Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. wielkość obiektu hotelowego
B. promocja na targach, jakość produktu
C. ilość obiektów noclegowych
D. położenie miejsca
Realizacja usług w recepcji
Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze?
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nocleg | doba | 110,00 | 8 | 594,00 |
A. 6; 550,00 zł
B. 5; 648,00 zł
C. 6; 648,00 zł
D. 5; 550,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. użyciem gniazd z klapką ochronną
B. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
C. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
D. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
Realizacja usług w recepcji
Czym jest hotel?
A. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
B. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
C. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
D. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?
A. Konkurs na najlepszy hotel.
B. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
C. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
D. Zmiana wystroju pokoi.
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?
A. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
B. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
C. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
D. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?
A. 6 000
B. 3 000
C. 2 000
D. 1 000
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?
A. Polecenia przelewu
B. Duplikatu faktury
C. Dowodu wypłaty
D. Rachunku wstępnego
Realizacja usług w recepcji
Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie
A. urzędu miasta oraz gminy
B. placówek edukacyjnych
C. ośrodków kultury
D. ośrodków zdrowia
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?
A. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
B. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
C. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
D. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Standardowa
B. Niemiecka
C. Angielska
D. Francuska
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?
A. Zamknięcie jednego piętra hotelu
B. Rozszerzenie asortymentu hotelu
C. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
D. Utworzenie nowego biura podróży
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?
A. Galantyna z kury
B. Małże w białym winie
C. Befsztyk tatarski
D. Filet z łososia na grzance
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z poniższych opcji hotel może zaproponować organizatorowi konferencji, w celu wspierania działań ekologicznych?
A. Zwiedzanie lokalnych miejsc o znaczeniu historycznym
B. Drukowanie materiałów na papierze z recyklingu
C. Wycieczkę do sąsiedniego rezerwatu przyrody
D. Serwis kawowy z wykorzystaniem produktów bezglutenowych
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu
A. first minutę
B. last minutę
C. incentive
D. all inclusive
Realizacja usług w recepcji
Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?
A. Izba regionalna
B. Zabytkowa cerkiew
C. Muzeum flory i fauny
D. Muzeum etnograficzne
Realizacja usług w recepcji
Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:
A. IHRA
B. PIT
C. HoReCa
D. PZH
Realizacja usług w recepcji
Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty
A. bez zmian
B. uzgadniana
C. zmniejszona
D. regresywna
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu pokój powinien zaproponować recepcjonista tacie z 11-letnią córką podczas dokonywania rezerwacji?
A. Twin
B. Duplex
C. Single
D. Triple
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kategorię usług hotelowych reprezentują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Podstawowych
B. Fakultatywnych
C. Uzupełniających
D. Towarzyszących
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:
A. grafik dysponenta
B. klucznicę
C. kasę fiskalną
D. sejf depozytowy
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista odebrał rezerwację noclegów dla grupy 17 uczniów, składającej się z 9 chłopców i 8 dziewcząt. Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?
A. 7 DBL i 4 SGL
B. 8 DBL i 2 SGL
C. 4 DBL i 3 TPL
D. 3 DBL i 5 TPL
Realizacja usług w recepcji
Obiekt zlokalizowany poza terenami zabudowanymi, oferujący podstawowe usługi dla osób przebywających w okolicy, to
A. pensjonat
B. dom wycieczkowy
C. schronisko
D. kemping
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.
| Wymagania | Kategorie | |||
| I | II | III | ||
| V. Część mieszkalna | ||||
| 14 | Minimalna powierzchnia pokoju w m2 (bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju): 1-osobowego 2-osobowego 3-osobowego 4-osobowego większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2) | 9 12 15 17 2,5 | 8 10 13 16 2,5 | 8 8 12 15 2,5 |
A. 31 m2
B. 42 m2
C. 37 m2
D. 25 m2
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. recepcjonista
B. portier
C. korytarzowa
D. pokojowa
Realizacja usług w recepcji
Trybuszon jest częścią wyposażenia
A. bagażowego
B. kierownika sali konsumenckiej
C. dysponenta
D. inspektora służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?
A. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
B. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
C. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
D. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
Realizacja usług w recepcji
Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?
A. HB
B. BB
C. OB
D. FB
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować wcześniej?
A. Skrytkę depozytową
B. Wymianę ręczników
C. Jazdę konno w terenie
D. Dodatkowy koc
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.
| Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hoteli | kategorie | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| ***** | **** | *** | ** | * | |
| Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gości | O | O | O | O | O |
| Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parking | O | O | |||
| Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowego | O | O | O | ||
| O - wymagania obowiązkowe | |||||
A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 5*
Realizacja usług w recepcji
W każdej recepcji hotelowej, bez względu na jej klasę, klient może skorzystać
A. z klucznicy
B. z kserokopiarki
C. z telefonu
D. z bankomatu
Realizacja usług w recepcji
Czym nie jest element promocji?
A. sprzedaż osobista
B. reklama
C. public relations
D. dystrybucja
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń
A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. przechodniów
C. personelu hotelowego
D. strażaka, który jest gościem w hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie
A. awaryjnego
B. specjalnego
C. bieżącego
D. sezonowego
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
D. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
Realizacja usług w recepcji
Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?
A. Efekt Veblena
B. Prawo podaży
C. Prawo popytu
D. Efekt Giffena
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
B. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
C. otwarciu konta gościa
D. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?
A. Przeprowadzić remont pokoi.
B. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
C. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
D. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
Realizacja usług w recepcji
Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?
A. Kanał dystrybucji
B. Towar
C. Cena
D. Reklama
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
A. Serwowanie dań z półmiska
B. Podawanie zupy z wazą
C. Prezentowanie napoi alkoholowych
D. Podawanie talerzyka z pieczywem