Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 681
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych metod serwowania śniadań rekomenduje się dla grup turystycznych?

A. Serwis table d'hóte, zestawy śniadaniowe
B. Serwis table d'hóte, serwis bankietowy
C. Serwis a la carte, wstawki śniadaniowe
D. Serwis a la carte, serwis a'part
HGT.06 Pytanie 682
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi APT
B. 10 pokoi LUX
C. 10 pokoi DBL
D. 10 pokoi SGL
HGT.06 Pytanie 683
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
B. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
C. rok ważności karty, numer konta bankowego.
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
HGT.03 Pytanie 684
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania należy podjąć, aby pozbyć się gryzoni w obiekcie hotelowym?

A. Deratyzację
B. Sanityzację
C. Dezynfekcję
D. Dezynsekcję
HGT.03 Pytanie 685
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych usług każdy obiekt hotelowy zapewnia nieodpłatnie swoim gościom?

A. Opiekę nad dziećmi
B. Pranie ubrań
C. Serwowanie posiłków do pokoi
D. Wypożyczenie żelazka
HGT.06 Pytanie 686
Realizacja usług w recepcji

Jednym z czynników pośrednich, który należy uwzględnić przy przewidywaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest głównie

A. wzrost wydatków na kredyty
B. spadek wydatków na kredyty
C. wzrost kosztów sprzętu turystycznego
D. spadek kosztów sprzętu turystycznego
HGT.06 Pytanie 687
Realizacja usług w recepcji

Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji

A. bezpośredniej
B. nawerbalnej
C. korespondencyjnej
D. telefonicznej
HGT.06 Pytanie 688
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
B. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
C. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
D. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
HGT.03 Pytanie 689
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są wydatki na usługi dodatkowe dla rodziny liczącej 6 osób, jeśli cena pakietu usług wynosi 150 zł za osobę, a każda osoba powyżej 3. otrzymuje zniżkę w wysokości 10%?

A. 855 zł
B. 962 zł
C. 634 zł
D. 748 zł
HGT.06 Pytanie 690
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
B. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
C. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
D. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
HGT.03 Pytanie 691
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa

A. podstawowa
B. fakultatywna
C. uzupełniająca
D. towarzysząca
HGT.06 Pytanie 692
Realizacja usług w recepcji

Gość, opuszczając hotel, zamówił w recepcji pokój na kolejny termin. Jakim rodzajem rezerwacji to jest?

A. Pośredni.
B. Zdalny.
C. Internetowy.
D. Osobisty.
HGT.03 Pytanie 693
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję czynności, które wykonuje pokojowa podczas porządkowania pokoju?

A. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
B. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
C. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
D. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
HGT.06 Pytanie 694
Realizacja usług w recepcji

Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi

A. nazwisko gościa i numer pokoju
B. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
C. datę przyjazdu oraz inne życzenia
D. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
HGT.06 Pytanie 695
Realizacja usług w recepcji

Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa

A. pory roku oraz warunki pogodowe
B. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
C. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
D. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
HGT.03 Pytanie 696
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wchodzą w skład nakrycia do serwisu płatków z mlekiem?

A. talerza głębokiego i łyżeczki
B. talerza zakąskowego i łyżki
C. filiżanki, mlecznika i łyżeczki
D. miseczki na podstawce i łyżki
HGT.06 Pytanie 697
Realizacja usług w recepcji

Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?

A. Rezydencyjnego
B. Aparthotelu
C. Biznesowego
D. Garni
HGT.06 Pytanie 698
Realizacja usług w recepcji

Każda recepcja hotelowa powinna zapewnić swoim gościom

A. telefon i faks
B. telefon oraz komputer
C. komputer oraz drukarkę
D. faks oraz komputer
HGT.06 Pytanie 699
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
B. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
C. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
D. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
HGT.06 Pytanie 700
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. zaspokojenie pragnienia
B. uwydatnienie smaku
C. stymulowanie apetytu
D. wsparcie procesu trawienia
HGT.06 Pytanie 701
Realizacja usług w recepcji

Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?

A. przychodu hotelarza
B. wymagań klientów
C. kosztów usług hotelowych
D. dochodów klientów
HGT.03 Pytanie 702
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?

A. Orkiszowe
B. Ryżowe
C. Jęczmienne
D. Pszenne
HGT.06 Pytanie 703
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
B. komputerowy system rezerwacyjny
C. globalny system dystrybucji
D. internetowy portal rezerwacji
HGT.06 Pytanie 704
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki należy zastosować w hotelu, aby przekazać gościom informacje o dodatkowych wycieczkach?

A. promocję bezpośrednią
B. lokalne czasopisma
C. agencję turystyczną
D. lokalną telewizję
HGT.06 Pytanie 705
Realizacja usług w recepcji

W marketingu stosowana formuła wpływu psychologicznego na konsumenta - AIDA w początkowym etapie zakłada działanie mające na celu

A. wywołanie aktywności
B. przyciągnięcie uwagi
C. pobudzenie pragnienia
D. wzbudzenie ciekawości
HGT.06 Pytanie 706
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?

A. po pokazaniu drogi do pokoju
B. przed wręczeniem klucza do pokoju
C. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
D. przy serdecznym powitaniu
HGT.06 Pytanie 707
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. poprosić kierownika recepcji o interwencję
B. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
C. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
D. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
HGT.06 Pytanie 708
Realizacja usług w recepcji

Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?

A. Dom wycieczkowy.
B. Motel.
C. Ośrodek wczasowy.
D. Pensjonat.
HGT.06 Pytanie 709
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?

A. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
B. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
C. wyłącznie koszt za pokój
D. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
HGT.06 Pytanie 710
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?

A. Pracownik działu rezerwacji
B. Zarządca hotelu
C. Kierownik promocji
D. Recepcjonista
HGT.06 Pytanie 711
Realizacja usług w recepcji

W interakcji międzyludzkiej sprzężenie zwrotne ma na myśli

A. wprowadzenie bariery językowej
B. potwierdzenie otrzymania wiadomości zgodnie z zamiarem nadawcy
C. przekazywanie wiadomości
D. zewnętrzne zakłócenia w komunikacji
HGT.06 Pytanie 712
Realizacja usług w recepcji

Aby zaspokoić potrzeby gościa walk-in, w pierwszej kolejności powinno się mu zaoferować

A. korzystanie z odnowy biologicznej
B. kolację w restauracji
C. usługę noclegową
D. wynajęcie sali konferencyjnej
HGT.06 Pytanie 713
Realizacja usług w recepcji

Hotele rezydencyjne to obiekty

A. usytuowane przy drogach, stacjach kolejowych
B. biznesowe w dużych miastach
C. zlokalizowane w miejscowościach o atrakcjach turystycznych
D. posiadające zespół pomieszczeń konferencyjnych
HGT.06 Pytanie 714
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?

A. Płatność gotówkowa
B. Czek
C. Polecenie przelewu
D. Płatność kartą kredytową
HGT.06 Pytanie 715
Realizacja usług w recepcji

Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to

A. przelew bankowy
B. voucher
C. confirmation
D. czek podróżny
HGT.03 Pytanie 716
Obsługa gości w obiekcie świa…

Opcja zakupu czekoladek w hotelowej cukierni, które są produkowane na terenie obiektu, jest przykładem usługi

A. fakultatywnej
B. uzupełniającej
C. towarzyszącej
D. podstawowej
HGT.06 Pytanie 717
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
B. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
C. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
D. w każdym hotelu
HGT.03 Pytanie 718
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przyjmując zlecenie na pobudkę, należy ustalić z gościem hotelowym

A. czas wykonania usługi
B. przyczynę zlecenia usługi
C. stawki za tę usługę
D. metodę płatności za usługę
HGT.06 Pytanie 719
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość wskaźnika YELD dla średniej ceny noclegu w hotelu równej 220 zł oraz średniej frekwencji na poziomie 60%?

A. 132 zł
B. 52 zł
C. 13 200 zł
D. 6 600 zł
HGT.03 Pytanie 720
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego rodzaju bielizna stołowa jest wykorzystywana do ozdabiania boków stołów bankietowych?

A. Skirtingi
B. Moltony
C. Laufry
D. Napperony