Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 281
Realizacja usług w recepcji

Który z instrumentów marketingu zastosował hotel umieszczając billboard informujący o ofercie na dworcu kolejowym?

A. Promocję.
B. Dystrybucję.
C. Cenę.
D. Produkt.
HGT.06 Pytanie 282
Realizacja usług w recepcji

Udoskonalenie produktu poprzez wprowadzenie usług "rent a car" do oferty hotelowej wymaga promocji poprzez

A. nawiązanie współpracy z touroperatorem.
B. podniesienie cen za pobyt w hotelu.
C. aktualizację materiałów informacyjnych hotelu.
D. lepsze oświetlenie drogi dojazdowej do hotelu.
HGT.06 Pytanie 283
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zachować się recepcjonista jeżeli klient jest zbyt dociekliwy?

A. Udzielić gościowi wszystkich żądanych przez niego informacji.
B. Pokazać brak zainteresowania rozmową.
C. Umówić się na rozmowę w późniejszym terminie.
D. Nie dać po sobie poznać, że gość go irytuje.
HGT.06 Pytanie 284
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w trakcie procedury check-out zauważył, że gość jest niezadowolony z pobytu. W tej sytuacji recepcjonista powinien

A. zapytać o przyczynę niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację.
B. zapytać o przyczynę niezadowolenia i pożegnać gościa.
C. przeprosić gościa, ale za wszelką cenę bronić racji hotelu.
D. rozliczyć pobyt i zaprosić gościa ponownie do skorzystania z usług hotelu.
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji

Popyt na usługi hotelarskie świadczone przez schroniska położone w górach nie zależy od

A. zniżek udzielanych przez PKP na przejazd z wózkiem dziecięcym.
B. pory roku i warunków atmosferycznych.
C. liczby i rodzaju atrakcji turystycznych.
D. dochodów turystów i cen usług noclegowych.
HGT.06 Pytanie 286
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że

Ilustracja do pytania 6
A. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
B. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
C. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
D. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
HGT.06 Pytanie 287
Realizacja usług w recepcji

Popyt na usługi hotelarskie

A. jest zawsze równy podaży, co świadczy o stanie równowagi na tym rynku.
B. nie zależy od liczby imprez organizowanych na danym terenie.
C. zależy od wykształcenia i dochodów właścicieli obiektów hotelarskich.
D. jest złożony i niejednorodny bo różne są motywy uprawiania turystyki.
HGT.06 Pytanie 288
Realizacja usług w recepcji

Restauracja hotelowa przy dużej ilości obsługiwanych gości oraz ze względów ekonomicznych organizuje podawanie śniadań w formie

A. bankietowej.
B. a la carte.
C. bufetowej.
D. room service.
HGT.06 Pytanie 289
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi VIP nie występuje etap

A. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę witającą.
B. powitania gościa przez dyrektora hotelu.
C. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut.
D. zameldowania gościa przy ladzie recepcyjnej.
HGT.06 Pytanie 290
Realizacja usług w recepcji

W formularz rezerwacyjny recepcjonista nie wpisuje informacji dotyczącej

A. danych identyfikacyjnych hotelu.
B. daty przyjazdu i wyjazdu gościa z hotelu.
C. rodzaju zamawianych przez gościa usług.
D. danych identyfikacyjnych zamawiającego.
HGT.06 Pytanie 291
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista w niewypełnione pole w przedstawionym fragmencie faktury VAT?

Ilustracja do pytania 11
A. 233,65 zł
B. 264,33 zł
C. 250,00 zł
D. 267,50 zł
HGT.06 Pytanie 292
Realizacja usług w recepcji

Korespondencja gości aktualnie mieszkających w hotelu przechowywana jest

A. w zespole szafek funkcjonalnych.
B. w sejfie depozytowym.
C. w kasie fiskalnej.
D. na ladzie recepcyjnej.
HGT.06 Pytanie 293
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy usługą wymaganą w każdym hotelu bez względu na kategorię jest

A. sprzedaż kwiatów.
B. podawanie śniadań.
C. sprzedaż kosmetyków.
D. usługa motoryzacyjna.
HGT.06 Pytanie 294
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjeżdża o godzinie 10:00 pierwszego dnia a wyjeżdża o godzinie 8:00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10:00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Ilustracja do pytania 14
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 295
Realizacja usług w recepcji

Gość chce zamówić w restauracji hotelowej zimną przekąskę i wino. Kelner powinien zaproponować klientowi

A. indyka w maladze, wino czerwone deserowe.
B. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne.
C. schab w galarecie, wino białe słodkie.
D. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne.
HGT.06 Pytanie 296
Realizacja usług w recepcji

W restauracji hotelowej klienci próbowali bezpłatnie nowe dania szefa kuchni. Który z instrumentów promocji zastosowała restauracja?

A. Promocję sprzedaży.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 297
Realizacja usług w recepcji

Które z działań podejmowane są w ramach sprzedaży osobistej?

A. Zmiany wystroju hotelu.
B. Polecanie dań przez kelnera.
C. Wyjazdy integracyjne personelu hotelu.
D. Obniżki cen usług hotelarskich.
HGT.06 Pytanie 298
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada 200 miejsc noclegowych. Aby jego działalność była rentowna powinien miesięcznie osiągnąć obłożenie miejsc noclegowych na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi miesięcznie sprzedać ten hotel?

A. 3 000
B. 2 000
C. 6 000
D. 1 000
HGT.06 Pytanie 299
Realizacja usług w recepcji

W celu zapewnienia bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki i materace co najmniej

A. raz w roku.
B. co pół roku.
C. raz na kwartał.
D. raz w miesiącu.
HGT.06 Pytanie 300
Realizacja usług w recepcji

Ewidencję hoteli prowadzi

A. Marszałek województwa właściwy ze względu na lokalizację hotelu.
B. Wojewoda właściwy ze względu na lokalizację hotelu.
C. Minister właściwy do spraw turystyki.
D. Prezydent Miasta.
HGT.06 Pytanie 301
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych na zewnątrz obiektu hotelarskiego należy umieścić

A. rok wybudowania budynku w którym świadczone są usługi hotelarskie.
B. tablicę określającą rodzaj i kategorię obiektu.
C. nazwę i siedzibę przedsiębiorstwa świadczącego usługi hotelarskie w obiekcie.
D. informację o zakresie świadczonych usług wraz z podstawowymi cenami.
HGT.06 Pytanie 302
Realizacja usług w recepcji

Które działanie powinien wykonać recepcjonista w pierwszej kolejności gdy uruchomi się alarm sygnalizujący przekroczenie dopuszczalnego stężenia tlenku węgla w pomieszczeniu recepcyjnym?

A. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji.
B. Przygotować personel do ewakuacji gości.
C. Otworzyć drzwi w celu obniżenia stężenia tlenku węgla.
D. Ewakuować ludność z miejsca zagrożenia.
HGT.06 Pytanie 303
Realizacja usług w recepcji

Jaki był średni czas pobytu gościa jeżeli w marcu tego roku w hotelu było 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 5 dni.
B. 10 dni.
C. 3 dni.
D. 1 dzień.
HGT.06 Pytanie 304
Realizacja usług w recepcji

Kobieta zatrudniona na stanowisku pokojowej powiadomiła przełożonego, że jest w ciąży. Czy w związku z tym wolno mu zatrudnić ją w godzinach nadliczbowych lub w porze nocnej?

A. Nie wolno, ponieważ pokojowa wykonuje wyłącznie pracę fizyczną.
B. Nie wolno w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej.
C. Wolno ale tylko w nadzwyczajnych sytuacjach.
D. Wolno, ale wyłącznie na podstawie jej pisemnej zgody.
HGT.06 Pytanie 305
Realizacja usług w recepcji

Visitor's card to angielska nazwa karty

A. rezerwacyjnej.
B. pobytu.
C. meldunkowej.
D. turystycznej.
HGT.06 Pytanie 306
Realizacja usług w recepcji

Na klamce pokoju od strony korytarza wisi wywieszka "don't disturb", co oznacza

A. wstęp wzbroniony.
B. nie przeszkadzać.
C. pokój w trakcie sprzątania.
D. pokój w trakcie remontu.
HGT.06 Pytanie 307
Realizacja usług w recepcji

Turystyka obejmująca podróże związane z miejscem pochodzenia, urodzenia i zamieszkania przodków to turystyka

A. polonijna.
B. pielgrzymkowa.
C. etniczna.
D. alternatywna.
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji

Rodzaj umowy, która przewiduje zamówienie miejsc noclegowych z gwarantowanym ich wykorzystaniem, to

A. umowa agencyjna.
B. czarter.
C. umowa zlecenia.
D. allotment.
HGT.06 Pytanie 309
Realizacja usług w recepcji

Survival to turystyka

A. przetrwania.
B. krajowa.
C. biznesowa.
D. zagraniczna.
HGT.06 Pytanie 310
Realizacja usług w recepcji

SWOT to

A. Światowa Organizacja Turystyki.
B. analiza płynności finansowej.
C. Światowa Organizacja Operatorów Turystycznych.
D. analiza mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa oraz szans i zagrożeń.
HGT.06 Pytanie 311
Realizacja usług w recepcji

Tartinki to

A. klopsiki.
B. paszteciki.
C. ciasteczka.
D. małe kanapki.
HGT.06 Pytanie 312
Realizacja usług w recepcji

Frapować to

A. pokrywać ciasto lukrem.
B. posypywać produkt przyprawami.
C. dekorować zakąski.
D. szybko schładzać na przykład szampana.
HGT.06 Pytanie 313
Realizacja usług w recepcji

Obiekty posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych, dostosowane do samoobsługi klientów oraz świadczące minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów to

A. schroniska młodzieżowe.
B. pensjonaty.
C. domy wycieczkowe.
D. motele.
HGT.06 Pytanie 314
Realizacja usług w recepcji

Obiekt położony poza obszarem zabudowanym przy szlakach turystycznych świadczący minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów to

A. kemping.
B. schronisko.
C. pensjonat.
D. dom wycieczkowy.
HGT.06 Pytanie 315
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych skrótów organizacji to Światowa Organizacja Turystyki?

A. PIH
B. UN WTO
C. AIH
D. POT
HGT.06 Pytanie 316
Realizacja usług w recepcji

HOTREC to skrót określający

A. Konfederację Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej.
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni.
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli.
D. Światową Organizację Turystyki.
HGT.06 Pytanie 317
Realizacja usług w recepcji

Hotele na kołach, służące do przewozu osób i rzeczy, zapewniające noclegi w miejscach gdzie brakuje infrastruktury noclegowej to

A. rotele.
B. botele.
C. flytele.
D. aguatele.
HGT.06 Pytanie 318
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych dla campingów ustalono

A. 4 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi.
B. 4 kategorie oznaczone gwiazdkami.
C. 3 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi.
D. 5 kategorii oznaczonych gwiazdkami.
HGT.06 Pytanie 319
Realizacja usług w recepcji

Pierwsza organizacja hotelarska w Polsce utworzona w 1928 roku to

A. WTO
B. PIT
C. POT
D. NOPPH
HGT.06 Pytanie 320
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.

Ilustracja do pytania 40
A. 16 m2
B. 10 m2
C. 18 m2
D. 12 m2