Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 161
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150
2Kolacjaszt.1040
3Parkingdoba520
Razem:

A. 1 150 zł
B. 1 050 zł
C. 1 350 zł
D. 1 250 zł
HGT.06 Pytanie 162
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, który ma minimum 10 pokoi, z przewagą miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to

A. pensjonat
B. hotel
C. kemping
D. motel
HGT.06 Pytanie 163
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?

A. Kwitu bagażowego
B. Karty rejestracyjnej
C. Kwitu parkingowego
D. Karty rezerwacyjnej
HGT.06 Pytanie 164
Realizacja usług w recepcji

Koszt netto noclegu w hotelu wynosi 100,00 zł za dobę, a obowiązująca stawka VAT to 8%. Jaką kwotę brutto powinien wpisać recepcjonista na fakturze dla gościa, który zatrzymuje się w hotelu na 2 doby?

A. 185,00 zł
B. 216,00 zł
C. 108,00 zł
D. 200,00 zł
HGT.03 Pytanie 165
Obsługa gości w obiekcie świa…

W lokalu mieszkalnym, w którym przebywał gość, podczas sprzątania pokojowa dostrzegła na wykładzinie plamy po rozlanym napoju. Proces usuwania plam, który musiała przeprowadzić, jest typem sprzątania

A. awaryjnego
B. gruntownego
C. bieżącego
D. okresowego
HGT.03 Pytanie 166
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rodzina licząca pięć osób dokonała rezerwacji w hotelu na dwa pokoje: dwuosobowy z łóżkiem małżeńskim oraz trzyosobowy. Wskaż, które z pokoi muszą być przygotowane na przyjęcie gości?

A. DBL, TWIN
B. TPL, SGL
C. APT, TPL
D. TPL, DBL
HGT.06 Pytanie 167
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?

A. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
B. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
C. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
D. Prezydent Miasta
HGT.06 Pytanie 168
Realizacja usług w recepcji

Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to

A. PIT
B. NOPPH
C. WTO
D. POT
HGT.06 Pytanie 169
Realizacja usług w recepcji

Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy

A. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
B. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
C. są przystosowane do samoobsługi gości
D. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
HGT.06 Pytanie 170
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Boeuf Strogonow
B. Kotlet schabowy
C. Spaghetti Bolognese
D. Pudding Yorkshire
HGT.06 Pytanie 171
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie należy uznać za część sprzedaży osobistej?

A. Publikowanie informacji o hotelu w czasopismach branżowych
B. Sezonowe obniżanie cen usług hotelowych
C. Udział personelu hotelu w szkoleniach wyjazdowych
D. Prezentacja oferty przez pracownika recepcji w hotelowej recepcji
HGT.03 Pytanie 172
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych usług hotelowych nie należy do usług dodatkowych?

A. Zajęcia na kręgielni
B. Użycie apteczki
C. Przechowanie bagażu
D. Dostarczanie korespondencji
HGT.06 Pytanie 173
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w

A. rachunku hotelowym
B. formularzu rezerwacji
C. karcie rejestracyjnej
D. karcie pobytu
HGT.03 Pytanie 174
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?

A. Zajęcia fitness
B. Użycie apteczki
C. Dostarczanie korespondencji
D. Przechowalnia
HGT.06 Pytanie 175
Realizacja usług w recepcji

Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?

Proszę o rezerwację:

  • 4 pokoi dwuosobowych w terminie 2.10 – 5.10. br,
  • wyżywienia, tj. 3 posiłków dziennie dla 8 dorosłych osób od kolacji w dniu 2.10 do śniadania w dniu 5.10,
  • małego basenu i sauny na wyłączność w dniu 3.10 w godz. 2000– 2200,
  • parkingu strzeżonego dla 2 samochodów.

A. Administracja i służba parterowa.
B. Dział księgowości i kadry.
C. Służba parterowa i dział rekreacji.
D. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
HGT.06 Pytanie 176
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 36 godz
B. Do 12 godz
C. Do 24 godz
D. Do 48 godz
HGT.03 Pytanie 177
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką jednostkę noclegową należy przygotować dla klienta, który dokonał rezerwacji pokoju dwuosobowego z dużym łóżkiem?

A. Suite
B. Double
C. Twin
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 178
Realizacja usług w recepcji

Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?

A. 12.00
B. 19.00
C. 14.00
D. 18.00
HGT.06 Pytanie 179
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do pokoju w hotelu?

A. Formularz rezerwacji
B. Karta pobytu
C. Grafik rezerwacji
D. Karta rejestracyjna
HGT.06 Pytanie 180
Realizacja usług w recepcji

W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?

A. 3* i 4*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3* i 4*
D. 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 181
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?

A. Korytarzowy.
B. Magazynier tkanin.
C. Pokojowa.
D. Osoba z pralni.
HGT.06 Pytanie 182
Realizacja usług w recepcji

Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować

A. reklamę w telewizji
B. reklamę w radiu
C. promocję w branży
D. promocję w regionie
HGT.06 Pytanie 183
Realizacja usług w recepcji

Check-in to proces

A. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
B. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
C. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
D. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
HGT.03 Pytanie 184
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie wymiary powinien mieć obrus do przykrycia stołu o wymiarach 80 cm x 120 cm, zakładając, że długość zwisu ma wynosić 30 cm?

A. 160 cm x 240 cm
B. 130 cm x 180 cm
C. 110 cm x 150 cm
D. 140 cm x 180 cm
HGT.06 Pytanie 185
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
B. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
D. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
HGT.03 Pytanie 186
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zachowanie porządku oraz czystości w obszarze wellness i SPA w hotelu należy do zadań pracowników

A. służby parterowej
B. działu technicznego
C. służby pięter
D. sekcji rekreacyjnej
HGT.06 Pytanie 187
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie jest ostatnim etapem procedury check in dla grupy zorganizowanej?

A. Poinformowanie o usługach dodatkowych
B. Rejestracja gości
C. Wydanie kluczy i kart pobytu
D. Otwarcie rachunku gości
HGT.06 Pytanie 188
Realizacja usług w recepcji

Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?

A. Osób będących w delegacji
B. Nowożeńców
C. Zorganizowanych grup turystycznych
D. Osób niepełnosprawnych
HGT.06 Pytanie 189
Realizacja usług w recepcji

Jaką strategię przyjmuje obiekt hotelowy, gdy układ pokoi hotelowych jest dostosowany do obecnej pory roku?

A. Cennik
B. Akcje promocyjne
C. Kanały dystrybucji
D. Asortyment
HGT.06 Pytanie 190
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. podtrzymywanie tradycji polskiej gościnności
B. polecanie lokali hotelowych i gastronomicznych
C. rozszerzanie usług hotelarskich globalnie
D. dbałość o etykę zawodową hotelarzy i jej promowanie
HGT.03 Pytanie 191
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jajko, cukier
B. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
C. Mąka, jajko, drożdże
D. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
HGT.03 Pytanie 192
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki napój powinien być zaproponowany gościowi podczas śniadania wiedeńskiego?

A. Herbatę z cytryną lub imbirem
B. Kawę z bitą śmietaną
C. Herbatę z sokiem
D. Kawę z mlekiem lub śmietanką
HGT.06 Pytanie 193
Realizacja usług w recepcji

Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.

A. Ulotki rozdawane na ulicach
B. Intensywna reklama w telewizji
C. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
D. Intensywna reklama w radio
HGT.06 Pytanie 194
Realizacja usług w recepcji

Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?

A. zmniejszy się o 10%
B. zmniejszy się o 20%
C. zwiększy się o 10%
D. zwiększy się o 20%
HGT.03 Pytanie 195
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył rezerwację w hotelu na organizację wydarzenia z okazji podpisania kontraktu handlowego. Poprosił o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki rodzaj przyjęcia recepcjonista powinien zaproponować klientowi?

A. Garden Party
B. Przyjęcie bufetowe
C. Lampkę wina
D. Coctail Party
HGT.06 Pytanie 196
Realizacja usług w recepcji

Aby osiągnąć wysokie obłożenie w letnim okresie, hotel usytuowany nad brzegiem morza, z dużym wyprzedzeniem opracowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. first minute
B. timesharing
C. all inclusive
D. rack rate
HGT.06 Pytanie 197
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?

A. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
B. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
C. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
D. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
HGT.03 Pytanie 198
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest najmniejsze dopuszczalne wymiary łóżka w lokalu mieszkalnym typu DBL?

A. 198 cm x 203 cm
B. 153 cm x 203 cm
C. 140 cm x 200 cm
D. 90 cm x 200 cm
HGT.03 Pytanie 199
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wchodzą w skład nakrycia do serwisu płatków z mlekiem?

A. talerza głębokiego i łyżeczki
B. talerza zakąskowego i łyżki
C. filiżanki, mlecznika i łyżeczki
D. miseczki na podstawce i łyżki
HGT.06 Pytanie 200
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg

A. kartą płatniczą
B. gotówką
C. voucherem
D. czekiem podróżniczym