Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 281
Realizacja usług w recepcji
A. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
B. Usługa prania i parking
C. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
D. Usługa prasowania i minibar
HGT.03 Pytanie 282
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką opcję śniadaniową warto zaproponować gościom, którzy przybyli do hotelu na podróż poślubną?
A. W biegu
B. Do pokoju
C. Bufetową
D. Do stolika
HGT.06 Pytanie 283
Realizacja usług w recepcji
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?
A. Średnia liczba gości w hotelu była wysoka
B. Hotel osiągnął niewielki zysk i potrzebuje intensywnej sprzedaży
C. Średnia liczba gości w hotelu była niska
D. Hotel osiągnął duży zysk i ma możliwość rozszerzenia swojej oferty
HGT.06 Pytanie 284
Realizacja usług w recepcji
Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?
A. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
B. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
C. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
D. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji
W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz
A. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
B. kwit parkingowy i wstępny rachunek
C. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
D. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 286
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 900
B. 450
C. 30
D. 60
HGT.06 Pytanie 287
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?
A. 90 cm
B. 110 cm
C. 50 cm
D. 70 cm
HGT.06 Pytanie 288
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien
A. zapropanować najwyższy standard pokoju
B. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
C. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
D. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
HGT.03 Pytanie 289
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, gdy dysponuje małą liczbą pracowników, a ma wielu gości?
A. Serwis a la carte
B. Serwis talerzowy
C. Bufet śniadaniowy
D. Room service
HGT.06 Pytanie 290
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu, który umożliwia realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, będzie wymagał recepcjonista podczas rejestracji gości w hotelu w Polsce?
A. Potwierdzenie dokonania przelewu.
B. Voucher.
C. Rooming list.
D. Potwierdzenie rezerwacji.
HGT.03 Pytanie 291
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż usługę, która jest oferowana gościom w hotelu bez opłat.
A. Dostarczenie posiłku do pokoju
B. Zarezerwowanie biletów do teatru
C. Wynajem miejsc postojowych
D. Zamówienie taksówki
HGT.06 Pytanie 292
Realizacja usług w recepcji
Co wpływa na aktywizację usług hotelowych?
A. promocja hotelu na targach
B. spadek dochodów klientów
C. niewielka atrakcyjność oferty hotelowej
D. wzrost cen usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 293
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 90 cm
B. 105 cm
C. 100 cm
D. 95 cm
HGT.06 Pytanie 294
Realizacja usług w recepcji
W hotelu 3* usługa bagażowa jest
A. sezonowa
B. komplementarna
C. odpłatna
D. fakultatywna
HGT.06 Pytanie 295
Realizacja usług w recepcji
Aktywny wypoczynek, który wymaga przygotowania fizycznego, wyposażenia oraz umiejętności, to turystyka
A. krajoznawcza
B. kwalifikowana
C. biznesowa
D. pielgrzymkowa
HGT.06 Pytanie 296
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?
A. raz w miesiącu
B. raz na kwartał
C. co pół roku
D. raz w roku
HGT.06 Pytanie 297
Realizacja usług w recepcji
GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?
A. rozszerzyć możliwości hotelu
B. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
C. obniżyć ceny usług
D. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
HGT.03 Pytanie 298
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych usług dostępnych w hotelu 4* jest uznawana za opcjonalną usługę dodatkową?
A. Obudzenie
B. Sklep z kwiatami
C. Basen
D. Przechowalnia
HGT.03 Pytanie 299
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaka forma serwowania śniadania w restauracji hotelowej będzie najlepsza dla grupy turystów liczącej 50 osób?
A. Zestawy śniadaniowe
B. Bufet śniadaniowy
C. Room-service
D. Serwis a' la carte
HGT.03 Pytanie 300
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaja mollet powinny być gotowane
A. 3 minuty
B. 8-10 minut
C. 4-5 minut
D. 1 minutę
HGT.03 Pytanie 301
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są wydatki na usługi dodatkowe dla rodziny liczącej 6 osób, jeśli cena pakietu usług wynosi 150 zł za osobę, a każda osoba powyżej 3. otrzymuje zniżkę w wysokości 10%?
A. 962 zł
B. 634 zł
C. 748 zł
D. 855 zł
HGT.06 Pytanie 302
Realizacja usług w recepcji
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. menadżer recepcji
B. recepcjonista dyspozytor
C. dyrektor hotelu
D. concierge
HGT.06 Pytanie 303
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?
A. Public relations
B. Reklama
C. Promocja sprzedaży
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 304
Realizacja usług w recepcji
W strefie ogólnodostępnej, która obejmuje hall recepcyjny oraz sale gastronomiczne i wielofunkcyjne, konieczne jest posiadanie klimatyzacji w hotelach o kategorii:
A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 305
Realizacja usług w recepcji
W formularzu rezerwacji hotelowej znajdują się, między innymi, takie informacje jak:
A. informacje o hotelu, data przyjęcia rezerwacji, ceny usług zamówionych
B. liczba noclegów, adres osoby przyjmującej rezerwację, dodatkowe życzenia
C. liczba i rodzaj pokoi, liczba gości, nazwisko menedżera hotelu
D. liczba i typ zamówionych świadczeń, dane osoby zamawiającej, daty pobytu
HGT.03 Pytanie 306
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?
A. Od +7°C do +15°C
B. Od -5°C do -1°C
C. Od 0°C do +6°C
D. Od -10°C do -6°C
HGT.06 Pytanie 307
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?
A. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
B. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
C. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
D. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji
Firma, która odniosła powodzenie, udziela innej firmie odpłatnie praw do założenia oraz zarządzania przedsiębiorstwem według jej koncepcji na podstawie umowy
A. leasingu
B. dzierżawy
C. franchisingu
D. najmu
HGT.03 Pytanie 309
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z gościa odbiera wypełniony formularz zamówienia na usługę prania razem z brudnymi ubraniami
A. magazynier bielizny
B. pokojowa
C. inspektorka pięter
D. recepcjonista
HGT.06 Pytanie 310
Realizacja usług w recepcji
Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:
A. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
B. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
C. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
D. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
HGT.06 Pytanie 311
Realizacja usług w recepcji
Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności
A. zrozumienia problemów gościa
B. wczucia się w sytuację gościa
C. uzgadniania warunków umowy
D. odmawiania realizacji prośb gościa
HGT.03 Pytanie 312
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Udzielanie informacji
B. Przechowywanie bagażu
C. Zamawianie taksówki
D. Prasowanie odzieży
HGT.06 Pytanie 313
Realizacja usług w recepcji
Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?
A. Ośrodek Wczasowy
B. Dom Pracy Twórczej
C. Pensjonat
D. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
HGT.06 Pytanie 314
Realizacja usług w recepcji
Zupa ze śledzi, łososiowy stek oraz frikadelle z mielonego mięsa to charakterystyczne potrawy kuchni
A. arabskiej
B. niemieckiej
C. węgierskiej
D. skandynawskiej
HGT.06 Pytanie 315
Realizacja usług w recepcji
Dokument hotelowy, który określa zasady rezerwacji i jest przesyłany zamawiającemu do zatwierdzenia, to
A. karta pobytu
B. voucher
C. potwierdzenie rezerwacji
D. formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 316
Realizacja usług w recepcji
Usługi motoryzacyjne, które są dostępne w motelu, to usługi
A. towarzyszące
B. fakultatywne
C. podstawowe
D. uzupełniające
HGT.03 Pytanie 317
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument, który wypełnia inspektor pięter po przeprowadzeniu kontroli lokalu mieszkalnego przygotowanego do sprzedaży, to
A. protokół strat w pokoju
B. harmonogram czasu pracy
C. karta sprawdzania pokoju
D. wykaz pokoi do sprzątnięcia
HGT.06 Pytanie 318
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w obiekcie turystycznym goście poprosili recepcjonistę o przygotowanie propozycji spędzenia wolnego czasu. Pracownik recepcji stworzył listę głównych atrakcji oraz przekazał informacje o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista dostarczył turystom wiadomości
A. turystycznej
B. kulturalnej
C. hotelowej
D. miejskiej
HGT.06 Pytanie 319
Realizacja usług w recepcji
Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?
A. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
B. Rybę w sosie cytrynowym
C. Grzyby ze śmietaną
D. Wieprzową golonkę
HGT.06 Pytanie 320
Realizacja usług w recepcji
Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi
A. nazwisko gościa i numer pokoju
B. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
C. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
D. datę przyjazdu oraz inne życzenia