Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej przez gościa indywidualnego, recepcjonista powinien przede wszystkim ustalić

A. metodę płatności i cel wizyty
B. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
C. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
D. czas pobytu i typ pokoju
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
B. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
C. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
D. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
HGT.06 Pytanie 164
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
B. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
C. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
D. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
HGT.03 Pytanie 167
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jajko po wiedeńsku to jajko

A. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
B. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
C. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
D. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.

A. Czarter
B. Umowa agencyjna
C. Allotment
D. Umowa zlecenia
HGT.06 Pytanie 169
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 380,00 zł
B. 1 110,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 020,00 zł
HGT.06 Pytanie 171
Realizacja usług w recepcji

Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?

A. 350,00 zł
B. 200,00 zł
C. 175,00 zł
D. 375,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Formularza rezerwacji wskaż dział, któremu recepcjonista powinien zlecić realizację zamówionych usług.

Formularz rezerwacji – fragment
-   imprezastudniówka
-   termin28 stycznia
-   ilość osób260
-   aranżacja sali
  • stoły okrągłe dla 20 osób
  • dekoracja (napis, balony, kwiaty)
  • miejsce dla orkiestry
  • nagłośnienie, oświetlenie
-   menu na uroczystość- zgodnie z ustaleniami

A. Konferencji i bankietów.
B. Gastronomia.
C. Usług specjalnych.
D. Księgowość.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Francuska
B. Standardowa
C. Angielska
D. Niemiecka
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?

A. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
B. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
C. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
Realizacja usług w recepcji

Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju

A. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
B. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
C. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
D. w dodatkowe łóżko dla gościa
HGT.03 Pytanie 181
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo należy gotować jajko w wrzącej, osolonej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?

A. 2-3 minuty
B. 4-5 minut
C. 3-4 minuty
D. 8-10 minut
HGT.06 Pytanie 182
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
B. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
C. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
D. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
HGT.06 Pytanie 184
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?

A. Promocja
B. Cena
C. Dystrybucja
D. Produkt
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?

A. Kredytową
B. Potwierdzoną
C. Gwarantowaną
D. Wstępną
HGT.06 Pytanie 188
Realizacja usług w recepcji

Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?

A. Kanały dystrybucji.
B. Towar.
C. Koszt.
D. Reklama
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaź, jaka metoda obsługi rodzinnego śniadania świątecznego została użyta wobec gości, gdy kelnerzy przygotowali zastawienie przed ich przybyciem oraz umieścili na stole wszystkie dania?

A. Rosyjska
B. Angielska
C. Francuska
D. Niemiecka
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
B. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
C. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
D. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej

A. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
B. danych identyfikacyjnych hotelu.
C. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
D. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Biznesmeni.
B. Małżeństwa.
C. Emeryci.
D. Studenci.
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. ze śniadaniem i obiadokolacją
B. ze śniadaniem
C. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
D. bez wyżywienia
HGT.06 Pytanie 198
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest

A. towar
B. promocja
C. koszt
D. zespół pracowników
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelowej dotarło zamówienie na weekendowy pobyt dla dwóch osób. Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, aby dokonać rezerwacji?

A. Kartę rezerwacji
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Zestawienie rezerwacji
D. Harmonogram rezerwacji