Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 681
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował

A. allotment
B. overbooking
C. timesharing
D. czarter
HGT.06 Pytanie 1 682
Realizacja usług w recepcji

Jedną z cenionych cech psychofizycznych recepcjonisty, która ułatwia identyfikację potrzeb gościa, jest?

A. egzaltacja
B. erudycja
C. elokwencja
D. empatia
HGT.06 Pytanie 1 683
Realizacja usług w recepcji

Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?

A. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
C. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
D. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
HGT.06 Pytanie 1 684
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?

A. Public relations
B. Reklama
C. Promocja sprzedaży
D. Sprzedaż osobista
HGT.03 Pytanie 1 685
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić

A. laufer
B. molton
C. napperon
D. skirting
HGT.06 Pytanie 1 686
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy stanowi potwierdzenie

A. przyjęcia do przechowania bagażu klienta
B. gwarancji pokrycia kosztów przez klienta hotelowego za ewentualne szkody
C. zabezpieczenia rzeczy pozostawionej przez klienta w hotelu
D. przyjęcia do przechowania wartościowego przedmiotu klienta
HGT.03 Pytanie 1 687
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która kategoria usług obejmuje jedynie usługi komplementarne bez opłat?

A. Jazda konna, udzielenie pomocy w sytuacjach kryzysowych, wskazanie drogi do banku
B. Budzenie, wynajem leżaków, rezerwacja biletu na spektakl teatralny
C. Dostarczanie informacji, przesyłanie wiadomości, zamówienie taksówki
D. Serwowanie śniadania do pokoju, wymiana walut, plac zabaw
HGT.06 Pytanie 1 688
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze

A. promocji sprzedaży
B. strategii cenowej
C. strategii produktowej
D. public relations
HGT.06 Pytanie 1 689
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki należy zastosować w hotelu, aby przekazać gościom informacje o dodatkowych wycieczkach?

A. lokalne czasopisma
B. promocję bezpośrednią
C. agencję turystyczną
D. lokalną telewizję
HGT.06 Pytanie 1 690
Realizacja usług w recepcji

W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z

A. klucznicy
B. telewizji satelitarnej
C. telefonu i faxu
D. bankomatu
HGT.06 Pytanie 1 691
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw

A. zapytać o szczególne życzenia
B. zapytać o lokalizację pokoju
C. przekazać numer rezerwacji
D. ustalić termin pobytu
HGT.06 Pytanie 1 692
Realizacja usług w recepcji

Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?

A. Allotment
B. Voucher
C. Czarter
D. Czek
HGT.03 Pytanie 1 693
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przy podaniu jajecznicy z szynką, oprócz talerzyka na pieczywo, co jeszcze należy przygotować?

A. talerz zakąskowy, widelec i łyżkę
B. talerz głęboki, widelec i nóż
C. talerz zakąskowy, widelec i nóż
D. talerz głęboki, widelec i łyżkę
HGT.06 Pytanie 1 694
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
B. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
C. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
D. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
HGT.03 Pytanie 1 695
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie powierzchnie powinny być przetarte roztworem dezynfekującym podczas sprzątania mieszkania opuszczonego przez gościa?

A. Kieliszki do wody, pilot od telewizora, powierzchnia stołu
B. Klamki, podłoga w toalecie, parapet
C. Powierzchnia stołu, parapet, podłoga w toalecie
D. Słuchawkę od telefonu, pilot od telewizora, klamki
HGT.06 Pytanie 1 696
Realizacja usług w recepcji

Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?

A. HOTREC
B. HORECA
C. AIH
D. IH&RA
HGT.03 Pytanie 1 697
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych usług hotelowych nie należy do usług dodatkowych?

A. Przechowanie bagażu
B. Dostarczanie korespondencji
C. Użycie apteczki
D. Zajęcia na kręgielni
HGT.06 Pytanie 1 698
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?

A. Wypełniając formularz rezerwacji
B. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
C. Ustnie w dniu jego przybycia
D. W formie pisemnej
HGT.06 Pytanie 1 699
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
B. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
C. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
D. obsługa gościa w recepcji hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 700
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Widok****
ul. Leśna 14
58-310 Szczawno-Zdrój

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego

Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • − 15% rabatu na usługi noclegowe i gastronomiczne
  • − 20% rabatu na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • − późniejszy check-out
  • − wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy kart VIP

A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Sponsoring.
HGT.06 Pytanie 1 701
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę serwowania śniadań wykorzystuje się podczas organizacji dużych konferencji?

A. a'la carte w restauracji
B. serwis pokojowy
C. bufet śniadaniowy
D. pakiet śniadaniowy
HGT.06 Pytanie 1 702
Realizacja usług w recepcji

Małżeństwo z dwójką małych dzieci zamierza spędzić wakacje w luksusowym hotelu położonym jak najbliżej morza, który zapewni im nocleg w pokoju typu studio, atrakcje związane z pobytem oraz opiekę nad dziećmi. Którą ofertę powinien zaproponować gościom pracownik działu rezerwacji sieci hoteli Raj?

Hotel Słońce****Hotel Arka****
Lokalizacja – 50 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – wypożyczalnia rowerów, opiekunka do dzieci, zabawy w basenie
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – studio, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, pełne wyżywienie
A.B.
Hotel Eden*****Hotel Diament*****
Lokalizacja – własna plaża
Pokoje – dwuosobowe, apartamenty
Usługi – program animacji dla dzieci i dorosłych, opiekunka do dzieci, bezpłatny parking
Lokalizacja – 150 m do morza
Pokoje – dwuosobowe, studio, apartamenty
Usługi – odnowa biologiczna, opiekunka do dzieci, wycieczki po okolicy
C.D.

A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
HGT.06 Pytanie 1 703
Realizacja usług w recepcji

Do obowiązków personelu recepcji hotelowej nie należy

A. budzenie gości
B. przechowywanie rzeczy wartościowych gości
C. odprowadzanie gości do ich pokoi
D. rejestrowanie przybywających
HGT.06 Pytanie 1 704
Realizacja usług w recepcji

Jakiego zwrotu powinno się użyć, pisząc list powitalny do rektora uczelni wyższej?

A. Wasza Ekscelencja
B. Szanowny Rektorze
C. Panie Dyrektorze
D. Jego Magnificencja
HGT.06 Pytanie 1 705
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?

A. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
B. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
C. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
D. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
HGT.03 Pytanie 1 706
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co powinna uczynić osoba sprzątająca, która po opuszczeniu pokoju przez gościa zauważyła zegarek?

A. Przekazać go do depozytu
B. Zostawić zegarek w pomieszczeniu
C. Zawiadomić kierownika służby pięter
D. Poinformować dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 1 707
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?

A. Księgowości
B. Rezerwacji
C. Zaopatrzenia
D. Technicznego
HGT.06 Pytanie 1 708
Realizacja usług w recepcji

Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować

A. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
B. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
C. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
D. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
HGT.06 Pytanie 1 709
Realizacja usług w recepcji

Zapotrzebowanie na usługi hotelowe

A. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
B. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
C. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
D. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 710
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1

Nazwa pakietuElementy pakietu
BIAŁYmenu śródziemnomorskie, kwiaty w dniu przyjazdu
INDYGObasen kryty i otwarty, rowery bez ograniczeń czasowych
LILAAI, centrum wellness, codziennie zabieg SPA do wyboru
SEPIAkolacja powitalna z muzyką, jeden masaż relaksacyjny ciała

A. Biały.
B. Lila.
C. Sepia.
D. Indygo.
HGT.03 Pytanie 1 711
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z zatrudnionych w służbie pięter regularnie współdziała z dysponentem w celu aktualizacji danych dotyczących statusu pokoi oraz harmonogramu ich sprzątania?

A. Pokojowa na dyżurze
B. Osoba zajmująca się magazynem
C. Pracownik odpowiedzialny za korytarze
D. Inspektor pięter
HGT.06 Pytanie 1 712
Realizacja usług w recepcji

Wymień dane, które powinny być zawarte w karcie pobytu gościa w hotelu?

A. Nazwisko gościa, typ pokoju, adres gościa
B. Dane osobowe gościa, koszt, data wyjazdu
C. Nazwisko gościa, data przybycia, podpis gościa
D. Nazwisko gościa, numer pokoju, czas pobytu
HGT.06 Pytanie 1 713
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przeprowadzi proces zameldowania grupy w hotelu na podstawie

A. karty zamówienia
B. potwierdzenia rezerwacji
C. voucheru
D. dostarczonej listy uczestników
HGT.03 Pytanie 1 714
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który pracownik działu pięter odpowiada za prowadzenie ewidencji używanych środków trwałych oraz sprzętu, opracowywanie harmonogramów pracy i rejestrowanie przedmiotów zostawionych przez gości?

A. Magazynier bielizny
B. Inspektor pięter
C. Pokojowa lotna
D. Kierownik pięter
HGT.03 Pytanie 1 715
Obsługa gości w obiekcie świa…

W trakcie przygotowywania bufetu na śniadanie, co powinno znajdować się w witrynach chłodniczych?

A. sery dojrzewające
B. zimne przekąski
C. napoje owocowe
D. wypieki
HGT.03 Pytanie 1 716
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy przeprowadzić, aby zdezynfekować jaja w hotelowej restauracji, gdy będą one wykorzystane w potrawach na surowo?

A. Umyć roztworem wodnym octu
B. Zanurzyć w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
C. Zanurzyć w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
D. Umyć dokładnie w zimnej wodzie
HGT.03 Pytanie 1 717
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć lampy wiszące w hotelu.

Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach
Czynności wykonywane 1 raz dziennie:
a)przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy
b)mycie parapetów wewnętrznych
Czynności wykonywane 2 razy dziennie:
a)odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych
Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu:
a)mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym
Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu:
a)mycie gąśnic
b)mycie lamp ściennych
c)mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami)
d)mycie drzwi wejściowych do hotelu
Czynności wykonywane 1 raz na kwartał:
a)mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych
b)mycie lamp wiszących

A. 1 raz w tygodniu.
B. 1 raz na kwartał.
C. 2 razy w roku.
D. 2 razy dziennie.
HGT.03 Pytanie 1 718
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zestawów śniadaniowych obejmuje grupę potraw oraz napojów typowych dla pełnego śniadania wiedeńskiego?

A. Kawa z dodatkiem śmietanki, pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku
B. Kawa, herbata lub mleko, sok z owoców cytrusowych lub warzywny, zupa mleczna, ryby na gorąco lub na zimno, potrawy z jaj lub z mięsa, masło, pieczywo
C. Herbata, kawa, czekolada lub kakao, według gustu konsumentów, ciasto drożdżowe, rogaliki, masło, konfitury, dżem oraz miód
D. Kawa naturalna lub herbata, mleko lub śmietanka, pieczywo, masło, jaja po wiedeńsku, wędliny, sery, miód i dżem
HGT.06 Pytanie 1 719
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. globalny system dystrybucji
B. internetowy portal rezerwacji
C. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
D. komputerowy system rezerwacyjny
HGT.03 Pytanie 1 720
Obsługa gości w obiekcie świa…

W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.

Terminarz zabiegów
Imię i nazwisko gościa:Marta Lipińska
Data zabiegu:8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r.
Rodzaj zabiegu:masaż klasyczny całkowity
Cena zabiegu:120 złotych
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa.
Podpis gościa:Marta Lipińska
Podpis wystawcy dokumentu:Jan Nowakowski
Data wystawienia dokumentu:........................

A. 6 listopada 2016 r.
B. 4 listopada 2016 r.
C. 8 listopada 2016 r.
D. 9 listopada 2016 r.