Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 161
Realizacja usług w recepcji

Który dokument reguluje zasady dotyczące pobytu gościa w hotelu?

A. Regulamin bhp
B. Regulamin hotelowy
C. Regulamin pracy
D. Karta meldunkowa
HGT.06 Pytanie 162
Realizacja usług w recepcji

W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się

A. w każdym pomieszczeniu.
B. w pobliżu wyjść.
C. w obszernych salach.
D. przy drogach ewakuacyjnych.
HGT.06 Pytanie 163
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się

A. cabotage
B. charter
C. catering
D. cardeck
HGT.06 Pytanie 164
Realizacja usług w recepcji

Na klamce pokoju od strony korytarza wisi wywieszka "maid in room" co oznacza

A. "nie przeszkadzać".
B. "pokój w trakcie sprzątania".
C. "wstęp wzbroniony".
D. "pokój w trakcie remontu".
HGT.06 Pytanie 165
Realizacja usług w recepcji

Osoby korzystające z wszelkich usług oraz produktów oferowanych przez obiekt hotelarski, za wyjątkiem noclegów, klasyfikuje się jako

A. turyści
B. passants
C. podróżnicy
D. goście
HGT.06 Pytanie 166
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. schronisko młodzieżowe
B. kemping
C. schronisko
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 167
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?

A. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
B. Domy wycieczkowe i schroniska.
C. Schroniska i kempingi.
D. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
HGT.06 Pytanie 168
Realizacja usług w recepcji

Na terenie Pojezierza Mazurskiego znajdują się strzeżone miejsca noclegowe, które umożliwiają rozbicie namiotów, parkowanie samochodów oraz przygotowanie posiłków. Jak określa się takie obiekty hotelarskie?

A. Pola namiotowe
B. Pola biwakowe
C. Pensjonaty
D. Kempingi
HGT.06 Pytanie 169
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych organizacji zajmuje się obroną interesów swoich członków, wspólną promocją, zapewnieniem ochrony prawnej, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, integracją środowisk hotelarskich oraz producentów w celu wsparcia hotelarstwa, a także doradztwem inwestycyjnym?

A. Polskiej Izby Hotelarstwa
B. Polskiej Izby Hoteli
C. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
D. Polskiej Instytucji Hotelarzy
HGT.06 Pytanie 170
Realizacja usług w recepcji

Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to

A. PTSM
B. PTTK
C. PSH i T
D. PFC i C
HGT.06 Pytanie 171
Realizacja usług w recepcji

Według Rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie obiektów hotelarskich wyposażenie podstawowe węzła higieniczno-sanitarnego przy jednostkach mieszkalnych w hotelach 1*, 2*, 3* 4*, 5* powinno obejmować:

A. umywalkę z lustrem, wannę z osłoną, wc.
B. wannę lub kabinę natryskową, umywalkę z oświetleniem, wc.
C. umywalkę z wc, kabinę natryskową, ręczniki.
D. wannę z baterią, umywalkę z gniazdkiem elektrycznym, wc.
HGT.06 Pytanie 172
Realizacja usług w recepcji

Trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi wyróżnia się dla

A. pensjonatu.
B. domu wycieczkowego.
C. motelu.
D. domu wczasowego.
HGT.06 Pytanie 173
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi oferuje centrum biznesowe w hotelu?

A. Centrum biznesowe jedynie zapewnia pomieszczenia do pracy z wyposażeniem w komputer i faks
B. Główne zadania centrum biznesowego to wystawianie faktur oraz organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych
C. Organizacja spotkań biznesowych poza hotelem to jedynie działalność centrum biznesowego
D. Centrum biznesu przede wszystkim oferuje usługi informacyjne oraz organizuje konferencje i szkolenia dla gości biznesowych
HGT.06 Pytanie 174
Realizacja usług w recepcji

W hotelu usługa informacji turystycznej jest

A. obowiązkowa i bezpłatna
B. obowiązkowa i odpłatna
C. nieobligatoryjna i bezpłatna
D. nieobligatoryjna i odpłatna
HGT.06 Pytanie 175
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. całodzienne wyżywienie.
B. serwowanie śniadań do pokoju.
C. możliwość parkowania pojazdów.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
HGT.06 Pytanie 176
Realizacja usług w recepcji

Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest

A. promocja
B. dystrybucja
C. cena
D. personel
HGT.06 Pytanie 177
Realizacja usług w recepcji

Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?

A. Gwiazdy.
B. Dojne krowy.
C. Zagadkowe dzieci.
D. Psy.
HGT.06 Pytanie 178
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który oferuje swoje usługi jedynie przez kilka wybranych biur podróży, wykorzystuje dystrybucję

A. intensywną
B. bezpośrednią
C. wyłączną
D. selektywną
HGT.06 Pytanie 179
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie

A. samorealizacji
B. akceptacji
C. bezpieczeństwa
D. przynależności
HGT.06 Pytanie 180
Realizacja usług w recepcji

Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji

A. telefonicznej
B. nawerbalnej
C. korespondencyjnej
D. bezpośredniej
HGT.06 Pytanie 181
Realizacja usług w recepcji

Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są

A. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
B. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
C. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
D. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
HGT.06 Pytanie 182
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?

A. nie ulegnie zmianie
B. zwiększy się
C. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
D. zmniejszy się
HGT.06 Pytanie 183
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. przychody gości oraz koszty produkcji
B. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
C. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
D. przychody gości oraz wprowadzone technologie
HGT.06 Pytanie 184
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?

A. Schronisko
B. Kemping
C. Hotel
D. Sanatorium
HGT.06 Pytanie 185
Realizacja usług w recepcji

Premier Francji przyjeżdża do hotelu w Warszawie. W holu recepcyjnym zostanie przywitany przez

A. szefa recepcji
B. dyspozytora
C. dyrektora hotelu
D. menedżera concierge
HGT.06 Pytanie 186
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi przyjęć dyplomatycznych w hotelu, powinno się zastosować serwis

A. amerykański
B. mieszany
C. niemiecki
D. francuski
HGT.06 Pytanie 187
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
B. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
C. przeniesienie bagażu do jego pokoju
D. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
HGT.06 Pytanie 188
Realizacja usług w recepcji

Poprawnie uzupełniona faktura za nocleg gościa w hotelu nie zawiera informacji o

A. dacie wystawienia faktury
B. numerze rezerwacji
C. nabywcy
D. sprzedawcy
HGT.06 Pytanie 189
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?

A. regały kelnerskie
B. pomocniki kelnerskie
C. szafki kelnerskie
D. wózki kelnerskie
HGT.06 Pytanie 190
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym wyposażeniem dla pracownika pralni w hotelu są

A. prasa do odzieży i pralnice
B. stół detaszerski oraz prasa do odzieży
C. pralnico-wirówki i suszarki
D. suszarki i stół detaszerski
HGT.06 Pytanie 191
Realizacja usług w recepcji

W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?

A. Kawa/sok, bagietka, wędliny
B. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
C. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
D. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
HGT.06 Pytanie 192
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni

A. francuskiej
B. żydowskiej
C. włoskiej
D. greckiej
HGT.06 Pytanie 193
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie

A. w czasopismach i miesięcznikach
B. na bilbordach i w katalogach
C. w telewizji i radio
D. na ulotkach i w Internecie
HGT.06 Pytanie 194
Realizacja usług w recepcji

Czynnik wpływający na zwiększenie popytu na usługi hotelowe wśród gości z wyższej półki to

A. wysoka cena usług w hotelu
B. zmniejszająca się liczba usług hotelowych
C. rosnąca liczba usług hotelowych
D. niska cena usług w hotelu
HGT.06 Pytanie 195
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?

A. 50%
B. 15%
C. 55%
D. 48%
HGT.06 Pytanie 196
Realizacja usług w recepcji

Zespół przewodników górskich, współpracujący z hotelem, kierować będzie swoją ofertę głównie do

A. turystów, dla których ważne są ekstremalne sporty
B. turystów, którzy oczekują silnych wrażeń
C. grup, które preferują aktywny wypoczynek
D. grup, które wolą bierny wypoczynek
HGT.06 Pytanie 197
Realizacja usług w recepcji

W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?

A. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
B. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
C. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
D. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 198
Realizacja usług w recepcji

Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?

A. zmniejszy się o 20%
B. zmniejszy się o 10%
C. zwiększy się o 20%
D. zwiększy się o 10%
HGT.06 Pytanie 199
Realizacja usług w recepcji

Gdy warunki pracy są niezgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy i stanowią bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika oraz gości, personel hotelu powinien w pierwszej kolejności

A. powstrzymać się od pracy.
B. powiadomić przełożonego.
C. powstrzymać się od pracy i powiadomić przełożonego.
D. powstrzymać się od pracy i powiadomić Państwową Inspekcję Pracy.
HGT.06 Pytanie 200
Realizacja usług w recepcji

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?

A. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
B. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
C. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
D. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej