Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 41
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Tylko motele 5*
B. Wyłącznie hotele 5*
C. Motele 4*-5*
D. Hotele 4*-5*
HGT.03 Pytanie 42
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką formę przyjmuje posiłek składający się z kilku dań, często oferowany w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom do stolików o ustalonych porach i za wcześniej ustaloną cenę?
A. Wstawki śniadaniowej
B. A la carte
C. Bufetu śniadaniowego
D. Table d`hóte
HGT.06 Pytanie 43
Realizacja usług w recepcji
Zmniejszenie zainteresowania wczasami w polskich górach może mieć przyczynę
A. znakomitą prognozą pogody na wakacje w kraju
B. wzrostem kosztów wczasów za granicą
C. spadkiem kosztów wczasów w alpejskich kurortach
D. wzrostem liczby ofert wczasowych w Polsce
HGT.06 Pytanie 44
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Twin
B. Triple
C. Duplex
D. Single
HGT.03 Pytanie 45
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba zajmująca się obsługą pięter powinna regularnie uzupełniać zapasy minibaru w pokoju hotelowym?
A. co drugi dzień
B. tylko na prośbę gościa
C. codziennie
D. tylko po wyjeździe gościa
HGT.03 Pytanie 46
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa e-mailem usług dodatkowych, jest
A. zamówienie na usługi.
B. regulamin hotelowy.
C. potwierdzenie rezerwacji.
D. kosztorys imprezy.
HGT.06 Pytanie 47
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zamówienia, określ który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
Od: | Anna Jankowska [email protected] |
Do: | Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected] |
Wysłano: | 11 stycznia 2022 |
Temat: | Rezerwacja pokoju |
Witam, po zapoznaniu się z ofertą hotelu, zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2022 r. do 22.08.2022 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza. Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej. Z poważaniem |
A. Adjacent rooms.
B. Superior rooms.
C. Executive rooms.
D. Connecting rooms.
HGT.03 Pytanie 48
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wewnętrzną procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 należy wykorzystać 10 litrów wody oraz 30 ml środka czyszczącego. Oblicz ilość wody i środka czyszczącego, którą powinien użyć pracownik służby pięter do umycia podłogi w holu recepcyjnym o powierzchni 50 m2?
A. 20 litrów wody i 60 ml środka czyszczącego
B. 50 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
C. 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego
D. 100 litrów wody i 300 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 49
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?
A. UN WTO
B. POT
C. PIH
D. AIH
HGT.06 Pytanie 50
Realizacja usług w recepcji
Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?
A. Grzyby ze śmietaną
B. Wieprzową golonkę
C. Rybę w sosie cytrynowym
D. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
HGT.03 Pytanie 51
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kiedy personel sprzątający powinien przygotować wstawkę z świeżych owoców w pokoju gościa VIP?
A. W dniu wymeldowania gościa
B. Dzień przed przybyciem gościa
C. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
D. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
HGT.06 Pytanie 52
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?
A. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
B. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
C. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
D. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
HGT.06 Pytanie 53
Realizacja usług w recepcji
Jakiej z wymienionych informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w potwierdzeniu rezerwacji?
A. Formy płatności za pobyt
B. Numeru zamawianego pokoju
C. Danych identyfikacyjnych gościa
D. Czasu trwania doby hotelowej
HGT.06 Pytanie 54
Realizacja usług w recepcji
Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?
Potwierdzenie rezerwacji | ||
---|---|---|
Liczba osób: 2 | Data przyjazdu: 12.08 | Data wyjazdu: 15.08 |
Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł | ||
Wyżywienie /data /cena: | ||
– śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju | ||
– obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os. | ||
– kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os. | ||
Koszt pobytu........................................................ | ||
(Podane ceny są cenami brutto) |
A. 680 zł
B. 940 zł
C. 1 080 zł
D. 1 680 zł
HGT.06 Pytanie 55
Realizacja usług w recepcji
Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?
A. na ladzie znajdującej się w recepcji
B. za plecami pracownika recepcji
C. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
D. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
HGT.03 Pytanie 56
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego składnika używa się jako dodatku do kawy po wiedeńsku?
A. Bitą śmietankę
B. Konfiturę z wiśni
C. Skórkę pomarańczową
D. Nieco koniaku
HGT.03 Pytanie 57
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?
A. Ryżowe
B. Pszenne
C. Orkiszowe
D. Jęczmienne
HGT.06 Pytanie 58
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 60
B. 450
C. 30
D. 900
HGT.03 Pytanie 59
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę podawania śniadań powinna wybrać restauracja hotelowa, gdy obsługuje dużą liczbę gości?
A. A la carte
B. Room service
C. Bufetową
D. Bankietową
HGT.06 Pytanie 60
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?
A. Nocleg, sauna
B. Fryzjer, śniadanie
C. Siłownia, sauna
D. Masaż, śniadanie
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji
Termin "overstays" odnosi się do gości, którzy
A. przedłużają swój pobyt w hotelu.
B. opóźniają wyjazd z hotelu.
C. wielokrotnie już korzystali z usług danego hotelu.
D. zmieniają datę rezerwacji pokoju hotelowego.
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji
Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie
A. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
B. doposażenia pokoju w łóżeczko
C. dodatkowego sprzątania pokoju
D. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji
Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien
A. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
B. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
C. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
D. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
HGT.03 Pytanie 64
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić niewielką awarię w obiekcie mieszkalnym?
A. Pracownikowi działu technicznego
B. Kierownikowi służby parterowej
C. Pracownikowi recepcji
D. Managerowi hotelu
HGT.03 Pytanie 65
Obsługa gości w obiekcie świa…
Śniadanie, które zawiera gorący napój taki jak kawa lub herbata, jasne lub ciemne pieczywo, bułki, tosty lub rogaliki oraz dodatki takie jak masło, dżem, miód i konfitury, to śniadanie
A. angielskie
B. francuskie
C. wiedeńskie
D. amerykańskie
HGT.03 Pytanie 66
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument zamówienia na usługi dodatkowe przesłany przez klienta wymaga od pracowników biura obsługi klienta
A. ustnego potwierdzenia wykonania usług
B. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
C. wyłącznie wpisania informacji do formularza rezerwacyjnego
D. wyłącznie przesłania kosztorysu do klienta
HGT.06 Pytanie 67
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?
A. 80%
B. 75%
C. 120%
D. 125%
HGT.06 Pytanie 68
Realizacja usług w recepcji
Która z przedstawionych ofert hotelu jest najbardziej odpowiednia dla passantów?
Oferta | Oferta |
|
|
A. | B. |
Oferta | Oferta |
|
|
C. | D. |
A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
HGT.03 Pytanie 69
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 4+5 minut
B. 8+10 minut
C. 3 minuty
D. 6 minut
HGT.03 Pytanie 70
Obsługa gości w obiekcie świa…
Serwis, w którym gościom przy pojedynczych stolikach podawane jest to samo menu śniadaniowe o ustalonej porze to
A. bankietowy
B. table d'hóte
C. bufetowy
D. a la carte
HGT.06 Pytanie 71
Realizacja usług w recepcji
Działania o krótkim zasięgu wykorzystujące systemy motywacyjne do zwiększenia sprzedaży produktu to:
A. public relations
B. sprzedaż bezpośrednia
C. promocja sprzedaży
D. sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystyki, jakie obiekty są klasyfikowane jako hotelarskie?
A. motele, ośrodki kolonijne, schroniska
B. kempingi, pensjonaty, zakłady uzdrowiskowe
C. schroniska młodzieżowe, hotele, domy pracy twórczej
D. hotele, kampingi, domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 73
Realizacja usług w recepcji
Do obowiązków personelu recepcji hotelowej nie należy
A. odprowadzanie gości do ich pokoi
B. budzenie gości
C. przechowywanie rzeczy wartościowych gości
D. rejestrowanie przybywających
HGT.06 Pytanie 74
Realizacja usług w recepcji
Ile wyniesie łączna wartość brutto za usługi w przedstawionym kosztorysie, jeśli cena brutto jednej kolacji to 80 zł?
Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|
1. | pokój dwuosobowy | doba | 2 | 500 | 1 000 |
2. | obiad | szt. | 4 | 70 | 280 |
3. | kolacja | szt. | 4 | ||
4. | masaż | szt. | 2 | 30 | 60 |
Razem |
A. 1 660 zł
B. 1 340 zł
C. 320 zł
D. 160 zł
HGT.06 Pytanie 75
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy zgłosił w recepcji, że stracił klucz elektroniczny. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?
A. Wydać gościowi klucz tradycyjny
B. Wydać nową kartę elektroniczną
C. Natychmiast wezwać funkcjonariuszy policji
D. Zaproponować gościowi inny pokój
HGT.03 Pytanie 76
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?
A. Dnia, w którym przedmiot został znaleziony
B. Okresu pobytu gościa
C. Miejsca, w którym odnaleziono przedmiot
D. Nazwiska oraz imienia znalazcy
HGT.06 Pytanie 77
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien sporządzić recepcjonista, który wprowadza rezerwację, aby zanotować szczegóły związane z pobytem gościa w hotelu?
A. Formularz rezerwacji
B. Grafik usług dodatkowych
C. Kartę rejestracyjną
D. Kartę pobytu
HGT.03 Pytanie 78
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego dokumentu określ na ile osób należy przygotować nakrycia stołu na śniadanie z konsumpcją w hotelowej restauracji.
Lista śniadaniowa | ||||
---|---|---|---|---|
Numer pokoju | Rodzaj pokoju | Liczba śniadań | Kraj | Uwagi |
200 | DBL | 2 | Francja | Room service |
201 | SGL | 1 | Polska | |
202 | SGL | 1 | Polska | Dieta wegetariańska |
203 | DBL | 2 | Polska | |
204 | DBL | 2 | Niemcy | |
205 | Apartament | 3 | Polska | |
206 | DBL + extra bed | 3 | Polska | |
207 | Apartament | 4 | Polska | |
208 | Apartament | 3 | Niemcy | Room service |
209 | DBL | 2 | Polska | Paczka śniadaniowa |
210 | DBL | 2 | Polska | |
211 | SGL | 1 | Polska | |
212 | TPL | 3 | Polska | Wstawka śniadaniowa |
A. 19
B. 15
C. 5
D. 29
HGT.06 Pytanie 79
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?
A. HOTREC
B. HoReCa
C. IYHF
D. IH&RA
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu
Data ............ | ||
Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko |
Słodycze lub owoce | ||
Słodycze i owoce | ||
Owoce i wino | ||
Wino, owoce, list powitalny |
A. standardowego.
B. VIP.
C. biznesowego.
D. grupowego.