Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 281
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do sporządzenia tradycyjnego omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jaja, cukier
B. Jaja, woda, sól, proszek do pieczenia
C. Jaja, woda, sól, soda oczyszczona
D. Mąka, jaja, drożdże
HGT.06 Pytanie 282
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "VIP" planuje zorganizować zakwaterowanie dla grupy przedsiębiorców w hotelu 3* "The Best". Którego z zamówionych usług i świadczeń hotel nie jest zobowiązany zapewnić w ramach opłaty za nocleg?

A. Room-service dostępnego minimum 12 godz./dobę
B. Wymiany pościeli co 3 dni lub na prośbę gości
C. Przechowywania bagażu gości po opuszczeniu pokoju
D. Sprzedaży lub udostępnienia dziennej prasy
HGT.03 Pytanie 283
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiej czynności nie wykonuje usługa serwisu wieczornego w hotelach luksusowych w pokojach gościnnych?

A. Zabrania narzuty z łóżka.
B. Dostarczenia podwieczorku do pokoju.
C. Włączenia lampki nocnej.
D. Przygotowania przy łóżku kapci.
HGT.06 Pytanie 284
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. schładzać oparzenie wodą.
B. wezwać karetkę pogotowia.
C. zdezynfekować ranę spirytusem.
D. nałożyć jałowy opatrunek.
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?

A. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
B. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
C. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
D. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
HGT.06 Pytanie 286
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 262,00 zł
B. 2 574,00 zł
C. 2 938,00 zł
D. 2 600,00 zł
HGT.06 Pytanie 287
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2023 r.1.10.2023 r. – 31.05.2024 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby.

A. 2 250,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 2 400,00 zł
D. 1 800,00 zł
HGT.06 Pytanie 288
Realizacja usług w recepcji

Check-out to proces

A. opłacenia pobytu w hotelu
B. wymeldowania gościa z hotelu
C. serwisu gościa w hotelu
D. przyjęcia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 289
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym

A. kategorii 4* i 5*
B. kategorii 3*, 4* oraz 5*
C. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. wszystkich kategoriach
HGT.06 Pytanie 290
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Biznesmeni.
B. Emeryci.
C. Studenci.
D. Małżeństwa.
HGT.06 Pytanie 291
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o dostarczanie prasy na życzenie gości
B. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
C. o całodobową obsługę pokoi
D. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
HGT.03 Pytanie 292
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są etapy sprzątania pokoju hotelowego, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności?

A. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
B. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
C. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
D. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
HGT.06 Pytanie 293
Realizacja usług w recepcji

Który dokument umożliwia gościowi zrealizowanie przelewu za pobyt, z jego konta bankowego na konto hotelu?

A. Rachunku wstępnego
B. Dowodu wpłaty
C. Polecenia przelewu
D. Faktury
HGT.06 Pytanie 294
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?

A. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
B. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
C. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
D. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
HGT.06 Pytanie 295
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?

A. Dzień urodzin gościa
B. Numer serii dowodu osobistego gościa
C. Typ rezerwowanego pokoju
D. Numer pokoju
HGT.06 Pytanie 296
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych elementów marketingu nie wiąże się z wydatkami?

A. Cena.
B. Towar.
C. Zasięg.
D. Reklama.
HGT.06 Pytanie 297
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
B. wydać potwierdzenie dokonania płatności
C. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
D. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 298
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?

A. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
B. mierzenie efektywności napięcia
C. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
D. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
HGT.06 Pytanie 299
Realizacja usług w recepcji

Czym jest akronim HOTREC?

A. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
B. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
C. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
D. Globalną Organizacją Turystyki
HGT.06 Pytanie 300
Realizacja usług w recepcji

W rejonie Pojezierza Mazurskiego znajdują się obiekty noclegowe z zabezpieczeniami, które oferują możliwość nocowania w namiotach, parkowania pojazdów oraz przygotowywania jedzenia. Jak nazywają się te obiekty hotelarskie?

A. pensjonaty
B. kempingi
C. pola biwakowe
D. pola namiotowe
HGT.03 Pytanie 301
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z podanych urządzeń przeznaczone jest do rozmrażania, zapiekania oraz grillowania tostów, kanapek i bułek?

A. Bemar
B. Salamander
C. Kocioł warzelny
D. Dyspenser
HGT.06 Pytanie 302
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się

A. cyfrą rzymską III
B. cyfrą rzymską I
C. jedną gwiazdką *
D. trzema gwiazdkami ***
HGT.06 Pytanie 303
Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
B. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
C. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
D. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
HGT.06 Pytanie 304
Realizacja usług w recepcji

Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu

A. mimiki twarzy
B. gestów
C. postawy ciała
D. wypowiadanych słów
HGT.06 Pytanie 305
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?

A. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
B. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
C. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
D. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
HGT.06 Pytanie 306
Realizacja usług w recepcji

Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to

A. przelew bankowy
B. czek podróżny
C. confirmation
D. voucher
HGT.06 Pytanie 307
Realizacja usług w recepcji

Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni

A. francuskiej
B. niemieckiej
C. włoskiej
D. hiszpańskiej
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji

Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to

A. PIT
B. WTO
C. POT
D. NOPPH
HGT.06 Pytanie 309
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Przynależności.
B. Szacunku i uznania.
C. Samorealizacji.
D. Społeczną.
HGT.03 Pytanie 310
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze powinno się przechowywać świeże, surowe mięso?

A. Od -18°C do -5°C
B. Od -4°C do 0°C
C. Od 5°C do 8°C
D. Od 0°C do 4°C
HGT.06 Pytanie 311
Realizacja usług w recepcji

Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?

A. 50%
B. 40%
C. 60%
D. 30%
HGT.06 Pytanie 312
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?

A. Pracownika do spraw rezerwacji.
B. Recepcjonisty-informatora.
C. Pracownika guest relations.
D. Recepcjonisty concierge.
HGT.06 Pytanie 313
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Raport dzienny.
C. Karta zakwaterowania.
D. Kupon.
HGT.03 Pytanie 314
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył rezerwację w hotelu na organizację wydarzenia z okazji podpisania kontraktu handlowego. Poprosił o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki rodzaj przyjęcia recepcjonista powinien zaproponować klientowi?

A. Lampkę wina
B. Coctail Party
C. Garden Party
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.03 Pytanie 315
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 12 do 14%
B. Od 20 do 35%
C. Od 36 do 44%
D. Od 58 do 65%
HGT.03 Pytanie 316
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?

A. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.
B. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
C. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
D. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
HGT.03 Pytanie 317
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?

A. Czyścik.
B. Zamiatarka.
C. Odkurzacz.
D. Polerka.
HGT.06 Pytanie 318
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?

A. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
B. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
C. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
D. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
HGT.03 Pytanie 319
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?

A. detergent naturalny
B. rozcieńczony roztwór szamponu
C. odplamiacz do plam tłustych
D. spirytus metylowy
HGT.06 Pytanie 320
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?

Lp.Nazwa towaru
lub usługi
IlośćJedn.
miary
Cena
jednostkowa
netto w zł
Wartość
netto
w zł
Stawka
VAT
w %
Kwota
podatku
w zł
Wartość
brutto
w zł
1.Kolacja20sztuka80,001 600,008%

A. 1 600,00 zł
B. 368,00 zł
C. 299,00 zł
D. 1 728,00 zł