Filtrowanie pytań
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
B. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
C. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
D. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który typ apartamentu hotelowego znajduje się na dwóch poziomach?
A. Penthouse
B. Studio
C. Duplex
D. Suitę
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?
A. degustacje i pokazy
B. konkursy
C. rozdawanie bezpłatnych próbek
D. prezentacje dla klientów
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?
A. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
B. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
C. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
D. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
Realizacja usług w recepcji
Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką
A. pielgrzymkową
B. polonijną
C. etniczną
D. alternatywną
Realizacja usług w recepcji
Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?
A. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
B. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
C. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
Realizacja usług w recepcji
Z zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy wynika, że pracownik obsługi pięter w obiekcie hotelowym powinien mieć zagwarantowane ergonomiczne
A. materiały informacyjne
B. środki czystości
C. narzędzia pracy
D. stroje służbowe
HGT.06 Pytanie 2048
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?
| Lp. | Nazwa usług | ***** | **** | *** | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| H | M | P | H | M | P | H | M | P | ||
| 1. | Usługa bagażowa. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| 2. | Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów. | o | o | o | ||||||
| 3. | Akceptacja kart płatniczych. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| 4. | Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej. | o | o | o | o | |||||
| 5. | Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| H – hotel M – motel P – pensjonat | ||||||||||
A. 1, 2, 4
B. 1, 3, 5
C. 3, 4, 5
D. 2, 3, 4
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
B. zakres usług podstawowych i dodatkowych
C. jakość świadczonych usług
D. systemy oraz urządzenia techniczne
Realizacja usług w recepcji
Jakie są usługi dodatkowe oferowane przez hotel?
A. basen, korty tenisowe, dyskoteka
B. budzenie, przekazywanie informacji
C. depozyt, usługi fryzjerskie
D. wynajem samochodu, nocleg, gastronomia
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania zastosowano w hotelowej restauracji, gdzie niektóre dania przygotowano przy gościach, używając wózka kelnerskiego?
A. Metoda niemiecka
B. Metoda francuska
C. Metoda angielska
D. Metoda rosyjska
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?
A. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
B. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
C. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
D. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, obiekty, które dysponują minimum 7 pokojami i oferują całodzienne wyżywienie dla swoich gości, to
A. domy wycieczkowe
B. motele
C. schroniska młodzieżowe
D. pensjonaty
Realizacja usług w recepcji
Obiekty, które dysponują co najmniej 10 pokojami, w których przeważają miejsca w pokojach jedno- i dwuosobowych, to
A. schroniska
B. hotele
C. pensjonaty
D. kempingi
Realizacja usług w recepcji
Schronisko to obiekt zapewniający noclegi
A. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
D. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?
A. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
B. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
C. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
D. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile stołów o wymiarach 80 x 120 cm jest potrzebnych do ułożenia stołu w kształcie litery "I" o wymiarach 120 x 480 cm na bankiecie siedzącym?
A. 6 stołów
B. 5 stołów
C. 4 stoły
D. 8 stołów
Realizacja usług w recepcji
Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?
A. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
B. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
C. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
D. Zerknąć do środka torby
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw
A. zaproponować gościowi spacer po parku
B. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
C. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
D. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
Realizacja usług w recepcji
Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi
A. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
B. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
C. datę przyjazdu oraz inne życzenia
D. nazwisko gościa i numer pokoju
Realizacja usług w recepcji
Wskaż, jakie wyposażenie jest niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu o standardzie 3*?
A. Kasa fiskalna, terminal płatniczy
B. Komputer, kasa fiskalna
C. Sejf, komputer
D. Terminal płatniczy, komputer
HGT.03 Pytanie 2062
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna się zachować osoba sprzątająca, która podczas porządkowania pokoju opuszczonego przez gościa, odnalazła tablet?
A. Skontaktować się z gościem i powiadomić go o pozostawionym przedmiocie
B. Sporządzić protokół dotyczący znalezionego tabletu i przekazać go kierownikowi piętra
C. Przenieść tablet do pomieszczenia, w którym gromadzone są rzeczy gości
D. Zadzwonić do dyrektora i poinformować o odnalezionej rzeczy
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz
A. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
B. przyjąć płatność
C. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
D. zamknąć rachunek gościa w hotelu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu powinno się gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?
A. 8-10 minut
B. 3 minuty
C. 6 minut
D. 4-5 minut
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu
| Data .................. | ||
|---|---|---|
| Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko |
| Słodycze lub owoce | ||
| Słodycze i owoce | ||
| Owoce i wino | ||
| Wino, owoce, list powitalny | ||
A. VIP.
B. grupowego.
C. standardowego.
D. biznesowego.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą
A. nieobowiązkową, komplementarną
B. nieobowiązkową, towarzyszącą
C. obowiązkową, towarzyszącą
D. obowiązkową, komplementarną
Realizacja usług w recepcji
Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. powiadomić firmę energetyczną
B. wyłączyć zasilanie w pokoju
C. wyłączyć zasilanie w obiekcie
D. powiadomić straż pożarną
Realizacja usług w recepcji
Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelowym, który obejmuje pokój mieszkalny, przedpokój, węzeł higieniczno-sanitarny oraz inne elementy dodatkowe, to
A. jednostka mieszkalna
B. pokój typu studio
C. pion pobytowy
D. pokój typu apartament
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:
A. serwowanie śniadań do pokoju
B. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
C. całodzienne wyżywienie
D. możliwość parkowania pojazdów
Realizacja usług w recepcji
Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?
| Dane | Potwierdzenie rezerwacji | Rezerwacja gwarantowana |
|---|---|---|
| Imię i nazwisko/firma | ||
| Termin pobytu | ||
| Liczba osób | ||
| Rodzaj pokoju | ||
| Rodzaj płatności | ||
| Przedpłata w kwocie | ||
| Nr karty kredytowej i data jej ważności | ||
| Nazwisko okaziciela karty | ||
| Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji | ||
| Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację |
A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Karta rejestracyjna.
C. Grafik obłożenia pokoi.
D. Formularz rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?
A. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
B. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
C. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
D. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
B. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
C. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
D. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do
A. promocji sprzedaży
B. marketingu zewnętrznego
C. public relations
D. marketingu partyzanckiego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dodatki powinny być podawane do herbaty po angielsku?
A. Cukier i cytrynę
B. Rum oraz dżem
C. Śmietanę i arak
D. Cukier i mleko
Realizacja usług w recepcji
Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to
A. melancholik
B. choleryk
C. flegmatyk
D. sangwinik
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
B. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
C. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
D. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
Obsługa gości w obiekcie świa…
Której z wymienionych czynności nie dokonuje się podczas codziennego porządkowania w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. Czyszczenia armatury.
B. Uzupełniania kosmetyków.
C. Opróżniania kosza na śmieci.
D. Czyszczenia fug.
Realizacja usług w recepcji
Pracownik w hotelu, który zajmuje się realizacją nietypowych życzeń oraz próśb gości, to
A. koordynator
B. concierge
C. dyrektor
D. pracownik recepcji
HGT.03 Pytanie 2079
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z menedżerów w hotelu 5* odpowiada za planowanie oraz koordynację działań związanych z obsługą gości w pokojach oraz innych miejscach w części mieszkalnej?
A. Recepcji
B. Służby pięter
C. Gastronomii
D. Służby parterowej
HGT.03 Pytanie 2080
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obowiązki wykonuje housekeeper supervisor?
A. zarządzanie magazynem bielizny brudnej i czystej
B. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
C. współpracę z działem HR przy rekrutacji pracowników
D. nadzór nad pracą służby pięter oraz kontrolę pokoi przygotowanych dla gości