Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 761
Realizacja usług w recepcji

Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?

A. Piknik Country & Folk w Mrągowie
B. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
C. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
HGT.06 Pytanie 1 762
Realizacja usług w recepcji

Do obiektu hotelowego przybyło małżeństwo z dwiema córkami w wieku 8 i 16 lat. Ile kart pobytu wyda pracownik recepcji?

A. 4
B. 3
C. 1
D. 2
HGT.06 Pytanie 1 763
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest charakterystyka strategii dyskontowej stosowanej przez schronisko młodzieżowe?

A. wysoka jakość oraz wysoka cena
B. niska jakość oraz wysoka cena
C. niska jakość oraz niska cena
D. wysoka jakość oraz niska cena
HGT.03 Pytanie 1 764
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obiekty, biorąc pod uwagę ich charakterystykę oraz klasę, powinny dysponować zespołem sal wielofunkcyjnych?

A. Hotele 4*-5*
B. Motele 4*-5*
C. Tylko motele 5*
D. Wyłącznie hotele 5*
HGT.06 Pytanie 1 765
Realizacja usług w recepcji

Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?

A. Handlowo-usługowy
B. Gastronomiczny
C. Rekreacyjno-wypoczynkowy
D. Techniczny
HGT.06 Pytanie 1 766
Realizacja usług w recepcji

W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz

A. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
B. kwit parkingowy i wstępny rachunek
C. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
D. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
HGT.06 Pytanie 1 767
Realizacja usług w recepcji

Jakie dokumenty powinny być przygotowane podczas procedury check-in?

A. Kartę pobytu oraz kartę rejestracyjną
B. Grafik rezerwacji oraz kartę rezerwacji
C. Rachunek wstępny oraz kartę pobytu
D. Fakturę oraz kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 1 768
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?

A. hoteli
B. pensjonatów
C. kempingów
D. mieli
HGT.03 Pytanie 1 769
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo pokojowa powinna zgłosić zauważone w trakcie sprzątania ubytki w wyposażeniu pokoju, z którego wyjechał gość?

A. Do recepcjonisty dyżurnego
B. Do kierownika działu technicznego
C. Do kierownika służby pięter
D. Do dyrektora hotelu
HGT.03 Pytanie 1 770
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki pełni supervisor housekeeping?

A. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
B. kolaboracja z działem kadr przy rekrutacji pracowników
C. nadzorowanie działań zespołu służby pięter
D. zarządzanie magazynem bielizny zarówno brudnej, jak i czystej
HGT.06 Pytanie 1 771
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?

A. Cykliczne
B. Dokładne
C. Na czysto
D. W obecności gościa
HGT.06 Pytanie 1 772
Realizacja usług w recepcji

Zwiększenie współpracy pensjonatów z nowymi biurami podróży to strategia marketingowa w zakresie

A. promocji
B. reklamy
C. dystrybucji
D. ceny
HGT.03 Pytanie 1 773
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż najbardziej odpowiedni preparat do mycia luster?

A. Mleczko nabłyszczające
B. Płyn z alkoholem
C. Płyn do dezynfekcji
D. Mleczko czyszczące
HGT.03 Pytanie 1 774
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna składać się przynajmniej z

A. salonu, sypialni z oddzielnym WC, części wejściowej pomocniczej z łazienką
B. salonu, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
C. salonu z aneksem kuchennym, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej
D. salonu, dwóch sypialni, łazienki, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
HGT.06 Pytanie 1 775
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. łatwe do strawienia, artystycznie podane
B. lekkie, nie wywołujące wzdęć
C. ostre i smażone
D. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
HGT.03 Pytanie 1 776
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod najlepiej sprawdzi się w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do materiału kanapy?

A. Aplikacja środka odtłuszczającego
B. Odkurzanie
C. Zeskrobanie nożem
D. Użycie zamrażacza
HGT.06 Pytanie 1 777
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?

A. Księgowości
B. Rezerwacji
C. Technicznego
D. Zaopatrzenia
HGT.06 Pytanie 1 778
Realizacja usług w recepcji

Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:

A. żółtaczką typu B
B. gruźlicą
C. żółtaczką typu A
D. włośnicą
HGT.06 Pytanie 1 779
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania w zakresie marketingu powinien podjąć nowo otwarty hotel, aby nawiązać pozytywne relacje z otoczeniem?

A. Zaprosić lokalne władze oraz media na otwarcie obiektu.
B. Rozdawać ulotki na ulicach.
C. Obniżyć ceny usług dla grup zorganizowanych.
D. Zamieścić informacje o usługach w ulotce.
HGT.06 Pytanie 1 780
Realizacja usług w recepcji

Wprowadzanie zniżek dla emerytów to inicjatywa hotelu w ramach strategii

A. ceny
B. dystrybucji
C. produktu
D. promocji
HGT.06 Pytanie 1 781
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt hotelowy oferujący minimum 7 pokoi i zapewniający swoim gościom całodzienne wyżywienie to

A. schronisko młodzieżowe
B. pensjonat
C. dom wycieczkowy
D. motel
HGT.06 Pytanie 1 782
Realizacja usług w recepcji

Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to

Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze".

A. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
C. Polska Izba Hotelarstwa.
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
HGT.06 Pytanie 1 783
Realizacja usług w recepcji

System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na

A. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
B. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
C. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
D. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
HGT.06 Pytanie 1 784
Realizacja usług w recepcji

Jednym z czynników pośrednich, który należy uwzględnić przy przewidywaniu wzrostu liczby osób korzystających z pól biwakowych, jest głównie

A. wzrost wydatków na kredyty
B. wzrost kosztów sprzętu turystycznego
C. spadek wydatków na kredyty
D. spadek kosztów sprzętu turystycznego
HGT.06 Pytanie 1 785
Realizacja usług w recepcji

Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?

A. usługi turystyczne
B. turystyka
C. hotelarstwo
D. usługi hotelarskie
HGT.06 Pytanie 1 786
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?

A. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
B. Troszczy się o komfort gości
C. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
D. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
HGT.06 Pytanie 1 787
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?

A. umowa agencyjna
B. allotment
C. czarter
D. umowa zlecenia
HGT.06 Pytanie 1 788
Realizacja usług w recepcji

Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?

A. 244,00 zł
B. 254,00 zł
C. 274,00 zł
D. 264,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 789
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podejmując zlecenie na budzenie, powinno się ustalić z klientem hotelowym

A. czas realizacji usługi
B. metodę płatności za usługę
C. przyczynę wykonania usługi
D. koszt usługi
HGT.03 Pytanie 1 790
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?

A. CB
B. OB
C. AP
D. BB
HGT.06 Pytanie 1 791
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?

A. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
B. Wypełnienie karty meldunkowej
C. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
D. Zrealizowanie formularza pobytowego
HGT.03 Pytanie 1 792
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu oferty wskaż rodzaj usług oferowanych narciarzom w Villa Orlica.

Villa Orlica w Zieleńcu
(...) Z myślą o amatorach białego szaleństwa, przygotowaliśmy dla gości wyjątkowy pakiet składający się z usług kosmetycznych i kosmetologicznych (...)
Zapraszamy

A. Fitness.
B. SPA.
C. Talasoterapia.
D. Balneoterapia.
HGT.06 Pytanie 1 793
Realizacja usług w recepcji

W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?

A. Sponsoring
B. Promocję towaru
C. Lobbing
D. Promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 794
Realizacja usług w recepcji

Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?

A. Zagadkowe dzieci.
B. Dojne krowy.
C. Psy.
D. Gwiazdy.
HGT.06 Pytanie 1 795
Realizacja usług w recepcji

Jaką akcję może podjąć recepcjonista na podstawie listy pokojowej?

A. Zarejestrować grupę turystyczną
B. Określić zakres dostępnych usług
C. Zweryfikować wolne pokoje
D. Przygotować wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 1 796
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?

A. 250 pokoi
B. 450 miejsc noclegowych
C. 350 miejsc noclegowych
D. 300 pokoi
HGT.06 Pytanie 1 797
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Vouchery
B. Karta pobytu
C. Czek podróżny
D. Paszport
HGT.06 Pytanie 1 798
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował

A. allotment
B. overbooking
C. timesharing
D. czarter
HGT.06 Pytanie 1 799
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone

A. w harmonogram obłożenia hotelu
B. w kasę fiskalną
C. w formularz rezerwacji
D. w dokument meldunkowy
HGT.06 Pytanie 1 800
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
B. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
C. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
D. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje