Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 121
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość brutto usługi gastronomicznej jeżeli gość hotelowy zamówił do pokoju 3 obiady w cenie jednostkowej brutto 50 zł, a usługa room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 120 zł
B. 180 zł
C. 150 zł
D. 170 zł
HGT.06 Pytanie 1 122
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Ilustracja do pytania 2
A. 1 008 zł
B. 1 023 zł
C. 1 080 zł
D. 1 230 zł
HGT.06 Pytanie 1 123
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.

Ilustracja do pytania 3
A. 3 800,00 zł
B. 2 800,00 zł
C. 1 600,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 124
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych elementów nie musi znajdować się w wyposażeniu recepcji w hotelu 1* posiadającym 30j.m?

A. Apteczka pierwszej pomocy.
B. Telefon dostępny dla gości.
C. Hotelowa skrytka depozytowa.
D. Czytnik kart płatniczych.
HGT.06 Pytanie 1 125
Realizacja usług w recepcji

Do którego działu hotelu recepcjonista powinien przekazać informacje o usterkach w jednostkach mieszkalnych, zgłoszone przez gości?

A. Rezerwacji.
B. Technicznego.
C. Księgowości.
D. Zaopatrzenia.
HGT.06 Pytanie 1 126
Realizacja usług w recepcji

Który element wyposażenia recepcji znajduje się na zamieszczonej ilustracji?

Ilustracja do pytania 6
A. Centrala telefoniczna.
B. Przechowalnia bagażu.
C. Klucznica hotelowa.
D. Skrytka depozytowa.
HGT.06 Pytanie 1 127
Realizacja usług w recepcji

Którą z usług hotelu recepcjonista powinien polecić firmie kosmetycznej planującej zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu.
B. Wino i kosz owoców w pokojach.
C. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec.
D. Animację zajęć dla dzieci.
HGT.06 Pytanie 1 128
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1

Ilustracja do pytania 8
A. Lila.
B. Indygo.
C. Biały.
D. Sepia.
HGT.06 Pytanie 1 129
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Ilustracja do pytania 9
A. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
B. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
C. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
D. Rodziców z małymi dziećmi.
HGT.06 Pytanie 1 130
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?

Ilustracja do pytania 10
A. Passant.
B. Walk in.
C. No show.
D. VIP.
HGT.06 Pytanie 1 131
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych instrumentów promocji hotelu należy uwzględnić w pakiecie lojalnościowym?

A. "Dla stałych klientów deser do obiadu gratis".
B. "Hotel posiada Eko-certyfikat".
C. "Rezerwacja internetowa to 10% rabatu na wszystkie usługi".
D. "Zwierzęta mile widziane".
HGT.06 Pytanie 1 132
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Ilustracja do pytania 12
A. Sprzedaż osobista.
B. Sponsoring.
C. Lobbing.
D. Promocja sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 133
Realizacja usług w recepcji

W celu utrwalenia w pamięci wyjeżdżającego gościa dobrych wspomnień związanych z pobytem w hotelu recepcjonista powinien

A. przeprosić za wszystkie niedociągnięcia.
B. zapytać o wrażenia związane z pobytem.
C. zachęcić klienta, aby reklamował hotel wśród swoich znajomych.
D. poinformować o usługach dodatkowych świadczonych przez hotel.
HGT.06 Pytanie 1 134
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych działań hotelu prowadzone są w ramach sprzedaży osobistej usług?

A. Prezentacja oferty hotelu przez recepcjonistę.
B. Umieszczenie tablicy reklamowej przy wjeździe do miasta.
C. Udział dyrektora hotelu w targach wystawienniczych.
D. Informacja o hotelu zamieszczona w folderze reklamowym.
HGT.06 Pytanie 1 135
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób należy potwierdzić klientowi przyjęcie telefonicznej rezerwacji na usługi hotelarskie?

A. Ustnie w dniu jego przyjazdu.
B. Wypełniając grafik rezerwacji.
C. W formie pisemnej.
D. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni.
HGT.06 Pytanie 1 136
Realizacja usług w recepcji

Która rezerwacja usług hotelarskich nie wymaga wniesienia przedpłaty?

A. Gwarantowana.
B. Niegwarantowana.
C. Potwierdzona.
D. Wstępna.
HGT.06 Pytanie 1 137
Realizacja usług w recepcji

Który dokument należy wysłać klientowi w celu poinformowania go o terminie rezerwacji pobytu, rodzaju pokoju oraz jego cenie?

A. Cennik pokoi.
B. Rachunek wstępny.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Ofertę hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 138
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.

Ilustracja do pytania 18
A. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
B. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
C. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
D. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
HGT.06 Pytanie 1 139
Realizacja usług w recepcji

Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?

Ilustracja do pytania 19
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.06 Pytanie 1 140
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?

Ilustracja do pytania 20
A. 680 zł
B. 940 zł
C. 1 080 zł
D. 1 680 zł
HGT.06 Pytanie 1 141
Realizacja usług w recepcji

Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?

Ilustracja do pytania 21
A. Dział księgowości i kadry.
B. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
C. Administracja i służba parterowa.
D. Służba parterowa i dział rekreacji.
HGT.06 Pytanie 1 142
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zestawienia określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 01.05.

Ilustracja do pytania 22
A. 33
B. 28
C. 23
D. 38
HGT.06 Pytanie 1 143
Realizacja usług w recepcji

Dla kogo recepcjonista pracujący na nocnej zmianie jest zobowiązany przygotować raport o statusie pokoi?

A. Szefa pionu technicznego.
B. Kierownika służby pięter.
C. Księgowej w dziale rozliczeń.
D. Przełożonego służby parterowej.
HGT.06 Pytanie 1 144
Realizacja usług w recepcji

W trakcie przyjęcia gościa do hotelu recepcjonista powinien obowiązkowo poinformować go

A. o stanie obłożenia hotelu.
B. o usługach dodatkowych świadczonych w hotelu.
C. o możliwości skorzystania z room servisu.
D. o godzinach otwarcia centrum rekreacji.
HGT.06 Pytanie 1 145
Realizacja usług w recepcji

Procedura przyjęcia gościa do hotelu rozpoczyna się w chwili

A. pojawienia się gościa przy ladzie recepcyjnej.
B. przyjęcia zamówienia świadczeń.
C. podpisania karty rejestracyjnej przez gościa.
D. potwierdzenia rezerwacji usług.
HGT.06 Pytanie 1 146
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność może wykonać recepcjonista na podstawie listy roomingowej?

A. Ustalić zakres świadczonych usług.
B. Zarejestrować grupę turystyczną.
C. Sprawdzić dostępność pokoi.
D. Przygotować rachunek wstępny.
HGT.06 Pytanie 1 147
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność, w trakcie procedury check-in, powinien wykonać recepcjonista po wydaniu gościowi kluczy do pokoju?

A. Życzyć miłego pobytu.
B. Poprosić o dokument tożsamości.
C. Zapytać, czy była dokonana rezerwacja.
D. Wypełnić kartę rejestracyjną.
HGT.06 Pytanie 1 148
Realizacja usług w recepcji

Rejestracji gości w hotelu można dokonać na podstawie

A. dowodu rejestracyjnego pojazdu.
B. pisemnego potwierdzenia rezerwacji.
C. dokumentu tożsamości.
D. świadectwa urodzenia.
HGT.06 Pytanie 1 149
Realizacja usług w recepcji

W pobliżu lady recepcyjnej gość hotelowy wielokrotnie usiłuje uzyskać połączenie z własnego telefonu. Po upewnieniu się, że przyczyną kłopotu jest niesprawny aparat, recepcjonista powinien zaproponować klientowi

A. skorzystanie z ogólnodostępnego telefonu w recepcji.
B. osobisty telefon do dyspozycji.
C. oddanie telefonu do naprawy do działu technicznego.
D. doładowanie telefonu na zapleczu.
HGT.06 Pytanie 1 150
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie przez recepcjonistę gościowi zagranicznemu drogi do konsulatu jest

A. udzieleniem informacji turystycznej.
B. częścią procedury check out.
C. obowiązkowym elementem procesu rejestracyjnego.
D. informowaniem o usługach dodatkowych świadczonych przez hotel.
HGT.06 Pytanie 1 151
Realizacja usług w recepcji

Który dokument można sporządzić na zamieszczonym formularzu?

Ilustracja do pytania 31
A. Voucher biura podróży.
B. Kartę rejestracyjną.
C. Kartę pobytu.
D. Czek podróżny.
HGT.06 Pytanie 1 152
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Ilustracja do pytania 32
A. 1
B. 2
C. 3
D. 4
HGT.06 Pytanie 1 153
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj usługi zaoferowano gościom, jeżeli zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?

A. Towarzyszącą.
B. Podstawową.
C. Komplementarną.
D. Fakultatywną.
HGT.06 Pytanie 1 154
Realizacja usług w recepcji

Grupa gości przebywających w pensjonacie w Ustce wyraziła chęć zobaczenia najbliższego Parku Narodowego. Który z Parków powinien polecić recepcjonista tym gościom, korzystając z przedstawionego fragmentu mapy?

Ilustracja do pytania 34
A. Wigierski.
B. Ujście Warty.
C. Bory Tucholskie.
D. Słowiński.
HGT.06 Pytanie 1 155
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych usług dodatkowych hotelu jest świadczona odpłatnie?

A. Budzenie.
B. Bagażownia.
C. Fryzjer.
D. Depozyt.
HGT.06 Pytanie 1 156
Realizacja usług w recepcji

Który dokument stanowi podstawę rozliczenia za pobyt grupy turystycznej w hotelu?

A. Voucher.
B. Czarter.
C. Czek.
D. Allotment.
HGT.06 Pytanie 1 157
Realizacja usług w recepcji

Celem preautoryzacji karty płatniczej gościa hotelowego jest

A. identyfikacja właściciela karty.
B. sprawdzenie stanu środków na koncie gościa.
C. obciążenie konta klienta.
D. zabezpieczenie środków na koszt pobytu gościa.
HGT.06 Pytanie 1 158
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych zadań należy do obowiązków bagażowego w dużym hotelu, z rozbudowaną strukturą służb parterowych?

A. Pełnienie służby przy wejściu do hotelu.
B. Odprowadzenie gościa do pokoju.
C. Otwieranie drzwi wejściowych przed gościem.
D. Wskazanie miejsca parkingowego.
HGT.06 Pytanie 1 159
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność powinien w pierwszej kolejności wykonać recepcjonista, dokonując na prośbę gościa rezerwacji wstępnej?

A. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji.
B. Poprosić o skan dowodu osobistego.
C. Zarezerwować miejsce parkingowe.
D. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem.
HGT.06 Pytanie 1 160
Realizacja usług w recepcji

Do świadczenia której usługi jest zobowiązany hotel, wobec gościa planującego korzystać wyłącznie z usług podstawowych?

A. Budzenia.
B. Konferencyjnej.
C. Rekreacyjnej.
D. Noclegowej.