Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 161
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 1 000
B. 2 000
C. 3 000
D. 6 000
HGT.03 Pytanie 162
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?

A. Od -5°C do -1°C
B. Od 0°C do +6°C
C. Od -10°C do -6°C
D. Od +7°C do +15°C
HGT.06 Pytanie 163
Realizacja usług w recepcji

Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach

A. dystrybucji
B. public relations
C. sponsoringu
D. sprzedaży osobistej
HGT.06 Pytanie 164
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 10 m2
B. 20 m2
C. 30 m2
D. 50 m2
HGT.03 Pytanie 165
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką formę przyjmuje kilkudaniowy posiłek, który najczęściej spotykany jest w sanatoriach oraz ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom przy stolikach o ustalonych porach i za z góry określoną cenę?

A. A la carte
B. Wstawki śniadaniowej
C. Table d`hôte
D. Bufetu śniadaniowego
HGT.06 Pytanie 166
Realizacja usług w recepcji

Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?

A. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
B. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
C. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
D. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
HGT.06 Pytanie 167
Realizacja usług w recepcji

Jaki symbol przedstawiający typ taryfy hotelowej powinien być wpisany w formularzu rezerwacji, gdy recepcjonista zatwierdził prośbę klienta o rezerwację noclegu z pełnym wyżywieniem?

A. OB
B. FB
C. HB
D. BB
HGT.06 Pytanie 168
Realizacja usług w recepcji

Właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie obiektu hotelowego do jednej z kategorii do

A. marszałka województwa
B. ministra gospodarki
C. wojewody
D. burmistrza
HGT.06 Pytanie 169
Realizacja usług w recepcji

W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Spadek o 50 %
B. Wzrost o 50 %
C. Spadek o 10 %
D. Wzrost o 10 %
HGT.03 Pytanie 170
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób powinna być zrealizowana usługa budzenia zamówiona dla gościa VIP w hotelu?

A. Za pomocą radia z funkcją budzika
B. Przy użyciu telewizora z funkcją budzenia
C. Automatycznie
D. Osobiście przez telefon
HGT.06 Pytanie 171
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
B. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
C. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
D. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
HGT.03 Pytanie 172
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki pełni supervisor housekeeping?

A. kolaboracja z działem kadr przy rekrutacji pracowników
B. zarządzanie magazynem bielizny zarówno brudnej, jak i czystej
C. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
D. nadzorowanie działań zespołu służby pięter
HGT.06 Pytanie 173
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość

A. złożył je u pracownika recepcji
B. powierzył je do przechowalni bagażu
C. wrzucił je do skrzynki depozytowej
D. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
HGT.06 Pytanie 174
Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządza się na zamieszczonym formularzu?

HOTEL MIRANDA***
Imię                Nazwisko                
Nr i seria dowodu tożsamościForma płatności
Data przyjazduData wyjazdu
Podpis recepcjonistyPodpis gościa

A. Voucher biura podróży.
B. Kartę rejestracyjną.
C. Czek podróżny.
D. Kartę pobytu.
HGT.03 Pytanie 175
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych czynności dotyczy tylko sprzątania w.h.s?

A. Wymiana ręczników
B. Mycie podłogi oraz odkurzanie
C. Wymiana jednorazowych szklanek i kubków
D. Uzupełnianie materiałów promocyjnych
HGT.06 Pytanie 176
Realizacja usług w recepcji

W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?

A. 2*
B. 5*
C. 4*
D. 3*
HGT.03 Pytanie 177
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj metodę serwowania śniadania do pokoju dla dwóch osób.

A. Na tacy
B. Na półmisku
C. Na paterze
D. Na talerzu
HGT.06 Pytanie 178
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 230,00 zł
B. 1 023,00 zł
C. 1 008,00 zł
D. 1 080,00 zł
HGT.03 Pytanie 179
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z menedżerów w hotelu 5* odpowiada za planowanie oraz koordynację działań związanych z obsługą gości w pokojach oraz innych miejscach w części mieszkalnej?

A. Gastronomii
B. Służby pięter
C. Służby parterowej
D. Recepcji
HGT.06 Pytanie 180
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
B. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
C. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
D. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
HGT.06 Pytanie 181
Realizacja usług w recepcji

Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?

A. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
B. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
C. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
D. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
HGT.03 Pytanie 182
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, który ma wielu gości, a niewielu pracowników?

A. Room serwis
B. Bufet śniadaniowy
C. Serwis a'la carte
D. Serwis talerzowy
HGT.06 Pytanie 183
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

WymaganiaKategorie
IIIIII
V. Część mieszkalna
14Minimalna powierzchnia pokoju w m2
(bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju):
1-osobowego
2-osobowego
3-osobowego
4-osobowego
większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)


9
12
15
17
2,5


8
10
13
16
2,5


8
8
12
15
2,5

A. 42 m2
B. 25 m2
C. 31 m2
D. 37 m2
HGT.06 Pytanie 184
Realizacja usług w recepcji

Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?

A. 50 zł
B. 200 zł
C. 240 zł
D. 60 zł
HGT.06 Pytanie 185
Realizacja usług w recepcji

Śniadanie składające się z bułeczek drożdżowych, masła, miodu lub dżemu, a także kawy lub herbaty, jest typowe dla kuchni

A. francuskiej
B. niemieckiej
C. włoskiej
D. hiszpańskiej
HGT.06 Pytanie 186
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?

A. Przyrodniczej
B. Regionalnej
C. Turystycznej
D. Hotelarskiej
HGT.03 Pytanie 187
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?

A. 8+10 minut
B. 3 minuty
C. 4+5 minut
D. 6 minut
HGT.06 Pytanie 188
Realizacja usług w recepcji

Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu

A. recepcyjnego
B. służby pięter
C. gastronomicznego
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 189
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
B. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
D. w każdym hotelu
HGT.06 Pytanie 190
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który dysponuje 50 pokojami, odnotował 14 lipca 2018 r. 55 dokonanych rezerwacji. Jak określa się tę sytuację?

A. Overbooking
B. Timesharing
C. Booking
D. Outsourcing
HGT.06 Pytanie 191
Realizacja usług w recepcji

Usługa budzenia gościa to oferta hotelowa

A. rekreacyjna
B. komplementarna
C. towarzysząca
D. fakultatywna
HGT.03 Pytanie 192
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do jakiego dania serwowanego na śniadanie powinno się podać talerzyk na resztki?

A. Omletu biszkoptowego
B. Jajecznicy z boczkiem
C. Jajka na miękko
D. Szynki na zimno
HGT.06 Pytanie 193
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
B. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
C. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
D. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
HGT.06 Pytanie 194
Realizacja usług w recepcji

Przed ostatecznym uregulowaniem pobytu gościa w hotelu, recepcjonista prezentuje gościowi do zatwierdzenia

A. fakturę VAT
B. dowód wpłaty
C. polecenie przelewu
D. rachunek wstępny
HGT.06 Pytanie 195
Realizacja usług w recepcji

Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy

A. złożone zostaje zamówienie na usługi.
B. gość pojawia się przy recepcji.
C. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
D. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
HGT.06 Pytanie 196
Realizacja usług w recepcji

Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?

A. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
B. w sposób pokojowy
C. przez rozmowę telefoniczną
D. za pośrednictwem dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 197
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. przychody gości oraz wprowadzone technologie
B. przychody gości oraz koszty produkcji
C. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
D. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
HGT.06 Pytanie 198
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?

A. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
B. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
C. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
D. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
HGT.06 Pytanie 199
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Widok****
ul. Leśna 14
58-310 Szczawno-Zdrój

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego

Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • − 15% rabatu na usługi noclegowe i gastronomiczne
  • − 20% rabatu na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • − późniejszy check-out
  • − wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy kart VIP

A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sponsoring.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 200
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. zdezynfekować ranę spirytusem.
B. nałożyć jałowy opatrunek.
C. schładzać oparzenie wodą.
D. wezwać karetkę pogotowia.