Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 761
Realizacja usług w recepcji
A. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
B. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
C. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
D. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
HGT.06 Pytanie 1 762
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?
A. Numer pokoju
B. Dzień urodzin gościa
C. Typ rezerwowanego pokoju
D. Numer serii dowodu osobistego gościa
HGT.06 Pytanie 1 763
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?
A. Promocję
B. Cenę
C. Produkt
D. Dystrybucję
HGT.06 Pytanie 1 764
Realizacja usług w recepcji
Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz
A. termin pobytu i formę płatności
B. datę wyjazdu i formę płatności
C. termin pobytu i nazwisko gościa
D. datę urodzenia i nazwisko gościa
HGT.03 Pytanie 1 765
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiada za utrzymanie czystości oraz porządku w recepcyjnym holu hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Portier
B. Pokojowa
C. Recepcjonista
D. Korytarzowa
HGT.03 Pytanie 1 766
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wybierz propozycję śniadaniową, która jest odpowiednia na lato dla uczniów w wieku szkolnym?
A. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao
B. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata
C. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa
D. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata
HGT.06 Pytanie 1 767
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?
A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 3* i 4*
D. w hotelach o kategorii 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 768
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
B. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
C. użyciem gniazd z klapką ochronną
D. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
HGT.06 Pytanie 1 769
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?
A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1 770
Realizacja usług w recepcji
Która z czynności podejmowanych przez gościa w trakcie procesu check-in potwierdza jego obecność w hotelu?
A. Przedstawienie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji
B. Wypełnienie formularza parkingowego
C. Przedstawienie recepcjoniście dowodu tożsamości
D. Złożenie podpisu na dokumencie pobytowym
HGT.06 Pytanie 1 771
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić duże obłożenie w zimowym sezonie, hotel usytuowany w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. all inclusive
B. timesharing
C. first minute
D. rack rate
HGT.06 Pytanie 1 772
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:
A. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
B. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
C. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
D. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
HGT.03 Pytanie 1 773
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej potrawy nie wolno serwować na śniadanie osobom stosującym dietę wegańską?
A. Jajek w koszulkach
B. Brokułów na parze
C. Płatków z owocami
D. Kuskusa z warzywami
HGT.06 Pytanie 1 774
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
C. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
D. usytuowane przy trasach turystycznych
HGT.06 Pytanie 1 775
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?
A. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
B. Przeprowadzić remont pokoi.
C. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
D. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
HGT.06 Pytanie 1 776
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który oferuje swoje usługi jedynie przez kilka wybranych biur podróży, wykorzystuje dystrybucję
A. bezpośrednią
B. selektywną
C. intensywną
D. wyłączną
HGT.06 Pytanie 1 777
Realizacja usług w recepcji
Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?
A. Wykazu gości
B. Raportu fiskalnego dobowego
C. Szczegółowego wykazu płatności
D. Raportu kasowego
HGT.03 Pytanie 1 778
Obsługa gości w obiekcie świa…
Woda z lodem, soki owocowe, naleśniki polane syropem klonowym, małe pancake, kawałki baraniny, burgery, wołowina w puszce, grillowany bekon, a także świeże i duszone owoce, to typowe składniki śniadania
A. angielskiego
B. francuskiego
C. amerykańskiego
D. wiedeńskiego
HGT.03 Pytanie 1 779
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie podawane na śniadanie wymaga przygotowania na patelni?
A. Pasztet z ciecierzycy
B. Grzanki z serem
C. Fasolka w pomidorach
D. Jajecznica na bekonie
HGT.06 Pytanie 1 780
Realizacja usług w recepcji
Zidentyfikuj typ osobowości pracownika hotelowego, jeśli cechują go: intensywne i szybkie reakcje emocjonalne, impulsywność, porywczość oraz gwałtowność?
A. Flegmatyk
B. Choleryk
C. Melancholik
D. Sangwinik
HGT.06 Pytanie 1 781
Realizacja usług w recepcji
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
A. służby pięter
B. gastronomicznego
C. recepcyjnego
D. służby parterowej
HGT.03 Pytanie 1 782
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?
A. 50 000 zł
B. 100 000 zł
C. 10 000 zł
D. 40 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 783
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz
A. promocja, reklama, sprzedaż, personel
B. sprzedaż, produkt, reklama, personel
C. dystrybucja, promocja, produkt, personel
D. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
HGT.06 Pytanie 1 784
Realizacja usług w recepcji
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?
A. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
B. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
C. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
D. Kawa/sok, bagietka, wędliny
HGT.06 Pytanie 1 785
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. aquatele
B. botele
C. rotele
D. flytele
HGT.03 Pytanie 1 786
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który typ apartamentu hotelowego znajduje się na dwóch poziomach?
A. Suitę
B. Penthouse
C. Studio
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 1 787
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. rodzinną
B. funkcjonalną
C. dla stałych klientów
D. sezonową
HGT.06 Pytanie 1 788
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. podawanie śniadań
B. usługa motoryzacyjna
C. sprzedaż kosmetyków
D. sprzedaż kwiatów
HGT.06 Pytanie 1 789
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
C. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
D. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
HGT.06 Pytanie 1 790
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest
A. liczba powtórzeń danej czynności
B. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
C. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
D. masa i ciężar przedmiotu
HGT.03 Pytanie 1 791
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynie jest przeznaczone do serwowania rozlanych soków i nektarów?
A. tumbler
B. stopka
C. szklanica
D. pokal
HGT.03 Pytanie 1 792
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej czynności nie wykonuje usługa serwisu wieczornego w hotelach luksusowych w pokojach gościnnych?
A. Przygotowania przy łóżku kapci.
B. Włączenia lampki nocnej.
C. Dostarczenia podwieczorku do pokoju.
D. Zabrania narzuty z łóżka.
HGT.06 Pytanie 1 793
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?
A. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
B. Zrealizować kartę rejestracyjną
C. Zażądać dokumentu tożsamości
D. Życzyć miłego pobytu
HGT.06 Pytanie 1 794
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Poddańczość
B. Elastyczność
C. Decyzyjność
D. Chytrość
HGT.06 Pytanie 1 795
Realizacja usług w recepcji
Czym jest obiekt hotelarski działający w sezonie?
A. dom turystyczny
B. schronisko młodzieżowe
C. pensjonat
D. pole namiotowe
HGT.06 Pytanie 1 796
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu należy zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Masaż relaksacyjny
B. Dodatkową poduszkę
C. Skrytkę depozytową
D. Wymianę pościeli
HGT.03 Pytanie 1 797
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dostarczanie śniadania do pokoju klienta to
A. menu a la carte
B. bufet ze śniadaniami
C. room service
D. podanie śniadania
HGT.06 Pytanie 1 798
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. reklamę zewnętrzną
B. sprzedaż osobistą
C. promocję szeptaną
D. public relations
HGT.06 Pytanie 1 799
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?
A. Zmiana wystroju pokoi.
B. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
C. Konkurs na najlepszy hotel.
D. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 800
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien
A. nie wprowadzać żadnych promocji.
B. zwiększyć cenę za nocleg.
C. zainteresować się działaniami rywali.
D. zmniejszyć cenę za nocleg.