Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 1 841
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?

A. minibar
B. lodówka
C. sejf
D. telefon
HGT.06 Pytanie 1 842
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
B. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
C. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
D. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
HGT.06 Pytanie 1 843
Realizacja usług w recepcji

Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?

A. za plecami pracownika recepcji
B. na ladzie znajdującej się w recepcji
C. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
D. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
HGT.06 Pytanie 1 844
Realizacja usług w recepcji

Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?

A. Służby pięter
B. Administracyjny
C. Gastronomiczny
D. Marketingu
HGT.06 Pytanie 1 845
Realizacja usług w recepcji

W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?

A. 1*
B. 4*
C. 2*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 1 846
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?

A. Protokół rzeczy znalezionych
B. Protokół rzeczy pozostawionych
C. Regulamin usługi depozytowej
D. Kontrolkę sejfu depozytowego
HGT.06 Pytanie 1 847
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie sporządzonego przez gościa upoważnienia określ, który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista hotelu Feliks w karcie rezerwacji.

Warszawa, 15.05.2016 r.
Upoważnienie
Upoważniam hotel Feliks ***, ul. Spokojna 23, 05-075 Warszawa do obciążenia mojego rachunku bankowego kwotą równą wartości złożonego przeze mnie zamówienia.
Właściciel rachunku
Imię i nazwisko: Jan Kowalski
Adres: ul. Targowa 123, 00-250 Warszawa
Numer rachunku: 33102500000054454552001515
Jan Kowalski

A. Kredytową.
B. Niegwarantowaną.
C. Wstępną.
D. Gwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 1 848
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?

A. Pakiet turystyczny
B. Pakiet rehabilitacyjny
C. Pakiet rozrywkowy
D. Pakiet sportowy
HGT.06 Pytanie 1 849
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
B. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
C. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
D. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
HGT.06 Pytanie 1 850
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?

A. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
B. Aktywować system alarmowy i użyć broni
C. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
D. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
HGT.06 Pytanie 1 851
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?

A. zawiadomić zakład energetyczny
B. odłączyć dopływ prądu do pokoju
C. powiadomić straż pożarną
D. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
HGT.03 Pytanie 1 852
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zaproponować organizatorom kongresu dla 250 osób?

A. W podkowę
B. Klasowe
C. Bankietowe
D. Teatralne
HGT.06 Pytanie 1 853
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
B. Zapiekanka z bakłażanów
C. Rostbef z ziemniakami
D. Pierogi z soczewicą
HGT.03 Pytanie 1 854
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?

A. Pszenne
B. Orkiszowe
C. Ryżowe
D. Jęczmienne
HGT.06 Pytanie 1 855
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi przyjęć dyplomatycznych w hotelu, powinno się zastosować serwis

A. niemiecki
B. francuski
C. amerykański
D. mieszany
HGT.06 Pytanie 1 856
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
B. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
C. Osobista opieka nad gościem
D. Obsługa usługi budzenia
HGT.06 Pytanie 1 857
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to

A. ekstrawertyk
B. choleryk
C. melancholik
D. sangwinik
HGT.06 Pytanie 1 858
Realizacja usług w recepcji

Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:

A. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
B. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
C. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
D. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
HGT.06 Pytanie 1 859
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty są klasyfikowane według czterech kategorii z oznaczeniem gwiazdek?

A. pensjonatów
B. mieli
C. hoteli
D. kempingów
HGT.06 Pytanie 1 860
Realizacja usług w recepcji

Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?

A. Piknik Country & Folk w Mrągowie
B. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
C. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
HGT.06 Pytanie 1 861
Realizacja usług w recepcji

Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?

A. Gwarantowaną
B. Niepotwierdzoną
C. Wstępną
D. Kredytową
HGT.03 Pytanie 1 862
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie aktualnym harmonogramem wynajmu sal przez dział obsługi konferencji przede wszystkim umożliwia

A. wyeliminowanie przypadków podwójnych rezerwacji
B. pokazanie saly klientowi
C. organizację wyposażenia sali
D. wprowadzenie różnych układów stołów
HGT.06 Pytanie 1 863
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
B. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
C. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
D. określenie dostępnych usług dla gościa
HGT.06 Pytanie 1 864
Realizacja usług w recepcji

Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?

A. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
B. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
D. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
HGT.03 Pytanie 1 865
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką opcję śniadania warto zaproponować nowożeńcom, którzy planują pobyt w apartamencie po zakończeniu przyjęcia weselnego?

A. Room service
B. Bufet śniadaniowy
C. Zestaw śniadaniowy
D. A'la carte
HGT.06 Pytanie 1 866
Realizacja usług w recepcji

Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając

A. rozpiski komunikacyjnej.
B. mapy obszaru.
C. książki telefonicznej.
D. planu miasta.
HGT.06 Pytanie 1 867
Realizacja usług w recepcji

W hotelu 3* usługa bagażowa jest

A. fakultatywna
B. sezonowa
C. odpłatna
D. komplementarna
HGT.06 Pytanie 1 868
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość oczekuje na przydzielenie pokoju przed rozpoczęciem doby hotelowej, co powinien zrobić recepcjonista?

A. zamówić taksówkę i odesłać gościa do najbliższego hotelu tej samej klasy
B. proponować gościowi pobyt w hotelu o wyższej jakości
C. ustalić czas oczekiwania i zasugerować skorzystanie z kawiarni lub restauracji
D. wezwać bagażowego i skierować gościa do pokoju, który jest w przygotowaniu
HGT.06 Pytanie 1 869
Realizacja usług w recepcji

Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii

A. promocji
B. ceny
C. dystrybucji
D. produktu
HGT.03 Pytanie 1 870
Obsługa gości w obiekcie świa…

Określ wysokość odszkodowania, jakie powinien zrealizować hotel dla gościa, jeśli w trakcie pobytu z jego pokoju zginął aparat fotograficzny o wartości 2 500 zł, a cena za nocleg w tym pokoju wynosi 140 zł?

A. 5 000 zł
B. 7 000 zł
C. 2 500 zł
D. 14 000 zł
HGT.03 Pytanie 1 871
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki typ sprzątania powinien być przeprowadzony w przypadku wystąpienia mrówek w hotelu?

A. B bieżące.
B. Specjalne.
C. Codzienne.
D. Dokładne.
HGT.06 Pytanie 1 872
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?

A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
B. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
C. Odesłać gościa do swojego przełożonego
D. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
HGT.06 Pytanie 1 873
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?

A. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
B. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
C. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
D. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
HGT.03 Pytanie 1 874
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z reguł dotyczących nakrywania stołu jest niewłaściwa?

A. Maksymalnie dwie łyżki można ułożyć obok siebie
B. Łyżki i widelce należy układać grzbietem do dołu
C. Ostrza noży powinny być zwrócone w lewą stronę
D. Liczba sztućców po lewej stronie nie powinna być większa niż trzy
HGT.06 Pytanie 1 875
Realizacja usług w recepcji

Wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych oraz miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych na krótki okres i dostępny dla ogółu, a także świadczenie związanych z tym usług w obrębie obiektu, co to jest?

A. usługi hotelarskie
B. usługi turystyczne
C. hotelarstwo
D. turystyka
HGT.06 Pytanie 1 876
Realizacja usług w recepcji

Do usług dodatkowych, które oferuje hotel, nie należy

A. serwowanie śniadań
B. udzielanie informacji
C. przekazywanie listów
D. dostarczanie prasy
HGT.06 Pytanie 1 877
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?

A. POT
B. AIH
C. UN WTO
D. PIH
HGT.03 Pytanie 1 878
Obsługa gości w obiekcie świa…

Prezes przedsiębiorstwa farmaceutycznego złożył zamówienie w hotelu w celu zorganizowania konferencji. Na jej zakończenie, około godziny 2000, planowane jest uroczyste przyjęcie na stojąco dla około 120 uczestników. Jaki typ przyjęcia powinien być zaproponowany klientowi?

A. Brunch
B. Przyjęcie bufetowe
C. Lampkę wina
D. Aperitif
HGT.06 Pytanie 1 879
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co

A. 3 dni
B. 2 dni
C. 4 dni
D. 7 dni
HGT.06 Pytanie 1 880
Realizacja usług w recepcji

Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?

A. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
B. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
C. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
D. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X