Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
B. Wino i kosz owoców w pokojach
C. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
D. Animację zajęć dla dzieci
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie produkty powinny być składowane w magazynie dla towarów suchych?
A. Owoce i warzywa.
B. Napoje i konfitury.
C. Kiełbasy i tłuszcze.
D. Cukier i kawę
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?
A. depozytowy
B. skrytkowy
C. rozliczeniowy
D. bagażowy
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w sali konferencyjnej hotelu?
A. Hoker
B. Wizualizer
C. Projektor
D. Flipchart
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?
A. Kosztorys usług
B. Fakturę pro forma
C. Fakturę
D. Paragon fiskalny
 Realizacja usług w recepcji 
Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?
A. 25,22 zł
B. 23,22 zł
C. 24,22 zł
D. 22,22 zł
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W jakim przypadku hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Poplamienia marynarki przez kelnera.
B. Kradzieży portfela przez pokojówkę.
C. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa.
D. Uszkodzenia walizki przez bagażowego.
 Realizacja usług w recepcji 
Skrót BB odnosi się do świadczeń oferowanych w formie
A. noclegu z czterema posiłkami
B. noclegu ze śniadaniem
C. wyłącznie śniadania
D. noclegu z dwoma posiłkami
 Realizacja usług w recepcji 
Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?
A. Kemping
B. Sanatorium
C. Hotel
D. Schronisko
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?
A. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
B. Prawa jazdy
C. Legitymacji studenckiej
D. Paszportu
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie danie o galaretowatej strukturze tworzy się poprzez wylanie masy jajecznej na patelnię i smażenie z jednej strony?
A. Jaja sadzone
B. Omlet
C. Kotlety jajeczne
D. Jajecznica
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?
A. Klasowy
B. Bankietowy
C. Teatralny
D. Owalny
 Realizacja usług w recepcji 
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
B. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
C. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
D. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 450
B. 30
C. 60
D. 900
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelu usługa informacji turystycznej jest
A. obowiązkowa i odpłatna
B. nieobligatoryjna i odpłatna
C. nieobligatoryjna i bezpłatna
D. obowiązkowa i bezpłatna
 Realizacja usług w recepcji 
Główną usługą, którą oferują stanice, jest
A. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
B. możliwość postoju autobusów
C. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
D. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
 HGT.06  Pytanie 1897 
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili
A. podejścia gościa do recepcji
B. zameldowania się gościa
C. wejścia gościa do pokoju
D. wejścia gościa do hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Czym jest HACCP?
A. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
B. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. systemem zapewnienia wysokiej jakości
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest
A. voucher wydany przez biuro podróży
B. czek turystyczny
C. voucher wydany przez hotel
D. czek podróżniczy
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?
A. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
B. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
C. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
D. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?
A. kartę pobytu
B. kartę meldunkową
C. druk "voucher"
D. druk "message"
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż
A. czterech kondygnacji
B. pięciu kondygnacji
C. trzech kondygnacji
D. dwóch kondygnacji
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?
A. Pokojowa.
B. Magazynier tkanin.
C. Korytarzowy.
D. Osoba z pralni.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument jest wymagany do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Karta pobytu
B. Vouchery
C. Paszport
D. Czek podróżny
 Realizacja usług w recepcji 
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
A. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
B. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?
A. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
B. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
C. Weekendowe obniżki cen
D. Reklama w mediach
 Realizacja usług w recepcji 
Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?
A. Pensjonat
B. Ośrodek Wczasowy
C. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
D. Dom Pracy Twórczej
 Realizacja usług w recepcji 
Które z urządzeń umożliwia recepcjoniście wysłanie do gościa hotelowego potwierdzenia rezerwacji?

A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu należy zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Dodatkową poduszkę
B. Masaż relaksacyjny
C. Skrytkę depozytową
D. Wymianę pościeli
 Realizacja usług w recepcji 
Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować
A. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
B. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
C. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
D. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone
A. gościom hotelowym
B. grupom turystycznym z zagranicy
C. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
D. turystom lub odwiedzającym
 Realizacja usług w recepcji 
Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to
A. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
B. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
C. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
D. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
 Realizacja usług w recepcji 
Osoby korzystające z wszelkich usług oraz produktów oferowanych przez obiekt hotelarski, za wyjątkiem noclegów, klasyfikuje się jako
A. turyści
B. passants
C. podróżnicy
D. goście
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?
A. 120,00 zł
B. 96,00 zł
C. 72,00 zł
D. 144,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?
A. Wstawka do apartamentu, budzenie
B. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
C. Budzenie, przechowalnia bagażu
D. Tłumacz języka migowego, room-service
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?
A. 2*
B. 5*
C. 4*
D. 3*
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Sałatkę owocową powinno się serwować
A. w kompotierce
B. w kokilku
C. na paterze
D. na gerydonie
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?
A. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
B. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
C. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
D. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
 Realizacja usług w recepcji 
Każda recepcja hotelowa powinna zapewnić swoim gościom
A. telefon oraz komputer
B. faks oraz komputer
C. telefon i faks
D. komputer oraz drukarkę
 Realizacja usług w recepcji 
W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest
A. usunięcie materiałów łatwopalnych
B. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
C. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
D. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia