Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 2 001
Realizacja usług w recepcji
A. Paragon fiskalny
B. Fakturę pro forma
C. Kosztorys usług
D. Fakturę
HGT.03 Pytanie 2 002
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które produkty powinny być jako pierwsze umieszczone w bufecie na śniadanie?
A. Wędliny oraz pasztety
B. Chleb i inne pieczywo
C. Mleko i wyroby mleczne
D. Dżemy, powidła i konfitury
HGT.06 Pytanie 2 003
Realizacja usług w recepcji
Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?
A. 350,00 zł
B. 375,00 zł
C. 200,00 zł
D. 175,00 zł
HGT.06 Pytanie 2 004
Realizacja usług w recepcji
Zespół przewodników górskich, współpracujący z hotelem, kierować będzie swoją ofertę głównie do
A. grup, które preferują aktywny wypoczynek
B. grup, które wolą bierny wypoczynek
C. turystów, dla których ważne są ekstremalne sporty
D. turystów, którzy oczekują silnych wrażeń
HGT.03 Pytanie 2 005
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż, co według regulacji można zaliczyć do rzeczy wniesionych przez gościa hotelowego.
A. Kamera oddana w depozyt
B. Auto zaparkowane na terenie hotelu
C. Pies zostawiony w pokoju
D. Walizka schowana w samochodzie
HGT.06 Pytanie 2 006
Realizacja usług w recepcji
Jakim narzędziem promocji posługują się pracownicy recepcji, prezentując osobiście i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?
A. Public relations
B. Promocją szeptaną
C. Sprzedażą osobistą
D. Reklamą zewnętrzną
HGT.06 Pytanie 2 007
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych instytucji jest międzynarodową organizacją zajmującą się turystyką?
A. UNWTO
B. PIT
C. POT
D. AIH
HGT.03 Pytanie 2 008
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument, który wypełnia inspektor pięter po przeprowadzeniu kontroli lokalu mieszkalnego przygotowanego do sprzedaży, to
A. protokół strat w pokoju
B. karta sprawdzania pokoju
C. harmonogram czasu pracy
D. wykaz pokoi do sprzątnięcia
HGT.03 Pytanie 2 009
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest najmniejsze dopuszczalne wymiary łóżka w lokalu mieszkalnym typu DBL?
A. 90 cm x 200 cm
B. 153 cm x 203 cm
C. 198 cm x 203 cm
D. 140 cm x 200 cm
HGT.06 Pytanie 2 010
Realizacja usług w recepcji
Podczas obsługi przyjęć dyplomatycznych w hotelu, powinno się zastosować serwis
A. amerykański
B. mieszany
C. francuski
D. niemiecki
HGT.06 Pytanie 2 011
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz
A. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
B. przyjąć opłatę
C. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
D. zamknąć rachunek hotelowy gościa
HGT.03 Pytanie 2 012
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż prawidłowy sposób serwowania zimnych serów oraz wędlin na bufecie śniadaniowym?
A. W salaterkach ze szczypcami do serwowania
B. Na półmiskach, na każdym półmisku widelec do serwowania
C. W bemarach, sztućce serwisowe na osobnym talerzyku
D. Na dużych talerzach, sztućce serwisowe na oddzielnych talerzykach
HGT.06 Pytanie 2 013
Realizacja usług w recepcji
Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest
A. sangwinik
B. flegmatyk
C. choleryk
D. melancholik
HGT.06 Pytanie 2 014
Realizacja usług w recepcji
Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę
Fragment faktury | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Wartość brutto w zł |
Nocleg | doba | 1 000,00 | 3 000,00 | 8 | 3 240,00 |
A. 1
B. 3
C. 2
D. 4
HGT.03 Pytanie 2 015
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument zamówienia na usługi dodatkowe przesłany przez klienta wymaga od pracowników biura obsługi klienta
A. ustnego potwierdzenia wykonania usług
B. wyłącznie przesłania kosztorysu do klienta
C. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
D. wyłącznie wpisania informacji do formularza rezerwacyjnego
HGT.03 Pytanie 2 016
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dania, napoje i potrawy składają się na tradycyjne śniadanie francuskie?
A. Sok pomarańczowy, filiżanka kawy lub herbaty, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury.
B. Napoje zimne oraz gorące, alkoholowe i bezalkoholowe, przekąski, ryby i mięsa smażone lub grillowane, dania na bazie jaj lub mąki, potrawy słodkie, sery.
C. Ciepły napój, chleb, masło, jajo po wiedeńsku, miód, dżem, słodka bułka drożdżowa, ser żółty, wędlina.
D. Sok z świeżych owoców lub warzyw oraz owoce cytrusowe, herbata po angielsku lub kawa, owsianka na mleku, tosty, jaja sadzone na szynce, naleśniki z dodatkami, ryby podawane na zimno, wędliny.
HGT.06 Pytanie 2 017
Realizacja usług w recepcji
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Statut hotelu
B. Księga meldunkowa
C. Regulamin hotelowy
D. Instrukcja bhp
HGT.03 Pytanie 2 018
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych zasad dotyczących nakrywania stołu jest błędna?
A. Dozwolone jest ułożenie najwyżej dwóch łyżek obok siebie
B. Ostrza noży powinny być skierowane w lewą stronę
C. Liczba sztućców po lewej nie może być większa niż trzy
D. Łyżki oraz widelce trzeba układać grzbietem w dół
HGT.03 Pytanie 2 019
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest składnikiem kawy cappuccino?
A. gorące spienione mleko z dodatkiem kawowego naparu i karmelu
B. napój mleczny, który powstaje przez powolne dolanie espresso do gorącego mleka
C. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, serwowana ze spienionym mlekiem
D. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietanki oraz szczyptą cynamonu
HGT.06 Pytanie 2 020
Realizacja usług w recepcji
Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?
A. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
B. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
C. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
D. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
HGT.06 Pytanie 2 021
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 20 m2
B. 35 m2
C. 30 m2
D. 45 m2
HGT.06 Pytanie 2 022
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
A. 6 000
B. 4 500
C. 2000
D. 1 500
HGT.03 Pytanie 2 023
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?
A. sejf
B. telefon
C. lodówka
D. minibar
HGT.06 Pytanie 2 024
Realizacja usług w recepcji
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?
A. Numer pokoju
B. Adres zamieszkania
C. Typ pokoju
D. Data pobytu
HGT.06 Pytanie 2 025
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to
A. campingi
B. pola namiotowe
C. stanice
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 2 026
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia
A. kartę pobytu
B. umowę najmu pokoju
C. formularz rezerwacyjny
D. zlecenie dotyczące parkingu
HGT.03 Pytanie 2 027
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania rodzinnego świątecznego posiłku zastosowano wobec gości, jeśli nakrycie przygotowano przed ich przybyciem oraz wszystkie dania były już podane na stole?
A. Angielską
B. Francuską
C. Rosyjską
D. Niemiecką
HGT.06 Pytanie 2 028
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?
A. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
B. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
C. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
HGT.06 Pytanie 2 029
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?
A. Dystrybucję
B. Cenę
C. Produkt
D. Promocję
HGT.06 Pytanie 2 030
Realizacja usług w recepcji
Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?
A. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
B. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
C. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
D. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
HGT.06 Pytanie 2 031
Realizacja usług w recepcji
Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?
A. Plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu na terenie innym niż parking hotelowy
B. Torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
C. Walizkę, powierzoną pracownikowi hotelu
D. Neseser, znajdujący się w pojeździe gościa hotelowego
HGT.03 Pytanie 2 032
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie porządkowania w lokalu mieszkalnym, drzwi wejściowe powinny być
A. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
B. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
C. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
D. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
HGT.06 Pytanie 2 033
Realizacja usług w recepcji
Z jakiej metody płatności zamierza skorzystać klient, jeśli pragnie uregulować należność za nocleg w hotelu przy użyciu bankowości internetowej?
A. Pobrania pocztowego
B. Polecenia przelewu
C. Wpłaty gotówkowej
D. Czeku podróżnego
HGT.06 Pytanie 2 034
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?
A. Opera.
B. Amadeus.
C. Galileo.
D. Sabre.
HGT.06 Pytanie 2 035
Realizacja usług w recepcji
Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:
A. serwis turystów i gości
B. usług z tym związanych
C. zakwaterowania i wyżywienia
D. aktywności rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 2 036
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych ofert hotelowych będzie skierowana do lokalnych passantów?
Hotel Vivaldi położony jest Karpaczu, w otoczeniu pięknych lasów świerkowo-sosnowych. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, trasy narciarskie oraz szlaki turystyczne. Hotel organizuje dla mieszkańców Karpacza jednodniowe imprezy okolicznościowe. |
Hotel Leśny położony jest w Parku Krajobrazowym. Wielu turystów przyciągają w te okolice piękne tereny spacerowe, ścieżki przyrodnicze oraz urokliwe jezioro. Hotel organizuje tygodniowe pobyty dla gości preferujących turystykę alternatywną. |
Hotel Ossa**** Congress & Spa to obiekt zlokalizowany, nieopodal Rawy Mazowieckiej. Hotel dysponuje 29 salami konferencyjnymi i bogatym centrum rekreacyjnym. Hotel organizuje kilkudniowe konferencje i kongresy. |
Hotel Morski położony jest w cichej dzielnicy Ustki. Oferuje szeroką ofertę usług dla rodzin z dziećmi. Hotel zapewnia 7 i 14 dniowe pobyty, animację czasu dla dzieci oraz hotele przedszkole. |
A. Hotelu Leśny.
B. Hotelu Vivaldi.
C. Hotelu Ossa.
D. Hotelu Morski.
HGT.06 Pytanie 2 037
Realizacja usług w recepcji
Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 4 noce, zapłać za 3"?
Oferta „Śpij 4 noce, zapłać za 3" | n
Przy pobycie w pokoju jedno lub dwuosobowym na 4 noce, jeden nocleg gratis! | n
Oferta ważna do 28.12.2016 r. | n
A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Marketing bezpośredni.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 2 038
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:
A. cztery kondygnacje
B. trzy kondygnacje
C. pięć kondygnacji
D. dwie kondygnacje
HGT.06 Pytanie 2 039
Realizacja usług w recepcji
Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.
A. Krajowego
B. Lokalnego
C. Regionalnego
D. Globalnego
HGT.03 Pytanie 2 040
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką formę powinno mieć śniadanie w hotelu, gdy jest przeznaczone dla większej liczby gości?
A. zestawu a la carte
B. wstawki śniadaniowej
C. room service
D. bufetu śniadaniowego