Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 2001
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest

A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacyjny
C. list powitalny
D. karta zamówienia
HGT.06 Pytanie 2003
Realizacja usług w recepcji

Wymień dane, które powinny być zawarte w karcie pobytu gościa w hotelu?

A. Dane osobowe gościa, koszt, data wyjazdu
B. Nazwisko gościa, data przybycia, podpis gościa
C. Nazwisko gościa, typ pokoju, adres gościa
D. Nazwisko gościa, numer pokoju, czas pobytu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
B. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
C. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
D. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czym jest kawa cappuccino?

A. bardzo mocna mała kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym z dodatkiem spienionej śmietanki
B. kawa przyrządzana w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietany i cynamonu
C. kawa przygotowywana w ekspresie ciśnieniowym, serwowana z pianą mleczną i posypana kakao
D. gorące spienione mleko z dodatkiem ekstraktu kawowego
Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
B. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
C. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego polecenia, określ w jakim celu kierownik zmiany zwrócił się do recepcjonistki.

Kasiu, wierzę, że poradzisz sobie sama na drugiej zmianie. Jesteś bardzo pracowita i sumienna recepcjonistka. Gdybyś jednak miała jakiś problem, dzwoń niezależnie od pory dnia i nocy.

A. Poinformowania, jak powinna się zachować, co zrobić, jak postępować w każdej sytuacji.
B. Pokazania jak rozwiązać problem, udzielenia pomocy, ewentualnie przejęcia inicjatywy.
C. Poinformowania, że nie jest jeszcze dostatecznie samodzielna i wzbudzenia w niej poczucia winy.
D. Pokazania, że ona sama umie sobie doskonale poradzić i jest gotowa do podejmowania samodzielnych decyzji.
HGT.06 Pytanie 2011
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?

A. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
B. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
D. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki wykonuje housekeeper supervisor?

A. zarządzanie magazynem bielizny brudnej i czystej
B. nadzór nad pracą służby pięter oraz kontrolę pokoi przygotowanych dla gości
C. współpracę z działem HR przy rekrutacji pracowników
D. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:

A. dom wycieczkowy
B. schronisko
C. pensjonat
D. schronisko młodzieżowe
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik room service po wejściu do pokoju, gdy gość zamówił płatne śniadanie do pokoju?

A. Ustawić tacę na stole, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać gościa
B. Ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć zapłatę
C. Ustawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o ewentualne dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
D. Ustawić tacę na stoliku, zainkasować należność i pożegnać gościa
HGT.03 Pytanie 2017
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych zasad dotyczących nakrywania stołu jest błędna?

A. Dozwolone jest ułożenie najwyżej dwóch łyżek obok siebie
B. Ostrza noży powinny być skierowane w lewą stronę
C. Liczba sztućców po lewej nie może być większa niż trzy
D. Łyżki oraz widelce trzeba układać grzbietem w dół
HGT.06 Pytanie 2018
Realizacja usług w recepcji

Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić

A. możliwość dokonania płatności kartą
B. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
C. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
D. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
HGT.03 Pytanie 2019
Obsługa gości w obiekcie świa…

Usługa fryzjerska stanowi pewien typ usługi w hotelu?

A. towarzyszącej
B. uzupełniającej
C. podstawowej
D. fakultatywnej
Realizacja usług w recepcji

Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?

A. Obniżenie ceny
B. Zwiększenie jakości obsługi
C. Udoskonalenie produktu
D. Reklama w Internecie
HGT.03 Pytanie 2022
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?

A. 8-10 minut
B. 3 minuty
C. 6 minut
D. 4-5 minut
HGT.06 Pytanie 2023
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
B. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
C. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
D. rok ważności karty, numer konta bankowego.
HGT.03 Pytanie 2024
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?

A. Prasowanie odzieży
B. Przechowywanie bagażu
C. Zamawianie taksówki
D. Udzielanie informacji
HGT.03 Pytanie 2028
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z wymienionych świadczeń nie są w hotelarstwie opcjonalne?

A. Basen, możliwość korzystania z kompleksu saun
B. Informacja turystyczna, dostarczenie poczty dla gości
C. Dostęp do boiska do siatkówki, wynajem kręgielni
D. Korzystanie z kortu tenisowego, zajęcia fitness
HGT.06 Pytanie 2030
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Reklamę
B. Public relations
C. Sprzedaż osobistą
D. Promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest

A. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
B. produkt lub oferta asortymentowa
C. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
D. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 10 m2
B. 20 m2
C. 30 m2
D. 50 m2
HGT.06 Pytanie 2035
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
B. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
C. wydać potwierdzenie dokonania płatności
D. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?

A. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
B. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
C. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
D. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Serwis polegający na serwowaniu wszystkim gościom tego samego zestawu menu śniadaniowego, w ustalonym czasie i po z góry ustalonej cenie, nazywa się

A. bufetowy
B. bankietowy
C. a' la carte
D. table d’hôte
HGT.03 Pytanie 2038
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która oferta hotelu dotyczy usług dodatkowych uzupełniających?

Oferujemy naszym Gościom:
- profesjonalnie wyposażone sale konferencyjne
- gabinet odnowy biologicznej
- wynajem samochodów
- transfer z/na lotnisko
A.
Oferujemy naszym Gościom:
- przechowalnię bagażu
- informację turystyczną
- budzenie
- depozyt
B.
Oferujemy naszym Gościom:
- bezpłatny dostęp do Internetu
- wypożyczalnię rowerów
- możliwość zakupu pamiątek w hotelowym kiosku
- rezerwację karnetów na wyciągi narciarskie
C.
Oferujemy naszym Gościom:
- opiekunkę do dziecka
- miejsca parkingowe
- wynajęcie sejfu
- serwowanie śniadań do pokoju
- usługi pralnicze
D.

A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż sposób przygotowania łóżka, w którym materac pokryty jest jednym prześcieradłem, a na nim umieszczone jest drugie prześcieradło, następnie kładzie się koc, który jest zawijany na końcu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora.

A. Francuska.
B. Standardowa.
C. Niemiecka.
D. Angielska.
Realizacja usług w recepcji

Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?

A. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
B. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
C. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
D. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone