Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 401
Realizacja usług w recepcji
A. Wykonanie usług zawartych w zamówieniu
B. Weryfikacja rezerwacji w harmonogramie
C. Powtórzenie danych dotyczących rezerwacji
D. Sporządzenie wstępnego rachunku
HGT.03 Pytanie 1 402
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych grup przedstawia najczęściej spotykane sposoby serwowania śniadań dla gości hotelowych przyjeżdżających w celach rekreacyjnych?
A. À la carte, room service, obsługa bufetowa
B. Obsługa bankietowa, obsługa bufetowa, à la carte
C. Obsługa bufetowa, obsługa bankietowa, room service
D. Room service, à la carte, obsługa bankietowa
HGT.06 Pytanie 1 403
Realizacja usług w recepcji
Jaki obiekt dysponuje co najmniej 7 pokojami i oferuje pełne wyżywienie dla swoich gości?
A. Pensjonat
B. Motel
C. Hotel
D. Schronisko
HGT.03 Pytanie 1 404
Obsługa gości w obiekcie świa…
Której z wymienionych czynności nie dokonuje się podczas codziennego porządkowania w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. Uzupełniania kosmetyków.
B. Opróżniania kosza na śmieci.
C. Czyszczenia armatury.
D. Czyszczenia fug.
HGT.06 Pytanie 1 405
Realizacja usług w recepcji
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
A. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
B. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
C. Wszystkich gości hotelowych
D. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
HGT.03 Pytanie 1 406
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba zajmująca się obsługą pięter powinna regularnie uzupełniać zapasy minibaru w pokoju hotelowym?
A. codziennie
B. tylko po wyjeździe gościa
C. co drugi dzień
D. tylko na prośbę gościa
HGT.03 Pytanie 1 407
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do pielęgnacji podłóg z marmuru?
A. Odkurzacz elektryczny
B. Froterkę
C. Mop parowy
D. Szorowarkę jednotarczową
HGT.06 Pytanie 1 408
Realizacja usług w recepcji
W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?
A. W trakcie relaksu gościa po podróży
B. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
C. Po przybyciu gościa do hotelu
D. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
HGT.06 Pytanie 1 409
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?
A. 50 cm
B. 110 cm
C. 90 cm
D. 70 cm
HGT.03 Pytanie 1 410
Obsługa gości w obiekcie świa…
Opcja zakupu czekoladek w hotelowej cukierni, które są produkowane na terenie obiektu, jest przykładem usługi
A. uzupełniającej
B. podstawowej
C. towarzyszącej
D. fakultatywnej
HGT.06 Pytanie 1 411
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój SGL | 500,00 zł |
Pokój DBL | 400,00 zł |
APT | 700,00 zł |
A. 1 275,00 zł
B. 1 000,00 zł
C. 1 020,00 zł
D. 1 785,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 412
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania mieszkania, pokojowa dostrzegła w łazience stłuczone lustro, które mogło zostać uszkodzone przez gościa. Kogo powinna powiadomić o powstałej szkodzie?
A. Zarządzającego hotelem
B. Pracownika działu promocji
C. Kierownika służby pięter
D. Osobę pracującą na recepcji
HGT.03 Pytanie 1 413
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna się zachować osoba sprzątająca, która podczas porządkowania pokoju opuszczonego przez gościa, odnalazła tablet?
A. Zadzwonić do dyrektora i poinformować o odnalezionej rzeczy
B. Sporządzić protokół dotyczący znalezionego tabletu i przekazać go kierownikowi piętra
C. Skontaktować się z gościem i powiadomić go o pozostawionym przedmiocie
D. Przenieść tablet do pomieszczenia, w którym gromadzone są rzeczy gości
HGT.06 Pytanie 1 414
Realizacja usług w recepcji
Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?
A. Gastro POS (GP)
B. Gastro Szef (GS)
C. Digital Signage (DS)
D. Chart System (ChS)
HGT.06 Pytanie 1 415
Realizacja usług w recepcji
Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. |
A. Tour Manager.
B. Fidelio Front Office.
C. ReHot.
D. Galileo International.
HGT.06 Pytanie 1 416
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.
A. Czarter
B. Umowa zlecenia
C. Allotment
D. Umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 1 417
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?
A. 180
B. 300
C. 240
D. 120
HGT.03 Pytanie 1 418
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które usługi dodatkowe w hotelu są oferowane bezpłatnie?
A. transport gości z lotniska
B. organizacja opieki nad dziećmi
C. serwowanie posiłków do pokoju
D. udzielanie informacji turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 419
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IH&RA?
A. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
B. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
HGT.06 Pytanie 1 420
Realizacja usług w recepcji
W akcji promocyjnej na zimowe wczasy nad Bałtykiem ceny zostały obniżone średnio o 50%. Jaką zmianę popytu można przewidzieć na te usługi, jeżeli wartość bezwzględna współczynnika elastyczności cenowej wynosi 1?
A. Wzrost o 10 %
B. Spadek o 10 %
C. Wzrost o 50 %
D. Spadek o 50 %
HGT.06 Pytanie 1 421
Realizacja usług w recepcji
Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?
A. Sarnina, węgorz
B. Cielęcina, łosoś
C. Dziczyzna, owoce
D. Wieprzowina, karp
HGT.06 Pytanie 1 422
Realizacja usług w recepcji
Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?
A. z waty z tłustym kremem
B. z suchej gazy jałowej
C. z gazy nasączonej czystą wodą
D. z waty nasączonej wodą utlenioną
HGT.06 Pytanie 1 423
Realizacja usług w recepcji
Ustawa o usługach turystycznych definiuje kategorie dla domów wycieczkowych
A. 3 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. 4 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. 4 kategorie oznaczone gwiazdkami
D. 3 kategorie oznaczone gwiazdkami
HGT.03 Pytanie 1 424
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być używane do szorowania, polerowania i pielęgnacji podłogi marmurowej w obiekcie hotelowym?
A. Odkurzacz autonomiczny
B. Automat do szorowania i zbierania
C. Szorowarka jednotarczowa
D. Odkurzacz do czyszczenia na mokro i sucho
HGT.03 Pytanie 1 425
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj właściwą sekwencję działań, które powinny zostać podjęte przez pokojową podczas sprzątania łazienki w hotelu?
A. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli
B. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
C. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
D. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników
HGT.03 Pytanie 1 426
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pokoje hotelowe przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich klasyfikowane są jako jednostki
A. specjalnych
B. standardowych
C. rezydencjonalnych
D. podstawowych
HGT.03 Pytanie 1 427
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest składnikiem kawy cappuccino?
A. gorące spienione mleko z dodatkiem kawowego naparu i karmelu
B. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, z dodatkiem cukru pudru, śmietanki oraz szczyptą cynamonu
C. kawa parzona w ekspresie ciśnieniowym, serwowana ze spienionym mlekiem
D. napój mleczny, który powstaje przez powolne dolanie espresso do gorącego mleka
HGT.06 Pytanie 1 428
Realizacja usług w recepcji
Obecność zwrotu Polish Quality Hotel obok nazwy wskazuje, że dany hotel
A. zdobył rekomendację PZH.
B. zwyciężył w rywalizacji na najlepszy obiekt hotelowy.
C. jest dostosowany do obsługi gości z niepełnosprawnościami.
D. uzyskał potwierdzenie wiarygodności wybitnych usług.
HGT.06 Pytanie 1 429
Realizacja usług w recepcji
Przedmiotem wprowadzonym do hotelu jest
A. rasowy pies gościa
B. bagaż gościa
C. rower osoby odwiedzającej gościa
D. samochód gościa
HGT.06 Pytanie 1 430
Realizacja usług w recepcji
W rejonie Pojezierza Mazurskiego znajdują się obiekty noclegowe z zabezpieczeniami, które oferują możliwość nocowania w namiotach, parkowania pojazdów oraz przygotowywania jedzenia. Jak nazywają się te obiekty hotelarskie?
A. pola namiotowe
B. kempingi
C. pola biwakowe
D. pensjonaty
HGT.03 Pytanie 1 431
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które produkty powinny być jako pierwsze umieszczone w bufecie na śniadanie?
A. Dżemy, powidła i konfitury
B. Mleko i wyroby mleczne
C. Wędliny oraz pasztety
D. Chleb i inne pieczywo
HGT.06 Pytanie 1 432
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg
A. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
B. bez wyżywienia
C. ze śniadaniem i obiadokolacją
D. ze śniadaniem
HGT.03 Pytanie 1 433
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile środka myjącego i wody należy zastosować do umycia holu hotelowego o powierzchni 130 m2 zgodnie z zamieszczoną instrukcją?
Do pojemnika z wodą odmierzyć 40 ml środka myjącego na 2 l wody. Ilość ta wystarczy do umycia 20 m2 powierzchni. Użycie innego, niż zalecane, stężenia może doprowadzić do odbarwienia fugi. Nie należy stosować w połączeniu z innymi środkami. Po wyschnięciu powierzchnię wypolerować. Podczas stosowania zachować niezbędne środki bezpieczeństwa. |
A. 260 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
B. 130 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
C. 260 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
D. 130 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
HGT.06 Pytanie 1 434
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy zlokalizowany przy trasie Łódź - Stryków oferujący usługi dla kierowców to
A. dom wycieczkowy
B. motel
C. pensjonat
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 1 435
Realizacja usług w recepcji
W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:
A. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
B. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
C. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
D. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
HGT.03 Pytanie 1 436
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?
A. Usługą podstawową
B. Usługą komplementarną
C. Usługą uzupełniającą
D. Usługą fakultatywną
HGT.03 Pytanie 1 437
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel o trzech gwiazdkach musi mieć w swojej ofercie
A. dystrybucję lub udostępnianie gazet codziennych.
B. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży gości.
C. centrum wellness.
D. kwiaciarnie lub opcję dostawy kwiatów.
HGT.06 Pytanie 1 438
Realizacja usług w recepcji
Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie
A. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
B. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
C. dodatkowego sprzątania pokoju
D. doposażenia pokoju w łóżeczko
HGT.06 Pytanie 1 439
Realizacja usług w recepcji
Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to
A. usługi hotelarskie
B. hotelarstwo
C. usługi turystyczne
D. turystyka
HGT.06 Pytanie 1 440
Realizacja usług w recepcji
Która z procedur obsługowych charakteryzuje się umieszczeniem wstawki w pokoju gościa?
A. Check-in grupy turystycznej
B. Check-out gościa indywidualnego
C. Check-out gościa specjalnego
D. Check-in VIP-a