Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1841
Realizacja usług w recepcji

Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni

A. francuskiej
B. hiszpańskiej
C. niemieckiej
D. włoskiej
HGT.03 Pytanie 1843
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Do podstawowych
B. Do fakultatywnych
C. Do towarzyszących
D. Do uzupełniających
Realizacja usług w recepcji

Jaki rodzaj usług dodatkowych oferuje pensjonat w Karpaczu?

Oferta pensjonatu w Karpaczu
Zima w Karkonoszach to raj dla zwolenników aktywnego wypoczynku. Z myślą o amatorach białego szaleństwa pensjonat w Karpaczu przygotował wyjątkową ofertę, obejmującą 7 noclegów ze śniadaniami i kolacjami w formie bufetu. W ramach pakietu goście będą mogli skorzystać z zajęć aerobowych oraz ćwiczeń relaksacyjnych i odprężających dla wzmocnienia ducha.
Wiadomości turystyczne XII 2011 r.

A. Spa.
B. Wellness i fitness.
C. Bufet szwedzki.
D. Aktywny wypoczynek na śniegu.
HGT.06 Pytanie 1847
Realizacja usług w recepcji

Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?

A. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
C. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
D. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
Realizacja usług w recepcji

Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?

A. Pranie odzieży, informacja turystyczna
B. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
C. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
D. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
HGT.06 Pytanie 1850
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?

I.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamento BB
o pokój jednoosobowyx HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
II.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
x pokój dwuosobowy (twin)x FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
III.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
x pokój dwuosobowy (double)x AI
IV.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamentx BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI

A. IV
B. I
C. III
D. II
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj metodę układania pościeli, w której materac jest przykrywany jednym prześcieradłem, na którym umieszczane jest drugie prześcieradło, a następnie koc, który jest zawijany z fragmentu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Angielska
B. Standardowa
C. Niemiecka
D. Francuska
HGT.06 Pytanie 1853
Realizacja usług w recepcji

Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o

A. informację o liczbie kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży
B. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przyjazdu
C. informację o liczbie dzieci oraz o pierwszym posiłku
D. spis adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników
HGT.06 Pytanie 1856
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?

A. Propozycję hotelu
B. Wstępny rachunek
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Cennik pokoi
HGT.06 Pytanie 1858
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?

A. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
B. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
C. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
D. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
Realizacja usług w recepcji

Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju

A. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
B. w dodatkowe łóżko dla gościa
C. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
D. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
HGT.06 Pytanie 1868
Realizacja usług w recepcji

Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni

A. włoskiej
B. hiszpańskiej
C. greckiej
D. francuskiej
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?

A. 7 500,00 zł
B. 5 050,00 zł
C. 10 100,00 zł
D. 15 000,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelowej restauracji część dań śniadaniowych serwowano w obecności gości, korzystając z stołu pomocniczego. Jaką metodę obsługi zastosowano?

A. Francuską
B. Angielską
C. Niemiecką
D. Rosyjską
HGT.06 Pytanie 1876
Realizacja usług w recepcji

Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie

A. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
B. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
C. dodatkowego sprzątania pokoju
D. doposażenia pokoju w łóżeczko
HGT.06 Pytanie 1878
Realizacja usług w recepcji

Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?

A. Gastronomia i służba parterowa
B. Gastronomia i służba pięter
C. Marketing i służba parterowa
D. Marketing i służba pięter