Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 721
Realizacja usług w recepcji
A. Dział marketingu, gastronomia
B. Dział techniczny, odnowa biologiczna
C. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
D. Dział rekreacji, centrum biznesu
HGT.06 Pytanie 1 722
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?
Twierdza Kłodzko Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka. Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec. | Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki. Kopalnia Soli w Wieliczce. | Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach. | Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą". Góra Trzech Krzyży. |
A. | B. | C. | D. |
A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 723
Realizacja usług w recepcji
Koszt netto noclegu w hotelu wynosi 100,00 zł za dobę, a obowiązująca stawka VAT to 8%. Jaką kwotę brutto powinien wpisać recepcjonista na fakturze dla gościa, który zatrzymuje się w hotelu na 2 doby?
A. 216,00 zł
B. 200,00 zł
C. 108,00 zł
D. 185,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 724
Realizacja usług w recepcji
Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig
A. towarowy
B. osobowy
C. towarowo-osobowy
D. potrawowy
HGT.06 Pytanie 1 725
Realizacja usług w recepcji
W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz
A. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
B. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
C. kwit parkingowy i wstępny rachunek
D. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
HGT.06 Pytanie 1 726
Realizacja usług w recepcji
Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi
A. komplementarnej
B. uzupełniającej
C. podstawowej
D. towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 1 727
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę zaoferowano uczestnikom, gdy zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?
A. Podstawową
B. Fakultatywną
C. Towarzyszącą
D. Komplementarną
HGT.06 Pytanie 1 728
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu poprosił pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Barcelony. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Voyager
B. Expedia
C. Chart
D. Amadeus
HGT.06 Pytanie 1 729
Realizacja usług w recepcji
Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?
A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 1 730
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju
A. portiera
B. bagażowego
C. gońca
D. dźwigowego
HGT.06 Pytanie 1 731
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?
A. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
C. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
D. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
HGT.06 Pytanie 1 732
Realizacja usług w recepcji
W hotelu usługa informacji turystycznej jest
A. obowiązkowa i odpłatna
B. nieobligatoryjna i odpłatna
C. obowiązkowa i bezpłatna
D. nieobligatoryjna i bezpłatna
HGT.06 Pytanie 1 733
Realizacja usług w recepcji
Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:
A. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
B. towar, promocja, reklama, sprzedaż
C. towar, dystrybucja, promocja, cena
D. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
HGT.03 Pytanie 1 734
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze powinno się przechowywać świeże, surowe mięso?
A. Od 0°C do 4°C
B. Od -18°C do -5°C
C. Od -4°C do 0°C
D. Od 5°C do 8°C
HGT.06 Pytanie 1 735
Realizacja usług w recepcji
Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?
A. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
B. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
C. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
D. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
HGT.06 Pytanie 1 736
Realizacja usług w recepcji
Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju
A. w dodatkowe łóżko dla gościa
B. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
C. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
D. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
HGT.06 Pytanie 1 737
Realizacja usług w recepcji
Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa
A. anulowania rezerwacji
B. opłacenia pobytu
C. wyjazdu gościa
D. przyjęcia gościa
HGT.06 Pytanie 1 738
Realizacja usług w recepcji
W jakim dokumencie przygotowanym przez recepcjonistę i przekazanym na prośbę zleceniodawcy do gościa powinny być zawarte informacje m.in. na temat terminu pobytu oraz zamówionych usług, bez ujawniania cen?
A. W liście powitalnym
B. W formularzu rezerwacyjnym
C. W potwierdzeniu rezerwacji
D. W zaproszeniu
HGT.03 Pytanie 1 739
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką najkorzystniejszą finansowo metodę serwowania śniadań wybierze hotel, który obsługuje 200 uczestników konferencji?
A. A’ la carte
B. Obsługa pokojowa
C. Bufet śniadaniowy
D. Pakiet śniadaniowy
HGT.06 Pytanie 1 740
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. telewizja
B. bilbord
C. prasa
D. Internet
HGT.06 Pytanie 1 741
Realizacja usług w recepcji
Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?
A. Jego Magnificencja
B. Jego Świątobliwość
C. Jego Eminencja
D. Jego Ekscelencja
HGT.03 Pytanie 1 742
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?
A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
HGT.06 Pytanie 1 743
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.
Cennik usług noclegowych (cena za pokój) | ||||
---|---|---|---|---|
Rodzaj pokoju | Klient indywidualny | Grupa zorganizowana | ||
I-VI, IX-XII | VII-VIII | I-VI, IX-XII | VII-VIII | |
Single | 110 zł | 140 zł | 100 zł | 130 zł |
Double | 150 zł | 180 zł | 120 zł | 160 zł |
Tripple | 190 zł | 210 zł | 170 zł | 200 zł |
A. 1 650 zł
B. 1 500 zł
C. 2 100 zł
D. 1 950 zł
HGT.06 Pytanie 1 744
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?
A. Wskazanie lokalizacji parkingu
B. Odprowadzenie gościa do pokoju
C. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
D. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 745
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenie powinno znaleźć się w formularzu rezerwacyjnym dla gościa, który zamawia nocleg w apartamencie z pełnym wyżywieniem dla trzech osób?
A. HBx3, APT
B. ALx3, DBL
C. BBx3, TPL
D. FBx3, APT
HGT.06 Pytanie 1 746
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. dyrektora hotelu
B. przedstawicieli mediów
C. kontrahentów
D. mieszkańców
HGT.03 Pytanie 1 747
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie parametry powinny być zachowane w pomieszczeniach przeznaczonych do składowania warzyw, takich jak kalafior, kapusta, marchew, por?
A. Wilgotność 95%-100%, temperatura od 0°C do 1°C
B. Wilgotność 80%-90%, temperatura od 10°C do 15°C
C. Wilgotność 70%-80%, temperatura od -3°C do 0°C
D. Wilgotność 90%-95%, temperatura od 8°C do 12°C
HGT.06 Pytanie 1 748
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:
A. 4* i 5*
B. 2*,3*,4* i 5*
C. 1*,2*,3*,4* i 5*
D. 3*,4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 749
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz
A. możliwość parkowania pojazdów.
B. całodzienne wyżywienie.
C. serwowanie śniadań do pokoju.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
HGT.06 Pytanie 1 750
Realizacja usług w recepcji
Na jakie czynniki nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. oczekiwania klientów
B. dochody klientów
C. dochód właściciela obiektu
D. cena tych usług
HGT.06 Pytanie 1 751
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?
A. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
B. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
C. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
D. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
HGT.06 Pytanie 1 752
Realizacja usług w recepcji
Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?
A. Osobista.
B. Pośrednia.
C. Online.
D. Zdalna.
HGT.06 Pytanie 1 753
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje powinien przedstawić recepcjonista w zleceniu do działu służby pięter dotyczące liczby i rodzaju pokoi dla grupy turystów liczącej 40 osób?
A. 20 pokoi SGL
B. 20 pokoi DBL
C. 20 pokoi TPL
D. 20 pokoi APT
HGT.06 Pytanie 1 754
Realizacja usług w recepcji
Jaki skrót oznacza nocleg ze śniadaniem?
A. FB
B. HB
C. OB
D. BB
HGT.06 Pytanie 1 755
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować wcześniej?
A. Jazdę konno w terenie
B. Wymianę ręczników
C. Skrytkę depozytową
D. Dodatkowy koc
HGT.06 Pytanie 1 756
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje powinny być zawarte na karcie rejestracyjnej?
A. Podpis menedżera hotelu
B. Podpis klienta hotelowego
C. Numer rachunku hotelowego
D. Termin wstępnej rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 757
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?
A. HoReCa
B. IYHF
C. IH&RA
D. HOTREC
HGT.06 Pytanie 1 758
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 22 marca
B. 21 marca
C. 23 marca
D. 20 marca
HGT.06 Pytanie 1 759
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?
A. Raport dobowy
B. Kartę rejestracyjną
C. Regulamin hotelowy
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 1 760
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?
A. 250 pokoi
B. 300 pokoi
C. 450 miejsc noclegowych
D. 350 miejsc noclegowych