Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 281
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.

Ilustracja do pytania 1
A. 09.03 – 11.03
B. 08.03 – 10.03
C. 07.03 – 09.03
D. 06.03 – 08.03
HGT.06 Pytanie 1 282
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.

Ilustracja do pytania 2
A. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
B. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
C. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
D. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
HGT.06 Pytanie 1 283
Realizacja usług w recepcji

Który dokument powinien sporządzić recepcjonista, przyjmując rezerwację telefoniczną na usługi hotelarskie?

A. Formularz kaucyjny.
B. Kartę rejestracyjną.
C. Kartę pobytu.
D. Formularz rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 284
Realizacja usług w recepcji

Którą rezerwację powinien przyjąć recepcjonista od gościa oczekującego, że jego pokój będzie do dyspozycji przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, bez względu na to, o której godzinie przybędzie do hotelu?

A. Niegwarantowaną.
B. Gwarantowaną.
C. Kredytową.
D. Wstępną.
HGT.06 Pytanie 1 285
Realizacja usług w recepcji

Przyjęcie którego typu gości w hotelu odbywa się na podstawie rooming list?

A. Passantów.
B. Indywidualnych.
C. Specjalnych.
D. Grupowych.
HGT.06 Pytanie 1 286
Realizacja usług w recepcji

W którym dokumencie sporządzonym przez recepcjonistę i wysłanym na życzenie zleceniodawcy do gościa powinny znaleźć się informacje m.in. o terminie pobytu i zamówionych usługach, bez podawania cen?

A. W potwierdzeniu rezerwacji.
B. W liście powitalnym.
C. W formularzu rezerwacyjnym.
D. W zaproszeniu.
HGT.06 Pytanie 1 287
Realizacja usług w recepcji

Informacje o gościach no show recepcja w pierwszej kolejności powinna przekazać do

A. służby parterowej.
B. działu marketingu.
C. działu technicznego.
D. służby pięter.
HGT.06 Pytanie 1 288
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjął zamówienie od gościa, który będzie korzystał z noclegu oraz usług w taryfie FB. Która komórka organizacyjna powinna zostać poinformowana o życzeniu klienta?

A. Pion gastronomiczny.
B. Pion rekreacyjny.
C. Dział usług specjalnych.
D. Dział zaopatrzenia.
HGT.06 Pytanie 1 289
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie, którego z podanych dokumentów nie można zarejestrować gościa w hotelu?

A. Paszportu.
B. Prawa jazdy.
C. Karty ubezpieczenia zdrowotnego.
D. Legitymacji studenckiej.
HGT.06 Pytanie 1 290
Realizacja usług w recepcji

Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.

Ilustracja do pytania 10
A. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
B. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
C. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
HGT.06 Pytanie 1 291
Realizacja usług w recepcji

Rodzina wybrała hotel, który jest położony niedaleko lotniska i przyjmuje zwierzęta. Zarezerwowała pokój z telewizorem i łazienką, w której jest wanna. Ich oczekiwania związane z pobytem w obiekcie spełnią usługi oznaczone piktogramami

Ilustracja do pytania 11
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 292
Realizacja usług w recepcji

Podczas wręczania gościowi rachunku zawsze należy zapytać

A. czy rachunek się zgadza.
B. o wielkość napiwku.
C. czy gość przyjedzie kolejny raz.
D. co nie podobało mu się podczas pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 293
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy recepcjonista sporządzi i wręczy gościowi, który

A. odda walizkę do przechowalni bagażu.
B. zdeponuje pieniądze w sejfie pokoju hotelowego.
C. odda rzecz wartościową do sejfu w recepcji.
D. wpłaci zaliczkę do hotelowej kasy.
HGT.06 Pytanie 1 294
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych elementów powinien znaleźć się na karcie rejestracyjnej?

A. Data rezerwacji wstępnej.
B. Podpis gościa hotelowego.
C. Numer konta hotelu.
D. Podpis dyrektora hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 295
Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządzony przez recepcjonistę uwzględnia warunki rezerwacji?

A. Voucher.
B. Karta pobytu.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Raport dobowy.
HGT.06 Pytanie 1 296
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista udzielił gościowi informacji turystycznej, gdy

A. zaproponował usługę parkingu.
B. poinformował o usługach hotelu.
C. wyjaśnił obsługę sejfu w pokoju.
D. wskazał drogę do centrum miasta.
HGT.06 Pytanie 1 297
Realizacja usług w recepcji

Który z obiektów na zamieszczonych rysunkach jest godny polecenia gościom przebywającym w hotelu w Krakowie?

Ilustracja do pytania 17
A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 298
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług dodatkowych świadczony gościom hotelowym jest najczęściej wliczony w cenę usług podstawowych?

A. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowalnia bagażu.
B. Usługa bagażowa, korzystanie z mini baru, usługi SPA.
C. Usługa room service, udzielenie pierwszej pomocy, korzystanie z faksu.
D. Usługa pralnicza, udzielenie informacji turystycznej, nocleg ze śniadaniem.
HGT.06 Pytanie 1 299
Realizacja usług w recepcji

Informacje o przyjeździe stałego gościa, który ma status VIP-a, pracownik recepcji powinien w pierwszej kolejności przekazać

A. kierownikowi restauracji.
B. portierowi.
C. dyrektorowi hotelu.
D. pokojowej.
HGT.06 Pytanie 1 300
Realizacja usług w recepcji

Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?

Ilustracja do pytania 20
A. Centrum SPA i wynajem samochodu.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
D. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
HGT.06 Pytanie 1 301
Realizacja usług w recepcji

Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?

Ilustracja do pytania 21
A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 302
Realizacja usług w recepcji

Stały gość hotelu, w dniu przyjazdu obchodzi pięćdziesiąte urodziny. Do którego z działów recepcjonista powinien przekazać tę informację?

A. Księgowości.
B. Administracji.
C. Technicznego.
D. Marketingu.
HGT.06 Pytanie 1 303
Realizacja usług w recepcji

Celem preautoryzacji karty płatniczej gościa hotelowego jest

A. obciążenie konta klienta.
B. sprawdzenie stanu środków na koncie gościa.
C. zabezpieczenie środków na koszty pobytu gościa.
D. identyfikacja właściciela karty.
HGT.06 Pytanie 1 304
Realizacja usług w recepcji

Do rozliczeń bezgotówkowych nie zalicza się

A. czeku rozrachunkowego.
B. wpłaty do kasy.
C. polecenia zapłaty.
D. polecenia przelewu.
HGT.06 Pytanie 1 305
Realizacja usług w recepcji

Za dwudniową konferencję zorganizowaną w hotelu zamawiający, po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością, powinien zapłacić

A. czekiem po konferencji.
B. czekiem przed konferencją.
C. przelewem po konferencji.
D. przelewem przed konferencją.
HGT.06 Pytanie 1 306
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wartość brutto usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeżeli wartość netto tej usługi wynosi 40,00 zł, a stawka podatku VAT wynosi 23%?

A. 32,52 zł
B. 37,04 zł
C. 49,20 zł
D. 55,40 zł
HGT.06 Pytanie 1 307
Realizacja usług w recepcji

Który dokument będący elementem rozliczenia z gościem hotelowym powinien zawierać numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy?

A. Rachunek wstępny.
B. Polecenie przelewu.
C. Faktura.
D. Paragon fiskalny.
HGT.06 Pytanie 1 308
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 1700.

Ilustracja do pytania 28
A. 2 560,00 zł
B. 2 048,00 zł
C. 1 856,00 zł
D. 2 347,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 309
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość podatku VAT za usługę noclegową, jeżeli wartość brutto usługi wynosi 1 500,00 zł, a stawka podatku 8%.

A. 280,49 zł
B. 120,00 zł
C. 345,00 zł
D. 111,11 zł
HGT.06 Pytanie 1 310
Realizacja usług w recepcji

Gość skorzystał z usług hotelu w terminie od 10 do 12 września w taryfie BB w cenie 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo wykupił dwa masaże ciała w cenie 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, a za usługi fakultatywne gotówką. Wskaż należność zapłaconą gotówką.

A. 500,00 zł
B. 340,00 zł
C. 180,00 zł
D. 680,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 311
Realizacja usług w recepcji

Którą czynność może wykonać recepcjonista za pomocą przedstawionego na fotografii urządzenia?

Ilustracja do pytania 31
A. Zakodować klucze do pokoi hotelowych.
B. Wystawić paragon za usługi noclegowe.
C. Dokonać autoryzacji karty płatniczej.
D. Przesłać dokumenty na zlecenie gościa.
HGT.06 Pytanie 1 312
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Ilustracja do pytania 32
A. 21 m2
B. 26 m2
C. 20 m2
D. 23 m2
HGT.06 Pytanie 1 313
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji dużego hotelu realizuje usługę wake up call?

A. Informator.
B. Guest relations.
C. Kierownik zmiany.
D. Telefonista.
HGT.06 Pytanie 1 314
Realizacja usług w recepcji

Który obiekt oferuje usługi najlepiej przystosowane do potrzeb grupy młodzieży pragnącej poznać walory krajoznawcze Ojcowskiego Parku Narodowego, dysponującej skromnymi środkami finansowymi?

A. Hotel.
B. Dom wycieczkowy.
C. Dom wczasowy.
D. Motel.
HGT.06 Pytanie 1 315
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Ilustracja do pytania 35
A. Emeryci.
B. Małżeństwa.
C. Studenci.
D. Biznesmeni.
HGT.06 Pytanie 1 316
Realizacja usług w recepcji

Przykładem którego elementu marketingu-mix jest informacja o otwarciu nowego pensjonatu w okolicy, zamieszczona w regionalnej prasie?

A. Promocji.
B. Ceny.
C. Dystrybucji.
D. Produktu.
HGT.06 Pytanie 1 317
Realizacja usług w recepcji

Którego z podanych elementów produktu nie powinno się podkreślać w promocji hotelu miejskiego jako jego mocnej strony?

A. Wygodnych schodów ewakuacyjnych.
B. Funkcjonalnych pokoi.
C. Uznanej marki.
D. Lokalizacji w centrum miasta.
HGT.06 Pytanie 1 318
Realizacja usług w recepcji

Poza sezonem w hotelu obniżono ceny za pobyt dla rodzin z dziećmi. Który instrument marketingu zastosowano?

A. Lobbing.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sponsoring.
D. Promocję produktu.
HGT.06 Pytanie 1 319
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych działań hotelu prowadzone są w ramach sprzedaży osobistej usług?

A. Prezentacja sali konferencyjnej przez pracownika hotelu.
B. Udział pracownika hotelu w targach wystawienniczych.
C. Informacja o hotelu zamieszczona w prospekcie reklamowym.
D. Umieszczenie tablicy reklamowej przy wjeździe do miasta.
HGT.06 Pytanie 1 320
Realizacja usług w recepcji

Intensywnie pracująca kobieta chciałaby spędzić kilkudniowy wypoczynek w hotelu Spa & Wellness. Która z przedstawionych ofert hotelowych jest najlepiej przystosowana do jej potrzeb?

Ilustracja do pytania 40
A. C.
B. A.
C. D.
D. B.