Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1961
Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządza się na zamieszczonym formularzu?

HOTEL MIRANDA***
Imię                Nazwisko                
Nr i seria dowodu tożsamościForma płatności
Data przyjazduData wyjazdu
Podpis recepcjonistyPodpis gościa

A. Kartę rejestracyjną.
B. Kartę pobytu.
C. Voucher biura podróży.
D. Czek podróżny.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.

Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g
Mleko51Dżem truskawkowy252
Jogurt60Chleb zwykły245
Ser gouda288Chleb żytni razowy223
Twaróg chudy99Graham226
Jaja133Pomidor14
Parówka301Sałata10
Polędwica sopocka165Ogórek10
Szynka z kurczaka199Rzodkiewka9
Szynka wieprzowa223Masło735
Cukier405Margaryna „Flora"531

A. 535 kcal
B. 324 kcal
C. 447 kcal
D. 435 kcal
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?

A. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
B. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
C. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
D. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
HGT.03 Pytanie 1966
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czekoladowo-brązowa pianka, znana jako crema, jest oznaką właściwego parzenia kawy?

A. con panna
B. macchiato
C. espresso
D. au lait
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie

A. awaryjnego
B. sezonowego
C. bieżącego
D. specjalnego
HGT.06 Pytanie 1968
Realizacja usług w recepcji

Nisza w rynku to

A. zbiór produktów od jednego producenta
B. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
C. strefa bezcłowa
D. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
Realizacja usług w recepcji

Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?

A. Sprzedaż osobistą
B. Public relations
C. Reklamę
D. Promocję właściwą
Realizacja usług w recepcji

Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?

Informacja dotycząca pobytu gości
Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka.
Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700.
Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r.

A. Pracownikowi działu gospodarczego.
B. Pracownikowi działu technicznego.
C. Kierownikowi służby pięter.
D. Kierownikowi recepcji.
HGT.06 Pytanie 1973
Realizacja usług w recepcji

Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?

A. powiadomić rodziców
B. wezwać pogotowie
C. udzielić pomocy doraźnej
D. poinformować kierownika obiektu
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?

A. Salę konferencyjną z wyposażeniem
B. Centrum SPA & Wellness
C. Bezpłatny room service
D. Bezpłatny dostęp do Internetu
Realizacja usług w recepcji

W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?

Fragment oferty pensjonatu Eden.
Rodzaj pokojuNoclegiWyżywienieCena w zł
DBL3 dobyFB420
DBL5 dóbFB600
DBL7 dóbFB750
Dzieci do lat 3 – gratis
Dzieci od 3 lat do 12 lat – połowa cen

A. Śniadanie, obiad i kolacja.
B. Obiad, podwieczorek i kolacja.
C. Śniadanie i obiadokolacja.
D. Śniadanie i obiad.
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to

A. sangwinik
B. melancholik
C. ekstrawertyk
D. choleryk
Realizacja usług w recepcji

Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować

A. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
B. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
C. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
D. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
Realizacja usług w recepcji

Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?

Zamówienie
Uprzejmie proszę o zorganizowanie jednodniowej konferencji dla 100 osób w dniu 16 lipca br.
Proszę o teatralne ustawienie krzeseł oraz wyposażenie sali konferencyjnej w sprzęt audiowizualny.
Oczekuję szczegółowej oferty na adres Stowarzyszenia.
Jan Nowak
Prezes Stowarzyszenia

A. Służbę pięter.
B. Służbę parterową.
C. Dział gastronomiczny.
D. Dział techniczny.
HGT.03 Pytanie 1981
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo należy gotować jajko we wrzącej osolonej wodzie, aby otrzymać przedstawione na zdjęciu jajko mollet?

Ilustracja do pytania 21
A. 8-10 minut.
B. 3 minuty.
C. 4-5 minut.
D. 6 minut.
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować pracownik recepcji miłośnikom piłki ręcznej, którzy spędzają weekend w hotelu?

A. Umożliwienie korzystania z hotelowej siłowni
B. Zorganizowanie wycieczki do lokalnych muzeów
C. Rezerwację biletów na mecz piłki ręcznej
D. Rezerwację biletów na mecz piłki siatkowej
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
B. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
C. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
D. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
HGT.06 Pytanie 1984
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?

A. Gwarantowaną
B. Przedwstępną
C. Niepotwierdzoną
D. Kredytową
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Polanicy-Zdroju.

Oferta hotelu w Polanicy-Zdroju
Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa.
Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie wykonywane rytuały w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu.

A. Konferencyjne.
B. Spa & Wellness.
C. Cateringowe.
D. Biznesowe.
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o całodobową obsługę pokoi
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
D. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
B. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
C. możliwość postoju autobusów
D. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
HGT.06 Pytanie 1989
Realizacja usług w recepcji

Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację

A. gwarantowaną
B. niegwarantowaną
C. przedwstępną
D. kredytową
Realizacja usług w recepcji

Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?

A. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
B. Reklama w mediach
C. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
D. Weekendowe obniżki cen
HGT.06 Pytanie 1993
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150,00
2Kolacjaszt.1040,00
3Parkingdoba520,00
Razem:

A. 1 350,00 zł
B. 1 150,00 zł
C. 1 050,00 zł
D. 1 250,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:

A. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
B. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
C. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
D. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
HGT.03 Pytanie 1995
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 58 do 65%
B. Od 36 do 44%
C. Od 20 do 35%
D. Od 12 do 14%
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?

A. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
C. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
D. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
HGT.06 Pytanie 1998
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 340,00 zł
B. 500,00 zł
C. 180,00 zł
D. 680,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?

A. zwiększy się
B. zmniejszy się
C. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
D. nie ulegnie zmianie