Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 121
Realizacja usług w recepcji
A. Dystrybucję
B. Promocję
C. Cenę
D. Personel
HGT.06 Pytanie 1 122
Realizacja usług w recepcji
Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest
A. zwierzę żywe
B. pojazd mechaniczny
C. walizka podręczna
D. potrawa zapiekana
HGT.03 Pytanie 1 123
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?
A. minibar
B. lodówka
C. sejf
D. telefon
HGT.06 Pytanie 1 124
Realizacja usług w recepcji
Termin "overstays" odnosi się do gości, którzy
A. przedłużają swój pobyt w hotelu.
B. wielokrotnie już korzystali z usług danego hotelu.
C. zmieniają datę rezerwacji pokoju hotelowego.
D. opóźniają wyjazd z hotelu.
HGT.03 Pytanie 1 125
Obsługa gości w obiekcie świa…
Depozyt cennych przedmiotów oraz budzenie to usługi oferowane przez hotele
A. podstawowe
B. fakultatywne
C. towarzyszące
D. uzupełniające
HGT.03 Pytanie 1 126
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich hotelach oferowane jest śniadanie kontynentalne?
A. Butikowych
B. Ekonomicznych
C. Kongresowych
D. Luksusowych
HGT.06 Pytanie 1 127
Realizacja usług w recepcji
W przypadku kempingów można wyróżnić
A. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 1 128
Realizacja usług w recepcji
Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii
A. ceny
B. produktu
C. promocji
D. dystrybucji
HGT.06 Pytanie 1 129
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?
A. Kupon.
B. Karta zakwaterowania.
C. Raport dzienny.
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 130
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?
A. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
B. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
C. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
D. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
HGT.03 Pytanie 1 131
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pan Kowalski złożył zamówienie na kolację oraz butelkę szampana do swojego pokoju. Jaką kwotę powinien uiścić, jeśli koszt kolacji wyniósł 200 zł, szampana 120 zł, a opłata za room service to 15% wartości całego zamówienia?
A. 320 zł
B. 426 zł
C. 368 zł
D. 340 zł
HGT.06 Pytanie 1 132
Realizacja usług w recepcji
Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to
A. PTTK
B. PTSM
C. PSH i T
D. PFC i C
HGT.03 Pytanie 1 133
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na
A. dodaniu łóżeczka dla dziecka
B. przewietrzeniu wnętrza i ustawieniu klimatyzacji
C. przygotowaniu pokoju do nocnego wypoczynku
D. uzupełnieniu pokoju o dodatkową poduszkę
HGT.03 Pytanie 1 134
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile stołów o wymiarach 80 x 120 cm jest potrzebnych do ułożenia stołu w kształcie litery "I" o wymiarach 120 x 480 cm na bankiecie siedzącym?
A. 4 stoły
B. 6 stołów
C. 5 stołów
D. 8 stołów
HGT.06 Pytanie 1 135
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?
A. Typ rezerwowanego pokoju
B. Numer pokoju
C. Dzień urodzin gościa
D. Numer serii dowodu osobistego gościa
HGT.06 Pytanie 1 136
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w motelu goście mieli możliwość skorzystania z parkingu strzeżonego dla swoich samochodów. Przy finalizacji rozliczenia pobytu, recepcjonista zastosuje wysokość stawki VAT na usługę parkingową wynoszącą
A. 23%
B. 7%
C. 22%
D. 8%
HGT.03 Pytanie 1 137
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych usług hotelowych nie należy do usług dodatkowych?
A. Przechowanie bagażu
B. Dostarczanie korespondencji
C. Zajęcia na kręgielni
D. Użycie apteczki
HGT.06 Pytanie 1 138
Realizacja usług w recepcji
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
A. recepcyjnego
B. gastronomicznego
C. służby parterowej
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 139
Realizacja usług w recepcji
Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?
A. Ze stołu
B. Z bufetu
C. Z wózka
D. Z półmisków
HGT.06 Pytanie 1 140
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?
A. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
B. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
C. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
D. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
HGT.06 Pytanie 1 141
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom
A. dwie karty pobytu dla dorosłych.
B. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
C. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
D. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
HGT.03 Pytanie 1 142
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu należy gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?
A. 8-10 minut
B. 4-5 minut
C. 6 minut
D. 3 minuty
HGT.06 Pytanie 1 143
Realizacja usług w recepcji
Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?
A. Reklamę
B. Promocję sprzedaży
C. Public relations
D. Akwizycję
HGT.06 Pytanie 1 144
Realizacja usług w recepcji
Do zadań recepcjonisty kasjera należy
A. dokonywanie skupu walut obcych
B. przygotowanie zestawień rezerwacji
C. nadzór nad kosztami w działalności hotelowej
D. prowadzenie ewidencji gości
HGT.06 Pytanie 1 145
Realizacja usług w recepcji
Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku
A. gości zagranicznych
B. grupy turystycznej
C. klientów biznesowych
D. gości specjalnych
HGT.06 Pytanie 1 146
Realizacja usług w recepcji
Jakim narzędziem promocji posługują się pracownicy recepcji, prezentując osobiście i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?
A. Sprzedażą osobistą
B. Reklamą zewnętrzną
C. Promocją szeptaną
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1 147
Realizacja usług w recepcji
Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to
A. PIT
B. NOPPH
C. POT
D. WTO
HGT.03 Pytanie 1 148
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim przypadku hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Uszkodzenia walizki przez bagażowego.
B. Poplamienia marynarki przez kelnera.
C. Kradzieży portfela przez pokojówkę.
D. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa.
HGT.06 Pytanie 1 149
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?
A. Niepotwierdzoną
B. Kredytową
C. Gwarantowaną
D. Przedwstępną
HGT.03 Pytanie 1 150
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu śniadanie powinien uwzględniać pakiet wczasów odchudzających?
A. Niskokaloryczne
B. Amerykańskie
C. Angielskie
D. Węglowodanowe
HGT.03 Pytanie 1 151
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zestaw składników jest typowy tylko dla angielskiego śniadania?
A. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, pieczywo jasne lub ciemne, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
B. Naleśniki na ciepło, jajka sadzone na boczku, masło, konfitury, dżem i miód, pieczywo jasne lub ciemne, kawa, woda
C. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami boczku, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
D. Płatki kukurydziane, pszenne, musli, ryba na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
HGT.06 Pytanie 1 152
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest używany do rozliczenia finansowego usług noclegowych, które zostały zamówione przez przedsiębiorstwo?
A. Faktura proforma
B. Faktura
C. Paragon fiskalny
D. Dowód wpłaty KP
HGT.06 Pytanie 1 153
Realizacja usług w recepcji
Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?
A. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
B. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
C. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
D. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
HGT.06 Pytanie 1 154
Realizacja usług w recepcji
Hotel Kasia oferuje 150 stałych miejsc do spania oraz 30 miejsc na dostawkach. Obecnie 50 stałych miejsc noclegowych zostało wyłączonych z użytkowania. Jakie jest dostępne zasoby noclegowe obiektu?
A. 150 miejsc noclegowych
B. 180 miejsc noclegowych
C. 100 miejsc noclegowych
D. 130 miejsc noclegowych
HGT.03 Pytanie 1 155
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z mleka na dywanie, pokojowa powinna najpierw zastosować
A. ciepłą wodę
B. spirytus etylowy
C. odrdzewiacz
D. aceton
HGT.06 Pytanie 1 156
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. reklamę zewnętrzną
B. sprzedaż osobistą
C. public relations
D. promocję szeptaną
HGT.06 Pytanie 1 157
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat to obiekt, który dysponuje przynajmniej
A. 10 pokojami, oferujący szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
B. 10 miejscami noclegowymi, dostarczający klientom całodzienne wyżywienie
C. 7 pokojami, oferujący swoim klientom całodzienne wyżywienie
D. 7 miejscami noclegowymi, zapewniający szeroki asortyment usług dla swoich gości
HGT.03 Pytanie 1 158
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie przygotowywania bufetu na śniadanie, co powinno znajdować się w witrynach chłodniczych?
A. wypieki
B. sery dojrzewające
C. napoje owocowe
D. zimne przekąski
HGT.06 Pytanie 1 159
Realizacja usług w recepcji
Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są
A. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
B. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
C. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
D. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
HGT.06 Pytanie 1 160
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?
A. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
B. Usługi gastronomiczne i noclegowe
C. Usługi noclegowe i rekreacyjne
D. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness