Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1761
Realizacja usług w recepcji

Jakie dokumenty powinny być przygotowane podczas procedury check-in?

A. Fakturę oraz kartę rejestracyjną
B. Rachunek wstępny oraz kartę pobytu
C. Grafik rezerwacji oraz kartę rezerwacji
D. Kartę pobytu oraz kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 1763
Realizacja usług w recepcji

Która z czynności podejmowanych przez gościa w trakcie procesu check-in potwierdza jego obecność w hotelu?

A. Złożenie podpisu na dokumencie pobytowym
B. Wypełnienie formularza parkingowego
C. Przedstawienie recepcjoniście dowodu tożsamości
D. Przedstawienie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o informację, czy na basenie lub w szatni odnaleziono pierścionek. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, któremu sprzątaczka przekazała znaleziony dzień wcześniej pierścionek?

A. Pokazać pierścionek, zapytać, czy jest własnością gościa, oddać pierścionek.
B. Pokazać pierścionek, poprosić gościa o okazanie dowodu tożsamości, oddać pierścionek.
C. Oddać pierścionek, poprosić gościa o numer pokoju, sprawdzić kartę pobytu wraz z dowodem osobistym gościa.
D. Zapytać, jak ten pierścionek wyglądał, sprawdzić dokument tożsamości gościa, uzyskać pokwitowanie odbioru.
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 marca 2021 r. pani Zuzanna Gajek przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż limfatyczny ciała. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów

Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Gajek

Data zabiegu: 9 marca 2021r., 11 marca 2021 r.

Rodzaj zabiegu: masaż limfatyczny ciała

Cena zabiegu: 180,00 zł

Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona
do końcowego rachunku Gościa.

Podpis gościa: Zuzanna Gajek

Podpis wystawcy dokumentu: Jan Kowalski

Data wystawienia dokumentu: ........................

A. 7 marca 2021 r.
B. 8 marca 2021 r.
C. 5 marca 2021 r.
D. 4 marca 2021 r.
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych obiektów noclegowych, działających w Małopolsce, cieszyły się w 2007 r. największym popytem?

Korzystający z bazy noclegowej w woj. małopolskim – 2007 r.
Rodzaj obiektuLiczba korzystających
OgółemCudzoziemcy
Kempingi23 46916 185
Pola biwakowe4 607545
Pensjonaty114 11111 950
Domy wycieczkowe24 8292 691
Schroniska65 2335 011
Schroniska młodzieżowe44 15310 755
Hotele1 572 275805 236
Motele26 99310 116

A. Pensjonaty i domy wycieczkowe.
B. Kempingi i pola biwakowe.
C. Schroniska i schroniska młodzieżowe.
D. Hotele i motele.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?

A. Kierownik działu sprzątania
B. Wszystkie pokojowe wspólnie
C. Zarządca hotelu
D. Pokojowa, która spowodowała szkodę
HGT.06 Pytanie 1768
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest

A. concierge
B. kierownik służby pięter
C. recepcjonista - kasjer
D. bagażowy
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik sektora gastronomicznego, który przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania dań, powinien zwrócić szczególną uwagę na kluczowe punkty kontroli, które są istotne w kontekście wykorzystania systemu

A. GHP
B. HACCP
C. GMP
D. ISO 9001
HGT.06 Pytanie 1771
Realizacja usług w recepcji

Usługi oferowane przez zespół wellness w hotelach umożliwiają gościom korzystanie z:

A. basenu kąpielowego, sauny, solarium
B. jaccuzi, salonu fryzjerskiego, kawiarni
C. gabinetu masażu, salonu kosmetycznego, kręgielni
D. siłowni, baru, ścieżki zdrowia
HGT.06 Pytanie 1773
Realizacja usług w recepcji

Grupa turystów pragnąca zwiedzić Kraków i okolice poprosiła o zaproponowanie jednodniowej wycieczki.
Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj.
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
A.B.C.D.

A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
HGT.06 Pytanie 1775
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. kartą płatniczą
B. walutą obcą
C. gotówką
D. czekiem
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?

A. Kopię faktury z nowym numerem
B. Oryginał faktury z nowym numerem
C. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
D. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma zajmująca się handlem powierzyła hotelowi organizację wydarzenia biznesowego z konferencją oraz bankietem dla 50 pracowników. Który dokument powinien w pierwszej kolejności przygotować pracownik hotelu, aby zrealizować to zamówienie?

A. Umowę wstępną na realizację imprezy
B. Wstępną wycenę przyjęcia
C. Propozycję sal bankietowych oraz konferencyjnych
D. Propozycję menu bankietowego
HGT.06 Pytanie 1786
Realizacja usług w recepcji

Który dokument można sporządzić na zamieszczonym formularzu?

HOTEL MARIA
Imię              Nazwisko              
Adres zamieszkaniaNr dowodu tożsamości
Imiona rodzicówData urodzenia
ObywatelstwoForma płatności
Data przyjazduData wyjazdu
Podpis recepcjonistyPodpis gościa

A. Czek podróżny.
B. Kartę rejestracyjną.
C. Kartę pobytu.
D. Voucher biura podróży.
HGT.03 Pytanie 1788
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jajko, drożdże
B. Mąka, jajko, cukier
C. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
D. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
Realizacja usług w recepcji

Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?

A. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu na terenie innym niż parking hotelowy
B. Walizkę, powierzoną pracownikowi hotelu
C. Neseser, znajdujący się w pojeździe gościa hotelowego
D. Torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
HGT.06 Pytanie 1791
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce -
Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe -
Błędne Skały lub
Szczeliniec.
Rynek Główny -
Sukiennice, Kościół
Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry
Świętokrzyskie-
- Jaskinia Raj
Góra Zamkowa -
ruiny zamku
w Chęcinach.
Kazimierz Dolny
zwany „Perłą nad
Wisłą".
Góra Trzech
Krzyży.
Wycieczka 1.Wycieczka 2.Wycieczka 3.Wycieczka 4.

A. Wycieczka 4.
B. Wycieczka 3.
C. Wycieczka 2.
D. Wycieczka 1.
HGT.06 Pytanie 1795
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę brutto ma usługa pralnicza, która została zamówiona przez gościa hotelowego, jeśli jej wartość netto wynosi 20,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 24,60 zł
B. 15,40 zł
C. 22,30 zł
D. 23,74 zł
Realizacja usług w recepcji

Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:

A. serwis turystów i gości
B. usług z tym związanych
C. zakwaterowania i wyżywienia
D. aktywności rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji

Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?

A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
B. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
C. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
D. Organizacja Narodów Zjednoczonych
HGT.06 Pytanie 1799
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?

A. Reklama
B. Sprzedaż osobista
C. Promocja sprzedaży
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?

A. 400,00 zł
B. 432,00 zł
C. 368.00 zł
D. 500,00 zł