Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 761
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kiedy osoba sprzątająca powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz szampana w pokoju gościa VIP?

A. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
B. W dniu wyjazdu gościa
C. Na dzień przed przybyciem gościa
D. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
HGT.03 Pytanie 1 762
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane

A. w specjalnej kasetce w recepcji
B. w sejfie w gabinecie dyrektora hotelu
C. w skrytce depozytowej w banku
D. w magazynie rzeczy znalezionych
HGT.03 Pytanie 1 763
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?

A. Czyszczenie wentylatorów
B. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
C. Mycie okien
D. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
HGT.03 Pytanie 1 764
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie zadanie nie wchodzi w zakres obowiązków służby pięter?

A. Zachowanie czystości w pokojach
B. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi
C. Przyjmowanie kluczy od gości opuszczających hotel
D. Zarządzanie ewidencją rzeczy pozostawionych przez gości
HGT.03 Pytanie 1 765
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?

A. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
B. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
C. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
D. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
HGT.03 Pytanie 1 766
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?

A. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
B. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
C. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
D. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
HGT.03 Pytanie 1 767
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba zajmująca się obsługą pięter powinna regularnie uzupełniać zapasy minibaru w pokoju hotelowym?

A. tylko po wyjeździe gościa
B. co drugi dzień
C. tylko na prośbę gościa
D. codziennie
HGT.03 Pytanie 1 768
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?

A. Magazynier tkanin.
B. Pokojowa.
C. Osoba z pralni.
D. Korytarzowy.
HGT.03 Pytanie 1 769
Obsługa gości w obiekcie świa…

Naczynie do wody to

A. collins
B. tumbler
C. pokal
D. goblet
HGT.03 Pytanie 1 770
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki napój powinien być zaproponowany gościowi podczas śniadania wiedeńskiego?

A. Herbatę z sokiem
B. Herbatę z cytryną lub imbirem
C. Kawę z bitą śmietaną
D. Kawę z mlekiem lub śmietanką
HGT.03 Pytanie 1 771
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób serwowane jest śniadanie a la carte?

A. W formie śniadaniowego zestawu
B. Przekazywane do pokoju hotelowego
C. W postaci bufetu śniadaniowego
D. Za pośrednictwem obsługi kelnerskiej
HGT.03 Pytanie 1 772
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod serwowania śniadań w hotelowej restauracji jest najodpowiedniejsza przy obsłudze grupy turystycznej?

A. Francuska
B. Rosyjska
C. Niemiecka
D. Angielska
HGT.03 Pytanie 1 773
Obsługa gości w obiekcie świa…

Sałatkę owocową powinno się serwować

A. w kokilku
B. w kompotierce
C. na paterze
D. na gerydonie
HGT.03 Pytanie 1 774
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która sekcja hotelu odpowiada za realizację zamówienia na zorganizowanie bankietu?

A. Techniczny
B. Gastronomiczny
C. Recepcyjny
D. Administracyjny
HGT.03 Pytanie 1 775
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przyjęcie rzeczy gościa hotelowego do przechowywania stanowi usługę

A. komplementarną bezpłatną
B. podstawową płatną
C. fakultatywną bezpłatną
D. towarzyszącą płatną
HGT.03 Pytanie 1 776
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?

A. Karta rezerwacji usług noclegowych
B. Voucher hotelowy
C. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
D. Kwit depozytowy
HGT.03 Pytanie 1 777
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zadbanie o bezpieczeństwo gości oraz ich rzeczy, dyskretne monitorowanie osób znajdujących się w korytarzach, a także informowanie recepcji o łamaniach regulaminu hotelowego, to zadania

A. kierownika służby pięter
B. inspektorki
C. pokojowej
D. kierownika piętra
HGT.03 Pytanie 1 778
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?

A. Portier
B. Pokojowa
C. Recepcjonista
D. Korytarzowa
HGT.03 Pytanie 1 779
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?

A. Bieżącego
B. Okolicznościowego
C. Gruntownego
D. Awaryjnego
HGT.03 Pytanie 1 780
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie zadania związane z porządkowaniem pokoju w hotelu 5*, sprzątaczka realizuje na co dzień lub na życzenie klienta?

A. Otwieranie okna i wymianę firan
B. Wymianę pościeli i ręczników
C. Mycie okien i czyszczenie zasłon
D. Odkurzanie i pranie wykładziny
HGT.03 Pytanie 1 781
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do prania obrusów użyj: 15 dag proszku na 1 kg prania. Na podstawie podanej instrukcji oblicz, ile proszku potrzebujesz do wyprania 20 kg obrusów?

A. 2,0 kg
B. 1,5 kg
C. 3,0 kg
D. 2,5 kg
HGT.03 Pytanie 1 782
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż najbardziej odpowiedni preparat do mycia luster?

A. Mleczko czyszczące
B. Płyn do dezynfekcji
C. Mleczko nabłyszczające
D. Płyn z alkoholem
HGT.03 Pytanie 1 783
Obsługa gości w obiekcie świa…

Której z wymienionych czynności nie dokonuje się podczas codziennego porządkowania w węźle higieniczno-sanitarnym?

A. Czyszczenia armatury.
B. Opróżniania kosza na śmieci.
C. Uzupełniania kosmetyków.
D. Czyszczenia fug.
HGT.03 Pytanie 1 784
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod jest najskuteczniejsza w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do wykładziny?

A. Zastosowanie środka odplamiającego
B. Posypanie sodą oczyszczoną
C. Użycie zamrażacza
D. Posypanie solą kuchenną
HGT.03 Pytanie 1 785
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość poprosił pokojową o otwarcie pokoju kolegi kluczem master, gdyż czeka przy recepcji, aby odebrać jego telefon komórkowy. Jak powinna zachować się pokojowa w tej sytuacji?

A. Otworzyć pokój, wziąć telefon i przekazać go gościowi
B. Przeprosić gościa i wyjaśnić, że nie może spełnić jego prośby
C. Zadzwonić do recepcji i potwierdzić, czy to była prośba gościa
D. Otworzyć pokój, wejść z gościem i poprosić go, aby odszukał telefon
HGT.03 Pytanie 1 786
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co powinna zrobić korytarzowa, która podczas sprzątania w lobby hotelowym dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?

A. Sprawdzić, co jest w jej wnętrzu
B. Zanieść ją do recepcji hotelu
C. Zwrócić ją do przechowalni bagażu
D. Natychmiast poinformować przełożonych
HGT.03 Pytanie 1 787
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności przy porządkowaniu węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?

A. Umycie płytek nad brodzikiem
B. Umycie posadzki
C. Wypolerowanie armatury przy umywalce
D. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
HGT.03 Pytanie 1 788
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pani Nowakowska spędziła noc w hotelu, w którym cena za dobę wynosi 400 zł. W jej pokoju skradziono naszyjnik, którego wartość została oszacowana przez biegłych na 2 500 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może otrzymać Pani Nowakowska?

A. 2500zł
B. 12500zł
C. 20000 zł
D. 10000zł
HGT.03 Pytanie 1 789
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zbiorów składa się jedynie z potraw i napojów typowych dla amerykańskiego śniadania?

A. Soki owocowe, naleśniki z syropem klonowym
B. Herbata, kawa, świeże rogaliki, masło, dżem
C. Kawa ze śmietanką, jajka w szklance, wędliny, sery
D. Owsianka na mleku, fasola w sosie pomidorowym
HGT.03 Pytanie 1 790
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czekoladowo-brązowa pianka, znana jako crema, jest oznaką właściwego parzenia kawy?

A. macchiato
B. au lait
C. espresso
D. con panna
HGT.03 Pytanie 1 791
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?

A. 8+10 minut
B. 3 minuty
C. 4+5 minut
D. 6 minut
HGT.03 Pytanie 1 792
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty powinny być jako pierwsze ułożone w bufecie śniadaniowym?

A. Sery oraz pieczywo
B. Produkty zbożowe i mleko
C. Soki owocowe oraz produkty mleczne
D. Masło, margaryna śniadaniowa i dżemy
HGT.03 Pytanie 1 793
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelowej restauracji część dania została przyrządzona na oczach gości, używając wózka serwisowego. Jaką metodę obsługi zastosowano?

A. Francuską
B. Rosyjską
C. Angielską
D. Niemiecką
HGT.03 Pytanie 1 794
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rozmiar obrusa powinien być wybrany do stołu o wymiarach 80 cm x 80 cm?

A. 140 cm x 140 cm
B. 180 cm x 200 cm
C. 200 cm x 200 cm
D. 140 cm x 180 cm
HGT.03 Pytanie 1 795
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przy podaniu jajecznicy z szynką, oprócz talerzyka na pieczywo, co jeszcze należy przygotować?

A. talerz zakąskowy, widelec i nóż
B. talerz głęboki, widelec i nóż
C. talerz zakąskowy, widelec i łyżkę
D. talerz głęboki, widelec i łyżkę
HGT.03 Pytanie 1 796
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, gdy dysponuje małą liczbą pracowników, a ma wielu gości?

A. Serwis a la carte
B. Room service
C. Bufet śniadaniowy
D. Serwis talerzowy
HGT.03 Pytanie 1 797
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelach i motelach pięciogwiazdkowych usługa room service powinna być dostępna przez minimum

A. 20 godzin
B. 8 godzin
C. 12 godzin
D. 18 godzin
HGT.03 Pytanie 1 798
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma zajmująca się transportem, przy rezerwacji pokoi hotelowych, zwróciła się z prośbą o zarezerwowanie sauny oraz siłowni dla swoich pracowników. Hotel realizując tę prośbę, oferuje usługę

A. uzupełniającą
B. towarzyszącą
C. podstawową
D. fakultatywną
HGT.03 Pytanie 1 799
Obsługa gości w obiekcie świa…

Właściciel hotelu o standardzie 3* dąży do podwyższenia klasy swojego obiektu na 4*. Jaką kategorię usług hotel powinien rozszerzyć w porównaniu do dotychczasowego zakresu?

A. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej
B. Codzienne sprzątanie pokoi lub na życzenie gości
C. Usługi prania, prasowania i czyszczenia bielizny oraz odzieży gości
D. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej
HGT.03 Pytanie 1 800
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył zamówienie w hotelu na urządzenie imprezy z okazji podpisania umowy handlowej. Zwrócił się z prośbą o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki typ przyjęcia powinien zaproponować recepcjonista gościowi?

A. Lampkę wina
B. Przyjęcie bufetowe
C. Coctail party
D. Garden party