Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 881
Realizacja usług w recepcji

Które czynności powinien wykonać recepcjonista w celu gotówkowego rozliczenia kosztów pobytu gościa?

A. Zapytać gościa, czy jest zadowolony z pobytu, przyjąć należność, wydać resztę.
B. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do czytnika POS, wydrukować dokument z czytnika.
C. Przedstawić do akceptacji wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wręczyć paragon.
D. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający zapłatę.
HGT.03 Pytanie 1 882
Obsługa gości w obiekcie świa…

Opracowanie miesięcznych harmonogramów pracy dla pracowników służby pięter należy do obowiązków

A. kierownika recepcji.
B. starszej pokojowej.
C. pracownika marketingu.
D. kierownika służby pięter.
HGT.03 Pytanie 1 883
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zadaniem bagażowego wobec gościa, który wyjeżdża z hotelu, jest przede wszystkim

A. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce.
B. udzielenie informacji o usługach oferowanych przez hotel.
C. przeniesienie bagażu do pokoju.
D. udzielenie informacji o topografii hotelu.
HGT.03 Pytanie 1 884
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które czynności wykonywane są podczas codziennego sprzątania jednostki mieszkalnej zajmowanej przez gościa?

A. Ścielenie łóżek, ścieranie kurzu z mebli, uzupełnienie ręczników.
B. Czyszczenie glazury, odkurzanie podłogi, czyszczenie wnętrza szuflad.
C. Zebranie brudnej zastawy stołowej, wymiana pościeli, czyszczenie żyrandoli.
D. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli i materacy, odkurzanie tapicerki mebli.
HGT.03 Pytanie 1 885
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą metodę należy zastosować aby usunąć gumę do żucia przyklejoną do dywanu?

A. Posypać sodą.
B. Użyć zamrażacza.
C. Użyć odplamiacza.
D. Posypać solą.
HGT.03 Pytanie 1 886
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z podanych przypadków hotel nie jest odpowiedzialny za mienie gościa?

A. Kradzieży portfela gościa, dokonanej przez pokojową.
B. Poplamienia koszuli gościa przez kelnera.
C. Awarii laptopa podczas użytkowania przez gościa.
D. Uszkodzenia walizki gościa przez bagażowego.
HGT.03 Pytanie 1 887
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych miejsc pokojowa, przygotowując jednostkę mieszkalną do przyjęcia gości, powinna położyć zestaw do czyszczenia odzieży i obuwia oraz igielnik?

A. Na biurku.
B. W łazience.
C. W szafie.
D. Na bagażniku.
HGT.03 Pytanie 1 888
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze powinno się przechowywać jaja?

A. Od -10 °C do -6 °C
B. Od +10 °C do +15 °C
C. Od 0 °C do +6 °C
D. Od -5 °C do -1 °C
HGT.03 Pytanie 1 889
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który rodzaj śniadania powinien zawierać pakiet z ofertą wczasów odchudzających?

A. Węglowodanowe.
B. Angielskie.
C. Niskokaloryczne.
D. Amerykańskie.
HGT.03 Pytanie 1 890
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując śniadanie dla gościa z nietolerancją laktozy należy pamiętać, żeby w menu nie uwzględnić

A. mleka i serów.
B. warzyw strączkowych.
C. mięsa i wędlin.
D. owoców cytrusowych.
HGT.03 Pytanie 1 891
Obsługa gości w obiekcie świa…

Fasolka w sosie pomidorowym, grillowane pieczarki i pomidory, to między innymi składniki śniadania

A. polskiego.
B. francuskiego.
C. angielskiego.
D. wiedeńskiego.
HGT.03 Pytanie 1 892
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa cappuccino to

A. napój mleczny powstały przez powolne dolanie kawy espresso do gorącego mleka.
B. kawa zaparzana w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietanki i szczyptą cynamonu.
C. kawa zaparzana w ekspresie ciśnieniowym, podawana ze spienionym mlekiem.
D. gorące spienione mleko z dodatkiem naparu kawowego i karmelu.
HGT.03 Pytanie 1 893
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż prawidłowy sposób podawania zimnych serów i wędlin na bufecie śniadaniowym.

A. W salaterkach ze szczypcami do serwisu.
B. Na półmiskach, na każdym półmisku widelec serwisowy.
C. Na dużych talerzach, sztućce serwisowe na oddzielnych talerzykach.
D. W bemarach, szczypce serwisowe na oddzielnym talerzyku.
HGT.03 Pytanie 1 894
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik hotelu, realizując zamówienie room-service śniadania kontynentalnego dla gościa, powinien użyć

A. wózka serwisowego z blatem.
B. dużej tacy prostokątnej.
C. windy serwisowej.
D. dużego płaskiego talerza.
HGT.03 Pytanie 1 895
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które urządzenie powinno się zastosować w restauracji hotelowej do wieloporcjowego podawania jajecznicy?

A. Bemar.
B. Warnik.
C. Kociołek.
D. Dekanter.
HGT.03 Pytanie 1 896
Obsługa gości w obiekcie świa…

W restauracji hotelowej część potraw śniadaniowych wyporcjowano w obecności gości, wykorzystując stół pomocniczy. Którą metodę obsługi zastosowano?

A. Francuską.
B. Rosyjską.
C. Angielską.
D. Niemiecką.
HGT.03 Pytanie 1 897
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo należy gotować we wrzącej i osolonej wodzie jajko mollet?

A. 8-10 minut.
B. 3 minuty.
C. 6 minut.
D. 4-5 minut.
HGT.03 Pytanie 1 898
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż usługi, które obejmuje pakiet typu SPA.

A. Sauna fińska, masaż, peeling.
B. Basen, sauna, jacuzzi.
C. Kręgle, piłka wodna.
D. Kort tenisowy, aerobik wodny.
HGT.03 Pytanie 1 899
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw naczyń i sztućców należy przygotować nakrywając stół do śniadania wiedeńskiego wzmocnionego?

A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż.
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo.
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką.
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem.
HGT.03 Pytanie 1 900
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wieczorna obsługa jednostki mieszkalnej polegająca na przygotowaniu pokoju oraz łóżka do nocnego wypoczynku gościa w obiektach hotelarskich o standardzie 5*, to

A. executive lounge.
B. all inclusive.
C. turndown service.
D. room service.
HGT.03 Pytanie 1 901
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość złożył zamówienie w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji podpisania umowy handlowej.
Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego ok. 30 minut w godzinach między 1200 a 1300. Który z rodzajów przyjęć recepcjonista powinien zaproponować gościowi?

A. Przyjęcie bufetowe.
B. Lampkę wina.
C. Coctail Party.
D. Garden Party.
HGT.03 Pytanie 1 902
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który rodzaj ustawienia krzeseł w sali konferencyjnej powinno się zaproponować organizatorom kongresu dla 300 osób?

A. Klasowe.
B. Bankietowe.
C. Teatralne.
D. Podkowę.
HGT.06 Pytanie 1 903
Realizacja usług w recepcji

Który instrument marketingu zastosowano umieszczając informację o ofercie hotelu w lokalnej prasie?

A. cenę
B. dystrybucję
C. produkt
D. promocję
HGT.06 Pytanie 1 904
Realizacja usług w recepcji

Oddzielne wejście dla gości oraz wydzielona droga ich bagażu są obowiązkowe

A. w hotelach kategorii 4* i 5.*
B. w hotelach kategorii 3*, 4* i 5.*
C. we wszystkich hotelach.
D. tylko w hotelach kategorii 5.*
HGT.06 Pytanie 1 905
Realizacja usług w recepcji

Które działanie wchodzi w skład sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej.
B. Sezonowa obniżka cen usług hotelarskich.
C. Umieszczanie informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym.
D. Udział pracowników hotelu w wyjazdach szkoleniowych.
HGT.06 Pytanie 1 906
Realizacja usług w recepcji

Room service to

A. kompleksowa obsługa gościa hotelu.
B. podawanie posiłków do jednostki mieszkalnej.
C. organizowanie usług gastronomicznych poza hotelem.
D. procedura sprzątania jednostki mieszkalnej.
HGT.06 Pytanie 1 907
Realizacja usług w recepcji

HOTREC to skrót określający

A. Konfederację Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE.
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń.
C. Izbę Gospodarczą Polskiego Zrzeszenia Hoteli.
D. Stowarzyszenie, Konferencje i Kongresy w Polsce.