Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. zmniejszyć cenę za nocleg.
B. zwiększyć cenę za nocleg.
C. zainteresować się działaniami rywali.
D. nie wprowadzać żadnych promocji.
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pobyt w hotelu i w ustalonym terminie uiścił podaną w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki rodzaj rezerwacji powinien wybrać recepcjonista.
A. Niepotwierdzoną
B. Przedwstępną
C. Kredytową
D. Gwarantowaną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są potrzebne do przygotowania kawy espresso?
A. Woda, mielona kawa, mleko, kakao
B. Woda, mielona kawa, śmietanka
C. Woda, mielona kawa, mleko
D. Woda, mielona kawa
Realizacja usług w recepcji
Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?
A. Recepcjonista klucznik
B. Recepcjonista telefonista
C. Recepcjonista concierge
D. Recepcjonista dysponent
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to
A. bungalow
B. penthouse
C. junior suite
D. duplex
Realizacja usług w recepcji
Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług?
| Pakiet usług - nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family - całodzienne wyżywienie, podwieczorek - program animacyjny dla najmłodszych - wykwalifikowane opiekunki dla dzieci - dostęp do placu zabaw - zajęcia w basenie z animatorem |
A. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
B. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
C. Rodzice ze starszymi dziećmi.
D. Rodzice z małymi dziećmi.
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu poprosił pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Barcelony. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Chart
B. Expedia
C. Amadeus
D. Voyager
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do jakiego dania serwowanego na śniadanie powinno się podać talerzyk na resztki?
A. Omletu biszkoptowego
B. Szynki na zimno
C. Jajecznicy z boczkiem
D. Jajka na miękko
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj metodę serwowania śniadania do pokoju dla dwóch osób.
A. Na półmisku
B. Na talerzu
C. Na tacy
D. Na paterze
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?
A. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
B. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
C. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
D. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?
A. Przycisk włączający elektrozamek.
B. Programator kart zbliżeniowych.
C. Czytnik pamięci zdarzeń.
D. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
Realizacja usług w recepcji
Jakiego temperamentu jest gość hotelowy, który jest radosny i z optymizmem spogląda na życie?
A. choleryk
B. melancholik
C. flegmatyk
D. sangwinik
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Recepcjonisty concierge.
B. Recepcjonisty-informatora.
C. Pracownika do spraw rezerwacji.
D. Pracownika guest relations.
Realizacja usług w recepcji
Wprowadzanie zniżek dla emerytów to inicjatywa hotelu w ramach strategii
A. promocji
B. ceny
C. produktu
D. dystrybucji
Realizacja usług w recepcji
Grupa turystów pragnąca zwiedzić Kraków i okolice poprosiła o zaproponowanie jednodniowej wycieczki.
Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?
| Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj. Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach. | Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą". Góra Trzech Krzyży. | Twierdza Kłodzko Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka. Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec. | Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki. Kopalnia Soli w Wieliczce. |
| A. | B. | C. | D. |
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
Realizacja usług w recepcji
Do najbardziej rozpoznawalnych dań kuchni czeskiej zaliczają się
A. kotlety pożarskie
B. knedle z nadzieniem
C. pyrżoły
D. holiszki
Realizacja usług w recepcji
Podczas obsługi klientów recepcjonista nie powinien w ramach swoich zadań
A. udzielać szczegółów na temat oferty hotelu
B. oferować usługi budzenia
C. dostarczać korespondencję
D. informować o innych gościach
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty śniadania kontynentalnego?
A. Herbatę z mlekiem, pieczywo ciemne, kiełbasę, pasztet
B. Sok pomarańczowy, pieczywo razowe, jaja sadzone na bekonie
C. Sok jabłkowy, pieczywo jasne, ryby, jaja, naleśniki
D. Kawę, herbatę, rogaliki, masło, dżem, miód
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik sektora gastronomicznego, który przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania dań, powinien zwrócić szczególną uwagę na kluczowe punkty kontroli, które są istotne w kontekście wykorzystania systemu
A. HACCP
B. GHP
C. GMP
D. ISO 9001
HGT.06 Pytanie 500
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacją Ministra Gospodarki i Pracy, w każdej kategorii hoteli konieczne jest
A. dostęp do Internetu w pokojach
B. osobny dźwig towarowo-osobowy
C. telefon oraz fax dostępne dla gości w recepcji
D. strzeżony parking
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto jako pierwszy otrzyma zamówienie na śniadanie a’la carte, jeśli przy stole siedzą małżeństwo z dzieckiem i babcią?
A. Dla dziecka
B. Dla męża
C. Dla babci
D. Dla żony
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien być zastosowany do stołu o wymiarach 100 cm x 100 cm?
A. 100 cm x 100 cm
B. 120 cm x 160 cm
C. 160 cm x 180 cm
D. 140 cm x 140 cm
Realizacja usług w recepcji
Do lokali gastronomicznych sieci otwartej typu uzupełniającego zalicza się
A. cafeterie
B. lodziarnie
C. bistro
D. bufety
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak nazywa się przedstawione na zdjęciu urządzenie stosowane w gastronomii?

A. Dozownik do soków.
B. Bemar.
C. Ekspres do kawy.
D. Warnik.
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?
A. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
B. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
C. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
D. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
Realizacja usług w recepcji
Obiekty, które dysponują co najmniej 10 pokojami, w których przeważają miejsca w pokojach jedno- i dwuosobowych, to
A. kempingi
B. hotele
C. pensjonaty
D. schroniska
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie powierzchnie powinny być przetarte roztworem dezynfekującym podczas sprzątania mieszkania opuszczonego przez gościa?
A. Kieliszki do wody, pilot od telewizora, powierzchnia stołu
B. Klamki, podłoga w toalecie, parapet
C. Powierzchnia stołu, parapet, podłoga w toalecie
D. Słuchawkę od telefonu, pilot od telewizora, klamki
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się
A. cabotage
B. catering
C. charter
D. cardeck
Realizacja usług w recepcji
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
B. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
C. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
D. zdobył rekomendację PZH.
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
A. Przelewem
B. Gotówką
C. Kartą płatniczą
D. Przekazem pocztowym
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie przedstawionego zamówienia na usługi hotelarskie wskaż jednostkę mieszkalną, którą należ} zarezerwować dla gościa.
| Zamówienie na usługi hotelarskie | |
| Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla dwóch osób w terminie od 3 do 5 lipca br Jednocześnie informuję, że poruszam się na wózku inwalidzkim. | |
| Z poważaniem | Maria Majak |
A. Studio.
B. Specjalną.
C. Rezydencjonalną.
D. Apartamentową.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując pokój dla gościa VIP, co powinno znaleźć się w jego wnętrzu?
A. list powitalny podpisany przez dyrektora hotelu
B. laptop z drukarką
C. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
D. zestaw hotelowych akcesoriów
Realizacja usług w recepcji
W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania
A. drobiowe
B. jarskie
C. mięsne
D. rybne
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien sporządzić recepcjonista, który wprowadza rezerwację, aby zanotować szczegóły związane z pobytem gościa w hotelu?
A. Formularz rezerwacji
B. Grafik usług dodatkowych
C. Kartę rejestracyjną
D. Kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
B. zainstalowanie w budynku monitoringu
C. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
D. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
Realizacja usług w recepcji
Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa
A. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
B. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
C. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
D. pory roku oraz warunki pogodowe
Realizacja usług w recepcji
Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?
A. Reklamę telewizyjną
B. Sprzedaż osobistą
C. Sales promotion
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, obiekty, które dysponują minimum 7 pokojami i oferują całodzienne wyżywienie dla swoich gości, to
A. motele
B. schroniska młodzieżowe
C. pensjonaty
D. domy wycieczkowe
Realizacja usług w recepcji
Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?
A. 30
B. 10
C. 20
D. 7
Realizacja usług w recepcji
Proces weryfikacji rezerwacji, który obejmuje jej odnalezienie, przetworzenie i wprowadzenie ewentualnych zmian, stanowi część obsługi klienta podczas
A. rozliczenia się gościa
B. procedury check out
C. przyjęcia zamówienia
D. procedury check in