Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Prezentowany fragment karty menu to śniadanie

KARTA MENU – ŚNIADANIA
jajecznica na bekonie,
gotowane parówki, wędlina,
pieczywo,
kawa lub herbata, soki owocowe

A. angielskie.
B. wiedeńskie.
C. amerykańskie.
D. rosyjskie.
HGT.06 Pytanie 1162
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?

A. Podczas procedury check-in
B. Podczas procesu check-out
C. W czasie pobytu gościa w obiekcie
D. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?

A. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
B. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
C. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
D. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. pionu pobytowego
B. działu technicznego
C. komórki administracyjnej
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 1171
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił klucze od pokoju i pragnie uregulować należność za pobyt. W tej sytuacji pracownik recepcji przystąpi do przeprowadzenia procedury

A. check-out grupy turystycznej
B. check-out gościa indywidualnego
C. check-in gościa indywidualnego
D. check-in grupy turystycznej
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Magnificencja
B. Jego Ekscelencja
C. Jego Świątobliwość
D. Jego Eminencja
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?

A. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
B. Regulaminu hotelowego
C. Umowy przechowania
D. Warunków korzystania z depozytu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile musi dopłacić gość za zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego dla 100 osób, jeżeli zamówił wszystkie usługi z zamieszczonego cennika i wpłacił już zaliczkę w wysokości 1 500,00 zł.

Lp.Oferta usługiCena
1.Menu na 1 osobę110,00 zł
2.Kamerzysta1 500,00 zł
3.Fotograf800,00 zł
4.DJ600,00 zł
5.Pokaz sztucznych ogni300,00 zł

A. 3 310,00 zł
B. 14 200,00 zł
C. 1 810,00 zł
D. 12 700,00 zł
HGT.06 Pytanie 1178
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
C. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
HGT.06 Pytanie 1179
Realizacja usług w recepcji

Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest

A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
Realizacja usług w recepcji

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?

A. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
B. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
C. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
D. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z podanych zestawów zawiera napoje i produkty typowe wyłącznie dla śniadania amerykańskiego?

  • kawa, herbata, kakao
  • tosty, rogaliki, chleb
  • masło, dżem, miód
  • kawa, herbata, kakao, mleko lub śmietanka do kawy
  • pieczywo jasne pszenne
  • masło, dżem, miód
  • jajka po wiedeńsku
Zestaw 1.Zestaw 2.
  • kawa, herbata, kakao, świeże soki owocowe
  • tosty, grzanki
  • masło, dżem, miód
  • musli, płatki kukurydziane, pszenne, owsiane
  • omlety, jajka sadzone
  • fasolka w sosie pomidorowym
  • świeże owoce cytrusowe
  • kawa, herbata, świeże soki owocowe, woda z lodem
  • tosty, rogaliki, chleb
  • masło, dżem, miód
  • płatki kukurydziane, musli
  • płatki jęczmienne
  • omlety, jajka sadzone, kiełbaski, grillowany bekon
  • naleśniki na ciepło z dodatkiem syropu klonowego
  • świeże owoce cytrusowe
  • suszone owoce
Zestaw 3.Zestaw 4.

A. Zestaw 2.
B. Zestaw 4.
C. Zestaw 3.
D. Zestaw 1.
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa:Marta Lipińska
Data zabiegu:8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r.
Rodzaj zabiegu:masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu:120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa:Marta Lipińska
Podpis wystawcy dokumentu:Jan Nowakowski
Data wystawienia dokumentu:........................

A. 9 listopada 2016 r.
B. 4 listopada 2016 r.
C. 8 listopada 2016 r.
D. 6 listopada 2016 r.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pisemne zlecenie otrzymane od kontrahenta dotyczące wykonania usług dodatkowych wymaga od pracowników centrum biznesowego

A. wyłącznie wpisania danych do karty rezerwacyjnej
B. ustnego potwierdzenia wykonania usług
C. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
D. wyłącznie przesłania kosztorysu do kontrahenta
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile środka myjącego i wody należy zastosować do umycia holu hotelowego o powierzchni 130 m2 zgodnie z zamieszczoną instrukcją?

Do pojemnika z wodą odmierzyć 40 ml środka myjącego na 2 l wody. Ilość ta wystarczy do umycia 20 m2 powierzchni. Użycie innego, niż zalecane, stężenia może doprowadzić do odbarwienia fugi. Nie należy stosować w połączeniu z innymi środkami. Po wyschnięciu powierzchnię wypolerować. Podczas stosowania zachować niezbędne środki bezpieczeństwa.

A. 130 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
B. 260 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
C. 130 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
D. 260 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dzieckiem zarezerwowała w hotelu apartament dla dwóch osób z dostawką w okresie od 1 do 10 lipca. Koszt wynajmu apartamentu to 400,00 zł za dobę, a cena dostawki wynosi 10% wartości apartamentu. Ile wyniesie całkowity koszt pobytu tej rodziny w hotelu?

A. 3 640,00 zł
B. 4 040,00 zł
C. 4 400,00 zł
D. 3 960,00 zł
HGT.06 Pytanie 1194
Realizacja usług w recepcji

Hotel Kasia oferuje 150 stałych miejsc do spania oraz 30 miejsc na dostawkach. Obecnie 50 stałych miejsc noclegowych zostało wyłączonych z użytkowania. Jakie jest dostępne zasoby noclegowe obiektu?

A. 150 miejsc noclegowych
B. 130 miejsc noclegowych
C. 100 miejsc noclegowych
D. 180 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji

Czym jest HACCP?

A. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
B. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
C. systemem zapewnienia wysokiej jakości
D. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
HGT.06 Pytanie 1196
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 55,40 zł
B. 32,52 zł
C. 49,20 zł
D. 37,04 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?

A. Bezpłatny room serwis
B. Bezpłatny dostęp do Internetu
C. Centrum SPA&Wellnes
D. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest:

A. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
B. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
C. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
D. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
Realizacja usług w recepcji

W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się

A. świadczenie gościom usług kosmetycznych
B. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
C. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
D. przechowywanie bagaży gości