Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. prezydent miasta
B. wojewoda
C. starosta
D. marszałek danego województwa
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?
A. Księga skarg i wniosków
B. Karta pobytu
C. Rejestr zamówionych usług budzenia
D. Lista gości VIP
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych serów nadaje się do przygotowania dania dla gościa, który nie preferuje serów z pleśnią?
A. Gorgonzola
B. Roquefort
C. Rokpol
D. Bryndza
Realizacja usług w recepcji
Do obowiązków personelu recepcji hotelowej nie należy
A. odprowadzanie gości do ich pokoi
B. rejestrowanie przybywających
C. przechowywanie rzeczy wartościowych gości
D. budzenie gości
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?
A. Przyrodniczej
B. Regionalnej
C. Hotelarskiej
D. Turystycznej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Posiłek stanowiący połączenie śniadania oraz obiadu, w którym standardowe potrawy śniadaniowe są uzupełniane o dania obiadowe, takie jak zupy, gulasze, ryby, sałatki i desery, nazywa się
A. rotiserrie
B. brunch
C. bistro
D. lunch
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie grafiku obłożenia wskaż numery pokoi, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia.
| Nr pokoju | 03.12 | 04.12 | 05.12 | 06.12 | 07.12 | 08.12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 101 | R | R | R | |||
| 102 | R | R | ||||
| 103 | R | R | R | |||
| 104 | R |
A. 101,102,103
B. 102,103,104
C. 101,103,104
D. 101,102,104
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?
A. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
B. w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. we wszystkich obiektach hotelowych
D. w hotelach o kategorii 3* i 4*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty powinny być składowane w magazynie dla towarów suchych?
A. Napoje i konfitury.
B. Cukier i kawę
C. Owoce i warzywa.
D. Kiełbasy i tłuszcze.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie węzła sanitarno-higienicznego w hotelowym pokoju?
A. Prysznic, osłona prysznica, bidet, umywalka
B. Prysznic, umywalka z blatem i bocznym oświetleniem, ręczniki kąpielowe, WC
C. Wanna z baterią i prysznicem, umywalka z blatem i górnym oświetleniem, WC
D. Wanna, bidet, WC z umywalkami, ręczniki
Realizacja usług w recepcji
Jak brzmi skrót organizacji Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. IHRA
B. HoReCa
C. HOTREC
D. IYHF
Obsługa gości w obiekcie świa…
Napój kawowy przygotowany na podstawie podwójnej porcji klasycznego espresso z dodatkiem mleka, przyozdobiony małym kleksem mlecznej piany, to
A. latte macchiato
B. cappuccino
C. espresso
D. melange
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
| Od: | Milena Nowak [email protected] |
| Do: | Hotel „Miranda" we Wrocławiu [email protected] |
| Wysłano: | 07 stycznia 2020 |
| Temat: | Rezerwacja pokoju |
| Witam, po zapoznaniu się z ofertą hotelu, zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 10.07.2020 r. do 15.07.2020 r. Interesują mnie tylko pokoje połączone wewnętrznymi drzwiami, dzięki którym moglibyśmy do siebie chodzić, bez konieczności wychodzenia na korytarz. Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej. Z poważaniem Milena Nowak | |
A. Executive rooms.
B. Adjacent rooms.
C. Connecting rooms.
D. Superior rooms.
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?
A. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
B. Zrealizować kartę rejestracyjną
C. Życzyć miłego pobytu
D. Zażądać dokumentu tożsamości
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przedstawione na fotografii produkty są typowymi składnikami śniadania

A. polskiego.
B. francuskiego.
C. angielskiego.
D. wiedeńskiego.
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla
A. tylko hoteli 3, 4 i 5*
B. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
C. wszystkich hoteli
D. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych czynności nie wchodzi w zakres obowiązków kierownika działu pięter?
A. Kontrola przestrzegania norm sanitarnych
B. Współpraca z recepcją w kwestii wykorzystania pokojów
C. Przygotowanie raportów i analiz sprzedaży usług hotelarskich
D. Organizacja pracy w dziale housekeepingu
Realizacja usług w recepcji
W ramach strategii dotyczącej produktu można zaproponować
A. rozszerzenie oferty świadczonych usług
B. utworzenie systemu rezerwacji miejsc
C. wprowadzenie obniżonych cen dla emerytów
D. zamieszczenie ogłoszenia w prasie lokalnej
Realizacja usług w recepcji
Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi
A. room service
B. maid in room
C. wake up call
D. turn down service
Realizacja usług w recepcji
W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż
A. czterech kondygnacji
B. dwóch kondygnacji
C. pięciu kondygnacji
D. trzech kondygnacji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiada za utrzymanie czystości oraz porządku w recepcyjnym holu hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Pokojowa
B. Recepcjonista
C. Portier
D. Korytarzowa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Do towarzyszących
B. Do fakultatywnych
C. Do uzupełniających
D. Do podstawowych
Realizacja usług w recepcji
Jednym z kroków w procesie check-out jest
A. realizowanie nietypowych życzeń
B. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
C. wystawienie rachunku wstępnego
D. przyjęcie zamówienia
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji zamówiono posiłek kuchni włoskiej dla grupy turystów. Która potrawa nie powinna być serwowana gościom?
A. pizza z ziemniakami
B. cannelloni ze szpinakiem
C. kofta z migdałami
D. carpaccio z wołowiny
Realizacja usług w recepcji
W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?
A. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
B. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
C. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
D. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
Realizacja usług w recepcji
Visitor's card to termin angielski oznaczający kartę
A. turystyczną
B. meldunkową
C. pobytu
D. rezerwacyjną
HGT.03 Pytanie 307
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?
A. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
B. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
C. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
D. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
Realizacja usług w recepcji
Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?
A. Public relations
B. Sprzedaż osobista
C. Promocję sprzedaży
D. Marketing bezpośredni
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych dokumentów jest wymagany przy zameldowaniu gościa w hotelu?
A. Prawo jazdy
B. Legitymacja szkolna
C. Karta kredytowa
D. Dowód osobisty
Realizacja usług w recepcji
Do kategorii usług dodatkowych w hotelach należy
A. depozyt hotelowy
B. budzenie
C. usługi fryzjerskie
D. usługi rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?
A. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
B. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
C. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
D. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
Realizacja usług w recepcji
Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz
A. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
B. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
C. nie zmieniać pościeli
D. zmienić pościel
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?
A. Osoba informacyjna
B. Relacje z gośćmi
C. Kierownik zmiany
D. Telefonista
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie informacje, według procedur hotelowych, nie są rejestrowane w protokole dotyczących znalezionych przedmiotów?
A. Lokalizacja, w której przedmiot został znaleziony
B. Nazwisko i imię osoby, która znalazła przedmiot
C. Data, w której przedmiot został znaleziony
D. Okres pobytu gościa
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien powiadomić hotelowy zespół o konieczności przygotowania sali konferencyjnej?
A. technicznego
B. służby parterowej
C. służby pięter
D. działu sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?
A. Wykazu gości
B. Raportu kasowego
C. Raportu fiskalnego dobowego
D. Szczegółowego wykazu płatności
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to
A. voucher
B. zlecenie przelewu
C. faktura
D. wyliczenie kosztów
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien
A. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
B. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
C. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
D. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.
Realizacja usług w recepcji
Na jakim etapie całościowej obsługi klienta recepcjonista powinien zaznajomić go z zasadami dokonywania przedpłaty?
A. Rejestracji
B. Rezerwacji
C. Pobytu
D. Rozliczenia
Realizacja usług w recepcji
Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi
A. towarzyszącej
B. podstawowej
C. uzupełniającej
D. komplementarnej