Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 721
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?

A. 3*
B. 4*
C. 1*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 1 722
Realizacja usług w recepcji

Jakie dokumenty są niezbędne do wydania przedmiotu, który został złożony w hotelowym depozycie?

A. Dokument tożsamości oraz kwit depozytowy
B. Dowód osobisty i karta pobytu
C. Kwit depozytowy oraz karta rejestracyjna
D. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy
HGT.06 Pytanie 1 723
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?

A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
B. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
D. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
HGT.06 Pytanie 1 724
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien powiadomić hotelowy zespół o konieczności przygotowania sali konferencyjnej?

A. służby pięter
B. służby parterowej
C. technicznego
D. działu sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 725
Realizacja usług w recepcji

Który dokument umożliwia gościowi zrealizowanie przelewu za pobyt, z jego konta bankowego na konto hotelu?

A. Polecenia przelewu
B. Rachunku wstępnego
C. Dowodu wpłaty
D. Faktury
HGT.06 Pytanie 1 726
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi

A. dowód wpłaty
B. paragon fiskalny
C. rachunek wstępny
D. potwierdzenie wpłaty KP
HGT.06 Pytanie 1 727
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 020,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 380,00 zł
D. 1 110,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 728
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podłodze w strefie recepcyjnej zauważono czarne ślady po obcasach. Jakiego środka powinno się użyć, aby je usunąć?

A. Roztwór szamponu
B. Zimną wodę
C. Rozcieńczony spirytus
D. Benzynę ekstrakcyjną
HGT.03 Pytanie 1 729
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na jakiej powierzchni pokojowa powinna zastosować instrukcję Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?

A. Powierzchni obrazu
B. Elementów z surowego drewna
C. Powierzchni z naturalnego kamienia
D. Niezmywalnych tapet
HGT.03 Pytanie 1 730
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody powinna dodać osoba w pokoju, przygotowując roztwór z 0,5 litra koncentratu, jeżeli wymaga on rozcieńczenia w proporcji 1:4?

A. 2,0 l
B. 0,5 l
C. 4,0 l
D. 1,0 l
HGT.03 Pytanie 1 731
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
B. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
C. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
D. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
HGT.03 Pytanie 1 732
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż poprawną sekwencję działań, które wykonuje pokojówka podczas sprzątania pokoju w hotelu?

A. Pościelenie łóżka, opróżnienie kosza, odkurzenie, otworzenie okna
B. Otworzenie okna, pościelenie łóżka, odkurzenie, opróżnienie kosza
C. Opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie, otworzenie okna
D. Otworzenie okna, opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie
HGT.03 Pytanie 1 733
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jest odpowiedzialny, gdy w magazynie brak bielizny pościelowej?

A. Magazynier bielizny
B. Kierownik recepcji
C. Inspektor pięter
D. Pokojowa lotna
HGT.03 Pytanie 1 734
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?

A. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
B. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
C. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
D. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
HGT.03 Pytanie 1 735
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który decyduje się na dania z menu?

A. A’ la carte
B. A part
C. Bankietową
D. Bufetową
HGT.03 Pytanie 1 736
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki zastawy stołowej będą potrzebne do serwowania gościowi jajek na miękko na śniadanie?

A. Talerzyk płaski, mały nóż i widelec
B. Głęboki talerz lub miseczka na podstawce oraz łyżka
C. Spodek, kieliszek do jajka i łyżeczka
D. Wygrzany talerz zakąskowy, nóż i widelec
HGT.03 Pytanie 1 737
Obsługa gości w obiekcie świa…

Od jakiej klasy hotele oraz motele mają obowiązek oferować usługi sprzedaży lub udostępniania codziennej prasy?

A. Odpowiedź 2: 2*
B. Odpowiedź 4: 1*
C. Odpowiedź 3: 4*
D. Odpowiedź 1: 3*
HGT.03 Pytanie 1 738
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?

A. Teatralny
B. Owalny
C. Klasowy
D. Bankietowy
HGT.03 Pytanie 1 739
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?

A. Awaryjne
B. Specjalne
C. Okolicznościowe
D. Gruntowne
HGT.03 Pytanie 1 740
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na opakowaniu detergentu do czyszczenia dywanów, w sekcji instrukcji, podano: 3 nakrętki płynu na 3 litry wody. Jaką ilość środka czyszczącego należy wykorzystać na 10 litrów wody, zgodnie z zaleceniami?

A. 12 nakrętek
B. 10 nakrętek
C. 8 nakrętek
D. 6 nakrętek
HGT.03 Pytanie 1 741
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
B. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
C. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
D. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
HGT.03 Pytanie 1 742
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich warunkach temperaturowych powinno się przechowywać surowe, świeże mięso?

A. Od 0ºC do 4ºC
B. Od -18ºC do -5ºC
C. Od 5ºC do 8ºC
D. Od -4ºC do 0ºC
HGT.03 Pytanie 1 743
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. W jaki sposób gastronomia zrealizuje to zamówienie?

A. Room service’u
B. Serwisu a’la carte
C. Bufetu śniadaniowego
D. Serwisu talerzowego
HGT.03 Pytanie 1 744
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z reguł dotyczących nakrywania stołu jest niewłaściwa?

A. Ostrza noży powinny być zwrócone w lewą stronę
B. Maksymalnie dwie łyżki można ułożyć obok siebie
C. Łyżki i widelce należy układać grzbietem do dołu
D. Liczba sztućców po lewej stronie nie powinna być większa niż trzy
HGT.03 Pytanie 1 745
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile stołów o wymiarach 80×120 cm jest koniecznych do złożenia stołu w formie litery "I" o wymiarach 480×720 cm na przyjęcie bankietowe z miejscami do siedzenia?

A. 8
B. 6
C. 5
D. 4
HGT.03 Pytanie 1 746
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma farmaceutyczna zleciła hotelowi świadczenia rekreacyjne o wartości brutto wynoszącej 12 400,00 zł. Jaką sumę zaliczki powinna uiścić firma, jeśli ma ona stanowić 20% całkowitego zamówienia?

A. 248,00 zł
B. 124,00 zł
C. 1 240,00 zł
D. 2 480,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 747
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?

A. Recepcjonista-informator
B. Recepcjonista concierge
C. Pracownik działu guest relations
D. Pracownik działu rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 748
Realizacja usług w recepcji

Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?

A. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
B. Nowożeńcom w podróży poślubnej
C. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
D. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
HGT.06 Pytanie 1 749
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?

A. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
B. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
C. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
D. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
HGT.06 Pytanie 1 750
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
D. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 751
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie złożonej obsługi klienta recepcjonista powinien poinformować go o zasadach dokonywania przedpłaty?

A. Rejestracji
B. Rezerwacji
C. Rozliczenia
D. Pobytu
HGT.06 Pytanie 1 752
Realizacja usług w recepcji

Określ typ umowy, która umożliwia biuru podróży rezygnację z zarezerwowanych noclegów w hotelu bez ponoszenia kosztów w ustalonym terminie?

A. Allotment
B. Timesharing
C. Overbooking
D. Czarter
HGT.06 Pytanie 1 753
Realizacja usług w recepcji

Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?

A. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
B. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
C. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
D. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
HGT.06 Pytanie 1 754
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Jedną
B. Cztery
C. Dwie
D. Trzy
HGT.06 Pytanie 1 755
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?

A. 960,00 zł
B. 300,00 zł
C. 360,00 zł
D. 840,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 756
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Room-charge
B. Zlecenie przelewu
C. Zlecenie płatności
D. Preautoryzacja
HGT.06 Pytanie 1 757
Realizacja usług w recepcji

Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?

A. Serwisów
B. Promocji
C. Finansów
D. Zarządzania
HGT.06 Pytanie 1 758
Realizacja usług w recepcji

Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?

A. 150,00 zł
B. 120,00 zł
C. 170,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 759
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zadanie sporządzania miesięcznych planów pracy dla pracowników służby pięter należy do zadań

A. pracuownika marketingu
B. starszej pokojowej
C. kierownika recepcji
D. kierownika pięter
HGT.03 Pytanie 1 760
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czy pastowanie oraz froterowanie powierzchni podłóg mają miejsce w trakcie procesu sprzątania?

A. specjalnego
B. codziennego
C. generalnego
D. awaryjnego