Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 161
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.

Ilustracja do pytania 1
A. 1 950 zł
B. 1 500 zł
C. 2 100 zł
D. 1 650 zł
HGT.06 Pytanie 1 162
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Ilustracja do pytania 2
A. 1 480 zł
B. 2 200 zł
C. 2 420 zł
D. 1 980 zł
HGT.06 Pytanie 1 163
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych pracowników hotelu ma w zakresie swoich obowiązków m.in.: prowadzenie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz pobieranie należności za pobyt?

A. Recepcjonista.
B. Dyrektor hotelu.
C. Pracownik rezerwacji.
D. Kierownik marketingu.
HGT.06 Pytanie 1 164
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelu zazwyczaj korzysta z przedstawionego na rysunku wózka?

Ilustracja do pytania 4
A. Odźwierny.
B. Dźwigowy.
C. Parkingowy.
D. Bagażowy.
HGT.06 Pytanie 1 165
Realizacja usług w recepcji

Przyjaciółki postanowiły uczcić swoje czterdzieste urodziny, korzystając z oferty Spa & Wellness w nadmorskim hotelu. Która propozycja spędzenia czasu wolnego najlepiej spełni ich oczekiwania?

A. Rozgrywki w piłkę siatkową, tenis, wieczorna dyskoteka.
B. Zabiegi kosmetyczne na twarz i ciało, fitness oraz seanse relaksacyjne.
C. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne.
D. Rejs statkiem połączony z degustacją regionalnych potraw i oprawą muzyczną.
HGT.06 Pytanie 1 166
Realizacja usług w recepcji

Grupa studentów zamierza aktywnie spędzić czas w Beskidach. Który z zaproponowanych przez hotel pakietów najlepiej spełni ich oczekiwania?

A. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy.
B. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard.
C. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny.
D. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen.
HGT.06 Pytanie 1 167
Realizacja usług w recepcji

Które z urządzeń umożliwia recepcjoniście wysłanie do gościa hotelowego potwierdzenia rezerwacji?

Ilustracja do pytania 7
A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 168
Realizacja usług w recepcji

Właściciel pensjonatu w ramach pakietów pobytowych oferuje swoim gościom dodatkowo butelkę win: własnej produkcji. Który z instrumentów promocji stosuje gospodarz?

A. Reklamę.
B. Promocję sprzedaży.
C. Public relations.
D. Sponsoring.
HGT.06 Pytanie 1 169
Realizacja usług w recepcji

Pracownicy recepcji osobiście prezentując i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu stosują

A. sprzedaż osobistą.
B. public relations.
C. promocję szeptaną.
D. reklamę zewnętrzną.
HGT.06 Pytanie 1 170
Realizacja usług w recepcji

Znany dziennikarz napisał do miesięcznika podróżniczego reportaż z podróży dookoła świata, w którym znalazły się zdjęcia hoteli sponsorujących wyprawę. Które narzędzie zastosowano do promowania tych hoteli?

A. Promocję sprzedaży.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Marketing bezpośredni.
HGT.06 Pytanie 1 171
Realizacja usług w recepcji

Turysta podróżujący po Polsce rowerem zatrzymał się na nocleg w miejskim hotelu. Które propozycje usług dodatkowych hotelu będą dla niego najbardziej przydatne?

A. Room service, klub hotelowy.
B. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
C. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
D. Siłownia, dyskoteka.
HGT.06 Pytanie 1 172
Realizacja usług w recepcji

W celu usprawnienia obsługi grupy turystycznej w dniu przyjazdu recepcjonista powinien wcześniej poprosić organizatora wycieczki o

A. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przybycia.
B. podanie liczby kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży.
C. podanie liczby dzieci oraz jaki będzie pierwszy posiłek.
D. listę adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników.
HGT.06 Pytanie 1 173
Realizacja usług w recepcji

Które systemy rezerwacyjne umożliwiają rezerwację: biletu lotniczego, miejsca noclegowego lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych turyście, który aktualnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Sabre, Galileo, Amadeus.
B. Travelocity, Travels-web, Expedia.
C. Fidelio, Chart, ProHott.
D. Polish Travel, Travelplanet, eTravel.
HGT.06 Pytanie 1 174
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie kompleksowej obsługi gościa recepcjonista powinien poinformować go o warunkach dokonania przedpłaty?

A. Rozliczenia.
B. Rezerwacji.
C. Rejestracji.
D. Pobytu.
HGT.06 Pytanie 1 175
Realizacja usług w recepcji

Który dokument hotelowy zawiera informacje dla personelu, dotyczące zamówionych przez gościa usług dodatkowych?

A. Formularz rezerwacji.
B. Oferta usług dodatkowych.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Grafik obłożenia hotelu.
HGT.06 Pytanie 1 176
Realizacja usług w recepcji

Która z zamieszczonych kart może zostać zaproponowana wyłącznie gościom, jeżeli regularnie i często odwiedzają hotel?

Ilustracja do pytania 16
A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 177
Realizacja usług w recepcji

Drużyna koszykówki zorganizowała zgrupowanie w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Dla których działów przede wszystkim, recepcjonista powinien przygotować informacje o przyjeździe sportowców?

A. Działu technicznego, działu rekreacji, marketingu.
B. Gastronomii, działu rekreacji, hotelowego SPA.
C. Obsługi konferencji, gastronomii, hotelowego SPA.
D. Gastronomii, działu technicznego, księgowości.
HGT.06 Pytanie 1 178
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dziećmi wypoczywająca w pensjonacie postanowiła wybrać się o świcie na wycieczkę informują* że zabierze śniadanie ze sobą. Która propozycja recepcji będzie najodpowiedniejsza dla gości?

A. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dzień przed wycieczką.
B. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjściem.
C. Zaproszenie do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji.
D. Przygotowanie dla gości tuż przed wyjściem paczek śniadaniowych.
HGT.06 Pytanie 1 179
Realizacja usług w recepcji

Który dokument powinien wystawić recepcjonista, w celu potwierdzenia przyjęcia na przechowani wartościowych rzeczy gościa hotelowego?

A. Kontrolkę sejfu depozytowego.
B. Protokół rzeczy znalezionych.
C. Regulamin usługi depozytowej.
D. Protokół rzeczy pozostawionych.
HGT.06 Pytanie 1 180
Realizacja usług w recepcji

W poniedziałek 1 lipca, gość hotelowy wynajął pokój 2-osobowy informując, że wyjedzie w najbliżsi piątek rano. Na którym z przedstawionych fragmentów grafików zaznaczono opisaną rezerwację?

Ilustracja do pytania 20
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
HGT.06 Pytanie 1 181
Realizacja usług w recepcji

1 maja 2017 r. o godz. 1012 do recepcji hotelu zadzwonił pan Piotr Kowalski i poprosił o przekazanie wiadomości pani Annie Nowak z pokoju nr 100 o treści: "Odwołuję jutrzejsze spotkanie". Który druk message sporządzono prawidłowo dla opisanej sytuacji?

Ilustracja do pytania 21
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 182
Realizacja usług w recepcji

Które czynności recepcjonisty najlepiej spełnią oczekiwania gościa, jeżeli pojawił się w hotelu przed rozpoczęciem doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Zapytanie o nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie rozpoczęcia doby hotelowej.
B. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, zaproponowanie posiłku w restauracji, poinformowanie kierownictwa hotelu.
C. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu.
D. Poproszenie o dokument tożsamości, pobranie należności za pobyt, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój.
HGT.06 Pytanie 1 183
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zachować się recepcjonista, jeżeli gość słabo zna ofertę hotelu i jest niezdecydowany co do sposobu spędzenia czasu w trakcie pobytu?

A. Uśmiechać się, nie dać się wyprowadzić z równowagi, wykazać zainteresowanie potrzebami gościa, używać pytań zamkniętych.
B. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zaproponować obejrzenie strony internetowej hotelu, ograniczyć zadawanie pytań.
C. Zadawać wiele otwartych pytań w celu poznania potrzeb gościa, uważnie słuchać opinii gościa, informować o ofercie hotelu i zachęcać do skorzystania z niej.
D. Być uprzejmym, ale stanowczym, opowiadać tylko na temat działalności hotelu, zadawać pytania tylko w razie potrzeby, stworzyć przyjazną atmosferę.
HGT.06 Pytanie 1 184
Realizacja usług w recepcji

Kuracjuszowi z sopockiego sanatorium, który nie zdążył na ostatni pociąg powrotny, bardzo zależy na szybkim i niedrogim powrocie do domu w Warszawie. Które działanie recepcjonisty najlepiej spełni oczekiwania gościa?

A. Podanie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej.
B. Pomoc w wyszukaniu połączeń różnych przewoźników.
C. Propozycja zamówienia taksówki dla gościa.
D. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa.
HGT.06 Pytanie 1 185
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas przyjęcia gościa do hotelu zapisuje jego imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, termin pobytu oraz obywatelstwo w

A. karcie pobytu.
B. karcie rejestracyjnej.
C. formularzu rezerwacji.
D. rachunku hotelowym.
HGT.06 Pytanie 1 186
Realizacja usług w recepcji

Której z podanych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien proponować gościowi, jeżeli chce on poznać historię odwiedzanego regionu?

A. Zabytkowej cerkwi.
B. Muzeum etnograficznego.
C. Izby regionalnej.
D. Muzeum flory i fauny.
HGT.06 Pytanie 1 187
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych grup usług dodatkowych oferowana jest zarówno gościom hotelu jak i passantom?

A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna.
B. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni.
C. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA.
D. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji.
HGT.06 Pytanie 1 188
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług przeznaczone są wyłącznie dla gości specjalnych?

A. Concierge 24h, tłumacz języka migowego.
B. Budzenie, przechowalnia bagażu.
C. Tłumacz języka migowego, room-service.
D. Wstawka do apartamentu, budzenie.
HGT.06 Pytanie 1 189
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo postanowiło spędzić urlop w popularnym uzdrowisku, korzystając z gotowych pakietów dla niej: "W objęciach natury" oraz dla niego: "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które komórki organizacyjne hotelu, odpowiedzialne za przygotowanie pakietów powinny zostać powiadomione o przyjeździe gości?

A. Dział techniczny, odnowa biologiczna.
B. Odnowa biologiczna, dział rekreacji.
C. Dział rekreacji, centrum biznesu.
D. Dział marketingu, gastronomia.
HGT.06 Pytanie 1 190
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?

Ilustracja do pytania 30
A. Grup turystycznych.
B. Organizatorów zimowisk.
C. Organizatorów konferencji.
D. Miłośników sportów zimowych.
HGT.06 Pytanie 1 191
Realizacja usług w recepcji

Za pomocą którego dokumentu księgowego biuro podróży może przekazać należności na rachunek hotelu za skorzystanie z jego usług?

A. Duplikatu faktury.
B. Dowodu wypłaty.
C. Polecenia przelewu.
D. Rachunku wstępnego.
HGT.06 Pytanie 1 192
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Ilustracja do pytania 32
A. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
B. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
C. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
D. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
HGT.06 Pytanie 1 193
Realizacja usług w recepcji

Który rodzaj płatności za usługi hotelu poprzedza preautoryzacja?

A. Kartą płatniczą.
B. Gotówką.
C. Czekiem gotówkowym.
D. Przelewem.
HGT.06 Pytanie 1 194
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wartość brutto usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeżeli wartość netto tej usługi wynosi 20,00 zł, a stawka podatku VAT wynosi 23%?

A. 24,60 zł
B. 15,40 zł
C. 22,30 zł
D. 23,74 zł
HGT.06 Pytanie 1 195
Realizacja usług w recepcji

W ofercie wakacyjnej pensjonatu zaproponowano gościom rabat na usługę noclegową, uzależniony od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką należność zapłaci małżeństwo za noclegi w terminie od 1 do 14 lipca, jeżeli cena wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł/dobę?

A. 2 262,00 zł
B. 2 938,00 zł
C. 2 600,00 zł
D. 2 574,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 196
Realizacja usług w recepcji

Który dokument powinien wystawić recepcjonista w związku z popełnioną pomyłką w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wystawionej dla gościa?

A. Kopię faktury.
B. Notę korygującą.
C. Fakturę korygującą.
D. Duplikat faktury.
HGT.06 Pytanie 1 197
Realizacja usług w recepcji

Kiedy pracownik recepcji hotelowej powinien wydrukować raport dobowy?

A. Po zakończeniu danej doby pobytu gościa w hotelu, przed rozpoczęciem kolejnej doby pobytu.
B. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, przed rozpoczęciem sprzedaży w dniu następnym.
C. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, przed rozpoczęciem sprzedaży w miesiącu następnym.
D. Po zakończeniu pracy w ciągu danej zmiany, przed rozpoczęciem pracy na kolejnej zmianie.
HGT.06 Pytanie 1 198
Realizacja usług w recepcji

Którą z wymienionych grup usług recepcjonista może połączyć na fakturze w jedną pozycję?

A. Kolację, występ artystyczny.
B. Obiad, butelkę wina wytrawnego.
C. Usługę noclegową, usługę parkingową.
D. Usługę przewodnicką, usługę SPA.
HGT.06 Pytanie 1 199
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?

Ilustracja do pytania 39
A. 7,48 zł
B. 53,33 zł
C. 60,81 zł
D. 40,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 200
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?

Ilustracja do pytania 40
A. 1 600,00 zł
B. 299,00 zł
C. 368,00 zł
D. 1 728,00 zł