Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 921
Realizacja usług w recepcji

Którą z czynności powinien wykonać recepcjonista podczas procedury przyjęcia gościa niewidomego do hotelu?

A. Zaproponować pokój przy windzie.
B. Poprosić gościa o przyjście z opiekunem.
C. Zaproponować bezpłatny room service.
D. Wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną.
HGT.06 Pytanie 922
Realizacja usług w recepcji

Gość w zamówieniu na usługi hotelarskie zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie pobytu w hotelu obejmującego: nocleg, całodzienne wyżywienie, usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Który rodzaj usług powinien zaznaczyć recepcjonista przyjmujący zamówienie?

A. HB
B. Al
C. AP
D. FP
HGT.06 Pytanie 923
Realizacja usług w recepcji

W celu spełnienia oczekiwań gościa walk-in w pierwszej kolejności należy mu zaproponować

A. kolację w restauracji.
B. korzystanie z odnowy biologicznej.
C. wynajęcie sali konferencyjnej.
D. usługę noclegową.
HGT.06 Pytanie 924
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych musi wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny i dwunastoletniego syna Mateusza?

A. Jedną.
B. Dwie.
C. Trzy.
D. Cztery.
HGT.06 Pytanie 925
Realizacja usług w recepcji

Którym zwrotem grzecznościowym powinien rozpocząć się list powitalny zostawiony w pokoju dla gościa VIP, którym będzie rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Ekscelencja.
B. Jego Świątobliwość.
C. Jego Eminencja.
D. Jego Magnificencja.
HGT.06 Pytanie 926
Realizacja usług w recepcji

W trakcie pobytu w domu wycieczkowym turyści zwrócili się z prośbą do recepcjonisty o sporządzenie oferty spędzenia czasu wolnego. Pracownik recepcji przygotował listę najważniejszych zabytków i informację o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista udzielił gościom informacji

A. kulturalnej.
B. miejskiej.
C. turystycznej.
D. hotelowej.
HGT.06 Pytanie 927
Realizacja usług w recepcji

Goście przebywający w hotelu w Krakowie poprosili recepcjonistę o wskazanie atrakcji turystycznych miasta. Który z podanych obiektów powinien polecić recepcjonista?

A. Bazylikę Mariacką.
B. Ogród Saski.
C. Zamek Cesarski.
D. Dwór Artusa.
HGT.06 Pytanie 928
Realizacja usług w recepcji

Kiedy należy poinformować o usługach dodatkowych w hotelu, aby zwiększyć prawdopodobieństwo skorzystania z nich przez gościa?

A. W trakcie wypoczynku gościa po podróży.
B. W momencie dostarczenia bagaży do pokoju gościa.
C. Przed wydaniem kluczy do pokoju.
D. Po wejściu gościa do hotelu.
HGT.06 Pytanie 929
Realizacja usług w recepcji

Za pomocą którego dokumentu księgowego, biuro podróży może przekazać należności na rachunek hotelu za skorzystanie z jego usług?

A. Dowodu wpłaty.
B. Faktury.
C. Polecenia przelewu.
D. Rachunku wstępnego.
HGT.06 Pytanie 930
Realizacja usług w recepcji

Którą cenę jednostkową, bez podatku VAT, za nocleg gościa powinien wpisać recepcjonista w zaznaczonym polu fragmentu faktury?

Ilustracja do pytania 10
A. 185,19 zł
B. 340,76 zł
C. 170,38 zł
D. 740,74 zł
HGT.06 Pytanie 931
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu karty rezerwacyjnej, określ wartość brutto za usługi noclegowe świadczone przez hotel panu Janowi Nowakowi?

Ilustracja do pytania 11
A. 1 600,00 zł
B. 1 400,00 zł
C. 800,00 zł
D. 700,00 zł
HGT.06 Pytanie 932
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych elementów jest wymagany na fakturze za usługi hotelarskie?

A. Wartość brutto.
B. Podpis nabywcy.
C. Nr PESEL nabywcy.
D. Symbol PKWiU.
HGT.06 Pytanie 933
Realizacja usług w recepcji

W przedstawionym fragmencie faktury, w miejsce pytajników należy wpisać odpowiednio

Ilustracja do pytania 13
A. 23% - 3,74 zł, 8% - 29,63 zł
B. 23% - 3,74 zł, 8% - 33,70 zł
C. 23% - 33,70 zł, 8% - 4,07 zł
D. 23% - 4,07 zł, 8% - 55,00 zł
HGT.06 Pytanie 934
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski wybiera się w podróż po Polsce. Chce nocować tylko w małych hotelach, które dysponują maksymalnie 25 jednostkami mieszkalnymi. Swoje zobowiązania chciałby regulować kartą płatniczą. W hotelach, o jakim najniższym standardzie, może planować nocleg?

A. 3*
B. 2*
C. 5*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 935
Realizacja usług w recepcji

Do zadań pracowników recepcji hotelowej nie należy

A. budzenie gości.
B. przechowywanie kosztowności gości.
C. rejestrowanie gości.
D. odprowadzanie gości do pokoi.
HGT.06 Pytanie 936
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych pracowników recepcji jest odpowiedzialny za dobre relacje na linii gość-hotel?

A. Guest relations.
B. Concierge.
C. Recepcjonista.
D. Kierownik zmiany.
HGT.06 Pytanie 937
Realizacja usług w recepcji

Oferta którego hotelu jest najbardziej odpowiednia dla dyrektora firmy poszukującego obiektu o wysokim standardzie, w którym mógłby prowadzić negocjacje kontraktu?

A. Rezydencyjnego.
B. Biznesowego.
C. Garni.
D. Aparthotelu.
HGT.06 Pytanie 938
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjeżdża gość o bardzo wysokich wymaganiach dotyczących warunków pobytu. Który typ pokoju należy mu zaproponować?

A. Suitę room.
B. Double room.
C. Single room.
D. Triple room.
HGT.06 Pytanie 939
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Ilustracja do pytania 19
A. 35 m2
B. 58 m2
C. 50 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 940
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych sposobów udzielania informacji o usytuowaniu windy, kierowany do osoby niewidomej, jest właściwy?

A. Proszę przejść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi.
B. Proszę skręcić w prawo obok szatni, a następnie przejść 3 m prosto.
C. Proszę pójść ok. 10 m prosto, a następnie skręcić w lewo.
D. Proszę skręcić w lewo obok stojaka z folderami.
HGT.06 Pytanie 941
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych działań promocyjnych hotelu, realizowane jest w ramach sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej.
B. Wystąpienie dyrektora hotelu podczas konferencji prasowej.
C. Umieszczenie informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym.
D. Wysyłanie e-maili z promocyjną ofertą do stałych gości hotelu.
HGT.06 Pytanie 942
Realizacja usług w recepcji

Gość może zostać obciążony kosztami pierwszej doby, w sytuacji nie wstawienia się w wyznaczonym czasie w hotelu, gdy skorzystał z rezerwacji

A. gwarantowanej.
B. niegwarantowanej.
C. kredytowej.
D. wstępnej.
HGT.06 Pytanie 943
Realizacja usług w recepcji

Obiekt hotelarski, który prezentuje swoją ofertę na portalu społecznościowym, stosuje strategię

A. promocji.
B. dystrybucji.
C. ceny.
D. produktu.
HGT.06 Pytanie 944
Realizacja usług w recepcji

System rezerwacyjny, obsługujący gości indywidualnych oraz przedsiębiorstwa w zakresie sprzedaży usług hotelarskich, to

A. wirtualny system hotelowy.
B. hotelowy system rezerwacyjny.
C. globalny system dystrybucji.
D. centralny system rezerwacyjny.
HGT.06 Pytanie 945
Realizacja usług w recepcji

Gość w trakcie pobytu w hotelu zamówił w recepcji kolację do pokoju dla czterech osób. Które informacje powinien przygotować recepcjonista dla działu gastronomii?

A. Nazwisko gościa zamawiającego i pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji.
B. Nazwiska gości, dla których zamówiono kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, dla ilu osób, menu.
C. Imiona i nazwiska gości, dla których planowana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu.
D. Imię i nazwisko gościa zamawiającego, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, dla ilu osób, menu.
HGT.06 Pytanie 946
Realizacja usług w recepcji

Której informacji recepcjonista nie musi umieszczać w formularzu rezerwacji?

A. Formy zapłaty.
B. Daty przyjazdu.
C. Numeru pokoju.
D. Liczby osób.
HGT.06 Pytanie 947
Realizacja usług w recepcji

Którą komórkę organizacyjną powinien poinformować pracownik przyjmujący rezerwację gościa, który jest diabetykiem?

A. Recepcję.
B. Gastronomię.
C. Służbę parterową.
D. Housekeeping.
HGT.06 Pytanie 948
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował nocleg w hotelu w terminie od 9 do 12 stycznia i poinformował, że przyjedzie o godzinie 19.00 pierwszego dnia rezerwacji. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji, jeżeli doba hotelowa trwa od 12.00 do 12.00 następnego dnia?

Ilustracja do pytania 28
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
HGT.06 Pytanie 949
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji pokoi na lipiec, określ termin pobytu gości w pokoju 204.

Ilustracja do pytania 29
A. 06.07-10.07
B. 07.07-11.07
C. 06.07-11.07
D. 07.07-10.07
HGT.06 Pytanie 950
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował nocleg w pokoju dwuosobowym i poprosił o wstawienie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista zlecenie na tę usługę powinien przekazać do działu

A. marketingu.
B. służby pięter.
C. służby parterowej.
D. technicznego.
HGT.06 Pytanie 951
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji, przyjmując prowadzoną przez pilota grupę dwudziestu osób, powinien w pierwszej kolejności

A. wręczyć gościom karty rejestracyjne do wypełnienia i podpisania.
B. poprosić pilota o listę z danymi uczestników.
C. wręczyć pilotowi karty pobytu dla gości.
D. poprosić gości o dokumenty tożsamości potrzebne do rejestracji.
HGT.06 Pytanie 952
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników służby parterowej hotelu wykorzystuje w swojej pracy przedstawiony druk?

Ilustracja do pytania 32
A. Recepcjonista.
B. Goniec.
C. Parkingowy.
D. Bagażowy.
HGT.06 Pytanie 953
Realizacja usług w recepcji

Nieodłącznym elementem procedury zarejestrowania gościa w obiekcie hotelarskim jest

A. ustalenie zakresu płatnych usług.
B. wręczenie klucza.
C. pomoc przy bagażach.
D. pobranie należności od gościa.
HGT.06 Pytanie 954
Realizacja usług w recepcji

Który dokument stanowi podstawę do wydania klucza do pokoju hotelowego?

A. Karta stałego klienta.
B. Karta rejestracyjna.
C. Karta kredytowa.
D. Karta pobytu.
HGT.06 Pytanie 955
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check-in gościa typu VIP w hotelu, należy go przywitać oraz

A. wręczyć kartę pobytu i klucz, odprowadzić do pokoju.
B. dokonać rejestracji przy ladzie recepcyjnej, życzyć miłego pobytu.
C. poprosić o wypełnienie karty rejestracyjnej, wręczyć klucz.
D. poprosić o dokument tożsamości, wręczyć kartę pobytu.
HGT.06 Pytanie 956
Realizacja usług w recepcji

Firma konsultingowa złożyła do hotelu zamówienie na spotkanie integracyjne dla swoich pracowników. Która propozycja elementów spotkania będzie przede wszystkim spełniała oczekiwania zamawiającego?

A. Skromy poczęstunek, czas wolny.
B. Spotkanie w holu recepcyjnym, obiad.
C. Uroczysta kolacja, czas na rozmowy.
D. Godzinne szkolenie, przerwa kawowa.
HGT.06 Pytanie 957
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni gość informując, że podczas ciszy nocnej w pokoju nr 102 jest głośno. W tej sytuacji recepcjonista powinien

A. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
B. wezwać ochronę hotelu w celu udzielenia gościom z pokoju nr 102 upomnienia.
C. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne zachowanie ciszy nocnej.
D. poprosić gości z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
HGT.06 Pytanie 958
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z trójką dzieci: 4-letnią córką, 2-letnim i 17-letnim synem. Ile kart pobytu powinien wręczyć gościom recepcjonista?

A. 2
B. 4
C. 3
D. 5
HGT.06 Pytanie 959
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem sporządzanym przez recepcjonistę na życzenie gościa, w dniu wyjazdu z hotelu, jest

A. kalkulacja kosztów.
B. polecenie przelewu.
C. voucher.
D. faktura.
HGT.06 Pytanie 960
Realizacja usług w recepcji

Którego rodzaju informacji udzielił pracownik recepcji gościom, zapoznając ich z ciekawymi miejscami znajdującymi się w okolicach hotelu?

A. Przyrodniczej.
B. Turystycznej.
C. Regionalnej.
D. Hotelarskiej.