Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 841
Realizacja usług w recepcji

Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest

A. atrakcyjność terenu
B. możliwości transportowe
C. nawyki
D. terroryzm
HGT.03 Pytanie 1 842
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na stół do śniadania kontynentalnego, dla każdego z gości, oprócz talerzyka śniadaniowego z serwetką, co należy jeszcze przygotować?

A. menaż, filiżankę oraz łyżeczkę
B. kieliszek na jajko, filiżankę i łyżeczkę
C. nóż do zakąsek, filiżankę z podstawką oraz łyżeczkę
D. nóż do zakąsek, widelec do zakąsek
HGT.03 Pytanie 1 843
Obsługa gości w obiekcie świa…

Opcja zakupu czekoladek w hotelowej cukierni, które są produkowane na terenie obiektu, jest przykładem usługi

A. uzupełniającej
B. towarzyszącej
C. fakultatywnej
D. podstawowej
HGT.06 Pytanie 1 844
Realizacja usług w recepcji

Motel jest rodzajem obiektu:

A. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
B. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
C. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
D. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
HGT.03 Pytanie 1 845
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pensjonat, przygotowując się do letniego sezonu, przeprowadza szereg gruntownych porządków, w tym przesuwanie szaf i mebli, pranie zasłon oraz firanek, czyszczenie ścian, cyklinowanie i pastowanie podłóg, a także trzepanie dywanów oraz mebli tapicerowanych. Wymienione działania klasyfikowane są jako sprzątanie

A. bieżącego
B. sezonowego
C. awaryjnego
D. specjalnego
HGT.03 Pytanie 1 846
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż poprawną sekwencję działań, które wykonuje pokojówka podczas sprzątania pokoju w hotelu?

A. Pościelenie łóżka, opróżnienie kosza, odkurzenie, otworzenie okna
B. Otworzenie okna, pościelenie łóżka, odkurzenie, opróżnienie kosza
C. Opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie, otworzenie okna
D. Otworzenie okna, opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie
HGT.03 Pytanie 1 847
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył zamówienie w hotelu na urządzenie imprezy z okazji podpisania umowy handlowej. Zwrócił się z prośbą o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki typ przyjęcia powinien zaproponować recepcjonista gościowi?

A. Coctail party
B. Lampkę wina
C. Garden party
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.06 Pytanie 1 848
Realizacja usług w recepcji

W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?

A. 60%
B. 65%
C. 80%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 1 849
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty

A. regresywna
B. bez zmian
C. uzgadniana
D. zmniejszona
HGT.06 Pytanie 1 850
Realizacja usług w recepcji

Każda opłacalna, masowa metoda przekazu informacji o produkcie przez danego nadawcę to

A. akwizycja
B. pośrednictwo
C. logistyka
D. reklama
HGT.06 Pytanie 1 851
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. serwowanie śniadań do pokoju.
B. całodzienne wyżywienie.
C. możliwość parkowania pojazdów.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
HGT.03 Pytanie 1 852
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym momencie powinno się przygotować w pokoju hotelowym powitanie dla gościa VIP, zawierające między innymi butelkę schłodzonego szampana oraz kosz z owocami i ciastkami?

A. W dniu przyjazdu, zaraz po wejściu gościa do pokoju
B. W dniu wyjazdu, tuż przed opuszczeniem pokoju przez gościa
C. W dniu przyjazdu, przed przekroczeniem progu pokoju przez gościa
D. W dniu wyjazdu gościa, wczesnym porankiem
HGT.06 Pytanie 1 853
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, obiekty hotelarskie w pełni sezonowe oraz oferujące nocleg w namiotach, to

A. motele
B. pola biwakowe
C. kempingi
D. domy wycieczkowe
HGT.03 Pytanie 1 854
Obsługa gości w obiekcie świa…

Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania

A. sezonowego
B. awaryjnego
C. okolicznościowego
D. gruntownego
HGT.03 Pytanie 1 855
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich hotelach oferowane jest śniadanie kontynentalne?

A. Ekonomicznych
B. Luksusowych
C. Kongresowych
D. Butikowych
HGT.03 Pytanie 1 856
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?

A. Czyścik.
B. Zamiatarka.
C. Polerka.
D. Odkurzacz.
HGT.06 Pytanie 1 857
Realizacja usług w recepcji

Przekazanie informacji o zwiększonej liczbie zajętych pokoi powinno nastąpić w pierwszej kolejności do

A. dyrekcji
B. służbie pięter
C. administracji
D. służbie parterowej
HGT.03 Pytanie 1 858
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby przygotować kawę po irlandzku, należy uzyskać napar kawowy oraz:

A. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
B. whisky, brązowy cukier, bitą śmietanę
C. mleko, śmietankę, cukier
D. skórkę pomarańczową, wrzątek, cukier, bitą śmietankę
HGT.03 Pytanie 1 859
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z menedżerów w hotelu 5* odpowiada za planowanie oraz koordynację działań związanych z obsługą gości w pokojach oraz innych miejscach w części mieszkalnej?

A. Służby parterowej
B. Recepcji
C. Gastronomii
D. Służby pięter
HGT.03 Pytanie 1 860
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jeśli blat kwadratowego stołu ma wymiary 80 x 80 cm, to jaki powinien mieć standardowy rozmiar obrus?

A. 100 x 100 cm
B. 120 x 120 cm
C. 140 x 140 cm
D. 80 x 80 cm
HGT.06 Pytanie 1 861
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić duże obłożenie w zimowym sezonie, hotel usytuowany w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. timesharing
B. first minute
C. rack rate
D. all inclusive
HGT.06 Pytanie 1 862
Realizacja usług w recepcji

Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?

A. Techniczny
B. Odnowy biologicznej
C. Służby pięter
D. Gastronomii
HGT.03 Pytanie 1 863
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z podanych miejsc pokojowa powinna umieścić zamieszczoną w ramce informację?

Drogi Gościu.

W trosce o ochronę środowiska prosimy o współpracę.

Ręczniki na wieszaku oznaczają – będę ich nadal używać.

Ręczniki na podłodze oznaczają – proszę wymienić.

Życzymy miłego pobytu!

A. W łazience.
B. Na biurku.
C. Na łóżku.
D. W szafie.
HGT.03 Pytanie 1 864
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie obowiązki wykonuje housekeeper supervisor?

A. nadzór nad pracą służby pięter oraz kontrolę pokoi przygotowanych dla gości
B. zarządzanie magazynem bielizny brudnej i czystej
C. realizowanie zadań i czynności zleconych przez inspektora pięter
D. współpracę z działem HR przy rekrutacji pracowników
HGT.03 Pytanie 1 865
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dezynfekcję pościeli, koców, poduszek i materacy w obiektach hotelowych należy przeprowadzać co najmniej raz na

A. kwartał
B. miesiąc
C. pół roku
D. rok
HGT.06 Pytanie 1 866
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji turystycznej przybył przewodnik z grupą studentów z Wielkiej Brytanii, którzy wcześniej dokonali rezerwacji i otrzymali potwierdzenie. Jaką procedurę wybierze recepcjonista?

A. Check - out grupy turystycznej
B. Czarter grupy turystycznej
C. Przebukowanie grupy turystycznej
D. Check - in grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 867
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?

A. Single room
B. Triple room
C. Double room
D. Suitę room
HGT.06 Pytanie 1 868
Realizacja usług w recepcji

Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?

PAKIET BIZNES
  • 20% rabatu na usługi noclegowe
  • wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO
  • noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
  • 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej, Wi-Fi
  • parking gratis
PAKIET TRENING
  • noclegi, śniadania, obiadokolacje wg programu organizatora
  • wynajem sali konferencyjnej
  • materiały konferencyjne (papier i długopisy)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX
  • noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
  • 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
  • nieograniczony dostęp do Internetu
  • parking gratis

A. Biznes.
B. Trening.
C. Relax.
D. Korpo.
HGT.06 Pytanie 1 869
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację

A. gwarantowaną
B. przedwstępną
C. niegwarantowaną
D. kredytową
HGT.06 Pytanie 1 870
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?

A. Szacunku i uznania.
B. Przynależności.
C. Społeczną.
D. Samorealizacji.
HGT.03 Pytanie 1 871
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?

A. Od -5°C do -1°C
B. Od -10°C do -6°C
C. Od +7°C do +15°C
D. Od 0°C do +6°C
HGT.06 Pytanie 1 872
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien

A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
B. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
C. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
D. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
HGT.03 Pytanie 1 873
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi, codzienna zmiana pościeli, na życzenie gościa, nie będzie traktowana jako dodatkowa usługa płatna w hotelu?

A. tylko 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. tylko 5*
HGT.06 Pytanie 1 874
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę trzeba wpisać na fakturze w polu wartość netto, jeżeli całkowity koszt wynajmu sali konferencyjnej wynosi 800,00 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?

A. 984,00 zł
B. 650,41 zł
C. 949,59 zł
D. 616,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 875
Realizacja usług w recepcji

Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje

A. ilość obiektów noclegowych
B. promocja na targach, jakość produktu
C. wielkość obiektu hotelowego
D. położenie miejsca
HGT.06 Pytanie 1 876
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to

A. wyliczenie kosztów
B. zlecenie przelewu
C. voucher
D. faktura
HGT.06 Pytanie 1 877
Realizacja usług w recepcji

Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?

A. burmistrza
B. ministra gospodarki
C. wojewody
D. marszałka województwa
HGT.06 Pytanie 1 878
Realizacja usług w recepcji

Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?

A. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
B. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
C. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
D. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
HGT.03 Pytanie 1 879
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych usług każdy obiekt hotelowy zapewnia nieodpłatnie swoim gościom?

A. Serwowanie posiłków do pokoi
B. Opiekę nad dziećmi
C. Wypożyczenie żelazka
D. Pranie ubrań
HGT.06 Pytanie 1 880
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy do hotelu przybywa stały gość z tytułem VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać informację

A. dyrektorowi hotelu
B. menedżerowi restauracji
C. portierowi
D. sprzątaczce
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły