Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 801
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest wymagany w hotelach dwugwiazdkowych?

A. Torba higieniczna
B. Dozownik z płynnym mydłem
C. Ręcznik kąpielowy
D. Osłona wanny lub natrysku
HGT.06 Pytanie 1 802
Realizacja usług w recepcji

Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż

A. 90 cm
B. 100 cm
C. 95 cm
D. 105 cm
HGT.06 Pytanie 1 803
Realizacja usług w recepcji

Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być

A. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
B. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
C. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
D. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
HGT.06 Pytanie 1 804
Realizacja usług w recepcji

Visitor's card to termin angielski oznaczający kartę

A. turystyczną
B. meldunkową
C. rezerwacyjną
D. pobytu
HGT.03 Pytanie 1 805
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim przypadku hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa.
B. Poplamienia marynarki przez kelnera.
C. Kradzieży portfela przez pokojówkę.
D. Uszkodzenia walizki przez bagażowego.
HGT.03 Pytanie 1 806
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z gościa odbiera wypełniony formularz zamówienia na usługę prania razem z brudnymi ubraniami

A. pokojowa
B. inspektorka pięter
C. recepcjonista
D. magazynier bielizny
HGT.06 Pytanie 1 807
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do

A. marketingu partyzanckiego
B. public relations
C. marketingu zewnętrznego
D. promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 808
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. placówek edukacyjnych
B. ośrodków kultury
C. urzędu miasta oraz gminy
D. ośrodków zdrowia
HGT.06 Pytanie 1 809
Realizacja usług w recepcji

GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?

A. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
B. obniżyć ceny usług
C. rozszerzyć możliwości hotelu
D. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 810
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Teresa" w kontekście public relations:

A. przygotowano jubileuszowe przyjęcie
B. opublikowano reklamę w czasopiśmie branżowym
C. wprowadzono obniżki cen po sezonie
D. nawiązano współpracę z biurem podróży
HGT.06 Pytanie 1 811
Realizacja usług w recepcji

Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w

A. terminal POS.
B. komputer.
C. skaner.
D. bankomat.
HGT.06 Pytanie 1 812
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. działu technicznego
B. pionu pobytowego
C. komórki administracyjnej
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 1 813
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw

A. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
B. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
C. zaproponować gościowi spacer po parku
D. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
HGT.06 Pytanie 1 814
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. rok wydania karty, podpis właściciela karty
B. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
C. miesiąc, rok wydania karty, hologram
D. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
HGT.06 Pytanie 1 815
Realizacja usług w recepcji

Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?

A. zakres usług podstawowych i dodatkowych
B. jakość świadczonych usług
C. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
D. systemy oraz urządzenia techniczne
HGT.06 Pytanie 1 816
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?

A. 747,66 zł
B. 470,59 zł
C. 856,00 zł
D. 560,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 817
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?

A. Coctail Party
B. Garden Party
C. Lampkę wina
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.06 Pytanie 1 818
Realizacja usług w recepcji

Usługi prania, prasowania oraz czyszczenia odzieży i bielizny dla gości są wymagane w hotelach?

A. 1* i 2*
B. tylko 5*
C. 2* i 3*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 1 819
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?

A. Szczoteczkę do zębów
B. Męski zegarek
C. Telefon komórkowy
D. Tajne dokumenty
HGT.06 Pytanie 1 820
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
B. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
C. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
D. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
HGT.03 Pytanie 1 821
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby przygotować kawę po irlandzku, potrzebne jest zrobienie naparu kawowego oraz:

A. skórka pomarańczowa, wrząca woda, cukier, śmietanka
B. whisky, brązowy cukier, śmietankę
C. mleko, śmietanka, cukier
D. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
HGT.03 Pytanie 1 822
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać na początku procesu czyszczenia wykładziny dywanowej w hotelowym korytarzu?

A. Odkurzanie na sucho
B. Spryskanie detergentem
C. Usunięcie plam
D. Wyszczotkowanie
HGT.03 Pytanie 1 823
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?

A. Dezynsekcję
B. Dezynfekcję
C. Deratyzację
D. Dezodoryzację
HGT.06 Pytanie 1 824
Realizacja usług w recepcji

Schronisko to obiekt zapewniający noclegi

A. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
B. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
D. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
HGT.06 Pytanie 1 825
Realizacja usług w recepcji

Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać

A. o wysokość napiwku
B. czy gość planuje przyjechać ponownie
C. czy rachunek jest poprawny
D. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
HGT.03 Pytanie 1 826
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którego z elementów zastawy stołowej nie powinno znaleźć się na stole podczas przygotowywania śniadania – poranna herbata?

A. Talerzyka do pieczywa
B. Łyżeczki
C. Filiżanki ze spodkiem
D. Cukiernicy
HGT.06 Pytanie 1 827
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
C. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
D. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
HGT.03 Pytanie 1 828
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na jakiej powierzchni pokojowa powinna zastosować instrukcję Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?

A. Powierzchni z naturalnego kamienia
B. Elementów z surowego drewna
C. Niezmywalnych tapet
D. Powierzchni obrazu
HGT.06 Pytanie 1 829
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie najlepiej pasuje do białych win półwytrawnych?

A. serów o dużej zawartości tłuszczu
B. czarnej kawy
C. pieczonego dzika
D. indyka w galarecie
HGT.06 Pytanie 1 830
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
B. mączne z sosami zasmażanymi
C. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
D. rybne, gotowane na parze z warzywami
HGT.06 Pytanie 1 831
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji turystycznej przybył przewodnik z grupą studentów z Wielkiej Brytanii, którzy wcześniej dokonali rezerwacji i otrzymali potwierdzenie. Jaką procedurę wybierze recepcjonista?

A. Czarter grupy turystycznej
B. Check - in grupy turystycznej
C. Check - out grupy turystycznej
D. Przebukowanie grupy turystycznej
HGT.03 Pytanie 1 832
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo pokojowa powinna zgłosić zauważone w trakcie sprzątania ubytki w wyposażeniu pokoju, z którego wyjechał gość?

A. Do recepcjonisty dyżurnego
B. Do kierownika służby pięter
C. Do dyrektora hotelu
D. Do kierownika działu technicznego
HGT.06 Pytanie 1 833
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji rodziny Kowalskich system recepcyjny poinformował, że w dniu jutrzejszym pani Kowalska ma urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację na temat urodzin gościa, aby zorganizować niespodziankę w formie kosza ze słodyczami w pokoju?

A. Zarządu oraz gastronomii
B. Zarządu oraz służby pięter
C. Służby pięter oraz parteru
D. Służby pięter oraz gastronomii
HGT.03 Pytanie 1 834
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?

A. Portier
B. Korytarzowa
C. Recepcjonista
D. Pokojowa
HGT.03 Pytanie 1 835
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?

A. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 1 836
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jajko po wiedeńsku to jajko

A. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
B. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
C. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
D. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
HGT.06 Pytanie 1 837
Realizacja usług w recepcji

Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?

A. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
B. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
C. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
D. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
HGT.03 Pytanie 1 838
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza problem z klimatyzacją w pokoju?

A. Zgłosić problem do działu technicznego
B. Zapewnić gościowi wentylator
C. Przeprowadzić reset systemu klimatyzacji
D. Poinformować gościa o usterce i zasugerować otwarcie okna
HGT.03 Pytanie 1 839
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do rosyjskiej herbaty, serwuje się

A. cukier, mleko i śmietankę
B. konfitury, cukier i whisky
C. miód, sok malinowy i koniak
D. cytrynę, konfitury i rum
HGT.06 Pytanie 1 840
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze

A. strategii produktowej
B. public relations
C. strategii cenowej
D. promocji sprzedaży