Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 161
Obsługa gości w obiekcie świa…

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które oprócz noclegów i wyżywienia obejmują również usługi SPA, hotel powinien przedstawić

A. jazdę konno
B. zajęcia fitness
C. grę w bilard
D. łaźnię suchą
HGT.06 Pytanie 1 162
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?

A. 3
B. 4
C. 2
D. 1
HGT.03 Pytanie 1 163
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dania i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty kontynentalnego śniadania?

A. Herbatę, pieczywo, kiełbasę, pasztet, pieczeń
B. Sok, pieczywo, ryby, jaja, naleśniki, mięso
C. Kawę, herbatę, rogalik, masło, dżem, miód
D. Sok, pieczywo, jaja sadzone na bekonie, miód
HGT.06 Pytanie 1 164
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 110,00 zł
B. 1 020,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 380,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 165
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu zadzwoniła pani Marta Kowalska z prośbą o zarezerwowanie pokoju 2-osobowego z łożem małżeńskim w terminie od 13 do 15 sierpnia. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż numer pokoju, który powinien przydzielić jej recepcjonista.

Fragment grafiku rezerwacji
Rodzaj
i numer
pokoju
Sierpień
11.0812.0813.0814.0815.0816.0817.08
DBL 105RRR
DBL 106RRR
TWIN 107RR
TPL 108R

A. 108
B. 107
C. 106
D. 105
HGT.06 Pytanie 1 166
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu

A. 997
B. 998
C. 999
D. 996
HGT.03 Pytanie 1 167
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
B. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
C. Mąka, jajko, drożdże
D. Mąka, jajko, cukier
HGT.06 Pytanie 1 168
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?

A. skontaktować się z policją i strażą pożarną
B. powiadomić przełożonego i policję
C. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
D. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
HGT.06 Pytanie 1 169
Realizacja usług w recepcji

Skrót BB odnosi się do świadczeń oferowanych w formie

A. noclegu z czterema posiłkami
B. noclegu ze śniadaniem
C. wyłącznie śniadania
D. noclegu z dwoma posiłkami
HGT.03 Pytanie 1 170
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył rezerwację w hotelu na organizację wydarzenia z okazji podpisania kontraktu handlowego. Poprosił o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki rodzaj przyjęcia recepcjonista powinien zaproponować klientowi?

A. Przyjęcie bufetowe
B. Lampkę wina
C. Coctail Party
D. Garden Party
HGT.03 Pytanie 1 171
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na postawie zamieszczonego art.846 Kodeksu cywilnego, określ na jakiej podstawie hotel może odpowiadać za pozostawiony na parkingu hotelowym samochód gościa.

Art. 846.
§ 2. Rzeczą wniesioną w rozumieniu przepisów tytułu niniejszego jest rzecz, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelu lub podobnego zakładu znajduje się w tym hotelu lub podobnym zakładzie albo znajduje się poza nim, a została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym.
§ 3. Rzeczą wniesioną jest również rzecz, która w krótkim, zwyczajowo przyjętym okresie poprzedzającym lub następującym po tym, kiedy gość korzystał z usług hotelu lub podobnego zakładu, została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym.
§ 4. Pojazdów mechanicznych i rzeczy w nich pozostawionych oraz żywych zwierząt nie uważa się za rzeczy wniesione. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład może za nie odpowiadać jako przechowawca, jeżeli została zawarta umowa przechowania.

A. Warunków korzystania z depozytu.
B. Regulaminu hotelowego.
C. Umowy o świadczenie usług hotelarskich.
D. Umowy przechowania.
HGT.03 Pytanie 1 172
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do pielęgnacji podłóg z marmuru?

A. Froterkę
B. Szorowarkę jednotarczową
C. Odkurzacz elektryczny
D. Mop parowy
HGT.06 Pytanie 1 173
Realizacja usług w recepcji

Intensywnie pracująca kobieta chciałaby spędzić kilkudniowy wypoczynek w hotelu Spa & Wellness. Która z przedstawionych ofert hotelowych jest najlepiej przystosowana do jej potrzeb?

A.

Hotel położony jest w malowniczej okolicy 8 km od centrum Gdyni. Dogodna lokalizacja umożliwia szybkie dotarcie do centrum Gdańska, Gdyni, Sopotu, a także Półwyspu Helskiego. Posiadamy jedną z największych w Polsce stref relaksu o powierzchni 2 100 m² z 24 gabinetami.

Do dyspozycji gości:

- kadra wykwalifikowanych kosmetyczek i masażystek,
- kosmetyki profesjonalnych marek: Isabelle Lancray, Thal'ion, Pevonia Botanica oraz specjalistyczne urządzenia kosmetyczne,
- Aqua Centrum – bez ograniczeń (basen ze zjeżdżalniami, 2 jacuzzi, łaźnie parowe).

B.

Hotel znajduje się w Krakowie, blisko lotniska w Balicach i autostrady A4. Posiada parking przed hotelem oraz garaż podziemny z wydzielonym zamykanym boksem dla motocykli. To idealnie miejsce do organizowania konferencji, bankietów, wesel. Hotel przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych.

Do dyspozycji gości:

- restauracja oraz salon klubowy,
- sauna i jacuzzi,
- pomoc w organizacji wycieczek/biletów.

C.

Obiekt położony jest w centrum Torunia. Posiada wygodnie urządzone pokoje, z łazienkami wyposażonymi w suszarki i dodatkowe ręczniki. W pokojach jest możliwość korzystania z Internetu bezprzewodowego i TV kablowej.

Do dyspozycji gości:

- grill w ogrodzie,
- sauna fińska,
- sala fitness wyposażona w rowerki, ergometr wioślarski, bieżnię.

D.

Obiekt usytuowany jest w strefie uzdrowiskowej Ciechocinka, w miejscu o małym nasileniu ruchu drogowego. Posiada wygodne pokoje z łazienkami oraz pokoje z umywalkami. Dla gości zapewniona jest całodobowa opieka medyczna i pielęgniarska.

Do dyspozycji gości:

- imprezy organizowane na terenie ogrodu m.in.: wieczorki taneczne,
- wysoko wykwalifikowana kadra,
- zabiegi balneoterapii i hydroterapii.

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
HGT.03 Pytanie 1 174
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane

A. w magazynie rzeczy znalezionych
B. w specjalnej kasetce w recepcji
C. w sejfie w gabinecie dyrektora hotelu
D. w skrytce depozytowej w banku
HGT.06 Pytanie 1 175
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia

A. umowę najmu pokoju
B. kartę pobytu
C. zlecenie dotyczące parkingu
D. formularz rezerwacyjny
HGT.03 Pytanie 1 176
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kawę uzyskuje się, wypełniając filiżankę do 3/4 gorącym naparem espresso i przykrywając ją gęstą bitą śmietaną?

A. Irish coffee
B. Murzynek
C. Melange
D. Cappuccino
HGT.03 Pytanie 1 177
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wchodzą w skład pełnego węzła sanitarnego w hotelowym pomieszczeniu mieszkalnym?

A. Umywalka, wanna z prysznicem i wc
B. Umywalka, prysznic i wc
C. Umywalka, prysznic, bidet i wc
D. Umywalka, wanna z prysznicem, bidet i wc
HGT.03 Pytanie 1 178
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa, która natknęła się w korytarzu hotelowym na przedmiot nieprzynależący do obiektu, ma obowiązek go przekazać

A. kierownikowi służby pięter
B. właścicielowi
C. recepcjoniście concierge
D. dyrektorowi hotelu
HGT.06 Pytanie 1 179
Realizacja usług w recepcji

Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając

A. mapy obszaru.
B. rozpiski komunikacyjnej.
C. książki telefonicznej.
D. planu miasta.
HGT.06 Pytanie 1 180
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
B. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
C. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
D. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
HGT.06 Pytanie 1 181
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?

A. Harmonogram rezerwacji
B. Dokument rezerwacyjny
C. Formularz rezerwacyjny
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 182
Realizacja usług w recepcji

Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować

A. reklamę w radiu
B. reklamę w telewizji
C. promocję w regionie
D. promocję w branży
HGT.06 Pytanie 1 183
Realizacja usług w recepcji

Serwowanie płonących potraw i deserów konsumentom określa się mianem

A. tranżerowaniem
B. garnirowaniem
C. trybowaniem
D. flambirowaniem
HGT.03 Pytanie 1 184
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby serwować kiełbaski na gorąco w bufecie, należy przygotować

A. bemar
B. blender
C. kociołek
D. warnik
HGT.03 Pytanie 1 185
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie analizy oferty hotelu wskaż grupę usług świadczonych przez obiekt.

Oferta hotelu
W trakcie pobytu uzupełnionego dedykowanymi zabiegami, zapewniamy opiekę pielęgniarską oraz szeroki zakres usług medycznych. Uzyskanie optymalnego efektu terapeutycznego możliwe jest dzięki wstępnym badaniom przeprowadzanym przez lekarzy specjalistów na początku każdego z pobytu.

A. Turystyczne.
B. Medyczne.
C. Wypoczynkowe.
D. Kosmetyczne.
HGT.06 Pytanie 1 186
Realizacja usług w recepcji

Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują

A. pranie odzieży
B. korzystanie z usług wellness
C. przechowanie bagażu
D. serwowanie posiłków do pokoju
HGT.06 Pytanie 1 187
Realizacja usług w recepcji

Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?

A. Osobista.
B. Online.
C. Zdalna.
D. Pośrednia.
HGT.06 Pytanie 1 188
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?

A. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
B. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
C. Rekomendowanie potraw przez kelnera
D. Rabaty na usługi hotelarskie
HGT.03 Pytanie 1 189
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 50 m2, mając na uwadze, że według hotelowej procedury sprzątania na każde 10 m2 przysługują 10 litrów wody oraz 25 ml środka czyszczącego?

A. 50 litrów wody i 125 ml środka czyszczącego
B. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
C. 20 litrów wody i 50 ml środka czyszczącego
D. 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 1 190
Realizacja usług w recepcji

Jakiego temperamentu jest gość hotelowy, który jest radosny i z optymizmem spogląda na życie?

A. sangwinik
B. choleryk
C. melancholik
D. flegmatyk
HGT.06 Pytanie 1 191
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.

Lp.WYMAGANIA***************
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
24.Hall recepcyjny:
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m.5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 120 m2
B. 50 m2
C. 80 m2
D. 90 m2
HGT.06 Pytanie 1 192
Realizacja usług w recepcji

Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?

A. Reklamę
B. Promocję sprzedaży
C. Public relations
D. Akwizycję
HGT.06 Pytanie 1 193
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu

A. służby parterowej.
B. służby pięter.
C. technicznego.
D. marketingu.
HGT.03 Pytanie 1 194
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać na samym początku, gdy przeprowadzamy sprzątanie węzła higieniczno-sanitarnego w budynku mieszkalnym?

A. Wypolerować armaturę nad umywalką
B. Wyczyścić wnętrze muszli klozetowej
C. Umyć glazurę nad wanną
D. Umyć podłogę
HGT.06 Pytanie 1 195
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Promocję sprzedaży.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Marketing bezpośredni.
D. Public relations.
HGT.03 Pytanie 1 196
Obsługa gości w obiekcie świa…

W trakcie przygotowań do organizacji przyjęcia okolicznościowego w hotelu, ważne jest, aby ustalić z klientem

A. typ dekoracji.
B. szczegółowy plan obsługi.
C. koszt przypadający na jednego gościa.
D. wynagrodzenie pracowników obsługi.
HGT.06 Pytanie 1 197
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu

Data ..................
Welcom gift/WstawkaRoom/PokójName/Nazwisko
Słodycze lub owoce
Słodycze i owoce
Owoce i wino
Wino, owoce, list powitalny

A. grupowego.
B. standardowego.
C. biznesowego.
D. VIP.
HGT.06 Pytanie 1 198
Realizacja usług w recepcji

Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?

PAKIET BIZNES
  • 20% rabatu na usługi noclegowe
  • wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO
  • noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
  • 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej, Wi-Fi
  • parking gratis
PAKIET TRENING
  • noclegi, śniadania, obiadokolacje wg programu organizatora
  • wynajem sali konferencyjnej
  • materiały konferencyjne (papier i długopisy)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX
  • noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
  • 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
  • nieograniczony dostęp do Internetu
  • parking gratis

A. Trening.
B. Korpo.
C. Relax.
D. Biznes.
HGT.06 Pytanie 1 199
Realizacja usług w recepcji

Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje

A. wielkość obiektu hotelowego
B. położenie miejsca
C. ilość obiektów noclegowych
D. promocja na targach, jakość produktu
HGT.03 Pytanie 1 200
Obsługa gości w obiekcie świa…

Od jakiej klasy hotele oraz motele mają obowiązek oferować usługi sprzedaży lub udostępniania codziennej prasy?

A. Odpowiedź 4: 1*
B. Odpowiedź 2: 2*
C. Odpowiedź 1: 3*
D. Odpowiedź 3: 4*