Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 601
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
C. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
D. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
HGT.06 Pytanie 1 602
Realizacja usług w recepcji

Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?

A. Dział marketingu, gastronomia
B. Dział rekreacji, centrum biznesu
C. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
D. Dział techniczny, odnowa biologiczna
HGT.06 Pytanie 1 603
Realizacja usług w recepcji

Jak brzmi skrót organizacji Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?

A. IHRA
B. IYHF
C. HOTREC
D. HoReCa
HGT.03 Pytanie 1 604
Obsługa gości w obiekcie świa…

Minibar bądź lodówka są niezbędnym elementem wyposażenia pokoi w motelach?

A. tylko 4* oraz 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. 3*, 4* oraz 5*
D. jedynie 5*
HGT.06 Pytanie 1 605
Realizacja usług w recepcji

Jakiego temperamentu jest gość hotelowy, który jest radosny i z optymizmem spogląda na życie?

A. sangwinik
B. melancholik
C. flegmatyk
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 1 606
Realizacja usług w recepcji

W kontekście rezerwacji apartamentu dla młodej pary recepcja powinna skierować do kierownika housekeepingu zlecenie na

A. przygotowanie dekoracji pokoju oraz ustawienie dostawki
B. przygotowanie dekoracji pokoju oraz umieszczenie wstawki
C. dodatkowe sprzątanie w pokoju
D. uzupełnienie wyposażenia pokoju
HGT.06 Pytanie 1 607
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
B. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
C. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
D. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
HGT.06 Pytanie 1 608
Realizacja usług w recepcji

Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?

A. Psy.
B. Dojne krowy.
C. Zagadkowe dzieci.
D. Gwiazdy.
HGT.06 Pytanie 1 609
Realizacja usług w recepcji

Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to

A. turystyka
B. hotelarstwo
C. usługi hotelarskie
D. usługi turystyczne
HGT.06 Pytanie 1 610
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu promocję usług stosuje hotel, który akceptuje karty lojalnościowe?

A. Folder informacyjny
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Reklama bezpośrednia
D. Promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 611
Realizacja usług w recepcji

Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?

A. z waty nasączonej wodą utlenioną
B. z suchej gazy jałowej
C. z waty z tłustym kremem
D. z gazy nasączonej czystą wodą
HGT.03 Pytanie 1 612
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czekoladowo-brązowa pianka, znana jako crema, jest oznaką właściwego parzenia kawy?

A. macchiato
B. espresso
C. au lait
D. con panna
HGT.06 Pytanie 1 613
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych dla kempingów określono

A. 4 typy oznaczone gwiazdkami
B. 3 typy opisane cyframi rzymskimi
C. 5 typów z oznaczeniem gwiazdkowym
D. 4 typy opisane cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 1 614
Realizacja usług w recepcji

Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?

A. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
B. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
C. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
D. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
HGT.06 Pytanie 1 615
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest zadanie aperitifu?

A. uwydatnienie smaku
B. stymulowanie apetytu
C. zaspokojenie pragnienia
D. wsparcie procesu trawienia
HGT.06 Pytanie 1 616
Realizacja usług w recepcji

Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest

A. pojazd mechaniczny
B. zwierzę żywe
C. potrawa zapiekana
D. walizka podręczna
HGT.06 Pytanie 1 617
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:

A. hotel dla gości
B. obiekt pensjonatowy
C. pole campingowe
D. hotel
HGT.03 Pytanie 1 618
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa fryzjerska stanowi pewien typ usługi w hotelu?

A. uzupełniającej
B. fakultatywnej
C. podstawowej
D. towarzyszącej
HGT.03 Pytanie 1 619
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do pielęgnacji podłóg z marmuru?

A. Szorowarkę jednotarczową
B. Mop parowy
C. Odkurzacz elektryczny
D. Froterkę
HGT.03 Pytanie 1 620
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?

A. Osobie z recepcji
B. Pracownikowi działu technicznego
C. Kierownikowi służby pięter
D. Zarządcy hotelu
HGT.06 Pytanie 1 621
Realizacja usług w recepcji

Czym jest Miejsce Obsługi Podróżnych?

A. terenem przeznaczonym do parkowania i odpoczynku w trakcie podróży
B. placówką noclegową usytuowaną przy autostradzie, przeznaczoną do relaksu podróżników
C. ciągiem drogowym, wzdłuż którego znajdują się stacje paliw, parkingi oraz lokale gastronomiczne
D. wyznaczonym obszarem w pasie drogowym, który zawiera miejsca parkingowe i urządzenia zaspokajające potrzeby podróżujących
HGT.03 Pytanie 1 622
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rodzaj pokoju w hotelu posiada dwa pojedyncze łóżka?

A. Twin
B. Single
C. Double
D. Suite
HGT.06 Pytanie 1 623
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Zmiana personelu
B. Promocja w gazetach codziennych
C. Dodatkowe bezpłatne usługi
D. Zmniejszenie kosztów noclegu
HGT.03 Pytanie 1 624
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zaproponować organizatorom kongresu dla 250 osób?

A. Klasowe
B. Bankietowe
C. Teatralne
D. W podkowę
HGT.03 Pytanie 1 625
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?

A. Dezynfekcję
B. Deratyzację
C. Dezodoryzację
D. Dezynsekcję
HGT.06 Pytanie 1 626
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?

A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
C. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
D. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
HGT.06 Pytanie 1 627
Realizacja usług w recepcji

Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują

A. public relations
B. reklamę zewnętrzną
C. sprzedaż osobistą
D. promocję szeptaną
HGT.06 Pytanie 1 628
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
B. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
C. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
D. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
HGT.06 Pytanie 1 629
Realizacja usług w recepcji

Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?

A. wojewody
B. ministra gospodarki
C. burmistrza
D. marszałka województwa
HGT.03 Pytanie 1 630
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak nazywa się miękka tkanina, która jest układana na stole w celu lepszego ułożenia obrusa?

A. Skirting
B. Laufer
C. Napperon
D. Molton
HGT.06 Pytanie 1 631
Realizacja usług w recepcji

Która z czynności podejmowanych przez gościa w trakcie procesu check-in potwierdza jego obecność w hotelu?

A. Przedstawienie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji
B. Złożenie podpisu na dokumencie pobytowym
C. Wypełnienie formularza parkingowego
D. Przedstawienie recepcjoniście dowodu tożsamości
HGT.03 Pytanie 1 632
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokoje hotelowe przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich klasyfikowane są jako jednostki

A. standardowych
B. rezydencjonalnych
C. specjalnych
D. podstawowych
HGT.06 Pytanie 1 633
Realizacja usług w recepcji

Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii

A. promocji
B. dystrybucji
C. produktu
D. ceny
HGT.06 Pytanie 1 634
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien

A. zainteresować się działaniami rywali.
B. nie wprowadzać żadnych promocji.
C. zmniejszyć cenę za nocleg.
D. zwiększyć cenę za nocleg.
HGT.06 Pytanie 1 635
Realizacja usług w recepcji

Aby osiągnąć wysokie obłożenie w okresie zimowym, hotel znajdujący się w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. all inclusive
B. first minutę
C. rack rate
D. timesharing
HGT.06 Pytanie 1 636
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przygotować pracownik recepcji dla gościa, który oddaje cenną rzecz na przechowanie w hotelowej recepcji?

A. Kartę lojalnościową
B. Kwit depozytowy
C. Kartę rejestracyjną
D. Kwit bagażowy
HGT.06 Pytanie 1 637
Realizacja usług w recepcji

Małe serwetki o wymiarach 80 x 80 cm, znane także jako nakładki, to

A. laufry
B. flandy
C. napperony
D. serwety kelnerskie
HGT.06 Pytanie 1 638
Realizacja usług w recepcji

System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia

A. terrorystycznego na obszarze hotelu
B. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
C. pożaru w lokalu mieszkalnym
D. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
HGT.03 Pytanie 1 639
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów zawiera dania i napoje typowe dla angielskiego śniadania?

A. Rogaliki, konfitury, kawa
B. Bułeczki drożdżowe, dżem, czekolada na gorąco
C. Owsianka, jajka w bekonie, świeżo wyciskane soki owocowe
D. Sery, jaja gotowane w wodzie, kawa z mlekiem
HGT.06 Pytanie 1 640
Realizacja usług w recepcji

Procedura check-in może być realizowana na podstawie tzw. listy pokoi dla

A. zagranicznego turysty
B. krajowego gościa
C. gościa VIP
D. grupy turystycznej
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły