Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 401
Realizacja usług w recepcji

Według klasyfikacji Światowej Organizacji Turystyki, podróże ludzi z Podhala po Mazurach określamy jako turystykę

A. wyjazdową
B. przyjazdową
C. krajową
D. międzynarodową
HGT.06 Pytanie 1 402
Realizacja usług w recepcji

Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?

A. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
B. na ladzie znajdującej się w recepcji
C. za plecami pracownika recepcji
D. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
HGT.06 Pytanie 1 403
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:

A. pięć kondygnacji
B. trzy kondygnacje
C. dwie kondygnacje
D. cztery kondygnacje
HGT.06 Pytanie 1 404
Realizacja usług w recepcji

W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma

A. faktury
B. kasę fiskalną
C. terminal POS
D. komputer z drukarką
HGT.06 Pytanie 1 405
Realizacja usług w recepcji

W menu restauracji serwującej potrawy wegetariańskie powinny być dostępne dania

A. rybne
B. drobiowe
C. mięsne
D. jarskie
HGT.03 Pytanie 1 406
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie zadanie nie wchodzi w zakres obowiązków służby pięter?

A. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi
B. Zarządzanie ewidencją rzeczy pozostawionych przez gości
C. Zachowanie czystości w pokojach
D. Przyjmowanie kluczy od gości opuszczających hotel
HGT.06 Pytanie 1 407
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien najpierw podjąć recepcjonista w stosunku do gościa walk in, jeśli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Zaproponować przechowanie bagażu
B. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu
C. Zaprowadzić gościa do pokoju
D. Zatrzymać dowód tożsamości gościa
HGT.06 Pytanie 1 408
Realizacja usług w recepcji

Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach

A. sprzedaży osobistej
B. dystrybucji
C. public relations
D. sponsoringu
HGT.06 Pytanie 1 409
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi klientów recepcjonista nie powinien w ramach swoich zadań

A. dostarczać korespondencję
B. informować o innych gościach
C. oferować usługi budzenia
D. udzielać szczegółów na temat oferty hotelu
HGT.06 Pytanie 1 410
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?

A. Depozyt
B. Fryzjer
C. Budzenie
D. Bagażownia
HGT.03 Pytanie 1 411
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób serwowane jest śniadanie a la carte?

A. W formie śniadaniowego zestawu
B. Za pośrednictwem obsługi kelnerskiej
C. W postaci bufetu śniadaniowego
D. Przekazywane do pokoju hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 412
Realizacja usług w recepcji

Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację

A. kredytową.
B. niegwarantowaną.
C. gwarantowaną.
D. wstępną.
HGT.03 Pytanie 1 413
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z wosku ze świec z wykładziny dywanowej, należy zastosować

A. ręcznik papierowy oraz gorące żelazko
B. zimną wodę wraz ze szczotką
C. roztwór szamponu oraz mop parowy
D. środek mrożący i ściereczkę
HGT.06 Pytanie 1 414
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. konkursy
B. degustacje i pokazy
C. prezentacje dla klientów
D. rozdawanie bezpłatnych próbek
HGT.03 Pytanie 1 415
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który typ apartamentu hotelowego znajduje się na dwóch poziomach?

A. Duplex
B. Penthouse
C. Studio
D. Suitę
HGT.06 Pytanie 1 416
Realizacja usług w recepcji

Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?

A. kitesurfing
B. hydrospeed
C. rafting
D. canyoning
HGT.06 Pytanie 1 417
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy

A. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
B. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
C. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
D. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
HGT.06 Pytanie 1 418
Realizacja usług w recepcji

Zwiększenie ceny usług hotelowych o 10% przy elastyczności cenowej popytu wynoszącej 2,0 spowoduje jaką zmianę w zapotrzebowaniu na usługi w sektorze hotelarskim?

A. o 10%
B. o 2%
C. o 20%
D. o 5%
HGT.06 Pytanie 1 419
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. QACP
B. TQM
C. HACCP
D. GHP
HGT.06 Pytanie 1 420
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który oferuje swoje usługi jedynie przez kilka wybranych biur podróży, wykorzystuje dystrybucję

A. bezpośrednią
B. selektywną
C. wyłączną
D. intensywną
HGT.06 Pytanie 1 421
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie stanowiące element wyposażenia recepcji pozwala na przesyłanie obrazów dokumentów za pośrednictwem linii telefonicznej?

A. Terminal
B. Skaner
C. Faks
D. Kserokopiarka
HGT.06 Pytanie 1 422
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?

A. 48%
B. 15%
C. 50%
D. 55%
HGT.06 Pytanie 1 423
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?

A. Relacje z gośćmi
B. Telefonista
C. Osoba informacyjna
D. Kierownik zmiany
HGT.06 Pytanie 1 424
Realizacja usług w recepcji

Określ, z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać pracownik recepcji, gdy klient w trakcie swojego pobytu w hotelu w Warszawie zwrócił się do niego z prośbą o sprawdzenie dostępności pokoju w hotelu we Francji.

A. Krajowego
B. Globalnego
C. Lokalnego
D. Regionalnego
HGT.03 Pytanie 1 425
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przy podaniu jajecznicy z szynką, oprócz talerzyka na pieczywo, co jeszcze należy przygotować?

A. talerz głęboki, widelec i nóż
B. talerz głęboki, widelec i łyżkę
C. talerz zakąskowy, widelec i łyżkę
D. talerz zakąskowy, widelec i nóż
HGT.03 Pytanie 1 426
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty powinny być jako pierwsze ułożone w bufecie śniadaniowym?

A. Produkty zbożowe i mleko
B. Masło, margaryna śniadaniowa i dżemy
C. Sery oraz pieczywo
D. Soki owocowe oraz produkty mleczne
HGT.06 Pytanie 1 427
Realizacja usług w recepcji

Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to

A. potwierdzenie rezerwacji
B. voucher
C. karta pobytu
D. formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 1 428
Realizacja usług w recepcji

Do najważniejszych składników dań serwowanych gościom wybierającym potrawy kuchni meksykańskiej należą:

A. awokado, trufle, orzechy
B. fasola, kukurydza, awokado
C. kukurydza, jogurt, małże
D. liście winogron, fasola, makarony
HGT.06 Pytanie 1 429
Realizacja usług w recepcji

Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?

A. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
B. Piknik Country & Folk w Mrągowie
C. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
D. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
HGT.06 Pytanie 1 430
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?

A. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
B. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
C. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
D. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
HGT.03 Pytanie 1 431
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w hotelowej sali konferencyjnej?

A. Flipchart
B. Hoker
C. Projektor
D. Wizualizer
HGT.06 Pytanie 1 432
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim

A. skrępowaniem
B. ignorancją
C. asertywnością
D. sarkazmem
HGT.06 Pytanie 1 433
Realizacja usług w recepcji

Czym jest formularz rezerwacyjny?

A. zapisem danych osobowych gościa podczas rejestracji w hotelu
B. notowaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez recepcjonistę
C. wysyłaniem potwierdzenia zamówionych usług do klienta
D. przesyłaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez klienta za pomocą e-maila
HGT.03 Pytanie 1 434
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelach i motelach pięciogwiazdkowych usługa room service powinna być dostępna przez minimum

A. 18 godzin
B. 8 godzin
C. 20 godzin
D. 12 godzin
HGT.06 Pytanie 1 435
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien powiadomić hotelowy zespół o konieczności przygotowania sali konferencyjnej?

A. technicznego
B. działu sprzedaży
C. służby parterowej
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 436
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Fakultatywne
B. Uzupełniające
C. Towarzyszące
D. Komplementarne
HGT.06 Pytanie 1 437
Realizacja usług w recepcji

Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?

A. Płatność gotówkowa
B. Przelew
C. Czek gotówkowy
D. Karta kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 438
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się wyłącznie w hotelach i mieć zapewnione, że będzie mógł regulować swoje zobowiązania kartą płatniczą. W hotelach, jaki najniższy standard może brać pod uwagę na nocleg?

A. 3*
B. 2*
C. 5*
D. 4*
HGT.03 Pytanie 1 439
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu sprzątanie powinno być wykonane w hotelu nadmorskim, który przygotowuje się na przyjęcie gości wakacyjnych?

A. Okolicznościowe
B. Sezonowe
C. Specjalne
D. Gruntowne
HGT.06 Pytanie 1 440
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument wypełnia pracownik recepcji podczas procesowania check-in?

A. Harmonogram obłożenia pokoi
B. Voucher
C. Formularz rezerwacji
D. Kartę pobytu