Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 561
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. poinformował o dostępnych usługach hotelu
B. wskazał kierunek do centrum miasta
C. omówił obsługę sejfu w pokoju
D. zaprezentował usługę parkingową
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
B. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
C. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
D. obsługa gościa w recepcji hotelowej
HGT.06 Pytanie 563
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność

A. kartą płatniczą
B. przelewem
C. gotówką
D. czekiem
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik obsługi pięter, gdy po wykonaniu usługi pralniczej przyniósł odzież do pokoju gościa, a na drzwiach widniała wywieszka "Nie przeszkadzać"?

A. Mimo wszystko zapukać i oddać odzież gościowi
B. Zostawić w drzwiach informację o wykonanej usłudze
C. Poczekać, aż gość skontaktuje się z recepcją
D. Poczekać, aż gość zdejmie wywieszkę
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki wykonuje housekeeper supervisor?

A. zarządzanie magazynem bielizny brudnej i czystej
B. nadzór nad pracą służby pięter oraz kontrolę pokoi przygotowanych dla gości
C. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
D. współpracę z działem HR przy rekrutacji pracowników
Realizacja usług w recepcji

Hotel Zosia umożliwił komunikację z gośćmi poprzez internetowy komunikator Skype. Jakie narzędzie marketingowe zostało przez hotel wykorzystane?

A. Dystrybucję mieszaną
B. Promocję pośrednią
C. Promocję bezpośrednią
D. Dystrybucję pośrednią
HGT.06 Pytanie 568
Realizacja usług w recepcji

Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?

A. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
B. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
Realizacja usług w recepcji

Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. dwie
B. cztery
C. jedną
D. trzy
Realizacja usług w recepcji

Dla niewielkiego hotelu najlepszym rozwiązaniem do realizacji rezerwacji usług w odpowiedzi na otrzymane zamówienie jest

A. program komputerowy dla hoteli
B. globalny portal rezerwacyjny
C. portal społecznościowy zakupów grupowych
D. turystyczna wyszukiwarka internetowa
Realizacja usług w recepcji

Która z umiejętności intelektualnych pracownika recepcji okaże się najważniejsza podczas rejestracji gościa, który po raz pierwszy korzysta z usług hotelu?

A. solidna pamięć
B. zdolność do dzielenia uwagi
C. spostrzegawczość
D. samodzielność
HGT.06 Pytanie 577
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie cennika usług noclegowych ustal kwotę, którą zapłacą goście za pobyt przez 5 dób w trzyosobowym pokoju.

Cennik noclegów
Rodzaj pokojuCena
SGL250,00 zł
DBL350,00 zł
TPL500,00 zł
APT700,00 zł

A. 1 250,00 zł
B. 1 750,00 zł
C. 2 500,00 zł
D. 3 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 580
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
B. w pobliżu lotnisk
C. w okolicach szlaków turystycznych
D. w centralnych częściach dużych miejscowości
HGT.03 Pytanie 581
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby pozbyć się plamy z pomadki do ust na dywanie, powinniśmy użyć

A. odplamiacza do tłustych plam
B. ciepłej wody
C. mleczka do czyszczenia
D. acetonu
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu przez telefon, recepcjonista powinien zapytać klienta przede wszystkim o typ pokoju oraz

A. okres pobytu i sposób płatności
B. datę wyjazdu i metodę płatności
C. okres pobytu i nazwisko gościa
D. imię i nazwisko gościa oraz datę jego urodzenia
Realizacja usług w recepcji

Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?

A. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
B. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
C. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
D. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
Realizacja usług w recepcji

Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?

A. 170,00 zł
B. 120,00 zł
C. 180,00 zł
D. 150,00 zł
HGT.06 Pytanie 587
Realizacja usług w recepcji

Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?

A. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
B. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
C. powiadomić właściwą ambasadę
D. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to

A. dom wycieczkowy
B. schronisko
C. pensjonat
D. pole biwakowe
HGT.06 Pytanie 590
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?

A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
C. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
D. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.

Podstawowe elementy dotyczące funkcji,
programu obsługowego i użytkowości obiektu
***************
hotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotel
Hall recepcyjny wielofunkcyjny:
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni
minimum (w m2)
50503030202020201010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni
dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.
0,80,80,50,50,30,30,20,20,10,1

A. 50 m2
B. 170 m2
C. 105 m2
D. 80 m2
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. krajowy system rezerwacji
B. wewnętrzny system hotelowy
C. globalny system dystrybucji
D. lokalny system rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest

A. list powitalny
B. karta zamówienia
C. formularz rezerwacyjny
D. potwierdzenie rezerwacji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kiedy osoba sprzątająca powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz szampana w pokoju gościa VIP?

A. W dniu wyjazdu gościa
B. Na dzień przed przybyciem gościa
C. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
D. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz

A. zwiedzania miasta z przewodnikiem
B. noclegu w innym obiekcie
C. złożenia bagaży w przechowalni
D. korzystania z hotelowego SPA
Realizacja usług w recepcji

W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?

Fragment oferty pensjonatu Eden.
Rodzaj pokojuNoclegiWyżywienieCena w zł
DBL3 dobyFB420
DBL5 dóbFB600
DBL7 dóbFB750
Dzieci do lat 3 – gratis
Dzieci od 3 lat do 12 lat – połowa cen

A. Śniadanie, obiad i kolacja.
B. Śniadanie i obiadokolacja.
C. Śniadanie i obiad.
D. Obiad, podwieczorek i kolacja.
Realizacja usług w recepcji

Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?

A. Zerknąć do środka torby
B. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
C. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
D. Przenieść torbę do recepcji hotelowej