Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile środka myjącego i wody należy zastosować do umycia holu hotelowego o powierzchni 130 m2 zgodnie z zamieszczoną instrukcją?

Do pojemnika z wodą odmierzyć 40 ml środka myjącego na 2 l wody. Ilość ta wystarczy do umycia 20 m2 powierzchni. Użycie innego, niż zalecane, stężenia może doprowadzić do odbarwienia fugi. Nie należy stosować w połączeniu z innymi środkami. Po wyschnięciu powierzchnię wypolerować. Podczas stosowania zachować niezbędne środki bezpieczeństwa.

A. 260 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
B. 260 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
C. 130 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
D. 130 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie analizy cennika usług pralniczych, oblicz kwotę do zapłaty za usługę prania i prasowania spodni i marynarki oraz prasowania koszuli i krawatu.

CENNIK USŁUG PRALNI
PRANIEPRASOWANIEPRANIE + PRASOWANIE
spodnie28,00 zł15,00 zł35,00 zł
spódnica28,00 zł10,00 zł33,00 zł
koszula18,00 zł12,00 zł25,00 zł
marynarka45,00 zł23,00 zł65,00 zł
t-shirt8,00 zł5,00 zł10,00 zł
krawat14,00 zł10,00 zł22,00 zł
suknia80,00 zł65,00 zł135,00 zł
pidżama22,00 zł18,00 zł35,00 zł

A. 135,00 zł
B. 126,00 zł
C. 122,00 zł
D. 133,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przy podaniu jajecznicy z szynką, oprócz talerzyka na pieczywo, co jeszcze należy przygotować?

A. talerz głęboki, widelec i nóż
B. talerz głęboki, widelec i łyżkę
C. talerz zakąskowy, widelec i łyżkę
D. talerz zakąskowy, widelec i nóż
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
B. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
C. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
D. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
Realizacja usług w recepcji

Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?

Cennik pokoi
Rodzaj pokojuCena brutto za dobę
Pokój 1-osobowy400 zł
Pokój 2-osobowy300 zł
Apartament550 zł

A. 1 980 zł
B. 2 200 zł
C. 2 420 zł
D. 1 480 zł
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?

A. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
B. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
C. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
D. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
HGT.03 Pytanie 2087
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z usług oferowanych przez hotele nie jest uznawana za usługę dodatkową?

A. Sprzedaż kosmetyków
B. Informacje turystyczne
C. Przechowywanie bagażu
D. Zamówienie taksówki
HGT.06 Pytanie 2088
Realizacja usług w recepcji

W pensjonacie zrealizowano sprzedaż 2 pokoi po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoi po cenie jednostkowej 300 zł oraz 2 pokoi po cenie jednostkowej 100 zł. Jaka będzie wartość wskaźnika średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 250,00 zł
B. 150,00 zł
C. 100,00 zł
D. 200,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
B. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
C. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
D. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 2090
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?

A. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
B. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
C. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
D. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
Realizacja usług w recepcji

Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?

A. Wieczorne imprezy integracyjne
B. Usługi rekreacyjno-sportowe
C. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
D. Pakiety pielęgnacyjne
HGT.06 Pytanie 2093
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do

A. księgi meldunkowej
B. potwierdzenia rezerwacji
C. formularza rezerwacji
D. karty pobytu
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?

A. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
B. Karta rezerwacji usług noclegowych
C. Voucher hotelowy
D. Kwit depozytowy
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o całodobową obsługę pokoi
D. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
HGT.03 Pytanie 2097
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Mąka, jajko, drożdże
B. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
C. Mąka, jajko, cukier
D. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
HGT.06 Pytanie 2098
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg

A. czekiem podróżniczym
B. voucherem
C. gotówką
D. kartą płatniczą
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?

A. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
B. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
C. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
D. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
HGT.03 Pytanie 2100
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która kategoria usług obejmuje jedynie usługi komplementarne bez opłat?

A. Dostarczanie informacji, przesyłanie wiadomości, zamówienie taksówki
B. Jazda konna, udzielenie pomocy w sytuacjach kryzysowych, wskazanie drogi do banku
C. Budzenie, wynajem leżaków, rezerwacja biletu na spektakl teatralny
D. Serwowanie śniadania do pokoju, wymiana walut, plac zabaw
HGT.03 Pytanie 2103
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki składnik stanowi podstawę sosu tatarskiego?

A. Majonez
B. Maślanka
C. Olej
D. Kefir
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Plan pobytu uczestników konferencji
10.10.2017 r. – poniedziałek
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900uroczysta kolacja
11.10.2017 r. – wtorek
godz. 800śniadanie
godz. 1000-1300konferencja
godz. 1130-1145przerwa na kawę
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900kolacja
12.10.2017 r. – środa
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1045zakończenie konferencji
godz. 1100wyjazd gości

A. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
B. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
C. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
D. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?

A. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
B. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
C. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
D. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie

A. a la carte
B. bankietowej
C. bufetowej
D. room service
Realizacja usług w recepcji

Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. pensjonat
B. motel
C. hotel
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 2109
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?

A. 12%
B. 45%
C. 65%
D. 70%
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi

A. towarzyszące
B. podstawowe
C. fakultatywne
D. uzupełniające
HGT.06 Pytanie 2111
Realizacja usług w recepcji

Jaką funkcję edukacyjną oraz wychowawczą w głównej mierze pełni turystyka?

A. alternatywna
B. socjalna
C. krajoznawcza
D. kwalifikowana
HGT.06 Pytanie 2114
Realizacja usług w recepcji

Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?

A. Marketing bezpośredni
B. Reklama
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 2115
Realizacja usług w recepcji

Turystyka w głównej mierze pełni rolę edukacyjną i wychowawczą

A. krajoznawcza
B. kwalifikowana
C. alternatywna
D. socjalna
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych usług oferowanych przez hotel są wyłącznie usługami fakultatywnymi?

A. Basen oraz opiekę instruktora fitness
B. Informację turystyczną i wypożyczalnię nart
C. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie
D. Room serwis oraz organizację konferencji