Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 921
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jajko po wiedeńsku to jajko

A. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
B. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
C. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
D. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma farmaceutyczna zleciła hotelowi świadczenia rekreacyjne o wartości brutto wynoszącej 12 400,00 zł. Jaką sumę zaliczki powinna uiścić firma, jeśli ma ona stanowić 20% całkowitego zamówienia?

A. 1 240,00 zł
B. 124,00 zł
C. 248,00 zł
D. 2 480,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?

A. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
B. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
C. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
D. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 grudnia 2021 r. pani Zuzanna Gajek przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż limfatyczny ciała. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Gajek
Data zabiegu: 9 grudnia 2021 r., 11 grudnia 2021 r.
Rodzaj zabiegu: masaż limfatyczny ciała
Cena zabiegu: 180,00 zł
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa: Zuzanna Gajek
Podpis wystawcy dokumentu: Jan Kowalski
Data wystawienia dokumentu: ........................

A. 8 grudnia 2021 r.
B. 7 grudnia 2021 r.
C. 5 grudnia 2021 r.
D. 4 grudnia 2021 r.
Realizacja usług w recepcji

Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?

A. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
B. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
C. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
D. Sauna, kasyno, gra miejska
HGT.06 Pytanie 930
Realizacja usług w recepcji

Czym jest Cruise?

A. rejs wycieczkowy statkiem
B. typ opłaty na lotnisku
C. lot samolotem
D. podróż za pomocą autokaru
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu

A. służby parterowej.
B. technicznego.
C. marketingu.
D. służby pięter.
Realizacja usług w recepcji

Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?

PAKIET BIZNES
  • 20% rabatu na usługi noclegowe
  • wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO
  • noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
  • 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej, Wi-Fi
  • parking gratis
PAKIET TRENING
  • noclegi, śniadania, obiadokolacje wg programu organizatora
  • wynajem sali konferencyjnej
  • materiały konferencyjne (papier i długopisy)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX
  • noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
  • 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
  • nieograniczony dostęp do Internetu
  • parking gratis

A. Korpo.
B. Trening.
C. Relax.
D. Biznes.
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?

A. Niepotwierdzoną
B. Kredytową
C. Przedwstępną
D. Gwarantowaną
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?

A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
HGT.03 Pytanie 939
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do zrobienia omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jajko, drożdże
B. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
C. Mąka, jajko, cukier
D. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
Realizacja usług w recepcji

System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:

A. HACCP
B. TQM
C. QACP
D. GHP
Realizacja usług w recepcji

Gość z gwarantowaną rezerwacją przybył do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności oraz dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do

A. 13 lutego do godziny 12.00
B. 12 lutego do godziny 18.00
C. 12 lutego do godziny 24.00
D. 13 lutego do godziny 16.00
HGT.03 Pytanie 947
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki składnik stanowi podstawę sosu tatarskiego?

A. Majonez
B. Maślanka
C. Kefir
D. Olej
HGT.06 Pytanie 948
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150,00
2Kolacjaszt.1040,00
3Parkingdoba520,00
Razem:

A. 1 150,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 250,00 zł
D. 1 350,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?

A. 15 000,00 zł
B. 7 500,00 zł
C. 10 100,00 zł
D. 5 050,00 zł
HGT.06 Pytanie 953
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja koncentruje się na kuchni francuskiej. Hotel nawiązał współpracę z niewielką piekarnią, która dostarcza wyłącznie francuskie pieczywo na jego potrzeby. Którego elementu marketingu mix dotyczy opisane działanie hotelu?

A. Promocji
B. Ceny
C. Produktu
D. Dystrybucji
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:

A. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
B. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
C. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
D. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 20 m2
B. 30 m2
C. 10 m2
D. 50 m2
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?

A. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
B. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
C. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
D. Przekazać pilotowi karty pobytu
HGT.06 Pytanie 959
Realizacja usług w recepcji

Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając

A. rozpiski komunikacyjnej.
B. planu miasta.
C. książki telefonicznej.
D. mapy obszaru.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wybierz propozycję śniadaniową, która jest odpowiednia na lato dla uczniów w wieku szkolnym?

A. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao
B. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa
C. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata
D. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata