Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 2 041
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Usługi fryzjerskie, room-service
B. Basen kąpielowy, jacuzzi
C. Budzenie na życzenie, podawanie śniadań
D. Czyszczenie odzieży i obuwia, depozyt
HGT.03 Pytanie 2 042
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych czynności nie wchodzi w zakres obowiązków kierownika działu pięter?
A. Kontrola przestrzegania norm sanitarnych
B. Organizacja pracy w dziale housekeepingu
C. Przygotowanie raportów i analiz sprzedaży usług hotelarskich
D. Współpraca z recepcją w kwestii wykorzystania pokojów
HGT.06 Pytanie 2 043
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. kontrahentów
B. dyrektora hotelu
C. mieszkańców
D. przedstawicieli mediów
HGT.06 Pytanie 2 044
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę
A. niemiecką
B. angielską
C. francuską
D. rosyjską
HGT.06 Pytanie 2 045
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?
A. Reklamę
B. Promocję sprzedaży
C. Promocję bezpośrednią
D. E-marketing
HGT.06 Pytanie 2 046
Realizacja usług w recepcji
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. położenie miejsca
B. wielkość obiektu hotelowego
C. ilość obiektów noclegowych
D. promocja na targach, jakość produktu
HGT.06 Pytanie 2 047
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
HGT.06 Pytanie 2 048
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?
A. Życzyć miłego pobytu
B. Zrealizować kartę rejestracyjną
C. Zażądać dokumentu tożsamości
D. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
HGT.06 Pytanie 2 049
Realizacja usług w recepcji
Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć
A. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
B. wyznaczone pomieszczenia dla palących
C. strefę odnowy biologicznej
D. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
HGT.06 Pytanie 2 050
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Pracownika guest relations.
B. Recepcjonisty concierge.
C. Recepcjonisty-informatora.
D. Pracownika do spraw rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 2 051
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?
A. Spadnie popyt
B. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
C. Wzrośnie popyt
D. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
HGT.03 Pytanie 2 052
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelach i motelach pięciogwiazdkowych usługa room service powinna być dostępna przez minimum
A. 8 godzin
B. 20 godzin
C. 18 godzin
D. 12 godzin
HGT.06 Pytanie 2 053
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IHRA?
A. Międzynarodowe Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji
B. Światową Radę Turystyki i Rekreacji
C. Międzynarodową Federację Młodzieżowych Schronisk
D. Krajową Konferencję Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
HGT.06 Pytanie 2 054
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze
A. public relations
B. strategii produktowej
C. promocji sprzedaży
D. strategii cenowej
HGT.03 Pytanie 2 055
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź jednostkę mieszkalną składającą się z dwóch pokoi, charakteryzującą się unikalnym wystrojem oraz wyposażeniem.
A. Apartamentowa
B. Biznesowa
C. Specjalna
D. Rezydencjonalna
HGT.03 Pytanie 2 056
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim naczyniu można serwować mleko do kawy?
A. W kokilce
B. W nelsonce
C. W dzbanuszku
D. W filiżance
HGT.06 Pytanie 2 057
Realizacja usług w recepcji
Aby gość hotelowy mógł uregulować należność za pobyt przy użyciu karty płatniczej, recepcja musi być wyposażona
A. w terminal POS
B. w komputer z drukarką
C. w sprzęt do imbusowania
D. w urządzenie fiskalne
HGT.06 Pytanie 2 058
Realizacja usług w recepcji
Czym jest SWOT?
A. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
B. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
C. analiza zdolności płatniczej.
D. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
HGT.06 Pytanie 2 059
Realizacja usług w recepcji
Prezentowany fragment karty menu to śniadanie
KARTA MENU – ŚNIADANIA |
jajecznica na bekonie, gotowane parówki, wędlina, pieczywo, kawa lub herbata, soki owocowe |
A. angielskie.
B. rosyjskie.
C. wiedeńskie.
D. amerykańskie.
HGT.03 Pytanie 2 060
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?
A. Zarządcy hotelu
B. Pracownikowi działu technicznego
C. Osobie z recepcji
D. Kierownikowi służby pięter
HGT.06 Pytanie 2 061
Realizacja usług w recepcji
Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?
A. powiadomić właściwą ambasadę
B. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
C. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
D. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
HGT.06 Pytanie 2 062
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?
A. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
B. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
C. Nie okazywać, że gość go denerwuje
D. Umówić się na rozmowę w innym terminie
HGT.06 Pytanie 2 063
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o całodobową obsługę pokoi
B. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
C. o dostarczanie prasy na życzenie gości
D. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
HGT.06 Pytanie 2 064
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
B. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
C. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
D. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
HGT.06 Pytanie 2 065
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych dla kempingów określono
A. 4 typy opisane cyframi rzymskimi
B. 3 typy opisane cyframi rzymskimi
C. 5 typów z oznaczeniem gwiazdkowym
D. 4 typy oznaczone gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 2 066
Realizacja usług w recepcji
W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej
A. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
B. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
C. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
D. danych identyfikacyjnych hotelu.
HGT.06 Pytanie 2 067
Realizacja usług w recepcji
W strefie ogólnodostępnej, która obejmuje hall recepcyjny oraz sale gastronomiczne i wielofunkcyjne, konieczne jest posiadanie klimatyzacji w hotelach o kategorii:
A. 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 2 068
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie powinno się przygotować w pokoju hotelowym powitanie dla gościa VIP, zawierające między innymi butelkę schłodzonego szampana oraz kosz z owocami i ciastkami?
A. W dniu przyjazdu, zaraz po wejściu gościa do pokoju
B. W dniu wyjazdu gościa, wczesnym porankiem
C. W dniu przyjazdu, przed przekroczeniem progu pokoju przez gościa
D. W dniu wyjazdu, tuż przed opuszczeniem pokoju przez gościa
HGT.03 Pytanie 2 069
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?
A. Menadżer hotelu
B. Inspektor pięter
C. Zarządca hotelu
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 2 070
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?
A. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
B. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
C. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
D. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
HGT.06 Pytanie 2 071
Realizacja usług w recepcji
W której kategorii hoteli konieczne jest oferowanie usług gastronomicznych w restauracji, zakładając, że nie ma restauracji w promieniu 200 m od hotelu?
A. 4* - 5*
B. 1* - 5*
C. 3* - 5*
D. 2* - 5*
HGT.06 Pytanie 2 072
Realizacja usług w recepcji
Według klasyfikacji Światowej Organizacji Turystyki, podróże ludzi z Podhala po Mazurach określamy jako turystykę
A. przyjazdową
B. krajową
C. międzynarodową
D. wyjazdową
HGT.06 Pytanie 2 073
Realizacja usług w recepcji
Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?
A. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
B. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
C. Polska Izba Hotelarstwa
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli
HGT.03 Pytanie 2 074
Obsługa gości w obiekcie świa…
Sałatkę owocową powinno się serwować
A. w kompotierce
B. na paterze
C. w kokilku
D. na gerydonie
HGT.06 Pytanie 2 075
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 8m2
B. 14m2
C. 12m2
D. 10m2
HGT.06 Pytanie 2 076
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój 1-osobowy | 400 zł |
Pokój 2-osobowy | 300 zł |
Apartament | 550 zł |
A. 1 480 zł
B. 2 200 zł
C. 2 420 zł
D. 1 980 zł
HGT.06 Pytanie 2 077
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?
A. Gwarantowana
B. Wstępna
C. Potwierdzona
D. Kredytowa
HGT.03 Pytanie 2 078
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze powinno się przechowywać świeże, surowe mięso?
A. Od 5°C do 8°C
B. Od 0°C do 4°C
C. Od -4°C do 0°C
D. Od -18°C do -5°C
HGT.06 Pytanie 2 079
Realizacja usług w recepcji
Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie
A. samorealizacji
B. przynależności
C. akceptacji
D. bezpieczeństwa
HGT.03 Pytanie 2 080
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę podawania śniadań powinna wybrać restauracja hotelowa, gdy obsługuje dużą liczbę gości?
A. Bankietową
B. Room service
C. A la carte
D. Bufetową