Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 121
Realizacja usług w recepcji
A. Umieszczenie w Internecie filmu z ceremonii otwarcia hotelu
B. Zorganizowanie stoiska promocyjnego hotelu na targach branżowych
C. Rozdanie ulotek z ofertą hotelu mieszkańcom okolicy, w której znajduje się hotel
D. Powieszenie plakatów informujących o nowo otwartym hotelu w jego sąsiedztwie
HGT.03 Pytanie 1 122
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z jakiego rodzaju ciasta przygotowuje się rogaliki śniadaniowe w stylu croissant?
A. Biszkoptowe
B. Kruche
C. Francuskie
D. Półkruche
HGT.06 Pytanie 1 123
Realizacja usług w recepcji
Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?
A. 400,00 zł
B. 368.00 zł
C. 500,00 zł
D. 432,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 124
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?
A. Kasjera
B. Dysponenta
C. Klucznika
D. Telefonisty
HGT.06 Pytanie 1 125
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
A. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
B. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
C. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
D. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
HGT.03 Pytanie 1 126
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie grafiku obłożenia wskaż numery pokoi, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia.
Nr pokoju | 03.12 | 04.12 | 05.12 | 06.12 | 07.12 | 08.12 |
---|---|---|---|---|---|---|
101 | R | R | R | |||
102 | R | R | ||||
103 | R | R | R | |||
104 | R |
A. 101,102,103
B. 101,103,104
C. 101,102,104
D. 102,103,104
HGT.03 Pytanie 1 127
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto w hotelu zajmuje się zarządzaniem magazynem bielizny zarówno czystej, jak i brudnej?
A. Magazynier bielizny
B. Inspektor pięter
C. Kierownik pięter
D. Pracownik pralni
HGT.06 Pytanie 1 128
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba, która specjalizuje się w
A. udzielaniu informacji gościom w recepcji
B. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
C. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
D. sprzątaniu pokoi w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 129
Realizacja usług w recepcji
Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?
A. Zerknąć do środka torby
B. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
C. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
D. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 1 130
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla
A. hoteli 3* i moteli 3*
B. hoteli 4* i moteli 4*
C. hoteli 3* i moteli 4*
D. hoteli 4* i moteli 3*
HGT.06 Pytanie 1 131
Realizacja usług w recepcji
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
A. gastronomicznego
B. recepcyjnego
C. służby parterowej
D. służby pięter
HGT.03 Pytanie 1 132
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na jakie urządzenie korytarzowe należy wlać wodę, aby przygotować je do czyszczenia dywanu metodą szorowania i zbierania?
A. Odkurzacza
B. Zamiatarki
C. Szorowarki
D. Ekstraktora
HGT.06 Pytanie 1 133
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje powinien przedstawić recepcjonista w zleceniu do działu służby pięter dotyczące liczby i rodzaju pokoi dla grupy turystów liczącej 40 osób?
A. 20 pokoi DBL
B. 20 pokoi APT
C. 20 pokoi SGL
D. 20 pokoi TPL
HGT.06 Pytanie 1 134
Realizacja usług w recepcji
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?
A. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
D. Kawa/sok, bagietka, wędliny
HGT.06 Pytanie 1 135
Realizacja usług w recepcji
Grupa turystów pragnąca zwiedzić Kraków i okolice poprosiła o zaproponowanie jednodniowej wycieczki.
Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?
Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj. Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach. | Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą". Góra Trzech Krzyży. | Twierdza Kłodzko Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka. Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec. | Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki. Kopalnia Soli w Wieliczce. |
A. | B. | C. | D. |
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
HGT.03 Pytanie 1 136
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?
A. Kierownikowi służby pięter
B. Portierowi hotelowemu
C. Recepcjoniście concierge
D. Dyrektorowi ds. sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 137
Realizacja usług w recepcji
Przedstawione w ramce zadania realizuje
– ochrona dziedzictwa przyrodniczego – upowszechnianie turystyki kwalifikowanej – wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych |
A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
B. Polska Izba Turystyki.
C. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
D. Instytut Turystyki.
HGT.06 Pytanie 1 138
Realizacja usług w recepcji
Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?
A. 125 zł
B. 50 zł
C. 12.500 zł
D. 25.000 zł
HGT.06 Pytanie 1 139
Realizacja usług w recepcji
Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?
A. 30%
B. 60%
C. 50%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 1 140
Realizacja usług w recepcji
Ile typów wyróżnia się dla kempingów zgodnie z ustawą o usługach turystycznych?
A. 4 oznaczone cyframi rzymskimi
B. 4 oznaczone gwiazdkami
C. 3 oznaczone cyframi rzymskimi
D. 5 oznaczonych gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 1 141
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.
Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny: | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
---|---|---|---|---|---|
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 30 m2
B. 20 m2
C. 10 m2
D. 50 m2
HGT.03 Pytanie 1 142
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego wpisu do zeszytu usterek określ, w której jednostce mieszkalnej przeprowadzono sprzątanie gruntowne.
ZESZYT USTEREK | ||||
---|---|---|---|---|
L.p. | Miejsce wystąpienia usterki/awarii | Rodzaj usterki/awarii | Data zgłoszenia | Podpis osoby zgłaszającej |
1. | 102 | Cieknąca woda w umywalce. | 12.05.2016 r. | xyz |
2. | 106 | Spalona żarówka w żyrandolu. | 12.05.2016 r. | xyz |
3. | 205 | Pokój i łazienka zalane. | 13.05.2016 r. | xyz |
4. | 207 | Uszkodzona kabina w łazience. | 14.05.2016 r. | xyz |
A. 102
B. 207
C. 205
D. 106
HGT.06 Pytanie 1 143
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go
A. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
B. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
C. o umowę o świadczenie usług turystycznych
D. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
HGT.06 Pytanie 1 144
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu należy zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Skrytkę depozytową
B. Masaż relaksacyjny
C. Dodatkową poduszkę
D. Wymianę pościeli
HGT.03 Pytanie 1 145
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kierownik banku złożył zlecenie do hotelu na zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być bankiet na stojąco dla mniej więcej 100 osób. Jaki rodzaj bankietu powinien być zaproponowany klientowi?
A. Aperitif
B. Przyjęcie bufetowe
C. Brunch
D. Lampkę wina
HGT.06 Pytanie 1 146
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?
A. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
B. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
C. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
D. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
HGT.06 Pytanie 1 147
Realizacja usług w recepcji
Obiekty świadczące usługi noclegowe, w tym domki turystyczne, to
A. pola biwakowe
B. domy wycieczkowe
C. kempingi
D. domy turysty
HGT.06 Pytanie 1 148
Realizacja usług w recepcji
Integralnym aspektem procedury rejestracji gościa w hotelu jest
A. wsparcie przy bagażu
B. zgromadzenie opłat od gościa
C. wydanie klucza
D. określenie zakresu płatnych usług
HGT.03 Pytanie 1 149
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?
A. Dnia, w którym przedmiot został znaleziony
B. Nazwiska oraz imienia znalazcy
C. Miejsca, w którym odnaleziono przedmiot
D. Okresu pobytu gościa
HGT.06 Pytanie 1 150
Realizacja usług w recepcji
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
B. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
C. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
D. zainstalowanie w budynku monitoringu
HGT.06 Pytanie 1 151
Realizacja usług w recepcji
Hotel zamierza zorganizować sprzedaż świątecznych ciast. Jaki środek komunikacji będzie najskuteczniej informował lokalną społeczność o tej inicjatywie?
A. Tablice informacyjne.
B. Gazeta lokalna.
C. Strona internetowa hotelu.
D. Telewizja ogólnokrajowa.
HGT.03 Pytanie 1 152
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby pozbyć się plamy z lakieru do paznokci na dywanie, należy użyć
A. acetonu
B. zimnej wody z amoniakiem
C. naturalnego detergentu
D. spirytusu
HGT.06 Pytanie 1 153
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
B. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
C. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
D. otwarciu konta gościa
HGT.06 Pytanie 1 154
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 14 m2
B. 8 m2
C. 10 m2
D. 12 m2
HGT.06 Pytanie 1 155
Realizacja usług w recepcji
Zidentyfikuj typ osobowości pracownika hotelowego, jeśli cechują go: intensywne i szybkie reakcje emocjonalne, impulsywność, porywczość oraz gwałtowność?
A. Sangwinik
B. Flegmatyk
C. Choleryk
D. Melancholik
HGT.06 Pytanie 1 156
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się
A. catering
B. cardeck
C. cabotage
D. charter
HGT.06 Pytanie 1 157
Realizacja usług w recepcji
Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?
Dane | Potwierdzenie rezerwacji | Rezerwacja gwarantowana |
---|---|---|
Imię i nazwisko/firma | ||
Termin pobytu | ||
Liczba osób | ||
Rodzaj pokoju | ||
Rodzaj płatności | ||
Przedpłata w kwocie | ||
Nr karty kredytowej i data jej ważności | ||
Nazwisko okaziciela karty | ||
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji | ||
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację |
A. Karta rejestracyjna.
B. Grafik obłożenia pokoi.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Formularz rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 158
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 35 m2
B. 45 m2
C. 20 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 1 159
Realizacja usług w recepcji
Za pomocą urządzenia przedstawionego na ilustracji gość ureguluje należność za pobyt

A. przekazem pocztowym.
B. kartą płatniczą.
C. przelewem.
D. gotówką.
HGT.03 Pytanie 1 160
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 50 lokali mieszkalnych. Jaki typ sprzątania powinien zostać wykonany w tych lokalach?
A. Specjalne
B. Okolicznościowe
C. Gruntowne
D. Awaryjne