Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 41
Realizacja usług w recepcji
A. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przyjazdu
B. informację o liczbie kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży
C. spis adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników
D. informację o liczbie dzieci oraz o pierwszym posiłku
HGT.06 Pytanie 42
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych obiektów noclegowych, działających w Małopolsce, cieszyły się w 2007 r. największym popytem?
Korzystający z bazy noclegowej w woj. małopolskim – 2007 r. | ||
---|---|---|
Rodzaj obiektu | Liczba korzystających | |
Ogółem | Cudzoziemcy | |
Kempingi | 23 469 | 16 185 |
Pola biwakowe | 4 607 | 545 |
Pensjonaty | 114 111 | 11 950 |
Domy wycieczkowe | 24 829 | 2 691 |
Schroniska | 65 233 | 5 011 |
Schroniska młodzieżowe | 44 153 | 10 755 |
Hotele | 1 572 275 | 805 236 |
Motele | 26 993 | 10 116 |
A. Kempingi i pola biwakowe.
B. Pensjonaty i domy wycieczkowe.
C. Hotele i motele.
D. Schroniska i schroniska młodzieżowe.
HGT.06 Pytanie 43
Realizacja usług w recepcji
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 90 do 110 cm
B. od 110 do 120 cm
C. od 80 do 90 cm
D. od 130 do 140 cm
HGT.06 Pytanie 44
Realizacja usług w recepcji
Który element marketingu-mix ilustruje informacja o uruchomieniu nowego pensjonatu w regionie, umieszczona w lokalnej prasie?
A. Promocji
B. Produktu
C. Ceny
D. Dystrybucji
HGT.06 Pytanie 45
Realizacja usług w recepcji
Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni
A. hiszpańskiej
B. francuskiej
C. włoskiej
D. niemieckiej
HGT.06 Pytanie 46
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Legitymacja służbowa
B. Książeczka zdrowia
C. Legitymacja studencka
D. Prawo jazdy
HGT.06 Pytanie 47
Realizacja usług w recepcji
Gość podczas pobytu zamówił w recepcji serwis kolacyjny do pokoju dla trzech osób. Jakie dane powinien przekazać recepcjonista działowi gastronomii?
A. Imię i nazwisko gościa zamawiającego kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Nazwiska gości, dla których przewidziano kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Imiona i nazwiska gości, dla których należy zrealizować dostawę kolacji, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, menu
D. Nazwisko gościa składającego zamówienie oraz nazwiska pozostałych gości, numer pokoju, godzina dostarczenia kolacji, menu
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. poprosić kierownika recepcji o interwencję
B. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
C. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
D. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
HGT.06 Pytanie 49
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla
A. hoteli 4* i moteli 3*
B. hoteli 3* i moteli 4*
C. hoteli 4* i moteli 4*
D. hoteli 3* i moteli 3*
HGT.06 Pytanie 50
Realizacja usług w recepcji
W której kategorii hoteli konieczne jest oferowanie usług gastronomicznych w restauracji, zakładając, że nie ma restauracji w promieniu 200 m od hotelu?
A. 1* - 5*
B. 3* - 5*
C. 4* - 5*
D. 2* - 5*
HGT.06 Pytanie 51
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń
A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. personelu hotelowego
C. strażaka, który jest gościem w hotelu
D. przechodniów
HGT.06 Pytanie 52
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:
A. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
B. możliwość parkowania pojazdów
C. serwowanie śniadań do pokoju
D. całodzienne wyżywienie
HGT.06 Pytanie 53
Realizacja usług w recepcji
Głównym zadaniem recepcji jest
A. przyjmowanie i wydawanie gości.
B. identyfikowanie potrzeb gości dotyczących organizacji ich wolnego czasu.
C. nadzorowanie pracy poszczególnych działów hotelu.
D. świadczenie usług w zakresie noclegów oraz gastronomii.
HGT.06 Pytanie 54
Realizacja usług w recepcji
W przypadku zanieczyszczeń chemicznych lub biologicznych powietrza na zewnątrz obiektu, personel hotelowy powinien w pierwszej kolejności
A. wyłączyć klimatyzację i wentylatory
B. jak najszybciej opuścić hotel
C. przenieść gości hotelowych do piwnicy
D. otworzyć drzwi i okna
HGT.06 Pytanie 55
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pokój jednoosobowy w terminie od 4 do 6 grudnia 2014 roku. Który numer pokoju zaznaczył recepcjonista?
Grafik rezerwacji – grudzień 2014 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Data | 1.12 | 2.12 | 3.12 | 4.12 | 5.12 | 6.12 | 7.12 | 8.12 |
l.m. | ||||||||
SGL 201 | R | R | R | |||||
TPL 202 | R | R | ||||||
DBL 203 | R | R | R | R | ||||
APT 204 | R | R | R | |||||
SGL 205 | R | R | ||||||
APT 206 | R | R | R | |||||
DBL 207 | R | R | R | |||||
TPL 208 | R | R | R |
A. 203
B. 201
C. 208
D. 205
HGT.06 Pytanie 56
Realizacja usług w recepcji
W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 33%
B. 20%
C. 40%
D. 53%
HGT.03 Pytanie 57
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?
A. Zarządca hotelu
B. Menadżer hotelu
C. Inspektor pięter
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 58
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Pracownika do spraw rezerwacji.
B. Recepcjonisty-informatora.
C. Recepcjonisty concierge.
D. Pracownika guest relations.
HGT.06 Pytanie 59
Realizacja usług w recepcji
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto, zł | Wartość netto, zł | Podatek VAT, % | Kwota podatku, zł | Wartość brutto, zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jazda konna | 30 min. | 2 | 65,04 | 130,08 | 23 | 160,00 |
A. 29,92 zł
B. 11,85 zł
C. 30,02 zł
D. 13,09 zł
HGT.06 Pytanie 60
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Malinowskich złożyła zamówienie na obiad w hotelowej restauracji, a kelner serwował go w formie dań przygotowanych przez szefa kuchni. Jakiego rodzaju serwis jest stosowany w tej restauracji?
A. Rosyjski
B. Francuski
C. Brytyjski
D. Niemiecki
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelu pięciogwiazdkowego odpowiedzialny jest za zorganizowanie na życzenie gościa kilkugodzinnej wycieczki po mieście?
A. Dyrektora hotelu
B. Recepcjonisty concierge
C. Menadżera recepcji
D. Pracownika hotelowego
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?
A. co pół roku
B. raz w roku
C. raz na kwartał
D. raz w miesiącu
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji
Podczas wyjazdu motywacyjnego w hotelu przebywa grupa gości, którzy pragną aktywnie spędzić swój czas. Jakie usługi mogą spełnić ich oczekiwania?
A. Usługi konferencyjne i szkoleniowe
B. Usługi pielęgnacyjne oraz upiększające
C. Usługi gastronomiczne i wydarzenia rozrywkowe
D. Usługi rekreacyjno-sportowe oraz imprezy integracyjne
HGT.06 Pytanie 64
Realizacja usług w recepcji
Z którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe zarejestrowanie gościa w hotelu?
A. Dowodu osobistego
B. Regulaminu hotelowego
C. Paszportu
D. Prawa jazdy
HGT.03 Pytanie 65
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?
A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
HGT.06 Pytanie 66
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?
A. skrytkowy
B. bagażowy
C. depozytowy
D. rozliczeniowy
HGT.03 Pytanie 67
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kategorię reprezentują usługi kosmetyczne oferowane w hotelach?
A. Uzupełniających
B. Fakultatywnych
C. Podstawowych
D. Towarzyszących
HGT.06 Pytanie 68
Realizacja usług w recepcji
Obiekty noclegowe usytuowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych, które charakteryzują się krótkotrwałym pobytem gości, określamy mianem hoteli?
A. tranzytowe
B. rezydenckie
C. rekreacyjne
D. uzdrowiskowe
HGT.03 Pytanie 69
Obsługa gości w obiekcie świa…
W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.
Terminarz zabiegów | |
---|---|
Imię i nazwisko gościa: | Marta Lipińska |
Data zabiegu: | 8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r. |
Rodzaj zabiegu: | masaż klasyczny całkowity |
Cena zabiegu: | 120 złotych |
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa. | |
Podpis gościa: | Marta Lipińska |
Podpis wystawcy dokumentu: | Jan Nowakowski |
Data wystawienia dokumentu: | ........................ |
A. 4 listopada 2016 r.
B. 6 listopada 2016 r.
C. 9 listopada 2016 r.
D. 8 listopada 2016 r.
HGT.06 Pytanie 70
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?
A. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
B. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
C. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
D. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
HGT.06 Pytanie 71
Realizacja usług w recepcji
Optymalna wysokość pulpitu lady recepcyjnej przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej powinna być
A. od 110 do 120 cm
B. od 140 do 150 cm
C. od 130 do 140 cm
D. od 120 do 130 cm
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024 | ||
---|---|---|
Rodzaj pokoju | 1.06 – 30.09.2023 r. | 1.10.2023 r. – 31.05.2024 r. |
Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby. |
A. 2 250,00 zł
B. 2 400,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 73
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?
A. Zasugerować pokój w pobliżu windy
B. Oferować bezpłatny room service
C. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
D. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
HGT.06 Pytanie 74
Realizacja usług w recepcji
HOTREC to akronim, który odnosi się do
A. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
B. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
D. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
HGT.06 Pytanie 75
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?
A. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
B. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
C. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
D. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
HGT.03 Pytanie 76
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo mleko można przechowywać w chłodzie po otwarciu opakowania?
A. 1 tydzień
B. 5 dni
C. 12 godzin
D. 2 dni
HGT.06 Pytanie 77
Realizacja usług w recepcji
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
B. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
C. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
D. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
HGT.03 Pytanie 78
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić braki w wyposażeniu lokalu mieszkalnego, które zauważyła podczas sprzątania po wyjeździe gościa?
A. Kierownikowi służby pięter.
B. Pracownikowi recepcji.
C. Dyrektorowi hotelu.
D. Osobie z działu technicznego.
HGT.06 Pytanie 79
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument recepcjonista przekaże przedstawicielowi firmy transportowej po zakończeniu pobytu w hotelu, aby umożliwić księgowej przedsiębiorstwa rozliczenie pobytu pracowników?
A. Fakturę VAT
B. Fakturę pro forma
C. Rachunek wstępny
D. Notę obciążeniową
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji
Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to
A. karta meldunkowa
B. druk rezerwacji pokoju
C. druk zamówienia
D. karta pobytu