Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 201
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Dokument rezerwacyjny
C. Harmonogram rezerwacji
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 1 202
Realizacja usług w recepcji

Czym jest Cruise?

A. rejs wycieczkowy statkiem
B. podróż za pomocą autokaru
C. typ opłaty na lotnisku
D. lot samolotem
HGT.06 Pytanie 1 203
Realizacja usług w recepcji

Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z

A. bagażowni oraz holu recepcyjnego
B. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
C. lobby i bagażowni
D. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
HGT.06 Pytanie 1 204
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. globalny system dystrybucji
B. lokalny system rezerwacji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. krajowy system rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 205
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania należy podjąć, gdy w magazynie z pościelą zauważono gryzonie?

A. Sanityzacja
B. Dezynfekcja
C. Dezynsekcja
D. Deratyzacja
HGT.06 Pytanie 1 206
Realizacja usług w recepcji

Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?

A. Front Office Manager
B. Guest relations
C. Executive Housekeeper
D. Concierge
HGT.06 Pytanie 1 207
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone

A. w grafik dysponenta
B. w kasę fiskalną
C. w sejf depozytowy
D. w klucznicę
HGT.06 Pytanie 1 208
Realizacja usług w recepcji

W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?

A. 33%
B. 40%
C. 20%
D. 53%
HGT.06 Pytanie 1 209
Realizacja usług w recepcji

W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?

A. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
B. Klient jest agresywny i niegrzeczny
C. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
D. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
HGT.06 Pytanie 1 210
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien

A. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
B. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
C. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
D. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
HGT.06 Pytanie 1 211
Realizacja usług w recepcji

W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi

A. lodówka bądź mini bar
B. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
C. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
D. szafa lub zabudowane wnęki
HGT.06 Pytanie 1 212
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję pełni pomocnik kelnerski?

A. do uregulowania zamówienia
B. do transportowania sztućców
C. do przechowywania win w butelkach
D. do przechowywania zapasu naczyń stołowych
HGT.06 Pytanie 1 213
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?

A. Zrealizowanie formularza pobytowego
B. Wypełnienie karty meldunkowej
C. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
D. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
HGT.06 Pytanie 1 214
Realizacja usług w recepcji

Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to

A. aguatele
B. flytele
C. botele
D. rotele
HGT.03 Pytanie 1 215
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób należy przeprowadzić usługę budzenia dla gości VIP?

A. Automatycznie przez centralę telefoniczną
B. Za pomocą radia z funkcją budzika
C. Osobiście przez pracownika służby pięter
D. Telefonicznie przez pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 1 216
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu, który umożliwia realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, będzie wymagał recepcjonista podczas rejestracji gości w hotelu w Polsce?

A. Voucher.
B. Potwierdzenie dokonania przelewu.
C. Rooming list.
D. Potwierdzenie rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 217
Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Karta pobytu
C. Formularz rezerwacji
D. Druk message
HGT.06 Pytanie 1 218
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?

A. Rezerwacja niegwarantowana
B. Rezerwacja na zapytanie
C. Rezerwacja wstępna
D. Rezerwacja gwarantowana
HGT.03 Pytanie 1 219
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiej czynności nie powinno się przeprowadzać podczas porządkowania pomieszczenia, w którym przebywa gość?

A. Polerowania zwierciadła
B. Mycia kabiny prysznicowej
C. Dezynfekcji urządzeń sanitarnych
D. Odkurzania dywanu
HGT.06 Pytanie 1 220
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?

A. Dysponenta
B. Klucznika
C. Telefonisty
D. Kasjera
HGT.03 Pytanie 1 221
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?

A. Od +7°C do +15°C
B. Od 0°C do +6°C
C. Od -5°C do -1°C
D. Od -10°C do -6°C
HGT.06 Pytanie 1 222
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Plakaty i dystrybucję ulotek
B. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
C. Reklamę w telewizji oraz w radio
D. Mailing i broszury
HGT.06 Pytanie 1 223
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 49,20 zł
B. 55,40 zł
C. 32,52 zł
D. 37,04 zł
HGT.06 Pytanie 1 224
Realizacja usług w recepcji

Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?

A. Jego Ekscelencja
B. Jego Magnificencja
C. Jego Eminencja
D. Jego Świątobliwość
HGT.06 Pytanie 1 225
Realizacja usług w recepcji

Visitor's card to termin angielski oznaczający kartę

A. meldunkową
B. turystyczną
C. rezerwacyjną
D. pobytu
HGT.03 Pytanie 1 226
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?

A. Od -5 °C do -1 °C
B. Od +10 °C do +15 °C
C. Od 0 °C do +6 °C
D. Od -10 °C do -6 °C
HGT.06 Pytanie 1 227
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
B. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
C. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
D. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 1 228
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę określa się mianem serwisu talerzowego?

A. niemiecką
B. rosyjską
C. francuską
D. angielską
HGT.06 Pytanie 1 229
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługi świadczy hotel, jeśli pakiet usług dodatkowych oparty jest na zasadzie sanus per aquam?

A. Medyczne
B. Turystyczne
C. Rekreacyjne
D. Spa
HGT.06 Pytanie 1 230
Realizacja usług w recepcji

Zidentyfikuj typ osobowości pracownika hotelowego, jeśli cechują go: intensywne i szybkie reakcje emocjonalne, impulsywność, porywczość oraz gwałtowność?

A. Flegmatyk
B. Sangwinik
C. Melancholik
D. Choleryk
HGT.06 Pytanie 1 231
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowym elementem wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego w hotelu jest posiadanie płaszcza kąpielowego oraz wagi osobowej?

A. 2*
B. 5*
C. 3*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 1 232
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Zmniejszenie kosztów noclegu
B. Dodatkowe bezpłatne usługi
C. Promocja w gazetach codziennych
D. Zmiana personelu
HGT.03 Pytanie 1 233
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych grup przedstawia najczęściej spotykane sposoby serwowania śniadań dla gości hotelowych przyjeżdżających w celach rekreacyjnych?

A. À la carte, room service, obsługa bufetowa
B. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte
C. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service
D. Room service, à la carte, obsługa bankietowa
HGT.03 Pytanie 1 234
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czym jest kawa cappuccino?

A. gorące spienione mleko z dodatkiem ekstraktu kawowego
B. kawa przyrządzana w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietany i cynamonu
C. kawa przygotowywana w ekspresie ciśnieniowym, serwowana z pianą mleczną i posypana kakao
D. bardzo mocna mała kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym z dodatkiem spienionej śmietanki
HGT.03 Pytanie 1 235
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?

A. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
B. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
C. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
D. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
HGT.03 Pytanie 1 236
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?

A. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
B. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
C. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
D. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
HGT.06 Pytanie 1 237
Realizacja usług w recepcji

Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane

A. we wszelkich hotelach
B. w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
D. tylko w hotelach o kategorii 5*
HGT.06 Pytanie 1 238
Realizacja usług w recepcji

Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien

A. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
B. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
C. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
D. zapytać o odczucia związane z pobytem
HGT.06 Pytanie 1 239
Realizacja usług w recepcji

Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona

A. w bilety do transportu publicznego
B. w ulotki dotyczące okolicy
C. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
D. w przewodniki turystyczne regionu
HGT.06 Pytanie 1 240
Realizacja usług w recepcji

Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się

A. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
B. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
C. zmiana wystroju wnętrza obiektu
D. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej