Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. promocja na targach, jakość produktu
B. wielkość obiektu hotelowego
C. ilość obiektów noclegowych
D. położenie miejsca
Realizacja usług w recepcji
Którą liczbę w kolumnie "Ilość" i kwotę w pozycji "Wartość netto w zł" powinien wpisać recepcjonista w fakturze?
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nocleg | doba | 110,00 | 8 | 594,00 |
A. 5; 648,00 zł
B. 6; 550,00 zł
C. 6; 648,00 zł
D. 5; 550,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
B. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
C. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
D. użyciem gniazd z klapką ochronną
Realizacja usług w recepcji
Czym jest hotel?
A. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
B. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
C. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
D. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?
A. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
B. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
C. Konkurs na najlepszy hotel.
D. Zmiana wystroju pokoi.
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?
A. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
B. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
C. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
D. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?
A. 1 000
B. 6 000
C. 2 000
D. 3 000
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?
A. Duplikatu faktury
B. Dowodu wypłaty
C. Polecenia przelewu
D. Rachunku wstępnego
Realizacja usług w recepcji
Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie
A. ośrodków zdrowia
B. ośrodków kultury
C. urzędu miasta oraz gminy
D. placówek edukacyjnych
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?
A. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
B. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
C. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Standardowa
B. Niemiecka
C. Angielska
D. Francuska
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?
A. Utworzenie nowego biura podróży
B. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
C. Zamknięcie jednego piętra hotelu
D. Rozszerzenie asortymentu hotelu
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?
A. Małże w białym winie
B. Filet z łososia na grzance
C. Galantyna z kury
D. Befsztyk tatarski
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z poniższych opcji hotel może zaproponować organizatorowi konferencji, w celu wspierania działań ekologicznych?
A. Wycieczkę do sąsiedniego rezerwatu przyrody
B. Drukowanie materiałów na papierze z recyklingu
C. Zwiedzanie lokalnych miejsc o znaczeniu historycznym
D. Serwis kawowy z wykorzystaniem produktów bezglutenowych
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu
A. last minutę
B. all inclusive
C. first minutę
D. incentive
Realizacja usług w recepcji
Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?
A. Izba regionalna
B. Muzeum flory i fauny
C. Muzeum etnograficzne
D. Zabytkowa cerkiew
Realizacja usług w recepcji
Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:
A. PIT
B. PZH
C. HoReCa
D. IHRA
Realizacja usług w recepcji
Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty
A. bez zmian
B. zmniejszona
C. uzgadniana
D. regresywna
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu pokój powinien zaproponować recepcjonista tacie z 11-letnią córką podczas dokonywania rezerwacji?
A. Duplex
B. Triple
C. Single
D. Twin
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kategorię usług hotelowych reprezentują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Fakultatywnych
B. Podstawowych
C. Towarzyszących
D. Uzupełniających
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone w:
A. grafik dysponenta
B. kasę fiskalną
C. sejf depozytowy
D. klucznicę
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista odebrał rezerwację noclegów dla grupy 17 uczniów, składającej się z 9 chłopców i 8 dziewcząt. Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?
A. 8 DBL i 2 SGL
B. 3 DBL i 5 TPL
C. 4 DBL i 3 TPL
D. 7 DBL i 4 SGL
Realizacja usług w recepcji
Obiekt zlokalizowany poza terenami zabudowanymi, oferujący podstawowe usługi dla osób przebywających w okolicy, to
A. schronisko
B. kemping
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.
| Wymagania | Kategorie | |||
| I | II | III | ||
| V. Część mieszkalna | ||||
| 14 | Minimalna powierzchnia pokoju w m2 (bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju): 1-osobowego 2-osobowego 3-osobowego 4-osobowego większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2) | 9 12 15 17 2,5 | 8 10 13 16 2,5 | 8 8 12 15 2,5 |
A. 37 m2
B. 42 m2
C. 25 m2
D. 31 m2
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. pokojowa
B. portier
C. korytarzowa
D. recepcjonista
Realizacja usług w recepcji
Trybuszon jest częścią wyposażenia
A. bagażowego
B. dysponenta
C. kierownika sali konsumenckiej
D. inspektora służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?
A. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
B. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
C. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
D. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?
A. FB
B. BB
C. OB
D. HB
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować wcześniej?
A. Jazdę konno w terenie
B. Dodatkowy koc
C. Skrytkę depozytową
D. Wymianę ręczników
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.
| Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hoteli | kategorie | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| ***** | **** | *** | ** | * | |
| Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gości | O | O | O | O | O |
| Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parking | O | O | |||
| Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowego | O | O | O | ||
| O - wymagania obowiązkowe | |||||
A. 3*
B. 5*
C. 4*
D. 2*
Realizacja usług w recepcji
W każdej recepcji hotelowej, bez względu na jej klasę, klient może skorzystać
A. z bankomatu
B. z telefonu
C. z klucznicy
D. z kserokopiarki
Realizacja usług w recepcji
Czym nie jest element promocji?
A. reklama
B. dystrybucja
C. public relations
D. sprzedaż osobista
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń
A. przechodniów
B. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
C. personelu hotelowego
D. strażaka, który jest gościem w hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie
A. bieżącego
B. awaryjnego
C. sezonowego
D. specjalnego
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
D. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
Realizacja usług w recepcji
Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?
A. Efekt Veblena
B. Efekt Giffena
C. Prawo podaży
D. Prawo popytu
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
B. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
C. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
D. otwarciu konta gościa
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?
A. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
B. Przeprowadzić remont pokoi.
C. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
D. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
Realizacja usług w recepcji
Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?
A. Kanał dystrybucji
B. Towar
C. Reklama
D. Cena
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
A. Serwowanie dań z półmiska
B. Podawanie talerzyka z pieczywem
C. Podawanie zupy z wazą
D. Prezentowanie napoi alkoholowych