Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 2041
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z danych w tabeli, ustal częstotliwość wykonywania masażu serca przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie, która jest nieprzytomna i nie oddycha.

Reanimacja krążeniowo-oddechowaNiemowlę do 1 roku życiaDziecko od 1 roku życia do okresu pokwitaniaDorosły od okresu pokwitania
Rozpoczęcie działań ratujących5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć30 uciśnięć
Miejsce uciskuśrodek linii sutkowejjeden palec powyżej dołu mostkadwa palce powyżej dołu mostka
Głębokość ucisku1,5 – 2,5 cm2,5 – 3,5 cm4 – 5 cm
Częstotliwość ucisku mostkado 120 na minutę100 na minutę100 na minutę
Proporcje wdech-ucisk2 : 302 : 302 : 30

A. 60 ucisków mostka na minutę.
B. 100 ucisków mostka na minutę.
C. 90 ucisków mostka na minutę.
D. 30 ucisków mostka na minutę.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go

A. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
B. o umowę o świadczenie usług turystycznych
C. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
D. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
B. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
C. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
D. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
HGT.06 Pytanie 2049
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?

A. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
B. Przeprowadzić remont pokoi.
C. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
D. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?

A. rachunek wstępny
B. potwierdzenie wpłaty
C. dowód wpłaty KP
D. paragon fiskalny
Realizacja usług w recepcji

Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?

A. samodzielność
B. solidna pamięć
C. spostrzegawczość
D. zdolność do dzielenia uwagi
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?

A. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
B. nie ulegnie zmianie
C. zwiększy się
D. zmniejszy się
HGT.03 Pytanie 2053
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są podstawowe zasady związane z bezpieczeństwem przeciwpożarowym w hotelu?

A. Codzienne testowanie alarmów przeciwpożarowych jest zalecane, ale raczej wystarczające są testy w regularnych odstępach czasu, np. raz w miesiącu.
B. Zamontowanie systemu spryskiwaczy w każdym pomieszczeniu jest zalecane, ale nie zawsze wymagane, zależy to od lokalnych przepisów.
C. Regularne sprawdzanie sprzętu gaśniczego
D. Stała obecność strażaka na terenie hotelu nie jest wymagana, ale personel powinien być przeszkolony w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
Realizacja usług w recepcji

Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?

Zamówienie
Uprzejmie proszę o zorganizowanie jednodniowej konferencji dla 100 osób w dniu 16 lipca br.
Proszę o teatralne ustawienie krzeseł oraz wyposażenie sali konferencyjnej w sprzęt audiowizualny.
Oczekuję szczegółowej oferty na adres Stowarzyszenia.
Jan Nowak
Prezes Stowarzyszenia

A. Dział techniczny.
B. Dział gastronomiczny.
C. Służbę pięter.
D. Służbę parterową.
Realizacja usług w recepcji

Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?

A. Zwiększenie jakości obsługi
B. Udoskonalenie produktu
C. Obniżenie ceny
D. Reklama w Internecie
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż prawidłowy sposób serwowania zimnych serów oraz wędlin na bufecie śniadaniowym?

A. Na dużych talerzach, sztućce serwisowe na oddzielnych talerzykach
B. W bemarach, sztućce serwisowe na osobnym talerzyku
C. W salaterkach ze szczypcami do serwowania
D. Na półmiskach, na każdym półmisku widelec do serwowania
Realizacja usług w recepcji

Na zapotrzebowanie na usługi hotelarskie oferowane przez schroniska górskie nie wpływa

A. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym
B. liczba oraz rodzaj atrakcji turystycznych
C. dochody podróżnych oraz ceny noclegów
D. pory roku oraz warunki pogodowe
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są odpowiednie warunki przechowywania świeżych ryb w chłodni magazynowej w restauracji hotelowej?

A. W temperaturze 10 - 14°C, maksymalnie 2 dni
B. W temperaturze -1 - 2°C, maksymalnie 2 dni
C. W temperaturze 2 - 4°C, maksymalnie 4 dni
D. W temperaturze 4 - 8°C, maksymalnie 4 dni
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?

A. Schronisko Marzenie
B. Motel Zacisze
C. Hotel Góral
D. Pensjonat Maria
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien działać recepcjonista, gdy żona gościa hotelowego skontaktuje się telefonicznie z prośbą o przekazanie mężowi istotnej wiadomości?

A. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
B. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
D. Przekazać wiadomość ustnie osobie towarzyszącej gościowi
Realizacja usług w recepcji

Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności

A. uzgadniania warunków umowy
B. zrozumienia problemów gościa
C. wczucia się w sytuację gościa
D. odmawiania realizacji prośb gościa
Realizacja usług w recepcji

Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?

A. Dział marketingu, gastronomia
B. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
C. Dział techniczny, odnowa biologiczna
D. Dział rekreacji, centrum biznesu
HGT.06 Pytanie 2068
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu od 10 do 14 lipca br., informując, że przyjedzie o godz. 1200, a wyjedzie o godz. 800. Doba hotelowa w tym hotelu rozpoczyna się o godz. 1100, a kończy o 900. Które oznaczenie w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

GRAFIK REZERWACJI
08.0709.0710.0711.0712.0713.0714.0715.07
A.RRRRRR
B.RRRR
C.RRRRR
D.RRRRR

A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po

A. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
B. otwarciu konta gościa
C. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
D. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
HGT.03 Pytanie 2071
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie danie podawane na śniadanie wymaga przygotowania na patelni?

A. Pasztet z ciecierzycy
B. Jajecznica na bekonie
C. Grzanki z serem
D. Fasolka w pomidorach
HGT.06 Pytanie 2072
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?

A. Materiały reklamowe w formie folderów
B. Rozpowszechnianie ulotek
C. Wydruki na plakatach
D. Reklama w internecie
HGT.06 Pytanie 2073
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista odebrał rezerwację noclegów dla grupy 17 uczniów, składającej się z 9 chłopców i 8 dziewcząt. Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 3 DBL i 5 TPL
B. 7 DBL i 4 SGL
C. 4 DBL i 3 TPL
D. 8 DBL i 2 SGL
Realizacja usług w recepcji

W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi

A. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
B. szafa lub zabudowane wnęki
C. lodówka bądź mini bar
D. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż propozycję menu śniadaniowego dostosowanego do potrzeb gościa będącego na diecie lekkostrawnej?

A. Chrupkie pieczywo, tłuste wędliny, gruszki
B. Chleb pełnoziarnisty, ser gouda, fasola
C. Chleb pszenny, chude wędliny, banany
D. Chleb żytni, wędzone mięsa, ogórki
HGT.06 Pytanie 2078
Realizacja usług w recepcji

Z jakiej metody płatności zamierza skorzystać klient, jeśli pragnie uregulować należność za nocleg w hotelu przy użyciu bankowości internetowej?

A. Polecenia przelewu
B. Wpłaty gotówkowej
C. Czeku podróżnego
D. Pobrania pocztowego