Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?

Pokój numerśniadanieobiadkolacja
101 DBL222
102 A330
103 DBL111
104 SGL111
Razem774

A. Zestawienie rezerwacji stolików.
B. Zestawienie żywienia.
C. Zestawienie pokoi.
D. Zestawienie obciążeń gości.
HGT.06 Pytanie 2003
Realizacja usług w recepcji

Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?

A. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
B. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
C. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
D. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
HGT.06 Pytanie 2004
Realizacja usług w recepcji

W hotelach usługi typu SPA dotyczą

A. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
B. usług kulturalnych oraz rozrywkowych
C. rekreacyjnych i leczniczych usług
D. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
B. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
C. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
D. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?

A. Kierownikowi służby pięter
B. Osobie z recepcji
C. Zarządcy hotelu
D. Pracownikowi działu technicznego
HGT.03 Pytanie 2009
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług dodatkowych dostępnych w hotelu niesie ze sobą opłatę?

A. Prasowanie odzieży.
B. Przechowywanie bagażu.
C. Udzielanie wskazówek.
D. Zamówienie taksówki.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który rodzaj śniadania obejmuje przedstawione w ramce menu?

KARTA MENU – ŚNIADANIA
jajecznica na bekonie, fasolka w sosie pomidorowym,
gotowane parówki, wędlina, pieczywo,
kawa lub herbata, soki owocowe

A. Rosyjskie.
B. Angielskie.
C. Amerykańskie.
D. Wiedeńskie.
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu

A. służby pięter.
B. technicznego.
C. marketingu.
D. służby parterowej.
HGT.03 Pytanie 2015
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którą usługę o charakterze rozrywkowym z zamieszczonej oferty może zaproponować hotel zorganizowanej grupie gości biznesowych?

Oferta usług hotelu
Depozytbezpłatnie dla gości hotelowych
Saunabezpłatnie dla gości hotelowych
Kąpiel błotna ciała125 zł/os.
Masaż twarzy40 zł/os.
Pokaz mima450 zł za występ
Aromatoterapia200 zł/os.
Wynajem sali konferencyjnej40 zł/godz.

A. Kąpiel błotną ciała.
B. Wynajem sali konferencyjnej.
C. Depozyt.
D. Pokaz mima.
Realizacja usług w recepcji

Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?

A. Motel.
B. Ośrodek wczasowy.
C. Dom wycieczkowy.
D. Pensjonat.
HGT.06 Pytanie 2019
Realizacja usług w recepcji

Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?

A. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
B. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
C. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.

Dzienny grafik pokoi do sprzątania
Numer pokojuTyp pokojuStatus pokojuUwagi ogólne inspektora pięterUwagi pokojowej
100DBLZ
101DBLZ
102SGLGZawieszka klamkowa – Please do not disturb
103SGLCZ
104SGLGZawieszka klamkowa – Please make up the room
105DBLCZ
106DBLGZawieszka klamkowa – Please make up the room
107ApartamentZ
108ApartamentCZ
109DBLCZ
Oznaczenia:
Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z
Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G
Pokój czysty i już posprzątany – CZ

A. 102,107
B. 107,108
C. 104,106
D. 100,101
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonej oferty, określ jakie usługi dodatkowe oferuje pensjonat w Karpaczu?

Oferta pensjonatu w Karpaczu
Zima w Karkonoszach to raj dla zwolenników aktywnego wypoczynku. Z myślą o amatorach białego szaleństwa pensjonat w Karpaczu przygotował wyjątkową ofertę, obejmującą 7 noclegów ze śniadaniami i obiadokolacjami. W ramach pakietu goście będą mogli skorzystać z zajęć aerobiku oraz ćwiczeń relaksacyjnych i odprężających dla wzmocnienia ducha i ciała.

A. Bufet szwedzki.
B. Wellness i fitness.
C. Spa.
D. Aktywny wypoczynek na śniegu.
Obsługa gości w obiekcie świa…

W której kategorii hotele i motele mają obowiązek oferowania usługi sprzedaży lub dostarczania kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej (przynajmniej szczoteczki i pasty do zębów oraz maszynki i kremu do golenia)?

A. Od 3*
B. Od 2*
C. Od 1*
D. Od 4*
Realizacja usług w recepcji

Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?

A. Zorganizowanych grup turystycznych
B. Osób niepełnosprawnych
C. Osób będących w delegacji
D. Nowożeńców
HGT.06 Pytanie 2027
Realizacja usług w recepcji

Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?

A. Odwiedzanie muzeum przyrody
B. Spacer po ogrodzie botanicznym
C. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
D. Spacer w parku narodowym
HGT.06 Pytanie 2028
Realizacja usług w recepcji

Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien

A. przygotować kartę rejestracyjną
B. sporządzić rachunek wstępny
C. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
D. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
HGT.06 Pytanie 2029
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?

I.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamento BB
o pokój jednoosobowyx HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
II.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
x pokój dwuosobowy (twin)x FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
III.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
x pokój dwuosobowy (double)x AI
IV.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamentx BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI

A. IV
B. II
C. III
D. I
HGT.06 Pytanie 2030
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?

Jan Kowalski
ul. Targowa 123
00-250 Warszawa
tel. +48 224 885 023
kom. 666 388 845
e-mail: [email protected]
Warszawa, 13.03.2016 r.
 Hotel Zamkowy***
ul. Wawelska 1
31-052 Kraków
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu.
Łączę pozdrowienia
Jan Kowalski

A. 20.03.2016 r.
B. 27.03.2016 r.
C. 16.03.2016 r.
D. 14.03.2016 r.
Realizacja usług w recepcji

Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są

A. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
B. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
C. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
D. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
Realizacja usług w recepcji

Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
B. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
C. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
D. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonej karty menu określ, który rodzaj śniadania jest serwowany w restauracji hotelowej.

KARTA MENU – ŚNIADANIE
– Pieczywo
– Konfitury, dżem
– Miód
– Napoje gorące (herbata, kawa)
– Masło, margaryna

A. Kontynentalne.
B. Amerykańskie.
C. Angielskie.
D. Wiedeńskie.
HGT.06 Pytanie 2035
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.

sala/dataBIAŁA
20 osób
NIEBIESKA
100 osób
SZARA
20 osób
KREMOWA
100 osób
ZŁOTA
20 osób
10.07
11.07R - a
12.07R - a
13.07R – bR - aR - b
14.07R – bR - b
15.07R - b
Legenda:
R – a: zajęta w godz. 900-1300
R – b: zajęta w godz. 1400-1800
można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota.
wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800

A. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
B. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
C. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
D. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?

A. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
B. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
C. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
D. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata