Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.03 Pytanie 1 721
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wystawienie zleceniodawcy faktury pro forma przed realizacją zamówienia umożliwia

A. uwzględnienie specjalnych życzeń zleceniodawcy.
B. wpłacenie zaliczki dotyczącej złożonego zamówienia.
C. prezentację usług zawartych w ofercie pakietowej.
D. odliczenie wykazanego w tym dokumencie podatku VAT.
HGT.03 Pytanie 1 722
Obsługa gości w obiekcie świa…

Hotel przyjął zamówienie na wynajęcie sali konferencyjnej na szkolenie w terminie od 07 do 09 maja. W pierwszym dniu na 4 godziny po południu, w drugim dniu na cały dzień i w trzecim dniu na 4 godziny do południa. Który zapis w grafiku wynajęcia sal konferencyjnych odpowiada wymaganemu zamówieniu?

Ilustracja do pytania 2
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.03 Pytanie 1 723
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jan Nowak przybył do hotelu 20.04.2015 r. i przebywał w nim tydzień. W następnym dniu po przyjeździe zdeponował w sejfie hotelowym dokumenty na dwie doby. Którą datę powinien wpisać przyjmujący depozyt do zamieszczonej kontrolki?

Ilustracja do pytania 3
A. 20.04.2015 r.
B. 23.04.2015 r.
C. 21.04.2015 r.
D. 27.04.2015 r.
HGT.03 Pytanie 1 724
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu z rozbudowaną strukturą organizacyjną utrzymaniem porządku w hallu recepcyjnym zajmuje się

A. recepcjonista.
B. pokojowa.
C. korytarzowa.
D. portier.
HGT.03 Pytanie 1 725
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna obejmować co najmniej

A. salon, dwie sypialnie, łazienkę, część wejściową pomocniczą z wydzielonym dodatkowo WC.
B. salon z aneksem kuchennym, sypialnię z łazienką, część wejściową pomocniczą.
C. salon, sypialnię z łazienką, część wejściową pomocniczą z wydzielonym dodatkowo WC.
D. salon, sypialnię z wydzielonym dodatkowo WC, część wejściową pomocniczą z łazienką.
HGT.03 Pytanie 1 726
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do wyposażenia uzupełniającego jednostki mieszkalnej w hotelu 3* należy

A. sejf.
B. telefon.
C. lodówka.
D. minibar.
HGT.03 Pytanie 1 727
Obsługa gości w obiekcie świa…

W oparciu o fragment danych z tabeli wymagań kategoryzacyjnych dla hoteli i moteli określ, dla ilu maksymalnie osób może być przeznaczona jednostka mieszkalna o powierzchni 22,5 m .

Ilustracja do pytania 7
A. Pięciu.
B. Czterech.
C. Trzech.
D. Sześciu.
HGT.03 Pytanie 1 728
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż czynności wykonywane podczas bieżącego sprzątania jednostki mieszkalnej zajmowanej przez gościa.

A. Ścielenie łóżek, czyszczenie armatury łazienkowej, wymiana ręczników.
B. Czyszczenie luster, czyszczenie oprawy obrazów, odkurzanie tapicerki mebli.
C. Odkurzanie podłogi, ścieranie kurzu z mebli, czyszczenie wnętrza szuflad.
D. Opróżnianie popielniczek i koszy, wymiana pościeli, czyszczenie żyrandoli.
HGT.03 Pytanie 1 729
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jednostce mieszkalnej zajętej przez gościa, pokojowa podczas sprzątania zauważyła na wykładzinie zabrudzenia po rozlanym napoju. Odplamianie, które musiała wykonać pokojowa, jest rodzajem sprzątania

A. gruntownego.
B. okresowego.
C. awaryjnego.
D. bieżącego.
HGT.03 Pytanie 1 730
Obsługa gości w obiekcie świa…

Mycie okien, czyszczenie miejsc niedostępnych oraz pranie wykładziny to czynności wykonywane w ramach sprzątania

A. sezonowego.
B. okresowego.
C. gruntownego.
D. awaryjnego.
HGT.03 Pytanie 1 731
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na skutek awarii instalacji wodnej została w niewielkim stopniu zalana wykładzina w przedpokoju. Który sprzęt powinna wykorzystać pokojowa do osuszenia wykładziny?

A. Odkurzacz sucho-mokro.
B. Mop.
C. Urządzenie szorująco-odsysające.
D. Pad.
HGT.03 Pytanie 1 732
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż prawidłową kolejność czynności wykonywanych przez pokojową podczas sprzątania pokoju.

A. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki.
B. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie.
C. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie.
D. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie.
HGT.03 Pytanie 1 733
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do czyszczenia której powierzchni powinna pokojowa zastosować instrukcję Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?

A. Niezmywalnych tapet.
B. Elementów z surowego drewna.
C. Powierzchni z naturalnego kamienia.
D. Powierzchni lustra.
HGT.03 Pytanie 1 734
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dezynfekcję kołder, koców, poduszek i materaców w zakładzie hotelarskim przeprowadza się co najmniej raz na

A. pół roku.
B. rok.
C. kwartał.
D. miesiąc.
HGT.03 Pytanie 1 735
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik hotelu znalazł naszyjnik o dużej wartości. Nie udało się ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego o nieodpłatnym przechowywaniu, jak długo maksymalnie od chwili znalezienia należy przedmiot przechowywać w hotelu?

A. Pięć lat.
B. Pół roku.
C. Dwa lata.
D. Trzy miesiące.
HGT.03 Pytanie 1 736
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa w trakcie sprzątania łazienki w jednostce mieszkalnej oblała środkiem dezynfekującym pozostawioną przez gościa markową marynarkę. Kto ponosi odpowiedzialność materialną za spowodowaną szkodę?

A. Dyrektor hotelu.
B. Solidarnie wszystkie pokojowe.
C. Pokojowa, która spowodowała szkodę.
D. Kierownik służby pięter.
HGT.03 Pytanie 1 737
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa podczas sprzątania jednostki mieszkalnej zwolnionej przez gościa zauważyła pozostawiony na fotelu telefon komórkowy. Jak powinna w takiej sytuacji postąpić?

A. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i złożyć go do sejfu.
B. Pozostawić telefon komórkowy w miejscu znalezienia, aż do czasu sporządzenia protokołu na okoliczność znalezienia przedmiotu.
C. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół na okoliczność znalezienia przedmiotu.
D. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i powiadomić kierownika pięter o znalezionym przedmiocie.
HGT.03 Pytanie 1 738
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż menu śniadaniowe, które jest odpowiednie w sezonie letnim dla dzieci w wieku szkolnym.

A. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa.
B. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata.
C. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata.
D. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao.
HGT.03 Pytanie 1 739
Obsługa gości w obiekcie świa…

Których produktów nie powinno się zamrażać?

A. Pieczywa, ciast.
B. Owoców, warzyw.
C. Jogurtów, serów.
D. Ryb, krewetek.
HGT.03 Pytanie 1 740
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa ze śmietanką, herbata, czekolada lub kakao, pieczywo jasne i ciemne, masło, dżem, miód, konfitury oraz jaja wybite do szklanki i ugotowane w kąpieli wodnej to przykład śniadania

A. amerykańskiego.
B. angielskiego.
C. myśliwskiego.
D. wiedeńskiego.
HGT.03 Pytanie 1 741
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które produkty, potrawy i napoje składają się na śniadanie francuskie?

A. Sok ze świeżych owoców lub warzyw lub owoce cytrusowe, herbata po angielsku lub kawa, owsianka na mleku, tosty, jaja sadzone na szynce, naleśniki z dodatkami, ryby na zimno, wędliny.
B. Gorący napój, pieczywo, masło, jajo po wiedeńsku, miód, dżem, słodka bułka drożdżowa, ser żółty, wędlina.
C. Napoje zimne i gorące, alkoholowe i bezalkoholowe, przekąski, ryby i mięsa smażone na gorąco lub z grilla, dania z jaj lub mączne, potrawy słodkie, sery.
D. Sok pomarańczowy, filiżanka kawy lub herbaty, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury.
HGT.03 Pytanie 1 742
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując śniadanie w formie bufetu, w witrynach chłodniczych należy umieścić

A. sery żółte.
B. soki.
C. zimne zakąski.
D. ciasto.
HGT.03 Pytanie 1 743
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z których surowców należy sporządzić kawę espresso?

A. Wody, kawy mielonej.
B. Wody, kawy mielonej, śmietanki.
C. Wody, kawy mielonej, mleka, kakao.
D. Wody, kawy mielonej, mleka.
HGT.03 Pytanie 1 744
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jajko po wiedeńsku to

A. jajko ugotowane na twardo, podane z masłem.
B. jajko w szklance, ugotowane w gorącej kąpieli, z dodatkiem masła.
C. jajko ugotowane na twardo, podane z majonezem.
D. jajko ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli.
HGT.03 Pytanie 1 745
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa cappuccino to

A. gorące spienione mleko z dodatkiem naparu kawowego.
B. kawa zaparzana w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietanki i cynamonu.
C. bardzo mocna mała kawa zaparzana w ekspresie ciśnieniowym z dodatkiem spienionej śmietanki.
D. kawa zaparzana w ekspresie ciśnieniowym, podawana ze spienionym mlekiem i posypana kakao.
HGT.03 Pytanie 1 746
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która forma podawania śniadania w restauracji hotelu będzie najbardziej odpowiednia dla 50-osobowej grupy turystów?

A. Zestawy śniadaniowe.
B. Serwis a' la carte.
C. Bufet śniadaniowy.
D. Room-service.
HGT.03 Pytanie 1 747
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który rodzaj bielizny stołowej służy do dekoracji bocznych powierzchni stołów bankietowych?

A. Moltony.
B. Laufry.
C. Napperony.
D. Skirtingi.
HGT.03 Pytanie 1 748
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym kieliszku należy gościom podać do posiłku wodę?

Ilustracja do pytania 28
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
HGT.03 Pytanie 1 749
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż zgodny z zasadami obowiązującymi w hotelarstwie sposób nakrycia stołu bielizną stołową.

A. Molton, napperon, skirting.
B. Obrus stołowy, laufer, skirting.
C. Molton, obrus stołowy, napperon.
D. Napperon, obrus stołowy, skirting.
HGT.03 Pytanie 1 750
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania rozszerzonego należy przygotować wg następujących zasad:

A. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy powyżej talerza zakąskowego.
B. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy powyżej talerza zakąskowego.
C. przyprawy na środku stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła powyżej talerza zakąskowego.
D. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy powyżej talerza zakąskowego.
HGT.03 Pytanie 1 751
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż nakrycie podstawowe do śniadania francuskiego.

Ilustracja do pytania 31
A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
HGT.03 Pytanie 1 752
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do naczyń wieloporcjowych wykorzystywanych do ekspedycji potraw w bufecie śniadaniowym należą:

A. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki.
B. półmiski, bulionówki, salaterki.
C. półmiski, misy, salaterki.
D. cukiernice, mleczniki, dzbanki.
HGT.03 Pytanie 1 753
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do podania kiełbasek na gorąco w serwisie bufetowym należy przygotować

A. kociołek.
B. bemar.
C. warnik.
D. blender.
HGT.03 Pytanie 1 754
Obsługa gości w obiekcie świa…

Odprowadzenie samochodu gościa na parking strzeżony w hotelu 5* to usługa

A. odpłatna, uzupełniająca.
B. nieodpłatna, uzupełniająca.
C. odpłatna, fakultatywna.
D. nieodpłatna, towarzysząca.
HGT.03 Pytanie 1 755
Obsługa gości w obiekcie świa…

Stanowisko do drobnych napraw sprzętu sportowego i turystycznego obowiązkowo posiada

A. camping.
B. schronisko młodzieżowe.
C. dom wycieczkowy.
D. pole biwakowe.
HGT.03 Pytanie 1 756
Obsługa gości w obiekcie świa…

Informacja o grożących niebezpieczeństwach i zasadach wzywania pomocy udzielana turystom nocującym w schronisku jest usługą

A. obowiązkową, towarzyszącą.
B. nieobowiązkową, komplementarną.
C. obowiązkową, komplementarną.
D. nieobowiązkową, towarzyszącą.
HGT.03 Pytanie 1 757
Obsługa gości w obiekcie świa…

Działalność SPA w obiekcie hotelarskim ma charakter

A. usług rozrywkowych i zabiegów leczniczych.
B. usług rozrywkowych.
C. zabiegów leczniczych.
D. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawy urody.
HGT.03 Pytanie 1 758
Obsługa gości w obiekcie świa…

Druk dotyczący minibaru przeznaczony jest dla

A. pokojowej, która po zauważeniu braków w minibarze przekazuje kwit do recepcji w celu obciążenia konta gościa.
B. pokojowej w celu uzupełnienia asortymentu minibaru po zwolnieniu pokoju przez gościa.
C. gościa, który zamawia w gastronomii hotelowej napój alkoholowy do pokoju.
D. gościa, który korzysta z minibaru w jednostce mieszkalnej.
HGT.03 Pytanie 1 759
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wypełniony druk zamówienia usługi prania wraz z brudną odzieżą odbiera od gościa

A. magazynier bielizny.
B. recepcjonista.
C. pokojowa.
D. inspektorka pięter.
HGT.03 Pytanie 1 760
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z pracowników realizuje zamówienie dotyczące dostarczenia śniadania do pokoju gościa?

A. Recepcjonistka.
B. Pokojowa.
C. Boy hotelowy.
D. Kelner hotelowy.