Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 641
Realizacja usług w recepcji
A. room service
B. maid in room
C. please make up room
D. please do not disturb
HGT.06 Pytanie 1 642
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?
A. 2
B. 4
C. 3
D. 1
HGT.06 Pytanie 1 643
Realizacja usług w recepcji
Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?
A. Promocję właściwą
B. Sprzedaż osobistą
C. Reklamę
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1 644
Realizacja usług w recepcji
Optymalna wysokość pulpitu lady recepcyjnej przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej powinna być
A. od 120 do 130 cm
B. od 110 do 120 cm
C. od 140 do 150 cm
D. od 130 do 140 cm
HGT.06 Pytanie 1 645
Realizacja usług w recepcji
HOTREC to akronim, który odnosi się do
A. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
B. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
C. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
D. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
HGT.03 Pytanie 1 646
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby usunąć plamę z krwi na wykładzinie w hotelowym pokoju, jakich środków użyje pokojowa w pierwszej kolejności?
A. rozcieńczony roztwór szamponu
B. odplamiacz do plam tłustych
C. spirytus metylowy
D. detergent naturalny
HGT.06 Pytanie 1 647
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy
A. wskazał kierunek do centrum miasta
B. poinformował o dostępnych usługach hotelu
C. omówił obsługę sejfu w pokoju
D. zaprezentował usługę parkingową
HGT.03 Pytanie 1 648
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pad to narzędzie stosowane przez pracowników służby pięter do
A. polerowania posadzki
B. czyszczenia toalety
C. usuwania kurzu
D. czyszczenia podłóg
HGT.06 Pytanie 1 649
Realizacja usług w recepcji
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. w hotelach o standardzie 4* i 5*
B. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
C. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
D. we wszystkich hotelach:
HGT.06 Pytanie 1 650
Realizacja usług w recepcji
Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?
A. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
B. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
D. Organizacja Narodów Zjednoczonych
HGT.06 Pytanie 1 651
Realizacja usług w recepcji
Kluczowe urządzenie niezbędne do prawidłowego działania działu produkcji w gastronomii hotelowej to
A. trzon kuchenny
B. lodówka
C. piec konwekcyjny
D. mixer kuchenny
HGT.03 Pytanie 1 652
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w trakcie wstępnej obróbki jaj, aby zminimalizować ryzyko zakażenia Salmonellą?
A. Płukanie pod bieżącą wodą
B. Podgrzanie w mikrofalówce
C. Moczenie w wodzie z dodatkiem octu
D. Naświetlanie promieniami UV
HGT.03 Pytanie 1 653
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być użyte w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w większych ilościach?
A. Dekanter
B. Warnik
C. Bemar
D. Kociołek
HGT.06 Pytanie 1 654
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?
A. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
B. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
C. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
D. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
HGT.06 Pytanie 1 655
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, obiekty hotelarskie w pełni sezonowe oraz oferujące nocleg w namiotach, to
A. motele
B. pola biwakowe
C. domy wycieczkowe
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 1 656
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?
A. 3 000
B. 1 000
C. 2 000
D. 6 000
HGT.06 Pytanie 1 657
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?
Hotel Diament | ||
ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa | ||
NIP 900 80 70 600 | ||
2016-02-25 | 156 | |
Paragon fiskalny | ||
Parking | 2* 20,00 | 40,00 A |
Obiadokolacja | 2* 60,00 | 120,00 B |
Nocleg | 2* 300,00 | 600,00 B |
SP.OP A | 40,00 | |
PTU A 23% | 7,48 | |
SP.OP B | 720,00 | |
PTU B 8% | 53,33 | |
SUMA | 760,00 | |
CE0989009999099880000000A3988 | ||
00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00 | ||
Nr systemowy 00987 |
A. 53,33 zł
B. 60,81 zł
C. 7,48 zł
D. 40,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 658
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?
A. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
B. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
C. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
D. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
HGT.06 Pytanie 1 659
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?
A. dowód wpłaty KP
B. paragon fiskalny
C. rachunek wstępny
D. potwierdzenie wpłaty
HGT.03 Pytanie 1 660
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując śniadanie dla osoby z nietolerancją laktozy, warto pamiętać, żeby w ofercie nie znalazły się
A. mleka i serów
B. mięsa i wędlin
C. owoców cytrusowych
D. warzyw strączkowych
HGT.06 Pytanie 1 661
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?
A. Single room
B. Suitę room
C. Double room
D. Triple room
HGT.06 Pytanie 1 662
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?
A. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
C. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
D. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
HGT.03 Pytanie 1 663
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma farmaceutyczna zleciła hotelowi świadczenia rekreacyjne o wartości brutto wynoszącej 12 400,00 zł. Jaką sumę zaliczki powinna uiścić firma, jeśli ma ona stanowić 20% całkowitego zamówienia?
A. 248,00 zł
B. 124,00 zł
C. 1 240,00 zł
D. 2 480,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 664
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?
A. Zorganizowanie kursu dla personelu
B. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów
C. Wystawienie oferty na targach
D. Umieszczenie upominku w pokoju gościnym
HGT.03 Pytanie 1 665
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z członków personelu hotelowego powinien zweryfikować stan przygotowania pokoju przed przybyciem gościa VIP?
A. Pokojowa zmienna
B. Guest relations
C. Concierge recepcyjny
D. Kierownik służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 666
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę brutto ma usługa pralnicza, która została zamówiona przez gościa hotelowego, jeśli jej wartość netto wynosi 20,00 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 15,40 zł
B. 23,74 zł
C. 24,60 zł
D. 22,30 zł
HGT.06 Pytanie 1 667
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 540 zł
B. 600 zł
C. 500 zł
D. 648 zł
HGT.06 Pytanie 1 668
Realizacja usług w recepcji
W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?
A. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
B. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
C. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
D. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
HGT.03 Pytanie 1 669
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby serwować kiełbaski na gorąco w bufecie, należy przygotować
A. warnik
B. blender
C. kociołek
D. bemar
HGT.03 Pytanie 1 670
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pomieszczenie opuszczone przez gościa z potwierdzoną chorobą zakaźną powinno być poddane
A. dezynsekcji
B. dezynfekcji
C. dezaktywacji
D. deratyzacji
HGT.06 Pytanie 1 671
Realizacja usług w recepcji
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Personel
B. Cenę
C. Dystrybucję
D. Promocję
HGT.06 Pytanie 1 672
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.
Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
---|---|---|---|---|---|
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 58 m2
B. 35 m2
C. 50 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 1 673
Realizacja usług w recepcji
Wskaż, jakie wyposażenie jest niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu o standardzie 3*?
A. Komputer, kasa fiskalna
B. Kasa fiskalna, terminal płatniczy
C. Sejf, komputer
D. Terminal płatniczy, komputer
HGT.03 Pytanie 1 674
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są konieczne do przygotowania omletu biszkoptowego?
A. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
B. Mąka pszenna, jaja, woda
C. Kasza manna, jaja, mleko
D. Bułka tarta, jaja, woda
HGT.06 Pytanie 1 675
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 10m2
B. 14m2
C. 8m2
D. 12m2
HGT.03 Pytanie 1 676
Obsługa gości w obiekcie świa…
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które oprócz noclegów i wyżywienia obejmują również usługi SPA, hotel powinien przedstawić
A. łaźnię suchą
B. jazdę konno
C. grę w bilard
D. zajęcia fitness
HGT.06 Pytanie 1 677
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?
A. imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, treść zamówienia
B. numer pokoju, treść zamówienia, podpis gościa
C. wyłącznie wywieszkę z napisem: "proszę mnie obsłużyć."
D. numer pokoju, treść zamówienia, czas dostarczenia, podpis gościa
HGT.03 Pytanie 1 678
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?
A. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
B. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
C. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
D. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
HGT.06 Pytanie 1 679
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?
A. Karta zakwaterowania.
B. Raport dzienny.
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Kupon.
HGT.06 Pytanie 1 680
Realizacja usług w recepcji
Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien
A. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
B. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
C. sporządzić rachunek wstępny
D. przygotować kartę rejestracyjną