Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
HGT.06 Pytanie 1 201
Realizacja usług w recepcji

Pomieszczenie depozytowe w hotelu powinno być dostępne z

A. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji.
B. pomieszczenia socjalnego i zaplecza recepcji.
C. bagażowni i holu recepcyjnego.
D. lobby i bagażowni.
HGT.06 Pytanie 1 202
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji nadzoruje przestrzeganie procedury przyjęcia gości do hotelu oraz ich sprawną obsługę?

A. Recepcjonista dysponent.
B. Recepcjonista klucznik.
C. Recepcjonista telefonista.
D. Recepcjonista concierge.
HGT.06 Pytanie 1 203
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych zadań należy do obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Realizowanie usługi budzenia.
B. Przyjmowanie należności za usługi dodatkowe.
C. Osobista opieka nad gościem.
D. Kontrola pokoi przed przyjazdem gości.
HGT.06 Pytanie 1 204
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, widząc wchodzącego gościa do hotelu, w pierwszej kolejności powinien

A. zaprosić go do lady recepcyjnej.
B. życzyć mu miłego pobytu.
C. przejąć opiekę nad jego bagażem.
D. nawiązać z nim kontakt wzrokowy.
HGT.06 Pytanie 1 205
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien zachować się recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot opóźniony jest o 10 godzin?

A. Pożegnać gościa zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu.
B. Pożegnać gościa wyrażając ubolewanie nad niesolidnością przewoźników.
C. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej.
D. Zaprosić do ponownych odwiedzin w hotelu i skorzystania na przyszłość z transferu.
HGT.06 Pytanie 1 206
Realizacja usług w recepcji

Który element promocji zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, jeżeli dochód z balu został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Public relations.
B. Reklamę.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Aktywizację sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 207
Realizacja usług w recepcji

Który z instrumentów promocji zastosował hotel wprowadzający zniżkę 20% na usługi noclegowe dla grup powyżej 10 osób?

A. Promocję bezpośrednią.
B. Promocję sprzedaży.
C. E-marketing.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 1 208
Realizacja usług w recepcji

Która z podanych grup usług dodatkowych oferowana jest zarówno gościom hotelu jak i passantom?

A. Wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA.
B. Czyszczenie odzieży, informacja turystyczna.
C. Budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji.
D. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni.
HGT.06 Pytanie 1 209
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przyjął rezerwację noclegów dla grupy 17 studentów, w tym 9 mężczyzn i 8 kobiet. Którą z podanych struktur pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 4 DBL i 3 TPL
B. 7 DBL i 4 SGL
C. 8 DBL i 2 SGL
D. 3 DBL i 5 TPL
HGT.06 Pytanie 1 210
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest dla recepcjonisty potwierdzeniem rezerwacji usług zakupionych przez biuro podróży?

A. Formularz rezerwacji.
B. Faktura.
C. Voucher.
D. Umowa rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 211
Realizacja usług w recepcji

Które z oznaczeń pokoi powinien wpisać recepcjonista w grafiku, rezerwując nocleg w pokoju składającym się z sypialni i salonu?

A. TPL
B. SGL
C. SUITE
D. TWIN
HGT.06 Pytanie 1 212
Realizacja usług w recepcji

Które oznaczenie należy zapisać w formularzu rezerwacyjnym dla gościa zamawiającego nocleg w apartamencie wraz z pełnym wyżywieniem dla trzech osób?

A. HBx3, APT
B. BBx3, TPL
C. ALx3, DBL
D. FBx3, APT
HGT.06 Pytanie 1 213
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

Ilustracja do pytania 13
A. Karta rezerwacji.
B. Karta pobytu.
C. Potwierdzenie rezerwacji.
D. Grafik obłożenia pokoi.
HGT.06 Pytanie 1 214
Realizacja usług w recepcji

Wskaż czynność dotyczącą rezerwacji, którą wykona recepcjonista korzystając z przedstawionej na zrzucie zakładki systemu komputerowego.

Ilustracja do pytania 14
A. Wprowadzenie.
B. Przebukowanie.
C. Potwierdzenie.
D. Anulowanie.
HGT.06 Pytanie 1 215
Realizacja usług w recepcji

Zakładka komputerowego systemu przedstawiona na zrzucie ekranu to

Ilustracja do pytania 15
A. formularz rezerwacji.
B. grafik rezerwacji.
C. status pokoi zajętych.
D. harmonogram przyjazdów.
HGT.06 Pytanie 1 216
Realizacja usług w recepcji

Który druk powinien przygotować recepcjonista wprowadzający rezerwację do zapisania szczegółów dotyczących pobytu gościa w hotelu?

A. Formularz rezerwacji.
B. Grafik usług dodatkowych.
C. Kartę pobytu.
D. Kartę rejestracyjną.
HGT.06 Pytanie 1 217
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu od 10 do 14 lipca br., informując, że przyjedzie o godz. 1200, a wyjedzie o godz. 800. Doba hotelowa w tym hotelu rozpoczyna się o godz. 1100, a kończy o 900. Które oznaczenie w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Ilustracja do pytania 17
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
HGT.06 Pytanie 1 218
Realizacja usług w recepcji

Jak określi recepcjonista w zleceniu dla działu służb pięter, informację o pokoju w trakcie remontu?

A. Zwolniony do przygotowania.
B. Wyeksploatowany.
C. Czasowo wyłączony z eksploatacji.
D. Zajęty.
HGT.06 Pytanie 1 219
Realizacja usług w recepcji

Który dział obiektu hotelarskiego recepcjonista powinien poinformować o tym, że gość choruje na celiakię?

A. Odnowy biologicznej.
B. Techniczny.
C. Gastronomii.
D. Służby pięter.
HGT.06 Pytanie 1 220
Realizacja usług w recepcji

Który element procedury check-in ma miejsce podczas przyjęcia grupy na podstawie listy roomingowej?

A. Indywidualna rejestracja uczestników.
B. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu.
C. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników.
D. Wydanie kart pobytu pilotowi grupy.
HGT.06 Pytanie 1 221
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zachować się recepcjonista wobec gościa hotelu poruszającego się na wózku inwalidzkim?

A. Wyręczać go we wszystkich możliwych czynnościach.
B. Udzielać pomocy traktując gościa w sposób specjalny.
C. Bez ustaleń z gościem pomagać w przemieszczaniu wózka.
D. Ustalić z gościem zakres pomocy.
HGT.06 Pytanie 1 222
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę dodatkową powinien zaproponować recepcjonista gościowi pragnącemu odpocząć z dala od zgiełku, po wyczerpującej podróży?

A. Orienteering terenowy.
B. Wieczór karaoke.
C. Masaż relaksacyjny.
D. Animacje na basenie.
HGT.06 Pytanie 1 223
Realizacja usług w recepcji

Do części którego systemu należy sieć monitorów LCD rozmieszczonych w lobby hotelowym, restauracji, barach, przed i w salach konferencyjnych, informujących gości o ofercie hotelowej, wydarzeniach i atrakcjach turystycznych?

A. Digital Signage (DS).
B. Gastro POS (GP).
C. Chart System (ChS).
D. Gastro Szef (GS).
HGT.06 Pytanie 1 224
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Ilustracja do pytania 24
A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
HGT.06 Pytanie 1 225
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych czynności powinien wykonać recepcjonista w celu sporządzenia dokumentu na zamieszczonym formularzu?

Ilustracja do pytania 25
A. Poprosić gościa o wypełnienie i podpisanie karty w pokoju.
B. Uzupełnić dane na podstawie informacji dotyczących rezerwacji pobytu.
C. Wypełnić kartę na podstawie ustnych informacji i poprosić gościa o podpisanie.
D. Poprosić gościa o wypełnienie karty, sprawdzić i uzupełnić dane zatwierdzając swoim podpisem.
HGT.06 Pytanie 1 226
Realizacja usług w recepcji

W którym momencie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o dostępnych w ofercie hotelu usługach dodatkowych?

A. Po pobraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji.
B. Podczas wypełniania przez gościa karty rejestracyjnej.
C. Przed wydaniem gościowi kluczy do pokoju.
D. Podczas wprowadzania do systemu danych gościa.
HGT.06 Pytanie 1 227
Realizacja usług w recepcji

Gość walk in narzeka na zawyżoną opłatę pobraną przez taksówkarza korporacyjnego przewożącego go z lotniska do hotelu. Którą usługę powinien zaproponować mu recepcjonista?

A. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu.
B. Dostarczenie szampana do pokoju w celu poprawy nastroju.
C. Wykonanie telefonu do korporacji taksówkarzy w celu ustalenia tożsamości taksówkarza.
D. Skorzystanie z usługi SPA w celach relaksacyjnych.
HGT.06 Pytanie 1 228
Realizacja usług w recepcji

Którą usługę dodatkową świadczoną w hotelu powinno się zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Masaż czekoladowy.
B. Skrytkę depozytową.
C. Wymianę ręczników.
D. Dodatkowy koc.
HGT.06 Pytanie 1 229
Realizacja usług w recepcji

Którą usługą dla gości hotelowych jest wake up call?

A. Dodatkową płatną.
B. Towarzyszącą osobistą.
C. Dodatkową komplementarną.
D. Fakultatywną nieodpłatną.
HGT.06 Pytanie 1 230
Realizacja usług w recepcji

Który dokument przesyłany gościowi zawiera wszystkie warunki rezerwacji usług hotelowych?

A. Karta pobytu.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Voucher.
D. Rachunek wstępny.
HGT.06 Pytanie 1 231
Realizacja usług w recepcji

Cena netto pokoju w hotelu wynosi 100,00 zł za dobę, a stawka podatku VAT 8%. Którą cenę brutto recepcjonista powinien wpisać do faktury gościa przebywającego w hotelu 2 doby?

A. 200,00 zł
B. 216,00 zł
C. 185,00 zł
D. 108,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 232
Realizacja usług w recepcji

Za pomocą urządzenia przedstawionego na rysunku gość ureguluje należność za pobyt

Ilustracja do pytania 32
A. przekazem pocztowym.
B. kartą płatniczą.
C. gotówką.
D. przelewem.
HGT.06 Pytanie 1 233
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz wartość podatku VAT dla usług podstawowych.

Ilustracja do pytania 33
A. 49,26 zł
B. 29,63 zł
C. 19,63 zł
D. 36,46 zł
HGT.06 Pytanie 1 234
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Ilustracja do pytania 34
A. 2 250,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 400,00 zł
D. 2 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 235
Realizacja usług w recepcji

Kto zajmuje się przyjmowaniem zleceń na budzenie telefoniczne oraz prowadzeniem ewidencji tych zamówień w hotelu o rozbudowanej strukturze organizacyjnej?

A. Recepcjonista - concierge.
B. Kierownik recepcji.
C. Pracownik guest relations.
D. Operator centrali telefonicznej.
HGT.06 Pytanie 1 236
Realizacja usług w recepcji

Które urządzenie wchodzące w skład wyposażenia recepcji umożliwia przesyłanie obrazów dokumentów linią telefoniczną?

A. Skaner.
B. Kserokopiarka.
C. Faks.
D. Terminal.
HGT.06 Pytanie 1 237
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem recepcjonisty kasjera jest

A. prowadzenie rejestru gości.
B. kontrola kosztów w działalności hotelowej.
C. dokonywanie skupu walut obcych.
D. przygotowanie rejestrów rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 238
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który pakiet powinien zaproponować recepcjonista pani Skowrońskiej na pierwszy tydzień pobytu w ośrodku.

Ilustracja do pytania 38
A. Wczasy dla rodzica z dzieckiem.
B. Wypoczynek dla seniora z wnukiem.
C. Wypoczynek we dwoje.
D. Wczasy dla rodzin z dziećmi.
HGT.06 Pytanie 1 239
Realizacja usług w recepcji

Które działanie marketingowe powinien zastosować właściciel hotelu w związku ze złymi ocenami strategii produktu przez gości?

A. Udzielać rabatów stałym gościom hotelu.
B. Umieścić billboardy w dużych miastach.
C. Wyremontować jednostki mieszkalne.
D. Nawiązać współpracę z touroperatorem.
HGT.06 Pytanie 1 240
Realizacja usług w recepcji

Wskaż ofertę, którą powinien zaproponować pracownik hotelu klientom zamierzającym zorganizować całonocne przyjęcie weselne w hotelu.

Ilustracja do pytania 40
A. C.
B. D.
C. B.
D. A.