Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 601
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?

A. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
C. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
HGT.03 Pytanie 1 602
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jednostki mieszkalne z wieloma pokojami, przygotowane do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki rodzaju

A. standardowego
B. specjalnego
C. apartamentowego
D. rezydencyjnego
HGT.06 Pytanie 1 603
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?

A. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
B. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
C. Wprowadzenie zniżek dla studentów
D. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
HGT.06 Pytanie 1 604
Realizacja usług w recepcji

Czas dostarczenia bagażu gościa VIP do pokoju nie powinien być dłuższy niż

A. 15 minut
B. 5 minut
C. 20 minut
D. 10 minut
HGT.06 Pytanie 1 605
Realizacja usług w recepcji

Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?

A. 264,00 zł
B. 244,00 zł
C. 274,00 zł
D. 254,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 606
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?

A. Pokojowa.
B. Magazynier tkanin.
C. Korytarzowy.
D. Osoba z pralni.
HGT.03 Pytanie 1 607
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na postawie zamieszczonego art.846 Kodeksu cywilnego, określ na jakiej podstawie hotel może odpowiadać za pozostawiony na parkingu hotelowym samochód gościa.

Art. 846.
§ 2. Rzeczą wniesioną w rozumieniu przepisów tytułu niniejszego jest rzecz, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelu lub podobnego zakładu znajduje się w tym hotelu lub podobnym zakładzie albo znajduje się poza nim, a została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym.
§ 3. Rzeczą wniesioną jest również rzecz, która w krótkim, zwyczajowo przyjętym okresie poprzedzającym lub następującym po tym, kiedy gość korzystał z usług hotelu lub podobnego zakładu, została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym.
§ 4. Pojazdów mechanicznych i rzeczy w nich pozostawionych oraz żywych zwierząt nie uważa się za rzeczy wniesione. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład może za nie odpowiadać jako przechowawca, jeżeli została zawarta umowa przechowania.

A. Umowy o świadczenie usług hotelarskich.
B. Regulaminu hotelowego.
C. Umowy przechowania.
D. Warunków korzystania z depozytu.
HGT.06 Pytanie 1 608
Realizacja usług w recepcji

Zanim grupa zorganizowana przyjedzie do hotelu, recepcjonista powinien przygotować

A. listę gości
B. karty meldunkowe
C. umowę wynajmu pokoi
D. karty pobytu
HGT.06 Pytanie 1 609
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?

A. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
B. Wskazanie lokalizacji parkingu
C. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
D. Odprowadzenie gościa do pokoju
HGT.06 Pytanie 1 610
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjeżdża o godzinie 10:00 pierwszego dnia a wyjeżdża o godzinie 8:00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10:00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Fragment grafiku rezerwacji - Marzec
910111213141516
A.RRRRRR
B.RRRRRR
C.RRRR
D.RRRRR

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 611
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?

A. przy serdecznym powitaniu
B. po pokazaniu drogi do pokoju
C. przed wręczeniem klucza do pokoju
D. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
HGT.06 Pytanie 1 612
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?

A. Hotel
B. Sanatorium
C. Schronisko
D. Kemping
HGT.06 Pytanie 1 613
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?

A. Karta zakwaterowania.
B. Kupon.
C. Raport dzienny.
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 614
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą z podanych potraw można uzupełnić podaną w ramce propozycję menu śniadania amerykańskiego?

Propozycja menu śniadania amerykańskiego
kawa, sok owocowy
zupa mleczna
pieczywo
dżem, miód
jajka smażone na boczku

A. Pieczarki w śmietanie.
B. Pasztet z zająca.
C. Ryba smażona na gorąco.
D. Naleśniki z dodatkami.
HGT.06 Pytanie 1 615
Realizacja usług w recepcji

W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma

A. terminal POS
B. kasę fiskalną
C. komputer z drukarką
D. faktury
HGT.03 Pytanie 1 616
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel o wysokim standardzie, gdy gości jest niewielu?

A. Śniadania a la carte
B. Bufet śniadaniowy
C. Zestawy śniadaniowe
D. Paczki śniadaniowe
HGT.06 Pytanie 1 617
Realizacja usług w recepcji

Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?

A. Guest relations
B. Concierge
C. Front Office Manager
D. Executive Housekeeper
HGT.06 Pytanie 1 618
Realizacja usług w recepcji

Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?

A. Regulamin hotelowy
B. Księga meldunkowa
C. Statut hotelu
D. Instrukcja bhp
HGT.06 Pytanie 1 619
Realizacja usług w recepcji

W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?

A. Lobbing
B. Promocję sprzedaży
C. Promocję towaru
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 1 620
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowy strój dla różnych służb hotelowych dotyczy hoteli o kategorii:

A. 2*, 3*, 4* i 5
B. 4* i 5
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5
D. 3*, 4* i 5
HGT.03 Pytanie 1 621
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?

A. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
B. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
C. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
D. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 1 622
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Zmiana personelu
B. Dodatkowe bezpłatne usługi
C. Zmniejszenie kosztów noclegu
D. Promocja w gazetach codziennych
HGT.06 Pytanie 1 623
Realizacja usług w recepcji

Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien

A. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
B. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
C. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
D. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
HGT.06 Pytanie 1 624
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Oferta hotelu
  • nocleg w komfortowym, klimatyzowanym pokoju
  • wykwintne śniadania i obiadokolacje podawane w formie bufetu szwedzkiego
  • wieczór przy muzyce z DJ - sobota
  • wieczorna i nocna opieka dla dzieci
  • gry i zabawy dla dzieci pod opieką wykwalifikowanych opiekunek
  • nieograniczony dostęp do hotelowego pokoju zabaw
  • bezpłatny, bezprzewodowy Internet w pokoju oraz na terenie całego obiektu
  • 10% zniżki na zabiegi w Centrum SPA & Wellness
  • zajęcia Aqua Fitness

A. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
B. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
C. Rodziców z małymi dziećmi.
D. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
HGT.03 Pytanie 1 625
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie danie podawane na śniadanie wymaga przygotowania na patelni?

A. Fasolka w pomidorach
B. Grzanki z serem
C. Pasztet z ciecierzycy
D. Jajecznica na bekonie
HGT.06 Pytanie 1 626
Realizacja usług w recepcji

Aby osiągnąć wysokie obłożenie w letnim okresie, hotel usytuowany nad brzegiem morza, z dużym wyprzedzeniem opracowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. first minute
B. timesharing
C. rack rate
D. all inclusive
HGT.06 Pytanie 1 627
Realizacja usług w recepcji

Czym jest obsługa pokojowa?

A. organizowanie usług gastronomicznych poza obiektem hotelowym
B. kompleksowa obsługa gościa w obiekcie hotelowym
C. dostarczanie posiłków do pokoju
D. procedura sprzątania pokoju
HGT.06 Pytanie 1 628
Realizacja usług w recepcji

Który element marketingu-mix ilustruje informacja o uruchomieniu nowego pensjonatu w regionie, umieszczona w lokalnej prasie?

A. Produktu
B. Promocji
C. Dystrybucji
D. Ceny
HGT.03 Pytanie 1 629
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kwotę należy wpisać na fakturze w sekcji wartość netto, jeśli wartość brutto za usługi typu Wellness&SPA wynosi 1 200,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 1 296,00 zł
B. 975,61 zł
C. 1 111,11 zł
D. 1 476,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 630
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?

A. Faktury VAT
B. Polecenia przelewu
C. Potwierdzenia wpłaty
D. Rachunku zaliczkowego
HGT.03 Pytanie 1 631
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient hotelowy na specjalnej karcie zaznaczył herbatę, jajecznicę z szynką, masło oraz pieczywo. W ramach usługi room service należy przygotować

A. stół jednoosobowy, talerz płaski, nóż, widelec, nakrycie do jaj, filiżankę na spodku z łyżeczką
B. tacę wyłożoną serwetką, talerz płaski, nóż, widelec, filiżankę na spodku z łyżeczką
C. bufet stolowy starannie udekorowany z pełnym kompletem zastawy
D. zestaw śniadaniowy z wybranym, szczelnie zamkniętym asortymentem potraw
HGT.03 Pytanie 1 632
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych usług hotelowych nie należy do usług dodatkowych?

A. Użycie apteczki
B. Dostarczanie korespondencji
C. Przechowanie bagażu
D. Zajęcia na kręgielni
HGT.06 Pytanie 1 633
Realizacja usług w recepcji

Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest

A. węzeł higieniczno - sanitarny
B. jednostka mieszkalna
C. mała sala konferencyjna
D. aneks kelnerski
HGT.06 Pytanie 1 634
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. public relations
B. reklamę zewnętrzną
C. reklamę wewnętrzną
D. promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 635
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Diana", który dysponuje 40 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 600 miejsc. Poziom wykorzystania miejsc hotelowych wynosił

A. 50%
B. 66%
C. 15%
D. 48%
HGT.06 Pytanie 1 636
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.

A. 700,00 zł
B. 460,00 zł
C. 220,00 zł
D. 920,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 637
Realizacja usług w recepcji

Jakim celem jest preautoryzacja karty płatniczej gościa hotelowego?

A. zabezpieczenie funduszy na pokrycie kosztów pobytu gościa
B. sprawdzenie dostępności środków na koncie gościa
C. weryfikacja tożsamości posiadacza karty
D. obciążenie konta użytkownika
HGT.06 Pytanie 1 638
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument wypełnia pracownik recepcji podczas procesowania check-in?

A. Harmonogram obłożenia pokoi
B. Formularz rezerwacji
C. Voucher
D. Kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 1 639
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?

A. 72,00 zł
B. 120,00 zł
C. 144,00 zł
D. 96,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 640
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która kategoria gości hotelowych najlepiej skorzysta z zestawów śniadaniowych, oferowanych w przystępnej cenie?

A. Grupy turystycznej
B. Uczestników konferencji
C. Rodzin z małymi dziećmi
D. Gości VIP