Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
B. Wino i kosz owoców w pokojach
C. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
D. Animację zajęć dla dzieci
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?

A. Kosztorys usług
B. Fakturę pro forma
C. Fakturę
D. Paragon fiskalny
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?

A. 25,22 zł
B. 23,22 zł
C. 24,22 zł
D. 22,22 zł
HGT.03 Pytanie 1891
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie danie o galaretowatej strukturze tworzy się poprzez wylanie masy jajecznej na patelnię i smażenie z jednej strony?

A. Jaja sadzone
B. Omlet
C. Kotlety jajeczne
D. Jajecznica
HGT.06 Pytanie 1893
Realizacja usług w recepcji

Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien

A. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
B. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
C. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
D. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?

A. 450
B. 30
C. 60
D. 900
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
B. możliwość postoju autobusów
C. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
D. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
Realizacja usług w recepcji

Czym jest HACCP?

A. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
B. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. systemem zapewnienia wysokiej jakości
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?

A. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
B. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
C. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
D. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 1905
Realizacja usług w recepcji

Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?

A. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
B. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
Realizacja usług w recepcji

Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?

A. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
B. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
C. Weekendowe obniżki cen
D. Reklama w mediach
Realizacja usług w recepcji

Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować

A. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
B. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
C. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
D. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone

A. gościom hotelowym
B. grupom turystycznym z zagranicy
C. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
D. turystom lub odwiedzającym
Realizacja usług w recepcji

Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to

A. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
B. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
C. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
D. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
HGT.06 Pytanie 1914
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?

A. 120,00 zł
B. 96,00 zł
C. 72,00 zł
D. 144,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Wstawka do apartamentu, budzenie
B. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
C. Budzenie, przechowalnia bagażu
D. Tłumacz języka migowego, room-service
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?

A. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
B. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
C. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
D. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. usunięcie materiałów łatwopalnych
B. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
C. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
D. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia