Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 721
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod najlepiej nadaje się do usunięcia gumy do żucia, która utknęła w wykładzinie dywanowej w pokoju hotelowym?

A. Posypanie solą kuchenną
B. Użycie środka do usuwania plam
C. Zastosowanie zamrażacza
D. Posypanie sodą oczyszczoną
HGT.03 Pytanie 1 722
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?

A. Jaja sadzone
B. Jaja na miękko
C. Jaja frytowane
D. Jaja poszetowe
HGT.03 Pytanie 1 723
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać w trakcie wstępnej obróbki jaj, aby zminimalizować ryzyko zakażenia Salmonellą?

A. Podgrzanie w mikrofalówce
B. Moczenie w wodzie z dodatkiem octu
C. Płukanie pod bieżącą wodą
D. Naświetlanie promieniami UV
HGT.03 Pytanie 1 724
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?

A. Usługą komplementarną
B. Usługą fakultatywną
C. Usługą uzupełniającą
D. Usługą podstawową
HGT.06 Pytanie 1 725
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.

A. 300 zł
B. 960 zł
C. 840 zł
D. 360 zł
HGT.06 Pytanie 1 726
Realizacja usług w recepcji

Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?

Proszę o rezerwację:

  • 4 pokoi dwuosobowych w terminie 2.10 – 5.10. br,
  • wyżywienia, tj. 3 posiłków dziennie dla 8 dorosłych osób od kolacji w dniu 2.10 do śniadania w dniu 5.10,
  • małego basenu i sauny na wyłączność w dniu 3.10 w godz. 2000– 2200,
  • parkingu strzeżonego dla 2 samochodów.

A. Służba parterowa i dział rekreacji.
B. Administracja i służba parterowa.
C. Dział księgowości i kadry.
D. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
HGT.06 Pytanie 1 727
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?

A. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
B. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
C. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
D. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
HGT.06 Pytanie 1 728
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. strażaka, który jest gościem w hotelu
C. personelu hotelowego
D. przechodniów
HGT.06 Pytanie 1 729
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Marketing bezpośredni
B. Promocję sprzedaży
C. Public relations
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 1 730
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinna w pierwszej kolejności

A. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do rejestracji
B. wręczyć gościom formularze rejestracyjne do wypełnienia i podpisania
C. poprosić pilota o listę zawierającą dane uczestników
D. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
HGT.06 Pytanie 1 731
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko "owczego pędu" polega na tym, że

A. kupujemy większe ilości towarów, im są one bardziej kosztowne
B. nabywamy towary, ponieważ inni również je nabywają
C. nabywamy coraz mniejsze ilości towarów, ponieważ ich cena jest wyższa
D. nie nabywamy dóbr, ponieważ nabywają je inni
HGT.06 Pytanie 1 732
Realizacja usług w recepcji

Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?

A. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
B. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
C. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
D. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
HGT.03 Pytanie 1 733
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czym jest kawa cappuccino?

A. bardzo mocna mała kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym z dodatkiem spienionej śmietanki
B. gorące spienione mleko z dodatkiem ekstraktu kawowego
C. kawa przyrządzana w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietany i cynamonu
D. kawa przygotowywana w ekspresie ciśnieniowym, serwowana z pianą mleczną i posypana kakao
HGT.03 Pytanie 1 734
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile musi dopłacić gość za zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego dla 100 osób, jeżeli zamówił wszystkie usługi z zamieszczonego cennika i wpłacił już zaliczkę w wysokości 1 500,00 zł.

Lp.Oferta usługiCena
1.Menu na 1 osobę110,00 zł
2.Kamerzysta1 500,00 zł
3.Fotograf800,00 zł
4.DJ600,00 zł
5.Pokaz sztucznych ogni300,00 zł

A. 14 200,00 zł
B. 1 810,00 zł
C. 12 700,00 zł
D. 3 310,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 735
Realizacja usług w recepcji

Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?

A. Obniżenie ceny
B. Reklama w Internecie
C. Udoskonalenie produktu
D. Zwiększenie jakości obsługi
HGT.06 Pytanie 1 736
Realizacja usług w recepcji

W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?

A. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
B. Po przybyciu gościa do hotelu
C. W trakcie relaksu gościa po podróży
D. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
HGT.06 Pytanie 1 737
Realizacja usług w recepcji

Obiekty noclegowe usytuowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych, które charakteryzują się krótkotrwałym pobytem gości, określamy mianem hoteli?

A. tranzytowe
B. rekreacyjne
C. uzdrowiskowe
D. rezydenckie
HGT.03 Pytanie 1 738
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?

A. Służba pięter.
B. Kelner hotelowy
C. Boy hotelowy.
D. Osoba na recepcji.
HGT.03 Pytanie 1 739
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokument, który wypełnia inspektor pięter po przeprowadzeniu kontroli lokalu mieszkalnego przygotowanego do sprzedaży, to

A. protokół strat w pokoju
B. harmonogram czasu pracy
C. karta sprawdzania pokoju
D. wykaz pokoi do sprzątnięcia
HGT.03 Pytanie 1 740
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie

A. sezonowego
B. awaryjnego
C. specjalnego
D. bieżącego
HGT.06 Pytanie 1 741
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?

A. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
B. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
C. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
D. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
HGT.06 Pytanie 1 742
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
B. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
C. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
D. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 1 743
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z przedstawionych fragmentów zamówienia dotyczy usług dodatkowych typu biznesowego?

A. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na pokaz mody. Prosimy także o zorganizowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. Salę prosimy zaaranżować odpowiednio do przedsięwzięcia.
B. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na spotkanie ze znanym pisarzem. Krzesła prosimy ustawić w układzie teatralnym, a salę prosimy dodatkowo wyposażyć w mikrofon bezprzewodowy i projektor multimedialny.
C. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na seminarium dla dwustu osób, a także o zorganizowanie przerw kawowych. Salę prosimy wyposażyć w sprzęt multimedialny, mównicę oraz mikrofon bezprzewodowy.
D. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na uroczysty bankiet z okazji urodzin. W menu proszę uwzględnić tort ze świeczkami i po lampce szampana.
HGT.06 Pytanie 1 744
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Fidelio, Chart, ProHott
B. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
C. Travelocity, Travels-web, Expedia
D. Sabre, Galileo, Amadeus
HGT.06 Pytanie 1 745
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
B. o całodobową obsługę pokoi
C. o dostarczanie prasy na życzenie gości
D. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
HGT.06 Pytanie 1 746
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Od:Anna Jankowska [email protected]
Do:Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected]
Wysłano:11 stycznia 2021
Temat:Rezerwacja pokoju
Witam,
po zapoznaniu się z ofertą hotelu zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2021 r. do 22.08.2021 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza.
Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej.

Z poważaniem
Anna Jankowska

A. Superior rooms.
B. Executive rooms.
C. Connecting rooms.
D. Adjacent rooms.
HGT.03 Pytanie 1 747
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania podejmie hotel w dniu poprzedzającym konferencję zamówioną przez firmę zewnętrzną, która obejmuje obsługę techniczną?

A. Umieści tablice informacyjne, które będą wskazywać drogę do sali konferencyjnej
B. Przygotuje mini bufet z napojami i przekąskami
C. Sprawdzi nagłośnienie pomieszczeń i sprawność mikrofonów
D. Zrealizuje rejestrację uczestników oraz powita gości
HGT.06 Pytanie 1 748
Realizacja usług w recepcji

Po wymeldowaniu się z hotelu, grupa turystyczna musi oczekiwać 4 godziny na przyjazd autokaru. Jaką usługę powinien przede wszystkim zaoferować recepcjonista gościom?

A. Zamówienie dodatkowego wyżywienia
B. Zakup dodatkowej doby w promocyjnej cenie
C. Użycie płatnej strefy SPA&Wellness
D. Korzystanie z hotelowej przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 1 749
Realizacja usług w recepcji

Obiekty zapewniające co najmniej 30 miejsc do spania, przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości oraz oferujące podstawowy zakres usług związanych z pobytem to

A. domy wycieczkowe
B. motele
C. pensjonaty
D. schroniska młodzieżowe
HGT.03 Pytanie 1 750
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj metodę serwowania śniadania do pokoju dla dwóch osób.

A. Na talerzu
B. Na paterze
C. Na tacy
D. Na półmisku
HGT.06 Pytanie 1 751
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?

A. Rezerwacja niegwarantowana
B. Rezerwacja gwarantowana
C. Rezerwacja na zapytanie
D. Rezerwacja wstępna
HGT.06 Pytanie 1 752
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?

A. Kartę rejestracyjną
B. Regulamin hotelowy
C. Formularz rezerwacyjny
D. Raport dobowy
HGT.06 Pytanie 1 753
Realizacja usług w recepcji

Bezpośredni kanał dystrybucji usług hotelarskich łączy

A. biuro podróży z hotelem
B. pilotem z biurem podróży
C. klienta z hotelem
D. klienta z biurem podróży
HGT.03 Pytanie 1 754
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do standardowego wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi

A. wiaderko z mopem
B. szorowarki jednotarczowej
C. worka na brudną bieliznę
D. rękawic ochronnych
HGT.06 Pytanie 1 755
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach klasy 4* i 5*
C. tylko w hotelach klasy 5*
D. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 1 756
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przyjęcie rzeczy gościa hotelowego do przechowywania stanowi usługę

A. fakultatywną bezpłatną
B. towarzyszącą płatną
C. podstawową płatną
D. komplementarną bezpłatną
HGT.06 Pytanie 1 757
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Zmiana układu jednostek noclegowych
B. Organizacja szkoleń dla personelu
C. Współpraca z biurami podróży
D. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
HGT.06 Pytanie 1 758
Realizacja usług w recepcji

Grupa turystów pragnąca zwiedzić Kraków i okolice poprosiła o zaproponowanie jednodniowej wycieczki.
Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj.
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
A.B.C.D.

A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
HGT.03 Pytanie 1 759
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?

A. Korytarzowa
B. Portier
C. Recepcjonista
D. Pokojowa
HGT.06 Pytanie 1 760
Realizacja usług w recepcji

W hotelu 3* usługa bagażowa jest

A. fakultatywna
B. komplementarna
C. odpłatna
D. sezonowa