Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 801
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych osób nie jest pracownikiem działu służby pięter w hotelu?

A. Magazynier bielizny.
B. Pokojowa.
C. Goniec hotelowy.
D. Korytarzowa.
HGT.03 Pytanie 1 802
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z wymienionych zadań należy do obowiązków inspektora pięter w hotelu?

A. Sporządzanie dziennych raportów sprzątania.
B. Przyjmowanie odzieży od gości do prania.
C. Kontrolowanie czystości i estetyki jednostek mieszkalnych.
D. Przygotowanie i segregacja brudnej bielizny do pralni.
HGT.03 Pytanie 1 803
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż jednostkę mieszkalną dwupokojową o indywidualnym wystroju i wyposażeniu.

A. Rezydencjonalna.
B. Apartamentowa.
C. Biznesowa.
D. Specjalna.
HGT.03 Pytanie 1 804
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z podanych czynności nie jest wykonywana podczas sprzątania bieżącego?

A. Mycie okien.
B. Mycie luster.
C. Odkurzanie półek.
D. Odkurzanie parapetów.
HGT.03 Pytanie 1 805
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który element wyposażenia uzupełniającego jednostki mieszkalnej jest obowiązkowy w hotelach wszystkich kategorii?

A. Zestaw do czyszczenia obuwia.
B. Materiały piśmiennicze.
C. Naczynia do picia w ilości odpowiadającej liczbie osób w pokoju.
D. Torba na bieliznę gościa zleconą do prania.
HGT.03 Pytanie 1 806
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który rodzaj sprzątania należy przeprowadzić po stwierdzeniu obecności insektów w pokoju?

A. Okolicznościowe.
B. Okresowe.
C. Specjalne.
D. Gruntowne.
HGT.03 Pytanie 1 807
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest obowiązkowy w hotelach dwugwiazdkowych?

A. Ręcznik kąpielowy.
B. Torba higieniczna.
C. Osłona wanny lub natrysku.
D. Dozownik z płynnym mydłem.
HGT.03 Pytanie 1 808
Obsługa gości w obiekcie świa…

W celu usunięcia plamy z pomadki do ust na wykładzinie dywanowej należy zastosować

A. mleczko do czyszczenia.
B. ciepłą wodę.
C. aceton.
D. odplamiacz do tłustych plam.
HGT.03 Pytanie 1 809
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą z podanych czynności można wykonać podczas sprzątania pokoju zajętego przez gościa?

A. Pochować wartościowe rzeczy gościa do szuflady szafki nocnej.
B. Zabrać porozrzucaną garderobę gościa do prania.
C. Ułożyć piżamę gościa na łóżku.
D. Wyrzucić stare gazety gościa.
HGT.03 Pytanie 1 810
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą czynność należy wykonać w pierwszej kolejności, podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w jednostce mieszkalnej?

A. Wyczyścić wnętrze muszli klozetowej.
B. Wypolerować armaturę nad umywalką.
C. Umyć podłogę.
D. Umyć glazurę nad wanną.
HGT.03 Pytanie 1 811
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z pokoju hotelowego pana Nowaka zginęła kamera cyfrowa o wartości 4 000 zł. Cena wynajmu tego pokoju wynosiła 140 zł/dobę. Jaka wysokość odszkodowania przysługuje w tej sytuacji gościowi?

A. 4000 zł
B. 7000 zł
C. 14000 zł
D. 2000 zł
HGT.03 Pytanie 1 812
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich warunkach powinny być przechowywane świeże ryby, w chłodni magazynowej restauracji hotelowej?

A. W temperaturze 4 - 8°C, maksymalnie 4 dni.
B. W temperaturze 2 - 4°C, maksymalnie 4 dni.
C. W temperaturze 10 - 14°C, maksymalnie 2 dni.
D. W temperaturze -1 - 2°C, maksymalnie 2 dni.
HGT.03 Pytanie 1 813
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna postąpić pokojowa, która w trakcie sprzątania pokoju zwolnionego przez gościa, znalazła tablet?

A. Zanieść tablet do pomieszczenia, w którym przechowywane są rzeczy gości.
B. Zadzwonić do dyrektora i poinformować o znalezionej rzeczy.
C. Zadzwonić do gościa i poinformować go o pozostawionej rzeczy.
D. Spisać protokół znalezienia tabletu i przekazać go kierownikowi pięter.
HGT.03 Pytanie 1 814
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile energii powinny dostarczyć tłuszcze w całodziennej racji pokarmowej?

A. Od 58 do 65%
B. Od 36 do 44%
C. Od 20 do 35%
D. Od 12 do 14%
HGT.03 Pytanie 1 815
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jajko po wiedeńsku to jajko

A. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli.
B. ugotowane na twardo, podane z masłem.
C. w szklance, ugotowane w gorącej kąpieli, z dodatkiem masła.
D. ugotowane na twardo, podane z majonezem.
HGT.03 Pytanie 1 816
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw potraw i napojów powinien podać kelner serwując śniadanie francuskie?

A. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny sery, jaja, pasztet.
B. Biała kawa lub herbata, bułki pełnoziarniste, masło, jajka na twardo.
C. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem.
D. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury.
HGT.03 Pytanie 1 817
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z podanych zestawów śniadaniowych zawiera grupę potraw i napojów charakterystycznych dla śniadania wiedeńskiego pełnego?

A. Kawa naturalna lub herbata, mleko lub śmietanka, pieczywo, masło, jaja po wiedeńsku, wędliny, sery, miód i dżem.
B. Herbata, kawa, czekolada lub kakao, zgodnie z życzeniem konsumentów, ciasto drożdżowe, rogaliki, masło, konfitury, dżem oraz miód.
C. Kawa, herbata lub mleko, sok z owoców cytrusowych lub warzywny, zupa mleczna, ryby na gorąco lub na zimno, potrawy z jaj lub z mięsa, masło, pieczywo.
D. Kawa z dodatkiem śmietanki, pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku.
HGT.03 Pytanie 1 818
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z podanych grup zawiera najczęściej stosowane formy podawania śniadań dla osób przebywających w hotelu w celach wypoczynkowych?

A. À la carte, room service, obsługa bufetowa.
B. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte.
C. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service.
D. Room service, à la carte, obsługa bankietowa.
HGT.03 Pytanie 1 819
Obsługa gości w obiekcie świa…

W który sposób powinien postąpić pracownik room service po wejściu do pokoju gościa, jeżeli gość zamówił dodatkowo płatne śniadanie do pokoju?

A. Ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i pożegnać gościa.
B. Ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i uprzejmie pożegnać gościa.
C. Ustawić tacę we wskazanym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć należność.
D. Ustawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu.
HGT.03 Pytanie 1 820
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż odpowiednią temperaturę wody do zaparzenia czarnej herbaty.

A. Od 85 do 90°C
B. Od 90 do 95°C
C. Od 75 do 80°C
D. Od 80 do 85°C
HGT.03 Pytanie 1 821
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą metodę serwowania śniadań najlepiej zastosować w hotelu, w którym codziennie z noclegu korzysta ponad 60 gości?

A. Paczki śniadaniowe.
B. Śniadanie à la carte.
C. Bufet śniadaniowy.
D. Podawanie do pokoju.
HGT.03 Pytanie 1 822
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z podanych usług zalicza się do fakultatywnych?

A. Czyszczenie odzieży i obuwia, depozyt.
B. Usługi fryzjerskie, room-service.
C. Basen kąpielowy, jacuzzi.
D. Budzenie na życzenie, serwowanie śniadań.
HGT.03 Pytanie 1 823
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas czynności wstępnych związanych z organizacją przyjęcia okolicznościowego w hotelu należy ustalić ze zleceniodawcą

A. rodzaj dekoracji.
B. koszt przypadający na jedną osobę.
C. szczegółowy przebieg obsługi.
D. wynagrodzenie kelnerów.
HGT.03 Pytanie 1 824
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pan Kowalski zamówił do pokoju kolację oraz butelkę szampana. Ile wyniosła kwota do zapłaty, jeżeli wartość kolacji wyniosła 200 zł, szampana 120 zł, a usługa room service stanowi 15% wartości zamówienia?

A. 340 zł
B. 368 zł
C. 320 zł
D. 426 zł
HGT.03 Pytanie 1 825
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą usługę dodatkową obiekty hotelarskie świadczą nieodpłatnie?

A. Dostawkę do pokoju.
B. Wezwanie taksówki.
C. Wymianę walut.
D. Pranie odzieży.
HGT.03 Pytanie 1 826
Obsługa gości w obiekcie świa…

Hotel trzygwiazdkowy jest zobowiązany posiadać w swej ofercie

A. zespół odnowy biologicznej.
B. kwiaciarnię lub możliwość dostarczenia kwiatów.
C. sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej.
D. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży gości.
HGT.03 Pytanie 1 827
Obsługa gości w obiekcie świa…

Prezes firmy medycznej złożył zamówienie do hotelu na zorganizowanie konferencji. Jej zakończeniem, ok. godz. 2000, ma być uroczyste przyjęcie na stojąco dla ok. 100 osób. Który rodzaj przyjęcia należy zaproponować klientowi?

A. Aperitif.
B. Brunch.
C. Przyjęcie bufetowe.
D. Lampka wina.
HGT.03 Pytanie 1 828
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokumentem potwierdzającym przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa e-mailem usług dodatkowych jest

A. regulamin hotelowy.
B. zamówienie na usługi.
C. potwierdzenie rezerwacji.
D. kosztorys imprezy.
HGT.06 Pytanie 1 829
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest najbardziej odpowiedni dla gości preferujących dbanie o urodę i sylwetkę?

A. Rehabilitacyjne.
B. Handlowe.
C. spa i wellness.
D. Podstawowe.
HGT.06 Pytanie 1 830
Realizacja usług w recepcji

Wskaż podstawowe zadanie wykonywane przez kierownika recepcji hotelu.

A. Nadzór i koordynacja pracy pracowników recepcji.
B. Kontrola stanu wyposażenia pokojów hotelowych.
C. Przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży.
D. Udzielanie informacji turystycznej.
HGT.06 Pytanie 1 831
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w ramach działań promocyjnych wykorzystuje własną stronę internetową do prezentowania oferty usług, stosuje

A. sponsoring.
B. marketing bezpośredni.
C. lobbing.
D. marketing pośredni.
HGT.06 Pytanie 1 832
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który wynajął dla biura podróży pokoje z klauzulą, że za niewykorzystane jednostki mieszkalne nie pobiera opłaty, zastosował

A. czarter.
B. overbooking.
C. allotment.
D. timesharing.
HGT.06 Pytanie 1 833
Realizacja usług w recepcji

Którą ze strategii zastosowano w hotelu, gdy w okresie zimowym do każdej jednostki mieszkalnej dodatkowo dołożono szlafroki?

A. Dystrybucji.
B. Produktu.
C. Promocji.
D. Personelu.
HGT.06 Pytanie 1 834
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu w pensjonacie i we wskazanym przez obiekt terminie uregulował określoną w potwierdzeniu zaliczkę. Wskaż, który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista.

A. Przedwstępną.
B. Gwarantowaną.
C. Kredytową.
D. Niepotwierdzoną.
HGT.06 Pytanie 1 835
Realizacja usług w recepcji

Gość wyjeżdżając z hotelu, zamówił w recepcji pokój na przyszły termin. Jaki to rodzaj rezerwacji?

A. Osobisty.
B. Telefoniczny.
C. Pośredni.
D. Elektroniczny.
HGT.06 Pytanie 1 836
Realizacja usług w recepcji

Dla małego hotelu najbardziej odpowiednim narzędziem do dokonania rezerwacji usług na podstawie otrzymanego zamówienia jest

A. globalny portal rezerwacyjny.
B. program komputerowy dla hoteli.
C. turystyczna wyszukiwarka internetowa.
D. portal społecznościowy zakupów grupowych.
HGT.06 Pytanie 1 837
Realizacja usług w recepcji

Wskaż, z którego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista w sytuacji, gdy gość podczas pobytu w hotelu w Warszawie poprosił go o sprawdzenie możliwości rezerwacji pokoju w hotelu we Francji.

A. Lokalnego.
B. Globalnego.
C. Krajowego.
D. Regionalnego.
HGT.06 Pytanie 1 838
Realizacja usług w recepcji

Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelarskie recepcjonista w pierwszej kolejności powinien sporządzić

A. potwierdzenie rezerwacji.
B. formularz rezerwacji.
C. wykaz rezerwacji.
D. grafik rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 839
Realizacja usług w recepcji

Dysponent pełniący dyżur na nocnej zmianie powinien sporządzić raport dobowy i przekazać informacje w nim zawarte

A. kierownikowi sali konsumenckiej.
B. inspektorowi służby pięter.
C. kierownikowi recepcji.
D. dyrektorowi hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 840
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjęcia do hotelu grupy turystycznej recepcjonista może zastosować uproszczoną procedurę check in polegającą na rejestracji gości bez

A. wręczania kart pobytu.
B. wręczania kluczy do pokojów.
C. okazywania dokumentów tożsamości.
D. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej.