Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. francuskiej
B. hiszpańskiej
C. niemieckiej
D. włoskiej
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?
A. Przechowalnia
B. Użycie apteczki
C. Zajęcia fitness
D. Dostarczanie korespondencji
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Do podstawowych
B. Do fakultatywnych
C. Do towarzyszących
D. Do uzupełniających
 HGT.06  Pytanie 1844 
 Realizacja usług w recepcji 
Właściciel hotelu nie ma prawa odmówić przyjęcia na przechowanie papierów wartościowych, gotówki oraz innych wartościowych przedmiotów, jeżeli rzecz
A. stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa
B. jest niewłaściwie zapakowana
C. ma zbyt wysoką wartość
D. zajmuje nadmiernie dużo miejsca
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki rodzaj usług dodatkowych oferuje pensjonat w Karpaczu? 
 
| Oferta pensjonatu w Karpaczu | 
|---|
| Zima w Karkonoszach to raj dla zwolenników aktywnego wypoczynku. Z myślą o amatorach białego szaleństwa pensjonat w Karpaczu przygotował wyjątkową ofertę, obejmującą 7 noclegów ze śniadaniami i kolacjami w formie bufetu. W ramach pakietu goście będą mogli skorzystać z zajęć aerobowych oraz ćwiczeń relaksacyjnych i odprężających dla wzmocnienia ducha. | 
| Wiadomości turystyczne XII 2011 r. | 
A. Spa.
B. Wellness i fitness.
C. Bufet szwedzki.
D. Aktywny wypoczynek na śniegu.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Która sekcja hotelu odpowiada za realizację zamówienia na zorganizowanie bankietu?
A. Techniczny
B. Administracyjny
C. Gastronomiczny
D. Recepcyjny
 Realizacja usług w recepcji 
Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?
A. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
B. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
C. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
D. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?
A. Pranie odzieży, informacja turystyczna
B. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
C. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
D. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?
A. Czarter
B. Voucher
C. Czek
D. Allotment
 Realizacja usług w recepcji 
Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta? 
 
| I. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE | 
| x apartament | o BB | |
| o pokój jednoosobowy | x HB | |
| o pokój dwuosobowy (twin) | o FB | |
| o pokój dwuosobowy (double) | o AI | |
| II. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE | 
| o apartament | o BB | |
| o pokój jednoosobowy | o HB | |
| x pokój dwuosobowy (twin) | x FB | |
| o pokój dwuosobowy (double) | o AI | |
| III. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE | 
| o apartament | o BB | |
| o pokój jednoosobowy | o HB | |
| o pokój dwuosobowy (twin) | o FB | |
| x pokój dwuosobowy (double) | x AI | |
| IV. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE | 
| x apartament | x BB | |
| o pokój jednoosobowy | o HB | |
| o pokój dwuosobowy (twin) | o FB | |
| o pokój dwuosobowy (double) | o AI | 
A. IV
B. I
C. III
D. II
 HGT.03  Pytanie 1851 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie zadanie powinien wykonać kelner przy rozpoczęciu podawania śniadania w hotelowej restauracji?
A. Czyszczenie stolików.
B. Otwieranie okien.
C. Włączenie ekspresu do kawy i samowaru do herbaty.
D. Układanie bukietów kwiatowych na stołach.
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Podaj metodę układania pościeli, w której materac jest przykrywany jednym prześcieradłem, na którym umieszczane jest drugie prześcieradło, a następnie koc, który jest zawijany z fragmentu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Angielska
B. Standardowa
C. Niemiecka
D. Francuska
 Realizacja usług w recepcji 
Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o
A. informację o liczbie kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży
B. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przyjazdu
C. informację o liczbie dzieci oraz o pierwszym posiłku
D. spis adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników
 Realizacja usług w recepcji 
W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:
A. trzy kondygnacje
B. dwie kondygnacje
C. cztery kondygnacje
D. pięć kondygnacji
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Który z poniższych dokumentów jest wymagany przy zameldowaniu gościa w hotelu?
A. Karta kredytowa
B. Prawo jazdy
C. Dowód osobisty
D. Legitymacja szkolna
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?
A. Propozycję hotelu
B. Wstępny rachunek
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Cennik pokoi
 Realizacja usług w recepcji 
Obowiązek zapewnienia dostępu do gorących napojów dla gości przez całą dobę dotyczy:
A. hotelu 2*
B. hotelu 3*
C. hotelu 5*
D. motelu 2*
 Realizacja usług w recepcji 
Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?
A. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
B. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
C. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
D. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Które usługi dodatkowe w hotelu są oferowane bezpłatnie?
A. udzielanie informacji turystycznej
B. serwowanie posiłków do pokoju
C. transport gości z lotniska
D. organizacja opieki nad dziećmi
 HGT.06  Pytanie 1860 
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?
A. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
B. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
C. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
D. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
 HGT.03  Pytanie 1861 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Który pracownik działu pięter odpowiada za prowadzenie ewidencji używanych środków trwałych oraz sprzętu, opracowywanie harmonogramów pracy i rejestrowanie przedmiotów zostawionych przez gości?
A. Magazynier bielizny
B. Inspektor pięter
C. Pokojowa lotna
D. Kierownik pięter
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Minibar bądź lodówka są niezbędnym elementem wyposażenia pokoi w motelach?
A. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. 3*, 4* oraz 5*
C. jedynie 5*
D. tylko 4* oraz 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?
A. Karta kredytowa
B. Przelew bankowy
C. Voucher hotelowy
D. Czek podróżniczy
 Realizacja usług w recepcji 
Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju
A. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
B. w dodatkowe łóżko dla gościa
C. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
D. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
 Realizacja usług w recepcji 
Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi
A. 10%
B. 45%
C. 20%
D. 100%
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?
A. Jęczmienne
B. Orkiszowe
C. Ryżowe
D. Pszenne
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jakie z wymienionych działań przeprowadza się codziennie podczas porządkowania korytarza i klatki schodowej w hotelu?
A. Mycie okien
B. Zastosowanie środków chemicznych do czyszczenia wykładziny
C. Wytarcie kurzu z poręczy schodów
D. Czyszczenie wentylatorów
 Realizacja usług w recepcji 
Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni
A. włoskiej
B. hiszpańskiej
C. greckiej
D. francuskiej
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?
A. 7 500,00 zł
B. 5 050,00 zł
C. 10 100,00 zł
D. 15 000,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?
A. Usługi rehabilitacyjne
B. Usługi handlowe
C. spa i wellness
D. Usługi podstawowe
 HGT.06  Pytanie 1871 
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie z wymienionych zadań są typowe dla concierge’a?
A. Nadzorowanie oraz organizowanie pracy recepcji
B. Rejestracja gości hotelowych
C. Przygotowywanie planu pracy recepcji
D. Dokonywanie rezerwacji biletów lotniczych
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
W hotelowej restauracji część dań śniadaniowych serwowano w obecności gości, korzystając z stołu pomocniczego. Jaką metodę obsługi zastosowano?
A. Francuską
B. Angielską
C. Niemiecką
D. Rosyjską
 HGT.03  Pytanie 1873 
 Obsługa gości w obiekcie świa… 
Jak powinna postąpić pokojowa, gdy podczas porządkowania pokoju "na czysto" dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
A. Przekazać ją do przechowalni bagażu
B. Zabrać ją do recepcji hotelowej
C. Natychmiast powiadomić swoich przełożonych
D. Zajrzeć do jej wnętrza
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?
A. Towar.
B. Dystrybucję.
C. Cenę.
D. Reklamę.
 Realizacja usług w recepcji 
Co wpływa na aktywizację usług hotelowych?
A. spadek dochodów klientów
B. niewielka atrakcyjność oferty hotelowej
C. wzrost cen usług hotelowych
D. promocja hotelu na targach
 Realizacja usług w recepcji 
Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie
A. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
B. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
C. dodatkowego sprzątania pokoju
D. doposażenia pokoju w łóżeczko
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką herbatę zostanie podana przez kelnera, jeśli gość zamówił napój typowy dla kultury japońskiej?
A. Ziołową
B. Owocową
C. Miętową
D. Zieloną
 Realizacja usług w recepcji 
Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?
A. Gastronomia i służba parterowa
B. Gastronomia i służba pięter
C. Marketing i służba parterowa
D. Marketing i służba pięter
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się wyłącznie w hotelach i mieć zapewnione, że będzie mógł regulować swoje zobowiązania kartą płatniczą. W hotelach, jaki najniższy standard może brać pod uwagę na nocleg?
A. 4*
B. 3*
C. 5*
D. 2*
 Realizacja usług w recepcji 
Kluczowe urządzenie niezbędne do prawidłowego działania działu produkcji w gastronomii hotelowej to
A. lodówka
B. trzon kuchenny
C. mixer kuchenny
D. piec konwekcyjny