Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu?

Od: Krystyna Nowak < [email protected]>
Do: Hotel Abis w Kielcach <[email protected]>
Wysłano: 10 kwietnia 21:32
Temat: Zamówienie

Witam,

Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla mnie i mojej córki w terminie od 02 do 04 lipca br.
z uwzględnieniem oddzielnych łóżek.


Z poważaniem
Krystyna Nowak

A. Queen.
B. Double.
C. Single.
D. Twin.
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?

A. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
B. Usługa prania i parking
C. Usługa prasowania i minibar
D. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji turystycznej przybył przewodnik z grupą studentów z Wielkiej Brytanii, którzy wcześniej dokonali rezerwacji i otrzymali potwierdzenie. Jaką procedurę wybierze recepcjonista?

A. Check - in grupy turystycznej
B. Czarter grupy turystycznej
C. Przebukowanie grupy turystycznej
D. Check - out grupy turystycznej
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?

A. Opera.
B. Amadeus.
C. Galileo.
D. Sabre.
Realizacja usług w recepcji

Częste ataki terrorystyczne w danym regionie mogą prowadzić do

A. intensyfikacji zainteresowania turystów tym miejscem
B. spadku liczby obiektów noclegowych na tym terenie
C. wzrostu ilości obiektów noclegowych na tym terenie
D. zwiększenia liczby restauracji w tym obszarze
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Utworzenie nowego biura podróży
B. Rozszerzenie asortymentu hotelu
C. Zamknięcie jednego piętra hotelu
D. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile musi dopłacić gość za zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego dla 100 osób, jeżeli zamówił wszystkie usługi z zamieszczonego cennika i wpłacił już zaliczkę w wysokości 1 500,00 zł.

Lp.Oferta usługiCena
1.Menu na 1 osobę110,00 zł
2.Kamerzysta1 500,00 zł
3.Fotograf800,00 zł
4.DJ600,00 zł
5.Pokaz sztucznych ogni300,00 zł

A. 12 700,00 zł
B. 3 310,00 zł
C. 1 810,00 zł
D. 14 200,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Formularza rezerwacji wskaż dział, któremu recepcjonista powinien zlecić realizację zamówionych usług.

Formularz rezerwacji – fragment
-   imprezastudniówka
-   termin28 stycznia
-   ilość osób260
-   aranżacja sali
  • stoły okrągłe dla 20 osób
  • dekoracja (napis, balony, kwiaty)
  • miejsce dla orkiestry
  • nagłośnienie, oświetlenie
-   menu na uroczystość- zgodnie z ustaleniami

A. Księgowość.
B. Gastronomia.
C. Usług specjalnych.
D. Konferencji i bankietów.
Realizacja usług w recepcji

Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?

A. Służby pięter
B. Marketingu
C. Gastronomiczny
D. Administracyjny
Realizacja usług w recepcji

Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?

A. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
B. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
C. Program komputerowy dla hoteli
D. Globalny system rezerwacyjny
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zewnętrzna firma, planując zorganizowanie wydarzenia w hotelu, przesłała zapytanie ofertowe, na podstawie którego hotel przygotował w pierwszej kolejności

A. szacunkowe zestawienie kosztów imprezy
B. prezentację oferty hotelu oraz jego usług
C. ofertę na zorganizowanie usługi
D. umowę na przeprowadzenie imprezy
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji

Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?

A. Koszt.
B. Towar.
C. Promocję.
D. Rozkład.
HGT.06 Pytanie 64
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Sprzedaż osobista
B. Public relations
C. Marketing bezpośredni
D. Promocję sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?

A. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
B. Rekomendowanie potraw przez kelnera
C. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
D. Rabaty na usługi hotelarskie
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Wino i kosz owoców w pokojach
B. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
C. Animację zajęć dla dzieci
D. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
Realizacja usług w recepcji

Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?

A. Białe wytrawne
B. Białe półsłodkie
C. Czerwone półsłodkie
D. Czerwone wytrawne
HGT.06 Pytanie 70
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do

A. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
B. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
C. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
D. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu.

Termin pobytu10-15.07.2014 r.
Liczba osób18
Rodzaj pokoju9 x DBL
Usługi dodatkowe– Depozyt – w dniu przyjazdu złożenie laptopa i sprzętu elektronicznego, odebranie w dniu wyjazdu
– Wyżywienie:
– śniadania: 11-15.07.2014 r. godz. 7.30
– obiady: 11-14.07. 2014 r. godz. 12.30
– kolacje: 10-14.07.2014 r. godz: 18.00
– uroczysty bankiet dla 25 osób – 11.07.2014 r. w godz. 21.00-24.00
– Wynajem sali konferencyjnej z podstawowym wyposażeniem – 11.07 oraz 13.07.2014 r. w godz. 15.00-17.00
– Przerwa na kawę podczas konferencji
– Zwiedzanie miasta z przewodnikiem – 14.07.2014 r. w godz. 13.00-18.00
– Sauna, basen – 10.07 i 13.07.2014 r. godz. 19.00-20.00
– Miejsce na parkingu hotelowym dla busa w dniu przyjazdu i wyjazdu

A. Dział techniczny.
B. Dział odnowy biologicznej.
C. Dział gastronomii.
D. Dział recepcji.
Realizacja usług w recepcji

Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?

Pokój numerśniadanieobiadkolacja
101 DBL222
102 A330
103 DBL111
104 SGL111
Razem774

A. Zestawienie żywienia.
B. Zestawienie pokoi.
C. Zestawienie rezerwacji stolików.
D. Zestawienie obciążeń gości.
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji hotelowej dotarło zamówienie na weekendowy pobyt dla dwóch osób. Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, aby dokonać rezerwacji?

A. Kartę rezerwacji
B. Zestawienie rezerwacji
C. Harmonogram rezerwacji
D. Potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
B. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
C. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
D. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób hotel powinien zareagować na skargę dotyczącą hałasu nocnego pochodzącego z sąsiedniego pokoju?

A. Zignorować skargę jako subiektywną ocenę
B. Poprosić gościa o użycie zatyczek do uszu
C. Wezwać ochronę do rozwiązania problemu
D. Przeprosić i zaoferować zmianę pokoju, jeśli to możliwe
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?

A. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
B. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
C. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
D. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu