Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 841
Realizacja usług w recepcji

W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się

A. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
B. zamykać okien i drzwi
C. wykorzystywać wind zamiast schodów
D. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
HGT.06 Pytanie 842
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?

A. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
B. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
C. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
D. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
HGT.06 Pytanie 843
Realizacja usług w recepcji

Na klamce drzwi od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co oznacza:

A. wstęp wzbroniony
B. pokój w trakcie sprzątania
C. pokój w trakcie remontu
D. nie przeszkadzać
HGT.06 Pytanie 844
Realizacja usług w recepcji

Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?

A. Kolację, występ artystyczny
B. Obiad, butelkę wina wytrawnego
C. Usługę przewodnicką, usługę SPA
D. Usługę noclegową, usługę parkingową
HGT.06 Pytanie 845
Realizacja usług w recepcji

Całodobowa obsługa bagażu jest standardem w hotelach o kategorii

A. 3*-5*
B. 4*-5*
C. l*-5*
D. 2*-5*
HGT.06 Pytanie 846
Realizacja usług w recepcji

Który typ gości w hotelu rejestrowany jest na podstawie listy przydziału pokoi?

A. Specjalnych
B. Passantów
C. Indywidualnych
D. Grupowych
HGT.06 Pytanie 847
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie

A. overbookingu
B. timesharingu
C. czarteru
D. allotmentu
HGT.06 Pytanie 848
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 230 zł
B. 1 008 zł
C. 1 023 zł
D. 1 080 zł
HGT.03 Pytanie 849
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z wymienionych świadczeń nie są w hotelarstwie opcjonalne?

A. Korzystanie z kortu tenisowego, zajęcia fitness
B. Basen, możliwość korzystania z kompleksu saun
C. Dostęp do boiska do siatkówki, wynajem kręgielni
D. Informacja turystyczna, dostarczenie poczty dla gości
HGT.06 Pytanie 850
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacją o usługach turystycznych, do kategorii obiektów hotelowych zalicza się

A. ośrodek szkoleniowo-wypoczynkowy
B. dom wycieczkowy
C. dom wczasowy
D. ośrodek kolonijny
HGT.06 Pytanie 851
Realizacja usług w recepcji

Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie

A. rozliczenia gościa
B. procedury check-out
C. przyjęcia zamówienia
D. procedury przyjęcia gościa
HGT.03 Pytanie 852
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dla osób z grupy turystycznej, które na voucherze mają wybraną opcję wyżywienia Bermuda Plan (BP), należy zorganizować śniadanie

A. kontynentalne
B. amerykańskie
C. angielskie
D. wiedeńskie
HGT.03 Pytanie 853
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki składnik stanowi podstawę sosu tatarskiego?

A. Maślanka
B. Olej
C. Kefir
D. Majonez
HGT.06 Pytanie 854
Realizacja usług w recepcji

Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?

A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Akwizycję
D. Public relations
HGT.03 Pytanie 855
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w sali konferencyjnej hotelu?

A. Hoker
B. Wizualizer
C. Flipchart
D. Projektor
HGT.03 Pytanie 856
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na posadzce w recepcji widoczne są czarne ślady po obcasach. Jaki preparat należy użyć, aby je usunąć?

A. Zimną wodę
B. Roztwór szamponu
C. Benzynę ekstrakcyjną
D. Rozcieńczony spirytus
HGT.06 Pytanie 857
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się

A. cardeck
B. charter
C. cabotage
D. catering
HGT.06 Pytanie 858
Realizacja usług w recepcji

Zbiór zachowań typowych dla danego obszaru geograficznego, kulturowego i społecznego, skoncentrowany na zaspokajaniu podstawowych potrzeb: snu, głodu, pragnienia innych ludzi według nauczonych i ciągle rozwijających się schematów to

A. jakość
B. mobilność
C. gościnność
D. asertywność
HGT.06 Pytanie 859
Realizacja usług w recepcji

Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to

A. barista.
B. sommelier.
C. obsługujący.
D. bloker.
HGT.06 Pytanie 860
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?

A. promocję sprzedaży
B. sprzedaż osobistą
C. reklamę
D. public relations
HGT.03 Pytanie 861
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych działań nie jest realizowana w trakcie bieżącego sprzątania?

A. Mycie okien
B. Odkurzanie półek
C. Mycie luster
D. Odkurzanie parapetów
HGT.03 Pytanie 862
Obsługa gości w obiekcie świa…

W przypadku awarii elektrycznej w pokoju gościa, jaka powinna być pierwsza reakcja personelu hotelowego?

A. Wezwanie elektryka z zewnątrz
B. Zgłoszenie awarii do działu technicznego
C. Oferowanie gościowi innego pokoju
D. Sprawdzenie bezpieczników przez recepcjonistę
HGT.06 Pytanie 863
Realizacja usług w recepcji

Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?

A. Osób będących w delegacji
B. Zorganizowanych grup turystycznych
C. Nowożeńców
D. Osób niepełnosprawnych
HGT.06 Pytanie 864
Realizacja usług w recepcji

Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować

A. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
B. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
C. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
D. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
HGT.03 Pytanie 865
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?

A. Mycie okien
B. Czyszczenie wentylatorów
C. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
D. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
HGT.03 Pytanie 866
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych usług dostępnych w hotelu 4* jest uznawana za opcjonalną usługę dodatkową?

A. Przechowalnia
B. Obudzenie
C. Basen
D. Sklep z kwiatami
HGT.06 Pytanie 867
Realizacja usług w recepcji

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, pełne wyżywienie, napoje, przekąski, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jakiego rodzaju usługi zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?

A. FP
B. AP
C. AI
D. HB
HGT.06 Pytanie 868
Realizacja usług w recepcji

Umiejętność swobodnego i poprawnego wyrażania myśli to

A. ekstrawertyzm
B. obycie
C. inteligencja
D. elokwencja
HGT.03 Pytanie 869
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy przeprowadzić w pierwszej kolejności podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?

A. Wypolerowanie armatury nad umywalką
B. Umycie podłogi
C. Umycie glazury nad brodzikiem
D. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
HGT.03 Pytanie 870
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi

A. worek na brudną bieliznę
B. wiadro z mopem
C. szorowarka walcowa
D. rękawiczki ochronne
HGT.06 Pytanie 871
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót TQM?

A. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
B. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
C. system kontroli zewnętrznej
D. duńską sieć hotelową
HGT.06 Pytanie 872
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. rezerwacja oraz sprzedaż usług podstawowych i dodatkowych
B. utrzymanie czystości w holu hotelowym
C. dbanie o techniczny stan urządzeń znajdujących się w pokojach
D. odprowadzenie gości do pokoju
HGT.06 Pytanie 873
Realizacja usług w recepcji

W jakiej najniższej klasie hotelu z 30 pokojami recepcja musi być wyposażona w czytnik kart płatniczych?

A. 4*
B. 3*
C. 2*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 874
Realizacja usług w recepcji

Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to

A. rotele
B. aguatele
C. flytele
D. botele
HGT.06 Pytanie 875
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowanaUwagi
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Cena za dobę
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Karta rezerwacji.
B. Karta pobytu.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Grafik obłożenia pokoi.
HGT.03 Pytanie 876
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba z działu gastronomii, która przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania potraw, powinna szczególnie zwracać uwagę na wyznaczone przez firmę kluczowe punkty kontroli, które są istotne przy wdrożeniu systemu

A. HACCP
B. GHP
C. GMP
D. ISO 9001
HGT.03 Pytanie 877
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy przeprowadzić, aby zdezynfekować jaja w hotelowej restauracji, gdy będą one wykorzystane w potrawach na surowo?

A. Umyć dokładnie w zimnej wodzie
B. Zanurzyć w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
C. Zanurzyć w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
D. Umyć roztworem wodnym octu
HGT.06 Pytanie 878
Realizacja usług w recepcji

W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z

A. bankomatu
B. telewizji satelitarnej
C. klucznicy
D. telefonu i faxu
HGT.06 Pytanie 879
Realizacja usług w recepcji

Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?

A. Reklama w mediach
B. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
C. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
D. Weekendowe obniżki cen
HGT.06 Pytanie 880
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przeprowadzi proces zameldowania grupy w hotelu na podstawie

A. voucheru
B. karty zamówienia
C. dostarczonej listy uczestników
D. potwierdzenia rezerwacji