Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 201
Realizacja usług w recepcji
A. Białe półsłodkie
B. Czerwone półsłodkie
C. Białe wytrawne
D. Czerwone wytrawne
HGT.06 Pytanie 1 202
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych, turystyka krajowa oraz przyjazdowa są klasyfikowane jako turystyka
A. międzynarodowa
B. wewnątrzkrajowa
C. narodowa
D. przyjazdowa
HGT.03 Pytanie 1 203
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ zalecany procentowy podział kalorii w posiłkach w ciągu dnia w diecie dzieci i młodzieży?
A. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
B. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
C. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%
D. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%
HGT.03 Pytanie 1 204
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w hotelowej sali konferencyjnej?
A. Wizualizer
B. Hoker
C. Projektor
D. Flipchart
HGT.03 Pytanie 1 205
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto jest odpowiedzialny za zidentyfikowanie braku ręczników kąpielowych w magazynie?
A. Magazynier bielizny
B. Pokojowa lotna
C. Inspektor pięter
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 1 206
Realizacja usług w recepcji
Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?
A. zmiana pościeli w rękawiczkach
B. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
C. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
D. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
HGT.06 Pytanie 1 207
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?
A. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
B. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
C. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
HGT.06 Pytanie 1 208
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 90 cm
B. 105 cm
C. 100 cm
D. 95 cm
HGT.03 Pytanie 1 209
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?
A. Portier
B. Korytarzowa
C. Recepcjonista
D. Pokojowa
HGT.03 Pytanie 1 210
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy tworzą dodatkowe wyposażenie jednostki mieszkalnej w hotelu?
A. Zestaw do pielęgnacji obuwia, lustro, stolik
B. Telefon, materiały do pisania, igielnik
C. Stół lub biurko, minibar, butelkowana woda
D. Wieszak na ścianie, krzesło, bagażnik
HGT.03 Pytanie 1 211
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?
A. Concierge recepcyjny
B. Guest relations
C. Pokojowa zmienna
D. Kierownik służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 212
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?
A. 120
B. 300
C. 180
D. 240
HGT.06 Pytanie 1 213
Realizacja usług w recepcji
Termin rotel odnosi się do
A. hotele na kółkach
B. kampery
C. wędrujące hotele rodzinne
D. nowoczesne wagony sypialne
HGT.06 Pytanie 1 214
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?
A. hydrospeed
B. kitesurfing
C. canyoning
D. rafting
HGT.06 Pytanie 1 215
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?
A. Potwierdzenie z terminala
B. Polecenie przelewu
C. Fakturę proforma
D. Paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 1 216
Realizacja usług w recepcji
Jakiego przewodnika powinien zasugerować recepcjonista zagranicznemu klientowi, który jest zainteresowany przyrodniczymi atrakcjami Polski?
A. Zabytki historyczne Polski
B. Muzea etnograficzne w Polsce
C. Szlaki architektury drewnianej w Polsce
D. Parki narodowe w Polsce
HGT.06 Pytanie 1 217
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność wykonuje obsługa z prawej strony klienta hotelowego?
A. Serwowanie dań z półmiska
B. Podawanie zupy w wazie
C. Stawianie talerzyka na pieczywo
D. Prezentowanie alkoholi
HGT.06 Pytanie 1 218
Realizacja usług w recepcji
Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to
A. rotele
B. botele
C. aguatele
D. flytele
HGT.06 Pytanie 1 219
Realizacja usług w recepcji
Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?
A. 125 zł
B. 12.500 zł
C. 50 zł
D. 25.000 zł
HGT.06 Pytanie 1 220
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Single
B. Triple
C. Duplex
D. Twin
HGT.06 Pytanie 1 221
Realizacja usług w recepcji
W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?
A. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
B. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
C. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
D. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
HGT.03 Pytanie 1 222
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przytoczonego art.846 Kodeksu cywilnego wskaż, na jakiej podstawie hotel ponosi odpowiedzialność za samochód gościa pozostawiony na hotelowym parkingu?
A. Regulaminu hotelowego
B. Umowy przechowania
C. Warunków korzystania z depozytu
D. Umowy o świadczenie usług hotelarskich
HGT.06 Pytanie 1 223
Realizacja usług w recepcji
Motel jest rodzajem obiektu:
A. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
B. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
C. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
D. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
HGT.03 Pytanie 1 224
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa
A. fakultatywna
B. podstawowa
C. uzupełniająca
D. towarzysząca
HGT.06 Pytanie 1 225
Realizacja usług w recepcji
Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Kierownik recepcji
B. Operator centrali telefonicznej
C. Pracownik ds. relacji z gośćmi
D. Recepcjonista - concierge
HGT.06 Pytanie 1 226
Realizacja usług w recepcji
Hotel Kasia oferuje 150 stałych miejsc do spania oraz 30 miejsc na dostawkach. Obecnie 50 stałych miejsc noclegowych zostało wyłączonych z użytkowania. Jakie jest dostępne zasoby noclegowe obiektu?
A. 130 miejsc noclegowych
B. 180 miejsc noclegowych
C. 100 miejsc noclegowych
D. 150 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 1 227
Realizacja usług w recepcji
W jakie wyposażenie powinno być zaopatrzone stanowisko pracy recepcjonisty - concierge?
A. w sejf depozytowy
B. w informatory
C. w klucznicę
D. w kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 1 228
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
A. hotel
B. pole campingowe
C. obiekt pensjonatowy
D. hotel dla gości
HGT.03 Pytanie 1 229
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie środki powinna wykorzystać pokojowa do usunięcia plamy z pasty do butów na terakotowej podłodze w hotelowej łazience?
A. spirytus
B. benzynę ekstrakcyjną
C. zimną wodę
D. płyn do mycia naczyń
HGT.06 Pytanie 1 230
Realizacja usług w recepcji
Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?
A. Psy.
B. Dojne krowy.
C. Gwiazdy.
D. Zagadkowe dzieci.
HGT.03 Pytanie 1 231
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik obsługuje zamówienie na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Boy hotelowy
B. Recepcjonistka
C. Pokojowa
D. Kelner hotelowy
HGT.06 Pytanie 1 232
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia na przechowanie cennych przedmiotów, gdy
A. są na tyle małe, że łatwo mogą się zgubić
B. gość prosi o tę usługę w nocy
C. gość wykazuje agresję
D. zajmują zbyt dużo miejsca
HGT.06 Pytanie 1 233
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?
A. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
B. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
C. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
D. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
HGT.06 Pytanie 1 234
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Społeczną.
B. Szacunku i uznania.
C. Samorealizacji.
D. Przynależności.
HGT.03 Pytanie 1 235
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień czynności, jakie są realizowane podczas codziennego sprzątania pomieszczenia mieszkalnego zajmowanego przez gościa?
A. Odkurzanie podłóg, usuwanie kurzu z mebli, czyszczenie wnętrz szuflad
B. Ścielenie łóżek, czyszczenie urządzeń łazienkowych, wymiana ręczników
C. Opróżnianie koszy i popielniczek, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
D. Czyszczenie luster, pielęgnacja ram obrazów, odkurzanie tapicerki mebli
HGT.03 Pytanie 1 236
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób serwowane jest śniadanie a la carte?
A. Przekazywane do pokoju hotelowego
B. W postaci bufetu śniadaniowego
C. Za pośrednictwem obsługi kelnerskiej
D. W formie śniadaniowego zestawu
HGT.06 Pytanie 1 237
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjedzie o godzinie 10.00 pierwszego dnia, a wyjedzie o godzinie 8.00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10.00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?
Fragment grafiku obłożenia pokoi – marzec | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
09.03 | 10.03 | 11.03 | 12.03 | 13.03 | 14.03 | 15.03 | 16.03 | |
A. | R | R | R | R | R | R | ||
B. | R | R | R | R | R | R | ||
C. | R | R | R | R | ||||
D. | R | R | R | R | R |
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 238
Realizacja usług w recepcji
Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?
A. Reklamę
B. Akwizycję
C. Public relations
D. Promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 239
Realizacja usług w recepcji
Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?
A. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
B. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
C. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
D. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
HGT.06 Pytanie 1 240
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?
A. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
B. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt
C. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
D. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut