Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. poinformował o dostępnych usługach hotelu
B. wskazał kierunek do centrum miasta
C. omówił obsługę sejfu w pokoju
D. zaprezentował usługę parkingową
Realizacja usług w recepcji
Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest
A. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
B. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
C. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
D. obsługa gościa w recepcji hotelowej
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. kartą płatniczą
B. przelewem
C. gotówką
D. czekiem
HGT.03 Pytanie 564
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinien postąpić pracownik obsługi pięter, gdy po wykonaniu usługi pralniczej przyniósł odzież do pokoju gościa, a na drzwiach widniała wywieszka "Nie przeszkadzać"?
A. Mimo wszystko zapukać i oddać odzież gościowi
B. Zostawić w drzwiach informację o wykonanej usłudze
C. Poczekać, aż gość skontaktuje się z recepcją
D. Poczekać, aż gość zdejmie wywieszkę
HGT.03 Pytanie 565
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obowiązki wykonuje housekeeper supervisor?
A. zarządzanie magazynem bielizny brudnej i czystej
B. nadzór nad pracą służby pięter oraz kontrolę pokoi przygotowanych dla gości
C. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
D. współpracę z działem HR przy rekrutacji pracowników
Realizacja usług w recepcji
Hotel Zosia umożliwił komunikację z gośćmi poprzez internetowy komunikator Skype. Jakie narzędzie marketingowe zostało przez hotel wykorzystane?
A. Dystrybucję mieszaną
B. Promocję pośrednią
C. Promocję bezpośrednią
D. Dystrybucję pośrednią
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rodzaj pokoju w hotelu posiada dwa pojedyncze łóżka?
A. Double
B. Single
C. Twin
D. Suite
Realizacja usług w recepcji
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
A. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
B. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jednostki mieszkalne z wieloma pokojami, przygotowane do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki rodzaju
A. rezydencyjnego
B. specjalnego
C. standardowego
D. apartamentowego
Realizacja usług w recepcji
Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. dwie
B. cztery
C. jedną
D. trzy
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?
A. AIH
B. POT
C. UN WTO
D. PIH
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty, biorąc pod uwagę ich charakterystykę oraz klasę, powinny dysponować zespołem sal wielofunkcyjnych?
A. Wyłącznie hotele 5*
B. Motele 4*-5*
C. Hotele 4*-5*
D. Tylko motele 5*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kwotę należy wpisać na fakturze w sekcji wartość netto, jeśli wartość brutto za usługi typu Wellness&SPA wynosi 1 200,00 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 1 111,11 zł
B. 975,61 zł
C. 1 476,00 zł
D. 1 296,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Dla niewielkiego hotelu najlepszym rozwiązaniem do realizacji rezerwacji usług w odpowiedzi na otrzymane zamówienie jest
A. program komputerowy dla hoteli
B. globalny portal rezerwacyjny
C. portal społecznościowy zakupów grupowych
D. turystyczna wyszukiwarka internetowa
Realizacja usług w recepcji
Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?
A. solidna pamięć
B. zdolność do dzielenia uwagi
C. spostrzegawczość
D. samodzielność
Realizacja usług w recepcji
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, pełne wyżywienie, napoje, przekąski, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jakiego rodzaju usługi zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?
A. FP
B. AP
C. AI
D. HB
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie cennika usług noclegowych ustal kwotę, którą zapłacą goście za pobyt przez 5 dób w trzyosobowym pokoju.
| Cennik noclegów | |
|---|---|
| Rodzaj pokoju | Cena |
| SGL | 250,00 zł |
| DBL | 350,00 zł |
| TPL | 500,00 zł |
| APT | 700,00 zł |
A. 1 250,00 zł
B. 1 750,00 zł
C. 2 500,00 zł
D. 3 500,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie śniadanie powinno być zaserwowane grupie turystycznej, jeżeli na voucherze wskazana jest opcja wyżywienia Bermuda Plan (BP)?
A. Amerykańskie
B. Greckie
C. Rosyjskie
D. Angielskie
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu?
A. Komputer oraz drukarka
B. Faks oraz telefon
C. Kasa fiskalna i terminal POS
D. Kalkulator i sejf depozytowy
Realizacja usług w recepcji
Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?
A. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
B. w pobliżu lotnisk
C. w okolicach szlaków turystycznych
D. w centralnych częściach dużych miejscowości
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby pozbyć się plamy z pomadki do ust na dywanie, powinniśmy użyć
A. odplamiacza do tłustych plam
B. ciepłej wody
C. mleczka do czyszczenia
D. acetonu
Realizacja usług w recepcji
Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu przez telefon, recepcjonista powinien zapytać klienta przede wszystkim o typ pokoju oraz
A. okres pobytu i sposób płatności
B. datę wyjazdu i metodę płatności
C. okres pobytu i nazwisko gościa
D. imię i nazwisko gościa oraz datę jego urodzenia
Realizacja usług w recepcji
Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?
A. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
B. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
C. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
D. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dezynfekcję pościeli, koców, poduszek i materacy w obiektach hotelowych należy przeprowadzać co najmniej raz na
A. miesiąc
B. pół roku
C. kwartał
D. rok
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy przeprowadzić w pierwszej kolejności podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Umycie glazury nad brodzikiem
B. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
C. Umycie podłogi
D. Wypolerowanie armatury nad umywalką
Realizacja usług w recepcji
Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?
A. 170,00 zł
B. 120,00 zł
C. 180,00 zł
D. 150,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?
A. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
B. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
C. powiadomić właściwą ambasadę
D. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to
A. dom wycieczkowy
B. schronisko
C. pensjonat
D. pole biwakowe
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował
A. allotment
B. czarter
C. overbooking
D. timesharing
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
C. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
D. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zwrócić przedmioty pozostawione w pokoju, który opuścił gość?
A. Osobie zarządzającej hotelem
B. Inspektorowi służby pięter
C. Korytarzowej
D. Kierownikowi recepcji
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?
A. towar
B. cennik
C. promocję
D. kanały dystrybucji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj preparat, którego powinna użyć osoba sprzątająca do mycia luster w lokalu mieszkalnym?
A. Preparat do dezynfekcji
B. Środek czyszczący w postaci mleczka
C. Mleczko nabłyszczające
D. Płyn z alkoholem
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.
| Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu | ***** | **** | *** | ** | * | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | |
| Hall recepcyjny wielofunkcyjny: | ||||||||||
| 1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2) | 50 | 50 | 30 | 30 | 20 | 20 | 20 | 20 | 10 | 10 |
| 2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,8 | 0,5 | 0,5 | 0,3 | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,1 | 0,1 |
A. 50 m2
B. 170 m2
C. 105 m2
D. 80 m2
Realizacja usług w recepcji
Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada
A. krajowy system rezerwacji
B. wewnętrzny system hotelowy
C. globalny system dystrybucji
D. lokalny system rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest
A. list powitalny
B. karta zamówienia
C. formularz rezerwacyjny
D. potwierdzenie rezerwacji
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kiedy osoba sprzątająca powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz szampana w pokoju gościa VIP?
A. W dniu wyjazdu gościa
B. Na dzień przed przybyciem gościa
C. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
D. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
Realizacja usług w recepcji
Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz
A. zwiedzania miasta z przewodnikiem
B. noclegu w innym obiekcie
C. złożenia bagaży w przechowalni
D. korzystania z hotelowego SPA
Realizacja usług w recepcji
W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?
| Fragment oferty pensjonatu Eden. | |||
|---|---|---|---|
| Rodzaj pokoju | Noclegi | Wyżywienie | Cena w zł |
| DBL | 3 doby | FB | 420 |
| DBL | 5 dób | FB | 600 |
| DBL | 7 dób | FB | 750 |
| Dzieci do lat 3 – gratis | |||
| Dzieci od 3 lat do 12 lat – połowa cen | |||
A. Śniadanie, obiad i kolacja.
B. Śniadanie i obiadokolacja.
C. Śniadanie i obiad.
D. Obiad, podwieczorek i kolacja.
Realizacja usług w recepcji
Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?
A. Zerknąć do środka torby
B. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
C. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
D. Przenieść torbę do recepcji hotelowej