Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 641
Realizacja usług w recepcji
A. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
B. Polska Izba Turystyki
C. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
D. Polska Organizacja Turystyczna
HGT.06 Pytanie 1 642
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?
Ponadto zamawiamy: | |
1. | Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń. |
2. | 20 laptopów podłączonych do sieci internetowej. |
3. | Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia). |
4. | Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji. |
5. | Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji. |
6. | Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę. |
A. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
B. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
D. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
HGT.06 Pytanie 1 643
Realizacja usług w recepcji
Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?
A. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
B. Program komputerowy dla hoteli
C. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
D. Globalny system rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 1 644
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.
Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu | ***** | **** | *** | ** | * | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | hotel | motel | |
Hall recepcyjny wielofunkcyjny: | ||||||||||
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2) | 50 | 50 | 30 | 30 | 20 | 20 | 20 | 20 | 10 | 10 |
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,8 | 0,5 | 0,5 | 0,3 | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,1 | 0,1 |
A. 170 m2
B. 50 m2
C. 80 m2
D. 105 m2
HGT.06 Pytanie 1 645
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?
A. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
B. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
C. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
D. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
HGT.06 Pytanie 1 646
Realizacja usług w recepcji
Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o
A. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przyjazdu
B. spis adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników
C. informację o liczbie kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży
D. informację o liczbie dzieci oraz o pierwszym posiłku
HGT.06 Pytanie 1 647
Realizacja usług w recepcji
Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?
A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobista
C. Public relations
D. Marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 1 648
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?
A. 1 050,00 zł
B. 1 125,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 950,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 649
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest główne zadanie bagażowego wobec gościa opuszczającego hotel?
A. przeniesienie bagażu do pokoju
B. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce
C. udzielenie informacji o dostępnych usługach w hotelu
D. udzielenie informacji na temat topografii hotelu
HGT.06 Pytanie 1 650
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego polecenia, określ w jakim celu kierownik zmiany zwrócił się do recepcjonistki.
Kasiu, wierzę, że poradzisz sobie sama na drugiej zmianie. Jesteś bardzo pracowita i sumienna recepcjonistka. Gdybyś jednak miała jakiś problem, dzwoń niezależnie od pory dnia i nocy. |
A. Poinformowania, jak powinna się zachować, co zrobić, jak postępować w każdej sytuacji.
B. Pokazania, że ona sama umie sobie doskonale poradzić i jest gotowa do podejmowania samodzielnych decyzji.
C. Pokazania jak rozwiązać problem, udzielenia pomocy, ewentualnie przejęcia inicjatywy.
D. Poinformowania, że nie jest jeszcze dostatecznie samodzielna i wzbudzenia w niej poczucia winy.
HGT.06 Pytanie 1 651
Realizacja usług w recepcji
Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:
A. zakwaterowania i wyżywienia
B. usług z tym związanych
C. aktywności rekreacyjne
D. serwis turystów i gości
HGT.06 Pytanie 1 652
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
B. użyciem gniazd z klapką ochronną
C. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
D. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
HGT.06 Pytanie 1 653
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dzieckiem zarezerwowała w hotelu apartament dla dwóch osób z dostawką w okresie od 1 do 10 lipca. Koszt wynajmu apartamentu to 400,00 zł za dobę, a cena dostawki wynosi 10% wartości apartamentu. Ile wyniesie całkowity koszt pobytu tej rodziny w hotelu?
A. 3 960,00 zł
B. 4 400,00 zł
C. 3 640,00 zł
D. 4 040,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 654
Realizacja usług w recepcji
Oferowanie przez cukiernię hotelową wypieków oraz tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim chętnym to przykład usługi
A. uzupełniającej
B. osobistej
C. towarzyszącej
D. fakultatywnej
HGT.06 Pytanie 1 655
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?
A. Pakiet sportowy
B. Pakiet turystyczny
C. Pakiet rozrywkowy
D. Pakiet rehabilitacyjny
HGT.06 Pytanie 1 656
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który ma minimum 10 pokoi, z przewagą miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to
A. motel
B. pensjonat
C. hotel
D. kemping
HGT.06 Pytanie 1 657
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
A. podwyższenia kategorii
B. rozpoczęcia rozbudowy
C. wyłączenia z eksploatacji
D. oddania do eksploatacji
HGT.03 Pytanie 1 658
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, który ma wielu gości, a niewielu pracowników?
A. Serwis a'la carte
B. Room serwis
C. Bufet śniadaniowy
D. Serwis talerzowy
HGT.03 Pytanie 1 659
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być użyte w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w większych ilościach?
A. Warnik
B. Dekanter
C. Kociołek
D. Bemar
HGT.06 Pytanie 1 660
Realizacja usług w recepcji
Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest
A. terroryzm
B. możliwości transportowe
C. atrakcyjność terenu
D. nawyki
HGT.06 Pytanie 1 661
Realizacja usług w recepcji
Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?
A. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
B. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
C. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
D. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
HGT.03 Pytanie 1 662
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokument zamówienia na usługi dodatkowe przesłany przez klienta wymaga od pracowników biura obsługi klienta
A. wyłącznie wpisania informacji do formularza rezerwacyjnego
B. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
C. wyłącznie przesłania kosztorysu do klienta
D. ustnego potwierdzenia wykonania usług
HGT.03 Pytanie 1 663
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie pokojowa powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz butelki szampana w apartamencie gościa VIP?
A. W dniu przyjazdu gościa, przed jego wejściem do apartamentu
B. Dzień przed przybyciem gościa
C. W dniu wyjazdu gościa
D. W dniu przyjazdu gościa, po jego wejściu do apartamentu
HGT.06 Pytanie 1 664
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
B. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
C. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
D. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
HGT.06 Pytanie 1 665
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?
A. Kinezyterapii
B. Krioterapii
C. Fizykoterapii
D. Hydroterapii
HGT.06 Pytanie 1 666
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?
A. Rezerwacja wstępna
B. Rezerwacja gwarantowana
C. Rezerwacja na zapytanie
D. Rezerwacja niegwarantowana
HGT.06 Pytanie 1 667
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 4* i 5*
B. 2 i 3*
C. 1* i 2*
D. 3* i 4*
HGT.03 Pytanie 1 668
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czynności takie jak odnawianie podłóg oraz pranie firan i zasłon są typowe dla sprzątania
A. codziennego
B. specjalnego
C. generalnego
D. bieżącego
HGT.06 Pytanie 1 669
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji
A. salą
B. bufetem
C. winami i napojami
D. obsługą kelnerską
HGT.06 Pytanie 1 670
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?
A. Listy roomingowej
B. Potwierdzenia rezerwacji
C. Vouchera
D. Formularza rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 671
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?
A. Befsztyk tatarski
B. Galantyna z kury
C. Filet z łososia na grzance
D. Małże w białym winie
HGT.06 Pytanie 1 672
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
B. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
C. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
D. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
HGT.06 Pytanie 1 673
Realizacja usług w recepcji
Bliny gryczane to danie typowe dla kuchni:
A. włoskiej
B. rosyjskiej
C. niemieckiej
D. francuskiej
HGT.03 Pytanie 1 674
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien być wybrany do stołu o wymiarach 80 cm x 80 cm?
A. 180 cm x 200 cm
B. 200 cm x 200 cm
C. 140 cm x 180 cm
D. 140 cm x 140 cm
HGT.03 Pytanie 1 675
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?
A. odplamiacz do plam tłustych
B. rozcieńczony roztwór szamponu
C. spirytus metylowy
D. detergent naturalny
HGT.06 Pytanie 1 676
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, charakteryzująca się intensywnymi i szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wytrwała, często impulsywna, porywcza i gwałtowna to:
A. introwertyk
B. sangwinik
C. melancholik
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 1 677
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz, ile wynosi wartość brutto za usługę noclegową.
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto | Wartość netto | Stawka VAT w % | Kwota podatku | Wartość brutto |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Usługa noclegowa – APT | 5 | doba | 450,00 | 8% |
A. 2 235,60 zł
B. 2 250,00 zł
C. 2 430,00 zł
D. 2 070,00 zł
HGT.03 Pytanie 1 678
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać na początku procesu czyszczenia wykładziny dywanowej w hotelowym korytarzu?
A. Wyszczotkowanie
B. Spryskanie detergentem
C. Odkurzanie na sucho
D. Usunięcie plam
HGT.06 Pytanie 1 679
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty turystyczne, według ustawy o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?
A. Pola biwakowe i pola namiotowe
B. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
C. Kempingi i domy wycieczkowe
D. Pola biwakowe i kempingi
HGT.06 Pytanie 1 680
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługą oferowaną przez hotele jest wynajem pojazdu?
A. uzupełniającą
B. podstawową
C. towarzyszącą
D. fakultatywną