Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 321
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Wieszak na ścianie, krzesło, bagażnik
B. Zestaw do pielęgnacji obuwia, lustro, stolik
C. Stół lub biurko, minibar, butelkowana woda
D. Telefon, materiały do pisania, igielnik
HGT.06 Pytanie 1 322
Realizacja usług w recepcji
Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest
A. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
HGT.06 Pytanie 1 323
Realizacja usług w recepcji
Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest
A. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
B. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
C. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
D. produkt lub oferta asortymentowa
HGT.06 Pytanie 1 324
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?
A. Rozpowszechnianie ulotek
B. Materiały reklamowe w formie folderów
C. Wydruki na plakatach
D. Reklama w internecie
HGT.03 Pytanie 1 325
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?
A. Owalny
B. Bankietowy
C. Teatralny
D. Klasowy
HGT.06 Pytanie 1 326
Realizacja usług w recepcji
W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić
A. 14 m2
B. 12 m2
C. 13 m2
D. 9 m2
HGT.03 Pytanie 1 327
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych serów nadaje się do przygotowania dania dla gościa, który nie preferuje serów z pleśnią?
A. Rokpol
B. Roquefort
C. Bryndza
D. Gorgonzola
HGT.06 Pytanie 1 328
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to
A. formularz rezerwacyjny
B. list powitalny
C. potwierdzenie rezerwacji
D. karta zamówienia
HGT.06 Pytanie 1 329
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:
A. okresu pobytu
B. obywatelstwa gościa
C. numeru apartamentu
D. kosztu noclegu
HGT.03 Pytanie 1 330
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty warto uwzględnić przy planowaniu posiłków dla osób stosujących dietę odchudzającą?
A. Mięso wieprzowe i podroby
B. Napoje gazowane oraz nektary
C. Banany oraz winogrona
D. Twaróg i jogurt naturalny
HGT.03 Pytanie 1 331
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma zajmująca się transportem, przy rezerwacji pokoi hotelowych, zwróciła się z prośbą o zarezerwowanie sauny oraz siłowni dla swoich pracowników. Hotel realizując tę prośbę, oferuje usługę
A. fakultatywną
B. uzupełniającą
C. towarzyszącą
D. podstawową
HGT.06 Pytanie 1 332
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?
A. Wstępny rachunek
B. Cennik pokoi
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Propozycję hotelu
HGT.06 Pytanie 1 333
Realizacja usług w recepcji
Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?
A. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
B. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
C. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
D. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
HGT.06 Pytanie 1 334
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?
A. Standardowe
B. Konferencyjne
C. W weekend
D. Poza sezonem
HGT.03 Pytanie 1 335
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?
A. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
B. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
C. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
D. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
HGT.06 Pytanie 1 336
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument przesyłany do klienta zawiera wszystkie warunki dotyczące rezerwacji usług hotelowych?
A. Voucher
B. Karta pobytu
C. Faktura wstępna
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.03 Pytanie 1 337
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką ilość wody powinna dodać osoba w pokoju, przygotowując roztwór z 0,5 litra koncentratu, jeżeli wymaga on rozcieńczenia w proporcji 1:4?
A. 2,0 l
B. 1,0 l
C. 0,5 l
D. 4,0 l
HGT.06 Pytanie 1 338
Realizacja usług w recepcji
Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest
A. sangwinik
B. melancholik
C. choleryk
D. flegmatyk
HGT.03 Pytanie 1 339
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadanie powinien wykonać kelner przy rozpoczęciu podawania śniadania w hotelowej restauracji?
A. Otwieranie okien.
B. Włączenie ekspresu do kawy i samowaru do herbaty.
C. Czyszczenie stolików.
D. Układanie bukietów kwiatowych na stołach.
HGT.06 Pytanie 1 340
Realizacja usług w recepcji
Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z
A. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
B. bagażowni oraz holu recepcyjnego
C. lobby i bagażowni
D. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
HGT.06 Pytanie 1 341
Realizacja usług w recepcji
Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?
A. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
B. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
C. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
D. Indywidualne rejestrowanie uczestników
HGT.03 Pytanie 1 342
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile płynu uniwersalnego należy dodać do 15 litrów wody, aby przygotować roztwór do mycia, skoro producent zaleca rozcieńczenie w proporcji 1:5?
A. 3,0 litry
B. 1,5 litra
C. 7,5 litra
D. 5,0 litrów
HGT.06 Pytanie 1 343
Realizacja usług w recepcji
Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest
A. jednostka mieszkalna
B. aneks kelnerski
C. mała sala konferencyjna
D. węzeł higieniczno - sanitarny
HGT.06 Pytanie 1 344
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Fryzjer
B. Zabezpieczenie
C. Przechowalnia bagażu
D. Obudzenie
HGT.03 Pytanie 1 345
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z jakiego rodzaju ciasta przygotowuje się rogaliki śniadaniowe w stylu croissant?
A. Francuskie
B. Półkruche
C. Biszkoptowe
D. Kruche
HGT.03 Pytanie 1 346
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania rodzinnego świątecznego posiłku zastosowano wobec gości, jeśli nakrycie przygotowano przed ich przybyciem oraz wszystkie dania były już podane na stole?
A. Francuską
B. Rosyjską
C. Angielską
D. Niemiecką
HGT.06 Pytanie 1 347
Realizacja usług w recepcji
Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?
A. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
HGT.06 Pytanie 1 348
Realizacja usług w recepcji
System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia
A. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
B. pożaru w lokalu mieszkalnym
C. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
D. terrorystycznego na obszarze hotelu
HGT.03 Pytanie 1 349
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań są realizowane podczas sprzątania awaryjnego w obiekcie mieszkalnym?
A. Eliminacja zanieczyszczeń spowodowanych przez gości.
B. Czyszczenie okien.
C. Dostosowanie materiałów reklamowych w hotelu.
D. Zmiana pościeli.
HGT.06 Pytanie 1 350
Realizacja usług w recepcji
W kontekście rezerwacji apartamentu dla młodej pary recepcja powinna skierować do kierownika housekeepingu zlecenie na
A. uzupełnienie wyposażenia pokoju
B. przygotowanie dekoracji pokoju oraz umieszczenie wstawki
C. przygotowanie dekoracji pokoju oraz ustawienie dostawki
D. dodatkowe sprzątanie w pokoju
HGT.03 Pytanie 1 351
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?
A. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
B. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
C. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
D. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
HGT.03 Pytanie 1 352
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?
A. Wymrażanie
B. Dezynsekcja
C. Sanityzacja
D. Deratyzacja
HGT.06 Pytanie 1 353
Realizacja usług w recepcji
Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?
A. Motel.
B. Dom wycieczkowy.
C. Ośrodek wczasowy.
D. Pensjonat.
HGT.03 Pytanie 1 354
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?
A. Okresu pobytu gościa
B. Miejsca, w którym odnaleziono przedmiot
C. Nazwiska oraz imienia znalazcy
D. Dnia, w którym przedmiot został znaleziony
HGT.06 Pytanie 1 355
Realizacja usług w recepcji
Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?
CENY I DOSTĘPNOŚĆ | POKOJE, PAKIETY | PŁATNOŚĆ ON LINE | REZERWACJA 3 MINUTY |
---|---|---|---|
Gość bezpośrednio w kalendarzu widzi dostępne oferty i ich ceny | Pełna oferta pokoi hotelowych oraz pakietów pobytowych wraz z opisem | Szybki przelew bankowy lub karta kredytowa | Potwierdzenie płatności i rezerwacji e-mailem |
A. | B. | C. | D. |
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HGT.06 Pytanie 1 356
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Paszport
B. Czek podróżny
C. Vouchery
D. Karta pobytu
HGT.03 Pytanie 1 357
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownicy ośrodka wypoczynkowego realizują różnorodne zadania związane z porządkiem, takie jak przesuwanie szaf i mebli, pranie firanek oraz zasłon, czyszczenie ścian, trzepanie dywanów i mebli tapicerowanych. Czynności te klasyfikuje się jako sprzątanie
A. awaryjnego
B. specjalnego
C. bieżącego
D. gruntownego
HGT.03 Pytanie 1 358
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z podanych urządzeń przeznaczone jest do rozmrażania, zapiekania oraz grillowania tostów, kanapek i bułek?
A. Dyspenser
B. Kocioł warzelny
C. Bemar
D. Salamander
HGT.06 Pytanie 1 359
Realizacja usług w recepcji
Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację
A. kredytową.
B. gwarantowaną.
C. niegwarantowaną.
D. wstępną.
HGT.06 Pytanie 1 360
Realizacja usług w recepcji
Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Recepcjonista - concierge
B. Kierownik recepcji
C. Operator centrali telefonicznej
D. Pracownik ds. relacji z gośćmi