Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 521
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika, oblicz koszt pobytu zorganizowanej grupy w 15 pokojach 1-osobowych w terminie od 7.07 do 8.07.

Ilustracja do pytania 1
A. 1 950,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 2 100,00 zł
D. 1 650,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 522
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest najbardziej odpowiedni dla gości preferujących dbanie o urodę i sylwetkę?

A. Handlowe.
B. Podstawowe.
C. Rehabilitacyjne.
D. spa i wellness.
HGT.06 Pytanie 1 523
Realizacja usług w recepcji

Wskaż podstawowe zadanie wykonywane przez kierownika recepcji hotelu.

A. Kontrola stanu wyposażenia pokojów hotelowych.
B. Udzielanie informacji turystycznej.
C. Nadzór i koordynacja pracy pracowników recepcji.
D. Przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 524
Realizacja usług w recepcji

Przedstawione na rysunku urządzenie recepcjonista wykorzystuje do

Ilustracja do pytania 4
A. rejestrowania operacji finansowych gościa podczas pobytu w hotelu.
B. przyjmowania należności kartą płatniczą.
C. kodowania kluczy magnetycznych.
D. kodowania zamków elektronicznych w drzwiach pokojów hotelowych.
HGT.06 Pytanie 1 525
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług Zabawa?

Ilustracja do pytania 5
A. Rodzice z małymi dziećmi.
B. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
C. Rodzice ze starszymi dziećmi.
D. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
HGT.06 Pytanie 1 526
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w ramach działań promocyjnych wykorzystuje własną stronę internetową do prezentowania oferty usług, stosuje

A. marketing bezpośredni.
B. marketing pośredni.
C. sponsoring.
D. lobbing.
HGT.06 Pytanie 1 527
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który wynajął dla biura podróży pokoje z klauzulą, że za niewykorzystane jednostki mieszkalne nie pobiera opłaty, zastosował

A. timesharing.
B. allotment.
C. overbooking.
D. czarter.
HGT.06 Pytanie 1 528
Realizacja usług w recepcji

Którą ze strategii zastosowano w hotelu, gdy w okresie zimowym do każdej jednostki mieszkalnej dodatkowo dołożono szlafroki?

A. Produktu.
B. Promocji.
C. Personelu.
D. Dystrybucji.
HGT.06 Pytanie 1 529
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu w pensjonacie i we wskazanym przez obiekt terminie uregulował określoną w potwierdzeniu zaliczkę. Wskaż, który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista.

A. Niepotwierdzoną.
B. Gwarantowaną.
C. Przedwstępną.
D. Kredytową.
HGT.06 Pytanie 1 530
Realizacja usług w recepcji

Gość wyjeżdżając z hotelu, zamówił w recepcji pokój na przyszły termin. Jaki to rodzaj rezerwacji?

A. Osobisty.
B. Elektroniczny.
C. Pośredni.
D. Telefoniczny.
HGT.06 Pytanie 1 531
Realizacja usług w recepcji

Dla małego hotelu najbardziej odpowiednim narzędziem do dokonania rezerwacji usług na podstawie otrzymanego zamówienia jest

A. portal społecznościowy zakupów grupowych.
B. program komputerowy dla hoteli.
C. turystyczna wyszukiwarka internetowa.
D. globalny portal rezerwacyjny.
HGT.06 Pytanie 1 532
Realizacja usług w recepcji

Wskaż, z którego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista w sytuacji, gdy gość podczas pobytu w hotelu w Warszawie poprosił go o sprawdzenie możliwości rezerwacji pokoju w hotelu we Francji.

A. Globalnego.
B. Lokalnego.
C. Regionalnego.
D. Krajowego.
HGT.06 Pytanie 1 533
Realizacja usług w recepcji

Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelarskie recepcjonista w pierwszej kolejności powinien sporządzić

A. formularz rezerwacji.
B. potwierdzenie rezerwacji.
C. wykaz rezerwacji.
D. grafik rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 534
Realizacja usług w recepcji

Dysponent pełniący dyżur na nocnej zmianie powinien sporządzić raport dobowy i przekazać informacje w nim zawarte

A. kierownikowi sali konsumenckiej.
B. inspektorowi służby pięter.
C. kierownikowi recepcji.
D. dyrektorowi hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 535
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjęcia do hotelu grupy turystycznej recepcjonista może zastosować uproszczoną procedurę check in polegającą na rejestracji gości bez

A. wręczania kluczy do pokojów.
B. wręczania kart pobytu.
C. okazywania dokumentów tożsamości.
D. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej.
HGT.06 Pytanie 1 536
Realizacja usług w recepcji

W procedurze check in recepcjonista obowiązkowo powinien udzielić gościowi informacji o usługach dodatkowych hotelu

A. podczas życzenia miłego pobytu.
B. przy uprzejmym powitaniu.
C. przed wydaniem klucza do pokoju.
D. po wskazaniu drogi do pokoju.
HGT.06 Pytanie 1 537
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego dokumentu recepcjonista może wpisać studenta do księgi rejestracyjnej hotelu?

A. Prawa jazdy.
B. Karty płatniczej.
C. Potwierdzenia rezerwacji.
D. Karty pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 538
Realizacja usług w recepcji

Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.

Ilustracja do pytania 18
A. 03.07 – 08.07
B. 02.07 – 07.07
C. 02.07 – 08.07
D. 03.07 – 07.07
HGT.06 Pytanie 1 539
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji zgłasza się gość prosząc o zmianę pokoju ze względu na hałas dochodzący z ulicy. Jak powinien zachować się recepcjonista?

A. Wyjaśnić gościowi, że wyolbrzymia problem.
B. Wysłuchać gościa i nie reagować na uwagi.
C. Być empatycznym i starać się rozstrzygnąć problem na korzyść gościa.
D. Zaproponować gościowi inny obiekt hotelarski.
HGT.06 Pytanie 1 540
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę, którą powinien recepcjonista wpisać w pozycji obiadokolacja, sporządzając dla gościa potwierdzenie rezerwacji.

Ilustracja do pytania 20
A. 100,00 zł
B. 50,00 zł
C. 150,00 zł
D. 75,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 541
Realizacja usług w recepcji

Jeżeli pracownik recepcji przyjmując gościa do hotelu wpisał w dokumencie serię i numer dowodu osobistego, to oznacza, że sporządził

A. kartę pobytu.
B. druk wiadomości.
C. księgę rejestracyjną.
D. kwit bagażowy.
HGT.06 Pytanie 1 542
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest bezpłatnie świadczony gościom hotelowym?

A. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowanie bagażu.
B. Usługa room service, udzielenie pierwszej pomocy, korzystanie z faksu.
C. Usługa pralnicza, udzielenie informacji turystycznej, nocleg.
D. Usługa bagażowa, korzystanie z mini baru, usługi spa.
HGT.06 Pytanie 1 543
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, jeżeli został telefonicznie poproszony przez żonę gościa hotelowego o przekazanie mężowi ważnej informacji?

A. Zadzwonić do gościa i przedstawić informację z pamięci.
B. Zapisać szczegóły na druku message i powiadomić gościa o wiadomości.
C. Zapisać szczegóły na druku message i dołączyć do dokumentacji hotelowej.
D. Przekazać wiadomość ustnie osobie towarzyszącej gościowi.
HGT.06 Pytanie 1 544
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy do hotelu przyjeżdża stały klient, który ma status VIP-a, pracownik recepcji powinien w pierwszej kolejności przekazać informację

A. pokojowej.
B. portierowi.
C. dyrektorowi hotelu.
D. kierownikowi restauracji.
HGT.06 Pytanie 1 545
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy zamieszczonych fragmentów faktur wskaż, który dokument recepcjonista przygotował dla gościa nocującego w hotelu 3 doby.

Ilustracja do pytania 25
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 546
Realizacja usług w recepcji

Do usług odpłatnych świadczonych na życzenie gości zalicza się

A. usługę budzenia.
B. skorzystanie z przechowalni bagażu.
C. usługę room service.
D. skorzystanie ze skrytki depozytowej.
HGT.06 Pytanie 1 547
Realizacja usług w recepcji

Przekazana do recepcji informacja o usłudze gastronomicznej, za którą gość zapłaci na koniec pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, należność oraz

A. termin przyjazdu.
B. rodzaj pokoju.
C. termin wyjazdu.
D. numer pokoju.
HGT.06 Pytanie 1 548
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług hotelu oznaczone piktogramem są świadczone jako towarzyszące?

Ilustracja do pytania 28
A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 549
Realizacja usług w recepcji

Jeżeli podczas przyjęcia gościa do hotelu recepcjonista dokonuje preautoryzacji, to oznacza, że gość zapłaci za pobyt

A. gotówką.
B. czekiem podróżniczym.
C. kartą płatniczą.
D. voucherem.
HGT.06 Pytanie 1 550
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił zamawiającemu fakturę z adnotacją o uregulowaniu należności w terminie dwóch tygodni od daty jej wystawienia. Którą formę płatności określono w dokumencie?

A. Polecenie przelewu.
B. Czek.
C. Gotówkę.
D. Kartę kredytową.
HGT.06 Pytanie 1 551
Realizacja usług w recepcji

Gość skorzystał z usług hotelu w terminie od 10 do 12 września w taryfie BB w cenie 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo wykupił dwa masaże ciała w cenie 90,00 zł brutto każdy.
Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, a za usługi fakultatywne – gotówką. Wskaż należność zapłaconą gotówką.

A. 680,00 zł
B. 180,00 zł
C. 340,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 552
Realizacja usług w recepcji

Wartość brutto zamówionych usług hotelarskich wynosi 1 500,00 zł. Wskaż kwotę, którą powinien zapłacić gość w dniu wyjazdu, jeżeli wpłacił zaliczkę w wysokości 40%.

A. 900,00 zł
B. 600,00 zł
C. 2 100,00 zł
D. 1 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 553
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie cennika usług noclegowych ustal kwotę, którą zapłacą goście za pobyt przez 5 dób w trzyosobowym pokoju.

Ilustracja do pytania 33
A. 1 250,00 zł
B. 3 500,00 zł
C. 1 750,00 zł
D. 2 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 554
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to część

Ilustracja do pytania 34
A. kosztorysu.
B. dowodu wpłaty.
C. paragonu fiskalnego.
D. faktury.
HGT.06 Pytanie 1 555
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych zadań wykonywane jest przez pracownika recepcji hotelowej?

A. Udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez obiekt.
B. Kontrola stanu technicznego oraz wyposażenia jednostek mieszkalnych.
C. Przygotowanie jednostek mieszkalnych do pobytu gości.
D. Kompleksowa obsługa sal wielofunkcyjnych.
HGT.06 Pytanie 1 556
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji dużego hotelu realizuje usługi wake up call?

A. Guest relations.
B. Kierownik zmiany.
C. Telefonista.
D. Informator.
HGT.06 Pytanie 1 557
Realizacja usług w recepcji

Wskaż rodzaj jednostki mieszkalnej, którą podczas rezerwacji powinien zaproponować recepcjonista ojcu z 11-letnią córką.

A. Triple.
B. Twin.
C. Duplex.
D. Single.
HGT.06 Pytanie 1 558
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług?

Ilustracja do pytania 38
A. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
B. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
C. Rodzice ze starszymi dziećmi.
D. Rodzice z małymi dziećmi.
HGT.06 Pytanie 1 559
Realizacja usług w recepcji

Duży, luksusowy hotel w Sudetach został sponsorem drużyny narodowej w piłkę ręczną. Który element promocji usług hotelarskich został zastosowany?

A. Public relations.
B. Marketing bezpośredni.
C. Sprzedaż osobista.
D. Promocja sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 560
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Ilustracja do pytania 40
A. Connecting rooms.
B. Superior rooms.
C. Executive rooms.
D. Adjacent rooms.