Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1481
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
B. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
C. wędzonych uszu świńskich
D. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać w trakcie wstępnej obróbki jaj, aby zminimalizować ryzyko zakażenia Salmonellą?

A. Naświetlanie promieniami UV
B. Płukanie pod bieżącą wodą
C. Moczenie w wodzie z dodatkiem octu
D. Podgrzanie w mikrofalówce
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Oferta hotelu
  • nocleg w komfortowym, klimatyzowanym pokoju
  • wykwintne śniadania i obiadokolacje podawane w formie bufetu szwedzkiego
  • wieczór przy muzyce z DJ - sobota
  • wieczorna i nocna opieka dla dzieci
  • gry i zabawy dla dzieci pod opieką wykwalifikowanych opiekunek
  • nieograniczony dostęp do hotelowego pokoju zabaw
  • bezpłatny, bezprzewodowy Internet w pokoju oraz na terenie całego obiektu
  • 10% zniżki na zabiegi w Centrum SPA & Wellness
  • zajęcia Aqua Fitness

A. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
B. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
C. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
D. Rodziców z małymi dziećmi.
HGT.06 Pytanie 1484
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?

A. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
B. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
D. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
Realizacja usług w recepcji

Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?

A. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
B. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
Realizacja usług w recepcji

Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?

A. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
B. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
C. Piknik Country & Folk w Mrągowie
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
Realizacja usług w recepcji

Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?

A. prowadzenie gości do ich pokoi
B. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
C. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
D. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Sangwinika
B. Flegmatyka
C. Melancholika
D. Choleryka
HGT.06 Pytanie 1490
Realizacja usług w recepcji

Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?

A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
D. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 1491
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?

A. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
B. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
C. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
D. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
HGT.03 Pytanie 1493
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługi kosmetyczne oferowane gościom hotelowym są usługami

A. fakultatywnymi
B. towarzyszącymi o charakterze osobistym
C. towarzyszącymi o charakterze handlowym
D. komplementarnymi
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?

A. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
B. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
C. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
D. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
HGT.06 Pytanie 1496
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada 100 stałych miejsc do spania. Z eksploatacji wyłączono 30 miejsc. W jaki sposób wpłynie to na potencjał usługowy obiektu?

A. Zmniejszy się o 20%
B. Zmniejszy się o 30%
C. Zmniejszy się o 35%
D. Zmniejszy się o 25%
Realizacja usług w recepcji

Do czego używany jest terminal POS?

A. do automatycznego rozpoznawania kart kredytowych oraz ich autoryzacji
B. do kodowania kart magnetycznych - kluczy do pokoi
C. do generowania paragonu fiskalnego za usługi hotelowe
D. do bezprzewodowej wymiany danych między recepcją a obsługą pięter
Realizacja usług w recepcji

Pani Nowak w zamówieniu usług hotelowych poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora nauki pływania dla dziecka oraz wizyty u fryzjera dla siebie. Jaką usługę powinien zgłosić recepcjonista do działu rekreacji?

A. Opiekunka do dziecka
B. Wizyta u fryzjera
C. Room service wszystkich posiłków
D. Instruktor do nauki pływania dla dziecka
HGT.06 Pytanie 1499
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

23.0724.0725.0726.0727.07
A.110 SGLRRR
B.112 DBLRR
C.210 DBLRRR
D.211 SGLRR

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów zawiera dania i napoje typowe dla angielskiego śniadania?

A. Sery, jaja gotowane w wodzie, kawa z mlekiem
B. Owsianka, jajka w bekonie, świeżo wyciskane soki owocowe
C. Rogaliki, konfitury, kawa
D. Bułeczki drożdżowe, dżem, czekolada na gorąco
HGT.06 Pytanie 1503
Realizacja usług w recepcji

Jakim rodzajem promocji jest akcja hotelu, która polega na zaproszeniu przedstawicieli mediów oraz władz lokalnych na ceremonię otwarcia hotelowego SPA?

A. Sprzedażą bezpośrednią
B. Public relations
C. Promocją dodatkową
D. Reklamą
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonej karty menu określ, który rodzaj śniadania jest serwowany w restauracji hotelowej.

KARTA MENU – ŚNIADANIE
– Pieczywo
– Konfitury, dżem
– Miód
– Napoje gorące (herbata, kawa)
– Masło, margaryna

A. Wiedeńskie.
B. Angielskie.
C. Kontynentalne.
D. Amerykańskie.
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze

A. strategii produktowej
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. strategii cenowej
HGT.06 Pytanie 1510
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie, w terminie 11-15 lipca, pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla pani Kwiatkowskiej i jej męża. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data/j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DBL 106RR
TWIN 108RRR
APT 111RR

A. APT 111
B. SGL 103
C. TWIN 108
D. DBL 106
HGT.06 Pytanie 1511
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?

A. 4
B. 3
C. 1
D. 2
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?

A. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
B. Możliwość nabycia prasy codziennej.
C. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
D. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.

A. Umowa agencyjna
B. Umowa zlecenia
C. Allotment
D. Czarter
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy tworzą dodatkowe wyposażenie jednostki mieszkalnej w hotelu?

A. Wieszak na ścianie, krzesło, bagażnik
B. Stół lub biurko, minibar, butelkowana woda
C. Telefon, materiały do pisania, igielnik
D. Zestaw do pielęgnacji obuwia, lustro, stolik