Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 521
Realizacja usług w recepcji
A. Zmiana personelu
B. Zmniejszenie kosztów noclegu
C. Dodatkowe bezpłatne usługi
D. Promocja w gazetach codziennych
HGT.06 Pytanie 1 522
Realizacja usług w recepcji
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Personel
B. Cenę
C. Promocję
D. Dystrybucję
HGT.06 Pytanie 1 523
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który potwierdza rezerwację nabytych usług i jest przekazywany przez klienta biura podróży do hotelarza, to
A. czek
B. zlecenie
C. faktura
D. voucher
HGT.06 Pytanie 1 524
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?
A. Nocleg DBL oraz dostawka
B. Nocleg DBL oraz śniadanie
C. Nocleg SGL oraz parking
D. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
HGT.03 Pytanie 1 525
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność porządkową pracownicy służby pięter są zobowiązani realizować codziennie w węźle komunikacyjnym?
A. Przetrzeć poręcze
B. Umyć futryny
C. Umyć ściany
D. Zmienić dekorację
HGT.06 Pytanie 1 526
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Teresa" w kontekście public relations:
A. opublikowano reklamę w czasopiśmie branżowym
B. wprowadzono obniżki cen po sezonie
C. nawiązano współpracę z biurem podróży
D. przygotowano jubileuszowe przyjęcie
HGT.06 Pytanie 1 527
Realizacja usług w recepcji
Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:
A. Polskiej Izby Hoteli
B. Polskiej Instytucji Hotelarzy
C. Polskiej Izby Hotelarstwa
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 1 528
Realizacja usług w recepcji
Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
A. 100 cm
B. 90 cm
C. 80 cm
D. 110 cm
HGT.06 Pytanie 1 529
Realizacja usług w recepcji
Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?
A. Allotment
B. Czarter
C. Voucher
D. Czek
HGT.06 Pytanie 1 530
Realizacja usług w recepcji
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. procedury check-out
B. procedury przyjęcia gościa
C. przyjęcia zamówienia
D. rozliczenia gościa
HGT.06 Pytanie 1 531
Realizacja usług w recepcji
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
A. Uzupełniających, nieodpłatnych
B. Towarzyszących, płatnych
C. Uzupełniających, płatnych
D. Towarzyszących, nieodpłatnych
HGT.06 Pytanie 1 532
Realizacja usług w recepcji
Recepcja, w kontekście świadczenia usług w taryfie BB, powinna przedstawić gastronomii hotelowej listę gości
A. z adresem zamieszkania
B. z wykazem usług dodatkowych
C. z datami urodzenia
D. z numerami pokoi
HGT.06 Pytanie 1 533
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?
A. 105,6 euro
B. 120,4 euro
C. 100,4 euro
D. 110,2 euro
HGT.03 Pytanie 1 534
Obsługa gości w obiekcie świa…
Serwowanie gościom hotelowym podczas śniadania wielu potraw i napojów bez ograniczeń nazywa się bufetem
A. francuski
B. polski
C. szwedzki
D. czeski
HGT.06 Pytanie 1 535
Realizacja usług w recepcji
Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek
A. w niskiej cenie i słabej promocji
B. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
C. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
D. w wysokiej cenie przy słabej promocji
HGT.06 Pytanie 1 536
Realizacja usług w recepcji
Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa
A. pory roku oraz warunki pogodowe
B. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
C. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
D. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
HGT.06 Pytanie 1 537
Realizacja usług w recepcji
Jaką herbatę zostanie podana przez kelnera, jeśli gość zamówił napój typowy dla kultury japońskiej?
A. Ziołową
B. Miętową
C. Owocową
D. Zieloną
HGT.03 Pytanie 1 538
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką najkorzystniejszą finansowo metodę serwowania śniadań wybierze hotel, który obsługuje 200 uczestników konferencji?
A. A’ la carte
B. Bufet śniadaniowy
C. Pakiet śniadaniowy
D. Obsługa pokojowa
HGT.03 Pytanie 1 539
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
B. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
C. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
D. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
HGT.06 Pytanie 1 540
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?
A. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
C. Numer pokoju oraz cena za pokój
D. Data przybycia i wyjazdu
HGT.06 Pytanie 1 541
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?
A. Kartę zamówienia
B. Kartę rozliczeń
C. Kartę pobytu
D. Kartę rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 542
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na stół do śniadania kontynentalnego, dla każdego z gości, oprócz talerzyka śniadaniowego z serwetką, co należy jeszcze przygotować?
A. menaż, filiżankę oraz łyżeczkę
B. kieliszek na jajko, filiżankę i łyżeczkę
C. nóż do zakąsek, filiżankę z podstawką oraz łyżeczkę
D. nóż do zakąsek, widelec do zakąsek
HGT.03 Pytanie 1 543
Obsługa gości w obiekcie świa…
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien być przygotowany?
A. Herbata/sok, pieczywo, jaja, wędlina
B. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
C. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
D. Kawa/sok, bagietka, wędliny
HGT.06 Pytanie 1 544
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja, w której ustalono, że hotel utrzyma pokój dla klienta do godziny 18.00 w dniu przyjazdu bez wymogu wpłaty zaliczki, nazywana jest rezerwacją
A. kredytowej
B. potwierdzonej
C. niegwarantowanej
D. wstępnej
HGT.06 Pytanie 1 545
Realizacja usług w recepcji
System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia
A. pożaru w lokalu mieszkalnym
B. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
C. terrorystycznego na obszarze hotelu
D. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 546
Realizacja usług w recepcji
Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?
A. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
B. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
C. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
D. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
HGT.06 Pytanie 1 547
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?
A. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
B. Zasugerować gościowi inny hotel
C. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
D. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
HGT.06 Pytanie 1 548
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?
A. Expedia
B. Voyager
C. Amadeus
D. Chart
HGT.06 Pytanie 1 549
Realizacja usług w recepcji
Turystyka wewnętrzna odnosi się do:
A. przyjazdów do kraju osób, które na stałe zamieszkują za granicą
B. wyjazdów obywateli danego państwa za jego granice
C. podróży mieszkańców po swoim kraju
D. podróży mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
HGT.06 Pytanie 1 550
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował
A. timesharing
B. allotment
C. overbooking
D. czarter
HGT.03 Pytanie 1 551
Obsługa gości w obiekcie świa…
Rodzina licząca pięć osób dokonała rezerwacji w hotelu na dwa pokoje: dwuosobowy z łóżkiem małżeńskim oraz trzyosobowy. Wskaż, które z pokoi muszą być przygotowane na przyjęcie gości?
A. APT, TPL
B. TPL, DBL
C. DBL, TWIN
D. TPL, SGL
HGT.06 Pytanie 1 552
Realizacja usług w recepcji
Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. motele
B. kempingi
C. domy wycieczkowe
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 1 553
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. botele
B. rotele
C. aquatele
D. flytele
HGT.06 Pytanie 1 554
Realizacja usług w recepcji
Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który
A. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
B. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
C. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
D. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 555
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?
A. Rejestr zamówionych usług budzenia
B. Karta pobytu
C. Lista gości VIP
D. Księga skarg i wniosków
HGT.03 Pytanie 1 556
Obsługa gości w obiekcie świa…
Odkurzanie dywanów, czyszczenie firan i zasłon oraz mycie rolet to prace porządkowe realizowane w trakcie sprzątania?
A. specjalnego
B. bieżącego
C. gruntownego
D. awaryjnego
HGT.03 Pytanie 1 557
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych grup przedstawia najczęściej spotykane sposoby serwowania śniadań dla gości hotelowych przyjeżdżających w celach rekreacyjnych?
A. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte
B. Room service, à la carte, obsługa bankietowa
C. À la carte, room service, obsługa bufetowa
D. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service
HGT.06 Pytanie 1 558
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?
A. Kartę rejestracyjną
B. Formularz kaucyjny
C. Formularz rezerwacji
D. Kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 1 559
Realizacja usług w recepcji
Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?
A. 10 000 zł
B. 15 000 zł
C. 20 000 zł
D. 5 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 560
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone
A. gościom hotelowym
B. turystom lub odwiedzającym
C. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
D. grupom turystycznym z zagranicy