Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 921
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Oferta hotelu
  • nocleg w komfortowym, klimatyzowanym pokoju
  • wykwintne śniadania i obiadokolacje podawane w formie bufetu szwedzkiego
  • wieczór przy muzyce z DJ - sobota
  • wieczorna i nocna opieka dla dzieci
  • gry i zabawy dla dzieci pod opieką wykwalifikowanych opiekunek
  • nieograniczony dostęp do hotelowego pokoju zabaw
  • bezpłatny, bezprzewodowy Internet w pokoju oraz na terenie całego obiektu
  • 10% zniżki na zabiegi w Centrum SPA & Wellness
  • zajęcia Aqua Fitness

A. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
B. Rodziców z małymi dziećmi.
C. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
D. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
HGT.06 Pytanie 922
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba zatrudniona

A. służby pięter
B. ochrony
C. do kwestii marketingowych
D. w hotelu, która załatwia sprawy gościa
HGT.06 Pytanie 923
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Schronisko młodzieżowe
B. Gospodarstwo agroturystyczne
C. Dom wczasowy
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 924
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
B. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
C. o dostarczanie prasy na życzenie gości
D. o całodobową obsługę pokoi
HGT.03 Pytanie 925
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?

A. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
B. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
C. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
D. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
HGT.03 Pytanie 926
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która sekcja hotelu odpowiada za realizację zamówienia na zorganizowanie bankietu?

A. Administracyjny
B. Techniczny
C. Recepcyjny
D. Gastronomiczny
HGT.06 Pytanie 927
Realizacja usług w recepcji

Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:

A. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
B. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
C. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
D. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
HGT.06 Pytanie 928
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest

A. pobranie opłaty od gościa
B. wydanie klucza
C. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
D. wsparcie w przenoszeniu bagażu
HGT.06 Pytanie 929
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?

A. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
B. Nocleg SGL oraz parking
C. Nocleg DBL oraz śniadanie
D. Nocleg DBL oraz dostawka
HGT.06 Pytanie 930
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?

A. Masaż, śniadanie
B. Fryzjer, śniadanie
C. Siłownia, sauna
D. Nocleg, sauna
HGT.06 Pytanie 931
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która jest niezwykle uciążliwa, wszędzie widzi oszustwa i krzywdy, a także posiada ironiczny uśmiech, to

A. zdenerwowana, podniecona
B. nieufna i podejrzliwa
C. niepewna siebie, niezdecydowana
D. zarozumiała, mająca potrzebę imponowania
HGT.03 Pytanie 932
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile musi dopłacić gość za zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego dla 100 osób, jeżeli zamówił wszystkie usługi z zamieszczonego cennika i wpłacił już zaliczkę w wysokości 1 500,00 zł.

Lp.Oferta usługiCena
1.Menu na 1 osobę110,00 zł
2.Kamerzysta1 500,00 zł
3.Fotograf800,00 zł
4.DJ600,00 zł
5.Pokaz sztucznych ogni300,00 zł

A. 12 700,00 zł
B. 14 200,00 zł
C. 1 810,00 zł
D. 3 310,00 zł
HGT.06 Pytanie 933
Realizacja usług w recepcji

W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż

A. dwie
B. pięć
C. cztery
D. trzy
HGT.06 Pytanie 934
Realizacja usług w recepcji

Obiekty dysponujące rozbudowaną infrastrukturą rekreacyjno-medyczną, biblioteką oraz pokojem relaksacyjnym, oferujące zabiegi z wykorzystaniem m.in. wody i glonów morskich, to hotele

A. kongresowe
B. tranzytowe
C. wypoczynkowe
D. uzdrowiskowe
HGT.03 Pytanie 935
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych czynności jest niezbędna podczas procedury wymeldowania gościa z hotelu?

A. Zorganizowanie transportu na lotnisko
B. Przekazanie gościowi kodu Wi-Fi na przyszłość
C. Sprawdzenie, czy wszystkie opłaty zostały uregulowane
D. Przygotowanie śniadania na wynos
HGT.03 Pytanie 936
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to

A. duplex
B. penthouse
C. bungalow
D. junior suite
HGT.06 Pytanie 937
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
B. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
C. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
D. poprosić kierownika recepcji o interwencję
HGT.06 Pytanie 938
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługą dla gości w hotelu jest wake up call?

A. Dodatkową komplementarną.
B. Opcjonalną nieodpłatną.
C. Osobistą towarzyszącą.
D. Dodatkową odpłatną.
HGT.06 Pytanie 939
Realizacja usług w recepcji

Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. motele
B. kempingi
C. pola biwakowe
D. domy wycieczkowe
HGT.03 Pytanie 940
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?

A. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 941
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenia należą do wyposażenia rozwiniętego węzła higieniczno-sanitarnego w hotelowym pokoju?

A. Wanna z hydromasażem, umywalka, pisuar i WC
B. Wanna z jacuzzi, umywalka, bidet i WC
C. Umywalka, wanna z natryskiem, bidet i WC
D. Umywalka, wanna z natryskiem, pisuar i WC
HGT.03 Pytanie 942
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.

Dzienny grafik pokoi do sprzątania
Numer pokojuTyp pokojuStatus pokojuUwagi ogólne inspektora pięterUwagi pokojowej
100DBLZ
101DBLZ
102SGLGZawieszka klamkowa – Please do not disturb
103SGLCZ
104SGLGZawieszka klamkowa – Please make up the room
105DBLCZ
106DBLGZawieszka klamkowa – Please make up the room
107ApartamentZ
108ApartamentCZ
109DBLCZ
Oznaczenia:
Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z
Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G
Pokój czysty i już posprzątany – CZ

A. 102,107
B. 104,106
C. 100,101
D. 107,108
HGT.03 Pytanie 943
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakim środkiem należy usunąć plamę z pomadki do ust z dywanu?

A. Benzyną do lakierów
B. Odplamiaczem do tłustych plam
C. Roztworem szamponu w rozcieńczeniu
D. Alkoholem etylowym
HGT.06 Pytanie 944
Realizacja usług w recepcji

Usługi płatne, które są oferowane na prośbę gościa hotelowego to

A. prasowanie odzieży
B. budzenie
C. możliwość skorzystania z depozytu
D. przechowalnia bagażu
HGT.06 Pytanie 945
Realizacja usług w recepcji

W rejonie Pojezierza Mazurskiego znajdują się obiekty noclegowe z zabezpieczeniami, które oferują możliwość nocowania w namiotach, parkowania pojazdów oraz przygotowywania jedzenia. Jak nazywają się te obiekty hotelarskie?

A. pola namiotowe
B. kempingi
C. pensjonaty
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 946
Realizacja usług w recepcji

Kwiaciarnia lub opcja dostarczania kwiatów powinna być dostępna w hotelach o klasie:

A. 5*
B. 4*
C. 4* i 5*
D. 3* i 4*
HGT.03 Pytanie 947
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki typ sprzątania powinien być przeprowadzony w przypadku wystąpienia mrówek w hotelu?

A. B bieżące.
B. Specjalne.
C. Dokładne.
D. Codzienne.
HGT.06 Pytanie 948
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?

A. Nie reagować na uwagi gościa
B. Narzucić mu swoje rozwiązanie sytuacji
C. Próbować rozwiązać problem na korzyść gościa
D. Udowodnić, że gość się myli
HGT.03 Pytanie 949
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa e-mailem usług dodatkowych, jest

A. regulamin hotelowy.
B. zamówienie na usługi.
C. potwierdzenie rezerwacji.
D. kosztorys imprezy.
HGT.06 Pytanie 950
Realizacja usług w recepcji

Jednym z czynników pośrednich, który należy uwzględnić przy przewidywaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest głównie

A. spadek wydatków na kredyty
B. wzrost wydatków na kredyty
C. spadek kosztów sprzętu turystycznego
D. wzrost kosztów sprzętu turystycznego
HGT.06 Pytanie 951
Realizacja usług w recepcji

Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:

A. gruźlicą
B. żółtaczką typu B
C. włośnicą
D. żółtaczką typu A
HGT.03 Pytanie 952
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką jednostkę noclegową powinno się przygotować dla gościa rezerwującego pokój dwuosobowy z dużym łóżkiem?

A. Suite
B. Duplex
C. Twin
D. Double
HGT.06 Pytanie 953
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?

A. Kwitu parkingowego
B. Karty rejestracyjnej
C. Kwitu bagażowego
D. Karty rezerwacyjnej
HGT.06 Pytanie 954
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. pensjonat
B. motel
C. dom wycieczkowy
D. hotel
HGT.06 Pytanie 955
Realizacja usług w recepcji

Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?

A. Danych identyfikacyjnych gościa
B. Czasu trwania doby hotelowej
C. Numeru zamawianego pokoju
D. Formy płatności za pobyt
HGT.03 Pytanie 956
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie spośród podanych zadań należy do zadań inspektora pięter w hotelu?

A. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
B. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
C. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
D. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
HGT.06 Pytanie 957
Realizacja usług w recepcji

Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks

A. Veblena
B. Giffena
C. spekulacyjny
D. mieszany
HGT.06 Pytanie 958
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?

A. pole biwakowe
B. zajazd
C. schronisko młodzieżowe
D. kemping
HGT.06 Pytanie 959
Realizacja usług w recepcji

Gość może ponieść koszty za pierwszą dobę, jeśli nie zgłosi się w umówionym czasie do hotelu, mimo że dokonał rezerwacji

A. kredytowej
B. niegwarantowanej
C. wstępnej
D. gwarantowanej
HGT.06 Pytanie 960
Realizacja usług w recepcji

W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić

A. 9 m2
B. 14 m2
C. 12 m2
D. 13 m2