Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług, hotel powinien polecić firmie zlecającej zorganizowanie 3-dniowego pobytu integracyjnego połączonego z konferencją szkoleniową dla swoich pracowników?

PAKIET TRENING- 20% rabatu na usługi noclegowe
- wynajem sali konferencyjnej
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX- noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
- 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem, Wi-Fi
- parking gratis
PAKIET BIZNES- noclegi, śniadania, obiadokolacje
- wynajem sali konferencyjnej
- materiały konferencyjne (papier i długopisy)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO- noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
- wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
- 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
- nieograniczony dostęp do internetu
- parking gratis

A. Korpo.
B. Relax.
C. Trening.
D. Biznes.
Realizacja usług w recepcji

Hotel klasy 1* usytuowany poza ciągłą zabudową miejską, powinien obligatoryjnie oferować gościom:

A. parking lub garaż dostępny dla wszystkich jednostek noclegowych
B. strzeżony parking, strzeżony garaż bądź strzeżone miejsce do parkowania
C. parking, garaż lub miejsce do parkowania
D. usługę transportu samochodu na parking lub transportu samochodu z parkingu
Realizacja usług w recepcji

Czym jest akronim HOTREC?

A. Globalną Organizacją Turystyki
B. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
C. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
D. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
HGT.06 Pytanie 1689
Realizacja usług w recepcji

Jednym z kroków w procesie check-out jest

A. realizowanie nietypowych życzeń
B. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
C. wystawienie rachunku wstępnego
D. przyjęcie zamówienia
Realizacja usług w recepcji

Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy

A. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
B. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
C. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
D. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
HGT.06 Pytanie 1692
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do

A. księgi gości
B. karty pobytu
C. karty rezerwacji
D. księgi rejestracyjnej
HGT.06 Pytanie 1694
Realizacja usług w recepcji

Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką

A. etniczną
B. alternatywną
C. pielgrzymkową
D. polonijną
HGT.06 Pytanie 1699
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. grafik rezerwacji
B. formularz rezerwacji
C. karta rezerwacji
D. potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?

A. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
B. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
C. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
D. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
B. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
C. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
D. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu

A. zagwarantowania płynności finansowej.
B. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
C. zapewnienia korzyści.
D. zabezpieczenia roszczenia gościa.
Realizacja usług w recepcji

Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to

Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze".

A. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
B. Polska Izba Hotelarstwa.
C. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?

A. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
B. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
C. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
D. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.

A. 700,00 zł
B. 460,00 zł
C. 220,00 zł
D. 920,00 zł
HGT.06 Pytanie 1709
Realizacja usług w recepcji

Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?

A. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
B. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
C. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
D. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.

Lp.WYMAGANIA***************
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
24.Hall recepcyjny:
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m.5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 90 m2
B. 80 m2
C. 120 m2
D. 50 m2
HGT.03 Pytanie 1712
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z usług oferowanych przez hotele nie jest uznawana za usługę dodatkową?

A. Informacje turystyczne
B. Sprzedaż kosmetyków
C. Zamówienie taksówki
D. Przechowywanie bagażu
HGT.06 Pytanie 1713
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.

Marek Kotulas
ul. Sienna 40/2
90-055 Łódź
Łódź, 25.02.2019 r.
Hotel Płoks
ul. Krzywa 10
94-405 Zakopane
Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu.

Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain.

Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu.
Z poważaniem
Marek Kotulas

A. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
B. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
C. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
D. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
B. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
C. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
D. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
HGT.06 Pytanie 1718
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
B. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
C. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
D. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z załączonego fragmentu rachunku wstępnego oblicz wartość netto usług podstawowych, dla których stawka VAT wynosi 8%.

Nazwa usługij.m.ilośćCena jednostkowa brutto (zł)Wartość brutto (zł)
noclegidoba4250,001 000,00
wyżywienieszt.850,00400,00
RAZEM300,001 400,00

A. 1 138,21 zł
B. 925,93 zł
C. 1 296,30 zł
D. 370,37 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z podanych miejsc pokojowa powinna umieścić zamieszczoną w ramce informację?

Drogi Gościu.

W trosce o ochronę środowiska prosimy o współpracę.

Ręczniki na wieszaku oznaczają – będę ich nadal używać.

Ręczniki na podłodze oznaczają – proszę wymienić.

Życzymy miłego pobytu!

A. W łazience.
B. W szafie.
C. Na łóżku.
D. Na biurku.