Filtrowanie pytań
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
B. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
C. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
D. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma farmaceutyczna zleciła hotelowi świadczenia rekreacyjne o wartości brutto wynoszącej 12 400,00 zł. Jaką sumę zaliczki powinna uiścić firma, jeśli ma ona stanowić 20% całkowitego zamówienia?
A. 1 240,00 zł
B. 124,00 zł
C. 248,00 zł
D. 2 480,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?
A. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
B. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
C. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
D. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
HGT.03 Pytanie 924
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym dziale hotelu realizowane są zamówienia związane z organizacją wydarzeń?
A. Działu marketingu
B. Działu technicznego
C. Służby pięter
D. Obsługi gastronomicznej
Obsługa gości w obiekcie świa…
W terminie od 4 do 17 grudnia 2021 r. pani Zuzanna Gajek przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż limfatyczny ciała. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.
| Terminarz zabiegów | |
|---|---|
| Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Gajek | |
| Data zabiegu: 9 grudnia 2021 r., 11 grudnia 2021 r. | |
| Rodzaj zabiegu: masaż limfatyczny ciała | |
| Cena zabiegu: 180,00 zł | |
| Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa. | |
| Podpis gościa: Zuzanna Gajek | |
| Podpis wystawcy dokumentu: Jan Kowalski | |
| Data wystawienia dokumentu: ........................ | |
A. 8 grudnia 2021 r.
B. 7 grudnia 2021 r.
C. 5 grudnia 2021 r.
D. 4 grudnia 2021 r.
Realizacja usług w recepcji
Który dokument dotyczący hotelu zawiera dane dla pracowników o usługach dodatkowych zamówionych przez gości?
A. Zarządzenie rezerwacji
B. Harmonogram obłożenia obiektu
C. Formularz rezerwacji
D. Propozycja usług dodatkowych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jednostki mieszkalne składające się z wielu pomieszczeń, zaprojektowane głównie do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki typu
A. apartamentowego
B. rezydencyjnego
C. standardowego
D. specjalnego
HGT.06 Pytanie 928
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?
A. Potwierdzenia rezerwacji
B. Karty pobytu
C. Prawa jazdy
D. Karty płatniczej
Realizacja usług w recepcji
Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?
A. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
B. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
C. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
D. Sauna, kasyno, gra miejska
Realizacja usług w recepcji
Czym jest Cruise?
A. rejs wycieczkowy statkiem
B. typ opłaty na lotnisku
C. lot samolotem
D. podróż za pomocą autokaru
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. służby parterowej.
B. technicznego.
C. marketingu.
D. służby pięter.
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. korzystanie ze skrytki depozytowej
B. korzystanie z przechowalni bagażu
C. usługę budzenia
D. usługę room service
Realizacja usług w recepcji
Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?
| PAKIET BIZNES |
|
| PAKIET KORPO |
|
| PAKIET TRENING |
|
| PAKIET RELAX |
|
A. Korpo.
B. Trening.
C. Relax.
D. Biznes.
Realizacja usług w recepcji
Według klasyfikacji Światowej Organizacji Turystyki, podróże ludzi z Podhala po Mazurach określamy jako turystykę
A. przyjazdową
B. wyjazdową
C. krajową
D. międzynarodową
Realizacja usług w recepcji
Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?
A. wyłącznie na korytarzach
B. jedynie w strefie noclegowej
C. w całym obiekcie
D. tylko w strefie gastronomicznej
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?
A. Niepotwierdzoną
B. Kredytową
C. Przedwstępną
D. Gwarantowaną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?
A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
Realizacja usług w recepcji
Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?
A. gulaszowa
B. żur
C. pomidoro
D. cebulowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są potrzebne do zrobienia omletu biszkoptowego?
A. Mąka, jajko, drożdże
B. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
C. Mąka, jajko, cukier
D. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien przygotować pracownik recepcji dla gościa, który oddaje cenną rzecz na przechowanie w hotelowej recepcji?
A. Kwit depozytowy
B. Kartę rejestracyjną
C. Kwit bagażowy
D. Kartę lojalnościową
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. HACCP
B. TQM
C. QACP
D. GHP
Realizacja usług w recepcji
Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować
A. analizę SWOT
B. macierz BCG
C. public relations
D. model AIDA
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która sekcja hotelu odpowiada za realizację zamówienia na zorganizowanie bankietu?
A. Recepcyjny
B. Gastronomiczny
C. Techniczny
D. Administracyjny
Realizacja usług w recepcji
Gość z gwarantowaną rezerwacją przybył do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności oraz dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do
A. 13 lutego do godziny 12.00
B. 12 lutego do godziny 18.00
C. 12 lutego do godziny 24.00
D. 13 lutego do godziny 16.00
Realizacja usług w recepcji
W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?
A. 4* i 5*
B. 3* i 4*
C. 2*, 3* i 4*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 946
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili
A. wejścia gościa do pokoju
B. podejścia gościa do recepcji
C. zameldowania się gościa
D. wejścia gościa do hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki składnik stanowi podstawę sosu tatarskiego?
A. Majonez
B. Maślanka
C. Kefir
D. Olej
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.
| Rachunek wstępny | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł |
| 1 | Nocleg | doba | 5 | 150,00 | |
| 2 | Kolacja | szt. | 10 | 40,00 | |
| 3 | Parking | doba | 5 | 20,00 | |
| Razem: | |||||
A. 1 150,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 250,00 zł
D. 1 350,00 zł
HGT.03 Pytanie 949
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kelner dostarczając zamówienie na śniadanie kontynentalne w room-service dla gościa skorzysta z
A. dużej tacy prostokątnej
B. windy serwisowej
C. dużego płaskiego talerza
D. wózka serwisowego z blatem
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?
A. 15 000,00 zł
B. 7 500,00 zł
C. 10 100,00 zł
D. 5 050,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien zostać wybrany do stołu o wymiarach 120 cm x 80 cm podczas aranżacji sali konsumpcyjnej na śniadanie?
A. 120 cm x 160 cm
B. 140 cm x 140 cm
C. 120 cm x 120 cm
D. 180 cm x 140 cm
HGT.03 Pytanie 952
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z zamieszczonych wózków hotelowych stosowany jest do jednoczesnego przewożenia czystej i brudnej bielizny?

A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
Realizacja usług w recepcji
Hotelowa restauracja koncentruje się na kuchni francuskiej. Hotel nawiązał współpracę z niewielką piekarnią, która dostarcza wyłącznie francuskie pieczywo na jego potrzeby. Którego elementu marketingu mix dotyczy opisane działanie hotelu?
A. Promocji
B. Ceny
C. Produktu
D. Dystrybucji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podejmując zlecenie na budzenie, powinno się ustalić z klientem hotelowym
A. koszt usługi
B. metodę płatności za usługę
C. czas realizacji usługi
D. przyczynę wykonania usługi
Realizacja usług w recepcji
Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:
A. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
B. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
C. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
D. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.
| Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny: | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 20 m2
B. 30 m2
C. 10 m2
D. 50 m2
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?
A. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
B. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
C. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
D. Przekazać pilotowi karty pobytu
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. dom wycieczkowy
B. motel
C. hotel
D. pensjonat
Realizacja usług w recepcji
Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając
A. rozpiski komunikacyjnej.
B. planu miasta.
C. książki telefonicznej.
D. mapy obszaru.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wybierz propozycję śniadaniową, która jest odpowiednia na lato dla uczniów w wieku szkolnym?
A. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao
B. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa
C. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata
D. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata