Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1721
Realizacja usług w recepcji
A. Kasa fiskalna, terminal
B. Terminal, kasa fiskalna
C. Telefaks, kasa fiskalna
D. Kasa fiskalna, telefaks
Realizacja usług w recepcji
W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?
A. Sprzedaż osobista
B. Promocja sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji
W jakiej kategorii hoteli wymagana jest usługa bagażowa?
A. od 2* do 5*
B. od 4* do 5*
C. od 1* do 5*
D. od 3* do 5*
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych dokumentów nie jest akceptowany przez recepcjonistę jako podstawa do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Dowód tożsamości
B. Paszport
C. Legitymacja ubezpieczeniowa
D. Prawo jazdy
Realizacja usług w recepcji
Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to
A. PSH i T
B. PTTK
C. PFC i C
D. PTSM
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod jest najskuteczniejsza w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do wykładziny?
A. Użycie zamrażacza
B. Zastosowanie środka odplamiającego
C. Posypanie solą kuchenną
D. Posypanie sodą oczyszczoną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie wymiary powinien mieć obrus do przykrycia stołu o wymiarach 80 cm x 120 cm, zakładając, że długość zwisu ma wynosić 30 cm?
A. 140 cm x 180 cm
B. 110 cm x 150 cm
C. 160 cm x 240 cm
D. 130 cm x 180 cm
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
B. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
C. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
D. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?
A. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
B. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
C. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
D. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaka jest maksymalna kwota odszkodowania, którą hotel powinien przyznać gościowi, jeśli podczas sprzątania pokoju został zniszczony laptop wart 6 000,00 zł, a cena za nocleg wynosiła 300,00 zł?
A. 9 000,00 zł
B. 6 000,00 zł
C. 15 000,00 zł
D. 30 000,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?
A. w pobliżu lotnisk
B. w centralnych częściach dużych miejscowości
C. w okolicach szlaków turystycznych
D. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
Realizacja usług w recepcji
Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?
A. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
C. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
D. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Elastyczność
B. Chytrość
C. Poddańczość
D. Decyzyjność
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z przedstawionych fragmentów zamówienia dotyczy usług dodatkowych typu biznesowego?
A. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na pokaz mody. Prosimy także o zorganizowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. Salę prosimy zaaranżować odpowiednio do przedsięwzięcia.
B. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na uroczysty bankiet z okazji urodzin. W menu proszę uwzględnić tort ze świeczkami.
C. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na spotkanie ze znanym aktorem. Krzesła prosimy ustawić w układzie kinowym, a salę prosimy dodatkowo wyposażyć w mikrofon bezprzewodowy i projektor multimedialny.
D. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na seminarium dla stu osób, a także o zorganizowanie przerwy kawowej oraz uroczystego bankietu. Salę prosimy wyposażyć w sprzęt multimedialny.
Realizacja usług w recepcji
Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?
A. 432,00 zł
B. 400,00 zł
C. 500,00 zł
D. 368.00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 8 m2
B. 14 m2
C. 10 m2
D. 12 m2
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadbanie o bezpieczeństwo gości oraz ich rzeczy, dyskretne monitorowanie osób znajdujących się w korytarzach, a także informowanie recepcji o łamaniach regulaminu hotelowego, to zadania
A. inspektorki
B. pokojowej
C. kierownika piętra
D. kierownika służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Duplex
B. Single
C. Twin
D. Triple
HGT.03 Pytanie 1739
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument dotyczący minibaru jest skierowany do
A. osoby sprzątającej, aby mogła uzupełnić asortyment minibaru po opuszczeniu pokoju przez gościa
B. osoby sprzątającej, która po dostrzeżeniu braków w minibarze przekazuje kwit do recepcji w celu obciążenia konta gościa
C. gościa, który korzysta z minibaru w swoim lokalu mieszkalnym
D. gościa, który zamawia napój alkoholowy w gastronomii hotelowej do swojego pokoju
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj metodę układania pościeli, w której materac jest przykrywany jednym prześcieradłem, na którym umieszczane jest drugie prześcieradło, a następnie koc, który jest zawijany z fragmentu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Niemiecka
B. Francuska
C. Angielska
D. Standardowa
Realizacja usług w recepcji
Którą cenę jednostkową, bez podatku VAT, za nocleg gościa powinien wpisać recepcjonista w zaznaczonym polu fragmentu faktury?
| L.p. | Nazwa towaru lub usługi | J. m | Ilość | Cena jedn. bez podatku VAT | Wartość bez podatku VAT | Podatek VAT | Wartość sprzedaży z podatkiem VAT | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| zł | gr | zł | gr | % | zł | gr | zł | gr | ||||
| 1. | Nocleg | doba | 2 | 370 | 37 | 8 | 29 | 63 | 400 | 00 | ||
A. 340,76 zł
B. 740,74 zł
C. 170,38 zł
D. 185,19 zł
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:
A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
C. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
D. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują
A. przechowywania bagażu klientów
B. sprzedaży lub udostępniania dzienników
C. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
D. serwowania śniadań
HGT.06 Pytanie 1744
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?
A. Kartę rejestracyjną
B. Regulamin hotelowy
C. Formularz rezerwacyjny
D. Raport dobowy
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę musi uiścić gość za pobyt od 10 do 15 lipca, jeśli cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 540 zł
B. 600 zł
C. 500 zł
D. 648 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?
A. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
B. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
C. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
D. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?
A. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
B. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
C. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
D. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
B. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
| Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 26 m2
B. 29 m2
C. 37 m2
D. 35 m2
HGT.03 Pytanie 1750
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie oraz kontrolowanie wszystkich działań związanych z obsługą gości w pokojach hotelowych to obowiązek
A. menedżera hotelu
B. szefa recepcji
C. pokojowej
D. kierownika służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
| Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto, zł | Wartość netto, zł | Podatek VAT, % | Kwota podatku, zł | Wartość brutto, zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jazda konna | 30 min. | 2 | 65,04 | 130,08 | 23 | 160,00 |
A. 30,02 zł
B. 13,09 zł
C. 11,85 zł
D. 29,92 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?
A. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
B. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
D. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?
A. Cykliczne
B. W obecności gościa
C. Na czysto
D. Dokładne
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie o galaretowatej strukturze tworzy się poprzez wylanie masy jajecznej na patelnię i smażenie z jednej strony?
A. Omlet
B. Jaja sadzone
C. Kotlety jajeczne
D. Jajecznica
HGT.06 Pytanie 1755
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?
| A. | Dom wycieczkowy kat. III - położony w centrum miasta - parking - brak - pokoje wieloosobowe, łazienki ogólnodostępne - sala do samodzielnego przygotowania posiłków - sala telewizyjna | B. | Dom wycieczkowy kat. II - położony niedaleko parku - parking dla autokarów - pokoje 3-4 osobowe z łazienkami, - stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje - sala telewizyjna i sala na spotkania z grupą |
| C. | Dom wycieczkowy kat. III - położony przy wjeździe do miasta, - parking dla samochodów osobowych - pokoje wieloosobowe bez łazienek - stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje - sala telewizyjna – brak | D. | Dom wycieczkowy kat. I - położony niedaleko centrum miasta - parking dla samochodów osobowych i autokarów - pokoje 2-3osobowe z łazienkami - stołówka świadcząca pełne wyżywienie - sala telewizyjna, brak sali na spotkania z grupą |
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
Realizacja usług w recepcji
Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to
A. karta pobytu
B. voucher
C. potwierdzenie rezerwacji
D. formularz rezerwacyjny
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?
A. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
B. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
C. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
D. Rejestracja gościa przy recepcji
HGT.06 Pytanie 1758
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy poinformował recepcję o zgubieniu klucza elektronicznego. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista?
A. Zaproponowanie gościowi innego pokoju
B. Wydanie nowej karty elektronicznej
C. Wręczenie gościowi klucza tradycyjnego
D. Niezwłoczne wezwanie policji
Realizacja usług w recepcji
Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?
A. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
B. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
C. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
D. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?
A. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
B. Ustnie w dniu jego przybycia
C. W formie pisemnej
D. Wypełniając formularz rezerwacji