Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 2081
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja koncentruje się na kuchni francuskiej. Hotel nawiązał współpracę z niewielką piekarnią, która dostarcza wyłącznie francuskie pieczywo na jego potrzeby. Którego elementu marketingu mix dotyczy opisane działanie hotelu?

A. Ceny
B. Produktu
C. Promocji
D. Dystrybucji
Realizacja usług w recepcji

Do najważniejszych składników dań serwowanych gościom wybierającym potrawy kuchni meksykańskiej należą:

A. liście winogron, fasola, makarony
B. awokado, trufle, orzechy
C. fasola, kukurydza, awokado
D. kukurydza, jogurt, małże
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
B. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
C. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
D. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim

A. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
B. zaprzestać pracy
C. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
D. zawiadomić swojego przełożonego
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?

A. Miejsce do parkowania
B. Co najmniej dwa posiłki dziennie
C. Wypożyczenie rowerów
D. Internet bezprzewodowy
HGT.06 Pytanie 2088
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?

A. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
B. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
C. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
D. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
Realizacja usług w recepcji

Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?

A. Hotel osiągnął duży zysk i ma możliwość rozszerzenia swojej oferty
B. Hotel osiągnął niewielki zysk i potrzebuje intensywnej sprzedaży
C. Średnia liczba gości w hotelu była wysoka
D. Średnia liczba gości w hotelu była niska
Realizacja usług w recepcji

GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?

A. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
B. rozszerzyć możliwości hotelu
C. obniżyć ceny usług
D. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
HGT.06 Pytanie 2092
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?

A. Wydruki na plakatach
B. Rozpowszechnianie ulotek
C. Reklama w internecie
D. Materiały reklamowe w formie folderów
Realizacja usług w recepcji

Oblicz, jaką kwotę gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli łączna wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji wpłacono na rachunek hotelu zaliczkę równą 30%.

A. 960 zł
B. 300 zł
C. 360 zł
D. 840 zł
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
B. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
C. sprzątaniu pokoi w hotelu
D. udzielaniu informacji gościom w recepcji
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość w trakcie pobytu skorzystał z minibaru. Na podstawie zamieszczonego dokumentu, oblicz jaką kwotę należy dopisać do rachunku gościa.

Minibar w Hotelu
Minibar oferuje/
Minibar offers:
Stan/
Quantity
Cena za sztukę/
Price
Wykorzystana
ilość/
Amount
Suma/
Amount
1. Pepsi218,001
2. Sok 0,2 l/Juice 0,2 l220,002
3. Piwo Lech 0,3l/
Beer Lech 0,3 l
235,000
4. Wódka/Vodka180,000
5. Whisky1120,000
6. Red Bull221,000
7. Orzeszki/Peanuts217,001
8. Baton Mars39,002
Razem/Total amount

A. 64,00 zł
B. 84,00 zł
C. 93,00 zł
D. 111,00 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie aktualnym harmonogramem wynajmu sal przez dział obsługi konferencji przede wszystkim umożliwia

A. pokazanie saly klientowi
B. organizację wyposażenia sali
C. wyeliminowanie przypadków podwójnych rezerwacji
D. wprowadzenie różnych układów stołów
HGT.06 Pytanie 2101
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?

A. 80 zł
B. 230 zł
C. 120 zł
D. 150 zł
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wybierz propozycję śniadaniową, która jest odpowiednia na lato dla uczniów w wieku szkolnym?

A. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata
B. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao
C. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata
D. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny
wielofunkcyjny
5★4★3★2★1★
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia
dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m.
0,80,50,30,20,1

A. 30 m2
B. 20 m2
C. 45 m2
D. 35 m2
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?

A. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
B. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
C. Zwierzęta są akceptowane
D. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
HGT.03 Pytanie 2111
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie przedstawionej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Kołobrzegu.

Oferta hotelu w Kołobrzegu
Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa.

Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie rytuały wykonywane w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu.

A. Cateringowe.
B. Biznesowe.
C. Konferencyjne.
D. Spa & Welbiess.
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania rodzinnego świątecznego posiłku zastosowano wobec gości, jeśli nakrycie przygotowano przed ich przybyciem oraz wszystkie dania były już podane na stole?

A. Francuską
B. Angielską
C. Rosyjską
D. Niemiecką
Realizacja usług w recepcji

Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa

A. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
B. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
C. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
D. od momentu przeprowadzenia zameldowania
Realizacja usług w recepcji

Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?

A. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
B. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji
C. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
D. Wszystkich gości hotelowych
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania kontynentalnego w wersji rozszerzonej obejmuje serwetkę, talerzyk deserowy, nóż zakąskowy, filiżankę ze spodkiem oraz łyżeczkę do kawy, a także

A. łyżkę oraz średni widelec stołowy, goblet
B. widelec zakąskowy, kieliszek na podstawce, goblet
C. widelec zakąskowy, talerzyk na pieczywo, nóż do masła
D. średni widelec stołowy, szklankę do napoju zimnego