Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?

A. Księga skarg i wniosków
B. Karta pobytu
C. Rejestr zamówionych usług budzenia
D. Lista gości VIP
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?

A. Przyrodniczej
B. Regionalnej
C. Hotelarskiej
D. Turystycznej
Obsługa gości w obiekcie świa…

Posiłek stanowiący połączenie śniadania oraz obiadu, w którym standardowe potrawy śniadaniowe są uzupełniane o dania obiadowe, takie jak zupy, gulasze, ryby, sałatki i desery, nazywa się

A. rotiserrie
B. brunch
C. bistro
D. lunch
HGT.06 Pytanie 288
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
B. w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. we wszystkich obiektach hotelowych
D. w hotelach o kategorii 3* i 4*
HGT.03 Pytanie 290
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie węzła sanitarno-higienicznego w hotelowym pokoju?

A. Prysznic, osłona prysznica, bidet, umywalka
B. Prysznic, umywalka z blatem i bocznym oświetleniem, ręczniki kąpielowe, WC
C. Wanna z baterią i prysznicem, umywalka z blatem i górnym oświetleniem, WC
D. Wanna, bidet, WC z umywalkami, ręczniki
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Od:Milena Nowak [email protected]
Do:Hotel „Miranda" we Wrocławiu [email protected]
Wysłano:07 stycznia 2020
Temat:Rezerwacja pokoju
Witam,
po zapoznaniu się z ofertą hotelu, zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 10.07.2020 r. do 15.07.2020 r. Interesują mnie tylko pokoje połączone wewnętrznymi drzwiami, dzięki którym moglibyśmy do siebie chodzić, bez konieczności wychodzenia na korytarz.
Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej.

Z poważaniem
Milena Nowak

A. Executive rooms.
B. Adjacent rooms.
C. Connecting rooms.
D. Superior rooms.
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?

A. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
B. Zrealizować kartę rejestracyjną
C. Życzyć miłego pobytu
D. Zażądać dokumentu tożsamości
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla

A. tylko hoteli 3, 4 i 5*
B. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
C. wszystkich hoteli
D. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych czynności nie wchodzi w zakres obowiązków kierownika działu pięter?

A. Kontrola przestrzegania norm sanitarnych
B. Współpraca z recepcją w kwestii wykorzystania pokojów
C. Przygotowanie raportów i analiz sprzedaży usług hotelarskich
D. Organizacja pracy w dziale housekeepingu
HGT.03 Pytanie 302
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Do towarzyszących
B. Do fakultatywnych
C. Do uzupełniających
D. Do podstawowych
HGT.06 Pytanie 303
Realizacja usług w recepcji

Jednym z kroków w procesie check-out jest

A. realizowanie nietypowych życzeń
B. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
C. wystawienie rachunku wstępnego
D. przyjęcie zamówienia
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji zamówiono posiłek kuchni włoskiej dla grupy turystów. Która potrawa nie powinna być serwowana gościom?

A. pizza z ziemniakami
B. cannelloni ze szpinakiem
C. kofta z migdałami
D. carpaccio z wołowiny
Realizacja usług w recepcji

W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?

A. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
B. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
C. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
D. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?

A. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
B. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
C. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
D. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Public relations
B. Sprzedaż osobista
C. Promocję sprzedaży
D. Marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 311
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?

A. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
B. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
C. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
D. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
Realizacja usług w recepcji

Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz

A. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
B. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
C. nie zmieniać pościeli
D. zmienić pościel
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie informacje, według procedur hotelowych, nie są rejestrowane w protokole dotyczących znalezionych przedmiotów?

A. Lokalizacja, w której przedmiot został znaleziony
B. Nazwisko i imię osoby, która znalazła przedmiot
C. Data, w której przedmiot został znaleziony
D. Okres pobytu gościa
HGT.06 Pytanie 316
Realizacja usług w recepcji

Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?

A. Wykazu gości
B. Raportu kasowego
C. Raportu fiskalnego dobowego
D. Szczegółowego wykazu płatności
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien

A. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
B. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
C. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
D. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.