Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie

A. dodatkowego sprzątania pokoju
B. doposażenia pokoju w łóżeczko
C. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
D. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do

A. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
B. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
C. zwiększenia dostępności usług hotelowych
D. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
B. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
C. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
D. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 35 m2
B. 58 m2
C. 30 m2
D. 50 m2
Obsługa gości w obiekcie świa…

Serwis polegający na serwowaniu wszystkim gościom tego samego zestawu menu śniadaniowego, w ustalonym czasie i po z góry ustalonej cenie, nazywa się

A. bankietowy
B. bufetowy
C. table d’hôte
D. a' la carte
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
B. ze śniadaniem
C. ze śniadaniem i obiadokolacją
D. bez wyżywienia
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przedstawionego grafiku, określ które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.

Dzienny grafik pokoi do sprzątania
Numer
pokoju
Typ
pokoju
Status
pokoju
Uwagi ogólne inspektora pięterUwagi
pokojowej
200DBLZ
201DBLGZawieszka klamkowa – Please do not disturb
202SGLGZawieszka klamkowa – Please do not disturb
203SGLGZawieszka klamkowa – Please make up the room
204SGLCZ
205DBLCZ
206DBLZ
207APTGZawieszka klamkowa – Please make up the room
208APTCZ
209DBLCZ
Oznaczenia:
Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z
Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G
Pokój czysty i już posprzątany – CZ

A. 202,204
B. 203,207
C. 200,201
D. 208,209
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?

A. Reklamę
B. E-marketing
C. Promocję bezpośrednią
D. Promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Przynależności.
B. Samorealizacji.
C. Szacunku i uznania.
D. Społeczną.
HGT.06 Pytanie 173
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 1 dzień
B. 3 dni
C. 10 dni
D. 5 dni
Realizacja usług w recepcji

Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?

A. Kredytową
B. Wstępną
C. Niegwarantowaną
D. Gwarantowaną
HGT.03 Pytanie 175
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie węzła sanitarno-higienicznego w hotelowym pokoju?

A. Wanna, bidet, WC z umywalkami, ręczniki
B. Prysznic, osłona prysznica, bidet, umywalka
C. Wanna z baterią i prysznicem, umywalka z blatem i górnym oświetleniem, WC
D. Prysznic, umywalka z blatem i bocznym oświetleniem, ręczniki kąpielowe, WC
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich z wymienionych obiektów hotelowych jednostka mieszkalna powinna dysponować łazienką, która jest wyposażona m.in. w wagę, telefon oraz szlafrok kąpielowy?

A. W hotelach i motelach 5*
B. W hotelach i motelach 4*
C. Wyłącznie w motelach 4*
D. Tylko w hotelach 5*
HGT.03 Pytanie 177
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ zalecany procentowy podział kalorii w posiłkach w ciągu dnia w diecie dzieci i młodzieży?

A. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%
B. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
C. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%
D. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument, który został sporządzony przez recepcjonistę, to

Hotel Plaza ***
ul. Słoneczna 22
72-344 Rewal
tel./fax: 91/344 77 006
[email protected]
www.plaza.pl
Rewal, 2 kwietnia 2018 r.

Szanowna Pani,

z przyjemnością potwierdzamy przyjęcie rezerwacji dla Pani Magdaleny Nowak według
następujących danych:

Termin pobytu: 15.07 - 22.07.2018 r.
Rodzaj zakwaterowania: pokój dwuosobowy superior
Liczba osób: 2 osoby dorosłe
Rodzaj wyżywienia: 2 x dziennie (od obiadokolacji pierwszego dnia pobytu do śniadania ostatniego dnia pobytu)
Koszt pobytu: 4 000 zł

Prosimy o wpłatę zadatku w kwocie 1 200 zł w terminie do dnia 7.04.2018 r. na konto
bankowe hotelu ING Bank Śląski oddział Kołobrzeg 02 5555 1677 0000 0007 2111 5456

W przypadku braku wpłaty w wymaganym terminie, rezerwacja zostanie anulowana.

Z poważaniem,
Marta Markowska
recepcjonista

A. potwierdzenie rezerwacji.
B. grafik rezerwacji.
C. karta rezerwacyjna.
D. formularz rezerwacyjny.
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien

A. zmniejszyć cenę za nocleg.
B. zainteresować się działaniami rywali.
C. nie wprowadzać żadnych promocji.
D. zwiększyć cenę za nocleg.
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?

A. Księga skarg i wniosków
B. Karta pobytu
C. Rejestr zamówionych usług budzenia
D. Lista gości VIP
HGT.06 Pytanie 181
Realizacja usług w recepcji

Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?

A. Zleceniem przelewu
B. W gotówce
C. Przekazem pocztowym
D. Kartą płatniczą
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych obiektów noclegowych, działających w Małopolsce, cieszyły się w 2007 r. największym popytem?

Korzystający z bazy noclegowej w woj. małopolskim – 2007 r.
Rodzaj obiektuLiczba korzystających
OgółemCudzoziemcy
Kempingi23 46916 185
Pola biwakowe4 607545
Pensjonaty114 11111 950
Domy wycieczkowe24 8292 691
Schroniska65 2335 011
Schroniska młodzieżowe44 15310 755
Hotele1 572 275805 236
Motele26 99310 116

A. Schroniska i schroniska młodzieżowe.
B. Hotele i motele.
C. Pensjonaty i domy wycieczkowe.
D. Kempingi i pola biwakowe.
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Zmniejszenie kosztów noclegu
B. Zmiana personelu
C. Promocja w gazetach codziennych
D. Dodatkowe bezpłatne usługi
HGT.06 Pytanie 187
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi

A. używając karty płatniczej
B. przy pomocy przekazu pocztowego
C. poprzez gotówkę
D. zapłaceniem czekiem
Realizacja usług w recepcji

Czym jest HACCP?

A. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
B. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
C. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
D. systemem zapewnienia wysokiej jakości
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opiekę nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli Raj?

Hotel Słońce****Hotel Arka****
Lokalizacja – 50 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – studio, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie
A.B.
Hotel Eden*****Hotel Diament*****
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking
Lokalizacja – 150 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty
Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy
C.D.

A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie

A. procedury przyjęcia gościa
B. przyjęcia zamówienia
C. rozliczenia gościa
D. procedury check-out
HGT.06 Pytanie 192
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2023 r.1.10.2023 r. – 31.05.2024 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby.

A. 2 000,00 zł
B. 2 250,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 400,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie potrawy i napoje powinien zaserwować kelner podczas podawania francuskiego śniadania?

A. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
B. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet
C. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
D. Biała kawa lub herbata, bułki pełnoziarniste, masło, jajka na twardo
HGT.03 Pytanie 197
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?

A. Użyć odplamiacza do tłustych plam
B. Użyć preparatu do dezynfekcji
C. Wyprać zimną wodą
D. Zastosować środek mrożący
HGT.06 Pytanie 198
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. degustacje i pokazy
B. rozdawanie bezpłatnych próbek
C. prezentacje dla klientów
D. konkursy
HGT.06 Pytanie 199
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wydania karty, hologram
B. rok wydania karty, podpis właściciela karty
C. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
D. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza