Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
B. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
C. wędzonych uszu świńskich
D. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w trakcie wstępnej obróbki jaj, aby zminimalizować ryzyko zakażenia Salmonellą?
A. Naświetlanie promieniami UV
B. Płukanie pod bieżącą wodą
C. Moczenie w wodzie z dodatkiem octu
D. Podgrzanie w mikrofalówce
Realizacja usług w recepcji
Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?
Oferta hotelu
|
A. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
B. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
C. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
D. Rodziców z małymi dziećmi.
Realizacja usług w recepcji
Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?
A. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
B. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
D. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
B. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
Realizacja usług w recepcji
Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?
A. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
B. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
C. Piknik Country & Folk w Mrągowie
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
Obsługa gości w obiekcie świa…
Obowiązki związane z utrzymaniem czystości oraz porządku w strefie Wellness & SPA hotelu przypadają pracownikom
A. działu technicznego
B. służby pięter
C. działu rekreacji
D. służby parterowej
Realizacja usług w recepcji
Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?
A. prowadzenie gości do ich pokoi
B. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
C. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
D. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?
A. Sangwinika
B. Flegmatyka
C. Melancholika
D. Choleryka
Realizacja usług w recepcji
Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?
A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
D. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?
A. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
B. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
C. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
D. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
Realizacja usług w recepcji
Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują
A. śniadanie i obiadokolację
B. śniadanie
C. obiad
D. śniadanie, obiad i kolację
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługi kosmetyczne oferowane gościom hotelowym są usługami
A. fakultatywnymi
B. towarzyszącymi o charakterze osobistym
C. towarzyszącymi o charakterze handlowym
D. komplementarnymi
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kwotę powinno się wpisać w fakturze w polu wartość netto, jeśli wartość brutto za wynajem sali konferencyjnej wynosiła 800,00 zł?
A. 616,00 zł
B. 650,41 zł
C. 949,59 zł
D. 984,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?
A. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
B. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
C. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
D. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
Realizacja usług w recepcji
Hotel posiada 100 stałych miejsc do spania. Z eksploatacji wyłączono 30 miejsc. W jaki sposób wpłynie to na potencjał usługowy obiektu?
A. Zmniejszy się o 20%
B. Zmniejszy się o 30%
C. Zmniejszy się o 35%
D. Zmniejszy się o 25%
Realizacja usług w recepcji
Do czego używany jest terminal POS?
A. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
B. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
C. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
D. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
HGT.06 Pytanie 1498
Realizacja usług w recepcji
Pani Nowak w zamówieniu usług hotelowych poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora nauki pływania dla dziecka oraz wizyty u fryzjera dla siebie. Jaką usługę powinien zgłosić recepcjonista do działu rekreacji?
A. Opiekunka do dziecka
B. Wizyta u fryzjera
C. Room service wszystkich posiłków
D. Instruktor do nauki pływania dla dziecka
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?
| 23.07 | 24.07 | 25.07 | 26.07 | 27.07 | ||
| A. | 110 SGL | R | R | R | ||
| B. | 112 DBL | R | R | |||
| C. | 210 DBL | R | R | R | ||
| D. | 211 SGL | R | R | |||
A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
Realizacja usług w recepcji
W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z
A. bankomatu
B. telefonu i faxu
C. klucznicy
D. telewizji satelitarnej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Sałatkę owocową powinno się serwować
A. na gerydonie
B. w kompotierce
C. w kokilku
D. na paterze
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zestawów zawiera dania i napoje typowe dla angielskiego śniadania?
A. Sery, jaja gotowane w wodzie, kawa z mlekiem
B. Owsianka, jajka w bekonie, świeżo wyciskane soki owocowe
C. Rogaliki, konfitury, kawa
D. Bułeczki drożdżowe, dżem, czekolada na gorąco
Realizacja usług w recepcji
Jakim rodzajem promocji jest akcja hotelu, która polega na zaproszeniu przedstawicieli mediów oraz władz lokalnych na ceremonię otwarcia hotelowego SPA?
A. Sprzedażą bezpośrednią
B. Public relations
C. Promocją dodatkową
D. Reklamą
HGT.06 Pytanie 1504
Realizacja usług w recepcji
W której kategorii hoteli konieczne jest oferowanie usług gastronomicznych w restauracji, zakładając, że nie ma restauracji w promieniu 200 m od hotelu?
A. 4* - 5*
B. 3* - 5*
C. 2* - 5*
D. 1* - 5*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonej karty menu określ, który rodzaj śniadania jest serwowany w restauracji hotelowej.
| KARTA MENU – ŚNIADANIE | |
| – Pieczywo – Konfitury, dżem – Miód – Napoje gorące (herbata, kawa) – Masło, margaryna | |
A. Wiedeńskie.
B. Angielskie.
C. Kontynentalne.
D. Amerykańskie.
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze
A. strategii produktowej
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. strategii cenowej
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym
A. kategorii 4* i 5*
B. wszystkich kategoriach
C. kategorii 3*, 4* oraz 5*
D. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?
A. Personelu
B. Promocji
C. Dystrybucji
D. Produktu
Realizacja usług w recepcji
Z zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy wynika, że pracownik obsługi pięter w obiekcie hotelowym powinien mieć zagwarantowane ergonomiczne
A. stroje służbowe
B. materiały informacyjne
C. środki czystości
D. narzędzia pracy
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie, w terminie 11-15 lipca, pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla pani Kwiatkowskiej i jej męża. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.
| data/j.m | 10.07 | 11.07 | 12.07 | 13.07 | 14.07 | 15.07 | 16.07 | 17.07 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SGL 103 | R | R | R | R | ||||
| DBL 106 | R | R | ||||||
| TWIN 108 | R | R | R | |||||
| APT 111 | R | R |
A. APT 111
B. SGL 103
C. TWIN 108
D. DBL 106
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?
A. 4
B. 3
C. 1
D. 2
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być zrealizowany, gdy w pokoju hotelowym dostrzeżono insekty?
A. Sezonowe
B. Ogólne
C. Specjalne
D. Okresowe
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod serwowania śniadań w hotelowej restauracji jest najodpowiedniejsza przy obsłudze grupy turystycznej?
A. Francuska
B. Angielska
C. Rosyjska
D. Niemiecka
HGT.06 Pytanie 1514
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?
A. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
B. Możliwość nabycia prasy codziennej.
C. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
D. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.
A. Umowa agencyjna
B. Umowa zlecenia
C. Allotment
D. Czarter
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co można powiedzieć o depozycie hotelowym jako usłudze?
A. uzupełniająca, dodatkowo płatna
B. komplementarna, wliczona w koszt noclegu
C. fakultatywna, dodatkowo płatna
D. towarzysząca, wliczona w koszt noclegu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy tworzą dodatkowe wyposażenie jednostki mieszkalnej w hotelu?
A. Wieszak na ścianie, krzesło, bagażnik
B. Stół lub biurko, minibar, butelkowana woda
C. Telefon, materiały do pisania, igielnik
D. Zestaw do pielęgnacji obuwia, lustro, stolik
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych instytucji jest międzynarodową organizacją zajmującą się turystyką?
A. PIT
B. POT
C. AIH
D. UNWTO
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi, codzienna zmiana pościeli, na życzenie gościa, nie będzie traktowana jako dodatkowa usługa płatna w hotelu?
A. tylko 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. tylko 5*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Serwis, w którym gościom przy pojedynczych stolikach podawane jest to samo menu śniadaniowe o ustalonej porze to
A. bufetowy
B. a la carte
C. table d'hóte
D. bankietowy