Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 2042
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką usługę dodatkową obiekty noclegowe oferują bezpłatnie?

A. Zamianę walut.
B. Pranie ubrań.
C. Dostawę do pokoju.
D. Zamówienie taksówki.
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze za usługę noclegową w hotelu, jeśli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, a w tym zawarta jest stała opłata klimatyczna wynosząca 1,50 zł? Stawka podatku VAT na usługi noclegowe wynosi 7 %?

A. 160,00 zł
B. 140,00 zł
C. 130,00 zł
D. 150,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji część dań była przygotowywana na oczach gości, z wykorzystaniem wózka kelnerskiego. Jaką metodę serwowania zastosowano?

A. Niemiecką
B. Rosyjską
C. Francuską
D. Angielską
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?

A. Przełożonego służby parterowej
B. Kierownika służby pięter
C. Księgowej w dziale rozliczeń
D. Szefa pionu technicznego
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski zarezerwował dla 4 osób w terminie od 2 do 4 października 2016 roku następujące usługi: apartament rodzinny, śniadania, obiadokolacje i trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji "RAZEM" powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów zarezerwowanych usług?.

CENNIK HOTELOWY (ceny brutto w zł)
(śniadania w cenie noclegu)
USŁUGATERMINKALKULACJA
V-IXX-IV
apartament rodzinny (doba)200180
obiadokolacja5040
rekreacja 3 h/osoba5040
RAZEM

A. 1 400 zł
B. 840 zł
C. 520 zł
D. 1 120 zł
HGT.06 Pytanie 2052
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zapisu w grafiku rezerwacji określ termin pobytu gościa.

Grafik rezerwacji – czerwiec (fragment)
14.06.15.06.16.06.17.06.18.06.19.06.20.06.21.06.
RRRR

A. Od 15.06. do 19.06.
B. Od 15.06. do 20.06.
C. Od 16.06. do 20.06.
D. Od 16.06. do 19.06.
HGT.03 Pytanie 2053
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw składników jest typowy tylko dla angielskiego śniadania?

A. Płatki kukurydziane, pszenne, musli, ryba na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
B. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, pieczywo jasne lub ciemne, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
C. Naleśniki na ciepło, jajka sadzone na boczku, masło, konfitury, dżem i miód, pieczywo jasne lub ciemne, kawa, woda
D. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami boczku, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
B. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
C. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
D. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.

Lp.WYMAGANIA***************
IV. Część mieszkalna
26.Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.):OOOOO
1) pokój 1-osobowy14121098
2) pokój 2-osobowy1816141210
3) pokój 3-osobowy161514
4) pokój 4-osobowy1816

A. 12 m2
B. 10 m2
C. 16 m2
D. 18 m2
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość złożył rezerwację w hotelu na zorganizowanie przyjęcia z okazji zawarcia umowy handlowej. Poprosił o przygotowanie przyjęcia w formie stojącej, trwającego około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jakiego rodzaju przyjęcia powinien recepcjonista zasugerować gościowi?

A. Garden Party
B. Coctail Party
C. Lampkę wina
D. Przyjęcie bufetowe
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?

A. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
B. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
C. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
D. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?

A. Jaja sadzone
B. Jaja na miękko
C. Jaja frytowane
D. Jaja poszetowe
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?

A. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
B. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
C. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
D. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
HGT.06 Pytanie 2063
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?

A. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
B. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
C. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
D. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Relacje publiczne
B. Sponsoring
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Akcję promocyjną
HGT.06 Pytanie 2069
Realizacja usług w recepcji

Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie

A. reklamy
B. promocji sprzedaży
C. marketingu bezpośredniego
D. public relations
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ którą z podanych grup usług dodatkowych powinno świadczyć schronisko.

LP.WYMAGANIA CO DO WYPOSAŻENIA ORAZ ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG DLA SCHRONISK
Instalacje budynku
1.Ogrzewanie zapewniające utrzymanie w pomieszczeniach noclegowych i świetlicy temperatury 18°C
2.Bieżąca zimna i ciepła woda
Recepcja
3.Telefon dostępny dla gości
4.Przechowywanie pieniędzy, przedmiotów wartościowych, bagażu i sprzętu turystycznego
Inne usługi
5.Sprzedaż podstawowych drobnych artykułów higienicznych i kosmetycznych, słodyczy, pamiątek
6.Możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu
7.Stanowisko umożliwiające dokonanie drobnych napraw sprzętu turystycznego, czyszczenie odzieży i sprzętu

A. Depozytowe, możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu.
B. Doręczanie korespondencji, wypożyczenie żelazka.
C. Budzenie, możliwość naprawy sprzętu turystycznego.
D. Parkingowe, informację turystyczną.
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?

A. E-marketing
B. Reklamę
C. Promocję sprzedaży
D. Promocję bezpośrednią
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z poniższych opcji hotel może zaproponować organizatorowi konferencji, w celu wspierania działań ekologicznych?

A. Zwiedzanie lokalnych miejsc o znaczeniu historycznym
B. Wycieczkę do sąsiedniego rezerwatu przyrody
C. Serwis kawowy z wykorzystaniem produktów bezglutenowych
D. Drukowanie materiałów na papierze z recyklingu
HGT.06 Pytanie 2078
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. omówił obsługę sejfu w pokoju
B. poinformował o dostępnych usługach hotelu
C. zaprezentował usługę parkingową
D. wskazał kierunek do centrum miasta