Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 321
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?

A. 1110,00 zł
B. 1200,00 zł
C. 1380,00 zł
D. 1020,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 322
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rodzina licząca pięć osób dokonała rezerwacji w hotelu na dwa pokoje: dwuosobowy z łóżkiem małżeńskim oraz trzyosobowy. Wskaż, które z pokoi muszą być przygotowane na przyjęcie gości?

A. TPL, DBL
B. DBL, TWIN
C. APT, TPL
D. TPL, SGL
HGT.06 Pytanie 1 323
Realizacja usług w recepcji

Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?

A. w całym obiekcie
B. wyłącznie na korytarzach
C. jedynie w strefie noclegowej
D. tylko w strefie gastronomicznej
HGT.06 Pytanie 1 324
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Usługowy
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Lojalnościowy
HGT.06 Pytanie 1 325
Realizacja usług w recepcji

Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?

Pokój numerśniadanieobiadkolacja
101 DBL222
102 A330
103 DBL111
104 SGL111
Razem774

A. Zestawienie obciążeń gości.
B. Zestawienie żywienia.
C. Zestawienie pokoi.
D. Zestawienie rezerwacji stolików.
HGT.06 Pytanie 1 326
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Bagażnik jako mebel jednostki mieszkalnej jest obowiązkowy we wszystkich

WymaganieKategorie
****************
HMPHMPHMPHMPHMP
Bagażnikooooooooooooo

A. pensjonatach i motelach oraz hotelach powyżej 2*.
B. pensjonatach oraz hotelach i motelach powyżej 2*.
C. hotelach i pensjonatach oraz motelach powyżej 2*.
D. hotelach i motelach oraz pensjonatach powyżej 2*.
HGT.06 Pytanie 1 327
Realizacja usług w recepcji

Usługi prania, prasowania oraz czyszczenia odzieży i bielizny dla gości są wymagane w hotelach?

A. 3*, 4* i 5*
B. 2* i 3*
C. 1* i 2*
D. tylko 5*
HGT.06 Pytanie 1 328
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
C. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
D. określenie dostępnych usług dla gościa
HGT.03 Pytanie 1 329
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co to jest jajko po wiedeńsku?

A. jajko ugotowane na miękko, podawane w kieliszku, z dodatkiem soli
B. jajko ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
C. jajko ugotowane na twardo, serwowane z masłem
D. jajko w szklance, gotowane w gorącej wodzie, z dodatkiem masła
HGT.06 Pytanie 1 330
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który

A. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
B. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
C. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
D. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 331
Realizacja usług w recepcji

Visitor's card to termin angielski oznaczający kartę

A. rezerwacyjną
B. pobytu
C. turystyczną
D. meldunkową
HGT.06 Pytanie 1 332
Realizacja usług w recepcji

Każda recepcja hotelowa powinna zapewnić swoim gościom

A. telefon i faks
B. komputer oraz drukarkę
C. faks oraz komputer
D. telefon oraz komputer
HGT.06 Pytanie 1 333
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz

A. promocja, reklama, sprzedaż, personel
B. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
C. dystrybucja, promocja, produkt, personel
D. sprzedaż, produkt, reklama, personel
HGT.06 Pytanie 1 334
Realizacja usług w recepcji

Jakie obowiązki są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?

A. Przygotowywanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
B. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi hotelowych
C. Udzielanie informacji dotyczących hotelu i turystyki
D. Złożona obsługa sal konferencyjnych
HGT.06 Pytanie 1 335
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. w hotelach o kategorii 3* i 4*
B. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. we wszystkich obiektach hotelowych
HGT.03 Pytanie 1 336
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu Kodeksu cywilnego, określ na który z wymienionych czynników nie może powołać się hotel odmawiając przyjęcia do depozytu cennej biżuterii gościa.

n n nn
n

Art. 849. § 3. Kodeksu cywilnego:

n

„Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest obowiązany przyjąć na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe i cenne przedmioty, w szczególności kosztowności i przedmioty mające wartość naukową lub artystyczną. Może odmówić przyjęcia tych rzeczy tylko wówczas, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo jeżeli w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo podobnego zakładu mają zbyt dużą wartość lub gdy zajmują zbyt dużo miejsca".

n

A. Lokalizacja hotelu.
B. Wartość rzeczy.
C. Standard hotelu.
D. Wielkość rzeczy.
HGT.06 Pytanie 1 337
Realizacja usług w recepcji

Jeśli pracownik recepcji zapisując dane gościa w hotelu umieścił w formularzu serię oraz numer dowodu osobistego, to znaczy, że sporządził

A. kwit na bagaż.
B. kartę pobytu.
C. wydruk informacji.
D. księgę gości.
HGT.03 Pytanie 1 338
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z wewnętrzną procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 należy wykorzystać 10 litrów wody oraz 30 ml środka czyszczącego. Oblicz ilość wody i środka czyszczącego, którą powinien użyć pracownik służby pięter do umycia podłogi w holu recepcyjnym o powierzchni 50 m2?

A. 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego
B. 100 litrów wody i 300 ml środka czyszczącego
C. 20 litrów wody i 60 ml środka czyszczącego
D. 50 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
HGT.06 Pytanie 1 339
Realizacja usług w recepcji

Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?

A. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
B. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie
C. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
D. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
HGT.06 Pytanie 1 340
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
B. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
C. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
D. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
HGT.06 Pytanie 1 341
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu i w ustalonym terminie uiścił podaną w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki rodzaj rezerwacji powinien wybrać recepcjonista.

A. Gwarantowaną
B. Przedwstępną
C. Niepotwierdzoną
D. Kredytową
HGT.06 Pytanie 1 342
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?

A. Sprzedaż osobistą
B. Promocję sprzedaży
C. Public relations
D. Reklamę
HGT.03 Pytanie 1 343
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?

A. 40 000 zł
B. 100 000 zł
C. 10 000 zł
D. 50 000 zł
HGT.06 Pytanie 1 344
Realizacja usług w recepcji

W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania

A. mięsne
B. rybne
C. drobiowe
D. jarskie
HGT.03 Pytanie 1 345
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Standardowa
B. Francuska
C. Angielska
D. Niemiecka
HGT.03 Pytanie 1 346
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?

A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
HGT.06 Pytanie 1 347
Realizacja usług w recepcji

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, pełne wyżywienie, napoje, przekąski, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jakiego rodzaju usługi zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?

A. AP
B. FP
C. AI
D. HB
HGT.06 Pytanie 1 348
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie

A. dowodu rejestracyjnego pojazdu
B. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
C. świadectwa urodzenia
D. dokumentu tożsamości
HGT.06 Pytanie 1 349
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni

A. żydowskiej
B. greckiej
C. francuskiej
D. włoskiej
HGT.06 Pytanie 1 350
Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
B. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
C. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
D. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
HGT.06 Pytanie 1 351
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi LUX
B. 10 pokoi DBL
C. 10 pokoi APT
D. 10 pokoi SGL
HGT.03 Pytanie 1 352
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych działań można podjąć podczas porządkowania pokoju zajętego przez gościa?

A. Schować cenne przedmioty gościa do szuflady nocnej szafki
B. Wyrzucić nieaktualne gazety gościa
C. Ułożyć piżamę gościa na łóżku
D. Zabrać porozrzucane ubrania gościa do prania
HGT.06 Pytanie 1 353
Realizacja usług w recepcji

Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?

A. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
B. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
C. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
HGT.06 Pytanie 1 354
Realizacja usług w recepcji

Jaki obiekt dysponuje co najmniej 7 pokojami i oferuje pełne wyżywienie dla swoich gości?

A. Pensjonat
B. Hotel
C. Motel
D. Schronisko
HGT.06 Pytanie 1 355
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 600 zł
B. 540 zł
C. 500 zł
D. 648 zł
HGT.06 Pytanie 1 356
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?

A. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
B. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
C. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
D. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
HGT.03 Pytanie 1 357
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie potrawy i napoje powinien zaserwować kelner podczas podawania francuskiego śniadania?

A. Biała kawa lub herbata, bułki pełnoziarniste, masło, jajka na twardo
B. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet
C. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
D. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
HGT.03 Pytanie 1 358
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki napój należy przyrządzić na śniadanie wiedeńskie?

A. Kawę z podgrzaną śmietanką
B. Herbatę z mlekiem
C. Kawę z zimnym mlekiem
D. Herbatę z cytryną
HGT.03 Pytanie 1 359
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaka forma serwowania śniadania w restauracji hotelowej będzie najlepsza dla grupy turystów liczącej 50 osób?

A. Zestawy śniadaniowe
B. Bufet śniadaniowy
C. Serwis a' la carte
D. Room-service
HGT.06 Pytanie 1 360
Realizacja usług w recepcji

Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?

A. Reklama
B. Strategia mieszana
C. Sponsoring
D. Public relations