Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy pościeli oraz bielizny pościelowej są konieczne do standardowego zaścielenia łóżka małżeńskiego?

A. Ochraniacz na łóżko, cztery prześcieradła, cztery poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
B. Ochraniacz na łóżko, trzy prześcieradła, sześć poszewek na poduszki, poszwa na kołdrę
C. Ochraniacz na łóżko, jedno prześcieradło, dwie poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
D. Ochraniacz na łóżko, dwa prześcieradła, trzy poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien

A. nie wprowadzać żadnych promocji.
B. zainteresować się działaniami rywali.
C. zwiększyć cenę za nocleg.
D. zmniejszyć cenę za nocleg.
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja, w której ustalono, że hotel utrzyma pokój dla klienta do godziny 18.00 w dniu przyjazdu bez wymogu wpłaty zaliczki, nazywana jest rezerwacją

A. kredytowej
B. wstępnej
C. potwierdzonej
D. niegwarantowanej
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?

HOTEL SPA
KARNET

10 WEJŚĆ
lipiec – sierpień
Zespół Odnowy Biologicznej
HOTEL SPA
ZAPROSZENIE

na degustację win
dla 2 osób
lipiec – sierpień 2015
HOTEL SPA
BONUS

na okaziciela
2015
weekend dla dwojga gratis
HOTEL SPA
KUPON RABATOWY

10% rabat stały
2015
na wszystkie usługi
ABCD

A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Prezes przedsiębiorstwa farmaceutycznego złożył zamówienie w hotelu w celu zorganizowania konferencji. Na jej zakończenie, około godziny 2000, planowane jest uroczyste przyjęcie na stojąco dla około 120 uczestników. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?

A. Przyjęcie bufetowe
B. Aperitif
C. Lampkę wina
D. Brunch
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

23.0724.0725.0726.0727.07
A.110 SGLRRR
B.112 DBLRR
C.210 DBLRRR
D.211 SGLRR

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.

Ponadto zamawiamy:

  1. Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
  2. 20 laptopów podpiętych do sieci internetowej.
  3. Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
  4. Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
  5. Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencję.
  6. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
B. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
D. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przy podaniu jajecznicy z szynką, oprócz talerzyka na pieczywo, co jeszcze należy przygotować?

A. talerz głęboki, widelec i łyżkę
B. talerz zakąskowy, widelec i nóż
C. talerz głęboki, widelec i nóż
D. talerz zakąskowy, widelec i łyżkę
HGT.06 Pytanie 572
Realizacja usług w recepcji

Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?

A. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
B. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
C. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
D. zmiana pościeli w rękawiczkach
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?

A. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
B. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
C. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
D. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
HGT.06 Pytanie 574
Realizacja usług w recepcji

Usługi oferowane przez zespół wellness w hotelach umożliwiają gościom korzystanie z:

A. siłowni, baru, ścieżki zdrowia
B. jaccuzi, salonu fryzjerskiego, kawiarni
C. basenu kąpielowego, sauny, solarium
D. gabinetu masażu, salonu kosmetycznego, kręgielni
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
B. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
C. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
D. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2021 r. pani Maria Nowakowska przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaże. Wskaż datę wystawienia dokumentu przez pracownika hotelu.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa: Maria Nowakowska
Data zabiegu: 8 listopada 2021 r., 11 listopada 2021 r.
Rodzaj zabiegu: masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu: 120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa: Maria Nowakowska
Podpis wystawcy dokumentu: Jan Nowakowski
Dokument wystawiono dnia: .................................

A. 7 listopada 2021 r.
B. 4 listopada 2021 r.
C. 11 listopada 2021 r.
D. 8 listopada 2021 r.
HGT.03 Pytanie 582
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kategorię usług hotelowych reprezentują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Uzupełniających
B. Podstawowych
C. Fakultatywnych
D. Towarzyszących
Realizacja usług w recepcji

Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?

A. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
B. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
C. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
D. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
HGT.06 Pytanie 587
Realizacja usług w recepcji

Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?

A. Guest relations
B. Concierge
C. Front Office Manager
D. Executive Housekeeper
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego cennika oraz informacji dodatkowych oblicz wartość pakietu usług przygotowanego dla nowożeńców, którzy zarezerwowali pobyt w APT z pełnym wyżywieniem na 2 doby, w drugim dniu pobytu uroczystą kolację zamiast zwykłej oraz poinformowali, że przyjadą do hotelu po godzinie 1700.

Rodzaj usługiInformacje dodatkowe

Apartament – 520 zł/dobę

Śniadanie – w cenie noclegu

Obiad – 60 zł/os.

Kolacja – 80 zł/os.

Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór" – 110 zł/os.

Strefa Spa – w cenie noclegu

Doba hotelowa trwa od 1300 do 1000

wydawane w godz. 700 – 1000

wydawany w godz. 1300 – 1600

wydawana w godz. 1700 – 2100

wydawana w godz. 1700 – 2100

dostępna w godz. 700 – 2100

Rabat na wszystkie usługi dla nowożeńców 20%

A. 1 232 zł
B. 1 132 zł
C. 1 332 zł
D. 1 432 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do naczyń stosowanych do serwowania potraw w bufecie śniadaniowym zaliczają się:

A. półmiski, bulionówki, salaterki
B. półmiski, misy, salaterki
C. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki
D. cukiernice, mleczniki, dzbanki
HGT.06 Pytanie 592
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien

A. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
B. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
C. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
D. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
HGT.03 Pytanie 594
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich sytuacjach w hotelu powinno się zrealizować sprzątanie okolicznościowe?

A. Po wyjeździe grupy turystycznej
B. Przed zbliżającym się sezonem
C. Przed okresem świątecznym
D. Po opuszczeniu obiektu przez gości indywidualnych
Realizacja usług w recepcji

Wartość netto usług noclegowych wynosi 1 000 zł. Korzystając z danych zamieszczonych w ramce, oblicz wartość brutto za te usługi.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 230 zł
B. 1 023 zł
C. 1 008 zł
D. 1 080 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność powinna w pierwszej kolejności wykonać pokojowa według procedury sprzątania pokoju "przy gościu"?

A. Zaktualizować materiały informacyjne i promocyjne
B. Opróżnić kosz, zebrać brudne naczynia
C. Ustawić czyste naczynia
D. Pozbierać porozrzucane rzeczy gościa