Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?

A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 1722
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?

A. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
B. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
C. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
D. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie potrawy i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty śniadania kontynentalnego?

A. Kawę, herbatę, rogaliki, masło, dżem, miód
B. Herbatę z mlekiem, pieczywo ciemne, kiełbasę, pasztet
C. Sok pomarańczowy, pieczywo razowe, jaja sadzone na bekonie
D. Sok jabłkowy, pieczywo jasne, ryby, jaja, naleśniki
HGT.06 Pytanie 1726
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?

A. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
C. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
D. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać w trakcie wstępnej obróbki jaj, aby zminimalizować ryzyko zakażenia Salmonellą?

A. Moczenie w wodzie z dodatkiem octu
B. Płukanie pod bieżącą wodą
C. Naświetlanie promieniami UV
D. Podgrzanie w mikrofalówce
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?

A. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
B. Typ zagrożenia
C. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
D. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
Realizacja usług w recepcji

Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych potraw powinno się przygotować na kolację, której głównym motywem są dania kuchni węgierskiej?

A. Spaghetti z pieczarkami
B. Bliny z kawiorem
C. Cannelloni z mięsem mielonym
D. Zupa gulaszowa
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?

A. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
B. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
D. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
Realizacja usług w recepcji

Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek

A. w niskiej cenie i słabej promocji
B. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
C. w wysokiej cenie przy słabej promocji
D. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Współpraca z biurami podróży
B. Organizacja szkoleń dla personelu
C. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
D. Zmiana układu jednostek noclegowych
HGT.03 Pytanie 1739
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?

A. Zastosować środek mrożący
B. Użyć preparatu do dezynfekcji
C. Użyć odplamiacza do tłustych plam
D. Wyprać zimną wodą
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.

Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii
w latach 2000-2008
rodzaj /rok200020012002200320042005200620072008
Hotele7224,26542,76814,07413,68397,69138,110430,511851,912857,1
*****44,071,277,3116,5177,1249,6356,9449,0530,8
****545,8467,9510,1545,1738,9824,7914,51317,41809,4
***3063,92801,22683,82819,23169,23540,64116,74609,15088,7
**2078,41870,91866,42099,12406,42710,62980,43358,73399,2
*1492,11331,51085,81077,31239,01177,51285,81355,81432,9

A. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
B. Spadek podatku na usługi noclegowe.
C. Spadek dochodów ludności.
D. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
Realizacja usług w recepcji

Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien

A. cieszyć się z osiągniętego wyniku
B. dostosować ofertę hotelową
C. zniżyć cenę
D. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że

1997199819992000200120022003200420052006
Hotele86,090,291,995,197,9109,3117,1123,0127,5133,8
5*0,3-0,51,92,12,43,34,65,36,4
4*8,29,711,310,210,511,411,313,713,213,4
3*37,639,540,743,043,345,248,751,955,859,5
2*20,920,022,023,324,725,528,931,133,334,3
1*18,920,917,416,717,413,812,011,710,711,0

A. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
B. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
C. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
D. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
HGT.06 Pytanie 1752
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Room-charge
B. Zlecenie płatności
C. Preautoryzacja
D. Zlecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji

Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to

Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze".

A. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
B. Polska Izba Hotelarstwa.
C. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
D. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie fragmentu wymagań kategoryzacyjnych, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną 6-osobowego pokoju w hotelu dwugwiazdkowym.

Wymagania dla kategorii***************
Powierzchnia mieszkalna w pokoju w m² ( nie obejmuje wyodrębnionych w.h., przedpokoju, aneksów barowych, loggii itp.):
pokój 1-osobowy14121098
pokój 2-osobowy1816141210
pokój 3-osobowy--161514
pokój 4-osobowy---1816
pokój większy niż 4-osobowy – powierzchnia pokoju 4 – osobowego plus dodatkowo w m² na każdą następną osobę4,54,0

A. 22,5 m2
B. 18,0 m2
C. 16,5 m2
D. 27,0 m2
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?

A. Wyłącznie w motelach 4*
B. Tylko w hotelach 5*
C. W hotelach i motelach 5*
D. W hotelach i motelach 4*
HGT.06 Pytanie 1756
Realizacja usług w recepcji

W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się

A. wykorzystywać wind zamiast schodów
B. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
C. zamykać okien i drzwi
D. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
HGT.06 Pytanie 1757
Realizacja usług w recepcji

Do najbardziej rozpoznawalnych dań kuchni czeskiej zaliczają się

A. pyrżoły
B. knedle z nadzieniem
C. holiszki
D. kotlety pożarskie
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonej karty menu określ, który rodzaj śniadania jest serwowany w restauracji hotelowej.

KARTA MENU – ŚNIADANIE
– Pieczywo
– Konfitury, dżem
– Miód
– Napoje gorące (herbata, kawa)
– Masło, margaryna

A. Angielskie.
B. Kontynentalne.
C. Amerykańskie.
D. Wiedeńskie.
Realizacja usług w recepcji

Gość podczas pobytu zamówił w recepcji serwis kolacyjny do pokoju dla trzech osób. Jakie dane powinien przekazać recepcjonista działowi gastronomii?

A. Nazwisko gościa składającego zamówienie oraz nazwiska pozostałych gości, numer pokoju, godzina dostarczenia kolacji, menu
B. Imię i nazwisko gościa zamawiającego kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Imiona i nazwiska gości, dla których należy zrealizować dostawę kolacji, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, menu
D. Nazwiska gości, dla których przewidziano kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?

A. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
B. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
C. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
D. Usługa przechowania bagażu, usługa prania