Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 481
Realizacja usług w recepcji
A. Relacje z gośćmi
B. Telefonista
C. Osoba informacyjna
D. Kierownik zmiany
HGT.06 Pytanie 1 482
Realizacja usług w recepcji
Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu
A. zabezpieczenia roszczenia gościa.
B. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
C. zagwarantowania płynności finansowej.
D. zapewnienia korzyści.
HGT.06 Pytanie 1 483
Realizacja usług w recepcji
Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
A. 14.00
B. 19.00
C. 18.00
D. 12.00
HGT.03 Pytanie 1 484
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który składnik śniadania może być przygotowywany na grillu, na patelni lub w wodzie?
A. Jaja.
B. Kiełbaski.
C. Kiełbaski.
D. Pomidory.
HGT.03 Pytanie 1 485
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pan Kowalski złożył zamówienie na kolację oraz butelkę szampana do swojego pokoju. Jaką kwotę powinien uiścić, jeśli koszt kolacji wyniósł 200 zł, szampana 120 zł, a opłata za room service to 15% wartości całego zamówienia?
A. 340 zł
B. 320 zł
C. 368 zł
D. 426 zł
HGT.03 Pytanie 1 486
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia stołu na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?
A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka z podstawkiem i łyżeczką
B. Talerzyk na śniadanie z serwetką, nóż i widelec do zakąsek, filiżanka z spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka z podstawkiem i łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
C. Talerzyk na śniadanie z serwetką, nóż i widelec do zakąsek, filiżanka z spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka z podstawką i łyżeczką, miseczka na miód i dżem
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
HGT.06 Pytanie 1 487
Realizacja usług w recepcji
Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:
A. reklamy prasowej
B. sprzedaży osobistej
C. promocji sprzedaży
D. public relations
HGT.06 Pytanie 1 488
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to część
Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość sprzedaży netto w zł | Podatek VAT | Wartość sprzedaży brutto w zł | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Stawka % | Kwota w zł | ||||||
Nocleg - pokój dwuosobowy | doba | 2 | 462,96 | 925,92 | 8 | 74,08 | 1 000,00 |
Obiadokolacja | osoba | 4 | 46,30 | 185,20 | 8 | 14,80 | 200,00 |
A. dowodu wpłaty.
B. faktury.
C. paragonu fiskalnego.
D. kosztorysu.
HGT.03 Pytanie 1 489
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył zamówienie na śniadanie do pokoju. Gastronomia zrealizuje to zamówienie za pomocą formy
A. bufetu śniadaniowego
B. serwisu talerzowego
C. serwisu a’la carte
D. room service’u
HGT.06 Pytanie 1 490
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?
A. depozytowy
B. bagażowy
C. rozliczeniowy
D. skrytkowy
HGT.06 Pytanie 1 491
Realizacja usług w recepcji
Jaką propozycję, umożliwiającą wspólne spędzanie czasu przez dzieci i rodziców, powinien złożyć recepcjonista rodzinom wypoczywającym w ośrodku wczasowym?
A. Warsztaty kulinarne, kasyno, kawiarenka internetowa
B. Kawiarenka internetowa, park wodny, zawody strzeleckie
C. Mini zoo, zawody strzeleckie, siłownia
D. Mini zoo, park wodny, warsztaty kulinarne
HGT.06 Pytanie 1 492
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
B. złożył je u pracownika recepcji
C. wrzucił je do skrzynki depozytowej
D. powierzył je do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 1 493
Realizacja usług w recepcji
Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty
A. rok ważności karty, numer konta bankowego.
B. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
C. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
D. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
HGT.06 Pytanie 1 494
Realizacja usług w recepcji
Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?
A. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
B. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
C. Nowożeńcom w podróży poślubnej
D. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
HGT.03 Pytanie 1 495
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak nazywa się typ lokalu mieszkalnego o podwyższonym standardzie, usytuowanego na najwyższym piętrze budynku hotelowego?
A. Duplex
B. Junior suite
C. Executive
D. Penthouse
HGT.06 Pytanie 1 496
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?
A. Renomowanej marki
B. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
C. Funkcjonalności pokoi
D. Położenia w centrum miasta
HGT.06 Pytanie 1 497
Realizacja usług w recepcji
Określ główne obowiązki kierownika recepcji w hotelu?
A. Świadczenie informacji dotyczących turystyki
B. Przygotowanie pokoi do wynajmu
C. Nadzór i koordynacja pracy personelu recepcji
D. Zarządzanie stanem wyposażenia pokoi hotelowych
HGT.03 Pytanie 1 498
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod najlepiej sprawdzi się w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do materiału kanapy?
A. Odkurzanie
B. Użycie zamrażacza
C. Aplikacja środka odtłuszczającego
D. Zeskrobanie nożem
HGT.06 Pytanie 1 499
Realizacja usług w recepcji
Klient dokonał rezerwacji w hotelu, która uwzględnia: nocleg, wyżywienie przez całą dobę, napoje, przekąski oraz usługi związane z rekreacją i rozrywką. Jaką usługę zamówił klient?
A. Lunch
B. Pełne wyżywienie - FB
C. Brunch
D. Wszystko w cenie - AI
HGT.03 Pytanie 1 500
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest standardowe wyposażenie pokoju jednoosobowego w hotelu trzygwiazdkowym?
A. Łóżko małżeńskie, klimatyzacja, jacuzzi
B. Dwa łóżka pojedyncze, minibar, sejf
C. Łóżko jednoosobowe, telewizor, biurko
D. Łóżko piętrowe, zestaw do prasowania, ekspres do kawy
HGT.06 Pytanie 1 501
Realizacja usług w recepcji
Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?
A. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
B. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
C. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
D. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
HGT.06 Pytanie 1 502
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zarejestrował zamówienie od gościa, który zamierza skorzystać z zakwaterowania oraz usług w ofercie FB. Która jednostka organizacyjna powinna zostać poinformowana o prośbie klienta?
A. Sekcja gastronomiczna
B. Dział zaopatrzenia
C. Dział usług specjalnych
D. Sekcja rekreacyjna
HGT.03 Pytanie 1 503
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?
A. Jaja na miękko
B. Jaja sadzone
C. Jaja poszetowe
D. Jaja frytowane
HGT.06 Pytanie 1 504
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz wartość podatku VAT dla usług podstawowych.
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Kwota podatku VAT w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Usługi noclegowe | doba | 2 | 111,11 | 222,22 | 8 | 240,00 | |
2. | Usługi gastronomiczne FB | szt. | 2 | 74,08 | 148,15 | 8 | 160,00 | |
3. | Jazda konna | h | 6 | 8,13 | 48,78 | 23 | 60,00 | |
4. | Sauna | h | 3 | 12,20 | 36,59 | 23 | 45,00 | |
Forma płatności: | Razem: | 455,74 | X | |||||
W tym: | Zw. | |||||||
Termin zapłaty: | 23% | |||||||
8% | ||||||||
Podpis wystawcy |
A. 36,46 zł
B. 49,26 zł
C. 29,63 zł
D. 19,63 zł
HGT.06 Pytanie 1 505
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji w dużym hotelu świadczy usługi wake up call?
A. Kierownik zmiany
B. Osoba informacyjna
C. Telefonista
D. Relacje z gośćmi
HGT.06 Pytanie 1 506
Realizacja usług w recepcji
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. rezerwacja oraz sprzedaż usług podstawowych i dodatkowych
B. dbanie o techniczny stan urządzeń znajdujących się w pokojach
C. odprowadzenie gości do pokoju
D. utrzymanie czystości w holu hotelowym
HGT.06 Pytanie 1 507
Realizacja usług w recepcji
Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?
A. z suchej gazy jałowej
B. z gazy nasączonej czystą wodą
C. z waty z tłustym kremem
D. z waty nasączonej wodą utlenioną
HGT.06 Pytanie 1 508
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się
A. catering
B. charter
C. cabotage
D. cardeck
HGT.06 Pytanie 1 509
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania promocyjne nowo otwartego hotelu mogą dotrzeć do największej grupy potencjalnych klientów?
A. Rozdanie ulotek z ofertą hotelu mieszkańcom okolicy, w której znajduje się hotel
B. Powieszenie plakatów informujących o nowo otwartym hotelu w jego sąsiedztwie
C. Zorganizowanie stoiska promocyjnego hotelu na targach branżowych
D. Umieszczenie w Internecie filmu z ceremonii otwarcia hotelu
HGT.03 Pytanie 1 510
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z wymienionych metod serwowania śniadań rekomenduje się dla grup turystycznych?
A. Serwis table d'hóte, zestawy śniadaniowe
B. Serwis table d'hóte, serwis bankietowy
C. Serwis a la carte, serwis a'part
D. Serwis a la carte, wstawki śniadaniowe
HGT.06 Pytanie 1 511
Realizacja usług w recepcji
Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować
A. macierz BCG
B. model AIDA
C. analizę SWOT
D. public relations
HGT.06 Pytanie 1 512
Realizacja usług w recepcji
Najniższy poziom standardu domów wycieczkowych oznaczany jest
A. *gwiazdką
B. ***gwiazdkami
C. cyfrą rzymską III
D. cyfrą rzymską I
HGT.06 Pytanie 1 513
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do
A. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
B. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
C. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
D. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
HGT.06 Pytanie 1 514
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:
A. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
B. sejf, schowek na bagaż, biurko
C. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
D. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro
HGT.06 Pytanie 1 515
Realizacja usług w recepcji
W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?
A. Sprzedaż osobistą
B. Public relations
C. Reklamę
D. Promocję sprzedaży
HGT.03 Pytanie 1 516
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania lokalu mieszkalnego, pracownik odkrył mrówki. Jakie działanie powinien natychmiast podjąć?
A. sanityzację
B. dezynfekcję
C. dezynsekcję
D. deratyzację
HGT.06 Pytanie 1 517
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacją o usługach turystycznych, do kategorii obiektów hotelowych zalicza się
A. ośrodek szkoleniowo-wypoczynkowy
B. dom wycieczkowy
C. dom wczasowy
D. ośrodek kolonijny
HGT.06 Pytanie 1 518
Realizacja usług w recepcji
Za pomocą urządzenia przedstawionego na rysunku gość ureguluje należność za pobyt

A. kartą płatniczą.
B. gotówką.
C. przekazem pocztowym.
D. przelewem.
HGT.06 Pytanie 1 519
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?
A. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
B. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
C. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
D. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
HGT.06 Pytanie 1 520
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, który odebrał telefoniczną rezerwację od klienta, powinien zebrane dane
A. umieścić w księdze rejestracyjnej
B. zapisać w karcie rezerwacji
C. przekazać do działu pobytowego
D. przekazać do działu marketingu