Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 961
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Superior
B. Studio
C. Rezydencjonalna
D. Executive
HGT.06 Pytanie 1 962
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na
A. dzienny limit transakcji
B. termin ważności karty
C. typ karty
D. stan konta
HGT.06 Pytanie 1 963
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
B. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
HGT.06 Pytanie 1 964
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?
A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Public relations
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 1 965
Realizacja usług w recepcji
Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni
A. niemieckiej
B. węgierskiej
C. skandynawskiej
D. arabskiej
HGT.06 Pytanie 1 966
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?
A. Sejf depozytowy
B. Komputer
C. Terminal POS
D. Kasa fiskalna
HGT.06 Pytanie 1 967
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?
A. Public relations
B. Promocja sprzedaży
C. Reklama
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 1 968
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się
A. przez całą dobę
B. przez 12 godzin w ciągu dnia
C. w ustalonych godzinach
D. w określonym czasie
HGT.06 Pytanie 1 969
Realizacja usług w recepcji
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?
A. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
D. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
HGT.03 Pytanie 1 970
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to
A. penthouse
B. duplex
C. bungalow
D. junior suite
HGT.03 Pytanie 1 971
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane
A. dezynsekcji
B. deratyzacji
C. dezynfekcji
D. dezaktywacji
HGT.06 Pytanie 1 972
Realizacja usług w recepcji
Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien
A. sporządzić rachunek wstępny
B. przygotować kartę rejestracyjną
C. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
D. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
HGT.03 Pytanie 1 973
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie powierzchnie powinny być przetarte roztworem dezynfekującym podczas sprzątania mieszkania opuszczonego przez gościa?
A. Powierzchnia stołu, parapet, podłoga w toalecie
B. Słuchawkę od telefonu, pilot od telewizora, klamki
C. Klamki, podłoga w toalecie, parapet
D. Kieliszki do wody, pilot od telewizora, powierzchnia stołu
HGT.06 Pytanie 1 974
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to
L.p. | Nazwisko i imię | Data i miejsce urodzenia | Data | Oznaczenie dokumentu tożsamości | Numer pokoju/ uwagi | |
---|---|---|---|---|---|---|
przyjazdu | wyjazdu | |||||
1. | Kowalski Piotr | 02.02.1989, Kraków | 12.05.2016 | 17.05.2016 | ABC 123456 | 305/ pies |
A. karta rejestracyjna.
B. potwierdzenie rezerwacji.
C. księga rejestracyjna.
D. formularz rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 975
Realizacja usług w recepcji
W każdej recepcji hotelowej, bez względu na jej klasę, klient może skorzystać
A. z kserokopiarki
B. z bankomatu
C. z telefonu
D. z klucznicy
HGT.06 Pytanie 1 976
Realizacja usług w recepcji
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
B. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
C. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
D. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
HGT.06 Pytanie 1 977
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii
A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. tylko 5*
D. tylko 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 978
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?
A. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
B. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
C. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
D. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 1 979
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze za usługę noclegową w hotelu, jeśli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, a w tym zawarta jest stała opłata klimatyczna wynosząca 1,50 zł? Stawka podatku VAT na usługi noclegowe wynosi 7 %?
A. 130,00 zł
B. 140,00 zł
C. 160,00 zł
D. 150,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 980
Realizacja usług w recepcji
Klient dokonał rezerwacji w hotelu, która uwzględnia: nocleg, wyżywienie przez całą dobę, napoje, przekąski oraz usługi związane z rekreacją i rozrywką. Jaką usługę zamówił klient?
A. Brunch
B. Lunch
C. Pełne wyżywienie - FB
D. Wszystko w cenie - AI
HGT.06 Pytanie 1 981
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje minimum 30 miejscami do spania, zapewniając przy tym podstawowy zestaw usług dla gości oraz umożliwiający samodzielne korzystanie z bazy, to:
A. schronisko
B. dom wczasowy
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 982
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój 1-osobowy | 400 zł |
Pokój 2-osobowy | 300 zł |
Apartament | 550 zł |
A. 2 420 zł
B. 1 480 zł
C. 2 200 zł
D. 1 980 zł
HGT.06 Pytanie 1 983
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?
A. Schroniska i kempingi.
B. Domy wycieczkowe i schroniska.
C. Kempingi i schroniska młodzieżowe.
D. Schroniska młodzieżowe i domy wycieczkowe.
HGT.06 Pytanie 1 984
Realizacja usług w recepcji
Zapotrzebowanie na usługi hotelowe
A. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
B. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
C. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
D. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
HGT.06 Pytanie 1 985
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zrealizował rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn oraz 12 kobiet). Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?
A. 5 DBL i 5 TPL
B. 2 DBL i 6 TPL
C. 12 DBL i 1 TPL
D. 1 DBL i 8 TPL
HGT.03 Pytanie 1 986
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie podanej instrukcji określ ilość proszku do prania 30 kg obrusów.
Do prania obrusów użyj: 20 dag proszku na 1 kg prania
A. 2,0 kg
B. 6,0 kg
C. 3,5 kg
D. 1,5 kg
HGT.06 Pytanie 1 987
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Przechowalnia bagażu
B. Fryzjer
C. Zabezpieczenie
D. Obudzenie
HGT.06 Pytanie 1 988
Realizacja usług w recepcji
Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?
A. Pobytu
B. Rejestracyjna
C. Kredytowa
D. Stałego klienta
HGT.06 Pytanie 1 989
Realizacja usług w recepcji
Korzystając z danych w tabeli, ustal częstotliwość wykonywania masażu serca przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie, która jest nieprzytomna i nie oddycha.
Reanimacja krążeniowo-oddechowa | Niemowlę do 1 roku życia | Dziecko od 1 roku życia do okresu pokwitania | Dorosły od okresu pokwitania |
---|---|---|---|
Rozpoczęcie działań ratujących | 5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć | 5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć | 30 uciśnięć |
Miejsce ucisku | środek linii sutkowej | jeden palec powyżej dołu mostka | dwa palce powyżej dołu mostka |
Głębokość ucisku | 1,5 – 2,5 cm | 2,5 – 3,5 cm | 4 – 5 cm |
Częstotliwość ucisku mostka | do 120 na minutę | 100 na minutę | 100 na minutę |
Proporcje wdech-ucisk | 2 : 30 | 2 : 30 | 2 : 30 |
A. 60 ucisków mostka na minutę.
B. 90 ucisków mostka na minutę.
C. 100 ucisków mostka na minutę.
D. 30 ucisków mostka na minutę.
HGT.06 Pytanie 1 990
Realizacja usług w recepcji
Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.
A. Ilościowy
B. Lojalnościowy
C. Czasowy
D. Sezonowy
HGT.03 Pytanie 1 991
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pad to narzędzie stosowane przez pracowników służby pięter do
A. usuwania kurzu
B. polerowania posadzki
C. czyszczenia podłóg
D. czyszczenia toalety
HGT.03 Pytanie 1 992
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba pracująca w hotelu, przyjmując zamówienie na dodatkowe usługi dla zorganizowanej grupy, powinna uzyskać od zlecającego
A. wstępny kosztorys zamawianych usług
B. informację o rodzaju świadczonych usług podstawowych
C. informację o rodzaju zamawianych usług ze wskazaniem ich wykonawców
D. informację o rodzaju usług z uwzględnieniem liczby, terminu oraz formy płatności
HGT.03 Pytanie 1 993
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wewnętrzną procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 należy wykorzystać 10 litrów wody oraz 30 ml środka czyszczącego. Oblicz ilość wody i środka czyszczącego, którą powinien użyć pracownik służby pięter do umycia podłogi w holu recepcyjnym o powierzchni 50 m2?
A. 50 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
B. 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego
C. 20 litrów wody i 60 ml środka czyszczącego
D. 100 litrów wody i 300 ml środka czyszczącego
HGT.03 Pytanie 1 994
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z podanych zestawów zawiera napoje i produkty typowe wyłącznie dla śniadania amerykańskiego?
|
|
Zestaw 1. | Zestaw 2. |
|
|
Zestaw 3. | Zestaw 4. |
A. Zestaw 2.
B. Zestaw 4.
C. Zestaw 1.
D. Zestaw 3.
HGT.03 Pytanie 1 995
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być przeprowadzony w przypadku wystąpienia mrówek w hotelu?
A. Codzienne.
B. Dokładne.
C. B bieżące.
D. Specjalne.
HGT.06 Pytanie 1 996
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?
A. Zrealizować kartę rejestracyjną
B. Życzyć miłego pobytu
C. Zażądać dokumentu tożsamości
D. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 997
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
HGT.03 Pytanie 1 998
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie wyposażenie jest wymagane w pokojach hotelowych we wszystkich klasach obiektów noclegowych?
A. Dywan lub dywanik przy łóżku, stolik nocny przy każdym łóżku, szafa lub wieszak ścienny, krzesło lub inny mebel do siedzenia, biurko lub stół, telefon
B. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, szafa lub wnęka na ubrania, wieszak ścienny lub stojący na odzież wierzchnią, biurko lub stół, lustro
C. Dywan lub dywanik przy łóżku, wieszak ścienny, co najmniej jedno krzesło lub fotel do siedzenia, szafa, biurko lub stół, zestaw do czyszczenia odzieży
D. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, wnęka na ubrania lub wieszak ścienny, biurko lub stół, krzesło lub fotel, bagażnik
HGT.06 Pytanie 1 999
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Saturn", który dysponuje 50 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 53%
B. 33%
C. 20%
D. 40%
HGT.03 Pytanie 2 000
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej czynności nie wykonuje usługa serwisu wieczornego w hotelach luksusowych w pokojach gościnnych?
A. Zabrania narzuty z łóżka.
B. Dostarczenia podwieczorku do pokoju.
C. Przygotowania przy łóżku kapci.
D. Włączenia lampki nocnej.