Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:

A. aktywności rekreacyjne
B. serwis turystów i gości
C. zakwaterowania i wyżywienia
D. usług z tym związanych
HGT.03 Pytanie 642
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ zalecany procentowy podział kalorii w posiłkach w ciągu dnia w diecie dzieci i młodzieży?

A. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%
B. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%
C. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
D. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
HGT.03 Pytanie 643
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kawę uzyskuje się, wypełniając filiżankę do 3/4 gorącym naparem espresso i przykrywając ją gęstą bitą śmietaną?

A. Cappuccino
B. Murzynek
C. Irish coffee
D. Melange
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?

A. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
B. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
C. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
D. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego, przygotowany przez recepcjonistę dla gościa, to

Lp.Nazwa
towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena
jednostkowa
netto w zł
Wartość
sprzedaży
netto w zł
Podatek VATWartość
sprzedaży
brutto
w zł
Stawka
%
Kwota
w zł
1.Noclegdoba292,60185,19814.81200,00

A. dowód wpłaty.
B. rachunek wstępny.
C. faktura.
D. kosztorys.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 23 m2
B. 26 m2
C. 20 m2
D. 21 m2
Realizacja usług w recepcji

Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?

A. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
B. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
C. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
D. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
HGT.03 Pytanie 648
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przedstawiona na rysunku drożdżowa bułeczka, charakterystyczna dla śniadania francuskiego, to

Ilustracja do pytania 8
A. chałka.
B. bagietka.
C. brioche.
D. croissant.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna się zachować pokojowa, która podczas porządkowania jednostki mieszkalnej "na czysto" dostrzegła pozostawioną walizkę?

A. Sprawdzić jej zawartość
B. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
C. Zanieść ją do recepcji hotelowej
D. Oddać ją do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 650
Realizacja usług w recepcji

Gdzie umieszczenie reklamy dotyczącej oferty hotelu będzie najmniej efektywne?

A. W sieci
B. Na stacji kolejowej
C. Na trasie do miasta
D. W centrum miasta
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania w hotelu, sprzątaczka natknęła się na zegarek. Co należy zrobić z takim przedmiotem, aby prawidłowo go zarejestrować?

A. umieścić w magazynie rzeczy biurowych
B. złożyć w sejfie w recepcji
C. oddać do magazynu rzeczy znalezionych
D. przekazać do depozytu hotelowego
HGT.06 Pytanie 652
Realizacja usług w recepcji

Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?

A. Sponsoring
B. Public relations
C. Reklamę
D. Strategię mieszaną
HGT.06 Pytanie 653
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność

A. czekiem
B. gotówką
C. przelewem
D. kartą płatniczą
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?

A. Propozycję hotelu
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Cennik pokoi
D. Wstępny rachunek
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?

A. OB
B. AP
C. CB
D. BB
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
B. Przeprowadzenie remontu hotelu
C. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
D. Rozdawanie ulotek klientom
Realizacja usług w recepcji

Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:

A. Polskiej Izby Hotelarstwa
B. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Instytucji Hotelarzy
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?

A. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
B. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
C. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
D. Możliwość nabycia prasy codziennej.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik obsługi pięter, gdy po wykonaniu usługi pralniczej przyniósł odzież do pokoju gościa, a na drzwiach widniała wywieszka "Nie przeszkadzać"?

A. Poczekać, aż gość skontaktuje się z recepcją
B. Poczekać, aż gość zdejmie wywieszkę
C. Zostawić w drzwiach informację o wykonanej usłudze
D. Mimo wszystko zapukać i oddać odzież gościowi
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?

A. 470,59 zł
B. 560,00 zł
C. 747,66 zł
D. 856,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?

A. Usługi rekreacyjno-sportowe
B. Wieczorne imprezy integracyjne
C. Pakiety pielęgnacyjne
D. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Podawanie zupy z wazą
D. Podawanie talerzyka z pieczywem
HGT.06 Pytanie 670
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?

A. kwalifikowana
B. alternatywna
C. socjalna
D. krajoznawcza
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin klucznica?

A. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
B. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
C. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
D. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przedstawiony fragment druku stanowi

1. Data i miejsce znalezienia przedmiotu: ............................................................................................................
2. Imię i nazwisko znalazcy: .......................................................................................................................
3. Opis przedmiotu znalezionego: ...................................................................................................................
........................................
podpis znalazcy

A. zgłoszenie rzeczy gościa znalezionych w hotelu.
B. formularz przyjęcia rzeczy znalezionych w hotelu do magazynu hotelowego.
C. formularz przekazania rzeczy znalezionych gościowi z magazynu hotelowego.
D. protokół zniszczenia rzeczy znalezionych w hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do

A. public relations
B. marketingu zewnętrznego
C. promocji sprzedaży
D. marketingu partyzanckiego
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowana
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Formularz rezerwacji.
B. Grafik obłożenia pokoi.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Karta rejestracyjna.
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?

A. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
B. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
C. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
D. Pokazać, że gość go denerwuje
Realizacja usług w recepcji

Czym jest HACCP?

A. systemem zapewnienia wysokiej jakości
B. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?

A. Umowy przechowania
B. Regulaminu hotelowego
C. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
D. Warunków korzystania z depozytu