Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 561
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Komplementarnych
B. Towarzyszących
C. Podstawowych
D. Fakultatywnych
HGT.06 Pytanie 562
Realizacja usług w recepcji
Jakiej informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w formularzu rezerwacyjnym?
A. Metoda płatności.
B. Data przyjazdu.
C. Liczba osób.
D. Numer pokoju.
HGT.06 Pytanie 563
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?
A. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
B. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
C. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
D. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
HGT.06 Pytanie 564
Realizacja usług w recepcji
Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?
A. W formie pisemnej
B. Ustnie w dniu jego przybycia
C. Wypełniając grafik rezerwacji
D. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
HGT.06 Pytanie 565
Realizacja usług w recepcji
Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Kolacja | 20 | sztuka | 80,00 | 1 600,00 | 8% |
A. 1 600,00 zł
B. 299,00 zł
C. 1 728,00 zł
D. 368,00 zł
HGT.06 Pytanie 566
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IH&RA?
A. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
C. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
HGT.03 Pytanie 567
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jeśli blat kwadratowego stołu ma wymiary 80 x 80 cm, to jaki powinien mieć standardowy rozmiar obrus?
A. 140 x 140 cm
B. 120 x 120 cm
C. 80 x 80 cm
D. 100 x 100 cm
HGT.06 Pytanie 568
Realizacja usług w recepcji
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, pełne wyżywienie, napoje, przekąski, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jakiego rodzaju usługi zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?
A. HB
B. AP
C. AI
D. FP
HGT.06 Pytanie 569
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, który odebrał telefoniczną rezerwację od klienta, powinien zebrane dane
A. przekazać do działu pobytowego
B. zapisać w karcie rezerwacji
C. umieścić w księdze rejestracyjnej
D. przekazać do działu marketingu
HGT.06 Pytanie 570
Realizacja usług w recepcji
Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to
A. karta meldunkowa
B. druk zamówienia
C. druk rezerwacji pokoju
D. karta pobytu
HGT.06 Pytanie 571
Realizacja usług w recepcji
Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?
Pokój numer | śniadanie | obiad | kolacja |
---|---|---|---|
101 DBL | 2 | 2 | 2 |
102 A | 3 | 3 | 0 |
103 DBL | 1 | 1 | 1 |
104 SGL | 1 | 1 | 1 |
Razem | 7 | 7 | 4 |
A. Zestawienie rezerwacji stolików.
B. Zestawienie obciążeń gości.
C. Zestawienie pokoi.
D. Zestawienie żywienia.
HGT.06 Pytanie 572
Realizacja usług w recepcji
Jakie trzy kategorie reprezentowane cyframi rzymskimi są wyróżniane dla
A. pensjonatu
B. domu wycieczkowego
C. motelu
D. domu wczasowego
HGT.06 Pytanie 573
Realizacja usług w recepcji
Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.
A. 180 zł
B. 150 zł
C. 120 zł
D. 170 zł
HGT.03 Pytanie 574
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej potrawy nie wolno serwować na śniadanie osobom stosującym dietę wegańską?
A. Płatków z owocami
B. Jajek w koszulkach
C. Kuskusa z warzywami
D. Brokułów na parze
HGT.06 Pytanie 575
Realizacja usług w recepcji
Czym nie jest element promocji?
A. dystrybucja
B. public relations
C. sprzedaż osobista
D. reklama
HGT.03 Pytanie 576
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj metodę układania pościeli, w której materac jest przykrywany jednym prześcieradłem, na którym umieszczane jest drugie prześcieradło, a następnie koc, który jest zawijany z fragmentu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Niemiecka
B. Standardowa
C. Francuska
D. Angielska
HGT.06 Pytanie 577
Realizacja usług w recepcji
Która rezerwacja usług hotelowych nie wymaga dokonania przedpłaty?
A. Wstępna
B. Niegwarantowana
C. Potwierdzona
D. Gwarantowana
HGT.06 Pytanie 578
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?
A. Dokument rezerwacyjny
B. Formularz rezerwacyjny
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Harmonogram rezerwacji
HGT.06 Pytanie 579
Realizacja usług w recepcji
Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?
A. Przelew
B. Karta kredytowa
C. Płatność gotówkowa
D. Czek gotówkowy
HGT.06 Pytanie 580
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu Karty rezerwacji, oblicz ile posiłków należy zlecić do przygotowania hotelowej restauracji dla gości z Uniwersytetu Łódzkiego.
Karta rezerwacji (fragment) | |
---|---|
Termin pobytu | 10.09. – 13.09. 2016 r. |
Zamawiający | Uniwersytet Łódzki |
Ilość osób | 22 |
Wyżywienie | - FB od obiadu 10.09 do śniadania 13.09 - Kolacja 11.09 przy wspólnym stole - Obiad 12.09 poza hotelem w lokalnej pizzerii |
A. 44 śniadania, 88 obiadów, 66 kolacji.
B. 44 śniadania, 44 obiady, 66 kolacji.
C. 66 śniadań, 66 obiadów, 66 kolacji.
D. 66 śniadań, 44 obiady, 66 kolacji.
HGT.06 Pytanie 581
Realizacja usług w recepcji
Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii
A. ceny
B. dystrybucji
C. promocji
D. produktu
HGT.06 Pytanie 582
Realizacja usług w recepcji
W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?
A. 8 200 zł
B. 4 200 zł
C. 4 000 zł
D. 8 000 zł
HGT.06 Pytanie 583
Realizacja usług w recepcji
Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?
A. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 584
Realizacja usług w recepcji
W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 20%
B. 33%
C. 40%
D. 53%
HGT.03 Pytanie 585
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wchodzą w skład pełnego węzła sanitarnego w hotelowym pomieszczeniu mieszkalnym?
A. Umywalka, prysznic i wc
B. Umywalka, prysznic, bidet i wc
C. Umywalka, wanna z prysznicem i wc
D. Umywalka, wanna z prysznicem, bidet i wc
HGT.06 Pytanie 586
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole
Karta pobytu | |
---|---|
Imię i nazwisko gościa | Nr pokoju |
............................. | Cena za dobę |
Podpis gościa | Podpis dysponenta |
A. datę przyjazdu.
B. datę wyjazdu.
C. termin pobytu.
D. termin płatności.
HGT.06 Pytanie 587
Realizacja usług w recepcji
Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig
A. potrawowy
B. towarowo-osobowy
C. osobowy
D. towarowy
HGT.06 Pytanie 588
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?
A. Promocja w gazetach codziennych
B. Zmiana personelu
C. Zmniejszenie kosztów noclegu
D. Dodatkowe bezpłatne usługi
HGT.03 Pytanie 589
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, gdy dysponuje małą liczbą pracowników, a ma wielu gości?
A. Room service
B. Bufet śniadaniowy
C. Serwis talerzowy
D. Serwis a la carte
HGT.06 Pytanie 590
Realizacja usług w recepcji
System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na
A. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
B. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
C. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
D. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
HGT.06 Pytanie 591
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in dla grupy turystycznej, klucze do pokoi oraz karty pobytu powinny być przekazane gościom
A. po dokonaniu inspekcji pokoi przez przewodnika grupy
B. po utworzeniu rachunku dla grupy
C. na podstawie dokumentacji podróży
D. zgodnie z listą uczestników wyjazdu
HGT.06 Pytanie 592
Realizacja usług w recepcji
Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?
A. Wzrost podaży
B. Spadek podaży
C. Wzrost popytu
D. Spadek popytu
HGT.03 Pytanie 593
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelach i motelach pięciogwiazdkowych usługa room service powinna być dostępna przez minimum
A. 18 godzin
B. 12 godzin
C. 20 godzin
D. 8 godzin
HGT.03 Pytanie 594
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu sprzątanie powinno być wykonane w hotelu nadmorskim, który przygotowuje się na przyjęcie gości wakacyjnych?
A. Okolicznościowe
B. Gruntowne
C. Sezonowe
D. Specjalne
HGT.06 Pytanie 595
Realizacja usług w recepcji
Korzystając z danych w tabeli, ustal częstotliwość wykonywania masażu serca przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie, która jest nieprzytomna i nie oddycha.
Reanimacja krążeniowo-oddechowa | Niemowlę do 1 roku życia | Dziecko od 1 roku życia do okresu pokwitania | Dorosły od okresu pokwitania |
---|---|---|---|
Rozpoczęcie działań ratujących | 5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć | 5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć | 30 uciśnięć |
Miejsce ucisku | środek linii sutkowej | jeden palec powyżej dołu mostka | dwa palce powyżej dołu mostka |
Głębokość ucisku | 1,5 – 2,5 cm | 2,5 – 3,5 cm | 4 – 5 cm |
Częstotliwość ucisku mostka | do 120 na minutę | 100 na minutę | 100 na minutę |
Proporcje wdech-ucisk | 2 : 30 | 2 : 30 | 2 : 30 |
A. 30 ucisków mostka na minutę.
B. 90 ucisków mostka na minutę.
C. 60 ucisków mostka na minutę.
D. 100 ucisków mostka na minutę.
HGT.06 Pytanie 596
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?
A. pomocniki kelnerskie
B. szafki kelnerskie
C. wózki kelnerskie
D. regały kelnerskie
HGT.06 Pytanie 597
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane muszą być zawarte na fakturze?
A. Pesel osoby nabywającej usługę hotelarską
B. Podpis osoby kupującej usługę hotelarską
C. Symbol PKWiU usługi hotelarskiej
D. Wartość brutto usługi hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 598
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie pozytywnych relacji z gośćmi oraz za organizację przyjazdów VIP-ów w hotelu?
A. recepcjonista dysponent
B. kierownik recepcji
C. pracownik guest relations
D. recepcjonista concierge
HGT.06 Pytanie 599
Realizacja usług w recepcji
Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?
A. Spaghetti Bolognese
B. Pudding Yorkshire
C. Kotlet schabowy
D. Boeuf Strogonow
HGT.06 Pytanie 600
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:
A. walutą obcą
B. przelewem
C. gotówką
D. kartą płatniczą