Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 681
Realizacja usług w recepcji
A. Empatyczną
B. Uległą
C. Obojętną
D. Asertywną
HGT.03 Pytanie 1 682
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zestawów śniadaniowych obejmuje grupę potraw oraz napojów typowych dla pełnego śniadania wiedeńskiego?
A. Herbata, kawa, czekolada lub kakao, według gustu konsumentów, ciasto drożdżowe, rogaliki, masło, konfitury, dżem oraz miód
B. Kawa z dodatkiem śmietanki, pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku
C. Kawa naturalna lub herbata, mleko lub śmietanka, pieczywo, masło, jaja po wiedeńsku, wędliny, sery, miód i dżem
D. Kawa, herbata lub mleko, sok z owoców cytrusowych lub warzywny, zupa mleczna, ryby na gorąco lub na zimno, potrawy z jaj lub z mięsa, masło, pieczywo
HGT.06 Pytanie 1 683
Realizacja usług w recepcji
Przy wręczaniu rachunku gościowi, zawsze warto zapytać
A. o wysokość napiwku
B. czy rachunek jest poprawny
C. czy gość planuje przyjechać ponownie
D. co mogło mu się nie spodobać w trakcie pobytu
HGT.03 Pytanie 1 684
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie produkty powinny być składowane w magazynie dla towarów suchych?
A. Kiełbasy i tłuszcze.
B. Napoje i konfitury.
C. Owoce i warzywa.
D. Cukier i kawę
HGT.03 Pytanie 1 685
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?
A. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
B. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
C. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
D. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
HGT.06 Pytanie 1 686
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?
A. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
B. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
C. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
D. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 1 687
Realizacja usług w recepcji
Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?
A. Gastro Szef (GS)
B. Gastro POS (GP)
C. Chart System (ChS)
D. Digital Signage (DS)
HGT.06 Pytanie 1 688
Realizacja usług w recepcji
Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. powiadomić firmę energetyczną
B. wyłączyć zasilanie w pokoju
C. powiadomić straż pożarną
D. wyłączyć zasilanie w obiekcie
HGT.06 Pytanie 1 689
Realizacja usług w recepcji
Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?
A. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
B. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
C. Zerknąć do środka torby
D. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 690
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
A. Serwowanie dań z półmiska
B. Prezentowanie napoi alkoholowych
C. Podawanie talerzyka z pieczywem
D. Podawanie zupy z wazą
HGT.03 Pytanie 1 691
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie z użyciem standardowych środków czyszczących powinno być wykonane przed dezynfekcją pomieszczeń, aby ograniczyć zużycie preparatów odkażających?
A. Deratyzacja
B. Wymrażanie
C. Sanityzacja
D. Dezynsekcja
HGT.06 Pytanie 1 692
Realizacja usług w recepcji
Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to
A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
B. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
C. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
D. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
HGT.06 Pytanie 1 693
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?
A. Położenia w centrum miasta
B. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
C. Renomowanej marki
D. Funkcjonalności pokoi
HGT.06 Pytanie 1 694
Realizacja usług w recepcji
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. burmistrza
B. marszałka województwa
C. ministra gospodarki
D. wojewody
HGT.06 Pytanie 1 695
Realizacja usług w recepcji
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. w hotelach o standardzie 4* i 5*
B. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
C. we wszystkich hotelach:
D. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
HGT.03 Pytanie 1 696
Obsługa gości w obiekcie świa…
Procedurę sprzątania jednostki mieszkalnej "na czysto" należy wdrożyć, gdy gość
A. opuścił zajmowany pokój
B. wyjechał na wycieczkę
C. złożył skargę na pracę personelu sprzątającego
D. poprosił o dodatkowe posprzątanie pokoju
HGT.06 Pytanie 1 697
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię przyjmuje obiekt hotelowy, gdy układ pokoi hotelowych jest dostosowany do obecnej pory roku?
A. Asortyment
B. Akcje promocyjne
C. Kanały dystrybucji
D. Cennik
HGT.06 Pytanie 1 698
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a
A. kierownikowi restauracji
B. dyrektorowi hotelu
C. portierowi
D. pokojowej
HGT.06 Pytanie 1 699
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
B. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
C. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
HGT.06 Pytanie 1 700
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. sezonową
B. funkcjonalną
C. dla stałych klientów
D. rodzinną
HGT.03 Pytanie 1 701
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie prace są realizowane podczas codziennego porządkowania lokalu zajmowanego przez gościa?
A. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli i materacy, odkurzanie tapicerki mebli
B. Ścielenie łóżek, ścieranie kurzu z mebli, uzupełnienie ręczników
C. Czyszczenie glazury, odkurzanie podłogi, czyszczenie wnętrza szuflad
D. Zebranie brudnej zastawy stołowej, wymiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
HGT.06 Pytanie 1 702
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?
A. druk message
B. blankiet pocztowy
C. kartę rejestracyjną
D. kartę pobytu
HGT.03 Pytanie 1 703
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych atrakcji oferowanych gościom hotelowym nie wchodzi w zakres usług specjalnych?
A. Nurkowanie pod lodem
B. Masaż relaksacyjny
C. Paralotniarstwo
D. Umieszczenie pianina w pokoju
HGT.06 Pytanie 1 704
Realizacja usług w recepcji
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
A. wezwać pogotowie
B. udzielić pomocy doraźnej
C. powiadomić rodziców
D. poinformować kierownika obiektu
HGT.06 Pytanie 1 705
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?
A. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
B. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
C. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
D. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
HGT.03 Pytanie 1 706
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przy podaniu jajecznicy z szynką, oprócz talerzyka na pieczywo, co jeszcze należy przygotować?
A. talerz głęboki, widelec i łyżkę
B. talerz głęboki, widelec i nóż
C. talerz zakąskowy, widelec i łyżkę
D. talerz zakąskowy, widelec i nóż
HGT.06 Pytanie 1 707
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?
A. Room-charge
B. Zlecenie płatności
C. Zlecenie przelewu
D. Preautoryzacja
HGT.06 Pytanie 1 708
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?
A. 560,00 zł
B. 747,66 zł
C. 470,59 zł
D. 856,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 709
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu
A. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
B. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
C. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
D. wynikają z norm kategoryzacyjnych
HGT.06 Pytanie 1 710
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. Internet
B. bilbord
C. telewizja
D. prasa
HGT.06 Pytanie 1 711
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
B. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
C. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
D. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
HGT.06 Pytanie 1 712
Realizacja usług w recepcji
Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks
A. Giffena
B. spekulacyjny
C. Veblena
D. mieszany
HGT.06 Pytanie 1 713
Realizacja usług w recepcji
Wskaż, jakie wyposażenie jest niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu o standardzie 3*?
A. Sejf, komputer
B. Terminal płatniczy, komputer
C. Kasa fiskalna, terminal płatniczy
D. Komputer, kasa fiskalna
HGT.06 Pytanie 1 714
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?
A. 10 pokoi DBL
B. 10 pokoi APT
C. 10 pokoi SGL
D. 10 pokoi LUX
HGT.06 Pytanie 1 715
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 10m2
B. 8m2
C. 14m2
D. 12m2
HGT.06 Pytanie 1 716
Realizacja usług w recepcji
Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie
A. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
B. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
C. dodatkowego sprzątania pokoju
D. doposażenia pokoju w łóżeczko
HGT.06 Pytanie 1 717
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?
A. Numer serii dowodu osobistego gościa
B. Numer pokoju
C. Typ rezerwowanego pokoju
D. Dzień urodzin gościa
HGT.03 Pytanie 1 718
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Prasowanie odzieży
B. Przechowywanie bagażu
C. Udzielanie informacji
D. Zamawianie taksówki
HGT.03 Pytanie 1 719
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu należy gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?
A. 4-5 minut
B. 6 minut
C. 3 minuty
D. 8-10 minut
HGT.03 Pytanie 1 720
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie podanej instrukcji określ ilość proszku do prania 30 kg obrusów.
Do prania obrusów użyj: 20 dag proszku na 1 kg prania
A. 1,5 kg
B. 6,0 kg
C. 3,5 kg
D. 2,0 kg