Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 281
Realizacja usług w recepcji
A. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
B. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
C. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
D. zapewnienie właściwej organizacji pracy
HGT.06 Pytanie 1 282
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. jakość świadczonych usług
B. zakres usług podstawowych i dodatkowych
C. systemy oraz urządzenia techniczne
D. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
HGT.06 Pytanie 1 283
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
A. Przelewem
B. Kartą płatniczą
C. Przekazem pocztowym
D. Gotówką
HGT.03 Pytanie 1 284
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?
A. Sanityzacja
B. Deratyzacja
C. Wymrażanie
D. Dezynsekcja
HGT.03 Pytanie 1 285
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z normami bezpieczeństwa i higieny pracy, gorące zupy mleczne serwowane podczas śniadań gościom, powinny osiągać co najmniej temperaturę
A. 85°C
B. 63°C
C. 40°C
D. 75°C
HGT.06 Pytanie 1 286
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?
A. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
B. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
C. Odłączenie zasilania elektrycznego
D. Ochrona mienia oraz dokumentów
HGT.03 Pytanie 1 287
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź, jaka metoda obsługi rodzinnego śniadania świątecznego została użyta wobec gości, gdy kelnerzy przygotowali zastawienie przed ich przybyciem oraz umieścili na stole wszystkie dania?
A. Rosyjska
B. Angielska
C. Francuska
D. Niemiecka
HGT.06 Pytanie 1 288
Realizacja usług w recepcji
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
B. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
C. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
D. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
HGT.06 Pytanie 1 289
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
A. Guest relations
B. Concierge
C. Kierownik zmiany
D. Recepcjonista
HGT.06 Pytanie 1 290
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?
A. Polecenie przelewu
B. Rachunek wstępny
C. Fakturę zaliczkową
D. Dokument kasowy
HGT.03 Pytanie 1 291
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z gościa odbiera wypełniony formularz zamówienia na usługę prania razem z brudnymi ubraniami
A. inspektorka pięter
B. magazynier bielizny
C. recepcjonista
D. pokojowa
HGT.06 Pytanie 1 292
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?
A. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
B. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
C. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
D. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
HGT.06 Pytanie 1 293
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wydaje klucze do pokoju dla gościa na podstawie
A. karty pobytu
B. paszportu
C. karty zameldowania
D. dowodu tożsamości
HGT.03 Pytanie 1 294
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?
A. Pokojowa zmienna
B. Guest relations
C. Concierge recepcyjny
D. Kierownik służby pięter
HGT.03 Pytanie 1 295
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?
A. Zasugerować gościowi nalanie kawy
B. Zrobić porządek z ułożeniem potraw na stoliku
C. Wręczyć gościowi menu room-service
D. Określić miejsce, w którym zostanie podane śniadanie
HGT.03 Pytanie 1 296
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 50 m2, mając na uwadze, że według hotelowej procedury sprzątania na każde 10 m2 przysługują 10 litrów wody oraz 25 ml środka czyszczącego?
A. 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
B. 50 litrów wody i 125 ml środka czyszczącego
C. 20 litrów wody i 50 ml środka czyszczącego
D. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 1 297
Realizacja usług w recepcji
Osobą uznawaną za gościa hotelowego w aspekcie prawnym jest ta, która podpisała umowę
A. deliktową
B. hotelową
C. agencyjną
D. leasingową
HGT.06 Pytanie 1 298
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili
A. podejścia gościa do recepcji
B. zameldowania się gościa
C. wejścia gościa do pokoju
D. wejścia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 299
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
B. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
C. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
D. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
HGT.06 Pytanie 1 300
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to
A. melancholik
B. ekstrawertyk
C. sangwinik
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 1 301
Realizacja usług w recepcji
Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?
A. Osób niepełnosprawnych
B. Zorganizowanych grup turystycznych
C. Nowożeńców
D. Osób będących w delegacji
HGT.06 Pytanie 1 302
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych, turystyka krajowa oraz przyjazdowa są klasyfikowane jako turystyka
A. narodowa
B. przyjazdowa
C. międzynarodowa
D. wewnątrzkrajowa
HGT.06 Pytanie 1 303
Realizacja usług w recepcji
Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?
A. Kanały dystrybucji.
B. Reklama
C. Towar.
D. Koszt.
HGT.06 Pytanie 1 304
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu płatność za usługi hotelowe następuje przed preautoryzacją?
A. Gotówką.
B. Kartą płatniczą.
C. Przelewem.
D. Czekiem gotówkowym.
HGT.06 Pytanie 1 305
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. HACCP
B. TQM
C. QACP
D. GHP
HGT.06 Pytanie 1 306
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IHRA?
A. Światową Radę Turystyki i Rekreacji
B. Międzynarodową Federację Młodzieżowych Schronisk
C. Krajową Konferencję Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
D. Międzynarodowe Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji
HGT.06 Pytanie 1 307
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?
A. Sejf depozytowy
B. Komputer
C. Kasa fiskalna
D. Terminal POS
HGT.06 Pytanie 1 308
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
B. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
C. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
D. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
HGT.03 Pytanie 1 309
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kiedy osoba sprzątająca powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz szampana w pokoju gościa VIP?
A. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
B. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
C. W dniu wyjazdu gościa
D. Na dzień przed przybyciem gościa
HGT.06 Pytanie 1 310
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. motel
B. hotel
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 311
Realizacja usług w recepcji
W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się
A. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
B. wykorzystywać wind zamiast schodów
C. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
D. zamykać okien i drzwi
HGT.06 Pytanie 1 312
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?
A. W obecności gościa
B. Cykliczne
C. Na czysto
D. Dokładne
HGT.06 Pytanie 1 313
Realizacja usług w recepcji
Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając
A. planu miasta.
B. książki telefonicznej.
C. rozpiski komunikacyjnej.
D. mapy obszaru.
HGT.06 Pytanie 1 314
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 1* i 2*
B. 4* i 5*
C. 2 i 3*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 1 315
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego w ramach pakietów pobytowych proponuje gościom butelkę wina: z własnej winnicy. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystuje gospodarz?
A. Reklamę
B. Promocję sprzedaży
C. Sponsoring
D. Relacje publiczne
HGT.03 Pytanie 1 316
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką powierzchnię powinna osoba sprzątająca oczyścić według instrukcji Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?
A. Powierzchni luster
B. Elementów z nieoszlifowanego drewna
C. Tapet, które nie dają się zmyć
D. Powierzchni wykonanych z naturalnego kamienia
HGT.06 Pytanie 1 317
Realizacja usług w recepcji
Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?
A. Reklamę
B. Sponsoring
C. Public relations
D. Strategię mieszaną
HGT.06 Pytanie 1 318
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
B. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
D. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
HGT.06 Pytanie 1 319
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie jest ostatnim etapem procedury check in dla grupy zorganizowanej?
A. Otwarcie rachunku gości
B. Wydanie kluczy i kart pobytu
C. Rejestracja gości
D. Poinformowanie o usługach dodatkowych
HGT.03 Pytanie 1 320
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna się zachować pokojowa, która podczas porządkowania jednostki mieszkalnej "na czysto" dostrzegła pozostawioną walizkę?
A. Oddać ją do przechowalni bagażu
B. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
C. Sprawdzić jej zawartość
D. Zanieść ją do recepcji hotelowej