Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 441
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie

A. na bilbordach i w katalogach
B. w telewizji i radio
C. na ulotkach i w Internecie
D. w czasopismach i miesięcznikach
HGT.06 Pytanie 1 442
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?

A. 30
B. 900
C. 60
D. 450
HGT.06 Pytanie 1 443
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie

A. przynależności
B. bezpieczeństwa
C. samorealizacji
D. akceptacji
HGT.06 Pytanie 1 444
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż

A. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
B. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
C. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
D. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
HGT.03 Pytanie 1 445
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?

A. Przyjęcie bufetowe
B. Coctail Party
C. Garden Party
D. Lampkę wina
HGT.06 Pytanie 1 446
Realizacja usług w recepcji

Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?

A. żur
B. pomidoro
C. cebulowa
D. gulaszowa
HGT.06 Pytanie 1 447
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest

A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
C. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
D. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
HGT.06 Pytanie 1 448
Realizacja usług w recepcji

Kiedy mówimy o podstawowych usługach oferowanych przez obiekt hotelarski, co jeszcze, prócz noclegu, powinno być uwzględnione?

A. wyżywienie
B. depozyt
C. parking
D. budzenie
HGT.06 Pytanie 1 449
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 020,00 zł
B. 1 110,00 zł
C. 1 380,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 450
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w sali konferencyjnej hotelu?

A. Flipchart
B. Hoker
C. Wizualizer
D. Projektor
HGT.06 Pytanie 1 451
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie

A. bufetowej
B. a la carte
C. bankietowej
D. room service
HGT.03 Pytanie 1 452
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działanie powinno być przeprowadzone w hotelu, aby zlikwidować mikroorganizmy z powierzchni użytkowych?

A. Dezynfekcję
B. Deratyzację
C. Sanityzację
D. Dezynsekcję
HGT.06 Pytanie 1 453
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach

A. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
B. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
C. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
D. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
HGT.06 Pytanie 1 454
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?

A. Położenia w centrum miasta
B. Renomowanej marki
C. Funkcjonalności pokoi
D. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
HGT.06 Pytanie 1 455
Realizacja usług w recepcji

Określ, w jakiej odległości od wzroku pracownika, który wykonuje pracę w siedzącej pozycji, powinien znajdować się monitor na biurku?

A. Od 40 do 75 cm
B. Od 30 do 65 cm
C. Od 20 do 50 cm
D. Od 50 do 80 cm
HGT.06 Pytanie 1 456
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zrealizował rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn oraz 12 kobiet). Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 2 DBL i 6 TPL
B. 5 DBL i 5 TPL
C. 12 DBL i 1 TPL
D. 1 DBL i 8 TPL
HGT.06 Pytanie 1 457
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?

A. Adres zamieszkania
B. Numer pokoju
C. Data pobytu
D. Typ pokoju
HGT.03 Pytanie 1 458
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?

A. Osoba na recepcji.
B. Boy hotelowy.
C. Kelner hotelowy
D. Służba pięter.
HGT.06 Pytanie 1 459
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału

A. bezpośredni
B. pośredni
C. konwencjonalny
D. zintegrowany
HGT.03 Pytanie 1 460
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa, która natknęła się w korytarzu hotelowym na przedmiot nieprzynależący do obiektu, ma obowiązek go przekazać

A. dyrektorowi hotelu
B. właścicielowi
C. kierownikowi służby pięter
D. recepcjoniście concierge
HGT.06 Pytanie 1 461
Realizacja usług w recepcji

Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć

A. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
B. strefę odnowy biologicznej
C. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
D. wyznaczone pomieszczenia dla palących
HGT.06 Pytanie 1 462
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu

A. last minutę
B. incentive
C. first minutę
D. all inclusive
HGT.03 Pytanie 1 463
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw składników stanowi wyłącznie elementy typowe dla angielskiego śniadania?

A. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, chleb jasny lub ciemny, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
B. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami bekonu, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
C. Płatki kukurydziane, płatki pszenne, musli, ryba podawana na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
D. Naleśniki na gorąco, jajka sadzone z boczkiem, masło, konfitury, dżem oraz miód, chleb jasny lub ciemny, kawa, woda z cytryną
HGT.06 Pytanie 1 464
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw

A. przekazać numer rezerwacji
B. zapytać o szczególne życzenia
C. zapytać o lokalizację pokoju
D. ustalić termin pobytu
HGT.06 Pytanie 1 465
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?

A. Reklamę
B. Sprzedaż osobistą
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1 466
Realizacja usług w recepcji

W kontekście rezerwacji apartamentu dla młodej pary recepcja powinna skierować do kierownika housekeepingu zlecenie na

A. przygotowanie dekoracji pokoju oraz ustawienie dostawki
B. dodatkowe sprzątanie w pokoju
C. uzupełnienie wyposażenia pokoju
D. przygotowanie dekoracji pokoju oraz umieszczenie wstawki
HGT.03 Pytanie 1 467
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod najlepiej nadaje się do usunięcia gumy do żucia, która utknęła w wykładzinie dywanowej w pokoju hotelowym?

A. Zastosowanie zamrażacza
B. Posypanie sodą oczyszczoną
C. Użycie środka do usuwania plam
D. Posypanie solą kuchenną
HGT.06 Pytanie 1 468
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wypadku należy zadzwonić po pomoc medyczną pod numer

A. 112 lub 113
B. 997 lub 112
C. 999 lub 112
D. 997 lub 998
HGT.06 Pytanie 1 469
Realizacja usług w recepcji

Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to

A. turystyka
B. usługi turystyczne
C. usługi hotelarskie
D. hotelarstwo
HGT.06 Pytanie 1 470
Realizacja usług w recepcji

W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?

A. 180 obiadów
B. 240 obiadów
C. 360 obiadów
D. 480 obiadów
HGT.06 Pytanie 1 471
Realizacja usług w recepcji

Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?

A. 10
B. 30
C. 20
D. 7
HGT.06 Pytanie 1 472
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?

A. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
B. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
C. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
D. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
HGT.06 Pytanie 1 473
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, obiekty hotelarskie w pełni sezonowe oraz oferujące nocleg w namiotach, to

A. pola biwakowe
B. motele
C. domy wycieczkowe
D. kempingi
HGT.03 Pytanie 1 474
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych działań nie jest realizowana w trakcie bieżącego sprzątania?

A. Mycie okien
B. Odkurzanie parapetów
C. Odkurzanie półek
D. Mycie luster
HGT.06 Pytanie 1 475
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?

A. Zasugerować pokój w pobliżu windy
B. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
C. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
D. Oferować bezpłatny room service
HGT.06 Pytanie 1 476
Realizacja usług w recepcji

Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?

A. jedynie w strefie noclegowej
B. wyłącznie na korytarzach
C. w całym obiekcie
D. tylko w strefie gastronomicznej
HGT.06 Pytanie 1 477
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to

A. flegmatyk
B. sangwinik
C. melancholik
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 1 478
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Triple
B. Single
C. Twin
D. Duplex
HGT.03 Pytanie 1 479
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na opakowaniu detergentu do czyszczenia dywanów, w sekcji instrukcji, podano: 3 nakrętki płynu na 3 litry wody. Jaką ilość środka czyszczącego należy wykorzystać na 10 litrów wody, zgodnie z zaleceniami?

A. 12 nakrętek
B. 10 nakrętek
C. 8 nakrętek
D. 6 nakrętek
HGT.06 Pytanie 1 480
Realizacja usług w recepcji

Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?

A. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
B. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
C. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
D. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie