Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 281
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych aktywności hotelu są realizowane w kontekście osobistej sprzedaży usług?

A. Informacja o hotelu umieszczona w broszurze reklamowej
B. Zamieszczenie reklamy przy wjeździe do miejscowości
C. Pokazanie sali konferencyjnej przez pracownika hotelu
D. Obecność pracownika hotelu na targach branżowych
HGT.06 Pytanie 1 282
Realizacja usług w recepcji

Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?

A. Faktury
B. Polecenia przelewu
C. Rachunku wstępnego
D. Dowodu wpłaty
HGT.03 Pytanie 1 283
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa jest zobowiązana do zapewnienia wody butelkowanej w ilości adekwatnej do liczby gości w pokoju w hotelu kategorii

A. 3*, 4* i 5*
B. tylko 5*
C. wyłącznie 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 284
Realizacja usług w recepcji

Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić

A. od 110 do 120 cm
B. od 80 do 90 cm
C. od 90 do 110 cm
D. od 130 do 140 cm
HGT.06 Pytanie 1 285
Realizacja usług w recepcji

Usługa depozytu hotelowego to

A. element dodatkowy
B. zagadnienie fundamentalne
C. usługa towarzysząca
D. usługa opcjonalna
HGT.03 Pytanie 1 286
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto przejmuje z pokoju gościa formularz zamówienia usługi pralni wraz z zabrudzoną odzieżą?

A. Magazynier bielizny
B. Inspektorka pięter
C. Recepcjonista
D. Pokojowa
HGT.06 Pytanie 1 287
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?

A. Krioterapii
B. Hydroterapii
C. Kinezyterapii
D. Fizykoterapii
HGT.06 Pytanie 1 288
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych elementów nie jest wymagany w wyposażeniu recepcji hotelu 1* z 30 j.m?

A. Skrytka depozytowa hotelu.
B. Telefon dla gości.
C. Czytnik kart płatniczych.
D. Apteczka pierwszej pomocy.
HGT.03 Pytanie 1 289
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czekoladowo-brązowa pianka, znana jako crema, jest oznaką właściwego parzenia kawy?

A. espresso
B. au lait
C. macchiato
D. con panna
HGT.03 Pytanie 1 290
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie środki powinna wykorzystać pokojowa do usunięcia plamy z pasty do butów na terakotowej podłodze w hotelowej łazience?

A. spirytus
B. benzynę ekstrakcyjną
C. płyn do mycia naczyń
D. zimną wodę
HGT.06 Pytanie 1 291
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie złożonej obsługi klienta recepcjonista powinien poinformować go o zasadach dokonywania przedpłaty?

A. Rozliczenia
B. Pobytu
C. Rezerwacji
D. Rejestracji
HGT.06 Pytanie 1 292
Realizacja usług w recepcji

Czym jest voucher?

A. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
B. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
C. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
D. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
HGT.06 Pytanie 1 293
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kowalskich zarezerwowała 4 pokoje DBL na dwie doby. Jaka jest wartość netto tej usługi, jeśli koszt pokoju DBL wynosi 180,00 zł brutto za dobę przy stawce VAT wynoszącej 8%?

A. 720,00 zł
B. 666,67 zł
C. 1 333,33 zł
D. 1 440,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 294
Realizacja usług w recepcji

Hotel Zosia umożliwił komunikację z gośćmi poprzez internetowy komunikator Skype. Jakie narzędzie marketingowe zostało przez hotel wykorzystane?

A. Promocję pośrednią
B. Dystrybucję mieszaną
C. Promocję bezpośrednią
D. Dystrybucję pośrednią
HGT.03 Pytanie 1 295
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył rezerwację w hotelu na organizację wydarzenia z okazji podpisania kontraktu handlowego. Poprosił o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki rodzaj przyjęcia recepcjonista powinien zaproponować klientowi?

A. Lampkę wina
B. Garden Party
C. Coctail Party
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.06 Pytanie 1 296
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
B. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
C. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
D. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
HGT.06 Pytanie 1 297
Realizacja usług w recepcji

Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:

A. serwis turystów i gości
B. zakwaterowania i wyżywienia
C. aktywności rekreacyjne
D. usług z tym związanych
HGT.06 Pytanie 1 298
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. nałożyć jałowy opatrunek.
B. zdezynfekować ranę spirytusem.
C. wezwać karetkę pogotowia.
D. schładzać oparzenie wodą.
HGT.06 Pytanie 1 299
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada

A. kasę fiskalną
B. komputer z drukarką
C. terminal POS
D. formularze faktur VAT
HGT.06 Pytanie 1 300
Realizacja usług w recepcji

Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy

A. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
B. gość pojawia się przy recepcji.
C. złożone zostaje zamówienie na usługi.
D. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
HGT.06 Pytanie 1 301
Realizacja usług w recepcji

Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?

A. Dojne krowy.
B. Psy.
C. Zagadkowe dzieci.
D. Gwiazdy.
HGT.06 Pytanie 1 302
Realizacja usług w recepcji

Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. obiektu wypoczynkowego
B. miejsca noclegowego typu motel
C. domu gościnnego
D. domu wycieczkowego
HGT.03 Pytanie 1 303
Obsługa gości w obiekcie świa…

Od jakiej klasy hotele i motele mają obowiązek oferować usługę sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej?

A. 4*
B. 3*
C. 2*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 1 304
Realizacja usług w recepcji

Jakie oznaczenia dla pokoi powinien wprowadzić recepcjonista do harmonogramu, gdy rezerwuje nocleg w pokoju, który ma sypialnię oraz salon?

A. SGL
B. TWIN
C. TPL
D. SUITE
HGT.03 Pytanie 1 305
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką powierzchnię powinna osoba sprzątająca oczyścić według instrukcji Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?

A. Elementów z nieoszlifowanego drewna
B. Powierzchni wykonanych z naturalnego kamienia
C. Powierzchni luster
D. Tapet, które nie dają się zmyć
HGT.06 Pytanie 1 306
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?

A. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
B. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
C. Pokazać, że gość go denerwuje
D. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
HGT.03 Pytanie 1 307
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?

A. Bankietowy
B. Owalny
C. Klasowy
D. Teatralny
HGT.03 Pytanie 1 308
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki pełni supervisor housekeeping?

A. nadzorowanie działań zespołu służby pięter
B. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
C. kolaboracja z działem kadr przy rekrutacji pracowników
D. zarządzanie magazynem bielizny zarówno brudnej, jak i czystej
HGT.06 Pytanie 1 309
Realizacja usług w recepcji

Usługa przechowywania bagażu to oferta hotelowa

A. towarzysząca
B. fakultatywna
C. uzupełniająca
D. podstawowa
HGT.06 Pytanie 1 310
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?

A. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
C. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
D. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
HGT.03 Pytanie 1 311
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych dokumentów stanowi podstawę do dokonania płatności za zrealizowane usługi dodatkowe?

A. Zestawienie kosztów
B. Faktura
C. Kosztorys
D. Rachunek uproszczony
HGT.06 Pytanie 1 312
Realizacja usług w recepcji

Osoby korzystające z wszelkich usług oraz produktów oferowanych przez obiekt hotelarski, za wyjątkiem noclegów, klasyfikuje się jako

A. passants
B. turyści
C. podróżnicy
D. goście
HGT.06 Pytanie 1 313
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. rosyjską
B. angielską
C. francuską
D. niemiecką
HGT.03 Pytanie 1 314
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zadanie sporządzania miesięcznych planów pracy dla pracowników służby pięter należy do zadań

A. pracuownika marketingu
B. kierownika recepcji
C. kierownika pięter
D. starszej pokojowej
HGT.06 Pytanie 1 315
Realizacja usług w recepcji

W których rodzajach hoteli recepcja dysponuje terminalem POS?

A. 5*,4*,3*
B. 5*
C. 5*,4*
D. 5*,4*,3*,2*
HGT.06 Pytanie 1 316
Realizacja usług w recepcji

Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "don't disturb", co to oznacza?

A. pokój w trakcie remontu
B. pokój w trakcie sprzątania
C. wstęp wzbroniony
D. nie przeszkadzać
HGT.06 Pytanie 1 317
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Fragment faktury
Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena jednostkowa
netto w zł
Wartość netto
w zł
Stawka podatku VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba1 000,003 000,0083 240,00

A. 4
B. 1
C. 2
D. 3
HGT.06 Pytanie 1 318
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?

A. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
B. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
C. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
D. Przekazać pilotowi karty pobytu
HGT.06 Pytanie 1 319
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to

A. rezydent.
B. walk in.
C. no show.
D. passant.
HGT.06 Pytanie 1 320
Realizacja usług w recepcji

Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.

A. Ilościowy
B. Czasowy
C. Sezonowy
D. Lojalnościowy