Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 401
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie informacji zawartych w tabeli, wskaż która z podanych usług jest obowiązkowa ze względu na wymagania kategoryzacyjne dla hotelu czterogwiazdkowego, natomiast dla hotelu trzygwiazdkowego jest usługą podwyższającą standard obiektu.

Oferta usług podstawowych i uzupełniających
WymaganiaKategorie hoteli
***************
Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości – czynne całą dobęooooo
Sprzedaż kosmetyków, środków higieny osobistejooo
Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennejoo
Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach – możliwość skorzystania z apteczki i przywołania pomocy medycznej, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiejooooo
Usługi gastronomiczne:
aperitif-bar lub bar kawowy
oooo
o - usługa obowiązkowa

A. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej.
B. Sprzedaż kosmetyków, środków higieny osobistej.
C. Przechowanie bagażu i depozyt.
D. Aperitif-bar lub bar kawowy.
HGT.06 Pytanie 1 402
Realizacja usług w recepcji

Które działy hotelu powinny zostać poinformowane przez recepcję o przyjeździe gości planujących zrealizować pobyt według zamieszczonego harmonogramu?

Harmonogram pobytu uczestników wycieczki
w hotelu 01-03.05.2019 r.
01.05.2019 r.
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1700wycieczka po okolicy
z przewodnikiem
godz. 1800kolacja
godz. 2000dyskoteka w klubie hotelowym
02.05.2019 r.
godz. 700śniadanie
godz. 800-1400wycieczka piesza w góry
z przewodnikiem
godz. 1500obiad w restauracji hotelowej
godz. 1800kolacja
godz. 2000ognisko
03.05.2019 r.
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1130zwiedzanie lokalnego muzeum
godz. 1200wyjazd gości

A. Gastronomii, służby pięter, rekreacyjny.
B. Gastronomii, SPA & Wellness, administracji.
C. Techniczny, służby pięter, administracji.
D. Techniczny, SPA & Wellness, rekreacyjny.
HGT.06 Pytanie 1 403
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym obowiązkiem kierownika recepcji jest

A. analizowanie czynników wpływających na popyt i podaż
B. wydawanie oraz przyjmowanie kluczy do pokoi od gości
C. organizowanie pracy dla personelu recepcji
D. udzielanie informacji i dostarczanie formularzy
HGT.06 Pytanie 1 404
Realizacja usług w recepcji

Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?

A. Wieczorne imprezy integracyjne
B. Pakiety pielęgnacyjne
C. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
D. Usługi rekreacyjno-sportowe
HGT.06 Pytanie 1 405
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
B. wędzonych uszu świńskich
C. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
D. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
HGT.06 Pytanie 1 406
Realizacja usług w recepcji

Niestabilność władzy oraz występowanie napięć społecznych w kraju doprowadzą do

A. braku zmian w zapotrzebowaniu na usługi hotelarskie
B. wzrostu zapotrzebowania oraz wzrostu podaży usług hotelarskich
C. zwiększenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
D. zmniejszenia zapotrzebowania na usługi hotelarskie
HGT.06 Pytanie 1 407
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
B. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
C. Modyfikacja wystroju hotelu
D. Promocje cenowe usług hotelarskich
HGT.06 Pytanie 1 408
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Współpraca z biurami podróży
B. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
C. Organizacja szkoleń dla personelu
D. Zmiana układu jednostek noclegowych
HGT.06 Pytanie 1 409
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?

A. Cennik pokoi
B. Propozycję hotelu
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 1 410
Realizacja usług w recepcji

Którą kwotę należy wpisać w brakującym polu fragmentu faktury?

Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złStawka VAT w %Kwota podatku w złWartość brutto w zł
1.Noclegdoba2555,561 111,1181 200,00

A. 555,56 zł
B. 266,64 zł
C. 88,89 zł
D. 133,32 zł
HGT.03 Pytanie 1 411
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to

A. duplex
B. junior suite
C. bungalow
D. penthouse
HGT.06 Pytanie 1 412
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to

A. campingi
B. stanice
C. pola namiotowe
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 1 413
Realizacja usług w recepcji

Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?

A. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
B. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli
D. Polska Izba Hotelarstwa
HGT.06 Pytanie 1 414
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole

Karta pobytu
Imię i nazwisko gościaNr pokoju
.............................Cena za dobę
Podpis gościaPodpis dysponenta

A. datę przyjazdu.
B. termin płatności.
C. termin pobytu.
D. datę wyjazdu.
HGT.06 Pytanie 1 415
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest

A. pobranie opłaty od gościa
B. wydanie klucza
C. wsparcie w przenoszeniu bagażu
D. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
HGT.06 Pytanie 1 416
Realizacja usług w recepcji

Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?

A. 7%
B. 22%
C. 23%
D. 8%
HGT.06 Pytanie 1 417
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

23.0724.0725.0726.0727.07
A.110 SGLRRR
B.112 DBLRR
C.210 DBLRRR
D.211 SGLRR

A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
HGT.06 Pytanie 1 418
Realizacja usług w recepcji

Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa

A. anulowania rezerwacji
B. przyjęcia gościa
C. opłacenia pobytu
D. wyjazdu gościa
HGT.03 Pytanie 1 419
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych metod jest najskuteczniejsza w usunięciu gumy do żucia przyklejonej do wykładziny?

A. Posypanie sodą oczyszczoną
B. Zastosowanie środka odplamiającego
C. Użycie zamrażacza
D. Posypanie solą kuchenną
HGT.03 Pytanie 1 420
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki typ aranżacji krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?

A. Podkowę
B. Bankietowe
C. Klasowe
D. Teatralne
HGT.03 Pytanie 1 421
Obsługa gości w obiekcie świa…

Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą

A. nieobowiązkową, towarzyszącą
B. obowiązkową, towarzyszącą
C. nieobowiązkową, komplementarną
D. obowiązkową, komplementarną
HGT.06 Pytanie 1 422
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?

A. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
B. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
C. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
D. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
HGT.06 Pytanie 1 423
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?

A. umowa zlecenia
B. czarter
C. allotment
D. umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 1 424
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Od:Anna Jankowska [email protected]
Do:Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected]
Wysłano:11 stycznia 2021
Temat:Rezerwacja pokoju
Witam,
po zapoznaniu się z ofertą hotelu zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2021 r. do 22.08.2021 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza.
Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej.

Z poważaniem
Anna Jankowska

A. Adjacent rooms.
B. Executive rooms.
C. Superior rooms.
D. Connecting rooms.
HGT.06 Pytanie 1 425
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?

A. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
B. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
C. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
D. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
HGT.06 Pytanie 1 426
Realizacja usług w recepcji

Jak brzmi skrót organizacji Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?

A. IHRA
B. HOTREC
C. IYHF
D. HoReCa
HGT.06 Pytanie 1 427
Realizacja usług w recepcji

Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?

A. Public relations
B. Reklamę telewizyjną
C. Sprzedaż osobistą
D. Sales promotion
HGT.03 Pytanie 1 428
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?

A. Gruntownego
B. Bieżącego
C. Awaryjnego
D. Okolicznościowego
HGT.06 Pytanie 1 429
Realizacja usług w recepcji

Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?

A. Ustnie w dniu jego przybycia
B. W formie pisemnej
C. Wypełniając grafik rezerwacji
D. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
HGT.06 Pytanie 1 430
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Voyager
C. Amadeus
D. Chart
HGT.06 Pytanie 1 431
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie jest ostatnim etapem procedury check in dla grupy zorganizowanej?

A. Rejestracja gości
B. Poinformowanie o usługach dodatkowych
C. Otwarcie rachunku gości
D. Wydanie kluczy i kart pobytu
HGT.06 Pytanie 1 432
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być dokonane najpóźniej przed przybyciem grupy w terminie

A. 21 dni
B. 7 dni
C. 30 dni
D. 14 dni
HGT.06 Pytanie 1 433
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. kemping
B. schronisko młodzieżowe
C. dom wycieczkowy
D. schronisko
HGT.06 Pytanie 1 434
Realizacja usług w recepcji

W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:

A. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
B. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
C. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
D. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
HGT.03 Pytanie 1 435
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?

A. Kradzież portfela gościa, przeprowadzona przez pokojową
B. Zniszczenia bagażu gościa przez bagażowego
C. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
D. Uszkodzenie laptopa podczas korzystania przez gościa
HGT.03 Pytanie 1 436
Obsługa gości w obiekcie świa…

Oblicz całkowity koszt usługi zamówionej przez gościa, czyli dostarczenie kolacji do pokoju dla dwóch osób, jeżeli cena kolacji wynosi 50,00 zł/szt., a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia?

A. 60,00 zł
B. 120,00 zł
C. 100,00 zł
D. 50,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 437
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?

A. Dom wycieczkowy
B. Schronisko
C. Schronisko młodzieżowe
D. Pensjonat
HGT.03 Pytanie 1 438
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?

A. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
B. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
C. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
D. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
HGT.06 Pytanie 1 439
Realizacja usług w recepcji

Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?

A. Zmniejszenie kosztów pracowników
B. Zwiększenie przychodów gości
C. Zwiększenie kosztów pracowników
D. Zmniejszenie przychodów gości
HGT.06 Pytanie 1 440
Realizacja usług w recepcji

W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?

A. 3*
B. 2*
C. 5*
D. 4*