Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie spośród podanych zadań należy do zadań inspektora pięter w hotelu?

A. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
B. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
C. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
D. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
HGT.06 Pytanie 2043
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. degustacje i pokazy
B. konkursy
C. rozdawanie bezpłatnych próbek
D. prezentacje dla klientów
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?

A. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
B. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
C. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
D. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
HGT.06 Pytanie 2045
Realizacja usług w recepcji

Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką

A. pielgrzymkową
B. polonijną
C. etniczną
D. alternatywną
Realizacja usług w recepcji

Jakich z wymienionych usług nie muszą świadczyć motele 4* i 5*?

A. Usług związanych z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości
B. Sprzedaży lub dostarczania kosmetyków i artykułów higieny osobistej (co najmniej szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia)
C. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakterystyki obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenów, saun, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – przynajmniej dwóch rodzajów usług
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?

Lp.Nazwa usług************
HMPHMPHMP
1.Usługa bagażowa.ooooooooo
2.Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów.ooo
3.Akceptacja kart płatniczych.ooooooooo
4.Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej.oooo
5.Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości.ooooooooo
H – hotel M – motel P – pensjonat

A. 1, 2, 4
B. 1, 3, 5
C. 3, 4, 5
D. 2, 3, 4
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania zastosowano w hotelowej restauracji, gdzie niektóre dania przygotowano przy gościach, używając wózka kelnerskiego?

A. Metoda niemiecka
B. Metoda francuska
C. Metoda angielska
D. Metoda rosyjska
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?

A. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
B. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
C. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
D. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
Realizacja usług w recepcji

Schronisko to obiekt zapewniający noclegi

A. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
B. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
D. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?

A. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
B. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
C. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
D. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
Realizacja usług w recepcji

Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?

A. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
B. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
C. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
D. Zerknąć do środka torby
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw

A. zaproponować gościowi spacer po parku
B. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
C. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
D. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
HGT.06 Pytanie 2060
Realizacja usług w recepcji

Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi

A. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
B. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
C. datę przyjazdu oraz inne życzenia
D. nazwisko gościa i numer pokoju
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna się zachować osoba sprzątająca, która podczas porządkowania pokoju opuszczonego przez gościa, odnalazła tablet?

A. Skontaktować się z gościem i powiadomić go o pozostawionym przedmiocie
B. Sporządzić protokół dotyczący znalezionego tabletu i przekazać go kierownikowi piętra
C. Przenieść tablet do pomieszczenia, w którym gromadzone są rzeczy gości
D. Zadzwonić do dyrektora i poinformować o odnalezionej rzeczy
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz

A. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
B. przyjąć płatność
C. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
D. zamknąć rachunek gościa w hotelu
HGT.03 Pytanie 2064
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?

A. 8-10 minut
B. 3 minuty
C. 6 minut
D. 4-5 minut
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu

Data ..................
Welcom gift/WstawkaRoom/PokójName/Nazwisko
Słodycze lub owoce
Słodycze i owoce
Owoce i wino
Wino, owoce, list powitalny

A. VIP.
B. grupowego.
C. standardowego.
D. biznesowego.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą

A. nieobowiązkową, komplementarną
B. nieobowiązkową, towarzyszącą
C. obowiązkową, towarzyszącą
D. obowiązkową, komplementarną
HGT.06 Pytanie 2067
Realizacja usług w recepcji

Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. powiadomić firmę energetyczną
B. wyłączyć zasilanie w pokoju
C. wyłączyć zasilanie w obiekcie
D. powiadomić straż pożarną
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:

A. serwowanie śniadań do pokoju
B. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
C. całodzienne wyżywienie
D. możliwość parkowania pojazdów
HGT.06 Pytanie 2070
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowana
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Karta rejestracyjna.
C. Grafik obłożenia pokoi.
D. Formularz rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?

A. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
B. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
C. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
D. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
B. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
C. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
D. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do

A. promocji sprzedaży
B. marketingu zewnętrznego
C. public relations
D. marketingu partyzanckiego
Realizacja usług w recepcji

Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:

A. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
B. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
C. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
D. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki wykonuje housekeeper supervisor?

A. zarządzanie magazynem bielizny brudnej i czystej
B. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
C. współpracę z działem HR przy rekrutacji pracowników
D. nadzór nad pracą służby pięter oraz kontrolę pokoi przygotowanych dla gości