Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 281
Realizacja usług w recepcji

Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. wyłączyć zasilanie w obiekcie
B. powiadomić straż pożarną
C. wyłączyć zasilanie w pokoju
D. powiadomić firmę energetyczną
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?

A. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
B. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
C. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
D. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?

A. Kierownika służby pięter
B. Osobę pracującą na recepcji
C. Zarządzającego hotelem
D. Pracownika działu promocji
HGT.06 Pytanie 284
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
B. rok wydania karty, podpis właściciela karty
C. miesiąc, rok wydania karty, hologram
D. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
B. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
C. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
D. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?

A. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
B. Globalnym systemem dystrybucji
C. Wewnętrznym systemem hotelowym
D. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
Realizacja usług w recepcji

Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?

Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha.

Na życzenie Gości oferujemy:

  • usługę prania i czyszczenia odzieży
  • centrum SPA
  • kort tenisowy
  • zewnętrzną siłownię
  • zajęcia z trenerem fitness
  • usługi fryzjerskie i kosmetyczne
  • wynajem samochodu
  • usługę room service
  • usługi depozytowe
  • bezpłatne WiFi

A. Centrum SPA i wynajem samochodu.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
D. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2021 r. pani Maria Nowakowska przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaże. Wskaż datę wystawienia dokumentu przez pracownika hotelu.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa: Maria Nowakowska
Data zabiegu: 8 listopada 2021 r., 11 listopada 2021 r.
Rodzaj zabiegu: masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu: 120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa: Maria Nowakowska
Podpis wystawcy dokumentu: Jan Nowakowski
Dokument wystawiono dnia: .................................

A. 7 listopada 2021 r.
B. 8 listopada 2021 r.
C. 4 listopada 2021 r.
D. 11 listopada 2021 r.
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?

A. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
B. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
C. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
D. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.

Potwierdzenie rezerwacji – fragment
terminod 05 do 07.05.2011
pokój 5 - osobowy4 x 2 doby
pokój 2 - osobowy2 x 2 doby
Obiadokolacje (typu barowego)24 x 2
śniadaniawe własnym zakresie od 6 rano w jadalni
łazienkiogólnodostępne, ciepła woda całą dobę
miejsce do grillowaniaoznakowane - przed bramą wjazdową
innedojście żółtym szlakiem
( 30 min od stacji kolejowej)

A. Pensjonat.
B. Schronisko.
C. Motel.
D. Kemping.
Realizacja usług w recepcji

Skrót HO-RE-CA odnosi się do:

A. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
D. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
Realizacja usług w recepcji

Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?

PAKIET BIZNES
  • 20% rabatu na usługi noclegowe
  • wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO
  • noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
  • 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej, Wi-Fi
  • parking gratis
PAKIET TRENING
  • noclegi, śniadania, obiadokolacje wg programu organizatora
  • wynajem sali konferencyjnej
  • materiały konferencyjne (papier i długopisy)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX
  • noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
  • 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
  • nieograniczony dostęp do Internetu
  • parking gratis

A. Trening.
B. Biznes.
C. Korpo.
D. Relax.
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do

A. księgi gości
B. karty rezerwacji
C. księgi rejestracyjnej
D. karty pobytu
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Zapiekanka z bakłażanów
B. Pierogi z soczewicą
C. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
D. Rostbef z ziemniakami
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w centralnych częściach dużych miejscowości
B. w pobliżu lotnisk
C. w okolicach szlaków turystycznych
D. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
HGT.06 Pytanie 314
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
B. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
C. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
D. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
Obsługa gości w obiekcie świa…

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które obejmują nie tylko noclegi i wyżywienie, ale również usługi SPA, co powinien zaproponować hotel?

A. łaźnię parową
B. jazdę konno
C. zajęcia fitness
D. grę w bilard
Realizacja usług w recepcji

Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?

A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
D. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu