Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 961
Realizacja usług w recepcji
A. proponować gościowi pobyt w hotelu o wyższej jakości
B. ustalić czas oczekiwania i zasugerować skorzystanie z kawiarni lub restauracji
C. zamówić taksówkę i odesłać gościa do najbliższego hotelu tej samej klasy
D. wezwać bagażowego i skierować gościa do pokoju, który jest w przygotowaniu
HGT.03 Pytanie 1 962
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z jednostek mieszkalnych jest standardowo wyposażona w udogodnienia dla rodzin?
A. Studio
B. Executive
C. Rezydencjonalna
D. Superior
HGT.06 Pytanie 1 963
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?
A. Konferencyjnej
B. Noclegowej
C. Budzenia
D. Rekreacyjnej
HGT.03 Pytanie 1 964
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki składnik stanowi podstawę sosu tatarskiego?
A. Olej
B. Kefir
C. Maślanka
D. Majonez
HGT.06 Pytanie 1 965
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych instytucji jest międzynarodową organizacją zajmującą się turystyką?
A. POT
B. AIH
C. PIT
D. UNWTO
HGT.06 Pytanie 1 966
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 20 marca
B. 22 marca
C. 23 marca
D. 21 marca
HGT.06 Pytanie 1 967
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?
A. kempingi
B. pola namiotowe
C. karawaningi
D. pola biwakowe
HGT.03 Pytanie 1 968
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zestaw produktów zawiera jedynie składniki śniadania wiedeńskiego wzmocnionego?
A. Pieczywo razowe, kawa, świeży sok, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
B. Kawa, herbata, ciasto drożdżowe, jajo po wiedeńsku, masło, sery
C. Pieczywo pszenne, kawa, mleko lub śmietanka, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
D. Kawa, herbatniki, zupa mleczna, jajo po wiedeńsku, wędliny, sery
HGT.06 Pytanie 1 969
Realizacja usług w recepcji
Schronisko to obiekt zapewniający noclegi
A. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
D. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
HGT.06 Pytanie 1 970
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów
A. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
B. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
C. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
D. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
HGT.03 Pytanie 1 971
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument, który wypełnia inspektor pięter po przeprowadzeniu kontroli lokalu mieszkalnego przygotowanego do sprzedaży, to
A. protokół strat w pokoju
B. wykaz pokoi do sprzątnięcia
C. harmonogram czasu pracy
D. karta sprawdzania pokoju
HGT.03 Pytanie 1 972
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kwotę powinno się umieścić na fakturze w polu wartość netto, jeśli cena brutto za usługę SPA wyniosła 170,00 zł?
A. 201,79 zł
B. 157,41 zł
C. 138,21 zł
D. 130,90 zł
HGT.06 Pytanie 1 973
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?
A. Recepcjonista-informator
B. Pracownik działu rezerwacji
C. Pracownik działu guest relations
D. Recepcjonista concierge
HGT.06 Pytanie 1 974
Realizacja usług w recepcji
Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
A. Pola biwakowe oraz kempingi
B. Schroniska i domy wycieczkowe
C. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
D. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
HGT.03 Pytanie 1 975
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty powinny być jako pierwsze ułożone w bufecie śniadaniowym?
A. Produkty zbożowe i mleko
B. Sery oraz pieczywo
C. Soki owocowe oraz produkty mleczne
D. Masło, margaryna śniadaniowa i dżemy
HGT.06 Pytanie 1 976
Realizacja usług w recepcji
W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma gwarantowaną codzienną zmianę ręczników i pościeli oraz możliwość zakupu lub otrzymywania codziennej prasy?
A. 3*
B. 2*
C. 1*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 1 977
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
B. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
C. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
D. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
HGT.03 Pytanie 1 978
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył zamówienie na śniadanie do pokoju. Gastronomia zrealizuje to zamówienie za pomocą formy
A. bufetu śniadaniowego
B. serwisu talerzowego
C. serwisu a’la carte
D. room service’u
HGT.06 Pytanie 1 979
Realizacja usług w recepcji
Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:
A. usług z tym związanych
B. serwis turystów i gości
C. zakwaterowania i wyżywienia
D. aktywności rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 1 980
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IHRA?
A. Międzynarodową Federację Młodzieżowych Schronisk
B. Światową Radę Turystyki i Rekreacji
C. Międzynarodowe Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji
D. Krajową Konferencję Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
HGT.06 Pytanie 1 981
Realizacja usług w recepcji
W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej
A. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
B. danych identyfikacyjnych hotelu.
C. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
D. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
HGT.06 Pytanie 1 982
Realizacja usług w recepcji
Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?
A. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
B. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
D. Organizacja Narodów Zjednoczonych
HGT.06 Pytanie 1 983
Realizacja usług w recepcji
Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane
A. we wszelkich hotelach
B. tylko w hotelach o kategorii 5*
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 984
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji pożarowej, szybki dostęp do pomieszczeń gościnnych zapewnia
A. system klucza centralnego
B. wyznaczona ścieżka ewakuacyjna
C. sprawnie działająca winda osobowa
D. awaryjny system oświetleniowy
HGT.06 Pytanie 1 985
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?
A. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
B. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
C. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
D. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
HGT.06 Pytanie 1 986
Realizacja usług w recepcji
Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza
A. starosta
B. prezydent miasta
C. marszałek województwa
D. wojewoda
HGT.06 Pytanie 1 987
Realizacja usług w recepcji
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?
A. Numer pokoju
B. Typ pokoju
C. Adres zamieszkania
D. Data pobytu
HGT.06 Pytanie 1 988
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?
A. Potwierdzoną
B. Wstępną
C. Gwarantowaną
D. Kredytową