Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1881
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest

A. wsparcie przy bagażach
B. określenie zakresu płatnych usług
C. pobranie opłaty od gościa
D. wręczenie klucza
Realizacja usług w recepcji

Znany aktor w cenionym serialu często korzysta z roweru. W jaki sposób można wykorzystać tę okoliczność do promocji usług hotelarskich?

A. Utworzyć parking dla rowerów przy hotelu
B. Zaprościć aktora, aby w reklamie przyjechał rowerem do hotelu
C. Zaproponować aktorowi udział w konferencji dla producentów rowerów
D. Zorganizować warsztat rowerowy w hotelu
HGT.06 Pytanie 1885
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?

A. Planu miasta
B. Mapy topograficznej
C. Mapy turystycznej
D. Atlasu samochodowego
Realizacja usług w recepcji

Głównym zadaniem recepcji jest

A. identyfikowanie potrzeb gości dotyczących organizacji ich wolnego czasu.
B. nadzorowanie pracy poszczególnych działów hotelu.
C. przyjmowanie i wydawanie gości.
D. świadczenie usług w zakresie noclegów oraz gastronomii.
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?

A. Typ zagrożenia
B. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
C. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
D. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
HGT.06 Pytanie 1888
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?

A. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
B. odłączyć dopływ prądu do pokoju
C. zawiadomić zakład energetyczny
D. powiadomić straż pożarną
HGT.06 Pytanie 1889
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko "owczego pędu" polega na tym, że

A. kupujemy większe ilości towarów, im są one bardziej kosztowne
B. nie nabywamy dóbr, ponieważ nabywają je inni
C. nabywamy coraz mniejsze ilości towarów, ponieważ ich cena jest wyższa
D. nabywamy towary, ponieważ inni również je nabywają
HGT.06 Pytanie 1890
Realizacja usług w recepcji

Przyczyną ryzyka wystąpienia zwarcia w instalacji elektrycznej hotelu może być

A. podłączenie dużej liczby urządzeń elektronicznych o napięciu 230 W
B. podłączenie urządzeń elektrycznych pracujących na wysokim napięciu
C. stosowanie uziemień w gniazdach w łazienkach i pokojach gościnnych
D. stosowanie gniazd z osłoną zabezpieczającą
Realizacja usług w recepcji

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?

A. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
B. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
C. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
D. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
HGT.06 Pytanie 1894
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjeżdża o godzinie 10:00 pierwszego dnia a wyjeżdża o godzinie 8:00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10:00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Fragment grafiku rezerwacji - Marzec
910111213141516
A.RRRRRR
B.RRRRRR
C.RRRR
D.RRRRR

A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1895
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?

A. Potwierdzona
B. Gwarantowana
C. Wstępna
D. Kredytowa
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania zastosowano w hotelowej restauracji, gdzie niektóre dania przygotowano przy gościach, używając wózka kelnerskiego?

A. Metoda angielska
B. Metoda francuska
C. Metoda rosyjska
D. Metoda niemiecka
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu

A. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
B. przywitania gościa przez managera hotelu
C. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
D. zameldowania gościa przy recepcji
Realizacja usług w recepcji

Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?

A. Gastro Szef (GS)
B. Digital Signage (DS)
C. Chart System (ChS)
D. Gastro POS (GP)
Obsługa gości w obiekcie świa…

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien zostać przygotowany?

A. Herbata, mleko, jajecznica, pomidor
B. Kawa, sok, bagietka, wędliny
C. Kawa, sok, rogaliki, masło, dżem
D. Herbata, sok, pieczywo, jaja, wędliny
HGT.06 Pytanie 1903
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw

A. ustalić termin pobytu
B. zapytać o szczególne życzenia
C. przekazać numer rezerwacji
D. zapytać o lokalizację pokoju
HGT.06 Pytanie 1904
Realizacja usług w recepcji

W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?

A. 180 obiadów
B. 240 obiadów
C. 480 obiadów
D. 360 obiadów
HGT.06 Pytanie 1905
Realizacja usług w recepcji

Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?

A. w regulaminie hotelowym
B. w liście powitalnym
C. w karcie rejestracyjnej
D. w potwierdzeniu rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?

A. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
B. Usługi gastronomiczne i noclegowe
C. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
D. Usługi noclegowe i rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. reklamę wewnętrzną
B. reklamę zewnętrzną
C. promocję sprzedaży
D. public relations
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie

A. a la carte
B. room service
C. bankietowej
D. bufetowej
HGT.06 Pytanie 1911
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?

A. Zrealizowanie formularza pobytowego
B. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
C. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
D. Wypełnienie karty meldunkowej
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
C. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
D. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
Realizacja usług w recepcji

Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. ReHot.
B. Fidelio Front Office.
C. Galileo International.
D. Tour Manager.
HGT.06 Pytanie 1914
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 20%
B. 50%
C. 15%
D. 48%
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z załączonego fragmentu rachunku wstępnego oblicz wartość netto usług podstawowych, dla których stawka VAT wynosi 8%.

Nazwa usługij.m.ilośćCena jednostkowa brutto (zł)Wartość brutto (zł)
noclegidoba4250,001 000,00
wyżywienieszt.850,00400,00
RAZEM300,001 400,00

A. 925,93 zł
B. 1 138,21 zł
C. 370,37 zł
D. 1 296,30 zł
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
B. Pierogi z soczewicą
C. Zapiekanka z bakłażanów
D. Rostbef z ziemniakami
Realizacja usług w recepcji

Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?

A. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
B. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
C. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
D. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
HGT.03 Pytanie 1918
Obsługa gości w obiekcie świa…

W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania

A. bieżącego
B. gruntownego
C. okresowego
D. awaryjnego