Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. bagażowy
B. skrytkowy
C. rozliczeniowy
D. depozytowy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj właściwą sekwencję działań, które powinny zostać podjęte przez pokojową podczas sprzątania łazienki w hotelu?
A. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
B. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników
C. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli
D. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?
A. Paszportu
B. Karty pobytu
C. Dowodu osobistego
D. Karty rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, jeśli pakiet usług dodatkowych oparty jest na zasadzie sanus per aquam?
A. Spa
B. Rekreacyjne
C. Medyczne
D. Turystyczne
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
B. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
C. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
D. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?
A. Formularz rezerwacyjny
B. Harmonogram rezerwacji
C. Kartę obciążeń
D. Księgę zapisów
Realizacja usług w recepcji
Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?
A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Marketing bezpośredni
D. Sprzedaż osobista
Realizacja usług w recepcji
Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza
A. prezydent miasta
B. wojewoda
C. starosta
D. marszałek województwa
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
| Od: | Anna Jankowska [email protected] |
| Do: | Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected] |
| Wysłano: | 11 stycznia 2021 |
| Temat: | Rezerwacja pokoju |
| Witam, po zapoznaniu się z ofertą hotelu zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2021 r. do 22.08.2021 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza. Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej. Z poważaniem | |
A. Superior rooms.
B. Adjacent rooms.
C. Executive rooms.
D. Connecting rooms.
HGT.06 Pytanie 1370
Realizacja usług w recepcji
W rejonie Pojezierza Mazurskiego znajdują się obiekty noclegowe z zabezpieczeniami, które oferują możliwość nocowania w namiotach, parkowania pojazdów oraz przygotowywania jedzenia. Jak nazywają się te obiekty hotelarskie?
A. pensjonaty
B. kempingi
C. pola biwakowe
D. pola namiotowe
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. sprzedaż osobistą
B. public relations
C. promocję szeptaną
D. reklamę zewnętrzną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. W jaki sposób gastronomia zrealizuje to zamówienie?
A. Bufetu śniadaniowego
B. Room service’u
C. Serwisu talerzowego
D. Serwisu a’la carte
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie fragmentu wymagań kategoryzacyjnych, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną 6-osobowego pokoju w hotelu dwugwiazdkowym.
| Wymagania dla kategorii | ***** | **** | *** | ** | * |
|---|---|---|---|---|---|
| Powierzchnia mieszkalna w pokoju w m² ( nie obejmuje wyodrębnionych w.h., przedpokoju, aneksów barowych, loggii itp.): | |||||
| pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 |
| pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 |
| pokój 3-osobowy | - | - | 16 | 15 | 14 |
| pokój 4-osobowy | - | - | - | 18 | 16 |
| pokój większy niż 4-osobowy – powierzchnia pokoju 4 – osobowego plus dodatkowo w m² na każdą następną osobę | 4,5 | 4,0 | |||
A. 16,5 m2
B. 22,5 m2
C. 18,0 m2
D. 27,0 m2
HGT.06 Pytanie 1374
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?
A. Terminal, kasa fiskalna
B. Telefaks, kasa fiskalna
C. Kasa fiskalna, terminal
D. Kasa fiskalna, telefaks
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?
A. Reklama w internecie
B. Materiały reklamowe w formie folderów
C. Wydruki na plakatach
D. Rozpowszechnianie ulotek
Realizacja usług w recepcji
Czym jest Miejsce Obsługi Podróżnych?
A. placówką noclegową usytuowaną przy autostradzie, przeznaczoną do relaksu podróżników
B. ciągiem drogowym, wzdłuż którego znajdują się stacje paliw, parkingi oraz lokale gastronomiczne
C. terenem przeznaczonym do parkowania i odpoczynku w trakcie podróży
D. wyznaczonym obszarem w pasie drogowym, który zawiera miejsca parkingowe i urządzenia zaspokajające potrzeby podróżujących
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czy pastowanie oraz froterowanie powierzchni podłóg mają miejsce w trakcie procesu sprzątania?
A. generalnego
B. specjalnego
C. awaryjnego
D. codziennego
Realizacja usług w recepcji
Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?
A. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
B. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
C. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
D. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie
Realizacja usług w recepcji
Przedstawione w ramce zadania realizuje
| – ochrona dziedzictwa przyrodniczego – upowszechnianie turystyki kwalifikowanej – wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych |
A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
B. Polska Izba Turystyki.
C. Instytut Turystyki.
D. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
Realizacja usług w recepcji
Ile typów wyróżnia się dla kempingów zgodnie z ustawą o usługach turystycznych?
A. 5 oznaczonych gwiazdkami
B. 4 oznaczone gwiazdkami
C. 3 oznaczone cyframi rzymskimi
D. 4 oznaczone cyframi rzymskimi
Realizacja usług w recepcji
Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?
| CENY I DOSTĘPNOŚĆ | POKOJE, PAKIETY | PŁATNOŚĆ ON LINE | REZERWACJA 3 MINUTY |
|---|---|---|---|
| Gość bezpośrednio w kalendarzu widzi dostępne oferty i ich ceny | Pełna oferta pokoi hotelowych oraz pakietów pobytowych wraz z opisem | Szybki przelew bankowy lub karta kredytowa | Potwierdzenie płatności i rezerwacji e-mailem |
| A. | B. | C. | D. |
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Realizacja usług w recepcji
Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?
A. Aktywować system alarmowy i użyć broni
B. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
C. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
D. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
Realizacja usług w recepcji
Najniższy poziom standardu domów wycieczkowych oznaczany jest
A. *gwiazdką
B. cyfrą rzymską III
C. cyfrą rzymską I
D. ***gwiazdkami
HGT.03 Pytanie 1384
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z gościa odbiera wypełniony formularz zamówienia na usługę prania razem z brudnymi ubraniami
A. pokojowa
B. magazynier bielizny
C. inspektorka pięter
D. recepcjonista
Realizacja usług w recepcji
Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
A. 110 cm
B. 80 cm
C. 90 cm
D. 100 cm
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?
A. 50 000 zł
B. 100 000 zł
C. 40 000 zł
D. 10 000 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?
A. Weksel własny
B. Voucher hotelowy
C. Polecenie przelewu
D. Dowód wpłaty
Realizacja usług w recepcji
W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż
A. trzech kondygnacji
B. czterech kondygnacji
C. pięciu kondygnacji
D. dwóch kondygnacji
Realizacja usług w recepcji
Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć
A. wyznaczone pomieszczenia dla palących
B. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
C. strefę odnowy biologicznej
D. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
B. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
C. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
D. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?
| Hotel Diament | ||
| ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa | ||
| NIP 900 80 70 600 | ||
| 2016-02-25 | 156 | |
| Paragon fiskalny | ||
| Parking | 2* 20,00 | 40,00 A |
| Obiadokolacja | 2* 60,00 | 120,00 B |
| Nocleg | 2* 300,00 | 600,00 B |
| SP.OP A | 40,00 | |
| PTU A 23% | 7,48 | |
| SP.OP B | 720,00 | |
| PTU B 8% | 53,33 | |
| SUMA | 760,00 | |
| CE0989009999099880000000A3988 | ||
| 00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00 | ||
| Nr systemowy 00987 | ||
A. 7,48 zł
B. 60,81 zł
C. 53,33 zł
D. 40,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?
A. Schronisko
B. Hotel
C. Kemping
D. Sanatorium
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to
A. zlecenie przelewu
B. faktura pro forma
C. szacowanie wydatków
D. faktura
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich obiektach noclegowych należy zmieniać ręczniki codziennie lub na prośbę gości?
A. Hotelach 4* i 5*
B. Motelach 3*
C. Pensjonatach 3*, 4* i 5*
D. Hotelach 3*
Realizacja usług w recepcji
Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?
A. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
C. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
D. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
Realizacja usług w recepcji
Co obejmuje turystyka krajowa?
A. przyjazdy do państwa osób na stałe mieszkających poza jego granicami
B. podróże mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
C. wyjazdy obywateli danego państwa poza jego terytorium
D. podróże obywateli w obrębie własnego kraju
Realizacja usług w recepcji
Concierge to osoba zatrudniona
A. w hotelu, która załatwia sprawy gościa
B. służby pięter
C. ochrony
D. do kwestii marketingowych
HGT.06 Pytanie 1398
Realizacja usług w recepcji
W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?
A. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
B. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
C. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
D. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju
A. bagażowego
B. portiera
C. gońca
D. dźwigowego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba sprzątająca, która planuje oczyścić jednostkę mieszkalną za pomocą silnego preparatu chemicznego, musi w pierwszej kolejności
A. sprawdzić, czy pomieszczenie jest odpowiednio wentylowane
B. przygotować roztwór do użycia
C. zapoznać się z instrukcją użycia środka
D. poinformować o tym swojego przełożonego