Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 201
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?

A. Polecenia przelewu
B. Duplikatu faktury
C. Rachunku wstępnego
D. Dowodu wypłaty
HGT.03 Pytanie 1 202
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów śniadaniowych odpowiada zasadom zdrowego żywienia?

A. Kajzerka z masłem, miód, dżem, kawa zbożowa
B. Chleb żytni ze smalcem, ogórek, herbata z mlekiem
C. Chleb razowy z szynką, papryka, kawa zbożowa
D. Bułka pszenna z masłem, jabłko, herbata z mlekiem
HGT.03 Pytanie 1 203
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?

A. Od -10°C do -6°C
B. Od +7°C do +15°C
C. Od 0°C do +6°C
D. Od -5°C do -1°C
HGT.06 Pytanie 1 204
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy do hotelu przybywa stały gość z tytułem VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać informację

A. menedżerowi restauracji
B. sprzątaczce
C. dyrektorowi hotelu
D. portierowi
HGT.06 Pytanie 1 205
Realizacja usług w recepcji

Ile wynosi całkowita zdolność eksploatacyjna hotelu Margerytka, który dysponuje 120 pokojami, w miesiącu kwietniu?

A. 3 720 pokoi
B. 3 630 pokoi
C. 3 600 pokoi
D. 3 000 pokoi
HGT.03 Pytanie 1 206
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynie jest przeznaczone do serwowania rozlanych soków i nektarów?

A. tumbler
B. stopka
C. szklanica
D. pokal
HGT.03 Pytanie 1 207
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, który ma wielu gości, a niewielu pracowników?

A. Bufet śniadaniowy
B. Serwis a'la carte
C. Room serwis
D. Serwis talerzowy
HGT.06 Pytanie 1 208
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój 1-osobowy400 zł
Pokój 2-osobowy300 zł
Apartament550 zł

A. 2 200 zł
B. 2 420 zł
C. 1 480 zł
D. 1 980 zł
HGT.06 Pytanie 1 209
Realizacja usług w recepcji

Usługa przechowywania bagażu to oferta hotelowa

A. podstawowa
B. uzupełniająca
C. fakultatywna
D. towarzysząca
HGT.06 Pytanie 1 210
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są oferowane bezpłatnie dla gości hotelowych?

A. Usługa room service, pomoc w nagłych wypadkach, korzystanie z faksu
B. Usługa transportu bagażu, korzystanie z mini baru, usługi spa
C. Usługa prania, udzielanie informacji turystycznych, nocleg
D. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowanie bagażu
HGT.06 Pytanie 1 211
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?

A. Technicznego
B. Zaopatrzenia
C. Księgowości
D. Rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 212
Realizacja usług w recepcji

Popyt na usługi hotelowe nie jest uzależniony od

A. spadku dochodów społeczeństwa
B. zmiany cen produktów i usług powiązanych
C. zmiany preferencji klientów
D. wzrostu liczby obiektów hotelowych w danym regionie
HGT.06 Pytanie 1 213
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?

A. Dom wycieczkowy
B. Schronisko
C. Pensjonat
D. Schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 1 214
Realizacja usług w recepcji

Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "don't disturb", co to oznacza?

A. pokój w trakcie sprzątania
B. wstęp wzbroniony
C. pokój w trakcie remontu
D. nie przeszkadzać
HGT.06 Pytanie 1 215
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:

A. 1*,2*,3*,4* i 5*
B. 3*,4* i 5*
C. 2*,3*,4* i 5*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 216
Realizacja usług w recepcji

Przekazanie informacji o zwiększonej liczbie zajętych pokoi powinno nastąpić w pierwszej kolejności do

A. dyrekcji
B. administracji
C. służbie parterowej
D. służbie pięter
HGT.06 Pytanie 1 217
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu użyje recepcjonista przy przyjmowaniu grupy turystów z Japonii oraz ich przewodnika do hotelu?

A. Potwierdzenie zamówienia
B. Voucher
C. Euroczek
D. Zamówienie klienta
HGT.06 Pytanie 1 218
Realizacja usług w recepcji

Właściciel hotelu nie ma prawa odmówić przyjęcia na przechowanie papierów wartościowych, gotówki oraz innych wartościowych przedmiotów, jeżeli rzecz

A. jest niewłaściwie zapakowana
B. ma zbyt wysoką wartość
C. zajmuje nadmiernie dużo miejsca
D. stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa
HGT.03 Pytanie 1 219
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką potrawę uzyskuje się poprzez wlanie roztrzepanych jaj do gotującej się, osolonej oraz zakwaszonej wody, a następnie ich powolne gotowanie przez około 3 minuty?

A. Jaja poszetowe
B. Jaja sadzone
C. Jaja frytowane
D. Jaja na miękko
HGT.06 Pytanie 1 220
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz

A. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
B. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
C. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
D. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
HGT.06 Pytanie 1 221
Realizacja usług w recepcji

Najważniejszym celem działania jest ochrona interesów posiadaczy europejskich hoteli, restauracji oraz kawiarni?

A. IYHF
B. IH&RA
C. HoReCa
D. HOTREC
HGT.03 Pytanie 1 222
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych atrakcji nie jest uznawana za usługę specjalną w branży hotelarskiej?

A. Tradycyjny masaż pleców
B. Przelot balonem
C. Nurkowanie w lodowatej wodzie
D. Umieszczenie pianina w pokoju
HGT.03 Pytanie 1 223
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych dokumentów jest wymagany przy zameldowaniu gościa w hotelu?

A. Legitymacja szkolna
B. Dowód osobisty
C. Prawo jazdy
D. Karta kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 224
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie najlepiej pasuje do białych win półwytrawnych?

A. indyka w galarecie
B. serów o dużej zawartości tłuszczu
C. czarnej kawy
D. pieczonego dzika
HGT.06 Pytanie 1 225
Realizacja usług w recepcji

W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż

A. czterech kondygnacji
B. pięciu kondygnacji
C. trzech kondygnacji
D. dwóch kondygnacji
HGT.06 Pytanie 1 226
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, obiekty, które dysponują minimum 7 pokojami i oferują całodzienne wyżywienie dla swoich gości, to

A. pensjonaty
B. motele
C. schroniska młodzieżowe
D. domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 1 227
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
B. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. w każdym hotelu
D. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 228
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien najpierw podjąć recepcjonista w stosunku do gościa walk in, jeśli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu
B. Zaprowadzić gościa do pokoju
C. Zatrzymać dowód tożsamości gościa
D. Zaproponować przechowanie bagażu
HGT.06 Pytanie 1 229
Realizacja usług w recepcji

Przyrost liczby zagranicznych gości w krajowych hotelach obserwuje się w przypadku

A. wzrostu podatków bezpośrednich
B. wzrostu wartości polskiej waluty
C. spadku wartości polskiej waluty
D. obniżenia podatków bezpośrednich
HGT.06 Pytanie 1 230
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. dekorowanie przekąsek
B. posypywanie produktu przyprawami
C. pokrywanie ciasta lukrem
D. szybkie schładzanie, na przykład szampana
HGT.06 Pytanie 1 231
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje

A. użytkowej
B. kulturalnej
C. turystycznej
D. hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 232
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?

A. Przełożonego służby parterowej
B. Księgowej w dziale rozliczeń
C. Szefa pionu technicznego
D. Kierownika służby pięter
HGT.03 Pytanie 1 233
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych usług przewyższają podstawowe wymagania dotyczące usług oferowanych w hotelach 3*?

A. Codzienna wymiana ręczników i pościeli.
B. Bar aperitifowy lub kawiarnia.
C. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów higienicznych.
D. Pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży gości.
HGT.06 Pytanie 1 234
Realizacja usług w recepcji

W hotelu oferowana jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości. Dla jakiej klasy hoteli ta usługa jest obowiązkowa?

A. 3* i 4*
B. 2*, 3* i 4*
C. 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 235
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę powinien wpisać recepcjonista na zamieszczonym potwierdzeniu rezerwacji w pozycji "koszt pobytu"?

Potwierdzenie rezerwacji
Liczba osób: 2Data przyjazdu: 12.08Data wyjazdu: 15.08
Liczba /rodzaj pokoju /cena za dobę: 1 /double/200 zł
Wyżywienie /data /cena:
– śniadanie /13.08, 14.08, 15.08 /wliczone w cenę pokoju
– obiad /12.08, 13.08, 14.08 /50 zł /os.
– kolacja /12.08, 13.08, 14.08 /30 zł /os.
Koszt pobytu........................................................
(Podane ceny są cenami brutto)

A. 680 zł
B. 1 080 zł
C. 940 zł
D. 1 680 zł
HGT.06 Pytanie 1 236
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Preautoryzacja
B. Zlecenie płatności
C. Zlecenie przelewu
D. Room-charge
HGT.06 Pytanie 1 237
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?

A. W formie pisemnej
B. Ustnie w dniu jego przybycia
C. Wypełniając formularz rezerwacji
D. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
HGT.06 Pytanie 1 238
Realizacja usług w recepcji

Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest

A. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
B. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
C. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
D. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
HGT.06 Pytanie 1 239
Realizacja usług w recepcji

Czym jest voucher?

A. niewielką sumą pieniędzy, którą pilot zabiera i wykorzystuje w sytuacjach awaryjnych.
B. dokumentem potwierdzającym zlecenie kredytowe, wystawionym przez organizatora turystycznego.
C. umową turystyczną, która została zawarta pomiędzy organizatorem imprezy turystycznej a klientem.
D. materiałem promocyjno-informacyjnym wspierającym organizatora imprezy turystycznej.
HGT.06 Pytanie 1 240
Realizacja usług w recepcji

Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to

A. flytele
B. aquatele
C. botele
D. rotele