Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 641
Realizacja usług w recepcji
A. Przyrodniczej
B. Turystycznej
C. Regionalnej
D. Hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 642
Realizacja usług w recepcji
O jaki dokument powinien poprosić organizator wydarzenia turystycznego, aby ułatwić zameldowanie grupy turystów w dniu przybycia?
A. Pisemne potwierdzenie dokonania rezerwacji
B. Listę uczestników zawierającą dane osobowe
C. Dowód osobisty lidera grupy
D. Voucher wydany przez biuro podróży
HGT.06 Pytanie 643
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest
A. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
B. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
C. usunięcie materiałów łatwopalnych
D. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
HGT.03 Pytanie 644
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. W jaki sposób gastronomia zrealizuje to zamówienie?
A. Bufetu śniadaniowego
B. Room service’u
C. Serwisu a’la carte
D. Serwisu talerzowego
HGT.06 Pytanie 645
Realizacja usług w recepcji
Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz
A. datę wyjazdu
B. typ pokoju
C. datę przyjazdu
D. numer pokoju
HGT.06 Pytanie 646
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?
A. Co najmniej dwa posiłki dziennie
B. Internet bezprzewodowy
C. Miejsce do parkowania
D. Wypożyczenie rowerów
HGT.06 Pytanie 647
Realizacja usług w recepcji
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
B. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
C. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
HGT.03 Pytanie 648
Obsługa gości w obiekcie świa…
Którą usługę o charakterze rozrywkowym z zamieszczonej oferty może zaproponować hotel zorganizowanej grupie gości biznesowych?
Oferta usług hotelu | |
---|---|
Depozyt | bezpłatnie dla gości hotelowych |
Sauna | bezpłatnie dla gości hotelowych |
Kąpiel błotna ciała | 125 zł/os. |
Masaż twarzy | 40 zł/os. |
Pokaz mima | 450 zł za występ |
Aromatoterapia | 200 zł/os. |
Wynajem sali konferencyjnej | 40 zł/godz. |
A. Pokaz mima.
B. Kąpiel błotną ciała.
C. Depozyt.
D. Wynajem sali konferencyjnej.
HGT.03 Pytanie 649
Obsługa gości w obiekcie świa…
Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą
A. obowiązkową, komplementarną
B. nieobowiązkową, towarzyszącą
C. nieobowiązkową, komplementarną
D. obowiązkową, towarzyszącą
HGT.06 Pytanie 650
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?
A. Klucznika
B. Dysponenta
C. Kasjera
D. Telefonisty
HGT.03 Pytanie 651
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dla osób z grupy turystycznej, które na voucherze mają wybraną opcję wyżywienia Bermuda Plan (BP), należy zorganizować śniadanie
A. amerykańskie
B. kontynentalne
C. wiedeńskie
D. angielskie
HGT.06 Pytanie 652
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju
A. gońca
B. dźwigowego
C. portiera
D. bagażowego
HGT.03 Pytanie 653
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zupa mleczna, jajka smażone na boczku oraz fasolka w sosie pomidorowym są typowymi potrawami śniadaniowymi w jakiej kuchni?
A. wiedeńskiego
B. rosyjskiego
C. amerykańskiego
D. angielskiego
HGT.06 Pytanie 654
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?
A. IYHF
B. HOTREC
C. HoReCa
D. IH&RA
HGT.03 Pytanie 655
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kelner dostarczając zamówienie na śniadanie kontynentalne w room-service dla gościa skorzysta z
A. dużego płaskiego talerza
B. windy serwisowej
C. wózka serwisowego z blatem
D. dużej tacy prostokątnej
HGT.06 Pytanie 656
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 45 m2
B. 35 m2
C. 30 m2
D. 20 m2
HGT.06 Pytanie 657
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie
A. timesharingu
B. allotmentu
C. overbookingu
D. czarteru
HGT.03 Pytanie 658
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod jest najskuteczniejsza w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do wykładziny?
A. Posypanie sodą oczyszczoną
B. Posypanie solą kuchenną
C. Zastosowanie środka odplamiającego
D. Użycie zamrażacza
HGT.06 Pytanie 659
Realizacja usług w recepcji
Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć
A. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
B. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
C. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
D. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
HGT.06 Pytanie 660
Realizacja usług w recepcji
W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi
A. lodówka bądź mini bar
B. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
C. szafa lub zabudowane wnęki
D. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
HGT.06 Pytanie 661
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to
A. list powitalny
B. formularz rezerwacyjny
C. karta zamówienia
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 662
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Elastyczność
B. Decyzyjność
C. Poddańczość
D. Chytrość
HGT.03 Pytanie 663
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób powinna być zrealizowana usługa budzenia zamówiona dla gościa VIP w hotelu?
A. Za pomocą radia z funkcją budzika
B. Osobiście przez telefon
C. Automatycznie
D. Przy użyciu telewizora z funkcją budzenia
HGT.03 Pytanie 664
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Kierownikowi recepcji
B. Inspektorowi służby pięter
C. Korytarzowej
D. Osobie zarządzającej hotelem
HGT.06 Pytanie 665
Realizacja usług w recepcji
Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?
A. 432,00 zł
B. 500,00 zł
C. 400,00 zł
D. 368.00 zł
HGT.03 Pytanie 666
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wieczorna obsługa lokalu mieszkalnego, polegająca na przygotowaniu pokoju oraz łóżka do nocnego wypoczynku gościa w hotelach o standardzie 5*, to
A. room service
B. all inclusive
C. executive lounge
D. turndown service
HGT.03 Pytanie 667
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na
A. przygotowaniu pokoju do nocnego wypoczynku
B. przewietrzeniu wnętrza i ustawieniu klimatyzacji
C. dodaniu łóżeczka dla dziecka
D. uzupełnieniu pokoju o dodatkową poduszkę
HGT.06 Pytanie 668
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania w zakresie marketingu powinien podjąć nowo otwarty hotel, aby nawiązać pozytywne relacje z otoczeniem?
A. Rozdawać ulotki na ulicach.
B. Zamieścić informacje o usługach w ulotce.
C. Zaprosić lokalne władze oraz media na otwarcie obiektu.
D. Obniżyć ceny usług dla grup zorganizowanych.
HGT.06 Pytanie 669
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?
A. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
B. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
C. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
D. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
HGT.03 Pytanie 670
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaka jest maksymalna kwota odszkodowania, którą hotel powinien przyznać gościowi, jeśli podczas sprzątania pokoju został zniszczony laptop wart 6 000,00 zł, a cena za nocleg wynosiła 300,00 zł?
A. 6 000,00 zł
B. 9 000,00 zł
C. 30 000,00 zł
D. 15 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 671
Realizacja usług w recepcji
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. procedury check-out
B. przyjęcia zamówienia
C. procedury przyjęcia gościa
D. rozliczenia gościa
HGT.06 Pytanie 672
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
B. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
C. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
D. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
HGT.06 Pytanie 673
Realizacja usług w recepcji
Według Praktycznego Kodeksu Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej zorganizowanej grupy w hotelu bez ponoszenia opłat, może odbyć się najpóźniej przed datą przybycia grupy w terminie
A. 7 dni
B. 30 dni
C. 21 dni
D. 14 dni
HGT.06 Pytanie 674
Realizacja usług w recepcji
Obiekty zapewniające co najmniej 30 miejsc do spania, przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości oraz oferujące podstawowy zakres usług związanych z pobytem to
A. pensjonaty
B. schroniska młodzieżowe
C. domy wycieczkowe
D. motele
HGT.06 Pytanie 675
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.
A. 432,00 zł
B. 400,00 zł
C. 540,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 676
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?
A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
B. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
C. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
D. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
HGT.06 Pytanie 677
Realizacja usług w recepcji
Bezpośredni kanał dystrybucji usług hotelarskich łączy
A. pilotem z biurem podróży
B. klienta z hotelem
C. klienta z biurem podróży
D. biuro podróży z hotelem
HGT.06 Pytanie 678
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są oferowane bezpłatnie dla gości hotelowych?
A. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowanie bagażu
B. Usługa room service, pomoc w nagłych wypadkach, korzystanie z faksu
C. Usługa transportu bagażu, korzystanie z mini baru, usługi spa
D. Usługa prania, udzielanie informacji turystycznych, nocleg
HGT.06 Pytanie 679
Realizacja usług w recepcji
Do usług dodatkowych, które oferuje hotel, nie należy
A. serwowanie śniadań
B. przekazywanie listów
C. dostarczanie prasy
D. udzielanie informacji
HGT.06 Pytanie 680
Realizacja usług w recepcji
Kiedy mówimy o podstawowych usługach oferowanych przez obiekt hotelarski, co jeszcze, prócz noclegu, powinno być uwzględnione?
A. depozyt
B. wyżywienie
C. budzenie
D. parking