Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 681
Realizacja usług w recepcji
A. aquatele
B. rotele
C. botele
D. flytele
HGT.06 Pytanie 1 682
Realizacja usług w recepcji
Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?
A. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
B. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
C. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
D. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
HGT.06 Pytanie 1 683
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o całodobową obsługę pokoi
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
D. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
HGT.03 Pytanie 1 684
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność powinno się wykonać jako pierwszą podczas porządkowania lokalu mieszkalnego?
A. Odkurzyć wykładzinę
B. Zamienić pościel
C. Wyrzucić śmieci
D. Usunąć kurz z powierzchni mebli
HGT.03 Pytanie 1 685
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gdzie według podanych opcji pokojowa powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży oraz obuwia oraz igielnik, aby przygotować mieszkanie na przyjęcie gości?
A. W łazience
B. Na bagażniku
C. W szafie
D. Na biurku
HGT.06 Pytanie 1 686
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?
A. ściągnięcie środków z konta użytkownika
B. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
C. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
D. ustalenie tożsamości posiadacza karty
HGT.03 Pytanie 1 687
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji międzynarodowej dla 150 osób, podczas której tłumaczenie ma następować na bieżąco równolegle z wystąpieniem prelegenta. Przy wykonywaniu tej usługi hotel musi mieć dostęp do sprzętu do tłumaczenia.
A. szeptanego
B. zwrotnego
C. asymetrycznego
D. symultanicznego
HGT.03 Pytanie 1 688
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co należy zrobić, jeśli gość zgubi klucz do pokoju?
A. Natychmiastowe wymeldowanie gościa nie jest odpowiednim rozwiązaniem
B. Wydanie duplikatu klucza po potwierdzeniu tożsamości gościa
C. Zamknięcie pokoju do czasu znalezienia klucza nie rozwiązuje problemu
D. Zgłoszenie zgubienia klucza policji nie jest konieczne w przypadku zagubienia klucza hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 689
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz
A. przyjąć opłatę
B. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
C. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
D. zamknąć rachunek hotelowy gościa
HGT.06 Pytanie 1 690
Realizacja usług w recepcji
Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
* 5 posiłków dziennie * 2 konsultacje lekarskie * nieograniczony dostęp do napoi gorących * konsultacje z instruktorem nordic walking * codzienna sesja treningowa w sali fitness * 20% rabatu na wybrane zabiegi Beauty Spa | * bezpłatny parking monitorowany * profesjonalna opiekunka do dzieci * rodzinny turniej na kręgielni * zajęcia i animacje dla dzieci i dorosłych * 10% rabatu na zabiegi SPA * nieograniczony dostęp do basenu, jacuzzi * bezprzewodowy Internet |
Pakiet I | Pakiet II |
* butelka wina musującego na powitanie * romantyczna kolacja w blasku świec * sauna, jacuzzi z hydromasażem * odprężający masaż całego ciała * śniadanie serwowane do pokoju * parking monitorowany | * lunch kanapkowy-sałatkowy * przerwa kawowa z domowym ciastem * sala konferencyjna * bezprzewodowy Internet * zabieg w SPA * wypożyczalnia kijków nordic walking * uroczysta biesiada z muzyką |
Pakiet III | Pakiet IV |
A. Pakiet III
B. Pakiet I
C. Pakiet II
D. Pakiet IV
HGT.06 Pytanie 1 691
Realizacja usług w recepcji
Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:
A. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
B. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
C. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
D. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
HGT.06 Pytanie 1 692
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?
A. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
B. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
D. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
HGT.06 Pytanie 1 693
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?
A. Kierownik promocji
B. Pracownik działu rezerwacji
C. Recepcjonista
D. Zarządca hotelu
HGT.03 Pytanie 1 694
Obsługa gości w obiekcie świa…
W protokole zgłoszenia znalezionych przedmiotów, obok opisu przedmiotu oraz daty jego znalezienia, powinno się uwzględnić
A. numer dokumentu tożsamości znalazcy
B. wysokość odszkodowania
C. miejsce jego znalezienia
D. wartość zakupu przedmiotu
HGT.06 Pytanie 1 695
Realizacja usług w recepcji
Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi
A. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
B. spadnie
C. nie ulegnie zmianie
D. wzrośnie
HGT.06 Pytanie 1 696
Realizacja usług w recepcji
Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?
A. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
B. Weekendowe obniżki cen
C. Reklama w mediach
D. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
HGT.06 Pytanie 1 697
Realizacja usług w recepcji
Podczas swojej podróży, gość zatrzymał się w motelu. Jakie usługi, poza noclegiem, powinien koniecznie zaproponować mu recepcjonista?
A. Usługi sportowe.
B. Obsługa sprzętu turystycznego.
C. Pełne wyżywienie.
D. Miejsce do parkowania.
HGT.06 Pytanie 1 698
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wypadku należy zadzwonić po pomoc medyczną pod numer
A. 999 lub 112
B. 997 lub 112
C. 997 lub 998
D. 112 lub 113
HGT.06 Pytanie 1 699
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?
A. depozytowy
B. rozliczeniowy
C. skrytkowy
D. bagażowy
HGT.06 Pytanie 1 700
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy
B. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
C. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
D. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
HGT.06 Pytanie 1 701
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?
A. Kwitu parkingowego
B. Karty rejestracyjnej
C. Kwitu bagażowego
D. Karty rezerwacyjnej
HGT.06 Pytanie 1 702
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?
A. 25,22 zł
B. 24,22 zł
C. 23,22 zł
D. 22,22 zł
HGT.06 Pytanie 1 703
Realizacja usług w recepcji
Jaki skrót oznacza nocleg ze śniadaniem?
A. FB
B. HB
C. BB
D. OB
HGT.06 Pytanie 1 704
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a
A. dyrektorowi hotelu
B. pokojowej
C. portierowi
D. kierownikowi restauracji
HGT.06 Pytanie 1 705
Realizacja usług w recepcji
Hotel Zosia umożliwił komunikację z gośćmi poprzez internetowy komunikator Skype. Jakie narzędzie marketingowe zostało przez hotel wykorzystane?
A. Dystrybucję mieszaną
B. Promocję pośrednią
C. Promocję bezpośrednią
D. Dystrybucję pośrednią
HGT.06 Pytanie 1 706
Realizacja usług w recepcji
Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach
A. dystrybucji
B. sprzedaży osobistej
C. sponsoringu
D. public relations
HGT.06 Pytanie 1 707
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg
A. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
B. ze śniadaniem i obiadokolacją
C. bez wyżywienia
D. ze śniadaniem
HGT.06 Pytanie 1 708
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, na zewnątrz obiektu noclegowego musi być umieszczona
A. nazwa i adres firmy świadczącej usługi noclegowe w obiekcie
B. tablica wskazująca rodzaj oraz kategorię obiektu
C. informacja o zakresie oferowanych usług wraz z ich podstawowymi cenami
D. rok budowy budynku, w którym świadczone są usługi noclegowe
HGT.06 Pytanie 1 709
Realizacja usług w recepcji
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją
A. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
B. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
C. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
D. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
HGT.03 Pytanie 1 710
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiada za utrzymanie czystości oraz porządku w recepcyjnym holu hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Pokojowa
B. Korytarzowa
C. Portier
D. Recepcjonista
HGT.06 Pytanie 1 711
Realizacja usług w recepcji
Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować
A. spis rezerwacji
B. potwierdzenie rezerwacji
C. harmonogram rezerwacji
D. formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 712
Realizacja usług w recepcji
Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?
A. Dział handlowy
B. Dział marketingu
C. Dział techniczny
D. Dział gastronomiczny
HGT.06 Pytanie 1 713
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. dla stałych klientów
B. rodzinną
C. funkcjonalną
D. sezonową
HGT.03 Pytanie 1 714
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty są zobowiązane, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, do przeprowadzenia dodatkowego sprzątania pokoju i łazienki na prośbę gościa?
A. Schroniska młodzieżowe
B. Domy wycieczkowe
C. Hotele
D. Pensjonaty
HGT.03 Pytanie 1 715
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Francuska
B. Niemiecka
C. Standardowa
D. Angielska
HGT.06 Pytanie 1 716
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który ma minimum 10 pokoi, z przewagą miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to
A. kemping
B. hotel
C. motel
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 717
Realizacja usług w recepcji
Do kluczowych zadań pracownika zalicza się
A. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
B. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
C. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
D. zapewnienie właściwej organizacji pracy
HGT.06 Pytanie 1 718
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.
Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * |
---|---|---|---|---|---|---|
IV. Część mieszkalna | ||||||
26. | Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.): | O | O | O | O | O |
1) pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 | |
2) pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 | |
3) pokój 3-osobowy | 16 | 15 | 14 | |||
4) pokój 4-osobowy | 18 | 16 |
A. 12 m2
B. 18 m2
C. 10 m2
D. 16 m2
HGT.03 Pytanie 1 719
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dezynfekcję pościeli, koców, poduszek i materacy w obiektach hotelowych należy przeprowadzać co najmniej raz na
A. miesiąc
B. rok
C. pół roku
D. kwartał
HGT.06 Pytanie 1 720
Realizacja usług w recepcji
Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?
A. Rybę w sosie cytrynowym
B. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
C. Grzyby ze śmietaną
D. Wieprzową golonkę