Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 481
Realizacja usług w recepcji
A. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
B. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
C. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
D. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
HGT.06 Pytanie 1 482
Realizacja usług w recepcji
Termin "overstays" odnosi się do gości, którzy
A. przedłużają swój pobyt w hotelu.
B. wielokrotnie już korzystali z usług danego hotelu.
C. zmieniają datę rezerwacji pokoju hotelowego.
D. opóźniają wyjazd z hotelu.
HGT.03 Pytanie 1 483
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być zrealizowany, gdy w pokoju hotelowym dostrzeżono insekty?
A. Okresowe
B. Sezonowe
C. Ogólne
D. Specjalne
HGT.06 Pytanie 1 484
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 340,00 zł
B. 500,00 zł
C. 680,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 485
Realizacja usług w recepcji
Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty
A. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
B. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
C. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
D. rok ważności karty, numer konta bankowego.
HGT.06 Pytanie 1 486
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 5*
B. 4* i 5*
C. 3* i 4*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 1 487
Realizacja usług w recepcji
Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku
A. gości specjalnych
B. gości zagranicznych
C. klientów biznesowych
D. grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 488
Realizacja usług w recepcji
Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć
A. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
B. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
C. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
D. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
HGT.03 Pytanie 1 489
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dla kogo przeznaczony jest druk minibaru?
A. dla gościa, który korzysta z minibaru w lokalu mieszkalnym
B. dla barmana, który sprzedaje wybrane produkty
C. dla pokojowej, która uzupełnia zawartość minibaru
D. dla recepcjonisty, który realizuje zamówienie gościa w hotelowym barze
HGT.03 Pytanie 1 490
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić braki w wyposażeniu lokalu mieszkalnego, które zauważyła podczas sprzątania po wyjeździe gościa?
A. Dyrektorowi hotelu.
B. Pracownikowi recepcji.
C. Osobie z działu technicznego.
D. Kierownikowi służby pięter.
HGT.03 Pytanie 1 491
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność powinna wykonać pokojowa w pierwszej kolejności, przystępując do codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?
A. Otworzyć okno
B. Wyrzucić śmieci.
C. Zmienić pościel.
D. Wytrzeć kurz z mebli.
HGT.06 Pytanie 1 492
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
A. oddania do eksploatacji
B. podwyższenia kategorii
C. wyłączenia z eksploatacji
D. rozpoczęcia rozbudowy
HGT.03 Pytanie 1 493
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu śniadanie zawiera kawę lub herbatę, sok pomarańczowy, croissanta, bagietkę, masło i dżem?
A. Angielskie
B. Polskie
C. Francuskie
D. Wiedeńskie
HGT.06 Pytanie 1 494
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność w procesie check-out realizuje recepcjonista na prośbę gościa?
A. życzenie udanego pobytu
B. zameldowanie klienta
C. wręczenie klucza oraz karty pobytu
D. przygotowanie faktury VAT
HGT.03 Pytanie 1 495
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaka jest maksymalna kwota odszkodowania, którą hotel powinien przyznać gościowi, jeśli podczas sprzątania pokoju został zniszczony laptop wart 6 000,00 zł, a cena za nocleg wynosiła 300,00 zł?
A. 6 000,00 zł
B. 30 000,00 zł
C. 15 000,00 zł
D. 9 000,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 496
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która kategoria gości hotelowych najlepiej skorzysta z zestawów śniadaniowych, oferowanych w przystępnej cenie?
A. Gości VIP
B. Rodzin z małymi dziećmi
C. Grupy turystycznej
D. Uczestników konferencji
HGT.06 Pytanie 1 497
Realizacja usług w recepcji
Zastosowanie jednego z narzędzi marketingowych polega na oferowaniu usług noclegowych przez biuro podróży. Co to jest?
A. towar
B. dystrybucja
C. cena
D. reklama
HGT.06 Pytanie 1 498
Realizacja usług w recepcji
Co obejmuje turystyka krajowa?
A. wyjazdy obywateli danego państwa poza jego terytorium
B. przyjazdy do państwa osób na stałe mieszkających poza jego granicami
C. podróże obywateli w obrębie własnego kraju
D. podróże mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
HGT.06 Pytanie 1 499
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 2 i 3*
B. 3* i 4*
C. 1* i 2*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 500
Realizacja usług w recepcji
Hotel klasy 1* usytuowany poza ciągłą zabudową miejską, powinien obligatoryjnie oferować gościom:
A. usługę transportu samochodu na parking lub transportu samochodu z parkingu
B. strzeżony parking, strzeżony garaż bądź strzeżone miejsce do parkowania
C. parking lub garaż dostępny dla wszystkich jednostek noclegowych
D. parking, garaż lub miejsce do parkowania
HGT.06 Pytanie 1 501
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wymaga dokumentu tożsamości gościa w trakcie
A. świadczenia usług dodatkowych w czasie pobytu w hotelu
B. meldowania się w hotelu
C. rozliczania za nocleg w obiekcie
D. codziennego wydawania klucza do pokoju
HGT.03 Pytanie 1 502
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pisemne zlecenie otrzymane od kontrahenta dotyczące wykonania usług dodatkowych wymaga od pracowników centrum biznesowego
A. wyłącznie wpisania danych do karty rezerwacyjnej
B. ustnego potwierdzenia wykonania usług
C. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
D. wyłącznie przesłania kosztorysu do kontrahenta
HGT.06 Pytanie 1 503
Realizacja usług w recepcji
Czym jest wstawka?
A. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
B. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
C. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
D. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
HGT.06 Pytanie 1 504
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości
A. dopasowanej do najwyższego pracownika
B. uniwersalnej, stałej
C. dopasowanej do najcięższego pracownika
D. regulowanej
HGT.03 Pytanie 1 505
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby dostarczyć do pokoju dla jednego gościa śniadanie kontynentalne, konieczne jest użycie
A. półmiska
B. gerydonu
C. talerza
D. tacy
HGT.06 Pytanie 1 506
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?
A. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
B. W czasie pobytu gościa w obiekcie
C. Podczas procedury check-in
D. Podczas procesu check-out
HGT.03 Pytanie 1 507
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?
A. Zrobić porządek z ułożeniem potraw na stoliku
B. Zasugerować gościowi nalanie kawy
C. Określić miejsce, w którym zostanie podane śniadanie
D. Wręczyć gościowi menu room-service
HGT.06 Pytanie 1 508
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinna w pierwszej kolejności
A. wręczyć gościom formularze rejestracyjne do wypełnienia i podpisania
B. poprosić pilota o listę zawierającą dane uczestników
C. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
D. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do rejestracji
HGT.06 Pytanie 1 509
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien najpierw podjąć recepcjonista w stosunku do gościa walk in, jeśli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Zaproponować przechowanie bagażu
B. Zatrzymać dowód tożsamości gościa
C. Zaprowadzić gościa do pokoju
D. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu
HGT.03 Pytanie 1 510
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowanie comiesięcznych grafików pracy dla pracowników działu pięter jest zadaniem
A. menedżera służby pięter
B. specjalisty ds. marketingu
C. menedżera recepcji
D. starszej pokojowej
HGT.03 Pytanie 1 511
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z wosku ze świec z wykładziny dywanowej, należy zastosować
A. zimną wodę wraz ze szczotką
B. roztwór szamponu oraz mop parowy
C. ręcznik papierowy oraz gorące żelazko
D. środek mrożący i ściereczkę
HGT.06 Pytanie 1 512
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć większą liczbę turystów na wakacyjne usługi noclegowe, od piątego dnia pobytu w hotelu obniżono ceny o 40%. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Promocję sprzedaży.
B. Relacje z otoczeniem.
C. Reklamę.
D. Sprzedaż bezpośrednią.
HGT.03 Pytanie 1 513
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto jest odpowiedzialny, gdy w magazynie brak bielizny pościelowej?
A. Pokojowa lotna
B. Kierownik recepcji
C. Magazynier bielizny
D. Inspektor pięter
HGT.03 Pytanie 1 514
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kierownik banku złożył zlecenie do hotelu na zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być bankiet na stojąco dla mniej więcej 100 osób. Jaki rodzaj bankietu powinien być zaproponowany klientowi?
A. Aperitif
B. Przyjęcie bufetowe
C. Brunch
D. Lampkę wina
HGT.03 Pytanie 1 515
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ zalecany procentowy podział kalorii w posiłkach w ciągu dnia w diecie dzieci i młodzieży?
A. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
B. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%
C. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%
D. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
HGT.06 Pytanie 1 516
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?
A. Dokument pobytowy
B. Zasady hotelu
C. Rejestr gości
D. Kwit bagażowy
HGT.03 Pytanie 1 517
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, gdy dysponuje małą liczbą pracowników, a ma wielu gości?
A. Serwis a la carte
B. Room service
C. Bufet śniadaniowy
D. Serwis talerzowy
HGT.06 Pytanie 1 518
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?
A. Dokument kasowy
B. Rachunek wstępny
C. Polecenie przelewu
D. Fakturę zaliczkową
HGT.06 Pytanie 1 519
Realizacja usług w recepcji
Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?
A. Finansów
B. Zarządzania
C. Serwisów
D. Promocji
HGT.06 Pytanie 1 520
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
B. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
C. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
D. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną