Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 881
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego kwitu, oblicz kwotę do zapłaty za usługi parkingowe.

Kwit parkingowy
Nr kwitu: 26/03/2022Nr rejestracyjny auta: DKL 9809W
Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Kowalska
Data wjazdu: 26.03.2022 r.Data wyjazdu: 29.03.2022 r.
Cena za dobę: 25 złDo zapłaty:
Podpis dysponenta:
Antoni Kos
Podpis Gościa:
Zuzanna Kowalska

A. 100,00 zł
B. 50,00 zł
C. 25,00 zł
D. 75,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 882
Realizacja usług w recepcji

Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?

A. 175,00 zł
B. 350,00 zł
C. 200,00 zł
D. 375,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 883
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?

A. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
B. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
C. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
D. Przygotować zespół do ewakuacji gości
HGT.06 Pytanie 1 884
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu

A. marketingu.
B. służby parterowej.
C. służby pięter.
D. technicznego.
HGT.06 Pytanie 1 885
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych.

Grafik pokoi
styczeń/luty 2019
Nr
i rodzaj j.m.
Data
30.0131.0101.02
100 SGLRR
101 DBL
102 APTRR

A. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
B. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
C. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
D. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
HGT.06 Pytanie 1 886
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?

A. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
B. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
C. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
D. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
HGT.06 Pytanie 1 887
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się wyłącznie w hotelach i mieć zapewnione, że będzie mógł regulować swoje zobowiązania kartą płatniczą. W hotelach, jaki najniższy standard może brać pod uwagę na nocleg?

A. 2*
B. 5*
C. 4*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 1 888
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi

A. towarzyszące
B. uzupełniające
C. fakultatywne
D. podstawowe
HGT.06 Pytanie 1 889
Realizacja usług w recepcji

Klub sportowy uczniów, który zajmuje się rolkarstwem szybkim, zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinni poinformować recepcjonista o przybyciu sportowców?

A. Dział administracyjny, gastronomię, służby pięter
B. Służby pięter, księgowość, dział zaopatrzenia
C. Obsługę konferencji, gastronomię, dział marketingu
D. Gastronomię, rekreację, dział techniczny
HGT.06 Pytanie 1 890
Realizacja usług w recepcji

Usługa informacji turystycznej w obiekcie hotelarskim to forma

A. towarzysząca
B. komplementarna
C. podstawowa
D. fakultatywna
HGT.03 Pytanie 1 891
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik room service po wejściu do pokoju, gdy gość zamówił płatne śniadanie do pokoju?

A. Ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć zapłatę
B. Ustawić tacę na stoliku, zainkasować należność i pożegnać gościa
C. Ustawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o ewentualne dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
D. Ustawić tacę na stole, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać gościa
HGT.06 Pytanie 1 892
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?

A. ulepszenie estetyki
B. ochrona interesów konsumenta
C. ułatwienie obiegu gospodarczego
D. zwiększenie liczby odwiedzających
HGT.06 Pytanie 1 893
Realizacja usług w recepcji

W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?

A. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
B. W trakcie relaksu gościa po podróży
C. Po przybyciu gościa do hotelu
D. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
HGT.03 Pytanie 1 894
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która grupa zawiera podstawowe elementy nakrycia do śniadania prostego?

- talerz śniadaniowy

- nóż do masła

- filiżanka ze spodkiem i łyżeczką

- talerz śniadaniowy

- nóż i widelec zakąskowy

- podstawka pod kieliszek do jaj

- filiżanka ze spodkiem i łyżeczką

A.B.

- talerz śniadaniowy

- serwetka

- nóż zakąskowy

- filiżanka ze spodkiem i łyżeczką

- talerz śniadaniowy

- serwetka

- talerzyk do pieczywa

- nóż do masła

- mlecznik

C.D.

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 895
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

WymaganiaKategorie
IIIIII
V. Część mieszkalna
14Minimalna powierzchnia pokoju w m2
(bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju):
1-osobowego
2-osobowego
3-osobowego
4-osobowego
większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)


9
12
15
17
2,5


8
10
13
16
2,5


8
8
12
15
2,5

A. 37 m2
B. 25 m2
C. 42 m2
D. 31 m2
HGT.06 Pytanie 1 896
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?

A. Duplikatu faktury
B. Polecenia przelewu
C. Rachunku wstępnego
D. Dowodu wypłaty
HGT.03 Pytanie 1 897
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 grudnia 2021 r. pani Zuzanna Gajek przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż limfatyczny ciała. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa: Zuzanna Gajek
Data zabiegu: 9 grudnia 2021 r., 11 grudnia 2021 r.
Rodzaj zabiegu: masaż limfatyczny ciała
Cena zabiegu: 180,00 zł
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa: Zuzanna Gajek
Podpis wystawcy dokumentu: Jan Kowalski
Data wystawienia dokumentu: ........................

A. 5 grudnia 2021 r.
B. 8 grudnia 2021 r.
C. 4 grudnia 2021 r.
D. 7 grudnia 2021 r.
HGT.06 Pytanie 1 898
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:

A. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
B. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
C. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
D. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
HGT.03 Pytanie 1 899
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj metodę serwowania śniadania do pokoju dla dwóch osób.

A. Na tacy
B. Na talerzu
C. Na paterze
D. Na półmisku
HGT.03 Pytanie 1 900
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na

A. dodaniu łóżeczka dla dziecka
B. uzupełnieniu pokoju o dodatkową poduszkę
C. przygotowaniu pokoju do nocnego wypoczynku
D. przewietrzeniu wnętrza i ustawieniu klimatyzacji
HGT.06 Pytanie 1 901
Realizacja usług w recepcji

Jak określa się czas trwania doby hotelowej?

A. kontrakt hotelowy
B. regulamin obiektu noclegowego
C. ustawa dotycząca usług turystycznych
D. klasyfikacja miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 1 902
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych dokumentów nie jest akceptowany przez recepcjonistę jako podstawa do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Legitymacja ubezpieczeniowa
B. Paszport
C. Dowód tożsamości
D. Prawo jazdy
HGT.03 Pytanie 1 903
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki typ sprzątania powinien być przeprowadzony w przypadku wystąpienia mrówek w hotelu?

A. Specjalne.
B. Codzienne.
C. Dokładne.
D. B bieżące.
HGT.06 Pytanie 1 904
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba zatrudniona

A. służby pięter
B. do kwestii marketingowych
C. ochrony
D. w hotelu, która załatwia sprawy gościa
HGT.06 Pytanie 1 905
Realizacja usług w recepcji

Śniadanie składające się z bułeczek drożdżowych, masła, miodu lub dżemu, a także kawy lub herbaty, jest typowe dla kuchni

A. włoskiej
B. hiszpańskiej
C. francuskiej
D. niemieckiej
HGT.03 Pytanie 1 906
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wybierz propozycję śniadaniową, która jest odpowiednia na lato dla uczniów w wieku szkolnym?

A. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao
B. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata
C. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa
D. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata
HGT.03 Pytanie 1 907
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył rezerwację w hotelu na organizację wydarzenia z okazji podpisania kontraktu handlowego. Poprosił o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki rodzaj przyjęcia recepcjonista powinien zaproponować klientowi?

A. Garden Party
B. Coctail Party
C. Lampkę wina
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.06 Pytanie 1 908
Realizacja usług w recepcji

Hotel zamierza zorganizować sprzedaż świątecznych ciast. Jaki środek komunikacji będzie najskuteczniej informował lokalną społeczność o tej inicjatywie?

A. Tablice informacyjne.
B. Strona internetowa hotelu.
C. Telewizja ogólnokrajowa.
D. Gazeta lokalna.
HGT.06 Pytanie 1 909
Realizacja usług w recepcji

Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. Galileo International.
B. Tour Manager.
C. ReHot.
D. Fidelio Front Office.
HGT.06 Pytanie 1 910
Realizacja usług w recepcji

Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. domy wycieczkowe
B. kempingi
C. pola biwakowe
D. motele
HGT.03 Pytanie 1 911
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych czynności powinna zrealizować pokojowa podczas procedury sprzątania pokoju "na czysto"?

A. Sprawdzić stan pościeli
B. Poinformować recepcję o gotowości pokoju
C. Poukładać kosmetyki gościa
D. Posprzątać rzeczy gościa
HGT.06 Pytanie 1 912
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych elementów marketingu nie wiąże się z wydatkami?

A. Reklama.
B. Cena.
C. Towar.
D. Zasięg.
HGT.06 Pytanie 1 913
Realizacja usług w recepcji

Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to

A. bloker.
B. sommelier.
C. obsługujący.
D. barista.
HGT.06 Pytanie 1 914
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
B. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
C. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
D. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
HGT.03 Pytanie 1 915
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie fragmentu wymagań kategoryzacyjnych, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną 6-osobowego pokoju w hotelu dwugwiazdkowym.

Wymagania dla kategorii***************
Powierzchnia mieszkalna w pokoju w m² ( nie obejmuje wyodrębnionych w.h., przedpokoju, aneksów barowych, loggii itp.):
pokój 1-osobowy14121098
pokój 2-osobowy1816141210
pokój 3-osobowy--161514
pokój 4-osobowy---1816
pokój większy niż 4-osobowy – powierzchnia pokoju 4 – osobowego plus dodatkowo w m² na każdą następną osobę4,54,0

A. 18,0 m2
B. 27,0 m2
C. 16,5 m2
D. 22,5 m2
HGT.03 Pytanie 1 916
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?

A. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
B. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
C. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
D. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
HGT.06 Pytanie 1 917
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?

A. Potwierdzeniem wpłaty
B. Rachunkiem wstępnym
C. Poleceniem przelewu
D. Fakturą
HGT.06 Pytanie 1 918
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz

A. datę wyjazdu i formę płatności
B. datę urodzenia i nazwisko gościa
C. termin pobytu i formę płatności
D. termin pobytu i nazwisko gościa
HGT.06 Pytanie 1 919
Realizacja usług w recepcji

Do obowiązków personelu recepcji hotelowej nie należy

A. odprowadzanie gości do ich pokoi
B. rejestrowanie przybywających
C. budzenie gości
D. przechowywanie rzeczy wartościowych gości
HGT.06 Pytanie 1 920
Realizacja usług w recepcji

Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?

A. na recepcyjnym biurku
B. w skrytce depozytowej
C. w zespole szafek funkcjonalnych
D. w urządzeniu fiskalnym