Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 881
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:

A. telefon i faks
B. komputer i drukarka
C. internet i drukarka
D. telefon i internet
HGT.03 Pytanie 1 882
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z normami bezpieczeństwa i higieny pracy, gorące zupy mleczne serwowane podczas śniadań gościom, powinny osiągać co najmniej temperaturę

A. 40°C
B. 75°C
C. 85°C
D. 63°C
HGT.03 Pytanie 1 883
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania należy podjąć, aby pozbyć się gryzoni w obiekcie hotelowym?

A. Sanityzację
B. Dezynfekcję
C. Deratyzację
D. Dezynsekcję
HGT.06 Pytanie 1 884
Realizacja usług w recepcji

Turystyka wewnętrzna odnosi się do:

A. wyjazdów obywateli danego państwa za jego granice
B. podróży mieszkańców po swoim kraju
C. podróży mieszkańców danego państwa do sąsiedniego kraju
D. przyjazdów do kraju osób, które na stałe zamieszkują za granicą
HGT.06 Pytanie 1 885
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był

A. gościem hotelowym
B. przewodnikiem turystycznym
C. turystą
D. odwiedzającym jednodniowym
HGT.03 Pytanie 1 886
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby pozbyć się plamy z lakieru do paznokci na dywanie, należy użyć

A. naturalnego detergentu
B. spirytusu
C. acetonu
D. zimnej wody z amoniakiem
HGT.03 Pytanie 1 887
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa z kremową, orzechowo-brązową pianką określaną jako crema, to

A. au lait
B. espresso
C. con panna
D. macchiato
HGT.06 Pytanie 1 888
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?

A. Karty rejestracyjnej
B. Karty rezerwacyjnej
C. Kwitu bagażowego
D. Kwitu parkingowego
HGT.06 Pytanie 1 889
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?

A. Średnia liczba gości w hotelu była niska
B. Hotel osiągnął niewielki zysk i potrzebuje intensywnej sprzedaży
C. Średnia liczba gości w hotelu była wysoka
D. Hotel osiągnął duży zysk i ma możliwość rozszerzenia swojej oferty
HGT.03 Pytanie 1 890
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa fryzjerska stanowi pewien typ usługi w hotelu?

A. uzupełniającej
B. podstawowej
C. fakultatywnej
D. towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 1 891
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?

A. Kierownik zmiany
B. Telefonista
C. Osoba informacyjna
D. Relacje z gośćmi
HGT.06 Pytanie 1 892
Realizacja usług w recepcji

Obiekty usytuowane poza terenami zabudowanymi, w pobliżu tras turystycznych, oferujące podstawowy zakres usług dla gości, to

A. kempingi
B. pensjonaty
C. motele
D. schroniska
HGT.06 Pytanie 1 893
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?

A. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
B. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
C. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
D. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
HGT.06 Pytanie 1 894
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił klucze od pokoju i pragnie uregulować należność za pobyt. W tej sytuacji pracownik recepcji przystąpi do przeprowadzenia procedury

A. check-out grupy turystycznej
B. check-in gościa indywidualnego
C. check-out gościa indywidualnego
D. check-in grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 895
Realizacja usług w recepcji

Procedurę VIP wdraża się w przypadku

A. klientów z niepełnosprawnościami
B. specjalnych gości
C. klientów biznesowych
D. zagranicznych gości
HGT.06 Pytanie 1 896
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom

A. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
B. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
C. dwie karty pobytu dla dorosłych.
D. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
HGT.06 Pytanie 1 897
Realizacja usług w recepcji

Za pomocą urządzenia przedstawionego na ilustracji gość ureguluje należność za pobyt

Ilustracja do pytania 17
A. przelewem.
B. gotówką.
C. przekazem pocztowym.
D. kartą płatniczą.
HGT.03 Pytanie 1 898
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę podawania śniadań powinna wybrać restauracja hotelowa, gdy obsługuje dużą liczbę gości?

A. Bufetową
B. Room service
C. Bankietową
D. A la carte
HGT.06 Pytanie 1 899
Realizacja usług w recepcji

Zwiększenie współpracy pensjonatów z nowymi biurami podróży to strategia marketingowa w zakresie

A. dystrybucji
B. promocji
C. reklamy
D. ceny
HGT.03 Pytanie 1 900
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kategorię usług hotelowych reprezentują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Towarzyszących
B. Podstawowych
C. Fakultatywnych
D. Uzupełniających
HGT.03 Pytanie 1 901
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wystawienie faktury pro forma zleceniodawcy przed zrealizowaniem zamówienia pozwala na

A. zaprezentowanie usług zawartych w ofercie pakietowej
B. odliczenie wykazanego w tym dokumencie podatku VAT
C. wpłatę zaliczki związanej z złożonym zamówieniem
D. uwzględnienie szczególnych życzeń zleceniodawcy
HGT.03 Pytanie 1 902
Obsługa gości w obiekcie świa…

W trakcie porządkowania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym, najpierw pokojowa powinna

A. zbierać używane ręczniki
B. wynieść śmieci z kosza
C. oczyścić półkę pod lustrem
D. uzupełnić zapasy kosmetyków
HGT.06 Pytanie 1 903
Realizacja usług w recepcji

Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?

A. Informacja turystyczna
B. Jacuzzi
C. Budzenie
D. Obsługa bagażowa
HGT.06 Pytanie 1 904
Realizacja usług w recepcji

Zanim grupa zorganizowana przyjedzie do hotelu, recepcjonista powinien przygotować

A. listę gości
B. umowę wynajmu pokoi
C. karty meldunkowe
D. karty pobytu
HGT.06 Pytanie 1 905
Realizacja usług w recepcji

W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż

A. cztery
B. dwie
C. pięć
D. trzy
HGT.06 Pytanie 1 906
Realizacja usług w recepcji

Obiekty świadczące usługi noclegowe, w tym domki turystyczne, to

A. pola biwakowe
B. kempingi
C. domy turysty
D. domy wycieczkowe
HGT.03 Pytanie 1 907
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z którym działem w hotelu powinna kooperować służba pięter dotycząca przekazywania informacji o awariach urządzeń oraz zaplanowanych terminach remontów?

A. Działu marketingu
B. Działu technicznego
C. Działu administracyjnego
D. Działu zaopatrzenia
HGT.03 Pytanie 1 908
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna postąpić korytarzowa, która podczas sprzątania w holu hotelu dostrzegła skórzaną teczkę?

A. Oddać ją do przechowalni bagażu
B. Zanieść ją do recepcji obiektu
C. Sprawdzić, co się w niej znajduje
D. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
HGT.06 Pytanie 1 909
Realizacja usług w recepcji

Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?

A. Kredytową
B. Gwarantowaną
C. Niegwarantowaną
D. Wstępną
HGT.06 Pytanie 1 910
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?

A. zajazd
B. schronisko młodzieżowe
C. pole biwakowe
D. kemping
HGT.03 Pytanie 1 911
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia stołu na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?

A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka z podstawkiem i łyżeczką
C. Talerzyk na śniadanie z serwetką, nóż i widelec do zakąsek, filiżanka z spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka z podstawką i łyżeczką, miseczka na miód i dżem
D. Talerzyk na śniadanie z serwetką, nóż i widelec do zakąsek, filiżanka z spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka z podstawkiem i łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
HGT.06 Pytanie 1 912
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1

Nazwa pakietuElementy pakietu
BIAŁYmenu śródziemnomorskie, kwiaty w dniu przyjazdu
INDYGObasen kryty i otwarty, rowery bez ograniczeń czasowych
LILAAI, centrum wellness, codziennie zabieg SPA do wyboru
SEPIAkolacja powitalna z muzyką, jeden masaż relaksacyjny ciała

A. Biały.
B. Sepia.
C. Lila.
D. Indygo.
HGT.03 Pytanie 1 913
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów śniadaniowych odpowiada zasadom zdrowego żywienia?

A. Bułka pszenna z masłem, jabłko, herbata z mlekiem
B. Kajzerka z masłem, miód, dżem, kawa zbożowa
C. Chleb razowy z szynką, papryka, kawa zbożowa
D. Chleb żytni ze smalcem, ogórek, herbata z mlekiem
HGT.03 Pytanie 1 914
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zachowanie porządku oraz czystości w obszarze wellness i SPA w hotelu należy do zadań pracowników

A. działu technicznego
B. służby pięter
C. sekcji rekreacyjnej
D. służby parterowej
HGT.03 Pytanie 1 915
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na

A. przygotowaniu pokoju na nocny wypoczynek
B. uzupełnieniu pokoju o dodatkowy koc
C. umieszczeniu w pokoju powitalnej dekoracji
D. dostawieniu łóżeczka dla niemowlęcia
HGT.03 Pytanie 1 916
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki system organizacyjny działu służby pięter przewiduje w składzie kadrowym zatrudnienie pokojowej lotnej?

A. Brygadowy
B. Dyspozycyjny
C. Rewirowy
D. Grafikowy
HGT.06 Pytanie 1 917
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to

A. element procedury wymeldowania.
B. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
C. udzieleniem informacji turystycznej.
D. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
HGT.03 Pytanie 1 918
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień usługi, które są zawarte w pakiecie typu SPA?

A. Basen, saunę, jacuzzi
B. Kręgle, piłkę wodną
C. Kort tenisowy, aerobik w wodzie
D. Saunę fińską, masaż, peelingi
HGT.06 Pytanie 1 919
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?

A. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
B. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
C. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
D. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
HGT.06 Pytanie 1 920
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?

A. Karta stałego klienta
B. Karta kredytowa
C. Karta pobytu
D. Karta rejestracyjna