Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.03 Pytanie 1 761
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z pracowników służby pięter zajmuje się ewidencją wykorzystywanych środków trwałych i sprzętu, przygotowaniem harmonogramów pracy oraz ewidencjonowaniem rzeczy pozostawionych przez gości?

A. Pokojowa lotna.
B. Magazynier bielizny.
C. Kierownik pięter.
D. Inspektor pięter.
HGT.03 Pytanie 1 762
Obsługa gości w obiekcie świa…

Minibar lub lodówka stanowią obowiązkowe wyposażenie jednostek mieszkalnych w motelach

A. tylko 5*.
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*.
C. tylko 4* i 5*.
D. 3*, 4* i 5*.
HGT.03 Pytanie 1 763
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż rodzaj sprzątania związany ze zmianą wystroju części ogólnodostępnej w okresie przedświątecznym.

A. Bieżące.
B. Sezonowe.
C. Okolicznościowe.
D. Gruntowne.
HGT.03 Pytanie 1 764
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które zdjęcie przedstawia wyposażenie charakterystyczne dla pokoju typu twin?

Ilustracja do pytania 4
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
HGT.03 Pytanie 1 765
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z wymienionych urządzeń należy zastosować do konserwacji podłóg marmurowych?

A. Mop parowy.
B. Odkurzacz elektryczny.
C. Froterkę.
D. Szorowarkę jednotarczową.
HGT.03 Pytanie 1 766
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do usunięcia plamy z krwi na dywanie w pokoju hotelowym, pokojowa zastosuje w pierwszej kolejności

A. spirytus metylowy.
B. rozcieńczony roztwór szamponu.
C. naturalny detergent.
D. odplamiacz do tłustych plam.
HGT.03 Pytanie 1 767
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dezynfekcję kołder, kocy, poduszek i materacy w hotelu przeprowadza się co najmniej

A. raz na miesiąc.
B. raz na pół roku.
C. raz na kwartał.
D. raz na rok.
HGT.03 Pytanie 1 768
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas wykonywania prac porządkowych w jednostce mieszkalnej, drzwi wejściowe powinny być

A. otwarte, z zawieszoną na klamce wywieszką Proszę nie przeszkadzać.
B. otwarte, z zawieszoną na klamce wywieszką Pokój w trakcie sprzątania.
C. zamknięte, z zawieszoną na klamce wywieszką Pokój w trakcie sprzątania.
D. zamknięte, z zawieszoną na klamce wywieszką Proszę nie przeszkadzać.
HGT.03 Pytanie 1 769
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z wewnętrzną hotelową procedurą sprzątania na każde 10 m2 należy zużyć 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego. Określ ilość wody i środka czyszczącego, które powinien zużyć pracownik służby pięter do umycia posadzki holu recepcyjnego o powierzchni 50 m2.

A. 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego.
B. 100 litrów wody i 300 ml środka czyszczącego.
C. 20 litrów wody i 60 ml środka czyszczącego.
D. 50 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego.
HGT.03 Pytanie 1 770
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa ma obowiązek przygotować wodę butelkowaną w ilości odpowiadającej liczbie osób w pokoju, w hotelu kategorii

A. tylko 5*.
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*.
C. 3*, 4* i 5*.
D. tylko 4* i 5*.
HGT.03 Pytanie 1 771
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas awarii centralnego ogrzewania w hotelu zostały zniszczone dwa laptopy, należące do klienta. Jaką maksymalność wartość odszkodowania ma obowiązek wypłacić klientowi hotel, jeżeli należność za dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów wynosi 10 000 zł?

A. 40 000 zł
B. 100 000 zł
C. 10 000 zł
D. 50 000 zł
HGT.03 Pytanie 1 772
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż terminy przedawnienia roszczeń o naprawienie szkody wynikłej z utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionej do hotelu.

A. 1 miesiąc od dnia, w którym gość dowiedział się o poniesionej szkodzie; 6 miesięcy od dnia, w którym gość przestał korzystać z usług hotelu.
B. 2 lata od dnia, w którym gość dowiedział się o poniesionej szkodzie; 3 lata od dnia, w którym gość przestał korzystać z usług hotelu.
C. 6 miesięcy od dnia, w którym gość dowiedział się o poniesionej szkodzie; 1 rok od dnia, w którym gość przestał korzystać z usług hotelu.
D. 1 rok od dnia, w którym gość dowiedział się o poniesionej szkodzie; 2 lata od dnia, w którym gość przestał korzystać z usług hotelu.
HGT.03 Pytanie 1 773
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż odpowiednie warunki, które powinny panować w pomieszczeniach magazynowych, służących do przechowywania suchych artykułów zbożowych.

A. Wilgotność względna 60%, przewiewność, temperatura od 8 °C do 10 °C.
B. Wilgotność względna 95%, przewiewność, temperatura od 0 °C do 5 °C.
C. Wilgotność względna 60%, brak ruchu powietrza, temperatura od 0 °C do 4 °C.
D. Wilgotność względna 90%, brak ruchu powietrza, temperatura od 18 °C do 26 °C.
HGT.03 Pytanie 1 774
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo można przechowywać mleko w warunkach chłodniczych po otwarciu opakowania?

A. 2 dni.
B. 12 godzin.
C. 1 tydzień.
D. 5 dni.
HGT.03 Pytanie 1 775
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż zalecany procentowy rozkład kalorii posiłków w ciągu dnia w jadłospisie dla dzieci i młodzieży.

A. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%.
B. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%.
C. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%.
D. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%.
HGT.03 Pytanie 1 776
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do którego rodzaju śniadania przeznaczone jest nakrycie przedstawione na rysunku?

Ilustracja do pytania 16
A. Amerykańskiego.
B. Wiedeńskiego.
C. Angielskiego.
D. Kontynentalnego.
HGT.03 Pytanie 1 777
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych serów powinien zostać użyty do sporządzenia potrawy dla klienta, który nie lubi serów z przerostem pleśniowym?

A. Roquefort.
B. Rokpol.
C. Bryndza.
D. Gorgonzola.
HGT.03 Pytanie 1 778
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który sposób podania herbaty przedstawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 18
A. Po rosyjsku.
B. Po japońsku.
C. Po chińsku.
D. Po angielsku.
HGT.03 Pytanie 1 779
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które urządzenie służy do przygotowania potraw na parze?

A. Blender.
B. Wilk.
C. Steamer.
D. Kuter.
HGT.03 Pytanie 1 780
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z wymienionych urządzeń, służy do rozmrażania, zapiekania oraz grillowania tostów, kanapek, bułek?

A. Kocioł warzelny.
B. Dyspenser.
C. Salamander.
D. Bemar.
HGT.03 Pytanie 1 781
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaja mollet należy gotować

A. 8-10 minut.
B. 1 minutę.
C. 4-5 minut.
D. 3 minuty.
HGT.03 Pytanie 1 782
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do herbaty po rosyjsku, podaje się

A. cytrynę, konfitury i rum.
B. cukier, mleko i śmietankę.
C. miód, sok malinowy i koniak.
D. konfitury, cukier i whisky.
HGT.03 Pytanie 1 783
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z przedstawionych na rysunkach rodzajów szkła gastronomicznego, przeznaczony jest do podawania wieloporcjowego soku owocowo-warzywnego?

Ilustracja do pytania 23
A. A.
B. B.
C. C.
D. D.
HGT.03 Pytanie 1 784
Obsługa gości w obiekcie świa…

W której kolejności, od lewej strony do prawej, kelner powinien układać elementy zestawu śniadaniowego na stole?

Ilustracja do pytania 24
A. Masło, pieczywo, dodatki, cukier, napój śniadaniowy.
B. Dodatki, pieczywo, masło, napój śniadaniowy, cukier.
C. Pieczywo, masło, dodatki, cukier, napój śniadaniowy.
D. Napój śniadaniowy, cukier, pieczywo, masło, dodatki.
HGT.03 Pytanie 1 785
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw potraw i napojów, powinien podać kelner serwując śniadanie francuskie?

A. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny sery, jaja, pasztet.
B. Biała kawa lub herbata, bułki pełnoziarniste, masło, jajka na twardo.
C. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem.
D. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury.
HGT.03 Pytanie 1 786
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą formę serwowania śniadania, powinien zastosować kelner wobec gościa, który wybiera dania z karty?

A. Bankietową.
B. A' la carte.
C. Bufetową.
D. A part.
HGT.03 Pytanie 1 787
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przy nakrywaniu stołów bankietowych dwoma obrusami (łączonymi) należy

A. nałożyć jeden obrus na drugi od strony okna, fałdy środkowe i boczne powinny pokrywać się ze sobą.
B. nałożyć jeden obrus na drugi od strony okna, fałdy środkowe i boczne nie muszą pokrywać się ze sobą.
C. ułożyć obrusy "na styk", fałdy środkowe i boczne nie muszą pokrywać się ze sobą.
D. ułożyć obrusy "na styk", fałdy środkowe i boczne powinny się pokrywać ze sobą.
HGT.03 Pytanie 1 788
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na której fotografii zaznaczono strzałką skirting?

Ilustracja do pytania 28
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
HGT.03 Pytanie 1 789
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą formę podawania śniadań powinien zastosować hotel przy dużej liczbie gości hotelowych i małej ilości personelu?

A. Bufet śniadaniowy.
B. Serwis talerzowy.
C. Room serwis.
D. Serwis a'la carte.
HGT.03 Pytanie 1 790
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze powinny być rozmrażane produkty żywnościowe?

A. Od +30 °C do +40 °C.
B. Od +15 °C do +20 °C.
C. Od 0 °C do +4 °C.
D. Od +5 °C do +10 °C.
HGT.03 Pytanie 1 791
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż element zastawy stołowej, na którym należy podać sery podpuszczkowe.

Ilustracja do pytania 31
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
HGT.03 Pytanie 1 792
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który widelec służy do serwisu mięsa z półmiska?

Ilustracja do pytania 32
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.03 Pytanie 1 793
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do której grupy usług świadczonych w hotelu zalicza się basen, jacuzzi i hydromasaż?

A. Do uzupełniających.
B. Do fakultatywnych.
C. Do towarzyszących.
D. Do podstawowych.
HGT.03 Pytanie 1 794
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do usług hotelarskich uzupełniających zalicza się m.in.:

A. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków.
B. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem.
C. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny.
D. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną.
HGT.03 Pytanie 1 795
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, codzienna zmiana pościeli, zgodnie z życzeniem gościa, nie będzie usługą dodatkowo płatną w hotelu

A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*.
B. tylko 4* i 5*.
C. tylko 5*.
D. 3*, 4* i 5*.
HGT.03 Pytanie 1 796
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto realizuje zamówienie dotyczące dostarczenia śniadania do pokoju gościa?

A. Pokojowa.
B. Kelner hotelowy.
C. Recepcjonistka.
D. Boy hotelowy.
HGT.03 Pytanie 1 797
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do którego z wymienionych miast, powinien zorganizować wycieczkę recepcjonista, realizując załączone zamówienie gościa hotelowego?

Ilustracja do pytania 37
A. Do Kalisza.
B. Do Łowicza.
C. Do Ojcowa.
D. Do Zamościa.
HGT.03 Pytanie 1 798
Obsługa gości w obiekcie świa…

Komu pokojowa powinna zgłosić drobną usterkę w jednostce mieszkalnej?

A. Kierownikowi służby parterowej.
B. Managerowi hotelu.
C. Pracownikowi działu technicznego.
D. Pracownikowi recepcji.
HGT.03 Pytanie 1 799
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto w hotelu prowadzi magazyn bielizny brudnej i czystej?

A. Magazynier bielizny.
B. Pracownik pralni.
C. Inspektor pięter.
D. Kierownik pięter.
HGT.03 Pytanie 1 800
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto zajmuje się systematyczną kontrolą przygotowanych dla gości pokoi w hotelu posiadającym dużą ilość miejsc noclegowych?

A. Kierownik recepcji.
B. Kierownik hotelu.
C. Inspektor pięter.
D. Dyrektor hotelu.