Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Passantów
B. Specjalnych
C. Grupowych
D. Indywidualnych
Realizacja usług w recepcji
Co wpływa na aktywizację usług hotelowych?
A. wzrost cen usług hotelowych
B. niewielka atrakcyjność oferty hotelowej
C. promocja hotelu na targach
D. spadek dochodów klientów
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż dokument, który nie jest wypełniany przez inspektora działów.
A. Formularz minibaru
B. Lista kontrolna dla pokoju
C. Rejestr wydanych kluczy
D. Harmonogram pracy pokojowych
Realizacja usług w recepcji
Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?
| Potwierdzenie rezerwacji | ||
|---|---|---|
| Liczba osób: 2 | Data przyjazdu: 12.08 | Data wyjazdu: 15.08 |
| Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł | ||
| Wyżywienie /data /cena: | ||
| – śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju | ||
| – obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os. | ||
| – kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os. | ||
| Koszt pobytu........................................................ | ||
| (Podane ceny są cenami brutto) | ||
A. 1 080 zł
B. 940 zł
C. 680 zł
D. 1 680 zł
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. flytele
B. aquatele
C. botele
D. rotele
HGT.06 Pytanie 686
Realizacja usług w recepcji
Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
A. 18.00
B. 19.00
C. 14.00
D. 12.00
Realizacja usług w recepcji
Czym jest obsługa pokojowa?
A. dostarczanie posiłków do pokoju
B. organizowanie usług gastronomicznych poza obiektem hotelowym
C. kompleksowa obsługa gościa w obiekcie hotelowym
D. procedura sprzątania pokoju
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, obiekty hotelarskie w pełni sezonowe oraz oferujące nocleg w namiotach, to
A. pola biwakowe
B. kempingi
C. motele
D. domy wycieczkowe
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?
A. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
B. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
C. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone
A. w klucznicę
B. w kasę fiskalną
C. w sejf depozytowy
D. w grafik dysponenta
Realizacja usług w recepcji
Osobą uznawaną za gościa hotelowego w aspekcie prawnym jest ta, która podpisała umowę
A. leasingową
B. hotelową
C. deliktową
D. agencyjną
Realizacja usług w recepcji
Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać
A. czy gość planuje przyjechać ponownie
B. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
C. czy rachunek jest poprawny
D. o wysokość napiwku
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w motelu goście mieli możliwość skorzystania z parkingu strzeżonego dla swoich samochodów. Przy finalizacji rozliczenia pobytu, recepcjonista zastosuje wysokość stawki VAT na usługę parkingową wynoszącą
A. 23%
B. 7%
C. 8%
D. 22%
Realizacja usług w recepcji
Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez
A. wręczania kluczy do pokoi
B. okazywania dokumentów tożsamości
C. wręczania kart pobytu
D. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?
A. Troszczy się o komfort gości
B. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
C. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
D. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?
A. Teatralny
B. Owalny
C. Bankietowy
D. Klasowy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czy depozyt hotelowy stanowi usługę?
A. dodatkową, płatną
B. opcjonalną, płatną
C. opcjonalną, bezpłatną
D. dodatkową, bezpłatną
Realizacja usług w recepcji
W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?
A. od 3* do 5*
B. od 4* do 5*
C. od 2* do 5*
D. od 1* do 5*
Realizacja usług w recepcji
Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić
A. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
B. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
C. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
D. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?
A. Awaryjne
B. Specjalne
C. Gruntowne
D. Okolicznościowe
Realizacja usług w recepcji
Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:
A. promocji sprzedaży
B. sprzedaży osobistej
C. public relations
D. reklamy prasowej
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował dla czterech osób w terminie od 2 do 4 października apartament rodzinny, dwie obiadokolacje oraz trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów?
| KALKULACJA KOSZTÓW (śniadania w cenie noclegu) | |||
|---|---|---|---|
| USŁUGA | TERMIN | WARTOŚĆ BRUTTO (ceny w zł) | |
| V-IX | X-IV | ||
| Apartament rodzinny (doba) | 200.00 | 180.00 | |
| Obiadokolacja | 50.00 | 40.00 | |
| Rekreacja 3h/osoba | 50.00 | 40.00 | |
| RAZEM | |||
A. 520,00 zł
B. 1120,00 zł
C. 1400,00 zł
D. 840,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Preautoryzacja wymaga, aby gość podał numer
A. czeku podróżnego
B. skierowania na pobyt
C. karty lojalnościowej
D. karty kredytowej
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?
A. Fakturę VAT
B. Notę obciążeniową
C. Fakturę pro forma
D. Rachunek wstępny
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?
A. 20 m2
B. 29 m2
C. 30m2
D. 39 m2
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien
A. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
B. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
C. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
D. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką substancję powinien zastosować pracownik do mycia luster w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. płyn zawierający alkohol
B. czystą wodę
C. impregnat
D. środek do dezynfekcji
Realizacja usług w recepcji
Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w
A. skaner.
B. bankomat.
C. komputer.
D. terminal POS.
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje, oprócz imienia i nazwiska gościa, powinny znaleźć się w karcie pobytu?
A. Kategorię hotelu, rodzaj pokoju, cenę za dobę
B. Numer pokoju, cenę za dobę, termin pobytu
C. Cenę za dobę, datę wyjazdu, rodzaj pokoju
D. Datę przyjazdu, numer pokoju, ilość posiłków
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z wymienionych metod serwowania śniadań rekomenduje się dla grup turystycznych?
A. Serwis a la carte, wstawki śniadaniowe
B. Serwis table d'hóte, serwis bankietowy
C. Serwis a la carte, serwis a'part
D. Serwis table d'hóte, zestawy śniadaniowe
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był
A. odwiedzającym jednodniowym
B. przewodnikiem turystycznym
C. turystą
D. gościem hotelowym
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. confirmation
B. voucher
C. czek podróżny
D. przelew bankowy
Realizacja usług w recepcji
Do hotelowej recepcji turystycznej przybył przewodnik z grupą studentów z Wielkiej Brytanii, którzy wcześniej dokonali rezerwacji i otrzymali potwierdzenie. Jaką procedurę wybierze recepcjonista?
A. Check - in grupy turystycznej
B. Przebukowanie grupy turystycznej
C. Check - out grupy turystycznej
D. Czarter grupy turystycznej
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?
A. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
B. Usługa prania i parking
C. Usługa prasowania i minibar
D. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
Realizacja usług w recepcji
Każda opłacalna, masowa metoda przekazu informacji o produkcie przez danego nadawcę to
A. reklama
B. pośrednictwo
C. akwizycja
D. logistyka
Realizacja usług w recepcji
W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się
A. przy drogach ewakuacyjnych.
B. w każdym pomieszczeniu.
C. w pobliżu wyjść.
D. w obszernych salach.
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?
A. Preautoryzacja
B. Room-charge
C. Zlecenie płatności
D. Zlecenie przelewu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel o wysokim standardzie, gdy gości jest niewielu?
A. Paczki śniadaniowe
B. Śniadania a la carte
C. Bufet śniadaniowy
D. Zestawy śniadaniowe
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?
A. Pensjonat
B. Dom wycieczkowy
C. Schronisko
D. Schronisko młodzieżowe
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień usługi wchodzące w skład pakietu SPA.
A. Kort tenisowy, wodny aerobik
B. Basen, sauna, jacuzzi
C. Sauna fińska, masaż, peeling
D. Bowling, wodny futbol