Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. dla stałych klientów
B. rodzinną
C. sezonową
D. funkcjonalną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadania porządkowe powinny być realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?
A. Pranie zasłon
B. Woskowanie podłóg
C. Czytanie kurzu
D. Wietrzenie pościeli
HGT.03 Pytanie 1403
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej pokojowa przypadkowo upuściła aparat fotograficzny, który należał do gościa. Po jakim czasie następuje przedawnienie roszczeń gościa w związku z uszkodzeniem tego urządzenia?
A. Dwunastu miesięcy od momentu, w którym poszkodowany przestał korzystać z usług hotelu
B. Sześć miesięcy od daty, w której poszkodowany przestał korzystać z usług hotelowych
C. Dwunastu miesięcy od chwili, gdy poszkodowany dowiedział się o szkodzie
D. Trzy miesiące od momentu, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie
Realizacja usług w recepcji
Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:
A. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
B. towar, dystrybucja, promocja, cena
C. towar, promocja, reklama, sprzedaż
D. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 95 cm
B. 100 cm
C. 90 cm
D. 105 cm
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?
A. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
B. Voucher
C. Rooming list
D. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc hotelowych w kwietniu, jeśli hotel dysponuje 80 miejscami noclegowymi, a w tym miesiącu sprzedano 600 miejsc?
A. 50%
B. 25%
C. 80%
D. 60%
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest standardowe wyposażenie pokoju jednoosobowego w hotelu trzygwiazdkowym?
A. Dwa łóżka pojedyncze, minibar, sejf
B. Łóżko jednoosobowe, telewizor, biurko
C. Łóżko piętrowe, zestaw do prasowania, ekspres do kawy
D. Łóżko małżeńskie, klimatyzacja, jacuzzi
HGT.06 Pytanie 1409
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada
A. formularze faktur VAT
B. komputer z drukarką
C. kasę fiskalną
D. terminal POS
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?
A. Prawa jazdy
B. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
C. Legitymacji studenckiej
D. Paszportu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiej czynności nie wykonuje usługa serwisu wieczornego w hotelach luksusowych w pokojach gościnnych?
A. Włączenia lampki nocnej.
B. Dostarczenia podwieczorku do pokoju.
C. Przygotowania przy łóżku kapci.
D. Zabrania narzuty z łóżka.
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować
A. reklamę w radiu
B. reklamę w telewizji
C. promocję w regionie
D. promocję w branży
Realizacja usług w recepcji
Jedną z cenionych cech psychofizycznych recepcjonisty, która ułatwia identyfikację potrzeb gościa, jest?
A. erudycja
B. elokwencja
C. empatia
D. egzaltacja
HGT.06 Pytanie 1414
Realizacja usług w recepcji
W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?
A. 3*
B. 4*
C. 1*
D. 2*
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi
A. paragon fiskalny
B. potwierdzenie wpłaty KP
C. dowód wpłaty
D. rachunek wstępny
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność porządkową pracownicy służby pięter są zobowiązani realizować codziennie w węźle komunikacyjnym?
A. Przetrzeć poręcze
B. Umyć futryny
C. Zmienić dekorację
D. Umyć ściany
Realizacja usług w recepcji
Jakiego przewodnika powinien zasugerować recepcjonista zagranicznemu klientowi, który jest zainteresowany przyrodniczymi atrakcjami Polski?
A. Parki narodowe w Polsce
B. Zabytki historyczne Polski
C. Muzea etnograficzne w Polsce
D. Szlaki architektury drewnianej w Polsce
Realizacja usług w recepcji
Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi
A. całodziennego wyżywienia
B. wypożyczenia sprzętu
C. odnowy biologicznej
D. wycieczek fakultatywnych
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zupa mleczna, jajka smażone na boczku oraz fasolka w sosie pomidorowym są typowymi potrawami śniadaniowymi w jakiej kuchni?
A. amerykańskiego
B. rosyjskiego
C. angielskiego
D. wiedeńskiego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są konieczne do przygotowania omletu biszkoptowego?
A. Mąka pszenna, jaja, woda
B. Bułka tarta, jaja, woda
C. Kasza manna, jaja, mleko
D. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
Realizacja usług w recepcji
Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?
A. 500,00 zł
B. 680,00 zł
C. 180,00 zł
D. 340,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?
A. Rejestr gości
B. Kwit bagażowy
C. Dokument pobytowy
D. Zasady hotelu
Realizacja usług w recepcji
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Cenę
B. Personel
C. Promocję
D. Dystrybucję
HGT.06 Pytanie 1424
Realizacja usług w recepcji
Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.
Ponadto zamawiamy:
|
A. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
B. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
D. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy pościeli oraz bielizny pościelowej są konieczne do standardowego zaścielenia łóżka małżeńskiego?
A. Ochraniacz na łóżko, trzy prześcieradła, sześć poszewek na poduszki, poszwa na kołdrę
B. Ochraniacz na łóżko, cztery prześcieradła, cztery poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
C. Ochraniacz na łóżko, jedno prześcieradło, dwie poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
D. Ochraniacz na łóżko, dwa prześcieradła, trzy poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę trzeba wpisać na fakturze w polu wartość netto, jeżeli całkowity koszt wynajmu sali konferencyjnej wynosi 800,00 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?
A. 984,00 zł
B. 616,00 zł
C. 949,59 zł
D. 650,41 zł
HGT.06 Pytanie 1427
Realizacja usług w recepcji
Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?
A. usługi turystyczne
B. usługi hotelarskie
C. turystyka
D. hotelarstwo
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty są zobowiązane, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, do przeprowadzenia dodatkowego sprzątania pokoju i łazienki na prośbę gościa?
A. Domy wycieczkowe
B. Pensjonaty
C. Hotele
D. Schroniska młodzieżowe
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.
| Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 2000-2008 | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| rodzaj /rok | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
| Hotele | 7224,2 | 6542,7 | 6814,0 | 7413,6 | 8397,6 | 9138,1 | 10430,5 | 11851,9 | 12857,1 |
| ***** | 44,0 | 71,2 | 77,3 | 116,5 | 177,1 | 249,6 | 356,9 | 449,0 | 530,8 |
| **** | 545,8 | 467,9 | 510,1 | 545,1 | 738,9 | 824,7 | 914,5 | 1317,4 | 1809,4 |
| *** | 3063,9 | 2801,2 | 2683,8 | 2819,2 | 3169,2 | 3540,6 | 4116,7 | 4609,1 | 5088,7 |
| ** | 2078,4 | 1870,9 | 1866,4 | 2099,1 | 2406,4 | 2710,6 | 2980,4 | 3358,7 | 3399,2 |
| * | 1492,1 | 1331,5 | 1085,8 | 1077,3 | 1239,0 | 1177,5 | 1285,8 | 1355,8 | 1432,9 |
A. Spadek dochodów ludności.
B. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
C. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
D. Spadek podatku na usługi noclegowe.
Realizacja usług w recepcji
Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:
A. płyny dezynfekujące
B. butelki z wodą mineralną
C. środki ochrony indywidualnej
D. worki plastikowe do koszy
HGT.06 Pytanie 1431
Realizacja usług w recepcji
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. concierge
B. menadżer recepcji
C. dyrektor hotelu
D. recepcjonista dyspozytor
Realizacja usług w recepcji
Wskaźnik obłożenia miejsc noclegowych wynoszący 60% może sugerować
A. o rentowności niższej od średniej krajowej
B. o bardzo niskiej opłacalności obiektu hotelarskiego
C. o sezonowej pracy obiektu hotelarskiego
D. o zyskownej działalności obiektu hotelarskiego
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który dysponuje 50 pokojami, odnotował 14 lipca 2018 r. 55 dokonanych rezerwacji. Jak określa się tę sytuację?
A. Overbooking
B. Outsourcing
C. Timesharing
D. Booking
Realizacja usług w recepcji
W jakim dokumencie przygotowanym przez recepcjonistę i przekazanym na prośbę zleceniodawcy do gościa powinny być zawarte informacje m.in. na temat terminu pobytu oraz zamówionych usług, bez ujawniania cen?
A. W liście powitalnym
B. W formularzu rezerwacyjnym
C. W zaproszeniu
D. W potwierdzeniu rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?
A. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
B. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
C. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
D. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
Realizacja usług w recepcji
Jaką wysokość powinna mieć lada recepcyjna, aby umożliwić obsługę gościa stojącego?
A. Od 130 do 140 cm
B. Od 120 do 130 cm
C. Od 100 do 110 cm
D. Od 110 do 120 cm
Realizacja usług w recepcji
Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?
A. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
B. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
C. za plecami pracownika recepcji
D. na ladzie znajdującej się w recepcji
Realizacja usług w recepcji
Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?
A. 40%
B. 30%
C. 60%
D. 50%
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. promocji sprzedaży
B. public relations
C. marketingu bezpośredniego
D. reklamy
Realizacja usług w recepcji
W jakiej kategorii hoteli wymagana jest usługa bagażowa?
A. od 3* do 5*
B. od 4* do 5*
C. od 2* do 5*
D. od 1* do 5*