Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. francuską
B. angielską
C. niemiecką
D. rosyjską
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz
A. promocja, reklama, sprzedaż, personel
B. dystrybucja, promocja, produkt, personel
C. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
D. sprzedaż, produkt, reklama, personel
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką opcję śniadaniową warto zaproponować gościom, którzy przybyli do hotelu na podróż poślubną?
A. Do pokoju
B. Do stolika
C. W biegu
D. Bufetową
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich rodzajach hoteli najczęściej oferowane jest śniadanie kontynentalne?
A. Kongresowych
B. Ekonomicznych
C. Luksusowych
D. Butikowych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który model organizacji pionu służby pięter uwzględnia w składzie personelu zatrudnienie pokojowej lotnej?
A. Dyspozycyjny
B. Rewirowy
C. Grafikowy
D. Brygadowy
HGT.06 Pytanie 1606
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat to obiekt, który musi mieć przynajmniej:
A. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
B. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
C. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
D. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
B. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
Obsługa gości w obiekcie świa…
W sytuacji, gdy gość opuści hotel, nie dokonując odbioru przedmiotów ze skrytki depozytowej, jakie są wymagania do jej otwarcia i wydania przedmiotu osobie trzeciej?
A. pisemne żądanie o wydanie przedmiotu określonej osobie, podpisane przez gościa
B. wysłanie faksu do kierownika recepcji z instrukcją dotyczącą sposobu przekazania przedmiotu
C. upoważnienie notarialne wydane przez gościa, zawierające szczegółowy opis zawartości skrytki
D. przedstawienie dokumentu, potwierdzającego wszczęcie postępowania karnego dotyczącego gościa
Realizacja usług w recepcji
Do przystawek oraz dań głównych z ryb i cielęciny powinno się serwować gościom wina?
A. czerwone stołowe
B. białe ziołowe
C. białe stołowe
D. czerwone ziołowe
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to
A. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
B. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
C. element procedury wymeldowania.
D. udzieleniem informacji turystycznej.
Realizacja usług w recepcji
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
B. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
C. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
D. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z którym działem w hotelu powinna kooperować służba pięter dotycząca przekazywania informacji o awariach urządzeń oraz zaplanowanych terminach remontów?
A. Działu administracyjnego
B. Działu zaopatrzenia
C. Działu technicznego
D. Działu marketingu
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?
A. Animację zajęć dla dzieci
B. Wino i kosz owoców w pokojach
C. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
D. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
Realizacja usług w recepcji
Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.
A. 1 500,00 zł
B. 2 100,00 zł
C. 900,00 zł
D. 600,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czynności takie jak odnawianie podłóg oraz pranie firan i zasłon są typowe dla sprzątania
A. codziennego
B. generalnego
C. specjalnego
D. bieżącego
Realizacja usług w recepcji
Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi
A. datę przyjazdu oraz inne życzenia
B. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
C. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
D. nazwisko gościa i numer pokoju
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?
A. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
B. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
C. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
D. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?
A. Usługą komplementarną
B. Usługą podstawową
C. Usługą uzupełniającą
D. Usługą fakultatywną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Którego z elementów zastawy stołowej nie powinno znaleźć się na stole podczas przygotowywania śniadania – poranna herbata?
A. Talerzyka do pieczywa
B. Filiżanki ze spodkiem
C. Łyżeczki
D. Cukiernicy
Realizacja usług w recepcji
Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?
A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobista
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1621
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.
A. 540,00 zł
B. 500,00 zł
C. 432,00 zł
D. 400,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?
A. Pole biwakowe.
B. Pole namiotowe.
C. Schronisko.
D. Schronisko młodzieżowe.
Realizacja usług w recepcji
Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?
A. Sabre, Galileo, Amadeus
B. Travelocity, Travels-web, Expedia
C. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
D. Fidelio, Chart, ProHott
Realizacja usług w recepcji
Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?
A. pracownik relacji z gośćmi.
B. recepcjonista concierge.
C. recepcjonista koordynator.
D. pracownik obsługi parterowej.
HGT.06 Pytanie 1625
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o całodobową obsługę pokoi
D. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?
A. Wyprać zimną wodą
B. Zastosować środek mrożący
C. Użyć preparatu do dezynfekcji
D. Użyć odplamiacza do tłustych plam
Realizacja usług w recepcji
Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi
A. bankietowej
B. room service
C. a'la carte
D. bufetowej
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania promocyjne nowo otwartego hotelu mogą dotrzeć do największej grupy potencjalnych klientów?
A. Zorganizowanie stoiska promocyjnego hotelu na targach branżowych
B. Rozdanie ulotek z ofertą hotelu mieszkańcom okolicy, w której znajduje się hotel
C. Powieszenie plakatów informujących o nowo otwartym hotelu w jego sąsiedztwie
D. Umieszczenie w Internecie filmu z ceremonii otwarcia hotelu
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do
A. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
B. zwiększenia dostępności usług hotelowych
C. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
D. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
HGT.03 Pytanie 1630
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik działu pięter odpowiada za prowadzenie ewidencji używanych środków trwałych oraz sprzętu, opracowywanie harmonogramów pracy i rejestrowanie przedmiotów zostawionych przez gości?
A. Kierownik pięter
B. Inspektor pięter
C. Pokojowa lotna
D. Magazynier bielizny
Realizacja usług w recepcji
Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
B. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
D. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
Realizacja usług w recepcji
W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu
A. przywitania gościa przez managera hotelu
B. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
C. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
D. zameldowania gościa przy recepcji
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie
A. w czasopismach i miesięcznikach
B. na bilbordach i w katalogach
C. na ulotkach i w Internecie
D. w telewizji i radio
HGT.06 Pytanie 1634
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?
A. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
B. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
C. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
D. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
Realizacja usług w recepcji
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. marszałka województwa
B. wojewody
C. ministra gospodarki
D. burmistrza
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?
| Cennik pokoi | |
|---|---|
| Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
| Pokój 1-osobowy | 400 zł |
| Pokój 2-osobowy | 300 zł |
| Apartament | 550 zł |
A. 1 980 zł
B. 2 420 zł
C. 2 200 zł
D. 1 480 zł
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych instytucji w Polsce zrzesza turystów?
A. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
C. Polska Izba Turystyki
D. Polska Organizacja Turystyczna
Realizacja usług w recepcji
Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest
A. zwierzę żywe
B. walizka podręczna
C. potrawa zapiekana
D. pojazd mechaniczny
HGT.03 Pytanie 1639
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pokojowa jest zobowiązana do zapewnienia wody butelkowanej w ilości adekwatnej do liczby gości w pokoju w hotelu kategorii
A. 3*, 4* i 5*
B. tylko 5*
C. wyłącznie 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być przeprowadzony w przypadku wystąpienia mrówek w hotelu?
A. Specjalne.
B. Codzienne.
C. Dokładne.
D. B bieżące.