Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 641
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. odplamiacz do plam tłustych
B. spirytus metylowy
C. rozcieńczony roztwór szamponu
D. detergent naturalny
HGT.06 Pytanie 1 642
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?
A. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
B. Oferować bezpłatny room service
C. Zasugerować pokój w pobliżu windy
D. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
HGT.03 Pytanie 1 643
Obsługa gości w obiekcie świa…
Prezes przedsiębiorstwa farmaceutycznego złożył zamówienie w hotelu w celu zorganizowania konferencji. Na jej zakończenie, około godziny 2000, planowane jest uroczyste przyjęcie na stojąco dla około 120 uczestników. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?
A. Przyjęcie bufetowe
B. Aperitif
C. Lampkę wina
D. Brunch
HGT.03 Pytanie 1 644
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kategorię reprezentują usługi kosmetyczne oferowane w hotelach?
A. Podstawowych
B. Uzupełniających
C. Towarzyszących
D. Fakultatywnych
HGT.06 Pytanie 1 645
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?
A. Bezpłatny dostęp do Internetu
B. Bezpłatny room serwis
C. Centrum SPA&Wellnes
D. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
HGT.03 Pytanie 1 646
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?
A. Dezynsekcję
B. Dezodoryzację
C. Dezynfekcję
D. Deratyzację
HGT.06 Pytanie 1 647
Realizacja usług w recepcji
Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie
A. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
B. świadectwa urodzenia
C. dowodu rejestracyjnego pojazdu
D. dokumentu tożsamości
HGT.06 Pytanie 1 648
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Depozyt
B. Budzenie
C. Bagażownia
D. Fryzjer
HGT.06 Pytanie 1 649
Realizacja usług w recepcji
Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:
A. regulaminu porządkowego hotelu
B. regulaminu wewnętrznego hotelu
C. Kodeksu karnego
D. Kodeksu cywilnego
HGT.06 Pytanie 1 650
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?
A. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
B. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
C. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
D. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
HGT.06 Pytanie 1 651
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do
A. marketingu zewnętrznego
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. marketingu partyzanckiego
HGT.06 Pytanie 1 652
Realizacja usług w recepcji
Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:
A. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
B. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
C. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
D. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
HGT.03 Pytanie 1 653
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie przygotowań do organizacji przyjęcia okolicznościowego w hotelu, ważne jest, aby ustalić z klientem
A. wynagrodzenie pracowników obsługi.
B. typ dekoracji.
C. szczegółowy plan obsługi.
D. koszt przypadający na jednego gościa.
HGT.06 Pytanie 1 654
Realizacja usług w recepcji
Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności
A. uzgadniania warunków umowy
B. odmawiania realizacji prośb gościa
C. wczucia się w sytuację gościa
D. zrozumienia problemów gościa
HGT.06 Pytanie 1 655
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
B. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
C. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
D. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
HGT.06 Pytanie 1 656
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
A. Guest relations
B. Kierownik zmiany
C. Concierge
D. Recepcjonista
HGT.06 Pytanie 1 657
Realizacja usług w recepcji
Czym jest garni?
A. typ dania mięsnego
B. jadalne elementy ozdobne potrawy
C. typ posiłku odchudzającego
D. typ alkoholu
HGT.06 Pytanie 1 658
Realizacja usług w recepcji
Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi
A. komplementarnej
B. towarzyszącej
C. podstawowej
D. uzupełniającej
HGT.06 Pytanie 1 659
Realizacja usług w recepcji
Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?
A. Stałego klienta
B. Rejestracyjna
C. Pobytu
D. Kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 660
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy zlokalizowany przy trasie Łódź - Stryków oferujący usługi dla kierowców to
A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. pensjonat
D. motel
HGT.06 Pytanie 1 661
Realizacja usług w recepcji
Kwit depozytowy stanowi potwierdzenie
A. przyjęcia do przechowania bagażu klienta
B. gwarancji pokrycia kosztów przez klienta hotelowego za ewentualne szkody
C. przyjęcia do przechowania wartościowego przedmiotu klienta
D. zabezpieczenia rzeczy pozostawionej przez klienta w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 662
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?
A. nałożyć jałowy opatrunek.
B. zdezynfekować ranę spirytusem.
C. wezwać karetkę pogotowia.
D. schładzać oparzenie wodą.
HGT.06 Pytanie 1 663
Realizacja usług w recepcji
Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką
A. pielgrzymkową
B. polonijną
C. etniczną
D. alternatywną
HGT.06 Pytanie 1 664
Realizacja usług w recepcji
Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?
A. 1 dzień
B. 5 dni
C. 3 dni
D. 10 dni
HGT.06 Pytanie 1 665
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym celem Międzynarodowego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji jest
A. obrona interesów przemysłu hotelarskiego i gastronomicznego na świecie
B. działalność na rzecz wspierania, promocji oraz rozwoju turystyki na całym świecie
C. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
D. organizowanie niedrogiej bazy noclegowej dla dzieci i młodzieży
HGT.06 Pytanie 1 666
Realizacja usług w recepcji
Całodobowa obsługa bagażu jest standardem w hotelach o kategorii
A. 2*-5*
B. 3*-5*
C. l*-5*
D. 4*-5*
HGT.03 Pytanie 1 667
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?
A. Kierownik działu sprzątania
B. Wszystkie pokojowe wspólnie
C. Pokojowa, która spowodowała szkodę
D. Zarządca hotelu
HGT.06 Pytanie 1 668
Realizacja usług w recepcji
Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy
A. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
B. gość pojawia się przy recepcji.
C. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
D. złożone zostaje zamówienie na usługi.
HGT.06 Pytanie 1 669
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy zgłosił w recepcji, że stracił klucz elektroniczny. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?
A. Wydać nową kartę elektroniczną
B. Zaproponować gościowi inny pokój
C. Wydać gościowi klucz tradycyjny
D. Natychmiast wezwać funkcjonariuszy policji
HGT.03 Pytanie 1 670
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak należy postąpić zleceniodawcy room service po wejściu do pokoju klienta, który zamówił płatne śniadanie do pokoju?
A. Postawić tacę na stoliku, przyjąć płatność i pożegnać klienta
B. Postawić tacę we wskazanym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć płatność
C. Postawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
D. Postawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i uprzejmie pożegnać klienta
HGT.06 Pytanie 1 671
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?
A. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
B. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
C. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
D. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
HGT.06 Pytanie 1 672
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?
A. Wino i kosz owoców w pokojach
B. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
C. Animację zajęć dla dzieci
D. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
HGT.06 Pytanie 1 673
Realizacja usług w recepcji
Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?
A. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
B. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
C. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
D. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
HGT.06 Pytanie 1 674
Realizacja usług w recepcji
Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:
A. opcjonalnej
B. uzupełniającej
C. głównej
D. towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 1 675
Realizacja usług w recepcji
Jakie dokumenty są niezbędne do wydania przedmiotu, który został złożony w hotelowym depozycie?
A. Kwit depozytowy oraz karta rejestracyjna
B. Dowód osobisty i karta pobytu
C. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy
D. Dokument tożsamości oraz kwit depozytowy
HGT.06 Pytanie 1 676
Realizacja usług w recepcji
W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?
A. 360 obiadów
B. 180 obiadów
C. 240 obiadów
D. 480 obiadów
HGT.03 Pytanie 1 677
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką usługę dodatkową obiekty noclegowe oferują bezpłatnie?
A. Zamianę walut.
B. Pranie ubrań.
C. Zamówienie taksówki.
D. Dostawę do pokoju.
HGT.03 Pytanie 1 678
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są potrzebne do zrobienia omletu biszkoptowego?
A. Mąka, jajko, cukier
B. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
C. Mąka, jajko, drożdże
D. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
HGT.03 Pytanie 1 679
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych elementów wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego nie jest wymagany w hotelach dwugwiazdkowych?
A. Dozownik z płynnym mydłem
B. Torba higieniczna
C. Osłona wanny lub natrysku
D. Ręcznik kąpielowy
HGT.06 Pytanie 1 680
Realizacja usług w recepcji
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
B. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
C. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
D. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu