Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 921
Realizacja usług w recepcji
A. łatwe do strawienia, artystycznie podane
B. lekkie, nie wywołujące wzdęć
C. ostre i smażone
D. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
HGT.03 Pytanie 922
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w trakcie wstępnej obróbki jaj, aby zminimalizować ryzyko zakażenia Salmonellą?
A. Podgrzanie w mikrofalówce
B. Naświetlanie promieniami UV
C. Moczenie w wodzie z dodatkiem octu
D. Płukanie pod bieżącą wodą
HGT.06 Pytanie 923
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?
A. 15%
B. 55%
C. 48%
D. 50%
HGT.06 Pytanie 924
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest
A. karta zamówienia
B. formularz rezerwacyjny
C. potwierdzenie rezerwacji
D. list powitalny
HGT.06 Pytanie 925
Realizacja usług w recepcji
W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?
A. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
B. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali
C. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych
D. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
HGT.06 Pytanie 926
Realizacja usług w recepcji
W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu
A. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
B. zameldowania gościa przy recepcji
C. przywitania gościa przez managera hotelu
D. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
HGT.06 Pytanie 927
Realizacja usług w recepcji
Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć
A. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
B. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
C. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
D. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
HGT.06 Pytanie 928
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?
A. 450 miejsc noclegowych
B. 350 miejsc noclegowych
C. 250 pokoi
D. 300 pokoi
HGT.06 Pytanie 929
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. promocji sprzedaży
B. reklamy
C. marketingu bezpośredniego
D. public relations
HGT.06 Pytanie 930
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, odbierając laptop od gościa na przechowanie, powinien wypełnić odpowiedni kwit
A. skrytkowy
B. bagażowy
C. rozliczeniowy
D. depozytowy
HGT.06 Pytanie 931
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze
A. promocji sprzedaży
B. strategii cenowej
C. strategii produktowej
D. public relations
HGT.06 Pytanie 932
Realizacja usług w recepcji
Jaki obiekt dysponuje co najmniej 7 pokojami i oferuje pełne wyżywienie dla swoich gości?
A. Hotel
B. Motel
C. Schronisko
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 933
Realizacja usług w recepcji
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?
A. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
D. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
HGT.06 Pytanie 934
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?
A. Polecenie przelewu
B. Dowód wpłaty
C. Weksel własny
D. Voucher hotelowy
HGT.06 Pytanie 935
Realizacja usług w recepcji
Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził
A. kartę pobytu.
B. kwit na bagaż.
C. księgę gości.
D. wydruk informacji.
HGT.06 Pytanie 936
Realizacja usług w recepcji
Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują
A. serwowanie posiłków do pokoju
B. przechowanie bagażu
C. korzystanie z usług wellness
D. pranie odzieży
HGT.06 Pytanie 937
Realizacja usług w recepcji
Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?
A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
C. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
D. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
HGT.03 Pytanie 938
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie pokojowa powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz butelki szampana w apartamencie gościa VIP?
A. Dzień przed przybyciem gościa
B. W dniu wyjazdu gościa
C. W dniu przyjazdu gościa, po jego wejściu do apartamentu
D. W dniu przyjazdu gościa, przed jego wejściem do apartamentu
HGT.06 Pytanie 939
Realizacja usług w recepcji
Jednym z kroków w procesie check-out jest
A. wystawienie rachunku wstępnego
B. przyjęcie zamówienia
C. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
D. realizowanie nietypowych życzeń
HGT.06 Pytanie 940
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?
A. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
B. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
C. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
D. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
HGT.03 Pytanie 941
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jednostki mieszkalne składające się z wielu pomieszczeń, zaprojektowane głównie do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki typu
A. apartamentowego
B. rezydencyjnego
C. specjalnego
D. standardowego
HGT.06 Pytanie 942
Realizacja usług w recepcji
Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest
A. choleryk
B. sangwinik
C. melancholik
D. flegmatyk
HGT.06 Pytanie 943
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?
A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
B. Odesłać gościa do swojego przełożonego
C. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
D. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
HGT.06 Pytanie 944
Realizacja usług w recepcji
Na klamce drzwi od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co oznacza:
A. nie przeszkadzać
B. pokój w trakcie sprzątania
C. pokój w trakcie remontu
D. wstęp wzbroniony
HGT.06 Pytanie 945
Realizacja usług w recepcji
Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:
A. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
B. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
C. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
D. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
HGT.06 Pytanie 946
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?
A. Amadeus
B. Expedia
C. Voyager
D. Chart
HGT.03 Pytanie 947
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką opcję śniadaniową warto zaproponować gościom, którzy przybyli do hotelu na podróż poślubną?
A. W biegu
B. Do pokoju
C. Do stolika
D. Bufetową
HGT.03 Pytanie 948
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na stole śniadaniowym, obok deski i noża do krojenia chleba, co jeszcze powinno się znaleźć?
A. podkłady pod talerze
B. białą serwetę
C. naczynie z wodą
D. sztućce do podawania
HGT.03 Pytanie 949
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa fryzjerska stanowi pewien typ usługi w hotelu?
A. uzupełniającej
B. fakultatywnej
C. podstawowej
D. towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 950
Realizacja usług w recepcji
Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?
A. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
B. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
C. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
D. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
HGT.03 Pytanie 951
Obsługa gości w obiekcie świa…
Minibar bądź lodówka są niezbędnym elementem wyposażenia pokoi w motelach?
A. tylko 4* oraz 5*
B. jedynie 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 952
Realizacja usług w recepcji
W hotelu 3* usługa bagażowa jest
A. sezonowa
B. fakultatywna
C. komplementarna
D. odpłatna
HGT.06 Pytanie 953
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?
A. Kontrolkę sejfu depozytowego
B. Regulamin usługi depozytowej
C. Protokół rzeczy znalezionych
D. Protokół rzeczy pozostawionych
HGT.06 Pytanie 954
Realizacja usług w recepcji
Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to
A. potwierdzenie rezerwacji
B. karta rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. grafik rezerwacji
HGT.06 Pytanie 955
Realizacja usług w recepcji
Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?
A. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
B. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
C. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 956
Realizacja usług w recepcji
W młodzieżowym schronisku, które funkcjonuje w osobnym budynku lub w jego wydzielonej przestrzeni, grupa uczniów powinna mieć sposobność
A. wynajęcia sprzętu turystycznego
B. wynajęcia sali konferencyjnej w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych
C. skorzystania z sali do ćwiczeń
D. skorzystania z miejsca wyposażonego w sprzęt do samodzielnego gotowania
HGT.03 Pytanie 957
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?
A. 100 000 zł
B. 50 000 zł
C. 10 000 zł
D. 40 000 zł
HGT.03 Pytanie 958
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna składać się przynajmniej z
A. salonu, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
B. salonu, sypialni z oddzielnym WC, części wejściowej pomocniczej z łazienką
C. salonu z aneksem kuchennym, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej
D. salonu, dwóch sypialni, łazienki, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
HGT.06 Pytanie 959
Realizacja usług w recepcji
W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?
A. Sprzedaż osobistą
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Public relations
HGT.03 Pytanie 960
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ aranżacji krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?
A. Klasowe
B. Teatralne
C. Podkowę
D. Bankietowe