Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 361
Realizacja usług w recepcji
A. Nadzorowanie oraz organizowanie pracy recepcji
B. Przygotowywanie planu pracy recepcji
C. Rejestracja gości hotelowych
D. Dokonywanie rezerwacji biletów lotniczych
HGT.03 Pytanie 1 362
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując śniadanie dla osoby z nietolerancją laktozy, warto pamiętać, żeby w ofercie nie znalazły się
A. mięsa i wędlin
B. warzyw strączkowych
C. owoców cytrusowych
D. mleka i serów
HGT.06 Pytanie 1 363
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu Karty rezerwacji, oblicz ile posiłków należy zlecić do przygotowania hotelowej restauracji dla gości z Uniwersytetu Łódzkiego.
Karta rezerwacji (fragment) | |
---|---|
Termin pobytu | 10.09. – 13.09. 2016 r. |
Zamawiający | Uniwersytet Łódzki |
Ilość osób | 22 |
Wyżywienie | - FB od obiadu 10.09 do śniadania 13.09 - Kolacja 11.09 przy wspólnym stole - Obiad 12.09 poza hotelem w lokalnej pizzerii |
A. 44 śniadania, 88 obiadów, 66 kolacji.
B. 66 śniadań, 44 obiady, 66 kolacji.
C. 44 śniadania, 44 obiady, 66 kolacji.
D. 66 śniadań, 66 obiadów, 66 kolacji.
HGT.06 Pytanie 1 364
Realizacja usług w recepcji
Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz
A. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
B. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
C. serwowania śniadań.
D. dostarczania gazet.
HGT.06 Pytanie 1 365
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?
A. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
B. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
C. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
D. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
HGT.06 Pytanie 1 366
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?
A. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
B. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
C. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
D. Grzeczne przywitanie gościa
HGT.06 Pytanie 1 367
Realizacja usług w recepcji
Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?
A. 100 zł
B. 60 zł
C. 120 zł
D. 80 zł
HGT.03 Pytanie 1 368
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki napój powinien być zaproponowany gościowi podczas śniadania wiedeńskiego?
A. Kawę z mlekiem lub śmietanką
B. Herbatę z cytryną lub imbirem
C. Herbatę z sokiem
D. Kawę z bitą śmietaną
HGT.06 Pytanie 1 369
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?
A. Nocleg DBL oraz dostawka
B. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
C. Nocleg DBL oraz śniadanie
D. Nocleg SGL oraz parking
HGT.06 Pytanie 1 370
Realizacja usług w recepcji
Informacja dotycząca czasu trwania doby hotelowej powinna być zawarta
A. w druku wiadomości
B. w potwierdzeniu rezerwacji
C. w dokumencie depozytowym
D. w formularzu rejestracyjnym
HGT.06 Pytanie 1 371
Realizacja usług w recepcji
GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?
A. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
B. obniżyć ceny usług
C. rozszerzyć możliwości hotelu
D. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
HGT.03 Pytanie 1 372
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane
A. dezynsekcji
B. deratyzacji
C. dezaktywacji
D. dezynfekcji
HGT.06 Pytanie 1 373
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?
A. Protokół rzeczy pozostawionych
B. Protokół rzeczy znalezionych
C. Kontrolkę sejfu depozytowego
D. Regulamin usługi depozytowej
HGT.03 Pytanie 1 374
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób powinna postąpić pokojowa, gdy podczas sprzątania pokoju "na czysto" dostrzegła porzuconą walizkę?
A. Zanieść ją do przechowalni bagażu.
B. Natychmiast poinformować swoich przełożonych
C. Przenieść ją do recepcji hotelu.
D. Sprawdzić, co znajduje się w środku.
HGT.06 Pytanie 1 375
Realizacja usług w recepcji
Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?
Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha. Na życzenie Gości oferujemy:
|
A. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
B. Centrum SPA i wynajem samochodu.
C. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
D. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
HGT.06 Pytanie 1 376
Realizacja usług w recepcji
Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?
A. Zwiększenie jakości obsługi
B. Obniżenie ceny
C. Reklama w Internecie
D. Udoskonalenie produktu
HGT.03 Pytanie 1 377
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie powinno się przygotować w pokoju hotelowym powitanie dla gościa VIP, zawierające między innymi butelkę schłodzonego szampana oraz kosz z owocami i ciastkami?
A. W dniu wyjazdu gościa, wczesnym porankiem
B. W dniu przyjazdu, przed przekroczeniem progu pokoju przez gościa
C. W dniu przyjazdu, zaraz po wejściu gościa do pokoju
D. W dniu wyjazdu, tuż przed opuszczeniem pokoju przez gościa
HGT.03 Pytanie 1 378
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do pielęgnacji podłóg z marmuru?
A. Szorowarkę jednotarczową
B. Mop parowy
C. Froterkę
D. Odkurzacz elektryczny
HGT.06 Pytanie 1 379
Realizacja usług w recepcji
Osoby korzystające z wszelkich usług oraz produktów oferowanych przez obiekt hotelarski, za wyjątkiem noclegów, klasyfikuje się jako
A. podróżnicy
B. goście
C. turyści
D. passants
HGT.03 Pytanie 1 380
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj preparat, którego powinna użyć osoba sprzątająca do mycia luster w lokalu mieszkalnym?
A. Mleczko nabłyszczające
B. Płyn z alkoholem
C. Środek czyszczący w postaci mleczka
D. Preparat do dezynfekcji
HGT.06 Pytanie 1 381
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?
A. imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, treść zamówienia
B. wyłącznie wywieszkę z napisem: "proszę mnie obsłużyć."
C. numer pokoju, treść zamówienia, podpis gościa
D. numer pokoju, treść zamówienia, czas dostarczenia, podpis gościa
HGT.06 Pytanie 1 382
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?
A. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
B. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
C. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
D. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 1 383
Realizacja usług w recepcji
Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?
A. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
C. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
HGT.06 Pytanie 1 384
Realizacja usług w recepcji
Formularz rezerwacji powinien oprócz imienia i nazwiska klienta zawierać takie dane jak
A. NIP lub PESEL klienta, datę przybycia, typ pokoju
B. NIP lub PESEL, datę narodzin, adres zamieszkania
C. data pobytu, typ pokoju, podpis klienta
D. data pobytu, typ pokoju, podpis pracownika recepcji
HGT.03 Pytanie 1 385
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak nazywa się miękka tkanina, która jest układana na stole w celu lepszego ułożenia obrusa?
A. Napperon
B. Laufer
C. Molton
D. Skirting
HGT.06 Pytanie 1 386
Realizacja usług w recepcji
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Cenę
B. Personel
C. Dystrybucję
D. Promocję
HGT.06 Pytanie 1 387
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?
A. zwiększenie liczby odwiedzających
B. ochrona interesów konsumenta
C. ułatwienie obiegu gospodarczego
D. ulepszenie estetyki
HGT.06 Pytanie 1 388
Realizacja usług w recepcji
Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni
A. niemieckiej
B. hiszpańskiej
C. francuskiej
D. włoskiej
HGT.06 Pytanie 1 389
Realizacja usług w recepcji
Nie należy do składu zespołu recepcyjnego
A. sejf
B. infokiosk
C. pokój bagażowy
D. centrala telefoniczna
HGT.03 Pytanie 1 390
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na stole śniadaniowym, obok deski i noża do krojenia chleba, co jeszcze powinno się znaleźć?
A. sztućce do podawania
B. podkłady pod talerze
C. białą serwetę
D. naczynie z wodą
HGT.06 Pytanie 1 391
Realizacja usług w recepcji
W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:
A. telefon i faks
B. telefon i internet
C. komputer i drukarka
D. internet i drukarka
HGT.03 Pytanie 1 392
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.
Dzienny grafik pokoi do sprzątania | ||||
---|---|---|---|---|
Numer pokoju | Typ pokoju | Status pokoju | Uwagi ogólne inspektora pięter | Uwagi pokojowej |
100 | DBL | Z | ||
101 | DBL | Z | ||
102 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
103 | SGL | CZ | ||
104 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
105 | DBL | CZ | ||
106 | DBL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
107 | Apartament | Z | ||
108 | Apartament | CZ | ||
109 | DBL | CZ | ||
Oznaczenia: Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G Pokój czysty i już posprzątany – CZ |
A. 100,101
B. 104,106
C. 102,107
D. 107,108
HGT.06 Pytanie 1 393
Realizacja usług w recepcji
Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg
A. kartą płatniczą
B. gotówką
C. voucherem
D. czekiem podróżniczym
HGT.06 Pytanie 1 394
Realizacja usług w recepcji
Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien
A. cieszyć się z osiągniętego wyniku
B. zniżyć cenę
C. dostosować ofertę hotelową
D. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
HGT.06 Pytanie 1 395
Realizacja usług w recepcji
Podczas tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" nieprzyjemny i arogancki klient po raz trzeci prosił recepcjonistę o zmianę pokoju, nie podając przy tym żadnego uzasadnienia. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?
A. Empatyczną
B. Uległą
C. Asertywną
D. Obojętną
HGT.06 Pytanie 1 396
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?
A. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
B. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
C. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
D. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
HGT.06 Pytanie 1 397
Realizacja usług w recepcji
Z jakiej metody płatności zamierza skorzystać klient, jeśli pragnie uregulować należność za nocleg w hotelu przy użyciu bankowości internetowej?
A. Polecenia przelewu
B. Wpłaty gotówkowej
C. Czeku podróżnego
D. Pobrania pocztowego
HGT.06 Pytanie 1 398
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. czekiem
B. gotówką
C. przelewem
D. kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 1 399
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 20 marca
B. 23 marca
C. 22 marca
D. 21 marca
HGT.03 Pytanie 1 400
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.
Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g | |||
---|---|---|---|
Mleko | 51 | Dżem truskawkowy | 252 |
Jogurt | 60 | Chleb zwykły | 245 |
Ser gouda | 288 | Chleb żytni razowy | 223 |
Twaróg chudy | 99 | Graham | 226 |
Jaja | 133 | Pomidor | 14 |
Parówka | 301 | Sałata | 10 |
Polędwica sopocka | 165 | Ogórek | 10 |
Szynka z kurczaka | 199 | Rzodkiewka | 9 |
Szynka wieprzowa | 223 | Masło | 735 |
Cukier | 405 | Margaryna „Flora" | 531 |
A. 535 kcal
B. 447 kcal
C. 324 kcal
D. 435 kcal