Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 2 041
Realizacja usług w recepcji

Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować

A. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
B. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
C. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
D. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
HGT.03 Pytanie 2 042
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który pracownik obsługuje zamówienie na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?

A. Boy hotelowy
B. Pokojowa
C. Kelner hotelowy
D. Recepcjonistka
HGT.06 Pytanie 2 043
Realizacja usług w recepcji

Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii

A. dystrybucji
B. promocji
C. ceny
D. produktu
HGT.06 Pytanie 2 044
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Komplementarne
B. Fakultatywne
C. Uzupełniające
D. Towarzyszące
HGT.03 Pytanie 2 045
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?

A. Zasugerować gościowi nalanie kawy
B. Wręczyć gościowi menu room-service
C. Zrobić porządek z ułożeniem potraw na stoliku
D. Określić miejsce, w którym zostanie podane śniadanie
HGT.06 Pytanie 2 046
Realizacja usług w recepcji

Osoby korzystające z wszelkich usług oraz produktów oferowanych przez obiekt hotelarski, za wyjątkiem noclegów, klasyfikuje się jako

A. goście
B. passants
C. podróżnicy
D. turyści
HGT.06 Pytanie 2 047
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?

A. Dystrybucję
B. Produkt
C. Cenę
D. Promocję
HGT.06 Pytanie 2 048
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:

A. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
B. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
C. hotele, motele i schroniska
D. hotele, motele i pensjonaty
HGT.06 Pytanie 2 049
Realizacja usług w recepcji

Obowiązek sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej dotyczy hoteli o kategorii

A. 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1 *, 2*, 3*, 4* i 5*
D. 4*i5*
HGT.06 Pytanie 2 050
Realizacja usług w recepcji

Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?

A. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
B. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
C. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
D. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
HGT.06 Pytanie 2 051
Realizacja usług w recepcji

Usługi oferowane przez zespół wellness w hotelach umożliwiają gościom korzystanie z:

A. jaccuzi, salonu fryzjerskiego, kawiarni
B. basenu kąpielowego, sauny, solarium
C. gabinetu masażu, salonu kosmetycznego, kręgielni
D. siłowni, baru, ścieżki zdrowia
HGT.06 Pytanie 2 052
Realizacja usług w recepcji

W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?

A. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
B. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
C. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych
D. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali
HGT.03 Pytanie 2 053
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania należy podjąć, aby pozbyć się gryzoni w obiekcie hotelowym?

A. Sanityzację
B. Dezynsekcję
C. Dezynfekcję
D. Deratyzację
HGT.03 Pytanie 2 054
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to

A. junior suite
B. duplex
C. bungalow
D. penthouse
HGT.06 Pytanie 2 055
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla

A. hoteli 3* i moteli 4*
B. hoteli 4* i moteli 4*
C. hoteli 4* i moteli 3*
D. hoteli 3* i moteli 3*
HGT.06 Pytanie 2 056
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?

A. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
B. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
C. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości
D. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
HGT.06 Pytanie 2 057
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?

A. kanały dystrybucji
B. promocję
C. towar
D. cennik
HGT.03 Pytanie 2 058
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?

A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem
HGT.06 Pytanie 2 059
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski zarezerwował dla 4 osób w terminie od 2 do 4 października 2016 roku następujące usługi: apartament rodzinny, śniadania, obiadokolacje i trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji "RAZEM" powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów zarezerwowanych usług?.

CENNIK HOTELOWY (ceny brutto w zł)
(śniadania w cenie noclegu)
USŁUGATERMINKALKULACJA
V-IXX-IV
apartament rodzinny (doba)200180
obiadokolacja5040
rekreacja 3 h/osoba5040
RAZEM

A. 520 zł
B. 840 zł
C. 1 400 zł
D. 1 120 zł
HGT.06 Pytanie 2 060
Realizacja usług w recepcji

Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi

A. wypożyczenia sprzętu
B. wycieczek fakultatywnych
C. odnowy biologicznej
D. całodziennego wyżywienia
HGT.03 Pytanie 2 061
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik sektora gastronomicznego, który przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania dań, powinien zwrócić szczególną uwagę na kluczowe punkty kontroli, które są istotne w kontekście wykorzystania systemu

A. GHP
B. HACCP
C. GMP
D. ISO 9001
HGT.03 Pytanie 2 062
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynia powinien wykorzystać kelner, organizując nakrycie do serwowania jajka na miękko?

A. Płaskiego talerzyka, małego noża oraz widelca
B. Spodka, kieliszka do jajka i łyżeczki
C. Podgrzanego talerza zakąskowego, noża oraz widelca
D. Głębokiego talerza lub miseczki na podstawce i łyżki
HGT.06 Pytanie 2 063
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?

A. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
B. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
C. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
D. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
HGT.06 Pytanie 2 064
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zestawienia zamówionych świadczeń określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 3 października.

Rodzaj zamówionych świadczeń w dniuOBBBHBFBAI
3.10.6121067

A. 28
B. 23
C. 35
D. 41
HGT.06 Pytanie 2 065
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Rozszerzenie asortymentu hotelu
B. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
C. Utworzenie nowego biura podróży
D. Zamknięcie jednego piętra hotelu
HGT.06 Pytanie 2 066
Realizacja usług w recepcji

Który dokument umożliwia gościowi zrealizowanie przelewu za pobyt, z jego konta bankowego na konto hotelu?

A. Polecenia przelewu
B. Faktury
C. Dowodu wpłaty
D. Rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 2 067
Realizacja usług w recepcji

Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu

A. first minutę
B. incentive
C. last minutę
D. all inclusive
HGT.03 Pytanie 2 068
Obsługa gości w obiekcie świa…

W trakcie przygotowań do organizacji przyjęcia okolicznościowego w hotelu, ważne jest, aby ustalić z klientem

A. koszt przypadający na jednego gościa.
B. typ dekoracji.
C. szczegółowy plan obsługi.
D. wynagrodzenie pracowników obsługi.
HGT.06 Pytanie 2 069
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?

A. ochrona interesów konsumenta
B. zwiększenie liczby odwiedzających
C. ulepszenie estetyki
D. ułatwienie obiegu gospodarczego
HGT.06 Pytanie 2 070
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Zapiekanka z bakłażanów
B. Rostbef z ziemniakami
C. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
D. Pierogi z soczewicą
HGT.06 Pytanie 2 071
Realizacja usług w recepcji

Usługi płatne, które są oferowane na prośbę gościa hotelowego to

A. budzenie
B. możliwość skorzystania z depozytu
C. przechowalnia bagażu
D. prasowanie odzieży
HGT.06 Pytanie 2 072
Realizacja usług w recepcji

Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych, recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem przewodników turystycznych.
Wynajem rowerów.
Dostawa kwiatów.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.
Talerz owoców sezonowych.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Suszarka do włosów.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem sal konferencyjnych.
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Talerz owoców sezonowych.

Oferta 1.Oferta 2.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem rowerów.
Transfery na lotnisko i dworce kolejowy.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.

Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wypożyczenia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem samochodów.
Atrakcje dla dzieci: dmuchane zjeżdżalnie, zamki gier.
Opieka dla dzieci.

Oferta 3.Oferta 4.

A. Ofertę 2.
B. Ofertę 1.
C. Ofertę 3.
D. Ofertę 4.
HGT.06 Pytanie 2 073
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest

A. sprzedaż kwiatów
B. podawanie śniadań
C. sprzedaż kosmetyków
D. usługa motoryzacyjna
HGT.06 Pytanie 2 074
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
B. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
C. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
D. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
HGT.06 Pytanie 2 075
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?

A. Usługi gastronomiczne i noclegowe
B. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
C. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
D. Usługi noclegowe i rekreacyjne
HGT.03 Pytanie 2 076
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania rodzinnego świątecznego posiłku zastosowano wobec gości, jeśli nakrycie przygotowano przed ich przybyciem oraz wszystkie dania były już podane na stole?

A. Angielską
B. Niemiecką
C. Francuską
D. Rosyjską
HGT.06 Pytanie 2 077
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?

A. Dom wycieczkowy
B. Pensjonat
C. Schronisko młodzieżowe
D. Schronisko
HGT.03 Pytanie 2 078
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przedstawionego grafiku, określ które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.

Dzienny grafik pokoi do sprzątania
Numer
pokoju
Typ
pokoju
Status
pokoju
Uwagi ogólne inspektora pięterUwagi
pokojowej
200DBLZ
201DBLGZawieszka klamkowa – Please do not disturb
202SGLGZawieszka klamkowa – Please do not disturb
203SGLGZawieszka klamkowa – Please make up the room
204SGLCZ
205DBLCZ
206DBLZ
207APTGZawieszka klamkowa – Please make up the room
208APTCZ
209DBLCZ
Oznaczenia:
Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z
Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G
Pokój czysty i już posprzątany – CZ

A. 202,204
B. 200,201
C. 208,209
D. 203,207
HGT.06 Pytanie 2 079
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?

A. FBx2, TWIN
B. FBx2, DBL
C. BBx2, DBL
D. EPx2, TWIN
HGT.06 Pytanie 2 080
Realizacja usług w recepcji

W jakim dokumencie recepcjonista powinien zanotować numer pokoju gościa?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Księga meldunkowa
C. Formularz rezerwacyjny
D. Faktura VAT