Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 681
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa:Marta Lipińska
Data zabiegu:8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r.
Rodzaj zabiegu:masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu:120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa:Marta Lipińska
Podpis wystawcy dokumentu:Jan Nowakowski
Data wystawienia dokumentu:........................

A. 4 listopada 2016 r.
B. 8 listopada 2016 r.
C. 9 listopada 2016 r.
D. 6 listopada 2016 r.
HGT.06 Pytanie 682
Realizacja usług w recepcji

Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?

A. w skrytce depozytowej
B. na recepcyjnym biurku
C. w urządzeniu fiskalnym
D. w zespole szafek funkcjonalnych
HGT.03 Pytanie 683
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień czynności, jakie są realizowane podczas codziennego sprzątania pomieszczenia mieszkalnego zajmowanego przez gościa?

A. Opróżnianie koszy i popielniczek, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
B. Ścielenie łóżek, czyszczenie urządzeń łazienkowych, wymiana ręczników
C. Odkurzanie podłóg, usuwanie kurzu z mebli, czyszczenie wnętrz szuflad
D. Czyszczenie luster, pielęgnacja ram obrazów, odkurzanie tapicerki mebli
HGT.06 Pytanie 684
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj
i nr j.m.
Data
05.03
czw
06.03
pt
07.03
sb
08.03
nd
09.03
pn
10.03
wt
11.03
śr
PARTER
101 SGLRgRoRkRk
102 SGLRgRwRwRw
103 DBLRgRaRoRl
104 DBLRtRtRtRtRt
I PIĘTRO
201 SGLRnRzRl
202 SGLRgReRwRwRwRl
203 DBLReRdRl
204 DBLReRfRfRfRx

A. 08.03 – 10.03
B. 06.03 – 08.03
C. 09.03 – 11.03
D. 07.03 – 09.03
HGT.03 Pytanie 685
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa

A. towarzysząca
B. podstawowa
C. fakultatywna
D. uzupełniająca
HGT.06 Pytanie 686
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?

A. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
B. Sabre, Galileo, Amadeus
C. Travelocity, Travels-web, Expedia
D. Fidelio, Chart, ProHott
HGT.06 Pytanie 687
Realizacja usług w recepcji

Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien

A. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
B. przygotować kartę rejestracyjną
C. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
D. sporządzić rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 688
Realizacja usług w recepcji

Turystyka kwalifikowana to rodzaj turystyki:

A. żeglarska, narciarska, rowerowa
B. wypoczynkowa, krajoznawcza, trekkingowa
C. zdrowotna, edukacyjna, trampingowa
D. kajakowa, rowerowa, uzdrowiskowa
HGT.06 Pytanie 689
Realizacja usług w recepcji

Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?

A. 180,00 zł
B. 120,00 zł
C. 170,00 zł
D. 150,00 zł
HGT.06 Pytanie 690
Realizacja usług w recepcji

Goście wykupili w hotelu m.in. pełne wyżywienie, co oznacza, że zamówili:

A. śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
B. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
C. śniadanie, obiad, kolację
D. śniadanie, podwieczorek, obiadokolację
HGT.06 Pytanie 691
Realizacja usług w recepcji

Działalność proekologiczna hoteli nie obejmuje

A. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów
B. używania łagodnych środków do czyszczenia
C. oddawania dostawcom zużytych opakowań
D. przygotowywania dań z produktów od lokalnych producentów
HGT.06 Pytanie 692
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu, który umożliwia realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, będzie wymagał recepcjonista podczas rejestracji gości w hotelu w Polsce?

A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Rooming list.
C. Voucher.
D. Potwierdzenie dokonania przelewu.
HGT.03 Pytanie 693
Obsługa gości w obiekcie świa…

Właściciel hotelu o standardzie 3* dąży do podwyższenia klasy swojego obiektu na 4*. Jaką kategorię usług hotel powinien rozszerzyć w porównaniu do dotychczasowego zakresu?

A. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej
B. Codzienne sprzątanie pokoi lub na życzenie gości
C. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej
D. Usługi prania, prasowania i czyszczenia bielizny oraz odzieży gości
HGT.03 Pytanie 694
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o informację, czy na basenie lub w szatni odnaleziono pierścionek. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, któremu sprzątaczka przekazała znaleziony dzień wcześniej pierścionek?

A. Zapytać, jak ten pierścionek wyglądał, sprawdzić dokument tożsamości gościa, uzyskać pokwitowanie odbioru.
B. Pokazać pierścionek, zapytać, czy jest własnością gościa, oddać pierścionek.
C. Oddać pierścionek, poprosić gościa o numer pokoju, sprawdzić kartę pobytu wraz z dowodem osobistym gościa.
D. Pokazać pierścionek, poprosić gościa o okazanie dowodu tożsamości, oddać pierścionek.
HGT.03 Pytanie 695
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?

A. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.
B. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
C. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
D. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
HGT.03 Pytanie 696
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rodzaj pokoju w hotelu posiada dwa pojedyncze łóżka?

A. Suite
B. Double
C. Single
D. Twin
HGT.03 Pytanie 697
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jako pierwszy otrzyma zamówienie na śniadanie a’la carte, jeśli przy stole siedzą małżeństwo z dzieckiem i babcią?

A. Dla babci
B. Dla żony
C. Dla męża
D. Dla dziecka
HGT.03 Pytanie 698
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na jakie urządzenie korytarzowe należy wlać wodę, aby przygotować je do czyszczenia dywanu metodą szorowania i zbierania?

A. Ekstraktora
B. Zamiatarki
C. Szorowarki
D. Odkurzacza
HGT.06 Pytanie 699
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy stanowi potwierdzenie

A. przyjęcia do przechowania wartościowego przedmiotu klienta
B. przyjęcia do przechowania bagażu klienta
C. gwarancji pokrycia kosztów przez klienta hotelowego za ewentualne szkody
D. zabezpieczenia rzeczy pozostawionej przez klienta w hotelu
HGT.06 Pytanie 700
Realizacja usług w recepcji

Klient planuje zamówić w hotelowej restauracji zimne danie oraz wino. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne
B. indyka w maladze, wino czerwone deserowe
C. schab w galarecie, wino białe słodkie
D. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne
HGT.06 Pytanie 701
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?

A. Oferować bezpłatny room service
B. Zasugerować pokój w pobliżu windy
C. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
D. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
HGT.06 Pytanie 702
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz

A. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
B. promocja, reklama, sprzedaż, personel
C. sprzedaż, produkt, reklama, personel
D. dystrybucja, promocja, produkt, personel
HGT.03 Pytanie 703
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dostarczanie śniadania do pokoju klienta to

A. room service
B. menu a la carte
C. podanie śniadania
D. bufet ze śniadaniami
HGT.03 Pytanie 704
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką jednostkę noclegową powinno się przygotować dla gościa rezerwującego pokój dwuosobowy z dużym łóżkiem?

A. Suite
B. Duplex
C. Double
D. Twin
HGT.03 Pytanie 705
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego składnika używa się jako dodatku do kawy po wiedeńsku?

A. Skórkę pomarańczową
B. Konfiturę z wiśni
C. Nieco koniaku
D. Bitą śmietankę
HGT.03 Pytanie 706
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak nazywa się miękka tkanina, która jest układana na stole w celu lepszego ułożenia obrusa?

A. Laufer
B. Napperon
C. Molton
D. Skirting
HGT.06 Pytanie 707
Realizacja usług w recepcji

Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?

A. w potwierdzeniu rezerwacji
B. w liście powitalnym
C. w regulaminie hotelowym
D. w karcie rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 708
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?

A. czarter
B. umowa zlecenia
C. umowa agencyjna
D. allotment
HGT.03 Pytanie 709
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co powinna uczynić osoba sprzątająca, która po opuszczeniu pokoju przez gościa zauważyła zegarek?

A. Zostawić zegarek w pomieszczeniu
B. Przekazać go do depozytu
C. Zawiadomić kierownika służby pięter
D. Poinformować dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 710
Realizacja usług w recepcji

Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz

A. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
B. zmienić pościel
C. nie zmieniać pościeli
D. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
HGT.06 Pytanie 711
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Obsługa usługi budzenia
B. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
C. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
D. Osobista opieka nad gościem
HGT.03 Pytanie 712
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być użyte w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w większych ilościach?

A. Warnik
B. Dekanter
C. Kociołek
D. Bemar
HGT.03 Pytanie 713
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?

A. Użyć odplamiacza do tłustych plam
B. Użyć preparatu do dezynfekcji
C. Wyprać zimną wodą
D. Zastosować środek mrożący
HGT.06 Pytanie 714
Realizacja usług w recepcji

Wymagane są pomieszczenia wielofunkcyjne, konferencyjne, klubowe oraz szkoleniowe, dostosowane do specyfiki obiektu:

A. w motelach 3*, 4* oraz 5*
B. w hotelach 4* oraz 5*
C. w hotelach 3*, 4* oraz 5*
D. w motelach 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 715
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. strażaka, który jest gościem w hotelu
B. przechodniów
C. personelu hotelowego
D. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
HGT.06 Pytanie 716
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który

A. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
B. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
C. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
D. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
HGT.06 Pytanie 717
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?

A. Typ zagrożenia
B. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
C. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
D. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
HGT.03 Pytanie 718
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie podanej instrukcji określ ilość proszku do prania 30 kg obrusów.

Do prania obrusów użyj: 20 dag proszku na 1 kg prania

A. 6,0 kg
B. 3,5 kg
C. 2,0 kg
D. 1,5 kg
HGT.06 Pytanie 719
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?

A. 50%
B. 15%
C. 48%
D. 55%
HGT.03 Pytanie 720
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaka temperatura jest najbardziej odpowiednia do przechowywania jaj, aby utrzymały świeżość przez 28 dni?

A. Od - 2°C do 0°C
B. Od +6°C do +10°C
C. Od - 5°C do - 2°C
D. Od 0°C do +5°C