Wybrana odpowiedź jest prawidłowa, ponieważ na rysunku widać przekładnię stożkową o zębach prostych. Takie przekładnie charakteryzują się tym, że ich koła zębate mają kształt stożka, a zęby są ułożone prostopadle do osi obrotu. Przekładnie te są często stosowane w różnych aplikacjach mechanicznych, zwłaszcza w układach przekładniowych, gdzie istnieje potrzeba zmiany kierunku obrotu. Przykładem zastosowania mogą być napędy w pojazdach, gdzie przekładnie stożkowe umożliwiają przekazywanie mocy pomiędzy wałami znajdującymi się pod kątem względem siebie. W branży inżynieryjnej, zgodnie z normami ISO, stosowanie odpowiednich przekładni jest kluczowe dla zapewnienia efektywności energetycznej i trwałości mechanizmów. Przekładnie stożkowe o zębach prostych są cenione za prostotę konstrukcji oraz łatwość w produkcji, co czyni je popularnym wyborem w wielu zastosowaniach przemysłowych.
Wybrana odpowiedź jest niepoprawna, a przyczyną tego błędu może być mylenie różnych typów przekładni. Przekładnie walcowe o zębach prostych, na przykład, mają koła zębate o kształcie walca, co różni się fundamentem od przekładni stożkowej, która jest zbudowana z elementów w kształcie stożków. Kolejnym popularnym błędem jest myślenie o zębach skośnych, które są ułożone pod kątem do osi obrotu; to również nie dotyczy przekładni stożkowej o zębach prostych. W praktyce, zęby skośne zapewniają bardziej płynne działanie i są stosowane tam, gdzie wymagana jest większa wytrzymałość na obciążenia. Wybór niewłaściwego typu przekładni może prowadzić do nieefektywności energetycznej, nadmiernego zużycia materiałów oraz zwiększonego hałasu podczas pracy urządzenia. W kontekście inżynieryjnym, ważne jest, aby dobrze rozumieć różnice między tymi typami przekładni, aby uniknąć kosztownych błędów projektowych. W branży mechanicznej, przestrzeganie norm i dobrych praktyk dotyczących doboru odpowiednich komponentów przekładniowych jest kluczowe dla uzyskania optymalnych wyników pracy maszyn.