Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1684
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. grafik rezerwacji
B. formularz rezerwacji
C. potwierdzenie rezerwacji
D. karta rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności

Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Public relations.
B. Promocja sprzedaży.
C. Sprzedaż osobista.
D. Reklama.
HGT.06 Pytanie 1688
Realizacja usług w recepcji

Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii

A. ceny
B. promocji
C. dystrybucji
D. produktu
HGT.03 Pytanie 1689
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu oferty wskaż rodzaj usług oferowanych narciarzom w Villa Orlica.

Villa Orlica w Zieleńcu
(...) Z myślą o amatorach białego szaleństwa, przygotowaliśmy dla gości wyjątkowy pakiet składający się z usług kosmetycznych i kosmetologicznych (...)
Zapraszamy

A. SPA.
B. Fitness.
C. Balneoterapia.
D. Talasoterapia.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.

Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hotelikategorie
***************
Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gościOOOOO
Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parkingOO
Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowegoOOO
O - wymagania obowiązkowe

A. 5*
B. 4*
C. 2*
D. 3*
HGT.03 Pytanie 1691
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność powinno się wykonać jako pierwszą podczas porządkowania lokalu mieszkalnego?

A. Odkurzyć wykładzinę
B. Zamienić pościel
C. Usunąć kurz z powierzchni mebli
D. Wyrzucić śmieci
HGT.06 Pytanie 1692
Realizacja usług w recepcji

Formularz rezerwacji powinien oprócz imienia i nazwiska klienta zawierać takie dane jak

A. NIP lub PESEL klienta, datę przybycia, typ pokoju
B. data pobytu, typ pokoju, podpis klienta
C. NIP lub PESEL, datę narodzin, adres zamieszkania
D. data pobytu, typ pokoju, podpis pracownika recepcji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co należy zrobić, jeśli gość zgubi klucz do pokoju?

A. Zgłoszenie zgubienia klucza policji nie jest konieczne w przypadku zagubienia klucza hotelowego
B. Zamknięcie pokoju do czasu znalezienia klucza nie rozwiązuje problemu
C. Natychmiastowe wymeldowanie gościa nie jest odpowiednim rozwiązaniem
D. Wydanie duplikatu klucza po potwierdzeniu tożsamości gościa
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. serwowanie śniadań do pokoju.
B. możliwość parkowania pojazdów.
C. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
D. całodzienne wyżywienie.
HGT.06 Pytanie 1698
Realizacja usług w recepcji

Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie

A. rozliczenia gościa
B. procedury przyjęcia gościa
C. przyjęcia zamówienia
D. procedury check-out
HGT.06 Pytanie 1700
Realizacja usług w recepcji

Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?

A. Kartę rejestracyjną
B. Formularz rezerwacji
C. Formularz kaucyjny
D. Kartę pobytu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie spośród podanych zadań należy do zadań inspektora pięter w hotelu?

A. Organizowanie i segregowanie brudnej bielizny do pralni
B. Przygotowywanie codziennych raportów z zakresu sprzątania
C. Odbieranie odzieży od gości w celu prania
D. Nadzorowanie porządku i estetyki pokoi gościnnych
HGT.06 Pytanie 1703
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się

A. jedną gwiazdką *
B. cyfrą rzymską I
C. trzema gwiazdkami ***
D. cyfrą rzymską III
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z wymienionych usług przewyższają podstawowe wymagania dotyczące usług oferowanych w hotelach 3*?

A. Codzienna wymiana ręczników i pościeli.
B. Bar aperitifowy lub kawiarnia.
C. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów higienicznych.
D. Pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży gości.
HGT.06 Pytanie 1705
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zestawienia określ ilość śniadań, które należy przygotować dnia 01.05.

Rodzaj zamówionych świadczeń w dniuOBBBHBFBAI
01.05.5101067

A. 28
B. 23
C. 38
D. 33
HGT.06 Pytanie 1706
Realizacja usług w recepcji

W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?

A. 240
B. 180
C. 300
D. 120
HGT.06 Pytanie 1709
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych instytucji w Polsce zrzesza turystów?

A. Polska Izba Turystyki
B. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
C. Polska Organizacja Turystyczna
D. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
HGT.03 Pytanie 1710
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co to jest jajko po wiedeńsku?

A. jajko ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
B. jajko w szklance, gotowane w gorącej wodzie, z dodatkiem masła
C. jajko ugotowane na miękko, podawane w kieliszku, z dodatkiem soli
D. jajko ugotowane na twardo, serwowane z masłem
Realizacja usług w recepcji

Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?

A. Pranie odzieży, informacja turystyczna
B. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
C. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
D. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
HGT.06 Pytanie 1713
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 500 zł
B. 540 zł
C. 648 zł
D. 600 zł
Realizacja usług w recepcji

Na jakiej podstawie recepcjonista ma obowiązek wystawić fakturę za usługi świadczone gościowi?

A. Wpisu do książki rejestracyjnej
B. Wpisu w harmonogramie zajętości pokoi
C. Faktur otrzymanych od różnych działów hotelu
D. Rachunków z poszczególnych sektorów hotelu
Realizacja usług w recepcji

Pomieszczenia dla kelnerów, zlokalizowane w centralnej części obiektu hotelowego, są wyposażone

A. w trzon elektryczny, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
B. w trzon elektryczny, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, ekspresy do kawy i herbaty, kredens ze sprzętem
C. w lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem
D. w trzon węglowy, podgrzewacz do naczyń, lodówkę, regały na tace do śniadań, wózki kelnerskie, kredens ze sprzętem