Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 561
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?

A. 4 500
B. 1 500
C. 6 000
D. 2000
HGT.03 Pytanie 562
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego środka należy użyć, aby w szybki sposób usunąć ślady z obcasów na drewnianej podłodze w sali wielofunkcyjnej?

A. Zimnej wody
B. Benzyny ekstrakcyjnej
C. Preparatu do schładzania
D. Roztworu szamponu
HGT.06 Pytanie 563
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?

A. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
B. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki
C. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
D. Prezydent Miasta
HGT.06 Pytanie 564
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, na jaką kwotę brutto zostanie wystawiona faktura dla gościa, który przebywał w hotelu przez 5 dób, ma status stałego klienta uprawniający do 20% zniżki, a cena jednostkowa brutto pokoju wynosiła 100 zł.

A. 500,00 zł
B. 540,00 zł
C. 432,00 zł
D. 400,00 zł
HGT.06 Pytanie 565
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?

A. bagażowy
B. skrytkowy
C. depozytowy
D. rozliczeniowy
HGT.06 Pytanie 566
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. poinformował o dostępnych usługach hotelu
B. omówił obsługę sejfu w pokoju
C. zaprezentował usługę parkingową
D. wskazał kierunek do centrum miasta
HGT.06 Pytanie 567
Realizacja usług w recepcji

Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na

A. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
B. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
C. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
D. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
HGT.06 Pytanie 568
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
B. Modyfikacja wystroju hotelu
C. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
D. Promocje cenowe usług hotelarskich
HGT.03 Pytanie 569
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż usługę, która jest oferowana gościom w hotelu bez opłat.

A. Wynajem miejsc postojowych
B. Zarezerwowanie biletów do teatru
C. Dostarczenie posiłku do pokoju
D. Zamówienie taksówki
HGT.06 Pytanie 570
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najbardziej odpowiednia dla rodziny z dwójką dzieci w wieku przedszkolnym, która zatrzymała się w hotelu?

A. Kręgielnia
B. Sala fitness
C. Sala zabaw
D. Spływ kajakowy
HGT.06 Pytanie 571
Realizacja usług w recepcji

Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?

A. Reklamę telewizyjną
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Sales promotion
HGT.06 Pytanie 572
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada

A. formularze faktur VAT
B. komputer z drukarką
C. kasę fiskalną
D. terminal POS
HGT.03 Pytanie 573
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów śniadaniowych odpowiada zasadom zdrowego żywienia?

A. Kajzerka z masłem, miód, dżem, kawa zbożowa
B. Bułka pszenna z masłem, jabłko, herbata z mlekiem
C. Chleb razowy z szynką, papryka, kawa zbożowa
D. Chleb żytni ze smalcem, ogórek, herbata z mlekiem
HGT.03 Pytanie 574
Obsługa gości w obiekcie świa…

Charakter działalności SPA w obiekcie hotelowym to

A. usługi rozrywkowe
B. zabiegi zdrowotne
C. usługi rozrywkowe oraz zabiegi zdrowotne
D. zabiegi prozdrowotne i poprawiające urodę
HGT.06 Pytanie 575
Realizacja usług w recepcji

W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?

A. 3* i 4*
B. 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 2*, 3* i 4*
HGT.03 Pytanie 576
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, który ma wielu gości, a niewielu pracowników?

A. Serwis talerzowy
B. Bufet śniadaniowy
C. Serwis a'la carte
D. Room serwis
HGT.06 Pytanie 577
Realizacja usług w recepcji

Zmniejszenie zainteresowania wczasami w polskich górach może mieć przyczynę

A. wzrostem kosztów wczasów za granicą
B. znakomitą prognozą pogody na wakacje w kraju
C. spadkiem kosztów wczasów w alpejskich kurortach
D. wzrostem liczby ofert wczasowych w Polsce
HGT.06 Pytanie 578
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?

A. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
B. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
C. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
D. Wprowadzenie zniżek dla studentów
HGT.06 Pytanie 579
Realizacja usług w recepcji

Który element marketingu-mix ilustruje informacja o uruchomieniu nowego pensjonatu w regionie, umieszczona w lokalnej prasie?

A. Ceny
B. Promocji
C. Dystrybucji
D. Produktu
HGT.06 Pytanie 580
Realizacja usług w recepcji

Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować

A. macierz BCG
B. public relations
C. analizę SWOT
D. model AIDA
HGT.03 Pytanie 581
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.

Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g
Mleko51Dżem truskawkowy252
Jogurt60Chleb zwykły245
Ser gouda288Chleb żytni razowy223
Twaróg chudy99Graham226
Jaja133Pomidor14
Parówka301Sałata10
Polędwica sopocka165Ogórek10
Szynka z kurczaka199Rzodkiewka9
Szynka wieprzowa223Masło735
Cukier405Margaryna „Flora"531

A. 535 kcal
B. 435 kcal
C. 447 kcal
D. 324 kcal
HGT.06 Pytanie 582
Realizacja usług w recepcji

Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?

A. Promocję.
B. Towar.
C. Rozkład.
D. Koszt.
HGT.03 Pytanie 583
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?

A. Dezynsekcja
B. Wymrażanie
C. Sanityzacja
D. Deratyzacja
HGT.06 Pytanie 584
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest

A. sprzedaż kosmetyków
B. podawanie śniadań
C. usługa motoryzacyjna
D. sprzedaż kwiatów
HGT.06 Pytanie 585
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?

A. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
B. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
C. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
D. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
HGT.06 Pytanie 586
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację

A. hierarchiczną
B. pośrednią
C. bezpośrednią
D. krytyczną
HGT.06 Pytanie 587
Realizacja usług w recepcji

Czym jest obiekt hotelarski działający w sezonie?

A. pensjonat
B. pole namiotowe
C. dom turystyczny
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 588
Realizacja usług w recepcji

Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:

A. butelki z wodą mineralną
B. płyny dezynfekujące
C. środki ochrony indywidualnej
D. worki plastikowe do koszy
HGT.06 Pytanie 589
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?

A. 1200,00 zł
B. 1380,00 zł
C. 1110,00 zł
D. 1020,00 zł
HGT.06 Pytanie 590
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?

A. Raport dzienny.
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Karta zakwaterowania.
D. Kupon.
HGT.03 Pytanie 591
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jaja, aby uzyskać twarde?

A. 8 - 10 minut
B. 2 minuty
C. 4 - 5 minut
D. 3 minuty
HGT.06 Pytanie 592
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.

A. Czarter
B. Allotment
C. Umowa agencyjna
D. Umowa zlecenia
HGT.03 Pytanie 593
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 58 do 65%
B. Od 20 do 35%
C. Od 36 do 44%
D. Od 12 do 14%
HGT.06 Pytanie 594
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. raz w miesiącu
B. raz w roku
C. raz na kwartał
D. co pół roku
HGT.06 Pytanie 595
Realizacja usług w recepcji

Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują

A. sprzedaży lub udostępniania dzienników
B. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
C. przechowywania bagażu klientów
D. serwowania śniadań
HGT.03 Pytanie 596
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję nakrycia stołu bielizną stołową.

A. Molton, napperon, skirting
B. Obrus stołowy, laufer, skirting
C. Molton, obrus stołowy, napperon
D. Napperon, obrus stołowy, skirting
HGT.06 Pytanie 597
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 21 m2
B. 20 m2
C. 23 m2
D. 26 m2
HGT.06 Pytanie 598
Realizacja usług w recepcji

Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza

A. starosta
B. prezydent miasta
C. marszałek województwa
D. wojewoda
HGT.06 Pytanie 599
Realizacja usług w recepcji

W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?

A. Sprzedaż osobista
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Sponsoring
HGT.03 Pytanie 600
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wchodzą w skład pełnego węzła sanitarnego w hotelowym pomieszczeniu mieszkalnym?

A. Umywalka, prysznic i wc
B. Umywalka, wanna z prysznicem i wc
C. Umywalka, prysznic, bidet i wc
D. Umywalka, wanna z prysznicem, bidet i wc
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły