Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 641
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. ustalenie tożsamości posiadacza karty
B. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
C. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
D. ściągnięcie środków z konta użytkownika
HGT.03 Pytanie 642
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który typ apartamentu hotelowego znajduje się na dwóch poziomach?

A. Suitę
B. Duplex
C. Studio
D. Penthouse
HGT.06 Pytanie 643
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie, w terminie 11-15 lipca, pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla pani Kwiatkowskiej i jej męża. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data/j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DBL 106RR
TWIN 108RRR
APT 111RR

A. TWIN 108
B. DBL 106
C. SGL 103
D. APT 111
HGT.06 Pytanie 644
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług, hotel powinien polecić firmie zlecającej zorganizowanie 3-dniowego pobytu integracyjnego połączonego z konferencją szkoleniową dla swoich pracowników?

PAKIET TRENING- 20% rabatu na usługi noclegowe
- wynajem sali konferencyjnej
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX- noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
- 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem, Wi-Fi
- parking gratis
PAKIET BIZNES- noclegi, śniadania, obiadokolacje
- wynajem sali konferencyjnej
- materiały konferencyjne (papier i długopisy)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO- noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
- wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
- 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
- nieograniczony dostęp do internetu
- parking gratis

A. Trening.
B. Biznes.
C. Relax.
D. Korpo.
HGT.03 Pytanie 645
Obsługa gości w obiekcie świa…

W formularzu zgłoszenia rzeczy znalezionych, obok opisu przedmiotu oraz daty odkrycia, powinno się zamieścić

A. numer dowodu osobistego znalazcy
B. wartość zakupu przedmiotu
C. wysokość odszkodowania
D. miejsce, w którym przedmiot został znaleziony
HGT.06 Pytanie 646
Realizacja usług w recepcji

Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?

A. amerykańskim
B. oraz dwoma posiłkami
C. kontynentalnym
D. oraz jednym posiłkiem
HGT.06 Pytanie 647
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonych danych określ, ile kart pobytu powinien wypełnić recepcjonista 1 sierpnia 2018 roku.

Lp.Nazwisko i imię gościaTermin pobytuGodzina rejestracjiNumer pokojuPiętroRodzaj pokojuIlość osób dorosłychDziecko 0-2 latDziecko 2-12 lat
1.Kowalski Michał1.08.2018
3.08.2018
12001141SGL100
2.Kot Anna1.08.2018
5.08.2018
12151151DBL200
3.Małkowska Sabina1.08.2018
8.08.2018
12401201DBL+
extra bed
201
4.Pawlak Adam1.08.2018
8.08.2018
12552002DBL+
extra bed
201
5.Stryjak Grzegorz1.08.2018
4.08.2018
13152042APT211
6.Słowik Marta1.08.2018
3.08.2018
13352022APT202

A. 11 kart.
B. 17 kart.
C. 6 kart.
D. 12 kart.
HGT.06 Pytanie 648
Realizacja usług w recepcji

Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?

A. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
B. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
C. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
D. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
HGT.06 Pytanie 649
Realizacja usług w recepcji

Wskaż usługę, która jest oferowana w hotelu bezpłatnie na prośbę gości.

A. Zamówienie jedzenia do pokoju
B. Zamówienie taksówki
C. Korzystanie z usług wellness
D. Pranie odzieży
HGT.06 Pytanie 650
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach

A. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
B. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
C. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
D. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
HGT.03 Pytanie 651
Obsługa gości w obiekcie świa…

W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania

A. gruntownego
B. okresowego
C. bieżącego
D. awaryjnego
HGT.06 Pytanie 652
Realizacja usług w recepcji

Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni

A. niemieckiej
B. arabskiej
C. skandynawskiej
D. węgierskiej
HGT.06 Pytanie 653
Realizacja usług w recepcji

W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu

A. przyciągnięcie uwagi
B. wywołanie aktywności
C. pobudzenie pragnienia
D. wzbudzenie ciekawości
HGT.06 Pytanie 654
Realizacja usług w recepcji

Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:

A. Polskiej Instytucji Hotelarzy
B. Polskiej Izby Hoteli
C. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
D. Polskiej Izby Hotelarstwa
HGT.03 Pytanie 655
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw produktów zawiera jedynie składniki śniadania wiedeńskiego wzmocnionego?

A. Kawa, herbatniki, zupa mleczna, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
B. Pieczywo razowe, kawa, świeży sok, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
C. Kawa, herbata, ciasto drożdżowe, jajo po wiedeńsku, masło, sery
D. Pieczywo pszenne, kawa, mleko lub śmietanka, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
HGT.06 Pytanie 656
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:

A. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
B. o opłacalności poniżej średniej krajowej
C. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
D. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
HGT.03 Pytanie 657
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki zastawy stołowej będą potrzebne do serwowania gościowi jajek na miękko na śniadanie?

A. Talerzyk płaski, mały nóż i widelec
B. Wygrzany talerz zakąskowy, nóż i widelec
C. Głęboki talerz lub miseczka na podstawce oraz łyżka
D. Spodek, kieliszek do jajka i łyżeczka
HGT.06 Pytanie 658
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. raz na kwartał
B. co pół roku
C. raz w roku
D. raz w miesiącu
HGT.03 Pytanie 659
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czy pastowanie oraz froterowanie powierzchni podłóg mają miejsce w trakcie procesu sprzątania?

A. codziennego
B. specjalnego
C. awaryjnego
D. generalnego
HGT.06 Pytanie 660
Realizacja usług w recepcji

Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien

A. cieszyć się z osiągniętego wyniku
B. dostosować ofertę hotelową
C. zniżyć cenę
D. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
HGT.06 Pytanie 661
Realizacja usług w recepcji

Termin rotel odnosi się do

A. hotele na kółkach
B. wędrujące hotele rodzinne
C. kampery
D. nowoczesne wagony sypialne
HGT.06 Pytanie 662
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a

A. portierowi
B. pokojowej
C. dyrektorowi hotelu
D. kierownikowi restauracji
HGT.06 Pytanie 663
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się wyłącznie w hotelach i mieć zapewnione, że będzie mógł regulować swoje zobowiązania kartą płatniczą. W hotelach, jaki najniższy standard może brać pod uwagę na nocleg?

A. 2*
B. 5*
C. 4*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 664
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?

A. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
B. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
C. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
D. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
HGT.06 Pytanie 665
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Jowisz" planuje zorganizować garden party. Jakie potrawy powinien zaproponować swoim gościom?

A. mięso w galarecie, śledź po tatarsku, piwo, pieczywo
B. bigos, zimne napoje, pieczywo
C. prosię pieczone, piwo, alkohol, pieczywo
D. pieczone mięso, tatar z żółtkiem, alkohol, pieczywo
HGT.06 Pytanie 666
Realizacja usług w recepcji

Usługa depozytu hotelowego to

A. usługa opcjonalna
B. zagadnienie fundamentalne
C. usługa towarzysząca
D. element dodatkowy
HGT.06 Pytanie 667
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?

A. Rezerwacja na zapytanie
B. Rezerwacja gwarantowana
C. Rezerwacja niegwarantowana
D. Rezerwacja wstępna
HGT.06 Pytanie 668
Realizacja usług w recepcji

Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny

A. we wszystkich hotelach:
B. w hotelach o standardzie 4* i 5*
C. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
D. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
HGT.03 Pytanie 669
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które usługi dodatkowe w hotelu są oferowane bezpłatnie?

A. transport gości z lotniska
B. organizacja opieki nad dziećmi
C. udzielanie informacji turystycznej
D. serwowanie posiłków do pokoju
HGT.06 Pytanie 670
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. zamontowanie bramki do detekcji metali
B. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
C. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
D. wprowadzenie systemu monitoringu
HGT.06 Pytanie 671
Realizacja usług w recepcji

Premier Francji przyjeżdża do hotelu w Warszawie. W holu recepcyjnym zostanie przywitany przez

A. dyspozytora
B. szefa recepcji
C. dyrektora hotelu
D. menedżera concierge
HGT.06 Pytanie 672
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż

A. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
B. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
C. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
D. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
HGT.06 Pytanie 673
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150
2Kolacjaszt.1040
3Parkingdoba520
Razem:

A. 1 350 zł
B. 1 050 zł
C. 1 250 zł
D. 1 150 zł
HGT.03 Pytanie 674
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?

A. 7 500,00 zł
B. 15 000,00 zł
C. 10 100,00 zł
D. 5 050,00 zł
HGT.06 Pytanie 675
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był

A. przewodnikiem turystycznym
B. turystą
C. gościem hotelowym
D. odwiedzającym jednodniowym
HGT.06 Pytanie 676
Realizacja usług w recepcji

Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest

A. określenie zakresu płatnych usług
B. zainkasowanie opłaty od gościa
C. wręczenie karty pobytu
D. wsparcie przy bagażach
HGT.06 Pytanie 677
Realizacja usług w recepcji

Visitor's card to termin angielski oznaczający kartę

A. rezerwacyjną
B. pobytu
C. turystyczną
D. meldunkową
HGT.06 Pytanie 678
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.

Cennik usług noclegowych (cena za pokój)
Rodzaj pokojuKlient indywidualnyGrupa zorganizowana
I-VI, IX-XIIVII-VIIII-VI, IX-XIIVII-VIII
Single110 zł140 zł100 zł130 zł
Double150 zł180 zł120 zł160 zł
Tripple190 zł210 zł170 zł200 zł

A. 2 100 zł
B. 1 500 zł
C. 1 950 zł
D. 1 650 zł
HGT.06 Pytanie 679
Realizacja usług w recepcji

Jaki obiekt dysponuje co najmniej 7 pokojami i oferuje pełne wyżywienie dla swoich gości?

A. Motel
B. Schronisko
C. Pensjonat
D. Hotel
HGT.06 Pytanie 680
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Amsterdamie?

A. Fidelio
B. Chart
C. DM Plaza
D. Amadeus