Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 361
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?

A. Dezynsekcja
B. Deratyzacja
C. Wymrażanie
D. Sanityzacja
HGT.06 Pytanie 1 362
Realizacja usług w recepcji

Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?

A. Motel.
B. Dom wycieczkowy.
C. Ośrodek wczasowy.
D. Pensjonat.
HGT.03 Pytanie 1 363
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?

A. Nazwiska oraz imienia znalazcy
B. Dnia, w którym przedmiot został znaleziony
C. Okresu pobytu gościa
D. Miejsca, w którym odnaleziono przedmiot
HGT.06 Pytanie 1 364
Realizacja usług w recepcji

Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?

CENY
I DOSTĘPNOŚĆ
POKOJE,
PAKIETY
PŁATNOŚĆ
ON LINE
REZERWACJA
3 MINUTY
Gość bezpośrednio
w kalendarzu
widzi dostępne oferty
i ich ceny
Pełna oferta
pokoi hotelowych
oraz pakietów
pobytowych wraz
z opisem
Szybki
przelew bankowy
lub karta kredytowa
Potwierdzenie płatności
i rezerwacji e-mailem
A.B.C.D.

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 365
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Vouchery
B. Karta pobytu
C. Czek podróżny
D. Paszport
HGT.03 Pytanie 1 366
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownicy ośrodka wypoczynkowego realizują różnorodne zadania związane z porządkiem, takie jak przesuwanie szaf i mebli, pranie firanek oraz zasłon, czyszczenie ścian, trzepanie dywanów i mebli tapicerowanych. Czynności te klasyfikuje się jako sprzątanie

A. awaryjnego
B. gruntownego
C. specjalnego
D. bieżącego
HGT.03 Pytanie 1 367
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z podanych urządzeń przeznaczone jest do rozmrażania, zapiekania oraz grillowania tostów, kanapek i bułek?

A. Kocioł warzelny
B. Bemar
C. Salamander
D. Dyspenser
HGT.06 Pytanie 1 368
Realizacja usług w recepcji

Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację

A. wstępną.
B. kredytową.
C. niegwarantowaną.
D. gwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 1 369
Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Recepcjonista - concierge
B. Kierownik recepcji
C. Pracownik ds. relacji z gośćmi
D. Operator centrali telefonicznej
HGT.03 Pytanie 1 370
Obsługa gości w obiekcie świa…

W sytuacji, gdy gość opuści hotel, nie dokonując odbioru przedmiotów ze skrytki depozytowej, jakie są wymagania do jej otwarcia i wydania przedmiotu osobie trzeciej?

A. wysłanie faksu do kierownika recepcji z instrukcją dotyczącą sposobu przekazania przedmiotu
B. przedstawienie dokumentu, potwierdzającego wszczęcie postępowania karnego dotyczącego gościa
C. upoważnienie notarialne wydane przez gościa, zawierające szczegółowy opis zawartości skrytki
D. pisemne żądanie o wydanie przedmiotu określonej osobie, podpisane przez gościa
HGT.06 Pytanie 1 371
Realizacja usług w recepcji

Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?

A. HB
B. FB
C. OB
D. BB
HGT.06 Pytanie 1 372
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?

A. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
B. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
C. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
D. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
HGT.06 Pytanie 1 373
Realizacja usług w recepcji

Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?

Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha.

Na życzenie Gości oferujemy:

  • usługę prania i czyszczenia odzieży
  • centrum SPA
  • kort tenisowy
  • zewnętrzną siłownię
  • zajęcia z trenerem fitness
  • usługi fryzjerskie i kosmetyczne
  • wynajem samochodu
  • usługę room service
  • usługi depozytowe
  • bezpłatne WiFi

A. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
D. Centrum SPA i wynajem samochodu.
HGT.06 Pytanie 1 374
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni

A. greckiej
B. francuskiej
C. żydowskiej
D. włoskiej
HGT.03 Pytanie 1 375
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich warunkach temperaturowych powinno się przechowywać surowe, świeże mięso?

A. Od 5ºC do 8ºC
B. Od -4ºC do 0ºC
C. Od -18ºC do -5ºC
D. Od 0ºC do 4ºC
HGT.06 Pytanie 1 376
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz

A. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
B. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
C. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
D. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
HGT.06 Pytanie 1 377
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:

A. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
B. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
C. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
D. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
HGT.03 Pytanie 1 378
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym dziale hotelu realizowane są zamówienia związane z organizacją wydarzeń?

A. Służby pięter
B. Działu technicznego
C. Obsługi gastronomicznej
D. Działu marketingu
HGT.06 Pytanie 1 379
Realizacja usług w recepcji

Informację o przybyciu gościa VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać

A. portierowi
B. pokojowej
C. dyrektorowi hotelu
D. kierownikowi restauracji
HGT.06 Pytanie 1 380
Realizacja usług w recepcji

Hotel wdraża cennik FB (full board), co oznacza, że cena obejmuje

A. zakwaterowanie z trzema posiłkami
B. tylko zakwaterowanie
C. zakwaterowanie z dwoma posiłkami
D. zakwaterowanie z jednym posiłkiem
HGT.03 Pytanie 1 381
Obsługa gości w obiekcie świa…

Odkurzanie dywanów, czyszczenie firan i zasłon oraz mycie rolet to prace porządkowe realizowane w trakcie sprzątania?

A. gruntownego
B. bieżącego
C. awaryjnego
D. specjalnego
HGT.06 Pytanie 1 382
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do

A. potwierdzenia rezerwacji
B. formularza rezerwacji
C. karty pobytu
D. księgi meldunkowej
HGT.06 Pytanie 1 383
Realizacja usług w recepcji

Klienci zatrzymani w hotelu w Krakowie poprosili pracownika recepcji o polecenie miejsc wartych odwiedzenia w mieście. Które z wymienionych miejsc powinien zaproponować pracownik recepcji?

A. Zamek Cesarski
B. Ogród Saski
C. Bazylikę Mariacką
D. Dwór Artusa
HGT.06 Pytanie 1 384
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
B. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
D. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
HGT.06 Pytanie 1 385
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
B. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
C. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
D. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 1 386
Realizacja usług w recepcji

Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?

A. 50 zł
B. 200 zł
C. 60 zł
D. 240 zł
HGT.06 Pytanie 1 387
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?

A. Weksel własny
B. Voucher hotelowy
C. Polecenie przelewu
D. Dowód wpłaty
HGT.06 Pytanie 1 388
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?

A. Wzrośnie popyt
B. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
C. Spadnie popyt
D. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
HGT.06 Pytanie 1 389
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat to obiekt, który dysponuje przynajmniej

A. 7 pokojami, oferujący swoim klientom całodzienne wyżywienie
B. 10 pokojami, oferujący szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
C. 7 miejscami noclegowymi, zapewniający szeroki asortyment usług dla swoich gości
D. 10 miejscami noclegowymi, dostarczający klientom całodzienne wyżywienie
HGT.06 Pytanie 1 390
Realizacja usług w recepcji

Obiekt zlokalizowany poza terenami zabudowanymi, oferujący podstawowe usługi dla osób przebywających w okolicy, to

A. kemping
B. dom wycieczkowy
C. pensjonat
D. schronisko
HGT.03 Pytanie 1 391
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?

A. Przekazać do przechowalni bagażu
B. Powiadomić przełożonego
C. Otworzyć i sprawdzić zawartość
D. Zabrać do recepcji
HGT.03 Pytanie 1 392
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów śniadaniowych obejmuje grupę potraw oraz napojów typowych dla pełnego śniadania wiedeńskiego?

A. Kawa naturalna lub herbata, mleko lub śmietanka, pieczywo, masło, jaja po wiedeńsku, wędliny, sery, miód i dżem
B. Kawa, herbata lub mleko, sok z owoców cytrusowych lub warzywny, zupa mleczna, ryby na gorąco lub na zimno, potrawy z jaj lub z mięsa, masło, pieczywo
C. Kawa z dodatkiem śmietanki, pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku
D. Herbata, kawa, czekolada lub kakao, według gustu konsumentów, ciasto drożdżowe, rogaliki, masło, konfitury, dżem oraz miód
HGT.03 Pytanie 1 393
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z poniższych opcji hotel może zaproponować organizatorowi konferencji, w celu wspierania działań ekologicznych?

A. Zwiedzanie lokalnych miejsc o znaczeniu historycznym
B. Serwis kawowy z wykorzystaniem produktów bezglutenowych
C. Drukowanie materiałów na papierze z recyklingu
D. Wycieczkę do sąsiedniego rezerwatu przyrody
HGT.06 Pytanie 1 394
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Jowisz" planuje zorganizować garden party. Jakie potrawy powinien zaproponować swoim gościom?

A. prosię pieczone, piwo, alkohol, pieczywo
B. pieczone mięso, tatar z żółtkiem, alkohol, pieczywo
C. bigos, zimne napoje, pieczywo
D. mięso w galarecie, śledź po tatarsku, piwo, pieczywo
HGT.03 Pytanie 1 395
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?

A. CB
B. BB
C. OB
D. AP
HGT.06 Pytanie 1 396
Realizacja usług w recepcji

Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. publikuje miesięcznik "Doradca Hotelarza"
B. wydaje obiektom hotelowym referencje potwierdzające wysoką jakość usług
C. zbiera krajowe zrzeszenia reprezentujące hotele, restauracje i kawiarnie
D. rozwija i utrwala etykę zawodową hotelarzy oraz tradycję polskiej gościnności
HGT.06 Pytanie 1 397
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla

A. wszystkich hoteli
B. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
C. tylko hoteli 3, 4 i 5*
D. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
HGT.03 Pytanie 1 398
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ którą z podanych grup usług dodatkowych powinno świadczyć schronisko.

LP.WYMAGANIA CO DO WYPOSAŻENIA ORAZ ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG DLA SCHRONISK
Instalacje budynku
1.Ogrzewanie zapewniające utrzymanie w pomieszczeniach noclegowych i świetlicy temperatury 18°C
2.Bieżąca zimna i ciepła woda
Recepcja
3.Telefon dostępny dla gości
4.Przechowywanie pieniędzy, przedmiotów wartościowych, bagażu i sprzętu turystycznego
Inne usługi
5.Sprzedaż podstawowych drobnych artykułów higienicznych i kosmetycznych, słodyczy, pamiątek
6.Możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu
7.Stanowisko umożliwiające dokonanie drobnych napraw sprzętu turystycznego, czyszczenie odzieży i sprzętu

A. Depozytowe, możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu.
B. Doręczanie korespondencji, wypożyczenie żelazka.
C. Parkingowe, informację turystyczną.
D. Budzenie, możliwość naprawy sprzętu turystycznego.
HGT.06 Pytanie 1 399
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zrealizował rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn oraz 12 kobiet). Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 12 DBL i 1 TPL
B. 5 DBL i 5 TPL
C. 1 DBL i 8 TPL
D. 2 DBL i 6 TPL
HGT.03 Pytanie 1 400
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?

A. Korytarzowej
B. Osobie zarządzającej hotelem
C. Inspektorowi służby pięter
D. Kierownikowi recepcji