Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów

A. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
B. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
C. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
D. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
HGT.06 Pytanie 2082
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
B. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
C. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
D. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie nie jest podejmowane przez Polskie Zrzeszenie Hoteli?

A. Przestrzeganie oraz rozwijanie etyki zawodowej wśród hotelarzy
B. Rozwijanie usług hotelarstwa na arenie międzynarodowej
C. Utrwalanie tradycji polskiej gościnności
D. Zalecanie obiektów hotelowych i gastronomicznych
HGT.06 Pytanie 2084
Realizacja usług w recepcji

Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie

A. marketingu bezpośredniego
B. promocji sprzedaży
C. reklamy
D. public relations
Realizacja usług w recepcji

W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?

A. 60%
B. 40%
C. 80%
D. 65%
HGT.06 Pytanie 2087
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu hotelowego potrzebuje recepcjonista, aby móc zapisać imię i nazwisko, adres, obywatelstwo oraz numer dokumentu tożsamości gościa?

A. Karty rejestracyjnej
B. Kwitu bagażowego
C. Karty rezerwacyjnej
D. Kwitu parkingowego
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
B. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
C. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
D. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
HGT.03 Pytanie 2090
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy stanowią podstawowe wyposażenie węzła sanitarno-higienicznego w hotelowym pokoju?

A. Wanna, bidet, WC z umywalkami, ręczniki
B. Prysznic, umywalka z blatem i bocznym oświetleniem, ręczniki kąpielowe, WC
C. Wanna z baterią i prysznicem, umywalka z blatem i górnym oświetleniem, WC
D. Prysznic, osłona prysznica, bidet, umywalka
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Wczesna rezerwacja

Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się

pobytem w naszym hotelu!

Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem,

otrzymasz 30% zniżki.

A. Lobbing.
B. Promocja sprzedaży.
C. Sprzedaż osobista.
D. Sponsoring.
HGT.03 Pytanie 2095
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do którego rodzaju śniadania przeznaczone jest nakrycie przedstawione na rysunku?

Ilustracja do pytania 15
A. Amerykańskiego.
B. Angielskiego.
C. Wiedeńskiego.
D. Kontynentalnego.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość energetyczną podanego zestawu śniadaniowego, składającego się z: chleba żytniego razowego 50 g, sera twarogowego chudego 100 g, pomidora 100 g, szynki drobiowej 50 g.

Wartość energetyczna wybranych produktów spożywczych w kcal/100g
Mleko51Dżem truskawkowy252
Jogurt60Chleb zwykły245
Ser gouda288Chleb żytni razowy223
Twaróg chudy99Graham226
Jaja133Pomidor14
Parówka301Sałata10
Polędwica sopocka165Ogórek10
Szynka z kurczaka199Rzodkiewka9
Szynka wieprzowa223Masło735
Cukier405Margaryna „Flora"531

A. 435 kcal
B. 535 kcal
C. 324 kcal
D. 447 kcal
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. służby parterowej
B. komórki administracyjnej
C. działu technicznego
D. pionu pobytowego
Realizacja usług w recepcji

Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy

A. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
B. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
C. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
D. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
Realizacja usług w recepcji

Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:

A. sprzedaży osobistej
B. promocji sprzedaży
C. reklamy prasowej
D. public relations
HGT.06 Pytanie 2101
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 32,52 zł
B. 55,40 zł
C. 49,20 zł
D. 37,04 zł
HGT.03 Pytanie 2102
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przedstawionej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Kołobrzegu.

Oferta hotelu w Kołobrzegu
Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa.

Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie rytuały wykonywane w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu.

A. Spa & Welbiess.
B. Konferencyjne.
C. Cateringowe.
D. Biznesowe.
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. QACP
B. GHP
C. TQM
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 2106
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji zastosował hotel Bohema**** w zamieszczonej informacji?

Hotel Bohema**** obchodzi 100-lecie działalności
Dnia 26 czerwca br. w godzinach 1500-2000 zapraszamy na Dzień Otwarty, w trakcie którego będzie można zwiedzić nowoczesne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Promocję sprzedaży.
B. Public relations.
C. Reklamę.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?

A. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
B. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
C. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
D. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Polanicy-Zdroju.

Oferta hotelu w Polanicy-Zdroju
Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa.
Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie wykonywane rytuały w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu.

A. Spa & Wellness.
B. Konferencyjne.
C. Biznesowe.
D. Cateringowe.
HGT.03 Pytanie 2109
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na zdjęciach przedstawiono sposób sporządzania jaj

Ilustracja do pytania 29
A. po szkocku.
B. mollet.
C. poszetowych.
D. po wiedeńsku.
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?

A. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
B. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
C. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
D. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
HGT.06 Pytanie 2112
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. ustalenie tożsamości posiadacza karty
B. ściągnięcie środków z konta użytkownika
C. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
D. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. komputerowy system rezerwacyjny
B. globalny system dystrybucji
C. internetowy portal rezerwacji
D. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 200 jednostek mieszkalnych.

Podstawowe elementy dotyczące funkcji,
programu obsługowego i użytkowości obiektu
***************
hotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotelhotelmotel
Hall recepcyjny wielofunkcyjny:
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni
minimum (w m2)
50503030202020201010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni
dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.
0,80,80,50,50,30,30,20,20,10,1

A. 105 m2
B. 50 m2
C. 170 m2
D. 80 m2
HGT.06 Pytanie 2119
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. przez 12 godzin w ciągu dnia
B. w ustalonych godzinach
C. przez całą dobę
D. w określonym czasie