Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze?

Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jedn. netto
w zł
Wartość netto
w zł
Stawka VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba110,008594,00

A. 6; 550,00 zł
B. 5; 648,00 zł
C. 6; 648,00 zł
D. 5; 550,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane

A. użyciem gniazd z klapką ochronną
B. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
C. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
D. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
B. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
C. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
D. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?

A. Konkurs na najlepszy hotel.
B. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
C. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
D. Zmiana wystroju pokoi.
HGT.06 Pytanie 846
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
B. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
C. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
D. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
HGT.06 Pytanie 847
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 6 000
B. 3 000
C. 2 000
D. 1 000
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?

A. Polecenia przelewu
B. Duplikatu faktury
C. Dowodu wypłaty
D. Rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 849
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. urzędu miasta oraz gminy
B. placówek edukacyjnych
C. ośrodków kultury
D. ośrodków zdrowia
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?

A. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
B. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
C. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
D. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Standardowa
B. Niemiecka
C. Angielska
D. Francuska
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Zamknięcie jednego piętra hotelu
B. Rozszerzenie asortymentu hotelu
C. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
D. Utworzenie nowego biura podróży
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?

A. Galantyna z kury
B. Małże w białym winie
C. Befsztyk tatarski
D. Filet z łososia na grzance
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z poniższych opcji hotel może zaproponować organizatorowi konferencji, w celu wspierania działań ekologicznych?

A. Zwiedzanie lokalnych miejsc o znaczeniu historycznym
B. Drukowanie materiałów na papierze z recyklingu
C. Wycieczkę do sąsiedniego rezerwatu przyrody
D. Serwis kawowy z wykorzystaniem produktów bezglutenowych
HGT.06 Pytanie 856
Realizacja usług w recepcji

Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?

A. Izba regionalna
B. Zabytkowa cerkiew
C. Muzeum flory i fauny
D. Muzeum etnograficzne
HGT.03 Pytanie 860
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kategorię usług hotelowych reprezentują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Podstawowych
B. Fakultatywnych
C. Uzupełniających
D. Towarzyszących
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista odebrał rezerwację noclegów dla grupy 17 uczniów, składającej się z 9 chłopców i 8 dziewcząt. Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 7 DBL i 4 SGL
B. 8 DBL i 2 SGL
C. 4 DBL i 3 TPL
D. 3 DBL i 5 TPL
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

WymaganiaKategorie
IIIIII
V. Część mieszkalna
14Minimalna powierzchnia pokoju w m2
(bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju):
1-osobowego
2-osobowego
3-osobowego
4-osobowego
większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)


9
12
15
17
2,5


8
10
13
16
2,5


8
8
12
15
2,5

A. 31 m2
B. 42 m2
C. 37 m2
D. 25 m2
Realizacja usług w recepcji

Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?

A. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
B. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
C. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
D. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
Realizacja usług w recepcji

Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?

A. HB
B. BB
C. OB
D. FB
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.

Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hotelikategorie
***************
Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gościOOOOO
Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parkingOO
Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowegoOOO
O - wymagania obowiązkowe

A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 873
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. przechodniów
C. personelu hotelowego
D. strażaka, który jest gościem w hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie

A. awaryjnego
B. specjalnego
C. bieżącego
D. sezonowego
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
D. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
Realizacja usług w recepcji

Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?

A. Efekt Veblena
B. Prawo podaży
C. Prawo popytu
D. Efekt Giffena
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po

A. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
B. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
C. otwarciu konta gościa
D. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
HGT.06 Pytanie 878
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?

A. Przeprowadzić remont pokoi.
B. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
C. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
D. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
HGT.06 Pytanie 879
Realizacja usług w recepcji

Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?

A. Kanał dystrybucji
B. Towar
C. Cena
D. Reklama
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Serwowanie dań z półmiska
B. Podawanie zupy z wazą
C. Prezentowanie napoi alkoholowych
D. Podawanie talerzyka z pieczywem