Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. opłacenia pobytu
B. wyjazdu gościa
C. anulowania rezerwacji
D. przyjęcia gościa
Realizacja usług w recepcji
Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?
| Pokój numer | śniadanie | obiad | kolacja |
|---|---|---|---|
| 101 DBL | 2 | 2 | 2 |
| 102 A | 3 | 3 | 0 |
| 103 DBL | 1 | 1 | 1 |
| 104 SGL | 1 | 1 | 1 |
| Razem | 7 | 7 | 4 |
A. Zestawienie rezerwacji stolików.
B. Zestawienie żywienia.
C. Zestawienie pokoi.
D. Zestawienie obciążeń gości.
Realizacja usług w recepcji
Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?
A. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
B. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
C. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
D. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
Realizacja usług w recepcji
W hotelach usługi typu SPA dotyczą
A. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
B. usług kulturalnych oraz rozrywkowych
C. rekreacyjnych i leczniczych usług
D. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
Realizacja usług w recepcji
Z którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe zarejestrowanie gościa w hotelu?
A. Paszportu
B. Regulaminu hotelowego
C. Prawa jazdy
D. Dowodu osobistego
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?
A. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
B. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
C. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
D. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?
A. Kierownikowi służby pięter
B. Osobie z recepcji
C. Zarządcy hotelu
D. Pracownikowi działu technicznego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które zdjęcie przedstawia nóż do krojenia wędlin wykładany na bufecie śniadaniowym?

A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług dodatkowych dostępnych w hotelu niesie ze sobą opłatę?
A. Prasowanie odzieży.
B. Przechowywanie bagażu.
C. Udzielanie wskazówek.
D. Zamówienie taksówki.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który rodzaj śniadania obejmuje przedstawione w ramce menu?
| KARTA MENU – ŚNIADANIA jajecznica na bekonie, fasolka w sosie pomidorowym, gotowane parówki, wędlina, pieczywo, kawa lub herbata, soki owocowe |
A. Rosyjskie.
B. Angielskie.
C. Amerykańskie.
D. Wiedeńskie.
HGT.03 Pytanie 2011
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba z działu gastronomii, która przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania potraw, powinna szczególnie zwracać uwagę na wyznaczone przez firmę kluczowe punkty kontroli, które są istotne przy wdrożeniu systemu
A. GMP
B. GHP
C. HACCP
D. ISO 9001
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, co nie jest uznawane za obiekt hotelarski?
A. kemping
B. pole biwakowe
C. szkolne schronisko młodzieżowe
D. dom wycieczkowy
Realizacja usług w recepcji
Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału
A. konwencjonalny
B. pośredni
C. bezpośredni
D. zintegrowany
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. służby pięter.
B. technicznego.
C. marketingu.
D. służby parterowej.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Którą usługę o charakterze rozrywkowym z zamieszczonej oferty może zaproponować hotel zorganizowanej grupie gości biznesowych?
| Oferta usług hotelu | |
|---|---|
| Depozyt | bezpłatnie dla gości hotelowych |
| Sauna | bezpłatnie dla gości hotelowych |
| Kąpiel błotna ciała | 125 zł/os. |
| Masaż twarzy | 40 zł/os. |
| Pokaz mima | 450 zł za występ |
| Aromatoterapia | 200 zł/os. |
| Wynajem sali konferencyjnej | 40 zł/godz. |
A. Kąpiel błotną ciała.
B. Wynajem sali konferencyjnej.
C. Depozyt.
D. Pokaz mima.
Realizacja usług w recepcji
Usługi motoryzacyjne, które są dostępne w motelu, to usługi
A. podstawowe
B. fakultatywne
C. towarzyszące
D. uzupełniające
Realizacja usług w recepcji
Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?
A. Motel.
B. Ośrodek wczasowy.
C. Dom wycieczkowy.
D. Pensjonat.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane
A. dezynsekcji
B. dezynfekcji
C. dezaktywacji
D. deratyzacji
Realizacja usług w recepcji
Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?
A. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
B. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
C. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.
| Dzienny grafik pokoi do sprzątania | ||||
|---|---|---|---|---|
| Numer pokoju | Typ pokoju | Status pokoju | Uwagi ogólne inspektora pięter | Uwagi pokojowej |
| 100 | DBL | Z | ||
| 101 | DBL | Z | ||
| 102 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please do not disturb | |
| 103 | SGL | CZ | ||
| 104 | SGL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
| 105 | DBL | CZ | ||
| 106 | DBL | G | Zawieszka klamkowa – Please make up the room | |
| 107 | Apartament | Z | ||
| 108 | Apartament | CZ | ||
| 109 | DBL | CZ | ||
| Oznaczenia: Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G Pokój czysty i już posprzątany – CZ | ||||
A. 102,107
B. 107,108
C. 104,106
D. 100,101
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonej oferty, określ jakie usługi dodatkowe oferuje pensjonat w Karpaczu?
| Oferta pensjonatu w Karpaczu | ||
| Zima w Karkonoszach to raj dla zwolenników aktywnego wypoczynku. Z myślą o amatorach białego szaleństwa pensjonat w Karpaczu przygotował wyjątkową ofertę, obejmującą 7 noclegów ze śniadaniami i obiadokolacjami. W ramach pakietu goście będą mogli skorzystać z zajęć aerobiku oraz ćwiczeń relaksacyjnych i odprężających dla wzmocnienia ducha i ciała. |
A. Bufet szwedzki.
B. Wellness i fitness.
C. Spa.
D. Aktywny wypoczynek na śniegu.
Obsługa gości w obiekcie świa…
W której kategorii hotele i motele mają obowiązek oferowania usługi sprzedaży lub dostarczania kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej (przynajmniej szczoteczki i pasty do zębów oraz maszynki i kremu do golenia)?
A. Od 3*
B. Od 2*
C. Od 1*
D. Od 4*
HGT.06 Pytanie 2023
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. usługa motoryzacyjna
B. sprzedaż kwiatów
C. podawanie śniadań
D. sprzedaż kosmetyków
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?
A. pensjonatów
B. kempingów
C. hoteli
D. mieli
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel o trzech gwiazdkach musi mieć w swojej ofercie
A. dystrybucję lub udostępnianie gazet codziennych.
B. kwiaciarnie lub opcję dostawy kwiatów.
C. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży gości.
D. centrum wellness.
Realizacja usług w recepcji
Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?
A. Zorganizowanych grup turystycznych
B. Osób niepełnosprawnych
C. Osób będących w delegacji
D. Nowożeńców
Realizacja usług w recepcji
Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?
A. Odwiedzanie muzeum przyrody
B. Spacer po ogrodzie botanicznym
C. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
D. Spacer w parku narodowym
Realizacja usług w recepcji
Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien
A. przygotować kartę rejestracyjną
B. sporządzić rachunek wstępny
C. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
D. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
Realizacja usług w recepcji
Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?
| I. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE |
| x apartament | o BB | |
| o pokój jednoosobowy | x HB | |
| o pokój dwuosobowy (twin) | o FB | |
| o pokój dwuosobowy (double) | o AI | |
| II. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE |
| o apartament | o BB | |
| o pokój jednoosobowy | o HB | |
| x pokój dwuosobowy (twin) | x FB | |
| o pokój dwuosobowy (double) | o AI | |
| III. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE |
| o apartament | o BB | |
| o pokój jednoosobowy | o HB | |
| o pokój dwuosobowy (twin) | o FB | |
| x pokój dwuosobowy (double) | x AI | |
| IV. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE |
| x apartament | x BB | |
| o pokój jednoosobowy | o HB | |
| o pokój dwuosobowy (twin) | o FB | |
| o pokój dwuosobowy (double) | o AI |
A. IV
B. II
C. III
D. I
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?
| Jan Kowalski ul. Targowa 123 00-250 Warszawa tel. +48 224 885 023 kom. 666 388 845 e-mail: [email protected] | Warszawa, 13.03.2016 r. |
| Hotel Zamkowy*** ul. Wawelska 1 31-052 Kraków | |
| Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu. | |
| Łączę pozdrowienia Jan Kowalski | |
A. 20.03.2016 r.
B. 27.03.2016 r.
C. 16.03.2016 r.
D. 14.03.2016 r.
Realizacja usług w recepcji
Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są
A. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
B. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
C. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
D. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
Realizacja usług w recepcji
Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?
A. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
B. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
C. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
D. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonej karty menu określ, który rodzaj śniadania jest serwowany w restauracji hotelowej.
| KARTA MENU – ŚNIADANIE | |
| – Pieczywo – Konfitury, dżem – Miód – Napoje gorące (herbata, kawa) – Masło, margaryna | |
A. Kontynentalne.
B. Amerykańskie.
C. Angielskie.
D. Wiedeńskie.
Realizacja usług w recepcji
Czym jest obiekt hotelarski działający w sezonie?
A. dom turystyczny
B. pole namiotowe
C. pensjonat
D. schronisko młodzieżowe
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.
| sala/data | BIAŁA 20 osób | NIEBIESKA 100 osób | SZARA 20 osób | KREMOWA 100 osób | ZŁOTA 20 osób |
|---|---|---|---|---|---|
| 10.07 | |||||
| 11.07 | R - a | ||||
| 12.07 | R - a | ||||
| 13.07 | R – b | R - a | R - b | ||
| 14.07 | R – b | R - b | |||
| 15.07 | R - b | ||||
| Legenda: R – a: zajęta w godz. 900-1300 R – b: zajęta w godz. 1400-1800 można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota. wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800 | |||||
A. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
B. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
C. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
D. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką powierzchnię powinna osoba sprzątająca oczyścić według instrukcji Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?
A. Elementów z nieoszlifowanego drewna
B. Tapet, które nie dają się zmyć
C. Powierzchni wykonanych z naturalnego kamienia
D. Powierzchni luster
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która kategoria gości hotelowych najlepiej skorzysta z zestawów śniadaniowych, oferowanych w przystępnej cenie?
A. Gości VIP
B. Rodzin z małymi dziećmi
C. Uczestników konferencji
D. Grupy turystycznej
Realizacja usług w recepcji
Obiekt zlokalizowany poza terenami zabudowanymi, oferujący podstawowe usługi dla osób przebywających w okolicy, to
A. kemping
B. dom wycieczkowy
C. pensjonat
D. schronisko
Realizacja usług w recepcji
Jakie trzy kategorie reprezentowane cyframi rzymskimi są wyróżniane dla
A. domu wycieczkowego
B. pensjonatu
C. motelu
D. domu wczasowego
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie statutowe wykonuje HOTREC?
A. Zjednoczenie zawodowych organizacji hotelarzy oraz właścicieli restauracji i kawiarni na arenie międzynarodowej
B. Ochrona interesów europejskich hoteli, restauracji i kawiarni
C. Wspieranie współpracy między narodowymi stowarzyszeniami promującymi krajoznawstwo i turystykę
D. Integracja i zrzeszanie krajowych stowarzyszeń hotelarskich z całego świata