Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Służby pięter, księgowość, dział zaopatrzenia
B. Obsługę konferencji, gastronomię, dział marketingu
C. Dział administracyjny, gastronomię, służby pięter
D. Gastronomię, rekreację, dział techniczny
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?
A. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
B. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
C. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
D. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?
A. Dom wycieczkowy
B. Schronisko młodzieżowe
C. Schronisko
D. Pensjonat
Realizacja usług w recepcji
Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić
A. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
B. możliwość dokonania płatności kartą
C. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
D. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim
A. opuścić strefę zagrożenia
B. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
C. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
D. powiadomić pozostałych pracowników i gości
Realizacja usług w recepcji
Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.
A. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
B. Ulotki rozdawane na ulicach
C. Intensywna reklama w radio
D. Intensywna reklama w telewizji
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?
A. Harmonogram rezerwacji
B. Dokument rezerwacyjny
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 1768
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zestawienia zamówionych świadczeń określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 3 października.
| Rodzaj zamówionych świadczeń w dniu | OB | BB | HB | FB | AI |
|---|---|---|---|---|---|
| 3.10. | 6 | 12 | 10 | 6 | 7 |
A. 41
B. 23
C. 28
D. 35
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż sposób przygotowania łóżka, w którym materac pokryty jest jednym prześcieradłem, a na nim umieszczone jest drugie prześcieradło, następnie kładzie się koc, który jest zawijany na końcu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora.
A. Angielska.
B. Niemiecka.
C. Standardowa.
D. Francuska.
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. usytuowane przy trasach turystycznych
B. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Jak należy dokonać zameldowania grupy turystycznej, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?
A. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego
B. Poprzez starostę grupy
C. Bez pośredników, każdego członka indywidualnie
D. Za pośrednictwem pilota wycieczki
Realizacja usług w recepcji
Procedura check-in może być realizowana na podstawie tzw. listy pokoi dla
A. krajowego gościa
B. gościa VIP
C. grupy turystycznej
D. zagranicznego turysty
Realizacja usług w recepcji
Którą kwotę należy wpisać w brakującym polu fragmentu faktury?
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Nocleg | doba | 2 | 555,56 | 1 111,11 | 8 | 1 200,00 |
A. 555,56 zł
B. 88,89 zł
C. 133,32 zł
D. 266,64 zł
Realizacja usług w recepcji
Hotel Bohemia wprowadził program lojalnościowy SENIOR PASS, który zapewnia stały rabat przy kolejnych pobytach dla gości w wieku emerytalnym. Celem zastosowanego narzędzia marketingowego jest
A. tworzenie długotrwałej relacji z klientami hotelu
B. kształtowanie pozytywnego wizerunku hotelu w społeczności
C. rozszerzanie dotychczasowego rynku docelowego
D. finansowe wsparcie stałych gości hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą
A. nieobowiązkową, towarzyszącą
B. nieobowiązkową, komplementarną
C. obowiązkową, towarzyszącą
D. obowiązkową, komplementarną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadanie wieczorne dotyczące obsługi pokoju oraz przygotowania łóżka do nocnego wypoczynku gościa w obiektach hotelowych o pięciogwiazdkowym standardzie, to
A. room service
B. turndown service
C. all inclusive
D. executive lounge
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na posadzce w recepcji widoczne są czarne ślady po obcasach. Jaki preparat należy użyć, aby je usunąć?
A. Roztwór szamponu
B. Benzynę ekstrakcyjną
C. Rozcieńczony spirytus
D. Zimną wodę
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?
A. Krioterapii
B. Fizykoterapii
C. Kinezyterapii
D. Hydroterapii
Realizacja usług w recepcji
Który instrument promocji zastosował hotel Bohema**** w zamieszczonej informacji?
| Hotel Bohema**** obchodzi 100-lecie działalności |
| Dnia 26 czerwca br. w godzinach 1500-2000 zapraszamy na Dzień Otwarty, w trakcie którego będzie można zwiedzić nowoczesne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji. |
A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Reklamę.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji
Czym są tartinki?
A. klopsiki
B. małe kanapki
C. ciasteczka
D. paszteciki
HGT.06 Pytanie 1781
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu powinien użyć recepcjonista w przypadku błędu w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wydanej dla klienta?
A. Kopię faktury
B. Duplikat faktury
C. Notę korygującą
D. Fakturę korygującą
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto w hotelu zajmuje się zarządzaniem magazynem bielizny zarówno czystej, jak i brudnej?
A. Magazynier bielizny
B. Pracownik pralni
C. Inspektor pięter
D. Kierownik pięter
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?
A. 75%
B. 120%
C. 80%
D. 125%
HGT.06 Pytanie 1784
Realizacja usług w recepcji
Hotel wdraża cennik FB (full board), co oznacza, że cena obejmuje
A. zakwaterowanie z dwoma posiłkami
B. tylko zakwaterowanie
C. zakwaterowanie z jednym posiłkiem
D. zakwaterowanie z trzema posiłkami
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z przedstawionych na rysunku układów sali jest optymalny dla organizacji dużych, kilkusetosobowych konferencji?

A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób powinna być zrealizowana usługa budzenia zamówiona dla gościa VIP w hotelu?
A. Przy użyciu telewizora z funkcją budzenia
B. Osobiście przez telefon
C. Automatycznie
D. Za pomocą radia z funkcją budzika
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zbiorów składa się jedynie z potraw i napojów typowych dla amerykańskiego śniadania?
A. Soki owocowe, naleśniki z syropem klonowym
B. Kawa ze śmietanką, jajka w szklance, wędliny, sery
C. Owsianka na mleku, fasola w sosie pomidorowym
D. Herbata, kawa, świeże rogaliki, masło, dżem
Realizacja usług w recepcji
Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?
A. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
B. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
C. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
D. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
Obsługa gości w obiekcie świa…
W potwierdzeniu dokonania rezerwacji sali konferencyjnej należy wskazać między innymi
A. wyposażenie sali oraz liczbę osób obsługujących konferencję
B. nazwę sali oraz imię i nazwisko szkoleniowca
C. godziny rezerwacji sali i formę płatności
D. datę rezerwacji sali oraz obywatelstwo uczestników
Realizacja usług w recepcji
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 110 do 120 cm
B. od 130 do 140 cm
C. od 80 do 90 cm
D. od 90 do 110 cm
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są odpowiednie warunki przechowywania świeżych ryb w chłodni magazynowej w restauracji hotelowej?
A. W temperaturze 2 - 4°C, maksymalnie 4 dni
B. W temperaturze 10 - 14°C, maksymalnie 2 dni
C. W temperaturze 4 - 8°C, maksymalnie 4 dni
D. W temperaturze -1 - 2°C, maksymalnie 2 dni
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują
A. usługę budzenia
B. korzystanie z przechowalni bagażu
C. usługę room service
D. korzystanie ze skrytki depozytowej
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?
A. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
B. Domy wycieczkowe i schroniska.
C. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
D. Schroniska i kempingi.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas nakrywania stołów bankietowych dwoma obrusami (łączonymi) należy
A. ułożyć obrusy "na styk", fałdy środkowe i boczne powinny się ze sobą pokrywać
B. nałożyć jeden obrus na drugi od strony okna, fałdy środkowe i boczne nie muszą pokrywać się ze sobą
C. nałożyć jeden obrus na drugi od strony okna, fałdy środkowe i boczne powinny pokrywać się ze sobą
D. ułożyć obrusy "na styk", fałdy środkowe i boczne nie muszą się ze sobą pokrywać
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co
A. 4 dni
B. 3 dni
C. 2 dni
D. 7 dni
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić
A. skirting
B. napperon
C. molton
D. laufer
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?
A. pomocniki kelnerskie
B. szafki kelnerskie
C. regały kelnerskie
D. wózki kelnerskie
Realizacja usług w recepcji
Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
B. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
C. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
D. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dzieckiem zarezerwowała w hotelu apartament dla dwóch osób z dostawką w okresie od 1 do 10 lipca. Koszt wynajmu apartamentu to 400,00 zł za dobę, a cena dostawki wynosi 10% wartości apartamentu. Ile wyniesie całkowity koszt pobytu tej rodziny w hotelu?
A. 3 640,00 zł
B. 4 400,00 zł
C. 4 040,00 zł
D. 3 960,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Woda z lodem, soki owocowe, naleśniki polane syropem klonowym, małe pancake, kawałki baraniny, burgery, wołowina w puszce, grillowany bekon, a także świeże i duszone owoce, to typowe składniki śniadania
A. francuskiego
B. amerykańskiego
C. angielskiego
D. wiedeńskiego