Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 161
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. TQM
B. QACP
C. GHP
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 1 162
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem

A. rozpoczęcia rozbudowy
B. wyłączenia z eksploatacji
C. oddania do eksploatacji
D. podwyższenia kategorii
HGT.06 Pytanie 1 163
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi oferuje centrum biznesowe w hotelu?

A. Centrum biznesu przede wszystkim oferuje usługi informacyjne oraz organizuje konferencje i szkolenia dla gości biznesowych
B. Organizacja spotkań biznesowych poza hotelem to jedynie działalność centrum biznesowego
C. Główne zadania centrum biznesowego to wystawianie faktur oraz organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych
D. Centrum biznesowe jedynie zapewnia pomieszczenia do pracy z wyposażeniem w komputer i faks
HGT.06 Pytanie 1 164
Realizacja usług w recepcji

Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?

A. kartą kredytową
B. poleceniem przelewu
C. czekiem
D. gotówką
HGT.03 Pytanie 1 165
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?

A. Wręczyć gościowi menu room-service
B. Określić miejsce, w którym zostanie podane śniadanie
C. Zasugerować gościowi nalanie kawy
D. Zrobić porządek z ułożeniem potraw na stoliku
HGT.03 Pytanie 1 166
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?

A. Guest relations
B. Kierownik służby pięter
C. Concierge recepcyjny
D. Pokojowa zmienna
HGT.06 Pytanie 1 167
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?

A. Numer pokoju
B. Typ pokoju
C. Data pobytu
D. Adres zamieszkania
HGT.03 Pytanie 1 168
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań są realizowane podczas sprzątania awaryjnego w obiekcie mieszkalnym?

A. Dostosowanie materiałów reklamowych w hotelu.
B. Zmiana pościeli.
C. Czyszczenie okien.
D. Eliminacja zanieczyszczeń spowodowanych przez gości.
HGT.06 Pytanie 1 169
Realizacja usług w recepcji

Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?

A. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
B. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
C. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
D. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
HGT.06 Pytanie 1 170
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu powinien użyć recepcjonista w przypadku błędu w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wydanej dla klienta?

A. Kopię faktury
B. Fakturę korygującą
C. Notę korygującą
D. Duplikat faktury
HGT.06 Pytanie 1 171
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 58 m2
B. 50 m2
C. 30 m2
D. 35 m2
HGT.06 Pytanie 1 172
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze, jeśli po zakończeniu rozliczenia gościa za usługi noclegowe wartość brutto wyniosła 750,00 zł?

A. 700,93 zł
B. 694,44 zł
C. 55,56 zł
D. 49,07 zł
HGT.03 Pytanie 1 173
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki typ sprzątania powinien być zrealizowany, gdy w pokoju hotelowym dostrzeżono insekty?

A. Okresowe
B. Sezonowe
C. Specjalne
D. Ogólne
HGT.06 Pytanie 1 174
Realizacja usług w recepcji

Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?

A. Public relations
B. Lobbing
C. Reklama
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 175
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. sprzątaniu pokoi w hotelu
B. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
C. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
D. udzielaniu informacji gościom w recepcji
HGT.06 Pytanie 1 176
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. bez wyżywienia
B. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
C. ze śniadaniem i obiadokolacją
D. ze śniadaniem
HGT.06 Pytanie 1 177
Realizacja usług w recepcji

Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu

A. wypowiadanych słów
B. gestów
C. mimiki twarzy
D. postawy ciała
HGT.06 Pytanie 1 178
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?

A. Poleceniem przelewu
B. Rachunkiem wstępnym
C. Potwierdzeniem wpłaty
D. Fakturą
HGT.06 Pytanie 1 179
Realizacja usług w recepcji

Aby skorygować błędnie naliczone usługi noclegowe na fakturze, należy wystawić

A. fakturę uproszczoną
B. fakturę pro forma
C. duplikat faktury
D. fakturę korygującą
HGT.06 Pytanie 1 180
Realizacja usług w recepcji

Klienci zatrzymani w hotelu w Krakowie poprosili pracownika recepcji o polecenie miejsc wartych odwiedzenia w mieście. Które z wymienionych miejsc powinien zaproponować pracownik recepcji?

A. Bazylikę Mariacką
B. Dwór Artusa
C. Ogród Saski
D. Zamek Cesarski
HGT.06 Pytanie 1 181
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie

A. bezpieczeństwa
B. akceptacji
C. samorealizacji
D. przynależności
HGT.03 Pytanie 1 182
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie są odpowiednie warunki przechowywania świeżych ryb w chłodni magazynowej w restauracji hotelowej?

A. W temperaturze -1 - 2°C, maksymalnie 2 dni
B. W temperaturze 10 - 14°C, maksymalnie 2 dni
C. W temperaturze 4 - 8°C, maksymalnie 4 dni
D. W temperaturze 2 - 4°C, maksymalnie 4 dni
HGT.06 Pytanie 1 183
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót IH&RA?

A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
B. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
HGT.06 Pytanie 1 184
Realizacja usług w recepcji

Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi

A. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
B. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
C. osobisty telefon do użytku
D. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
HGT.06 Pytanie 1 185
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim

A. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
B. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
C. opuścić strefę zagrożenia
D. powiadomić pozostałych pracowników i gości
HGT.06 Pytanie 1 186
Realizacja usług w recepcji

Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna wpłynąć na usługi hotelarskie w sposób

A. spadek podaży i wzrost popytu
B. wzrost podaży i spadek popytu
C. wzrost popytu i podaży
D. spadek popytu i podaży
HGT.03 Pytanie 1 187
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wymień czynności, jakie są realizowane podczas codziennego sprzątania pomieszczenia mieszkalnego zajmowanego przez gościa?

A. Odkurzanie podłóg, usuwanie kurzu z mebli, czyszczenie wnętrz szuflad
B. Czyszczenie luster, pielęgnacja ram obrazów, odkurzanie tapicerki mebli
C. Ścielenie łóżek, czyszczenie urządzeń łazienkowych, wymiana ręczników
D. Opróżnianie koszy i popielniczek, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
HGT.06 Pytanie 1 188
Realizacja usług w recepcji

W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?

A. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
B. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
C. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
D. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 1 189
Realizacja usług w recepcji

Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?

A. Obniżona cena
B. Poprawa standardu obsługi
C. Zwiększenie jakości produktu
D. Reklama w Internecie
HGT.03 Pytanie 1 190
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelowym pokoju pana Nowaka zniknęła cyfrowa kamera o wartości 4 000 zł. Koszt wynajmu tego pokoju wynosił 140 zł za dobę. Jaką kwotę odszkodowania otrzyma gość w tej sytuacji?

A. 4000 zł
B. 2000 zł
C. 14000 zł
D. 7000 zł
HGT.03 Pytanie 1 191
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakich grup produktów powinny unikać osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu w swoim menu?

A. Mięsa drobiowego, warzyw strączkowych
B. Orzechów, owoców
C. Oliw, ryb
D. Masła, jaj
HGT.03 Pytanie 1 192
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, jednostka apartamentowa w hotelu 5* powinna składać się przynajmniej z

A. salonu, sypialni z oddzielnym WC, części wejściowej pomocniczej z łazienką
B. salonu z aneksem kuchennym, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej
C. salonu, sypialni z łazienką, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
D. salonu, dwóch sypialni, łazienki, części wejściowej pomocniczej z oddzielnym WC
HGT.06 Pytanie 1 193
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do

A. potwierdzenia rezerwacji
B. karty pobytu
C. księgi meldunkowej
D. formularza rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 194
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Sangwinika
B. Choleryka
C. Flegmatyka
D. Melancholika
HGT.03 Pytanie 1 195
Obsługa gości w obiekcie świa…

Goście zarezerwowali w hotelu nocleg z wzmocnionym śniadaniem wiedeńskim. W składzie śniadaniowym kelner nie podaje

A. jaj po wiedeńsku
B. miodu, dżemu
C. jajecznicy na bekonie
D. wędlin, serów
HGT.06 Pytanie 1 196
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest

A. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
B. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
C. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
D. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
HGT.06 Pytanie 1 197
Realizacja usług w recepcji

Usługa depozytu hotelowego to

A. element dodatkowy
B. usługa opcjonalna
C. zagadnienie fundamentalne
D. usługa towarzysząca
HGT.03 Pytanie 1 198
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż sposób przygotowania łóżka, w którym materac pokryty jest jednym prześcieradłem, a na nim umieszczone jest drugie prześcieradło, następnie kładzie się koc, który jest zawijany na końcu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora.

A. Niemiecka.
B. Francuska.
C. Standardowa.
D. Angielska.
HGT.06 Pytanie 1 199
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wprowadzając usługę "rent a car" do swojej oferty?

A. Dystrybucję
B. Promocję
C. Cenę
D. Produkt
HGT.06 Pytanie 1 200
Realizacja usług w recepcji

Jakie oznaczenie powinno znaleźć się w formularzu rezerwacyjnym dla gościa, który zamawia nocleg w apartamencie z pełnym wyżywieniem dla trzech osób?

A. BBx3, TPL
B. HBx3, APT
C. FBx3, APT
D. ALx3, DBL
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły