Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 361
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z wymienionych świadczeń nie są w hotelarstwie opcjonalne?

A. Basen, możliwość korzystania z kompleksu saun
B. Dostęp do boiska do siatkówki, wynajem kręgielni
C. Korzystanie z kortu tenisowego, zajęcia fitness
D. Informacja turystyczna, dostarczenie poczty dla gości
HGT.06 Pytanie 1 362
Realizacja usług w recepcji

Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą

A. socjalna
B. alternatywna
C. kwalifikowana
D. krajoznawcza
HGT.06 Pytanie 1 363
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
B. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
C. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
D. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
HGT.03 Pytanie 1 364
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?

A. Kierownikowi służby pięter
B. Zarządcy hotelu
C. Pracownikowi działu technicznego
D. Osobie z recepcji
HGT.06 Pytanie 1 365
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?

A. Recepcjonisty concierge.
B. Pracownika guest relations.
C. Pracownika do spraw rezerwacji.
D. Recepcjonisty-informatora.
HGT.06 Pytanie 1 366
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej przez gościa indywidualnego, recepcjonista powinien przede wszystkim ustalić

A. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
B. czas pobytu i typ pokoju
C. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
D. metodę płatności i cel wizyty
HGT.03 Pytanie 1 367
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ typ sprzątania związany z wymianą dekoracji w strefie ogólnodostępnej przed świętami.

A. Gruntowne
B. Bieżące
C. Sezonowe
D. Okolicznościowe
HGT.06 Pytanie 1 368
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o rentowności niższej od średniej krajowej
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
C. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
D. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 1 369
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. personelu hotelowego
C. strażaka, który jest gościem w hotelu
D. przechodniów
HGT.06 Pytanie 1 370
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, na zewnątrz obiektu noclegowego musi być umieszczona

A. nazwa i adres firmy świadczącej usługi noclegowe w obiekcie
B. tablica wskazująca rodzaj oraz kategorię obiektu
C. informacja o zakresie oferowanych usług wraz z ich podstawowymi cenami
D. rok budowy budynku, w którym świadczone są usługi noclegowe
HGT.06 Pytanie 1 371
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada

A. komputer z drukarką
B. formularze faktur VAT
C. terminal POS
D. kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 1 372
Realizacja usług w recepcji

Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?

A. Produktu
B. Promocji
C. Dystrybucji
D. Personelu
HGT.03 Pytanie 1 373
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich rodzajach hoteli najczęściej oferowane jest śniadanie kontynentalne?

A. Butikowych
B. Kongresowych
C. Ekonomicznych
D. Luksusowych
HGT.06 Pytanie 1 374
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
B. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
C. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
D. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
HGT.06 Pytanie 1 375
Realizacja usług w recepcji

Termin rotel odnosi się do

A. hotele na kółkach
B. wędrujące hotele rodzinne
C. kampery
D. nowoczesne wagony sypialne
HGT.06 Pytanie 1 376
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie najlepiej pasuje do białych win półwytrawnych?

A. czarnej kawy
B. indyka w galarecie
C. pieczonego dzika
D. serów o dużej zawartości tłuszczu
HGT.03 Pytanie 1 377
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?

A. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
B. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
C. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
D. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
HGT.06 Pytanie 1 378
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?

A. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
B. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
C. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
D. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
HGT.03 Pytanie 1 379
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dodatki powinny być podawane do herbaty po angielsku?

A. Cukier i mleko
B. Cukier i cytrynę
C. Śmietanę i arak
D. Rum oraz dżem
HGT.03 Pytanie 1 380
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania lokalu mieszkalnego, pracownik odkrył mrówki. Jakie działanie powinien natychmiast podjąć?

A. deratyzację
B. sanityzację
C. dezynfekcję
D. dezynsekcję
HGT.06 Pytanie 1 381
Realizacja usług w recepcji

Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?

A. 10 000 zł
B. 20 000 zł
C. 15 000 zł
D. 5 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 382
Realizacja usług w recepcji

Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?

A. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
B. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
C. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
D. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
HGT.06 Pytanie 1 383
Realizacja usług w recepcji

Schronisko to obiekt zapewniający noclegi

A. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
B. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
C. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
D. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
HGT.06 Pytanie 1 384
Realizacja usług w recepcji

Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi

A. 100%
B. 20%
C. 10%
D. 45%
HGT.06 Pytanie 1 385
Realizacja usług w recepcji

Zwiększenie współpracy pensjonatów z nowymi biurami podróży to strategia marketingowa w zakresie

A. promocji
B. ceny
C. dystrybucji
D. reklamy
HGT.03 Pytanie 1 386
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?

A. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
B. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
C. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
D. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 387
Realizacja usług w recepcji

Który dokument umożliwia gościowi zrealizowanie przelewu za pobyt, z jego konta bankowego na konto hotelu?

A. Rachunku wstępnego
B. Dowodu wpłaty
C. Faktury
D. Polecenia przelewu
HGT.03 Pytanie 1 388
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zbiorów składa się jedynie z potraw i napojów typowych dla amerykańskiego śniadania?

A. Herbata, kawa, świeże rogaliki, masło, dżem
B. Soki owocowe, naleśniki z syropem klonowym
C. Kawa ze śmietanką, jajka w szklance, wędliny, sery
D. Owsianka na mleku, fasola w sosie pomidorowym
HGT.06 Pytanie 1 389
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:

A. sprzedaż, cena reklama, personel
B. dystrybucja, promocja, cena, personel
C. cena, sprzedaż, reklama, promocja
D. promocja, reklama, sprzedaż, personel
HGT.06 Pytanie 1 390
Realizacja usług w recepcji

Jak należy dokonać zameldowania grupy turystycznej, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?

A. Poprzez starostę grupy
B. Za pośrednictwem pilota wycieczki
C. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego
D. Bez pośredników, każdego członka indywidualnie
HGT.03 Pytanie 1 391
Obsługa gości w obiekcie świa…

Woda z lodem, soki owocowe, naleśniki polane syropem klonowym, małe pancake, kawałki baraniny, burgery, wołowina w puszce, grillowany bekon, a także świeże i duszone owoce, to typowe składniki śniadania

A. angielskiego
B. wiedeńskiego
C. amerykańskiego
D. francuskiego
HGT.06 Pytanie 1 392
Realizacja usług w recepcji

System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to

A. centralny system rezerwacyjny
B. międzynarodowy system dystrybucji
C. system rezerwacji hotelowej
D. cyfrowy system hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 393
Realizacja usług w recepcji

Bliny gryczane to danie typowe dla kuchni:

A. włoskiej
B. rosyjskiej
C. niemieckiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 1 394
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?

A. druk "voucher"
B. kartę pobytu
C. druk "message"
D. kartę meldunkową
HGT.03 Pytanie 1 395
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie wymiary powinien mieć obrus do przykrycia stołu o wymiarach 80 cm x 120 cm, zakładając, że długość zwisu ma wynosić 30 cm?

A. 110 cm x 150 cm
B. 140 cm x 180 cm
C. 130 cm x 180 cm
D. 160 cm x 240 cm
HGT.03 Pytanie 1 396
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który członek personelu hotelowego ma obowiązek aktualizowania danych o stanie pokoi dostępnych dla gości?

A. Inspektor pięter
B. Recepcjonista
C. Sprzątaczka
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 1 397
Realizacja usług w recepcji

Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi

A. podstawowej
B. komplementarnej
C. towarzyszącej
D. uzupełniającej
HGT.06 Pytanie 1 398
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?

A. wyłącznie wywieszkę z napisem: "proszę mnie obsłużyć."
B. numer pokoju, treść zamówienia, podpis gościa
C. imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, treść zamówienia
D. numer pokoju, treść zamówienia, czas dostarczenia, podpis gościa
HGT.06 Pytanie 1 399
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg

A. czekiem podróżniczym
B. gotówką
C. voucherem
D. kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 1 400
Realizacja usług w recepcji

Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?

A. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
B. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
C. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
D. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę