Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
B. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
C. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
D. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty śniadania kontynentalnego?
A. Kawę, herbatę, rogaliki, masło, dżem, miód
B. Herbatę z mlekiem, pieczywo ciemne, kiełbasę, pasztet
C. Sok pomarańczowy, pieczywo razowe, jaja sadzone na bekonie
D. Sok jabłkowy, pieczywo jasne, ryby, jaja, naleśniki
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?
A. Spływ kajakowy
B. Siłownia
C. Sala zabaw
D. Kręgielnia
HGT.06 Pytanie 1725
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone
A. w kasę fiskalną
B. w formularz rezerwacji
C. w dokument meldunkowy
D. w harmonogram obłożenia hotelu
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?
A. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
C. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
D. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w trakcie wstępnej obróbki jaj, aby zminimalizować ryzyko zakażenia Salmonellą?
A. Moczenie w wodzie z dodatkiem octu
B. Płukanie pod bieżącą wodą
C. Naświetlanie promieniami UV
D. Podgrzanie w mikrofalówce
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?
A. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
B. Typ zagrożenia
C. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
D. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
Realizacja usług w recepcji
Do usług dodatkowych, które oferuje hotel, nie należy
A. dostarczanie prasy
B. przekazywanie listów
C. serwowanie śniadań
D. udzielanie informacji
HGT.06 Pytanie 1730
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 1731
Realizacja usług w recepcji
Jaką akcję może podjąć recepcjonista na podstawie listy pokojowej?
A. Zarejestrować grupę turystyczną
B. Przygotować wstępny rachunek
C. Zweryfikować wolne pokoje
D. Określić zakres dostępnych usług
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie grafiku obłożenia wskaż numery pokoi, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia.
| Nr pokoju | 03.12 | 04.12 | 05.12 | 06.12 | 07.12 | 08.12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 101 | R | R | R | |||
| 102 | R | R | ||||
| 103 | R | R | R | |||
| 104 | R |
A. 101,102,104
B. 101,103,104
C. 101,102,103
D. 102,103,104
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych potraw powinno się przygotować na kolację, której głównym motywem są dania kuchni węgierskiej?
A. Spaghetti z pieczarkami
B. Bliny z kawiorem
C. Cannelloni z mięsem mielonym
D. Zupa gulaszowa
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?
A. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
B. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
D. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
Realizacja usług w recepcji
Która z zamieszczonych kart może zostać zaproponowana wyłącznie gościom, jeżeli regularnie i często odwiedzają hotel?

A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
Obsługa gości w obiekcie świa…
W przypadku awarii elektrycznej w pokoju gościa, jaka powinna być pierwsza reakcja personelu hotelowego?
A. Oferowanie gościowi innego pokoju
B. Sprawdzenie bezpieczników przez recepcjonistę
C. Wezwanie elektryka z zewnątrz
D. Zgłoszenie awarii do działu technicznego
Realizacja usług w recepcji
Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek
A. w niskiej cenie i słabej promocji
B. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
C. w wysokiej cenie przy słabej promocji
D. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?
A. Współpraca z biurami podróży
B. Organizacja szkoleń dla personelu
C. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
D. Zmiana układu jednostek noclegowych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?
A. Zastosować środek mrożący
B. Użyć preparatu do dezynfekcji
C. Użyć odplamiacza do tłustych plam
D. Wyprać zimną wodą
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. W jaki sposób gastronomia zrealizuje to zamówienie?
A. Serwisu talerzowego
B. Room service’u
C. Bufetu śniadaniowego
D. Serwisu a’la carte
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.
| Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 2000-2008 | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| rodzaj /rok | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
| Hotele | 7224,2 | 6542,7 | 6814,0 | 7413,6 | 8397,6 | 9138,1 | 10430,5 | 11851,9 | 12857,1 |
| ***** | 44,0 | 71,2 | 77,3 | 116,5 | 177,1 | 249,6 | 356,9 | 449,0 | 530,8 |
| **** | 545,8 | 467,9 | 510,1 | 545,1 | 738,9 | 824,7 | 914,5 | 1317,4 | 1809,4 |
| *** | 3063,9 | 2801,2 | 2683,8 | 2819,2 | 3169,2 | 3540,6 | 4116,7 | 4609,1 | 5088,7 |
| ** | 2078,4 | 1870,9 | 1866,4 | 2099,1 | 2406,4 | 2710,6 | 2980,4 | 3358,7 | 3399,2 |
| * | 1492,1 | 1331,5 | 1085,8 | 1077,3 | 1239,0 | 1177,5 | 1285,8 | 1355,8 | 1432,9 |
A. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
B. Spadek podatku na usługi noclegowe.
C. Spadek dochodów ludności.
D. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
Realizacja usług w recepcji
Zalecenie dotyczące hoteli i lokali gastronomicznych jest działaniem wynikającym z ich statutu?
A. PFCC
B. PTSM
C. PZH
D. PIH
Realizacja usług w recepcji
Kiedy mówimy o podstawowych usługach oferowanych przez obiekt hotelarski, co jeszcze, prócz noclegu, powinno być uwzględnione?
A. depozyt
B. wyżywienie
C. parking
D. budzenie
Realizacja usług w recepcji
Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien
A. cieszyć się z osiągniętego wyniku
B. dostosować ofertę hotelową
C. zniżyć cenę
D. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
HGT.06 Pytanie 1745
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?
A. Terminal, kasa fiskalna
B. Kasa fiskalna, telefaks
C. Telefaks, kasa fiskalna
D. Kasa fiskalna, terminal
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?
A. Karty pobytu
B. Karty rejestracyjnej
C. Paszportu
D. Dowodu osobistego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania lokalu mieszkalnego, pracownik odkrył mrówki. Jakie działanie powinien natychmiast podjąć?
A. sanityzację
B. deratyzację
C. dezynsekcję
D. dezynfekcję
HGT.06 Pytanie 1748
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że
| 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hotele | 86,0 | 90,2 | 91,9 | 95,1 | 97,9 | 109,3 | 117,1 | 123,0 | 127,5 | 133,8 |
| 5* | 0,3 | - | 0,5 | 1,9 | 2,1 | 2,4 | 3,3 | 4,6 | 5,3 | 6,4 |
| 4* | 8,2 | 9,7 | 11,3 | 10,2 | 10,5 | 11,4 | 11,3 | 13,7 | 13,2 | 13,4 |
| 3* | 37,6 | 39,5 | 40,7 | 43,0 | 43,3 | 45,2 | 48,7 | 51,9 | 55,8 | 59,5 |
| 2* | 20,9 | 20,0 | 22,0 | 23,3 | 24,7 | 25,5 | 28,9 | 31,1 | 33,3 | 34,3 |
| 1* | 18,9 | 20,9 | 17,4 | 16,7 | 17,4 | 13,8 | 12,0 | 11,7 | 10,7 | 11,0 |
A. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
B. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
C. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
D. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
HGT.06 Pytanie 1749
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. wrzucił je do skrzynki depozytowej
B. powierzył je do przechowalni bagażu
C. złożył je u pracownika recepcji
D. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane
A. dezynfekcji
B. dezaktywacji
C. dezynsekcji
D. deratyzacji
Realizacja usług w recepcji
Na jakie czynniki nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. oczekiwania klientów
B. dochód właściciela obiektu
C. cena tych usług
D. dochody klientów
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?
A. Room-charge
B. Zlecenie płatności
C. Preautoryzacja
D. Zlecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji
Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to
| Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze". |
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
B. Polska Izba Hotelarstwa.
C. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
D. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie fragmentu wymagań kategoryzacyjnych, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną 6-osobowego pokoju w hotelu dwugwiazdkowym.
| Wymagania dla kategorii | ***** | **** | *** | ** | * |
|---|---|---|---|---|---|
| Powierzchnia mieszkalna w pokoju w m² ( nie obejmuje wyodrębnionych w.h., przedpokoju, aneksów barowych, loggii itp.): | |||||
| pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 |
| pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 |
| pokój 3-osobowy | - | - | 16 | 15 | 14 |
| pokój 4-osobowy | - | - | - | 18 | 16 |
| pokój większy niż 4-osobowy – powierzchnia pokoju 4 – osobowego plus dodatkowo w m² na każdą następną osobę | 4,5 | 4,0 | |||
A. 22,5 m2
B. 18,0 m2
C. 16,5 m2
D. 27,0 m2
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?
A. Wyłącznie w motelach 4*
B. Tylko w hotelach 5*
C. W hotelach i motelach 5*
D. W hotelach i motelach 4*
Realizacja usług w recepcji
W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się
A. wykorzystywać wind zamiast schodów
B. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
C. zamykać okien i drzwi
D. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
Realizacja usług w recepcji
Do najbardziej rozpoznawalnych dań kuchni czeskiej zaliczają się
A. pyrżoły
B. knedle z nadzieniem
C. holiszki
D. kotlety pożarskie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonej karty menu określ, który rodzaj śniadania jest serwowany w restauracji hotelowej.
| KARTA MENU – ŚNIADANIE | |
| – Pieczywo – Konfitury, dżem – Miód – Napoje gorące (herbata, kawa) – Masło, margaryna | |
A. Angielskie.
B. Kontynentalne.
C. Amerykańskie.
D. Wiedeńskie.
Realizacja usług w recepcji
Gość podczas pobytu zamówił w recepcji serwis kolacyjny do pokoju dla trzech osób. Jakie dane powinien przekazać recepcjonista działowi gastronomii?
A. Nazwisko gościa składającego zamówienie oraz nazwiska pozostałych gości, numer pokoju, godzina dostarczenia kolacji, menu
B. Imię i nazwisko gościa zamawiającego kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Imiona i nazwiska gości, dla których należy zrealizować dostawę kolacji, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, menu
D. Nazwiska gości, dla których przewidziano kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?
A. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
B. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
C. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
D. Usługa przechowania bagażu, usługa prania