Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. aktywności rekreacyjne
B. serwis turystów i gości
C. zakwaterowania i wyżywienia
D. usług z tym związanych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ zalecany procentowy podział kalorii w posiłkach w ciągu dnia w diecie dzieci i młodzieży?
A. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%
B. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%
C. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
D. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kawę uzyskuje się, wypełniając filiżankę do 3/4 gorącym naparem espresso i przykrywając ją gęstą bitą śmietaną?
A. Cappuccino
B. Murzynek
C. Irish coffee
D. Melange
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?
A. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
B. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
C. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
D. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego, przygotowany przez recepcjonistę dla gościa, to
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość sprzedaży netto w zł | Podatek VAT | Wartość sprzedaży brutto w zł | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stawka % | Kwota w zł | |||||||
| 1. | Nocleg | doba | 2 | 92,60 | 185,19 | 8 | 14.81 | 200,00 |
A. dowód wpłaty.
B. rachunek wstępny.
C. faktura.
D. kosztorys.
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.
| Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 23 m2
B. 26 m2
C. 20 m2
D. 21 m2
Realizacja usług w recepcji
Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?
A. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
B. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
C. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
D. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przedstawiona na rysunku drożdżowa bułeczka, charakterystyczna dla śniadania francuskiego, to

A. chałka.
B. bagietka.
C. brioche.
D. croissant.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna się zachować pokojowa, która podczas porządkowania jednostki mieszkalnej "na czysto" dostrzegła pozostawioną walizkę?
A. Sprawdzić jej zawartość
B. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
C. Zanieść ją do recepcji hotelowej
D. Oddać ją do przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji
Gdzie umieszczenie reklamy dotyczącej oferty hotelu będzie najmniej efektywne?
A. W sieci
B. Na stacji kolejowej
C. Na trasie do miasta
D. W centrum miasta
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania w hotelu, sprzątaczka natknęła się na zegarek. Co należy zrobić z takim przedmiotem, aby prawidłowo go zarejestrować?
A. umieścić w magazynie rzeczy biurowych
B. złożyć w sejfie w recepcji
C. oddać do magazynu rzeczy znalezionych
D. przekazać do depozytu hotelowego
Realizacja usług w recepcji
Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?
A. Sponsoring
B. Public relations
C. Reklamę
D. Strategię mieszaną
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. czekiem
B. gotówką
C. przelewem
D. kartą płatniczą
Realizacja usług w recepcji
Pracownik w hotelu, który zajmuje się realizacją nietypowych życzeń oraz próśb gości, to
A. pracownik recepcji
B. concierge
C. dyrektor
D. koordynator
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?
A. Propozycję hotelu
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Cennik pokoi
D. Wstępny rachunek
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył zamówienie na śniadanie do pokoju. Gastronomia zrealizuje to zamówienie za pomocą formy
A. serwisu talerzowego
B. serwisu a’la carte
C. room service’u
D. bufetu śniadaniowego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?
A. OB
B. AP
C. CB
D. BB
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?
A. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
B. Przeprowadzenie remontu hotelu
C. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
D. Rozdawanie ulotek klientom
Realizacja usług w recepcji
Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:
A. Polskiej Izby Hotelarstwa
B. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Instytucji Hotelarzy
Realizacja usług w recepcji
W strefie ogólnodostępnej, która obejmuje hall recepcyjny oraz sale gastronomiczne i wielofunkcyjne, konieczne jest posiadanie klimatyzacji w hotelach o kategorii:
A. 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 661
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?
A. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
B. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
C. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
D. Możliwość nabycia prasy codziennej.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na jakiej powierzchni pokojowa powinna zastosować instrukcję Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?
A. Powierzchni z naturalnego kamienia
B. Elementów z surowego drewna
C. Powierzchni obrazu
D. Niezmywalnych tapet
HGT.06 Pytanie 663
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?
A. Nocleg DBL oraz śniadanie
B. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
C. Nocleg DBL oraz dostawka
D. Nocleg SGL oraz parking
HGT.03 Pytanie 664
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinien postąpić pracownik obsługi pięter, gdy po wykonaniu usługi pralniczej przyniósł odzież do pokoju gościa, a na drzwiach widniała wywieszka "Nie przeszkadzać"?
A. Poczekać, aż gość skontaktuje się z recepcją
B. Poczekać, aż gość zdejmie wywieszkę
C. Zostawić w drzwiach informację o wykonanej usłudze
D. Mimo wszystko zapukać i oddać odzież gościowi
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient zamówił zorganizowanie popołudniowego przyjęcia na stojąco, które ma trwać około 2 godzin. Tego rodzaju wydarzenie nazywa się
A. cocktail party.
B. aperitif.
C. toast.
D. garden party.
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?
A. 470,59 zł
B. 560,00 zł
C. 747,66 zł
D. 856,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?
A. Usługi rekreacyjno-sportowe
B. Wieczorne imprezy integracyjne
C. Pakiety pielęgnacyjne
D. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?
A. Hotel
B. Kemping
C. Schronisko
D. Sanatorium
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Podawanie zupy z wazą
D. Podawanie talerzyka z pieczywem
Realizacja usług w recepcji
Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?
A. kwalifikowana
B. alternatywna
C. socjalna
D. krajoznawcza
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
B. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
C. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
D. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. kontrahentów
B. mieszkańców
C. przedstawicieli mediów
D. dyrektora hotelu
HGT.03 Pytanie 673
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przedstawiony fragment druku stanowi
| 1. Data i miejsce znalezienia przedmiotu: ............................................................................................................ |
| 2. Imię i nazwisko znalazcy: ....................................................................................................................... |
| 3. Opis przedmiotu znalezionego: ................................................................................................................... |
| ........................................ podpis znalazcy |
A. zgłoszenie rzeczy gościa znalezionych w hotelu.
B. formularz przyjęcia rzeczy znalezionych w hotelu do magazynu hotelowego.
C. formularz przekazania rzeczy znalezionych gościowi z magazynu hotelowego.
D. protokół zniszczenia rzeczy znalezionych w hotelu.
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do
A. public relations
B. marketingu zewnętrznego
C. promocji sprzedaży
D. marketingu partyzanckiego
Realizacja usług w recepcji
Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?
| Dane | Potwierdzenie rezerwacji | Rezerwacja gwarantowana |
|---|---|---|
| Imię i nazwisko/firma | ||
| Termin pobytu | ||
| Liczba osób | ||
| Rodzaj pokoju | ||
| Rodzaj płatności | ||
| Przedpłata w kwocie | ||
| Nr karty kredytowej i data jej ważności | ||
| Nazwisko okaziciela karty | ||
| Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji | ||
| Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację |
A. Formularz rezerwacji.
B. Grafik obłożenia pokoi.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Karta rejestracyjna.
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
A. Guest relations
B. Recepcjonista
C. Concierge
D. Kierownik zmiany
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?
A. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
B. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
C. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
D. Pokazać, że gość go denerwuje
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. systemem zapewnienia wysokiej jakości
B. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?
A. Umowy przechowania
B. Regulaminu hotelowego
C. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
D. Warunków korzystania z depozytu
Realizacja usług w recepcji
Karta pokładowa to dokument uprawniający właściciela do
A. pobytu w hotelu
B. pobytu w hallu recepcyjnym
C. wejścia do samolotu
D. wejścia do restauracji hotelowej