimo tych działań wzrosła liczba turystów korzystających z usług tego obiektu. Jak nazywa się opisany mechanizm zachowań klientów?

A. Prawo podaży.
B. Efekt Veblena.
C. Prawo popytu.
D. Efekt Giffena.
HGT.06 Pytanie 510
Realizacja usług w recepcji

W jakim celu hotelarz powinien zapytać przy wymeldowaniu gościa o jego zadowolenie z pobytu?

A. W ten sposób utrwala w pamięci gościa pierwsze wrażenie z pobytu.
B. W czasie rozmowy recepcjonista ma czas na wypełnienie dokumentów.
C. W ten sposób bada poziom jakości świadczonych usług.
D. Jest to jedyna okazja do wymiany uprzejmości przed pożegnaniem gościa.
HGT.06 Pytanie 511
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.

Ilustracja do pytania 31
A. Spadek podatku na usługi noclegowe.
B. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
C. Spadek dochodów ludności.
D. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
HGT.06 Pytanie 512
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych czynników ma wpływ na wzrost podaży usług hotelarskich?

A. Wzrost cen imprez turystycznych.
B. Otwarcie nowego biura podróży.
C. Poszerzenie oferty hotelu.
D. Wyłączenie z eksploatacji jednego piętra hotelu.
HGT.06 Pytanie 513
Realizacja usług w recepcji

Prezentowany fragment karty menu to śniadanie

Ilustracja do pytania 33
A. rosyjskie.
B. angielskie.
C. wiedeńskie.
D. amerykańskie.
HGT.06 Pytanie 514
Realizacja usług w recepcji

Jak wpłynie znaczna podwyżka cen usług hotelarskich w Tatrach Słowackich na rynek usług hotelarskich w Zakopanem?

A. Podaż i ceny nie zmienią się.
B. Spadnie popyt.
C. Wzrośnie popyt.
D. Spadnie podaż i ceny.
HGT.06 Pytanie 515
Realizacja usług w recepcji

Dla której z procedur obsługi charakterystyczne jest umieszczenie wstawki w jednostce mieszkalnej gościa?

A. Check-in VIP-a.
B. Check-in grupy turystycznej.
C. Check-out gościa indywidualnego.
D. Check-out gościa specjalnego.
HGT.06 Pytanie 516
Realizacja usług w recepcji

Budzenie gościa na życzenie powinno zawierać następujące elementy:

A. powitanie, sprawdzenie nazwiska gościa, podanie czasu, życzenie miłego dnia lub wieczoru.
B. powitanie, sprawdzenie nazwiska gościa, uzgodnienie czasu podania śniadania, życzenie miłego dnia.
C. powitanie, podanie czasu, pożegnanie, sprawdzenie nazwiska gościa.
D. powitanie, zapytanie gościa czy zamówił budzenie, podanie czasu, pożegnanie.
HGT.06 Pytanie 517
Realizacja usług w recepcji

Do którego z dokumentów recepcjonista wpisuje numer pokoju gościa?

A. Księgi meldunkowej.
B. Faktury VAT.
C. Potwierdzenia rezerwacji.
D. Formularza rezerwacyjnego.
HGT.06 Pytanie 518
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Małgosia" dostosowuje wyposażenie recepcji do potrzeb gości na wózkach inwalidzkich. Jaką maksymalną wysokość lady recepcyjnej z podjazdem minimum 67 cm może zaplanować?

A. 50 cm
B. 90 cm
C. 110 cm
D. 70 cm
HGT.06 Pytanie 519
Realizacja usług w recepcji

Który z zestawów obiadowych należy polecić gościom hotelowym powyżej 60 roku życia?

A. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony.
B. Krupnik, rybę pieczoną z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej.
C. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną.
D. Rosół, kotlet schabowy z kapustą białą zasmażaną.
HGT.06 Pytanie 520
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych zakąsek najlepiej pasuje na uroczystą kolację na przyjęcie typu zasiadanego, gdzie menu stanowią: zupa krem z rydzów, sandacz po kapitańsku, ziemniaki pieczone, bukiet surówek i białe wino?

A. Filet z łososia na grzance.
B. Befsztyk tatarski.
C. Galantyna z kury.
D. Małże w białym winie.