Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 481
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Zniszczenia bagażu gościa przez bagażowego
B. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
C. Uszkodzenie laptopa podczas korzystania przez gościa
D. Kradzież portfela gościa, przeprowadzona przez pokojową
HGT.06 Pytanie 1 482
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
B. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
C. o opłacalności poniżej średniej krajowej
D. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
HGT.03 Pytanie 1 483
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik działu pięter odpowiada za prowadzenie ewidencji używanych środków trwałych oraz sprzętu, opracowywanie harmonogramów pracy i rejestrowanie przedmiotów zostawionych przez gości?
A. Pokojowa lotna
B. Kierownik pięter
C. Magazynier bielizny
D. Inspektor pięter
HGT.03 Pytanie 1 484
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?
A. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
B. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
C. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
D. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
HGT.06 Pytanie 1 485
Realizacja usług w recepcji
Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić
A. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
B. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
C. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
D. możliwość dokonania płatności kartą
HGT.03 Pytanie 1 486
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do standardowego wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi
A. wiaderko z mopem
B. worka na brudną bieliznę
C. szorowarki jednotarczowej
D. rękawic ochronnych
HGT.06 Pytanie 1 487
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to
A. list powitalny
B. potwierdzenie rezerwacji
C. karta zamówienia
D. formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 1 488
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?
A. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
B. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata
C. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
D. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
HGT.06 Pytanie 1 489
Realizacja usług w recepcji
Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
B. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
C. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
D. wydać potwierdzenie dokonania płatności
HGT.03 Pytanie 1 490
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do naczyń stosowanych do serwowania potraw w bufecie śniadaniowym zaliczają się:
A. półmiski, bulionówki, salaterki
B. cukiernice, mleczniki, dzbanki
C. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki
D. półmiski, misy, salaterki
HGT.06 Pytanie 1 491
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?
A. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
B. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
C. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
D. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
HGT.03 Pytanie 1 492
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy przeprowadzić, aby zdezynfekować jaja w hotelowej restauracji, gdy będą one wykorzystane w potrawach na surowo?
A. Umyć dokładnie w zimnej wodzie
B. Zanurzyć w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
C. Zanurzyć w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
D. Umyć roztworem wodnym octu
HGT.06 Pytanie 1 493
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?
A. 34,50 zł
B. 28,05 zł
C. 11,11 zł
D. 12,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 494
Realizacja usług w recepcji
W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest
A. wyłączenie sprzętu elektrycznego
B. ewakuacja osób z hotelu
C. odcięcie źródeł ognia
D. ochrona mienia gości
HGT.03 Pytanie 1 495
Obsługa gości w obiekcie świa…
W formularzu zgłoszenia rzeczy znalezionych, obok opisu przedmiotu oraz daty odkrycia, powinno się zamieścić
A. wysokość odszkodowania
B. wartość zakupu przedmiotu
C. numer dowodu osobistego znalazcy
D. miejsce, w którym przedmiot został znaleziony
HGT.06 Pytanie 1 496
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:
A. całodzienne wyżywienie
B. możliwość parkowania pojazdów
C. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
D. serwowanie śniadań do pokoju
HGT.06 Pytanie 1 497
Realizacja usług w recepcji
Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?
A. Koszt.
B. Towar.
C. Kanały dystrybucji.
D. Reklama
HGT.06 Pytanie 1 498
Realizacja usług w recepcji
Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził
A. kwit na bagaż.
B. kartę pobytu.
C. księgę gości.
D. wydruk informacji.
HGT.06 Pytanie 1 499
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?
A. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
B. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
C. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
D. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
HGT.06 Pytanie 1 500
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?
A. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
B. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
C. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego
D. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
HGT.06 Pytanie 1 501
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów służących do rozliczenia z klientem hotelowym powinien zawierać numer NIP sprzedawcy?
A. Rachunek wstępny
B. Polecenie przelewu
C. Faktura
D. Paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 1 502
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?
A. 300,00 zł
B. 360,00 zł
C. 960,00 zł
D. 840,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 503
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi usługi bagażowe oferują hotele o kategorii
A. 3*, 4* i 5*
B. tylko 5*
C. tylko 4* i 5*
D. 2*, 3*, 4*, 5*
HGT.03 Pytanie 1 504
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenia należą do wyposażenia rozwiniętego węzła higieniczno-sanitarnego w hotelowym pokoju?
A. Wanna z hydromasażem, umywalka, pisuar i WC
B. Wanna z jacuzzi, umywalka, bidet i WC
C. Umywalka, wanna z natryskiem, pisuar i WC
D. Umywalka, wanna z natryskiem, bidet i WC
HGT.06 Pytanie 1 505
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.
A. 700,00 zł
B. 220,00 zł
C. 460,00 zł
D. 920,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 506
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?
A. Okolicznościowe
B. Gruntowne
C. Specjalne
D. Awaryjne
HGT.06 Pytanie 1 507
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w motelu goście mieli możliwość skorzystania z parkingu strzeżonego dla swoich samochodów. Przy finalizacji rozliczenia pobytu, recepcjonista zastosuje wysokość stawki VAT na usługę parkingową wynoszącą
A. 22%
B. 8%
C. 7%
D. 23%
HGT.06 Pytanie 1 508
Realizacja usług w recepcji
Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?
A. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
B. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
C. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
D. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
HGT.03 Pytanie 1 509
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gdzie według podanych opcji pokojowa powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży oraz obuwia oraz igielnik, aby przygotować mieszkanie na przyjęcie gości?
A. W szafie
B. W łazience
C. Na biurku
D. Na bagażniku
HGT.03 Pytanie 1 510
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto przejmuje z pokoju gościa formularz zamówienia usługi pralni wraz z zabrudzoną odzieżą?
A. Magazynier bielizny
B. Recepcjonista
C. Pokojowa
D. Inspektorka pięter
HGT.06 Pytanie 1 511
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?
A. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów
B. Wystawienie oferty na targach
C. Umieszczenie upominku w pokoju gościnym
D. Zorganizowanie kursu dla personelu
HGT.03 Pytanie 1 512
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego środka należy użyć, aby w szybki sposób usunąć ślady z obcasów na drewnianej podłodze w sali wielofunkcyjnej?
A. Roztworu szamponu
B. Zimnej wody
C. Preparatu do schładzania
D. Benzyny ekstrakcyjnej
HGT.06 Pytanie 1 513
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa
A. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
B. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
C. w motelach każdej klasy
D. tylko w motelach o klasie 5*
HGT.06 Pytanie 1 514
Realizacja usług w recepcji
Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?
A. Przelew
B. Płatność gotówkowa
C. Czek gotówkowy
D. Karta kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 515
Realizacja usług w recepcji
Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu
A. zapewnienia korzyści.
B. zabezpieczenia roszczenia gościa.
C. zagwarantowania płynności finansowej.
D. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
HGT.06 Pytanie 1 516
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IH&RA?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
C. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
HGT.06 Pytanie 1 517
Realizacja usług w recepcji
Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to
A. PTSM
B. PSH i T
C. PTTK
D. PFC i C
HGT.03 Pytanie 1 518
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które usługi dodatkowe w hotelu są oferowane bezpłatnie?
A. organizacja opieki nad dziećmi
B. transport gości z lotniska
C. udzielanie informacji turystycznej
D. serwowanie posiłków do pokoju
HGT.03 Pytanie 1 519
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie spośród podanych zadań należy do zadań inspektora pięter w hotelu?
A. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
B. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
C. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
D. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
HGT.06 Pytanie 1 520
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 4* i 5*
B. 2 i 3*
C. 1* i 2*
D. 3* i 4*