Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 2 081
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jednostki mieszkalne z wieloma pokojami, przygotowane do obsługi rodzinnego ruchu, to jednostki rodzaju

A. standardowego
B. apartamentowego
C. specjalnego
D. rezydencyjnego
HGT.06 Pytanie 2 082
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?

A. Numer pokoju
B. Adres zamieszkania
C. Data pobytu
D. Typ pokoju
HGT.06 Pytanie 2 083
Realizacja usług w recepcji

Podstawowym obowiązkiem kierownika recepcji jest

A. udzielanie informacji i dostarczanie formularzy
B. analizowanie czynników wpływających na popyt i podaż
C. wydawanie oraz przyjmowanie kluczy do pokoi od gości
D. organizowanie pracy dla personelu recepcji
HGT.06 Pytanie 2 084
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
B. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
C. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
D. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
HGT.06 Pytanie 2 085
Realizacja usług w recepcji

Określ główne obowiązki kierownika recepcji w hotelu?

A. Nadzór i koordynacja pracy personelu recepcji
B. Zarządzanie stanem wyposażenia pokoi hotelowych
C. Przygotowanie pokoi do wynajmu
D. Świadczenie informacji dotyczących turystyki
HGT.06 Pytanie 2 086
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 680,00 zł
B. 500,00 zł
C. 340,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 2 087
Realizacja usług w recepcji

Aby osiągnąć wysokie obłożenie w okresie zimowym, hotel znajdujący się w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. rack rate
B. first minutę
C. timesharing
D. all inclusive
HGT.06 Pytanie 2 088
Realizacja usług w recepcji

Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?

A. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
B. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
C. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
HGT.03 Pytanie 2 089
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa usług dodatkowych, jest

A. regulamin hotelowy
B. potwierdzenie rezerwacji
C. zlecenie realizacji imprezy
D. zamówienie na usługi
HGT.06 Pytanie 2 090
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 32,52 zł
B. 55,40 zł
C. 37,04 zł
D. 49,20 zł
HGT.06 Pytanie 2 091
Realizacja usług w recepcji

Zespół studentów planuje aktywne spędzenie czasu w Beskidach. Który z oferowanych przez hotel pakietów najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Maraton filmowy, tenis stołowy, basen kryty, szachy
B. Gry komputerowe, szachy, ścianka wspinaczkowa, tenis ziemny
C. Turystyka rowerowa, jeździectwo, piłka siatkowa, basen
D. Przejażdżki bryczką, wędkarstwo, grzybobranie, bilard
HGT.06 Pytanie 2 092
Realizacja usług w recepcji

Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w

A. skaner.
B. komputer.
C. bankomat.
D. terminal POS.
HGT.06 Pytanie 2 093
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój 1-osobowy400 zł
Pokój 2-osobowy300 zł
Apartament550 zł

A. 2 200 zł
B. 2 420 zł
C. 1 980 zł
D. 1 480 zł
HGT.06 Pytanie 2 094
Realizacja usług w recepcji

Po zapoznaniu się z fragmentem ulotki reklamowej jednego z najczęściej używanych w polskich hotelach programu komputerowego wskaż, który to program.

Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest najpopularniejszym systemem na świecie, preferowanym przez większość dużych międzynarodowych sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralnymi telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. ReHot.
B. Fidelio Front Office.
C. Galileo International.
D. Tour Manager.
HGT.03 Pytanie 2 095
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi, codzienna zmiana pościeli, na życzenie gościa, nie będzie traktowana jako dodatkowa usługa płatna w hotelu?

A. tylko 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
D. tylko 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 2 096
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien najpierw podjąć recepcjonista w stosunku do gościa walk in, jeśli chce on wynająć pokój bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Zatrzymać dowód tożsamości gościa
B. Zaprowadzić gościa do pokoju
C. Ustalić szczegóły dotyczące pobytu
D. Zaproponować przechowanie bagażu
HGT.03 Pytanie 2 097
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być użyte w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w większych ilościach?

A. Warnik
B. Bemar
C. Kociołek
D. Dekanter
HGT.03 Pytanie 2 098
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu zmodernizowano 60 lokali mieszkalnych. Jakiego rodzaju sprzątanie powinno się zrealizować w tych lokalach?

A. Awaryjne
B. Gruntowne
C. Specjalne
D. Okolicznościowe
HGT.06 Pytanie 2 099
Realizacja usług w recepcji

Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część

A. zameldowania
B. rezerwacji
C. pobytu
D. wymeldowania
HGT.03 Pytanie 2 100
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zupa mleczna, jajka smażone na boczku oraz fasolka w sosie pomidorowym są typowymi potrawami śniadaniowymi w jakiej kuchni?

A. amerykańskiego
B. rosyjskiego
C. angielskiego
D. wiedeńskiego
HGT.06 Pytanie 2 101
Realizacja usług w recepcji

Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.

Ponadto zamawiamy:

  1. Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
  2. 20 laptopów podpiętych do sieci internetowej.
  3. Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
  4. Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
  5. Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencję.
  6. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
B. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podpięcie laptopów do sieci.
C. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
D. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
HGT.06 Pytanie 2 102
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?

A. Odłączenie zasilania elektrycznego
B. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
C. Ochrona mienia oraz dokumentów
D. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
HGT.03 Pytanie 2 103
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich sytuacjach w hotelu powinno się zrealizować sprzątanie okolicznościowe?

A. Przed zbliżającym się sezonem
B. Po opuszczeniu obiektu przez gości indywidualnych
C. Przed okresem świątecznym
D. Po wyjeździe grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 2 104
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Jedną
B. Dwie
C. Cztery
D. Trzy
HGT.03 Pytanie 2 105
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
B. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
C. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
D. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
HGT.06 Pytanie 2 106
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu?

A. Faks oraz telefon
B. Komputer oraz drukarka
C. Kalkulator i sejf depozytowy
D. Kasa fiskalna i terminal POS
HGT.06 Pytanie 2 107
Realizacja usług w recepcji

W przypadku kempingów można wyróżnić

A. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
D. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 2 108
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
B. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
C. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
D. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
HGT.06 Pytanie 2 109
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. pensjonat
B. dom wycieczkowy
C. motel
D. hotel
HGT.06 Pytanie 2 110
Realizacja usług w recepcji

Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. schab w galarecie i wino białe słodkie
B. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
C. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
D. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
HGT.06 Pytanie 2 111
Realizacja usług w recepcji

W hotelu usługa informacji turystycznej jest

A. nieobligatoryjna i bezpłatna
B. nieobligatoryjna i odpłatna
C. obowiązkowa i bezpłatna
D. obowiązkowa i odpłatna
HGT.03 Pytanie 2 112
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pisemne zlecenie otrzymane od kontrahenta dotyczące wykonania usług dodatkowych wymaga od pracowników centrum biznesowego

A. wyłącznie wpisania danych do karty rezerwacyjnej
B. ustnego potwierdzenia wykonania usług
C. wyłącznie przesłania kosztorysu do kontrahenta
D. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
HGT.06 Pytanie 2 113
Realizacja usług w recepcji

O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić

A. kontrahentów
B. przedstawicieli mediów
C. mieszkańców
D. dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 2 114
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która charakteryzuje się mało aktywnym temperamentem, jest emocjonalnie stabilna, słabo reaguje na bodźce, ale jest wytrwała i konsekwentna w uczuciach, jest

A. sangwinik
B. flegmatyk
C. melancholik
D. choleryk
HGT.03 Pytanie 2 115
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania powinno się podjąć, gdy w pomieszczeniu zauważono owady?

A. Dezynsekcję
B. Dezodoryzację
C. Dezynfekcję
D. Deratyzację
HGT.06 Pytanie 2 116
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Karty rezerwacji, oblicz ile posiłków należy zlecić do przygotowania hotelowej restauracji dla gości z Uniwersytetu Łódzkiego.

Karta rezerwacji (fragment)
Termin pobytu10.09. – 13.09. 2016 r.
ZamawiającyUniwersytet Łódzki
Ilość osób22
Wyżywienie- FB od obiadu 10.09 do śniadania 13.09
- Kolacja 11.09 przy wspólnym stole
- Obiad 12.09 poza hotelem w lokalnej pizzerii

A. 44 śniadania, 44 obiady, 66 kolacji.
B. 66 śniadań, 44 obiady, 66 kolacji.
C. 44 śniadania, 88 obiadów, 66 kolacji.
D. 66 śniadań, 66 obiadów, 66 kolacji.
HGT.06 Pytanie 2 117
Realizacja usług w recepcji

Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.

A. Lojalnościowy
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Czasowy
HGT.06 Pytanie 2 118
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?

A. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
B. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
C. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
D. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
HGT.06 Pytanie 2 119
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja korzystania przez gościa hotelowego z depozytu w recepcji powinna odbywać się na

A. karcie pobytu
B. paragonie fiskalnym
C. kontrolce depozytowej
D. rachunku wstępnym