Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?

A. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 1523
Realizacja usług w recepcji

Turystyka wewnętrzna odnosi się do:

A. podróży mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
B. przyjazdów do kraju osób, które na stałe zamieszkują za granicą
C. wyjazdów obywateli danego państwa za jego granice
D. podróży mieszkańców po swoim kraju
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego dokumentu określ na ile osób należy przygotować nakrycia stołu na śniadanie z konsumpcją w hotelowej restauracji.

Lista śniadaniowa
Numer pokojuRodzaj pokojuLiczba śniadańKrajUwagi
200DBL2FrancjaRoom service
201SGL1Polska
202SGL1PolskaDieta wegetariańska
203DBL2Polska
204DBL2Niemcy
205Apartament3Polska
206DBL + extra bed3Polska
207Apartament4Polska
208Apartament3NiemcyRoom service
209DBL2PolskaPaczka śniadaniowa
210DBL2Polska
211SGL1Polska
212TPL3PolskaWstawka śniadaniowa

A. 5
B. 15
C. 19
D. 29
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego wpisu do zeszytu usterek określ, w której jednostce mieszkalnej przeprowadzono sprzątanie gruntowne.

ZESZYT USTEREK
L.p.Miejsce wystąpienia usterki/awariiRodzaj usterki/awariiData zgłoszeniaPodpis osoby zgłaszającej
1.102Cieknąca woda w umywalce.12.05.2016 r.xyz
2.106Spalona żarówka w żyrandolu.12.05.2016 r.xyz
3.205Pokój i łazienka zalane.13.05.2016 r.xyz
4.207Uszkodzona kabina w łazience.14.05.2016 r.xyz

A. 102
B. 106
C. 207
D. 205
HGT.06 Pytanie 1526
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
B. wydać potwierdzenie dokonania płatności
C. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
D. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokument zamówienia na usługi dodatkowe przesłany przez klienta wymaga od pracowników biura obsługi klienta

A. ustnego potwierdzenia wykonania usług
B. wyłącznie wpisania informacji do formularza rezerwacyjnego
C. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
D. wyłącznie przesłania kosztorysu do klienta
HGT.06 Pytanie 1529
Realizacja usług w recepcji

Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?

A. Promocję.
B. Koszt.
C. Towar.
D. Rozkład.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla

A. hoteli 4* i moteli 4*
B. hoteli 3* i moteli 3*
C. hoteli 4* i moteli 3*
D. hoteli 3* i moteli 4*
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Widok****
ul. Leśna 14
58-310 Szczawno-Zdrój

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego

Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • − 15% rabatu na usługi noclegowe i gastronomiczne
  • − 20% rabatu na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • − późniejszy check-out
  • − wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy kart VIP

A. Sprzedaż osobistą.
B. Sponsoring.
C. Public relations.
D. Promocję sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?

A. 19 maja
B. 17 maja
C. 18 maja
D. 16 maja
HGT.06 Pytanie 1536
Realizacja usług w recepcji

Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być

A. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
B. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
C. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
D. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
HGT.06 Pytanie 1538
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny od 1.06.2016 r. do 31.05.2017 r.
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2016 r.1.10.2016 r. – 31.05.2017 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za dobę za pokój – przy wynajmie pokoju na więcej niż 4 doby.

A. 2 400,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 2 250,00 zł
D. 1 800,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył zamówienie w hotelu na urządzenie imprezy z okazji podpisania umowy handlowej. Zwrócił się z prośbą o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki typ przyjęcia powinien zaproponować recepcjonista gościowi?

A. Lampkę wina
B. Coctail party
C. Przyjęcie bufetowe
D. Garden party
HGT.06 Pytanie 1542
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 01 do 05 sierpnia pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla państwa Malinowskich. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m31.0701.0802.0803.0804.0805.0806.0807.08
SGL 104RRRR
DBL 111RR
TWIN 109RRR
APT 121RR

A. SGL 104
B. DBL 111
C. TWIN 109
D. APT 121
Realizacja usług w recepcji

Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek

A. w wysokiej cenie przy słabej promocji
B. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
C. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
D. w niskiej cenie i słabej promocji
HGT.06 Pytanie 1544
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który pakiet powinien zaproponować recepcjonista pani Skowrońskiej na pierwszy tydzień pobytu w ośrodku.

Monika Skowrońska
ul. Srebrna 12
59-220 Legnica
17.05.2018 r.
Ośrodek wypoczynkowy Muszelka
ul. Morska 2
76-270 Ustka
Zwracam się z uprzejmą prośbą o rezerwację noclegów oraz całodziennego
wyżywienia dla mnie i mojej 4-letniej córki w terminie od 1 do 8 sierpnia br. oraz dla
mnie, mojego męża i córki w terminie od 8 do 16 sierpnia br.
Z wyrazami szacunku,
Monika Skowrońska

A. Wypoczynek dla seniora z wnukiem.
B. Wczasy dla rodzica z dzieckiem.
C. Wypoczynek we dwoje.
D. Wczasy dla rodzin z dziećmi.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika, określ ile wynosi łączna wartość za usługę prasowania spodni i dwóch koszul.

Cennik
Pranie mokre i suche
ArtykułCena w zł
Koszula26,00
Podkoszulek16,00
Piżama18,00
Spodnie30,00
Sweter26,00
Bluza sportowa28,00
Płaszcz kąpielowy38,00
Żakiet/marynarka40,00
Koszula nocna26,00
Suknia/spódnica40,00
UWAGA:
Usługa prasowania wynosi 50% wartości usługi pralniczej.

A. 82,00 zł
B. 28,00 zł
C. 56,00 zł
D. 41,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?

A. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
B. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
C. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
D. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?

A. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
B. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
C. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
D. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
HGT.06 Pytanie 1551
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
B. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
C. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
D. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego, przygotowany przez recepcjonistę dla gościa, to

Lp.Nazwa
towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena
jednostkowa
netto w zł
Wartość
sprzedaży
netto w zł
Podatek VATWartość
sprzedaży
brutto
w zł
Stawka
%
Kwota
w zł
1.Noclegdoba292,60185,19814.81200,00

A. kosztorys.
B. rachunek wstępny.
C. faktura.
D. dowód wpłaty.
HGT.06 Pytanie 1553
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?

A. 1 500
B. 2000
C. 4 500
D. 6 000
HGT.06 Pytanie 1555
Realizacja usług w recepcji

W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest

A. ewakuacja osób z hotelu
B. wyłączenie sprzętu elektrycznego
C. ochrona mienia gości
D. odcięcie źródeł ognia
HGT.06 Pytanie 1560
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2023 r.1.10.2023 r. – 31.05.2024 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby.

A. 2 400,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 250,00 zł
D. 2 000,00 zł