Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 561
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację

A. bezpośrednią
B. hierarchiczną
C. pośrednią
D. krytyczną
HGT.06 Pytanie 562
Realizacja usług w recepcji

W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 53%
B. 40%
C. 33%
D. 20%
HGT.06 Pytanie 563
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
B. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
C. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
D. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
HGT.03 Pytanie 564
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z wymienionych świadczeń nie są w hotelarstwie opcjonalne?

A. Korzystanie z kortu tenisowego, zajęcia fitness
B. Basen, możliwość korzystania z kompleksu saun
C. Dostęp do boiska do siatkówki, wynajem kręgielni
D. Informacja turystyczna, dostarczenie poczty dla gości
HGT.03 Pytanie 565
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie aktualnym harmonogramem wynajmu sal przez dział obsługi konferencji przede wszystkim umożliwia

A. pokazanie saly klientowi
B. wyeliminowanie przypadków podwójnych rezerwacji
C. wprowadzenie różnych układów stołów
D. organizację wyposażenia sali
HGT.06 Pytanie 566
Realizacja usług w recepcji

Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?

A. Administracyjny
B. Gastronomiczny
C. Marketingu
D. Służby pięter
HGT.03 Pytanie 567
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ którą z podanych grup usług dodatkowych powinno świadczyć schronisko.

LP.WYMAGANIA CO DO WYPOSAŻENIA ORAZ ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG DLA SCHRONISK
Instalacje budynku
1.Ogrzewanie zapewniające utrzymanie w pomieszczeniach noclegowych i świetlicy temperatury 18°C
2.Bieżąca zimna i ciepła woda
Recepcja
3.Telefon dostępny dla gości
4.Przechowywanie pieniędzy, przedmiotów wartościowych, bagażu i sprzętu turystycznego
Inne usługi
5.Sprzedaż podstawowych drobnych artykułów higienicznych i kosmetycznych, słodyczy, pamiątek
6.Możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu
7.Stanowisko umożliwiające dokonanie drobnych napraw sprzętu turystycznego, czyszczenie odzieży i sprzętu

A. Depozytowe, możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu.
B. Doręczanie korespondencji, wypożyczenie żelazka.
C. Parkingowe, informację turystyczną.
D. Budzenie, możliwość naprawy sprzętu turystycznego.
HGT.03 Pytanie 568
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenia należą do wyposażenia rozwiniętego węzła higieniczno-sanitarnego w hotelowym pokoju?

A. Wanna z jacuzzi, umywalka, bidet i WC
B. Umywalka, wanna z natryskiem, pisuar i WC
C. Wanna z hydromasażem, umywalka, pisuar i WC
D. Umywalka, wanna z natryskiem, bidet i WC
HGT.03 Pytanie 569
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?

A. Trzy miesiące
B. Dwa lata
C. Pięć lat
D. Pół roku
HGT.06 Pytanie 570
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość

A. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
B. wrzucił je do skrzynki depozytowej
C. złożył je u pracownika recepcji
D. powierzył je do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 571
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:

A. przelewem
B. kartą płatniczą
C. walutą obcą
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 572
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?

A. Duplikatu faktury
B. Rachunku wstępnego
C. Dowodu wypłaty
D. Polecenia przelewu
HGT.06 Pytanie 573
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?

A. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
B. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
C. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
D. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
HGT.06 Pytanie 574
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole

Karta pobytu
Imię i nazwisko gościaNr pokoju
.............................Cena za dobę
Podpis gościaPodpis dysponenta

A. datę przyjazdu.
B. termin pobytu.
C. datę wyjazdu.
D. termin płatności.
HGT.03 Pytanie 575
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie powierzchnie powinny być przetarte roztworem dezynfekującym podczas sprzątania mieszkania opuszczonego przez gościa?

A. Słuchawkę od telefonu, pilot od telewizora, klamki
B. Powierzchnia stołu, parapet, podłoga w toalecie
C. Kieliszki do wody, pilot od telewizora, powierzchnia stołu
D. Klamki, podłoga w toalecie, parapet
HGT.06 Pytanie 576
Realizacja usług w recepcji

Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?

A. Usługi rehabilitacyjne
B. Usługi handlowe
C. Usługi podstawowe
D. spa i wellness
HGT.06 Pytanie 577
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
B. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
C. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
D. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
HGT.06 Pytanie 578
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a

A. kierownikowi restauracji
B. dyrektorowi hotelu
C. portierowi
D. pokojowej
HGT.06 Pytanie 579
Realizacja usług w recepcji

Jakie oznaczenie powinno znaleźć się w formularzu rezerwacyjnym dla gościa, który zamawia nocleg w apartamencie z pełnym wyżywieniem dla trzech osób?

A. BBx3, TPL
B. HBx3, APT
C. FBx3, APT
D. ALx3, DBL
HGT.03 Pytanie 580
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaź, jaka metoda obsługi rodzinnego śniadania świątecznego została użyta wobec gości, gdy kelnerzy przygotowali zastawienie przed ich przybyciem oraz umieścili na stole wszystkie dania?

A. Niemiecka
B. Angielska
C. Rosyjska
D. Francuska
HGT.06 Pytanie 581
Realizacja usług w recepcji

Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?

A. Recepcjonista dysponent
B. Recepcjonista telefonista
C. Recepcjonista concierge
D. Recepcjonista klucznik
HGT.06 Pytanie 582
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który potwierdza rezerwację nabytych usług i jest przekazywany przez klienta biura podróży do hotelarza, to

A. faktura
B. zlecenie
C. voucher
D. czek
HGT.03 Pytanie 583
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?

A. Przechowalnia
B. Zajęcia fitness
C. Użycie apteczki
D. Dostarczanie korespondencji
HGT.06 Pytanie 584
Realizacja usług w recepcji

Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie

A. public relations
B. marketingu bezpośredniego
C. reklamy
D. promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 585
Realizacja usług w recepcji

Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien

A. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
B. przygotować kartę rejestracyjną
C. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
D. sporządzić rachunek wstępny
HGT.03 Pytanie 586
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do sporządzenia tradycyjnego omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jaja, cukier
B. Jaja, woda, sól, proszek do pieczenia
C. Mąka, jaja, drożdże
D. Jaja, woda, sól, soda oczyszczona
HGT.06 Pytanie 587
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż

A. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
B. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
C. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
D. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
HGT.03 Pytanie 588
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego składnika używa się jako dodatku do kawy po wiedeńsku?

A. Konfiturę z wiśni
B. Nieco koniaku
C. Skórkę pomarańczową
D. Bitą śmietankę
HGT.03 Pytanie 589
Obsługa gości w obiekcie świa…

Mięso, wędliny oraz ryby podawane na ciepło lub zimno to między innymi składniki, które dopełniają śniadanie

A. francuskiego
B. wiedeńskiego wzmocnionego
C. polskiego
D. angielskiego wzmocnionego
HGT.03 Pytanie 590
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?

A. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
B. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
C. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
D. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
HGT.06 Pytanie 591
Realizacja usług w recepcji

W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?

A. 60%
B. 30%
C. 80%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 592
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi

A. konferencyjne
B. rekreacyjne
C. techniczne
D. edukacyjne
HGT.06 Pytanie 593
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Zlecenie przelewu
B. Room-charge
C. Zlecenie płatności
D. Preautoryzacja
HGT.03 Pytanie 594
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na posadzce w recepcji widoczne są czarne ślady po obcasach. Jaki preparat należy użyć, aby je usunąć?

A. Zimną wodę
B. Roztwór szamponu
C. Benzynę ekstrakcyjną
D. Rozcieńczony spirytus
HGT.06 Pytanie 595
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?

A. Raport dzienny.
B. Kupon.
C. Karta zakwaterowania.
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.03 Pytanie 596
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując lokal mieszkalny na przyjęcie gościa VIP, co powinno być zrobione w dniu jego przybycia?

A. przekazać działowi technicznemu informację o przyjeździe VIP-a
B. oczyścić minibar oraz zweryfikować daty ważności produktów
C. sprawdzić stan techniczny klimatyzacji
D. przewietrzyć pokój, ustawić klimatyzację oraz dostarczyć wstawkę
HGT.03 Pytanie 597
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co powinno znaleźć się w nakryciu do serwisu płatków z mlekiem?

A. miseczka na podstawce, łyżka
B. talerz głęboki i łyżeczka
C. filiżanka, mlecznik oraz łyżeczka
D. talerz zakąskowy oraz łyżka
HGT.06 Pytanie 598
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Malinowskich złożyła zamówienie na obiad w hotelowej restauracji, a kelner serwował go w formie dań przygotowanych przez szefa kuchni. Jakiego rodzaju serwis jest stosowany w tej restauracji?

A. Rosyjski
B. Brytyjski
C. Niemiecki
D. Francuski
HGT.03 Pytanie 599
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?

A. 6 minut
B. 3 minuty
C. 8-10 minut
D. 4-5 minut
HGT.03 Pytanie 600
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj preparat, którego powinna użyć osoba sprzątająca do mycia luster w lokalu mieszkalnym?

A. Preparat do dezynfekcji
B. Płyn z alkoholem
C. Środek czyszczący w postaci mleczka
D. Mleczko nabłyszczające