Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 841
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego kwitu, oblicz kwotę do zapłaty za usługi parkingowe.

Kwit parkingowy
Nr kwitu: 26/03/2022Nr rejestracyjny auta: DKL 9809W
Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Kowalska
Data wjazdu: 26.03.2022 r.Data wyjazdu: 29.03.2022 r.
Cena za dobę: 25 złDo zapłaty:
Podpis dysponenta:
Antoni Kos
Podpis Gościa:
Zuzanna Kowalska

A. 25,00 zł
B. 50,00 zł
C. 100,00 zł
D. 75,00 zł
HGT.06 Pytanie 842
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
B. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
C. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
D. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
HGT.06 Pytanie 843
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?

A. pracownik relacji z gośćmi.
B. recepcjonista concierge.
C. recepcjonista koordynator.
D. pracownik obsługi parterowej.
HGT.03 Pytanie 844
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa:Marta Lipińska
Data zabiegu:8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r.
Rodzaj zabiegu:masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu:120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa:Marta Lipińska
Podpis wystawcy dokumentu:Jan Nowakowski
Data wystawienia dokumentu:........................

A. 4 listopada 2016 r.
B. 8 listopada 2016 r.
C. 6 listopada 2016 r.
D. 9 listopada 2016 r.
HGT.03 Pytanie 845
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie potrawy i napoje powinien serwować kelner przy podawaniu francuskiego śniadania?

A. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet
B. Biała kawa lub herbata, pełnoziarniste bułki, masło, jajka gotowane na twardo
C. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
D. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
HGT.03 Pytanie 846
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej sytuacji gość nie ma prawa do odszkodowania za laptopa uszkodzonego na obszarze hotelu?

A. Szkoda wynikła z działania siły wyższej, której nie można było przewidzieć
B. W regulaminie hotelu zawarto klauzulę, że hotel nie bierze na siebie odpowiedzialności za mienie gości
C. W recepcji hotelowej zamieszczono informację, że hotel nie odpowiada za rzeczy gości
D. Szkoda powstała na skutek umyślnego działania lub rażącego zaniedbania ze strony pracownika
HGT.06 Pytanie 847
Realizacja usług w recepcji

Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?

A. Osób będących w delegacji
B. Osób niepełnosprawnych
C. Zorganizowanych grup turystycznych
D. Nowożeńców
HGT.06 Pytanie 848
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Relacje publiczne
B. Sponsoring
C. Akcję promocyjną
D. Sprzedaż bezpośrednia
HGT.06 Pytanie 849
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu

A. przywitania gościa przez managera hotelu
B. zameldowania gościa przy recepcji
C. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
D. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
HGT.06 Pytanie 850
Realizacja usług w recepcji

Zalecenie dotyczące hoteli i lokali gastronomicznych jest działaniem wynikającym z ich statutu?

A. PIH
B. PTSM
C. PFCC
D. PZH
HGT.06 Pytanie 851
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?

A. Średnia liczba gości w hotelu była wysoka
B. Hotel osiągnął duży zysk i ma możliwość rozszerzenia swojej oferty
C. Średnia liczba gości w hotelu była niska
D. Hotel osiągnął niewielki zysk i potrzebuje intensywnej sprzedaży
HGT.06 Pytanie 852
Realizacja usług w recepcji

Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?

A. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
C. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
D. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
HGT.06 Pytanie 853
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:

A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
C. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
D. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
HGT.06 Pytanie 854
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na

A. typ karty
B. stan konta
C. termin ważności karty
D. dzienny limit transakcji
HGT.06 Pytanie 855
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
B. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
C. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
D. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
HGT.06 Pytanie 856
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?

A. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
B. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
C. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
D. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
HGT.06 Pytanie 857
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji?

Rodzaj pokojuGrafik rezerwacji
Sierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień – fragment
SGL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
DBL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
A.B.C.D.

A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.03 Pytanie 858
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z podanych miejsc pokojowa powinna umieścić zamieszczoną w ramce informację?

Drogi Gościu.

W trosce o ochronę środowiska prosimy o współpracę.

Ręczniki na wieszaku oznaczają – będę ich nadal używać.

Ręczniki na podłodze oznaczają – proszę wymienić.

Życzymy miłego pobytu!

A. W szafie.
B. Na łóżku.
C. W łazience.
D. Na biurku.
HGT.06 Pytanie 859
Realizacja usług w recepcji

Czym jest voucher?

A. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
B. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
C. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
D. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
HGT.06 Pytanie 860
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego określ, który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Chełmiec ****
ul. Piaskowa 4
58-310 Szczawno-Zdrój
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego
Zarezerwuj pobyt za minimum 6 000 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • 15% rabat na usługi gastronomiczne i noclegowe
  • 20% rabat na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • późniejszy check-out
  • wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy karty VIP

A. Promocję sprzedaży.
B. Sponsoring.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 861
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu i w ustalonym terminie uiścił podaną w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki rodzaj rezerwacji powinien wybrać recepcjonista.

A. Gwarantowaną
B. Niepotwierdzoną
C. Kredytową
D. Przedwstępną
HGT.06 Pytanie 862
Realizacja usług w recepcji

W jakim dokumencie przygotowanym przez recepcjonistę i przekazanym na prośbę zleceniodawcy do gościa powinny być zawarte informacje m.in. na temat terminu pobytu oraz zamówionych usług, bez ujawniania cen?

A. W zaproszeniu
B. W formularzu rezerwacyjnym
C. W potwierdzeniu rezerwacji
D. W liście powitalnym
HGT.06 Pytanie 863
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?

A. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
B. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
C. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
D. Troszczy się o komfort gości
HGT.06 Pytanie 864
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Preautoryzacja
B. Room-charge
C. Zlecenie przelewu
D. Zlecenie płatności
HGT.06 Pytanie 865
Realizacja usług w recepcji

Jaką wysokość powinna mieć lada recepcyjna, aby umożliwić obsługę gościa stojącego?

A. Od 130 do 140 cm
B. Od 100 do 110 cm
C. Od 120 do 130 cm
D. Od 110 do 120 cm
HGT.06 Pytanie 866
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Modyfikacja wystroju hotelu
B. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
C. Promocje cenowe usług hotelarskich
D. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
HGT.06 Pytanie 867
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?

A. 48%
B. 55%
C. 15%
D. 50%
HGT.06 Pytanie 868
Realizacja usług w recepcji

Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?

A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
D. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
HGT.03 Pytanie 869
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co zwykle podaje się do herbaty w Rosji?

A. miód, sok malinowy oraz koniak
B. cytrynę, dżemy i rum
C. cukier, mleko oraz śmietankę
D. dżemy, cukier oraz whisky
HGT.06 Pytanie 870
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.

Podstawowe elementy dotyczące funkcji,
programu obsługowego i użytkowości obiektu
***************
hotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotel
Hall recepcyjny wielofunkcyjny:
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni
minimum (w m2)
50503030202020201010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni
dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.
0,80,80,50,50,30,30,20,20,10,1

A. 170 m2
B. 105 m2
C. 50 m2
D. 80 m2
HGT.06 Pytanie 871
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
B. mączne z sosami zasmażanymi
C. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
D. rybne, gotowane na parze z warzywami
HGT.06 Pytanie 872
Realizacja usług w recepcji

Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?

A. hydrospeed
B. canyoning
C. kitesurfing
D. rafting
HGT.06 Pytanie 873
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, obiekty, które dysponują minimum 7 pokojami i oferują całodzienne wyżywienie dla swoich gości, to

A. domy wycieczkowe
B. schroniska młodzieżowe
C. pensjonaty
D. motele
HGT.06 Pytanie 874
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?

A. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
B. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
C. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
D. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
HGT.06 Pytanie 875
Realizacja usług w recepcji

Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?

A. Rachunku wstępnego
B. Dowodu wpłaty
C. Polecenia przelewu
D. Faktury
HGT.03 Pytanie 876
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?

A. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
B. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
C. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.
D. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
HGT.06 Pytanie 877
Realizacja usług w recepcji

Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?

A. przez rozmowę telefoniczną
B. w sposób pokojowy
C. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
D. za pośrednictwem dyrektora hotelu
HGT.03 Pytanie 878
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie

A. specjalnego
B. sezonowego
C. awaryjnego
D. bieżącego
HGT.03 Pytanie 879
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelowej restauracji część dań śniadaniowych serwowano w obecności gości, korzystając z stołu pomocniczego. Jaką metodę obsługi zastosowano?

A. Rosyjską
B. Francuską
C. Angielską
D. Niemiecką
HGT.03 Pytanie 880
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień usługi wchodzące w skład pakietu SPA.

A. Kort tenisowy, wodny aerobik
B. Sauna fińska, masaż, peeling
C. Bowling, wodny futbol
D. Basen, sauna, jacuzzi