Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1722
Realizacja usług w recepcji

W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?

A. Sprzedaż osobista
B. Promocja sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1725
Realizacja usług w recepcji

Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to

A. PSH i T
B. PTTK
C. PFC i C
D. PTSM
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
B. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
C. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
D. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?

A. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
B. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
C. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
D. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 1731
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w pobliżu lotnisk
B. w centralnych częściach dużych miejscowości
C. w okolicach szlaków turystycznych
D. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
HGT.06 Pytanie 1732
Realizacja usług w recepcji

Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?

A. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
C. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
D. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
HGT.03 Pytanie 1734
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z przedstawionych fragmentów zamówienia dotyczy usług dodatkowych typu biznesowego?

A. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na pokaz mody. Prosimy także o zorganizowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. Salę prosimy zaaranżować odpowiednio do przedsięwzięcia.
B. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na uroczysty bankiet z okazji urodzin. W menu proszę uwzględnić tort ze świeczkami.
C. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na spotkanie ze znanym aktorem. Krzesła prosimy ustawić w układzie kinowym, a salę prosimy dodatkowo wyposażyć w mikrofon bezprzewodowy i projektor multimedialny.
D. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na seminarium dla stu osób, a także o zorganizowanie przerwy kawowej oraz uroczystego bankietu. Salę prosimy wyposażyć w sprzęt multimedialny.
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?

A. 432,00 zł
B. 400,00 zł
C. 500,00 zł
D. 368.00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokument dotyczący minibaru jest skierowany do

A. osoby sprzątającej, aby mogła uzupełnić asortyment minibaru po opuszczeniu pokoju przez gościa
B. osoby sprzątającej, która po dostrzeżeniu braków w minibarze przekazuje kwit do recepcji w celu obciążenia konta gościa
C. gościa, który korzysta z minibaru w swoim lokalu mieszkalnym
D. gościa, który zamawia napój alkoholowy w gastronomii hotelowej do swojego pokoju
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj metodę układania pościeli, w której materac jest przykrywany jednym prześcieradłem, na którym umieszczane jest drugie prześcieradło, a następnie koc, który jest zawijany z fragmentu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Niemiecka
B. Francuska
C. Angielska
D. Standardowa
Realizacja usług w recepcji

Którą cenę jednostkową, bez podatku VAT, za nocleg gościa powinien wpisać recepcjonista w zaznaczonym polu fragmentu faktury?

L.p.Nazwa towaru lub usługiJ. mIlośćCena jedn. bez podatku VATWartość bez podatku VATPodatek VATWartość sprzedaży z podatkiem VAT
grgr%grgr
1.Noclegdoba2370378296340000

A. 340,76 zł
B. 740,74 zł
C. 170,38 zł
D. 185,19 zł
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:

A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
C. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
D. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?

A. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
B. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
C. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
D. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?

A. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
B. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
C. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
D. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.
Realizacja usług w recepcji

Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?

A. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
B. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 26 m2
B. 29 m2
C. 37 m2
D. 35 m2
Realizacja usług w recepcji

Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto, złWartość netto, złPodatek VAT, %Kwota podatku, złWartość brutto, zł
Jazda konna30 min.265,04130,0823160,00

A. 30,02 zł
B. 13,09 zł
C. 11,85 zł
D. 29,92 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?

A. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
B. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
D. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
HGT.03 Pytanie 1754
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie danie o galaretowatej strukturze tworzy się poprzez wylanie masy jajecznej na patelnię i smażenie z jednej strony?

A. Omlet
B. Jaja sadzone
C. Kotlety jajeczne
D. Jajecznica
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?

A.Dom wycieczkowy kat. III
- położony w centrum miasta
- parking - brak
- pokoje wieloosobowe, łazienki ogólnodostępne
- sala do samodzielnego przygotowania posiłków
- sala telewizyjna
B.Dom wycieczkowy kat. II
- położony niedaleko parku
- parking dla autokarów
- pokoje 3-4 osobowe z łazienkami,
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna i sala na spotkania z grupą
C.Dom wycieczkowy kat. III
- położony przy wjeździe do miasta,
- parking dla samochodów osobowych
- pokoje wieloosobowe bez łazienek
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna – brak
D.Dom wycieczkowy kat. I
- położony niedaleko centrum miasta
- parking dla samochodów osobowych i autokarów
- pokoje 2-3osobowe z łazienkami
- stołówka świadcząca pełne wyżywienie
- sala telewizyjna, brak sali na spotkania z grupą

A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1756
Realizacja usług w recepcji

Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to

A. karta pobytu
B. voucher
C. potwierdzenie rezerwacji
D. formularz rezerwacyjny
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?

A. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
B. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
C. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
D. Rejestracja gościa przy recepcji
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?

A. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
B. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
C. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
D. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
HGT.06 Pytanie 1760
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?

A. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
B. Ustnie w dniu jego przybycia
C. W formie pisemnej
D. Wypełniając formularz rezerwacji