Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 161
Realizacja usług w recepcji

Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?

A. udzielić pomocy doraźnej
B. wezwać pogotowie
C. powiadomić rodziców
D. poinformować kierownika obiektu
HGT.06 Pytanie 162
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?

A. Paszportu
B. Prawa jazdy
C. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
D. Legitymacji studenckiej
HGT.03 Pytanie 163
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z poniższych miejsc osoba sprzątająca, przygotowując pokój dla gości, powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży i obuwia oraz igielnik?

A. W łazience
B. W szafie
C. Na biurku
D. Na bagażniku
HGT.03 Pytanie 164
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką usługę dodatkową obiekty noclegowe oferują bezpłatnie?

A. Zamianę walut.
B. Dostawę do pokoju.
C. Pranie ubrań.
D. Zamówienie taksówki.
HGT.06 Pytanie 165
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość

A. złożył je u pracownika recepcji
B. powierzył je do przechowalni bagażu
C. wrzucił je do skrzynki depozytowej
D. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
HGT.03 Pytanie 166
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?

A. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
B. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
C. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
D. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 167
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
B. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
C. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
D. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
HGT.06 Pytanie 168
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej przez gościa indywidualnego, recepcjonista powinien przede wszystkim ustalić

A. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
B. czas pobytu i typ pokoju
C. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
D. metodę płatności i cel wizyty
HGT.06 Pytanie 169
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować

A. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
B. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
C. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
D. o rentowności niższej od średniej krajowej
HGT.06 Pytanie 170
Realizacja usług w recepcji

Aguatele to określenie na

A. helikoptery do turystyki i samoloty dla pasażerów
B. specjalne wagony przeznaczone do transportu gości hotelowych
C. wagony sypialne oraz kuszetki
D. statki wycieczkowe, liniowe oraz promy dla podróżnych
HGT.03 Pytanie 171
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę serwowania śniadań najlepiej wprowadzić w hotelu, gdzie każdego dnia z noclegu korzysta ponad 60 gości?

A. Bufet śniadaniowy
B. Paczki śniadaniowe
C. Śniadanie à la carte
D. Podawanie do pokoju
HGT.06 Pytanie 172
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w ramach działań promocyjnych korzysta z własnej strony internetowej do przedstawiania oferty usług, stosuje

A. sponsoring
B. lobbing
C. marketing pośredni
D. marketing bezpośredni
HGT.03 Pytanie 173
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.

Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g
Mleko51Dżem truskawkowy252
Jogurt60Chleb zwykły245
Ser gouda288Chleb żytni razowy223
Twaróg chudy99Graham226
Jaja133Pomidor14
Parówka301Sałata10
Polędwica sopocka165Ogórek10
Szynka z kurczaka199Rzodkiewka9
Szynka wieprzowa223Masło735
Cukier405Margaryna „Flora"531

A. 535 kcal
B. 324 kcal
C. 435 kcal
D. 447 kcal
HGT.06 Pytanie 174
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to

A. pola namiotowe
B. pola biwakowe
C. campingi
D. stanice
HGT.06 Pytanie 175
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót B&B w kontekście hotelarstwa?

A. pełne wyżywienie
B. pokój dla dwóch osób
C. nocleg i śniadanie
D. nocleg, śniadanie, obiad
HGT.06 Pytanie 176
Realizacja usług w recepcji

Jaką wysokość powinna mieć lada recepcyjna, aby umożliwić obsługę gościa stojącego?

A. Od 120 do 130 cm
B. Od 130 do 140 cm
C. Od 100 do 110 cm
D. Od 110 do 120 cm
HGT.03 Pytanie 177
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co to jest jajko po wiedeńsku?

A. jajko ugotowane na twardo, serwowane z masłem
B. jajko ugotowane na miękko, podawane w kieliszku, z dodatkiem soli
C. jajko w szklance, gotowane w gorącej wodzie, z dodatkiem masła
D. jajko ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
HGT.03 Pytanie 178
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych technik jest najbardziej skuteczna w usuwaniu gumy do żucia przylepionej do tapicerowanej kanapy?

A. Użycie środka odtłuszczającego
B. Zdrapanie nożem
C. Odkurzanie
D. Użycie zamrażacza
HGT.06 Pytanie 179
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?

A. POT
B. PIH
C. AIH
D. UN WTO
HGT.06 Pytanie 180
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?

A. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
B. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
C. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
D. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
HGT.06 Pytanie 181
Realizacja usług w recepcji

Aby zaspokoić potrzeby gościa walk-in, w pierwszej kolejności powinno się mu zaoferować

A. korzystanie z odnowy biologicznej
B. wynajęcie sali konferencyjnej
C. usługę noclegową
D. kolację w restauracji
HGT.06 Pytanie 182
Realizacja usług w recepcji

Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?

A. Z wózka
B. Z półmisków
C. Z bufetu
D. Ze stołu
HGT.03 Pytanie 183
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przyjmując zlecenie na pobudkę, należy ustalić z gościem hotelowym

A. metodę płatności za usługę
B. czas wykonania usługi
C. przyczynę zlecenia usługi
D. stawki za tę usługę
HGT.03 Pytanie 184
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są etapy sprzątania pokoju hotelowego, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności?

A. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
B. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
C. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
D. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
HGT.06 Pytanie 185
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
B. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
C. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
D. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
HGT.03 Pytanie 186
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?

A. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
B. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
C. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
D. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
HGT.06 Pytanie 187
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Pracownik ds. relacji z gośćmi
B. Kierownik recepcji
C. Operator centrali telefonicznej
D. Recepcjonista - concierge
HGT.06 Pytanie 188
Realizacja usług w recepcji

Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:

A. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
B. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
C. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
D. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
HGT.03 Pytanie 189
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obiekty są zobowiązane, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, do przeprowadzenia dodatkowego sprzątania pokoju i łazienki na prośbę gościa?

A. Hotele
B. Pensjonaty
C. Schroniska młodzieżowe
D. Domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 190
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?

A. Planu miasta
B. Mapy turystycznej
C. Mapy topograficznej
D. Atlasu samochodowego
HGT.06 Pytanie 191
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
B. w każdym hotelu
C. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
D. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 192
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału

A. pośredni
B. zintegrowany
C. konwencjonalny
D. bezpośredni
HGT.06 Pytanie 193
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowy strój dla różnych służb hotelowych dotyczy hoteli o kategorii:

A. 3*, 4* i 5
B. 2*, 3*, 4* i 5
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5
D. 4* i 5
HGT.06 Pytanie 194
Realizacja usług w recepcji

Przewodnik turystyczny poinformował recepcjonistę, że w grupie znajdują się wegetarianie. Informację tę pracownik recepcji powinien przekazać do działu

A. gastronomii
B. służby pięter
C. rekreacji
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 195
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi oferuje centrum biznesowe w hotelu?

A. Główne zadania centrum biznesowego to wystawianie faktur oraz organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych
B. Centrum biznesowe jedynie zapewnia pomieszczenia do pracy z wyposażeniem w komputer i faks
C. Centrum biznesu przede wszystkim oferuje usługi informacyjne oraz organizuje konferencje i szkolenia dla gości biznesowych
D. Organizacja spotkań biznesowych poza hotelem to jedynie działalność centrum biznesowego
HGT.03 Pytanie 196
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik sektora gastronomicznego, który przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania dań, powinien zwrócić szczególną uwagę na kluczowe punkty kontroli, które są istotne w kontekście wykorzystania systemu

A. ISO 9001
B. HACCP
C. GHP
D. GMP
HGT.03 Pytanie 197
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z usług oferowanych przez hotele nie jest uznawana za usługę dodatkową?

A. Sprzedaż kosmetyków
B. Zamówienie taksówki
C. Przechowywanie bagażu
D. Informacje turystyczne
HGT.03 Pytanie 198
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu przeprowadzono remont 20 pokoi. Jakiego typu sprzątanie powinno zostać zrealizowane w tych jednostkach?

A. Okazjonalne
B. Nadzwyczajne
C. Gruntowne
D. Interwencyjne
HGT.06 Pytanie 199
Realizacja usług w recepcji

Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni

A. arabskiej
B. niemieckiej
C. skandynawskiej
D. węgierskiej
HGT.06 Pytanie 200
Realizacja usług w recepcji

W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?

Fragment oferty pensjonatu Eden.
Rodzaj pokojuNoclegiWyżywienieCena w zł
DBL3 dobyFB420
DBL5 dóbFB600
DBL7 dóbFB750
Dzieci do lat 3 – gratis
Dzieci od 3 lat do 12 lat – połowa cen

A. Obiad, podwieczorek i kolacja.
B. Śniadanie i obiadokolacja.
C. Śniadanie i obiad.
D. Śniadanie, obiad i kolacja.