Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. metodę płatności i cel wizyty
B. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
C. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
D. czas pobytu i typ pokoju
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację
A. hierarchiczną
B. pośrednią
C. bezpośrednią
D. krytyczną
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?
A. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
B. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
C. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
D. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?
A. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
B. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
C. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
D. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych przyjęto, że proces rejestracji grup nie powinien zajmować dłużej niż
A. 10 minut
B. 40 minut
C. 60 minut
D. 20 minut
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Bagażownia
B. Fryzjer
C. Depozyt
D. Budzenie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jajko po wiedeńsku to jajko
A. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
B. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
C. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
D. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.
A. Czarter
B. Umowa agencyjna
C. Allotment
D. Umowa zlecenia
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?
A. 1 380,00 zł
B. 1 110,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 020,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jednostki mieszkalne składające się z wielu pomieszczeń, zaprojektowane głównie do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki typu
A. standardowego
B. specjalnego
C. rezydencyjnego
D. apartamentowego
Realizacja usług w recepcji
Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?
A. 350,00 zł
B. 200,00 zł
C. 175,00 zł
D. 375,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu Formularza rezerwacji wskaż dział, któremu recepcjonista powinien zlecić realizację zamówionych usług.
| Formularz rezerwacji – fragment | |
| - impreza | studniówka |
| - termin | 28 stycznia |
| - ilość osób | 260 |
| - aranżacja sali |
|
| - menu na uroczystość | - zgodnie z ustaleniami |
A. Konferencji i bankietów.
B. Gastronomia.
C. Usług specjalnych.
D. Księgowość.
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych składników musi znajdować się na fakturze za usługi hotelowe?
A. Kod PKWiU
B. Numer PESEL klienta
C. Kwota brutto
D. Podpis klienta
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel zyskał zlecenie na przygotowanie konferencji. Najlepszym sposobem podawania posiłków podczas konferencji jest zaproponowanie gościom stołu
A. szwedzkiego
B. czeskiego
C. amerykańskiego
D. polskiego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty, biorąc pod uwagę ich charakterystykę oraz klasę, powinny dysponować zespołem sal wielofunkcyjnych?
A. Wyłącznie hotele 5*
B. Motele 4*-5*
C. Tylko motele 5*
D. Hotele 4*-5*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gdzie według podanych opcji pokojowa powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży oraz obuwia oraz igielnik, aby przygotować mieszkanie na przyjęcie gości?
A. W szafie
B. W łazience
C. Na biurku
D. Na bagażniku
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Francuska
B. Standardowa
C. Angielska
D. Niemiecka
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?
A. Dezynfekcję
B. Deratyzację
C. Dezynsekcję
D. Dezodoryzację
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
B. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
C. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
Realizacja usług w recepcji
Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju
A. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
B. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
C. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
D. w dodatkowe łóżko dla gościa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo należy gotować jajko w wrzącej, osolonej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 2-3 minuty
B. 4-5 minut
C. 3-4 minuty
D. 8-10 minut
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?
A. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
B. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
C. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
D. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Miejsce przeznaczone do niewielkich napraw sprzętu sportowego i turystycznego powinno obligatoryjnie mieć
A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. pole biwakowe
D. camping
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?
A. Promocja
B. Cena
C. Dystrybucja
D. Produkt
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania lokalu mieszkalnego, pracownik odkrył mrówki. Jakie działanie powinien natychmiast podjąć?
A. deratyzację
B. sanityzację
C. dezynsekcję
D. dezynfekcję
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?
A. Kredytową
B. Potwierdzoną
C. Gwarantowaną
D. Wstępną
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. cena
B. promocja
C. dystrybucja
D. personel
Realizacja usług w recepcji
Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?
A. Kanały dystrybucji.
B. Towar.
C. Koszt.
D. Reklama
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź, jaka metoda obsługi rodzinnego śniadania świątecznego została użyta wobec gości, gdy kelnerzy przygotowali zastawienie przed ich przybyciem oraz umieścili na stole wszystkie dania?
A. Rosyjska
B. Angielska
C. Francuska
D. Niemiecka
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów świadczących usługi hotelarskie według ustawy o usługach turystycznych, obok noclegów, oferuje również usługi motoryzacyjne?
A. Pole biwakowe
B. Dom wycieczkowy
C. Pensjonat
D. Motel
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki system organizacyjny działu służby pięter przewiduje w składzie kadrowym zatrudnienie pokojowej lotnej?
A. Grafikowy
B. Rewirowy
C. Brygadowy
D. Dyspozycyjny
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. confirmation
B. przelew bankowy
C. voucher
D. czek podróżny
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?
A. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
B. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
C. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
D. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
Realizacja usług w recepcji
W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej
A. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
B. danych identyfikacyjnych hotelu.
C. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
D. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką ilość wody powinna dodać osoba w pokoju, przygotowując roztwór z 0,5 litra koncentratu, jeżeli wymaga on rozcieńczenia w proporcji 1:4?
A. 2,0 l
B. 4,0 l
C. 1,0 l
D. 0,5 l
Realizacja usług w recepcji
Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.
| Oferta hotelu Venus | |
| Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych. | |
A. Biznesmeni.
B. Małżeństwa.
C. Emeryci.
D. Studenci.
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg
A. ze śniadaniem i obiadokolacją
B. ze śniadaniem
C. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
D. bez wyżywienia
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest
A. towar
B. promocja
C. koszt
D. zespół pracowników
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji hotelowej dotarło zamówienie na weekendowy pobyt dla dwóch osób. Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, aby dokonać rezerwacji?
A. Kartę rezerwacji
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Zestawienie rezerwacji
D. Harmonogram rezerwacji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż najbardziej odpowiedni preparat do mycia luster?
A. Mleczko nabłyszczające
B. Płyn z alkoholem
C. Płyn do dezynfekcji
D. Mleczko czyszczące