Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 841
Realizacja usług w recepcji

W których kategoriach hoteli gość może skorzystać z usługi pralniczej?

A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2* i 3*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 842
Realizacja usług w recepcji

W karcie pobytu recepcjonista nie wpisuje informacji dotyczącej

A. numeru pokoju.
B. nazwiska gościa.
C. numeru paszportu.
D. terminu pobytu.
HGT.06 Pytanie 843
Realizacja usług w recepcji

Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów to usługa świadczona w hotelach kategorii

A. tylko 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 844
Realizacja usług w recepcji

Do usług bezpłatnych świadczonych na życzenie gościa hotelowego można zaliczyć

A. przechowalnię bagażu.
B. podawanie posiłków do pokoju.
C. czyszczenie odzieży.
D. korzystanie z odnowy biologicznej.
HGT.06 Pytanie 845
Realizacja usług w recepcji

Który dokument, po zakończeniu pobytu grupy gości w hotelu, przekaże recepcjonista zamawiającemu w celu dokonania płatności przelewem?

A. Fakturę.
B. Fakturę pro forma.
C. Notę obciążeniową.
D. Rachunek wstępny.
HGT.06 Pytanie 846
Realizacja usług w recepcji

W hotelu gość życzy sobie zapłacić za pobyt kartą płatniczą. Jest to możliwe, jeśli recepcja dysponuje

A. kasą fiskalną.
B. drukami faktury
C. terminalem POS.
D. komputerem z drukarką.
HGT.06 Pytanie 847
Realizacja usług w recepcji

Oblicz na jaką wartość brutto zostanie wystawiona gościowi faktura, jeżeli nocował w hotelu 5 dób, posiadał status stałego klienta uprawniającego do 20% opustu oraz cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.

A. 432,00 zł
B. 400,00 zł
C. 540,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 848
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę, którą zapłaci gość za pobyt w hotelu, jeżeli wartość brutto zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a podczas rezerwacji została wpłacona na konto hotelu zaliczka w wysokości 30%.

A. 840 zł
B. 960 zł
C. 300 zł
D. 360 zł
HGT.06 Pytanie 849
Realizacja usług w recepcji

Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze?

Ilustracja do pytania 9
A. 6; 648,00 zł
B. 6; 550,00 zł
C. 5; 550,00 zł
D. 5; 648,00 zł
HGT.06 Pytanie 850
Realizacja usług w recepcji

Którą wartość brutto usług noclegowych opodatkowanych 8% podatkiem VAT powinien wpisać na fakturze recepcjonista, jeżeli gość nocował w hotelu 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?

A. 368.00 zł
B. 432,00 zł
C. 500,00 zł
D. 400,00 zł
HGT.06 Pytanie 851
Realizacja usług w recepcji

W branży turystycznej transfer oznacza

A. przekaz pieniędzy za granicę państwa macierzystego.
B. przewóz turystów z terminalu do hotelu i z powrotem.
C. wymianę vouchera na pieniądze w odwiedzanym kraju.
D. wymianę pieniędzy w międzynarodowym ruchu turystycznym.
HGT.06 Pytanie 852
Realizacja usług w recepcji

Termin klucznica oznacza

A. szufladę w ladzie recepcyjnej zamykaną na klucz.
B. instrukcję wydawania kluczy do pokoi hotelowych.
C. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi.
D. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegrodami na klucze.
HGT.06 Pytanie 853
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja hotelowa polegająca na przyjęciu większej ilości zamówień niż posiadanych miejsc to

A. franchising.
B. confirm.
C. overbooking.
D. overstays.
HGT.06 Pytanie 854
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów hotelarskich posiada co najmniej 30 miejsc RocEegowych, dostosowany jest do samoobsługi klientów oraz świadczy minimalny zakres usług związanych z pobytem gości?

A. Dom wycieczkowy.
B. Kemping.
C. Schronisko młodzieżowe.
D. Pensjonat.
HGT.06 Pytanie 855
Realizacja usług w recepcji

Który obiekt położony jest poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym i świadczy minimalny zakres usług związanych z pobytem gości?

A. Pole namiotowe.
B. Pole biwakowe.
C. Schronisko młodzieżowe.
D. Schronisko.
HGT.06 Pytanie 856
Realizacja usług w recepcji

Obiektem hotelarskim jest dom

A. wycieczkowy.
B. wypoczynkowy.
C. wczasowy.
D. wakacyjny.
HGT.06 Pytanie 857
Realizacja usług w recepcji

Który obiekt posiada minimum 7 pokoi i świadczy całodzienne wyżywienie dla swoich gości?

A. Pensjonat.
B. Schronisko.
C. Hotel.
D. Motel.
HGT.06 Pytanie 858
Realizacja usług w recepcji

Największą organizacją skupiającą podmioty świadczące usługi agroturystyczne w Polsce jest

A. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne.
B. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna.
C. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej.
D. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne.
HGT.06 Pytanie 859
Realizacja usług w recepcji

Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej posługuje się skrótem

A. IH&RA
B. HORECA
C. HOTREC
D. AIH.
HGT.06 Pytanie 860
Realizacja usług w recepcji

Usługa bagażowa jest wymagana w hotelach kategorii

A. od 3* do 5*.
B. od 2* do 5*.
C. od 4* do 5*.
D. od 1* do 5*.
HGT.06 Pytanie 861
Realizacja usług w recepcji

Jednostka apartamentowa jest obowiązkowa w hotelach o kategorii

A. 3* i 4*.
B. 1* i 2*.
C. 2 i 3*.
D. 4* i 5*.
HGT.06 Pytanie 862
Realizacja usług w recepcji

Hotel oferujący obowiązkowo pranie, prasowanie, czyszczenie bielizny i odzieży gości to obiekt kategorii

A. 3*, 4* i 5*.
B. 1*. 2*, 3*, 4* i 5*.
C. tylko 5*.
D. tylko 4* i 5*.
HGT.06 Pytanie 863
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Bagażnik jako mebel jednostki mieszkalnej jest obowiązkowy we wszystkich

Ilustracja do pytania 23
A. pensjonatach oraz hotelach i motelach powyżej 2*.
B. pensjonatach i motelach oraz hotelach powyżej 2*.
C. hotelach i pensjonatach oraz motelach powyżej 2*.
D. hotelach i motelach oraz pensjonatach powyżej 2*.
HGT.06 Pytanie 864
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług oferowanych przez hotel zalicza się wyłącznie do usług fakultatywnych?

A. Informację turystyczną oraz wypożyczalnię nart.
B. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie.
C. Basen oraz opiekę instruktora fitness.
D. Room serwis oraz organizację konferencji.
HGT.06 Pytanie 865
Realizacja usług w recepcji

Usługi obligatoryjne świadczone w hotelu

A. wynikają z wymagań kategoryzacyjnych.
B. skierowane są wyłącznie dla gości hotelowych.
C. organizowane są wyłącznie dla renomy zakładu.
D. adresowane są do osób niebędących gośćmi.
HGT.06 Pytanie 866
Realizacja usług w recepcji

Budzenie gościa to hotelowa usługa

A. rekreacyjna.
B. komplementarna.
C. towarzysząca.
D. fakultatywna.
HGT.06 Pytanie 867
Realizacja usług w recepcji

Który zestaw instrumentów tworzy marketingową formułę 4P?

A. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena.
B. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja.
C. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena.
D. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt.
HGT.06 Pytanie 868
Realizacja usług w recepcji

Planowane jest uroczyste otwarcie nowego pensjonatu. Który instrument promocji powinien zastosować ten obiekt, aby informacja o nim dotarła do największej liczby potencjalnych klientów?

A. Kolportaż ulotek.
B. Plakaty.
C. Foldery reklamowe.
D. Reklamę internetową.
HGT.06 Pytanie 869
Realizacja usług w recepcji

Stosowanie ulg dla emerytów to działanie hotelu w ramach strategii

A. produktu.
B. ceny.
C. promocji.
D. dystrybucji.
HGT.06 Pytanie 870
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań realizowane jest w ramach strategii personelu?

A. Kurs językowy dla recepcjonistów.
B. Stosowanie odroczonej płatności dla firm.
C. Obniżka cen pokoi dla studentów.
D. Sprzedaż pokoi przez Internet.
HGT.06 Pytanie 871
Realizacja usług w recepcji

Które działanie powinien podjąć recepcjonista w przypadku zgłoszenia przez gościa ustnej skargi?

A. Odesłać gościa do przełożonego.
B. Przekonać gościa, że skarga jest bezzasadna oraz zaproponować rabat za zamówione usługi.
C. Uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień.
D. Nie rozmawiać z gościem, tylko poprosić go o napisanie reklamacji w formie pisemnej.
HGT.06 Pytanie 872
Realizacja usług w recepcji

Ogłoszenie stanu zagrożenia trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie spowoduje

A. wzrost zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej.
B. spadek liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki.
C. zmniejszenie zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji.
D. zwiększenie liczby miejsc noclegowych w Izraelu.
HGT.06 Pytanie 873
Realizacja usług w recepcji

Na czas najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował pobyt w hotelu Imperia. Przewidywanym efektem tego wydarzenia będzie

A. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej.
B. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia.
C. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie.
D. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia.
HGT.06 Pytanie 874
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie bezpieczeństwa turystów w danym kraju może spowodować

A. spadek popytu na usługi hotelarskie.
B. spadek podaży usług hotelarskich.
C. wzrost popytu na usługi hotelarskie.
D. wzrost podaży usług hotelarskich.
HGT.06 Pytanie 875
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista widząc wchodzącego gościa do hotelu w pierwszej kolejności powinien

A. przejąć opiekę nad jego bagażem.
B. nawiązać z nim kontakt wzrokowy.
C. życzyć mu miłego pobytu.
D. zaprosić go do lady recepcyjnej.
HGT.06 Pytanie 876
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność wykonuje kelner z prawej strony gości hotelowego?

A. Prezentowanie napoi alkoholowych.
B. Serwowanie potraw z półmiska.
C. Stawianie talerzyka na pieczywo.
D. Podawanie zupy w wazie.
HGT.06 Pytanie 877
Realizacja usług w recepcji

Formularz rezerwacyjny, poza imieniem i nazwiskiem gościa, powinien zawierać następujące dane

A. NIP lub PESEL, datę urodzenia, adres zamieszkania.
B. termin pobytu, rodzaj pokoju, podpis recepcjonisty.
C. termin pobytu, rodzaj pokoju, podpis gościa.
D. NIP lub PESEL gościa, datę przyjazdu, rodzaj pokoju.
HGT.06 Pytanie 878
Realizacja usług w recepcji

Korzystanie przez gościa hotelowego z depozytu w recepcji należy rejestrować na

A. rachunku wstępnym.
B. kontrolce depozytowej.
C. paragonie fiskalnym.
D. karcie pobytu.
HGT.06 Pytanie 879
Realizacja usług w recepcji

Dekoder kluczy, kasa fiskalna i terminal kart płatniczych to urządzenia wspomagające pracę hotelowego pionu

A. służby pięter.
B. recepcyjnego.
C. służby parterowej.
D. gastronomicznego.
HGT.06 Pytanie 880
Realizacja usług w recepcji

Taryfa hotelowa HB obejmuje cenę za nocleg ze śniadaniem

A. oraz jednym posiłkiem.
B. oraz dwoma posiłkami.
C. amerykańskim.
D. kontynentalnym.