Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. wyłączyć zasilanie w obiekcie
B. powiadomić straż pożarną
C. wyłączyć zasilanie w pokoju
D. powiadomić firmę energetyczną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?
A. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
B. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
C. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
D. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
HGT.03 Pytanie 283
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?
A. Kierownika służby pięter
B. Osobę pracującą na recepcji
C. Zarządzającego hotelem
D. Pracownika działu promocji
Realizacja usług w recepcji
Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty
A. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
B. rok wydania karty, podpis właściciela karty
C. miesiąc, rok wydania karty, hologram
D. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?
A. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
B. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
C. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
D. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co
A. 4 dni
B. 7 dni
C. 2 dni
D. 3 dni
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej czynności nie powinno się przeprowadzać podczas porządkowania pomieszczenia, w którym przebywa gość?
A. Odkurzania dywanu
B. Polerowania zwierciadła
C. Mycia kabiny prysznicowej
D. Dezynfekcji urządzeń sanitarnych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel nie bierze odpowiedzialności za bagaż gościa pozostawiony
A. w bagażniku pojazdu
B. w sali konferencyjnej
C. w pokoju gościnnym
D. w restauracji hotelowej
Realizacja usług w recepcji
Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. wymagań klientów
B. dochodów klientów
C. kosztów usług hotelowych
D. przychodu hotelarza
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w małym hotelu, który jest zarządzany przez właściciela, przyjął rezerwację złożoną poprzez stronę internetową www tego miejsca. Jakim systemem rezerwacyjnym dysponuje ten hotel?
A. Systemem rezerwacyjnym sieci hotelowej
B. Globalnym systemem dystrybucji
C. Wewnętrznym systemem hotelowym
D. Regionalnym systemem rezerwacyjnym
Realizacja usług w recepcji
Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?
Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha. Na życzenie Gości oferujemy:
|
A. Centrum SPA i wynajem samochodu.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
D. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
Obsługa gości w obiekcie świa…
W terminie od 4 do 17 listopada 2021 r. pani Maria Nowakowska przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaże. Wskaż datę wystawienia dokumentu przez pracownika hotelu.
| Terminarz zabiegów | |
| Imię i nazwisko gościa: Maria Nowakowska | |
| Data zabiegu: 8 listopada 2021 r., 11 listopada 2021 r. | |
| Rodzaj zabiegu: masaż klasyczny całkowity | |
| Cena zabiegu: 120 złotych | |
| Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa. | |
| Podpis gościa: Maria Nowakowska | |
| Podpis wystawcy dokumentu: Jan Nowakowski | |
| Dokument wystawiono dnia: ................................. | |
A. 7 listopada 2021 r.
B. 8 listopada 2021 r.
C. 4 listopada 2021 r.
D. 11 listopada 2021 r.
Realizacja usług w recepcji
Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu
A. mimiki twarzy
B. postawy ciała
C. gestów
D. wypowiadanych słów
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?
A. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
B. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
C. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
D. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Od jakiej klasy hotele oraz motele mają obowiązek oferować usługi sprzedaży lub udostępniania codziennej prasy?
A. Odpowiedź 1: 3*
B. Odpowiedź 2: 2*
C. Odpowiedź 3: 4*
D. Odpowiedź 4: 1*
Realizacja usług w recepcji
Premier Francji przyjeżdża do hotelu w Warszawie. W holu recepcyjnym zostanie przywitany przez
A. dyrektora hotelu
B. szefa recepcji
C. dyspozytora
D. menedżera concierge
HGT.06 Pytanie 297
Realizacja usług w recepcji
Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?
A. zostanie na tym samym poziomie
B. spadnie
C. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
D. zwiększy się
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.
| Potwierdzenie rezerwacji – fragment | |
|---|---|
| termin | od 05 do 07.05.2011 |
| pokój 5 - osobowy | 4 x 2 doby |
| pokój 2 - osobowy | 2 x 2 doby |
| Obiadokolacje (typu barowego) | 24 x 2 |
| śniadania | we własnym zakresie od 6 rano w jadalni |
| łazienki | ogólnodostępne, ciepła woda całą dobę |
| miejsce do grillowania | oznakowane - przed bramą wjazdową |
| inne | dojście żółtym szlakiem ( 30 min od stacji kolejowej) |
A. Pensjonat.
B. Schronisko.
C. Motel.
D. Kemping.
HGT.06 Pytanie 299
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa jest dostępna
A. we wszystkich hotelach
B. w pensjonacie 3*
C. w motelu 3*
D. w hotelu 3*
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Elastyczność
B. Chytrość
C. Poddańczość
D. Decyzyjność
Realizacja usług w recepcji
Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku
A. klientów biznesowych
B. gości specjalnych
C. grupy turystycznej
D. gości zagranicznych
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują
A. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
B. serwowania śniadań
C. przechowywania bagażu klientów
D. sprzedaży lub udostępniania dzienników
Realizacja usług w recepcji
Skrót HO-RE-CA odnosi się do:
A. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych
D. Zespół Hotelarski Zakładu Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki
Realizacja usług w recepcji
Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?
| PAKIET BIZNES |
|
| PAKIET KORPO |
|
| PAKIET TRENING |
|
| PAKIET RELAX |
|
A. Trening.
B. Biznes.
C. Korpo.
D. Relax.
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do
A. księgi gości
B. karty rezerwacji
C. księgi rejestracyjnej
D. karty pobytu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pad to narzędzie stosowane przez pracowników służby pięter do
A. czyszczenia toalety
B. usuwania kurzu
C. polerowania posadzki
D. czyszczenia podłóg
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?
A. Zapiekanka z bakłażanów
B. Pierogi z soczewicą
C. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
D. Rostbef z ziemniakami
Realizacja usług w recepcji
Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?
A. w centralnych częściach dużych miejscowości
B. w pobliżu lotnisk
C. w okolicach szlaków turystycznych
D. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
Realizacja usług w recepcji
Do lokali gastronomicznych sieci otwartej typu uzupełniającego zalicza się
A. lodziarnie
B. bistro
C. bufety
D. cafeterie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który składnik śniadania może być przygotowywany na grillu, na patelni lub w wodzie?
A. Pomidory.
B. Jaja.
C. Kiełbaski.
D. Kiełbaski.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką opcję śniadania warto zaproponować nowożeńcom, którzy planują pobyt w apartamencie po zakończeniu przyjęcia weselnego?
A. Zestaw śniadaniowy
B. Room service
C. A'la carte
D. Bufet śniadaniowy
Realizacja usług w recepcji
Gość, opuszczając hotel, zamówił w recepcji pokój na kolejny termin. Jakim rodzajem rezerwacji to jest?
A. Pośredni.
B. Internetowy.
C. Osobisty.
D. Zdalny.
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkowym elementem wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego w hotelu jest posiadanie płaszcza kąpielowego oraz wagi osobowej?
A. 3*
B. 4*
C. 5*
D. 2*
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?
A. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
B. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
C. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
D. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
Obsługa gości w obiekcie świa…
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które obejmują nie tylko noclegi i wyżywienie, ale również usługi SPA, co powinien zaproponować hotel?
A. łaźnię parową
B. jazdę konno
C. zajęcia fitness
D. grę w bilard
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który oferuje swoje usługi jedynie przez kilka wybranych biur podróży, wykorzystuje dystrybucję
A. intensywną
B. wyłączną
C. selektywną
D. bezpośrednią
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. rotele
B. flytele
C. aquatele
D. botele
Realizacja usług w recepcji
Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
D. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
Realizacja usług w recepcji
Do kategorii usług dodatkowych w hotelach należy
A. usługi fryzjerskie
B. usługi rekreacyjne
C. depozyt hotelowy
D. budzenie
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich rodzajach hoteli najczęściej oferowane jest śniadanie kontynentalne?
A. Kongresowych
B. Luksusowych
C. Butikowych
D. Ekonomicznych