Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 441
Realizacja usług w recepcji
A. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 1 442
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?
A. Informator hotelowy
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Karta rezerwacji
D. Formularz kaucyjny
HGT.03 Pytanie 1 443
Obsługa gości w obiekcie świa…
Serwis, w którym gościom przy pojedynczych stolikach podawane jest to samo menu śniadaniowe o ustalonej porze to
A. a la carte
B. bankietowy
C. table d'hóte
D. bufetowy
HGT.03 Pytanie 1 444
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień czynności, jakie są realizowane podczas codziennego sprzątania pomieszczenia mieszkalnego zajmowanego przez gościa?
A. Czyszczenie luster, pielęgnacja ram obrazów, odkurzanie tapicerki mebli
B. Odkurzanie podłóg, usuwanie kurzu z mebli, czyszczenie wnętrz szuflad
C. Opróżnianie koszy i popielniczek, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
D. Ścielenie łóżek, czyszczenie urządzeń łazienkowych, wymiana ręczników
HGT.06 Pytanie 1 445
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?
A. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
B. Voucher
C. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
D. Rooming list
HGT.06 Pytanie 1 446
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?
A. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
B. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
C. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
D. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
HGT.06 Pytanie 1 447
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?
A. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
B. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
C. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
D. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
HGT.03 Pytanie 1 448
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
B. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
C. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
D. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
HGT.03 Pytanie 1 449
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności przy porządkowaniu węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Umycie płytek nad brodzikiem
B. Wypolerowanie armatury przy umywalce
C. Umycie posadzki
D. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
HGT.06 Pytanie 1 450
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji zamówiono posiłek kuchni włoskiej dla grupy turystów. Która potrawa nie powinna być serwowana gościom?
A. pizza z ziemniakami
B. carpaccio z wołowiny
C. kofta z migdałami
D. cannelloni ze szpinakiem
HGT.06 Pytanie 1 451
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:
A. dwie kondygnacje
B. trzy kondygnacje
C. pięć kondygnacji
D. cztery kondygnacje
HGT.03 Pytanie 1 452
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 8-10 min
B. 2-3 min
C. 4-5 min
D. 3-4 min
HGT.06 Pytanie 1 453
Realizacja usług w recepcji
Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 4 noce, zapłać za 3"?
n n n n n n n n n n
Oferta „Śpij 4 noce, zapłać za 3" |
Przy pobycie w pokoju jedno lub dwuosobowym na 4 noce, jeden nocleg gratis! |
Oferta ważna do 28.12.2016 r. |
A. Marketing bezpośredni.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Promocję sprzedaży.
HGT.03 Pytanie 1 454
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej sytuacji gość nie ma prawa do odszkodowania za laptopa uszkodzonego na obszarze hotelu?
A. Szkoda powstała na skutek umyślnego działania lub rażącego zaniedbania ze strony pracownika
B. Szkoda wynikła z działania siły wyższej, której nie można było przewidzieć
C. W regulaminie hotelu zawarto klauzulę, że hotel nie bierze na siebie odpowiedzialności za mienie gości
D. W recepcji hotelowej zamieszczono informację, że hotel nie odpowiada za rzeczy gości
HGT.06 Pytanie 1 455
Realizacja usług w recepcji
Hotel Bohemia wprowadził program lojalnościowy SENIOR PASS, który zapewnia stały rabat przy kolejnych pobytach dla gości w wieku emerytalnym. Celem zastosowanego narzędzia marketingowego jest
A. kształtowanie pozytywnego wizerunku hotelu w społeczności
B. tworzenie długotrwałej relacji z klientami hotelu
C. finansowe wsparcie stałych gości hotelu
D. rozszerzanie dotychczasowego rynku docelowego
HGT.06 Pytanie 1 456
Realizacja usług w recepcji
Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?
A. 60 zł
B. 120 zł
C. 80 zł
D. 100 zł
HGT.06 Pytanie 1 457
Realizacja usług w recepcji
O jaki dokument powinien poprosić organizator wydarzenia turystycznego, aby ułatwić zameldowanie grupy turystów w dniu przybycia?
A. Voucher wydany przez biuro podróży
B. Listę uczestników zawierającą dane osobowe
C. Pisemne potwierdzenie dokonania rezerwacji
D. Dowód osobisty lidera grupy
HGT.06 Pytanie 1 458
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu?
A. Faks oraz telefon
B. Kalkulator i sejf depozytowy
C. Kasa fiskalna i terminal POS
D. Komputer oraz drukarka
HGT.03 Pytanie 1 459
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do prania obrusów użyj: 15 dag proszku na 1 kg prania. Na podstawie podanej instrukcji oblicz, ile proszku potrzebujesz do wyprania 20 kg obrusów?
A. 2,5 kg
B. 1,5 kg
C. 3,0 kg
D. 2,0 kg
HGT.06 Pytanie 1 460
Realizacja usług w recepcji
W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu
A. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
B. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
C. przywitania gościa przez managera hotelu
D. zameldowania gościa przy recepcji
HGT.06 Pytanie 1 461
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 15 000 zł
B. 20 000 zł
C. 5 000 zł
D. 10 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 462
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym sprzedano 1 pokój dwuosobowy po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje dwuosobowe po cenie jednostkowej 210 zł oraz apartament po cenie jednostkowej 350 zł. Jaką wartość osiągnie wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?
A. 970,00 zł
B. 250,00 zł
C. 242,50 zł
D. 220,50 zł
HGT.06 Pytanie 1 463
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:
A. hotele, motele i pensjonaty
B. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
C. hotele, motele i schroniska
D. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
HGT.03 Pytanie 1 464
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dodatki powinny być podawane do herbaty po angielsku?
A. Cukier i mleko
B. Cukier i cytrynę
C. Śmietanę i arak
D. Rum oraz dżem
HGT.06 Pytanie 1 465
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien
A. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
B. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
C. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
D. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
HGT.06 Pytanie 1 466
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?
A. Bezpłatny room serwis
B. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
C. Bezpłatny dostęp do Internetu
D. Centrum SPA&Wellnes
HGT.06 Pytanie 1 467
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?
A. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
B. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
C. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
D. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
HGT.06 Pytanie 1 468
Realizacja usług w recepcji
Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na
A. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
B. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
C. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
D. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
HGT.06 Pytanie 1 469
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?
A. 1 380,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 110,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 470
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką usługę dodatkową obiekty noclegowe oferują bezpłatnie?
A. Pranie ubrań.
B. Zamówienie taksówki.
C. Zamianę walut.
D. Dostawę do pokoju.
HGT.06 Pytanie 1 471
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystycznym ofertę, która zawiera nocleg wraz ze śniadaniem kontynentalnym, określa się skrótem
A. OB
B. AP
C. CB
D. BB
HGT.03 Pytanie 1 472
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić niewielką awarię w obiekcie mieszkalnym?
A. Pracownikowi recepcji
B. Managerowi hotelu
C. Kierownikowi służby parterowej
D. Pracownikowi działu technicznego
HGT.06 Pytanie 1 473
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?
A. 1380,00 zł
B. 1110,00 zł
C. 1200,00 zł
D. 1020,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 474
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która sekcja hotelu odpowiada za realizację zamówienia na zorganizowanie bankietu?
A. Gastronomiczny
B. Recepcyjny
C. Administracyjny
D. Techniczny
HGT.03 Pytanie 1 475
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie o galaretowatej strukturze tworzy się poprzez wylanie masy jajecznej na patelnię i smażenie z jednej strony?
A. Jaja sadzone
B. Omlet
C. Kotlety jajeczne
D. Jajecznica
HGT.03 Pytanie 1 476
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zestaw produktów zawiera jedynie składniki śniadania wiedeńskiego wzmocnionego?
A. Pieczywo pszenne, kawa, mleko lub śmietanka, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
B. Pieczywo razowe, kawa, świeży sok, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
C. Kawa, herbatniki, zupa mleczna, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
D. Kawa, herbata, ciasto drożdżowe, jajo po wiedeńsku, masło, sery
HGT.06 Pytanie 1 477
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zarejestrował zamówienie od gościa, który zamierza skorzystać z zakwaterowania oraz usług w ofercie FB. Która jednostka organizacyjna powinna zostać poinformowana o prośbie klienta?
A. Sekcja rekreacyjna
B. Sekcja gastronomiczna
C. Dział usług specjalnych
D. Dział zaopatrzenia
HGT.03 Pytanie 1 478
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 20 pokoi. Jakiego typu sprzątanie powinno zostać zrealizowane w tych jednostkach?
A. Gruntowne
B. Okazjonalne
C. Nadzwyczajne
D. Interwencyjne
HGT.06 Pytanie 1 479
Realizacja usług w recepcji
W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?
A. 2 262,00 zł
B. 2 574,00 zł
C. 2 600,00 zł
D. 2 938,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 480
Obsługa gości w obiekcie świa…
Sałatkę owocową powinno się serwować
A. w kokilku
B. na paterze
C. w kompotierce
D. na gerydonie