Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz

A. promocja, reklama, sprzedaż, personel
B. dystrybucja, promocja, produkt, personel
C. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
D. sprzedaż, produkt, reklama, personel
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
B. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
Obsługa gości w obiekcie świa…

W sytuacji, gdy gość opuści hotel, nie dokonując odbioru przedmiotów ze skrytki depozytowej, jakie są wymagania do jej otwarcia i wydania przedmiotu osobie trzeciej?

A. pisemne żądanie o wydanie przedmiotu określonej osobie, podpisane przez gościa
B. wysłanie faksu do kierownika recepcji z instrukcją dotyczącą sposobu przekazania przedmiotu
C. upoważnienie notarialne wydane przez gościa, zawierające szczegółowy opis zawartości skrytki
D. przedstawienie dokumentu, potwierdzającego wszczęcie postępowania karnego dotyczącego gościa
HGT.06 Pytanie 1610
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to

A. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
B. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
C. element procedury wymeldowania.
D. udzieleniem informacji turystycznej.
Realizacja usług w recepcji

Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?

A. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
B. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
C. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
D. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Animację zajęć dla dzieci
B. Wino i kosz owoców w pokojach
C. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
D. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
HGT.06 Pytanie 1614
Realizacja usług w recepcji

Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.

A. 1 500,00 zł
B. 2 100,00 zł
C. 900,00 zł
D. 600,00 zł
HGT.06 Pytanie 1616
Realizacja usług w recepcji

Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi

A. datę przyjazdu oraz inne życzenia
B. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
C. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
D. nazwisko gościa i numer pokoju
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?

A. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
B. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
C. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
D. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
HGT.03 Pytanie 1618
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?

A. Usługą komplementarną
B. Usługą podstawową
C. Usługą uzupełniającą
D. Usługą fakultatywną
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którego z elementów zastawy stołowej nie powinno znaleźć się na stole podczas przygotowywania śniadania – poranna herbata?

A. Talerzyka do pieczywa
B. Filiżanki ze spodkiem
C. Łyżeczki
D. Cukiernicy
HGT.06 Pytanie 1620
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobista
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?

A. Sabre, Galileo, Amadeus
B. Travelocity, Travels-web, Expedia
C. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
D. Fidelio, Chart, ProHott
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o całodobową obsługę pokoi
D. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
HGT.03 Pytanie 1626
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?

A. Wyprać zimną wodą
B. Zastosować środek mrożący
C. Użyć preparatu do dezynfekcji
D. Użyć odplamiacza do tłustych plam
Realizacja usług w recepcji

Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi

A. bankietowej
B. room service
C. a'la carte
D. bufetowej
HGT.06 Pytanie 1628
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania promocyjne nowo otwartego hotelu mogą dotrzeć do największej grupy potencjalnych klientów?

A. Zorganizowanie stoiska promocyjnego hotelu na targach branżowych
B. Rozdanie ulotek z ofertą hotelu mieszkańcom okolicy, w której znajduje się hotel
C. Powieszenie plakatów informujących o nowo otwartym hotelu w jego sąsiedztwie
D. Umieszczenie w Internecie filmu z ceremonii otwarcia hotelu
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do

A. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
B. zwiększenia dostępności usług hotelowych
C. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
D. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
Realizacja usług w recepcji

Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?

A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
B. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu

A. przywitania gościa przez managera hotelu
B. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
C. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
D. zameldowania gościa przy recepcji
HGT.06 Pytanie 1633
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie

A. w czasopismach i miesięcznikach
B. na bilbordach i w katalogach
C. na ulotkach i w Internecie
D. w telewizji i radio
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?

A. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
B. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
C. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
D. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój 1-osobowy400 zł
Pokój 2-osobowy300 zł
Apartament550 zł

A. 1 980 zł
B. 2 420 zł
C. 2 200 zł
D. 1 480 zł
HGT.06 Pytanie 1637
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych instytucji w Polsce zrzesza turystów?

A. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
C. Polska Izba Turystyki
D. Polska Organizacja Turystyczna