Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć lampy wiszące w hotelu.

Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach
Czynności wykonywane 1 raz dziennie:
a)przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy
b)mycie parapetów wewnętrznych
Czynności wykonywane 2 razy dziennie:
a)odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych
Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu:
a)mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym
Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu:
a)mycie gąśnic
b)mycie lamp ściennych
c)mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami)
d)mycie drzwi wejściowych do hotelu
Czynności wykonywane 1 raz na kwartał:
a)mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych
b)mycie lamp wiszących

A. 2 razy w roku.
B. 1 raz w tygodniu.
C. 1 raz na kwartał.
D. 2 razy dziennie.
Realizacja usług w recepcji

Jakie zagadnienia dotyczą tabela Frankfurcka?

A. prawa oraz obowiązki pracowników w sektorze turystycznym
B. rodzaj oraz liczbę posiłków oferowanych klientom na wczasach organizowanych przez biura podróży
C. zasady współpracy pomiędzy hotelami a biurami podróży, mające na celu promowanie harmonijnej kooperacji oraz zapobieganie ewentualnym nieporozumieniom i konfliktom
D. wysokość odszkodowania dla klientów w sytuacji niewłaściwego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży
Realizacja usług w recepcji

Frapowanie to proces, który polega na

A. szybkim schładzaniu wina.
B. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
C. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
D. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?

A. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
B. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
C. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
D. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych.

Grafik pokoi
styczeń/luty 2019
Nr
i rodzaj j.m.
Data
30.0131.0101.02
100 SGLRR
101 DBL
102 APTRR

A. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
B. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
C. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
D. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi

A. fakultatywne
B. podstawowe
C. towarzyszące
D. uzupełniające
Realizacja usług w recepcji

Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o

A. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przyjazdu
B. informację o liczbie kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży
C. informację o liczbie dzieci oraz o pierwszym posiłku
D. spis adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników
Realizacja usług w recepcji

Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?

Pokój numerśniadanieobiadkolacja
101 DBL222
102 A330
103 DBL111
104 SGL111
Razem774

A. Zestawienie obciążeń gości.
B. Zestawienie rezerwacji stolików.
C. Zestawienie żywienia.
D. Zestawienie pokoi.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży
1.Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń.
2.Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację.

A. sezonowego.
B. terminowego.
C. promocyjnego.
D. ilościowego.
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. bez wyżywienia
B. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
C. ze śniadaniem
D. ze śniadaniem i obiadokolacją
Realizacja usług w recepcji

Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie

A. rozliczenia gościa
B. procedury przyjęcia gościa
C. procedury check-out
D. przyjęcia zamówienia
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na czym polega procedura check-in dla grup zorganizowanych?

A. Indywidualne meldowanie każdego członka grupy.
B. Przygotowanie kluczy i dokumentów dla całej grupy przed jej przybyciem.
C. Wymaganie od grupy wcześniejszego przyjazdu.
D. Zbieranie podpisów od każdego członka grupy w dniu przyjazdu.
Realizacja usług w recepcji

Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do

A. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
B. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
C. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
D. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
Realizacja usług w recepcji

Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?

A. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
B. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
C. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
D. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w

A. rachunku hotelowym
B. karcie rejestracyjnej
C. formularzu rezerwacji
D. karcie pobytu
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
B. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
C. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
D. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie analizy cennika usług pralniczych, oblicz kwotę do zapłaty za usługę prania i prasowania spodni i marynarki oraz prasowania koszuli i krawatu.

CENNIK USŁUG PRALNI
PRANIEPRASOWANIEPRANIE + PRASOWANIE
spodnie28,00 zł15,00 zł35,00 zł
spódnica28,00 zł10,00 zł33,00 zł
koszula18,00 zł12,00 zł25,00 zł
marynarka45,00 zł23,00 zł65,00 zł
t-shirt8,00 zł5,00 zł10,00 zł
krawat14,00 zł10,00 zł22,00 zł
suknia80,00 zł65,00 zł135,00 zł
pidżama22,00 zł18,00 zł35,00 zł

A. 133,00 zł
B. 135,00 zł
C. 126,00 zł
D. 122,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Aby przyciągnąć większą liczbę turystów na wakacyjne usługi noclegowe, od piątego dnia pobytu w hotelu obniżono ceny o 40%. Jakiego rodzaju promocji użyto?

A. Relacje z otoczeniem.
B. Reklamę.
C. Promocję sprzedaży.
D. Sprzedaż bezpośrednią.
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?

A. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
B. mierzenie efektywności napięcia
C. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
D. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
Realizacja usług w recepcji

Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?

A. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
B. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
C. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
D. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu?

Od: Krystyna Nowak < [email protected]>
Do: Hotel Abis w Kielcach <[email protected]>
Wysłano: 10 kwietnia 21:32
Temat: Zamówienie

Witam,

Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla mnie i mojej córki w terminie od 02 do 04 lipca br.
z uwzględnieniem oddzielnych łóżek.


Z poważaniem
Krystyna Nowak

A. Double.
B. Twin.
C. Single.
D. Queen.
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 12 godz
B. Do 24 godz
C. Do 48 godz
D. Do 36 godz