Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 41
Realizacja usług w recepcji
A. dystrybucja
B. cena
C. promocja
D. produkt
HGT.06 Pytanie 42
Realizacja usług w recepcji
Posezonowa obniżka cen jest efektem:
A. spadku jakości świadczonych usług
B. spadku jakości wyposażenia pokoi
C. strategii produktu
D. strategii cenowej
HGT.06 Pytanie 43
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych na poziomie 75% świadczy:
A. o rentowności niżej niż przeciętna w kraju
B. o sezonowości działalności zakładu hotelarskiego
C. o rentowności działalności zakładu hotelarskiego
D. o bardzo niskiej rentowności zakładu hotelarskiego
HGT.06 Pytanie 44
Realizacja usług w recepcji
Jaki jest stopień wykorzystania miejsc hotelowych, jeżeli liczba miejsc noclegowych w hotelu wynosi 150, a w ciągu dnia przyjęto 120 gości?
A. 80%
B. 125%
C. 75%
D. 120%
HGT.06 Pytanie 45
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Jakub", posiadającym 60 miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Stopień wykorzystania miejsc hotelowych wynosił:
A. 70%
B. 45%
C. 12%
D. 65%
HGT.06 Pytanie 46
Realizacja usług w recepcji
System, który ma na celu indentyfikację oraz oszacowanie skali ryzyka zagrożeń bezpieczeństwa żywności z punktu widzenia jej jakości zdrowotnej oraz eliminację lub ograniczenie tych zagrożeń, to:
A. GHP
B. QACP
C. TQM
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 47
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wybuchu pożaru w hotelu pracownik recepcji powinien w pierwszej kolejności:
A. przystąpić do akcji gaszenia pożaru
B. opuścić zagrożony rejon
C. powiadomić straż pożarną i kierownika hotelu
D. ostrzec innych pracowników i gości
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji
"Rzeczą wniesioną" jest rzecz, która w okresie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:
A. w samochodzie,
B. poza hotelem, ale została zostawiona osobie trzeciej
C. poza hotelem, ale została powierzona recepcjoniście
D. przed wejściem głównym
HGT.06 Pytanie 49
Realizacja usług w recepcji
W celu zapewnienia bezpiecznej eksploatacji obiektu hotelarskiego nie należy:
A. wieszać w widocznych miejscach instrukcji postępowania na wypadek pożaru
B. utrzymywać drożności poziomych i pionowych dróg ewakuacyjnych
C. znakować dróg, wyjść i kierunku ewakuacji
D. składować materiałów łatwopalnych na drogach komunikacji ogólnej
HGT.06 Pytanie 50
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelu zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w pokoju hotelowym zauważył iskrzenie. W takiej sytuacji recepcjonista powinien niezwłocznie:
A. odłączyć dopływ prądu do pokoju
B. zawiadomić straż pożarną
C. zawiadomić zakład energetyczny
D. odłączyć dopływ prądu do obiektu
HGT.06 Pytanie 51
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest to obiekt posiadający
A. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe.
B. minimum 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe.
C. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne.
D. co najmniej 10 jednostek mieszkalnych, większość w pokojach 1- i 2-osobowych.
HGT.06 Pytanie 52
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów zaliczamy do obiektów hotelarskich?
A. Pensjonat.
B. Dom Pracy Twórczej.
C. Ośrodek Wczasowy.
D. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny.
HGT.06 Pytanie 53
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych organizacji to światowa organizacja turystyki?
A. POT.
B. AIH.
C. UNWTO.
D. PIT.
HGT.06 Pytanie 54
Realizacja usług w recepcji
Celem kategoryzacji obiektów noclegowych jest
A. poprawienie estetyki.
B. ochrona interesów konsumenta.
C. zwiększenie liczby gości.
D. ułatwienie obrotu gospodarczego.
HGT.06 Pytanie 55
Realizacja usług w recepcji
Ambulatorium lekarskie obligatoryjnie musi się znajdować w hotelach
A. 3* i 4*
B. 4*
C. 5*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 56
Realizacja usług w recepcji
Pojęcie marketing mix zawiera takie elementy, jak:
A. produkt, promocja, reklama, sprzedaż
B. produkt, sprzedaż, cena, promocja, reklama.
C. produkt, dystrybucja, promocja, cena
D. promocja sprzedaży, sprzedaż, produkt, cena
HGT.06 Pytanie 57
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania należy podjąć w hotelu w wypadku zgłoszenia przez gościa ustnej reklamacji?
A. Należy przekonać gościa, że jego skarga jest bezzasadna.
B. Nie należy rozmawiać z gościem, tylko poprosić go o przedstawienie reklamacji na piśmie.
C. Należy od razu odesłać gościa do dyrektora hotelu.
D. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w ramach uprawnień.
HGT.06 Pytanie 58
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki powodują wzrost popytu na usługi hotelarskie?
A. Liczba obiektów noclegowych.
B. Wzrost zamożności społeczeństwa.
C. Liczba zatrudnionego personelu.
D. Wielkość obrotów hotelarskich.
HGT.06 Pytanie 59
Realizacja usług w recepcji
Room service obowiązuje
A. w motelu 3*.
B. w hotelu 3*.
C. w pensjonacie 3*.
D. we wszystkich hotelach.
HGT.06 Pytanie 60
Realizacja usług w recepcji
Sporządzona przez Ciebie oferta promująca hotel powinna zawierać
A. opis obiektu wraz z cennikiem usług.
B. opis struktury jednostek mieszkalnych wraz z atrakcjami.
C. szczegółowy opis hotelu wraz ze wszystkimi usługami.
D. ogólną charakterystykę hotelu.
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji
Do prawidłowego funkcjonowania działu recepcji niezbędne jest wyposażenie w urządzenia takie, jak:
A. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik.
B. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna.
C. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dysponenta.
D. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna.
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji
Zestaw dań cateringowych na przyjęcie okolicznościowe - garden party to:
A. kiełbasa z rożna, bigos, kiszka, zimne napoje, pieczywo i lody.
B. mięsa pieczone, tatar z żółtkiem, alkohol, zimne napoje i pieczywo.
C. mięso w galarecie, śledź po grecku, zimne napoje, pieczywo i herbata.
D. prosię pieczone, piwo, alkohol i pieczywo.
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji
Na aktywizację sprzedaży usług hotelarskich wpływa
A. lokalizacja obiektu.
B. wielkość hotelu.
C. promocja na targach, jakość produktu.
D. liczba jednostek mieszkalnych.
HGT.06 Pytanie 64
Realizacja usług w recepcji
Najkorzystniejszy , z punktu handlowego jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych na poziomie
A. 10%
B. 100%
C. 20%
D. 45%
HGT.06 Pytanie 65
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób hotel dba o bezpieczeństwo i bagaż swoich gości?
A. Prowadzi depozyt i zatrudnia ochronę.
B. Dba o dobre samopoczucie gości.
C. Informuje gości o potencjalnych zagrożeniach.
D. Prowadzi parking przyhotelowy niestrzeżony.
HGT.06 Pytanie 66
Realizacja usług w recepcji
Hotel nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez gościa do hotelu w wypadku, gdy
A. utrata lub uszkodzenie rzeczy powstało wskutek działania siły wyższej.
B. wskutek działania siły wyższej, wskutek winy gościa, wskutek osób zaproszonych przez gościa.
C. szkoda w mieniu gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnego działania w sposób zawiniony.
D. szkoda w mieniu gościa została dokonana przez osobę przez niego zaproszoną.
HGT.06 Pytanie 67
Realizacja usług w recepcji
Turystyka krajowa obejmuje:
A. przyjazdy do kraju osób stale mieszkających poza nim
B. wyjazdy mieszkańców danego kraju poza jego granice
C. podróże mieszkańców po własnym kraju
D. podróże mieszkańców danego kraju do kraju sąsiedniego
HGT.06 Pytanie 68
Realizacja usług w recepcji
Check-out to procedura
A. zapłaty za pobyt w hotelu
B. przyjęcia gościa do hotelu
C. obsługi gościa w hotelu
D. wymeldowania gościa z hotelu
HGT.06 Pytanie 69
Realizacja usług w recepcji
Przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży to zadanie pracowników
A. działu marketingu
B. służby pięter
C. recepcji
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 70
Realizacja usług w recepcji
Room service to
A. podawanie posiłków do jednostki mieszkalnej
B. organizowanie usług gastronomicznych poza hotelem
C. kompleksowa obsługa gościa w hotelu
D. procedura sprzątania jednostki mieszkalnej
HGT.06 Pytanie 71
Realizacja usług w recepcji
Usługi hotelarskie to krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie w obrębie obiektu:
A. obsługi turystów i odwiedzających
B. noclegów i żywienia
C. usług z tym związanych
D. zajęć rekreacyjnych
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji
Na klamce pokoju od strony korytarza wisi wywieszka "maid in room" co oznacza:
A. "pokój w trakcie sprzątania"
B. "wstęp wzbroniony"
C. "pokój w trakcie remontu"
D. "nie przeszkadzać"
HGT.06 Pytanie 73
Realizacja usług w recepcji
Który skrót oznacza zakwaterowanie ze śniadaniem:
A. BB
B. HB
C. OB
D. FB
HGT.06 Pytanie 74
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelarski w centrum miasta posiadający 15 pokoi (w tym 7 jednoosobowych i 8 dwuosobowych), świadczący szeroki zakres usług związanych z pobytem klientów to:
A. pensjonat
B. kemping
C. motel
D. hotel
HGT.06 Pytanie 75
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelarski zlokalizowany poza obszarem Zakopanego, przy szlaku turystycznym do Doliny Pięciu Stawów, świadczący minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów to:
A. pensjonat
B. schronisko
C. schronisko młodzieżowe
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 76
Realizacja usług w recepcji
Na Pojezierzu Mazurskim znajdują się strzeżone obiekty noclegowe umożliwiające nocleg w namiotach, parkowanie samochodu oraz przyrządzanie posiłków. Jak nazywają się opisane obiekty hotelarskie ?
A. pensjonaty
B. pola biwakowe
C. pola namiotowe
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 77
Realizacja usług w recepcji
Hotele tranzytowe są zlokalizowane
A. przy dworcach lotniczych
B. w centrum dużych miast
C. przy szlakach turystycznych
D. w miejscach atrakcyjnych turystycznie
HGT.06 Pytanie 78
Realizacja usług w recepcji
Do obiektów hotelarskich zgodnie z ustawą o usługach turystycznych nie zalicza się:
A. schroniska górskiego
B. schroniska młodzieżowego
C. pensjonatu
D. motelu
HGT.06 Pytanie 79
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelarski posiadający co najmniej 30 miejsc noclegowych, dostosowany do samoobsługi, świadczący minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów to:
A. pensjonat
B. dom wczasowy
C. dom wycieczkowy
D. schronisko
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji
Reprezentowanie polskiego hotelarstwa w kraju i zagranicą to jeden ze statutowych celów działania organizacji, której nazwa wyrażona jest skrótem:
A. PZH
B. HoReCa
C. IHRA
D. PIT