Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1321
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie

A. przynależności
B. bezpieczeństwa
C. samorealizacji
D. akceptacji
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Uzupełniające
B. Towarzyszące
C. Fakultatywne
D. Komplementarne
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?

A. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
B. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
C. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
D. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
Realizacja usług w recepcji

Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?

A. Reklama w Internecie
B. Poprawa standardu obsługi
C. Obniżona cena
D. Zwiększenie jakości produktu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Woda z lodem, soki owocowe, naleśniki polane syropem klonowym, małe pancake, kawałki baraniny, burgery, wołowina w puszce, grillowany bekon, a także świeże i duszone owoce, to typowe składniki śniadania

A. francuskiego
B. angielskiego
C. wiedeńskiego
D. amerykańskiego
Realizacja usług w recepcji

Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować

A. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
B. ogólną charakterystykę hotelu
C. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
D. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?

A. Motel Zacisze
B. Hotel Góral
C. Schronisko Marzenie
D. Pensjonat Maria
HGT.03 Pytanie 1333
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką usługę dodatkową obiekty noclegowe oferują bezpłatnie?

A. Pranie ubrań.
B. Dostawę do pokoju.
C. Zamianę walut.
D. Zamówienie taksówki.
Realizacja usług w recepcji

Wskaźnik wykorzystania noclegów wynoszący 75% oznacza:

A. o sezonowym charakterze działalności obiektu hotelowego
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelowego
C. o opłacalności działalności obiektu hotelowego
D. o opłacalności poniżej średniej krajowej
HGT.03 Pytanie 1340
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?

A. Portier
B. Recepcjonista
C. Korytarzowa
D. Pokojowa
Realizacja usług w recepcji

Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług

A. fakultatywnych
B. uzupełniających
C. towarzyszących
D. komplementarnych
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?

A. Pakiet rozrywkowy
B. Pakiet rehabilitacyjny
C. Pakiet turystyczny
D. Pakiet sportowy
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna się zachować osoba sprzątająca, która podczas porządkowania pokoju opuszczonego przez gościa, odnalazła tablet?

A. Sporządzić protokół dotyczący znalezionego tabletu i przekazać go kierownikowi piętra
B. Zadzwonić do dyrektora i poinformować o odnalezionej rzeczy
C. Przenieść tablet do pomieszczenia, w którym gromadzone są rzeczy gości
D. Skontaktować się z gościem i powiadomić go o pozostawionym przedmiocie
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?

A. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
C. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
D. usytuowane przy trasach turystycznych
Realizacja usług w recepcji

Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien

A. dostosować ofertę hotelową
B. zniżyć cenę
C. cieszyć się z osiągniętego wyniku
D. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
HGT.03 Pytanie 1353
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób należy przeprowadzić usługę budzenia dla gości VIP?

A. Telefonicznie przez pracownika recepcji
B. Osobiście przez pracownika służby pięter
C. Automatycznie przez centralę telefoniczną
D. Za pomocą radia z funkcją budzika
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?

A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
B. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
C. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
B. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
C. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
D. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
Realizacja usług w recepcji

Przewodnik turystyczny poinformował recepcjonistę, że w grupie znajdują się wegetarianie. Informację tę pracownik recepcji powinien przekazać do działu

A. gastronomii
B. rekreacji
C. służby parterowej
D. służby pięter
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?

A. Potwierdzeniem wpłaty
B. Poleceniem przelewu
C. Fakturą
D. Rachunkiem wstępnym