Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 161
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki pełni supervisor housekeeping?

A. zarządzanie magazynem bielizny zarówno brudnej, jak i czystej
B. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
C. nadzorowanie działań zespołu służby pięter
D. kolaboracja z działem kadr przy rekrutacji pracowników
HGT.06 Pytanie 1 162
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, dostrzegając gościa wchodzącego do hotelu, powinien najpierw

A. nawiązać z nim kontakt wzrokowy.
B. życzyć mu przyjemnego pobytu.
C. zaproponować mu podejście do recepcji.
D. zająć się jego bagażem.
HGT.06 Pytanie 1 163
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie

A. na ulotkach i w Internecie
B. na bilbordach i w katalogach
C. w telewizji i radio
D. w czasopismach i miesięcznikach
HGT.06 Pytanie 1 164
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy stanowi potwierdzenie

A. gwarancji pokrycia kosztów przez klienta hotelowego za ewentualne szkody
B. zabezpieczenia rzeczy pozostawionej przez klienta w hotelu
C. przyjęcia do przechowania wartościowego przedmiotu klienta
D. przyjęcia do przechowania bagażu klienta
HGT.06 Pytanie 1 165
Realizacja usług w recepcji

Obiektem branży hotelarskiej jest budynek

A. urlopowy
B. wycieczkowy
C. wypoczynkowy
D. wczasowy
HGT.06 Pytanie 1 166
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?

A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
C. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
D. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
HGT.03 Pytanie 1 167
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?

A. Gruntowne
B. Specjalne
C. Okolicznościowe
D. Awaryjne
HGT.03 Pytanie 1 168
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych czynności jest niezbędna podczas procedury wymeldowania gościa z hotelu?

A. Przygotowanie śniadania na wynos
B. Sprawdzenie, czy wszystkie opłaty zostały uregulowane
C. Zorganizowanie transportu na lotnisko
D. Przekazanie gościowi kodu Wi-Fi na przyszłość
HGT.06 Pytanie 1 169
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:

A. pole campingowe
B. obiekt pensjonatowy
C. hotel
D. hotel dla gości
HGT.06 Pytanie 1 170
Realizacja usług w recepcji

Przyjęcie trwające od 15 do 30 minut, zazwyczaj poprzedzające inne wydarzenia, określa się jako

A. aperitif
B. garden-party
C. przyjęcie koktajlowe
D. toast
HGT.06 Pytanie 1 171
Realizacja usług w recepcji

Znany aktor w cenionym serialu często korzysta z roweru. W jaki sposób można wykorzystać tę okoliczność do promocji usług hotelarskich?

A. Utworzyć parking dla rowerów przy hotelu
B. Zaprościć aktora, aby w reklamie przyjechał rowerem do hotelu
C. Zorganizować warsztat rowerowy w hotelu
D. Zaproponować aktorowi udział w konferencji dla producentów rowerów
HGT.03 Pytanie 1 172
Obsługa gości w obiekcie świa…

Z którym działem w hotelu powinna kooperować służba pięter dotycząca przekazywania informacji o awariach urządzeń oraz zaplanowanych terminach remontów?

A. Działu zaopatrzenia
B. Działu technicznego
C. Działu marketingu
D. Działu administracyjnego
HGT.03 Pytanie 1 173
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki element wyposażenia dodatkowego w jednostkach mieszkalnych jest wymagany w hotelach wszystkich klas?

A. Torba na bieliznę gościa przeznaczoną do prania
B. Artykuły piśmiennicze
C. Zestaw do pielęgnacji obuwia
D. Naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie gości w pokoju
HGT.06 Pytanie 1 174
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się przeciwdziałaniem praktykom monopolistycznym, wspieraniem konkurencji oraz ochroną praw konsumentów?

A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Komisja Normalizacyjna
C. Rada Miejska ds. Obywatelskich
D. Związek Konsumentów
HGT.06 Pytanie 1 175
Realizacja usług w recepcji

Niestabilność władzy oraz występowanie napięć społecznych w kraju doprowadzą do

A. zwiększenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
B. zmniejszenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
C. braku zmian w zapotrzebowaniu na usługi hotelarskie
D. wzrostu zapotrzebowania oraz wzrostu podaży usług hotelarskich
HGT.06 Pytanie 1 176
Realizacja usług w recepcji

System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia

A. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
B. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
C. pożaru w lokalu mieszkalnym
D. terrorystycznego na obszarze hotelu
HGT.06 Pytanie 1 177
Realizacja usług w recepcji

Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?

A. Handlowo-usługowy
B. Rekreacyjno-wypoczynkowy
C. Gastronomiczny
D. Techniczny
HGT.03 Pytanie 1 178
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co należy zrobić, jeśli gość zgubi klucz do pokoju?

A. Natychmiastowe wymeldowanie gościa nie jest odpowiednim rozwiązaniem
B. Zamknięcie pokoju do czasu znalezienia klucza nie rozwiązuje problemu
C. Zgłoszenie zgubienia klucza policji nie jest konieczne w przypadku zagubienia klucza hotelowego
D. Wydanie duplikatu klucza po potwierdzeniu tożsamości gościa
HGT.03 Pytanie 1 179
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył zamówienie w hotelu na urządzenie imprezy z okazji podpisania umowy handlowej. Zwrócił się z prośbą o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki typ przyjęcia powinien zaproponować recepcjonista gościowi?

A. Coctail party
B. Lampkę wina
C. Garden party
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.03 Pytanie 1 180
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?

A. AP
B. OB
C. CB
D. BB
HGT.06 Pytanie 1 181
Realizacja usług w recepcji

W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?

A. 3*
B. 4*
C. 5*
D. 2*
HGT.03 Pytanie 1 182
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z podanych urządzeń przeznaczone jest do rozmrażania, zapiekania oraz grillowania tostów, kanapek i bułek?

A. Dyspenser
B. Salamander
C. Bemar
D. Kocioł warzelny
HGT.06 Pytanie 1 183
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót B&B w kontekście hotelarstwa?

A. nocleg i śniadanie
B. pełne wyżywienie
C. pokój dla dwóch osób
D. nocleg, śniadanie, obiad
HGT.06 Pytanie 1 184
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to

A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. hotel
D. akademik
HGT.06 Pytanie 1 185
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Sprzedaż osobistą
B. Aktywizację sprzedaży
C. Reklamę
D. Public relations
HGT.03 Pytanie 1 186
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?

A. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
B. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
C. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
D. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 1 187
Realizacja usług w recepcji

W hotelach konieczne jest zapewnienie usługi przechowywania

A. 4* i 5*
B. 2*, 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 188
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
B. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
C. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
D. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
HGT.03 Pytanie 1 189
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?

A. Dyrektorowi ds. sprzedaży
B. Kierownikowi służby pięter
C. Recepcjoniście concierge
D. Portierowi hotelowemu
HGT.06 Pytanie 1 190
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada 100 stałych miejsc do spania. Z eksploatacji wyłączono 30 miejsc. W jaki sposób wpłynie to na potencjał usługowy obiektu?

A. Zmniejszy się o 20%
B. Zmniejszy się o 30%
C. Zmniejszy się o 35%
D. Zmniejszy się o 25%
HGT.03 Pytanie 1 191
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakim środkiem należy usunąć plamę z pomadki do ust z dywanu?

A. Alkoholem etylowym
B. Odplamiaczem do tłustych plam
C. Benzyną do lakierów
D. Roztworem szamponu w rozcieńczeniu
HGT.06 Pytanie 1 192
Realizacja usług w recepcji

Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?

A. 60%
B. 40%
C. 50%
D. 30%
HGT.06 Pytanie 1 193
Realizacja usług w recepcji

Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy

A. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
C. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
D. są przystosowane do samoobsługi gości
HGT.06 Pytanie 1 194
Realizacja usług w recepcji

Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?

A. Rezydencyjnego
B. Aparthotelu
C. Garni
D. Biznesowego
HGT.06 Pytanie 1 195
Realizacja usług w recepcji

Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje

A. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
B. zupę cebulową i żeberka z grilla
C. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
D. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
HGT.06 Pytanie 1 196
Realizacja usług w recepcji

Obiekty usytuowane poza terenami zabudowanymi, w pobliżu tras turystycznych, oferujące podstawowy zakres usług dla gości, to

A. motele
B. schroniska
C. pensjonaty
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 1 197
Realizacja usług w recepcji

Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?

A. usługi hotelarskie
B. turystyka
C. usługi turystyczne
D. hotelarstwo
HGT.03 Pytanie 1 198
Obsługa gości w obiekcie świa…

W której kategorii hotele i motele mają obowiązek oferowania usługi sprzedaży lub dostarczania kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej (przynajmniej szczoteczki i pasty do zębów oraz maszynki i kremu do golenia)?

A. Od 2*
B. Od 1*
C. Od 4*
D. Od 3*
HGT.03 Pytanie 1 199
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań są realizowane podczas sprzątania awaryjnego w obiekcie mieszkalnym?

A. Dostosowanie materiałów reklamowych w hotelu.
B. Zmiana pościeli.
C. Czyszczenie okien.
D. Eliminacja zanieczyszczeń spowodowanych przez gości.
HGT.03 Pytanie 1 200
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa:Marta Lipińska
Data zabiegu:8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r.
Rodzaj zabiegu:masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu:120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa:Marta Lipińska
Podpis wystawcy dokumentu:Jan Nowakowski
Data wystawienia dokumentu:........................

A. 9 listopada 2016 r.
B. 8 listopada 2016 r.
C. 6 listopada 2016 r.
D. 4 listopada 2016 r.