Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 681
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika oraz informacji dodatkowych oblicz wartość pakietu usług przygotowanego dla nowożeńców, którzy zarezerwowali pobyt w APT z pełnym wyżywieniem na 2 doby, w drugim dniu pobytu uroczystą kolację zamiast zwykłej oraz poinformowali, że przyjadą do hotelu po godzinie 1700.

Rodzaj usługiInformacje dodatkowe

Apartament – 520 zł/dobę

Śniadanie – w cenie noclegu

Obiad – 60 zł/os.

Kolacja – 80 zł/os.

Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór" – 110 zł/os.

Strefa Spa – w cenie noclegu

Doba hotelowa trwa od 1300 do 1000

wydawane w godz. 700 – 1000

wydawany w godz. 1300 – 1600

wydawana w godz. 1700 – 2100

wydawana w godz. 1700 – 2100

dostępna w godz. 700 – 2100

Rabat na wszystkie usługi dla nowożeńców 20%

A. 1 232 zł
B. 1 432 zł
C. 1 132 zł
D. 1 332 zł
HGT.03 Pytanie 682
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie przestrzenią, która staje się dostępna po przesunięciu szaf i pozostałych mebli, należy do czynności sprzątania

A. okolicznościowego
B. gruntownego
C. bieżącego
D. sezonowego
HGT.03 Pytanie 683
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję działań, które powinny zostać podjęte przez pokojową podczas sprzątania łazienki w hotelu?

A. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
B. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników
C. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli
D. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
HGT.06 Pytanie 684
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 48 godz
B. Do 12 godz
C. Do 36 godz
D. Do 24 godz
HGT.06 Pytanie 685
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane

A. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
B. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
C. użyciem gniazd z klapką ochronną
D. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
HGT.06 Pytanie 686
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Przeprowadzenie remontu hotelu
B. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
C. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
D. Rozdawanie ulotek klientom
HGT.06 Pytanie 687
Realizacja usług w recepcji

Czym jest garni?

A. typ dania mięsnego
B. typ alkoholu
C. jadalne elementy ozdobne potrawy
D. typ posiłku odchudzającego
HGT.06 Pytanie 688
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych zadań są typowe dla concierge’a?

A. Nadzorowanie oraz organizowanie pracy recepcji
B. Dokonywanie rezerwacji biletów lotniczych
C. Przygotowywanie planu pracy recepcji
D. Rejestracja gości hotelowych
HGT.06 Pytanie 689
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument przesyłany do klienta zawiera wszystkie warunki dotyczące rezerwacji usług hotelowych?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Voucher
C. Faktura wstępna
D. Karta pobytu
HGT.03 Pytanie 690
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką opcję śniadania warto zaproponować nowożeńcom, którzy planują pobyt w apartamencie po zakończeniu przyjęcia weselnego?

A. A'la carte
B. Bufet śniadaniowy
C. Room service
D. Zestaw śniadaniowy
HGT.06 Pytanie 691
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Informator hotelowy
B. Formularz kaucyjny
C. Karta rezerwacji
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 692
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?

A. zwiększenie liczby odwiedzających
B. ochrona interesów konsumenta
C. ulepszenie estetyki
D. ułatwienie obiegu gospodarczego
HGT.06 Pytanie 693
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?

A. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
B. Prezydent Miasta
C. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
D. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
HGT.03 Pytanie 694
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?

A. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
B. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
C. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
D. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
HGT.03 Pytanie 695
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dostarczanie śniadania do pokoju klienta to

A. podanie śniadania
B. room service
C. menu a la carte
D. bufet ze śniadaniami
HGT.06 Pytanie 696
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?

A. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
B. Usługi noclegowe i rekreacyjne
C. Usługi gastronomiczne i noclegowe
D. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
HGT.03 Pytanie 697
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która kategoria gości hotelowych najlepiej skorzysta z zestawów śniadaniowych, oferowanych w przystępnej cenie?

A. Grupy turystycznej
B. Gości VIP
C. Rodzin z małymi dziećmi
D. Uczestników konferencji
HGT.06 Pytanie 698
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

WymaganiaKategorie
IIIIII
V. Część mieszkalna
14Minimalna powierzchnia pokoju w m2
(bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju):
1-osobowego
2-osobowego
3-osobowego
4-osobowego
większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)


9
12
15
17
2,5


8
10
13
16
2,5


8
8
12
15
2,5

A. 37 m2
B. 31 m2
C. 25 m2
D. 42 m2
HGT.03 Pytanie 699
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do jakiego dania serwowanego na śniadanie powinno się podać talerzyk na resztki?

A. Omletu biszkoptowego
B. Jajka na miękko
C. Szynki na zimno
D. Jajecznicy z boczkiem
HGT.03 Pytanie 700
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?

A. AP
B. BB
C. CB
D. OB
HGT.03 Pytanie 701
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?

A. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
B. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
C. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
D. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
HGT.06 Pytanie 702
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił klucze od pokoju i pragnie uregulować należność za pobyt. W tej sytuacji pracownik recepcji przystąpi do przeprowadzenia procedury

A. check-in gościa indywidualnego
B. check-in grupy turystycznej
C. check-out gościa indywidualnego
D. check-out grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 703
Realizacja usług w recepcji

Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?

Pokój numerśniadanieobiadkolacja
101 DBL222
102 A330
103 DBL111
104 SGL111
Razem774

A. Zestawienie obciążeń gości.
B. Zestawienie żywienia.
C. Zestawienie pokoi.
D. Zestawienie rezerwacji stolików.
HGT.06 Pytanie 704
Realizacja usług w recepcji

Obiekty, które dysponują co najmniej 10 pokojami, w których przeważają miejsca w pokojach jedno- i dwuosobowych, to

A. hotele
B. pensjonaty
C. kempingi
D. schroniska
HGT.06 Pytanie 705
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?

Jan Kowalski
ul. Targowa 123
00-250 Warszawa
tel. +48 224 885 023
kom. 666 388 845
e-mail: [email protected]
Warszawa, 13.03.2016 r.
 Hotel Zamkowy***
ul. Wawelska 1
31-052 Kraków
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu.
Łączę pozdrowienia
Jan Kowalski

A. 14.03.2016 r.
B. 27.03.2016 r.
C. 16.03.2016 r.
D. 20.03.2016 r.
HGT.06 Pytanie 706
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu?

Od: Krystyna Nowak < [email protected]>
Do: Hotel Abis w Kielcach <[email protected]>
Wysłano: 10 kwietnia 21:32
Temat: Zamówienie

Witam,

Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla mnie i mojej córki w terminie od 02 do 04 lipca br.
z uwzględnieniem oddzielnych łóżek.


Z poważaniem
Krystyna Nowak

A. Single.
B. Double.
C. Twin.
D. Queen.
HGT.03 Pytanie 707
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługi kosmetyczne oferowane gościom hotelowym są usługami

A. komplementarnymi
B. towarzyszącymi o charakterze osobistym
C. towarzyszącymi o charakterze handlowym
D. fakultatywnymi
HGT.03 Pytanie 708
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jednostki mieszkalne z wieloma pokojami, przygotowane do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki rodzaju

A. standardowego
B. apartamentowego
C. rezydencyjnego
D. specjalnego
HGT.06 Pytanie 709
Realizacja usług w recepcji

Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować

A. spis rezerwacji
B. potwierdzenie rezerwacji
C. harmonogram rezerwacji
D. formularz rezerwacji
HGT.03 Pytanie 710
Obsługa gości w obiekcie świa…

Goście zarezerwowali w hotelu nocleg z wzmocnionym śniadaniem wiedeńskim. W składzie śniadaniowym kelner nie podaje

A. jajecznicy na bekonie
B. wędlin, serów
C. jaj po wiedeńsku
D. miodu, dżemu
HGT.06 Pytanie 711
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
C. w hotelach klasy 4* i 5*
D. tylko w hotelach klasy 5*
HGT.06 Pytanie 712
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie

A. a la carte
B. bankietowej
C. bufetowej
D. room service
HGT.03 Pytanie 713
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy gościa?

A. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
B. Uszkodzenie torby gościa przez bagażowego
C. Awaria laptopa w trakcie korzystania przez gościa
D. Kradzież portfela gościa przez pokojówkę
HGT.06 Pytanie 714
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?

A. Rekreacyjnej
B. Noclegowej
C. Konferencyjnej
D. Budzenia
HGT.06 Pytanie 715
Realizacja usług w recepcji

Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?

A. Marketing bezpośredni
B. Reklama
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
HGT.03 Pytanie 716
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj metodę serwowania śniadania do pokoju dla dwóch osób.

A. Na talerzu
B. Na paterze
C. Na półmisku
D. Na tacy
HGT.06 Pytanie 717
Realizacja usług w recepcji

Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?

A. Marketingu
B. Gastronomiczny
C. Administracyjny
D. Służby pięter
HGT.06 Pytanie 718
Realizacja usług w recepcji

Niestabilność władzy oraz występowanie napięć społecznych w kraju doprowadzą do

A. braku zmian w zapotrzebowaniu na usługi hotelarskie
B. wzrostu zapotrzebowania oraz wzrostu podaży usług hotelarskich
C. zwiększenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
D. zmniejszenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
HGT.06 Pytanie 719
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 48 godz.
B. Do 12 godz.
C. Do 24 godz.
D. Do 36 godz.
HGT.06 Pytanie 720
Realizacja usług w recepcji

Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować

A. analizę SWOT
B. public relations
C. macierz BCG
D. model AIDA