Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 841
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Orzechów, owoców
B. Mięsa drobiowego, warzyw strączkowych
C. Oliw, ryb
D. Masła, jaj
HGT.06 Pytanie 842
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?
A. sprzedaż osobistą
B. public relations
C. reklamę
D. promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 843
Realizacja usług w recepcji
W przypadku pensjonatów rozróżnia się
A. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
C. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
HGT.06 Pytanie 844
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu należy do strategii cenowej?
A. udzielanie rabatów stałym klientom
B. nawiązanie współpracy z biurem podróży
C. umieszczenie reklam na lotniskach
D. remont salonu odnowy biologicznej
HGT.03 Pytanie 845
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma farmaceutyczna złożyła zamówienie na usługi konferencyjne w hotelu, a wartość brutto tego zamówienia wynosi 12 400 zł. Jaką kwotę w postaci zaliczki musi uiścić firma, jeśli ma ona wynosić 20% wartości zamówienia?
A. 248 zł
B. 1 240 zł
C. 124 zł
D. 2 480 zł
HGT.06 Pytanie 846
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
B. Udzielanie informacji turystycznej
C. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
D. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
HGT.06 Pytanie 847
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi
A. techniczne
B. edukacyjne
C. konferencyjne
D. rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 848
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?
A. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
B. Przycisk włączający elektrozamek.
C. Czytnik pamięci zdarzeń.
D. Programator kart zbliżeniowych.
HGT.06 Pytanie 849
Realizacja usług w recepcji
Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?
A. Techniczny
B. Gastronomiczny
C. Rekreacyjno-wypoczynkowy
D. Handlowo-usługowy
HGT.06 Pytanie 850
Realizacja usług w recepcji
Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?
A. umowa agencyjna
B. umowa zlecenia
C. allotment
D. czarter
HGT.06 Pytanie 851
Realizacja usług w recepcji
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
B. w hotelach o standardzie 4* i 5*
C. we wszystkich hotelach:
D. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 852
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?
A. Public relations zewnętrzny
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations wewnętrzny
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 853
Realizacja usług w recepcji
Który dokument dotyczący hotelu zawiera dane dla pracowników o usługach dodatkowych zamówionych przez gości?
A. Formularz rezerwacji
B. Harmonogram obłożenia obiektu
C. Zarządzenie rezerwacji
D. Propozycja usług dodatkowych
HGT.06 Pytanie 854
Realizacja usług w recepcji
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
A. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
B. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
C. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
D. Wszystkich gości hotelowych
HGT.06 Pytanie 855
Realizacja usług w recepcji
W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?
A. od 3* do 5*
B. od 1* do 5*
C. od 2* do 5*
D. od 4* do 5*
HGT.06 Pytanie 856
Realizacja usług w recepcji
Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:
A. opuścić niebezpieczny obszar
B. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
C. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
D. powiadomić innych pracowników oraz gości
HGT.06 Pytanie 857
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz
A. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
B. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
C. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
D. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
HGT.03 Pytanie 858
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie aktualnym harmonogramem wynajmu sal przez dział obsługi konferencji przede wszystkim umożliwia
A. pokazanie saly klientowi
B. wprowadzenie różnych układów stołów
C. wyeliminowanie przypadków podwójnych rezerwacji
D. organizację wyposażenia sali
HGT.03 Pytanie 859
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kawa z mlekiem, herbata, czekolada lub kakao, pieczywo jasne i ciemne, masło, dżem, miód, konfitury oraz jaja w szklance, gotowane w kąpieli wodnej, stanowią przykład jedzenia na śniadanie?
A. angielskiego
B. wiedeńskiego
C. amerykańskiego
D. myśliwskiego
HGT.03 Pytanie 860
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być użyte w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w większych ilościach?
A. Warnik
B. Kociołek
C. Bemar
D. Dekanter
HGT.06 Pytanie 861
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.
A. Umowa zlecenia
B. Allotment
C. Czarter
D. Umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 862
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?
A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
B. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
C. Odesłać gościa do swojego przełożonego
D. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
HGT.03 Pytanie 863
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką formę powinno mieć śniadanie w hotelu, gdy jest przeznaczone dla większej liczby gości?
A. bufetu śniadaniowego
B. room service
C. wstawki śniadaniowej
D. zestawu a la carte
HGT.06 Pytanie 864
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?
A. rachunek wstępny
B. paragon fiskalny
C. dowód wpłaty KP
D. potwierdzenie wpłaty
HGT.06 Pytanie 865
Realizacja usług w recepcji
Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?
A. Przekazem pocztowym
B. Kartą płatniczą
C. W gotówce
D. Zleceniem przelewu
HGT.06 Pytanie 866
Realizacja usług w recepcji
Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi
A. a'la carte
B. bufetowej
C. room service
D. bankietowej
HGT.06 Pytanie 867
Realizacja usług w recepcji
Czym jest obsługa pokojowa?
A. organizowanie usług gastronomicznych poza obiektem hotelowym
B. procedura sprzątania pokoju
C. kompleksowa obsługa gościa w obiekcie hotelowym
D. dostarczanie posiłków do pokoju
HGT.06 Pytanie 868
Realizacja usług w recepcji
Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to
A. bloker.
B. sommelier.
C. obsługujący.
D. barista.
HGT.06 Pytanie 869
Realizacja usług w recepcji
Jakie systemy rezerwacji pozwalają turyście będącemu aktualnie w Polsce na zarezerwowanie noclegu, biletu lotniczego oraz wynajmu samochodu w Australii?
A. Amadeus, Sabre
B. Chart, Travelplanet
C. eTravel, Expedia
D. Travel-web, Fidelio
HGT.03 Pytanie 870
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które usługi dodatkowe w hotelu są oferowane bezpłatnie?
A. udzielanie informacji turystycznej
B. transport gości z lotniska
C. serwowanie posiłków do pokoju
D. organizacja opieki nad dziećmi
HGT.06 Pytanie 871
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który potwierdza rezerwację nabytych usług i jest przekazywany przez klienta biura podróży do hotelarza, to
A. faktura
B. zlecenie
C. voucher
D. czek
HGT.06 Pytanie 872
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania promocyjne nowo otwartego hotelu mogą dotrzeć do największej grupy potencjalnych klientów?
A. Zorganizowanie stoiska promocyjnego hotelu na targach branżowych
B. Powieszenie plakatów informujących o nowo otwartym hotelu w jego sąsiedztwie
C. Rozdanie ulotek z ofertą hotelu mieszkańcom okolicy, w której znajduje się hotel
D. Umieszczenie w Internecie filmu z ceremonii otwarcia hotelu
HGT.03 Pytanie 873
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak nazywa się typ lokalu mieszkalnego o podwyższonym standardzie, usytuowanego na najwyższym piętrze budynku hotelowego?
A. Junior suite
B. Executive
C. Duplex
D. Penthouse
HGT.03 Pytanie 874
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką jednostkę noclegową należy przygotować dla klienta, który dokonał rezerwacji pokoju dwuosobowego z dużym łóżkiem?
A. Suite
B. Duplex
C. Twin
D. Double
HGT.03 Pytanie 875
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są potrzebne do sporządzenia tradycyjnego omletu biszkoptowego?
A. Jaja, woda, sól, soda oczyszczona
B. Jaja, woda, sól, proszek do pieczenia
C. Mąka, jaja, cukier
D. Mąka, jaja, drożdże
HGT.03 Pytanie 876
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zestaw produktów zawiera jedynie składniki śniadania wiedeńskiego wzmocnionego?
A. Pieczywo razowe, kawa, świeży sok, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
B. Pieczywo pszenne, kawa, mleko lub śmietanka, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
C. Kawa, herbata, ciasto drożdżowe, jajo po wiedeńsku, masło, sery
D. Kawa, herbatniki, zupa mleczna, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
HGT.06 Pytanie 877
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?
A. Karta kredytowa
B. Voucher hotelowy
C. Przelew bankowy
D. Czek podróżniczy
HGT.06 Pytanie 878
Realizacja usług w recepcji
Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować
A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacji
C. spis rezerwacji
D. harmonogram rezerwacji
HGT.06 Pytanie 879
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
B. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
C. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
D. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
HGT.06 Pytanie 880
Realizacja usług w recepcji
Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?
A. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
B. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
C. zmiana pościeli w rękawiczkach
D. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia