Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1801
Realizacja usług w recepcji

Jakie dokumenty powinny być przygotowane podczas procedury check-in?

A. Fakturę oraz kartę rejestracyjną
B. Rachunek wstępny oraz kartę pobytu
C. Kartę pobytu oraz kartę rejestracyjną
D. Grafik rezerwacji oraz kartę rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Frapowanie to proces, który polega na

A. szybkim schładzaniu wina.
B. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
C. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
D. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
Realizacja usług w recepcji

Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?

A. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
B. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
C. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
D. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Widok****
ul. Leśna 14
58-310 Szczawno-Zdrój

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego

Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • − 15% rabatu na usługi noclegowe i gastronomiczne
  • − 20% rabatu na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • − późniejszy check-out
  • − wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy kart VIP

A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sponsoring.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji

Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?

A. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
B. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
C. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
D. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim

A. ignorancją
B. sarkazmem
C. asertywnością
D. skrępowaniem
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.

A. 300 zł
B. 360 zł
C. 960 zł
D. 840 zł
HGT.06 Pytanie 1815
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie sporządzonego przez gościa upoważnienia określ, który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista hotelu Feliks w karcie rezerwacji.

Warszawa, 15.05.2016 r.
Upoważnienie
Upoważniam hotel Feliks ***, ul. Spokojna 23, 05-075 Warszawa do obciążenia mojego rachunku bankowego kwotą równą wartości złożonego przeze mnie zamówienia.
Właściciel rachunku
Imię i nazwisko: Jan Kowalski
Adres: ul. Targowa 123, 00-250 Warszawa
Numer rachunku: 33102500000054454552001515
Jan Kowalski

A. Niegwarantowaną.
B. Kredytową.
C. Wstępną.
D. Gwarantowaną.
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym momencie powinno się przygotować w pokoju hotelowym powitanie dla gościa VIP, zawierające między innymi butelkę schłodzonego szampana oraz kosz z owocami i ciastkami?

A. W dniu przyjazdu, zaraz po wejściu gościa do pokoju
B. W dniu wyjazdu, tuż przed opuszczeniem pokoju przez gościa
C. W dniu przyjazdu, przed przekroczeniem progu pokoju przez gościa
D. W dniu wyjazdu gościa, wczesnym porankiem
HGT.03 Pytanie 1817
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi oferowane w motelu obejmują depozyt oraz budzenie?

A. Towarzyszących
B. Podstawowych
C. Fakultatywnych
D. Uzupełniających
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?

A. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
B. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
C. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
D. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
HGT.06 Pytanie 1820
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?

A. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
B. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
C. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
D. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
HGT.06 Pytanie 1821
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny -
Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce
.
Góry Świętokrzyskie -
Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany
„Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
A.B.C.D.

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?

A. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
B. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
D. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
Realizacja usług w recepcji

Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek

A. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
B. w wysokiej cenie przy słabej promocji
C. w niskiej cenie i słabej promocji
D. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
B. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
C. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
D. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane muszą być zawarte na fakturze?

A. Pesel osoby nabywającej usługę hotelarską
B. Symbol PKWiU usługi hotelarskiej
C. Podpis osoby kupującej usługę hotelarską
D. Wartość brutto usługi hotelarskiej
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby przygotować kawę po irlandzku, potrzebne jest zrobienie naparu kawowego oraz:

A. whisky, brązowy cukier, śmietankę
B. skórka pomarańczowa, wrząca woda, cukier, śmietanka
C. mleko, śmietanka, cukier
D. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?

A. Współpraca z biurami podróży
B. Marketing bezpośredni
C. Reklama osobista
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1829
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje powinien przedstawić recepcjonista w zleceniu do działu służby pięter dotyczące liczby i rodzaju pokoi dla grupy turystów liczącej 40 osób?

A. 20 pokoi DBL
B. 20 pokoi APT
C. 20 pokoi TPL
D. 20 pokoi SGL
HGT.06 Pytanie 1830
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w ramach działań promocyjnych korzysta z własnej strony internetowej do przedstawiania oferty usług, stosuje

A. marketing pośredni
B. lobbing
C. sponsoring
D. marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 1831
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?

A. 4
B. 2
C. 1
D. 3
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?

A. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
B. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
C. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
D. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
HGT.06 Pytanie 1833
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?

A. Podczas procesu check-out
B. Podczas procedury check-in
C. W czasie pobytu gościa w obiekcie
D. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?

A. Kopię faktury z nowym numerem
B. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
C. Oryginał faktury z nowym numerem
D. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
HGT.03 Pytanie 1835
Obsługa gości w obiekcie świa…

Depozyt cennych przedmiotów oraz budzenie to usługi oferowane przez hotele

A. fakultatywne
B. podstawowe
C. uzupełniające
D. towarzyszące
Realizacja usług w recepcji

Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien

A. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
B. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
C. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
D. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
Realizacja usług w recepcji

Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?

A. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu na terenie innym niż parking hotelowy
B. Neseser, znajdujący się w pojeździe gościa hotelowego
C. Walizkę, powierzoną pracownikowi hotelu
D. Torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu