Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 281
Realizacja usług w recepcji
A. pensjonat
B. schronisko
C. dom wczasowy
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 1 282
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi
A. dowód wpłaty
B. potwierdzenie wpłaty KP
C. paragon fiskalny
D. rachunek wstępny
HGT.03 Pytanie 1 283
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź jednostkę mieszkalną składającą się z dwóch pokoi, charakteryzującą się unikalnym wystrojem oraz wyposażeniem.
A. Apartamentowa
B. Rezydencjonalna
C. Specjalna
D. Biznesowa
HGT.03 Pytanie 1 284
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z jakiego rodzaju ciasta przygotowuje się rogaliki śniadaniowe w stylu croissant?
A. Biszkoptowe
B. Francuskie
C. Kruche
D. Półkruche
HGT.06 Pytanie 1 285
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.
Potwierdzenie rezerwacji – fragment | |
---|---|
termin | od 05 do 07.05.2011 |
pokój 5 - osobowy | 4 x 2 doby |
pokój 2 - osobowy | 2 x 2 doby |
Obiadokolacje (typu barowego) | 24 x 2 |
śniadania | we własnym zakresie od 6 rano w jadalni |
łazienki | ogólnodostępne, ciepła woda całą dobę |
miejsce do grillowania | oznakowane - przed bramą wjazdową |
inne | dojście żółtym szlakiem ( 30 min od stacji kolejowej) |
A. Pensjonat.
B. Kemping.
C. Motel.
D. Schronisko.
HGT.06 Pytanie 1 286
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
B. zakres usług podstawowych i dodatkowych
C. jakość świadczonych usług
D. systemy oraz urządzenia techniczne
HGT.03 Pytanie 1 287
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki zastawy stołowej będą potrzebne do serwowania gościowi jajek na miękko na śniadanie?
A. Głęboki talerz lub miseczka na podstawce oraz łyżka
B. Wygrzany talerz zakąskowy, nóż i widelec
C. Spodek, kieliszek do jajka i łyżeczka
D. Talerzyk płaski, mały nóż i widelec
HGT.06 Pytanie 1 288
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na
A. stan konta
B. dzienny limit transakcji
C. typ karty
D. termin ważności karty
HGT.06 Pytanie 1 289
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. przelew bankowy
B. confirmation
C. czek podróżny
D. voucher
HGT.06 Pytanie 1 290
Realizacja usług w recepcji
Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest
A. obsługa gościa w recepcji hotelowej
B. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
C. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
D. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
HGT.06 Pytanie 1 291
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność w procesie check-out realizuje recepcjonista na prośbę gościa?
A. zameldowanie klienta
B. życzenie udanego pobytu
C. wręczenie klucza oraz karty pobytu
D. przygotowanie faktury VAT
HGT.06 Pytanie 1 292
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?
A. Fakturę
B. Paragon fiskalny
C. Fakturę pro forma
D. Kosztorys usług
HGT.06 Pytanie 1 293
Realizacja usług w recepcji
Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?
A. spostrzegawczość
B. zdolność do dzielenia uwagi
C. solidna pamięć
D. samodzielność
HGT.03 Pytanie 1 294
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie porządkowania w lokalu mieszkalnym, drzwi wejściowe powinny być
A. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
B. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
C. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
D. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
HGT.06 Pytanie 1 295
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?
A. Cennik pokoi
B. Wstępny rachunek
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Propozycję hotelu
HGT.06 Pytanie 1 296
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:
A. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
B. hotele, motele i schroniska
C. hotele, motele i pensjonaty
D. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
HGT.06 Pytanie 1 297
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. personel
B. promocja
C. cena
D. dystrybucja
HGT.06 Pytanie 1 298
Realizacja usług w recepcji
Termin "overstays" odnosi się do gości, którzy
A. opóźniają wyjazd z hotelu.
B. przedłużają swój pobyt w hotelu.
C. wielokrotnie już korzystali z usług danego hotelu.
D. zmieniają datę rezerwacji pokoju hotelowego.
HGT.06 Pytanie 1 299
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to
A. list powitalny
B. potwierdzenie rezerwacji
C. formularz rezerwacyjny
D. karta zamówienia
HGT.06 Pytanie 1 300
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co
A. 2 dni
B. 3 dni
C. 7 dni
D. 4 dni
HGT.03 Pytanie 1 301
Obsługa gości w obiekcie świa…
Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane
A. w magazynie rzeczy znalezionych
B. w specjalnej kasetce w recepcji
C. w sejfie w gabinecie dyrektora hotelu
D. w skrytce depozytowej w banku
HGT.06 Pytanie 1 302
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu
Data ............ | ||
Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko |
Słodycze lub owoce | ||
Słodycze i owoce | ||
Owoce i wino | ||
Wino, owoce, list powitalny |
A. biznesowego.
B. grupowego.
C. VIP.
D. standardowego.
HGT.06 Pytanie 1 303
Realizacja usług w recepcji
Czym jest Cruise?
A. rejs wycieczkowy statkiem
B. podróż za pomocą autokaru
C. typ opłaty na lotnisku
D. lot samolotem
HGT.06 Pytanie 1 304
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?
A. Planu miasta
B. Atlasu samochodowego
C. Mapy topograficznej
D. Mapy turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 305
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to
A. komputerowy system rezerwacyjny
B. globalny system dystrybucji
C. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
D. internetowy portal rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 306
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?
A. Kopię faktury z nowym numerem
B. Oryginał faktury z nowym numerem
C. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
D. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
HGT.03 Pytanie 1 307
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty nie nadają się do zamrażania?
A. Jogurty, sery
B. Ryby, krewetki
C. Owoce, warzywa
D. Pieczywo, ciasta
HGT.06 Pytanie 1 308
Realizacja usług w recepcji
Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?
A. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
B. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
C. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
D. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
HGT.06 Pytanie 1 309
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. rodzinną
B. sezonową
C. funkcjonalną
D. dla stałych klientów
HGT.03 Pytanie 1 310
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie powinno być przeprowadzone w hotelu, aby zlikwidować mikroorganizmy z powierzchni użytkowych?
A. Dezynfekcję
B. Sanityzację
C. Deratyzację
D. Dezynsekcję
HGT.06 Pytanie 1 311
Realizacja usług w recepcji
Domy wycieczkowe to obiekty dysponujące przynajmniej 30 miejscami noclegowymi, przystosowane do samoobsługi oraz oferujące
A. rozbudowany wachlarz usług związanych z pobytem klientów
B. swoim gościom całodzienne wyżywienie
C. minimalny zakres usług dotyczących pobytu klientów
D. swoim klientom usługi noclegowe oraz gastronomiczne
HGT.06 Pytanie 1 312
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych 4* i 5* w strefie publicznej, która obejmuje recepcję, restauracje oraz sale wielofunkcyjne, konieczne jest zainstalowanie klimatyzacji lub innych systemów, mających na celu zapewnienie wymiany powietrza i kontroli
A. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%
B. temperatury w zakresie od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności między 45% a 65%
C. temperatury w przedziale od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%
D. temperatury w granicach od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności w zakresie od 80% do 90%
HGT.06 Pytanie 1 313
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Chytrość
B. Elastyczność
C. Poddańczość
D. Decyzyjność
HGT.03 Pytanie 1 314
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności
A. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
B. przygotować roztwór do użycia
C. zapoznać się z instrukcją użycia środka
D. poinformować o tym swojego przełożonego
HGT.06 Pytanie 1 315
Realizacja usług w recepcji
Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?
A. Dział marketingu
B. Dział gastronomiczny
C. Dział techniczny
D. Dział handlowy
HGT.06 Pytanie 1 316
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?
A. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
B. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
C. Usługa prania i parking
D. Usługa prasowania i minibar
HGT.06 Pytanie 1 317
Realizacja usług w recepcji
Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:
A. Kodeksu karnego
B. regulaminu porządkowego hotelu
C. regulaminu wewnętrznego hotelu
D. Kodeksu cywilnego
HGT.03 Pytanie 1 318
Obsługa gości w obiekcie świa…
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które oprócz noclegów i wyżywienia obejmują również usługi SPA, hotel powinien przedstawić
A. grę w bilard
B. zajęcia fitness
C. jazdę konno
D. łaźnię suchą
HGT.06 Pytanie 1 319
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?
A. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
B. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
C. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
D. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
HGT.06 Pytanie 1 320
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim
A. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
B. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
C. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
D. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania