Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów śniadaniowych obejmuje grupę potraw oraz napojów typowych dla pełnego śniadania wiedeńskiego?

A. Kawa z dodatkiem śmietanki, pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku
B. Kawa naturalna lub herbata, mleko lub śmietanka, pieczywo, masło, jaja po wiedeńsku, wędliny, sery, miód i dżem
C. Kawa, herbata lub mleko, sok z owoców cytrusowych lub warzywny, zupa mleczna, ryby na gorąco lub na zimno, potrawy z jaj lub z mięsa, masło, pieczywo
D. Herbata, kawa, czekolada lub kakao, według gustu konsumentów, ciasto drożdżowe, rogaliki, masło, konfitury, dżem oraz miód
Realizacja usług w recepcji

W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie

A. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
B. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
C. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
D. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. całodzienne wyżywienie.
B. serwowanie śniadań do pokoju.
C. możliwość parkowania pojazdów.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co należy zrobić, jeśli gość zgubi klucz do pokoju?

A. Zamknięcie pokoju do czasu znalezienia klucza nie rozwiązuje problemu
B. Natychmiastowe wymeldowanie gościa nie jest odpowiednim rozwiązaniem
C. Wydanie duplikatu klucza po potwierdzeniu tożsamości gościa
D. Zgłoszenie zgubienia klucza policji nie jest konieczne w przypadku zagubienia klucza hotelowego
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o świadczeniu usług turystycznych, schroniska to miejsca usytuowane

A. w miejscach niezabudowanych i dedykowane wyłącznie turystom indywidualnym
B. w miejscach niezabudowanych i przeznaczone wyłącznie dla grup turystycznych
C. w pobliżu szlaków turystycznych i przystosowane do samoobsługi gości
D. w pobliżu szlaków turystycznych i oferujące podstawowy zakres usług
HGT.03 Pytanie 1968
Obsługa gości w obiekcie świa…

Charakter działalności SPA w obiekcie hotelowym to

A. usługi rozrywkowe oraz zabiegi zdrowotne
B. zabiegi zdrowotne
C. usługi rozrywkowe
D. zabiegi prozdrowotne i poprawiające urodę
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?

A. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 1974
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
B. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
C. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
D. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma farmaceutyczna złożyła zamówienie na usługi konferencyjne w hotelu, a wartość brutto tego zamówienia wynosi 12 400 zł. Jaką kwotę w postaci zaliczki musi uiścić firma, jeśli ma ona wynosić 20% wartości zamówienia?

A. 1 240 zł
B. 248 zł
C. 124 zł
D. 2 480 zł
Realizacja usług w recepcji

Domy wycieczkowe to obiekty dysponujące przynajmniej 30 miejscami noclegowymi, przystosowane do samoobsługi oraz oferujące

A. minimalny zakres usług dotyczących pobytu klientów
B. rozbudowany wachlarz usług związanych z pobytem klientów
C. swoim gościom całodzienne wyżywienie
D. swoim klientom usługi noclegowe oraz gastronomiczne
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do usług hotelarskich wspierających zalicza się m.in.:

A. budzenie, szatnię, depozyt, przechowalnie bagażu, informację turystyczną
B. solarium, saunę, wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem
C. dostarczenie kwiatów, udostępnienie prasy codziennej, sprzedaż kosmetyków
D. masaż, room-service, pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie

A. specjalnego
B. awaryjnego
C. bieżącego
D. sezonowego
HGT.06 Pytanie 1990
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił klucze od pokoju i pragnie uregulować należność za pobyt. W tej sytuacji pracownik recepcji przystąpi do przeprowadzenia procedury

A. check-in grupy turystycznej
B. check-out grupy turystycznej
C. check-out gościa indywidualnego
D. check-in gościa indywidualnego
Realizacja usług w recepcji

Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują

A. sprzedaż osobistą
B. promocję szeptaną
C. reklamę zewnętrzną
D. public relations
HGT.06 Pytanie 1992
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?

A. Potwierdzona
B. Wstępna
C. Gwarantowana
D. Kredytowa
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z aktualnymi regulacjami, terminal POS nie jest konieczny w hotelach oraz motelach

A. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
B. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
C. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
D. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów

A. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
B. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
C. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
D. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?

A. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
C. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
D. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu Kodeksu cywilnego, określ na który z wymienionych czynników nie może powołać się hotel odmawiając przyjęcia do depozytu cennej biżuterii gościa.

n n nn
n

Art. 849. § 3. Kodeksu cywilnego:

n

„Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest obowiązany przyjąć na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe i cenne przedmioty, w szczególności kosztowności i przedmioty mające wartość naukową lub artystyczną. Może odmówić przyjęcia tych rzeczy tylko wówczas, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo jeżeli w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo podobnego zakładu mają zbyt dużą wartość lub gdy zajmują zbyt dużo miejsca".

n

A. Wartość rzeczy.
B. Lokalizacja hotelu.
C. Standard hotelu.
D. Wielkość rzeczy.
Realizacja usług w recepcji

Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?

A. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
B. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
C. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
D. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych