Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1 841
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. usługi rozrywkowe oraz zabiegi zdrowotne
B. zabiegi zdrowotne
C. usługi rozrywkowe
D. zabiegi prozdrowotne i poprawiające urodę
HGT.06 Pytanie 1 842
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.
A. 920,00 zł
B. 220,00 zł
C. 460,00 zł
D. 700,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 843
Realizacja usług w recepcji
Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?
Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha. Na życzenie Gości oferujemy:
|
A. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
D. Centrum SPA i wynajem samochodu.
HGT.06 Pytanie 1 844
Realizacja usług w recepcji
Które z zachowań narusza zasady savoir-vivre w stosunku do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim podczas jej zameldowania w hotelu?
A. Wyręczanie gościa we wszystkich czynnościach
B. Zajmowanie przez recepcjonistę pozycji siedzącej na krześle, na wysokości osoby poruszającej się na wózku
C. Umieszczanie niezbędnych przedmiotów w zasięgu rąk osoby poruszającej się na wózku
D. Przemieszczanie wózka w miejsce wskazane przez gościa
HGT.03 Pytanie 1 845
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który zestaw składników stanowi wyłącznie elementy typowe dla angielskiego śniadania?
A. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami bekonu, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
B. Naleśniki na gorąco, jajka sadzone z boczkiem, masło, konfitury, dżem oraz miód, chleb jasny lub ciemny, kawa, woda z cytryną
C. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, chleb jasny lub ciemny, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
D. Płatki kukurydziane, płatki pszenne, musli, ryba podawana na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
HGT.06 Pytanie 1 846
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie współpracy biura turystycznego z innymi agencjami podróży to działanie marketingowe w sferze
A. promocji
B. dystrybucji
C. produktu
D. ceny
HGT.06 Pytanie 1 847
Realizacja usług w recepcji
Czym jest hotel?
A. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
B. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
C. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
D. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 1 848
Realizacja usług w recepcji
Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?
A. 1 dzień
B. 3 dni
C. 5 dni
D. 10 dni
HGT.06 Pytanie 1 849
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy
A. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
B. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
C. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
D. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
HGT.03 Pytanie 1 850
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie śniadanie powinno być zaserwowane grupie turystycznej, jeżeli na voucherze wskazana jest opcja wyżywienia Bermuda Plan (BP)?
A. Greckie
B. Rosyjskie
C. Angielskie
D. Amerykańskie
HGT.03 Pytanie 1 851
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie zamieszczonego harmonogramu określ, jak często należy myć lampy wiszące w hotelu.
Harmonogram utrzymania czystości w holach oraz korytarzach | |
Czynności wykonywane 1 raz dziennie: | |
a) | przecieranie blatu recepcji oraz stolików znajdujących się w holu głównym i na piętrach korytarzy |
b) | mycie parapetów wewnętrznych |
Czynności wykonywane 2 razy dziennie: | |
a) | odkurzanie korytarzy, mycie podłogi w holu recepcyjnym oraz schodów wejściowych |
Czynności wykonywane 3 razy w tygodniu: | |
a) | mycie foteli skórzanych znajdujących się w holu recepcyjnym |
Czynności wykonywane 1 raz w tygodniu: | |
a) | mycie gąśnic |
b) | mycie lamp ściennych |
c) | mycie grzejników (przestrzenie między żeberkami) |
d) | mycie drzwi wejściowych do hotelu |
Czynności wykonywane 1 raz na kwartał: | |
a) | mycie okien z zewnątrz i od wewnątrz wraz z futrynami oraz parapetów zewnętrznych |
b) | mycie lamp wiszących |
A. 2 razy dziennie.
B. 1 raz na kwartał.
C. 2 razy w roku.
D. 1 raz w tygodniu.
HGT.06 Pytanie 1 852
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?
A. Potwierdzona
B. Gwarantowana
C. Wstępna
D. Kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 853
Realizacja usług w recepcji
Oblicz wartość wskaźnika YELD dla średniej ceny noclegu w hotelu równej 220 zł oraz średniej frekwencji na poziomie 60%?
A. 6 600 zł
B. 132 zł
C. 13 200 zł
D. 52 zł
HGT.06 Pytanie 1 854
Realizacja usług w recepcji
Bez względu na typ, każdy hotel powinien mieć
A. wyznaczone pomieszczenia dla palących
B. sale wielofunkcyjne, przystosowane do specyfiki obiektu
C. możliwość dostępu do Internetu w każdej jednostce mieszkalnej
D. strefę odnowy biologicznej
HGT.03 Pytanie 1 855
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?
A. Ryżowe
B. Jęczmienne
C. Orkiszowe
D. Pszenne
HGT.06 Pytanie 1 856
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu promocję usług stosuje hotel, który akceptuje karty lojalnościowe?
A. Reklama bezpośrednia
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Promocję sprzedaży
D. Folder informacyjny
HGT.06 Pytanie 1 857
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista w niewypełnione pole w przedstawionym fragmencie faktury VAT?
Nazwa usługi | PKWiU | J.m. | Ilość | Cena jedn. netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka podatku VAT w % | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pobyt w hotelu | 55.10 | doba | 4 | 934,58 | 7% | 1000,00 |
A. 267,50 zł
B. 250,00 zł
C. 264,33 zł
D. 233,65 zł
HGT.03 Pytanie 1 858
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czekoladowo-brązowa pianka, znana jako crema, jest oznaką właściwego parzenia kawy?
A. espresso
B. au lait
C. con panna
D. macchiato
HGT.06 Pytanie 1 859
Realizacja usług w recepcji
Osoby korzystające z wszelkich usług oraz produktów oferowanych przez obiekt hotelarski, za wyjątkiem noclegów, klasyfikuje się jako
A. turyści
B. passants
C. podróżnicy
D. goście
HGT.06 Pytanie 1 860
Realizacja usług w recepcji
Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?
A. Rejestracyjna
B. Pobytu
C. Stałego klienta
D. Kredytowa
HGT.06 Pytanie 1 861
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
A. 6 000
B. 4 500
C. 2000
D. 1 500
HGT.06 Pytanie 1 862
Realizacja usług w recepcji
Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?
A. Allotment
B. Czarter
C. Czek
D. Voucher
HGT.06 Pytanie 1 863
Realizacja usług w recepcji
Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?
A. Siłownia, dyskoteka.
B. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
C. Room service, klub hotelowy.
D. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
HGT.03 Pytanie 1 864
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z przedstawionych fragmentów zamówienia dotyczy usług dodatkowych typu biznesowego?
A. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na seminarium dla dwustu osób, a także o zorganizowanie przerw kawowych. Salę prosimy wyposażyć w sprzęt multimedialny, mównicę oraz mikrofon bezprzewodowy.
B. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na uroczysty bankiet z okazji urodzin. W menu proszę uwzględnić tort ze świeczkami i po lampce szampana.
C. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na spotkanie ze znanym pisarzem. Krzesła prosimy ustawić w układzie teatralnym, a salę prosimy dodatkowo wyposażyć w mikrofon bezprzewodowy i projektor multimedialny.
D. Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na pokaz mody. Prosimy także o zorganizowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. Salę prosimy zaaranżować odpowiednio do przedsięwzięcia.
HGT.06 Pytanie 1 865
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa jest dostępna
A. we wszystkich hotelach
B. w hotelu 3*
C. w motelu 3*
D. w pensjonacie 3*
HGT.06 Pytanie 1 866
Realizacja usług w recepcji
Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?
A. Niegwarantowaną
B. Gwarantowaną
C. Wstępną
D. Kredytową
HGT.03 Pytanie 1 867
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadanie sporządzania miesięcznych planów pracy dla pracowników służby pięter należy do zadań
A. kierownika recepcji
B. kierownika pięter
C. starszej pokojowej
D. pracuownika marketingu
HGT.03 Pytanie 1 868
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując pokój dla gościa VIP, pracownik obsługi powinien przede wszystkim umieścić w nim
A. komplet hotelowych drobiazgów
B. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
C. list powitalny od dyrektora hotelu
D. laptop z drukarką
HGT.03 Pytanie 1 869
Obsługa gości w obiekcie świa…
W terminie od 4 do 17 listopada 2021 r. pani Maria Nowakowska przebywała w hotelu. Czwartego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaże. Wskaż datę wystawienia dokumentu przez pracownika hotelu.
Terminarz zabiegów | |
Imię i nazwisko gościa: Maria Nowakowska | |
Data zabiegu: 8 listopada 2021 r., 11 listopada 2021 r. | |
Rodzaj zabiegu: masaż klasyczny całkowity | |
Cena zabiegu: 120 złotych | |
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa. | |
Podpis gościa: Maria Nowakowska | |
Podpis wystawcy dokumentu: Jan Nowakowski | |
Dokument wystawiono dnia: ................................. |
A. 11 listopada 2021 r.
B. 4 listopada 2021 r.
C. 8 listopada 2021 r.
D. 7 listopada 2021 r.
HGT.06 Pytanie 1 870
Realizacja usług w recepcji
Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?
A. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
B. skontaktować się z przełożonym
C. odesłać klienta do przełożonego
D. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
HGT.06 Pytanie 1 871
Realizacja usług w recepcji
Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?
A. 150,00 zł
B. 170,00 zł
C. 120,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 872
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?
Hotel Diament | ||
ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa | ||
NIP 900 80 70 600 | ||
2016-02-25 | 156 | |
Paragon fiskalny | ||
Parking | 2* 20,00 | 40,00 A |
Obiadokolacja | 2* 60,00 | 120,00 B |
Nocleg | 2* 300,00 | 600,00 B |
SP.OP A | 40,00 | |
PTU A 23% | 7,48 | |
SP.OP B | 720,00 | |
PTU B 8% | 53,33 | |
SUMA | 760,00 | |
CE0989009999099880000000A3988 | ||
00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00 | ||
Nr systemowy 00987 |
A. 40,00 zł
B. 53,33 zł
C. 7,48 zł
D. 60,81 zł
HGT.03 Pytanie 1 873
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak należy postąpić zleceniodawcy room service po wejściu do pokoju klienta, który zamówił płatne śniadanie do pokoju?
A. Postawić tacę na stoliku, przyjąć płatność i pożegnać klienta
B. Postawić tacę we wskazanym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć płatność
C. Postawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
D. Postawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i uprzejmie pożegnać klienta
HGT.06 Pytanie 1 874
Realizacja usług w recepcji
Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 1 875
Realizacja usług w recepcji
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
A. udzielić pomocy doraźnej
B. powiadomić rodziców
C. poinformować kierownika obiektu
D. wezwać pogotowie
HGT.06 Pytanie 1 876
Realizacja usług w recepcji
Aktywny wypoczynek, który wymaga przygotowania fizycznego, wyposażenia oraz umiejętności, to turystyka
A. krajoznawcza
B. pielgrzymkowa
C. kwalifikowana
D. biznesowa
HGT.06 Pytanie 1 877
Realizacja usług w recepcji
Najniższy poziom standardu domów wycieczkowych oznaczany jest
A. cyfrą rzymską I
B. *gwiazdką
C. cyfrą rzymską III
D. ***gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 1 878
Realizacja usług w recepcji
Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, noclegu lub wynajmu samochodu w Stanach Zjednoczonych dla turysty, który obecnie znajduje się w hotelu w Europie?
A. Fidelio, Chart, ProHott
B. Sabre, Galileo, Amadeus
C. Travelocity, Travels-web, Expedia
D. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
HGT.06 Pytanie 1 879
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
B. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
C. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
D. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
HGT.06 Pytanie 1 880
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, jaką kwotę gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli łączna wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji wpłacono na rachunek hotelu zaliczkę równą 30%.
A. 360 zł
B. 840 zł
C. 300 zł
D. 960 zł