Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 521
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika oraz informacji dodatkowych oblicz wartość pakietu usług przygotowanego dla nowożeńców, którzy zarezerwowali pobyt w APT z pełnym wyżywieniem na 2 doby, w drugim dniu pobytu uroczystą kolację zamiast zwykłej oraz poinformowali, że przyjadą do hotelu po godzinie 1700.

Rodzaj usługiInformacje dodatkowe

Apartament – 520 zł/dobę

Śniadanie – w cenie noclegu

Obiad – 60 zł/os.

Kolacja – 80 zł/os.

Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór" – 110 zł/os.

Strefa Spa – w cenie noclegu

Doba hotelowa trwa od 1300 do 1000

wydawane w godz. 700 – 1000

wydawany w godz. 1300 – 1600

wydawana w godz. 1700 – 2100

wydawana w godz. 1700 – 2100

dostępna w godz. 700 – 2100

Rabat na wszystkie usługi dla nowożeńców 20%

A. 1 432 zł
B. 1 332 zł
C. 1 232 zł
D. 1 132 zł
HGT.06 Pytanie 1 522
Realizacja usług w recepcji

Jakie obowiązki są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?

A. Złożona obsługa sal konferencyjnych
B. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi hotelowych
C. Udzielanie informacji dotyczących hotelu i turystyki
D. Przygotowywanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 523
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:

A. żydowskiej
B. francuskiej
C. greckiej
D. włoskiej
HGT.06 Pytanie 1 524
Realizacja usług w recepcji

W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?

A. Promocja sprzedaży.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobista.
D. Reklama.
HGT.06 Pytanie 1 525
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to

A. udzieleniem informacji turystycznej.
B. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
C. element procedury wymeldowania.
D. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
HGT.06 Pytanie 1 526
Realizacja usług w recepcji

Informacja dotycząca czasu trwania doby hotelowej powinna być zawarta

A. w potwierdzeniu rezerwacji
B. w druku wiadomości
C. w formularzu rejestracyjnym
D. w dokumencie depozytowym
HGT.03 Pytanie 1 527
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę, jeśli pokojowa, wykonując swoje obowiązki, spowodowała szkodę w mieniu gościa?

A. Pracodawca i wszystkie pokojowe
B. Tylko pokojowa
C. Tylko pracodawca pokojowej
D. Kierownik służby pięter oraz pokojowa
HGT.03 Pytanie 1 528
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych osób nie jest zatrudniona w dziale obsługi pięter w hotelu?

A. Magazynier bielizny
B. Goniec hotelowy
C. Pokojowa
D. Korytarzowa
HGT.06 Pytanie 1 529
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty

A. uzgadniana
B. regresywna
C. zmniejszona
D. bez zmian
HGT.03 Pytanie 1 530
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika, określ ile wynosi łączna wartość za usługę prasowania spodni i dwóch koszul.

Cennik
Pranie mokre i suche
ArtykułCena w zł
Koszula26,00
Podkoszulek16,00
Piżama18,00
Spodnie30,00
Sweter26,00
Bluza sportowa28,00
Płaszcz kąpielowy38,00
Żakiet/marynarka40,00
Koszula nocna26,00
Suknia/spódnica40,00
UWAGA:
Usługa prasowania wynosi 50% wartości usługi pralniczej.

A. 82,00 zł
B. 28,00 zł
C. 56,00 zł
D. 41,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 531
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania kontynentalnego w wersji rozszerzonej obejmuje serwetkę, talerzyk deserowy, nóż zakąskowy, filiżankę ze spodkiem oraz łyżeczkę do kawy, a także

A. łyżkę oraz średni widelec stołowy, goblet
B. średni widelec stołowy, szklankę do napoju zimnego
C. widelec zakąskowy, kieliszek na podstawce, goblet
D. widelec zakąskowy, talerzyk na pieczywo, nóż do masła
HGT.03 Pytanie 1 532
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 58 do 65%
B. Od 36 do 44%
C. Od 12 do 14%
D. Od 20 do 35%
HGT.06 Pytanie 1 533
Realizacja usług w recepcji

Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?

A. Pensjonat
B. Dom Pracy Twórczej
C. Ośrodek Wczasowy
D. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
HGT.03 Pytanie 1 534
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co należy zrobić, jeśli gość zgubi klucz do pokoju?

A. Natychmiastowe wymeldowanie gościa nie jest odpowiednim rozwiązaniem
B. Zgłoszenie zgubienia klucza policji nie jest konieczne w przypadku zagubienia klucza hotelowego
C. Zamknięcie pokoju do czasu znalezienia klucza nie rozwiązuje problemu
D. Wydanie duplikatu klucza po potwierdzeniu tożsamości gościa
HGT.06 Pytanie 1 535
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?

A. Niemiecki
B. Rosyjski
C. Francuski
D. Angielski
HGT.03 Pytanie 1 536
Obsługa gości w obiekcie świa…

Depozyt cennych przedmiotów oraz budzenie to usługi oferowane przez hotele

A. towarzyszące
B. fakultatywne
C. podstawowe
D. uzupełniające
HGT.03 Pytanie 1 537
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
B. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
C. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
D. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
HGT.06 Pytanie 1 538
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?

A. Udowodnić, że gość się myli
B. Narzucić mu swoje rozwiązanie sytuacji
C. Nie reagować na uwagi gościa
D. Próbować rozwiązać problem na korzyść gościa
HGT.06 Pytanie 1 539
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Reklamę
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 540
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wypadku należy zadzwonić po pomoc medyczną pod numer

A. 997 lub 998
B. 997 lub 112
C. 112 lub 113
D. 999 lub 112
HGT.06 Pytanie 1 541
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
B. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
C. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
D. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
HGT.03 Pytanie 1 542
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile musi dopłacić gość za zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego dla 100 osób, jeżeli zamówił wszystkie usługi z zamieszczonego cennika i wpłacił już zaliczkę w wysokości 1 500,00 zł.

Lp.Oferta usługiCena
1.Menu na 1 osobę110,00 zł
2.Kamerzysta1 500,00 zł
3.Fotograf800,00 zł
4.DJ600,00 zł
5.Pokaz sztucznych ogni300,00 zł

A. 3 310,00 zł
B. 12 700,00 zł
C. 1 810,00 zł
D. 14 200,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 543
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są etapy sprzątania pokoju hotelowego, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności?

A. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
B. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
C. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
D. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
HGT.03 Pytanie 1 544
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką opcję serwowania śniadania należałoby zasugerować parze młodej, która planuje pobyt w apartamencie po ceremonii ślubnej?

A. Bufet śniadaniowy
B. Zestaw śniadaniowy
C. Room service
D. A'la carte
HGT.03 Pytanie 1 545
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?

A. W hotelach i motelach 4*
B. Tylko w hotelach 5*
C. W hotelach i motelach 5*
D. Wyłącznie w motelach 4*
HGT.06 Pytanie 1 546
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?

A. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
B. W formie pisemnej
C. Ustnie w dniu jego przybycia
D. Wypełniając formularz rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 547
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?

A. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
B. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
C. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
D. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
HGT.06 Pytanie 1 548
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi LUX
B. 10 pokoi SGL
C. 10 pokoi APT
D. 10 pokoi DBL
HGT.06 Pytanie 1 549
Realizacja usług w recepcji

Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi

A. towarzyszącej
B. komplementarnej
C. podstawowej
D. uzupełniającej
HGT.06 Pytanie 1 550
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
B. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
C. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
D. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
HGT.06 Pytanie 1 551
Realizacja usług w recepcji

Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. domu wycieczkowego
B. obiektu wypoczynkowego
C. domu gościnnego
D. miejsca noclegowego typu motel
HGT.06 Pytanie 1 552
Realizacja usług w recepcji

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją

A. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
B. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
C. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
D. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
HGT.06 Pytanie 1 553
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
B. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
C. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
D. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
HGT.06 Pytanie 1 554
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. raz w roku
B. raz w miesiącu
C. raz na kwartał
D. co pół roku
HGT.06 Pytanie 1 555
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożarowej, szybki dostęp do pomieszczeń gościnnych zapewnia

A. system klucza centralnego
B. awaryjny system oświetleniowy
C. sprawnie działająca winda osobowa
D. wyznaczona ścieżka ewakuacyjna
HGT.06 Pytanie 1 556
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?

A. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
B. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
C. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
D. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
HGT.06 Pytanie 1 557
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?

A. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt
B. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
C. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut
D. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
HGT.03 Pytanie 1 558
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty powinny być jako pierwsze ułożone w bufecie śniadaniowym?

A. Masło, margaryna śniadaniowa i dżemy
B. Produkty zbożowe i mleko
C. Soki owocowe oraz produkty mleczne
D. Sery oraz pieczywo
HGT.06 Pytanie 1 559
Realizacja usług w recepcji

Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest

A. aneks kelnerski
B. węzeł higieniczno - sanitarny
C. jednostka mieszkalna
D. mała sala konferencyjna
HGT.06 Pytanie 1 560
Realizacja usług w recepcji

Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:

A. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
B. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
C. powiadomić innych pracowników oraz gości
D. opuścić niebezpieczny obszar