Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 281
Realizacja usług w recepcji

Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni

A. niemieckiej
B. arabskiej
C. skandynawskiej
D. węgierskiej
HGT.03 Pytanie 282
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie wyposażenie jest wymagane w pokojach hotelowych we wszystkich klasach obiektów noclegowych?

A. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, wnęka na ubrania lub wieszak ścienny, biurko lub stół, krzesło lub fotel, bagażnik
B. Dywan lub dywanik przy łóżku, wieszak ścienny, co najmniej jedno krzesło lub fotel do siedzenia, szafa, biurko lub stół, zestaw do czyszczenia odzieży
C. Dywan lub dywanik przy łóżku, stolik nocny przy każdym łóżku, szafa lub wieszak ścienny, krzesło lub inny mebel do siedzenia, biurko lub stół, telefon
D. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, szafa lub wnęka na ubrania, wieszak ścienny lub stojący na odzież wierzchnią, biurko lub stół, lustro
HGT.03 Pytanie 283
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?

A. Menadżer hotelu
B. Zarządca hotelu
C. Inspektor pięter
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 284
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych, turystyka krajowa oraz przyjazdowa są klasyfikowane jako turystyka

A. międzynarodowa
B. przyjazdowa
C. narodowa
D. wewnątrzkrajowa
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. w hotelach o kategorii 3* i 4*
B. we wszystkich obiektach hotelowych
C. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 286
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:

A. hotele, motele i schroniska
B. hotele, motele i pensjonaty
C. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
D. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
HGT.06 Pytanie 287
Realizacja usług w recepcji

Bezpośredni kanał dystrybucji usług hotelarskich łączy

A. klienta z biurem podróży
B. klienta z hotelem
C. biuro podróży z hotelem
D. pilotem z biurem podróży
HGT.06 Pytanie 288
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
B. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
C. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
D. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
HGT.06 Pytanie 289
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do

A. potwierdzenia rezerwacji
B. księgi meldunkowej
C. karty pobytu
D. formularza rezerwacji
HGT.06 Pytanie 290
Realizacja usług w recepcji

Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii

A. tylko 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. tylko 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 291
Realizacja usług w recepcji

Schronisko to obiekt zapewniający noclegi

A. umiejscowiony poza strefą zabudowaną, oferujący podstawowy zakres usług
B. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, oferujący całodzienne posiłki
C. dedykowany dla indywidualnych i grupowych turystów młodzieżowych, przystosowany do samoobsługi gości
D. posiadający minimum 30 miejsc noclegowych, przystosowany do samoobsługi gości
HGT.06 Pytanie 292
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
B. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
C. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
D. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
HGT.03 Pytanie 293
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na etykiecie płynu do czyszczenia dywanów, w instrukcji użycia podano: 3 nakrętki detergentu na 3 litry wody. Jaką liczbę nakrętek detergentu, zgodnie z tą instrukcją, należy użyć na 10 litrów wody?

A. 6 nakrętek
B. 8 nakrętek
C. 12 nakrętek
D. 10 nakrętek
HGT.03 Pytanie 294
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są etapy sprzątania pokoju hotelowego, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności?

A. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
B. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
C. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
D. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
HGT.06 Pytanie 295
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "Marzenie" na podstawie podpisanej umowy z liniami lotniczymi PLL LOT nabyło w okresie od czerwca do sierpnia 2010 r. określoną liczbę usług, za które dokonano wcześniejszej płatności. W ramach tej umowy biuro nie ma możliwości rezygnacji, nawet z części zamówienia. Jakie to jest rodzaj umowy?

A. czarter
B. umowa agencyjna
C. allotment
D. umowa zlecenia
HGT.03 Pytanie 296
Obsługa gości w obiekcie świa…

Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania

A. sezonowego
B. okolicznościowego
C. gruntownego
D. awaryjnego
HGT.06 Pytanie 297
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 938,00 zł
B. 2 574,00 zł
C. 2 600,00 zł
D. 2 262,00 zł
HGT.06 Pytanie 298
Realizacja usług w recepcji

Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na

A. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
B. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
C. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
D. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
HGT.03 Pytanie 299
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod najlepiej nadaje się do usunięcia gumy do żucia, która utknęła w wykładzinie dywanowej w pokoju hotelowym?

A. Użycie środka do usuwania plam
B. Posypanie solą kuchenną
C. Zastosowanie zamrażacza
D. Posypanie sodą oczyszczoną
HGT.06 Pytanie 300
Realizacja usług w recepcji

Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest

A. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
B. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
C. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
D. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
HGT.06 Pytanie 301
Realizacja usług w recepcji

Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?

A. 155 zł
B. 170 zł
C. 175 zł
D. 165 zł
HGT.06 Pytanie 302
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?

A. Protokół rzeczy pozostawionych
B. Kontrolkę sejfu depozytowego
C. Protokół rzeczy znalezionych
D. Regulamin usługi depozytowej
HGT.06 Pytanie 303
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 648 zł
B. 540 zł
C. 500 zł
D. 600 zł
HGT.03 Pytanie 304
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?

A. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
B. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.
C. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
D. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
HGT.06 Pytanie 305
Realizacja usług w recepcji

W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?

A. recepcji
B. służby pięter
C. administracji
D. działu marketingu
HGT.03 Pytanie 306
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obiekty, biorąc pod uwagę ich charakterystykę oraz klasę, powinny dysponować zespołem sal wielofunkcyjnych?

A. Motele 4*-5*
B. Tylko motele 5*
C. Hotele 4*-5*
D. Wyłącznie hotele 5*
HGT.06 Pytanie 307
Realizacja usług w recepcji

Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:

A. IHRA
B. HoReCa
C. PZH
D. PIT
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Kierownik recepcji
B. Operator centrali telefonicznej
C. Recepcjonista - concierge
D. Pracownik ds. relacji z gośćmi
HGT.06 Pytanie 309
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?

A. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
B. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
C. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
D. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
HGT.06 Pytanie 310
Realizacja usług w recepcji

Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest

A. terroryzm
B. atrakcyjność terenu
C. możliwości transportowe
D. nawyki
HGT.03 Pytanie 311
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy przeprowadzić w pierwszej kolejności podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?

A. Wypolerowanie armatury nad umywalką
B. Umycie glazury nad brodzikiem
C. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
D. Umycie podłogi
HGT.06 Pytanie 312
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?

A. Przechowalnia bagażu
B. Usługa transportu bagażu
C. Serwowanie śniadań do pokoi
D. Usługa prania odzieży
HGT.03 Pytanie 313
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką usługę dodatkową należy zapewnić gościom w każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji?

A. Serwowanie posiłków do pokoi
B. Całodobowe przechowywanie bagażu
C. Sprzedaż lub dostęp do prasy codziennej
D. Całodobowa usługa bagażowa
HGT.06 Pytanie 314
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?

A. promocję
B. towar
C. kanały dystrybucji
D. cennik
HGT.03 Pytanie 315
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?

A. Dostarczanie korespondencji
B. Zajęcia fitness
C. Przechowalnia
D. Użycie apteczki
HGT.03 Pytanie 316
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do prania obrusów użyj: 15 dag proszku na 1 kg prania. Na podstawie podanej instrukcji oblicz, ile proszku potrzebujesz do wyprania 20 kg obrusów?

A. 2,5 kg
B. 3,0 kg
C. 1,5 kg
D. 2,0 kg
HGT.06 Pytanie 317
Realizacja usług w recepcji

W hotelach usługi typu SPA dotyczą

A. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
B. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
C. usług kulturalnych oraz rozrywkowych
D. rekreacyjnych i leczniczych usług
HGT.03 Pytanie 318
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?

A. lodówka
B. minibar
C. sejf
D. telefon
HGT.06 Pytanie 319
Realizacja usług w recepcji

Pani Anna Nowak po raz pierwszy przybywa do Hotelu Premium w Karpaczu. Jakiej metody płatności nie będzie mogła użyć, aby opłacić dodatkowe usługi, które nie zostały wcześniej zamówione?

A. Karty płatniczej
B. Karty kredytowej
C. Gotówki
D. Przelewu
HGT.06 Pytanie 320
Realizacja usług w recepcji

Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?

A. Spotkanie w holu, lunch
B. Godzinne szkolenie, przerwa na kawę
C. Uroczysta kolacja, chwila na dyskusje
D. Skromny poczęstunek, wolny czas