Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę należy wpisać w brakującym polu fragmentu faktury?

Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złStawka VAT w %Kwota podatku w złWartość brutto w zł
1.Noclegdoba2555,561 111,1181 200,00

A. 266,64 zł
B. 133,32 zł
C. 555,56 zł
D. 88,89 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do naczyń stosowanych do serwowania potraw w bufecie śniadaniowym zaliczają się:

A. półmiski, bulionówki, salaterki
B. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki
C. półmiski, misy, salaterki
D. cukiernice, mleczniki, dzbanki
HGT.06 Pytanie 1284
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. w określonym czasie
B. przez całą dobę
C. w ustalonych godzinach
D. przez 12 godzin w ciągu dnia
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?

A. 23,22 zł
B. 25,22 zł
C. 24,22 zł
D. 22,22 zł
Realizacja usług w recepcji

Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?

A. przelewem po konferencji
B. przelewem przed konferencją
C. czekiem przed konferencją
D. czekiem po konferencji
Realizacja usług w recepcji

Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku

A. obniżenia podatków bezpośrednich
B. wzrostu podatków bezpośrednich
C. wzrostu wartości polskiej waluty
D. spadku wartości polskiej waluty
HGT.06 Pytanie 1289
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?

I.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamento BB
o pokój jednoosobowyx HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
II.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
x pokój dwuosobowy (twin)x FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
III.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
x pokój dwuosobowy (double)x AI
IV.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamentx BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI

A. III
B. IV
C. I
D. II
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?

A. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
B. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
C. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
D. Przygotować zespół do ewakuacji gości
Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Pracownik ds. relacji z gośćmi
B. Recepcjonista - concierge
C. Kierownik recepcji
D. Operator centrali telefonicznej
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie analizy oferty hotelu wskaż grupę usług świadczonych przez obiekt.

Oferta hotelu
W trakcie pobytu uzupełnionego dedykowanymi zabiegami, zapewniamy opiekę pielęgniarską oraz szeroki zakres usług medycznych. Uzyskanie optymalnego efektu terapeutycznego możliwe jest dzięki wstępnym badaniom przeprowadzanym przez lekarzy specjalistów na początku każdego z pobytu.

A. Turystyczne.
B. Kosmetyczne.
C. Medyczne.
D. Wypoczynkowe.
HGT.06 Pytanie 1294
Realizacja usług w recepcji

Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?

A. Odwiedzanie muzeum przyrody
B. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
C. Spacer po ogrodzie botanicznym
D. Spacer w parku narodowym
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
B. Przeprowadzenie remontu hotelu
C. Rozdawanie ulotek klientom
D. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest

A. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
B. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
C. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 29 m2
B. 37 m2
C. 35 m2
D. 26 m2
HGT.06 Pytanie 1306
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej

A. danych identyfikacyjnych hotelu.
B. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
C. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
D. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go

A. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
B. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
C. o umowę o świadczenie usług turystycznych
D. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 35 m2
B. 58 m2
C. 50 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 1310
Realizacja usług w recepcji

Jak należy dokonać zameldowania grupy turystycznej, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?

A. Bez pośredników, każdego członka indywidualnie
B. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego
C. Poprzez starostę grupy
D. Za pośrednictwem pilota wycieczki
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym momencie powinno się przygotować w pokoju hotelowym powitanie dla gościa VIP, zawierające między innymi butelkę schłodzonego szampana oraz kosz z owocami i ciastkami?

A. W dniu przyjazdu, zaraz po wejściu gościa do pokoju
B. W dniu przyjazdu, przed przekroczeniem progu pokoju przez gościa
C. W dniu wyjazdu gościa, wczesnym porankiem
D. W dniu wyjazdu, tuż przed opuszczeniem pokoju przez gościa
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?

A. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
B. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
C. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
D. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?

A. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
B. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
C. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
D. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
Realizacja usług w recepcji

Zmniejszenie zainteresowania wczasami w polskich górach może mieć przyczynę

A. wzrostem kosztów wczasów za granicą
B. spadkiem kosztów wczasów w alpejskich kurortach
C. znakomitą prognozą pogody na wakacje w kraju
D. wzrostem liczby ofert wczasowych w Polsce
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
B. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
C. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
D. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 1317
Realizacja usług w recepcji

Usługi oferowane przez zespół wellness w hotelach umożliwiają gościom korzystanie z:

A. jaccuzi, salonu fryzjerskiego, kawiarni
B. basenu kąpielowego, sauny, solarium
C. siłowni, baru, ścieżki zdrowia
D. gabinetu masażu, salonu kosmetycznego, kręgielni
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć parapety zewnętrzne w holach i korytarzach hotelu.

Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach
Czynności wykonywane 1 raz dziennie:
a)przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy
b)mycie parapetów wewnętrznych
Czynności wykonywane 2 razy dziennie:
a)odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych
Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu:
a)mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym
Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu:
a)mycie gaśnic
b)mycie lamp ściennych
c)mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami)
d)mycie drzwi wejściowych do hotelu
Czynności wykonywane 1 raz na kwartał:
a)mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych
b)mycie lamp wiszących

A. 1 raz w tygodniu.
B. 2 razy w roku.
C. 2 razy dziennie.
D. 1 raz na trzy miesiące.
Realizacja usług w recepcji

Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?

A. Dziczyzna, owoce
B. Cielęcina, łosoś
C. Sarnina, węgorz
D. Wieprzowina, karp