Filtrowanie pytań
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
Turystyka wewnętrzna odnosi się do:
Na podstawie zamieszczonego dokumentu określ na ile osób należy przygotować nakrycia stołu na śniadanie z konsumpcją w hotelowej restauracji.
| Lista śniadaniowa | ||||
|---|---|---|---|---|
| Numer pokoju | Rodzaj pokoju | Liczba śniadań | Kraj | Uwagi |
| 200 | DBL | 2 | Francja | Room service |
| 201 | SGL | 1 | Polska | |
| 202 | SGL | 1 | Polska | Dieta wegetariańska |
| 203 | DBL | 2 | Polska | |
| 204 | DBL | 2 | Niemcy | |
| 205 | Apartament | 3 | Polska | |
| 206 | DBL + extra bed | 3 | Polska | |
| 207 | Apartament | 4 | Polska | |
| 208 | Apartament | 3 | Niemcy | Room service |
| 209 | DBL | 2 | Polska | Paczka śniadaniowa |
| 210 | DBL | 2 | Polska | |
| 211 | SGL | 1 | Polska | |
| 212 | TPL | 3 | Polska | Wstawka śniadaniowa |
Na podstawie zamieszczonego wpisu do zeszytu usterek określ, w której jednostce mieszkalnej przeprowadzono sprzątanie gruntowne.
| ZESZYT USTEREK | ||||
|---|---|---|---|---|
| L.p. | Miejsce wystąpienia usterki/awarii | Rodzaj usterki/awarii | Data zgłoszenia | Podpis osoby zgłaszającej |
| 1. | 102 | Cieknąca woda w umywalce. | 12.05.2016 r. | xyz |
| 2. | 106 | Spalona żarówka w żyrandolu. | 12.05.2016 r. | xyz |
| 3. | 205 | Pokój i łazienka zalane. | 13.05.2016 r. | xyz |
| 4. | 207 | Uszkodzona kabina w łazience. | 14.05.2016 r. | xyz |
Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien
System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to
Dokument zamówienia na usługi dodatkowe przesłany przez klienta wymaga od pracowników biura obsługi klienta
Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?
Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest
Hotel nie bierze odpowiedzialności za bagaż gościa pozostawiony
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla
Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.
| Hotel Widok**** ul. Leśna 14 58-310 Szczawno-Zdrój |
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:
|
Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?
Który z wymienionych pracowników odpowiada za utrzymanie czystości oraz porządku w recepcyjnym holu hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być
Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
| Cennik usług ważny od 1.06.2016 r. do 31.05.2017 r. | ||
| Rodzaj pokoju | 1.06 – 30.09.2016 r. | 1.10.2016 r. – 31.05.2017 r. |
| Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
| Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
| Rabat w wysokości 10% za dobę za pokój – przy wynajmie pokoju na więcej niż 4 doby. | ||
Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone
Klient złożył zamówienie w hotelu na urządzenie imprezy z okazji podpisania umowy handlowej. Zwrócił się z prośbą o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki typ przyjęcia powinien zaproponować recepcjonista gościowi?
Która z wymienionych działań nie jest realizowana w trakcie bieżącego sprzątania?
Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 01 do 05 sierpnia pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla państwa Malinowskich. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.
| data /j.m | 31.07 | 01.08 | 02.08 | 03.08 | 04.08 | 05.08 | 06.08 | 07.08 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SGL 104 | R | R | R | R | ||||
| DBL 111 | R | R | ||||||
| TWIN 109 | R | R | R | |||||
| APT 121 | R | R |
Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek
Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który pakiet powinien zaproponować recepcjonista pani Skowrońskiej na pierwszy tydzień pobytu w ośrodku.
| Monika Skowrońska ul. Srebrna 12 59-220 Legnica | 17.05.2018 r. |
| Ośrodek wypoczynkowy Muszelka ul. Morska 2 76-270 Ustka | |
| Zwracam się z uprzejmą prośbą o rezerwację noclegów oraz całodziennego wyżywienia dla mnie i mojej 4-letniej córki w terminie od 1 do 8 sierpnia br. oraz dla mnie, mojego męża i córki w terminie od 8 do 16 sierpnia br. | |
| Z wyrazami szacunku, Monika Skowrońska | |
W jaki sposób serwowane jest śniadanie a la carte?
Na podstawie zamieszczonego cennika, określ ile wynosi łączna wartość za usługę prasowania spodni i dwóch koszul.
| Cennik | |
|---|---|
| Pranie mokre i suche | |
| Artykuł | Cena w zł |
| Koszula | 26,00 |
| Podkoszulek | 16,00 |
| Piżama | 18,00 |
| Spodnie | 30,00 |
| Sweter | 26,00 |
| Bluza sportowa | 28,00 |
| Płaszcz kąpielowy | 38,00 |
| Żakiet/marynarka | 40,00 |
| Koszula nocna | 26,00 |
| Suknia/spódnica | 40,00 |
| UWAGA: Usługa prasowania wynosi 50% wartości usługi pralniczej. | |
Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?
Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?
Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?
O przybyciu gościa VIP do hotelu, jako pierwszy, powinien zostać poinformowany
Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego, przygotowany przez recepcjonistę dla gościa, to
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość sprzedaży netto w zł | Podatek VAT | Wartość sprzedaży brutto w zł | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stawka % | Kwota w zł | |||||||
| 1. | Nocleg | doba | 2 | 92,60 | 185,19 | 8 | 14.81 | 200,00 |
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
Kto jest odpowiedzialny za zidentyfikowanie braku ręczników kąpielowych w magazynie?
W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest
W hotelach konieczne jest zapewnienie usługi przechowywania
Jaką powierzchnię powinna osoba sprzątająca oczyścić według instrukcji Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?
W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
| Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024 | ||
|---|---|---|
| Rodzaj pokoju | 1.06 – 30.09.2023 r. | 1.10.2023 r. – 31.05.2024 r. |
| Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
| Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
| Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby. | ||