Filtrowanie pytań
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Tajne dokumenty
B. Telefon komórkowy
C. Szczoteczkę do zębów
D. Męski zegarek
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
| L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 45 m2
B. 20 m2
C. 35 m2
D. 30 m2
Realizacja usług w recepcji
Całodobowa obsługa bagażu jest standardem w hotelach o kategorii
A. 4*-5*
B. 3*-5*
C. 2*-5*
D. l*-5*
Realizacja usług w recepcji
W przypadku budzenia gościa na jego prośbę, jakie elementy powinny być zawarte?
A. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, uzgodnienie czasu podania śniadania, życzenie miłego dnia
B. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, podanie godziny, życzenie miłego dnia lub wieczoru
C. powitanie, podanie godziny, pożegnanie, weryfikacja nazwiska gościa
D. powitanie, zapytanie gościa o zamówienie budzenia, podanie godziny, pożegnanie
Realizacja usług w recepcji
Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz
A. termin pobytu i formę płatności
B. termin pobytu i nazwisko gościa
C. datę wyjazdu i formę płatności
D. datę urodzenia i nazwisko gościa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadbanie o bezpieczeństwo gości oraz ich rzeczy, dyskretne monitorowanie osób znajdujących się w korytarzach, a także informowanie recepcji o łamaniach regulaminu hotelowego, to zadania
A. kierownika służby pięter
B. pokojowej
C. kierownika piętra
D. inspektorki
HGT.06 Pytanie 1647
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?
A. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
B. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
C. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
D. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie danie podawane na śniadanie wymaga przygotowania na patelni?
A. Grzanki z serem
B. Fasolka w pomidorach
C. Jajecznica na bekonie
D. Pasztet z ciecierzycy
Realizacja usług w recepcji
Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:
A. Polskiej Izby Hoteli
B. Polskiej Instytucji Hotelarzy
C. Polskiej Izby Hotelarstwa
D. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych produktów powinien być przechowywany w chłodniach?
A. Mleko sterylizowane
B. Czerwone wino
C. Ser twarogowy
D. Konserwa mięsna
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi
A. poprzez gotówkę
B. zapłaceniem czekiem
C. przy pomocy przekazu pocztowego
D. używając karty płatniczej
Realizacja usług w recepcji
Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?
A. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
B. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
C. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
D. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są wykorzystywane do przechowywania sztućców, nakryć i obrusów w pracy kelnera w danym rewirze?
A. szafki kelnerskie
B. wózki kelnerskie
C. regały kelnerskie
D. pomocniki kelnerskie
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość hotelowy poprosił pokojówkę o otwarcie za pomocą klucza master pokoju swojego kolegi, który zapomniał zabrać kamerę na wspólne zwiedzanie miasta. Jak w tej sytuacji powinna zareagować pokojówka?
A. Otworzyć pokój i wejść z gościem oraz z drugą pokojową jako świadkiem
B. Przeprosić gościa, informując, że nie może spełnić jego prośby
C. Skontaktować się z recepcją w celu potwierdzenia prośby gościa
D. Otworzyć pokój, odnaleźć kamerę i oddać ją gościowi
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?
A. odłączyć dopływ prądu do pokoju
B. zawiadomić zakład energetyczny
C. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
D. powiadomić straż pożarną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki zastawy stołowej będą potrzebne do serwowania gościowi jajek na miękko na śniadanie?
A. Głęboki talerz lub miseczka na podstawce oraz łyżka
B. Talerzyk płaski, mały nóż i widelec
C. Wygrzany talerz zakąskowy, nóż i widelec
D. Spodek, kieliszek do jajka i łyżeczka
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?
A. Zamiatarka.
B. Czyścik.
C. Polerka.
D. Odkurzacz.
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?
A. Kwitu bagażowego
B. Karty rezerwacyjnej
C. Kwitu parkingowego
D. Karty rejestracyjnej
Obsługa gości w obiekcie świa…
Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą
A. obowiązkową, towarzyszącą
B. nieobowiązkową, komplementarną
C. obowiązkową, komplementarną
D. nieobowiązkową, towarzyszącą
Obsługa gości w obiekcie świa…
Minibar bądź lodówka są niezbędnym elementem wyposażenia pokoi w motelach?
A. tylko 4* oraz 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. 3*, 4* oraz 5*
D. jedynie 5*
Realizacja usług w recepcji
Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?
A. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
B. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
C. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
D. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych potraw powinno się przygotować na kolację, której głównym motywem są dania kuchni węgierskiej?
A. Bliny z kawiorem
B. Spaghetti z pieczarkami
C. Cannelloni z mięsem mielonym
D. Zupa gulaszowa
HGT.06 Pytanie 1663
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:
A. okresu pobytu
B. numeru apartamentu
C. kosztu noclegu
D. obywatelstwa gościa
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego składnika używa się jako dodatku do kawy po wiedeńsku?
A. Bitą śmietankę
B. Skórkę pomarańczową
C. Konfiturę z wiśni
D. Nieco koniaku
Realizacja usług w recepcji
Jakie środki należy zastosować w hotelu, aby przekazać gościom informacje o dodatkowych wycieczkach?
A. promocję bezpośrednią
B. lokalne czasopisma
C. lokalną telewizję
D. agencję turystyczną
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo powinno się gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 8-10 min
B. 3-4 min
C. 2-3 min
D. 4-5 min
Realizacja usług w recepcji
GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?
A. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
B. rozszerzyć możliwości hotelu
C. obniżyć ceny usług
D. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy
A. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
B. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
C. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
D. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
Realizacja usług w recepcji
Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona
A. w bilety do transportu publicznego
B. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
C. w ulotki dotyczące okolicy
D. w przewodniki turystyczne regionu
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zewnętrzna firma, planując zorganizowanie wydarzenia w hotelu, przesłała zapytanie ofertowe, na podstawie którego hotel przygotował w pierwszej kolejności
A. szacunkowe zestawienie kosztów imprezy
B. umowę na przeprowadzenie imprezy
C. ofertę na zorganizowanie usługi
D. prezentację oferty hotelu oraz jego usług
Realizacja usług w recepcji
Obiekty usytuowane poza terenami zabudowanymi, w pobliżu tras turystycznych, oferujące podstawowy zakres usług dla gości, to
A. motele
B. kempingi
C. schroniska
D. pensjonaty
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii
A. 3*, 4* i 5*
B. tylko 4* i 5*
C. tylko 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ aranżacji krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?
A. Podkowę
B. Bankietowe
C. Klasowe
D. Teatralne
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?
A. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
B. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
C. Ochrona mienia oraz dokumentów
D. Odłączenie zasilania elektrycznego
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?
A. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
B. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
C. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut
D. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt
Realizacja usług w recepcji
Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie
A. a la carte
B. bufetowej
C. bankietowej
D. room service
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelu pięciogwiazdkowego odpowiedzialny jest za zorganizowanie na życzenie gościa kilkugodzinnej wycieczki po mieście?
A. Recepcjonisty concierge
B. Dyrektora hotelu
C. Menadżera recepcji
D. Pracownika hotelowego
Obsługa gości w obiekcie świa…
Od jakiej klasy hotele i motele mają obowiązek oferować usługę sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej?
A. 3*
B. 2*
C. 1*
D. 4*
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
B. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
C. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
D. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki element wyposażenia dodatkowego w jednostkach mieszkalnych jest wymagany w hotelach wszystkich klas?
A. Zestaw do pielęgnacji obuwia
B. Torba na bieliznę gościa przeznaczoną do prania
C. Naczynia do picia w liczbie odpowiadającej liczbie gości w pokoju
D. Artykuły piśmiennicze