Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 41
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być użyte w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w większych ilościach?

A. Kociołek
B. Warnik
C. Bemar
D. Dekanter
HGT.06 Pytanie 42
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność wykonuje obsługa z prawej strony klienta hotelowego?

A. Serwowanie dań z półmiska
B. Prezentowanie alkoholi
C. Podawanie zupy w wazie
D. Stawianie talerzyka na pieczywo
HGT.06 Pytanie 43
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?

A. schronisko młodzieżowe
B. zajazd
C. kemping
D. pole biwakowe
HGT.06 Pytanie 44
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Public relations
B. Sprzedaż osobistą
C. Aktywizację sprzedaży
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 45
Realizacja usług w recepcji

Wydanie oraz dostarczenie faktury to część obsługi klienta w trakcie

A. procedury check-out
B. przyjmowania zamówienia
C. procedury check-in
D. potwierdzania rezerwacji
HGT.03 Pytanie 46
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy tworzą dodatkowe wyposażenie jednostki mieszkalnej w hotelu?

A. Stół lub biurko, minibar, butelkowana woda
B. Telefon, materiały do pisania, igielnik
C. Wieszak na ścianie, krzesło, bagażnik
D. Zestaw do pielęgnacji obuwia, lustro, stolik
HGT.06 Pytanie 47
Realizacja usług w recepcji

W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z

A. telewizji satelitarnej
B. bankomatu
C. klucznicy
D. telefonu i faxu
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?

A. EPx2, TWIN
B. FBx2, DBL
C. BBx2, DBL
D. FBx2, TWIN
HGT.03 Pytanie 49
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych usług dostępnych w hotelu 4* jest uznawana za opcjonalną usługę dodatkową?

A. Obudzenie
B. Basen
C. Sklep z kwiatami
D. Przechowalnia
HGT.06 Pytanie 50
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
B. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
C. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
D. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
HGT.06 Pytanie 51
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?

A. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
B. Nocleg DBL oraz śniadanie
C. Nocleg SGL oraz parking
D. Nocleg DBL oraz dostawka
HGT.03 Pytanie 52
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak długo mleko można przechowywać w chłodzie po otwarciu opakowania?

A. 1 tydzień
B. 12 godzin
C. 5 dni
D. 2 dni
HGT.06 Pytanie 53
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?

A. Notę obciążeniową
B. Rachunek wstępny
C. Fakturę pro forma
D. Fakturę VAT
HGT.06 Pytanie 54
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
B. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
C. poprosić kierownika recepcji o interwencję
D. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
HGT.06 Pytanie 55
Realizacja usług w recepcji

Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone

A. w księdze meldunkowej
B. w regulaminie bhp
C. w statucie hotelu
D. w regulaminie hotelu
HGT.03 Pytanie 56
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych usług przewyższają podstawowe wymagania dotyczące usług oferowanych w hotelach 3*?

A. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów higienicznych.
B. Pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży gości.
C. Codzienna wymiana ręczników i pościeli.
D. Bar aperitifowy lub kawiarnia.
HGT.06 Pytanie 57
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość wskaźnika YELD dla średniej ceny noclegu w hotelu równej 220 zł oraz średniej frekwencji na poziomie 60%?

A. 13 200 zł
B. 52 zł
C. 6 600 zł
D. 132 zł
HGT.06 Pytanie 58
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Reklamę w telewizji oraz w radio
B. Plakaty i dystrybucję ulotek
C. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
D. Mailing i broszury
HGT.06 Pytanie 59
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?

A. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
B. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
C. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
D. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
HGT.06 Pytanie 60
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien poinformować dział o potrzebie zorganizowania sali konferencyjnej w hotelu?

A. służby pięter
B. techniczny
C. sprzedaży
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji

Jakie obowiązki są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?

A. Przygotowywanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
B. Złożona obsługa sal konferencyjnych
C. Udzielanie informacji dotyczących hotelu i turystyki
D. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi hotelowych
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie stanowiące element wyposażenia recepcji pozwala na przesyłanie obrazów dokumentów za pośrednictwem linii telefonicznej?

A. Terminal
B. Faks
C. Skaner
D. Kserokopiarka
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?

A. Dystrybucję
B. Promocję
C. Produkt
D. Cenę
HGT.03 Pytanie 64
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile czasu powinno się gotować jaja, aby uzyskać twarde?

A. 4 - 5 minut
B. 2 minuty
C. 3 minuty
D. 8 - 10 minut
HGT.03 Pytanie 65
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, który ma wielu gości, a niewielu pracowników?

A. Serwis a'la carte
B. Bufet śniadaniowy
C. Room serwis
D. Serwis talerzowy
HGT.06 Pytanie 66
Realizacja usług w recepcji

Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to

A. usługi hotelarskie
B. turystyka
C. usługi turystyczne
D. hotelarstwo
HGT.06 Pytanie 67
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do

A. karty rezerwacji
B. księgi gości
C. księgi rejestracyjnej
D. karty pobytu
HGT.06 Pytanie 68
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?

A. Klucznika
B. Telefonisty
C. Dysponenta
D. Kasjera
HGT.03 Pytanie 69
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj właściwą sekwencję nakrycia stołu bielizną stołową.

A. Napperon, obrus stołowy, skirting
B. Molton, obrus stołowy, napperon
C. Molton, napperon, skirting
D. Obrus stołowy, laufer, skirting
HGT.03 Pytanie 70
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 50 m2, mając na uwadze, że według hotelowej procedury sprzątania na każde 10 m2 przysługują 10 litrów wody oraz 25 ml środka czyszczącego?

A. 50 litrów wody i 125 ml środka czyszczącego
B. 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
C. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
D. 20 litrów wody i 50 ml środka czyszczącego
HGT.03 Pytanie 71
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż poprawną sekwencję działań, które wykonuje pokojówka podczas sprzątania pokoju w hotelu?

A. Pościelenie łóżka, opróżnienie kosza, odkurzenie, otworzenie okna
B. Otworzenie okna, pościelenie łóżka, odkurzenie, opróżnienie kosza
C. Opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie, otworzenie okna
D. Otworzenie okna, opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
B. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
C. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
D. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
HGT.06 Pytanie 73
Realizacja usług w recepcji

Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?

A. Organizacja Narodów Zjednoczonych
B. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
C. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
HGT.03 Pytanie 74
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania rodzinnego świątecznego posiłku zastosowano wobec gości, jeśli nakrycie przygotowano przed ich przybyciem oraz wszystkie dania były już podane na stole?

A. Angielską
B. Niemiecką
C. Francuską
D. Rosyjską
HGT.06 Pytanie 75
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. niemiecką
B. rosyjską
C. francuską
D. angielską
HGT.06 Pytanie 76
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?

A. 1 125,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 950,00 zł
HGT.06 Pytanie 77
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót IH&RA?

A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
D. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
HGT.06 Pytanie 78
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?

A. Numer pokoju
B. Typ rezerwowanego pokoju
C. Dzień urodzin gościa
D. Numer serii dowodu osobistego gościa
HGT.03 Pytanie 79
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?

A. Użycie apteczki
B. Zajęcia fitness
C. Dostarczanie korespondencji
D. Przechowalnia
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji

Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy

A. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
B. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
C. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
D. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.