Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 641
Realizacja usług w recepcji
A. 155 zł
B. 170 zł
C. 175 zł
D. 165 zł
HGT.06 Pytanie 642
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
B. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
C. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
D. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
HGT.03 Pytanie 643
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wyposażenia dodatkowego muszą być obecne w każdej jednostce hotelowej, niezależnie od jej kategorii?
A. Materiały piśmiennicze dostępne w hotelu
B. Woda butelkowana w ilości odpowiedniej do liczby osób w pokoju
C. Zestaw do pielęgnacji odzieży, obuwia oraz igielnik
D. Szklanki lub inne naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie osób w pokoju
HGT.06 Pytanie 644
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym "Diana", który dysponuje 40 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 600 miejsc. Poziom wykorzystania miejsc hotelowych wynosił
A. 15%
B. 48%
C. 50%
D. 66%
HGT.06 Pytanie 645
Realizacja usług w recepcji
Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?
A. Weekendowe obniżki cen
B. Reklama w mediach
C. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
D. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
HGT.06 Pytanie 646
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy
A. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
B. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
C. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
D. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
HGT.06 Pytanie 647
Realizacja usług w recepcji
System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia
A. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
B. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
C. pożaru w lokalu mieszkalnym
D. terrorystycznego na obszarze hotelu
HGT.06 Pytanie 648
Realizacja usług w recepcji
W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie
A. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
B. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
C. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
D. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
HGT.06 Pytanie 649
Realizacja usług w recepcji
Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
A. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
B. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
C. Schroniska i domy wycieczkowe
D. Pola biwakowe oraz kempingi
HGT.06 Pytanie 650
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 55 m2
B. 50 m2
C. 40 m2
D. 45 m2
HGT.06 Pytanie 651
Realizacja usług w recepcji
Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?
A. Usługi handlowe
B. Usługi podstawowe
C. Usługi rehabilitacyjne
D. spa i wellness
HGT.03 Pytanie 652
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest główne zadanie bagażowego wobec gościa opuszczającego hotel?
A. udzielenie informacji o dostępnych usługach w hotelu
B. przeniesienie bagażu do pokoju
C. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce
D. udzielenie informacji na temat topografii hotelu
HGT.06 Pytanie 653
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to
A. schronisko młodzieżowe
B. akademik
C. hotel
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 654
Realizacja usług w recepcji
Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?
A. w sposób pokojowy
B. za pośrednictwem dyrektora hotelu
C. przez rozmowę telefoniczną
D. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
HGT.06 Pytanie 655
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?
A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 656
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. służby parterowej.
B. marketingu.
C. służby pięter.
D. technicznego.
HGT.03 Pytanie 657
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby pozbyć się plamy z lakieru do paznokci na dywanie, należy użyć
A. naturalnego detergentu
B. acetonu
C. spirytusu
D. zimnej wody z amoniakiem
HGT.06 Pytanie 658
Realizacja usług w recepcji
Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:
A. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
B. towar, dystrybucja, promocja, cena
C. towar, promocja, reklama, sprzedaż
D. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
HGT.03 Pytanie 659
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić zauważone w trakcie sprzątania ubytki w wyposażeniu pokoju, z którego wyjechał gość?
A. Do dyrektora hotelu
B. Do kierownika służby pięter
C. Do kierownika działu technicznego
D. Do recepcjonisty dyżurnego
HGT.06 Pytanie 660
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
B. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
C. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
D. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
HGT.06 Pytanie 661
Realizacja usług w recepcji
Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?
A. Niepotwierdzoną
B. Wstępną
C. Gwarantowaną
D. Kredytową
HGT.06 Pytanie 662
Realizacja usług w recepcji
Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks
A. Veblena
B. mieszany
C. Giffena
D. spekulacyjny
HGT.06 Pytanie 663
Realizacja usług w recepcji
Aguatele to określenie na
A. specjalne wagony przeznaczone do transportu gości hotelowych
B. helikoptery do turystyki i samoloty dla pasażerów
C. wagony sypialne oraz kuszetki
D. statki wycieczkowe, liniowe oraz promy dla podróżnych
HGT.06 Pytanie 664
Realizacja usług w recepcji
Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?
A. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
B. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
C. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
D. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
HGT.06 Pytanie 665
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:
A. sejf depozytowy
B. grafik dysponenta
C. klucznicę
D. kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 666
Realizacja usług w recepcji
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
B. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
C. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
D. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
HGT.06 Pytanie 667
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?
A. Prawa jazdy
B. Potwierdzenia rezerwacji
C. Karty pobytu
D. Karty płatniczej
HGT.06 Pytanie 668
Realizacja usług w recepcji
Poprawnie uzupełniona faktura za nocleg gościa w hotelu nie zawiera informacji o
A. nabywcy
B. numerze rezerwacji
C. sprzedawcy
D. dacie wystawienia faktury
HGT.03 Pytanie 669
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich sytuacjach należy wykonać specjalne sprzątanie w hotelu?
A. W sezonie wiosennym oraz jesiennym
B. Przed istotnymi świętami
C. Gdy zauważono obecność insektów
D. Po przeprowadzeniu remontu oraz większych wydarzeniach
HGT.03 Pytanie 670
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:
A. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
B. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
C. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
D. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
HGT.06 Pytanie 671
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?
A. Polskiej Instytucji Hotelarzy
B. Polskiej Izby Hoteli
C. Polskiej Izby Hotelarstwa
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 672
Realizacja usług w recepcji
W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:
A. internet i drukarka
B. telefon i faks
C. telefon i internet
D. komputer i drukarka
HGT.06 Pytanie 673
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
A. hotel
B. hotel dla gości
C. obiekt pensjonatowy
D. pole campingowe
HGT.03 Pytanie 674
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakim środkiem należy usunąć plamę z pomadki do ust z dywanu?
A. Alkoholem etylowym
B. Benzyną do lakierów
C. Roztworem szamponu w rozcieńczeniu
D. Odplamiaczem do tłustych plam
HGT.06 Pytanie 675
Realizacja usług w recepcji
W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż
A. trzy
B. pięć
C. cztery
D. dwie
HGT.03 Pytanie 676
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych atrakcji nie jest uznawana za usługę specjalną w branży hotelarskiej?
A. Tradycyjny masaż pleców
B. Nurkowanie w lodowatej wodzie
C. Umieszczenie pianina w pokoju
D. Przelot balonem
HGT.03 Pytanie 677
Obsługa gości w obiekcie świa…
Rodzina licząca pięć osób dokonała rezerwacji w hotelu na dwa pokoje: dwuosobowy z łóżkiem małżeńskim oraz trzyosobowy. Wskaż, które z pokoi muszą być przygotowane na przyjęcie gości?
A. TPL, SGL
B. TPL, DBL
C. APT, TPL
D. DBL, TWIN
HGT.03 Pytanie 678
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wystawienie faktury pro forma zleceniodawcy przed zrealizowaniem zamówienia pozwala na
A. odliczenie wykazanego w tym dokumencie podatku VAT
B. wpłatę zaliczki związanej z złożonym zamówieniem
C. uwzględnienie szczególnych życzeń zleceniodawcy
D. zaprezentowanie usług zawartych w ofercie pakietowej
HGT.06 Pytanie 679
Realizacja usług w recepcji
Pokojowa poinformowała swojego przełożonego, że spodziewa się dziecka. Czy w związku z tym ma prawo do pracy w godzinach nadliczbowych lub nocnych?
A. Nie można, ponieważ pokojowa wykonuje tylko pracę fizyczną
B. Można, ale tylko za jej pisemną zgodą
C. Nie można w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej
D. Można, lecz tylko w wyjątkowych okolicznościach
HGT.06 Pytanie 680
Realizacja usług w recepcji
Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować
A. macierz BCG
B. public relations
C. model AIDA
D. analizę SWOT