Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 321
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?

A. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
B. Pracownika sprzątającego korytarze
C. Pokojową
D. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
HGT.06 Pytanie 1 322
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
B. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
C. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
D. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
HGT.03 Pytanie 1 323
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który akcesorium bielizny stołowej zabezpiecza powierzchnie stołów przed zarysowaniami, wyrównuje nierówności w ich połączeniach oraz tłumi dźwięki związane z zastawą?

A. Obrus
B. Molton
C. Laufer
D. Napperon
HGT.06 Pytanie 1 324
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który dysponuje 50 pokojami, odnotował 14 lipca 2018 r. 55 dokonanych rezerwacji. Jak określa się tę sytuację?

A. Timesharing
B. Booking
C. Outsourcing
D. Overbooking
HGT.06 Pytanie 1 325
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacji hotelowej znajdują się, między innymi, takie informacje jak:

A. informacje o hotelu, data przyjęcia rezerwacji, ceny usług zamówionych
B. liczba i rodzaj pokoi, liczba gości, nazwisko menedżera hotelu
C. liczba noclegów, adres osoby przyjmującej rezerwację, dodatkowe życzenia
D. liczba i typ zamówionych świadczeń, dane osoby zamawiającej, daty pobytu
HGT.06 Pytanie 1 326
Realizacja usług w recepcji

W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?

A. Wzrost o 50 %
B. Spadek o 10 %
C. Wzrost o 10 %
D. Spadek o 50 %
HGT.06 Pytanie 1 327
Realizacja usług w recepcji

Zmniejszenie zainteresowania wczasami w polskich górach może mieć przyczynę

A. wzrostem liczby ofert wczasowych w Polsce
B. spadkiem kosztów wczasów w alpejskich kurortach
C. znakomitą prognozą pogody na wakacje w kraju
D. wzrostem kosztów wczasów za granicą
HGT.06 Pytanie 1 328
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 24 godz
B. Do 12 godz
C. Do 36 godz
D. Do 48 godz
HGT.06 Pytanie 1 329
Realizacja usług w recepcji

Gdzie należy umieścić informacje dotyczące dróg ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym?

A. tylko na najwyższych kondygnacjach
B. tylko na najniższych kondygnacjach
C. na wybranych kondygnacjach
D. na każdej kondygnacji
HGT.06 Pytanie 1 330
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?

A. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
B. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
C. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
D. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
HGT.03 Pytanie 1 331
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa jest zobowiązana do zapewnienia wody butelkowanej w ilości adekwatnej do liczby gości w pokoju w hotelu kategorii

A. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
B. wyłącznie 4* i 5*
C. tylko 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 332
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze za usługę noclegową w hotelu, jeśli wartość brutto tej usługi wynosi 162 zł, a w tym zawarta jest stała opłata klimatyczna wynosząca 1,50 zł? Stawka podatku VAT na usługi noclegowe wynosi 7 %?

A. 130,00 zł
B. 150,00 zł
C. 160,00 zł
D. 140,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 333
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.

A. 960 zł
B. 300 zł
C. 360 zł
D. 840 zł
HGT.06 Pytanie 1 334
Realizacja usług w recepcji

Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do

A. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
B. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
C. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
D. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
HGT.06 Pytanie 1 335
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz

A. datę wyjazdu i formę płatności
B. termin pobytu i formę płatności
C. termin pobytu i nazwisko gościa
D. datę urodzenia i nazwisko gościa
HGT.06 Pytanie 1 336
Realizacja usług w recepcji

Popyt na usługi hotelowe nie jest uzależniony od

A. wzrostu liczby obiektów hotelowych w danym regionie
B. zmiany cen produktów i usług powiązanych
C. zmiany preferencji klientów
D. spadku dochodów społeczeństwa
HGT.06 Pytanie 1 337
Realizacja usług w recepcji

Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?

A. Towar.
B. Koszt.
C. Rozkład.
D. Promocję.
HGT.06 Pytanie 1 338
Realizacja usług w recepcji

Usługi motoryzacyjne, które są dostępne w motelu, to usługi

A. towarzyszące
B. fakultatywne
C. uzupełniające
D. podstawowe
HGT.06 Pytanie 1 339
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument recepcjonista przekaże osobie zamawiającej po zakończeniu pobytu grupy gości w hotelu, aby umożliwić dokonanie płatności przelewem?

A. Fakturę pro forma
B. Fakturę
C. Notę obciążeniową
D. Rachunek wstępny
HGT.03 Pytanie 1 340
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które produkty powinny być jako pierwsze umieszczone w bufecie na śniadanie?

A. Chleb i inne pieczywo
B. Mleko i wyroby mleczne
C. Wędliny oraz pasztety
D. Dżemy, powidła i konfitury
HGT.06 Pytanie 1 341
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?

A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
B. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
C. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
D. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
HGT.06 Pytanie 1 342
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja korzystania przez gościa hotelowego z depozytu w recepcji powinna odbywać się na

A. kontrolce depozytowej
B. rachunku wstępnym
C. karcie pobytu
D. paragonie fiskalnym
HGT.03 Pytanie 1 343
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czy depozyt hotelowy stanowi usługę?

A. opcjonalną, płatną
B. dodatkową, płatną
C. dodatkową, bezpłatną
D. opcjonalną, bezpłatną
HGT.06 Pytanie 1 344
Realizacja usług w recepcji

Jakie dokumenty powinny być przygotowane podczas procedury check-in?

A. Kartę pobytu oraz kartę rejestracyjną
B. Fakturę oraz kartę rejestracyjną
C. Grafik rezerwacji oraz kartę rezerwacji
D. Rachunek wstępny oraz kartę pobytu
HGT.03 Pytanie 1 345
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?

A. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
B. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.
C. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
D. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
HGT.06 Pytanie 1 346
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?

A. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
B. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
C. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
D. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
HGT.06 Pytanie 1 347
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa

A. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
B. tylko w motelach o klasie 5*
C. w motelach każdej klasy
D. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 1 348
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Francuska
B. Angielska
C. Standardowa
D. Niemiecka
HGT.06 Pytanie 1 349
Realizacja usług w recepcji

Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.

A. 170 zł
B. 180 zł
C. 120 zł
D. 150 zł
HGT.06 Pytanie 1 350
Realizacja usług w recepcji

Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?

A. kontynentalnym
B. amerykańskim
C. oraz jednym posiłkiem
D. oraz dwoma posiłkami
HGT.06 Pytanie 1 351
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o wynajem laptopa. Jaki dokument powinien zostać przygotowany w celu potwierdzenia wykonania tej usługi?

A. Kartę depozytową
B. Formularz kaucyjny
C. Notę obciążeniową
D. Kwit zastawny
HGT.06 Pytanie 1 352
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?

A. Życzyć miłego pobytu
B. Zrealizować kartę rejestracyjną
C. Zażądać dokumentu tożsamości
D. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 353
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest najmniejsze dopuszczalne wymiary łóżka w lokalu mieszkalnym typu DBL?

A. 153 cm x 203 cm
B. 90 cm x 200 cm
C. 140 cm x 200 cm
D. 198 cm x 203 cm
HGT.03 Pytanie 1 354
Obsługa gości w obiekcie świa…

Którego z elementów zastawy stołowej nie powinno znaleźć się na stole podczas przygotowywania śniadania – poranna herbata?

A. Talerzyka do pieczywa
B. Łyżeczki
C. Cukiernicy
D. Filiżanki ze spodkiem
HGT.03 Pytanie 1 355
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rodzaj pokoju w hotelu posiada dwa pojedyncze łóżka?

A. Double
B. Twin
C. Single
D. Suite
HGT.03 Pytanie 1 356
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być używane do szorowania, polerowania i pielęgnacji podłogi marmurowej w obiekcie hotelowym?

A. Odkurzacz do czyszczenia na mokro i sucho
B. Szorowarka jednotarczowa
C. Automat do szorowania i zbierania
D. Odkurzacz autonomiczny
HGT.06 Pytanie 1 357
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?

A. Wypełniając formularz rezerwacji
B. W formie pisemnej
C. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
D. Ustnie w dniu jego przybycia
HGT.06 Pytanie 1 358
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Aktywizację sprzedaży
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1 359
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz

A. dystrybucja, promocja, produkt, personel
B. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
C. sprzedaż, produkt, reklama, personel
D. promocja, reklama, sprzedaż, personel
HGT.06 Pytanie 1 360
Realizacja usług w recepcji

Gość podczas pobytu zamówił w recepcji serwis kolacyjny do pokoju dla trzech osób. Jakie dane powinien przekazać recepcjonista działowi gastronomii?

A. Nazwiska gości, dla których przewidziano kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Nazwisko gościa składającego zamówienie oraz nazwiska pozostałych gości, numer pokoju, godzina dostarczenia kolacji, menu
C. Imię i nazwisko gościa zamawiającego kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
D. Imiona i nazwiska gości, dla których należy zrealizować dostawę kolacji, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, menu