Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 601
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
B. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
C. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
D. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
HGT.06 Pytanie 1 602
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?

A. kartę rejestracyjną
B. kartę pobytu
C. blankiet pocztowy
D. druk message
HGT.06 Pytanie 1 603
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:

A. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
B. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
C. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
HGT.06 Pytanie 1 604
Realizacja usług w recepcji

Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?

Proszę o rezerwację:

  • 4 pokoi dwuosobowych w terminie 2.10 – 5.10. br,
  • wyżywienia, tj. 3 posiłków dziennie dla 8 dorosłych osób od kolacji w dniu 2.10 do śniadania w dniu 5.10,
  • małego basenu i sauny na wyłączność w dniu 3.10 w godz. 2000– 2200,
  • parkingu strzeżonego dla 2 samochodów.

A. Służba parterowa i dział rekreacji.
B. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
C. Dział księgowości i kadry.
D. Administracja i służba parterowa.
HGT.03 Pytanie 1 605
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rozmiar obrusa powinien być zastosowany do stołu o wymiarach 100 cm x 100 cm?

A. 160 cm x 180 cm
B. 140 cm x 140 cm
C. 120 cm x 160 cm
D. 100 cm x 100 cm
HGT.03 Pytanie 1 606
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?

A. Kierownik służby pięter
B. Concierge recepcyjny
C. Pokojowa zmienna
D. Guest relations
HGT.06 Pytanie 1 607
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?

A. Spływ kajakowy
B. Kręgielnia
C. Siłownia
D. Sala zabaw
HGT.06 Pytanie 1 608
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?

A. Potwierdzenia rezerwacji
B. Prawa jazdy
C. Karty pobytu
D. Karty płatniczej
HGT.06 Pytanie 1 609
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?

A. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
B. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
C. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
D. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
HGT.03 Pytanie 1 610
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który fragment z zamówienia odnosi się do dodatkowych usług biznesowych?
Fragment 1.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na bal przedszkolaków. Salę prosimy dodatkowo wyposażyć w mikrofon bezprzewodowy i projektor multimedialny.

Fragment 2.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na prywatny pokaz mody. Prosimy także o zorganizowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. Salę prosimy zaaranżować odpowiednio do przedsięwzięcia.

Fragment 3.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na seminarium dla dwustu osób, a także o zorganizowanie przerw kawowych. Salę prosimy wyposażyć w sprzęt multimedialny, mównicę oraz mikrofon bezprzewodowy.

Fragment 4.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na uroczystość rodzinną. W menu proszę uwzględnić tort ze świeczkami i po lampce szampana.

A. Fragment 3.
B. Fragment 1.
C. Fragment 4.
D. Fragment 2.
HGT.03 Pytanie 1 611
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ wysokość odszkodowania, jakie powinien zrealizować hotel dla gościa, jeśli w trakcie pobytu z jego pokoju zginął aparat fotograficzny o wartości 2 500 zł, a cena za nocleg w tym pokoju wynosi 140 zł?

A. 5 000 zł
B. 14 000 zł
C. 2 500 zł
D. 7 000 zł
HGT.03 Pytanie 1 612
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty, ze względu na mikrobiologiczne bezpieczeństwo, powinny być oddzielnie przechowywane?

A. Ryż i mąka
B. Owoce i warzywa
C. Słodycze i pieczywo
D. Mięso i wędliny
HGT.06 Pytanie 1 613
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?

A. Wstępna
B. Kredytowa
C. Gwarantowana
D. Potwierdzona
HGT.06 Pytanie 1 614
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych elementów nie jest wymagany w wyposażeniu recepcji hotelu 1* z 30 j.m?

A. Apteczka pierwszej pomocy.
B. Telefon dla gości.
C. Skrytka depozytowa hotelu.
D. Czytnik kart płatniczych.
HGT.06 Pytanie 1 615
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba zatrudniona

A. w hotelu, która załatwia sprawy gościa
B. do kwestii marketingowych
C. ochrony
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 616
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?

A. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
B. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
C. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
D. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
HGT.06 Pytanie 1 617
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?

A. Schronisko Marzenie
B. Pensjonat Maria
C. Motel Zacisze
D. Hotel Góral
HGT.06 Pytanie 1 618
Realizacja usług w recepcji

Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?

A. Usługi podstawowe
B. Usługi rehabilitacyjne
C. Usługi handlowe
D. spa i wellness
HGT.06 Pytanie 1 619
Realizacja usług w recepcji

W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?

A. 1*, 2* i 3*
B. tylko 4*
C. tylko 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 1 620
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?

A. Szczoteczkę do zębów
B. Telefon komórkowy
C. Tajne dokumenty
D. Męski zegarek
HGT.06 Pytanie 1 621
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy

A. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
B. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
C. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
D. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
HGT.06 Pytanie 1 622
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?

A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
B. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
C. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
D. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
HGT.06 Pytanie 1 623
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest

A. karta zamówienia
B. formularz rezerwacyjny
C. potwierdzenie rezerwacji
D. list powitalny
HGT.03 Pytanie 1 624
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki napój powinien być zaproponowany gościowi podczas śniadania wiedeńskiego?

A. Kawę z bitą śmietaną
B. Herbatę z sokiem
C. Herbatę z cytryną lub imbirem
D. Kawę z mlekiem lub śmietanką
HGT.06 Pytanie 1 625
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?

A. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
B. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
C. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
D. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
HGT.06 Pytanie 1 626
Realizacja usług w recepcji

Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?

A. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
C. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
D. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
HGT.03 Pytanie 1 627
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przetransportowanie pojazdu gościa na strzeżony parking w hotelu pięciogwiazdkowym jest usługą

A. płatną, dodatkową
B. bezpłatną, dodatkową
C. płatną, opcjonalną
D. bezpłatną, towarzyszącą
HGT.03 Pytanie 1 628
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do prania obrusów użyj: 15 dag proszku na 1 kg prania. Na podstawie podanej instrukcji oblicz, ile proszku potrzebujesz do wyprania 20 kg obrusów?

A. 2,0 kg
B. 1,5 kg
C. 2,5 kg
D. 3,0 kg
HGT.06 Pytanie 1 629
Realizacja usług w recepcji

Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować

A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacji
C. harmonogram rezerwacji
D. spis rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 630
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. czekiem
B. gotówką
C. kartą płatniczą
D. walutą obcą
HGT.03 Pytanie 1 631
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiej czynności nie powinno się przeprowadzać podczas porządkowania pomieszczenia, w którym przebywa gość?

A. Odkurzania dywanu
B. Mycia kabiny prysznicowej
C. Polerowania zwierciadła
D. Dezynfekcji urządzeń sanitarnych
HGT.06 Pytanie 1 632
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do

A. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
B. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
C. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
D. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
HGT.06 Pytanie 1 633
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
B. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
C. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
D. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
HGT.06 Pytanie 1 634
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?

A. Programator kart zbliżeniowych.
B. Czytnik pamięci zdarzeń.
C. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
D. Przycisk włączający elektrozamek.
HGT.06 Pytanie 1 635
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności

Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Reklama.
B. Public relations.
C. Promocja sprzedaży.
D. Sprzedaż osobista.
HGT.06 Pytanie 1 636
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Teresa" w kontekście public relations:

A. opublikowano reklamę w czasopiśmie branżowym
B. przygotowano jubileuszowe przyjęcie
C. wprowadzono obniżki cen po sezonie
D. nawiązano współpracę z biurem podróży
HGT.06 Pytanie 1 637
Realizacja usług w recepcji

Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:

A. opcjonalnej
B. towarzyszącej
C. uzupełniającej
D. głównej
HGT.03 Pytanie 1 638
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dane powinna zawierać ogólna oferta dotycząca usług dodatkowych?

A. Termin wykonania usługi
B. Czas realizacji usługi
C. Obliczenie kosztów
D. Opcje cenowe oferty
HGT.06 Pytanie 1 639
Realizacja usług w recepcji

W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników, room-service dostępny przez przynajmniej 18 godzin dziennie oraz możliwość codziennego otrzymywania prasy?

A. 4*
B. 3*
C. 2*
D. 1*
HGT.03 Pytanie 1 640
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie wszystkimi zadaniami związanymi z obsługą gości w pokojach hotelowych to rola

A. kierownika służby pięter
B. recepcjonisty
C. pokojowej
D. kierownika recepcji