Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 521
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożarowej, szybki dostęp do pomieszczeń gościnnych zapewnia

A. awaryjny system oświetleniowy
B. sprawnie działająca winda osobowa
C. system klucza centralnego
D. wyznaczona ścieżka ewakuacyjna
HGT.03 Pytanie 1 522
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję nakrycia stołu bielizną stołową.

A. Molton, obrus stołowy, napperon
B. Molton, napperon, skirting
C. Napperon, obrus stołowy, skirting
D. Obrus stołowy, laufer, skirting
HGT.06 Pytanie 1 523
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
B. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
C. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
D. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
HGT.03 Pytanie 1 524
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych atrakcji oferowanych gościom hotelowym nie wchodzi w zakres usług specjalnych?

A. Nurkowanie pod lodem
B. Umieszczenie pianina w pokoju
C. Masaż relaksacyjny
D. Paralotniarstwo
HGT.06 Pytanie 1 525
Realizacja usług w recepcji

W hotelach usługi typu SPA dotyczą

A. rekreacyjnych i leczniczych usług
B. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
C. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
D. usług kulturalnych oraz rozrywkowych
HGT.03 Pytanie 1 526
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym dziale hotelu realizowane są zamówienia związane z organizacją wydarzeń?

A. Działu marketingu
B. Działu technicznego
C. Służby pięter
D. Obsługi gastronomicznej
HGT.06 Pytanie 1 527
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?

A. Rachunku wstępnego
B. Dowodu wypłaty
C. Duplikatu faktury
D. Polecenia przelewu
HGT.06 Pytanie 1 528
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przeprowadzi proces zameldowania grupy w hotelu na podstawie

A. potwierdzenia rezerwacji
B. voucheru
C. karty zamówienia
D. dostarczonej listy uczestników
HGT.06 Pytanie 1 529
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?

A. Depozyt
B. Bagażownia
C. Budzenie
D. Fryzjer
HGT.06 Pytanie 1 530
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Public relations.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Marketing bezpośredni.
D. Promocję sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 531
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?

A. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
B. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
C. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
D. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
HGT.06 Pytanie 1 532
Realizacja usług w recepcji

Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?

A. Danych identyfikacyjnych gościa
B. Numeru zamawianego pokoju
C. Formy płatności za pobyt
D. Czasu trwania doby hotelowej
HGT.03 Pytanie 1 533
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wyposażenia dodatkowego muszą być obecne w każdej jednostce hotelowej, niezależnie od jej kategorii?

A. Materiały piśmiennicze dostępne w hotelu
B. Szklanki lub inne naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie osób w pokoju
C. Woda butelkowana w ilości odpowiedniej do liczby osób w pokoju
D. Zestaw do pielęgnacji odzieży, obuwia oraz igielnik
HGT.03 Pytanie 1 534
Obsługa gości w obiekcie świa…

Od jakiej klasy hotele i motele mają obowiązek oferować usługę sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej?

A. 4*
B. 1*
C. 2*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 1 535
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150,00
2Kolacjaszt.1040,00
3Parkingdoba520,00
Razem:

A. 1 050,00 zł
B. 1 250,00 zł
C. 1 350,00 zł
D. 1 150,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 536
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są konieczne do przygotowania omletu biszkoptowego?

A. Kasza manna, jaja, mleko
B. Mąka pszenna, jaja, woda
C. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
D. Bułka tarta, jaja, woda
HGT.03 Pytanie 1 537
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gdzie według podanych opcji pokojowa powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży oraz obuwia oraz igielnik, aby przygotować mieszkanie na przyjęcie gości?

A. W łazience
B. Na bagażniku
C. Na biurku
D. W szafie
HGT.06 Pytanie 1 538
Realizacja usług w recepcji

Obiekty usytuowane poza terenami zabudowanymi, w pobliżu tras turystycznych, oferujące podstawowy zakres usług dla gości, to

A. kempingi
B. schroniska
C. motele
D. pensjonaty
HGT.03 Pytanie 1 539
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co powinna zrobić korytarzowa, która podczas sprzątania w lobby hotelowym dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?

A. Zwrócić ją do przechowalni bagażu
B. Natychmiast poinformować przełożonych
C. Zanieść ją do recepcji hotelu
D. Sprawdzić, co jest w jej wnętrzu
HGT.03 Pytanie 1 540
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa, która natknęła się w korytarzu hotelowym na przedmiot nieprzynależący do obiektu, ma obowiązek go przekazać

A. kierownikowi służby pięter
B. dyrektorowi hotelu
C. właścicielowi
D. recepcjoniście concierge
HGT.03 Pytanie 1 541
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu oferty wskaż rodzaj usług oferowanych narciarzom w Villa Orlica.

Villa Orlica w Zieleńcu
(...) Z myślą o amatorach białego szaleństwa, przygotowaliśmy dla gości wyjątkowy pakiet składający się z usług kosmetycznych i kosmetologicznych (...)
Zapraszamy

A. Fitness.
B. Talasoterapia.
C. Balneoterapia.
D. SPA.
HGT.06 Pytanie 1 542
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o wynajem laptopa. Jaki dokument powinien zostać przygotowany w celu potwierdzenia wykonania tej usługi?

A. Kartę depozytową
B. Formularz kaucyjny
C. Notę obciążeniową
D. Kwit zastawny
HGT.06 Pytanie 1 543
Realizacja usług w recepcji

Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?

A. Strategię mieszaną
B. Public relations
C. Reklamę
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 1 544
Realizacja usług w recepcji

Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach

A. Kodeksu karnego
B. Kodeksu cywilnego
C. Kodeksu administracyjnego
D. regulaminu hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 545
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?

Hotel Diament
ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa
NIP 900 80 70 600
2016-02-25156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2* 300,00600,00 B
SP.OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP.OP B720,00
PTU B 8%53,33
SUMA760,00
CE0989009999099880000000A3988
00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00
Nr systemowy 00987

A. 7,48 zł
B. 53,33 zł
C. 40,00 zł
D. 60,81 zł
HGT.06 Pytanie 1 546
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?

A. 4 500
B. 6 000
C. 2000
D. 1 500
HGT.03 Pytanie 1 547
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?

A. Otworzyć i sprawdzić zawartość
B. Zabrać do recepcji
C. Przekazać do przechowalni bagażu
D. Powiadomić przełożonego
HGT.06 Pytanie 1 548
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?

A. Spa
B. Rekreacyjne
C. Turystyczne
D. Medyczne
HGT.03 Pytanie 1 549
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych czynności powinna zrealizować pokojowa podczas procedury sprzątania pokoju "na czysto"?

A. Sprawdzić stan pościeli
B. Poinformować recepcję o gotowości pokoju
C. Poukładać kosmetyki gościa
D. Posprzątać rzeczy gościa
HGT.03 Pytanie 1 550
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie służby w hotelu zajmują się dbaniem o czystość oraz estetykę obszarów wspólnych dla gości?

A. Pralnicze.
B. Pięter.
C. Parterowe.
D. Recepcji.
HGT.06 Pytanie 1 551
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?

A. 15%
B. 50%
C. 48%
D. 55%
HGT.06 Pytanie 1 552
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces:

A. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
B. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
C. zarejestrowania gościa w hotelu
D. wymeldowania gościa z hotelu
HGT.06 Pytanie 1 553
Realizacja usług w recepcji

Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest

A. punktualność
B. konserwatyzm
C. gadatliwość
D. tradycjonalizm
HGT.06 Pytanie 1 554
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do

A. marketingu partyzanckiego
B. promocji sprzedaży
C. marketingu zewnętrznego
D. public relations
HGT.06 Pytanie 1 555
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej wszechstronny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnorodnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów na loty, podróże koleją, wynajem pojazdów, to

A. wewnętrzny system hotelowy
B. komputerowy system rezerwacji
C. globalny system dystrybucji
D. internetowa wyszukiwarka rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 556
Realizacja usług w recepcji

Podstawowe wyposażenie pokoju hotelowego w kategorii 1* - 3* zawiera między innymi:

A. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła
B. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro
C. biurko, fotele, lustro
D. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło
HGT.06 Pytanie 1 557
Realizacja usług w recepcji

Bezpośredni kanał dystrybucji usług hotelarskich łączy

A. pilotem z biurem podróży
B. klienta z hotelem
C. biuro podróży z hotelem
D. klienta z biurem podróży
HGT.06 Pytanie 1 558
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
Propozycja 1.Propozycja 2.Propozycja 3.Propozycja 4.

A. Propozycja 3.
B. Propozycja 2.
C. Propozycja 4.
D. Propozycja 1.
HGT.06 Pytanie 1 559
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?

A. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
B. Przeprowadzić remont pokoi.
C. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
D. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
HGT.03 Pytanie 1 560
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?

A. 7 500,00 zł
B. 5 050,00 zł
C. 15 000,00 zł
D. 10 100,00 zł