Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 121
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Amerykańskie
B. Angielskie
C. Niskokaloryczne
D. Węglowodanowe
HGT.06 Pytanie 1 122
Realizacja usług w recepcji
Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to
A. sommelier.
B. barista.
C. obsługujący.
D. bloker.
HGT.06 Pytanie 1 123
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacją o usługach turystycznych, do kategorii obiektów hotelowych zalicza się
A. dom wycieczkowy
B. dom wczasowy
C. ośrodek kolonijny
D. ośrodek szkoleniowo-wypoczynkowy
HGT.03 Pytanie 1 124
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?
A. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
B. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
C. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
D. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
HGT.06 Pytanie 1 125
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?
A. Turystyczne
B. Medyczne
C. Rekreacyjne
D. Spa
HGT.06 Pytanie 1 126
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. reklamy
B. promocji sprzedaży
C. public relations
D. marketingu bezpośredniego
HGT.03 Pytanie 1 127
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty, biorąc pod uwagę ich charakterystykę oraz klasę, powinny dysponować zespołem sal wielofunkcyjnych?
A. Tylko motele 5*
B. Hotele 4*-5*
C. Wyłącznie hotele 5*
D. Motele 4*-5*
HGT.06 Pytanie 1 128
Realizacja usług w recepcji
Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu
A. gestów
B. wypowiadanych słów
C. postawy ciała
D. mimiki twarzy
HGT.03 Pytanie 1 129
Obsługa gości w obiekcie świa…
Rodzina składająca się z pięciu osób zarezerwowała dwa pokoje w hotelu: jeden dwuosobowy z małżeńskim łożem oraz jeden trzyosobowy. Wskaż, jakie pokoje powinny być przygotowane na przybycie gości?
A. TPL, SGL
B. DBL, APT
C. TPL, DBL
D. APT, TPL
HGT.03 Pytanie 1 130
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?
A. Concierge recepcyjny
B. Pokojowa zmienna
C. Kierownik służby pięter
D. Guest relations
HGT.06 Pytanie 1 131
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?
A. Potwierdzenia wpłaty
B. Faktury VAT
C. Polecenia przelewu
D. Rachunku zaliczkowego
HGT.06 Pytanie 1 132
Realizacja usług w recepcji
Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?
A. żur
B. cebulowa
C. pomidoro
D. gulaszowa
HGT.03 Pytanie 1 133
Obsługa gości w obiekcie świa…
Serwis, w którym gościom przy pojedynczych stolikach podawane jest to samo menu śniadaniowe o ustalonej porze to
A. bufetowy
B. bankietowy
C. a la carte
D. table d'hóte
HGT.06 Pytanie 1 134
Realizacja usług w recepcji
Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z
A. bagażowni oraz holu recepcyjnego
B. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
C. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
D. lobby i bagażowni
HGT.06 Pytanie 1 135
Realizacja usług w recepcji
Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?
A. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
B. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
C. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
D. obciążenie konta użytkownika
HGT.06 Pytanie 1 136
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi
A. techniczne
B. edukacyjne
C. rekreacyjne
D. konferencyjne
HGT.06 Pytanie 1 137
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?
A. Niemiecki
B. Angielski
C. Rosyjski
D. Francuski
HGT.06 Pytanie 1 138
Realizacja usług w recepcji
Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:
A. powiadomić innych pracowników oraz gości
B. opuścić niebezpieczny obszar
C. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
D. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
HGT.06 Pytanie 1 139
Realizacja usług w recepcji
Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest
A. sangwinik
B. flegmatyk
C. melancholik
D. choleryk
HGT.03 Pytanie 1 140
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na jakie urządzenie korytarzowe należy wlać wodę, aby przygotować je do czyszczenia dywanu metodą szorowania i zbierania?
A. Szorowarki
B. Odkurzacza
C. Zamiatarki
D. Ekstraktora
HGT.06 Pytanie 1 141
Realizacja usług w recepcji
Jednym z celów statutowych Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych jest
A. zwiększanie zainteresowania turystyką i krajoznawstwem
B. propagowanie turystyki kwalifikowanej wśród młodzieży
C. promowanie turystyki campingowej oraz caravaningowej
D. upowszechnianie turystyki jako formy wypoczynku i rekreacji młodzieży
HGT.06 Pytanie 1 142
Realizacja usług w recepcji
Jakie z podanych usług oferowanych przez hotel są wyłącznie usługami fakultatywnymi?
A. Basen oraz opiekę instruktora fitness
B. Informację turystyczną i wypożyczalnię nart
C. Room serwis oraz organizację konferencji
D. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie
HGT.06 Pytanie 1 143
Realizacja usług w recepcji
Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?
A. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
B. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
C. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
D. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
HGT.06 Pytanie 1 144
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę serwowania śniadań wykorzystuje się podczas organizacji dużych konferencji?
A. bufet śniadaniowy
B. pakiet śniadaniowy
C. a'la carte w restauracji
D. serwis pokojowy
HGT.03 Pytanie 1 145
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?
A. Owalny
B. Klasowy
C. Teatralny
D. Bankietowy
HGT.03 Pytanie 1 146
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze powinno się przechowywać świeże, surowe mięso?
A. Od 0°C do 4°C
B. Od 5°C do 8°C
C. Od -18°C do -5°C
D. Od -4°C do 0°C
HGT.03 Pytanie 1 147
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?
A. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
B. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
C. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
D. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
HGT.03 Pytanie 1 148
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dania i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty kontynentalnego śniadania?
A. Herbatę, pieczywo, kiełbasę, pasztet, pieczeń
B. Sok, pieczywo, jaja sadzone na bekonie, miód
C. Sok, pieczywo, ryby, jaja, naleśniki, mięso
D. Kawę, herbatę, rogalik, masło, dżem, miód
HGT.03 Pytanie 1 149
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?
A. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
B. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
C. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
D. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
HGT.03 Pytanie 1 150
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź grupę składników koniecznych do przygotowania omletu biszkoptowego?
A. Kasza manna, jaja, mleko
B. Bułka tarta, jaja, woda
C. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
D. Mąka pszenna, jaja, woda
HGT.03 Pytanie 1 151
Obsługa gości w obiekcie świa…
Posiłek stanowiący połączenie śniadania oraz obiadu, w którym standardowe potrawy śniadaniowe są uzupełniane o dania obiadowe, takie jak zupy, gulasze, ryby, sałatki i desery, nazywa się
A. bistro
B. lunch
C. rotiserrie
D. brunch
HGT.06 Pytanie 1 152
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?
A. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
B. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
C. Troszczy się o komfort gości
D. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
HGT.06 Pytanie 1 153
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Chytrość
B. Decyzyjność
C. Poddańczość
D. Elastyczność
HGT.06 Pytanie 1 154
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?
A. 840,00 zł
B. 960,00 zł
C. 300,00 zł
D. 360,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 155
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?
A. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
B. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
C. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
D. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
HGT.03 Pytanie 1 156
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką substancję powinien zastosować pracownik do mycia luster w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. impregnat
B. czystą wodę
C. płyn zawierający alkohol
D. środek do dezynfekcji
HGT.06 Pytanie 1 157
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do
A. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
B. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
C. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
D. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
HGT.03 Pytanie 1 158
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie powinno się przygotować w pokoju hotelowym powitanie dla gościa VIP, zawierające między innymi butelkę schłodzonego szampana oraz kosz z owocami i ciastkami?
A. W dniu wyjazdu gościa, wczesnym porankiem
B. W dniu przyjazdu, zaraz po wejściu gościa do pokoju
C. W dniu wyjazdu, tuż przed opuszczeniem pokoju przez gościa
D. W dniu przyjazdu, przed przekroczeniem progu pokoju przez gościa
HGT.03 Pytanie 1 159
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zbiór owoców oraz warzyw stanowi najbogatsze źródło witaminy C?
A. Nać pietruszki, papryka, brukselka, czarna porzeczka
B. Jabłka, szpinak, kapusta biała, śliwki
C. Kapusta czerwona, poziomki, ogórki kiszone, pomidory
D. Maliny, kalafior, ogórki, czosnek
HGT.06 Pytanie 1 160
Realizacja usług w recepcji
W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?
A. Wzrost o 50 %
B. Wzrost o 10 %
C. Spadek o 10 %
D. Spadek o 50 %