Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. karta pobytu
B. druk zamówienia
C. karta meldunkowa
D. druk rezerwacji pokoju
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują
A. przechowywania bagażu klientów
B. serwowania śniadań
C. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
D. sprzedaży lub udostępniania dzienników
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę określa się mianem serwisu talerzowego?
A. francuską
B. angielską
C. rosyjską
D. niemiecką
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę podawania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który zamawia dania z menu?
A. A' la carte
B. Bankietową
C. Bufetową
D. A part
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien zostać wybrany do stołu o wymiarach 120 cm x 80 cm podczas aranżacji sali konsumpcyjnej na śniadanie?
A. 120 cm x 160 cm
B. 140 cm x 140 cm
C. 180 cm x 140 cm
D. 120 cm x 120 cm
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 8-10 min
B. 4-5 min
C. 3-4 min
D. 2-3 min
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na opakowaniu detergentu do czyszczenia dywanów, w sekcji instrukcji, podano: 3 nakrętki płynu na 3 litry wody. Jaką ilość środka czyszczącego należy wykorzystać na 10 litrów wody, zgodnie z zaleceniami?
A. 6 nakrętek
B. 12 nakrętek
C. 10 nakrętek
D. 8 nakrętek
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zestawienia zamówionych świadczeń określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 3 października.
| Rodzaj zamówionych świadczeń w dniu | OB | BB | HB | FB | AI |
|---|---|---|---|---|---|
| 3.10. | 6 | 12 | 10 | 6 | 7 |
A. 23
B. 41
C. 28
D. 35
Realizacja usług w recepcji
W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania
A. mięsne
B. drobiowe
C. jarskie
D. rybne
Realizacja usług w recepcji
Na jakie czynniki nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. dochody klientów
B. dochód właściciela obiektu
C. oczekiwania klientów
D. cena tych usług
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
B. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
C. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
D. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania rodzinnego świątecznego posiłku zastosowano wobec gości, jeśli nakrycie przygotowano przed ich przybyciem oraz wszystkie dania były już podane na stole?
A. Rosyjską
B. Francuską
C. Niemiecką
D. Angielską
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:
A. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
B. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
C. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
D. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas nakrywania stołów bankietowych dwoma obrusami (łączonymi) należy
A. ułożyć obrusy "na styk", fałdy środkowe i boczne powinny się ze sobą pokrywać
B. nałożyć jeden obrus na drugi od strony okna, fałdy środkowe i boczne nie muszą pokrywać się ze sobą
C. ułożyć obrusy "na styk", fałdy środkowe i boczne nie muszą się ze sobą pokrywać
D. nałożyć jeden obrus na drugi od strony okna, fałdy środkowe i boczne powinny pokrywać się ze sobą
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?
A. Kartę obciążeń
B. Harmonogram rezerwacji
C. Formularz rezerwacyjny
D. Księgę zapisów
Realizacja usług w recepcji
Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?
| Informacja dotycząca pobytu gości |
| Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka. Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700. Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r. |
A. Kierownikowi recepcji.
B. Kierownikowi służby pięter.
C. Pracownikowi działu technicznego.
D. Pracownikowi działu gospodarczego.
Obsługa gości w obiekcie świa…
W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania
A. bieżącego
B. okresowego
C. gruntownego
D. awaryjnego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia stołu na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?
A. Talerzyk na śniadanie z serwetką, nóż i widelec do zakąsek, filiżanka z spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka z podstawkiem i łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka z podstawkiem i łyżeczką
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
D. Talerzyk na śniadanie z serwetką, nóż i widelec do zakąsek, filiżanka z spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka z podstawką i łyżeczką, miseczka na miód i dżem
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył zamówienie na śniadanie do pokoju. Gastronomia zrealizuje to zamówienie za pomocą formy
A. serwisu talerzowego
B. bufetu śniadaniowego
C. room service’u
D. serwisu a’la carte
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty śniadania kontynentalnego?
A. Sok jabłkowy, pieczywo jasne, ryby, jaja, naleśniki
B. Sok pomarańczowy, pieczywo razowe, jaja sadzone na bekonie
C. Kawę, herbatę, rogaliki, masło, dżem, miód
D. Herbatę z mlekiem, pieczywo ciemne, kiełbasę, pasztet
Realizacja usług w recepcji
Klient dokonał rezerwacji w hotelu, która uwzględnia: nocleg, wyżywienie przez całą dobę, napoje, przekąski oraz usługi związane z rekreacją i rozrywką. Jaką usługę zamówił klient?
A. Pełne wyżywienie - FB
B. Lunch
C. Wszystko w cenie - AI
D. Brunch
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pokój jednoosobowy w terminie od 4 do 6 grudnia 2014 roku. Który numer pokoju zaznaczył recepcjonista?
| Grafik rezerwacji – grudzień 2014 | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Data | 1.12 | 2.12 | 3.12 | 4.12 | 5.12 | 6.12 | 7.12 | 8.12 |
| l.m. | ||||||||
| SGL 201 | R | R | R | |||||
| TPL 202 | R | R | ||||||
| DBL 203 | R | R | R | R | ||||
| APT 204 | R | R | R | |||||
| SGL 205 | R | R | ||||||
| APT 206 | R | R | R | |||||
| DBL 207 | R | R | R | |||||
| TPL 208 | R | R | R | |||||
A. 208
B. 203
C. 205
D. 201
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką z wymienionych usług każdy obiekt hotelowy zapewnia nieodpłatnie swoim gościom?
A. Pranie ubrań
B. Wypożyczenie żelazka
C. Serwowanie posiłków do pokoi
D. Opiekę nad dziećmi
Realizacja usług w recepcji
Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?
A. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
B. Room service, klub hotelowy.
C. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
D. Siłownia, dyskoteka.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiada za utrzymanie czystości oraz porządku w recepcyjnym holu hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Recepcjonista
B. Pokojowa
C. Korytarzowa
D. Portier
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?
A. Podczas procesu check-out
B. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
C. Podczas procedury check-in
D. W czasie pobytu gościa w obiekcie
Realizacja usług w recepcji
W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?
A. 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 3* i 4*
D. 2*, 3* i 4*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadanie sporządzania miesięcznych planów pracy dla pracowników służby pięter należy do zadań
A. starszej pokojowej
B. kierownika recepcji
C. pracuownika marketingu
D. kierownika pięter
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką opcję śniadaniową warto zaproponować gościom, którzy przybyli do hotelu na podróż poślubną?
A. W biegu
B. Do pokoju
C. Do stolika
D. Bufetową
Realizacja usług w recepcji
Umiejętność swobodnego i poprawnego wyrażania myśli to
A. obycie
B. inteligencja
C. ekstrawertyzm
D. elokwencja
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
B. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
C. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
D. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
Realizacja usług w recepcji
Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni
A. greckiej
B. włoskiej
C. francuskiej
D. hiszpańskiej
Realizacja usług w recepcji
Premier Francji przyjeżdża do hotelu w Warszawie. W holu recepcyjnym zostanie przywitany przez
A. menedżera concierge
B. dyspozytora
C. szefa recepcji
D. dyrektora hotelu
Realizacja usług w recepcji
Kto zajmuje się przeciwdziałaniem praktykom monopolistycznym, wspieraniem konkurencji oraz ochroną praw konsumentów?
A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Związek Konsumentów
C. Rada Miejska ds. Obywatelskich
D. Komisja Normalizacyjna
Realizacja usług w recepcji
Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni
A. włoskiej
B. niemieckiej
C. hiszpańskiej
D. francuskiej
Realizacja usług w recepcji
Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi
A. 100%
B. 45%
C. 10%
D. 20%
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wydaje klucze do pokoju dla gościa na podstawie
A. karty zameldowania
B. dowodu tożsamości
C. karty pobytu
D. paszportu
Realizacja usług w recepcji
Przybywając gościa VIP, priorytetowo należy
A. przywitać gościa
B. sprawdzić pokój gościa
C. wręczyć gościowi kartę pobytu
D. zarejestrować gościa
Realizacja usług w recepcji
Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?
A. Muzeum etnograficzne
B. Izba regionalna
C. Zabytkowa cerkiew
D. Muzeum flory i fauny
Realizacja usług w recepcji
Klient składając zamówienie na usługi hotelowe poprosił o rezerwację pobytu w hotelu, który powinien obejmować: nocleg, pełne wyżywienie, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Który typ usług powinien zaznaczyć recepcjonista podczas przyjmowania zamówienia?
A. Al
B. AP
C. FP
D. HB