Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1602
Realizacja usług w recepcji

Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził

A. kwit na bagaż.
B. księgę gości.
C. wydruk informacji.
D. kartę pobytu.
HGT.06 Pytanie 1603
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Propozycję hotelu
C. Wstępny rachunek
D. Cennik pokoi
Obsługa gości w obiekcie świa…

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien być przygotowany?

A. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
B. Herbata/sok, pieczywo, jaja, wędlina
C. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
D. Kawa/sok, bagietka, wędliny
HGT.06 Pytanie 1605
Realizacja usług w recepcji

Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy

A. anoreksji
B. włośnicy
C. zapalenia wątroby
D. salmonellozy
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. globalny system dystrybucji
B. wewnętrzny system hotelowy
C. krajowy system rezerwacji
D. lokalny system rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1609
Realizacja usług w recepcji

Jakiej informacji recepcjonista nie umieści w karcie rezerwacyjnej?

A. Godzin rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej
B. Rodzaju zamawianych usług podstawowych oraz dodatkowych
C. Ilości oraz typu zamawianych pokoi
D. Dat przybycia i opuszczenia hotelu przez gości
HGT.06 Pytanie 1610
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest

A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacyjny
C. list powitalny
D. karta zamówienia
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba, której obowiązkiem jest

A. realizacja nietypowych życzeń gości
B. koordynacja działań w dziale odnowy biologicznej
C. serwowanie napojów gościom podczas posiłków w restauracji hotelowej
D. nadzorowanie pracy służby pięter
HGT.06 Pytanie 1619
Realizacja usług w recepcji

Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi

A. nazwisko gościa i numer pokoju
B. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
C. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
D. datę przyjazdu oraz inne życzenia
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
B. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
C. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
D. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa:Marta Lipińska
Data zabiegu:8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r.
Rodzaj zabiegu:masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu:120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa:Marta Lipińska
Podpis wystawcy dokumentu:Jan Nowakowski
Data wystawienia dokumentu:........................

A. 9 listopada 2016 r.
B. 6 listopada 2016 r.
C. 4 listopada 2016 r.
D. 8 listopada 2016 r.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o informację, czy na basenie lub w szatni odnaleziono pierścionek. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, któremu sprzątaczka przekazała znaleziony dzień wcześniej pierścionek?

A. Pokazać pierścionek, zapytać, czy jest własnością gościa, oddać pierścionek.
B. Oddać pierścionek, poprosić gościa o numer pokoju, sprawdzić kartę pobytu wraz z dowodem osobistym gościa.
C. Zapytać, jak ten pierścionek wyglądał, sprawdzić dokument tożsamości gościa, uzyskać pokwitowanie odbioru.
D. Pokazać pierścionek, poprosić gościa o okazanie dowodu tożsamości, oddać pierścionek.
HGT.06 Pytanie 1625
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania w zakresie marketingu powinien podjąć nowo otwarty hotel, aby nawiązać pozytywne relacje z otoczeniem?

A. Zaprosić lokalne władze oraz media na otwarcie obiektu.
B. Obniżyć ceny usług dla grup zorganizowanych.
C. Rozdawać ulotki na ulicach.
D. Zamieścić informacje o usługach w ulotce.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.

Lp.Nazwa towaru lub usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatekWartość brutto w zł
Stawka w %Kwota w zł
1.Noclegdoba10111,111 111,11888,891 200,00
2.Sala konferencyjnagodz.5162,60813,0123186,991 000,00
3.Obiadszt.2046,30925,93874,071 000,00
4.Kolacjaszt.2027,78555,56844,44600,00
RAZEMx3 405,61x394,39

A. 1 600,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 3 800,00 zł
D. 2 800,00 zł
HGT.06 Pytanie 1627
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
B. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
C. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
D. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
HGT.03 Pytanie 1628
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?

A. rozcieńczony roztwór szamponu
B. odplamiacz do plam tłustych
C. spirytus metylowy
D. detergent naturalny
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na czym polega procedura check-in dla grup zorganizowanych?

A. Wymaganie od grupy wcześniejszego przyjazdu.
B. Przygotowanie kluczy i dokumentów dla całej grupy przed jej przybyciem.
C. Zbieranie podpisów od każdego członka grupy w dniu przyjazdu.
D. Indywidualne meldowanie każdego członka grupy.
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
B. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
C. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
D. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
B. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
C. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
D. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?

A. Polskiej Izby Hoteli
B. Polskiej Izby Hotelarstwa
C. Polskiej Instytucji Hotelarzy
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 marca 2021 r. pani Zuzanna Gajek przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż limfatyczny ciała. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów

Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Gajek

Data zabiegu: 9 marca 2021r., 11 marca 2021 r.

Rodzaj zabiegu: masaż limfatyczny ciała

Cena zabiegu: 180,00 zł

Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona
do końcowego rachunku Gościa.

Podpis gościa: Zuzanna Gajek

Podpis wystawcy dokumentu: Jan Kowalski

Data wystawienia dokumentu: ........................

A. 7 marca 2021 r.
B. 4 marca 2021 r.
C. 8 marca 2021 r.
D. 5 marca 2021 r.
HGT.06 Pytanie 1637
Realizacja usług w recepcji

Grupa gości przebywających w pensjonacie w Ustce wyraziła chęć zobaczenia najbliższego Parku Narodowego. Który z Parków powinien polecić recepcjonista tym gościom, korzystając z przedstawionego fragmentu mapy?

Ilustracja do pytania 37
A. Ujście Warty.
B. Wigierski.
C. Bory Tucholskie.
D. Słowiński.
Realizacja usług w recepcji

Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:

A. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
B. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
C. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
D. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę