Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. przynależności
B. bezpieczeństwa
C. samorealizacji
D. akceptacji
Realizacja usług w recepcji
Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to
A. obsługujący.
B. sommelier.
C. barista.
D. bloker.
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?
A. Uzupełniające
B. Towarzyszące
C. Fakultatywne
D. Komplementarne
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?
A. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
B. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
C. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
D. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
Realizacja usług w recepcji
Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?
A. Reklama w Internecie
B. Poprawa standardu obsługi
C. Obniżona cena
D. Zwiększenie jakości produktu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest wymagany w hotelach dwugwiazdkowych?
A. Osłona wanny lub natrysku
B. Torba higieniczna
C. Dozownik z płynnym mydłem
D. Ręcznik kąpielowy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Woda z lodem, soki owocowe, naleśniki polane syropem klonowym, małe pancake, kawałki baraniny, burgery, wołowina w puszce, grillowany bekon, a także świeże i duszone owoce, to typowe składniki śniadania
A. francuskiego
B. angielskiego
C. wiedeńskiego
D. amerykańskiego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co powinna uczynić osoba sprzątająca, która po opuszczeniu pokoju przez gościa zauważyła zegarek?
A. Zawiadomić kierownika służby pięter
B. Przekazać go do depozytu
C. Poinformować dyrektora hotelu
D. Zostawić zegarek w pomieszczeniu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?
A. Concierge recepcyjny
B. Guest relations
C. Kierownik służby pięter
D. Pokojowa zmienna
Realizacja usług w recepcji
Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować
A. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
B. ogólną charakterystykę hotelu
C. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
D. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?
A. Mycie okien
B. Czyszczenie wentylatorów
C. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
D. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
HGT.06 Pytanie 1332
Realizacja usług w recepcji
W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?
A. Motel Zacisze
B. Hotel Góral
C. Schronisko Marzenie
D. Pensjonat Maria
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką usługę dodatkową obiekty noclegowe oferują bezpłatnie?
A. Pranie ubrań.
B. Dostawę do pokoju.
C. Zamianę walut.
D. Zamówienie taksówki.
HGT.03 Pytanie 1334
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadanie powinien wykonać kelner przy rozpoczęciu podawania śniadania w hotelowej restauracji?
A. Otwieranie okien.
B. Układanie bukietów kwiatowych na stołach.
C. Czyszczenie stolików.
D. Włączenie ekspresu do kawy i samowaru do herbaty.
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?
A. Terminal POS
B. Komputer
C. Kasa fiskalna
D. Sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 1336
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi usługi bagażowe oferują hotele o kategorii
A. tylko 5*
B. tylko 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4*, 5*
D. 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Paszport
B. Vouchery
C. Karta pobytu
D. Czek podróżny
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:
A. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
C. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
D. o opłacalności poniżej średniej krajowej
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych dokumentów nie jest akceptowany przez recepcjonistę jako podstawa do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Dowód tożsamości
B. Paszport
C. Legitymacja ubezpieczeniowa
D. Prawo jazdy
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?
A. Portier
B. Recepcjonista
C. Korytarzowa
D. Pokojowa
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów świadczących usługi hotelarskie według ustawy o usługach turystycznych, obok noclegów, oferuje również usługi motoryzacyjne?
A. Dom wycieczkowy
B. Pensjonat
C. Motel
D. Pole biwakowe
Realizacja usług w recepcji
Informację o przybyciu gościa VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać
A. pokojowej
B. kierownikowi restauracji
C. portierowi
D. dyrektorowi hotelu
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług
A. fakultatywnych
B. uzupełniających
C. towarzyszących
D. komplementarnych
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?
A. Pakiet rozrywkowy
B. Pakiet rehabilitacyjny
C. Pakiet turystyczny
D. Pakiet sportowy
Realizacja usług w recepcji
Określ typ umowy, która umożliwia biuru podróży rezygnację z zarezerwowanych noclegów w hotelu bez ponoszenia kosztów w ustalonym terminie?
A. Allotment
B. Czarter
C. Timesharing
D. Overbooking
HGT.03 Pytanie 1346
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna się zachować osoba sprzątająca, która podczas porządkowania pokoju opuszczonego przez gościa, odnalazła tablet?
A. Sporządzić protokół dotyczący znalezionego tabletu i przekazać go kierownikowi piętra
B. Zadzwonić do dyrektora i poinformować o odnalezionej rzeczy
C. Przenieść tablet do pomieszczenia, w którym gromadzone są rzeczy gości
D. Skontaktować się z gościem i powiadomić go o pozostawionym przedmiocie
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
C. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
D. usytuowane przy trasach turystycznych
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 14m2
B. 10m2
C. 12m2
D. 8m2
Realizacja usług w recepcji
Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien
A. dostosować ofertę hotelową
B. zniżyć cenę
C. cieszyć się z osiągniętego wyniku
D. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
Realizacja usług w recepcji
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
D. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych czynności dotyczy tylko sprzątania w.h.s?
A. Uzupełnianie materiałów promocyjnych
B. Wymiana ręczników
C. Wymiana jednorazowych szklanek i kubków
D. Mycie podłogi oraz odkurzanie
Realizacja usług w recepcji
Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach
A. sponsoringu
B. public relations
C. sprzedaży osobistej
D. dystrybucji
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jaki sposób należy przeprowadzić usługę budzenia dla gości VIP?
A. Telefonicznie przez pracownika recepcji
B. Osobiście przez pracownika służby pięter
C. Automatycznie przez centralę telefoniczną
D. Za pomocą radia z funkcją budzika
Realizacja usług w recepcji
Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować
A. spis rezerwacji
B. harmonogram rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1355
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?
A. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
B. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
C. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
D. wyłącznie koszt za pokój
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?
A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
B. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
C. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
HGT.06 Pytanie 1357
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
B. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
C. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
D. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
Realizacja usług w recepcji
Przewodnik turystyczny poinformował recepcjonistę, że w grupie znajdują się wegetarianie. Informację tę pracownik recepcji powinien przekazać do działu
A. gastronomii
B. rekreacji
C. służby parterowej
D. służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Na danym obszarze podaż usług hotelowych nie jest uzależniona od:
A. strategii gospodarczej kraju
B. lokalnych atrakcji turystycznych
C. wskaźnika bezrobocia w tym rejonie
D. zapotrzebowania na usługi hotelarskie
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?
A. Potwierdzeniem wpłaty
B. Poleceniem przelewu
C. Fakturą
D. Rachunkiem wstępnym