Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 2 081
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?

A. 98 zł
B. 42 zł
C. 200 zł
D. 50 zł
HGT.06 Pytanie 2 082
Realizacja usług w recepcji

Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?

A. Dziczyzna, owoce
B. Cielęcina, łosoś
C. Sarnina, węgorz
D. Wieprzowina, karp
HGT.03 Pytanie 2 083
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób serwowane jest śniadanie a la carte?

A. W formie śniadaniowego zestawu
B. Za pośrednictwem obsługi kelnerskiej
C. W postaci bufetu śniadaniowego
D. Przekazywane do pokoju hotelowego
HGT.03 Pytanie 2 084
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel o wysokim standardzie, gdy gości jest niewielu?

A. Śniadania a la carte
B. Bufet śniadaniowy
C. Paczki śniadaniowe
D. Zestawy śniadaniowe
HGT.06 Pytanie 2 085
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest

A. gaszenie ognia
B. ochładzanie podgrzanych elementów
C. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
D. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
HGT.06 Pytanie 2 086
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Fragment faktury
Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena jednostkowa
netto w zł
Wartość netto
w zł
Stawka podatku VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba1 000,003 000,0083 240,00

A. 2
B. 4
C. 1
D. 3
HGT.06 Pytanie 2 087
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu kategorii 5* o 100 jednostkach mieszkalnych.

Lp.WYMAGANIA***************
III. Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu
24.Hall recepcyjny:
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 j.m.5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej j.m. powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 80 m2
B. 120 m2
C. 50 m2
D. 90 m2
HGT.06 Pytanie 2 088
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowy strój dla różnych służb hotelowych dotyczy hoteli o kategorii:

A. 2*, 3*, 4* i 5
B. 3*, 4* i 5
C. 4* i 5
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5
HGT.03 Pytanie 2 089
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zbiorów składa się jedynie z potraw i napojów typowych dla amerykańskiego śniadania?

A. Soki owocowe, naleśniki z syropem klonowym
B. Kawa ze śmietanką, jajka w szklance, wędliny, sery
C. Owsianka na mleku, fasola w sosie pomidorowym
D. Herbata, kawa, świeże rogaliki, masło, dżem
HGT.06 Pytanie 2 090
Realizacja usług w recepcji

Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?

A. Komplementarnej
B. Fakultatywnej
C. Towarzyszącej
D. Osobistej
HGT.06 Pytanie 2 091
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. potwierdzenie rezerwacji
B. karta rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. grafik rezerwacji
HGT.03 Pytanie 2 092
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość energii powinny zapewniać tłuszcze w diecie na cały dzień?

A. Od 12 do 14%
B. Od 58 do 65%
C. Od 20 do 35%
D. Od 36 do 44%
HGT.03 Pytanie 2 093
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?

A. Osoba z pralni.
B. Pokojowa.
C. Korytarzowy.
D. Magazynier tkanin.
HGT.06 Pytanie 2 094
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
B. możliwość postoju autobusów
C. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
D. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
HGT.06 Pytanie 2 095
Realizacja usług w recepcji

Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. Tour Manager.
B. ReHot.
C. Fidelio Front Office.
D. Galileo International.
HGT.06 Pytanie 2 096
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
B. we wszystkich obiektach hotelowych
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 2 097
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być dokonane najpóźniej przed przybyciem grupy w terminie

A. 14 dni
B. 21 dni
C. 30 dni
D. 7 dni
HGT.03 Pytanie 2 098
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podczas sprzątania pokoju, który został opuszczony przez gościa, pokojowa dostrzegła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna zareagować w tej sytuacji?

A. Zabrać telefon komórkowy, udać się do recepcji i złożyć go w sejfie
B. Przekazać telefon komórkowy kierownikowi służby pięter
C. Zostawić telefon komórkowy tam, gdzie został znaleziony
D. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując protokół przekazania
HGT.06 Pytanie 2 099
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?

A. Rezerwacji
B. Księgowości
C. Technicznego
D. Zaopatrzenia
HGT.03 Pytanie 2 100
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dezynfekcja kołder, koców, poduszek oraz materacy w obiektach hotelowych powinna odbywać się przynajmniej

A. raz na pół roku
B. raz w roku
C. raz na trzy miesiące
D. raz w miesiącu
HGT.06 Pytanie 2 101
Realizacja usług w recepcji

Podczas sprzątania w hotelu, pokojowa znalazła w korytarzu paczkę, która wyglądała podejrzanie i była zaadresowana do Pana Kowalskiego z pokoju nr 10. Co powinna zrobić w takiej sytuacji?

A. Przenieść paczkę do pokoju Pana Kowalskiego
B. Zanieść paczkę do recepcji hotelowej
C. Nie dotykać paczki i poinformować przełożonych
D. Otworzyć paczkę w celu sprawdzenia jej zawartości
HGT.06 Pytanie 2 102
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował dla czterech osób w terminie od 2 do 4 października apartament rodzinny, dwie obiadokolacje oraz trzygodzinny pakiet rekreacyjny. Którą kwotę w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista w przesłanej do klienta kalkulacji kosztów?

KALKULACJA KOSZTÓW
(śniadania w cenie noclegu)
USŁUGATERMINWARTOŚĆ BRUTTO
(ceny w zł)
V-IXX-IV
Apartament rodzinny (doba)200.00180.00
Obiadokolacja50.0040.00
Rekreacja 3h/osoba50.0040.00
RAZEM

A. 840,00 zł
B. 1400,00 zł
C. 520,00 zł
D. 1120,00 zł
HGT.06 Pytanie 2 103
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w

A. karcie rejestracyjnej
B. karcie pobytu
C. rachunku hotelowym
D. formularzu rezerwacji
HGT.06 Pytanie 2 104
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?

A. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo wysoka
B. Średnia frekwencja gości w hotelu była bardzo niska
C. Hotel nie generował zysku, potrzebna jest aktywna sprzedaż
D. Hotel osiągnął wyjątkowo niski zysk, powinien zostać zamknięty
HGT.06 Pytanie 2 105
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DLB 106RR
TWIN 108RR
APT 111RRR

A. 103
B. 111
C. 108
D. 106
HGT.03 Pytanie 2 106
Obsługa gości w obiekcie świa…

Regularne monitorowanie stanu czystości oraz wyglądu pokoi hotelowych i przestrzeni wspólnych, jak również kontroli funkcjonalności i kompletności sprzętu oraz umeblowania w pokojach i na korytarzach, należy do zadań

A. korytarzowej
B. menadżera hotelu
C. pokojowej
D. inspektora służby pięter
HGT.03 Pytanie 2 107
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych osób nie jest zatrudniona w dziale obsługi pięter w hotelu?

A. Korytarzowa
B. Pokojowa
C. Goniec hotelowy
D. Magazynier bielizny
HGT.06 Pytanie 2 108
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w okolicach szlaków turystycznych
B. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
C. w centralnych częściach dużych miejscowości
D. w pobliżu lotnisk
HGT.06 Pytanie 2 109
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:

A. hotel
B. obiekt pensjonatowy
C. hotel dla gości
D. pole campingowe
HGT.06 Pytanie 2 110
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 35 m2
B. 50 m2
C. 58 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 2 111
Realizacja usług w recepcji

Usługa przechowywania bagażu to oferta hotelowa

A. uzupełniająca
B. podstawowa
C. fakultatywna
D. towarzysząca
HGT.06 Pytanie 2 112
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. urzędu miasta oraz gminy
B. ośrodków kultury
C. placówek edukacyjnych
D. ośrodków zdrowia
HGT.06 Pytanie 2 113
Realizacja usług w recepcji

Aby przekazać wiadomość gościowi zatrzymującemu się w hotelu, recepcjonista skorzysta z

A. formularza rezerwacji
B. karty gościa
C. druk message
D. blankietu informacyjnego
HGT.06 Pytanie 2 114
Realizacja usług w recepcji

Podczas wyjazdu motywacyjnego w hotelu przebywa grupa gości, którzy pragną aktywnie spędzić swój czas. Jakie usługi mogą spełnić ich oczekiwania?

A. Usługi gastronomiczne i wydarzenia rozrywkowe
B. Usługi pielęgnacyjne oraz upiększające
C. Usługi konferencyjne i szkoleniowe
D. Usługi rekreacyjno-sportowe oraz imprezy integracyjne
HGT.06 Pytanie 2 115
Realizacja usług w recepcji

Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?

A. Garni
B. Aparthotelu
C. Biznesowego
D. Rezydencyjnego
HGT.06 Pytanie 2 116
Realizacja usług w recepcji

Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?

A. Reklama
B. Promocja sprzedaży
C. Lobbing
D. Public relations
HGT.03 Pytanie 2 117
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy wchodzą w skład pełnego węzła sanitarnego w hotelowym pomieszczeniu mieszkalnym?

A. Umywalka, wanna z prysznicem i wc
B. Umywalka, prysznic i wc
C. Umywalka, wanna z prysznicem, bidet i wc
D. Umywalka, prysznic, bidet i wc
HGT.06 Pytanie 2 118
Realizacja usług w recepcji

Przekazanie informacji o zwiększonej liczbie zajętych pokoi powinno nastąpić w pierwszej kolejności do

A. służbie parterowej
B. administracji
C. dyrekcji
D. służbie pięter
HGT.06 Pytanie 2 119
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 24 godz
B. Do 48 godz
C. Do 36 godz
D. Do 12 godz